Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• bartmaniac
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 10-11 01:13
rjong5 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 06:26:
Alles met het handje, dan ben je beter bewust van wat er allemaal uitgaat.

Zoveel werk is dat niet, en doe dat bijna dagelijks.
alvorens ik de csv's importeer worden die eerst grondig lijn per lijn nagekeken en aangevuld/verbeterd met oa categorienaam en tegenrekeningnaam. Het is niet dat ik die blindelings meteen importeer in firefly

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 06:36

Rubman

Just as clear as a foggy night

Is Firefly III ook te draaien op een DS213 Synology.
Hier kan ik geen Docker op draaien, dus zal native o.i.d. moeten

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• MadSaid
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 17-10 08:35
@JCE Complimenten voor de tool. _/-\o_
Ik heb hem kunnen installeren en ben ermee aan het experimenteren. Ik heb al een paar keer mijn user account verwijderd om vervolgens met een schone lei te starten :)

Ik heb enkele vragen:
  1. Hoe werkt het met het startsaldo en saldodatum van een betaalrekening? Wanneer ik het saldo zet op bijvoorbeeld 10,00 voor gisteren en ik importeer mijn transacties vanaf 1-1 t/m gisteren, dan is de uitkomst niet 10,00. Ik krijg het wel goed (dacht ik) door mijn startsaldo van 1-1 (vanaf mijn jaaropgave overgenomen) als transactie op te voeren.
  2. In het scherm betaalrekeningen zie ik o.a. huidig saldo en saldo verschil. Wat houdt saldo verschil in? Die heb ik namelijk.
  3. Ik heb meerdere betaalrekeningen (van ING) in firefly opgevoerd. Wanneer ik transacties van rekening 1 importeer dan herkent hij een overschrijving van/naar rekening 2: dit wordt netjes als overschrijving opgenomen in de administratie. Wanneer ik vervolgens rekening 2 importeer waar dezelfde overschrijvingen ook in zitten, dan worden deze niet overgeslagen maar als inkomsten / uitgaven geïmporteerd, waardoor ik in firefly erg rijk ben :P Ik zou verwachten dat hij wordt overgeslagen, maar ik kan ook prima uit een van de rekeningen deze overschrijvingen verwijderen.
  4. Gezien het voorgaande vraag ik mij af of het beter is om firefly met slechts 1 betaalrekening te gebruiken. De bulk van de transacties vind op 1 rekening plaats. Mijn situatie... Rekening 1 is gezamenlijke rekening daar gebeurt eigenlijk (bijna) alles. Rekening 2 is mijn rekening waar mijn salaris wordt gestort. Wat is jou advies in deze?
Alvast dank voor je reactie,
MadSaid

• RudolfR
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20:14
1. Ik heb ook geïmporteerd vanaf begin dit jaar met als startsaldo het bedrag van de jaaropgave.
(gek genoeg klopte dat niet helemaal...., maar dat kon ik oplossen)

2. Dat verschil is ontstaan door het eigenaardige startsaldo van gisteren. Volgens mij gaat Firefly niet terugrekenen vanaf gisteren.

3. Weet je zeker dat die transacties 100% op elkaar matchen? Het zou moeten werken, maar ik liep er ook tegenaan.

4. Ik heb om die reden twee accounts; één voor mezelf en een voor de en/of. Geen idee of dat me gaat helpen.

• MadSaid
RudolfR schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:54:
1. Ik heb ook geïmporteerd vanaf begin dit jaar met als startsaldo het bedrag van de jaaropgave.
(gek genoeg klopte dat niet helemaal...., maar dat kon ik oplossen)

2. Dat verschil is ontstaan door het eigenaardige startsaldo van gisteren. Volgens mij gaat Firefly niet terugrekenen vanaf gisteren.

3. Weet je zeker dat die transacties 100% op elkaar matchen? Het zou moeten werken, maar ik liep er ook tegenaan.

4. Ik heb om die reden twee accounts; één voor mezelf en een voor de en/of. Geen idee of dat me gaat helpen.
1. Ik heb iets gevonden dat werkt hiervoor. Bij aanmaken van je account wordt naar saldo van je bank gevraagd. Hier 0 invullen. Nadat account is aangemaakt het saldo van je rekening per 1-1 invullen. Daarna importeren van je mutaties voor die rekening geeft correct saldo. :)
2. Ondanks bovenstaande heb ik nog een bedrag ik het veld saldoverschil die ik niet begrijp. |:(
3+4. Ik heb goed gelezen hoe dit komt: de omschrijving is niet gelijk. Software matched ook op omschrijving. Ik ga voor nu met 1 rekening werken. Is ook voldoende voor mij ;)

Dank voor je reactie _/-\o_

• RudolfR
Ik had ook dat het eindsaldo op 31-12-2017 (jaaropgave) anders was dan het beginsaldo van januari (afschrift).

Een afschrijving van eind december die wel in het eindsaldo was meegenomen; maar waarvan de transactie nog in januari geboekt stond. Door die transactie opnieuw van het (reeds verlaagde) jaaropgavesaldo af te trekken kwam het allemaal te laag uit, maar ik kon het beginsaldo verhogen om dit op te lossen.
(ING)

• Firefly III
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Topicstarter
MadSaid schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 08:37:
@JCE Complimenten voor de tool. _/-\o_
Ik heb hem kunnen installeren en ben ermee aan het experimenteren. Ik heb al een paar keer mijn user account verwijderd om vervolgens met een schone lei te starten :)

Ik heb enkele vragen:
  1. Hoe werkt het met het startsaldo en saldodatum van een betaalrekening? Wanneer ik het saldo zet op bijvoorbeeld 10,00 voor gisteren en ik importeer mijn transacties vanaf 1-1 t/m gisteren, dan is de uitkomst niet 10,00. Ik krijg het wel goed (dacht ik) door mijn startsaldo van 1-1 (vanaf mijn jaaropgave overgenomen) als transactie op te voeren.
  2. In het scherm betaalrekeningen zie ik o.a. huidig saldo en saldo verschil. Wat houdt saldo verschil in? Die heb ik namelijk.
  3. Ik heb meerdere betaalrekeningen (van ING) in firefly opgevoerd. Wanneer ik transacties van rekening 1 importeer dan herkent hij een overschrijving van/naar rekening 2: dit wordt netjes als overschrijving opgenomen in de administratie. Wanneer ik vervolgens rekening 2 importeer waar dezelfde overschrijvingen ook in zitten, dan worden deze niet overgeslagen maar als inkomsten / uitgaven geïmporteerd, waardoor ik in firefly erg rijk ben :P Ik zou verwachten dat hij wordt overgeslagen, maar ik kan ook prima uit een van de rekeningen deze overschrijvingen verwijderen.
  4. Gezien het voorgaande vraag ik mij af of het beter is om firefly met slechts 1 betaalrekening te gebruiken. De bulk van de transacties vind op 1 rekening plaats. Mijn situatie... Rekening 1 is gezamenlijke rekening daar gebeurt eigenlijk (bijna) alles. Rekening 2 is mijn rekening waar mijn salaris wordt gestort. Wat is jou advies in deze?
Alvast dank voor je reactie,
MadSaid
Graag gedaan *D

Er zijn al wat vragen beantwoord, dus dit is ietsje overbodig maar legt het wellicht wel uit.

• Het startsaldo is eigenlijk een gewone transactie, en bedoelt als "beginnetje". Stel dus een startsaldo in op een datum die voor jouw import valt.
• Saldo verschil is de stijging of daling van je saldo in de periode die je rechtsboven ziet staan.
• Zoals iemand anders al zei: ook de omschrijving moet precies kloppen. Niet alle banken zijn hier consequent in.
• Ik doe zelf alles met de hand, en importeer niets. Netto meen ik dat het sneller is dan importeren + corrigeren. Maar er zijn users die een cronjob hebben + regels die echt niks meer zelf hoeven te doen.

• MazZz
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 07:02
@JCE Is het in de toekomst wellicht ook mogelijk om gesplitste transacties ook te voorzien van een tag?

Ik heb nu bv een transactie van kleding met een XX totaal bedrag. Echter wil ik graag deze transactie splitsen in 2 delen omdat het ene artikel voor mijzelf is (geef ik een eigen tag) en het andere voor de kleine (heeft ook een eigen tag).

Nu kan ik wel een ander budget en categorie meegeven per gesplitste transactie, maar tag zou ook wel handig zijn.

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
@MazZz Voorlopig niet. Betekent namelijk een database-update, transitie-traject en een userinterface aanpassing. Vooral vanwege die laatste houd ik de boot nog even af. Ik wil een nieuwe layout bouwen om zulke dingen te kunnen doen.

• wagenveld
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Neem je daar een betaalverzoek/tikkie mogelijkheid ook in mee? Of kijk ik over een manier om die aan een uitgave te koppelen heen.

• MazZz
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 07:02
JCE schreef op zondag 18 november 2018 @ 10:49:
@MazZz Voorlopig niet. Betekent namelijk een database-update, transitie-traject en een userinterface aanpassing. Vooral vanwege die laatste houd ik de boot nog even af. Ik wil een nieuwe layout bouwen om zulke dingen te kunnen doen.
Ok, dan maak ik er voorlopig wel 2 (of meerdere) transacties van. :)

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
wagenveld schreef op zondag 18 november 2018 @ 11:00:
Neem je daar een betaalverzoek/tikkie mogelijkheid ook in mee? Of kijk ik over een manier om die aan een uitgave te koppelen heen.
Je kan transacties linken aan elkaar. Dat is alleen cosmetisch. Firefly III zal geen terugbetalingen van uitgaven aftrekken oid.

• MadSaid
JCE schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:30:
• Saldo verschil is de stijging of daling van je saldo in de periode die je rechtsboven ziet staan.
• Zoals iemand anders al zei: ook de omschrijving moet precies kloppen. Niet alle banken zijn hier consequent in.
Dank voor je reactie. E.e.a. is nu veel duidelijker geworden :)
JCE schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:30:
• Ik doe zelf alles met de hand, en importeer niets. Netto meen ik dat het sneller is dan importeren + corrigeren. Maar er zijn users die een cronjob hebben + regels die echt niks meer zelf hoeven te doen.
Ehem, lees ik dit goed!? De hebt een mooie import routine gemaakt die budget, categorie kan zetten, kan linken, tags zetten, waar je veel mensen mee helpt. IMHO een sterk punt van je applicatie. En je gebruikt hem zelf niet? Zie jij die humor hiervan in? Lol _O-

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
MadSaid schreef op zondag 18 november 2018 @ 14:53:
[...]

Dank voor je reactie. E.e.a. is nu veel duidelijker geworden :)

[...]

Ehem, lees ik dit goed!? De hebt een mooie import routine gemaakt die budget, categorie kan zetten, kan linken, tags zetten, waar je veel mensen mee helpt. IMHO een sterk punt van je applicatie. En je gebruikt hem zelf niet? Zie jij die humor hiervan in? Lol _O-
Oh ja hoor :D

De technische uitdaging is voor mij voldoende :7

• M617573
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 11-11 18:33
pirke schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 00:54:
[...]

Weinig tijd om te kijken hoe ik hier zo'n server op kan tuigen (met kleine kinderen is het kiezen tussen een uurtje gamen of dit ;)). Jammer, want de screenshots zien er veelbelovend uit.
Same here. Maar had de Heroku installatie in geen 10 minuten draaien. Nu een nieuwe happy Firefly user. Well done JCE!

• galaumiy
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 22:42
Ik heb Firefly net na heel veel moeite (4 uur lang zoet geweest) eindelijk op mijn Plesk Centos7 VPS server kunnen installeren.
Ik had onder andere te maken met
- cache locatie rechten die niet goed waren
- Remote Git Download miste de map vendor
- Database tabellen konden niet geinstalleerd worden

Maar ik heb het eindelijk!

