Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-02-2024
Hoe pak ik het aan als ik Firefly III aan een bestaande lokale webserver wil toevoegen? MySQl en php zijn al geinstalleerd.

Als iemand een handige link voor mij kan posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Ik ben ook nieuwsgierig geworden en probeer de applicatie via de "Docker Hub with automatic updates via docker compose" methode te installeren, maar zelfs als ik de docker-compose.yml as-is laat, krijg ik bij het uitvoeren van
code:
1
docker-compose exec firefly_iii_app php artisan migrate --seed
een
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
In Connection.php line 664:
  SQLSTATE[08006] [7] FATAL:  password authentication failed for user "firefly" (SQL: select * from information_schema.tables where table_schema = public and table_name = migrations)

In PDOConnection.php line 31:
  SQLSTATE[08006] [7] FATAL:  password authentication failed for user "firefly"

In PDOConnection.php line 27:

melding :/

Ik zal ongetwijfeld iets verkeerd doen -dit is meteen m'n eerste kennismaking met docker- maar heb op dit moment ff geen idee meer wát :?

[edit]
Voor iemand anders die hier ook tegenaan loopt: de volumes worden niet verwijderd als de container verwijderd; het db volume en de database werden daardoor niet opnieuw geïnitialiseerd |:(

[ Voor 8% gewijzigd door TheRookie op 14-01-2019 16:26 . Reden: oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-05 11:33
Deadbeef_ahc schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:55:
Hoe pak ik het aan als ik Firefly III aan een bestaande lokale webserver wil toevoegen? MySQl en php zijn al geinstalleerd.

Als iemand een handige link voor mij kan posten?
De volgende instructie kan worden gebruikt daarvoor;
https://docs.firefly-iii..../installation/server.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:12
@JCE : Ik zal de tags proberen met Enter als ik de volgende lading transacties toe moet voegen en kom erop terug.
TheRookie schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:04:
Ik ben ook nieuwsgierig geworden en probeer de applicatie via de "Docker Hub with automatic updates via docker compose" methode te installeren, maar zelfs als ik de docker-compose.yml as-is laat, krijg ik bij het uitvoeren van
code:
1
een
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
In Connection.php line 664:
  SQLSTATE[08006] [7] FATAL:  password authentication failed for user "firefly" (SQL: select * from information_schema.tables where table_schema = public and table_name = migrations)

In PDOConnection.php line 31:

In PDOConnection.php line 27:

melding :/

Ik zal ongetwijfeld iets verkeerd doen -dit is meteen m'n eerste kennismaking met docker- maar heb op dit moment ff geen idee meer wát :?
Je kan met het volgende commando een shell openen in de container:
docker exec -it <container> /bin/bash

Vervolgens kan je kijken of de .env van Firefly goed gevuld is in de Firefly-container, en als root inloggen op de database en kijken of de user er wel is. De foutmeldingen geven in ieder geval aan dat er verbinding gemaakt kan worden tussen de containers, dus het meest waarschijnlijke is dat het probleem.

Note: Ik heb het niet zelf geprobeerd, maar dat is de richting die ik zou proberen.
[edit]
Voor iemand anders die hier ook tegenaan loopt: de volumes worden niet verwijderd als de container verwijderd; het db volume en de database werden daardoor niet opnieuw geïnitialiseerd |:(
Dat is het hoe volumes werken binnen Docker (en Kubernetes en andere aanverwante technieken), volumes zijn de opslagplekken voor data die je niet kwijt wil raken en staan los van de lifetime van de containers waar ze mee verbonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:14
Thnx, alleen werkt dit enkel als je van te voren debug mode aan hebt gezet ;) Is het een idee om in de uploads map, bij de file die verwerkt is ook een export van de issues tijdens de import te plaatsen? (volgens mij makkelijker te realiseren dan ze in de interface beschikbaar maken)

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Topicstarter
Sander0105 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:58:
[...]

Thnx, alleen werkt dit enkel als je van te voren debug mode aan hebt gezet ;) Is het een idee om in de uploads map, bij de file die verwerkt is ook een export van de issues tijdens de import te plaatsen? (volgens mij makkelijker te realiseren dan ze in de interface beschikbaar maken)
Ook zonder debug mode wordt er netjes gelogd. Daar staan ook de duplicates in als het goed is.

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:09

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Nu een paar weken in gebruik (sinds 1 Januari 2019) en ik moet zeggen het begint steeds intuïtiever te werken, je rules gaan werken samen met je vaste contracten, budget bepaling etc. Tot nu toe heb ik dan ook steeds netjes een CSV export/import gedaan om deze zaken te testen en eigenlijk wil ik naar de volgende stap toe.

Er zijn hier een paar gebruikers zoals @JCE en @Wolfensteijn die ook de spectre api gebruiken. Nu heb ik mij ingelezen in de documentatie van firefly die hierover is maar ik kom toch niet achter een paar zaken of die ook kunnen met spectre.

Kan de spectre api ook vanaf een specifieke datum gaan importeren ? of kan dit alleen " volledig" dus alles over alle periodes ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 09:50
ShadowBumble schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 10:30:
Nu een paar weken in gebruik (sinds 1 Januari 2019) en ik moet zeggen het begint steeds intuïtiever te werken, je rules gaan werken samen met je vaste contracten, budget bepaling etc. Tot nu toe heb ik dan ook steeds netjes een CSV export/import gedaan om deze zaken te testen en eigenlijk wil ik naar de volgende stap toe.

Er zijn hier een paar gebruikers zoals @JCE en @Wolfensteijn die ook de spectre api gebruiken. Nu heb ik mij ingelezen in de documentatie van firefly die hierover is maar ik kom toch niet achter een paar zaken of die ook kunnen met spectre.

Kan de spectre api ook vanaf een specifieke datum gaan importeren ? of kan dit alleen " volledig" dus alles over alle periodes ?
Als ik zo even kijk doet Spectre in principe alles.

Zodra een eerste sync is gedraaid kan je uiteraard in Firefly alle boekingen van voor een specifieke datum verwijderen. Deze worden dan niet meer meegenomen/getoond in Firefly, en nieuwe syncs met Spectre halen alleen de nieuwe data op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Wolfensteijn schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 10:38:
[...]

Als ik zo even kijk doet Spectre in principe alles.

Zodra een eerste sync is gedraaid kan je uiteraard in Firefly alle boekingen van voor een specifieke datum verwijderen. Deze worden dan niet meer meegenomen/getoond in Firefly, en nieuwe syncs met Spectre halen alleen de nieuwe data op.
Thanks, ik heb zojuist een test account aangevraagd (en netjes aangegeven dat dat voor firefly is). Dan zal ik zodra de koppeling bestaat eens gaan testen maar tijdens de initiële importeert hij dus alles.Het is dus niet zo dat je kan aangeven doe alles vanaf 1-1 2019 maar en alles eerder niet.

Ik zal het nog wel even laten weten als de koppeling is gemaakt en dergelijke hoe het dan werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356528

Ik ben er een beetje mee aan het testen maar het lukt mij helaas niet om mijn transacties van mijn ABN AMRO rekening te importeren. Ik krijg steeds in de laatste stap de volgende fout:

Job could not be started or crashed: JobStatusController::start expects status "ready_to_run" instead of "error".

Log staat dit:
local.ERROR: Job is not ready. Status should be in array, but is provider_finished ["ready_to_run","need_job_config"]
local.ERROR: Job is not ready. Status should be in array, but is error ["provider_finished","storing_data"]

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? De rest werkt wel allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:20
Ik ben weer even lekker bezig met FireFly, alleen loop ik tegen iets geks aan.

Ik probeer een regel te maken om een netflix abo (betaald via paypal) automatisch in een goede categorie te krijgen.

Triggers:
Doelrekening naam bevalt: Paypal
Bedrag is: 10,99

Zodra ik het bedrag bij de trigger zet laat hij niets meer zien als je kijkt welke transacties er aan voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
vanisher schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 22:41:
Ik ben weer even lekker bezig met FireFly, alleen loop ik tegen iets geks aan.

Ik probeer een regel te maken om een netflix abo (betaald via paypal) automatisch in een goede categorie te krijgen.

Triggers:
Doelrekening naam bevalt: Paypal
Bedrag is: 10,99

Zodra ik het bedrag bij de trigger zet laat hij niets meer zien als je kijkt welke transacties er aan voldoen.
En als je het bedrag met een . invult?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
Nope, dan pikt ie het uberhaupt niet.

Het rare is, dan als ik groter dan10 en kleiner dan 11 gebruik het ook niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Zo als ik jullie nu hoor vermoed ik een ouderwetse bug. Ik duik er ff in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertuslambertus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:09
Ik ben sinds een week iedere avond met Firefly bezig. Ben bezig om maximaal te gaan. DWZ, historische data sinds 2011 importeren.
Nu lukt dit allemaal redelijk goed.
Bij het importeren probeer ik zoveel als mogelijk te linken, echter is mijn lijst met crediteuren zo groot dat het haast niet meer te doen is.
Nu kan ik b.v. middels regels alle NS en "Albert Heijn" transacties omzetten naar 1 crediteur, echter blijven de bestaande allemaal bestaan. Heb even in de database zitten kijken en zie zo 123 niet een manier om crediteuren te verwijderen die geen Saldo hebben.
Iedere winkel wordt immers een aparte crediteur (zie voorbeeld van Albert Heijn in documentatie).
Doe ik iets verkeerd of zie ik iets over het hoofd?
Door de jaren heen hebben mensen en bedrijven ook weer een iets andere naam gekregen (hoofdletter b.v), wat ook weer bijdraagd aan de lange lijst crediteuren.

Daarnaast nog een 2e vraag:
Krijg nu iedere keer bij het importeren : Job could not be started or crashed: The import routine crashed: Undefined index: enabled

Nu zie ik echter geen foutmeldingen oid in de httpd of messages log. Waar zou dit nog meer gelogd kunnen worden?

Bedankt alvast

[ Voor 14% gewijzigd door bertuslambertus op 20-01-2019 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Transportman schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:40:
@JCE : Ik zal de tags proberen met Enter als ik de volgende lading transacties toe moet voegen en kom erop terug.
En ik kom er even op terug: Enter werkt inderdaad, alleen wordt de transactie dan meteen opgeslagen, als ik een komma plaats werkt het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:20
Bij het upgraden van v4.7.6.2 naar v4.7.9 loop ik bij het uitvoeren van:
code:
1
composer create-project grumpydictator/firefly-iii --no-dev --prefer-dist firefly-iii-updated 4.7.9

tegen de volgende foutmelding aan:
code:
1
2
[ErrorException]                                                                         
  "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"?

Ik maak gebruik van php7.3 ipv php7.2 op deze server, vanwege een afhankelijkheid in een andere applicatie. Zou dit bovenstaande foutmelding kunnen verklaren? En zo ja, hoe kan ik dit oplossen?

[ Voor 16% gewijzigd door Memphisto op 20-01-2019 12:22 . Reden: typo ]

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

ShadowBumble schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 10:42:
Ik zal het nog wel even laten weten als de koppeling is gemaakt en dergelijke hoe het dan werkt.
Blijkbaar heb ik iets verkeerd gedaan in mijn setup, want mijn ": importeer via spectre knop" blijft een error gevenals ik erop druk (vermoedelijke verkeerde gegevens ingevoerd). Hoe kan ik dit wijzigen ?

EDIT:
Nevermind blijkbaar als je op "vereisten drukt kan je dit wijzigen :) ! Import draait nu in ieder geval prima, enige puntje wat mij nog onduidelijk is of ik nu een keer in de zoveel tijd op de "importeer knop " moet drukken of dat ik dit ook nog automatisch kan alten doen ?

EDIT2:

Eerst een import doen en dan een SPECTRE koppeling is niet handig :) Ik ga even overnieuw beginnen vanaf 1 Januari :) eens kijken of we een soort van reset data optie ergens hebben :)

[ Voor 35% gewijzigd door ShadowBumble op 20-01-2019 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Anoniem: 356528 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 17:13:
Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? De rest werkt wel allemaal goed.
Soms is het simpelweg een cache probleem in je browser. De code aldaar is niet vreselijk solid. Even je browser-cache legen kan al helpen.
vanisher schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 22:41:
Afhankelijk van hoelang het geleden is kan het zijn dat Firefly III de transactie niet vindt. Hij gaat namelijk niet vreselijk ver terug in de tijd omwille van de performance. Ik zou willen voorstellen dat je de regel gewoon maakt en kijkt of-ie triggert op een (test)transactie.
bertuslambertus schreef op zondag 20 januari 2019 @ 08:45:
Bij het importeren probeer ik zoveel als mogelijk te linken, echter is mijn lijst met crediteuren zo groot dat het haast niet meer te doen is.
Die lijst wordt inderdaad erg lang en is helaas lastig te managen. Daar loop ik ook tegenaan. De huidige interface is niet ideaal. Staat in mijn todo-list.

