Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Firefly III
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Topicstarter
WheeleE schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:11:
Na een eerste (zeer positieve) kennismaking en test op een extern gehoste installatie ben ik dit weekend gaan proberen om een definitieve installatie op mijn Raspberry Pi toemaken m.b.v. Docker.
De handleiding voor Docker Hub with automatic updates via run/pull is heel rechttoe rechtaan, maar toch loopt het spaak.

Het aanmaken van de db-container gaat vlekkeloos, de logfile laat daar geen bijzonderheden zijn.
De applicatiecontainer geeft helaas een hele rits met SQLSTATE[HY000] [2002] Connection refused meldingen.

Wat ik heb geprobeerd:
• DB_PASSWORD default laten, en zelf instellen. Beiden geven geen verschil

-e DB_PORT=5432 (= default deport) toevoegen aan beide container startups. De db-container lijkt gewoon te starten, de app-container geeft nu gedurende diverse minuten een aantal keer de melding SQLSTATE[HY000] [2006] MySQL server has gone away bij respectievelijk Line 31, 27 en 27. Hierbij lijkt er in de db-log ook één keer de melding LOG: incomplete startup packet te verschijnen.

In het 2e geval komt de installatie dus wel iets verder, maar het resultaat is nog steeds niet bruikbaar.
Ik kom er niet echt achter waar nu het probleem zit. Mijn kennis van en ervaring met docker is te beperkt (dit is mijn vuurdoop zegmaar) om te kunnen troubleshooten of om in de db(-container) te verifiëren hoe en wat.

Gaat er bij iemand een belletje rinkelen, of kijk ik ergens over heen?
Strange. Dat zou allemaal vlekkeloos moeten gaan. De instructies waren in het verleden wat warrig.

- Wat gebeurt er als je alle Firefly III gerelateerde containers trasht en even helemaal opnieuw begint?
- Draai je nog meer Docker containers op dit moment, of was dit je eerste Docker ding?

• WheeleE
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19-11 07:21

WheeleE

Dinges

JCE schreef op maandag 9 september 2019 @ 19:18:
[...]

Strange. Dat zou allemaal vlekkeloos moeten gaan. De instructies waren in het verleden wat warrig.

- Wat gebeurt er als je alle Firefly III gerelateerde containers trasht en even helemaal opnieuw begint?
- Draai je nog meer Docker containers op dit moment, of was dit je eerste Docker ding?
Aan de instructies ligt het ook niet, die waren duidelijk genoeg.
Ik heb beide containers een paar keer verwijderd en het opnieuw geprobeerd, maar helaas.
De eerste installatiepoging was met de optie Straight from Docker Hub. Een lokale MySQL-installatie had ik al aan de praat (zonder Docker), maar de installatie van Firefly liep spaak. Daarom heb ik de 2e optie daarna geprobeerd.
Het zou kunnen dat er toch ergens nog wat is achtergebleven. Ik kan/zal eens proberen wat een schone Raspberry-installatie oplevert. Als het probleem hier bekend was en makkelijk op te lossen was het mooi geweest. Het is een reserve-raspberry dus er is geen man over boord :) .

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
WheeleE schreef op maandag 9 september 2019 @ 19:51:
[...]

Aan de instructies ligt het ook niet, die waren duidelijk genoeg.
Ik heb beide containers een paar keer verwijderd en het opnieuw geprobeerd, maar helaas.
De eerste installatiepoging was met de optie Straight from Docker Hub. Een lokale MySQL-installatie had ik al aan de praat (zonder Docker), maar de installatie van Firefly liep spaak. Daarom heb ik de 2e optie daarna geprobeerd.
Het zou kunnen dat er toch ergens nog wat is achtergebleven. Ik kan/zal eens proberen wat een schone Raspberry-installatie oplevert. Als het probleem hier bekend was en makkelijk op te lossen was het mooi geweest. Het is een reserve-raspberry dus er is geen man over boord :) .
Weet je zeker dat MySQL lekker draaide? Ergens staat me bij dat daar geen goeie ARM images voor waren. Dat kan inmiddels gefixt zijn hoor.

Wat redelijk waterdicht is is de docker-compose route, die kan je ook nog proberen. Werkt wel met Postgres.

• WheeleE

WheeleE

Dinges

JCE schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:07:
[...]

Weet je zeker dat MySQL lekker draaide? Ergens staat me bij dat daar geen goeie ARM images voor waren. Dat kan inmiddels gefixt zijn hoor.

Wat redelijk waterdicht is is de docker-compose route, die kan je ook nog proberen. Werkt wel met Postgres.
Ik kon verbinden met MySQL, dus dat leek het goed te doen.
De docker-compose route geeft/gaf de melding 'Version in "./docker-compose.yml" is unsupported.'. Elders in het topic werd daar iets over gezegd van een verouderde versie van docker-compose. Ik heb dat er op een wat warrige manier opgekregen dus echt verbaasd ben ik daar niet over. Een verse, frisse installatie van m'n Raspberry is denk ik het verstandigste.

Bedankt voor je rappe support in ieder geval! d:)b

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

@JCE Inmiddels heeft bunq ook een changelog voor de API: https://beta.doc.bunq.com/basics/changelog. Die gaat je (hoop ik) helpen om de bunq-API beter te kunnen schrijven en onderhouden. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• WheeleE

WheeleE

Dinges

JCE schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:07:
[...]

Een update: Na een schone installatie van mijn Raspberry liep de docker-compose route een stukje verder door, tot deze melding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
pi@RaspiTwo:~ $ sudo docker-compose -f docker-compose.yml up -d
Creating pi_firefly_iii_db_1 ... error

ERROR: for pi_firefly_iii_db_1  Cannot start service firefly_iii_db: unable to find "net_prio" in controller set: unknown

ERROR: for firefly_iii_db  Cannot start service firefly_iii_db: unable to find "net_prio" in controller set: unknown
ERROR: Encountered errors while bringing up the project.

Dit blijkt een bekend Raspbian-issue te zijn. Gelukkig is er ook een workaround voor.

Ik heb nu de inlogpagina voor mijn neus, dus wat mij betreft is het een succes.

• bertuslambertus
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 24-10 20:53
Zeus schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:36:
Na een lange omweg lijkt het alsof Firefly geïnstalleerd staat
edit:
en werkt!
.

Ik had alleen wat problemen met de htaccess file.
Hierdoor kreeg ik een error 500 bij het bezoeken van de website, en dit stond er in de logs:

code:
1
 /var/services/web/firefly-iii/.htaccess: Invalid command 'Deny', perhaps misspelled or defined by a module not included in the server configuration

Na wat googlen kwam ik op de volgende website, en heb ik in de .htaccess het volgende gewijzigd:

code:
1
Deny from all

gewijzigd in:

code:
1
Require all denied

Volgens dezelfde website zijn deze commands ook depreciated in apache 2.4
Wellicht is dat goed om in de FAQ mee te nemen of de htaccess file standaard aan te passen?

Goed, daarvan afgezien, krijg ik plotseling echt enorme errors. Ik heb al wat gezocht maar ik zou niet weten hoe ik dit moet troubleshooten:

edit:
opgelost, PDO Sql drivers en nog meer modules stonden niet aan in de synology web station.
Hallo @Zeus
Ik vroeg mij af hoe je dit probleem hebt kunnen oplossen? Ben nu ook even bezig om het werkend te krijgen onder Synology, (zonder docker want goedkopere variant).
Had alles draaiend in een vm op mijn laptop, echter wil hem graag draaiend hebben onder synology.
Heb dus alles gekopieerd, db gekoppeld (had ook wat issues onder synology......), maar nu krijg ik deze foutmelding:

Call to undefined function Illuminate\Encryption\openssl_cipher_iv_length()

Na wat gegoogle, werd aanbevolen om composer weer te draaien. Toen dacht ik, ik kan hem beter installeren ipv kopiëren (@JCE correct??)

Echter krijg ik nu de foutmelding die jij had (verkeerde php versie).
Ik krijg hem echter niet werkend met php7.2 (wel geinstalleerd), fout:

Could not find package grumpydictator/firefly-iii with version 4.8.1.1 in a version installable using your PHP version 5.6.11.

Wat ik overal lees is dat je dan "php72 compose.phar compose " etc moet draaien, echter dit bestand bestaat niet op mijn synology......

• Jovink538
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19-11 17:28
Ik draai nog steeds versie 4.7.9 en heb zo juist tegen beter weten in de Bunq import geprobeerd maar het lijkt toch nog steeeds te werken.
Alles wordt netjes geimporteerd en ik krijg geen foutmelding.

• WheeleE

WheeleE

Dinges

Ik ben nu voor het eerst bezig om een zo volledig mogelijke inrichting te maken. Het raak alleen het overzicht een beetje kwijt met alle categorieën, contracten en regels.

Hoe houden jullie zicht en structuur in alles, qua naamgeving? Regels kun je in groepen verdelen weet ik, maar wat voor verdeling maken jullie daar in? En wat voor naamgeving/structuur gebruiken jullie voor regels en categorieën?

• bertuslambertus
bertuslambertus schreef op donderdag 19 september 2019 @ 23:01:
[...]

Hallo @Zeus
Ik vroeg mij af hoe je dit probleem hebt kunnen oplossen? Ben nu ook even bezig om het werkend te krijgen onder Synology, (zonder docker want goedkopere variant).
Had alles draaiend in een vm op mijn laptop, echter wil hem graag draaiend hebben onder synology.
Heb dus alles gekopieerd, db gekoppeld (had ook wat issues onder synology......), maar nu krijg ik deze foutmelding:

Na wat gegoogle, werd aanbevolen om composer weer te draaien. Toen dacht ik, ik kan hem beter installeren ipv kopiëren (@JCE correct??)

Could not find package grumpydictator/firefly-iii with version 4.8.1.1 in a version installable using your PHP version 5.6.11.

Wat ik overal lees is dat je dan "php72 compose.phar compose " etc moet draaien, echter dit bestand bestaat niet op mijn synology......
Ik heb het eindelijk werkend, bleek onderwater toch niet alle pakketjes aan te staan in het php profiel.
Alleen wel spannend wanneer ik een nieuwe versie wil installeren (tenzij iemand weet hoe ik composer kan forceren php 7.2 te gebruiken ipv 5.x onder synology :) )

• prutsger
  • Laatst online: 11:38
Ik heb Firefly inmiddels ook draaien. Mooi pakket met een aantal functies die ik GNUCash mis, waar ik in het verleden veel mee gestoeid heb. Daarnaast fijn dat het webbased is, hopelijk kan ik mijn vrouw ok meekrijgen in het gebruik omdat we er beide altijd bij kunnen.

1 probleem loop ik nog wel tegenaan. We hebben een ING Oranje Spaarrekening die is gekoppeld aan een betaalrekening. Deze spaarrekening heeft geen rekeningnummer of IBAN. In de CSV-exports staat er bij rekening ook gewoon letterlijk "". Nu heb ik hem wel aangemaakt onder 'Betaalrekeningen' met als naam 'Oranjespaarrekening'. Vervolgens twee regels aangemaakt:
  • Omschrijving begint met "Van Oranje spaarrekening" -> Verander bronrekening naar "Oranjespaarrekening"
  • - Omschrijving begint met "Naar Oranje spaarrekening" -> Verander doelrekening naar "Oranjespaarrekening"[/i]
Maar er wordt dan automatisch een 'crediteur' "Oranjespaarrekening" aangemaakt bij het uitvoeren van die regels en daaronder vind ik alle transacties netjes terug. Hoe kan ik Firefly de bestaande rekening te laten herkennen? Of moet ik dit heel anders aanpakken?

• WheeleE

WheeleE

Dinges

prutsger schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:48:
Ik heb Firefly inmiddels ook draaien. Mooi pakket met een aantal functies die ik GNUCash mis, waar ik in het verleden veel mee gestoeid heb. Daarnaast fijn dat het webbased is, hopelijk kan ik mijn vrouw ok meekrijgen in het gebruik omdat we er beide altijd bij kunnen.

1 probleem loop ik nog wel tegenaan. We hebben een ING Oranje Spaarrekening die is gekoppeld aan een betaalrekening. Deze spaarrekening heeft geen rekeningnummer of IBAN. In de CSV-exports staat er bij rekening ook gewoon letterlijk "". Nu heb ik hem wel aangemaakt onder 'Betaalrekeningen' met als naam 'Oranjespaarrekening'. Vervolgens twee regels aangemaakt:
  • Omschrijving begint met "Van Oranje spaarrekening" -> Verander bronrekening naar "Oranjespaarrekening"
  • - Omschrijving begint met "Naar Oranje spaarrekening" -> Verander doelrekening naar "Oranjespaarrekening"[/i]
Maar er wordt dan automatisch een 'crediteur' "Oranjespaarrekening" aangemaakt bij het uitvoeren van die regels en daaronder vind ik alle transacties netjes terug. Hoe kan ik Firefly de bestaande rekening te laten herkennen? Of moet ik dit heel anders aanpakken?
Kun je een voorbeeld geven van hoe heb jij je categorieën en regels ingedeeld? Ik ben nog steeds aan het puzzelen maar voor mijn gevoel is het nog steeds een grote onoverzichtelijke verzameling.

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

bertuslambertus schreef op donderdag 19 september 2019 @ 23:01:
[...]

Hallo @Zeus

By far het makkelijkst is het om een Docker container te draaien met daarin FFIII. In feite heb je daar twee containers voor nodig: 1 met FFIII zelf, en 1 met MySQL/PostgreSQL. De benodigde documentatie daarvoor staat op de website van FFIII, en kun je 1:1 volgen. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• .SnifraM
  • Registratie: december 2012
  • Niet online
WheeleE schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:54:
[...]

Kun je een voorbeeld geven van hoe heb jij je categorieën en regels ingedeeld? Ik ben nog steeds aan het puzzelen maar voor mijn gevoel is het nog steeds een grote onoverzichtelijke verzameling.
Ik ben overgestapt op het gebruik van tags om alles onder te verdelen. De categorieën gebruik ik alleen nog heel basic. Dus iets van:

- Inkomsten
- Vaste lasten
- Variabele lasten (hier zit HEEL veel in en vrijwel alles wat niet onder Vaste lasten of inkomsten valt).
- Overige (alleen voor dingen als pintransacties, interne overboekingen, etc).

Mijn regels zijn dus ook zo gemaakt dat ik iedere transactie onderverdeel in 1 van de basis categorieen en er vervolgens een tag aan koppel. En helemaal onderaan mijn regels heb ik nog 1 afsluitende regel staan die checked of er een tag aan de transactie hangt, zoniet dan geeft die een tag "No Tag" mee. Zo kan ik makkelijk zien welke transacties "geen tag" hebben en dus even handmatig doen (of een passende regel voor moet bedenken).

Met het tag rapport/overzicht kun je hierdoor ook erg mooie rapporten genereren. Nogmaals de categorieen gebruik ik dus eigenlijk niet meer, behalve dat ik ze niet onder 'geen categorie' wil zien :+ .

lol+lol=hihi

• bertuslambertus
Krisp schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:31:
[...]

By far het makkelijkst is het om een Docker container te draaien met daarin FFIII. In feite heb je daar twee containers voor nodig: 1 met FFIII zelf, en 1 met MySQL/PostgreSQL. De benodigde documentatie daarvoor staat op de website van FFIII, en kun je 1:1 volgen. :)
Mee eens, alleen ondersteund mijn synology helaas geen containers :(

• Tap_
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23-10 20:43
Wat is de laatste versie die nog met de bunq api werkt? Ik wil Firefly weer gaan gebruiken, maar wil graag de api gebruiken. Specifiek ben ik op zoek naar de laatste docker versie die nog werkt.

• Jovink538
Tap_ schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:02:
Wat is de laatste versie die nog met de bunq api werkt? Ik wil Firefly weer gaan gebruiken, maar wil graag de api gebruiken. Specifiek ben ik op zoek naar de laatste docker versie die nog werkt.
4.7.9 werkt bij mij nog.
ook al zegt @JCE dat de api van bunq is verandert en het niet meer werkt, werkt het nog steeds.

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Ik heb begrepen dat het nog steeds werkt idd. Alleen maar mooi! Houd er wel rekening mee dat upgraden straks noodzakelijk is, en dat er wat XSRF bugs zitten in oude versies. Geen vreselijk kritieke dingen maar verkijk je niet op de bunq api. Met de hand transacties schrijven is waardevoller dan klakkeloos importeren.

Als je over 6 maanden komt van “ik wil upgraden en het werkt niet” kan het zijn dat ik weinig voor je kan doen.

• Tap_
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23-10 20:43
@Jovink538
Thanks! Heb hem geinstalleerd en werkt inderdaad.

@JCE
Ik begrijp dat het buiten de support ligt, de import functie is gewoon makkelijk. Gemak dient de mens en ik geloof heilig dat je alles moet automatiseren wat je kunt automatiseren.

Ik ga van het weekend een keus maken. Want de tool wil ik blijven gebruiken :-)

• Jovink538
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de import erg makkelijk vind.
Ik heb het geprobeerd met de csv files maar dat vind ik veel omslachtiger.

• Transportman
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 17:36
Ik vul de transacties handmatig in, omdat ik er toch altijd zelf omschrijvingen op wil zetten. iDEAL komt vaak niet verder dan een of ander vaag transactienummer dat soms via een tussenpartij gaat waardoor automatische import toch niet de juiste info bevat, en pin-transacties komen vaak niet verder dan Betaalautomaat xyz wat betreft omschrijving.

Daarnaast zorgt het ook voor een stukje bewustwording, van wat geef ik nou allemaal uit.

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 19:08
Ik gebruik inmiddels al enige tijd Firefly. Ik ben inmiddels echter van server geswitcht en heb hier geen installatron beschikbaar (vanuit daar had ik hem geïnstalleerd). In verband met updaten e.d wil ik switchen naar een docker image.

Hoe doe ik dit echter het makkelijkste want via export werkt het niet als ik het goed begrijp?

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18:55
Dacht net, laat ik een update uitvoeren. Maar hij start niet meer op. :P

Gelukkig had ik er eigenlijk nog niets echt mee gedaan. Dus kan zo opnieuw beginnen. Ga er nog wel eens voor zitten. Wellicht hetzelfde probleem als met mijn Wordpress installatie waarbij de firewall tussen de DB container en de app container zit.
Nope, ik denk dat de installatie gewoon niet goed gegaan is met de docker-compose manier.

Geen zin om het uit te zoeken. Verwijder het hele gebeuren en begin wel opnieuw. Maar is wel iets wat ik in de gaten moet houden in de toekomst bij een update.

Docker onder Windows overigens. Denk dat ik nog wat anders moet updaten gok ik zo.

Arunia wijzigde deze reactie 05-11-2019 16:21 (34%)

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• RudolfR
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 15:10
@Arunia

Ik had vrij recent ook wat problemen na een update; zie recente posts van mij in dit topic.
Misschien loop jij tegen iets soortgelijks aan. De compose-file is vandaag de dag behoorlijk anders dan pak-em-beet een half jaar geleden.

• Arunia
@RudolfR Denk dat dat het ook is. Zal binnenkort eens terug kijken. Of ik begin dan opnieuw. Weet niet welke versie ik heb, maar verwacht inderdaad van pak hem beet een half jaar terug.

Opnieuw beginnen is denk ik ook makkelijker en sneller om te doen.

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
@Arunia de variable namen zijn gewijzigd. Je kan de goede variabelen vinden in dit bestand. Moet geen rocket science zijn om ze te mappen.

Vanaf nu komt Firefly III ook in alpha en beta versies overigens, check het issue hier.

• Arunia
@JCE Heb het gewoon verwijderd allemaal. Voor de zekerheid.
Toen opnieuw geinstalleerd en nu een whoopsie pagina.

Volgens mij heb ik dit toen ook al eens gehad. Doe het op de compose-file manier.
Ga daar binnenkort eens rustig voor zitten.

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Dag lieve kijkbuiskinderen,

Mijn account is omgetoverd tot een heus "bedrijfsaccount". Daarmee kan ik zonder ruzie te krijgen met de crew onder een alternatief account posten wat ik allemaal over jullie denk ;) maar natuurlijk vooral: support geven op een pietsje formelere wijze dan in het verleden.

Zoals gebruikelijk probeer ik hier altijd te reageren, maar dat lukt niet altijd. Ik blijf het supertof vinden dat jullie elkaar ook support geven, zoals ik dat gewend ben op Tweakers :7

Mocht je er echt niet uitkomen of is het echt een bug, kan je nog steeds een issue openen op GitHub of een mailtje sturen. Op Twitter en GitHub zie je sowieso altijd wat er gaande is rondom Firefly III.

Voor de PSD2 / bunq / API zaken: ik ben nu druk bezig om de code van alle import-routines te scheiden van Firefly III. Omdat dit nogal een Siamese tweeling is, is dat niet makkelijk gedaan. Het einddoel is echter wel om bunq imports, CSV imports en alle andere imports makkelijker en sneller te kunnen supporten door ze los te trekken van Firefly III.

De eerste import tool voor Firefly III is voor CSV bestanden en daarvan is de eerste alpha versie inmiddels uit (onderaan de pagina).

Game on!

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 19:08
Robbie T schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:46:
Ik gebruik inmiddels al enige tijd Firefly. Ik ben inmiddels echter van server geswitcht en heb hier geen installatron beschikbaar (vanuit daar had ik hem geïnstalleerd). In verband met updaten e.d wil ik switchen naar een docker image.

Hoe doe ik dit echter het makkelijkste want via export werkt het niet als ik het goed begrijp?
@Firefly III gefeliciteerd met je bedrijfsaccount ;) . Kan je mij op weg helpen met bovenstaande vraag?

Daarnaast nog een extra vraag; Via het "standaard financieel rapport" kan ik per categorie de uitgaven en inkomsten zien in een aparte tabel. Is er ook een mogelijkheid om een som van deze 2 tabellen te zien, zodat ik zie wat ik daadwerkelijk heb uitgegeven in een bepaalde categorie?

• Don Quijote
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 07:13

Don Quijote

El Magnifico

@Firefly III Kort vraagje over importeren via Salt Edge / Spectre. Ik heb dit nu netjes aan de praat en hij trekt zowel betaal als spaarrekeningen binnen via de ABN Amro. Enige nadeel is dat het de mapping van veld niet juist gaat ofwel niet alle data wordt meegeleverd .Is dit iets wat een bekend probleem is, of heb ik ergens toch iets fout gedaan in het proces (ik zie nergens waar ik het zou kunnen aanpassen)?

Screenshotje als voorbeeld.

https://i.ibb.co/PQ2gXPR/Screenshot-2019-11-13-at-16-35-04.png

Payee/to wordt niet ingevuld. En de description lijkt niet te kloppen.

edit- Heb zelf even met de API zitten spelen. En het lijkt erop dat ABN de payee informatie überhaupt niet meestuurt. Ondanks dat het volgens de documentatie wel meegegeven zou moeten worden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
{
    "data": {
        "id": "2344",
        "code": "abnamro_nl",
        "name": "ABN AMRO",
        "mode": "web",
        "status": "active",
 [...]

"supported_transaction_extra_fields": [
            "additional",
            "closing_balance",
            "information",
            "payee",
            "type"
        ],

Maar als ik daadwerkelijk naar de transactie kijk die terugkomt via de Spectre API:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
        {
            "id": "1991212487",
            "account_id": "10073313",
            "duplicated": false,
            "mode": "normal",
            "status": "posted",
            "made_on": "2019-11-13",
            "amount": -11.99,
            "currency_code": "EUR",
            "description": "Adyen B.V.",
            "category": "transfer",
            "extra": {
                "merchant_id": "d811501691a97b370128a99be0c2dcaf4574059d7156bacd6e6e239921eaf84f",
                "account_balance_snapshot": 347.33,
                "categorization_confidence": 1
            },
            "created_at": "2019-11-13T14:58:32Z",
            "updated_at": "2019-11-13T14:58:32Z"
        }

Staat payee er niet bij in het Extra blok. Dus Spectre lijkt geen optie voor ABN. Voor de volledigheid nog even de echte transactie:

Don Quijote wijzigde deze reactie 13-11-2019 20:01 (82%)

• Barryvdh
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 16:35
Wellicht wat off-topic, en excuses voor het niet installeren vooraf, maar ik was toevallig net aan het kijken naar financiele tools op Github en op Tweakers, en beiden kwam deze voorbij :)

Is het ook mogelijk om naast je inkomen/uitgaven, ook een soort 'voorspelling' te doen? Wellicht wat uit de scope, maar ik zou bijvoorbeeld graag bijhouden wat de verwachte return op mijn beleggingen zijn, hoe de rente van mijn hypotheek afneemt en wat voor impact dat heeft op mijn verwachtte winst, wat er gebeurd als ik meer spaar/aflos/investeer etc :)

Edit: Ah helaas, zie nu op https://docs.firefly-iii.org/support/features:
Firefly III will not support stock accounts, investment tracking, real estate or other features besides basic personal finances. If you're looking for something like that, please check out GNUCash.
Firefly III won't support the ability to predict expenses, give you a look into the future or do financial planning. The present is hard enough to manage at the moment.

Barryvdh wijzigde deze reactie 14-11-2019 10:56 (29%)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True