• MadSaid
Sinds verschijnen van artikel over firefly-iii op tweakers heb ik best wat tijd besteed aan maken van een begroting. IMHO is dit een essentieel onderdeel om inzicht te krijgen in eigen financiën. Het geeft mij de mogelijkheid om vooruit te kijken (plannen). Om de begroting te maken heb ik op Nibud gelezen over begroten. Ze hebben daar een excel-sheet om een jaarbegroting te maken. De inrichting in Firefly heb ik conform deze sheet gedaan. M.a.w. Ik heb de volgende budgetten: Vaste lasten, reserveringsuitgaven en huishoudelijke uitgaven. Daarbinnen heb ik de categorieën gemaakt die overeenkomen met de categorieën in de excel-sheet. In Firefly kan ik dan volgen hoe mijn uitgaven zijn tov budget / categorie.
Ik ben benieuwd hoe jullie e.e.a. doen... Maak je een begroting? Hoe houdt je grip op je financiën? Waarvoor gebruik je Firefly?

• MadSaid
@JCE Nog een paar vragen...
  1. Hoe kan ik het beste omgaan met "voorschotten". Bijvoorbeeld wanneer ik iets voorschiet voor mijn zoon en hij betaalt het bedrag terug. Feitelijk vallen deze transacties tegen elkaar weg (saldo = 0). Is het handig om hiervoor een categorie aan te maken?
  2. Heb je documentatie voor maken import configuratie bestand?

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
MadSaid schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:50:
Sinds verschijnen van artikel over firefly-iii op tweakers heb ik best wat tijd besteed aan maken van een begroting. IMHO is dit een essentieel onderdeel om inzicht te krijgen in eigen financiën. Het geeft mij de mogelijkheid om vooruit te kijken (plannen). Om de begroting te maken heb ik op Nibud gelezen over begroten. Ze hebben daar een excel-sheet om een jaarbegroting te maken. De inrichting in Firefly heb ik conform deze sheet gedaan. M.a.w. Ik heb de volgende budgetten: Vaste lasten, reserveringsuitgaven en huishoudelijke uitgaven. Daarbinnen heb ik de categorieën gemaakt die overeenkomen met de categorieën in de excel-sheet. In Firefly kan ik dan volgen hoe mijn uitgaven zijn tov budget / categorie.
Ik ben benieuwd hoe jullie e.e.a. doen... Maak je een begroting? Hoe houdt je grip op je financiën? Waarvoor gebruik je Firefly?
Ik gebruik de indeling van het Nibud ook, maar ik heb meer gedetailleerde budgetten. Zo heb ik onze gezamenlijke boodschappen en mijn eigen boodschappen gesplitst, en heb ik "overige dingen" en "uitgaan" ook nog. De demo-site komt bij mij aardig overeen.

Ik heb geen budget gemaakt voor reserveringsuitgaven omdat dat in Firefly III niet zo werkt. Een budget hoort bij zaken die je uitgeeft: geld reserveren is geen uitgave. In plaats daarvan zet ik (zelf) een bedrag apart op mijn spaarrekening en heb ik een aantal spaarpotjes voor grote dingen (nieuwe ditjes en datjes).
MadSaid schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:59:
@JCE Nog een paar vragen...
  1. Hoe kan ik het beste omgaan met "voorschotten". Bijvoorbeeld wanneer ik iets voorschiet voor mijn zoon en hij betaalt het bedrag terug. Feitelijk vallen deze transacties tegen elkaar weg (saldo = 0). Is het handig om hiervoor een categorie aan te maken?
  2. Heb je documentatie voor maken import configuratie bestand?
1. Er is geen goede oplossing voor (in Firefly III). Sommige mensen willen alle details in Firefly III hebben staan, wat betekent dat het hele verhaal compleet moet zijn. Anderen gaat het om het netto resultaat. En die laten het dus weg. Wat ik zelf doe is:

- Doe het voorschot en schrijf dit af alsof je de uitgave zelf hebt gedaan (correcte budget, categorie, tags, wat je maar wilt)
- Verhoog het betreffende budget met het bedrag van het voorschot.
- Laat het bedrag dat je terugkrijgt op je betaalrekening staan.
- Netto resultaat is "nul".

Normaal raad ik mensen aan om de maand te beginnen met de gebudgetteerde bedragen op hun betaalrekening en verder ALLES weg te boeken dat gedurende de maand binnen komt. Dit is een uitzondering. Maar het is niet perfect.

2. Ja. Wat je het beste kan doen is gegevens importeren, eventueel met behulp van bestaande configuratiebestanden. Aan het eind van de import-routine krijg je de optie om het configuratiebestand te downloaden dat gebruikt is tijdens jouw import (aangepast en wel).

• vanisher
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20:47
Ik heb idd ook ineens een cache issue, ik ben lekker transacties aan het invoeren en ineens:

file_put_contents(/var/www/firefly-iii/storage/framework/cache/data/03/05/0305978f7a8b776f4618a4137d3c272587385a4e): failed to open stream: No such file or directory

Dit heeft overigens alleen betrekking op het dashboard, ik had nog een ander venster open staan waarin de rest van de menuitems wel gewoon werken.

Workaround door even rechtstreeks via "transacties -> uitgaven" te werken heeft niet heel lang gewerkt.

Door deze werkt het weer (even): docker-compose exec -T firefly_iii_app php artisan cache:clear

vanisher wijzigde deze reactie 28-11-2018 22:07 (41%)

• RudolfR
Ik ben nog bezig met het categoriseren van m'n uitgaven, via deze pagina van Firefly:
http://firefly/categories/list/no-category/all, maar die pagina lijkt niet te worden bijgewerkt en bevat nu ook transacties die (inmiddels) netjes een categorie hebben.
Heb dat ook in een prive-tabblad; wordt 't resultaat van die query soms door de applicatie gecached?

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
vanisher schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:43:
Ik heb idd ook ineens een cache issue, ik ben lekker transacties aan het invoeren en ineens:

file_put_contents(/var/www/firefly-iii/storage/framework/cache/data/03/05/0305978f7a8b776f4618a4137d3c272587385a4e): failed to open stream: No such file or directory

Dit heeft overigens alleen betrekking op het dashboard, ik had nog een ander venster open staan waarin de rest van de menuitems wel gewoon werken.

Workaround door even rechtstreeks via "transacties -> uitgaven" te werken heeft niet heel lang gewerkt.

Door deze werkt het weer (even): docker-compose exec -T firefly_iii_app php artisan cache:clear
Dit kan in de toekomst blijven voorkomen maar de volgende release van Firefly III heeft daar wat trucjes voor.
RudolfR schreef op zondag 9 december 2018 @ 20:29:
Ik ben nog bezig met het categoriseren van m'n uitgaven, via deze pagina van Firefly:
http://firefly/categories/list/no-category/all, maar die pagina lijkt niet te worden bijgewerkt en bevat nu ook transacties die (inmiddels) netjes een categorie hebben.
Heb dat ook in een prive-tabblad; wordt 't resultaat van die query soms door de applicatie gecached?
Ja, de query wordt gecached, maar bij elke wijziging of update wordt die cache ongeldig gemaakt.

Als je er last van blijft houden, (en dit geldt ook voor @vanisher), surf dan naar http://jouw-firefly-iii.com/flush. Dan wordt de cache leeggegooid en kan je als het goed is weer up-to-date verder.

• vanisher
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20:47
Thx! Dat werkt idd.

• 3ssen
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 06:51
gevonden: docker-compose zat op een te oude versie, geupdate via https://docs.docker.com/compose/install/#master-builds en daarna een reboot.

Vanochtend geprobeerd om op een net vers geinstalleerde ubuntu 16.04 een installatie te doen (via docker) maar krijg een foutmelding over een versienummer. Iemand een idee waar ik naar kan kijken? Onderstaand is de docker versie, foutmelding en yml file (app-key en password naar xxxx omgezet)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
rick@dockerserver:~$ docker version
Client:
 Version:           18.09.0
 API version:       1.39
 Go version:        go1.10.4
 Git commit:        4d60db4
 Built:             Wed Nov  7 00:48:57 2018
 OS/Arch:           linux/amd64
 Experimental:      false

Server: Docker Engine - Community
 Engine:
  Version:          18.09.0
  API version:      1.39 (minimum version 1.12)
  Go version:       go1.10.4
  Git commit:       4d60db4
  Built:            Wed Nov  7 00:16:44 2018
  OS/Arch:          linux/amd64
  Experimental:     false
rick@dockerserver:~$ docker-compose -f firefly-iii.yml up -d
ERROR: Version in "./firefly-iii.yml" is unsupported. You might be seeing this error because you're using
the wrong Compose file version. Either specify a version of "2" (or "2.0") and place your service
definitions under the `services` key, or omit the `version` key and place your service definitions
at the root of the file to use version 1.
For more on the Compose file format versions, see https://docs.docker.com/compose/compose-file/
rick@dockerserver:~$ cat firefly-iii.yml
---
networks:
  firefly_iii_net:
    driver: bridge
services:
  firefly_iii_app:
    environment:
      - FF_DB_HOST=firefly_iii_db
      - FF_DB_NAME=firefly
      - FF_DB_USER=firefly
      - FF_DB_PASSWORD=xxxxxxxx
      - FF_APP_KEY=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
      - FF_APP_ENV=local
      - FF_DB_CONNECTION=pgsql
      - TZ=Europe/Amsterdam
      - APP_LOG_LEVEL=debug
    image: jc5x/firefly-iii
    links:
      - firefly_iii_db
    networks:
      - firefly_iii_net
    ports:
      - "80:80"
    volumes:
      -
        source: firefly_iii_export
        target: /var/www/firefly-iii/storage/export
        type: volume
      -
        source: firefly_iii_upload
        target: /var/www/firefly-iii/storage/upload
  firefly_iii_db:
    environment:
      - POSTGRES_PASSWORD=xxxxxxxx
      - POSTGRES_USER=firefly
    image: "postgres:10"
    networks:
      - firefly_iii_net
    volumes:
      - "firefly_iii_db:/var/lib/postgresql/data"
version: "3.2"
volumes:
  firefly_iii_db: ~
  firefly_iii_export: ~
  firefly_iii_upload: ~

3ssen wijzigde deze reactie 10-12-2018 14:00 (2%)
Reden: oplossing gevonden in docker-compose version

• EnnaN
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 12-11 17:29

EnnaN

Toys in the attic

Even een cross-post omdat ik niet weet of iedereen op de reddit rondhangt maar ik heb een kleine write-up gemaakt voor het installeren op een raspberry.

Included meteen ook een backup en recovery script voor volumes (ja, die ene lelijke eerder in dit topic was ook van mij, dit script doet het volgens de officiele docker 'hoe backup ik een volume' methode. Je mag deze natuurlijk alsnog lelijk vinden maar goed)

https://www.reddit.com/r/..._raspberry_and_backup_up/

Ik moest ook ff uitzoeken hoe het werkt met builden voor ARM, en hoe het werkt met volumes en backups, dus het kan best zijn dat iemand handigere tips heeft, vandaar de postings.

sig

• MADBLADE
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 11-09 19:05
Een beetje aan het spelen met FireflyIII en via Softaculous geïnstalleerd op een subdomein. Alleen kreeg ik direct een error 500.

Even in de logs gekeken
private_html/.htaccess: Option All not allowed here

Nu in de root .htaccess de lijn Options All -Indexes uitgecomment en het werkt nu wel.