Wel kan je in je /preferences de lengte van lijsten aanpassen (max is 1337 B) ) en dan sorteren op "laatste activiteit" door op de header van de tabel te klikken. Dan kan je de ongebruikte accounts weggooien.
Daarnaast nog een 2e vraag:
Krijg nu iedere keer bij het importeren : Job could not be started or crashed: The import routine crashed: Undefined index: enabled

Nu zie ik echter geen foutmeldingen oid in de httpd of messages log. Waar zou dit nog meer gelogd kunnen worden?

Bedankt alvast
Kijk eens in /storages/log? En zet eventueel debug mode aan (zie de OP). Dan komt terug wat er fout gaat. De error zegt me zo 1-2-3 niets.
Transportman schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:16:
[...]

En ik kom er even op terug: Enter werkt inderdaad, alleen wordt de transactie dan meteen opgeslagen, als ik een komma plaats werkt het ook.
Check. Ik zal zorgen dat het formulier niet wordt gesubmit als je dat doet. Dit was in het verleden al wel het geval, maar die heb ik niet goed getest bij een library upgrade vermoed ik.
Memphisto schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:18:
Bij het upgraden van v4.7.6.2 naar v4.7.9 loop ik bij het uitvoeren van:
"continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"?
Er zitten vreselijk veel continues in de code. Ik zou moeten weten welke het is. Kijk eens in /storage/logs of daar een stack-trace staat met meer info?
ShadowBumble schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:28:
[...]
Import draait nu in ieder geval prima, enige puntje wat mij nog onduidelijk is of ik nu een keer in de zoveel tijd op de "importeer knop " moet drukken of dat ik dit ook nog automatisch kan alten doen ?
Dit moet om de zoveel tijd opnieuw. Automatisch staat op mijn lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

JCE schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:31:
Dit moet om de zoveel tijd opnieuw. Automatisch staat op mijn lijstje.
Ah top, Nu al een paar keer gesynced maar op de een of andere manier doe ik duidelijk iets fout, ik kom echt op een belachelijk verschil mijn mijn huidige saldo's and wat er in firefly wordt aangegeven.

Misschien even mijn rekeningen dumpen en ze tijdens een import niet linked aan mijn bestaande rekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
Vwb triggeren op bedrag, dit was een transactie van 4 dagen geleden, en daar zaten zeker geen 200 transacties tussen, het werkt met alle bedragen maar schijnbaar niet voor een specifiek bedrag met centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertuslambertus
delete

[ Voor 98% gewijzigd door bertuslambertus op 20-01-2019 17:06 . Reden: opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertuslambertus

[...]

Die lijst wordt inderdaad erg lang en is helaas lastig te managen. Daar loop ik ook tegenaan. De huidige interface is niet ideaal. Staat in mijn todo-list.

Wel kan je in je /preferences de lengte van lijsten aanpassen (max is 1337 B) ) en dan sorteren op "laatste activiteit" door op de header van de tabel te klikken. Dan kan je de ongebruikte accounts weggooien.
Het zou b.v. helpen om een query te hebben die alle crediteuren weggooid, die 0,0 saldo hebben, en b.v. nog nooit een activiteit hebben gehad?
RFC zou zijn dat je b.v. de crediteuren in bulk kunt verwijderen :), met selectievakjes :)

[...]

Kijk eens in /storages/log? En zet eventueel debug mode aan (zie de OP). Dan komt terug wat er fout gaat. De error zegt me zo 1-2-3 niets.
Error gevonden:
https://pastebin.com/Nh3mUsrV wat kan ik doen om het gefixt te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
vanisher schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:12:
Vwb triggeren op bedrag, dit was een transactie van 4 dagen geleden, en daar zaten zeker geen 200 transacties tussen, het werkt met alle bedragen maar schijnbaar niet voor een specifiek bedrag met centen.
Ik zie wat je bedoelt, het lijkt idd een bug te zijn. Ik pak het op voor de volgende release. De rule zelf zal wel werken, alleen de preview is stuk.
bertuslambertus schreef op zondag 20 januari 2019 @ 17:05:

Error gevonden:
https://pastebin.com/Nh3mUsrV wat kan ik doen om het gefixt te krijgen?
Het is een bug, ik zal hem fixen voor de volgende release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertuslambertus
@JCE Echte fout:
[2019-01-20 12:57:52] local.DEBUG: Will search for currency using findByCodeNull() and argument "HRK".
[2019-01-20 12:57:52] local.DEBUG: Array does not contain a value for symbol. Continue
[2019-01-20 12:57:52] local.DEBUG: Array does not contain a value for name. Continue
[2019-01-20 12:57:52] local.ERROR: The import routine crashed: Undefined index: enabled

Heb nu bij de currencies de Croatische Kuna (HRK) met die code aangemaakt. Dit lijkt voor nu de workarround te zijn.

De HRK stond in het veld "Oorspr munt" (Rabo)

[ Voor 4% gewijzigd door bertuslambertus op 20-01-2019 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
bertuslambertus schreef op zondag 20 januari 2019 @ 17:30:
@JCE Echte fout:
[2019-01-20 12:57:52] local.DEBUG: Will search for currency using findByCodeNull() and argument "HRK".
[2019-01-20 12:57:52] local.DEBUG: Array does not contain a value for symbol. Continue
[2019-01-20 12:57:52] local.DEBUG: Array does not contain a value for name. Continue
[2019-01-20 12:57:52] local.ERROR: The import routine crashed: Undefined index: enabled

Heb nu bij de currencies de Croatische Kuna (HRK) met die code aangemaakt. Dit lijkt voor nu de workarround te zijn.

De HRK stond in het veld "Oorspr munt" (Rabo)
Thanks, ik hoopte al zoiets. Dat doet het stukje code wat waar de fout voorkomt: zelf die currency aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
Er zitten vreselijk veel continues in de code. Ik zou moeten weten welke het is. Kijk eens in /storage/logs of daar een stack-trace staat met meer info?
/storage/logs in firefly-iii-updated is leeg.

de volledige output is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Installing grumpydictator/firefly-iii (4.7.9)
  - Installing grumpydictator/firefly-iii (4.7.9): Loading from cache
Created project in firefly-iii-updated
> @php -r "file_exists('.env') || copy('.env.example', '.env');"
> @php -r "if (!(getenv('DYNO'))===false){file_exists('.env') || copy('.env.heroku', '.env');}"
Loading composer repositories with package information
Installing dependencies from lock file

[ErrorException]                                                                         

create-project [-s|--stability STABILITY] [--prefer-source] [--prefer-dist] [--repository REPOSITORY] [--repository-url REPOSITORY-URL] [--dev] [--no-dev] [--no-custom-installers] [--no-scripts] [--no-progress] [--no-secure-http] [--keep-vcs] [--no-install] [--ignore-platform-reqs] [--] [<package>] [<directory>] [<version>]

Helaas heb ik geen flauw idee hoe dit verder te debuggen.

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertuslambertus
Memphisto schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:02:
[...]

de volledige output is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
> @php -r "if (!(getenv('DYNO'))===false){file_exists('.env') || copy('.env.heroku', '.env');}"

[ErrorException]                                                                         

create-project [-s|--stability STABILITY] [--prefer-source] [--prefer-dist] [--repository REPOSITORY] [--repository-url REPOSITORY-URL] [--dev] [--no-dev] [--no-custom-installers] [--no-scripts] [--no-progress] [--no-secure-http] [--keep-vcs] [--no-install] [--ignore-platform-reqs] [--] [<package>] [<directory>] [<version>]

https://github.com/firefl...ug-logging-and-debug-mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
@bertuslambertus in een bestaande installatie snap ik dat. Echter in mijn geval gaat het mis bij het binnenhalen van de nieuwe versie. Ofwel, .env bestaat op dat moment nog niets eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Na een middagje testen met de spectre api toch besloten maar het weer te doen met handmatige imports reden zijn er een aantal:

- Ik kan handmatig alles importeren, dan alles weg gooien om opnieuw te beginnen vanaf dat moment maar dan importeert de api gewoon weer alles. (Daar schiet je dus niks meer mee op)
- Via spectre blijft hij alles een eigen catogory geven of eigen tag (anders dan zijn import tag).
- Saldo's krijg ik maar niet goed bij een import via spectre, lijkt wel of hij gewoon de api niet goed uitleest. ( bij spectre of spectre bij mijn bank)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertuslambertus
@JCE Vraag, ik merk dat ik veel dubbele entries heb (kwam erachter ivm dat mijn saldo niet klopte).
Wsl is er een import geweest die dubbele er niet uit gefilterd heeft.
Is er een manier om dubbelen eruit te halen? B.v. hetzelfde bedrag met dezelfde omschrijving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Memphisto schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:02:
[...]

de volledige output is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14

[ErrorException]                                                                         

Aangezien je nog bezig met met het installeren van dependencies zou het best weleens buiten Firefly III kunnen liggen. Probeer eens met "-v" of "-vvv"? Dit maakt de output wat verbaler .
ShadowBumble schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:51:
Na een middagje testen met de spectre api toch besloten maar het weer te doen met handmatige imports reden zijn er een aantal:

- Ik kan handmatig alles importeren, dan alles weg gooien om opnieuw te beginnen vanaf dat moment maar dan importeert de api gewoon weer alles. (Daar schiet je dus niks meer mee op)
- Via spectre blijft hij alles een eigen catogory geven of eigen tag (anders dan zijn import tag).
- Saldo's krijg ik maar niet goed bij een import via spectre, lijkt wel of hij gewoon de api niet goed uitleest. ( bij spectre of spectre bij mijn bank)
Voor die laatste: er kan niet vreselijk veel misgaan bij het uitlezen van de API. Wat wel gebeurt is dat transacties ten onrechte als overboeking of juist als uitgave worden opgeslagen. Dit geldt vooral voor overschrijvingen tussen je eigen rekeningen.

De Spectre API is wat beperkt en niet altijd goed geschikt voor onze Hollandse banken.
bertuslambertus schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:20:
@JCE Vraag, ik merk dat ik veel dubbele entries heb (kwam erachter ivm dat mijn saldo niet klopte).
Wsl is er een import geweest die dubbele er niet uit gefilterd heeft.
Is er een manier om dubbelen eruit te halen? B.v. hetzelfde bedrag met dezelfde omschrijving?
Daar is helaas geen makkelijke manier voor. Dubbele entries worden al vrij strict gefilterd. Heb je toevallig twee keer met Spectre geimporteerd, of 1x CSV + 1x spectre?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

JCE schreef op maandag 21 januari 2019 @ 07:50:

Voor die laatste: er kan niet vreselijk veel misgaan bij het uitlezen van de API. Wat wel gebeurt is dat transacties ten onrechte als overboeking of juist als uitgave worden opgeslagen. Dit geldt vooral voor overschrijvingen tussen je eigen rekeningen.

De Spectre API is wat beperkt en niet altijd goed geschikt voor onze Hollandse banken.
Klopt, ik was er toch nog even met een stofkam er doorheen gegaan maar daar lijkt inderdaad de discrepantie te zitten, de meest opvallende is natuurlijk "(noname)" maar het komt voornamelijk voor bij overschrijvingen tussen de accounts (Wat ook gedeeltelijk mijn schuld is want ik heb ook "teveel" rekeningen, maar die ben ik allemaal aan het uitfaseren en consolideren, dat duurt nog wel een maandje of twee vermoed ik :))

Tot die tijd laat ik gewoon Spectre zijn gang gaan en dan met twee maanden zou dit genormaliseerd zijn. Ben benieuwd of ik tegen die tijd dan een probleem krijg met twee maanden "handmatige import" tegenover een twee maanden spectre import.

Mooie use case zeg maar, voor dat geval maar even een tweede docker inrichten met een kopie van mijn database :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

ShadowBumble schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:51:

Ik herken dit, en ben mede om die reden gestopt met Spectre. Het is veelbelovend, maar ik kreeg het niet voor elkaar om de dubbelingen eruit te halen (in Spectre, danwel in Firefly). Nu doe ik het weer met CSV-bestanden, die ik in het geval van Triodos behoorlijk moet verbouwen omdat Triodos de BIC en de IBAN samenvoegt in 1 kolom, en de debet/credit-kolom niet volgens een standaard is vormgegeven. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertuslambertus

[...]

