Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Firefly III
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Topicstarter
niels-cil schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:42:
Ik ben ook even aan het stoeien met de firefly iii en de bijbehorende csv importer. Ik probeerde een rabobank csv te importeren en kreeg de volgende error voor eigenlijk elke regel in de csv:

code:
1
Line #0: transactions.0.currency_code: The transactions.0.currency_code must be at least 3 characters. (original value: "1")

Nu kwam ik met deze foutmelding niet echt heel veel verder behalve dan naar de valuta kijken en daar staat in de CSV gewoon "EUR" dus dat zal het niet zijn. Iemand toevallig een idee wat hiermee bedoeld wordt?
Het werkt sowieso als je hem negeert, zoals @g0lden23 voorstelt. Maar ik pak hem even op. Heb de de "EUR" waarde gemapped aan de Euro in je Firefly III installatie?

• niels-cil
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 01-07 18:43
g0lden23 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:13:
[...]

Ik heb die achterwege gelaten bij de import ("Ignore this column")
Firefly III schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 06:12:
[...]

Het werkt sowieso als je hem negeert, zoals @g0lden23 voorstelt. Maar ik pak hem even op. Heb de de "EUR" waarde gemapped aan de Euro in je Firefly III installatie?
Ik ga inderdaad even met de ignore proberen. Niet eens bij stil gestaan dat ik die waarde ook kan skippen 8)7 . Ik heb in de import tool inderdaad de waarde "EUR" gemapt aan de Euro van de firefly III installatie.

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
niels-cil schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 07:58:
[...]

[...]

Ik ga inderdaad even met de ignore proberen. Niet eens bij stil gestaan dat ik die waarde ook kan skippen 8)7 . Ik heb in de import tool inderdaad de waarde "EUR" gemapt aan de Euro van de firefly III installatie.
Thx voor het detail. Dat is sowieso een bug; de CSV importer vervangt "EUR" netjes door 1 (EUR heeft ID 1) maar denkt een stap later dat het nog steeds een currency code is. Daar komt de fout vandaan

• niels-cil
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 01-07 18:43
Na het overslaan van die currency kolom ging het stuk beter. Kreeg nog wel deze melding:

code:
1
2
3
Line #15:
(2) transactions.0.source_id: Could not find a valid source account when searching for ID "92" or name "". (original value: "92")
(2) transactions.0.source_name: Could not find a valid source account when searching for ID "92" or name "". (original value: "(not found)")

Snap echter alleen niet zo goed wat dit betekent. Iemand die me dat kan uitleggen?

Edit: ik heb nog wat proberen uit te zoeken en ik heb het idee dat de importer een account gevonden heeft van de andere 'categorie' (crediteuren/debiteuren) en deze dan probeert te vullen bij de transactie. Account met id 92 is bij mij bol.com als crediteur en de transactie die miste was een retourbedrag van bol.com.

[Voor 25% gewijzigd door niels-cil op 28-05-2020 19:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
@niels-cil Ben ik druk mee bezig, je kan helpen debuggen:

https://github.com/firefly-iii/firefly-iii/issues/3358

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Wat is eigenlijk de reden van het hebben van zowel expense als revenue accounts? Ook bij het mappen van data loop ik vaak tegen soortgelijke issues aan, omdat beide accounts in de mapping staan. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Krisp schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:35:
Wat is eigenlijk de reden van het hebben van zowel expense als revenue accounts? Ook bij het mappen van data loop ik vaak tegen soortgelijke issues aan, omdat beide accounts in de mapping staan. :)
Het is een boekhoudkundig dingetje. Elke account apart, voor uitgaven en inkomsten. Dat staat, ook bij dezelfde partij, los van elkaar.

Zo kan je in de database ook zien dat elke transactie uit twee delen bestaat, terwijl dat data-technisch helemaal niet nodig is, en zelfs een beetje overdreven. Tabel "transactions".

Het voordeel is wel weer dat als je je hele administratie bij elkaar optelt je op 0 uit moet komen. Dus voor Firefly III is het snel te zien of je DB nog integer is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Firefly III schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:57:
[...]

Het is een boekhoudkundig dingetje. Elke account apart, voor uitgaven en inkomsten. Dat staat, ook bij dezelfde partij, los van elkaar.

Zo kan je in de database ook zien dat elke transactie uit twee delen bestaat, terwijl dat data-technisch helemaal niet nodig is, en zelfs een beetje overdreven. Tabel "transactions".

Het voordeel is wel weer dat als je je hele administratie bij elkaar optelt je op 0 uit moet komen. Dus voor Firefly III is het snel te zien of je DB nog integer is.
Dat snap ik, en is ook een goede zaak. :) Maar wellicht is het voor gebruikers handiger om het samen te voegen? Denk bijvoorbeeld aan één account, met twee subonderdelen, te weten revenue en expenses. Daarmee voorkom je dat mensen bij het importeren (per ongeluk) het verkeerde account selecteren.

Mijn workaround is dat ik op dit moment helemaal geen mapping meer toepas, maar vrijwel alles oplos via regels. Impliciet wordt daar namelijk meteen duidelijk of het een revenue/expense account is, en daardoor wordt ook meteen de juiste regel toegepast.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Krisp schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:28:
[...]

Dat snap ik, en is ook een goede zaak. :) Maar wellicht is het voor gebruikers handiger om het voor gebruikers samen te voegen? Denk bijvoorbeeld aan één account, met twee subonderdelen, te weten revenue en expenses. Daarmee voorkom je dat mensen bij het importeren (per ongelijk) het verkeerde account selecteren.

Mijn workaround is dat ik op dit moment helemaal geen mapping meer toepas, maar vrijwel alles oplos via regels. Impliciet wordt daar namelijk meteen duidelijk of het een revenue/expense account is, en daardoor wordt ook meteen de juiste regel toegepast.
Zoiets heb ik inderdaad in gedachten. Kijk, in 95% van de gevallen gaat het gewoon goed, want zoveel dubbele accounts hebben mensen uiteindelijk niet. De mapping op ID is ideaal aan de kant van Firefly III. Geen zoektocht gewoon in één keer de goede account.

De CSV importer (de andere importers overigens ook) zijn prima in staat om te zien of een account 2x bestaat. Die moet daar op reageren en de juiste selecteren. Dat jij "Belastingdienst", "Rabobank" of "Coolblue" kiest moet idd niet uitmaken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• damiantje99
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 30-06 15:09
Vandaag ben ik ook begonnen met Firefly. Het ziet er goed uit en ik krijg een mooi overzicht van al mijn uitgaves.

Ik loop alleen tegen 1 probleem aan... Ik wil namelijk +/- 5 jaar aan transacties importeren, maar ik krijg de CSV importer maar niet aan de praat.

Ik heb de dockercontainer voor Firefly ||| en een container voor de CSV importer. Daarbij heb ik de URI en de API opgegeven van de Firefly ||| container. Echter krijg ik die importoptie maar niet.

Ik draai het in UnRaid maar volgens mij moet dat niet uitmaken.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
damiantje99 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:06:
Vandaag ben ik ook begonnen met Firefly. Het ziet er goed uit en ik krijg een mooi overzicht van al mijn uitgaves.

Ik loop alleen tegen 1 probleem aan... Ik wil namelijk +/- 5 jaar aan transacties importeren, maar ik krijg de CSV importer maar niet aan de praat.

Ik heb de dockercontainer voor Firefly ||| en een container voor de CSV importer. Daarbij heb ik de URI en de API opgegeven van de Firefly ||| container. Echter krijg ik die importoptie maar niet.
Ik kwam er achter dat het dus niets met de app key van doen heeft, maar je moet in Firefly naar je profiel en een nieuwe API key aanmaken. Die moet je dan gebruiken voor de import. Heeft bij mij ook even geduurd voordat ik dit begreep.

[Voor 6% gewijzigd door mithras op 02-06-2020 15:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• damiantje99
mithras schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:25:
[...]
Ik kwam er achter dat het dus niets met de app key van doen heeft, maar je moet in Firefly naar je profiel en een nieuwe API key aanmaken. Die moet je dan gebruiken voor de import. Heeft bij mij ook even geduurd voordat ik dit begreep.
Bedoel je met API Key de Personal Access Token?
Dit zijn mijn UnRaid settings:

Ik heb nu de Personal Access Token ingevuld, maar had voorheen de opdracht-prompt token ingevuld, maar beide geven niet de import optie weer binnen Firefly.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 01-07 14:17
Ik ben vandaag begonnen met de CSV importer, hij werkt alleen loop ik tegen een probleem aan dat hij column 9/10 niet laat zien bij de importer waardoor hij na het importeren geen opposing-name/opposing-iban heeft en ik betalingen dus niet kan koppelen aan een categorie / tag / budget. @Firefly III heb je enig idee wat ik fout doe?

Zie de screenshots/code hieronder

Firefly docker versie: jc5x/firefly-iii:release-5.2.6
Firefly CSV docker versie: fireflyiii/csv-importer:release-1.0.9
Bank: ABN Amro

Dit is de ABN Amro code die ik gebruik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
{
    "file-type": "csv",
    "date-format": "Ymd",
    "has-headers": false,
    "delimiter": "tab",
    "apply-rules": true,
    "specifics": {
        "AbnAmroDescription": 1
    },
    "import-account": 1,
    "column-count": 10,
    "column-roles": [
        "account-number",
        "currency-code",
        "date-transaction",
        "_ignore",
        "_ignore",
        "date-interest",
        "amount",
        "description",
        "opposing-name",
        "opposing-iban"
    ],
    "column-do-mapping": [
        true,
        true,
        false,
        false,
        false,
        false,
        false,
        false,
        true,
        true
    ],
    "column-roles-complete": false,
    "column-mapping-config": {
        "0": [],
        "1": {
            "EUR": 1
        },
        "8": [],
        "9": []
    }
}

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Zelf ben ik nu na een aantal pogingen geslaagd in het importeren. Ik heb momenteel 2 ING rekeningen (privé + gedeeld) met eigen spaarrekeningen. In het verleden ook andere rekeningen gehad, maar deze heb ik nu niet meer en ga ik niet in FFiii beheren. Ik heb alle transacties vanaf 2015 gedownload; een aantal bevindingen hier ter lering en vermaak:
  1. Alle transacties van beide rekeningen importeren over de gehele periode tm nu is een slecht idee :P. Het waren 6063 regels in één csv. Allereerst trok mn pi dat slecht, daarnaast liep het geheel ook uiteindelijk vast.
  2. Kennelijk is FF niet (goed) in staat een import te draaien van meerdere rekeningen. De CSV laat duidelijk zien wat bron/doel rekening is maar de importer wijst eigenlijk alle transacties toch toe aan één bronrekening, waardoor het overzicht uiteindelijk niet klopt.
  3. Een beginsaldo kan niet met terugwerkende kracht worden ingevuld. Ik had het saldo van vandaag ingelezen met een datum van vandaag erbij. Een import met dagen < beginsaldo worden niet teruggerekend, maar anders berekend.
  4. Ik heb uiteindelijk alle jaaroverzichten (start/eind saldo) en csv per rekening gedownload. Deze per stuk matchen. Privé en gedeeld 2015 & 2016 zijn gelukt.
  5. Omdat ik dus 2x een import over een jaar doe, worden transacties tussen beide rekeningen dubbel geteld. Gelukkig zijn het er niet heel veel (20-25 op jaarbasis) en het verwijderen van de dubbele transactie maakt dat het saldo beter klopt.
  6. Uiteindelijk was er één transactie à €159 tussen beide rekeningen helemaal niet geimporteerd. Geen idee waarom die is overgeslagen, maar het eindsaldo 31/12/2015 verschilde precies dat bedrag met het jaaroverzicht en er was één transactie in de csv die dat betrof. Eenvoudig op te lossen
Ik heb nu, na 2015, een backup gemaakt van de SQL data. Ik merkte in alle bovenstaande pogingen dat het verwijderen van alle transacties niet leidt tot een schone lei. Ik heb meerdere keren alle docker volumes en containers opnieuw opgebouwd, maar het startsaldo telkens definiëren is onpraktisch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
damiantje99 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:06:

Ik draai het in UnRaid maar volgens mij moet dat niet uitmaken.

