Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
TweakerVincent schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 23:17:
ik wil een ipad 12 inch pro kopen, echter komt begin oktober de nieuwe uit :'( Wat zouden jullie doen? Wachten of instant kopen? Beetje zonde als ik nu de 2018 koop als over 2 mnd de nieuwste uitkomt...
Als je kunt wachten dan zou ik dat zeker doen.

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 15:43
syltheboy schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 23:45:
[...]

Als je kunt wachten dan zou ik dat zeker doen.
kan altijd maar 30 oktober 2019 is zover weg :(

• Rino
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 11:10
TweakerVincent schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 23:49:
[...]

ik vraag me 't zelfde af, echter kan je jezelf afvragen of:
1. deze iPad Pro 2018 al te "langzaam" is, waardoor je zou moeten wachten op een snellere?
2. de 2019 versie niet weer ca €100 duurder is dan de huidige nu
3. De 2018 versie per november opeens €150/200 goedkoper wordt, waardoor je de 2018 goedkoper kan krijgen dan nu

gevoelsmatig wil ik ook steeds de snelste, maar rationeel gezien zou 2018 'ook al' voldoen.

• kevinl
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16-03 09:06

kevinl

Yellow van

RoyK schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:15:
het is even afwachten wat er gaat gebeuren allemaal. Ik ben meer nieuwsgierig naar hun nieuwe tekensoftware voor de iPad
Ik ben heel benieuwd naar Photoshop op de Ipad. Hoop dat je binnenkort kan testen.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• Johanzl
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 03-12-2019
TweakerVincent schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 23:49:
[...]

Ik ben zelf ook aan t kijken voor een nieuwe IPad. ...En verwacht eigenlijk dat er helemaal geen nieuwe Pro in 2019 verschijnt.

• TweakerVincent
Johanzl schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 07:44:
[...]

Ik ben zelf ook aan t kijken voor een nieuwe IPad. ...En verwacht eigenlijk dat er helemaal geen nieuwe Pro in 2019 verschijnt.
Waarom zou er geen nieuwe komen?

• ppl
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Een nieuwe zoals de huidige iPad Pro's zullen er vast niet komen, dat is maar eens in de zoveel tijd, maar een gewone spec bump met een paar kleine leuke extraatjes is altijd mogelijk.

Als je wilt en kunt wachten dan gewoon doen. Misschien kun je dan de nieuwe scoren of juist de oude voor een lagere prijs. Als je niet kunt/wilt wachten dan is er geen reden om nu niet de huidige iPad Pro te kopen. Met wachten kun je je echter nog wel even wat verder verdiepen in de iPad Pro, de accessoires, iPadOS, etc.

• TweakerVincent
ppl schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 16:09:
Een nieuwe zoals de huidige iPad Pro's zullen er vast niet komen, dat is maar eens in de zoveel tijd, maar een gewone spec bump met een paar kleine leuke extraatjes is altijd mogelijk.

Als je wilt en kunt wachten dan gewoon doen. Misschien kun je dan de nieuwe scoren of juist de oude voor een lagere prijs. Als je niet kunt/wilt wachten dan is er geen reden om nu niet de huidige iPad Pro te kopen. Met wachten kun je je echter nog wel even wat verder verdiepen in de iPad Pro, de accessoires, iPadOS, etc.
Ik bedoel idd spec upgrades. Probleem is dat je altijd wel kunt wachten. Heb eea uitgezocht en denk dat ik 1800 euro inc ass. kwijt ben wat een prima prijs is.

Gebruiken als 2e scherm lijkt me ideaal icm macbook pro of Mini (als iOs 13 uitkomt).

Maar natuurlijk is dit ook weer een luxe product die ik niet per se nodig heb, maar goed je moet iets met je geld

• Johanzl
  • Laatst online: 03-12-2019
TweakerVincent schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 15:14:
[...]

Waarom zou er geen nieuwe komen?
iPad Pro 12.9in (1st gen): Nov 2015
iPad Pro 9.7in: Mar 2016
iPad Pro 12.9in (2nd gen): Jun 2017
iPad Pro 10.5in: Jun 2017
iPad Pro 12.9in (3rd gen): Nov 2018
iPad Pro 11in: Nov 2018

Ik denk even hardop.
Dit zou betekenen dat het de snelste opvolger tot nu toe is. Het is zeker niet uitgesloten natuurlijk, maar maart 2020 is aan de hand van de vorige releases waarschijnlijker.
Aan de andere kant is het dan wel ‘t eerste jaar dat er helemaal geen nieuwe pro uitkomt.

• TweakerVincent
Johanzl schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 22:29:
[...]

iPad Pro 12.9in (1st gen): Nov 2015
iPad Pro 9.7in: Mar 2016
iPad Pro 12.9in (2nd gen): Jun 2017
iPad Pro 10.5in: Jun 2017
iPad Pro 12.9in (3rd gen): Nov 2018
iPad Pro 11in: Nov 2018

Ik denk even hardop.
Dit zou betekenen dat het de snelste opvolger tot nu toe is. Het is zeker niet uitgesloten natuurlijk, maar maart 2020 is aan de hand van de vorige releases waarschijnlijker.
Aan de andere kant is het dan wel ‘t eerste jaar dat er helemaal geen nieuwe pro uitkomt.
Top dus pas maart mss. Wil hem nu eigenliik wel hebben en dan de grootste versie

• TweakerVincent
Ik ben nog steeds op zoek naar killer reasons om mijn air 2 te upgraden naar ipad pro 12.

Kan niet echt goed argumenten vinden om 1800 euro (inc asse.) te verbranden. Ik speel geen spellen en gebruik hem echt als tablet.

Leren tekenen lijkt me tof maar ben bang dat ik geen talent heb.

Geld heb ik wel dus dat is het probleem niet.

Toch maar doen?

• MysticX
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
TweakerVincent schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 14:39:
Ik ben nog steeds op zoek naar killer reasons om mijn air 2 te upgraden naar ipad pro 12.

Kan niet echt goed argumenten vinden om 1800 euro (inc asse.) te verbranden. Ik speel geen spellen en gebruik hem echt als tablet.

Leren tekenen lijkt me tof maar ben bang dat ik geen talent heb.

Geld heb ik wel dus dat is het probleem niet.

Toch maar doen?
Als je geen reden ziet, waarom zou je dan willen upgraden? De Air 2 is nog capabel genoeg om als iPad te fungeren, uiteraard wellicht wat traagjes, maar dat zou moeten meevallen. Wat denk je ermee te bereiken als je zou upgraden? Ben er iets mee van plan? Ga je hem gebruiken icm de Pencil bijvoorbeeld?

Ik had ook heel lang een Air 2 en dat vond ik toch wel een van de beste iPads. Helaas was die defect gegaan en ben ik toen overgestapt naar de Pro 11.

Alleen als je Air 2 kapot is of geen updates meer ontvangt, dan zou je moeten upgraden.

 Mac Mini 2018 / MBP 13 inch 2018ell /  iPhone 11 Pro Max Gold / D XPS 15 7590 4K / OnePlus 7T Pro McLaren Edition

• TweakerVincent
RWK__ schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 16:17:
[...]

Als je geen reden ziet, waarom zou je dan willen upgraden? De Air 2 is nog capabel genoeg om als iPad te fungeren, uiteraard wellicht wat traagjes, maar dat zou moeten meevallen. Wat denk je ermee te bereiken als je zou upgraden? Ben er iets mee van plan? Ga je hem gebruiken icm de Pencil bijvoorbeeld?

Ik had ook heel lang een Air 2 en dat vond ik toch wel een van de beste iPads. Helaas was die defect gegaan en ben ik toen overgestapt naar de Pro 11.

Alleen als je Air 2 kapot is of geen updates meer ontvangt, dan zou je moeten upgraden.
denk dat je helemaal gelijk hebt. Heb ook een Sufrace pro met pen maar gebruik die ook niet echt (pensil).

• MysticX
  • Niet online
TweakerVincent schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 16:29:
[...]

denk dat je helemaal gelijk hebt. Heb ook een Sufrace pro met pen maar gebruik die ook niet echt (pensil).
Ah zelfs een Surface Pro, dan lijkt een iPad me echt overbodig haha. :D

 Mac Mini 2018 / MBP 13 inch 2018ell /  iPhone 11 Pro Max Gold / D XPS 15 7590 4K / OnePlus 7T Pro McLaren Edition

• swiebert
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15:44
Inmiddels ben ik toe aan mijn derde Ipad Pro.. de reden light bleeding aan de schermranden (net alsof er lampjes aan de zijkant v.h. Scherm zitten die feller oplichten). Gevolg een vlekkerig beeld. Vraag me af of dit een algemeen probleem van die dingen is of niet?