Daar is helaas geen makkelijke manier voor. Dubbele entries worden al vrij strict gefilterd. Heb je toevallig twee keer met Spectre geimporteerd, of 1x CSV + 1x spectre?
Nee, wsl 1x extra geimporteerd en 1x een link gemaakt met de Tegenrekening op naam.
Wat ik nu zie dat overschrijvingen tussen eigen rekeningen als dusdanig opgepakt worden door Firefly, echter omdat ik wsl 1x een import heb gedraaid met die link op naam, staan die overboekingen er dubbel in, niet als overschrijving maar als bij/af schrijving naar mijn naam (Als expense account).
Ik zie dat je in de regels kunt zoeken op bepaalde waarden, zoiets (zelfde functie?) zou wel mooi zijn in de toekomst, om te zoeken in je transacties. Zoiets als Jira Query Language (JQL), niet zo uitgebreid maar basic (weet niet of je het kent?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Krisp schreef op maandag 21 januari 2019 @ 08:54:
[...]

Ik herken dit, en ben mede om die reden gestopt met Spectre. Het is veelbelovend, maar ik kreeg het niet voor elkaar om de dubbelingen eruit te halen (in Spectre, danwel in Firefly). Nu doe ik het weer met CSV-bestanden, die ik in het geval van Triodos behoorlijk moet verbouwen omdat Triodos de BIC en de IBAN samenvoegt in 1 kolom, en de debet/credit-kolom niet volgens een standaard is vormgegeven. :P
Misschien dat @JCE ooit* gaat toevoegen dat we vanuit firefly gewoon direct tegen onze eigen bank API kunnen aanpraten. Dat zou uiteindelijk de ideale situatie zijn.

Disclaimer: Ik heb nog niet gekeken op de FF3 github of dit al is aangevraagd of zelfs al eens afgewezen is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
bertuslambertus schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:54:
[...]

Nee, wsl 1x extra geimporteerd en 1x een link gemaakt met de Tegenrekening op naam.
Wat ik nu zie dat overschrijvingen tussen eigen rekeningen als dusdanig opgepakt worden door Firefly, echter omdat ik wsl 1x een import heb gedraaid met die link op naam, staan die overboekingen er dubbel in, niet als overschrijving maar als bij/af schrijving naar mijn naam (Als expense account).
Ik zie dat je in de regels kunt zoeken op bepaalde waarden, zoiets (zelfde functie?) zou wel mooi zijn in de toekomst, om te zoeken in je transacties. Zoiets als Jira Query Language (JQL), niet zo uitgebreid maar basic (weet niet of je het kent?).
De search is aardig uitgebreid, die heeft nog wat keywords die je kan gebruiken. amount:15 enzo werkt gewoon, check de (?) knop maar eens.
ShadowBumble schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:03:
[...]

Misschien dat @JCE ooit* gaat toevoegen dat we vanuit firefly gewoon direct tegen onze eigen bank API kunnen aanpraten. Dat zou uiteindelijk de ideale situatie zijn.

Disclaimer: Ik heb nog niet gekeken op de FF3 github of dit al is aangevraagd of zelfs al eens afgewezen is
Dat klinkt vreselijk leuk maar is helaas niet reëel voor mij als enkelvoudige (eenvoudige werkt ook) developer. In Nederland alleen zijn er vier systeembanken en tig kleintjes die allemaal met hun eigen API gaan komen. Ik heb bunq toegevoegd als vingeroefening, maar ik weet dat die van de ABN anders gaat zijn. Idem dito voor ING, Rabo en dan de rest nog.

Om dat bij te houden hebben partijen als Afas, Mint.com en YNAB meerdere scrum teams. Puur en alleen op de bank-integratie. Zelf kan ik één of twee banken nog wel bijhouden maar zelfs bunq alleen is soms best onmogelijk. Ik moet alles laten vallen als ze iets veranderen bijvoorbeeld.

Als tussenoplossing gebruik ik Spectre (Plaid kan ook) maar jullie weten dat dat niet lekker werkt. CSV bestanden zijn nog een aardig alternatief maar ik gebruik meer if-else statements dan een eerstejaars informaticastudent om dat te laten werken.

In plaats daarvan heeft Firefly III nu zelf een uitgebreide API. Iedereen met een beetje goede wil en tijd kan een connectie bouwen tussen API X en Firefly III. Dus als je je verveelt en er komt een API van Bank X, weet dat je los kan :7

[ Voor 23% gewijzigd door Firefly III op 21-01-2019 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertuslambertus
JCE schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:41:
[...]

De search is aardig uitgebreid, die heeft nog wat keywords die je kan gebruiken. amount:15 enzo werkt gewoon, check de (?) knop maar eens.
Hey, nog niet gezien, ik ga vanavond eens proberen.
Wil nog wel even zeggen dat het een top project is, en dankbaar ben met mensen als jij! _/-\o_
Als ik wat developer skills zou hebben had ik graag bijgedragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

JCE schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:41:
[...]
In plaats daarvan heeft Firefly III nu zelf een uitgebreide API. Iedereen met een beetje goede wil en tijd kan een connectie bouwen tussen API X en Firefly III. Dus als je je verveelt en er komt een API van Bank X, weet dat je los kan :7
Nice, ik ga eens kijken en mij hierop inlezen, misschien een leuke use case om eens iets mee te proberen. Misschien iets van een separaat scripts je want de API van ING uitleest om vervolgens naar de API van firefly te sturen. (Wilde toch al iets doen met scripten tegen API's dus leuke use case).

Overigens waardeer ik je inzet enorm, en begrijp volkomen dat niet alle banken ondersteunt kunnen worden csv import is meer als genoeg maar wij luie it-ers zullen altijd opzoek zijn naar methodes om geen repeterende taken te proberen te automatiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertuslambertus
ShadowBumble schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:36:
[...]

Nice, ik ga eens kijken en mij hierop inlezen, misschien een leuke use case om eens iets mee te proberen. Misschien iets van een separaat scripts je want de API van ING uitleest om vervolgens naar de API van firefly te sturen. (Wilde toch al iets doen met scripten tegen API's dus leuke use case).

Overigens waardeer ik je inzet enorm, en begrijp volkomen dat niet alle banken ondersteunt kunnen worden csv import is meer als genoeg maar wij luie it-ers zullen altijd opzoek zijn naar methodes om geen repeterende taken te proberen te automatiseren.
En dat deel je natuurlijk ook gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
Aangezien je nog bezig met met het installeren van dependencies zou het best weleens buiten Firefly III kunnen liggen. Probeer eens met "-v" of "-vvv"? Dit maakt de output wat verbaler .
Uitgevoerd met -vvv:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Exception trace:
 () at phar:///usr/local/bin/composer/src/Composer/DependencyResolver/RuleSetGenerator.php:286
 Composer\Util\ErrorHandler::handle() at phar:///usr/local/bin/composer/vendor/composer/ClassLoader.php:444
 include() at phar:///usr/local/bin/composer/vendor/composer/ClassLoader.php:444
 Composer\Autoload\includeFile() at phar:///usr/local/bin/composer/vendor/composer/ClassLoader.php:322
 Composer\Autoload\ClassLoader->loadClass() at n/a:n/a
 spl_autoload_call() at phar:///usr/local/bin/composer/src/Composer/DependencyResolver/Solver.php:75
 Composer\DependencyResolver\Solver->__construct() at phar:///usr/local/bin/composer/src/Composer/Installer.php:470
 Composer\Installer->doInstall() at phar:///usr/local/bin/composer/src/Composer/Installer.php:226
 Composer\Installer->run() at phar:///usr/local/bin/composer/src/Composer/Command/CreateProjectCommand.php:191
 Composer\Command\CreateProjectCommand->installProject() at phar:///usr/local/bin/composer/src/Composer/Command/CreateProjectCommand.php:143
 Composer\Command\CreateProjectCommand->execute() at phar:///usr/local/bin/composer/vendor/symfony/console/Command/Command.php:266
 Symfony\Component\Console\Command\Command->run() at phar:///usr/local/bin/composer/vendor/symfony/console/Application.php:861
 Symfony\Component\Console\Application->doRunCommand() at phar:///usr/local/bin/composer/vendor/symfony/console/Application.php:208
 Symfony\Component\Console\Application->doRun() at phar:///usr/local/bin/composer/src/Composer/Console/Application.php:245
 Composer\Console\Application->doRun() at phar:///usr/local/bin/composer/vendor/symfony/console/Application.php:127
 Symfony\Component\Console\Application->run() at phar:///usr/local/bin/composer/src/Composer/Console/Application.php:100
 Composer\Console\Application->run() at phar:///usr/local/bin/composer/bin/composer:54
 require() at /usr/local/bin/composer:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

bertuslambertus schreef op maandag 21 januari 2019 @ 17:13:
[...]

En dat deel je natuurlijk ook gelijk :)
Mocht het lukken sure no problem, echter zie ik dit echt puur als use case en niks meer :) Dus verwacht niet al teveel, bij voorkeur zelfs niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-05 02:08
JCE schreef op zondag 4 november 2018 @ 11:59:
...
• Installatie- en implementatievragen: Firefly III komt met opzet niet met een "Wordpress"-achtige installatie dus de drempel is wat hoog voor veel mensen.
...
Is hier een reden voor? Wat ik vind dat jammer. Moet eerlijk zeggen dat ik voor me zelf ook bezig was iets te maken. Maar dit ziet er zoveel beter uit als ik kan maken ;)
Een fancy install script hoeft van mij nou ook niet persee, maar dit is meer dan een map (met bestanden) uploaden, SQL script draaien en een config.php aanpassen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:53
ewoutw schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:55:
[...]

Is hier een reden voor? moet eerlijk zeggen dat ik voor me zelf ook bezig was iets te maken. Maar dit ziet er zoveel beter uit als ik kan maken ;)
Een fancy install script hoeft van mij nou ook niet persee, maar dit is meer dan een map (met bestanden) uploaden, SQL script draaien en een config.php aanpassen ;w
De docker-compose route is vrij eenvoudig. Die al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:30
Hey @JCE Ik ben Firefly III aan het uitproberen en het installeren ging eigenlijk heel eenvoudig. Echter loop ik tegen de volgende foutmelding aan bij het editten/toevoegen van een transactie:
Afbeeldingslocatie: https://erwinrentvoorkika.nl/firefly-error.png

(Ik voeg zelf geen bijlage toe aan de transactie)

Doe ik iets verkeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Memphisto schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:08:
[...]

Uitgevoerd met -vvv:
code:
1
Dat is allemaal code buiten Firefly III, dus ik ben bang dat het Composer in combinatie met PHP7.3 is.
ewoutw schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:55:
[...]

Is hier een reden voor? Wat ik vind dat jammer. Moet eerlijk zeggen dat ik voor me zelf ook bezig was iets te maken. Maar dit ziet er zoveel beter uit als ik kan maken ;)
Ironisch genoeg trek je met makkelijke installaties hele moeilijke gebruikers. En ik doe dit toch voor mijn plezier :P. Daarnaast is het vreselijk moeilijk om voor alle omstandigheden een goede installer te maken. Dankzij docker et al. is dat gelukkig niet meer nodig.
One-eye864 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:38:
Hey @JCE Ik ben Firefly III aan het uitproberen en het installeren ging eigenlijk heel eenvoudig. Echter loop ik tegen de volgende foutmelding aan bij het editten/toevoegen van een transactie:
[Afbeelding]

(Ik voeg zelf geen bijlage toe aan de transactie)

Doe ik iets verkeerd??
Je draait geen PHP7.2. En dan krijg je die foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:30
JCE schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:50:
Je draait geen PHP7.2. En dan krijg je die foutmelding.
Hmmm volgens phpinfo() wel ;-)
Afbeeldingslocatie: https://erwinrentvoorkika.nl/firefly-error2.png

EDIT: hmmm nevermind blijkbaar moest mijn switch van 7.1 naar 7.2 nog even doorlopen. Nu gaat het idd goed zonder foutmelding :) Bedankt voor je snelle reactie

[ Voor 23% gewijzigd door One-eye864 op 22-01-2019 15:11 . Reden: Erwin was te ongeduldig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:11

icecreamfarmer

en het is

Dit hou ik in de gaten gebruik nu google sheets maar dat was een monikkenwerk een paar weken terug om een heel jaar te categoriseren.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickth64
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-05 19:18
Mooi stuk software @JCE! Gebruik het met veel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertuslambertus
@JCE Ik had een vraag over instellen startsaldo, ik heb b.v. 2 rekeningen.
De transacties wil ik importeren.
Van rekening 1 heb ik data vanaf 01-2017, van rekening 2 heb ik data vanaf 01-2018.
Eén is een betaalrekening, ander een spaar.
Ik maak zeg iedere week wat over van rekening 1 naar 2 en visa versa.

Van rekening 2 stel ik het start saldo in op b.v. €1.000,- (op 01-2018, eerder heb ik niet).
Wat ik zie gebeuren is dat transacties van voor 01-2018 te zien zijn op rekening 2 (wsl door import van rekening 1), en dan op 01-2018 die €1.000,- toegevoegd wordt. Waardoor het totaal saldo niet klopt.