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Kan iemand mij toelichten hoe de koppeling met de bunq API werkt? Ik overweeg bunq Premium hiervoor af te sluiten, maar wil graag weten of er dan nog (handmatige) handelingen nodig zijn. De Spectre API werkt niet goed genoeg voor mij, en met een overstap naar bunq zou ik dat eventueel op kunnen lossen. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• Wolfensteijn
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12-11 16:59

Wolfensteijn

trying to find the balance

Krisp schreef op zondag 16 december 2018 @ 15:56:
Kan iemand mij toelichten hoe de koppeling met de bunq API werkt? Ik overweeg bunq Premium hiervoor af te sluiten, maar wil graag weten of er dan nog (handmatige) handelingen nodig zijn. De Spectre API werkt niet goed genoeg voor mij, en met een overstap naar bunq zou ik dat eventueel op kunnen lossen. :)
Je maakt in de Bunq mobiele app een API sleutel aan. Deze voer je tijdens de configuratie van de Bunq koppeling in Firefly-III in en verder hoef je niets meer te doen. Deze API sleutel wordt bij Bunq gekoppeld aan het IP-adres waarmee je vanuit Firefly-III verbinding maakt.

Hierna kan je op elk gewenst moment transacties vanuit Firefly-III ophalen uit Bunq.

Het verwerken van de transacties (budgetten, categoriën, contracten, enz... moet je nog wel zelf fixen uiteraard ;)

Nog een kleine toevoeging. Vanwege een wijziging in de Bunq API zelf moet je Firefly-III op versie 4.7.9 draaien momenteel. Dit is de develop branch.

Wolfensteijn wijzigde deze reactie 16-12-2018 20:38 (7%)

Fotoblog
Portfolio

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Wolfensteijn schreef op zondag 16 december 2018 @ 20:35:
[...]

Je maakt in de Bunq mobiele app een API sleutel aan. Deze voer je tijdens de configuratie van de Bunq koppeling in Firefly-III in en verder hoef je niets meer te doen. Deze API sleutel wordt bij Bunq gekoppeld aan het IP-adres waarmee je vanuit Firefly-III verbinding maakt.

Hierna kan je op elk gewenst moment transacties vanuit Firefly-III ophalen uit Bunq.

Het verwerken van de transacties (budgetten, categoriën, contracten, enz... moet je nog wel zelf fixen uiteraard ;)

Nog een kleine toevoeging. Vanwege een wijziging in de Bunq API zelf moet je Firefly-III op versie 4.7.9 draaien momenteel. Dit is de develop branch.
Dank. :) Dan wacht ik sowieso de nieuwe versie van Firefly af, en mogelijk de introductiedatum van PSD-2. Ik hoop dat een deel van de API dan voor iedereen gratis beschikbaar wordt.

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Krisp schreef op zondag 16 december 2018 @ 15:56:
Wolfensteijn schreef op zondag 16 december 2018 @ 20:35:
[...]

Voor jullie, maar ook voor de rest. De bunq import "werkt" weer. Ik zet het even tussen haakjes want ik weet dat er users zijn die hun data niet netjes geimporteerd krijgen en helaas ben ik er nog niet uit hoe dat komt. Als je nou ziet dat Firefly III en bunq niet lief spelen samen open dan vooral een issue!

Dit gaat live in 4.7.9 en dat wil ik rond nieuwjaar doen.

Dat gezegd hebbende, ik ben wel trots op het feit dat de ongedocumenteerde feature dat je automatisch geld spaart nu ook werkt als je je transacties importeert in Firefly III. En nee, ze documenteren deze changes niet in de API docs :P

• Xutovlip
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 12-11 15:33
JCE schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 13:07:
Let op! Het docker compose file heeft *alle* volumes al die je normaalgesproken nodig hebt. Deze stap is alleen nodig als je het backup-script wilt gebruiken.

Persoonlijk gebruik ik dit niet overigens, het is een overbodig geklungel. Als je:

1. de command line opschrijft waarmee je Firefly III start (en dan met name de APP_KEY variabele)
2. de volumes niet wegpleurt en netjes backupt. Docker zal ze nooit weggooien, tenzij je het expliciet zegt.

Kan je Firefly III altijd weer starten en verder gaan waar je bent gebleven.
Hier heb ik nog een vraagje over. Ik draai nu Firefly III via Linux Docker containers op mijn Windows PC. Ik loop alleen volledig vast bij het maken van backups hiervan.
De afgelopen tijd heb ik simpelweg de gehele Docker harde schijf gebackupt en in de tussentijd regelmatig wat commits gemaakt van de database container.
Is dit, naast het opschrijven van de APP_KEY variabele, voldoende om de boel te herstellen? Ik kan namelijk niet veel vinden op internet over het backuppen van de volumes en zou echt niet weten waar ik er aan kan beginnen.

• Transportman
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 23:15
Xutovlip schreef op zondag 23 december 2018 @ 14:05:
[...]

Hier heb ik nog een vraagje over. Ik draai nu Firefly III via Linux Docker containers op mijn Windows PC. Ik loop alleen volledig vast bij het maken van backups hiervan.
De afgelopen tijd heb ik simpelweg de gehele Docker harde schijf gebackupt en in de tussentijd regelmatig wat commits gemaakt van de database container.
Is dit, naast het opschrijven van de APP_KEY variabele, voldoende om de boel te herstellen? Ik kan namelijk niet veel vinden op internet over het backuppen van de volumes en zou echt niet weten waar ik er aan kan beginnen.
Een volume binnen Docker is niets anders dan een verwijzing naar een map op de host. Op Windows kan dat je normale harde schijf zijn, maar kan ook de Docker VM zijn als je nog met de Docker Toolbox werkt op een oude Windows-versie. Maar zolang je van die map back-ups maakt zou je goed moeten zitten.

Hoe Firefly de APP_KEY gebruikt in dat verhaal weet ik niet, maar ik gok dat het een soort sleutel is om de bestanden te ontsleutelen.

Mocht je het trouwens echt zeker willen weten dat het goed gaat, zal je toch een keer moeten proberen je back-up in te lezen (in een andere container).

• Xutovlip
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 12-11 15:33
Transportman schreef op zondag 23 december 2018 @ 15:06:
[...]

Een volume binnen Docker is niets anders dan een verwijzing naar een map op de host. Op Windows kan dat je normale harde schijf zijn, maar kan ook de Docker VM zijn als je nog met de Docker Toolbox werkt op een oude Windows-versie. Maar zolang je van die map back-ups maakt zou je goed moeten zitten.

Hoe Firefly de APP_KEY gebruikt in dat verhaal weet ik niet, maar ik gok dat het een soort sleutel is om de bestanden te ontsleutelen.

Mocht je het trouwens echt zeker willen weten dat het goed gaat, zal je toch een keer moeten proberen je back-up in te lezen (in een andere container).
Bedankt voor je antwoord! Ik verwacht ook dat dit goed gaat dus ik houd het denk ik even zo.
Het is een goede tip om even te proberen de boel opnieuw neer te zetten inderdaad. Ik kan de commit van de docker runnen, maar deze krijgt een nieuwe naam (zoals verwacht).
Nu wil ik dat de app naar deze database kijkt, heb je toevallig een idee hoe ik dat kan aanpassen?

• bartmaniac
ik heb nog steeds niet door hoe je het volume moet backuppen ondanks veel gegoogle. hier in deze draad wordt een backup script voorgesteld maar heb geen idee hoe je dit moet runnen

jammer dat dit niet lijkt te kunnen met kitematic

wil graag naar versie 4.7.9 (ps idem vraag gesteld op de github)

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
bartmaniac schreef op maandag 24 december 2018 @ 12:32:
ik heb nog steeds niet door hoe je het volume moet backuppen ondanks veel gegoogle. hier in deze draad wordt een backup script voorgesteld maar heb geen idee hoe je dit moet runnen

jammer dat dit niet lijkt te kunnen met kitematic

wil graag naar versie 4.7.9 (ps idem vraag gesteld op de github)
Ik zag je topic al. Ik durf het wel aan met de code die ik je gaf maar het is zo lullig als alles weg is.

Op een Mac staan je volumes hier: /var/lib/docker/volumes/

Die kan je eventueel copy-pasten.

• bartmaniac
in een terminalvenster doe ik cd /var/lib/docker/volumes/ maar krijg -bash: cd: /var/lib/docker/volumes/: No such file or directory

via de finder gui lijkt het ook onvindbaar

ws bij de installatie moet dit terechtgekomen zijn op een heel exotische ongewone plaats

klik ik op het Macintosh HD icoon vind ik wel een var folder (in het lichtblauw) daarin zit ook een lib folder en daaronder enkel een postfix folder

• bartmaniac
ok gelukt (zonder weliswaar eerst een backup gemaakt te hebben)

• HardinxCore
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 01-11 22:45
3ssen schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:40:
gevonden: docker-compose zat op een te oude versie, geupdate via https://docs.docker.com/compose/install/#master-builds en daarna een reboot.

Vanochtend geprobeerd om op een net vers geinstalleerde ubuntu 16.04 een installatie te doen (via docker) maar krijg een foutmelding over een versienummer. Iemand een idee waar ik naar kan kijken? Onderstaand is de docker versie, foutmelding en yml file (app-key en password naar xxxx omgezet)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
rick@dockerserver:~$ docker version
Client:
 Version:           18.09.0
 API version:       1.39
 Go version:        go1.10.4
 Git commit:        4d60db4
 Built:             Wed Nov  7 00:48:57 2018
 OS/Arch:           linux/amd64
 Experimental:      false

Server: Docker Engine - Community
 Engine:
  Version:          18.09.0
  API version:      1.39 (minimum version 1.12)
  Go version:       go1.10.4
  Git commit:       4d60db4
  Built:            Wed Nov  7 00:16:44 2018
  OS/Arch:          linux/amd64
  Experimental:     false
rick@dockerserver:~$ docker-compose -f firefly-iii.yml up -d
ERROR: Version in "./firefly-iii.yml" is unsupported. You might be seeing this error because you're using
the wrong Compose file version. Either specify a version of "2" (or "2.0") and place your service
definitions under the `services` key, or omit the `version` key and place your service definitions
at the root of the file to use version 1.
For more on the Compose file format versions, see https://docs.docker.com/compose/compose-file/
rick@dockerserver:~$ cat firefly-iii.yml
---
networks:
  firefly_iii_net:
    driver: bridge
services:
  firefly_iii_app:
    environment:
      - FF_DB_HOST=firefly_iii_db
      - FF_DB_NAME=firefly
      - FF_DB_USER=firefly
      - FF_DB_PASSWORD=xxxxxxxx
      - FF_APP_KEY=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
      - FF_APP_ENV=local
      - FF_DB_CONNECTION=pgsql
      - TZ=Europe/Amsterdam
      - APP_LOG_LEVEL=debug
    image: jc5x/firefly-iii
    links:
      - firefly_iii_db
    networks:
      - firefly_iii_net
    ports:
      - "80:80"
    volumes:
      -
        source: firefly_iii_export
        target: /var/www/firefly-iii/storage/export
      -
        source: firefly_iii_upload
        target: /var/www/firefly-iii/storage/upload
  firefly_iii_db:
    environment:
      - POSTGRES_PASSWORD=xxxxxxxx
      - POSTGRES_USER=firefly
    image: "postgres:10"
    networks:
      - firefly_iii_net
    volumes:
      - "firefly_iii_db:/var/lib/postgresql/data"
version: "3.2"
volumes:
  firefly_iii_db: ~
  firefly_iii_export: ~
  firefly_iii_upload: ~

Liep ik ook tegenaan bij een VM (Linux/Ubuntu) op Azure met daarin docker. De uitdaging die ik nu heb, is hoe krijg ik dit verkeer over TLS (https)? Om nu via internet dit soort zaken over http te versturen lijkt mij niet wenselijk... Jij toevallig weten op te lossen? Of iemand tips?

• 3ssen
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 06:51
HardinxCore schreef op donderdag 27 december 2018 @ 00:12:
[...]

Liep ik ook tegenaan bij een VM (Linux/Ubuntu) op Azure met daarin docker. De uitdaging die ik nu heb, is hoe krijg ik dit verkeer over TLS (https)? Om nu via internet dit soort zaken over http te versturen lijkt mij niet wenselijk... Jij toevallig weten op te lossen? Of iemand tips?
Ik heb hem lokaal draaien en niet van buitenaf beschikbaar, dus voor mij geen problemen met tls

• kamustra
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
Wat is de best practice voor een jaarlijkse rekening waar je elke maand geld voor aan de kant op een spaarrekening zet?
Is dit een bill? Een piggybank? Beiden?