• DaKa86
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 03-04 06:26
Vandaag ga ik er ook maar aan geloven...

Ik ga voor de 11 inch 256gb space grey.
Lijkt me een meer dan prima vervanger van mijn inmiddels verkochte Air 2 64gb.

Heerlijk om daar straks alle GoPro filmpjes mee te editen, Netflix series offline mee te bekijken en wat al niet meer!

Hebben ze inmiddels de resolutie al op orde mbt de verschillende apps?

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14:41
DaKa86 schreef op zondag 8 september 2019 @ 09:26:

Heerlijk om daar straks alle GoPro filmpjes mee te editen, Netflix series offline mee te bekijken en wat al niet meer!

99% van de apps wel. Enkel sommige minder bekende en goed bijgehouden apps niet.. maar dat is de vraag of je die überhaupt “wilt” gebruiken. ;)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• astonmbp
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 08-04 14:38
DaKa86 schreef op zondag 8 september 2019 @ 09:26:

Kan je niet beter een maandje wachten? Mogelijk wordt de iPad Pro ook vernieuwd in oktober.

iMac 27" 2.93Ghz i7 120GB SSD 1TB 8GB HD5750 | iPhone 5 32GB Zwart | iPad 2 32GB | MacBook Pro 15" 2.33Ghz 320GB HDD 3GB Ram

• DaKa86
astonmbp schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:19:
[...]

Kan je niet beter een maandje wachten? Mogelijk wordt de iPad Pro ook vernieuwd in oktober.
Tuurlijk, maar nu is de (voor Apple begrippen) aanbieding voor de Pro 11” wel redelijk interessant.
Anders ga je voor de vernieuwde eerst weer een poos de hoofdprijs betalen.

• Michiel706
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 06-04 19:36
Beste tweakers / ervaringsdeskundigen,

Ik ben al een tijdje aan het oriënteren voor een vervanger van mijn iPad Air (2013) en mijn MacBook Pro (2011). Ik overweeg een iPad pro 11 inch 64GB.

De MBP gebruiken we de laatste jaren bijna niet meer, enkel voor Office (Word, Excel) en om foto's van onze spiegelreflex camera op de laptop te zetten en te bewerken in de Foto's app. Van de MBP wordt een back-up gemaakt in onze Time Capsule. Omdat de SSD (die ik een aantal jaren geleden in de MBP gezet heb) snel vol zit, maken we van de foto’s app om de pakweg 2 jaar een nieuwe bibliotheek aan. De oude bibliotheken schrijf ik dan over op een externe harde schijf.
De iPad Air wordt nog steeds dagelijks veel gebruikt, voor alles wat we niet op de laptop doen, zoals: Ziggo (terug kijken), Netflix, NPO, YouTube, snel iets op internet opzoeken, etc.

Wat ik zou willen weten: als ik voor een Ipad Air 11inch 64GB ga, kan ik daarmee de taken doen die ik op mijn MBP deed? Met name wil ik de foto’s van onze camera halen en dan in de foto’s app bibliotheek zetten. Is die werking van de foto’s app op de iPad hetzelfde als op de MBP? Kan ik van de iPad Pro een back up maken op mijn Time Capsule? Kan ik op de foto's app op de iPad ook een nieuwe bibliotheek aanmaken als de opslag vol raakt?

Waarom duurt snoozen maar 9 minuten?

• Jeroen O
  • Laatst online: 11:40
Michiel706 schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:48:

Ik ben al een tijdje aan het oriënteren voor een vervanger van mijn iPad Air (2013) en mijn MacBook Pro (2011). Ik overweeg een iPad pro 11 inch 64GB.
In principe een goede keuze. Ik heb zelf ook een iPad pro 11” (maar dan met 512 GB) en ik ben er erg tevreden over.
Houd er wel rekening mee dat er in oktober mogelijk een nieuwer model wordt aangekondigd. Wellicht is dat een optie als je perse het nieuwste van het nieuwste wilt. Wil je dit niet, dan wordt het huidige model welke je nu wilt kopen wellicht goedkoper.
De MBP gebruiken we de laatste jaren bijna niet meer, enkel voor Office (Word, Excel) en om foto's van onze spiegelreflex camera op de laptop te zetten en te bewerken in de Foto's app. Van de MBP wordt een back-up gemaakt in onze Time Capsule. Omdat de SSD (die ik een aantal jaren geleden in de MBP gezet heb) snel vol zit, maken we van de foto’s app om de pakweg 2 jaar een nieuwe bibliotheek aan. De oude bibliotheken schrijf ik dan over op een externe harde schijf.
De iPad Air wordt nog steeds dagelijks veel gebruikt, voor alles wat we niet op de laptop doen, zoals: Ziggo (terug kijken), Netflix, NPO, YouTube, snel iets op internet opzoeken, etc.

Wat ik zou willen weten: als ik voor een Ipad Air 11inch 64GB ga, kan ik daarmee de taken doen die ik op mijn MBP deed?
Microsoft heeft iOS versies van Word en Excel. Deze kun je op de iPad draaien. Geen idee of dit goed werkt, want zelf gebruik ik de alternatieven van Apple (Pages en Numbers). Voor licht administratief werk, werken deze apps uitstekend. Mocht je deze nog niet hebben, dan krijg je ze meestal gratis bij de aanschaf van een nieuwe iPad. Als je veel wilt typen, verdient het wel de aanbeveling om er een los toetsenbord bij te kopen.

Eventueel kun je dit al op je huidge iPad testen of je hier goed mee kunt werken.
Met name wil ik de foto’s van onze camera halen en dan in de foto’s app bibliotheek zetten.
Dit is mogelijk. Je kunt in de winkel een USB-C hub kopen met USB, SD en/of micro-SD. Hiermee kun je rechtstreeks de foto’s van je camera importeren in de foto’s app.
Is die werking van de foto’s app op de iPad hetzelfde als op de MBP?
Volgens mij komt de functionaliteit wel grotendeels overeen. Zelf gebruik ik alleen de basisfunctionaliteit.
Je kunt wat bewerkingen uitvoeren, maar je kunt dit ook met apps van derden. Wellicht kunnen anderen hier meer over zeggen.
Kan ik van de iPad Pro een back up maken op mijn Time Capsule?
Voor zover ik weet kan dit niet en werkt de foto’s app uitsluitend met iCloud. Wel wordt het bestandssysteem in iOS 13 wat meer open, waardoor het mogelijk moet zijn om bestanden weg te schrijven naar bijvoorbeeld een USB schijf. Wellicht geldt dit ook voor foto’s
Kan ik op de foto's app op de iPad ook een nieuwe bibliotheek aanmaken als de opslag vol raakt?
Voor zover ik weet kan dit ook niet. Je kunt een iPad kopen met meer opslag, of gebruik maken van iCloud fotobibliotheek. Dit laatste kan ook vanaf de mac. Indien de lokale opslag vol raakt, worden de foto’s lokaal weer gewist en opnieuw gedownload wanneer je ze wilt gebruiken.
Voor meer iCloud opslag kun je een abonnement nemen. Bijvoorbeeld 200 GB voor 3 euro per maand. Daar kun je heel veel foto’s mee opslaan.

• jodeltje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Michiel706 schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:48:

Wat ik zou willen weten: als ik voor een Ipad Air 11inch 64GB ga, kan ik daarmee de taken doen die ik op mijn MBP deed? Met name wil ik de foto’s van onze camera halen en dan in de foto’s app bibliotheek zetten. Is die werking van de foto’s app op de iPad hetzelfde als op de MBP? Kan ik van de iPad Pro een back up maken op mijn Time Capsule? Kan ik op de foto's app op de iPad ook een nieuwe bibliotheek aanmaken als de opslag vol raakt?
Als je zoveel opslag nodig hebt zou ik gewoon een versie met veel opslag kopen, voorkomt een hoop gehannes. Daarnaast vind ik de iPad pro zeer onhandig met bestanden, ik zou de MacBook erbij houden voor dat soort dingen.

Ik heb het ‘alles op de iPad pro’ 2 jaar geleden ook geprobeerd en tekstverwerken zonder muis, net als objecten/tabellen toevoegen in Word etc. is toch bijzonder onhandig op de iPad. Ik ben van alleen een iPad pro, naar een Surface pro, naar een iPad en een laptop gegaan, waarbij alles gewoon weer perfect werkt.
IpadOS is een goede verbetering maar w.m.b. nog mijlenver bij een écht OS vandaan. Hou die MacBook in de buurt.

• astonmbp
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 08-04 14:38
DaKa86 schreef op zondag 8 september 2019 @ 12:28:
[...]

Tuurlijk, maar nu is de (voor Apple begrippen) aanbieding voor de Pro 11” wel redelijk interessant.
Anders ga je voor de vernieuwde eerst weer een poos de hoofdprijs betalen.
De huidige iPad Pro zal nog goedkoper worden als een nieuwe uit is. Je hoeft dan natuurlijk niet de nieuwste te kopen ;)

iMac 27" 2.93Ghz i7 120GB SSD 1TB 8GB HD5750 | iPhone 5 32GB Zwart | iPad 2 32GB | MacBook Pro 15" 2.33Ghz 320GB HDD 3GB Ram

• DaKa86
astonmbp schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:52:
[...]

De huidige iPad Pro zal nog goedkoper worden als een nieuwe uit is. Je hoeft dan natuurlijk niet de nieuwste te kopen ;)
Ik ga de Pro retourneren, mijn kolenschop handen kunnen niet echt overweg met de smalle bezels.

Misschien probeer ik nog wel een 10.5 Pro te scoren of anders is de nieuwe Air ook goed genoeg.
Of.... wachten op de nieuwe 10.2” 8)7

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
DaKa86 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:05:
[...]

Ik ga de Pro retourneren, mijn kolenschop handen kunnen niet echt overweg met de smalle bezels.

Misschien probeer ik nog wel een 10.5 Pro te scoren of anders is de nieuwe Air ook goed genoeg.
Of.... wachten op de nieuwe 10.2” 8)7
:')

Ik gok dat de komende ipad 10.2 geen upgrade gaat zijn tov de pro 10.5 (of air 2019).
Als ex air 2019 bezitter kan ik je wel vertellen dat de pro 10.5 een stuk fijner werkt dan de air 2019, die erg sluggish overkomt ivm het missen van ProMotion. Ook het stereo geluid is een groot gemis.

[Voor 28% gewijzigd door WouterL op 10-09-2019 11:08]

• Michiel706
Thanks voor de verhelderende reacties! :)
Microsoft heeft iOS versies van Word en Excel. Deze kun je op de iPad draaien. Geen idee of dit goed werkt, want zelf gebruik ik de alternatieven van Apple (Pages en Numbers). Voor licht administratief werk, werken deze apps uitstekend. Mocht je deze nog niet hebben, dan krijg je ze meestal gratis bij de aanschaf van een nieuwe iPad. Als je veel wilt typen, verdient het wel de aanbeveling om er een los toetsenbord bij te kopen.

Eventueel kun je dit al op je huidge iPad testen of je hier goed mee kunt werken.
Ik verwacht het niet, maar kan ik een Word bestand openen met Pages en andersom? Als ik op mijn werk een word bestand opsla en deze op de ipad wil openen, is dan de opbouw van het document (in Word voor iPadOS) hetzelfde op de iPad? Ik merk dat de opbouw van Word voor Windows en Word voor MacOS soms de opbouw verspringt.

[Voor 6% gewijzigd door Michiel706 op 10-09-2019 17:15]

• Jeroen O
Je kunt Word bestanden openen in Pages. Maar zoals altijd met andere tekstverwerkers dan Word, kan de opmaak en layout er anders uit zien. Als er al verschil zichtbaar is tussen de Windows en macOS versies van Word, dan kun je zeker verschillen verwachten tussen Word en Pages.

Al was het al omdat diverse lettertypen ontbreken op de iPad. Hier krijg ik regelmatig meldingen van.

Andersom verwacht ik niet dat je direct Pages documenten kunt openen in Word, maar je kunt in Pages wel een document opslaan als Word bestand. Hetzelfde geldt voor Numbers en Excel.

• Noxa
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 13:14
Ik sta op het punt om de trekker over te halen voor een iPad Pro.... maar zoals altijd met Apple is er een nieuw model om de hoek. Met, als we de geruchten mogen geloven, waarschijnlijk een betere camera en snellere processor.

Super tof om de laatste versie te hebben. Maar heb je die snellere chip en fancy camera nodig. Ergo, kan ik niet net zo goed het huidige model kopen?

Dus beste iPad Pro gebruikers maken jullie weleens foto's met je iPad Pro? En wat betreft processor kracht, zou een snellere processor je doen besluiten om te upgraden? Of andersom, mis je nu vermogen van de chip?

Ik ga hem gebruiken naast of tzt ter vervangen van mijn MacBook Pro uit 2012.

• Bardu
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 13:30
Ik heb mijn iPad Pro 12.9” nu een maandje. Ik heb er nog geen foto mee gemaakt, daar heb ik mijn telefoon wel voor.
De processor voelt supersnel. Met het toetsenbord erbij kan ik gewoon blind typen en zelfs alt-tab (Command - Tab ;) ) werkt superhandig om snel te wisselen tussen apps. Ik gebruik Microsoft Office op de iPad en dat werkt heel soepel. Heel benieuwd of iPadOS 13 daar nog iets aan gaat toevoegen.

Ik heb veel vergaderingen in de gemeente (commissielid) en moet vaak wisselen tussen pdf’s, waar ik met mijn pen aantekeningen op kan maken, OneNote voor mijn eigen aantekeningen en de browser om dingen na te zoeken. Werkt heerlijk soepel.

Ik vraag me echt af waar je de camera voor nodig hebt. Het enige waar ik deze voor gebruik is voor videoconferences, maar daarvoor is de huidige camera al prima.

• fruitsla2800
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 02:53

fruitsla2800

PSN : Fruitsla379

Noxa schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:28:
Ik sta op het punt om de trekker over te halen voor een iPad Pro.... maar zoals altijd met Apple is er een nieuw model om de hoek. Met, als we de geruchten mogen geloven, waarschijnlijk een betere camera en snellere processor.

Super tof om de laatste versie te hebben. Maar heb je die snellere chip en fancy camera nodig. Ergo, kan ik niet net zo goed het huidige model kopen?

Dus beste iPad Pro gebruikers maken jullie weleens foto's met je iPad Pro? En wat betreft processor kracht, zou een snellere processor je doen besluiten om te upgraden? Of andersom, mis je nu vermogen van de chip?

Ik heb een half jaar geleden mijn macbook ingewisseld voor een ipad pro 12.9 en ben er zeer tevreden van. Toestel werkt heel soepel en snel dus over de cpu zou ik me niet teveel zorgen maken. Heb ook zo’n smart keyboard waardoor het mijn macbook eigenlijk perfect vervangt. Ik zou dus niet upgraden naar het volgend model.

Ik heb gisteren de nieuwe ios geinstalleerd maar nu gaat de batterij van mijn ipad precies minder lang mee.
Hebben hier nog mensen last van toevallig ?

• Patrick89
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 12:45

Patrick89

PSN : Gamesource

Iemand nog aanbevelingen voor een goedkoper toetsenbord dan ? Twijfel al wel langer over een toetsenbord namelijk. De smart variant wordt mij ietsje te prijzig

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

• fruitsla2800
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 02:53

fruitsla2800

PSN : Fruitsla379

Patrick89 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 18:03:
Iemand nog aanbevelingen voor een goedkoper toetsenbord dan ? Twijfel al wel langer over een toetsenbord namelijk. De smart variant wordt mij ietsje te prijzig
Logitech heeft een aantal losse keyboards maar ook een gelijkaardig zoals het smart keyboard van apple.
Logitech Slim Folio Pro.

• Amaze86
  • Nu online
Noxa schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:28:

Hier hetzelfde,ik wacht nog tot eind oktober :) Hopelijk kondigen ze de opvolger aan.

• funske
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12:26
Vandaag mijn nieuwe iPad Pro 2018 binnen gekregen. Nu wil ik hem graag aansluiten op mijn iMac (late 2013) zodat ik via iTunes kan synchroniseren cq bestanden over kan zetten.
Maar de kabel die erbij geleverd wordt is USB-C aan beide kanten.
Hoe kan ik dit toch voor elkaar krijgen??

Have Fun Funske

• Werkhoven
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 10:58
funske schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 19:29:
Vandaag mijn nieuwe iPad Pro 2018 binnen gekregen. Nu wil ik hem graag aansluiten op mijn iMac (late 2013) zodat ik via iTunes kan synchroniseren cq bestanden over kan zetten.
Maar de kabel die erbij geleverd wordt is USB-C aan beide kanten.
Hoe kan ik dit toch voor elkaar krijgen??
USB-A naar USB-C kabel. Ik gebruik er zelf een van Belkin en die werkt prima.

• syltheboy
  • Niet online
Werkhoven schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 19:42:
[...]

@funske Of je koopt een adaptertje. Deze bijvoorbeeld. Zelf heb ik daar geen ervaring mee, wel andersom.

• ppl
  • Niet online
Of syncen via wifi.

• syltheboy
  • Niet online
Volgens mij moet je hem eerst bedraad aangesloten hebben, of is dat voor iPadOS 13 een ander verhaal? Toen ik die van mij net had, moest het tenminste wel.

[Voor 22% gewijzigd door syltheboy op 01-11-2019 22:13]

• PacinoAllstars
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 08-04 07:03
Twijfel ook om een ipad pro te halen (12.9). Las alleen dat er in q1 2020 een nieuwe schijnt uit te komen. In hoeverre is jullie ervaring met het doorverkopen/inruilen van dit soort spullen?

Stel ik koop nu die ipad pro voor zo een 1200/1300. Voor hoeveel kan ik die dan in nieuw staat doorverkopen/inruilen voor zijn opvolger?

• syltheboy
  • Niet online
PacinoAllstars schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 08:17:
Twijfel ook om een ipad pro te halen (12.9). Las alleen dat er in q1 2020 een nieuwe schijnt uit te komen. In hoeverre is jullie ervaring met het doorverkopen/inruilen van dit soort spullen?

Stel ik koop nu die ipad pro voor zo een 1200/1300. Voor hoeveel kan ik die dan in nieuw staat doorverkopen/inruilen voor zijn opvolger?
Inruilen bij Apple zou ik niet doen, al is het wel de makkelijkste optie. Via Tweakers V&A of Marktplaats krijg je er simpelweg meer geld voor terug. Over het algemeen is alles van Apple goed door te verkopen voor een nette prijs.

Als je nu al twijfelt, dan zou ik gewoon een paar maanden wachten op het 2020 model. Na een paar maanden het 2018 model doorverkopen vind ik persoonlijk zonde van de honderden euro's verlies bij doorverkoop.

• funske
Werkhoven schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 19:42:
[...]

Kun je mij ook vertellen welke van Belkin??
Is het toevallig deze: Belkin MIXIT DuraTek USB-C to USB-A?

Have Fun Funske

• Jeroen O
funske schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:39:
[...]

Die kun je inderdaad gebruiken. Ik heb deze ook gekocht om mijn iPad aan te kunnen sluiten op mijn macbook pro 2015 en hij werkt prima.

Synchroniseren via Wi-Fi raadt ik af, want dat functioneert niet (betrouwbaar).

• funske
Jeroen O schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:44:
[...]

Die kun je inderdaad gebruiken. Ik heb deze ook gekocht om mijn iPad aan te kunnen sluiten op mijn macbook pro 2015 en hij werkt prima.

Synchroniseren via Wi-Fi raadt ik af, want dat functioneert niet (betrouwbaar).
Syncen via Wifi doe ik eigenlijk nooit, omdat ik daarbij zelf ook al een paar keer tegen problemen op ben gelopen. Vandaar mijn vraag over welke kabel :)

Have Fun Funske

• syltheboy
  • Niet online
Zelf update ik wekelijks muziek via Wi-Fi en dat gaat prima.

• Jeroen O
Bij mij wil het niet betrouwbaar werken, hoewel het onder macOS wel beter gaat als onder windows. Soms gaat het goed, maar vaak klik je op synchroniseren en dan klapt ie er gewoon uit. Soms meerdere keren achter elkaar. Op Windows had ik dan nog vaak het probleem dat de verbinding helemaal niet meer hersteld werd.

Op een gegeven moment ben je het zat en pak je maar weer een kabeltje.

• funske
syltheboy schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:54:
Zelf update ik wekelijks muziek via Wi-Fi en dat gaat prima.
Over het algemeen gaat het wel goed, maar ik heb ruim 2100 mp3's en daarvan ben ik door Wifi toch wel eens een paar kwijtgeraakt.
Maar aangezien al die nummers op mijn iMac staan, kon ik ze weer wel terugzetten.

Have Fun Funske

• funske
syltheboy schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 22:12:
[...]

Volgens mij moet je hem eerst bedraad aangesloten hebben, of is dat voor iPadOS 13 een ander verhaal? Toen ik die van mij net had, moest het tenminste wel.
Klopt, is nog steeds zo!

Have Fun Funske

• Werkhoven
funske schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:39:
[...]

Ik heb deze https://www.coolblue.nl/p...1-usb-c-to-usb-a-3-1.html

• Noxa
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 13:14
PacinoAllstars schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 08:17:

Ik heb 2 maanden geleden getwijfeld of ik wacht op de nieuwe iPad. Na een paar weken wachten toch de trekker overgehaald voor een huidig model. Helemaal tevreden mee, mijn MacBook wordt nagenoeg niet meer gebruikt sindsdien.

Ik ging overstag omdat een update waarschijnlijk alleen een snellere chip heeft en een betere camera. Die camera gebruik je niet en ik vind het iPadOS nu zo snel/snappy dat ik me niet voor kan stellen dat het nog sneller kan. Marginal gains dus. Ik zou zeggen koop hem nu als je dat graag wilt.

Wat betreft doorverkoop waarde zit je wel safe bij Apple producten. Ik heb diverse iPad’s, iPhones en Macs voor een goede prijs kunnen verkopen. Soms zelfs boven verwachting goed. Als je er zuinig mee doet, hoesje etc dan is het mijns inziens een goede investering.

• HEY_DUDE
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 09:31
Na een maandje eigenaar te zijn van een iPad pro ben ik van mening dat het apparaat op dit moment een slecht product is dat zijn pro beloftes niet nakomt. Mijn grootste problemen tot nu toe op iPadOS 13, 13.1 en 13.2:

Overzetten van bestanden vanaf SD card: Als ik in de files app 1 file of folder selecteer en dit bestand kopieer naar local storage dan gaat dit goed. Bij 2 of meer bestanden crasht de gehele files app.

Overzetten van bestanden naar een externe SSD (Samsung T3) gaat rete traag. Ca. 10MB/s. Daarvoor heb ik geen USB-c aansluiting nodig. Dit is zelfs onder de specs van USB 2.0. En ik ben niet de enige:

https://discussions.apple.com/thread/250694039?page=1

Het is onmogelijk om bestanden te verwijderen van local storage. Als je een bestand verwijderd dan komen ze soms in recently deleten items en soms niet. Soms kan ik ze uit recently deleten items verwijderen en soms niet. In recent items blijven verwijderde bestande zichtbaar, als ik op info klik geeft hij aan dat de bestanden in .trash staan. Maar er is geen enkele manier om .trash te verwijderen.

De zoekfunctie doet het soms en soms niet. De zoek functie is wel de belangrijkste functie om een app to openen of een bestand of instelling te vinden. Dit gaat zwaar ten koste van de gebruiksvriendelijkheid.

Ik krijg regelmatig melding in safari dat mijn iPad niet verbonden is met internet. Terwijl ik in een ander tabje geen enkel probleem ervaar.

De files app is met iPadOS 13.2 iets bruikbaarder geworden, t/m 13.1 duurde het soms minuten om de inhoud van een folder te tonen. En vervolgens staan er maar 2 bestanden in.

Verder veel random crashes van apps en glitches. Interface elementen die niet gefreshed worden of op de voorgrond blijven. Geeft vooral nog een beetje extra het gevoel dat iPadOS met versie 13.2 nog steeds niet af is.

Mijn main use case is het overzetten en editen van GoPro filmpjes. Bovenstaande functies zijn niet voor iedereen relevant, maar voor mij is de iPad niet bruikbaar. Ik overweeg garantie te gaan claimen bij coolblue.

• palthe
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 08:12
Nog anderen die een lichte buiging ervaren met de 12.9? Heb hem nu 11 maandjes en zie toch wel wat verloop als ik hem plat leg. Ik weet dat dit een bekend issue is, maar was even benieuwd naar garantie ervaringen hier.

• funske
Zojuist deze kabel 'Belkin MIXIT DuraTek USB-C to USB-A' aangesloten op mijn iPad en mijn iMac, maar ik krijg noch een reactie op mijn iPad noch op mijn iMac. Ook nog geprobeerd met de iPad van mijn vrouw, maar daar hetzelfde resultaat.

Iemand een tip??

Inmiddels is het al gelukt. Maar wel op een hele aparte manier.
Nadat ik hem aangesloten had gebeurde er helemaal niets. Pas toen ik een app opende werd mij gevraagd of ik die computer wel vertrouwde. Op ja geklikt en toen was het prima; verbinding!! :? 8)7.

[Voor 34% gewijzigd door funske op 06-11-2019 15:47]

Have Fun Funske

• Jeroen O
Dat is standaard wanneer je een iPhone of iPad voor het eerst met een PC verbind. Dat is om te voorkomen dat onbevoegden via een PC bij je gegevens op je iOS device kunnen komen.

• toantoan
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 09:05
Iemand die vorig jaar weet hoeveel de iPad Pro ongeveer daalt tijdens de Black Friday acties? Zie hem nu bij de media markt voor een prijs van 797 maar 1. Ben bang dat die nog verder daalt tijdens Black Friday 2. Ik koop niet graag bij de mediamarkt 😜, maar het jeukt wel om hem nu alvast te halen.

• MacorgaZ
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 15:28
toantoan schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 21:17:
Iemand die vorig jaar weet hoeveel de iPad Pro ongeveer daalt tijdens de Black Friday acties? Zie hem nu bij de media markt voor een prijs van 797 maar 1. Ben bang dat die nog verder daalt tijdens Black Friday 2. Ik koop niet graag bij de mediamarkt 😜, maar het jeukt wel om hem nu alvast te halen.
Hij is nu 689 euro na kortingen bij Amazon.de! Ik heb hem besteld, is altijd nog terug te sturen (tot 31 januari volgend jaar ivm Kerstmis-beleid) mocht ie nog goedkoper te vinden zijn de komende weken.

[Voor 4% gewijzigd door MacorgaZ op 10-11-2019 19:08]

Tesla Model 3 SR+ Midnight Silver / Black / 18" No-Aero

• toantoan
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 09:05
MacorgaZ schreef op zondag 10 november 2019 @ 19:07:
[...]

Hij is nu 689 euro na kortingen bij Amazon.de! Ik heb hem besteld, is altijd nog terug te sturen (tot 31 januari volgend jaar ivm Kerstmis-beleid) mocht ie nog goedkoper te vinden zijn de komende weken.
Ik heb nog nooit wat besteld bij Amazon.de, laat staan met electronica. Zijn ze coulant met het terugsturen en is dat gratis?(uit de doos en gebruikt zonder schade). Kan ik gewoon bij Apple aankloppen mbt garantie? Zo ja, dan bestel ik hem ook meteen 😋

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
toantoan schreef op zondag 10 november 2019 @ 19:44:
[...]

Ik heb nog nooit wat besteld bij Amazon.de, laat staan met electronica. Zijn ze coulant met het terugsturen en is dat gratis?(uit de doos en gebruikt zonder schade). Kan ik gewoon bij Apple aankloppen mbt garantie? Zo ja, dan bestel ik hem ook meteen 😋
Ja en ja. Meerdere malen geretourneerd. Garantie en via Apple en via Amazon. Amazon garantie is trouwens uitstekend.

• Deeks
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 13-11-2019
Niemand die ervaringen deelt over Apple pencil 2e gen....ik wil graag weten hoe goed dit met goodnotes icm handschriftherkenning werkt.

En is de 11” versie niet wat te klein om op te schrijven?

• syltheboy
  • Niet online
Deeks schreef op woensdag 13 november 2019 @ 23:49:
Niemand die ervaringen deelt over Apple pencil 2e gen....ik wil graag weten hoe goed dit met goodnotes icm handschriftherkenning werkt.

Zelf heb ik de 11" versie icm de Pencil 2. Ik schijf / teken er niet veel mee, maar op zich werkt het goed. Al kan ik me voorstellen dat de 12.9" versie hier fijner voor is. Hetzelfde geldt voor het lezen van tijdschriften.

• MysticX
  • Niet online

Heb geen ervaring met goodnotes, maar ik vind zelf de 11 inch te klein ja. Heb zelf een 11 inch, maar zou zo graag willen upgraden naar de 12.9 inch, lijkt me veel handiger om op te schrijven.

• GSamson
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 13:02
toantoan schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 21:17:
Ik wacht ook op Black Friday, maar zou wel durven om een refurbished iPad Pro via Amazon.de te bestellen (Amazon Renewed).
829 euro voor de 11 inch met 512 GB. Gezien ik BTW nummer heb, gaat er nog eens 19% af 696 euro dan.

Heel goede ervaringen met Amazon.de, zeker coulant met retour.

Ik wil de iPad Pro vooral gebruiken voor fotobewerking en ter vervanging van mijn oude laptop van thuis. Heb nog een vaste desktop en Windows laptop van het werk die ik gebruik voor al de rest.
Heb de 12.9 inch vastgehad en die vind ik zelf te groot / zwaar voor wat ik er mee wil doen (ik teken niet / neem weinig notities).

• vliegenmepper
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 14:04

Ik heb veel ervaring met de pencil 2 in combinatie met notability en de 12.9' en ik moet zeggen dat ik het een fantastische combinatie vind. Het schrijft vloeiend. Met de dubbel tap wissel ik snel tussen gum en pen. Het gewicht is prettig, ligt fijn in de hand en doet erg denken aan een potlood/pen. Mijn handschrift lijkt sprekend op mijn handschrift met pen en papier. Het enige verschil is dat ik op de ipad wat groter schrijf.

Ik gebruik de ipad en pencil dagelijks als "super kladblok". Al mijn notities staan erin. Tekst die ik moet mailen zet ik om naar tekst en verstuur ik direct via de mail.
Handschrift herkenning en omzetting naar tekst werkt ook goed. Niet helemaal foutloos, maar beter dan ik had verwacht. Hoe goodnotes dit doet weet ik niet maar ik denk dat het weinig uitmaakt.

Ik heb voor de 12.9' gekozen omdat dit bijna een a4 formaat is en als vervanger voor een kladblok is dat een prettig formaat. Een collega van mij doet hetzelfde met de 11' en die vindt dat een fijn formaat. Het is wat handzamer. Een kwestie van persoonlijke voorkeur.

In ieder geval kan ik de combinatie pencil 2 en ipad pro als notitie apparaat iedereen aanraden.

• Ronwiel
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
[Post kan weg]

[Voor 92% gewijzigd door Ronwiel op 24-11-2019 20:37]

• thunder8
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11:28

thunder8

Het gedonder begint weer.

Wat zijn jullie ervaringen met een USB-C hub aan een 2018 iPad Pro? Ik heb een 12.9" iPad Pro 2018 met Zugu Muse Case en ik ben op zoek naar een goedwerkende USB-C hub, liefst met kabel ipv direct aan de iPad ivm case. Dit omdat ik met enige regelmaat foto's van mijn camera naar de ipad zet en dan ook meteen een copy naar een externe SSD wil sturen.

Ik kan reviews vinden van hubs die meteen in de iPad klikken, maar dat is dus geen optie. Echter losse hubs met kabel, worden zelden not nooit getest met de iPad. Liefst met 3 USB-C aansluitingen, hoewel ik met 2 kan leven (PD voor stroom en 1 voor de DSLR, dan kan de SSD met verloop op een USB-A)

PSN-ID: Thunder76nl

• vliegenmepper
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 14:04
Is er niet ergens een goed verlengsnoer te vinden om een hub (die normaal direct aan je ipad bevestigt) en de ipad te verbinden? Dan heb je direct meer keuzes in (gerecenseerde) hubs

Bijvoorbeeld deze:
https://www.allekabels.nl...sb-c-verlengkabel-31.html

€13 voor 1 meter verlengen

[Voor 26% gewijzigd door vliegenmepper op 25-11-2019 21:23]

• thunder8

thunder8

Dat is een optie, echter wil ik het zo licht en compact mogelijk houden. Als ik de reviews een beetje bekijk, lijkt de Kingston Nucleus de beste papieren te hebben. Iemand hier ervaring mee?

• Michiel706
thunder8 schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:46:
Wat zijn jullie ervaringen met een USB-C hub aan een 2018 iPad Pro? Ik heb een 12.9" iPad Pro 2018 met Zugu Muse Case en ik ben op zoek naar een goedwerkende USB-C hub, liefst met kabel ipv direct aan de iPad ivm case. Dit omdat ik met enige regelmaat foto's van mijn camera naar de ipad zet en dan ook meteen een copy naar een externe SSD wil sturen.

Ik kan reviews vinden van hubs die meteen in de iPad klikken, maar dat is dus geen optie. Echter losse hubs met kabel, worden zelden not nooit getest met de iPad. Liefst met 3 USB-C aansluitingen, hoewel ik met 2 kan leven (PD voor stroom en 1 voor de DSLR, dan kan de SSD met verloop op een USB-A)
Ik heb onlangs een 9-in-1 USB-C adapter van Ugreen besteld en deze werk precies zoals het zou moeten. USB stick, externe HDD en SD kaartjes worden gewoon gezien in de Files app. Zelfs twee USB sticks tegelijk, zodat je bestanden over kan zetten werkt ook gewoon. Wij gebruiken de iPad pro als vervanger van onze oude MacBook pro (met name om foto’s van onze DSLR te halen en te bewerken) en ik moet zeggen dat dit een goede upgrade is!

Ik heb de HDMI en de VGA poort nog niet gebruikt, maar dat is (nu nog) niet nodig.
Ook zit hier een ethernet poort aan, maar daarvan heb ik me laten vertellen door een aMac medewerker dat dit nooit zal werken bij een iPad.

Aanrader dus!

https://www.bol.com/nl/p/usb-c-hub-voor-macbook-met-4k-hdmi-vga-7-andere-poorten-voor-elke-situatie-9-in-1-usb-c-adapter-pro/9200000097055058/?s2a=

• ZiSE
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 15:17
Michiel706 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 08:15:
[...]

Ook zit hier een ethernet poort aan, maar daarvan heb ik me laten vertellen door een aMac medewerker dat dit nooit zal werken bij een iPad.
Niet teveel geloven van wat ze bij aMac vertellen. Ethernet werkt prima op een iPad.

• fs0c131y
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 05-04 08:52
ZiSE schreef op woensdag 27 november 2019 @ 08:22:
[...]

Niet teveel geloven van wat ze bij aMac vertellen. Ethernet werkt prima op een iPad.
Moet gewoon werken inderdaad. Een willekeurige Belkin usb-c-2-ethernet adapter werkt prima.

• thunder8

thunder8

Bedankt voor het reageren en je review. _/-\o_ Helaas biedt deze niet de poorten die ik zoek, dat doet de Kingston Nucleum wel en die is ook nog iets goedkoper. :*)

• syltheboy
  • Niet online
thunder8 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:42:
[...]

Bedankt voor het reageren en je review. _/-\o_ Helaas biedt deze niet de poorten die ik zoek, dat doet de Kingston Nucleum wel en die is ook nog iets goedkoper. :*)
Ugreen verkopen ze trouwens veel op AliExpress, maar dan aanzienlijk goedkoper.

• GSamson
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 13:02
GSamson schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:31:
[...]

Ik wacht ook op Black Friday, maar zou wel durven om een refurbished iPad Pro via Amazon.de te bestellen (Amazon Renewed).
829 euro voor de 11 inch met 512 GB. Gezien ik BTW nummer heb, gaat er nog eens 19% af 696 euro dan.
Ik heb uiteindelijk de iPad Pro 11inch met 512 GB aan 697 euro excl BTW aangekocht bij Amazon.de. Vandaag ontvangen en de eerste indruk is enorm positief. Het toestel zelf is niet van nieuw te onderscheiden (ik zie geen enkel krasje)

De iPad Pro als tablet bevalt ook zeer goed. Heb in Lightroom een paar foto's geïmporteerd via USB-C, en bewerkt met de Pencil 2. Is veel leuker om mee te werken dan mijn iPad 9.7 (2018).

• Cardinal
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 13:39
Sinds afgelopen week een Ipad Pro 11 inch gekocht. Tot nu toe bevalt die erg goed.

Ik zou er ook graag video mee willen kijken. Tot nu toe Infuse 6 (wil niets afspelen wegens koop nu popup), PlayerXtreme (voor subtitles moet je de betaalde versie hebben) en Movie Player 3 (voor subtitles betalen). VLC vond ik matig qua beeld vs MacOs versie.

Iemand ervaring met een (betaalde) media player die gemakkelijk movies + subtitles kan afspelen?

• Werkhoven
Cardinal schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:48:
Sinds afgelopen week een Ipad Pro 11 inch gekocht. Tot nu toe bevalt die erg goed.

Ik zou er ook graag video mee willen kijken. Tot nu toe Infuse 6 (wil niets afspelen wegens koop nu popup), PlayerXtreme (voor subtitles moet je de betaalde versie hebben) en Movie Player 3 (voor subtitles betalen). VLC vond ik matig qua beeld vs MacOs versie.

Iemand ervaring met een (betaalde) media player die gemakkelijk movies + subtitles kan afspelen?
Zonder enige twijfel van mijn kant: InFuse

• HoppyF
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 15:48
Heeft iemand dit wel eens gezien?
iPad Pro 11, apps allemaal up-to-date en iPadOS 13.2.3.

Dit heb ik al eens vaker gezien maar er nu een screenshot van kunnen maken.
Het is geen hard probleem want het gebeurt af en toe maar eens.
Het beeld is ook werkelijk zoals het plaatje laat zien.
Stuk tekst helemaal links is ook afgekapt.

Screenshot

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• HEY_DUDE
@HoppyF Ja zie het ook vaker. IOS 13 is buggy as Hell nog steeds.

• HoppyF
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 15:48
HEY_DUDE schreef op zondag 8 december 2019 @ 20:16:
@HoppyF Ja zie het ook vaker. IOS 13 is buggy as Hell nog steeds.
Ok, geen hardware probleem dus.
Dan wacht ik het maar even af.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• Henkily
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 24-01 07:41
Hoi,

Ben sinds een paar dagen in het bezit van een IPad Pro 2018 (12.9/WiFi only) inclusief een Pencil en Keyboard.
Ondervind problemen met het koppelen van de pencil en dit lukt vaak alleen maar na het herstellen van de netwerkinstellingen.
De connectie werkt op dat moment gehoed, maar kan zo maar weer weg vallen.
De Bluetooth van de IPad werkt goed in combinatie met de hoofdtelefoon en andere accessoires, maar met de Pencil wil het niet zo lukken.

De IPad is niet nieuw gekocht.

Hoop dat hier iemand ervaring heeft met dit probleem en een eventuele oplossing?

Groet en bedankt,
HJ

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 07-04 17:33
Iemand ervaring met Airplay en films kijken op TV?
Als ik via Airplay een film of bijv. YouTube vanaf mijn iPad wil kijken wil hij meestal niet afspelen of hij blijft steeds hangen?
Ook via Synchrone weergave.

 iPad Pro 12.9 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• Cyleo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 09-04 19:23
HereIsTom schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:56:
Iemand ervaring met Airplay en films kijken op TV?
Als ik via Airplay een film of bijv. YouTube vanaf mijn iPad wil kijken wil hij meestal niet afspelen of hij blijft steeds hangen?
Ook via Synchrone weergave.
Met een Apple TV? Het is hier enigzins buggy, gebruik liever de Chromecast, maar niet super vaak ofzo.

• Fred13
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 13:30
Je zou eens kunnen kijken of een ander Bluetooth device (bv speaker, muis of koptelefoon) wel goed werkt. Het kan ook zijn dat de pencil niet goed werkt. De Bluetooth connectie moet natuurlijk wel actief zijn anders werkt de Apple Pencil niet. Dus misschien eens kijken naar de instellingen.

Ik heb op mijn Ipda Pro 11 inch nooit problemen gehad buiten die ene keer toen ik vliegtuig mode had ingeschakeld (en BT dus uit stond.....).
Henkily schreef op woensdag 25 december 2019 @ 08:51:
Hoi,

Ben sinds een paar dagen in het bezit van een IPad Pro 2018 (12.9/WiFi only) inclusief een Pencil en Keyboard.
Ondervind problemen met het koppelen van de pencil en dit lukt vaak alleen maar na het herstellen van de netwerkinstellingen.
De connectie werkt op dat moment gehoed, maar kan zo maar weer weg vallen.
De Bluetooth van de IPad werkt goed in combinatie met de hoofdtelefoon en andere accessoires, maar met de Pencil wil het niet zo lukken.

De IPad is niet nieuw gekocht.

Hoop dat hier iemand ervaring heeft met dit probleem en een eventuele oplossing?

Groet en bedankt,
HJ

• Hooli-gan
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12:18
Er is zeker niet bekend wanneer de nieuwe pro uitkomt? Ik sta te popelen om een pro aan te schaffen maar wellicht is het verstandiger om te wachten op de nieuwste variant.

 iPad Pro 11' 2018 |  iPhone 11 Pro |  Watch serie 5 |  AirPods Pro

• jodeltje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Hooli-gan schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 21:38:
Er is zeker niet bekend wanneer de nieuwe pro uitkomt? Ik sta te popelen om een pro aan te schaffen maar wellicht is het verstandiger om te wachten op de nieuwste variant.
Het gerucht is dit voorjaar volgens Tweakers: https://tweakers.net/nieu...meras-aan-achterkant.html

• The Fatal
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09-04 22:45
Sinds IOS 13 en mouse support ben ik een usb-c docking station gaan gebruiken (Dell D6000)
Display en muis werken hier prima mee, maar keyboard daar in tegen werkt niet meer, klein gedeelte van de keys, zoals 9,0 o,p , l k ,m etc werken niet.
Als ik de zelfde usb c connector op mijn MacBook aansluit dan werkt alles wel.
Enig idee wat kan controleren hiermee? Want zo werken werkt helaas niet.

• MysticX
  • Niet online
The Fatal schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:09:
Sinds IOS 13 en mouse support ben ik een usb-c docking station gaan gebruiken (Dell D6000)
Display en muis werken hier prima mee, maar keyboard daar in tegen werkt niet meer, klein gedeelte van de keys, zoals 9,0 o,p , l k ,m etc werken niet.
Als ik de zelfde usb c connector op mijn MacBook aansluit dan werkt alles wel.
Enig idee wat kan controleren hiermee? Want zo werken werkt helaas niet.
En als je het display loskoppelt, werkt het toetsenbord dan wel? Dan lijkt het erop dat de iPad een combo van display, toetsenbord en muis tegelijk niet aankan vanwege de bandbreedte (10Gbps) die momenteel door de iPad ondersteund wordt. Lijkt mij echter onwaarschijnlijk want overal lees ik dat de iPad Pro gewoon een 5K display kan aansturen, dus het kan ook gewoon aan de dock liggen.

Misschien kan je ook proberen om de resolutie via het beeldscherm te verlagen. Anders tobo en muis via bluetooth verbinden :)

[Voor 8% gewijzigd door MysticX op 27-01-2020 04:16]

• The Fatal
MysticX schreef op maandag 27 januari 2020 @ 04:12:
[...]

En als je het display loskoppelt, werkt het toetsenbord dan wel? Dan lijkt het erop dat de iPad een combo van display, toetsenbord en muis tegelijk niet aankan vanwege de bandbreedte (10Gbps) die momenteel door de iPad ondersteund wordt. Lijkt mij echter onwaarschijnlijk want overal lees ik dat de iPad Pro gewoon een 5K display kan aansturen, dus het kan ook gewoon aan de dock liggen.

Misschien kan je ook proberen om de resolutie via het beeldscherm te verlagen. Anders tobo en muis via bluetooth verbinden :)
Er hangt maar een HD scherm aan. Dus die bandbreedte lijkt me niet maximaal. Verder de bandbreedte voor een muis en toetsenbord lijkt me amper iets.
Ik ga nog wel eens testen met een andere adapter.

• The Fatal
[...]

Na heel wat proberen en zoeken ben ik er achter. Het probleem ontstond wanneer ik assistivtouch aan zetten.
Dat viel te her produceren, ook mijn smart folio’s toetsenbord deed het niet.
Maar nu naar een paar maanden toch een oplossing gevonden:)
Op macroumers:
Aug 13, 2019
Ok finally figured this out.
It’s a setting that is on by default.
Settings - Accessibility - Touch - Assistive Touch - Mouse Keys

There is a toggle “Mouse Keys” and the text : “Mouse Keys allows the Assistive Touch pointer to be controlled using the keyboards number pad”
Dit loste echt het probleem op:) nu werkt alles naar behoren _/-\o_ _/-\o_

• ppl
  • Niet online
En als je het display loskoppelt, werkt het toetsenbord dan wel? Dan lijkt het erop dat de iPad een combo van display, toetsenbord en muis tegelijk niet aankan vanwege de bandbreedte (10Gbps) die momenteel door de iPad ondersteund wordt.
Dat is een veel gemaakte fout. De USB-C aansluiting doet standaard power + USB 2.0 data. Voor alle andere signalen, zoals video, heb je de alternate mode channels nodig. Wil je meer dan USB2.0 dan heb je dat alternate mode nodig, wil je 4k video, dan heb je dat ook nodig. Het probleem is echter het aantal beschikbare alternate mode channels, die zijn niet oneindig. Voor iets als een 4k 60Hz DisplayPort signaal heb je alle channels nodig waardoor er geen channel beschikbaar meer is om USB snelheden hoger dan 480Mbps te bieden (je kunt namelijk geen USB3.x draaien die over die hogere snelheden beschikt en valt terug op USB2.0 die USB-C out of the box biedt).
Lijkt mij echter onwaarschijnlijk want overal lees ik dat de iPad Pro gewoon een 5K display kan aansturen, dus het kan ook gewoon aan de dock liggen.
Dat zegt Apple officieel op de iPad Pro productpagina ook maar wel met een footnote erbij die zegt dat de resolutie dan maximaal 4k @ 60Hz zal zijn. Dat is ook meer in lijn met wat er op dit moment technisch mogelijk is met de hardware op de iPad Pro en USB-C. Wil je meer dan dat dan zul je naar Thunderbolt 3 moeten gaan (dat is waarom die LG UltraFine 5K ook van meet af aan een Thunderbolt 3 display is geweest). Zie ook het support document van Apple over het 5k scherm van LG. Super slimme feature natuurlijk want zo kun je toch gewoon het scherm gebruiken, je hebt alleen iets minder scherp beeld (wat je waarschijnlijk toch niet zal opmerken gezien de afstand tot het scherm).

Dit is meer een gevolg van goed nadenken over de technologie van het scherm en zorgen dat deze qua basisfunctionaliteit bruikbaar blijft. Dat is hetzelfde idee als wat er achter het Open Document Format (ODF) zit (de basis is hier de tekst, de additionele functionaliteit is de opmaak). Zo hoef je geen apart scherm voor je iPad Pro te kopen of op kwaliteit in te leveren voor je MacBook Pro scherm.
Dat gaat zeer waarschijnlijk niets uitmaken omdat vrijwel alle toetsenborden en muizen nog op USB1.1 snelheden functioneren. De USB2.0 die je standaard met USB-C hebt biedt dan ook voldoende bandbreedte om zowel een muis als toetsenbord aan te sturen naast een 4k @ 60Hz DisplayPort signaal.

Bij dockingstations en multiport adapters van fabrikanten als een Dell en HP is het wel een beetje oppassen geblazen. De werking op de eigen machines is gegarandeerd maar op die van andere merken is het een YMMV verhaal. Bij merken als Belkin, CalDigit, Sonnet, Satechi, etc. is dat vaak geen issue (die hebben dan ook geen eigen machines dus is er meer belang bij om het goed werkend te hebben bij de meeste computermerken). Hierbij geldt ook dat een laptop waarschijnlijk meer energie kan leveren voor de adapter/dockingstation dan een tablet. Dat soort zaken en het inschakelen van specifieke toegankelijkheidsopties kan heel makkelijk voor raar gedrag van randapparatuur zorgen.

• MysticX
  • Niet online
ppl schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:58:
[...]

Dat is een veel gemaakte fout. De USB-C aansluiting doet standaard power + USB 2.0 data. Voor alle andere signalen, zoals video, heb je de alternate mode channels nodig. Wil je meer dan USB2.0 dan heb je dat alternate mode nodig, wil je 4k video, dan heb je dat ook nodig. Het probleem is echter het aantal beschikbare alternate mode channels, die zijn niet oneindig. Voor iets als een 4k 60Hz DisplayPort signaal heb je alle channels nodig waardoor er geen channel beschikbaar meer is om USB snelheden hoger dan 480Mbps te bieden (je kunt namelijk geen USB3.x draaien die over die hogere snelheden beschikt en valt terug op USB2.0 die USB-C out of the box biedt).

[...]

Dat zegt Apple officieel op de iPad Pro productpagina ook maar wel met een footnote erbij die zegt dat de resolutie dan maximaal 4k @ 60Hz zal zijn. Dat is ook meer in lijn met wat er op dit moment technisch mogelijk is met de hardware op de iPad Pro en USB-C. Wil je meer dan dat dan zul je naar Thunderbolt 3 moeten gaan (dat is waarom die LG UltraFine 5K ook van meet af aan een Thunderbolt 3 display is geweest). Zie ook het support document van Apple over het 5k scherm van LG. Super slimme feature natuurlijk want zo kun je toch gewoon het scherm gebruiken, je hebt alleen iets minder scherp beeld (wat je waarschijnlijk toch niet zal opmerken gezien de afstand tot het scherm).

Dit is meer een gevolg van goed nadenken over de technologie van het scherm en zorgen dat deze qua basisfunctionaliteit bruikbaar blijft. Dat is hetzelfde idee als wat er achter het Open Document Format (ODF) zit (de basis is hier de tekst, de additionele functionaliteit is de opmaak). Zo hoef je geen apart scherm voor je iPad Pro te kopen of op kwaliteit in te leveren voor je MacBook Pro scherm.

[...]

Dat gaat zeer waarschijnlijk niets uitmaken omdat vrijwel alle toetsenborden en muizen nog op USB1.1 snelheden functioneren. De USB2.0 die je standaard met USB-C hebt biedt dan ook voldoende bandbreedte om zowel een muis als toetsenbord aan te sturen naast een 4k @ 60Hz DisplayPort signaal.

Bij dockingstations en multiport adapters van fabrikanten als een Dell en HP is het wel een beetje oppassen geblazen. De werking op de eigen machines is gegarandeerd maar op die van andere merken is het een YMMV verhaal. Bij merken als Belkin, CalDigit, Sonnet, Satechi, etc. is dat vaak geen issue (die hebben dan ook geen eigen machines dus is er meer belang bij om het goed werkend te hebben bij de meeste computermerken). Hierbij geldt ook dat een laptop waarschijnlijk meer energie kan leveren voor de adapter/dockingstation dan een tablet. Dat soort zaken en het inschakelen van specifieke toegankelijkheidsopties kan heel makkelijk voor raar gedrag van randapparatuur zorgen.
Het probleem is al opgelost...
The Fatal schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:03:
[...]

Na heel wat proberen en zoeken ben ik er achter. Het probleem ontstond wanneer ik assistivtouch aan zetten.
Dat viel te her produceren, ook mijn smart folio’s toetsenbord deed het niet.
Maar nu naar een paar maanden toch een oplossing gevonden:)
Op macroumers:

Aug 13, 2019
Ok finally figured this out.
It’s a setting that is on by default.
Settings - Accessibility - Touch - Assistive Touch - Mouse Keys

There is a toggle “Mouse Keys” and the text : “Mouse Keys allows the Assistive Touch pointer to be controlled using the keyboards number pad”

Dit loste echt het probleem op:) nu werkt alles naar behoren _/-\o_ _/-\o_

[Voor 4% gewijzigd door MysticX op 28-01-2020 17:06]

• Caayn
  • Registratie: oktober 2011
  • Nu online
Edit: Zag het woord "Pro" in de titel over het hoofd. Excuus.

[Voor 89% gewijzigd door Caayn op 07-02-2020 17:04]

• ppl
  • Niet online
MysticX schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 17:05:
[...]

Het probleem is al opgelost...

[...]
Het ging niet om het probleem...

• MysticX
  • Niet online
ppl schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 23:19:
[...]

Het ging niet om het probleem...
Dan hoefde je niet te reageren ;)

• kokorico
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 14:00
Momenteel hebben we gewone ipad 2018 model. Ben aan het twijfelen om de iPad pro 2020 te kopen. Is de grote versie aan te raden of is de 11" voldoende?
Is de grote versie niet te groot om gewoon in zetel te gebruiken?
Of koop ik beter model 2018 tweedehands?

• Hooli-gan
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12:18
kokorico schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 14:22:
Momenteel hebben we gewone ipad 2018 model. Ben aan het twijfelen om de iPad pro 2020 te kopen. Is de grote versie aan te raden of is de 11" voldoende?
Er is volgens mij nog niets bekend over de iPad Pro 2020. Alleen maar geruchten. Aangezien ik niet wilde wachten tot er een release datum bekend zou zijn heb ik een pro 2018 aangeschaft. De 11” vond ik al groot en zwaar zat. De 13” vind ik niet erg praktisch en handzaam meer voor een tablet. Maar kijk zelf even bij de lokale winkel welke je het prettigst vindt.

 iPad Pro 11' 2018 |  iPhone 11 Pro |  Watch serie 5 |  AirPods Pro

• HereIsTom
Of en wanneer de iPad Pro 2020 komt is nog niet bekend.
Wij hebben de iPad Pro 12.9 2018 en die bevalt uitstekend, hij is zeker niet te groot voor dagelijks gebruik en niet zwaar, juist erg fijn zo’n groot scherm, een pc of laptop is nu niet meer nodig.
Als je ‘m betrouwbaar tweedehands of bijv. een refurbished kan kopen is dat wel een stuk goedkoper of je moet wachten of er dit jaar nog een nieuw model uitkomt.

 iPad Pro 12.9 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• Cyleo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 09-04 19:23
Voor wat betreft het 2020 model weet ik ook niet zo goed wat ze moeten verbeteren. Het enige wat ik zou willen is een OLED of micro led scherm. Buiten dat is die nog steeds razendsnel, 120Hz is top, usb-c is geweldig, Lightroom draait beter dan op mijn pc. Ik weet dus niet wat jij er mee wil doen? Ik denk dat wat je er mee wil doen ook belangrijk is voor het formaat. Ik gebruik die van mij veel op reis en op de bank. Daarom voor de 11” versie gekozen, maar tijdens foto’s bewerken had ik af en toe gewild dat ik voor de grotere was gegaan. Als die dan weer in mijn rugzak zit ben ik blij met de 11”

• HEY_DUDE
Waarom wil je een Pro? De gewone iPad is ook een prima tablet. Als je een goed advies wil moet je even vertellen wat je er mee wil doen :). Voor Netflix en browsen is de Pro echt overkill. Gebruik hem zelf voor overzetten en editen van Gopro filmpjes dat werkt top!

• DaKa86
HEY_DUDE schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 20:17:
[...]

Waarom wil je een Pro? De gewone iPad is ook een prima tablet. Als je een goed advies wil moet je even vertellen wat je er mee wil doen :). Voor Netflix en browsen is de Pro echt overkill. Gebruik hem zelf voor overzetten en editen van Gopro filmpjes dat werkt top!
Bedoel je dat je zelf een iPad 2018 gebruikt?

Ik zoek ook zoiets voor editen van GoPro filmpjes.
Ervaar je geen ongemak wat betreft het niet gelamineerde scherm?

• HereIsTom
HEY_DUDE schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 20:17:
[...]

Ben ik niet met je eens, ik heb de iPad Pro 12.9 juist gekocht voor films en series te bekijken en voor foto’s te bewerken, het grote scherm werk juist erg fijn i.p.v. de gewone iPad.

• HEY_DUDE
DaKa86 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 20:50:
[...]

Bedoel je dat je zelf een iPad 2018 gebruikt?

Ik zoek ook zoiets voor editen van GoPro filmpjes.
Ervaar je geen ongemak wat betreft het niet gelamineerde scherm?
Gebruik de Pro 2018 voor Go Pro. IOS 13 is nog steeds buggy as Hell overigens. Overzetten van bestanden via cardreader is beetje hit and miss. Ander nadeel is dat de stomme GoPro app alleen videos kan inladen via wifi en niet via bestandstransfer, wat veel handiger en sneller is. Gebruik ook Luma Fusion voor editen dat gaat redelijk goed, alleen kan ik dan niet bij de GoPro GPS data. Dat is iets wat ik veel gebruik voor mijn windsurfsessies.
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True