Doe ik iets verkeerd? Ik zou verwachten dat als je een start saldo instelt, alle transacties ervoor dusdanig verwerkt worden dat op 01-2018 mijn saldo €1.000,- is. Of kan ik beter dit verrekenen (saldo (31-12-2017) volgens data rekening 1 verrekenen met wat ik zeker weet, saldo op 01-01-2018?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
bertuslambertus schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:18:
@JCE Ik had een vraag over instellen startsaldo, ik heb b.v. 2 rekeningen.
De transacties wil ik importeren.
Van rekening 1 heb ik data vanaf 01-2017, van rekening 2 heb ik data vanaf 01-2018.
Eén is een betaalrekening, ander een spaar.
Ik maak zeg iedere week wat over van rekening 1 naar 2 en visa versa.

Van rekening 2 stel ik het start saldo in op b.v. €1.000,- (op 01-2018, eerder heb ik niet).
Wat ik zie gebeuren is dat transacties van voor 01-2018 te zien zijn op rekening 2 (wsl door import van rekening 1), en dan op 01-2018 die €1.000,- toegevoegd wordt. Waardoor het totaal saldo niet klopt.

Doe ik iets verkeerd? Ik zou verwachten dat als je een start saldo instelt, alle transacties ervoor dusdanig verwerkt worden dat op 01-2018 mijn saldo €1.000,- is. Of kan ik beter dit verrekenen (saldo (31-12-2017) volgens data rekening 1 verrekenen met wat ik zeker weet, saldo op 01-01-2018?
Als je een startsaldo instelt en dan transacties importeert van voor je startsaldo is het geen startsaldo natuurlijk. Het idee is dat je dat gebruikt als startpunt voor het importeren of aanmaken van transacties. Het is geen eikpunt of automagische correctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertuslambertus
JCE schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 07:24:
[...]

Als je een startsaldo instelt en dan transacties importeert van voor je startsaldo is het geen startsaldo natuurlijk. Het idee is dat je dat gebruikt als startpunt voor het importeren of aanmaken van transacties. Het is geen eikpunt of automagische correctie.
Check :) transacties kwamen van andere rekening, die wel verder terug ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DenBeke
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:55
@JCE is er een reden dat op de homepage de grafiek van de categorieën enkel naar de uitgaven kijkt en niet naar de totale som?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertuslambertus
@JCE Wat mij btw opviel, als ik 2 rekeningen importeer van verschillende banken, transactie van 1 naar 2,dan detecteerd Firefly dit als 1 overboeking. Dit is goed.
Echter wat ik zie is dat als je geld overmaakt in het weekend, en van rekening 1 is het b.v. 24 januari afgeschreven, en op rekening 2 is het op 27 januari bijgeschreven dan lijkt ie dit als 2 overboekingen te zien.
Weet even niet hoe wordt bepaald of 2 transacties overboekingen zijn (neem aan zelfde bedrag, omgekeerde rekening, en het lijkt erop ook op dezelfde datum. Misschien iets meer ruimte inbouwen qua datum?
Just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
Ik zit nog met wat vragen

* Kun je ook met meerdere gebruikers in dezelfde administratie werken eigenlijk?
* Ik heb nou nog niet echt helder wat het verschil is tussen een contract en een budget.

Met een budget maak je een envelopje met wat je uit wil geven, Boodschappen is een duidelijk voorbeeld omdat dat niet iedere maand hetzelfde is.
In diverse voorbeelden eerder in het topic wordt er bv voor hypotheek ook een budget gemaakt.
Aan de andere kant heb je een contract wat je recurring kosten overzichtelijk maakt.

Is het dan best practice om dmv een contract en de regel die daar bij hoort je hypotheek bv ook op het juiste budget te zetten of is dit gewoon een stuk overlap?

[ Voor 79% gewijzigd door vanisher op 25-01-2019 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
DenBeke schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:42:
@JCE is er een reden dat op de homepage de grafiek van de categorieën enkel naar de uitgaven kijkt en niet naar de totale som?
Ik krijg over het algemeen maar van één bron geld per maand en dat is mijn baas. Vond het dus niet vreselijk interessant om toe te voegen. En voor je doorvraagt: ja, dit ga ik toevoegen in een toekomstige release ;)
bertuslambertus schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:48:
@JCE Wat mij btw opviel, als ik 2 rekeningen importeer van verschillende banken, transactie van 1 naar 2,dan detecteerd Firefly dit als 1 overboeking. Dit is goed.
Echter wat ik zie is dat als je geld overmaakt in het weekend, en van rekening 1 is het b.v. 24 januari afgeschreven, en op rekening 2 is het op 27 januari bijgeschreven dan lijkt ie dit als 2 overboekingen te zien.
Weet even niet hoe wordt bepaald of 2 transacties overboekingen zijn (neem aan zelfde bedrag, omgekeerde rekening, en het lijkt erop ook op dezelfde datum. Misschien iets meer ruimte inbouwen qua datum?
Just my 2 cents
Yes, en daar is weinig aan te doen. Er is een optie in je voorkeuren voor allerlei datumvelden: van rentedatum tot boekdatum tot verwerkingsdatum en noem maar op, maar die zijn puur cosmetisch. Mijn eigen administratie wijkt er ook weleens door af maar het is een vreselijk geklungel om daar iets voor te bouwen dus ik heb er mee leren leven.
vanisher schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 21:27:
Ik zit nog met wat vragen

* Kun je ook met meerdere gebruikers in dezelfde administratie werken eigenlijk?
* Ik heb nou nog niet echt helder wat het verschil is tussen een contract en een budget.

Met een budget maak je een envelopje met wat je uit wil geven, Boodschappen is een duidelijk voorbeeld omdat dat niet iedere maand hetzelfde is.
In diverse voorbeelden eerder in het topic wordt er bv voor hypotheek ook een budget gemaakt.
Aan de andere kant heb je een contract wat je recurring kosten overzichtelijk maakt.

Is het dan best practice om dmv een contract en de regel die daar bij hoort je hypotheek bv ook op het juiste budget te zetten of is dit gewoon een stuk overlap?
1) Nee. Dit is helemaal afgescheiden.
2) Contracten zijn vooral bedoeld als reminder. Ik heb ze gemaakt omdat ik op een gegeven moment op de 15e ineens iets moest betalen wat ik was vergeten.

Boodschappen budgetteer je inderdaad, maar zelf budgetteer ik de vaste lasten óók. Ook de huur (in mijn geval) die niet erg afwijkt. Ook het budget wijkt zelden af. Maar gecombineerd met de balk bovenaan de /budgets pagina kan ik zo wel mijn geld verdelen.

Ik zet inderdaad de huur in een budget "vaste lasten", èn er is een contract "huur". Beetje dubbelop maar ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBeke
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:55
JCE schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:24:
[...]

Ik krijg over het algemeen maar van één bron geld per maand en dat is mijn baas. Vond het dus niet vreselijk interessant om toe te voegen. En voor je doorvraagt: ja, dit ga ik toevoegen in een toekomstige release ;)
Nice!

Hier geeft dat vooral een vertekend beeld in de categorie "restaurant". Als je een paar keer voorschiet voor een gezelschap en dat dan ook zo inboekt lijkt het alsof je die maand gigantisch veel hebt uitgegeven op restaurant, hoewel je de 'totale som' veel lager ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonJonBovi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Is het mogelijk om een transfer transactie ook te koppelen aan een budget? Bijvoorbeeld in het geval van het terugbetalen van een lening (ingevoerd bij liabilities) lijkt het me nuttig dat je dit kan budgetteren. Nu kan je wel die uitgave budgetteren, maar niet koppelen aan het transactie volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Misschien een stomme vraag vanuit mijn kant: Hoe kan ik een asset account de default account maken voor nieuwe transacties? Nu pakt die alfabetisch de eerste, maar 99% van de transacties komt vanaf mijn bankrekening en die is pas de vierde in de lijst (na Cash, Creditcard, mijn OV-chipkaart die ik erin heb staan om bij te kunnen houden hoeveel ik uitgeef aan het OV).
BonJonBovi schreef op zondag 27 januari 2019 @ 10:48:
Is het mogelijk om een transfer transactie ook te koppelen aan een budget? Bijvoorbeeld in het geval van het terugbetalen van een lening (ingevoerd bij liabilities) lijkt het me nuttig dat je dit kan budgetteren. Nu kan je wel die uitgave budgetteren, maar niet koppelen aan het transactie volgens mij.
Maar waarom wil je de transfer koppelen aan een budget? Een transfer is tussen je eigen accounts en heeft geen invloed op je budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
BonJonBovi schreef op zondag 27 januari 2019 @ 10:48:
https://github.com/firefly-iii/firefly-iii/issues/1956

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:09
Ik heb nog maar een paar weken geleden Firefly geïnstalleerd op mijn webhost (een spotgoedkoop ding om eigenlijk gewoon mijn domein te hosten).
Doordat mijn webhost zeer goedkoop is, is de beschikbare ruimte beperkt tot 2GB. Op zich geen probleem voor mij aangezien er enkel wat persoonlijke experimenten op staan en ik geen bezoekers van buitenaf verwacht, maar nu zie ik al enkel weken dat het verbruik enorm aan het groeien is (met 100MB soms per dag) tot 1.3GB nu.

Met Putty te weten gekomen dat Firefly er 1.2GB van gebruikt in het mapje /firefly/storage/framework/cache
Uiteraard ben wel de voorbije weken wel zeer actief geweest in Firefly om alles correct op te zetten (dus met behoorlijk wat imports, transacties in categorieën zetten enz).

Aangezien het gaat om een cache, neem ik aan dat dit in principe gewoon weg mag?
Iemand echter ervaring mee wat dit zal betekenen (ik neem aan dat performatieverlies niet uit te sluiten is?).
Hoe vermijd ik dat Firefly opnieuw een cache aanmaakt van zo'n grootte?

Thanks alvast!

[ Voor 14% gewijzigd door SMGGM op 28-01-2019 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Ik weet niet hoe je dat voor elkaar krijgt. Mijn eigen Firefly III en de demo site (beiden intensief gebruikt) komen niet boven de ~180 MB cache uit.

Kan je eens kijken welke directory in die cache directory zo groot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:09
@JCE
Ik heb 257 mappen in /firefly/storage/framework/cache/data zitten met oplopende hexadecimaal oplopende namen (hij zit aan ff).
Gemiddelde grootte van elk mapje is 4.44MB, 8.5MB is het grootste mapje, alles samen 1138.9MB.

Ter info, ik maak geen gebruik van de upload functie in Firefly (dus om documenten te uploaden).
Ik heb iets van een 400 transacties toegevoegd (origineel afkomstig van csv's).

/edit
Even een backup gemaakt van de databank en vervolgens alles gewist in die map.
Alles lijkt op het eerste zicht nog prima te werken. Ik heb nu nog maar 190 mappen in die cache/data folder zitten en alles samen is nu 5.5MB groot.

De vraag is, hoe lang zal dit zo blijven :-/

[ Voor 55% gewijzigd door SMGGM op 28-01-2019 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Klinkt als een rechtenprobleem?

[ Voor 84% gewijzigd door CurtPoindexter op 28-01-2019 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-05 02:08
Flatlinernl schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:28:
[...]