Klopt het dat je vanuit een rule of import een transactie niet kan linken aan een piggy bank maar enkel wanneer je de transactie handmatig toevoegt?

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
HardinxCore schreef op donderdag 27 december 2018 @ 00:12:
[...]

Het docker image ondersteunt in principe TLS maar dit is best een gedoe. Ik heb zelf een reverse proxy opgezet die dat voor me regelt. Het docker image draait hier lokaal op een server en de verbinding naar buiten gaat via een reverse proxy die HTTPS fixt.
kamustra schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 17:28:
Wat is de best practice voor een jaarlijkse rekening waar je elke maand geld voor aan de kant op een spaarrekening zet?
Is dit een bill? Een piggybank? Beiden?

Klopt het dat je vanuit een rule of import een transactie niet kan linken aan een piggy bank maar enkel wanneer je de transactie handmatig toevoegt?
1. Ik heb er zelf piggy banks voor gemaakt. TransIP 2018, TransIP 2019, enz. Ik combineer dat met een jaarlijkse bill zodat ik het administratief goed heb staan.
2. Nope. De koppeling tussen een transfer en een piggy bank is puur cosmetisch. Een gebbetje vanuit de user-interface: als je bijvoorbeeld geld overmaakt naar je spaarrekening en je linkt die transfer aan een piggy bank dan wordt de piggy bank automatisch aangevuld. Die feature ga ik verder niet uitbreiden.

• ShadowBumble
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12-11 19:05

ShadowBumble

Professioneel Prutser

DaLass schreef op zondag 11 november 2018 @ 19:09:
Via de Details van je FireflyIII Docker container in de Synology GUI kun je een Terminal scherm starten binnen de Docker container.
Hier geef je de volgende commando's:

code:
1
2
3
4
5
php artisan migrate --seed
php artisan firefly:upgrade-database
php artisan firefly:verify
php artisan passport:install
php artisan cache:clear

Als dat allemaal is uitgevoerd, zou Firefly moeten werken.
Thanks @DaLass maar volgens mij voert hij tegenwoordig dit laatste zelf uit tijdens de eerste keer opstarten van de container. Ik heb hem inmiddels draaien met een separate db install waarna de container connect, werkt als een zonnetje.

Ik zal dus in het nieuwe jaar met een verse install van firefly beginnen om alles weer bij te houden, aan he begin heb ik firefly eens geprobeerd maar toen beviel toch YNAB beter doordat het budgetering stuk voor vaste lasten veel beter was. (Met name de kwartaal kosten / Jaarlijkse rekening)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• HardinxCore
Een vraag m.b.t. categorieën, hoe gaan jullie hiermee om? Ik kom bij Afas Personal vandaan en daarin heb ik categorieën en sub-categorieën. Is dit ook mogelijk in FF3? Ik kom geen vooraf gedefinieerde categorieën tegen in mijn installatie en weinig categorieën in de demo omgeving. Op dit moment ken ik in AP de volgende (sub)categorieën:
• Wonen
○ Gas, Water, Licht
○ Gemeentelijke belastingen
○ Hypotheek
○ Inrichting
○ Onderhoud
○ Servicekosten
• Huishouden
○ Boodschappen
○ Geldopnames
○ Huishoudelijke artikelen
○ Kinderen
○ Persoonlijke verzorging
○ Tijdschriften/kranten
• Verzekeringen
○ Alles-In-Een Polis
○ Arbeidsongeschiktheidverzekering
○ Levensverzekering
○ Reisverzekering
○ Woonhuisverzekering
• Vervoer
○ Autoverzekering
○ Brandstof
○ Fiets
○ Onderhoud
○ Openbaar vervoer
○ Parkeren
○ Wegenbelasting
• Telecon
○ Internet
○ Mobiele telefoon
○ Vaste telefoon
• Overige uitgaven
○ Bankkosten
○ Belasting
○ Boetes
○ Creditcard
○ Debetrente
○ Giften - liefdadigheid
○ Interne Overboekingen
○ Sparen
○ Studie
○ Verrekeningen (uitgaven)
○ Overige uitgaven
• Vrije tijd
○ Cadeau's
○ Computers, tablets en smartphones
○ Hobby's
○ Uitstapjes
○ Vakantie
• Medische kosten
○ Apotheek
○ Fysiotherapeut
○ Huisarts
○ Overige medische kosten
○ Tandarts
○ Ziektekostenverzekering
○ Zwangerschap
• Kleding
○ Kleding
○ Schoenen
• Inkomsten
○ Belastingteruggaaf
○ Belastingtoeslagen
○ Kinderbijslag
○ Overboekingen (inkomsten)
○ Rente
○ Salaris
○ Studiefinanciering
○ Vakantiegeld
○ Verrekeningen
○ Overige inkomsten
• Niet gecategoriseerd
○ Nog in te delen

In AP kan je met sub-categorieën kan je in rapportage specifieker inzoomen op inkomsten of uitgaven (door door te klikken). Dit zou ook een welkome aanvuling in FF zijn?

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

anandus

анандус

HardinxCore schreef op maandag 31 december 2018 @ 08:22:
Ik kom bij Afas Personal vandaan en daarin heb ik categorieën en sub-categorieën. Is dit ook mogelijk in FF3?
Om de maker te citeren uit het vorige topic:
JCE schreef op donderdag 23 november 2017 @ 07:48:
[...]

• Er zijn en komen geen subcategorieën. Mijn ervaring is dat die geen zinvolle metadata toevoegen die je niet al kan afleiden uit de transactie zelf.
Nb. Je kan veel, héél veel doen met tags. Ik heb gemerkt dat dat een enorm krachtig middel is :)

Ik kom geen vooraf gedefinieerde categorieën tegen in mijn installatie en weinig categorieën in de demo omgeving.
Klopt, je dient ze zelf aan te maken. Je moet even goed bedenken welke categorieën en welke budgetten je wil :)

anandus wijzigde deze reactie 31-12-2018 08:42 (24%)

'); DROP TABLE users;--

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Thanks @anandus _/-\o_ . Overigens, er is een issue om standaarddata aan te maken.

Voor wie het nog niet gezien had, Firefly III v4.7.9 is uit. Wellicht heeft je installatie al geroepen dat er een update is maar de nieuwe versie is inmiddels live.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

anandus schreef op maandag 31 december 2018 @ 08:38:
Nb. Je kan veel, héél veel doen met tags. Ik heb gemerkt dat dat een enorm krachtig middel is :)

Ik ben het hiermee volledig eens ik heb een soort van "mindmap" gemaakt hoe ik mijn firefly vanaf 2019 wil gaan indelen en dan heb je op hoofdlijnen hetzelfde als wat @HardinxCore hierboven bedoeld.

Budget -> Catagorie -> Tags

Waarbij een Budget meerdere Catagorien kan bevatten en iedere uitgave meerdere tags.

Dus van het Budget "Vaste Lasten" wordt in de catagorie Wonen de transactie gedaan met tag Hypotheek.
JCE schreef op maandag 31 december 2018 @ 09:42:
Voor wie het nog niet gezien had, Firefly III v4.7.9 is uit. Wellicht heeft je installatie al geroepen dat er een update is maar de nieuwe versie is inmiddels live.
Kunnen we gelijk nog even de Docker update testen met een schone database :D

EDIT:
Werkt perfect, enige wat ik op mijn Synology wel moest aanpassen ( omdat ik van "latest" naar een release specifieke image ging ) is de "image" naam aanpassen in de .json file met container settings, Typical container stuff dus :)

ShadowBumble wijzigde deze reactie 31-12-2018 11:41 (35%)

• HardinxCore
Hoe zijn (bulk) imports ongedaan te maken? Als ik naar tags ga, verwijder ik de tag en/maar niet de daaraan gekoppeld transacties.. Ik heb nl. nog wat kolomen goed te zetten tijdens de import; dus hij moet opnieuw...

• Transportman
HardinxCore schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:20:
Hoe zijn (bulk) imports ongedaan te maken? Als ik naar tags ga, verwijder ik de tag en/maar niet de daaraan gekoppeld transacties.. Ik heb nl. nog wat kolomen goed te zetten tijdens de import; dus hij moet opnieuw...
Volgens mij kan je meerdere transacties selecteren vanaf de tag, en op die manier ze allemaal verwijderen. Al is het een tijdje geleden geweest dat ik Firefly gebruikt heb.

• HardinxCore
Transportman schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:54:
[...]

Volgens mij kan je meerdere transacties selecteren vanaf de tag, en op die manier ze allemaal verwijderen. Al is het een tijdje geleden geweest dat ik Firefly gebruikt heb.
Bedankt! Inderdaad daar gevonden!. Bij Opties>Voorkeuren heb ik eerst het aantal regels van 50 naar 750 gezet (hoger gaf fouten), tijd bereik op alles en daarna heb ik via tags en Selecteer Transacties (onderaan) alle transacties weten te verwijderen (na á 10x de stappen te herhalen ivm hoeveelheid transacties).

Ctrl-End en Ctrl-Home zijn wel handig omdat je verschillende keren helemaal omhoog en omlaag moet voor de handelingen... En 750 transacties is veel scrollwerk :)

• HardinxCore
Ik heb meerdere rekeningen. Na imports van mijn primaire betaalrekening verschijnen mijn andere rekeningen bij Debiteuren en ik kan ze dus niet meer toevoegen als eigen rekening (omdat het IBAN al in gebruik is). Kan ik een Debiteur (of Crediteur) omzetten naar een eigen rekening? Of moet ik de (automatisch aangemaakte) Crediteur/Debiteur eerst opzoeken en verwijderen en daarna opnieuw aanmaken bij betaalrekeningen?

Of hoe gaan jullie met je andere rekeningen om?

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
HardinxCore schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 14:13:
Ik heb meerdere rekeningen. Na imports van mijn primaire betaalrekening verschijnen mijn andere rekeningen bij Debiteuren en ik kan ze dus niet meer toevoegen als eigen rekening (omdat het IBAN al in gebruik is). Kan ik een Debiteur (of Crediteur) omzetten naar een eigen rekening? Of moet ik de (automatisch aangemaakte) Crediteur/Debiteur eerst opzoeken en verwijderen en daarna opnieuw aanmaken bij betaalrekeningen?

Of hoe gaan jullie met je andere rekeningen om?
Het beste begin je opnieuw en maak je eerst al je eigen rekeningen aan. Zie ook: https://docs.firefly-iii....t/csv.html#best-practices

Houd er wel rekening mee (dit geldt ook voor @HardinxCore) dat als je transacties verwijdert uit Firefly III ze niet opnieuw te importeren zijn. Firefly III zal blijven klagen over "dubbele" transacties en ze weigeren te importeren. Dat is overigens met opzet. Je moet ze uit de database verwijderen om ze opnieuw te kunnen importeren.

Overigens ook voor @HardinxCore: "hoger gaf fouten", lees ik. Wat voor een fouten?

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Na een dagje stoeien ben ik inmiddels aardig op weg maar heb toch nog een paar vragen die niet in de "Official Documentation" staan.

Misschien dat iemand hier er al eens eerder tegenaan is gelopen.
  • Valt het "Dashbord" ook nog verder te aan te passen, dus dat je specifiek kan aanpassen naar jouw wensen? Voorbeeldje kopje "contracts" verschuiven/verwijderen
  • Er is weinig documentatie in het geval van de "Contracts" feature, maar is het mogelijk om bij voorbeeld niet op datum maar op een "rule" de voltooiing van een contract af te vinken ?
    Voorbeeld: Als mijn rule "Hypotheek" geïmporteerd wordt markeer contract "Hypotheek" als voltooid, nu kan je wel een "link aan contract" maar je verwacht dan dat je in het tweede veld een dropdown krijgt met welk contract.
  • Normaal krijg je bij de activering van 2FA een setje "recover" codes, deze kreeg ik nu niet bij het aanmaken hiervan. Mocht ik ooit de 2FA kwijtraken, hoe reset je deze dan :) (Of is er een SQL string waarmee je 2FA direct kan uitzetten ?)
Misschien dat er in de loop van de maand nog wel wat dingen opvielen maar dit is wat mij in de eerst dag opviel :)

ShadowBumble wijzigde deze reactie 01-01-2019 21:40 (17%)

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
ShadowBumble schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 21:31:
Na een dagje stoeien ben ik inmiddels aardig op weg maar heb toch nog een paar vragen die niet in de "Official Documentation" staan.

