Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• RudolfR
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 17:50
@mithe

En die rekening staat tussen je eigen (spaar)rekeningen met daarbij het correcte rekeningnummer dat ook bij de transactie staat?

• GoldenBatt
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:13
RudolfR schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:18:
@mithe

En die rekening staat tussen je eigen (spaar)rekeningen met daarbij het correcte rekeningnummer dat ook bij de transactie staat?
Dat is het lastige grapje bij de ING, de oranje spaarrekening heeft geen eigen rekening nummer. Als je in de transactie kijkt heb je alleen de datum, type en een omschrijving staan. De omschrijving bevat dan wel weer de text "van oranje spaarrekening A12345678" of "naar oranje spaarrekening A12345678", waar op de "A12345678" plek dan een unieke code staat wat een soort van bankrekening nummer moet voor stellen. In mijn geval (heb er 2) begint de een met een F, de ander met een L, beide met een 8 cijferige code daar achter.

Gebruik sinds gister ook Firefly, en heb bij de eerste transacties (alleen dit jaar) even met de hand recht getrokken, maar automatisch import snapt dit niet, ook al heb je de spaar rekeningen toegevoegd, en dat nummer onder "account number" toegevoegd.

Snelle zoek hier leverde een post op van iemand die dit heeft opgelost met een set regels, maar daar moet ik nog eens even naar kijken. Wel zo handig om dat goed te hebben staan, ik wil eigenlijk nog afgelopen jaar of 2 toevoegen zodat ik kan zien waar ik wat "winst" uit kan halen, en dat is nu wat lastiger.

Specs!

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 17:17
Ik heb Firefly III geïnstalleerd via Softaculous en vandaag bijgewerkt naar de laatst beschikbare versie daar (4.7.9). Inmiddels is er een versie 4.9.12 vanaf wanneer is deze beschikbaar in Softaculous?

Ik heb daarnaast het probleem dat ik sinds de update naar 4.7.9 geen transacties meer kan bewerken. Ik open deze vanuit een tag en na klikken op wijzig krijg ik de melding
"Be right back.

• GoldenBatt
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:13
mithe schreef op zondag 17 februari 2019 @ 18:24:
Hoi, hoe importeren jullie je ing spaarrekening transacties (dus van en naar je spaar/betaalrekening).

Als ik dat nu wil doen dan moet ik steeds elke waarde mappen naar de spaarrekening.
De transactie naam is iets als: van oranje spaarrekening (nummer) Valutadatum: datum.

Om de valutadatum bij elke import steeds aan te passen vind ik ook weer zowat.

Ik gebruik liever de csv’s elke dag omdat het voor mijn gevoel correcter is.
Na even spelen met regels heb je het zo voor elkaar ;)

@JCE Is er ook een manier om in het verleden geimporteerde transacties opnieuw er in te gooien? Hulde voor de software, en het werkt tof. Maar ben gister nog aan het kloten geweest om heel 2018 toe te voegen (naief lekker alles in 1 keer :X), en kreeg het niet lekker voor elkaar.

Nu ben ik zo gek geweest om alles er uit te gooien met de hand, en dacht voeg dit morgen wel weer even toe. Maar natuurlijk staat hij dit niet toe, omdat hij deze transacties al kent. Tof dat hij zo slim is, maar ik vraag me af hoe ik dit recht trek zonder helemaal opnieuw te moeten starten :+

Specs!

• JCE
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
GoldenBatt schreef op zondag 17 februari 2019 @ 22:03:
Gebruik sinds gister ook Firefly, en heb bij de eerste transacties (alleen dit jaar) even met de hand recht getrokken, maar automatisch import snapt dit niet, ook al heb je de spaar rekeningen toegevoegd, en dat nummer onder "account number" toegevoegd.
Account numbers en IBAN's zouden automatisch herkend moeten worden, maar ik weet dat ING "creatief" is in de CSV bestanden. Als je een voorbeeld hebt van hoe dat fout gaat, duik ik er in.
Robbie T schreef op maandag 18 februari 2019 @ 18:59:
Ik heb Firefly III geïnstalleerd via Softaculous en vandaag bijgewerkt naar de laatst beschikbare versie daar (4.7.9). Inmiddels is er een versie 4.9.12 vanaf wanneer is deze beschikbaar in Softaculous?

Ik heb daarnaast het probleem dat ik sinds de update naar 4.7.9 geen transacties meer kan bewerken. Ik open deze vanuit een tag en na klikken op wijzig krijg ik de melding
"Be right back.
Softaculous bouwt zelf de upgrades. Ze zijn nu bezig met de laatste versie. De timeline daarvoor geven ze mij ook niet.

Voor wat betreft de foutmelding, daar moet ik wat meer info voor hebben. In de OP staan wat tips over debug mode.
GoldenBatt schreef op maandag 18 februari 2019 @ 21:32:
[...]

[Afbeelding]

@JCE Is er ook een manier om in het verleden geimporteerde transacties opnieuw er in te gooien? Hulde voor de software, en het werkt tof. Maar ben gister nog aan het kloten geweest om heel 2018 toe te voegen (naief lekker alles in 1 keer :X), en kreeg het niet lekker voor elkaar.

Nu ben ik zo gek geweest om alles er uit te gooien met de hand, en dacht voeg dit morgen wel weer even toe. Maar natuurlijk staat hij dit niet toe, omdat hij deze transacties al kent. Tof dat hij zo slim is, maar ik vraag me af hoe ik dit recht trek zonder helemaal opnieuw te moeten starten :+
Thanks voor de complimenten!

Als je de rijen uit de database zelf weggooit is het zo gepiept. Kijk bij de tag van de import wat het hoogste en laagste ID is (/transactions/show/x). Gooi die entries uit de tabel "transaction_journals" en dan moet het weer kunnen.

• ShadowBumble
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:44

ShadowBumble

Professioneel Prutser

GoldenBatt schreef op maandag 18 februari 2019 @ 21:32:
[...]

[Afbeelding]
Zo heb ik het ook ingesteld werkt prima inderdaad, ik voeg alleen nog wat tags en een categorie toe :)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• bertuslambertus
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14:20
2 puntjes, hoe gaan jullie om met Regels?
Ik heb nu iets van 50 regels en dit lijkt maar door te groeien.

Daarnaast, wat een mooie RFC zou zijn: middels een sneltoets een transactie een bepaalde budget/catergorie/tag geven, ipv de transactie openen en editen.
Op deze manier wordt het heel makkelijk om iedere transactie onder te verdelen.

• Robbie T
JCE schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 08:05:
[...]

Softaculous bouwt zelf de upgrades. Ze zijn nu bezig met de laatste versie. De timeline daarvoor geven ze mij ook niet.

Voor wat betreft de foutmelding, daar moet ik wat meer info voor hebben. In de OP staan wat tips over debug mode.
De foutmelding die ik krijg na het aanzetten van de debug mode is als volgt:
An exception has been thrown during the rendering of a template ("SQLSTATE[42S22]: Column not found: 1054 Unknown column 'enabled' in 'where clause' (SQL: select * from `transaction_currencies` where `enabled` = 1 and `transaction_currencies`.`deleted_at` is null order by `code` asc)") in "/home/rob/budget.domein.nl/resources/views/v1/transactions/single/edit.twig" at line 61.

• armageddon_2k1
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:16
Een fundamentele vraag hier over het boekhouden met Firefly.
Ik heb zelf al een tijd een grote Google Sheets administratie die heel basic werkt, maar was bezig om Firefly te proberen. Dat werkt vrij goed, maar mijn idee over 'accounts' is iets anders dan in boekhoudpakketten blijkt. Misschien even vragen hoe jullie het oplossen, want de mijn oplossing is een antwoord op een veelvoorkomend vraagstuk.

Uitgangspunt:
Ik gebruik ook gewoon een journal waar een bedrag van A naar B gaat. Dat is de waarheid.

Echter, ik heb maar 2 fysieke rekeningen, mijn ABN Betaal en mijn ASN Spaar. Echter, ik heb wel allemaal posten als:
- reserveringen (auto-onderhoud, kosten die per kwartaal afgeschreven worden).
- zorgverzekering die vooruitbetaald is
- onterechte HRA die ik einde van het jaar sowieso terug moet betalen

Reserveringen zijn dus wel uitgaven die ik per maand laat terugkomen (b.v.: elke maand 100 eur voor onderhoud) en die gaat dan naar potje Reserveringen (Auto). Dit is geld dat ik niet meer uit kan geven, maar op mijn fysieke rekening is er geen saldo verandering.

Op mijn ABN Betaal heb ik dus bijvoorbeeld €10,000:
- Vrij te besteden = €4000
- Reserveringen € 3000
- Geld dat terug moet naar belastingdienst € 3000

Op het moment dat ik uit mijn reservering put valt dat niet meer in mijn maandelijkse kosten. Ik heb dit namelijk al opgebouwd.

Waarom doe ik dit zo? Ik probeer zo eerlijk mogelijk de maandelijkse cashflow zichtbaar te maken. Het kan wel leuk zijn dat ik elke maand € 1000 overhou, maar als ik dan in december € 13000 moet betalen aan uitgaven die ik had kunnen voorspellen had ik dus eigenlijk te weinig. Aan het einde van het jaar maakt het natuurlijk geen ruk uit. Vooruitbetalen van zorgverzekering is er nog zo een. Ik heb € 2040 (2 personen) vooruitbetaald. Dat wil niet zeggen dat ik elke maand vervolgens geen zorgkosten heb, het zit er in verrekend a € 170 / maand.

Naast het groeperen van accounts tot fysieke rekeningen heb ik ook bijvoorbeeld een gegroepeerd account voor:
- Totaal Vermogen = Vrij te besteden + Te ontvangen + Beleggingen

Dus: Gaat er van 'Vrij te besteden' 100 euro naar een Resevering, dan gaat mijn banksaldo niet omlaag, maar mijn Totale Vermogen wel.

Kan dit in Firefly? Zo nee, hoe zouden jullie het doen? Mijn test-omgeving Firefly had ik nu gewoon allemaal Asset Accounts en Liability Accounts gemaakt en dan door de juiste bij elkaar op te tellen kom ik op mijn fysieke rekening saldo, maar dat vind ik niet handig.

Graag zou ik overstappen, omdat ik wel gecharmeerd ben van de Firefly omgeving.

armageddon_2k1 wijzigde deze reactie 22-02-2019 09:56 (8%)

• ShadowBumble
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:44

ShadowBumble

Professioneel Prutser

armageddon_2k1 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:54:

Kan dit in Firefly? Zo nee, hoe zouden jullie het doen? Mijn test-omgeving Firefly had ik nu gewoon allemaal Asset Accounts en Liability Accounts gemaakt en dan door de juiste bij elkaar op te tellen kom ik op mijn fysieke rekening saldo, maar dat vind ik niet handig.
Klinkt als een hele goede casus om "piggy banks" te gebruiken, maar heb momenteel even geen toegang tot mijn firefly om het e.e.a. exact uit te zoeken dus pin me er aub niet op vast.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• JCE
  • Niet online
bertuslambertus schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:47:
2 puntjes, hoe gaan jullie om met Regels?
Ik heb nu iets van 50 regels en dit lijkt maar door te groeien.