De docker-compose route is vrij eenvoudig. Die al eens geprobeerd?
ja, maar bij gebrek aan kennis hoe docker werkt kom ik verder dan het hebben van een container.
ik kan een CLI krijgen en dan zou die op 172.17.0.2 draaien. maar dat is een verkeerd subnet....
Afbeeldingslocatie: https://mijnnas.org/docker.png

[ Voor 12% gewijzigd door ewoutw op 29-01-2019 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonJonBovi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
ewoutw schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 00:05:
[...]

ja, maar bij gebrek aan kennis hoe docker werkt kom ik verder dan het hebben van een container.
ik kan een CLI krijgen en dan zou die op 172.17.0.2 draaien. maar dat is een verkeerd subnet....
[Afbeelding]
Edit het docker compose bestand volgens de instructies, en plaats het bestand op een handige plaats op je NAS,
Log daarna in via SSH en zorg dat je je bevindt in de map waar je net het docker compose bestand hebt geplaatst. Daarna run je de volgende code (regel voor regel):
code:
1
2
3
4
5
docker-compose -f docker-compose.yml up -d
docker-compose exec firefly_iii_app php artisan firefly:upgrade-database
docker-compose exec firefly_iii_app php artisan firefly:verify
docker-compose exec firefly_iii_app php artisan cache:clear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertuslambertus
@JCE Ik heb een aantal vragen
1. hoe kan ik de timeout vergroten bij het toepassen van Regels?
2. Ik heb crediteuren met een saldo, maar laatst gebruikt staat op Nooit, hoe kan ik dit oplossen?
3. Wat wordt precies bedoelt met saldoverschil? Zie het bij mijn eigen rekeningen maar ook bij crediteuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
bertuslambertus schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:10:
@JCE Ik heb een aantal vragen
1. hoe kan ik de timeout vergroten bij het toepassen van Regels?
2. Ik heb crediteuren met een saldo, maar laatst gebruikt staat op Nooit, hoe kan ik dit oplossen?
3. Wat wordt precies bedoelt met saldoverschil? Zie het bij mijn eigen rekeningen maar ook bij crediteuren.
- Server instelling. PHP draait max 30 seconden.
- Niet, dat is een bugje vermoed ik. Oude "telling" vs nieuwe. Ik maak er een notitie van.
- Het verschil in saldo tussen de start- en einddatum van je huidige view (rechtsboven).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Er is een nieuwe versie van Firefly III uit, v4.7.10. Ik copy paste hier even het changelog van GitHub:
- Issue 2037 Added some new magic keywords to reports.
- Added a new currency exchange rate service, ratesapi.io, that does not require expensive API keys. Built by @BoGnY.
- Added Chinese Traditional translations. Thanks!
- Issue 1977 Docker image now includes memcached support
- Issue 2031 A new generic debit/credit indicator for imports.
- The new Docker image no longer has the capability to run cron jobs, and will no longer generate your recurring transactions for you. This has been done to simplify the build and make sure your Docker container runs one service, as it should. To set up a cron job for your new Docker container, check out the documentation.
- Due to a change in the database structure, this upgrade will reset your preferences. Sorry about that.
- I will no longer accept PR's that introduce new currencies.
- Firefly III no longer encrypts the database and will decrypt the database on its first run.
- Issue 1923 Broken window position for date picker.
- Issue 1967 Attachments were hidden in bill view.
- Issue 1927 It was impossible to make recurring transactions skip.
- Issue 1929 Fix the recurring transactions calendar overview.
- Issue 1933 Fixed a bug that made it impossible to authenticate to FreeIPA servers.
- Issue 1938 The importer can now handle the insane way Postbank (DE) formats its numbers.
- Issue 1942 Favicons are relative so Scriptaculous installations work better.
- Issue 1944 Make sure that the search allows you to mass-select transactions.
- Issue 1945 Slight UI change so the drop-down menu renders better.
- Issue 1955 Fixed a bug in the category report.
- Issue 1968 The yearly range would jump to 1-Jan / 1-Jan instead of 1-Jan / 31-Dec
- Issue 1975 Fixed explanation for missing credit card liabilities.
- Issue 1979 Make sure tags are trimmed.
- Issue 1983 Could not use your favorite decimal separator.
- Issue 1989 Bug in YNAB importer forced you to select all accounts.
- Issue 1990 Rule description was invisible in edit screen.
- Issue 1996 Deleted budget would inadvertently also hide transactions.
- Issue 2001 Various issues with tag chart view.
- Issue 2009 Could not change recurrence back to "forever".
- Issue 2033 Longitude can go from -180 to 180.
- Issue 2034 Rules were not being triggered in mass-edit.
- #2043 In rare instances the repetition of a recurring transaction was displayed incorrectly.
- Fixed broken translations in the recurring transactions overview.
- When you create a recurring transfer you make make it fill (or empty) a piggy bank. This was not working, despite a fix in 4.7.8.
- Fixed a bug where the importer would not be capable of creating new currencies.
- Rule trigger tester would skip the amount.
- OAuth2 form can now submit back to original requester.
- Submitting transactions with a disabled currency will auto-enable the currency.
- The documentation now states that "Deposit" is a possible return when you get a transaction.
- "savingAsset" was incorrectly documented as "savingsAsset".
- Account endpoint can now return type "reconciliation" and "initial-balance" correctly.
- New API endpoint under /summary/basic that gives you a basic overview of the user's finances.
- New API endpoints under /chart/* to allow you to render charts.
- /accounts/x/transactions now supports the limit query parameter.
- /budgets/x/transactions now supports the limit query parameter.
- /available_budgets now supports custom start and end date parameters.
- New endpoint /preferences/prefName to retrieve a single preference.
- Added field account_name to all piggy banks.
- New tag cloud in API.
Voor de mensen die upgraden, let goed op de instructies want er is een commando bijgekomen om eea goed te laten verlopen. Docker en composer installaties gaan over het algemeen goed maar zorg voor een backupje van je database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-05 07:49
Vandaag mij bezig gehouden met je applicatie in te richten en al mijn transacties te importeren. Het ziet er veelbelovend uit, alleen wat bij mij helaas nog niet werkt zijn de regels. Als ik de hele regelgroep toepas op al mijn transacties werken de rules niet, ze werken wel als ik de regels individueel uitvoer. Enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Als ik iets van logs moet aanleveren hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
sjosz schreef op zondag 3 februari 2019 @ 16:17:
Vandaag mij bezig gehouden met je applicatie in te richten en al mijn transacties te importeren. Het ziet er veelbelovend uit, alleen wat bij mij helaas nog niet werkt zijn de regels. Als ik de hele regelgroep toepas op al mijn transacties werken de rules niet, ze werken wel als ik de regels individueel uitvoer. Enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Als ik iets van logs moet aanleveren hoor ik dat graag!
Staat toevallig Stop processing aangevinkt op de regels? Ik was daar vandaag ook tegenaan gelopen, ook als een transactie niet door het filter komt van een bepaalde regel, worden alle volgende regels niet uitgevoerd als Stop processing aangevinkt staat.

Het lijkt me trouwens niet helemaal correct, nu lijkt dat vinkje een beetje nutteloos. Ik had verwacht dat Stop processing alleen toegepast zou worden op transacties die wel aan de regel voldoen.

Mijn versie is wel 4.7.9, misschien dat het in 4.7.10 al opgelost is, maar ik zie in de changelog niets staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Transportman op 03-02-2019 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
Transportman schreef op zondag 3 februari 2019 @ 16:34:
[...]

Staat toevallig Stop processing aangevinkt op de regels? Ik was daar vandaag ook tegenaan gelopen, ook als een transactie niet door het filter komt van een bepaalde regel, worden alle volgende regels niet uitgevoerd als Stop processing aangevinkt staat.

Het lijkt me trouwens niet helemaal correct, nu lijkt dat vinkje een beetje nutteloos. Ik had verwacht dat Stop processing alleen toegepast zou worden op transacties die wel aan de regel voldoen.

Mijn versie is wel 4.7.9, misschien dat het in 4.7.10 al opgelost is, maar ik zie in de changelog niets staan.
Thanks! Stop processing stond inderdaad bij één regel aan, ik vermoed dat dit de oorzaak was, alleen ga ik nu niet testen of dat ook het geval was omdat ik net al mijn transacties heb gecategoriseerd en geen zin heb om dat opnieuw te doen.

Edit: toch ff getest, het werkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Transportman schreef op zondag 3 februari 2019 @ 16:34:
Zoals-ie nu werkt schiet je er weinig mee op idd. Ik zal het even opschrijven voor de toekomst. :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

JCE schreef op zondag 3 februari 2019 @ 13:08:
Er is een nieuwe versie van Firefly III uit, v4.7.10. Ik copy paste hier even het changelog van GitHub:

[...]

Voor de mensen die upgraden, let goed op de instructies want er is een commando bijgekomen om eea goed te laten verlopen. Docker en composer installaties gaan over het algemeen goed maar zorg voor een backupje van je database.
Docker upgrade ging inderdaad weer perfect, top werk weer @JCE !

offtopic:
"Sommige grafieken worden automagisch gegroepeerd in periodes."
Heerlijk dit soort zaken en opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
Alle transacties van dit jaar nu in FireFly III zitten, werkt prima! Ook maar gelijk maar even het import bestand van mijn bank op de Github geplaatst.

Wat ik nog even niet helemaal begrijp - en wellicht maak ik een denkfout - waarom er geen mogelijkheid is om een inkomst transactie aan een budget te koppelen? De volgende situatie is het geval: ik reis regelmatig met de trein en om die reden heb ik daarvoor een budget aangemaakt (genaamd OV - woonwerk) en geen categorie, nu heb ik geld teruggekregen van de NS dus dit bedrag mag van mij in het budget 'OV - woonwerk' zodat de balans weer correct is - wat dan kan ik precies per maand zien hoeveel geld ik uit heb gegeven aan reizen met de trein voor het werk. Helaas gaat dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
sjosz schreef op zondag 3 februari 2019 @ 18:56:
Alle transacties van dit jaar nu in FireFly III zitten, werkt prima! Ook maar gelijk maar even het import bestand van mijn bank op de Github geplaatst.

Wat ik nog even niet helemaal begrijp - en wellicht maak ik een denkfout - waarom er geen mogelijkheid is om een inkomst transactie aan een budget te koppelen? De volgende situatie is het geval: ik reis regelmatig met de trein en om die reden heb ik daarvoor een budget aangemaakt (genaamd OV - woonwerk) en geen categorie, nu heb ik geld teruggekregen van de NS dus dit bedrag mag van mij in het budget 'OV - woonwerk' zodat de balans weer correct is - wat dan kan ik precies per maand zien hoeveel geld ik uit heb gegeven aan reizen met de trein voor het werk. Helaas gaat dat niet.
Ik zag het, thanks.

Het is een ontwerpkeuze die past bij hoe ik er over denk. Budgeteren doe je op uitgaven. Dat principe staat gewoon als een huis. Dus je budgeteert (van te voren!) hoeveel geld je kwijt denkt te zijn aan OV woon/werk. Op 31 januari bepaal je dit voor heel februari. € 300,- bijvoorbeeld.

Dat je geld terug krijgt van de NS is mooi meegenomen maar dit zou je budget niet moeten beinvloeden. Je hebt van te voren al gebudgeteerd dus die meevaller moet helemaal niet van invloed zijn op je budget. Dat geld moet naar je spaarrekening terugvloeien en klaar staan voor de volgende maand.

Je moet deze maand (en de volgende maand) die €300,- toch wel uitgeven. Dat je het terug krijgt doet daar geen afbreuk aan. Dat maakt het alleen maar makkelijker om je budgetten bij elkaar te schrapen.

Ik zie meer mensen dit doen en het is voor mij heel logisch om de uitgaven altijd los te zien van eventuele inkomsten. Als ik elke maand € 600,- uitgeef aan zaken die ik kan declareren (dus ik krijg € 600 weer terug) betekent dat niet dat ik een budget van 0,- heb. Ik heb een budget van € 600,- dat ik me kan veroorloven omdat ik het geld weer terug krijg. Of beter zelfs, het geld van de vorige maand staat op mijn spaarrekening dus daar kan ik het budget mee vullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hasseroderman
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:53
Zojuist docker container geuprade. 1 minuutje werk, geen problemen tot nu toe.
JCE schreef op zondag 3 februari 2019 @ 13:08:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
JCE schreef op zondag 3 februari 2019 @ 20:17:
[...]

Ik zag het, thanks.

Het is een ontwerpkeuze die past bij hoe ik er over denk. Budgeteren doe je op uitgaven. Dat principe staat gewoon als een huis. Dus je budgeteert (van te voren!) hoeveel geld je kwijt denkt te zijn aan OV woon/werk. Op 31 januari bepaal je dit voor heel februari. € 300,- bijvoorbeeld.

Dat je geld terug krijgt van de NS is mooi meegenomen maar dit zou je budget niet moeten beinvloeden. Je hebt van te voren al gebudgeteerd dus die meevaller moet helemaal niet van invloed zijn op je budget. Dat geld moet naar je spaarrekening terugvloeien en klaar staan voor de volgende maand.

Je moet deze maand (en de volgende maand) die €300,- toch wel uitgeven. Dat je het terug krijgt doet daar geen afbreuk aan. Dat maakt het alleen maar makkelijker om je budgetten bij elkaar te schrapen.

Ik zie meer mensen dit doen en het is voor mij heel logisch om de uitgaven altijd los te zien van eventuele inkomsten. Als ik elke maand € 600,- uitgeef aan zaken die ik kan declareren (dus ik krijg € 600 weer terug) betekent dat niet dat ik een budget van 0,- heb. Ik heb een budget van € 600,- dat ik me kan veroorloven omdat ik het geld weer terug krijg. Of beter zelfs, het geld van de vorige maand staat op mijn spaarrekening dus daar kan ik het budget mee vullen.
Dank voor je uitgebreide antwoord. Dan is het de filosofie van Firefly die ik nog niet goed begreep. Ik maak in principe nergens een maandelijks budget voor, mijn doel is simpelweg inzichtelijk krijgen hoeveel geld ik per groep kwijt ben (€200 per maand aan OV, €22 euro per maand aan de telefoon etc), op deze wijze hoop ik wat bewuster te zijn van mijn uitgaven - bijv als ik in Firefly zie dat mijn lunch mij 120 euro per maand kost dat ik het vaker laat staan en iets anders verzin. Firefly leent zich hier overigens perfect voor. Maar misschien dat ik de budgets maar gewoon links moet laten liggen en overal een categorie van moet maken, of zijn hier weer andere nadelen aan gebonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-03 21:30
Ik ben juist begonnen met Firefly, het lijkt me een superhandige tool. Ik heb wat in dit topic gelezen, en zelf geprobeerd met importeren van mijn SNS rekening, en begrijp ik nu goed dat het saldo in Firefly niet hetzelfde is als het saldo op mijn rekening (dus wat ik bijvoorbeeld in mijn internetbankieren zie?).
Het is mij nog niet helemaal duidelijk. (Ja, ik was vroeger blond ;-) )
Inmiddels heb ik zoveel zitten rotzooien dat het een zooitje is geworden. Ik heb alle rekeningen verwijderd en ben weer opnieuw begonnen, maar dan zie ik dat er nog veel 'rommel' achterblijft. Welke database tables moet/kan ik leeggooien om met een volledig schone lei te beginnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
sjosz schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:29:
[...]