Misschien dat iemand hier er al eens eerder tegenaan is gelopen.
  • Valt het "Dashbord" ook nog verder te aan te passen, dus dat je specifiek kan aanpassen naar jouw wensen? Voorbeeldje kopje "contracts" verschuiven/verwijderen
  • Er is weinig documentatie in het geval van de "Contracts" feature, maar is het mogelijk om bij voorbeeld niet op datum maar op een "rule" de voltooiing van een contract af te vinken ?
    Voorbeeld: Als mijn rule "Hypotheek" geïmporteerd wordt markeer contract "Hypotheek" als voltooid, nu kan je wel een "link aan contract" maar je verwacht dan dat je in het tweede veld een dropdown krijgt met welk contract.
  • Normaal krijg je bij de activering van 2FA een setje "recover" codes, deze kreeg ik nu niet bij het aanmaken hiervan. Mocht ik ooit de 2FA kwijtraken, hoe reset je deze dan :) (Of is er een SQL string waarmee je 2FA direct kan uitzetten ?)
Misschien dat er in de loop van de maand nog wel wat dingen opvielen maar dit is wat mij in de eerst dag opviel :)
• Nope
• Jazeker. Sterker nog, dat is de enige manier. Je stelt in dat-ie wekelijks, maandelijks of wat dan ook terug komt (met een eventuele skip zodat je ook elke 3 weken kan doen bijvoorbeeld). In een nieuwe Rule geef je een actie aan die zegt "link met contract".
• Mocht je ooit 2FA kwijt raken krijg je instructies hoe je hem uit moet schakelen. Toen ik de library toevoegde aan FF3 had deze nog geen optie voor recovery codes. Nu inmiddels wel. Ik moet het alleen nog inbouwen.

• Nolitecho
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 12-11 17:22
De voorbije week ook aan het testen geweest. Mooi gemaakt, mijn complimenten!

Om hem echt te kunnen gebruiken mis ik nog wel een functie.

Mijn vriendin en ik hebben een gemeenschappelijke rekening. We storten daar maandelijks (ieder de helft) op en betalen daarmee de gemeenschappelijke kosten (ieder de helft). Van het totaal bedrag op de rekening is dus maar 50% van mij, dus het zou mooi zijn mocht dit ook zo in het overzicht kunnen komen.

De uitgaven van deze rekening zijn ook maar 50% ten laste van mij, Zoals bij een gewone rekening het csv bestand binnenhalen, daarna de transacties maar voor de helft van de rekening laten meetellen zou het meest correcte beeld geven.

Extra: eventueel deze gemeenschappelijke rekening kunnen delen met mijn vriendin op dezelfde Firefly maar met een ander account zou een leuke extra zijn.

• mave
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 06-10 11:28
Nolitecho schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:24:
Mijn vriendin en ik hebben een gemeenschappelijke rekening. We storten daar maandelijks (ieder de helft) op en betalen daarmee de gemeenschappelijke kosten (ieder de helft).
Ik zit een beetje met het zelfde 'probleem'. ik houd 'mijn' en 'onze' rekeningen bij in firefly, maar niet die van 'haar'. Ik vul nu haar overboeking naar onze gezamenlijke rekening in als inkomen. Dit werkt wel, maar geeft een beetje een verkeerd beeld naar mijn mening. Haar overboeking is namelijk geen inkomen voor mij. Zijn er misschien nog meer mensen in een vergelijkbare situatie? en hoe doen jullie dit?

• anandus
  • Niet online

anandus

анандус

Ik heb mijn en de gezamelijke rekeningen onder verschillende users

anandus wijzigde deze reactie 03-01-2019 14:30 (11%)

'); DROP TABLE users;--

• ewoutw
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 12-11 12:57
Weet iemand of het ook zonder Docker maar gewoon in web station van een synology kan draaien?

ewoutw wijzigde deze reactie 03-01-2019 16:03 (10%)

• anandus
  • Niet online

anandus

анандус

ewoutw schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:02:
Weet iemand of het ook zonder Docker maar gewoon in web station van een synology kan draaien?
Als je PHP 7.2 en een database hebt zou het moeten kunnen:
https://firefly-iii.readt.../installation/server.html

anandus wijzigde deze reactie 03-01-2019 16:06 (9%)

'); DROP TABLE users;--

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Nolitecho schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:24:
De voorbije week ook aan het testen geweest. Mooi gemaakt, mijn complimenten!

Om hem echt te kunnen gebruiken mis ik nog wel een functie.

Mijn vriendin en ik hebben een gemeenschappelijke rekening. We storten daar maandelijks (ieder de helft) op en betalen daarmee de gemeenschappelijke kosten (ieder de helft). Van het totaal bedrag op de rekening is dus maar 50% van mij, dus het zou mooi zijn mocht dit ook zo in het overzicht kunnen komen.

De uitgaven van deze rekening zijn ook maar 50% ten laste van mij, Zoals bij een gewone rekening het csv bestand binnenhalen, daarna de transacties maar voor de helft van de rekening laten meetellen zou het meest correcte beeld geven.

Extra: eventueel deze gemeenschappelijke rekening kunnen delen met mijn vriendin op dezelfde Firefly maar met een ander account zou een leuke extra zijn.
mave schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:02:
[...]

Ik zit een beetje met het zelfde 'probleem'. ik houd 'mijn' en 'onze' rekeningen bij in firefly, maar niet die van 'haar'. Ik vul nu haar overboeking naar onze gezamenlijke rekening in als inkomen. Dit werkt wel, maar geeft een beetje een verkeerd beeld naar mijn mening. Haar overboeking is namelijk geen inkomen voor mij. Zijn er misschien nog meer mensen in een vergelijkbare situatie? en hoe doen jullie dit?
anandus schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:05:
Ik heb mijn en de gezamelijke rekeningen onder verschillende users
Thanks voor de complimenten *D

Wat ik zelf doe: ik heb mijn rekeningen en de gezamenlijke rekeningen in één account staan (mijn eigen account). Om te zien hoe-of-wat doe ik het volgende. Vergeet even dat "de helft van het geld van jou is" en dat je dat terug wilt zien. Sowieso kan het niet maar het is ook geen goede manier om dit bij te houden.

Geld dat jij op de gezamenlijke rekening stort is gewoon een uitgave voor jou, punt. Dat kan je terug zien in je maandelijkse rapportjes, als je die tenminste goed instelt. De URL is dit:

code:
1
2
# vervang x,y,z door de rekeningnummers van JOUW rekening(en)
/reports/default/x,y,x/currentMonthStart/currentMonthEnd

Hierin zie je keurig dat jouw geld naar de gezamenlijke rekening een uitgave is die verder een black box is vanuit jouw perspectief. Dit is belangrijk. Jij geeft dat geld weg aan de gezamenlijke rekening, dus het is niet meer jouw probleem.

Om de gezamenlijke rekening te beheren maak je een tweede rapportje:

code:
1
2
# vervang x,y,z door de rekeningnummers van de gezamenlijke rekening(en).
/reports/default/x,y,x/currentMonthStart/currentMonthEnd

Hierin zie je dat jouw bijdrage en die van je partner gelden als "inkomsten". Als het goed is zijn ze dus ook even groot (of naar rato, weet ik veel). 2x 750,- ik noem maar wat. De uitgaven zijn verder samen. Geen gedoe met "de helft is van mij".

Om de splits compleet te maken maak je budgetten aan die je gezamenlijk gebruikt, en budgetten die je zelf gebruikt:

- Gezamenlijke boodschappen
- Eigen boodschappen
- Gezamenlijke vaste lasten
- Eigen vaste lasten.

Als je keurig jouw geld uitgeeft op "eigen boodschappen" en gezamenlijk geld uitgeeft op "gezamenlijke vaste lasten" is de splits klaar.

• mave
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 06-10 11:28
@JCE Bedankt voor de uitleg. Hier kan ik wel wat mee. :)
Als ik het goed begrijp is dit bijna wat ik nu doe. Het verschil zit hem in de overschrijving vs uitgave van mijn rekening naar de gezamenlijke, en de rapporten die hieruit voort komen.

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
mave schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:35:
@JCE Bedankt voor de uitleg. Hier kan ik wel wat mee. :)
Als ik het goed begrijp is dit bijna wat ik nu doe. Het verschil zit hem in de overschrijving vs uitgave van mijn rekening naar de gezamenlijke, en de rapporten die hieruit voort komen.
Het is gewoon een overschrijving natuurlijk. Maar het rapport zal dat behandelen als een uitgave.

Vanuit het perspectief van het rapport is het geld weg want de rekening waar het geld heen is zit niet in het rapport. Dus, uitgave.

Als je de gezamenlijke rekening ook in het rapport zet komt de hele overschrijving niet eens voor.

• Cocytus
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Ik heb het zojuist ook geïnstalleerd. Geen server thuis dus ik heb ervoor gekozen om met AMPPS een WAMP stack te installeren - dat leek me het makkelijkst toen ik zag dat daar een package voor beschikbaar was :) Het lastigste was nog om PHP7.2 op AMPPS krijgen, want die zitten nog steeds met 7.1... Maar gelukkig bleek het mogelijk de laatste versie van PHP7.2 versie gewoon over PHP7.1 te kopiëren (wel opletten dat je juiste package neemt: x86 TS).

Ben nu bezig met uitvogelen hoe alles precies werkt, maar in ieder geval ziet het er heel robuust uit :)