Daarnaast, wat een mooie RFC zou zijn: middels een sneltoets een transactie een bepaalde budget/catergorie/tag geven, ipv de transactie openen en editen.
Op deze manier wordt het heel makkelijk om iedere transactie onder te verdelen.
Het is onbegonnen werk om alles dat je importeert te vatten in regels. Dus je moet op een gegeven moment kiezen. Het gaat vroeg of laat meer tijd kosten om je regels bij te houden dan om gewoon met de hand te importeren. De sneltoets gaat er niet komen ben ik bang.
Robbie T schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:57:
[...]

De foutmelding die ik krijg na het aanzetten van de debug mode is als volgt:

[...]
Je database loopt achter. Draai eens op de command line:

code:
1
2
3
php artisan migrate --seed
php artisan firefly:upgrade-database
php artisan firefly:verify

armageddon_2k1 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:54:
Een fundamentele vraag hier over het boekhouden met Firefly.
Ik heb zelf al een tijd een grote Google Sheets administratie die heel basic werkt, maar was bezig om Firefly te proberen. Dat werkt vrij goed, maar mijn idee over 'accounts' is iets anders dan in boekhoudpakketten blijkt. Misschien even vragen hoe jullie het oplossen, want de mijn oplossing is een antwoord op een veelvoorkomend vraagstuk.
Als je met posten aan de slag wilt moet je aan de slag met GNUCash. Firefly III is in de eerste plaats een afslag van je bankrekeningen, niet meer en niet minder. Als je wilt zien wat je vrij te besteden hebt, wat er nog aan zit te komen en wat je hebt gereserveerd en hoeveel dan moet je met een pakket als GNUCash een financiele administratie opbouwen waarbij je daadwerkelijke betaalrekeningen slechts een voetnootje zijn.

Ik ben Firefly III begonnen omdat de overzichten die je krijgt van je bank echt mega-ruk zijn. De app Grip van ABN is een beginnetje maar het is nog steeds kak. Maar dat blijft het uitgangspunt. Wil je met reserves en vooruitbetalingen en wat al niet meer aan de slag, dan moet je een professioneel boekhoudpakket aanschaffen of downloaden en daar iets in maken. Bedrijven werken namelijk ook zoals jij wilt werken.

• armageddon_2k1
  • Registratie: september 2001
@JCE Duidelijk! Heel goed dat je je eigen visie volgt. En duidelijk dat er veel geïnteresseerden zijn. Helaas sluit het niet bij mijn wensen aan. Echter, ik ga het toch een tijd gebruiken volgens jouw grand theory. Ben benieuwd of ik die beter vind werken. Jouw pakket is namelijk een heel stuk completer dan mijn eigen Sheets administratie.

• JCE
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 18:33:
@JCE Duidelijk! Heel goed dat je je eigen visie volgt. En duidelijk dat er veel geïnteresseerden zijn. Helaas sluit het niet bij mijn wensen aan. Echter, ik ga het toch een tijd gebruiken volgens jouw grand theory. Ben benieuwd of ik die beter vind werken. Jouw pakket is namelijk een heel stuk completer dan mijn eigen Sheets administratie.
Thx :*)

Het ene sluit het andere natuurlijk niet uit. Wellicht levert het wat extra inzicht op, of leer je weer wat nieuws over je eigen geldstromen. En zo niet, dan niet natuurlijk. :7

• Robbie T
JCE schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 18:19:
Je database loopt achter. Draai eens op de command line:

code:
1
2
3
php artisan migrate --seed
php artisan firefly:upgrade-database
php artisan firefly:verify

Nou draai ik hem via softaculous en is ssh toegang niet heel makkelijk te realiseren. Is er nog een andere optie?

Edit: Het was eenvoudiger dan ik dacht :-). Gelukt!

Robbie T wijzigde deze reactie 23-02-2019 15:01 (6%)

• Robbie T
Ik heb de koppeling met Spectre gemaakt maar omdat deze automatisch de boel aan categorieren koppelt en ook mijn voorgaande transacties (die ik al had verwerkt) weer heeft geimporteerd zit ik er aan te denken om opnieuw te beginnen.

Ik heb echter al wel een aantal debiteuren en crediteuren en regels aangemaakt. Is er een mogelijkheid om alleen deze 3 zaken mee te nemen en de rest weer opnieuw in te richten?

• Transportman
  • Registratie: juli 2016
Paar vragen rond recurring transactions:
  • Hoe gaat Firefly om met recurring transactions die in het verleden uitgevoerd hadden moeten worden? Dus als ik morgen een recurring transaction heb, maar mijn Firefly staat uit, wordt die transactie dan alsnog aangemaakt bij de volgende cron job?
  • Is het mogelijk om een paar default cron jobs toe te voegen aan Docker-image die je aanbiedt? Ik denk dat draaien als de container gestart wordt en dagelijks goede opties zijn om standaard in de container in te bakken (eventueel achter een toggle).
  • Is het mogelijk om een recurring transaction te maken op basis van een al bestaande (niet-recurring) transactie?

• JCE
  • Niet online
Robbie T schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 15:22:
Ik heb de koppeling met Spectre gemaakt maar omdat deze automatisch de boel aan categorieren koppelt en ook mijn voorgaande transacties (die ik al had verwerkt) weer heeft geimporteerd zit ik er aan te denken om opnieuw te beginnen.

Ik heb echter al wel een aantal debiteuren en crediteuren en regels aangemaakt. Is er een mogelijkheid om alleen deze 3 zaken mee te nemen en de rest weer opnieuw in te richten?
Je kan de dingen selectief uit je database gooien. Er is geen knop voor oid.
Transportman schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 17:49:
Paar vragen rond recurring transactions:
  • Hoe gaat Firefly om met recurring transactions die in het verleden uitgevoerd hadden moeten worden? Dus als ik morgen een recurring transaction heb, maar mijn Firefly staat uit, wordt die transactie dan alsnog aangemaakt bij de volgende cron job?
  • Is het mogelijk om een paar default cron jobs toe te voegen aan Docker-image die je aanbiedt? Ik denk dat draaien als de container gestart wordt en dagelijks goede opties zijn om standaard in de container in te bakken (eventueel achter een toggle).
  • Is het mogelijk om een recurring transaction te maken op basis van een al bestaande (niet-recurring) transactie?
* Nee. De cronjob kijkt alleen naar vandaag.
* Nee. De docker image is er puur alleen voor Firefly III. Maar er zijn een aantal oplossingen voor: https://github.com/firefly-iii/firefly-iii/issues/2057
* Ook nee. Sorry :P

• Transportman
JCE schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 18:47:
* Nee. De cronjob kijkt alleen naar vandaag.
* Nee. De docker image is er puur alleen voor Firefly III. Maar er zijn een aantal oplossingen voor: https://github.com/firefly-iii/firefly-iii/issues/2057
* Ook nee. Sorry :P
Jammer, zeker 1 zou wel handig zijn. Ik start mijn Docker instantie eens per week op om mijn overzicht bij te werken, dus ik zou dan 6 dagen aan recurring transacties missen. Is het mogelijk om dat toch toe te voegen?

2 is wel omheen te werken, en 3 zou makkelijk zijn maar is op zich ook maar 1x aanmaken en dan ben ik ook klaar, maar zonder 1 heeft het aanmaken voor mij ook geen zin.

• EnnaN
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16:43

EnnaN

Toys in the attic

Weet iemand wat uit te leggen over het 'balance' getal op het dashboard? Ik ging er van uit dat het het verschil tussen inkomsten en uitgaven zijn, en dat 'interne' overschrijvingen aka transfers daar geen effect op hebben.

Het getal wat daar stond verbaasde me wat, dus ik dacht de volgende check te kunnen doen
* Tel van alle accounts de waarden aan het begin van de maand op (uit de grafiek gehaald van het dashboard)
* doe hetzelfde voor de laatste dag, wederom uit de grafiek gehaald

Het verschil tussen die twee getallen lijkt mij wat je balance is: transfers tussen accounts tellen dan niet mee, en je krijgt dus uiteindelijk het verschil tussen wat 'echt' binnengekomen is en wat je 'echt' uitgegeven hebt.

Maar dat komt dus niet overeen: het verschil in totaal waarde is een stuk groter dan de balance. Het enige wat ik kan bedenken is dat bv spaarrekeningen als 'uitgave' gezien worden, misschien met opzet?

De vraag is dus: hoe wordt dat balance getal precies berekend? Als dat namelijk inderdaad zo is hoe ik denk dat het is, dan heb ik een bug :) Maar ik doe liever geen bugrapport met meer details voor ik actually weet hoe het zou moeten werken :)

edit:
hmm, ik denk dat ik het heb. De totaalwaarde op 1 februari is natuurlijk aan het eind van 1 februari. En het verschil tussen start-en-eind van februari is vanaf het begin van 1 februari? Dus het verschil wat ik zie kan wel eens de afschrijvingen OP 1 februari zijn. Dat is wel soort ook van een bedrag wat in de buurt komt.
hmm. Dat is visueel wel gek (hoewel ik niet zeg dat ik een betere oplossing weet).
Als je een account hebt waar de eerste meting van de maand op 1000 staat, en de laatste meting ook, dan lijkt het dus net alsof je quitte staat (een balance van 0), maar het kan dan zijn dat je de maand op 1500 begon en dus 500 euro gezakt bent. Er is dus (visueel) een discrepantie tussen het getal en de grafiek. Again, ik weet ook zo even niet hoe en of dat beter kan, maar dat is denk ik mijn verwarring

EnnaN wijzigde deze reactie 02-03-2019 10:43 (26%)

sig

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jan Para
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 05-03 11:02
Hallo,

Mooi programma firefly-iii
Geinstalllerd op een virtuele vm, ubuntu 18.04 LTS met LAMP.
Beetje mieren en het draait.

Hoe kan ik opnieuw een maand importeren?

Had al appart geimporteerd: jaar 2018, maand jan 2019, maand feb 2019.

Toen wilde ik maand feb 2019 csv opnieuw importeren om de linkjes te selecteren.
Eerst de transacties verwijderd, opnieuw importeren, gelinkt aan allemaal geselecteerd, start importeren.
Krijg ik de melding: could not be imported. It already exists.
Ik las ergens dat er iets met journaal .... verwijderd moet worden voor er opnieuw geimporteerd kan worden.

Waar kan ik dan doen en wat moet ik dan verwijderen. phpmyadmin heb ik draaien.

EDIT:

Ik heb um al ..
- eerst deleten in firefly
- dan met phpmyadmin transaction_journals sorteren op datum
SELECT * FROM `transaction_journals` ORDER BY `date` DESC
Dan de rows deleten die je hebt verwijderd met firefly
Import gaat dan weer.

(Of een sql scriptje gebruiken om van - tot datum te verwijderen).

Groeten,
Jan

Jan Para wijzigde deze reactie 04-03-2019 11:38 (19%)

• JCE
  • Niet online
Transportman schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:58:
[...]

Jammer, zeker 1 zou wel handig zijn. Ik start mijn Docker instantie eens per week op om mijn overzicht bij te werken, dus ik zou dan 6 dagen aan recurring transacties missen. Is het mogelijk om dat toch toe te voegen?

2 is wel omheen te werken, en 3 zou makkelijk zijn maar is op zich ook maar 1x aanmaken en dan ben ik ook klaar, maar zonder 1 heeft het aanmaken voor mij ook geen zin.
Ik zal er eens naar kijken maar ik beloof niks.
EnnaN schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 10:38:
Weet iemand wat uit te leggen over het 'balance' getal op het dashboard? Ik ging er van uit dat het het verschil tussen inkomsten en uitgaven zijn, en dat 'interne' overschrijvingen aka transfers daar geen effect op hebben.

[..] lijkt het dus net alsof je quitte staat (een balance van 0), maar het kan dan zijn dat je de maand op 1500 begon en dus 500 euro gezakt bent. Er is dus (visueel) een discrepantie tussen het getal en de grafiek. Again, ik weet ook zo even niet hoe en of dat beter kan, maar dat is denk ik mijn verwarring
Je bent er al uit, maar dit is het inderdaad. Inkomsten + uitgaven over alle rekeningen. Zie ook de code. Zoek alle inkomsten en uitgaven en tel alles bij elkaar op.
Jan Para schreef op zondag 3 maart 2019 @ 12:24:
Hallo,

Mooi programma firefly-iii
Geinstalllerd op een virtuele vm, ubuntu 18.04 LTS met LAMP.
Beetje mieren en het draait.

Hoe kan ik opnieuw een maand importeren?
Thx voor de complimenten :*)

Het staat ergens op mijn lijstje om een reset knop te bouwen die een paar smaken heeft.

Firefly III v4.7.16 is inmiddels uit, overigens. Niet veel anders dan vorige versies maar upgraden vanaf 4.7.9 en eerder moet weer soepel gaan.

• EnnaN
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16:43

EnnaN

Toys in the attic

JCE schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 06:58:
Je bent er al uit, maar dit is het inderdaad. Inkomsten + uitgaven over alle rekeningen. Zie ook de code. Zoek alle inkomsten en uitgaven en tel alles bij elkaar op.
Yup. ik was een beetje aan het rubber-ducken, sorry bout that :)
Het staat ergens op mijn lijstje om een reset knop te bouwen die een paar smaken heeft.
Ja, dat is handig als je iets goed kapot hebt bij een update!

Verder meer complimenten, het is een mooi stuk software.

sig

• Transportman
JCE schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 06:58:
[...]

Ik zal er eens naar kijken maar ik beloof niks.
Ik waardeer het dat je er naar kijkt, ik kan best begrijpen dat het misschien moeilijk te realiseren is.

• Zeus
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22:21
Op dit moment probeer ik Firefly III op mijn synology te installeren zonder docker (DS218play), maar ik loop tegen wat problemen aan.

Ik volg de instructies op https://docs.firefly-iii..../installation/server.html.
Als het goed is heb ik, via diverse packages, een LAMP stack draaiende.
PHP 7.2 staat geinstalleerd, apache 2.4, mysql (Maria DB10), en tot zo ver alles ok.
Ik kan mijn virtuele host bereiken, phpmyadmin laat de database zien enzovoort.

Via SSH kan ik composer installeren (wat doet / is composer eigenlijk?), maar het gaat mis als ik de volgende command oproep om de boel te installeren:

code:
1
composer create-project grumpydictator/firefly-iii --no-dev --prefer-dist firefly-iii 4.7.13

Ik krijg de error dat mijn php versie (5.6.11) niet compatible is.

code:
1
2
3
[InvalidArgumentException]
  Could not find package grumpydictator/firefly-iii with version 4.7.16 in a version installable using your PHP versi
  on 5.6.11.

Als ik via ssh mijn synology benader gebruikt hij dus versie 5.6.11, terwijl ik zeker ben dat php 7.2 is geinstalleerd en als standaard staat ingesteld in de web interface van mijn synology.
php72 --version werkt:

code:
1
PHP 7.2.13 (cli) (built: Dec 20 2018 16:14:44) ( NTS )

Is er een manier om via SSH composer te forceren php 7.2 te gebruiken?
Als ik de composer forceer te installeren zonder compability check (--ignore-platform-reqs] loopt hij inderdaad vast op php 7.2 commands.

Veel ervaring met unix systemen heb ik niet maar ik leer graag :)

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Zeus
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22:21
Na een lange omweg lijkt het alsof Firefly geïnstalleerd staat
edit:
en werkt!
.

Ik had alleen wat problemen met de htaccess file.
Hierdoor kreeg ik een error 500 bij het bezoeken van de website, en dit stond er in de logs:

code:
1
 /var/services/web/firefly-iii/.htaccess: Invalid command 'Deny', perhaps misspelled or defined by a module not included in the server configuration

Na wat googlen kwam ik op de volgende website, en heb ik in de .htaccess het volgende gewijzigd:

code:
1
Deny from all

gewijzigd in:

code:
1
Require all denied

Volgens dezelfde website zijn deze commands ook depreciated in apache 2.4
Wellicht is dat goed om in de FAQ mee te nemen of de htaccess file standaard aan te passen?

Goed, daarvan afgezien, krijg ik plotseling echt enorme errors. Ik heb al wat gezocht maar ik zou niet weten hoe ik dit moet troubleshooten:

edit:
opgelost, PDO Sql drivers en nog meer modules stonden niet aan in de synology web station.

Zeus wijzigde deze reactie 17-03-2019 22:26 (66%)
Reden: probleem gevonden en opgelost

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22:08
Ik gebruik Firefly nu een aantal maanden en ben er erg tevreden over! In het begin is het even werk om voor een aantal terugkerende transacties regels te maken, maar als je dit eenmaal hebt gedaan werkt het perfect! Ik importeer wekelijks mijn transacties vanuit een CSV file en hoef in de meeste gevallen maar 1 of 2 transacties handmatig in een categorie te plaatsen. Complimenten voor deze fijne software!

• semyon.exe
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 16:36
Sinds korte tijd ook gebruiker van deze webapp. Superchill in het gebruik, net nog een bash scriptje geschreven om een dagelijkse back-up te draaien uit MySQL en deze in de cloud te gooien.

Een enkele vraag, hoe gebruiken jullie de Liability accounts, puur om bij te houden wat voor schulden er nog openstaan of is er ook een manier om via transacties deze te koppelen/bij te houden zoals dat met de Bills gebeurt? Wellicht gebruik ik het verkeerd.

Edit: Nog een toevoeging voor JCE, zou het kunnen om op de 'Bills' pagina nog een kopje te hebben met een totaal van rekening die nog openstaan voor de maand, net zoals je in het dashboard hebt? Heb overigens nog een donatie gemaakt als dankje voor deze toffe webapp.

semyon.exe wijzigde deze reactie 26-03-2019 21:01 (32%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:58
Na het installeren van mijn nieuwe Windows server wilde ik ook gaan beginnen met Firefly III.
Echter is er weinig informatie over het installeren onder Windows. Behalve wat je nodig hebt, maar niet wat je verder moet doen itt Linux etc.
Heb wel gevonden dat er onder ampps blijkbaar een package voor zou zijn, maar liever from scratch omdat ik het idee heb dat er anders te veel meuk geinstalleerd wordt of gewoon te zwaar (niet dat de i5-8400 in de server dat niet met 2 vingers in zijn neus zou kunnen, maar toch). Ga maar eens onderzoeken hoe en wat en wellicht een handleiding maken.

Zo te zien is het alleen maar een stack van software. Eens kijken of bovenstaande ook als service kan draaien.

Ampps werkt iig voor geen meter mee. Ga er eens rustig naar kijken of ik gewoon handmatig kan installeren wat ik nodig heb. Gelukkig staat dat op de site van Firefly III.

Arunia wijzigde deze reactie 14-05-2019 11:50 (19%)

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• semyon.exe
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 16:36
@Arunia Ik kan je aanraden dit via docker te draaien als je een Windows server gebruikt. De juiste PHP versie en andere dependencies zijn dan gelijk vervuld. Een andere optie zou zijn om via Hyper-V een Linux VM aan te maken en het hier in te draaien.

• Arunia
@semyon.exe Het was mijn doel om alles in Docker onder Windows te draaien, maar dat ging met Plex e.d. om één of andere reden voor geen meter waardoor ik daar mee gestopt ben.
Misschien dat ik het toch nog wel doe mede ook om wat jij zegt en dan langzaam andere onderdelen ook onder Docker plaatsen.

Bedankt voor je input! Ga er even vanuit dat ik Docker met Linux containers het beste zou kunnen draaien.

• JCE
  • Niet online
semyon.exe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 15:45:
Sinds korte tijd ook gebruiker van deze webapp. Superchill in het gebruik, net nog een bash scriptje geschreven om een dagelijkse back-up te draaien uit MySQL en deze in de cloud te gooien.

Een enkele vraag, hoe gebruiken jullie de Liability accounts, puur om bij te houden wat voor schulden er nog openstaan of is er ook een manier om via transacties deze te koppelen/bij te houden zoals dat met de Bills gebeurt? Wellicht gebruik ik het verkeerd.

Edit: Nog een toevoeging voor JCE, zou het kunnen om op de 'Bills' pagina nog een kopje te hebben met een totaal van rekening die nog openstaan voor de maand, net zoals je in het dashboard hebt? Heb overigens nog een donatie gemaakt als dankje voor deze toffe webapp.
• Je kan nog geen transacties bijhouden voor liabilities. Ben ik wel mee bezig.
• Staat genoteerd!
Arunia schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:13:
@semyon.exe Het was mijn doel om alles in Docker onder Windows te draaien, maar dat ging met Plex e.d. om één of andere reden voor geen meter waardoor ik daar mee gestopt ben.
Misschien dat ik het toch nog wel doe mede ook om wat jij zegt en dan langzaam andere onderdelen ook onder Docker plaatsen.

Bedankt voor je input! Ga er even vanuit dat ik Docker met Linux containers het beste zou kunnen draaien.
Dat is wel het makkelijkst idd.

JCE wijzigde deze reactie 15-05-2019 20:26 (22%)

• Tap_
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 11-07 16:06
Sinds kort ook bezig met deze app - ziet er goed uit en rete handig. Wel tegen een bug aangelopen dat interne transacties tussen bunq rekeningen niet lekker worden opgehaald. Voor nu mijn belangrijkste rekening er in gezet, zodat die automatisch via de api kan worden bijgehouden. De rest van de rekeningen doe ik voorlopig met de hand.

Hopelijk komt er een update/fix voor.

• Arunia
@JCE ga wel even kijken. Misschien toch met de hand alles zelf installeren. Mocht dat lukken schrijf ik er wellicht een handleiding nog voor. Kan dat op de site er misschien ook bij. Wil weten wat er precies gebeurd. Dan kan ik problemen ook beter oplossen of pinpointen. ;)

En anders gaan we op docker over voor deze app.

• Timmy
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 20:50
Tap_ schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:54:
Hopelijk komt er een update/fix voor.
Aan je username te zien had je op 'mijn' Github issue gereageerd. Het maakt Firefly voor mij helaas redelijk onwerkbaar, zodra ik de inkomsten over de verschillende rekeningen verspreid is het over met de pret ;)

Overigens kon ik het reproduceren bij ABN, dus het lijkt onafhankelijk van de gebruikte bank te zijn.

• JCE
  • Niet online
Timmy schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:14:
[...]

Aan je username te zien had je op 'mijn' Github issue gereageerd. Het maakt Firefly voor mij helaas redelijk onwerkbaar, zodra ik de inkomsten over de verschillende rekeningen verspreid is het over met de pret ;)

Overigens kon ik het reproduceren bij ABN, dus het lijkt onafhankelijk van de gebruikte bank te zijn.
Die moet je even toelichten in de mail want dat is mij nog niet gelukt. Aangezien het andere code is ben ik wel nieuwsgierig.

• Timmy
JCE schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:21:
Die moet je even toelichten in de mail want dat is mij nog niet gelukt. Aangezien het andere code is ben ik wel nieuwsgierig.
Eigenlijk heel simpel. Bij zowel bunq als ABN AMRO heb ik meerdere rekeningen. Over het algemeen ontvang ik geld op een van de rekeningen en boek het vervolgens door naar de andere rekeningen. Zo'n doorboeking levert eigenlijk twee mutaties op. Het saldo van de bron-rekening wordt met X verlaagd en het saldo van doel-rekening wordt met X verhoogd. Wat ik merk is dat slechts een van de mutaties door Firefly wordt verwerkt. Of dat de bron of doel mutaties is elke keer weer een verrassing.

• JCE
  • Niet online
Timmy schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:52:
[...]

Eigenlijk heel simpel. Bij zowel bunq als ABN AMRO heb ik meerdere rekeningen. Over het algemeen ontvang ik geld op een van de rekeningen en boek het vervolgens door naar de andere rekeningen. Zo'n doorboeking levert eigenlijk twee mutaties op. Het saldo van de bron-rekening wordt met X verlaagd en het saldo van doel-rekening wordt met X verhoogd. Wat ik merk is dat slechts een van de mutaties door Firefly wordt verwerkt. Of dat de bron of doel mutaties is elke keer weer een verrassing.
Wat ik vermoed dat er gebeurt, is dat bij één van de twee transacties de bron of doelrekening niet wordt herkend maar in plaats daarvan wordt een nieuwe Expense / Revenue rekening aangemaakt. Klopt dat?

• Timmy
JCE schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:58:
Wat ik vermoed dat er gebeurt, is dat bij één van de twee transacties de bron of doelrekening niet wordt herkend maar in plaats daarvan wordt een nieuwe Expense / Revenue rekening aangemaakt. Klopt dat?
Het lijkt er op dat de duplicaatcheck de problemen veroorzaakt... Ik zie veel van deze regels voorbijkomen:
Row #10 ("") could not be imported. Such a transfer already exists.

• JCE
  • Niet online
Timmy schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:55:
[...]

Het lijkt er op dat de duplicaatcheck de problemen veroorzaakt... Ik zie veel van deze regels voorbijkomen:
Row #10 ("") could not be imported. Such a transfer already exists.
Wil je nog eens kijken naar mijn vraag?

Firefly III kan geen halve transacties maken: als het geld er bij A af gaat dan komt het er bij B bij.

Als het geld er bij B niet bij komt of bij A niet afgaat dan gaat het ergens anders heen of komt het ergens anders vandaan. Dan kan de naam van de rekening waar het heen gaat nog wel hetzelfde heten maar van een andere soort zijn.

• Tap_
Als het geld er bij B niet bij komt of bij A niet afgaat dan gaat het ergens anders heen of komt het ergens anders vandaan. Dan kan de naam van de rekening waar het heen gaat nog wel hetzelfde heten maar van een andere soort zijn.
Wat bedoel je hier mee, kun je wat preciezer zijn.
Ik heb geprobeerd met twee test rekeningen het probleem te reproduceren, maar dat lukt niet direct.
Als ik in een schone database gewoon mijn rekeningset in laad, dan gaat het gelijk helemaal fout. Sommige rekeningen kloppen wel de saldo's andere niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
Zo, webserver opgezet middels een site. Nu alleen nog de extra modules installeren en volgens mij moet het dan gewoon werken. :P

Het is wel wat werk, maar goed. Is ook wel weer leuk om te doen. Ben alleen benieuwd of het ook echt gaat werken. Met de huidige staat werkt het iig nog niet. :D

Op dit moment kreeg ik een internal server error, maar dat kwam meer vanwege het nog niet installeren van dit lijstje:
PHP BCMath Arbitrary Precision Mathematics
PHP Internationalization extension
PHP Curl
PHP Zip
PHP GD
PHP XML
PHP MBString
PHP LDAP

Toch maar docker met compose. Moet alleen even kijken in de documentatie hoe ik het poortnummer aan kan passen. Want zit er eigenlijk niet op te wachten om hem op poort 80 te gooien.

Het begin is er in ieder geval. Alle rekeningen ingevoerd en binnenkort het importeren maar eens bekijken hoe dat gaat.

Arunia wijzigde deze reactie 17-05-2019 13:47 (51%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tap_
Dan is het of een reverse proxy (bv Traefik) of met het ports commando in de docker-compose.yml file.
Ik draai hem in mijn lokale netwerk - dus heb er niet veel tijd aan besteed.

• JCE
  • Niet online
Tap_ schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:43:
[...]

Wat bedoel je hier mee, kun je wat preciezer zijn.
Ik heb geprobeerd met twee test rekeningen het probleem te reproduceren, maar dat lukt niet direct.
Als ik in een schone database gewoon mijn rekeningset in laad, dan gaat het gelijk helemaal fout. Sommige rekeningen kloppen wel de saldo's andere niet.
Wat ik bedoel is, kijk naar de bron en doelrekening van je transactie:

Wat je hier ziet is dat de doelrekening stiekem een Expense account is. Bovendien is het type een "Withdrawal". Je zou denken als je vlug kijkt dat het een Transfer is van ABN rekening naar ABN rekening 2. Maar dat is niet zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tap_
Ok, ik heb dit geprobeerd terug te halen. Maar ik kom er simpelweg niet uit.
Enerzijd omdat ik zo'n hoeveelheid aan data naar haal, dat het zoeken is naar een speld in een hooiberg waar het probleem zit. Anderzijds vind ik het moeilijk om het probleem zoals je hierboven beschrijft te "spiegelen" naar mijn situatie.

Is het een optie om de api van bunq niet alles naar binnen te laten harken, maar dat je een specifieke start datum geeft. Dan is het ook veel makkelijker om het probleem te pinpointen, omdat de data set kleiner is.

Ik heb nu een instance draaien, waar ik mijn belangrijkste rekening naar binnen haal via de api. Dan heb ik nul problemen. De andere rekeningen doe ik met de hand (zijn ook veel minder transacties). Ik ben superblij met de app, full automatisch zou heerlijk zijn. Nu is het gewoon goed.

• Transportman
Ik heb een probleem met het upgraden van mijn Docker image van 4.7.12 naar 4.7.17 binnen mijn Kubernetes cluster. Het lijkt iets met de database, maar terugdraaien naar 4.7.12 werkt prima. Moet ik de upgrade in 2 stappen doen en waar is mijn tussenstop dan?

Hieronder de logging:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
Now in entrypoint.sh for Firefly III
Architecture:          x86_64
CPU op-mode(s):        32-bit, 64-bit
Byte Order:            Little Endian
CPU(s):                2
On-line CPU(s) list:   0,1
Thread(s) per core:    1
Core(s) per socket:    2
Socket(s):             1
NUMA node(s):          1
Vendor ID:             GenuineIntel
CPU family:            6
Model:                 94
Model name:            Intel(R) Core(TM) i5-6600 CPU @ 3.30GHz
Stepping:              3
CPU MHz:               3312.004
BogoMIPS:              6624.00
Hypervisor vendor:     KVM
Virtualization type:   full
L1d cache:             32K
L1i cache:             32K
L2 cache:              256K
L3 cache:              6144K
NUMA node0 CPU(s):     0,1
Flags:                 fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush mmx fxsr sse sse2 ht syscall nx rdtscp lm constant_tsc rep_good nopl xtopology nonstop_tsc cpuid pni pclmulqdq ssse3 cx16 pcid sse4_1 sse4_2 movbe popcnt aes xsave avx rdrand hypervisor lahf_lm abm 3dnowprefetch invpcid_single pti retpoline rsb_ctxsw fsgsbase avx2 invpcid rdseed clflushopt
Making directories...
Touch DB file (if SQLlite)...
Run chown on /var/www/firefly-iii/storage...
Run chmod on /var/www/firefly-iii/storage...
Remove log file...
Map environment variables on .env file...
Dump auto load...
Generating optimized autoload files> Illuminate\Foundation\ComposerScripts::postAutoloadDump
Generated optimized autoload files containing 4639 classes
Discover packages...
Discovered Package: adldap2/adldap2-laravel
Discovered Package: danhunsaker/laravel-flysystem-others
Discovered Package: davejamesmiller/laravel-breadcrumbs
Discovered Package: fideloper/proxy
Discovered Package: laravel/passport
Discovered Package: laravelcollective/html
Discovered Package: nesbot/carbon
Discovered Package: pragmarx/google2fa-laravel
Discovered Package: rcrowe/twigbridge
Package manifest generated successfully.
Run various artisan commands...
Nothing to migrate.
Seeding: AccountTypeSeeder
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create account type "Default account". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create account type "Cash account". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create account type "Asset account". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create account type "Expense account". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create account type "Revenue account". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create account type "Initial balance account". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create account type "Beneficiary account". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create account type "Import account". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create account type "Loan". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create account type "Reconciliation account". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create account type "Debt". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create account type "Mortgage". It might exist already.  
Seeding: TransactionCurrencySeeder
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create transaction currency "EUR". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create transaction currency "HUF". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create transaction currency "GBP". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create transaction currency "UAH". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create transaction currency "PLN". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create transaction currency "TRY". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create transaction currency "USD". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create transaction currency "BRL". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create transaction currency "CAD". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create transaction currency "IDR". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create transaction currency "AUD". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create transaction currency "NZD". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create transaction currency "EGP". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create transaction currency "MAD". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create transaction currency "ZAR". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create transaction currency "JPY". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create transaction currency "RMB". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create transaction currency "RUB". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create transaction currency "INR". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create transaction currency "XBT". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create transaction currency "BCH". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create transaction currency "ETH". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create transaction currency "ILS". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create transaction currency "CHF". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create transaction currency "HRK". It might exist already.  
Seeding: TransactionTypeSeeder
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create transaction type "Withdrawal". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create transaction type "Deposit". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create transaction type "Transfer". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create transaction type "Opening balance". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create transaction type "Reconciliation". It might exist already.  
Seeding: PermissionSeeder
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create role "Site Owner". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create role "Demo User". It might exist already.  
Seeding: LinkTypeSeeder
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create link type "Related". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create link type "Refund". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create link type "Paid". It might exist already.  
[2019-05-25 08:37:06] local.INFO: Could not create link type "Reimbursement". It might exist already.  
Seeding: ConfigSeeder
[2019-05-25 08:37:06] local.WARNING: Database entry exists. Update to latest version (10)  
Database seeding completed successfully.
Going to decrypt the database.
No decryption required for table "accounts".
No decryption required for table "attachments".
No decryption required for table "bills".
No decryption required for table "budgets".
No decryption required for table "categories".
No decryption required for table "piggy_banks".
No decryption required for table "preferences".
No decryption required for table "tags".
No decryption required for table "transaction_journals".
No decryption required for table "transactions".
No decryption required for table "journal_links".
Done!
Updating currency information..
Done updating currency information..
Firefly III database is up to date.
User #1 (*) has account #65 ("Centraal Beheer") which has no transactions.
Amount integrity OK for user #1
No orphaned transactions!
No orphaned journals!
All link types OK!
All access tokens OK!
Amount integrity OK!
Encryption keys generated successfully.
[2019-05-25 08:37:09] local.INFO: OAuth client generated but no user associated.  
Personal access client created successfully.
Client ID: 43
Client secret: *
[2019-05-25 08:37:09] local.INFO: OAuth client generated but no user associated.  
Password grant client created successfully.
Client ID: 44
Client secret: *
Application cache cleared!
+------------------------------------------------------------------------------+
|                                                                              |
| Thank you for installing Firefly III, v4.7.17!                               |
|                                                                              |
+------------------------------------------------------------------------------+
Go!
AH00558: apache2: Could not reliably determine the server's fully qualified domain name, using 172.17.0.4. Set the 'ServerName' directive globally to suppress this message
AH00558: apache2: Could not reliably determine the server's fully qualified domain name, using 172.17.0.4. Set the 'ServerName' directive globally to suppress this message
[Sat May 25 08:37:10.265026 2019] [mpm_prefork:notice] [pid 1] AH00163: Apache/2.4.25 (Debian) PHP/7.2.16 OpenSSL/1.0.2r configured -- resuming normal operations
[Sat May 25 08:37:10.265544 2019] [core:notice] [pid 1] AH00094: Command line: 'apache2 -D FOREGROUND'
[2019-05-25 08:38:07] local.ERROR: SQLSTATE[HY000] [2002] Connection timed out (SQL: select `id`, `name`, `data` from `configuration` where `name` = is_demo_site and `configuration`.`deleted_at` is null limit 1) {"exception":"[object] (Illuminate\\Database\\QueryException(code: 2002): SQLSTATE[HY000] [2002] Connection timed out (SQL: select `id`, `name`, `data` from `configuration` where `name` = is_demo_site and `configuration`.`deleted_at` is null limit 1) at /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Database/Connection.php:664, Doctrine\\DBAL\\Driver\\PDOException(code: 2002): SQLSTATE[HY000] [2002] Connection timed out at /var/www/firefly-iii/vendor/doctrine/dbal/lib/Doctrine/DBAL/Driver/PDOConnection.php:31, PDOException(code: 2002): SQLSTATE[HY000] [2002] Connection timed out at /var/www/firefly-iii/vendor/doctrine/dbal/lib/Doctrine/DBAL/Driver/PDOConnection.php:27)
[stacktrace]
#0 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Database/Connection.php(624): Illuminate\\Database\\Connection->runQueryCallback('select `id`, `n...', Array, Object(Closure))
#1 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Database/Connection.php(333): Illuminate\\Database\\Connection->run('select `id`, `n...', Array, Object(Closure))
#2 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Database/Query/Builder.php(2100): Illuminate\\Database\\Connection->select('select `id`, `n...', Array, true)
#3 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Database/Query/Builder.php(2088): Illuminate\\Database\\Query\\Builder->runSelect()
#4 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Database/Query/Builder.php(2574): Illuminate\\Database\\Query\\Builder->Illuminate\\Database\\Query\\{closure}()
#5 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Database/Query/Builder.php(2089): Illuminate\\Database\\Query\\Builder->onceWithColumns(Array, Object(Closure))
#6 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Database/Eloquent/Builder.php(519): Illuminate\\Database\\Query\\Builder->get(Array)
#7 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Database/Eloquent/Builder.php(503): Illuminate\\Database\\Eloquent\\Builder->getModels(Array)
#8 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Database/Concerns/BuildsQueries.php(77): Illuminate\\Database\\Eloquent\\Builder->get(Array)
#9 /var/www/firefly-iii/app/Support/FireflyConfig.php(65): Illuminate\\Database\\Eloquent\\Builder->first(Array)
#10 /var/www/firefly-iii/app/Http/Controllers/Controller.php(63): FireflyIII\\Support\\FireflyConfig->get('is_demo_site', false)
#11 /var/www/firefly-iii/app/Http/Controllers/ReportController.php(58): FireflyIII\\Http\\Controllers\\Controller->__construct()
#12 [internal function]: FireflyIII\\Http\\Controllers\\ReportController->__construct()
#13 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Container/Container.php(827): ReflectionClass->newInstanceArgs(Array)
#14 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Container/Container.php(671): Illuminate\\Container\\Container->build('FireflyIII\\\\Http...')
#15 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Container/Container.php(619): Illuminate\\Container\\Container->resolve('FireflyIII\\\\Http...', Array)
#16 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Application.php(757): Illuminate\\Container\\Container->make('FireflyIII\\\\Http...', Array)
#17 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Route.php(233): Illuminate\\Foundation\\Application->make('FireflyIII\\\\Http...')
#18 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Route.php(833): Illuminate\\Routing\\Route->getController()
#19 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Route.php(794): Illuminate\\Routing\\Route->controllerMiddleware()
#20 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Router.php(693): Illuminate\\Routing\\Route->gatherMiddleware()
#21 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Router.php(673): Illuminate\\Routing\\Router->gatherRouteMiddleware(Object(Illuminate\\Routing\\Route))
#22 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Router.php(657): Illuminate\\Routing\\Router->runRouteWithinStack(Object(Illuminate\\Routing\\Route), Object(Illuminate\\Http\\Request))
#23 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Router.php(623): Illuminate\\Routing\\Router->runRoute(Object(Illuminate\\Http\\Request), Object(Illuminate\\Routing\\Route))
#24 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Router.php(612): Illuminate\\Routing\\Router->dispatchToRoute(Object(Illuminate\\Http\\Request))
#25 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Kernel.php(176): Illuminate\\Routing\\Router->dispatch(Object(Illuminate\\Http\\Request))
#26 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Pipeline.php(30): Illuminate\\Foundation\\Http\\Kernel->Illuminate\\Foundation\\Http\\{closure}(Object(Illuminate\\Http\\Request))
#27 /var/www/firefly-iii/vendor/fideloper/proxy/src/TrustProxies.php(57): Illuminate\\Routing\\Pipeline->Illuminate\\Routing\\{closure}(Object(Illuminate\\Http\\Request))
#28 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(163): Fideloper\\Proxy\\TrustProxies->handle(Object(Illuminate\\Http\\Request), Object(Closure))
#29 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Pipeline.php(53): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}(Object(Illuminate\\Http\\Request))
#30 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Middleware/TransformsRequest.php(21): Illuminate\\Routing\\Pipeline->Illuminate\\Routing\\{closure}(Object(Illuminate\\Http\\Request))
#31 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(163): Illuminate\\Foundation\\Http\\Middleware\\TransformsRequest->handle(Object(Illuminate\\Http\\Request), Object(Closure))
#32 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Pipeline.php(53): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}(Object(Illuminate\\Http\\Request))
#33 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Middleware/TransformsRequest.php(21): Illuminate\\Routing\\Pipeline->Illuminate\\Routing\\{closure}(Object(Illuminate\\Http\\Request))
#34 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(163): Illuminate\\Foundation\\Http\\Middleware\\TransformsRequest->handle(Object(Illuminate\\Http\\Request), Object(Closure))
#35 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Pipeline.php(53): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}(Object(Illuminate\\Http\\Request))
#36 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Middleware/ValidatePostSize.php(27): Illuminate\\Routing\\Pipeline->Illuminate\\Routing\\{closure}(Object(Illuminate\\Http\\Request))
#37 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(163): Illuminate\\Foundation\\Http\\Middleware\\ValidatePostSize->handle(Object(Illuminate\\Http\\Request), Object(Closure))
#38 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Pipeline.php(53): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}(Object(Illuminate\\Http\\Request))
#39 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Middleware/CheckForMaintenanceMode.php(62): Illuminate\\Routing\\Pipeline->Illuminate\\Routing\\{closure}(Object(Illuminate\\Http\\Request))
#40 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(163): Illuminate\\Foundation\\Http\\Middleware\\CheckForMaintenanceMode->handle(Object(Illuminate\\Http\\Request), Object(Closure))
#41 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Pipeline.php(53): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}(Object(Illuminate\\Http\\Request))
#42 /var/www/firefly-iii/app/Http/Middleware/SecureHeaders.php(45): Illuminate\\Routing\\Pipeline->Illuminate\\Routing\\{closure}(Object(Illuminate\\Http\\Request))
#43 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(163): FireflyIII\\Http\\Middleware\\SecureHeaders->handle(Object(Illuminate\\Http\\Request), Object(Closure))
#44 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Pipeline.php(53): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}(Object(Illuminate\\Http\\Request))
#45 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(104): Illuminate\\Routing\\Pipeline->Illuminate\\Routing\\{closure}(Object(Illuminate\\Http\\Request))
#46 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Kernel.php(151): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->then(Object(Closure))
#47 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Kernel.php(116): Illuminate\\Foundation\\Http\\Kernel->sendRequestThroughRouter(Object(Illuminate\\Http\\Request))
#48 /var/www/firefly-iii/public/index.php(76): Illuminate\\Foundation\\Http\\Kernel->handle(Object(Illuminate\\Http\\Request))
#49 {main}
"}

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JCE
  • Niet online
Tap_ schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:29:
Ok, ik heb dit geprobeerd terug te halen. Maar ik kom er simpelweg niet uit.
Enerzijd omdat ik zo'n hoeveelheid aan data naar haal, dat het zoeken is naar een speld in een hooiberg waar het probleem zit. Anderzijds vind ik het moeilijk om het probleem zoals je hierboven beschrijft te "spiegelen" naar mijn situatie.

Is het een optie om de api van bunq niet alles naar binnen te laten harken, maar dat je een specifieke start datum geeft. Dan is het ook veel makkelijker om het probleem te pinpointen, omdat de data set kleiner is.

Ik heb nu een instance draaien, waar ik mijn belangrijkste rekening naar binnen haal via de api. Dan heb ik nul problemen. De andere rekeningen doe ik met de hand (zijn ook veel minder transacties). Ik ben superblij met de app, full automatisch zou heerlijk zijn. Nu is het gewoon goed.
Ik wil de API van bunq uit de app halen en in zijn eigen appje zetten (en via de API van Firefly III laten lopen). Dat maakt het mogelijk om development te doen zonder een nieuwe release van Firefly III te hoeven doen en maakt dit soort features wat simpeler.
Transportman schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 11:14:
Ik heb een probleem met het upgraden van mijn Docker image van 4.7.12 naar 4.7.17 binnen mijn Kubernetes cluster. Het lijkt iets met de database, maar terugdraaien naar 4.7.12 werkt prima. Moet ik de upgrade in 2 stappen doen en waar is mijn tussenstop dan?

Hieronder de logging:

code:
1
[2019-05-25 08:38:07] local.ERROR: SQLSTATE[HY000] [2002] Connection timed out (SQL: select `id`, `name`, `data` from `configuration` where `name` = is_demo_site and `configuration`.`deleted_at` is null limit 1) {"exception":"[object] (Illuminate\\Database\\QueryException(code: 2002): SQLSTATE[HY000] [2002] Connection timed out (SQL: select `id`, `name`, `data` from `configuration` where `name` = is_demo_site and `configuration`.`deleted_at` is null limit 1) at /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Database/Connection.php:664, Doctrine\\DBAL\\Driver\\PDOException(code: 2002): SQLSTATE[HY000] [2002] Connection timed out at /var/www/firefly-iii/vendor/doctrine/dbal/lib/Doctrine/DBAL/Driver/PDOConnection.php:31, PDOException(code: 2002): SQLSTATE[HY000] [2002] Connection timed out at /var/www/firefly-iii/vendor/doctrine/dbal/lib/Doctrine/DBAL/Driver/PDOConnection.php:27)

Dit is de enige echte fout die ik zie en dat is een time-out. Dat ligt in principe niet aan Firefly III.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Transportman
JCE schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:15:
[...]

Dit is de enige echte fout die ik zie en dat is een time-out. Dat ligt in principe niet aan Firefly III.
Maar het enige dat ik verander is de versie van Firefly III in de deployment, zodra ik terug ga werkt het wel, vandaar mijn melding. Ik zal morgen wel wat verder uitzoeken.

@JCE : Gevonden, het lag inderdaad aan mijn kant. Ik had de Environment-override voor de FF_DB_CONNECTION niet goed staan (had hem als DB_CONNECTION erin staan), waardoor niet goed werd opgepakt dat ik PostgreSQL gebruikte. Voorheen ging dat dus goed, maar bij de overgang naar 4.7.16 struikelde die daarover.

Transportman wijzigde deze reactie 26-05-2019 11:58 (28%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quibus
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13-07 17:30
@JCE: Bedankt voor deze mooie tool. Ik ben erg onder de indruk van het gemak van de tool, en ben mijn transacties van verschillende rekeningen aan het inlezen.

Ik heb nog een suggestie voor de interface. Bij het dashboard zijn er nu 3 knoppen die allemaal hetzelfde doen:

1. Via de bolletjes rechtsboven

2. Via het pijltje in de groene knop

3. Door op de groene knop te klikken en een transactie in te voeren.

Dit lijkt een beetje dubbelop :P Is het niet mogelijk om de knop met de 3 bolletjes een andere functionaliteit te geven? Bijvoorbeeld om het account te editen? Dit kan nu namelijk alleen om in het linker menu, naar Accounts te gaan, de account te zoeken, en dan editen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wessel145
  • Registratie: juli 2010
Hey all,

Al een tijd gebruik ik firefly maar ik mis toch een optie (of ik kan hem niet vinden).
Hoe vergelijk je categorieën per maand, ik kan me herinneren dat hier een report voor was, maar ik kan hem al een tijdje niet vinden. (dus een overzicht voor alle categorieën, vergeleken met de afgelopen 3 maanden oid).
EDIT: degene die zoekt die vindt, hij zit onder default financial report ;)

@JCE Het category classification algoritme, verbetert deze zichzelf over tijd? ik ben al een tijdje flink wat aan het aanpassen (zodat ik hoop dat hij het de volgende import wel goed classificeert), maar ik zie nog weinig verbetering. anyway! thanks voor de awesome tool

wessel145 wijzigde deze reactie 04-06-2019 22:55 (7%)

• JCE
  • Niet online
Quibus schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:59:

Dit lijkt een beetje dubbelop :P Is het niet mogelijk om de knop met de 3 bolletjes een andere functionaliteit te geven? Bijvoorbeeld om het account te editen? Dit kan nu namelijk alleen om in het linker menu, naar Accounts te gaan, de account te zoeken, en dan editen.
Graag gedaan :). Die bolletjes-menu's zijn langzaam aan het verdwijnen. Ik zal eens kijken wat mogelijk is.
wessel145 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:49:
@JCE Het category classification algoritme, verbetert deze zichzelf over tijd? ik ben al een tijdje flink wat aan het aanpassen (zodat ik hoop dat hij het de volgende import wel goed classificeert), maar ik zie nog weinig verbetering. anyway! thanks voor de awesome tool
Er zit geen algoritme achter dus de classificatie zal echt niet beter worden :+. Na het importeren moet je de configuratie downloaden en die weer hergebruiken voor de volgende import. Eventueel kan je dit bestand met de hand wijzigen.

• wessel145
  • Registratie: juli 2010
JCE schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:16:
Er zit geen algoritme achter dus de classificatie zal echt niet beter worden
T is dat ik weinig PHP kennis heb, anders had ik je graag geholpen met het bouwen van zoiets. (met een simpele KNN classifier kom je al een heel eind). Bestaat er documentatie m.b.t. het stukje configuratie exporteren zoals je beschrijft?

• Jovink538
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 18:17
Ik heb Firefly III nu ook geinstalleerd op mijn Synology.
Ben er nu een beetje mee aan het testen. Als ik het een beetje door heb begin ik overnieuw.

Ik loop nu tegen het volgende aan.

Ik ben nu de categorien aan het toewijzen van geimporteerde transacties maar ik kom steeds weer boven aan de lijst uit. Is er een manier om een overzicht te krijgen van transacties die nog geen categorie hebben?

In allerhaast ben in vergeten mijn spaarrekening aan te maken voor ik ging importeren als ik nu een spaarrekening aanmaak met het iban nummmer zegt ie dat de iban mogelijk al ingebruik is.
Is dit nog op te lossen?

Ik ben van plan om over te stappen van de Rabo naar Bunq zodat ik niet alles handmatig hoef te importeren. Zou het mogelijk zijn om bij het openen van de webapp automatisch de nieuwste transacties op te halen?

• RudolfR
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 17:50
@Jovink538

Volgens mij deze:
http://server:port/categories/list/no-category/all

• Jovink538
RudolfR schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:26:
@Jovink538

Volgens mij deze:
http://server:port/categories/list/no-category/all
Bedankt, ga vanavond even proberen!

Edit:
Het werkt inderdaad. Bedankt.

Jovink538 wijzigde deze reactie 27-06-2019 19:51 (7%)
Reden: aanvulling

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wouser
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 19:40
Tweakers! Heb sinds kort firefly draaien maar nog niet heel actief mee bezig. Ben met name eerst wat data aan het verzamelen voor ik het ga ordenen/verzamelen/budgetteren.

Nu wilde ik voor een tweedemaal via spectre mijn activiteit importeren. Toen kreeg ik dit:

Row #0 ("XXXXXXXXXXX") could not be imported. It already exists.

Weet iemand hoe dit ontstaat of hoe ik dit kan oplossen?

• Jovink538
Het is dus precies wat er staat. De overschrijving is al geïmporteerd.
Het zou kúnnen gaan over een overschrijving tussen een spaar- en betaal rekening.
Hij importeert eerst de betaalrekening, daar komt hij de overboeking tegen. Dan importeert hij de spaarrekening daar is weer de zelfde overboeking en daar door krijg je die melding.

Of je probeert een overboeking te importeren die je al hebt geïmporteerd.

• wouser
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 19:40
@Jovink538 Zo ver was ik ook inderdaad maar hoe los ik dit op? Ik wil uiteraard alleen de nieuwe entrys importeren mag zag nergens een optie waarbij hij dubbele overslaat of vanaf een bepaalde datum kan selecteren?

• Jovink538
Ik denk gewoon negeren?
Ik weet het antwoord ook niet. Hoop dat iemand anders je kan helpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22:18
Inmiddels Firefly aardig up and running en werkt goed maar blijf tegen een probleem aanlopen waar ik niet tegen kan O-) Veel zaken sorteren niet en vroeg mij af of dit zo bedoeld was (kon er zo geen issue van vinden @ Github) of dat alleen ik er last van heb en iets over het hoofd zie:

Voorbeelden:
Tags: Tags staan in volgorde van toevoegen, niet gesorteerd
Regels: Staan in volgorde van toevoegen, zijn te sorteren met een pijltje maar intensief om te doen. Kan dit niet automatisch sorteren @ naam?
Regelgroepen: Ik dacht regelgroepen te gebruiken voor overzicht maar ook die sorteren niet maar blijven staan in volgorde van toevoegen

• ilm
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 22:50
Klein probleempje. Ik had eindelijk firefly iii min of meer geconfigureerd en werkende voor mijn rekeningen. Ik dacht eventjes snel te upgraden maar daar is iets misgelopen. Blijkbaar bestaat men user account niet meer (en waarschijnlijk dan ook al men instellingen). Ik kan enkel een nieuwe user aanmaken, net zoals een nieuwe installatie.

Voor de upgrade heb ik enkel:
docker-compose pull firefly_iii_app
uitgevoerd. Ik zat per ongeluk nog op een oudere readthedocs versie. Op de nieuwe rtd staat er ook nog
docker-compose stop firefly_iii_app
docker-compose rm

De upgrade is uitgevoerd na een reboot (windows) dus firefly was niet aan het draaien, maar mss is die rm commando belangrijk. Wat vreemd is, is dat bij het starten van de container hij er firefly_iii_app_1 van maakt (en firefly_iii_db_1).

Waarschijnlijk staat de oude database wel nog ergens en is ie nog te redden. Iemand enig idee?
Starting firefly_firefly_iii_db_1 ... done
Starting firefly_firefly_iii_app_1 ... done
Attaching to firefly_firefly_iii_db_1, firefly_firefly_iii_app_1
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:28.482 UTC [1] LOG: listening on IPv4 address "0.0.0.0", port 5432
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:28.482 UTC [1] LOG: listening on IPv6 address "::", port 5432
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:28.487 UTC [1] LOG: listening on Unix socket "/var/run/postgresql/.s.PGSQL.5432"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:28.504 UTC [22] LOG: database system was interrupted; last known up at 2019-07-06 17:23:53 UTC
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:28.881 UTC [22] LOG: database system was not properly shut down; automatic recovery in progress
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:28.885 UTC [22] LOG: redo starts at 0/1870A08
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:28.885 UTC [22] LOG: invalid record length at 0/1870AE8: wanted 24, got 0
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:28.885 UTC [22] LOG: redo done at 0/1870AB0
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:28.922 UTC [1] LOG: database system is ready to accept connections
firefly_iii_app_1 | Now in entrypoint.sh for Firefly III
firefly_iii_app_1 | Architecture: x86_64
firefly_iii_app_1 | CPU op-mode(s): 32-bit, 64-bit
firefly_iii_app_1 | Byte Order: Little Endian
firefly_iii_app_1 | CPU(s): 2
firefly_iii_app_1 | On-line CPU(s) list: 0,1
firefly_iii_app_1 | Thread(s) per core: 1
firefly_iii_app_1 | Core(s) per socket: 2
firefly_iii_app_1 | Socket(s): 1
firefly_iii_app_1 | Vendor ID: GenuineIntel
firefly_iii_app_1 | CPU family: 6
firefly_iii_app_1 | Model: 60
firefly_iii_app_1 | Model name: Intel(R) Core(TM) i5-4460 CPU @ 3.20GHz
firefly_iii_app_1 | Stepping: 3
firefly_iii_app_1 | CPU MHz: 2848.853
firefly_iii_app_1 | BogoMIPS: 5697.70
firefly_iii_app_1 | Hypervisor vendor: Microsoft
firefly_iii_app_1 | Virtualization type: full
firefly_iii_app_1 | L1d cache: 32K
firefly_iii_app_1 | L1i cache: 32K
firefly_iii_app_1 | L2 cache: 256K
firefly_iii_app_1 | L3 cache: 6144K
firefly_iii_app_1 | Flags: fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush mmx fxsr sse sse2 ss ht syscall nx pdpe1gb rdtscp lm constant_tsc rep_good nopl xtopology pni pclmulqdq ssse3 fma cx16 pcid sse4_1 sse4_2 movbe popcnt aes xsave avx f16c rdrand hypervisor lahf_lm abm invpcid_single ssbd ibrs ibpb stibp kaiser fsgsbase bmi1 avx2 smep bmi2 erms invpcid xsaveopt flush_l1d arch_capabilities
firefly_iii_app_1 | Making directories...
firefly_iii_app_1 | Touch DB file (if SQLlite)...
firefly_iii_app_1 | Run chown on /var/www/firefly-iii/storage...
firefly_iii_app_1 | Run chmod on /var/www/firefly-iii/storage...
firefly_iii_app_1 | Remove log file...
firefly_iii_app_1 | Map environment variables on .env file...
firefly_iii_app_1 | Dump auto load...
firefly_iii_app_1 | Generating optimized autoload files> Illuminate\Foundation\ComposerScripts::postAutoloadDump
Generated optimized autoload files containing 4639 classes
firefly_iii_app_1 | Discover packages...
firefly_iii_app_1 | Discovered Package: adldap2/adldap2-laravel
firefly_iii_app_1 | Discovered Package: danhunsaker/laravel-flysystem-others
firefly_iii_app_1 | Discovered Package: davejamesmiller/laravel-breadcrumbs
firefly_iii_app_1 | Discovered Package: fideloper/proxy
firefly_iii_app_1 | Discovered Package: laravel/passport
firefly_iii_app_1 | Discovered Package: laravelcollective/html
firefly_iii_app_1 | Discovered Package: nesbot/carbon
firefly_iii_app_1 | Discovered Package: pragmarx/google2fa-laravel
firefly_iii_app_1 | Discovered Package: rcrowe/twigbridge
firefly_iii_app_1 | Package manifest generated successfully.
firefly_iii_app_1 | Run various artisan commands...
firefly_iii_app_1 | Nothing to migrate.
firefly_iii_app_1 | Seeding: AccountTypeSeeder
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.349 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "account_types_type_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.349 UTC [29] DETAIL: Key (type)=(Default account) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.349 UTC [29] STATEMENT: insert into "account_types" ("type", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create account type "Default account". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.354 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "account_types_type_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.354 UTC [29] DETAIL: Key (type)=(Cash account) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.354 UTC [29] STATEMENT: insert into "account_types" ("type", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create account type "Cash account". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.356 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "account_types_type_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.356 UTC [29] DETAIL: Key (type)=(Asset account) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.356 UTC [29] STATEMENT: insert into "account_types" ("type", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create account type "Asset account". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.358 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "account_types_type_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.358 UTC [29] DETAIL: Key (type)=(Expense account) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.358 UTC [29] STATEMENT: insert into "account_types" ("type", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create account type "Expense account". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.360 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "account_types_type_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.360 UTC [29] DETAIL: Key (type)=(Revenue account) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.360 UTC [29] STATEMENT: insert into "account_types" ("type", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create account type "Revenue account". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.362 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "account_types_type_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.362 UTC [29] DETAIL: Key (type)=(Initial balance account) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.362 UTC [29] STATEMENT: insert into "account_types" ("type", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create account type "Initial balance account". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.363 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "account_types_type_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.363 UTC [29] DETAIL: Key (type)=(Beneficiary account) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.363 UTC [29] STATEMENT: insert into "account_types" ("type", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create account type "Beneficiary account". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.365 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "account_types_type_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.365 UTC [29] DETAIL: Key (type)=(Import account) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.365 UTC [29] STATEMENT: insert into "account_types" ("type", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create account type "Import account". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.367 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "account_types_type_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.367 UTC [29] DETAIL: Key (type)=(Loan) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.367 UTC [29] STATEMENT: insert into "account_types" ("type", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create account type "Loan". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.369 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "account_types_type_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.369 UTC [29] DETAIL: Key (type)=(Reconciliation account) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.369 UTC [29] STATEMENT: insert into "account_types" ("type", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create account type "Reconciliation account". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.371 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "account_types_type_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.371 UTC [29] DETAIL: Key (type)=(Debt) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.371 UTC [29] STATEMENT: insert into "account_types" ("type", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create account type "Debt". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.373 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "account_types_type_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.373 UTC [29] DETAIL: Key (type)=(Mortgage) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.373 UTC [29] STATEMENT: insert into "account_types" ("type", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create account type "Mortgage". It might exist already.
firefly_iii_app_1 | Seeding: TransactionCurrencySeeder
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.380 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "transaction_currencies_code_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.380 UTC [29] DETAIL: Key (code)=(EUR) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.380 UTC [29] STATEMENT: insert into "transaction_currencies" ("code", "name", "symbol", "decimal_places", "enabled", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3, $4, $5, $6, $7) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create transaction currency "EUR". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.382 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "transaction_currencies_code_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.382 UTC [29] DETAIL: Key (code)=(HUF) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.382 UTC [29] STATEMENT: insert into "transaction_currencies" ("code", "name", "symbol", "decimal_places", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3, $4, $5, $6) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create transaction currency "HUF". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.384 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "transaction_currencies_code_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.384 UTC [29] DETAIL: Key (code)=(GBP) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.384 UTC [29] STATEMENT: insert into "transaction_currencies" ("code", "name", "symbol", "decimal_places", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3, $4, $5, $6) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create transaction currency "GBP". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.386 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "transaction_currencies_code_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.386 UTC [29] DETAIL: Key (code)=(UAH) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.386 UTC [29] STATEMENT: insert into "transaction_currencies" ("code", "name", "symbol", "decimal_places", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3, $4, $5, $6) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create transaction currency "UAH". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.388 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "transaction_currencies_code_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.388 UTC [29] DETAIL: Key (code)=(PLN) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.388 UTC [29] STATEMENT: insert into "transaction_currencies" ("code", "name", "symbol", "decimal_places", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3, $4, $5, $6) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create transaction currency "PLN". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.391 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "transaction_currencies_code_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.391 UTC [29] DETAIL: Key (code)=(TRY) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.391 UTC [29] STATEMENT: insert into "transaction_currencies" ("code", "name", "symbol", "decimal_places", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3, $4, $5, $6) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create transaction currency "TRY". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.393 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "transaction_currencies_code_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.393 UTC [29] DETAIL: Key (code)=(USD) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.393 UTC [29] STATEMENT: insert into "transaction_currencies" ("code", "name", "symbol", "decimal_places", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3, $4, $5, $6) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create transaction currency "USD". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.395 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "transaction_currencies_code_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.395 UTC [29] DETAIL: Key (code)=(BRL) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.395 UTC [29] STATEMENT: insert into "transaction_currencies" ("code", "name", "symbol", "decimal_places", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3, $4, $5, $6) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create transaction currency "BRL". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.398 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "transaction_currencies_code_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.398 UTC [29] DETAIL: Key (code)=(CAD) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.398 UTC [29] STATEMENT: insert into "transaction_currencies" ("code", "name", "symbol", "decimal_places", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3, $4, $5, $6) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create transaction currency "CAD". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.400 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "transaction_currencies_code_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.400 UTC [29] DETAIL: Key (code)=(IDR) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.400 UTC [29] STATEMENT: insert into "transaction_currencies" ("code", "name", "symbol", "decimal_places", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3, $4, $5, $6) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create transaction currency "IDR". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.402 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "transaction_currencies_code_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.402 UTC [29] DETAIL: Key (code)=(AUD) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.402 UTC [29] STATEMENT: insert into "transaction_currencies" ("code", "name", "symbol", "decimal_places", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3, $4, $5, $6) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create transaction currency "AUD". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.403 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "transaction_currencies_code_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.403 UTC [29] DETAIL: Key (code)=(NZD) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.403 UTC [29] STATEMENT: insert into "transaction_currencies" ("code", "name", "symbol", "decimal_places", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3, $4, $5, $6) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create transaction currency "NZD". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.405 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "transaction_currencies_code_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.405 UTC [29] DETAIL: Key (code)=(EGP) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.405 UTC [29] STATEMENT: insert into "transaction_currencies" ("code", "name", "symbol", "decimal_places", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3, $4, $5, $6) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create transaction currency "EGP". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.407 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "transaction_currencies_code_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.407 UTC [29] DETAIL: Key (code)=(MAD) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.407 UTC [29] STATEMENT: insert into "transaction_currencies" ("code", "name", "symbol", "decimal_places", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3, $4, $5, $6) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create transaction currency "MAD". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.409 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "transaction_currencies_code_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.409 UTC [29] DETAIL: Key (code)=(ZAR) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.409 UTC [29] STATEMENT: insert into "transaction_currencies" ("code", "name", "symbol", "decimal_places", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3, $4, $5, $6) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create transaction currency "ZAR". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.411 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "transaction_currencies_code_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.411 UTC [29] DETAIL: Key (code)=(JPY) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.411 UTC [29] STATEMENT: insert into "transaction_currencies" ("code", "name", "symbol", "decimal_places", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3, $4, $5, $6) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create transaction currency "JPY". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.414 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "transaction_currencies_code_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.414 UTC [29] DETAIL: Key (code)=(RMB) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.414 UTC [29] STATEMENT: insert into "transaction_currencies" ("code", "name", "symbol", "decimal_places", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3, $4, $5, $6) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create transaction currency "RMB". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.416 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "transaction_currencies_code_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.416 UTC [29] DETAIL: Key (code)=(RUB) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.416 UTC [29] STATEMENT: insert into "transaction_currencies" ("code", "name", "symbol", "decimal_places", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3, $4, $5, $6) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create transaction currency "RUB". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.418 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "transaction_currencies_code_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.418 UTC [29] DETAIL: Key (code)=(INR) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.418 UTC [29] STATEMENT: insert into "transaction_currencies" ("code", "name", "symbol", "decimal_places", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3, $4, $5, $6) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create transaction currency "INR". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.419 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "transaction_currencies_code_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.419 UTC [29] DETAIL: Key (code)=(XBT) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.419 UTC [29] STATEMENT: insert into "transaction_currencies" ("code", "name", "symbol", "decimal_places", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3, $4, $5, $6) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create transaction currency "XBT". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.421 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "transaction_currencies_code_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.421 UTC [29] DETAIL: Key (code)=(BCH) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.421 UTC [29] STATEMENT: insert into "transaction_currencies" ("code", "name", "symbol", "decimal_places", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3, $4, $5, $6) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create transaction currency "BCH". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.423 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "transaction_currencies_code_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.423 UTC [29] DETAIL: Key (code)=(ETH) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.423 UTC [29] STATEMENT: insert into "transaction_currencies" ("code", "name", "symbol", "decimal_places", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3, $4, $5, $6) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create transaction currency "ETH". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.424 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "transaction_currencies_code_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.424 UTC [29] DETAIL: Key (code)=(ILS) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.424 UTC [29] STATEMENT: insert into "transaction_currencies" ("code", "name", "symbol", "decimal_places", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3, $4, $5, $6) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create transaction currency "ILS". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.426 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "transaction_currencies_code_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.426 UTC [29] DETAIL: Key (code)=(CHF) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.426 UTC [29] STATEMENT: insert into "transaction_currencies" ("code", "name", "symbol", "decimal_places", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3, $4, $5, $6) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create transaction currency "CHF". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.427 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "transaction_currencies_code_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.427 UTC [29] DETAIL: Key (code)=(HRK) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.427 UTC [29] STATEMENT: insert into "transaction_currencies" ("code", "name", "symbol", "decimal_places", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3, $4, $5, $6) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create transaction currency "HRK". It might exist already.
firefly_iii_app_1 | Seeding: TransactionTypeSeeder
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.431 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "transaction_types_type_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.431 UTC [29] DETAIL: Key (type)=(Withdrawal) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.431 UTC [29] STATEMENT: insert into "transaction_types" ("type", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create transaction type "Withdrawal". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.433 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "transaction_types_type_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.433 UTC [29] DETAIL: Key (type)=(Deposit) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.433 UTC [29] STATEMENT: insert into "transaction_types" ("type", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create transaction type "Deposit". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.435 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "transaction_types_type_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.435 UTC [29] DETAIL: Key (type)=(Transfer) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.435 UTC [29] STATEMENT: insert into "transaction_types" ("type", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create transaction type "Transfer". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.437 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "transaction_types_type_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.437 UTC [29] DETAIL: Key (type)=(Opening balance) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.437 UTC [29] STATEMENT: insert into "transaction_types" ("type", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create transaction type "Opening balance". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.439 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "transaction_types_type_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.439 UTC [29] DETAIL: Key (type)=(Reconciliation) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.439 UTC [29] STATEMENT: insert into "transaction_types" ("type", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create transaction type "Reconciliation". It might exist already.
firefly_iii_app_1 | Seeding: PermissionSeeder
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.443 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "roles_name_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.443 UTC [29] DETAIL: Key (name)=(owner) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.443 UTC [29] STATEMENT: insert into "roles" ("name", "display_name", "description", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3, $4, $5) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create role "Site Owner". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.445 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "roles_name_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.445 UTC [29] DETAIL: Key (name)=(demo) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.445 UTC [29] STATEMENT: insert into "roles" ("name", "display_name", "description", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3, $4, $5) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create role "Demo User". It might exist already.
firefly_iii_app_1 | Seeding: LinkTypeSeeder
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.449 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "link_types_name_outward_inward_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.449 UTC [29] DETAIL: Key (name, outward, inward)=(Related, relates to, relates to) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.449 UTC [29] STATEMENT: insert into "link_types" ("name", "inward", "outward", "editable", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3, $4, $5, $6) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create link type "Related". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.450 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "link_types_name_outward_inward_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.450 UTC [29] DETAIL: Key (name, outward, inward)=(Refund, (partially) refunds, is (partially) refunded by) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.450 UTC [29] STATEMENT: insert into "link_types" ("name", "inward", "outward", "editable", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3, $4, $5, $6) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create link type "Refund". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.452 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "link_types_name_outward_inward_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.452 UTC [29] DETAIL: Key (name, outward, inward)=(Paid, (partially) pays for, is (partially) paid for by) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.452 UTC [29] STATEMENT: insert into "link_types" ("name", "inward", "outward", "editable", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3, $4, $5, $6) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create link type "Paid". It might exist already.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.453 UTC [29] ERROR: duplicate key value violates unique constraint "link_types_name_outward_inward_unique"
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.453 UTC [29] DETAIL: Key (name, outward, inward)=(Reimbursement, (partially) reimburses, is (partially) reimbursed by) already exists.
firefly_iii_db_1 | 2019-07-11 19:53:32.453 UTC [29] STATEMENT: insert into "link_types" ("name", "inward", "outward", "editable", "updated_at", "created_at") values ($1, $2, $3, $4, $5, $6) returning "id"
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.INFO: Could not create link type "Reimbursement". It might exist already.
firefly_iii_app_1 | Seeding: ConfigSeeder
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.WARNING: Database entry exists. Update to latest version (10)
firefly_iii_app_1 | Database seeding completed successfully.
firefly_iii_app_1 | Going to decrypt the database.
firefly_iii_app_1 | No decryption required for table "accounts".
firefly_iii_app_1 | No decryption required for table "attachments".
firefly_iii_app_1 | No decryption required for table "bills".
firefly_iii_app_1 | No decryption required for table "budgets".
firefly_iii_app_1 | No decryption required for table "categories".
firefly_iii_app_1 | No decryption required for table "piggy_banks".
firefly_iii_app_1 | No decryption required for table "preferences".
firefly_iii_app_1 | No decryption required for table "tags".
firefly_iii_app_1 | No decryption required for table "transaction_journals".
firefly_iii_app_1 | No decryption required for table "transactions".
firefly_iii_app_1 | No decryption required for table "journal_links".
firefly_iii_app_1 | Done!
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.DEBUG: Now in updateAccountCurrencies()
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:32] local.DEBUG: System default currency is "EUR"
firefly_iii_app_1 | Updating currency information..
firefly_iii_app_1 | Done updating currency information..
firefly_iii_app_1 | Firefly III database is up to date.
firefly_iii_app_1 | No orphaned transactions!
firefly_iii_app_1 | No orphaned journals!
firefly_iii_app_1 | All link types OK!
firefly_iii_app_1 | All access tokens OK!
firefly_iii_app_1 | Amount integrity OK!
firefly_iii_app_1 | Encryption keys already exist. Use the --force option to overwrite them.
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:34] local.INFO: OAuth client generated but no user associated.
firefly_iii_app_1 | Personal access client created successfully.
firefly_iii_app_1 | Client ID: 40
firefly_iii_app_1 | Client secret: X
firefly_iii_app_1 | [2019-07-11 21:53:34] local.INFO: OAuth client generated but no user associated.
firefly_iii_app_1 | Password grant client created successfully.
firefly_iii_app_1 | Client ID: 41
firefly_iii_app_1 | Client secret: X
firefly_iii_app_1 | Application cache cleared!
firefly_iii_app_1 | +------------------------------------------------------------------------------+
firefly_iii_app_1 | | |
firefly_iii_app_1 | | Thank you for installing Firefly III, v4.7.17! |
firefly_iii_app_1 | | |
firefly_iii_app_1 | | |
firefly_iii_app_1 | +------------------------------------------------------------------------------+
firefly_iii_app_1 | Go!
firefly_iii_app_1 | AH00558: apache2: Could not reliably determine the server's fully qualified domain name, using 172.21.0.3. Set the 'ServerName' directive globally to suppress this message
firefly_iii_app_1 | AH00558: apache2: Could not reliably determine the server's fully qualified domain name, using 172.21.0.3. Set the 'ServerName' directive globally to suppress this message
firefly_iii_app_1 | [Thu Jul 11 21:53:35.266137 2019] [mpm_prefork:notice] [pid 1] AH00163: Apache/2.4.25 (Debian) PHP/7.2.16 OpenSSL/1.0.2r configured -- resuming normal operations
firefly_iii_app_1 | [Thu Jul 11 21:53:35.266166 2019] [core:notice] [pid 1] AH00094: Command line: 'apache2 -D FOREGROUND'
Wel wat database errors die ik ook had vlak na de update (ook een user exists error). Ik denk er juist aan dat de developer misschien liever heeft dat ik het op github plaats... das dan mss voor later
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Groot-Brittanie

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True