Dank voor je uitgebreide antwoord. Dan is het de filosofie van Firefly die ik nog niet goed begreep. Ik maak in principe nergens een maandelijks budget voor, mijn doel is simpelweg inzichtelijk krijgen hoeveel geld ik per groep kwijt ben (€200 per maand aan OV, €22 euro per maand aan de telefoon etc), op deze wijze hoop ik wat bewuster te zijn van mijn uitgaven - bijv als ik in Firefly zie dat mijn lunch mij 120 euro per maand kost dat ik het vaker laat staan en iets anders verzin. Firefly leent zich hier overigens perfect voor. Maar misschien dat ik de budgets maar gewoon links moet laten liggen en overal een categorie van moet maken, of zijn hier weer andere nadelen aan gebonden?
Nee dan zou ik inderdaad een categorie pakken. Daar kan je ook inkomsten aan koppelen. Dan heb je precies wat je wilt denk ik. Check ook onder "overzichten" / "reports" het categorierapport.
Wtrdk schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:29:
Ik ben juist begonnen met Firefly, het lijkt me een superhandige tool. Ik heb wat in dit topic gelezen, en zelf geprobeerd met importeren van mijn SNS rekening, en begrijp ik nu goed dat het saldo in Firefly niet hetzelfde is als het saldo op mijn rekening (dus wat ik bijvoorbeeld in mijn internetbankieren zie?).
Het is mij nog niet helemaal duidelijk. (Ja, ik was vroeger blond ;-) )
Inmiddels heb ik zoveel zitten rotzooien dat het een zooitje is geworden. Ik heb alle rekeningen verwijderd en ben weer opnieuw begonnen, maar dan zie ik dat er nog veel 'rommel' achterblijft. Welke database tables moet/kan ik leeggooien om met een volledig schone lei te beginnen?
Thx! :*)

De saldo's tussen Firefly III en SNS zullen altijd exact gelijk zijn. Verschillen kunnen optreden om allerlei redenen. Wat het vaakst voorkomt is dat je niet je volledige geschiedenis importeert. Of kan importeren.
Ik heb bijvoorbeeld al drie jaar dezelfde bank maar van de site kan je maar 18 maanden downloaden. Dus ik mis de helft. Om dat op te lossen heb ik een "startsaldo" ingesteld dat een correctie doet.

Wat ook veel mensen doen is vandaag hun saldo opschrijven (einde dag!) en dan vanaf morgen beginnen met importeren. Dan gaat het ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
Thx! :*)

De saldo's tussen Firefly III en SNS zullen altijd exact gelijk zijn. Verschillen kunnen optreden om allerlei redenen. Wat het vaakst voorkomt is dat je niet je volledige geschiedenis importeert. Of kan importeren.
Ik heb bijvoorbeeld al drie jaar dezelfde bank maar van de site kan je maar 18 maanden downloaden. Dus ik mis de helft. Om dat op te lossen heb ik een "startsaldo" ingesteld dat een correctie doet.

Wat ook veel mensen doen is vandaag hun saldo opschrijven (einde dag!) en dan vanaf morgen beginnen met importeren. Dan gaat het ook goed.
Ik ga het nog eens proberen! En hoe kan ik het beste de database weer helemaal leeg maken? Dus alle transacties en rekeningen en alles weghalen? Ik heb nu zoveel zitten rotzooien dat het een beetje vervuild is, en als ik de rekeningen verwijder lijkt er nog steeds veel info in de database te staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Wtrdk op 04-02-2019 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Wtrdk schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:27:
[...]

Ik ga het nog eens proberen! En hoe kan ik het beste de database weer helemaal leeg maken? Dus alle transacties en rekeningen en alles weghalen? Ik heb nu zoveel zitten rotzooien dat het een beetje vervuild is, en als ik de rekeningen verwijder lijkt er nog steeds veel info in de database te staan.
Sorry, die vraag sloeg ik inderdaad over. Het makkelijkste is het om je account te verwijderen vanaf de /profile pagina. Dan is alles weg (echt helemaal foetsie) en kan je je opnieuw registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
JCE schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:29:
[...]

Sorry, die vraag sloeg ik inderdaad over. Het makkelijkste is het om je account te verwijderen vanaf de /profile pagina. Dan is alles weg (echt helemaal foetsie) en kan je je opnieuw registreren.
Geeft niet, vond het al tof dat je zo snel reageerde. Het lijkt nu allemaal goed te gaan. Knap werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
Als ik een back-up wil configureren zodat ik de belangrijke data kan restoren indien mijn server onverhoopt de geest geeft, is het dan afdoende als ik alleen de FireFlyIII Mysql database back-up? Met belangrijke data doel ik op de transacties, regels, categorieën, budgetten en betaalrekeningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
sjosz schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:16:
Als ik een back-up wil configureren zodat ik de belangrijke data kan restoren indien mijn server onverhoopt de geest geeft, is het dan afdoende als ik alleen de FireFlyIII Mysql database back-up? Met belangrijke data doel ik op de transacties, regels, categorieën, budgetten en betaalrekeningen.
https://docs.firefly-iii..../installation/backup.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
JCE schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:13:

Nee dan zou ik inderdaad een categorie pakken. Daar kan je ook inkomsten aan koppelen. Dan heb je precies wat je wilt denk ik. Check ook onder "overzichten" / "reports" het categorierapport.
In Firefly probeer ik een overzicht te creëren in om per categorie duidelijk te krijgen hoeveel geld ik daar per periode aan kwijt ben. Die tip die je gaf over het categorierapport was bruikbaar, het rapport is bijna helemaal wat ik zoek. Ik kan mooi in de lijst zien hoeveel geld ik aan een bron heb uitgegeven en ook weer verdiend. Alleen het enige wat ik nog mis, is hoeveel de categorie mij nu heeft gekost. Bijvoorbeeld, als ik voor 100 euro gereisd heb met het OV waarvan 20 euro is gerestitueerd dan heeft de categorie mij die maand 80 euro gekost. Is dit iets wat wellicht als extra kolom kan worden toegevoegd plus een bijbehorende taartdiagram? Om het helemaal af te maken zou het mooi zijn om een lijn grafiek te plaatsen die per categorie weergeeft wat er is verdiend en uit is gegeven plus wat het heeft gekost.

Het spreekt voor zich dat bovenstaande feature request enkel een suggestie is, ik begrijp ik dat je programma volgens een andere filosofie werkt en dat je daar wellicht niet teveel van wilt afwijken. Keep up the good work ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-05 12:01
@JCE Ook ik heb een poging gewaagd om dit werkend te krijgen, het regende toch :) En jawel het is gelukt. Ik las dat je zelf je imports niet automatisch doet. Maakt het voor het programma nog uit in welke intervallen je dat doet? Of zou elke 1ste van de maand een prima beginpunt zijn?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
sjosz schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 18:05:

Het spreekt voor zich dat bovenstaande feature request enkel een suggestie is, ik begrijp ik dat je programma volgens een andere filosofie werkt en dat je daar wellicht niet teveel van wilt afwijken. Keep up the good work ;)
No worries, meestal zeg ik "ja" ;). En ook in dit geval, ik schrijf het op! d:)b
SpoekGTi schreef op zondag 10 februari 2019 @ 20:42:
@JCE Ook ik heb een poging gewaagd om dit werkend te krijgen, het regende toch :) En jawel het is gelukt. Ik las dat je zelf je imports niet automatisch doet. Maakt het voor het programma nog uit in welke intervallen je dat doet? Of zou elke 1ste van de maand een prima beginpunt zijn?
Sowieso per de eerste of laatste van de maand, dat is overzichtelijk en praktisch. Zelf doe ik het om de zoveel dagen even, ff alle rekeningen bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
JCE schreef op maandag 11 februari 2019 @ 09:59:
[...]

No worries, meestal zeg ik "ja" ;). En ook in dit geval, ik schrijf het op! d:)b

[...]
Mooi om te zien dat er geluisterd wordt naar de gebruikers _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertuslambertus
Ik heb nu een rare situatie:
Als ik een transactie open (transactions/show/1492) dan zie ik 3 blokken, links boven Transactieinformatie, rechts Metainformatie en midden onderin Transacties.
Nu is er bij dezelfde transactie een verschil tussen de doelrekening in blok 1 en 3 (linksboven en middenonder). Wat ik heb gedaan is een regel gemaakt welke de doelrekening aanpast.
Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delphium
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:47
Allereerst; wat een geweldig pakket FireflyIII! Dankjewel JCE voor alle moeite en tijd die je er in hebt gestoken.

Ik heb een vraag over de grafieken. Is het mogelijk om zelf kleuren aan te passen? Welk bestand moet ik daarvoor bewerken?

Ik heb grote moeite met het onderscheiden van het blauw en groen in de "Budgetten en Uitgaven" grafiek op het dashboard. Het zou natuurlijk helemaal fantastisch zijn als dit in de UI zou kunnen, maar voor zou een snelle hack me enorm helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:22
Ik loop compleet vast, ik kreeg errors waarvan ik niet snap hoe ze voorkomen en ik hoop dan ook dat iemand hier mij verder kan helpen

Extra info:
De installatie vind plaats op een NUC met Ubuntu erop (draai er ook andere dockers als netdata, Home Assistant, Emby etc etc

#Product
1Intel NUC Kit NUC8i3BEH
1Crucial CT8G4SFS824A
1Crucial MX500 2,5" 500GB
1WD Black NVMe SSD SN700 250GB
Bekijk collectie
Importeer producten