• MadSaid
Hoi,

Ik gebruik firefly nu 2 maanden en ben er erg tevreden mee. Afgelopen 2 maanden (2018) was een try-out / evaluatie. Nu ik hem voor het eggie gebruik krijg ik een foutmelding bij importeren. Sorry ik heb de melding niet meer, er wordt geadviseerd om in log bestand te kijken. Een deel van de log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
[2019-01-04 14:54:13] local.WARNING: Cannot find anything on empty currency code and empty currency ID!  
[2019-01-04 14:54:14] local.WARNING: Cannot find anything on empty currency code and empty currency ID!  
[2019-01-04 14:54:14] local.WARNING: Cannot find anything on empty currency code and empty currency ID!  
[2019-01-04 14:54:15] local.WARNING: Cannot find anything on empty currency code and empty currency ID!  
[2019-01-04 14:54:15] local.WARNING: Cannot find anything on empty currency code and empty currency ID!  
[2019-01-04 14:54:16] local.WARNING: Cannot find anything on empty currency code and empty currency ID!  
[2019-01-04 14:54:16] local.WARNING: Cannot find anything on empty currency code and empty currency ID!  
[2019-01-04 14:54:17] local.WARNING: Cannot find anything on empty currency code and empty currency ID!  
[2019-01-04 13:54:24] production.ERROR: Cannot instantiate Twig extension 'TwigBridge\Extension\Laravel\Session': No application encryption key has been specified. {"exception":"[object] (InvalidArgumentException(code: 0): Cannot instantiate Twig extension 'TwigBridge\\Extension\\Laravel\\Session': No application encryption key has been specified. at D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\
crowe\\twigbridge\\src\\ServiceProvider.php:236)
[stacktrace]
#0 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Container\\Container.php(776): TwigBridge\\ServiceProvider->TwigBridge\\{closure}(Object(Illuminate\\Foundation\\Application), Array)
#1 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Container\\Container.php(658): Illuminate\\Container\\Container->build(Object(Closure))
#2 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Container\\Container.php(609): Illuminate\\Container\\Container->resolve('twig', Array)
#3 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Foundation\\Application.php(733): Illuminate\\Container\\Container->make('twig', Array)
#4 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Container\\Container.php(1222): Illuminate\\Foundation\\Application->make('twig')
#5 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Support\\Facades\\Facade.php(161): Illuminate\\Container\\Container->offsetGet('twig')
#6 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Support\\Facades\\Facade.php(130): Illuminate\\Support\\Facades\\Facade::resolveFacadeInstance('twig')
#7 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Support\\Facades\\Facade.php(217): Illuminate\\Support\\Facades\\Facade::getFacadeRoot()
#8 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\app\\Providers\\FireflyServiceProvider.php(99): Illuminate\\Support\\Facades\\Facade::__callStatic('addExtension', Array)
#9 [internal function]: FireflyIII\\Providers\\FireflyServiceProvider->boot()
#10 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Container\\BoundMethod.php(29): call_user_func_array(Array, Array)
#11 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Container\\BoundMethod.php(87): Illuminate\\Container\\BoundMethod::Illuminate\\Container\\{closure}()
#12 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Container\\BoundMethod.php(31): Illuminate\\Container\\BoundMethod::callBoundMethod(Object(Illuminate\\Foundation\\Application), Array, Object(Closure))
#13 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Container\\Container.php(572): Illuminate\\Container\\BoundMethod::call(Object(Illuminate\\Foundation\\Application), Array, Array, NULL)
#14 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Foundation\\Application.php(793): Illuminate\\Container\\Container->call(Array)
#15 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Foundation\\Application.php(776): Illuminate\\Foundation\\Application->bootProvider(Object(FireflyIII\\Providers\\FireflyServiceProvider))
#16 [internal function]: Illuminate\\Foundation\\Application->Illuminate\\Foundation\\{closure}(Object(FireflyIII\\Providers\\FireflyServiceProvider), 32)
#17 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Foundation\\Application.php(777): array_walk(Array, Object(Closure))
#18 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Foundation\\Bootstrap\\BootProviders.php(17): Illuminate\\Foundation\\Application->boot()
#19 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Foundation\\Application.php(206): Illuminate\\Foundation\\Bootstrap\\BootProviders->bootstrap(Object(Illuminate\\Foundation\\Application))
#20 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Foundation\\Http\\Kernel.php(162): Illuminate\\Foundation\\Application->bootstrapWith(Array)
#21 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Foundation\\Http\\Kernel.php(146): Illuminate\\Foundation\\Http\\Kernel->bootstrap()
#22 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Foundation\\Http\\Kernel.php(116): Illuminate\\Foundation\\Http\\Kernel->sendRequestThroughRouter(Object(Illuminate\\Http\\Request))
#23 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\public\\index.php(76): Illuminate\\Foundation\\Http\\Kernel->handle(Object(Illuminate\\Http\\Request))
#24 {main}
"} 
[2019-01-04 13:54:24] production.ERROR: No application encryption key has been specified. {"exception":"[object] (RuntimeException(code: 0): No application encryption key has been specified. at D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Encryption\\EncryptionServiceProvider.php:44)
[stacktrace]
#0 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Support\\helpers.php(1027): Illuminate\\Encryption\\EncryptionServiceProvider->Illuminate\\Encryption\\{closure}(NULL)
#1 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Encryption\\EncryptionServiceProvider.php(48): tap(NULL, Object(Closure))
#2 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Encryption\\EncryptionServiceProvider.php(24): Illuminate\\Encryption\\EncryptionServiceProvider->key(Array)
#3 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Container\\Container.php(776): Illuminate\\Encryption\\EncryptionServiceProvider->Illuminate\\Encryption\\{closure}(Object(Illuminate\\Foundation\\Application), Array)
#4 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Container\\Container.php(658): Illuminate\\Container\\Container->build(Object(Closure))
#5 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Container\\Container.php(609): Illuminate\\Container\\Container->resolve('encrypter', Array)
#6 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Foundation\\Application.php(733): Illuminate\\Container\\Container->make('encrypter', Array)
#7 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Container\\Container.php(1222): Illuminate\\Foundation\\Application->make('encrypter')
#8 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Session\\SessionManager.php(181): Illuminate\\Container\\Container->offsetGet('encrypter')
#9 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Session\\SessionManager.php(166): Illuminate\\Session\\SessionManager->buildEncryptedSession(Object(Illuminate\\Session\\FileSessionHandler))
#10 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Session\\SessionManager.php(62): Illuminate\\Session\\SessionManager->buildSession(Object(Illuminate\\Session\\FileSessionHandler))
#11 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Session\\SessionManager.php(49): Illuminate\\Session\\SessionManager->createNativeDriver()
#12 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Support\\Manager.php(96): Illuminate\\Session\\SessionManager->createFileDriver()
#13 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Support\\Manager.php(71): Illuminate\\Support\\Manager->createDriver('file')
#14 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Session\\SessionServiceProvider.php(47): Illuminate\\Support\\Manager->driver()
#15 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Container\\Container.php(776): Illuminate\\Session\\SessionServiceProvider->Illuminate\\Session\\{closure}(Object(Illuminate\\Foundation\\Application), Array)
#16 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Container\\Container.php(658): Illuminate\\Container\\Container->build(Object(Closure))
#17 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Container\\Container.php(609): Illuminate\\Container\\Container->resolve('session.store', Array)
#18 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Foundation\\Application.php(733): Illuminate\\Container\\Container->make('session.store', Array)
#19 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Container\\Container.php(1222): Illuminate\\Foundation\\Application->make('session.store')
#20 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Routing\\RoutingServiceProvider.php(113): Illuminate\\Container\\Container->offsetGet('session.store')
#21 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Container\\Container.php(776): Illuminate\\Routing\\RoutingServiceProvider->Illuminate\\Routing\\{closure}(Object(Illuminate\\Foundation\\Application), Array)
#22 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Container\\Container.php(658): Illuminate\\Container\\Container->build(Object(Closure))
#23 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Container\\Container.php(609): Illuminate\\Container\\Container->resolve('redirect', Array)
#24 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Foundation\\Application.php(733): Illuminate\\Container\\Container->make('redirect', Array)
#25 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Container\\Container.php(1222): Illuminate\\Foundation\\Application->make('redirect')
#26 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Routing\\RoutingServiceProvider.php(152): Illuminate\\Container\\Container->offsetGet('redirect')
#27 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Container\\Container.php(776): Illuminate\\Routing\\RoutingServiceProvider->Illuminate\\Routing\\{closure}(Object(Illuminate\\Foundation\\Application), Array)
#28 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Container\\Container.php(658): Illuminate\\Container\\Container->build(Object(Closure))
#29 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Container\\Container.php(609): Illuminate\\Container\\Container->resolve('Illuminate\\\\Cont...', Array)
#30 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Foundation\\Application.php(733): Illuminate\\Container\\Container->make('Illuminate\\\\Cont...', Array)
#31 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Foundation\\helpers.php(121): Illuminate\\Foundation\\Application->make('Illuminate\\\\Cont...', Array)
#32 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Foundation\\helpers.php(797): app('Illuminate\\\\Cont...')
#33 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\app\\Exceptions\\Handler.php(91): response()
#34 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Foundation\\Http\\Kernel.php(326): FireflyIII\\Exceptions\\Handler->render(Object(Illuminate\\Http\\Request), Object(InvalidArgumentException))
#35 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\vendor\\laravel\\framework\\src\\Illuminate\\Foundation\\Http\\Kernel.php(120): Illuminate\\Foundation\\Http\\Kernel->renderException(Object(Illuminate\\Http\\Request), Object(InvalidArgumentException))
#36 D:\\xampp\\htdocs\\firefly-iii\\public\\index.php(76): Illuminate\\Foundation\\Http\\Kernel->handle(Object(Illuminate\\Http\\Request))
#37 {main}
"}

Het lijkt erop dat de import wel gelukt is en dat de regels zijn toegepast. Ik zie mijn transacties wel staan. Wat is er aan de hand?

• qu63
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18-09 20:57
galaumiy schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:28:
Ik heb Firefly net na heel veel moeite (4 uur lang zoet geweest) eindelijk op mijn Plesk Centos7 VPS server kunnen installeren.
Ik had onder andere te maken met
- cache locatie rechten die niet goed waren
- Remote Git Download miste de map vendor
- Database tabellen konden niet geinstalleerd worden

Maar ik heb het eindelijk!
Ik ben nu al sinds vorig jaar (ok, vorige week zaterdag) bezig om het werkend te krijgen op Plesk via de ingebouwde Docker optie, maar ik kom geen steek verder. Database is aangemaakt via Plesk, Docker start maar geeft dan MySQL errors zoals:

code:
1
2
3
4
5
6
7
In Connection.php line 664:
  SQLSTATE[HY000] [2002] Connection refused (SQL: select * from information_s  
  chema.tables where table_schema = firefly and table_name = migrations)       
In PDOConnection.php line 31:
  SQLSTATE[HY000] [2002] Connection refused  
In PDOConnection.php line 27:
  SQLSTATE[HY000] [2002] Connection refused

etc.

Kan je vertellen welke stappen jij hebt ondernomen om het draaiend te krijgen op je Plesk CentOS 7 server?

-edit- Firewall is niet het issue voor zover ik heb kunnen achterhalen, ook de GRANTs staan goed..

-edit 2-
Docker geditcht, inderdaad ook cache problemen (andere user:group combo fixte dat).

Het werkt nu dus oOo

qu63 wijzigde deze reactie 04-01-2019 19:28 (8%)

• Cocytus
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Vraagje; ik heb eerst twee rekeningen aangemaakt en vervolgens de transacties van die rekeningen geïmporteerd. Dat is allemaal goed gegaan; overboekingen van de ene naar de andere rekening werden goed herkend. Het lijkt echter niet mogelijk om nu een derde rekening toe te voegen en transacties achteraf aan te merken als overboeking ipv afschrijving.

Eén keer krijg ik de foutmelding 'Het lijkt erop dat deze IBAN al in gebruik is.' Dat kan kloppen, want die IBAN staat natuurlijk in bestaande transacties / is gekoppeld aan een crediteur. Bij een andere rekening lukt het toevoegen wel (creditcard; afschrijvingen vermelden kennelijk geen IBAN) maar zie ik niet hoe ik afschrijvingen achteraf nog kan aanpassen naar overboeking.

/edit: de crediteur verwijderen lijkt me niet de oplossing, want dan verwijder je ook alle bijbehorende transacties. Of zijn die weer terug als ik de betreffende IBAN als passiva of rekening aanmaak?

Cocytus wijzigde deze reactie 05-01-2019 12:54 (14%)

• wouser
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 04-10 09:49
Mede Tweakers!

Deze software heeft recent mijn intresse gewekt omdat een van mijn voornemens is mijn financiele situatie verbeteren voor dit jaar en dacht: Dit is een mooie tool!
Zojusit alles geinstalleerd op mijn server met docker-compose, werkt prima!

Waar ik nu met name vrage over heb is het aanmaken van ee spectre account; Heb me geregistreerd en mailtje gehad en ze nemen contact op binnen 2 werkdagen voor mijn account.
Zoals al staat bij de documentation is het met name gericht op grote bedrijven.

Hebben jullie ervaring met Spectre API? Het lijkt me namelijk de beste koppeling met je rekening of zie ik dit verkeerd? Wat zijn jullie ervaringen met het importeren van je rekeningen?

En wat zijn de kosten van Spectre?

• MrNGm
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 29-10 18:53
Dit lijkt een zeer geschikte vervanger voor (wellicht bekende) You Need A Budget. Sinds ze over zijn naar een subscriptionsysteem en alles in de cloudTM + overal synchroniseren, ziet dit eruit als een verademing. Wat gaaf!

*O* voor @Wolfensteijn die 't op IRC tipte.

• Wolfensteijn
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12-11 16:59

Wolfensteijn

trying to find the balance

wouser schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:30:
Mede Tweakers!

Deze software heeft recent mijn intresse gewekt omdat een van mijn voornemens is mijn financiele situatie verbeteren voor dit jaar en dacht: Dit is een mooie tool!
Zojusit alles geinstalleerd op mijn server met docker-compose, werkt prima!

Waar ik nu met name vrage over heb is het aanmaken van ee spectre account; Heb me geregistreerd en mailtje gehad en ze nemen contact op binnen 2 werkdagen voor mijn account.
Zoals al staat bij de documentation is het met name gericht op grote bedrijven.

Hebben jullie ervaring met Spectre API? Het lijkt me namelijk de beste koppeling met je rekening of zie ik dit verkeerd? Wat zijn jullie ervaringen met het importeren van je rekeningen?

Spectre test versie (met maximaal 100 connecties, je hebt 1 connectie per bank nodig) is gratis.

Hier maak ik gebruik van voor connectie met ING, want ik ben te lui om regelmatig CSV's te exporteren en te importeren ;)

Spectre vult automatisch zaken zoals 'Category' in, en zet vrij veel informatie in het 'Notes' veld. Dit is uiteraard allemaal weer zelf te veranderen na de import/sync. Sowieso is het goed om alle transacties per keer even langs te lopen. Dan heb je een goed beeld over wat je financiën doen.

tl;dr Spectre doet precies wat het moet doen.
MrNGm schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:02:
Dit lijkt een zeer geschikte vervanger voor (wellicht bekende) You Need A Budget. Sinds ze over zijn naar een subscriptionsysteem en alles in de cloudTM + overal synchroniseren, ziet dit eruit als een verademing. Wat gaaf!

Graag gedeeld! Want het is gewoon een mooi stukje software waar @JCE regelmatig aan klust om het steeds wat beter te maken :)

Wolfensteijn wijzigde deze reactie 05-01-2019 17:12 (16%)

Fotoblog
Portfolio

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Cocytus schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 12:36:
/edit: de crediteur verwijderen lijkt me niet de oplossing, want dan verwijder je ook alle bijbehorende transacties. Of zijn die weer terug als ik de betreffende IBAN als passiva of rekening aanmaak?
Je kan de crediteur / debiteur natuurlijk ook wijzigen en de IBAN weghalen. Dan kan je een betaalrekening maken met die IBAN en ben je ook klaar.

Individuele transacties kan je omkatten naar andere types. Bezoek "/transactions/show/123" en klik op "Opties" daar zie je de knoppen "verander deze x naar een y"

Als je rekeningen (debiteuren, crediteuren, etc) weggooit zijn ze weg inclusief de bijbehorende transacties. Die komen niet meer terug.
wouser schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:30:
De vragen zijn al beantwoord, maar wat ik nog kan toevoegen: eigenlijk is Spectre niet bedoeld voor tools zoals Firefly III, maar voor (grote) financiele pakketten zoals Mint.com enzo. Zij gebruiken Spectre, Plaid en andere aanbieders om te verbinden met banken. Nu de PSD2 wetgeving actief wordt zijn ze ook op dat gebied actief. De test-accountjes die Firefly III gebruikers maken worden getolereerd door Spectre (ik heb mailcontact met ze) maar als Firefly III ooit op de voorpagina van NOS.nl wordt aangeraden is het gauw afgelopen met die optie denk ik :P.
MrNGm schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:02:

Wolfensteijn schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:11:
Graag gedeeld! Want het is gewoon een mooi stukje software waar @JCE regelmatig aan klust om het steeds wat beter te maken :)
Dank voor het doorgeven, en bedankt voor de complimenten! *D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

BastiaanN

[GoT]BastiaanN

Sinds gisteren ook een beetje aan het stoeien met Firefly-iii. Ik draai de officiele docker image op een Synology DS918+. Eigenlijk meer bezig geweest om het ding wat sneller te krijgen, daarop heb ik de volgende aanpassingen in de docker-image gedaan:

- libmemcached geïnstalleerd
- php extentie voor memcached geïnstalleerd
- de extentie voor zend opcache geactiveerd

Vervolgens in een aparte docker image een memcached server opgetuigd en die via env vars in de configuratie gehangen. Nu werkt het lekker vlot :*).

Nu vooral een beetje aan het spelen met het importeren van transacties (ABN) via de CSV import. Werkt, ik vind het alleen onhandig dat ik elke keer mijn eigen rekeningen handmatig moet linken zowel bij de tegenrekening als de doelrekening, is daar nog een truukje voor?

Verder overigens toffe tool _/-\o_

iRacing Profiel

• bartmaniac
Jammer dat er geen enkele Belgische bank met Spectre werkt. Zij zullen allicht met andere systemen werken. Isabel?

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Wolfensteijn schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:11:
[...]

Spectre test versie (met maximaal 100 connecties, je hebt 1 connectie per bank nodig) is gratis.

Hier maak ik gebruik van voor connectie met ING, want ik ben te lui om regelmatig CSV's te exporteren en te importeren ;)
Werkt dit een beetje fijn dan met ING ? Ik ben nu begonnen om met csv import te werken ( ik wil alleen 2019 erin dus niet meer 2018).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 12-11 14:41
Vandaag eens druk bezig geweest om mijn tags en categorieën te vernieuwen naar een lijst die ik eerder hier op GOT had gezien met wat wijzigingen en veel oude transacties aan de vernieuwde categorieën en tags toe te wijzen, een hoop werk maar het heeft zeker mijn inzicht verbeterd.

Voor de geïnteresseerde, ik gebruik momenteel de onderstaande categorieën en tags.
https://tweakers.net/ext/f/o4GDRGJcS14Ls4YQyOTLZPLv/thumb.png

BladeSlayer1000 wijzigde deze reactie 11-01-2019 11:46 (41%)
Reden: Fout gefixt in mijn afbeelding

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

BastiaanN schreef op zondag 6 januari 2019 @ 15:01:
Sinds gisteren ook een beetje aan het stoeien met Firefly-iii. Ik draai de officiele docker image op een Synology DS918+. Eigenlijk meer bezig geweest om het ding wat sneller te krijgen, daarop heb ik de volgende aanpassingen in de docker-image gedaan:

- libmemcached geïnstalleerd
- php extentie voor memcached geïnstalleerd
- de extentie voor zend opcache geactiveerd

Vervolgens in een aparte docker image een memcached server opgetuigd en die via env vars in de configuratie gehangen. Nu werkt het lekker vlot :*).

Nu vooral een beetje aan het spelen met het importeren van transacties (ABN) via de CSV import. Werkt, ik vind het alleen onhandig dat ik elke keer mijn eigen rekeningen handmatig moet linken zowel bij de tegenrekening als de doelrekening, is daar nog een truukje voor?

Verder overigens toffe tool _/-\o_
@JCE Is het een idee om deze aanpassingen ook in de officiële image door te voeren? :) Ik denk dat een beetje snelheidswinst wel welkom is. :)

• Transportman
BladeSlayer1000 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 19:30:
Vandaag eens druk bezig geweest om mijn tags en categorieën te vernieuwen naar een lijst die ik eerder hier op GOT had gezien met wat wijzigingen en veel oude transacties aan de vernieuwde categorieën en tags toe te wijzen, een hoop werk maar het heeft zeker mijn inzicht verbeterd.

Voor de geïnteresseerde, ik gebruik momenteel de onderstaande categorieën en tags.
[Afbeelding]
Klopt het dat je voor vrije tijd alleen vakantiegeld hebt, terwijl de tijdsbesteding onder diversen valt (ik neem ten minste aan dat games onder vrije tijd valt)?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BladeSlayer1000
Transportman schreef op zondag 6 januari 2019 @ 20:58:
[...]

Klopt het dat je voor vrije tijd alleen vakantiegeld hebt, terwijl de tijdsbesteding onder diversen valt (ik neem ten minste aan dat games onder vrije tijd valt).
Goed gezien van jouw, dat is een kleine fout in mijn overzicht; net als AUW (dat moet zijn AOW). Zal de lijst even voor de zekerheid controleren en de fouten eruit halen.

@Transportman
Hierbij het nieuwe overzicht, kwam zelf nog een paar spelfouten tegen;
https://tweakers.net/ext/f/o4GDRGJcS14Ls4YQyOTLZPLv/thumb.png

BladeSlayer1000 wijzigde deze reactie 11-01-2019 11:45 (28%)

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 19:25
Wellicht mis ik iets, maar wat is het voordeel om tags te gebruiken in plaats van een categorie "Eten" of "parkeren"?

• BastiaanN
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

BastiaanN

[GoT]BastiaanN

Krisp schreef op zondag 6 januari 2019 @ 20:25:
[...]

@JCE Is het een idee om deze aanpassingen ook in de officiële image door te voeren? :) Ik denk dat een beetje snelheidswinst wel welkom is. :)
Ik maak wel een pull-request :) Tenminste, als @JCE dat ook op prijs stelt.

iRacing Profiel

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
BastiaanN schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:08:
[...]

Ik maak wel een pull-request :) Tenminste, als @JCE dat ook op prijs stelt.
Als het op de develop-branch is, geen enkel probleem! d:)b

Firefly III wijzigde deze reactie 07-01-2019 10:19 (13%)

• BladeSlayer1000
Robbie T schreef op maandag 7 januari 2019 @ 08:37:
Wellicht mis ik iets, maar wat is het voordeel om tags te gebruiken in plaats van een categorie "Eten" of "parkeren"?
Ik wou eigenlijk de categorieën zo beperkt mogelijk houden en de tags gebruiken om alles te specificeren, als ik een categorie 'Parkeren' toevoeg dan is het weer een extra categorie, terwijl het eigenlijk onder categorie vervoer kan worden geplaatst.
Daarbij maakt het gemakkelijker om het onder de categorie vervoer de plaatsen, omdat ik dan met 1 klik kan zien wat ik maandelijks kwijt ben aan vervoer gerelateerde dingen.

En eigenlijk telt hetzelfde met eten.

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 19:25
BladeSlayer1000 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:37:
[...]

Ik wou eigenlijk de categorieën zo beperkt mogelijk houden en de tags gebruiken om alles te specificeren, als ik een categorie 'Parkeren' toevoeg dan is het weer een extra categorie, terwijl het eigenlijk onder categorie vervoer kan worden geplaatst.
Daarbij maakt het gemakkelijker om het onder de categorie vervoer de plaatsen, omdat ik dan met 1 klik kan zien wat ik maandelijks kwijt ben aan vervoer gerelateerde dingen.

En eigenlijk telt hetzelfde met eten.
Maar maar; als je het in een categorie plaatst, heb je inderdaad een categorie erbij..Maar nu heb je een Tag erbij. Uiteindelijk is het resultaat toch hetzelfde, inzicht in waar je het aan uitgeeft?

• BladeSlayer1000
Robbie T schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:38:
[...]

Maar maar; als je het in een categorie plaatst, heb je inderdaad een categorie erbij..Maar nu heb je een Tag erbij. Uiteindelijk is het resultaat toch hetzelfde, inzicht in waar je het aan uitgeeft?
Klopt, maar ik voeg liever tags toe dan 100 categorieën :9

Het is natuurlijk ook geen verplichting om je aan deze opbouw te houden, ik zelf vind zoals ik het nu heb opgebouwd het meest handige.

Edit; Ik gebruik de tags als sub-categorie aangezien Firefly geen subcategorie support.

BladeSlayer1000 wijzigde deze reactie 07-01-2019 10:45 (7%)

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
BladeSlayer1000 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:41:

Edit; Ik gebruik de tags als sub-categorie aangezien Firefly geen subcategorie support.
Subcategorieën gaan er overigens niet komen. Ik ben nog geen usecase tegen gekomen waarbij subcategorieën ook daadwerkelijk meer informatie toevoegen aan de transactie. Dat gezegd hebbende, als je een rapportje wilt zien van een groep categorieën OF een groep tags, check dan de overzichten (/reports) pagina.

• BladeSlayer1000
JCE schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:36:
[...]

Subcategorieën gaan er overigens niet komen. Ik ben nog geen usecase tegen gekomen waarbij subcategorieën ook daadwerkelijk meer informatie toevoegen aan de transactie. Dat gezegd hebbende, als je een rapportje wilt zien van een groep categorieën OF een groep tags, check dan de overzichten (/reports) pagina.
Daar was ik bekend mee, vandaar dat ik voor deze oplossing heb gekozen, het is voor mij ook puur om dingen beter te specificeren :9

BladeSlayer1000 wijzigde deze reactie 07-01-2019 12:48 (17%)

• Amargedon
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 31-10 06:24
Ik hield dit programma al langer in de gaten, maar nooit echt de tijd voor genomen om er goed mee aan de slag te gaan. Tot vorige week en de vakantie; lokaal op een pi geïnstalleerd om eens te kijken wat ik er zelf mee kan doen (tot nu toe alles in Excel verwerkt).

Op het eerste gezicht ziet het er goed, mooi en overzichtelijk uit. Hulde daarvoor!

Gestart met de basis, rekeningen aangemaakt en wat andere zaken zoals aangeraden. Bij mijn bank (Rabobank) maar eens een csv gedownload met een paar regels om eens wat te spelen met de import, kijken of ik dan krijg wat ik verwacht.

Nu loop ik daar tegen iets aan wat ik anders had verwacht. Ik selecteer bij de import mijn csv en de juiste json file met de voorgedefinieerde velden (https://github.com/firefl...obank-new-csv-format.json). Echter krijg ik dan nog steeds scherm 2/4 en 3/4 waar ik alles zelf in moet vullen (alle dropdowns bij 3/4 staan op 'ignore this column' bijvoorbeeld). Klopt dat wel, en wat is dan nog het nut van de json file die ik selecteer? Of, wat doe ik anders - mogelijk - verkeerd?

• Disiesel
  • Laatst online: 21:21
Amargedon schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:58:

Gestart met de basis, rekeningen aangemaakt en wat andere zaken zoals aangeraden. Bij mijn bank (Rabobank) maar eens een csv gedownload met een paar regels om eens wat te spelen met de import, kijken of ik dan krijg wat ik verwacht.

Nu loop ik daar tegen iets aan wat ik anders had verwacht. Ik selecteer bij de import mijn csv en de juiste json file met de voorgedefinieerde velden (https://github.com/firefl...obank-new-csv-format.json). Echter krijg ik dan nog steeds scherm 2/4 en 3/4 waar ik alles zelf in moet vullen (alle dropdowns bij 3/4 staan op 'ignore this column' bijvoorbeeld). Klopt dat wel, en wat is dan nog het nut van de json file die ik selecteer? Of, wat doe ik anders - mogelijk - verkeerd?
Dit probleem had ik ook met de Rabobank .csv, je moet deze eerst even omzetten naar UTF-8. Ik doe dit zelf met Notepad++.

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

BladeSlayer1000 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 21:07:
[...]

Goed gezien van jouw, dat is een kleine fout in mijn overzicht; net als AUW (dat moet zijn AOW). Zal de lijst even voor de zekerheid controleren en de fouten eruit halen.

@Transportman
Hierbij het nieuwe overzicht, kwam zelf nog een paar spelfouten tegen;
[Afbeelding]
offtopic:
inboedel, niet 'inbedoel' ;)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Amargedon
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 31-10 06:24
Disiesel schreef op maandag 7 januari 2019 @ 21:06:
[...]

Dit probleem had ik ook met de Rabobank .csv, je moet deze eerst even omzetten naar UTF-8. Ik doe dit zelf met Notepad++.
Dank voor je reactie, maar helaas. Ik heb het voor de zekerheid nogmaals gedaan en met hetzelfde resultaat.

Even voor de duidelijkheid. Ik heb een lege json file aangemaakt. Vervolgens de tekst van github gekopieerd en in deze file geplakt met Notepad++. Via het menu 'Convert to UTF-8' gebruikt en het bestand weer opgeslagen.

Importeren geeft echter vervolgens nog steeds hetzelfde effect zoals beschreven in mijn vorige bericht.

Andere ideeën?

• anandus
  • Niet online

anandus

анандус

ThinkPad schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 08:57:
[...]

offtopic:
inboedel, niet 'inbedoel' ;)
offtopic:
En abonnement ;)
Robbie T schreef op maandag 7 januari 2019 @ 08:37:
Je bent niet gebonden aan categorieën en je hebt oneindige 'categorieën', zo veel in de breedte of diepte als je wil.

Bijv ik koop shampoo bij de Kruidvat. Dan kan je tags 'vaste lasten', 'boodschappen', 'verzorgingsproducten' en 'Kruidvat', nemen.
Koop ik brood: 'vaste lasten', 'boodschappen', 'levensmiddelen' en 'Albert Heijn'.
Barbie: 'Giften & Kado's', 'Speelgoed', 'Julia' (mijn dochter) en 'Kruidvat'.
Bloemen: 'Huis & tuin', 'Decoratie', 'Bloemen' en 'Albert Heijn'.

Nu kan ik met tags compleet verschillende resultaten krijgen. Boodschappen geeft iets anders dan Albert Heijn, etc.

anandus wijzigde deze reactie 08-01-2019 20:00 (67%)

'); DROP TABLE users;--

• BladeSlayer1000
@anandus en @ThinkPad teveel spelfouten :o

Schaamt zich heel erg diep voortaan maar alles direct maken in excel ipv op een whiteboard

• Disiesel
  • Laatst online: 21:21
Amargedon schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:31:
[...]

Dank voor je reactie, maar helaas. Ik heb het voor de zekerheid nogmaals gedaan en met hetzelfde resultaat.

Even voor de duidelijkheid. Ik heb een lege json file aangemaakt. Vervolgens de tekst van github gekopieerd en in deze file geplakt met Notepad++. Via het menu 'Convert to UTF-8' gebruikt en het bestand weer opgeslagen.

Importeren geeft echter vervolgens nog steeds hetzelfde effect zoals beschreven in mijn vorige bericht.

Andere ideeën?
Het zit hem niet in de .json van github, maar juist in de csv van de Rabobank. Je moet afschriften.csv openen in Notepad++ en deze dan converteren naar UTF-8.

• qu63
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18-09 20:57
Disiesel schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:24:
[...]

Het zit hem niet in de .json van github, maar juist in de csv van de Rabobank. Je moet afschriften.csv openen in Notepad++ en deze dan converteren naar UTF-8.
Als je Rabobank csv niet UTF-8 is dan krijg je al een foutmelding op pagina 1/4

• roeleboel
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 20:12

roeleboel

en zijn beestenboel

@Amargedon
Het kan ook nog zijn dat je aanloopt tegen iets soortgelijks als dat ik heb:
https://github.com/firefly-iii/firefly-iii/issues/1922
(zie onderaan issue voor hoe ik het heb opgelost gekregen)
maw: een csv van de bank die hier en daar wat 'raar' is...

• bartmaniac
Maken jullie 1 crediteur aan met als benaming Tankstation en als categorie Brandstof. Of idem maar dan nog aangevuld met tags (shell, esso, texaco, bp, enz, of maken jullie per merk aparte crediteuren aan?

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:46

Standeman

Moderator Witgoed

Prutser 1e klasse

Vandaag ook geïnstalleerd. Zit er enorm goed uit op het eerste gezicht! :)

Vanavond maar eens proberen om een ING export te importeren. Ik ben ontzetten benieuwd.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
bartmaniac schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:54:
Maken jullie 1 crediteur aan met als benaming Tankstation en als categorie Brandstof. Of idem maar dan nog aangevuld met tags (shell, esso, texaco, bp, enz, of maken jullie per merk aparte crediteuren aan?
Ik heb nu Tankstation Esso, Tankstation Shell en nog wat van die losse "merken". Maar ook heel specifiek Tankstation Ruwiel of Tankstation Palmpol omdat ik daar wat vaker kom.

Dat vind ik handig als ik terug scroll door mijn transacties, want dan zie ik waar ik was.

• rimave
  • Laatst online: 22:02
Hierbij dien je aan te geven dat de gebruiker "firefly" mag connecten vanaf het subnet van je Docker bridge netwerk (bij mij: "172.17.0.%"). Dit subnet zou je in de instellingen van Docker terug moeten kunnen vinden, onder "Netwerk".

Waar stel ik dit in bij php Myadmin?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Transportman
Ik heb hem geïnstalleerd in een lokaal Kubernetes-cluster, werkt op zich als een zonnetje, maar ik heb een paar kleine problemen in versie 4.7.9:
  • Tags lijken niet automatisch aangemaakt te worden als ik die meteen bij een transactie aan wil laten maken omdat ze nieuw zijn
  • Bij het aanmaken van tags staat er "Could not render location.", is dat correct?
  • Als ik in 2 tabs werk, dan heb ik regelmatig dat ik bij het updaten van iets een redirect krijg naar wat ik in het andere tab heb gedaan (lijkt vooral te gebeuren als ik in tab A een actie start, in tab B wat doe en dan pas in tab A op opslaan druk)
Als er iemand interesse heeft in de files die ik gebruikt heb om het op te zetten, ik heb de bestanden hier neergezet, al heb ik eigenlijk niets anders gedaan dan de handleiding voor Docker in Kubernetes heb gegoten. In secret en de pv-* staan de zaken die aangepast kunnen/moeten worden (users/passwords en persistent volumes).

• Sander0105
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:24
weet iemand of er ergens logs opgeslagen worden voor de import acties? Tijdens mij laatste import waren er 3 errors en die zou ik graag terug kunnen vinden. (duplicate transacties, ING 'feature' bij het 2x op een dag overschrijven naar een Oranje spraarrekening)

tja...

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Transportman schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:10:
Ik heb hem geïnstalleerd in een lokaal Kubernetes-cluster, werkt op zich als een zonnetje, maar ik heb een paar kleine problemen in versie 4.7.9:
  • Tags lijken niet automatisch aangemaakt te worden als ik die meteen bij een transactie aan wil laten maken omdat ze nieuw zijn
  • Bij het aanmaken van tags staat er "Could not render location.", is dat correct?
  • Als ik in 2 tabs werk, dan heb ik regelmatig dat ik bij het updaten van iets een redirect krijg naar wat ik in het andere tab heb gedaan (lijkt vooral te gebeuren als ik in tab A een actie start, in tab B wat doe en dan pas in tab A op opslaan druk)
Als er iemand interesse heeft in de files die ik gebruikt heb om het op te zetten, ik heb de bestanden hier neergezet, al heb ik eigenlijk niets anders gedaan dan de handleiding voor Docker in Kubernetes heb gegoten. In secret en de pv-* staan de zaken die aangepast kunnen/moeten worden (users/passwords en persistent volumes).
Eens even kijken:

* Druk wel op enter bij elke tag. Dan moeten ze meegenomen worden. Als het dan nog niet gebeurd is het een bug en duik ik er in.
* Locaties bij tag zijn een gimmick uit het verleden die ik nieuw leven in wil gaan blazen. Ik weet alleen nog niet wanneer :+
* Yes. Niets aan te doen helaas, heeft met de sessies van het onderliggende framework te maken.

Ik ga je Kubernetes bestanden zeker proberen, thanks!
Sander0105 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:58:
weet iemand of er ergens logs opgeslagen worden voor de import acties? Tijdens mij laatste import waren er 3 errors en die zou ik graag terug kunnen vinden. (duplicate transacties, ING 'feature' bij het 2x op een dag overschrijven naar een Oranje spraarrekening)
In /storages/logs vind je alle logs. Zie ook hier: https://github.com/firefl...ug-logging-and-debug-mode
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True