Kan iemand mij helpen?
Blij om te horen dat het bevalt! Helaas, je gaat geen import-optie krijgen in Firefly III. De CSV importer is een losse applicatie op zijn eigen poort. Dus je moet naar de web interface van de Docker container voor de CSV importer surfen.
mithras schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:25:
[...]
Dat is niet handig van me idd. Waar heb je gekeken, toen je dit nog niet begreep? Dan pas ik de documentatie daar op aan.
lubbertkramer schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:44:
Ik ben vandaag begonnen met de CSV importer, hij werkt alleen loop ik tegen een probleem aan dat hij column 9/10 niet laat zien bij de importer waardoor hij na het importeren geen opposing-name/opposing-iban heeft en ik betalingen dus niet kan koppelen aan een categorie / tag / budget. @Firefly III heb je enig idee wat ik fout doe?
Stuur me, anders via de mail, even wat voorbeeld-regels uit het bestand dat je probeert. Bijvoorbeeld de eerste 10 entries. james@firefly-iii.org. Probeer zo min mogelijk te censureren, maar voel je vrij om dingen weg te lakken.

Tof, een massa import! Ik ga even puntsgewijs door je lijstje heen. Dit is altijd tricky om goed te doen dus ik ben benieuwd:
mithras schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:12:
• Kennelijk is FF niet (goed) in staat een import te draaien van meerdere rekeningen. De CSV laat duidelijk zien wat bron/doel rekening is maar de importer wijst eigenlijk alle transacties toch toe aan één bronrekening, waardoor het overzicht uiteindelijk niet klopt.
De Firefly III importer kan dit gewoon aan. De techniek is altijd "multi-rekening" want elke transactie wordt opnieuw "geanalyseerd" (beetje groot woord voor if-else maar toch). Er is wel een backup rekening voor het geval dat, maar multi-rekening kan altijd. Stuur me anders voorbeelden. Firefly III kan dit in principe prima handlen.
• Een beginsaldo kan niet met terugwerkende kracht worden ingevuld. Ik had het saldo van vandaag ingelezen met een datum van vandaag erbij. Een import met dagen < beginsaldo worden niet teruggerekend, maar anders berekend.
Alles wordt gewoon bij elkaar opgetelt. Ook je beginsaldo en de datum waarop je dat invult. Maar dit werkt misschien anders dan je zou verwachten: je beginsaldo is geen eikpunt of nulpunt: je beginsaldo is ook een transactie. Dus als je op 1 maart een beginsaldo van 1000,- instelt dan is je saldo op 1 februari 0: want toen was die beginsaldo transactie er nog niet. Geen eikpunt dus. Dat is even wennen maar boekhoudtechnisch het makkelijkst.
• Omdat ik dus 2x een import over een jaar doe, worden transacties tussen beide rekeningen dubbel geteld. Gelukkig zijn het er niet heel veel (20-25 op jaarbasis) en het verwijderen van de dubbele transactie maakt dat het saldo beter klopt.
Dit kan fout gaan als Firefly III de transactie niet herkent als een dubbele transactie en dat is tricky inderdaad. Soms zet de bank in de gegevens van transactie A1 andere gegevens dan bij transactie A2. En dan snapt-ie het niet meer ;(
• Uiteindelijk was er één transactie à €159 tussen beide rekeningen helemaal niet geimporteerd. Geen idee waarom die is overgeslagen, maar het eindsaldo 31/12/2015 verschilde precies dat bedrag met het jaaroverzicht en er was één transactie in de csv die dat betrof. Eenvoudig op te lossen
Als je wilt, stuur me die op. Kijken wat er fout gaat.
Ik heb nu, na 2015, een backup gemaakt van de SQL data. Ik merkte in alle bovenstaande pogingen dat het verwijderen van alle transacties niet leidt tot een schone lei. Ik heb meerdere keren alle docker volumes en containers opnieuw opgebouwd, maar het startsaldo telkens definiëren is onpraktisch.
Nee, dat klopt. Bij CSV imports is het vaak handig om verwijderde rijen niet opnieuw te importeren. Sommige banken voegen dummy regels toe, gebruikers corrigeren zelf eens wat.. als je dan de volgende keer weer al die oude entries erbij krijgt is het drama.

Keep me posted als je weer een paar maanden gaat opvoeren :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Firefly III schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:50:
[...]

Dat is niet handig van me idd. Waar heb je gekeken, toen je dit nog niet begreep? Dan pas ik de documentatie daar op aan.
Ik kan het me niet meer 100% herinneren, maar er wordt een melding gegeven en verwezen naar https://firefly-iii.gitbo...ble-shooting/token_errors dacht ik.

Het zal wel de 401 code zijn. Uitleg: "The token you've configured doesn't give access to this instance of Firefly III". Tja, ik ken ook wel HTTP status codes ;)

Ik had vanuit Firefly de verkeerde token gepakt (de app key). Blijkbaar is de app key niet de api token, maar is de personal access token wél de api token. Oftewel: a) probeer naamgeving consistent te houden en b) link hier bijvoorbeeld naar een onderdeel hier waar je naast oauth ook iets over die access tokens aan screenshots hebt.
[...]

Stuur me, anders via de mail, even wat voorbeeld-regels uit het bestand dat je probeert. Bijvoorbeeld de eerste 10 entries. james@firefly-iii.org. Probeer zo min mogelijk te censureren, maar voel je vrij om dingen weg te lakken.
Zal ik doen.

[...]
De Firefly III importer kan dit gewoon aan. De techniek is altijd "multi-rekening" want elke transactie wordt opnieuw "geanalyseerd" (beetje groot woord voor if-else maar toch). Er is wel een backup rekening voor het geval dat, maar multi-rekening kan altijd. Stuur me anders voorbeelden. Firefly III kan dit in principe prima handlen.

[...]

Alles wordt gewoon bij elkaar opgetelt. Ook je beginsaldo en de datum waarop je dat invult. Maar dit werkt misschien anders dan je zou verwachten: je beginsaldo is geen eikpunt of nulpunt: je beginsaldo is ook een transactie. Dus als je op 1 maart een beginsaldo van 1000,- instelt dan is je saldo op 1 februari 0: want toen was die beginsaldo transactie er nog niet. Geen eikpunt dus. Dat is even wennen maar boekhoudtechnisch het makkelijkst.
Dat snap ik, maar de datum van je startsaldo zegt dus niet zoveel over de afhandeling van transacties, maar het is dus de datum waarop de starttransactie wordt geboekt. Ik snap zeker dat dit zo het makkelijkste is.

Wellicht een tip om als uitleg / help tekst aan te geven dat het beste werkt als je een startsaldo invult op de datum die vóór alle (nog nader in te voeren) transacties liggen. Dat zal het voor de meeste wel duidelijk maken.
[...]
Dit kan fout gaan als Firefly III de transactie niet herkent als een dubbele transactie en dat is tricky inderdaad. Soms zet de bank in de gegevens van transactie A1 andere gegevens dan bij transactie A2. En dan snapt-ie het niet meer ;(

[...]
Als je wilt, stuur me die op. Kijken wat er fout gaat.

[...]

Nee, dat klopt. Bij CSV imports is het vaak handig om verwijderde rijen niet opnieuw te importeren. Sommige banken voegen dummy regels toe, gebruikers corrigeren zelf eens wat.. als je dan de volgende keer weer al die oude entries erbij krijgt is het drama.

Keep me posted als je weer een paar maanden gaat opvoeren :*)
Al met al gaat er best veel goed maar je moet even weten hoe het precies moet want een boekhoudpakket is nu eenmaal niet vergevingsgezind ;) En ING is een bitch omdat er geen transactie id's in staan, daar kan jij ook verder niks mee doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• damiantje99
Firefly III schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:50:
[...]

Blij om te horen dat het bevalt! Helaas, je gaat geen import-optie krijgen in Firefly III. De CSV importer is een losse applicatie op zijn eigen poort. Dus je moet naar de web interface van de Docker container voor de CSV importer surfen.
Ah oké dat was mij even niet duidelijk, maar nu ik wat beter lees snap ik het :)

Echter, binnen UnRaid mis ik de web console optie. Ook als ik browser naar ip:8081 ga (ik heb 8081:8081 ingesteld omdat UnRaid port 80 al gebruikt), dan krijg ik de melding dat de pagina niet kan worden bereikt.

Mis ik nog wat in mijn configuratie?

EDIT: net ook even de commandline geprobeerd, maar ik krijg dan de foutmelding "Could not open input file: artisan". Het commando wat ik dan uitvoer:

code:
1
php artisan csv:import upload/ing.csv configurations/ing.json

overigens heb ik ook /upload en /configurations geprobeerd, maar dat werkt ook niet (zelfde foutmelding).

De paden in mijn configuratie heb ik trouwens aangepast, die klopte nog niet 8)7

[Voor 15% gewijzigd door damiantje99 op 02-06-2020 23:05]

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
mithras schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:01:
[...]
Ik kan het me niet meer 100% herinneren, maar er wordt een melding gegeven en verwezen naar https://firefly-iii.gitbo...ble-shooting/token_errors dacht ik.

Het zal wel de 401 code zijn. Uitleg: "The token you've configured doesn't give access to this instance of Firefly III". Tja, ik ken ook wel HTTP status codes ;)

Ik had vanuit Firefly de verkeerde token gepakt (de app key). Blijkbaar is de app key niet de api token, maar is de personal access token wél de api token. Oftewel: a) probeer naamgeving consistent te houden en b) link hier bijvoorbeeld naar een onderdeel hier waar je naast oauth ook iets over die access tokens aan screenshots hebt.
Will do! d:)b
Wellicht een tip om als uitleg / help tekst aan te geven dat het beste werkt als je een startsaldo invult op de datum die vóór alle (nog nader in te voeren) transacties liggen. Dat zal het voor de meeste wel duidelijk maken.
Dat heeft ooit in de handleiding gestaan. Ga ik uitzoeken.
Al met al gaat er best veel goed maar je moet even weten hoe het precies moet want een boekhoudpakket is nu eenmaal niet vergevingsgezind ;) En ING is een bitch omdat er geen transactie id's in staan, daar kan jij ook verder niks mee doen.
True, true.

• damiantje99
@Firefly III heb je toevallig ook naar mijn bericht kunnen kijken of ben ik nu iets te ongeduldig?

Zo ja, sorry, ik wil het zo graag gaan gebruiken :D

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
damiantje99 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:32:
[...]

Ah oké dat was mij even niet duidelijk, maar nu ik wat beter lees snap ik het :)

Echter, binnen UnRaid mis ik de web console optie. Ook als ik browser naar ip:8081 ga (ik heb 8081:8081 ingesteld omdat UnRaid port 80 al gebruikt), dan krijg ik de melding dat de pagina niet kan worden bereikt.

Mis ik nog wat in mijn configuratie?

[Afbeelding]

EDIT: net ook even de commandline geprobeerd, maar ik krijg dan de foutmelding "Could not open input file: artisan". Het commando wat ik dan uitvoer:

code:
1
php artisan csv:import upload/ing.csv configurations/ing.json

overigens heb ik ook /upload en /configurations geprobeerd, maar dat werkt ook niet (zelfde foutmelding).

De paden in mijn configuratie heb ik trouwens aangepast, die klopte nog niet 8)7
Yes je vraag stond nog open idd :7

Je moet niet 8081:8081 instellen maar 80:8081 of 8081:80. Ik weet even niet zeker welke combinatie nodig is. Maar de CSV importer zit altijd op poort 80. Je moet zelf mappen naar buiten toe op een poort die voor jou past. Volgens mij mis je verder niks in je config, maar de paden moeten wel compleet zijn (afhankelijk van hoe je dit uitvoert).

Dus voor Docker containers meestal zoiets:

code:
1
2
3
4
5
# dit werkt soms, niet altijd
php artisan csv:import /full/path/here/import.csv /full/path/here/import.json

# dit moet sowieso werken
php /var/www/html/artisan ....

Als ik kijk naar je container path voor Export zie ik "/var/www" staan. Waar komt dat vandaan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• damiantje99
Firefly III schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:25:
[...]

Yes je vraag stond nog open idd :7

Je moet niet 8081:8081 instellen maar 80:8081 of 8081:80. Ik weet even niet zeker welke combinatie nodig is. Maar de CSV importer zit altijd op poort 80. Je moet zelf mappen naar buiten toe op een poort die voor jou past. Volgens mij mis je verder niks in je config, maar de paden moeten wel compleet zijn (afhankelijk van hoe je dit uitvoert).

Dus voor Docker containers meestal zoiets:

code:
1
2
3
4
5
# dit werkt soms, niet altijd
php artisan csv:import /full/path/here/import.csv /full/path/here/import.json

# dit moet sowieso werken
php /var/www/html/artisan ....

Als ik kijk naar je container path voor Export zie ik "/var/www" staan. Waar komt dat vandaan?
De poort wijzigen was de oplossing! De template die had zelf ingesteld dat de container port 8081 was. Daarom werkte het dus niet. Ik heb nu de container port naar 80 veranderd en krijg nu wel een interface.

Dank! Denk dat het zo wel moet lukken.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
1.0.10 van de CSV import is uit. Zou een aantal problemen moeten fixen rondom IBANs enzo.

Zoals altijd, wees voorzichtig met grote batches want als mijn changes jouw transacties beinvloeden, dan doet de duplicate detector het slecht.

https://hub.docker.com/re.../csv-importer/tags?page=1
https://github.com/firefl...orter/releases/tag/1.0.10

Maar ook de documentatie gefixt zoals gesuggereerd met plaatjes en betere links.

https://firefly-iii.gitbo...alling-and-running/docker
https://docs.firefly-iii.org/api/api

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
d:)b

Zelf ondertussen na de eerste opstart 5494 transacties geïmporteerd over de periode 2015 - 2019. De eerste shifts zijn per jaar gegaan, met elke keer controle met de jaaroverzichten van de bank. In 2018 en 2019 heb ik de imports per 6 maanden gedaan, omdat mijn pi uit het geheugen liep in de pre-processing (mapping gedeelte geloof ik).

Weer wat interessante punten:
  1. De imports werken eigenlijk heel erg goed. Ik had het enige jaren geleden geprobeerd en daar kreeg ik het niet aan de praat. De imports nu lopen heel goed, misschien ligt dat aan mij, misschien aan de software. De "fouten" van 3 dagen terug zijn goed te verklaren: ik had per ongeluk zelf te veel overschrijvingen verwijderd, bijvoorbeeld.
  2. Omdat ik jaar per jaar importeer en het met jaaroverzichten vergelijk, denk je dat je exact goed uitkomt. Niet dus. Je hebt transacties op 1 januari met een "valutadatum" van 31 december, bijvoorbeeld. Hierdoor lijken resultaten niet te kloppen (ik heb zelfs alle transacties van één jaar 1:1 vergeleken :'( ) maar uiteindelijk is de import wel 100% volledig
Wat me wel opvalt:
  1. De autocomplete is case-sensitive. Detail wellicht, maar het zou fijn zijn als de tooling die je inzet hiervoor wellicht case insensitive kan zoeken?
  2. Overschrijvingen tussen twee eigen rekeningen wordt meegenomen in het categorie overzicht. Het liefst categoriseer ik inkomsten (salaris e.d.) en uitgaven (vaste lasten, boodschappen). Wij werken met een algemeen principe dat we salaris krijgen op eigen rekeningen en een gedeelte doorstorten voor gedeelde kosten. Hierdoor is rond het doorstorten een heel groot deel ongecategoriseerd. Is het een idee om een optie te maken desnoods, om overschrijvingen tussen eigen rekeningen te excluded van uncategorized?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Toppie! Goed om te horen.

Voor wat betreft je puntjes.

1. Yes, en dat ligt aan PostgreSQL, want die is nou eenmaal case sensitive. Ik kan in theorie aan de slag met UPPER() of LOWER() op alle queries maar dat is echt killing voor je performance en werkt niet in alle talen. De nieuwe default wordt MySQL want meer mensen hebben hier last van.
2. Yes. Ik categoriseer dat soort transacties op "Geldbeheer".

• bartmaniac
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 08:34
jammer dat voor mij de installatie en het updaten niet iets voor jan modaal is. zo had ik een werkende docker installatie onder mac os (na veel hulp) maar kon door een foute update niet meer aan de database. Nu een half jaar laten ongeveer dacht ik de draad nog eens op te nemen en firefly onder win10 te draaien omdat ik zag dat ze nu al aan versie 5.2. zijn maar heb wat schrik om opnieuw mijn gegevens te verliezen (is die database onder mac er nog, geen idee). welke installatie methode is nu de eenvoudigste en geeft de minste kopzorgen wanneer je een nieuwe versie wenst te installeren? op dit moment heb ik ampps voor win geinstalleerd en zit al zover dat ik het aanmeldscherm van firefly zie. is dit een goede keuze?

• bartmaniac
Hmm login en username die ik gebruikte onder mac os docker werkt niet onder win10 ampps. En wanneer ik vraag om een nieuw wachtwoord kent hij m'n emailadres niet terwijl dit ongewijzigd is...

• Thijmen
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 01-07 10:58
Hoi! Deze mooie tool is ook op mijn pad gekomen.

Importeren van CSV's werkt als een trein. Ik heb echter nog wel een vraag over de "beginstanden" van je rekening.

Bij de setup moest je de beginstand van je rekening opgeven. Wat moet je hier eigenlijk opgeven?
Ik heb bijvoorbeeld heel 2020 tot nu toe geimporteerd, maar het eindbedrag klopt uiteraard niet.
Wat raden jullie aan?

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Nu online
Thijmen schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:39:

Importeren van CSV's werkt als een trein. Ik heb echter nog wel een vraag over de "beginstanden" van je rekening.

Bij de setup moest je de beginstand van je rekening opgeven. Wat moet je hier eigenlijk opgeven?
Ik heb bijvoorbeeld heel 2020 tot nu toe geimporteerd, maar het eindbedrag klopt uiteraard niet.
Wat raden jullie aan?
Je moet een boekhouding aanvangen met de openingsbalans. Wat had je waar staan op 1 januari? Je kunt deze bijv. boeken vanuit een apart openingsbalans post onder je EV.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• hankee
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19-06 06:21
Ik heb een tweetal vraagjes.

1. Ik heb een klein bedrag aan een kennis uitgeleend voor 3 jaar. Ik zou deze graag toe willen voegen aan mijn balans en heb deze als Liability toegevoegd, het begin bedrag ingevoerd, de startdatum (vorig jaar) en de rente ingevoerd maar het bedrag blijft hetzelfde als het startbedrag. Ik had verwacht dat het dit jaar met het percentage rente omhooggegaan zou zijn maar hij staat nog op het startbedrag. Ook als ik hiermee wat test, bv met een datum wat langer geleden etc. blijft het bedrag hetzelfde.

2. Ik vond de installatie best een uitdaging (synology) en moet er ook nog even induiken hoe ik veilig een backup kan maken zodat ik de boel met een gerust hart kan updaten. Nu zie ik dat er onder tools--> export data een optie zit om alle transacties te exporteren. Ik ben benieuwd of ik bij een eventueel ongelukje dit bestand weer kan importeren aangezien hier ook alle informatie instaat, inclusief categorieën, tags, etc. Heeft me namelijk heel wat avondjes gekocht om alles juist te krijgen en moet er niet aan denken alles weer opnieuw te doen.

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
bartmaniac schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:12:
jammer dat voor mij de installatie en het updaten niet iets voor jan modaal is. zo had ik een werkende docker installatie onder mac os (na veel hulp) maar kon door een foute update niet meer aan de database. Nu een half jaar laten ongeveer dacht ik de draad nog eens op te nemen en firefly onder win10 te draaien omdat ik zag dat ze nu al aan versie 5.2. zijn maar heb wat schrik om opnieuw mijn gegevens te verliezen (is die database onder mac er nog, geen idee). welke installatie methode is nu de eenvoudigste en geeft de minste kopzorgen wanneer je een nieuwe versie wenst te installeren? op dit moment heb ik ampps voor win geinstalleerd en zit al zover dat ik het aanmeldscherm van firefly zie. is dit een goede keuze?
Wat ging er mis met de update?

Ik zou Docker installeren en daar gebruik van maken.
bartmaniac schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 23:49:
Hmm login en username die ik gebruikte onder mac os docker werkt niet onder win10 ampps. En wanneer ik vraag om een nieuw wachtwoord kent hij m'n emailadres niet terwijl dit ongewijzigd is...
Dan is er wellicht een nieuwe DB opgezet ipv dat je oude wordt gebruikt.
Thijmen schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:39:

Wat raden jullie aan?
We hadden al even contact over DM. Maar ik raad dus altijd aan om je startsaldo op een datum in te stellen voor je begint met importeren. Wil je 2020 helemaal importeren, begin dan met je saldo op 31 december 2019. En stel hem ook in op die datum.
Brent schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:59:
[...]

Je moet een boekhouding aanvangen met de openingsbalans. Wat had je waar staan op 1 januari? Je kunt deze bijv. boeken vanuit een apart openingsbalans post onder je EV.
Hebben we het over dezelfde tool?
hankee schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:44:
Ik heb een tweetal vraagjes.

1. Ik heb een klein bedrag aan een kennis uitgeleend voor 3 jaar. Ik zou deze graag toe willen voegen aan mijn balans en heb deze als Liability toegevoegd, het begin bedrag ingevoerd, de startdatum (vorig jaar) en de rente ingevoerd maar het bedrag blijft hetzelfde als het startbedrag. Ik had verwacht dat het dit jaar met het percentage rente omhooggegaan zou zijn maar hij staat nog op het startbedrag. Ook als ik hiermee wat test, bv met een datum wat langer geleden etc. blijft het bedrag hetzelfde.
2. Ik vond de installatie best een uitdaging (synology) en moet er ook nog even induiken hoe ik veilig een backup kan maken zodat ik de boel met een gerust hart kan updaten. Nu zie ik dat er onder tools--> export data een optie zit om alle transacties te exporteren. Ik ben benieuwd of ik bij een eventueel ongelukje dit bestand weer kan importeren aangezien hier ook alle informatie instaat, inclusief categorieën, tags, etc. Heeft me namelijk heel wat avondjes gekocht om alles juist te krijgen en moet er niet aan denken alles weer opnieuw te doen.
Maak een DB backup. Transacties exporteren is leuk maar niet volledig. Alles staat er in maar doe het netjes.

[Voor 62% gewijzigd door Firefly III op 11-06-2020 21:03]

• Brent
  • Nu online
Firefly III schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 20:59:
[...]

Dat is standaardpraktijk bij dubbelboekhouden. Werkt het in deze tool niet zo?

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Brent schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:07:
[...]

Dat is standaardpraktijk bij dubbelboekhouden. Werkt het in deze tool niet zo?
Je kan de openingsbalans van je rekening aanpassen, en die een datum geven. 1 januari kan een prima datum. Onderwater gebeurt de rest vanzelf.

Ik weet niet wat een EV is?

• Brent
  • Nu online
Eigen vermogen. De openingsbalansen moeten ergens op de balans terecht komen.

• bartmaniac
Firefly III schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 20:59:
[...]

Wat ging er mis met de update?

er ging een thread over op github "unable to get a login page #2668" maar ondanks je hulp geraakte ik er niet uit. ik kreeg na de update geen aanmeldscherm meer

Ik zou Docker installeren en daar gebruik van maken.
wel daar hab ik wat schrik van omwille van de lstige upgradeprocedure met die variabelen die

[...]

Dan is er wellicht een nieuwe DB opgezet ipv dat je oude wordt gebruikt.
klop de oude was aangemaakt op de macos partitie en de nieuwe op de windows partitie

[...]

We hadden al even contact over DM. Maar ik raad dus altijd aan om je startsaldo op een datum in te stellen voor je begint met importeren. Wil je 2020 helemaal importeren, begin dan met je saldo op 31 december 2019. En stel hem ook in op die datum.

[...]

[...]

[Afbeelding]

[...]
Maak een DB backup. Transacties exporteren is leuk maar niet volledig. Alles staat er in maar doe het netjes.

• Thijmen
Hoe moet ik het volgende aanpakken? Ik heb mijn transacties vanaf 2017 geimporteerd, maar hoe zorg ik er voor dat de applicatie af- en bijschrijvingen naar mijn spaarrekening herkent? Deze heeft geen IBAN natuurlijk. Moet ik na importeren de transacties aanpassen in een overschrijving?

• _Eend_
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 30-06 16:00

_Eend_

Kwaak!

Thijmen schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:40:
Hoe moet ik het volgende aanpakken? Ik heb mijn transacties vanaf 2017 geimporteerd, maar hoe zorg ik er voor dat de applicatie af- en bijschrijvingen naar mijn spaarrekening herkent? Deze heeft geen IBAN natuurlijk. Moet ik na importeren de transacties aanpassen in een overschrijving?
Bij mij (ING) heeft elke spaarrekening een eigen rekeningnummer, beginnend met een letter zoals: A12345678 en zo staan ze ook op mijn afschriften.

• Thijmen
_Eend_ schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:27:
[...]

Bij mij (ING) heeft elke spaarrekening een eigen rekeningnummer, beginnend met een letter zoals: A12345678 en zo staan ze ook op mijn afschriften.
Hier ook ING, staan ook wel op mijn afschriften maar geen IBAN. Dus ik heb nu een Debiteur (inderdaad, bij mij begint 'ie met een X), maar wil graag dat de applicatie dat als spaarrekening gaat herkennen. Of heb ik iets fout in mijn gedachtegang nu?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

Kwaak!

(disclaimer: ik heb Firefly III gisteren geinstalleerd)

Voor zover ik weet kun je onder Rekeningen > Betaalrekeningen een spaarrekening aanmaken als een betaalrekening (zelfs als het geen betaalrekening is) en kun je later de rol van de rekening wijzigen.

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
er ging een thread over op github "unable to get a login page #2668" maar ondanks je hulp geraakte ik er niet uit. ik kreeg na de update geen aanmeldscherm meer
Ja die herinner ik me nog. Dat was klote, jouw installatie viel precies tussen twee DB versies en alles ging mis wat er mis kon gaan.

Heb je de mogelijkheid om de huidige DB te exporteren naar een SQL bestand? Dan heb je iig iets voor een nieuwe install of een upgrade. Firefly III is best robuust met het upgraden naar een nieuwe database.
Thijmen schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:40:
Hoeft geen probleem te zijn, als je ze kan matchen op naam of rekeningnummer in de account. Heb je ook de ING "specific" aan gezet? Die verbetert de content van de CSV bestanden in ieder geval ietsje.

• bartmaniac
Firefly III schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:41:
[...]

[...]

Ja die herinner ik me nog. Dat was klote, jouw installatie viel precies tussen twee DB versies en alles ging mis wat er mis kon gaan.

Heb je de mogelijkheid om de huidige DB te exporteren naar een SQL bestand? Dan heb je iig iets voor een nieuwe install of een upgrade. Firefly III is best robuust met het upgraden naar een nieuwe database.

ik heb de docker installatie en op de mac partitie verwijderd dus ik vrees dat de database ook mee verwijderd is.

ik had graag eens een nieuwe start genomen (met gegevens pas vanaf 2020 deze keer) maar geraak niet aangemeld. ×CloseError! These credentials do not match our records. in de env file heb ik mijn emailadres ingevuld bij
# This should be your email address.
# If you use Docker or similar, you can set this variable from a file by using SITE_OWNER_FILE
SITE_OWNER=hier_staat_mijn_email_adres

[...]

Hoeft geen probleem te zijn, als je ze kan matchen op naam of rekeningnummer in de account. Heb je ook de ING "specific" aan gezet? Die verbetert de content van de CSV bestanden in ieder geval ietsje.

• damiantje99
Ik was even benieuwd, ik wil met een schone lei beginnen, importen is uiteindelijk wel gelukt, maar vanwege de ING manieren worden al mijn transacties van spaar naar ING (zelfde account) gezien als inkomsten waardoor ik een flink bedrag in de + stond, wat niet het geval was. Dat rechttrekken, nah, niet zo zin in.

Enfin, dus een schone lei, maar nu valt het mij op dat het startsaldo wat ik invul, niet bij mijn saldo wordt opgeteld.

Bij saldo staat er dus nog steeds 0, terwijl ik dus wel geld op de bank(en) heb staan.

Wat is de juiste aanpak? Moet ik dan een inkomsten doen van dat bedrag (startsaldo) of is er een andere weg?

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Firefly III schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 18:14:
1. Yes, en dat ligt aan PostgreSQL, want die is nou eenmaal case sensitive. Ik kan in theorie aan de slag met UPPER() of LOWER() op alle queries maar dat is echt killing voor je performance en werkt niet in alle talen. De nieuwe default wordt MySQL want meer mensen hebben hier last van.
Nee hoor, dat ligt niet aan PostgreSQL. PostgreSQL doet namelijk precies wat je vraagt (in tegenstelling tot MySQL... :X). En als je niet vraagt om case-insensitive vergelijkingen dan gebeuren die ook niet.

Wat betreft performance kan je een index definiëren op de betreffende UPPER() of LOWER() expressie. Hoe dit omgaat met taalspecifieke eigenschappen is afhankelijk van de geselecteerde locale (lc_ctype in het bijzonder) bij het aanmaken van de database of tabel.

10x270 Wp zuid (PVoutput) | CityStrides | Smashrun

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Je moet je reactie ff tussen de quote vandaan halen of de quote breaker gebruiken.
damiantje99 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 20:39:
Ik was even benieuwd, ik wil met een schone lei beginnen, importen is uiteindelijk wel gelukt, maar vanwege de ING manieren worden al mijn transacties van spaar naar ING (zelfde account) gezien als inkomsten waardoor ik een flink bedrag in de + stond, wat niet het geval was. Dat rechttrekken, nah, niet zo zin in.

Enfin, dus een schone lei, maar nu valt het mij op dat het startsaldo wat ik invul, niet bij mijn saldo wordt opgeteld.

Bij saldo staat er dus nog steeds 0, terwijl ik dus wel geld op de bank(en) heb staan.

Wat is de juiste aanpak? Moet ik dan een inkomsten doen van dat bedrag (startsaldo) of is er een andere weg?
Wat is de datum die je het startsaldo hebt gegeven? Een openingssaldo is een transactie als alle andere, dus die moet voor je import liggen.

[Voor 69% gewijzigd door Firefly III op 14-06-2020 06:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• damiantje99
Firefly III schreef op zondag 14 juni 2020 @ 06:28:
Wat is de datum die je het startsaldo hebt gegeven? Een openingssaldo is een transactie als alle andere, dus die moet voor je import liggen.
Ik had als startsaldo datum gister (13e) en later getest met de 12e. Beide hadden geen effect.

Import heb ik dus niet gedaan (en ga ik ook niet doen), er zijn dus geen uitgaves, inkomsten etc.

[Voor 11% gewijzigd door damiantje99 op 14-06-2020 11:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
damiantje99 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:45:
[...]

Ik had als startsaldo datum gister (13e) en later getest met de 12e. Beide hadden geen effect.

Import heb ik dus niet gedaan (en ga ik ook niet doen), er zijn dus geen uitgaves, inkomsten etc.
Ik snap hem al. Je bedoelt deze box denk ik?

Die reageert niet op je startsaldo maar puur op de inkomsten en uitgaven van die maand.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• damiantje99
Firefly III schreef op zondag 14 juni 2020 @ 12:45:
[...]

Ik snap hem al. Je bedoelt deze box denk ik?

[Afbeelding]

Die reageert niet op je startsaldo maar puur op de inkomsten en uitgaven van die maand.
Correct, die box bedoelde ik :)

Is er een specifieke reden dat deze niet als saldo wordt meegenomen of is dat puur om het import verhaal?

Dan denk ik dat ik het startsaldo weer naar 0 zet en dan het huidige saldo van mijn bank als inkomen zet.

Dankjewel voor je hulp.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
damiantje99 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 12:48:
[...]

Correct, die box bedoelde ik :)

Is er een specifieke reden dat deze niet als saldo wordt meegenomen of is dat puur om het import verhaal?

Dan denk ik dat ik het startsaldo weer naar 0 zet en dan het huidige saldo van mijn bank als inkomen zet.

Dankjewel voor je hulp.
No worries :)

Je start saldo is onderdeel van de "status quo". Als je met Firefly III begint, is dat zelden blanco. Je startsaldo meenemen is een beetje vals spelen. Je hebt dat geld al. Staat al op je rekening, niks voor gedaan, het bestaat.

Dat meetellen als inkomsten verdraait alle statistieken. Je eerste maand? Bam, 2000 euro extra "verdiend". Of erger, 2000 euro in de min.

Het wordt meegenomen in je kapitaal maar niet als inkomsten (of uitgaven) gerekend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• damiantje99
Firefly III schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:54:
[...]

No worries :)

Je start saldo is onderdeel van de "status quo". Als je met Firefly III begint, is dat zelden blanco. Je startsaldo meenemen is een beetje vals spelen. Je hebt dat geld al. Staat al op je rekening, niks voor gedaan, het bestaat.

Dat meetellen als inkomsten verdraait alle statistieken. Je eerste maand? Bam, 2000 euro extra "verdiend". Of erger, 2000 euro in de min.

Het wordt meegenomen in je kapitaal maar niet als inkomsten (of uitgaven) gerekend.
Ah duidelijk en logisch inderdaad, dank voor de info!

• bartmaniac
welk email adres en passwoord dient er als admin gekozen te worden om aan te melden? Ik herinner me niet meer hoe dat vroeger ging. de uril is http://127.0.0.1/firefly/public/login
als admin moet je volgens ik me herinner kunnen inloggen om een gebruikeraccount of meerdere aan te maken . Maar hoe logt de admin in?

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
bartmaniac schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 00:14:
welk email adres en passwoord dient er als admin gekozen te worden om aan te melden? Ik herinner me niet meer hoe dat vroeger ging. de uril is http://127.0.0.1/firefly/public/login
als admin moet je volgens ik me herinner kunnen inloggen om een gebruikeraccount of meerdere aan te maken . Maar hoe logt de admin in?
Bij nul gebruikers krijgt de eerste bezoeker een registratie-formulier. Die gebruiker wordt automatisch administrator. Daarna wordt de registratie geblokkeerd en kan je alleen nog inloggen.

Je kan de registratie weer openstellen in /admin (maar dan moet je dus wel de eerste gebruiker zijn geweest). Daarmee kunnen andere mensen ook een account maken. Ze krijgen hun eigen administratie, alles is gescheiden van elkaar.

Als je een login krijgt maar geen registratie dan staat er al een (admin) gebruiker in je database. Check de tabel "users".

• bartmaniac
het is vreemd dat er al een admin gebruiker in de database is vermits ik firefly voor het allereerst geinstalleerd heb op de windows partitie. is wel op dezelfde computer maar nu geinstalleerd via amppss onder win10.

• moldas
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 11:44
bartmaniac schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:36:
het is vreemd dat er al een admin gebruiker in de database is vermits ik firefly voor het allereerst geinstalleerd heb op de windows partitie. is wel op dezelfde computer maar nu geinstalleerd via amppss onder win10.
Je hebt altijd een root (=admin) gebruiker, dat staat los van Firefly-iii

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
bartmaniac schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:36:
Ik snap niet helemaal waarom je nu verleden tijd en tegenwoordige tijd door elkaar haalt hier. Je hebt een AMPPS installatie. Met database? Welk type?

Als je database een entry heeft in je "users" tabel, ziet dat er ongeveer zo uit:

https://tweakers.net/i/uoeDTeeSrli9Xta8ZO5CeMjNsgg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/chenwpOEna0ZlJ0xiZGSCwUe.png?f=fotoalbum_large

Maar dan met maar een entry waarschijnlijk.
moldas schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:02:
[...]

Je hebt altijd een root (=admin) gebruiker, dat staat los van Firefly-iii
Je bedoelt ws. de database zelf?

• moldas
Firefly III schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:25:
[...]

Ik snap niet helemaal waarom je nu verleden tijd en tegenwoordige tijd door elkaar haalt hier. Je hebt een AMPPS installatie. Met database? Welk type?

Als je database een entry heeft in je "users" tabel, ziet dat er ongeveer zo uit:

[Afbeelding]

Maar dan met maar een entry waarschijnlijk.

[...]

Je bedoelt ws. de database zelf?
Ja, klopt. Maar misschien heeft hij het voor een tweede keer geinstalleerd op dezelfde computer. Dan zou het kunnen dat de oude database niet verwijderd is.

• bartmaniac
het gaat om een imac. Bij aanzetten of rebooten kan ik kiezen naar welk besturingssysteem (win10 of mac os) er moet geboot worden. Voor dat er windows 10 opstond had ik één grote macos partitie waarop ik docker (.dmg installatiebestand) had en toen draaide daar dus firefly III en de database (2 containers) Ik gebruikte kitematic voor het beheren van die containers. Bij het willen updaten van firefly is het misgelopen en kreeg geen inlogscherm meer. Nu na meer dan een half jaar later wilde ik de firefly draad nog eens oppikken. Ik had ondertussen de macos partitie door bootcamp laten herpartitioneren zodat er plaats vrijkwam om win 10 op te installeren. Op win10 heb ik de exe Ampps-3.9-x86_64-setup geinstalleerd en daarin dan een search op fireflyIII en voor installeren gekozen. De installatie bevindt zich op deze locatie

• Littlegupper
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 30-06 18:23
Firefly aan de praat gekregen en het ziet er zeer netjes uit. Complimenten aan de maker.
Nu wat transacties inladen om er goed mee aan de slag te gaan!

• bartmaniac
probeer op mijn win 10 laptop te installeren via docker compose maar na het runnen van dit commando
docker-compose -f docker-compose.yml up -d

krijg ik 'docker-compose' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file. Is het de bedoelling dat zoals ik eerder deed het docker programma voor windows eerst moet installeren?

• bartmaniac
na docker geinstalleerd te hebben kon ik het commando docker-compose -f docker-compose.yml up -d runnen
Daarna You can now visit Firefly III at http://localhost or http://docker-ip:port if it is running on a custom port.

• Koepert
  • Registratie: augustus 2013
  • Nu online
Ik heb ook een installatieissue.
Proxmox --> Ubuntu server VM + Docker. installatie: https://docs.firefly-iii.org/installation/docker

Vorige systeem ook deze gebruikt: Docker Hub with automatic updates via run/pull

Op zich werkt alles.. maar als ik de db heb gecreeerd:
code:
1
2
3
4
5
6
docker run -d \
--name=firefly_iii_db \
-e MYSQL_PASSWORD=firefly \
-e MYSQL_USER=firefly \
-v firefly_iii_db:/var/lib/mysql \
mariadb:10.4-bionic

(waarbij het stukje mariadb volgens mij nieuw is tov de vorige postgres)

Stopt deze continu met errorcode 1 als ik de container van de app start (deze:)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
docker run -d \
--name=firefly_iii_app \
--link=firefly_iii_db \
-e DB_HOST=firefly_iii_db \
-e DB_DATABASE=firefly \
-e DB_USERNAME=firefly \
-e DB_PORT=3306 \
-e DB_PASSWORD=firefly \
-e APP_KEY=CHANGEME_32_CHARS \
-p 80:80 \
-v firefly_iii_export:/var/www/firefly-iii/storage/export \
-v firefly_iii_upload:/var/www/firefly-iii/storage/upload \
jc5x/firefly-iii:latest

Wat mij wat vraagtekens bezorgd is de combi MySQL en Maria DB. Daar gaat het wellicht mis..maar ik weet niet hoe/wat, en uit de manual haal ik dat ook niet. Uiteraard heb ik de APP_KEY ingevuld en ook de variables aangepast. Maar ook met alles default gaat het mis.

[Voor 4% gewijzigd door Koepert op 19-06-2020 11:02]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Ik zie dat de documentatie postgres en mysql door elkaar haalt. Ik ben bezig met de move naar mysql (mariadb = hetzelfde) maar de documentatie loopt voor op het Docker bestand. Excuses. Ik heb van het weekend pas tijd om er ff in te duiken.

• P-Storm
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 10:33
Ik heb hier inderdaad ook last van gehad, ook met de importer. Dus bovenstaande heb ik gedaan, maar ook de volgende script gemaakt voor de importer (miste het netwerk):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
docker run -d \
--rm \
--name firefly-iii_firefly_iii-importer \
--network=firefly-iii_firefly_iii_net \
-e FIREFLY_III_ACCESS_TOKEN=$PERSONAL_ACCESS_TOKEN \
-e FIREFLY_III_URI=$FIREFLY_III_URI \
-p 8081:80 \
-v firefly-iii-configurations:/configurations \
-e JSON_CONFIGURATION_DIR=/configurations \
fireflyiii/csv-importer:latest

Voor database heb ik momenteel postgres (postgres:10) gebruikt en DB_CONNECTION op pgsql gezet. Wellicht dat postgres:10-alpine dan ook werkt.

Wellicht een goed idee om dit in de FAQ te zetten? Ik zag het doordat de Firefly app fouten gooide met de database.

[Voor 8% gewijzigd door P-Storm op 19-06-2020 16:57]

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
bartmaniac schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 23:38:
het gaat om een imac. Bij aanzetten of rebooten kan ik kiezen naar welk besturingssysteem (win10 of mac os) er moet geboot worden. Voor dat er windows 10 opstond had ik één grote macos partitie waarop ik docker (.dmg installatiebestand) had en toen draaide daar dus firefly III en de database (2 containers) Ik gebruikte kitematic voor het beheren van die containers. Bij het willen updaten van firefly is het misgelopen en kreeg geen inlogscherm meer. Nu na meer dan een half jaar later wilde ik de firefly draad nog eens oppikken. Ik had ondertussen de macos partitie door bootcamp laten herpartitioneren zodat er plaats vrijkwam om win 10 op te installeren. Op win10 heb ik de exe Ampps-3.9-x86_64-setup geinstalleerd en daarin dan een search op fireflyIII en voor installeren gekozen. De installatie bevindt zich op deze locatie [Afbeelding]
Check. Als het goed is heeft ampps ook een database geinstalleerd. Maar ik moet zeggen dat ik niet super thuis ben in Windows / ampps, sorry.
bartmaniac schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 00:58:
na docker geinstalleerd te hebben kon ik het commando docker-compose -f docker-compose.yml up -d runnen
Daarna You can now visit Firefly III at http://localhost or http://docker-ip:port if it is running on a custom port.
[Afbeelding]
Hey, dat is wel een unieke fout. Kan je misschien iets uit die log entries halen?
P-Storm schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:56:
Ik heb hier inderdaad ook last van gehad, ook met de importer. Dus bovenstaande heb ik gedaan, maar ook de volgende script gemaakt voor de importer (miste het netwerk):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
docker run -d \
--rm \
--name firefly-iii_firefly_iii-importer \
--network=firefly-iii_firefly_iii_net \
-e FIREFLY_III_ACCESS_TOKEN=$PERSONAL_ACCESS_TOKEN \
-e FIREFLY_III_URI=$FIREFLY_III_URI \
-p 8081:80 \
-v firefly-iii-configurations:/configurations \
-e JSON_CONFIGURATION_DIR=/configurations \
fireflyiii/csv-importer:latest

Voor database heb ik momenteel postgres (postgres:10) gebruikt en DB_CONNECTION op pgsql gezet. Wellicht dat postgres:10-alpine dan ook werkt.

Wellicht een goed idee om dit in de FAQ te zetten? Ik zag het doordat de Firefly app fouten gooide met de database.
De database instructies + code is inmiddels weer consistent. Volgende versie update ik alles naar MySQL :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bartmaniac
Firefly III schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:03:
[...]

Check. Als het goed is heeft ampps ook een database geinstalleerd. Maar ik moet zeggen dat ik niet super thuis ben in Windows / ampps, sorry.

[...]

Hey, dat is wel een unieke fout. Kan je misschien iets uit die log entries halen?

Dit stukje haal ik uit de log van documents_fireflyiii_1jc5x/firefly-iii:latest

Go!

AH00558: apache2: Could not reliably determine the server's fully qualified domain name, using 172.18.0.2. Set the 'ServerName' directive globally to suppress this message

AH00558: apache2: Could not reliably determine the server's fully qualified domain name, using 172.18.0.2. Set the 'ServerName' directive globally to suppress this message

[Sat Jun 20 01:01:48.179019 2020] [mpm_prefork:notice] [pid 1] AH00163: Apache/2.4.38 (Debian) PHP/7.4.6 OpenSSL/1.1.1d configured -- resuming normal operations

[Sat Jun 20 01:01:48.179200 2020] [core:notice] [pid 1] AH00094: Command line: 'apache2 -D FOREGROUND'

[2020-06-20 01:02:02] local.ERROR: Exception is: {"class":"ErrorException","errorMessage":"Trying to get property 'data' of non-object","time":"Sat, 20 Jun 2020 01:02:02 +0200","file":"\/var\/www\/firefly-iii\/app\/Http\/Controllers\/Controller.php","line":58,"code":0,"version":"5.2.8","url":"http:\/\/localhost","userAgent":"Mozilla\/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit\/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome\/83.0.4103.106 Safari\/537.36 Edg\/83.0.478.54","json":true}

[2020-06-20 01:02:03] local.ERROR: Trying to get property 'data' of non-object {"exception":"[object] (ErrorException(code: 0): Trying to get property 'data' of non-object at /var/www/firefly-iii/app/Http/Controllers/Controller.php:58)

[stacktrace]

#0 /var/www/firefly-iii/app/Http/Controllers/Controller.php(58): Illuminate\\Foundation\\Bootstrap\\HandleExceptions->handleError()

#1 /var/www/firefly-iii/app/Http/Controllers/HomeController.php(55): FireflyIII\\Http\\Controllers\\Controller->__construct()

#2 [internal function]: FireflyIII\\Http\\Controllers\\HomeController->__construct()

#3 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Container/Container.php(843): ReflectionClass->newInstanceArgs()

#4 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Container/Container.php(681): Illuminate\\Container\\Container->build()

#5 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Application.php(785): Illuminate\\Container\\Container->resolve()

#6 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Container/Container.php(629): Illuminate\\Foundation\\Application->resolve()

#7 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Application.php(770): Illuminate\\Container\\Container->make()

#8 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Route.php(233): Illuminate\\Foundation\\Application->make()

#9 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Route.php(833): Illuminate\\Routing\\Route->getController()

#10 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Route.php(794): Illuminate\\Routing\\Route->controllerMiddleware()

#11 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Router.php(694): Illuminate\\Routing\\Route->gatherMiddleware()

#12 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Router.php(674): Illuminate\\Routing\\Router->gatherRouteMiddleware()

#13 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Router.php(658): Illuminate\\Routing\\Router->runRouteWithinStack()

#14 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Router.php(624): Illuminate\\Routing\\Router->runRoute()

#15 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Router.php(613): Illuminate\\Routing\\Router->dispatchToRoute()

#16 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Kernel.php(170): Illuminate\\Routing\\Router->dispatch()

#17 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(130): Illuminate\\Foundation\\Http\\Kernel->Illuminate\\Foundation\\Http\\{closure}()

#18 /var/www/firefly-iii/app/Http/Middleware/InstallationId.php(53): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()

#19 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(171): FireflyIII\\Http\\Middleware\\InstallationId->handle()

#20 /var/www/firefly-iii/vendor/fideloper/proxy/src/TrustProxies.php(57): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()

#21 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(171): Fideloper\\Proxy\\TrustProxies->handle()

#22 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Middleware/TransformsRequest.php(21): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()

#23 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(171): Illuminate\\Foundation\\Http\\Middleware\\TransformsRequest->handle()

#24 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Middleware/TransformsRequest.php(21): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()

#25 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(171): Illuminate\\Foundation\\Http\\Middleware\\TransformsRequest->handle()

#26 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Middleware/ValidatePostSize.php(27): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()

#27 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(171): Illuminate\\Foundation\\Http\\Middleware\\ValidatePostSize->handle()

#28 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Middleware/CheckForMaintenanceMode.php(63): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()

#29 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(171): Illuminate\\Foundation\\Http\\Middleware\\CheckForMaintenanceMode->handle()

#30 /var/www/firefly-iii/app/Http/Middleware/SecureHeaders.php(51): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()

#31 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(171): FireflyIII\\Http\\Middleware\\SecureHeaders->handle()

#32 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(105): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()

#33 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Kernel.php(145): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->then()

#34 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Kernel.php(110): Illuminate\\Foundation\\Http\\Kernel->sendRequestThroughRouter()

#35 /var/www/firefly-iii/public/index.php(76): Illuminate\\Foundation\\Http\\Kernel->handle()

#36 {main}

"}

172.18.0.1 - - [20/Jun/2020:01:02:02 +0200] "GET / HTTP/1.1" 500 4597 "-" "Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/83.0.4103.106 Safari/537.36 Edg/83.0.478.54"

172.18.0.1 - - [20/Jun/2020:01:02:03 +0200] "GET /v1/css/error.css?v= HTTP/1.1" 404 3715 "-" "Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/83.0.4103.106 Safari/537.36 Edg/83.0.478.54"

172.18.0.1 - - [20/Jun/2020:01:02:03 +0200] "GET /favicon.ico?v=3e8AboOwbd HTTP/1.1" 200 12317 "-" "Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/83.0.4103.106 Safari/537.36 Edg/83.0.478.54"

de docker-compose.yml en ENV file heb ik onaangeroerd gelaten

[...]

De database instructies + code is inmiddels weer consistent. Volgende versie update ik alles naar MySQL :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joao
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 29-06 13:28
@Firefly III

Ik heb inmiddels Firefly icm Postgres draaien via jou documentatie. Echter, bij het stuk:
If you want to run the Docker container as another user, add --user=. Possible values are user, user:group,uid, uid:gid, user:gid, uid:group
Lijkt dit permissions issues te geven.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
firefly-iii:
        container_name: FireFly
        environment:
            - TZ=Europe/Amsterdam
            - APP_KEY=XXX
            - 'DB_HOST=10.0.0.2'
            - DB_PORT=5433
            - DB_DATABASE=firefly
            - DB_USERNAME=firefly
            - 'DB_PASSWORD=XXX'
        volumes:
            - 'XXX:/var/www/firefly-iii/storage/export:rw'
            - 'XXX:/var/www/firefly-iii/storage/upload'
        network_mode: bridge
        hostname: NAS
        ports:
            - '82:80'
        restart: unless-stopped
        image: 'jc5x/firefly-iii:latest'
        user: 1026:101

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
firefly-iii-db:
        container_name: FireFlyDB
        environment:
            - TZ=Europe/Amsterdam
            - POSTGRES_USER=firefly
            - 'POSTGRES_PASSWORD=XXX'
        volumes:
            - 'XXX:/var/lib/postgresql/data'
        network_mode: bridge
        hostname: NAS
        ports:
            - '5433:5432'
        image: 'postgres:10'

Wat kan ik doen om met
code:
1
te draaien?
Een andere optie is om een env user/group in te stellen, kan dat?

[Voor 45% gewijzigd door Joao op 21-06-2020 17:39]

• TiSaE
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 10:38
Ik krijg deze error als ik iets probeer te importeren met een docker image; csv-importer. Is dat iets met tijdzone en/of sync issue? Ik vraag me af of dit een issue waardig iets is.

code:
1
2
3
4
5
production.ERROR: GuzzleException: Server error: `GET 192.168.1.11/api/v1/accounts?type=all&page=5` resulted in a `500 Internal Server Error` response:                                                                 
{"message":"Internal Firefly III Exception: file_put_contents(\/var\/www\/firefly-iii\/storage\/framework\/cache\/data\/ (truncated...)                                                                                                       
 {"exception":"[object] (GrumpyDictator\\FFIIIApiSupport\\Exceptions\\ApiHttpException(code: 0): GuzzleException: Server error: `GET 192.168.1.11/api/v1/accounts?type=all&page=5` resulted in a `500 Internal Server Error` response:        
{\"message\":\"Internal Firefly III Exception: file_put_contents(\\/var\\/www\\/firefly-iii\\/storage\\/framework\\/cache\\/data\\/ (truncated...)                                                                                            
 at /var/www/html/vendor/firefly-iii/api-support-classes/src/Request/GetAccountsRequest.php:92)

• Koepert
  • Nu online
Mailadres gebruikt voor Firefly is 'lokaal' toch?

Lees; ik heb mailadres A gebruikt voor de 'oude' installatie van Firefly, kan ik die nu zonder problemen opnieuw gebruiken?

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Thanks. Ik hoop dat ik deze fout in de volgende release kan fixen.
Joao schreef op zondag 21 juni 2020 @ 16:45:
@Firefly III

Ik heb inmiddels Firefly icm Postgres draaien via jou documentatie. Echter, bij het stuk:

[...]

Lijkt dit permissions issues te geven.

Wat kan ik doen om met
code:
1
te draaien?
Een andere optie is om een env user/group in te stellen, kan dat?
Nog niet, helaas. Ik komt er achter dat er wel meer komt kijken bij het regelen van rechten enzo in Docker. Ik hoop dat ik de volgende release wat meer kan doen op dit gebied, a la de linuxserver images.
TiSaE schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:05:
Ik krijg deze error als ik iets probeer te importeren met een docker image; csv-importer. Is dat iets met tijdzone en/of sync issue? Ik vraag me af of dit een issue waardig iets is.
https://github.com/firefly-iii/firefly-iii/issues/3456
Koepert schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:31:
Mailadres gebruikt voor Firefly is 'lokaal' toch?

Lees; ik heb mailadres A gebruikt voor de 'oude' installatie van Firefly, kan ik die nu zonder problemen opnieuw gebruiken?
Yes dat kan gewoon,.

• Joao
[quote]Firefly III schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:33:

[...]

Nog niet, helaas. Ik komt er achter dat er wel meer komt kijken bij het regelen van rechten enzo in Docker. Ik hoop dat ik de volgende release wat meer kan doen op dit gebied, a la de linuxserver images.

Top, thanks. Ik draai het voor nu maar gewoon met de user welke in de docker container zit.

• Joao
@Firefly III , nog een andere snelle vraag. Is het mogelijk om een recurring transaction altijd te laten weergeven in plaats van op de dag dat de transactie uitgevoerd wordt?
Ik gebruik recurring om mijn loon elke maand te laten weergeven, echter, zie ik het pas in de dashboard op dezelfde dag als de transactie.

• Koepert
  • Nu online
Top, en t werkt weer als n zonnetje, mede dankzij de aangepaste docs O+
Achteraf had ik echter anders moeten beginnen.. echt migreren ipv opbouwen. Maar kun je ook onderdelen van Firefly migreren?

Ik heb nu een nieuwe instance opgestart op een ander systeem. Daar heb ik de CSVimporter getest, werkt prima, saldo klopt ook, alleen veel 'extra crediteuren' tov de vorige omdat elke betaalautomaat etc als apart is gelist. Dat terzijde, kwestie van doorvlooien. Heb alleen 2020 geimporteerd, dat is voor nu genoeg. Zal die alleen wat moeten aanpassen. (Albert Heijn vestiging X 1 crediteur en ALBERT HEIJN vestiging X is 2e crediteur, terwijl het dezelfde vestiging is.

- Kan ik mijn automatische transacties migreren naar deze instance?
- Kan ik mijn regels migreren naar deze instance?

Kut.. wellicht toch maar opnieuw starten. Ik heb nu bijna elk opvolgend scherm een error.. Ik ben de transacties aan t wijzigen, regels aan t toevoegen, automatische transacties, etc.. maar na elke pagina krijg ik een error, de daarop volgende gaat t weer goed, dan weer n error.. etc..

Korte versie:

An exception has been thrown during the rendering of a template ("file_put_contents(/var/www/firefly-iii/storage/framework/cache/data/1e/7f/1e7f61b21bdbed1be6b76096eb124b31cd8ef9ce): failed to open stream: No such file or directory").

@Firefly III Kun je daarmee al een hint geven naar de oorzaak of ben je uitgebreidere logging nodig?

[Voor 25% gewijzigd door Koepert op 24-06-2020 12:08]

• bartmaniac
het is me dan toch gelukt om het welkomstscherm op het scherm te toveren. (wind10/docker) Wat ik verkeerd deed was dat ik dacht dat het enkel volstond om het commando docker-compose -f docker-compose.yml up -d
in te geven. Nadat dit voltooid was gaf ik commando docker container ls -f name=fireflyiii in en zag ik de 2 containers. Tenslotte gaf ik het commando docker container logs -f <containerID> met het id nummer dus. Dat commando bracht weer een hele poos activteit weer (ik zag vaak migrating... wat exact weet ik niet maar nadat dit lange proces was beëindigd en ik klikte op de link http://localhost kreeg ik geen foutmelding maar het welkkomstscherm

• bartmaniac
jammer dat ik nog niet van start kan , Er worden geen komma's in de getallen weergegeven 123,44 euro wordt als 12344 weergegeven. Heeft te maken met foutmelding rond locales. Is er hoop dat dit in release 5.3.0 verholpen zal zijn want heb geen idee hoe dit te fixen. Wanneer ik het commando locale -a ingeef krijg ik 'locale' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.

• Asterion
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 10:23
Kan iemand mij op weg helpen met de CSV importer?

Ik krijg met geen stokken een csv geïmporteerd.

Zowel Firefly, als mysql als de csv importer draaien in een docker container.
Ze zitten ook allemaal in hetzelfde docker netwerk.

Het lukt mij om een csv bestand te uploaden en daarna ook de lijst aan te passen wat hij zou moeten importeren (naam, rekeningnummer, etc..). Alles verloopt zonder fouten (soms een error 500?) en uiteindelijk geeft hij ook aan dat alles gelukt is maar ik zie geen transacties verschijnen in firefly zelf?

In de logs van de container zie ik ook geen foutmeldingen staan.

Edit: Ik zit bij een belgische bank.
Edit2: Bij het aanwijzen van de columns zie ik ook geen 'Example data' zoals op de hulp pagina van de importer
https://firefly-iii.gitbo...rter/importing-data/roles

[Voor 28% gewijzigd door Asterion op 27-06-2020 13:51]

• moldas
Asterion schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 13:30:
Kan iemand mij op weg helpen met de CSV importer?

Ik krijg met geen stokken een csv geïmporteerd.

Zowel Firefly, als mysql als de csv importer draaien in een docker container.
Ze zitten ook allemaal in hetzelfde docker netwerk.

Het lukt mij om een csv bestand te uploaden en daarna ook de lijst aan te passen wat hij zou moeten importeren (naam, rekeningnummer, etc..). Alles verloopt zonder fouten (soms een error 500?) en uiteindelijk geeft hij ook aan dat alles gelukt is maar ik zie geen transacties verschijnen in firefly zelf?

In de logs van de container zie ik ook geen foutmeldingen staan.

Edit: Ik zit bij een belgische bank.
Edit2: Bij het aanwijzen van de columns zie ik ook geen 'Example data' zoals op de hulp pagina van de importer
https://firefly-iii.gitbo...rter/importing-data/roles
Verschijnen de transacties wel in de database?

Je hebt ook een configuratie bestand nodig (in JSON-
formaat) voor je bank. Gebruik je er een?

Overigens is een 500 melding vaak een foutmelding op de server. Heb je gekeken bij de Apache logging?

[Voor 4% gewijzigd door moldas op 27-06-2020 15:31]

• bartmaniac
omdat ik geen toegang meer had tot het inlogscherm en dus mijn gegevens, heb ik de beide containers gewist door op het prullenmand icoon te klikken.

Ik installeer opnieuw met commando docker-compose -f docker-compose.yml up -d vervolgens commando docker container ls -f name=fireflyiii en commando docker container logs -f <containerID> waarbij containerID vervangen wordt door de echte ID (opgezocht met docker ps)

ik krijg het start(inlog)scherm maar als ik inlog krijg ik

Oeps! Er is een fout opgetreden.
Helaas was deze fout niet te herstellen :(. Firefly III is stuk. De fout is:

file_put_contents(/var/www/firefly-iii/storage/framework/cache/data/1e/ec/1eec4963bab8b841ffb7fb1520b1e3d273657f1d): failed to open stream: No such file or directory

doe ik docker logs -f containerID dan merk ik dat hij gegevens vindt van de eerder gewiste container(s)?
Kan dit? en hoe zorg ik dan ervoor dat ALLES gewist wordt? Uiteindelijk stond in de database maar 1 bedrag en 1 bankrekening naam. Bedoeling was opnieuw met propere lei te starten omdat ik probleem heb wanneer ik kies voor Nederlands (België)

• Asterion
moldas schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:20:
[...]

Verschijnen de transacties wel in de database?

Je hebt ook een configuratie bestand nodig (in JSON-
formaat) voor je bank. Gebruik je er een?

Overigens is een 500 melding vaak een foutmelding op de server. Heb je gekeken bij de Apache logging?
Voor zover ik kan zien verschijnen ze niet in de database (gecontroleerd via PHPmyadmin).

Voor mijn bank is er op github geen json bestand beschikbaar. Moet ik dit eventueel ergens anders halen of zelf maken?
Ik dacht dat dit niet nodig was en zelf via de importer alle kolommen handmatig (kan) toewijzen.

De CSV importer draait in een container, is het daar ook mogelijk om apache logging te vinden?
Via Portainer zie ik enkel de logs van de importer zelf.

Edit: Het probleem is deels opgelost. Het ligt volgens mij aan het aantal kolommen dat mijn bank aanmaakt in het csv bestand.
Ik heb er een aantal verwijderd en nu krijg ik dus wel een voorbeeld te zien wanneer ik handmatig moet aanduiden welke rol een kolom krijgt.

Daarna kreeg ik volgende error:
Error(s)
Line #0: transactions.0.date: transactions.0.date is verplicht. (original value: "")
Line #1: transactions.0.date: transactions.0.date is verplicht. (original value: "")
Line #2: transactions.0.date: transactions.0.date is verplicht. (original value: "")

[Voor 32% gewijzigd door Asterion op 27-06-2020 21:28]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

Kwaak!

@bartmaniac

Stop eerst alle containers:

Linux:
code:
1
docker stop $(docker ps -a -q)

Windows / PowerShell:
code:
1
docker ps -q | % { docker stop $_ }

Dan kun je alle containers, volumes en andere aanverwanten die niet worden gebruikt verwijderen met het volgende commando (omdat je hiervoor alle containers hebt gestopt):
code:
1
docker system prune -a

Nu heb je een volledig schone lei :)

[Voor 6% gewijzigd door _Eend_ op 28-06-2020 12:16. Reden: een woordje vergeten]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Littlegupper
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 30-06 18:23
Op dit moment loop ik vast bij het installeren van de CSV importer. Gebruik voor Firefly self hosted server (XAMPP)

Ik heb de documenten van de CSV importer in de map htdocs, de .env aangepast alleen bij het openen van de website loop ik vast.

In de env file staat de APP_URL localhost, als ik deze open dan krijg ik een pagina over XAMPP. Hoe krijg ik de juiste url gekoppeld?

** de juiste url kunnen vinden alleen lijken er wat bestanden te missen. (open via url http://localhost/firefly-iii/public/csv-importer/server.php)

De volgende bestanden lukken niet met laden.

[Voor 33% gewijzigd door Littlegupper op 28-06-2020 12:03. Reden: aanvullingen]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• moldas
Asterion schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:23:
[...]

Voor zover ik kan zien verschijnen ze niet in de database (gecontroleerd via PHPmyadmin).

Voor mijn bank is er op github geen json bestand beschikbaar. Moet ik dit eventueel ergens anders halen of zelf maken?
Ik dacht dat dit niet nodig was en zelf via de importer alle kolommen handmatig (kan) toewijzen.

De CSV importer draait in een container, is het daar ook mogelijk om apache logging te vinden?
Via Portainer zie ik enkel de logs van de importer zelf.

Edit: Het probleem is deels opgelost. Het ligt volgens mij aan het aantal kolommen dat mijn bank aanmaakt in het csv bestand.
Ik heb er een aantal verwijderd en nu krijg ik dus wel een voorbeeld te zien wanneer ik handmatig moet aanduiden welke rol een kolom krijgt.

Daarna kreeg ik volgende error:

[...]
Ik zou geen kolommen uit de CSV weghalen, anders moet je dat elke keer doen.

De JSON is erg belangrijk. Je moet deze specifiek voor jouw bank maken.
Zie: https://firefly-iii.gitbo...ter/help/json#explanation

Om een transactie aan te maken moet de importer weten welke rol elke kolom uit de CSV heeft. De fout die je krijgt heeft met de rol date_transaction te maken. De mapping daarvan is niet goed. Zodra je een verbeterde JSON hebt moet je deze in de storage/configurations folder zetten. Deze kan je vinden op de plek waar de CSV importer geinstalleerd is.

Gebruik daarna de verbeterde JSON opnieuw bij de volgende import.

Nadat het importeren gelukt is. Kun je dezelfde JSON verbeteren/bijwerken met mappings naar specifieke rekeningen die je in FireFly aangemaakt hebt (bijvoorbeeld een spaarrekening). Op die manier worden de transacties van het juiste type aangemaakt (uitgave, inkomsten of overschrijving).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• moldas
Littlegupper schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:42:
Op dit moment loop ik vast bij het installeren van de CSV importer. Gebruik voor Firefly self hosted server (XAMPP)

Ik heb de documenten van de CSV importer in de map htdocs, de .env aangepast alleen bij het openen van de website loop ik vast.

In de env file staat de APP_URL localhost, als ik deze open dan krijg ik een pagina over XAMPP. Hoe krijg ik de juiste url gekoppeld?

** de juiste url kunnen vinden alleen lijken er wat bestanden te missen. (open via url http://localhost/firefly-iii/public/csv-importer/server.php)

De volgende bestanden lukken niet met laden.

[Afbeelding]
De 404 foutmelding die ik kreeg bij het installeren had niet met een missend bestand te maken, maar met het ontbreken van rechten om het bestand te mogen openen.

De toegang kun je instellen in de Apache webserver. je moet dan het bestand apache2.conf zoeken in de installatiedirectory van Apache. Daarin kun je in XML formaat extra rechten uitdelen.(Let op: pas het pad aan jou eigen directory aan)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
# your firefly-iii public directory
    <Directory /var/www/html/firefly-iii/public>
            Options Indexes FollowSymLinks
            AllowOverride All
            Require all granted
    </Directory>
    <Directory /var/www/html/csv-importer/public>
            Options Indexes FollowSymLinks
            AllowOverride All
            Require all granted
    </Directory>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bartmaniac
_Eend_ schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:30:
@bartmaniac

Stop eerst alle containers:

Linux:
code:
1
docker stop $(docker ps -a -q)

Windows / PowerShell:
code:
1
docker ps -q | % { docker stop $_ }

Dan kun je alle containers, volumes en andere aanverwanten die niet worden gebruikt verwijderen met het volgende commando (omdat je hiervoor alle containers hebt gestopt):
code:
1
docker system prune -a

Nu heb je een volledig schone lei :)
heb dit gedaan via de powershell

docker system prune -a
WARNING! This will remove:
- all stopped containers
- all networks not used by at least one container
- all images without at least one container associated to them
- all build cache

Are you sure you want to continue? [y/N] y
Deleted Containers:
c15e0d545ec86720cc0ebfd2bf15613d88b1d9178d25ae581c2dd1f331fd54c3
fd9d193f23a11767cab0a085d3c1819bb839c82a3e3efe2a44762e0e250976e9

Deleted Networks:
documents_default

Deleted Images:
untagged: yobasystems/alpine-mariadb:latest
untagged: yobasystems/alpine-mariadb@sha256:8144af5a5c2680db3b37ba62ce1f06e44c97d69243c39b45177396f846710655
deleted: sha256:26f08d1a5ca21058200230d250f424239d964acbcaef84dfa463ff24968e325f
deleted: sha256:806e46442be27931912792f75d46b99d9e97b7263e64026bfdb6a72af2065b6d
deleted: sha256:cf54d0a939c3662c012cebb6972a9f8a328413f2b3b82f14b63fe67311478f7b
deleted: sha256:7c7962f89282d8815443a7cb45b824d17ae3394e8e8eff66256778bfcf67220e
deleted: sha256:3e207b409db364b595ba862cdc12be96dcdad8e36c59a03b7b3b61c946a5741a
untagged: jc5x/firefly-iii:latest
untagged: jc5x/firefly-iii@sha256:61e0cb6667eaf71a68f1171a202e22897ac74dcfb967b3802b0c3437e457888c
deleted: sha256:8d5a5a6597e29d45d26e66778dbc7a099f647636e032e849b64c7f3230b1b20b
deleted: sha256:8703fde060be15ce85bd998f97281f56eb4bead210d1ecdb10f19d2f8c062abd
deleted: sha256:2875aaf3fe1d9cf3fc5ed8937174ab738a37c3231e6e4ac8e4b2910cd12011fd
deleted: sha256:d74c34394128e049b5c9c679fd423120f4aac1fd090f42daa7f37230e56d13a3
deleted: sha256:fc0582df1d7a1bc21d56aa8f13e1b6f3181660df34bb176f03a97a4ecf56a8af
deleted: sha256:bd47fe7d983816041ddcaca0766ebf42fce8efc3483bb27d72c2841141a0588c
deleted: sha256:536c3c111bbc4e3afc2d088656e8abb6a224e30c55d71767b609eca6257fb7f5
deleted: sha256:b7249e495e2f8be4c4970795c3959a2ae88bee3b5a34e1f801fac0321edb3623
deleted: sha256:548fef12ef65060267a06f9fb29b4c35d1ccc32d6cfd75c61321c7b4b137183f
deleted: sha256:aae944649e6d25364bb32171cd855a48bdef315431e1cdfdf9ff87ce37b4b46e
deleted: sha256:12ba65a33234c35577fc935b2016e1a15cb299467f143fd3c2e38b1ee49865b7
deleted: sha256:26a48d08968b70308f9a8787339da9c3003a70facdf2f3a2252661d2d3adb012
deleted: sha256:0a69dcbef686eaf813e028d91c6503b1c7e493257be9c573b700970a1bf09ee0
deleted: sha256:c6560657435f75660c0cca474163bbdcf2a63b711b567fbeda5d1f9d3232d173
deleted: sha256:e7bc7973ed783ea75c55707b91ce634aa95c3b72420b0ade7b4a3ab65a406f3d
deleted: sha256:02bedfdedff81bb89da776cb57e82f83fa5b76acf6850d32bb4085d04e287929
deleted: sha256:1ba5e37232914e8f7351673b59d2919ad6d696ab425b92b4a922b2b746a295d0
deleted: sha256:451e290c72cef75fb1a95069879e2e26a6df15c106d1b460dfe57904b489f6f5
deleted: sha256:92d270b906147bd4416e39dc9de13c7906785164f1838a61c2fed0152dc3af3c
deleted: sha256:ac7d74cc5340c7b8c1962005657b20b2275b3679aedeacae5a01c74f0d0a602f
deleted: sha256:0c5eff316d22783eaf4de03b021ebe88c19241a0a7a13206e9cd1db23ca7dcf1
deleted: sha256:e034a8beee6faaa0afb038a841ac0f0b230e2d9604ae6d5f2dfdefb956b7801a
deleted: sha256:891a2717569c40be7e08bbafe0ef074a0f6dbb90f45429cf016e17eb55523dcf
deleted: sha256:8072103e605f90bb9a6b6c5cbd47e569908516c37e434b9b4285185e9e907630
deleted: sha256:ffc9b21953f4cd7956cdf532a5db04ff0a2daa7475ad796f1bad58cfbaf77a07

Daarna terug installeren met docker-compose -f docker-compose.yml up -d

Creating network "documents_default" with the default driver
Pulling fireflyiiidb (yobasystems/alpine-mariadb:latest)...
latest: Pulling from yobasystems/alpine-mariadb
cbdbe7a5bc2a: Pull complete
5e3377d6c7bc: Pull complete
fefdeaacc9e9: Pull complete
f5dd82ed3a11: Pull complete
Digest: sha256:8144af5a5c2680db3b37ba62ce1f06e44c97d69243c39b45177396f846710655
Status: Downloaded newer image for yobasystems/alpine-mariadb:latest
Pulling fireflyiii (jc5x/firefly-iii:latest)...
latest: Pulling from jc5x/firefly-iii
afb6ec6fdc1c: Pull complete
3d895574014b: Pull complete
c309fdad6410: Pull complete
c201f6a5d6f9: Pull complete
e87f853892aa: Pull complete
998b2113b400: Pull complete
b3c0b4710d3b: Pull complete
031d21f0c70d: Pull complete
d06357e06110: Pull complete
8f23fed45284: Pull complete
04e08e99f47d: Pull complete
6f3977564a71: Pull complete
b276e8fbf90d: Pull complete
ab65df3f7212: Pull complete
067dab4600ff: Pull complete
04b86ff4330c: Pull complete
9a44eb5c11bd: Pull complete
fba0ce900b40: Pull complete
a2380f14cede: Pull complete
2961e0df56f9: Pull complete
7b3bbb1e4ddb: Pull complete
c1893ab01442: Pull complete
d16c9f4b7c8d: Pull complete
5420f44c97e0: Pull complete
Digest: sha256:61e0cb6667eaf71a68f1171a202e22897ac74dcfb967b3802b0c3437e457888c
Status: Downloaded newer image for jc5x/firefly-iii:latest
Creating documents_fireflyiiidb_1 ... done
Creating documents_fireflyiii_1 ... done
PS C:\Users\herba\Documents>

ik kan naar het welkomsscherm en kan nloggen maar krijg dan nog steeds

Oeps! Er is een fout opgetreden.
Helaas was deze fout niet te herstellen :(. Firefly III is stuk. De fout is:

file_put_contents(/var/www/firefly-iii/storage/framework/cache/data/1e/ec/1eec4963bab8b841ffb7fb1520b1e3d273657f1d): failed to open stream: No such file or directory

naar ik begrijp zou dit verholpen worden door volgende stap(pen)
Browse to /flush to clear your cache.
Execute command: docker exec [container] php artisan cache:clear

• Asterion
moldas schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:59:
[...]

Ik zou geen kolommen uit de CSV weghalen, anders moet je dat elke keer doen.

De JSON is erg belangrijk. Je moet deze specifiek voor jouw bank maken.
Zie: https://firefly-iii.gitbo...ter/help/json#explanation

Om een transactie aan te maken moet de importer weten welke rol elke kolom uit de CSV heeft. De fout die je krijgt heeft met de rol date_transaction te maken. De mapping daarvan is niet goed. Zodra je een verbeterde JSON hebt moet je deze in de storage/configurations folder zetten. Deze kan je vinden op de plek waar de CSV importer geinstalleerd is.

Gebruik daarna de verbeterde JSON opnieuw bij de volgende import.

Nadat het importeren gelukt is. Kun je dezelfde JSON verbeteren/bijwerken met mappings naar specifieke rekeningen die je in FireFly aangemaakt hebt (bijvoorbeeld een spaarrekening). Op die manier worden de transacties van het juiste type aangemaakt (uitgave, inkomsten of overschrijving).
Ik begrijp dat er een JSON moet aangemaakt worden maar dat gebeurd toch bij de eerste keer dat je iets wilt importeren?
Dan krijg je een overzicht van je kolommen waar je dan moet kiezen welke rol de kolom heeft.

Het is mij soms ook niet duidelijk welke rol een kolom moet krijgen.
Zo heb ik een kolom 'datum' en een kolom 'valuta'.
Ik denk dat ik dan moet kiezen uit één van volgende keuzes:
  • Interest calculation date
  • Transaction booking date
  • Transaction process date
  • Transaction due date
  • Transaction payment date
  • Transaction invoice date
En dan gok ik dat 'datum', de datum is wanneer er iets 'geboekt' wordt om te betalen.
En valuta is de effectieve datum dat er betaald is?

Bvb: Datum; 01/01/2020 waarbij valuta dan ofwel dezelfde datum of een dag (of meerdere dagen tijdens een weekend) later krijgt.

Volgens mij loopt het daar ergens mis, dat ik de verkeerde rol kies.

Ik wil hier gerust even het csv bestand linken met de kolommen en een rij waarin een voorbeeld staat van hoe de bank het csv bestand exporteerd.

Het rare is ook dat wanneer ik het gehele csv bestand upload, dat Firefly er niet mee overweg kan. Ik krijg geen voorbeelden te zien en de layout is precies niet correct. Ik zie geen voorbeelden en het dropdown menu is veel korter dan in het voorbeeld dat zij geven.
Knip ik een paar kolommen, dan krijg ik dus wel mooie voorbeelden zoals hier aangegeven in de afbeelding.

• moldas
Asterion schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:45:
[...]

Ik begrijp dat er een JSON moet aangemaakt worden maar dat gebeurd toch bij de eerste keer dat je iets wilt importeren?
Dan krijg je een overzicht van je kolommen waar je dan moet kiezen welke rol de kolom heeft.

Het is mij soms ook niet duidelijk welke rol een kolom moet krijgen.
Zo heb ik een kolom 'datum' en een kolom 'valuta'.
Ik denk dat ik dan moet kiezen uit één van volgende keuzes:
  • Interest calculation date
  • Transaction booking date
  • Transaction process date
  • Transaction due date
  • Transaction payment date
  • Transaction invoice date
En dan gok ik dat 'datum', de datum is wanneer er iets 'geboekt' wordt om te betalen.
En valuta is de effectieve datum dat er betaald is?

Bvb: Datum; 01/01/2020 waarbij valuta dan ofwel dezelfde datum of een dag (of meerdere dagen tijdens een weekend) later krijgt.

Volgens mij loopt het daar ergens mis, dat ik de verkeerde rol kies.

Ik wil hier gerust even het csv bestand linken met de kolommen en een rij waarin een voorbeeld staat van hoe de bank het csv bestand exporteerd.

Het rare is ook dat wanneer ik het gehele csv bestand upload, dat Firefly er niet mee overweg kan. Ik krijg geen voorbeelden te zien en de layout is precies niet correct. Ik zie geen voorbeelden en het dropdown menu is veel korter dan in het voorbeeld dat zij geven.
Knip ik een paar kolommen, dan krijg ik dus wel mooie voorbeelden zoals hier aangegeven in de afbeelding.
Als je een voorbeeldbestand geeft met een paar regels, dan wil ik het wel testen op mijn installatie.

• bartmaniac
ik heb nu de beta 5.3.0-beta 1 kunnen installeren maar heb een probleem om het taalpakker voor België te installeren want het bedrag 123,45 wordt als 12345 weergegeven. Ik ga naar de container jc5x/firefly-iii:beta en log in met commando docker exec -it 961468065a0e /bin/bash en kom terecht in www-data@961468065a0e:~/firefly-iii$ Geef ik daar het commando dpkg-reconfigure dan komt er /usr/sbin/dpkg-reconfigure must be run as root. Of is het commando dpkg-reconfigure niet bedoeld om in die container te worden gerunt?

doe ik su vraagt hij een passwoord maar waar vind ik dat?

[Voor 5% gewijzigd door bartmaniac op 29-06-2020 17:57]

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True