Docker logs
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
Migrating: 2018_11_06_172532_changes_for_v479,
Migrated:  2018_11_06_172532_changes_for_v479,
Migrating: 2019_01_28_193833_changes_for_v4710,
Migrated:  2019_01_28_193833_changes_for_v4710,
Migrating: 2019_02_05_055516_changes_for_v4711,
Migrated:  2019_02_05_055516_changes_for_v4711,
Seeding: AccountTypeSeeder,
Seeding: TransactionCurrencySeeder,
Seeding: TransactionTypeSeeder,
Seeding: PermissionSeeder,
Seeding: LinkTypeSeeder,
Seeding: ConfigSeeder,
[2019-02-12 22:51:46] local.WARNING: No database version entry is present. Database is assumed to be OLD (version 1).  ,
Database seeding completed successfully.,
Going to decrypt the database.,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Set new value for  {"name":"is_decrypted_accounts"} ,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Does not exist yet  {"name":"is_decrypted_accounts"} ,
Decrypted the data in table "accounts".,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Set new value for  {"name":"is_decrypted_accounts"} ,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Exists already, overwrite value. {"name":"is_decrypted_accounts"} ,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Set new value for  {"name":"is_decrypted_attachments"} ,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Does not exist yet  {"name":"is_decrypted_attachments"} ,
Decrypted the data in table "attachments".,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Set new value for  {"name":"is_decrypted_attachments"} ,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Exists already, overwrite value. {"name":"is_decrypted_attachments"} ,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Set new value for  {"name":"is_decrypted_bills"} ,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Does not exist yet  {"name":"is_decrypted_bills"} ,
Decrypted the data in table "bills".,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Set new value for  {"name":"is_decrypted_bills"} ,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Exists already, overwrite value. {"name":"is_decrypted_bills"} ,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Set new value for  {"name":"is_decrypted_budgets"} ,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Does not exist yet  {"name":"is_decrypted_budgets"} ,
Decrypted the data in table "budgets".,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Set new value for  {"name":"is_decrypted_budgets"} ,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Exists already, overwrite value. {"name":"is_decrypted_budgets"} ,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Set new value for  {"name":"is_decrypted_categories"} ,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Does not exist yet  {"name":"is_decrypted_categories"} ,
Decrypted the data in table "categories".,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Set new value for  {"name":"is_decrypted_categories"} ,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Exists already, overwrite value. {"name":"is_decrypted_categories"} ,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Set new value for  {"name":"is_decrypted_piggy_banks"} ,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Does not exist yet  {"name":"is_decrypted_piggy_banks"} ,
Decrypted the data in table "piggy_banks".,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Set new value for  {"name":"is_decrypted_piggy_banks"} ,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Exists already, overwrite value. {"name":"is_decrypted_piggy_banks"} ,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Set new value for  {"name":"is_decrypted_preferences"} ,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Does not exist yet  {"name":"is_decrypted_preferences"} ,
Decrypted the data in table "preferences".,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Set new value for  {"name":"is_decrypted_preferences"} ,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Exists already, overwrite value. {"name":"is_decrypted_preferences"} ,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Set new value for  {"name":"is_decrypted_tags"} ,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Does not exist yet  {"name":"is_decrypted_tags"} ,
Decrypted the data in table "tags".,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Set new value for  {"name":"is_decrypted_tags"} ,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Exists already, overwrite value. {"name":"is_decrypted_tags"} ,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Set new value for  {"name":"is_decrypted_transaction_journals"} ,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Does not exist yet  {"name":"is_decrypted_transaction_journals"} ,
Decrypted the data in table "transaction_journals".,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Set new value for  {"name":"is_decrypted_transaction_journals"} ,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Exists already, overwrite value. {"name":"is_decrypted_transaction_journals"} ,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Set new value for  {"name":"is_decrypted_transactions"} ,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Does not exist yet  {"name":"is_decrypted_transactions"} ,
Decrypted the data in table "transactions".,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Set new value for  {"name":"is_decrypted_transactions"} ,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Exists already, overwrite value. {"name":"is_decrypted_transactions"} ,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Set new value for  {"name":"is_decrypted_journal_links"} ,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Does not exist yet  {"name":"is_decrypted_journal_links"} ,
Decrypted the data in table "journal_links".,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Set new value for  {"name":"is_decrypted_journal_links"} ,
[2019-02-12 22:51:46] local.DEBUG: Exists already, overwrite value. {"name":"is_decrypted_journal_links"} ,
Done!,
Updating currency information..,
Done updating currency information..,
Firefly III database is up to date.,
No orphaned transactions!,
No orphaned journals!,
All link types OK!,
All access tokens OK!,
Amount integrity OK!,
Encryption keys generated successfully.,
[2019-02-12 22:51:47] local.INFO: OAuth client generated but no user associated.  ,
Personal access client created successfully.,
Client ID: 1,
Client secret: az9dsu1Oq89CP4ly4BpXkgNf6T9zRRYd32RQiKlL,
[2019-02-12 22:51:47] local.INFO: OAuth client generated but no user associated.  ,
Password grant client created successfully.,
Client ID: 2,
Client secret: zWshKKybq9SzIj8vsLZ3tAbAZ4xqdjesJ43hDqla,
plication cache cleared!,
+------------------------------------------------------------------------------+,
|                                                                              |,
| Thank you for installing Firefly III, v4.7.11!                               |,
|                                                                              |,
+------------------------------------------------------------------------------+,
Go!,
AH00558: apache2: Could not reliably determine the server's fully qualified domain name, using 172.19.0.22. Set the 'ServerName' directive globally to suppress this message,
AH00558: apache2: Could not reliably determine the server's fully qualified domain name, using 172.19.0.22. Set the 'ServerName' directive globally to suppress this message,
[Tue Feb 12 22:51:48.249874 2019] [mpm_prefork:notice] [pid 1] AH00163: Apache/2.4.25 (Debian) PHP/7.2.13 OpenSSL/1.0.2l configured -- resuming normal operations,
[Tue Feb 12 22:51:48.249908 2019] [core:notice] [pid 1] AH00094: Command line: 'apache2 -D FOREGROUND',

Ook heb ik onderstaande code's uitgevoerd met alle vier succes

code:
1
2
3
4
docker-compose exec firefly_iii_app php artisan firefly:upgrade-database
docker-compose exec firefly_iii_app php artisan firefly:verify
docker-compose exec firefly_iii_app php artisan cache:clear

Alles lijkt goed te gaan totdat ik de URL (IP:Poort) wil openen en ik onderstaande errors zie

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
/* /var/...'),
#1 /var/www/firefly-iii/vendor/rcrowe/twigbridge/src/Bridge.php(75): Twig_Environment->loadTemplate('/var/www/firefl...', NULL),
#2 /var/www/firefly-iii/vendor/rcrowe/twigbridge/src/Engine/Compiler.php(99): TwigBridge\\Bridge->loadTemplate('/var/www/firefl...'),
#3 /var/www/firefly-iii/vendor/rcrowe/twigbridge/src/Engine/Twig.php(91): TwigBridge\\Engine\\Compiler->load('/var/www/firefl...'),
#4 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/View/View.php(142): TwigBridge\\Engine\\Twig->get('/var/www/firefl...', Array),
#5 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/View/View.php(125): Illuminate\\View\\View->getContents(),
#6 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/View/View.php(90): Illuminate\\View\\View->renderContents(),
#7 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Http/Response.php(42): Illuminate\\View\\View->render(),
#8 /var/www/firefly-iii/vendor/symfony/http-foundation/Response.php(202): Illuminate\\Http\\Response->setContent(Object(Illuminate\\View\\View)),
#9 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/ResponseFactory.php(55): Symfony\\Component\\HttpFoundation\\Response->__construct(Object(Illuminate\\View\\View), 500, Array),
#10 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/ResponseFactory.php(81): Illuminate\\Routing\\ResponseFactory->make(Object(Illuminate\\View\\View), 500, Array),
#11 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Exceptions/Handler.php(380): Illuminate\\Routing\\ResponseFactory->view('errors::500', Array, 500, Array),
#12 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Exceptions/Handler.php(289): Illuminate\\Foundation\\Exceptions\\Handler->renderHttpException(Object(Symfony\\Component\\HttpKernel\\Exception\\HttpException)),
#13 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Exceptions/Handler.php(188): Illuminate\\Foundation\\Exceptions\\Handler->prepareResponse(Object(Illuminate\\Http\\Request), Object(Symfony\\Component\\HttpKernel\\Exception\\HttpException)),
#14 /var/www/firefly-iii/app/Exceptions/Handler.php(101): Illuminate\\Foundation\\Exceptions\\Handler->render(Object(Illuminate\\Http\\Request), Object(RuntimeException)),
#15 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Pipeline.php(83): FireflyIII\\Exceptions\\Handler->render(Object(Illuminate\\Http\\Request), Object(RuntimeException)),
#16 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Pipeline.php(55): Illuminate\\Routing\\Pipeline->handleException(Object(Illuminate\\Http\\Request), Object(RuntimeException)),
#17 /var/www/firefly-iii/app/Http/Middleware/SecureHeaders.php(45): Illuminate\\Routing\\Pipeline->Illuminate\\Routing\\{closure}(Object(Illuminate\\Http\\Request)),
#18 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(151): FireflyIII\\Http\\Middleware\\SecureHeaders->handle(Object(Illuminate\\Http\\Request), Object(Closure)),
#19 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Pipeline.php(53): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}(Object(Illuminate\\Http\\Request)),
#20 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(104): Illuminate\\Routing\\Pipeline->Illuminate\\Routing\\{closure}(Object(Illuminate\\Http\\Request)),
#21 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Kernel.php(151): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->then(Object(Closure)),
#22 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Kernel.php(116): Illuminate\\Foundation\\Http\\Kernel->sendRequestThroughRouter(Object(Illuminate\\Http\\Request)),
#23 /var/www/firefly-iii/public/index.php(76): Illuminate\\Foundation\\Http\\Kernel->handle(Object(Illuminate\\Http\\Request)),
#24 {main},
"} ,
[2019-02-12 22:53:15] local.ERROR: Unable to create the cache directory (/var/www/firefly-iii/storage/framework/views/twig/a3). {"exception":"[object] (RuntimeException(code: 0): Unable to create the cache directory (/var/www/firefly-iii/storage/framework/views/twig/a3). at /var/www/firefly-iii/vendor/twig/twig/lib/Twig/Cache/Filesystem.php:55),
[stacktrace],
#0 /var/www/firefly-iii/vendor/twig/twig/lib/Twig/Environment.php(457): Twig_Cache_Filesystem->write('/var/www/firefl...', '<?php\,
\,
/* /var/...'),
#1 /var/www/firefly-iii/vendor/rcrowe/twigbridge/src/Bridge.php(75): Twig_Environment->loadTemplate('/var/www/firefl...', NULL),
#2 /var/www/firefly-iii/vendor/rcrowe/twigbridge/src/Engine/Compiler.php(99): TwigBridge\\Bridge->loadTemplate('/var/www/firefl...'),
#3 /var/www/firefly-iii/vendor/rcrowe/twigbridge/src/Engine/Twig.php(91): TwigBridge\\Engine\\Compiler->load('/var/www/firefl...'),
#4 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/View/View.php(142): TwigBridge\\Engine\\Twig->get('/var/www/firefl...', Array),
#5 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/View/View.php(125): Illuminate\\View\\View->getContents(),
#6 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/View/View.php(90): Illuminate\\View\\View->renderContents(),
#7 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Http/Response.php(42): Illuminate\\View\\View->render(),
#8 /var/www/firefly-iii/vendor/symfony/http-foundation/Response.php(202): Illuminate\\Http\\Response->setContent(Object(Illuminate\\View\\View)),
#9 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/ResponseFactory.php(55): Symfony\\Component\\HttpFoundation\\Response->__construct(Object(Illuminate\\View\\View), 500, Array),
#10 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/ResponseFactory.php(81): Illuminate\\Routing\\ResponseFactory->make(Object(Illuminate\\View\\View), 500, Array),
#11 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Exceptions/Handler.php(380): Illuminate\\Routing\\ResponseFactory->view('errors::500', Array, 500, Array),
#12 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Exceptions/Handler.php(289): Illuminate\\Foundation\\Exceptions\\Handler->renderHttpException(Object(Symfony\\Component\\HttpKernel\\Exception\\HttpException)),
#13 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Exceptions/Handler.php(188): Illuminate\\Foundation\\Exceptions\\Handler->prepareResponse(Object(Illuminate\\Http\\Request), Object(Symfony\\Component\\HttpKernel\\Exception\\HttpException)),
#14 /var/www/firefly-iii/app/Exceptions/Handler.php(101): Illuminate\\Foundation\\Exceptions\\Handler->render(Object(Illuminate\\Http\\Request), Object(RuntimeException)),
#15 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Pipeline.php(83): FireflyIII\\Exceptions\\Handler->render(Object(Illuminate\\Http\\Request), Object(RuntimeException)),
#16 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Pipeline.php(55): Illuminate\\Routing\\Pipeline->handleException(Object(Illuminate\\Http\\Request), Object(RuntimeException)),
#17 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(104): Illuminate\\Routing\\Pipeline->Illuminate\\Routing\\{closure}(Object(Illuminate\\Http\\Request)),
#18 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Kernel.php(151): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->then(Object(Closure)),
#19 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Kernel.php(116): Illuminate\\Foundation\\Http\\Kernel->sendRequestThroughRouter(Object(Illuminate\\Http\\Request)),
#20 /var/www/firefly-iii/public/index.php(76): Illuminate\\Foundation\\Http\\Kernel->handle(Object(Illuminate\\Http\\Request)),
#21 {main},
"} ,
[2019-02-12 22:53:15] local.ERROR: Unable to create the cache directory (/var/www/firefly-iii/storage/framework/views/twig/a3). {"exception":"[object] (RuntimeException(code: 0): Unable to create the cache directory (/var/www/firefly-iii/storage/framework/views/twig/a3). at /var/www/firefly-iii/vendor/twig/twig/lib/Twig/Cache/Filesystem.php:55),
[stacktrace],
#0 /var/www/firefly-iii/vendor/twig/twig/lib/Twig/Environment.php(457): Twig_Cache_Filesystem->write('/var/www/firefl...', '<?php\,
\,
/* /var/...'),
#15 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Kernel.php(326): FireflyIII\\Exceptions\\Handler->render(Object(Illuminate\\Http\\Request), Object(RuntimeException)),
#16 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Kernel.php(120): Illuminate\\Foundation\\Http\\Kernel->renderException(Object(Illuminate\\Http\\Request), Object(RuntimeException)),
#17 /var/www/firefly-iii/public/index.php(76): Illuminate\\Foundation\\Http\\Kernel->handle(Object(Illuminate\\Http\\Request)),
#18 {main},
"} ,
[2019-02-12 22:53:15] local.ERROR: Uncaught RuntimeException: Unable to create the cache directory (/var/www/firefly-iii/storage/framework/views/twig/a3). in /var/www/firefly-iii/vendor/twig/twig/lib/Twig/Cache/Filesystem.php:55,
Stack trace:,
#0 /var/www/firefly-iii/vendor/twig/twig/lib/Twig/Environment.php(457): Twig_Cache_Filesystem->write('/var/www/firefl...', '<?php\n\n/* /var/...'),
#2 /var/www/firefly-iii/vendor/rcrowe/twigbridge/src/Engine/Compiler.php(99): TwigBridge\Bridge->loadTemplate('/var/www/firefl...'),
#3 /var/www/firefly-iii/vendor/rcrowe/twigbridge/src/Engine/Twig.php(91): TwigBridge\Engine\Compiler->load('/var/www/firefl...'),
#4 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/View/View.php(142): TwigBridge\Engine\Twig->get('/var/www/firefl...', Array),
#5 /var/www/firefly-iii/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/View/View.php(125): Illuminate\View\View->getContents(),
#6 /var/www/firefly- {"exception":"[object] (Symfony\\Component\\Debug\\Exception\\FatalErrorException(code: 1): Uncaught RuntimeException: Unable to create the cache directory (/var/www/firefly-iii/storage/framework/views/twig/a3). in /var/www/firefly-iii/vendor/twig/twig/lib/Twig/Cache/Filesystem.php:55,
Stack trace:,
\,
/* /var/...'),
#6 /var/www/firefly- at /var/www/firefly-iii/vendor/twig/twig/lib/Twig/Cache/Filesystem.php:55),
[stacktrace],,
},
"} ,
192.168.1.158 - - [12/Feb/2019:22:53:15 +0100] "GET /login HTTP/1.1" 500 211 "-" "Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/71.0.3578.98 Safari/537.36",

Docker Compose:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
## firefl
  firefly_iii_app:
    container_name: firefly_iii_app
    image: jc5x/firefly-iii
    environment:
      - PUID=${PUID}
      - PGID=${PGID}
      - TZ=Europe/Amsterdam
      - FF_DB_HOST=firefly_iii_db
      - FF_DB_NAME=${FIREFLYDBUSER}
      - FF_DB_USER=${FIREFLYDBUSER}
      - FF_DB_PASSWORD=${FIREFLYDBPASS}
      - FF_APP_KEY=hskjj8256LEKMPgreadvboe8gv8#kgrU
      - FF_APP_ENV=local
      - FF_DB_CONNECTION=pgsql
      - APP_LOG_LEVEL=debug
    links:
      - firefly_iii_db
    ports:
      - 2222:80
    networks:
      - backend
      - frontend
    volumes:
      - ${BASE}/firefly/export:/var/www/firefly-iii/storage/export
      - ${BASE}/firefly/upload:/var/www/firefly-iii/storage/upload

firefly_iii_db:
    container_name: firefly_iii_db
    environment:
      - PUID=${PUID}
      - PGID=${PGID}
      - TZ=Europe/Amsterdam
      - POSTGRES_PASSWORD=${FIREFLYDBPASS}
      - POSTGRES_USER=${FIREFLYDBUSER}
    image: "postgres:10"
    networks:
      - backend
    volumes:
      - ${BASE}/fireflydb:/var/lib/postgresql/data

[ Voor 8% gewijzigd door lubbertkramer op 12-02-2019 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
bertuslambertus schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:14:
Ik heb nu een rare situatie:
Als ik een transactie open (transactions/show/1492) dan zie ik 3 blokken, links boven Transactieinformatie, rechts Metainformatie en midden onderin Transacties.
Nu is er bij dezelfde transactie een verschil tussen de doelrekening in blok 1 en 3 (linksboven en middenonder). Wat ik heb gedaan is een regel gemaakt welke de doelrekening aanpast.
Hoe kan ik dit oplossen?
Mail me daar even een screenshot van. Bezoek op je eigen installatie de /flush URL om de cache te legen.
delphium schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 18:26:
Allereerst; wat een geweldig pakket FireflyIII! Dankjewel JCE voor alle moeite en tijd die je er in hebt gestoken.

Ik heb een vraag over de grafieken. Is het mogelijk om zelf kleuren aan te passen? Welk bestand moet ik daarvoor bewerken?

Ik heb grote moeite met het onderscheiden van het blauw en groen in de "Budgetten en Uitgaven" grafiek op het dashboard. Het zou natuurlijk helemaal fantastisch zijn als dit in de UI zou kunnen, maar voor zou een snelle hack me enorm helpen.
Thanks! :*)

https://github.com/firefl...ic/v1/js/ff/charts.js#L27

Hij pakt de kleuren op volgorde uit die lijst. Dus als je daar mee speelt pas je de kleuren in alle grafieken aan.
lubbertkramer schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 22:57:
Ik loop compleet vast, ik kreeg errors waarvan ik niet snap hoe ze voorkomen en ik hoop dan ook dat iemand hier mij verder kan helpen

Alles lijkt goed te gaan totdat ik de URL (IP:Poort) wil openen en ik onderstaande errors zie

code:
1
[2019-02-12 22:53:15] local.ERROR: Uncaught RuntimeException: Unable to create the cache directory (/var/www/firefly-iii/storage/framework/views/twig/a3). in /var/www/firefly-iii/vendor/twig/twig/lib/Twig/Cache/Filesystem.php:55,
Ik ben blij dat je hier post, en niet meer verder gaat. Je hebt de botte pech dat 4.7.11 dit probleem heeft in Docker. Zie ook dit issue op GitHub. De snelle oplossing is gebruik maken van de :develop tag ipv de :latest tag in je Docker compose bestand, of wachten met verder spelen tot aankomend weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:22
JCE schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 05:43:
Ik ben blij dat je hier post, en niet meer verder gaat. Je hebt de botte pech dat 4.7.11 dit probleem heeft in Docker. Zie ook dit issue op GitHub. De snelle oplossing is gebruik maken van de :develop tag ipv de :latest tag in je Docker compose bestand, of wachten met verder spelen tot aankomend weekend.
Thanks, dan zal ik die vanavond eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delphium
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:47
https://github.com/firefl...ic/v1/js/ff/charts.js#L27

Hij pakt de kleuren op volgorde uit die lijst. Dus als je daar mee speelt pas je de kleuren in alle grafieken aan.
Dankjewel! Daar ga ik een mooie patch voor schrijven :D

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 09:08

EnnaN

Toys in the attic

JCE schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:36:
[...]

Subcategorieën gaan er overigens niet komen. Ik ben nog geen usecase tegen gekomen waarbij subcategorieën ook daadwerkelijk meer informatie toevoegen aan de transactie. Dat gezegd hebbende, als je een rapportje wilt zien van een groep categorieën OF een groep tags, check dan de overzichten (/reports) pagina.
Wat is nu het officiele 'advies' voor het omgaan met categorieen die bij elkaar horen? Ik kan 3 varianten vinden geloof ik:

* smalle categorieen maken en met tags groeperen (dus categorie "benzine en wasstraat" en tag "auto"
* smalle categorieen en in de reports deze groeperen (nog niet bekeken, maar kan je dan deze categorieen blijvend groeperen als 'auto'? of moet je dat opnieuw doen?)
* brede categorieen ("auto") met detail-tags voor de sub-onderdelen (het omgekeerde van de eerste)

Ik zou het graag doen zoals je verwacht dat je het doet, dan is er minder kans op issues later :)

(let op: onderstaand is meer discussie, niet een "en ik vind dat het anders moet en je mening is stom". Ik snap dat je op een gegeven moment een beslissing moet maken hoor en kan me voorstellen dat het zo nu en dan als gezeur overkomt, dat wil ik voorkomen.)

De use-case zie ik zo: de metadata is "deze uitgave is van type 'auto' en van het subtype 'benzine'. Dat is dezelfde metadata op verschillend hierarchisch niveau. Het voelt juist raar om daar 2 varianten (tag en categorie) van te maken, of om het niet op te slaan dat ze bij elkaar horen en het dan op een ander moment te groeperen tijdens het maken van een report.

Het lijkt me niet per se nodig om een betaling altijd aan zowel een cateogrie als aan een subcategorie te koppelen, want dat is wel dubbel metadata opslaan. Ik zou denk ik de betaling altijd aan 1 categorie koppelen, maar die zit dan in een boom van categorieen dat je dan weer in de reports kan gebruiken.

Dan kan je afhankelijk van hoe duidelijk je betaling is meer of minder precies de categorie aangeven en heb je bij je report meer opties voor details. Geen idee meer of was het een combo? dan koppel je aan 'auto'. Was het heel specifiek iets voor autowassen, dan kan je het 'doekjes' kiezen uit de boom 'auto->wassen->handmatig->inkopen->doekjes" (dat is een extreem voorbeeld, maar als je dat zou willen......)

sig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
EnnaN schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:17:
[...]

Wat is nu het officiele 'advies' voor het omgaan met categorieen die bij elkaar horen? Ik kan 3 varianten vinden geloof ik:

* smalle categorieen maken en met tags groeperen (dus categorie "benzine en wasstraat" en tag "auto"
* smalle categorieen en in de reports deze groeperen (nog niet bekeken, maar kan je dan deze categorieen blijvend groeperen als 'auto'? of moet je dat opnieuw doen?)
* brede categorieen ("auto") met detail-tags voor de sub-onderdelen (het omgekeerde van de eerste)

Ik zou het graag doen zoals je verwacht dat je het doet, dan is er minder kans op issues later :)
Ik knip de discussie er even af, maar die wil ik niet in de kiem smoren. Het officiële advies is "doe het niet".

Firefly III is ooit begonnen om controle over mijn financiën te krijgen. Inzicht is daar een belangrijk onderdeel van. Het eerste wat ik van alle andere tooling heb geleerd is dat het geen zin heeft om sub(subsub)categorieën te maken: ze voegen geen extra waarde toe.

Met behulp van de tegenrekening, de categorie en (eventueel) de beschrijving kan je de rest van de meta-data in 99% van de gevallen extrapoleren. Benzine en auto wassen kan ik zelf al uit de tegenrekening halen. Meer meta-info is niet nodig.

Tags zijn superleuk maar persoonlijk gebruik ik ze voor "gevoelsmatige" dingen en om zaken te combineren: "miskoop", "te duur", "impuls" bijvoorbeeld. Maar ook "bruiloft vrienden" of "verbouwing slaapkamer".

Ik heb niet meer nodig dan de categorie om alles goed te groeperen. Gast licht en water, alsmede wat klusdingen en de huur staan allemaal onder categorie "Woning". Aan de tegenrekening zie ik waar het voor was.

Ik weet dat sommigen van jullie het doen, dus ik druk me wat voorzichtig uit, maar ik vind bijvoorbeeld ook het importeren van jaren en jaren van transactiegegevens een minder goed idee. Gedane zaken nemen geen keer. Begin bij 1 januari hooguit want verder terug gaan is niet heel zinvol.

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 09:08

EnnaN

Toys in the attic

Ik denk dat het idee voor het met terugwerkende kracht importeren is om een idee te krijgen hoe het er nu uitziet, om vanuit daar een budget te kunnen beginnen, en dan verder te gaan: voor je weet hoe je moet budgeteren moet je toch weten waar het nu heen gaat?

Daar gaat dat subcategorie ook om: tuurlijk kan je het aan de tegenrekening zien, maar dat is moeilijk globaal voor een maand of 6 te bekijken: als ik besluit dat ik meer wil gaan sparen, dan zou het handig zijn om eerst globaal te zien waar m'n geld heen gaat, en daarna per categorie te kijken waar ik op kan besparen, zonder los alle transacties te bekijken.

Ik ben het dus ook niet met je stelling eens dat meer meta-info niet nodig is, zie bovenstaand voorbeeld. Dat het in de tegenrekening zit heb je namelijk niet zoveel aan. Die tags ben ik met je eens, die zijn dan ook mijns-inziens niet echt een oplossing. Maar wat nou als ik wil besparen op m'n auto? Met subcategorieen zou ik kunnen zien dat ik heel veel geld aan autowassen uitgeef, en daar kan ik op besparen. Wat zou jouw methode daar voor zijn? Of is je antwoord: je moet niet willen besparen, je kan alleen budgeteren?

Again, het blijft je goed recht hier geen effort in te steken en je code te bewaken inzake eventuele voorstellen en ik ben ook heel blij met het project, dus niets daar aan af doende natuurlijk! Ik wil alleen proberen uit te leggen dat "het heeft geen zin, de data is er al" niet helemaal klopt in mijn ogen.

sig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Inmiddels is de nieuwe versie uit (en hij staat in de meuktracker):

downloads: Firefly III 4.7.12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithe
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:51
Hoi, hoe importeren jullie je ing spaarrekening transacties (dus van en naar je spaar/betaalrekening).

Als ik dat nu wil doen dan moet ik steeds elke waarde mappen naar de spaarrekening.
De transactie naam is iets als: van oranje spaarrekening (nummer) Valutadatum: datum.

Om de valutadatum bij elke import steeds aan te passen vind ik ook weer zowat.

Ik gebruik liever de csv’s elke dag omdat het voor mijn gevoel correcter is.
Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste