Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• derhenno
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 21:48
_-= Erikje =-_ schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 11:57:
Iemand van jullie toevallig ook ervaring met het lezen van bladmuziek? Ik overweeg forscore en een 12,9" iPad pro. Gezien het formaat heb je dan ongeveer een A4 portrait
Een vriend van me heeft deze combinatie, werkt perfect! Zelf ook mee mogen spelen, ik ben het met um eens :P

• Khayma
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 18:32

Vanmiddag het pret pakket opgehaald en nu bezig met instellen! Nog aanrader kwa apps?

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:07
Khayma schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 19:42:
[Afbeelding]

Vanmiddag het pret pakket opgehaald en nu bezig met instellen! Nog aanrader kwa qua apps?
Een Nederlandse taal app? :+

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Khayma
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 18:32
Rivanov schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:53:
[...]

Een Nederlandse taal app? :+

• tuxken
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 00:09
_-= Erikje =-_ schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 11:57:
Iemand van jullie toevallig ook ervaring met het lezen van bladmuziek? Ik overweeg forscore en een 12,9" iPad pro. Gezien het formaat heb je dan ongeveer een A4 portrait
Ik speel klassieke piano en gebruik deze combinatie reeds jaren en ben zeer tevreden. Forscore met een bluetooth pedaal. Zou nooit meer terug willen naar papieren partituren. Zeer goed leesbaar en je kan alles inscannen via de darkroom functie in app. De pencil is ideaal voor vingerzettingen te zetten of markeringen te zetten waar je moet opletten enz

tuxken wijzigde deze reactie 31-03-2019 10:02 (11%)
Reden: Toevoeging

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21:50
Khayma schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 19:42:
[Afbeelding]

Vanmiddag het pret pakket opgehaald en nu bezig met instellen! Nog aanrader kwa apps?
Mooie set, veel plezier ermee. Heb sinds kort bijna dezelfde set en die bevalt super.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15:01
tuxken schreef op zondag 31 maart 2019 @ 09:06:
[...]

Ik speel klassieke piano en gebruik deze combinatie reeds jaren en ben zeer tevreden. Forscore met een bluetooth pedaal. Zou nooit meer terug willen naar papieren partituren. Zeer goed leesbaar en je kan alles inscannen via de darkroom functie in app. De pencil is ideaal voor vingerzettingen te zetten of markeringen te zetten waar je moet opletten enz
Goed om te lezen, ik speel zelf bugel. Ik overweeg een setje air turn pedalen te halen. De pencil is een van de punten voor de ipad, verder vind ik het vooral een heel duur ding :P

2x270Wp JA-Solar op APS YC500i / 6x Canadian Solar cs3k-295p 295Wp op Goodwe1500NS / 11x Ja Solar Mono315Wp op GoodWe 3000NS verwacht: Kona EV premium Acid Yellow (september 2019)

• Snorlexxx
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 18-10 18:45
Ik zit eraan te denken om de 11 inch Pro te halen. Heeft iemand hier een 11 inch Pro en de Volkskrant app? Ik las in de reviews dat deze nog steeds niet geupdate is voor het scherm. Iemand die hier iets over kan zeggen of de app even wilt installeren om te kijken of er geen zwarte randen om de app zitten.

• tuxken
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 00:09
_-= Erikje =-_ schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:18:
[...]

Goed om te lezen, ik speel zelf bugel. Ik overweeg een setje air turn pedalen te halen. De pencil is een van de punten voor de ipad, verder vind ik het vooral een heel duur ding :P
Duur maar zeer goede combinatie. Wat offtopic maar ik heb de Irig getest maar nadien overgeschakeld naar de airturn BT-106 + goedkope kleine sustainpedaal. Dit werkte prettiger voor mij en heeft geen vertraging. Het is wel wennen in het begin voor de synchronisatie met de andere pedalen maar vermoed dat het eenvoudiger met een bugel is. Als je nog vragen hebt mbt accessoires stuur maar PM.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:29
Snorlexxx schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:02:
Ik zit eraan te denken om de 11 inch Pro te halen. Heeft iemand hier een 11 inch Pro en de Volkskrant app? Ik las in de reviews dat deze nog steeds niet geupdate is voor het scherm. Iemand die hier iets over kan zeggen of de app even wilt installeren om te kijken of er geen zwarte randen om de app zitten.
Even de app geïnstalleerd op mijn 11” Pro.
Eerste pagina ziet er goed uit, daarna een artikel gekozen en dan zie je bovenin de datum e.d.

Beetje vreemde combi, wel zwarte rand bij het eerste plaatje niet bij de tweede.

HoppyF wijzigde deze reactie 31-03-2019 20:16 (4%)

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• Snorlexxx
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 18-10 18:45
HoppyF schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:14:
[...]

Eerste pagina ziet er goed uit, daarna een artikel gekozen en dan zie je bovenin de datum e.d.

Beetje vreemde combi, wel zwarte rand bij het eerste plaatje niet bij de tweede.

[Afbeelding: Volkskrant 1]

[Afbeelding: Volkskrant 2]
Bedankt voor het proberen! App is dus nog niet helemaal optimized..... wat is je ervaring met andere apps? Is het merendeel wel optimized voor de 11 inch of valt het nog vies tegen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HoppyF
Snorlexxx schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:28:
[...]

Bedankt voor het proberen! App is dus nog niet helemaal optimized..... wat is je ervaring met andere apps? Is het merendeel wel optimized voor de 11 inch of valt het nog vies tegen?
Zoveel verschillende apps gebruik ik niet maar ik loop tegen weinig problemen aan.
De iPad pro werkt gewoon heel prettig en snel.
De beeldkwaliteit is ook prima, ik kijk bv regelmatig Netflix op de iPad.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• Mauz1978
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 16:16

Mauz1978

Console War Veteran

Ik kan er helemaal niks over vinden in Google, maar heeft de iPad YouTube app geen keyboard support? In elke app krijg ik commands te zien als ik de command knop indruk, behalve in YouTube. Wel werken er de universele commands (als terug gaan naar Home bijvoorbeeld). Iemand een idee? Het lijkt me zo raar dat yt dat niet heeft.

http://dscomics.nl Stem op mij! Via http://stripglossy.nl/dennis-spaans/

• Sovereign
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14:21
Vandaag toch maar een screenprotector op de iPad pro geplakt, niet zozeer enkel voor de bescherming maar ook omdat het een enorme reductie is in de vingerafdrukken die normaliter achter blijven op het scherm. Gigantisch verschil. Wel een crime om het erop te krijgen zonder bubbels.

HP Z840 12-core Xeon 32GB 2x NVIDIA TITAN X |  nMac Pro late 2013 8-core 3,33 Ghz Xeon 64 GB |  Macbook Pro 2014 |  Mac Mini late 2012 |  iPhone 7+ 128GB | Apple TV4 |  iPad Air 2 64GB | PS4 Pro + VR |

• vliegenmepper
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 22:00
Sovereign schreef op donderdag 4 april 2019 @ 20:39:
Vandaag toch maar een screenprotector op de iPad pro geplakt, niet zozeer enkel voor de bescherming maar ook omdat het een enorme reductie is in de vingerafdrukken die normaliter achter blijven op het scherm. Gigantisch verschil. Wel een crime om het erop te krijgen zonder bubbels.
Positief verschil? En gebruik je de ipad icm de pencil? Ik ben benieuwd naar hoe de combinatie screenprotector - pencil is

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15:01
tuxken schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:29:
[...]

Duur maar zeer goede combinatie. Wat offtopic maar ik heb de Irig getest maar nadien overgeschakeld naar de airturn BT-106 + goedkope kleine sustainpedaal. Dit werkte prettiger voor mij en heeft geen vertraging. Het is wel wennen in het begin voor de synchronisatie met de andere pedalen maar vermoed dat het eenvoudiger met een bugel is. Als je nog vragen hebt mbt accessoires stuur maar PM.
12,9 inch, K&M standaard, airturn ped pro. Na het concert van volgende week ga ik over :)

2x270Wp JA-Solar op APS YC500i / 6x Canadian Solar cs3k-295p 295Wp op Goodwe1500NS / 11x Ja Solar Mono315Wp op GoodWe 3000NS verwacht: Kona EV premium Acid Yellow (september 2019)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sovereign
  • Laatst online: 14:21
vliegenmepper schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 18:57:
[...

Positief verschil? En gebruik je de ipad icm de pencil? Ik ben benieuwd naar hoe de combinatie screenprotector - pencil is
Teleurstellend om eerlijk te zijn, de screenprotector heeft toch een negatief effect op de pencil, lijnen zijn niet meer goed recht te tekenen uit de vrije hand, zelfs niet met een echte lineaal, alles heeft een kleine golving. Het vreemde is dat het niet gebeurd met lijnen die je horizontaal of verticaal zet, die zijn wel recht?! Erg vreemd.

Sovereign wijzigde deze reactie 07-04-2019 21:27 (10%)

HP Z840 12-core Xeon 32GB 2x NVIDIA TITAN X |  nMac Pro late 2013 8-core 3,33 Ghz Xeon 64 GB |  Macbook Pro 2014 |  Mac Mini late 2012 |  iPhone 7+ 128GB | Apple TV4 |  iPad Air 2 64GB | PS4 Pro + VR |

• Aloysxda
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22:08
Thuis heb ik zo'n 18 apparaten aan mijn wifi netwerk gekoppeld. Nooit problemen mee. Toen ik een tijdje geleden de ipad pro kreeg, en aan de wifi koppelde, kwamen er problemen, dan andere apparaten opeens niet meer online waren. de ipad pikt het ip adres in van andere apparaten. en zijn dan opeens offline.
Een vast ip adres heb ik ook geprobeert, maar toch zijn dan zo opeens apparaten offline. Als de ipad uit staat, zijn er geen verbindings problemen met andere apparaten.
Nu neem ik de ipad af en toe mee naar een kennis, en koppel deze daar aan het wifi netwerk. En ja hoor, ook daar dezelfde problemen.
Weet iemand of hier een oplossing voor is ?

• KarlMarX
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20-09 09:39

KarlMarX

Marx mag weer!

Ik zoek een autosnellader voor mijn nieuwe Ipad Pro.

Zou deze (beweert 45W te kunnen leveren) echt sneller laden dan een gewone USB-C autolader die doorgaans maar maximaal 18W kunnen leveren?
https://nl.aliexpress.com...d-Pro-12/32962759225.html
Of deze:
https://nl.aliexpress.com...3-0-voor/32859427617.html

Heeft iemand inmiddels ervaring met dit soort autosnelladers?

• theblindman
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 01:07
KarlMarX schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:07:
Ik zoek een autosnellader voor mijn nieuwe Ipad Pro.

Zou deze (beweert 45W te kunnen leveren) echt sneller laden dan een gewone USB-C autolader die doorgaans maar maximaal 18W kunnen leveren?
https://nl.aliexpress.com...d-Pro-12/32962759225.html
Of deze:
https://nl.aliexpress.com...3-0-voor/32859427617.html

Heeft iemand inmiddels ervaring met dit soort autosnelladers?
Op internet is genoeg te vinden: de iPad ondersteunt snelladen tot 15V/2,4A volgens http://www.chargerlab.com/archives/1195.html
Zelf zou ik trouwens niet snel zo'n lader van Ali halen :)

• Aloysxda
  • Laatst online: 22:08
Aloysxda schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:04:
Thuis heb ik zo'n 18 apparaten aan mijn wifi netwerk gekoppeld. Nooit problemen mee. Toen ik een tijdje geleden de ipad pro kreeg, en aan de wifi koppelde, kwamen er problemen, dan andere apparaten opeens niet meer online waren. de ipad pikt het ip adres in van andere apparaten. en zijn dan opeens offline.
Een vast ip adres heb ik ook geprobeert, maar toch zijn dan zo opeens apparaten offline. Als de ipad uit staat, zijn er geen verbindings problemen met andere apparaten.
Nu neem ik de ipad af en toe mee naar een kennis, en koppel deze daar aan het wifi netwerk. En ja hoor, ook daar dezelfde problemen.
Weet iemand of hier een oplossing voor is ?
Apple heeft zelf aangegeven dat dit een issue is vanaf lancering eerste iPad. Daar heeft Apple destijds een oplossing voor gegeven door update naar hun zeggen, maar het probleem bleef. Nu met de iPad pro nog steeds zoals hierboven geschreven. Niemand die hier ondertussen een oplossing voor heeft ?

• Emiel L
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 21-10 00:24
Aloysxda schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 08:17:
[...]
Niemand die hier ondertussen een oplossing voor heeft ?
Ik verwacht dat er ook nog maar weinig mensen zijn die dit probleem hebben. Het komt mij in ieder geval niet bekend voor en als app ontwikkelaar ben ik toch redelijk omringd door alle soorten Apple apparaten. De combinatie bij mij thuis (3 iPhones, 3 MacBooks, 2 iPads, appple tv en nog wat andere dingen) met UniFi WiFi spullen werkt in ieder geval vlekkeloos...

Ik ben wel om een andere reden even niet zo blij met Apple. Gisteren een iPad pro 12.9" gekocht en nu blijkt er uit de doos al een deukje in één van de hoeken te zitten. Mooi waardeloos en moeilijk aan te tonen dat dit al zo was. Via de chat met Apple een afspraak bij de store in Amsterdam gemaakt, waar ik 'm ook gekocht heb. Morgen erheen en eens kijken wat er mee gaat gebeuren. Ik zou toch serieus moeite hebben 1200 euro neer te tellen voor een apparaat wat af fabriek al gebutst is...

Emiel L wijzigde deze reactie 14-04-2019 22:27 (31%)

Flickr - Huur mij in: http://emiellensink.nl

• Dr.Fer
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 19:42
Emiel L schreef op zondag 14 april 2019 @ 16:13:
[...]

Ik verwacht dat er ook nog maar weinig mensen zijn die dit probleem hebben. Het komt mij in ieder geval niet bekend voor en als app ontwikkelaar ben ik toch redelijk omringd door alle soorten Apple apparaten. De combinatie bij mij thuis (3 iPhones, 3 MacBooks, 2 iPads, appple tv en nog wat andere dingen) met UniFi WiFi spullen werkt in ieder geval vlekkeloos...

Ik ben wel om een andere reden even niet zo blij met Apple. Gisteren een iPad pro 12.9" gekocht en nu blijkt er uit de doos al een deukje in één van de hoeken te zitten. Mooi waardeloos en moeilijk aan te tonen dat dit al zo was. Via de chat met Apple een afspraak bij de store in Amsterdam gemaakt, waar ik 'm ook gekocht heb. Morgen erheen en eens kijken wat er mee gaat gebeuren. Ik zou toch serieus moeite hebben 1200 euro neer te tellen voor een apparaat wat af fabriek al gebutst is...
Het zelfde probleem hier gehad, kras op de bovenkant van de iPad pro 12.9.
Overigens zonder problemen kunnen omruilen.
Maar wel wat krasjes op de kunststoffe antenneranden op dit model.
QC mankeert iig wel iets aan...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Emiel L
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 21-10 00:24
Vandaag naar de Apple Store geweest vanwege het gebutste hoekje... Vriendelijk geholpen, en het probleem is adequaat opgelost door het apparaat gewoon te vervangen door een nieuwe. Nu weer wel blij dus 😃

Flickr - Huur mij in: http://emiellensink.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:34

Donstil

Grab them by the 🐈.

Donstil schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:30:
Ik heb dus regelmatig dat de iPad vast loopt en een paar seconden nergens op reageert. Of een touchscreen wat erg slecht reageert.

Komt voor in alle apps eigenlijk en lijkt super random. Iemand anders dit ook?
Mijn gevoel zegt dat het gekomen is sinds de laatste iOS versie update.
Oke even mijzelf quoten.

Ik had dit probleem eigenlijk al sinds de koop van mijn iPad 12,9 2018 (week na launch ofz) maar telkens dacht ik "Dit ligt aan mijzelf" vooral met het touchscreen leek dat erop.

Toen kwam echter het volgende bericht op Macrumors: Growing Number of iPad Pro Owners Complain of Screen Stuttering Issues. Daarop heb ik hem aangemeld en verwezen naar het topic.

Het blijkt nu dat iPad's uit de eerste serie met deze problemen omgeruild worden, Chat medewerker wilde het niet bevestigen maar iPad is en half uurtje na ontvangst bij het reparatie centrum inderdaad omgewisseld.

Mocht iemand dit dus ook hebben, doe er je voordeel mee.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• HoppyF
Donstil schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 22:32:
[...]

Oke even mijzelf quoten.

Ik had dit probleem eigenlijk al sinds de koop van mijn iPad 12,9 2018 (week na launch ofz) maar telkens dacht ik "Dit ligt aan mijzelf" vooral met het touchscreen leek dat erop.

Toen kwam echter het volgende bericht op Macrumors: Growing Number of iPad Pro Owners Complain of Screen Stuttering Issues. Daarop heb ik hem aangemeld en verwezen naar het topic.

Het blijkt nu dat iPad's uit de eerste serie met deze problemen omgeruild worden, Chat medewerker wilde het niet bevestigen maar iPad is en half uurtje na ontvangst bij het reparatie centrum inderdaad omgewisseld.

Mocht iemand dit dus ook hebben, doe er je voordeel mee.
Tsja, de vraag is dus gaat het alleen om de 12,9 versie of ook de 11” ?
Welke serienummers enz.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

HoppyF schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 22:51:
[...]

Tsja, de vraag is dus gaat het alleen om de 12,9 versie of ook de 11” ?
Welke serienummers enz.
Volgens het artikel voornamelijk 12,9.
Serienummers zijn verder (nog) niet bekend.

Mensen welke dit ook hebben herkennen het misschien en dan is het handig om in het achterhoofd te houden.

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Mijn iPad Air 2 heb ik gisteren verkocht en nu denk ik erover om de 11” iPad Pro aan te schaffen. Bij Belsimpel is de gewenste iPad 80 euro duurder dan bij Vianen Telecom. Daar staat wel 2 jaar garantie tegenover.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

syltheboy schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 19:18:
Mijn iPad Air 2 heb ik gisteren verkocht en nu denk ik erover om de 11” iPad Pro aan te schaffen. Bij Belsimpel is de gewenste iPad 80 euro duurder dan bij Vianen Telecom. Daar staat wel 2 jaar garantie tegenover.
Vianen telecom heb ik wel eens wat aan verkocht dacht ik. Dat is een ZZP’er (om het zo maar even te noemen) welke op MP gesealde producten inkoopt van mensen die er vanaf moeten.

Als ik het mij goed herinner.

• Tom
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Toevallig twijfelde ik ook tussen beide. Omdat ik ooit een keer de garantie nodig heb gehad bij een iPad en het toch een behoorlijk bedrag is, toch voor Belsimpel gekozen. Bovendien had ik liever Space Grey ipv Zilver (die ze bij Vianen telecom hadden).

Ik ben mijn gymspullen vergeten. Hoezo je gymspullen vergeten? Wat heb je aan dan.

• syltheboy
  • Niet online
Tom schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 19:29:
Toevallig twijfelde ik ook tussen beide. Omdat ik ooit een keer de garantie nodig heb gehad bij een iPad en het toch een behoorlijk bedrag is, toch voor Belsimpel gekozen. Bovendien had ik liever Space Grey ipv Zilver (die ze bij Vianen telecom hadden).
Ik heb ook liever Space Grey en die hebben ze helaas niet bij Vianen Telecom. 2 jaar garantie is ook prettig, of de winkel moet failliet gaan.

@Donstil Ik twijfel niet aan de betrouwbaarheid van Vianen Telecom, maar de 1 jaar garantie brengt me aan het twijfelen.

syltheboy wijzigde deze reactie 19-04-2019 19:38 (11%)

• derhenno
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 21:48
syltheboy schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 19:18:
Een (iets?) duurdere oplossing: kopen bij Vianen Telecom (80 euro bespaard) en applecare aanschaffen (139). Geen gedoe bij problemen ;)

• syltheboy
  • Niet online
Heb hem inmiddels bij Belsimpel besteld, nu nog kijken voor een mooie hoes.

Update: Het is de Moshi VersaCover geworden.

syltheboy wijzigde deze reactie 20-04-2019 10:47 (24%)

• maximiliaan!
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 20-10 02:53
Mijn iPad Pro regio staat op VS, maar News laadt niets zien behalve nieuws over Apple. Bij andere categorieën staat No Stories.
Op iPhone werkt Apple News prima. Iemand hier een idee hoe ik het werkend kan krijgen?

https://imgur.com/a/9P60GSR

• syltheboy
  • Niet online
Sinds vanmiddag in het bezit van een 11" iPad Pro en ben er erg blij mee. De hoes (Moshi VersaCover) is onderweg en komt woensdag binnen. Het is een kostbaar apparaat, dus ik leg hem tot die tijd op een glasdoek als ik hem niet gebruik. Zonder hoes vind ik hem wel erg glad.

syltheboy wijzigde deze reactie 20-04-2019 18:01 (3%)

• Pherox006
  • Registratie: december 2013
  • Niet online
Sovereign schreef op donderdag 4 april 2019 @ 20:39:
Heb me ongeveer een maand geleden een ipad pro 11" aangeschaft en meteen een glaske derover. Qua smoothness en input is het nog altijd even goed, niets op aan te merken. Gebruik wel geen apple pencil.

Het glas aanbrengen duurde wel 10 a 15min, maar is wel perfect aangebracht :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21-10 12:50
Voor de mensen die twijfelen tussen de 11"en de 12.9" versie.

De voordelen van de 12.9" versie t.o.v. de 11" is, los van het grotere beeldformaat (als dat je voorkeur geniet) dat je bij een keyboard folio een regulier formaat toetsenbord krijgt. Maar daarnaast kun je op de 12.9" versie twee volwaardige ipad apps naast elkaar draaien/multitasken. Bij de 11" versie krijg je de afgeslankte iphone versies. Wellicht handig om in je achterhoofd te houden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thallyos
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:36
Daarnet hier bij Switch langs geweest met mijn iPad Pro 11"cellular waarvan het scherm op bepaalde plekken verkleurde als ik druk (niet eens veel) zetten op sommige plekken van de LCD.

Volgens de medewerker daar zou een gezwollen batterij de oorzaak zijn en gaan ze die na ontvangst in reparatiecentrum meteen omwisselen voor een nieuwe. Benieuwd wel, eerste keer dat een iPad bij mij problemen geeft. Iemand weet of dit een gekend probleem is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:13
HoppyF schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:14:
[...]

[Afbeelding: Volkskrant 1]

[Afbeelding: Volkskrant 2]
Ik erger mij nog steeds aan het feit dat die app alleen in landscape werkt.
Portrait mode zou een uitkomst zijn. Een boek lees je toch ook nog niet in landscape?
Enige uitzondering is de centerfold van de Playboy. :+

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• josstie85
  • Laatst online: 19:40
Iemand ervaring met VMware op de ipad pro 2018?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19:51
josstie85 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:31:
Iemand ervaring met VMware op de ipad pro 2018?
VMware Horizon? Of Player oid

Acties:
  • 0Henk 'm!

• josstie85
  • Laatst online: 19:40
Mrk87 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:32:
[...]

VMware Horizon? Of Player oid
VMWare Horizon. Wil misschien de iPad 13 aanschaffen en dan naast casual gebruik ook gebruiken als laptopvervanger. Dan zou dit in ieder geval moeten werken en werkbaar zijn. Ik begreep dat ik er vooralsnog maar een muis beschikbaar is die Met deze app werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeurizz
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13-10 09:15
Hoi allemaal,

Ik ben in het bezit van een 12,9 inch / 256Gb / 4G iPad Pro, met originele smart folio en keyboardfolio. Nu merk ik dat het gebruik beperkingen voor mij heeft. Ik heb simpelweg teveel workarrounds nodig voor voor mijn werk. Keynote presentaties zijn lastiger te maken, simpel file management zorgt voor vertraging. Kortom, ik koop een MacBook voor creatie en wil een vergelijkbare 11” voor consumptie.

*snip* dit past beter in V&A :)

Hoor graag!

Daedalus wijzigde deze reactie 14-05-2019 17:11 (15%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevinl
  • Laatst online: 14-10 19:23
Jeurizz schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:47:
Hoi allemaal,

Ik ben in het bezit van een 12,9 inch / 256Gb / 4G iPad Pro, met originele smart folio en keyboardfolio. Nu merk ik dat het gebruik beperkingen voor mij heeft. Ik heb simpelweg teveel workarrounds nodig voor voor mijn werk. Keynote presentaties zijn lastiger te maken, simpel file management zorgt voor vertraging. Kortom, ik koop een MacBook voor creatie en wil een vergelijkbare 11” voor consumptie.

Is er iemand die op het punt staat een 12,9” te kopen? Ik wil dan of ruilen tegen een 11” of mijn 12,9” aan je verkopen.

Hoor graag!
Ik ben benieuwd welke workarounds. Kan je geen bewerkingen op icloud of onedrive realiseren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tom
  • Niet online
Ik zou nog even wachten op de WWDC in juni. Daar tonen ze een nieuwe versie van iOS (die in september uit zal komen). Het is bekend en veelgehoorde kritiek dat iOS op dit moment de beperking vormt als het gaat om professioneel gebruik. De hardware kan het allemaal met twee vingers in de neus aan.

Ik ben mijn gymspullen vergeten. Hoezo je gymspullen vergeten? Wat heb je aan dan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeurizz
kevinl schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:32:
[...]

Ik ben benieuwd welke workarounds. Kan je geen bewerkingen op icloud of onedrive realiseren?
Bijvoorbeeld bij het ontvangen van een keynote presentatie met afwijkende lettertypes via WeTransfer. Dan dien je eerste de link in Gmail te openen, dan op het browsericoon te drukken, om in Safari te openen. Binnen Safari de url kopiëren om die in Shortcuts te plakken, zodat ik de file binnen bestanden kan opslaan en in Keynote kan openen.

Programma's als Textexpander werken alleen met een alternatief toetsenbord, dat vind ik onhandig.
Er is geen IOS variant van Hazel, waarmee ik binnenkomende facturen (die ik via Zapier vanuit een Gmail Map automatisch download naar Google Drive) op basis van herkenning kan laten hernoemen en archiveren.

Het maken van een keynote presentatie kost mij veel meer tijd, of zorgt voor de inzet van extra programma's zoals Yoink om een tijdelijke copy / paste plek te hebben.

Om nog niet te spreken over het missen van een muis (waarschijnlijk IOS13) de brakke alleen mirror functie naar een extern display.

Ik heb het echt geprobeerd, maar werk nu het grootste deel van de dag op een MacMini. Frederico van Macstories is een hardcore fan die alles via shortcuts en inzet van zijn MacMini mogelijk maakt.

Ben daar een tijdje in meegegaan, maar ik heb geen zin meer om zoveel moeite te doen om vrij simpele handelingen mogelijk te maken.

Vandaar de keuze om een Mac te kopen, waarschijnlijk de nieuwe 12" of een Air. En mijn iPad Pro 12,9" te ruilen tegen een 11"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeurizz
Tom schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:08:
Ik zou nog even wachten op de WWDC in juni. Daar tonen ze een nieuwe versie van iOS (die in september uit zal komen). Het is bekend en veelgehoorde kritiek dat iOS op dit moment de beperking vormt als het gaat om professioneel gebruik. De hardware kan het allemaal met twee vingers in de neus aan.
Als het over een paar jaar allemaal wel kan, maak ik graag de stap terug. September is voor mij te ver weg. want mijn MacMini heeft maar 4GB werkgeheugen en is niet uitbreidbaar :(

• paQ
  • Laatst online: 21-10 09:59
Weet iemand een goed alternatief voor de Apple silicone covers?
Dus alleen een achterkant?
Apple maakt ze niet meer :(

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• kevinl
2019 is nog lang voor de ios app van photoshop

• paQ
  • Laatst online: 21-10 09:59
Weet iemand of de audio uit de USB-C te bypassen valt?
Ik ben alles behalve kapot van het geluid van de nieuwe Pro.
De 1e gen klonk echt way better :?

Ik heb een Fiio K3 besteld, andere USB kabel ertussen (uiteraard) maar ik krijg nou niet de indruk dat ik via een andere amp luister, maar het nog gewoon via de DAC van de iPad loopt.
Een beetje EQ settings in spotify doet de boel ook oversturen. En dat zou bij de oude nooit gebeuren.
Een iPod touch6 klinkt echt vele malen strakker en schoner. Dus het zou mooi zijn als een externe amp dat deel kon overnemen.
Is het te bypassen?

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 20:27
Ja, dat moet wel mogelijk zijn.

De iPad Pro kan audio zowel analoog als digitaal via de USB poort naar buiten sturen.
Met het standaard verloopje gebeurt dit analoog, dus dan zou je een kabel of verloopje met ingebouwde DAC moeten hebben.

https://www.imore.com/usb...-everything-you-need-know

• syltheboy
  • Niet online
Sinds ruim een maand heb ik een iPad Pro 2018 en sinds enkele weken heb ik iets opgemerkt. Misschien ben ik een zeurpiet, maar er zit ruimte tussen het glas en de behuizing waardoor daar vuil ophoopt.

• MysticX
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
syltheboy schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:02:
Sinds ruim een maand heb ik een iPad Pro 2018 en sinds enkele weken heb ik iets opgemerkt. Misschien ben ik een zeurpiet, maar er zit ruimte tussen het glas en de behuizing waardoor daar vuil ophoopt.
[Afbeelding]
Heb je de 11 inch of de 12.9 inch? Mijn 11 inch heeft in ieder geval niet zo'n ruimte tussen het glas en behuizing.

• syltheboy
  • Niet online
RWK__ schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:47:
[...]

Heb je de 11 inch of de 12.9 inch? Mijn 11 inch heeft in ieder geval niet zo'n ruimte tussen het glas en behuizing.
11 inch. Het lijkt op de foto erger dan het is.

syltheboy wijzigde deze reactie 05-06-2019 16:49 (7%)

• MysticX
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
syltheboy schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:48:
[...]

11 inch. Het lijkt op de foto erger dan het is.
Die van mij ziet er zo uit:

Denk dat er niet veel reden tot zorg is, op de foto lijkt alles altijd erger :P

MysticX wijzigde deze reactie 05-06-2019 17:00 (13%)

• syltheboy
  • Niet online
RWK__ schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:59:
[...]

Die van mij ziet er zo uit: [Afbeelding]

Denk dat er niet veel reden tot zorg is, op de foto lijkt alles altijd erger :P
Bedankt voor het sturen van de foto. Omdat ik weet dat er ruimte tussen het glas en de behuizing zit zie ik het steeds. Bij mijn iPad Air 2 zag ik het ook, maar later stoorde ik me er niet aan.

syltheboy wijzigde deze reactie 05-06-2019 17:22 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HoppyF
syltheboy schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:20:
[...]

Bedankt voor het sturen van de foto. Omdat ik weet dat er ruimte tussen het glas en de behuizing zit zie ik het steeds. Bij mijn iPad Air 2 zag ik het ook, maar later stoorde ik me er niet aan.
Bij mij geen ruimte tussen het glas en behuizing, gaat om de 11”.

• syltheboy
  • Niet online
HoppyF schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 18:31:
[...]

Bij mij geen ruimte tussen het glas en behuizing, gaat om de 11”.
Ik heb toch besloten om hem komende week terug te brengen, want eigenlijk hoef ik hier geen genoegen mee te nemen. Het gaat hier om een fabricagefout. Ik blijf me er ook aan storen.

syltheboy wijzigde deze reactie 08-06-2019 23:07 (4%)

• HoppyF
syltheboy schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 23:06:
[...]

Ik heb toch besloten om hem komende week terug te brengen, want eigenlijk hoef ik hier geen genoegen mee te nemen. Het gaat hier om een fabricagefout. Ik blijf me er ook aan storen.
Goed plan, want dit hoort inderdaad niet.
Je hebt nog garantie neem ik aan dus dit moet zo op te lossen zijn.

• syltheboy
  • Niet online
HoppyF schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 23:16:
[...]

Goed plan, want dit hoort inderdaad niet.
Je hebt nog garantie neem ik aan dus dit moet zo op te lossen zijn.
Ja, ik vind het wel weer een gedoe maar het is helaas niet anders.

• RoyK
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 18:52

RoyK

Tekenaar!

Beste allemaal. Ik ben al een tijdje bezig om een knoop door te hakken tussen een Surface Pro 6 (i7/16gb) en een iPad Pro 12,9. Misschien kunnen jullie mij nog een handje helpen.

Het doel van de tablet die ik aan ga schaffen is om meer te tekenen (mijn werk) en dit ook veel meer niet achter mijn bureau te doen. Dus even buiten de deur of op de bank, aan tafel of in de tuin. Ik zal ook veel meer aan oefenen toe komen. Een tablet pak je toch even wat sneller op als je ontspan op de bank dan weer achter je PC (met 27" cintiq scherm) te kruipen wat ook iets ongezelliger is voor de rest thuis. Dus doel: meer tekenen. Maar wel met het idee dat ik ook mijn werk (deels) kan starten of finishen.

Een hele poos heb ik in het kamp gezeten voor de Surface Pro.

Voordelen:
- volwaardige pc en OS
- volledige toegang tot de Adobe CC suite
- volledige toegang tot vele andere programma's
- potje minecraft modded mogelijk
- onedrive / filesystem

Nadelen:
- de pen is minder goed (toch wel een dingetje)
- volwaardige desktop Adobe programma's zijn niet optimaal in een tablet mode (kleine menu's etc)
- het blijft een Pc met ook zijn kleine ongemakken
- prijs steviger (a 2700 euro)

Door ontzettend veel te lezen en reviews te kijken die vanuit het perspectief van tekenaars zijn gemaakt ben ik steeds meer in het kamp van de iPad pro aan het komen.

Voordelen:
- een echt tablet OS (met iPadOS 13 misschien nóg beter)
- sterke creatieve tablet apps zoals procreate (pixel) en affinity designer (vector)
- superieure pencil 2
- tablet pakken = 10 seconden later tekenen
- stuk betaalbaarder (a 1900 met extra applecare)

Nadelen:
- wellicht minder goed te synchroniseren via onedrive tussen PC <--> iPad
- Adobe is niet sterk aanwezig op het Apple platform. Projecten als Photoshop en Gemini zijn nog onderweg later dit jaar)
- Affinity Designer is een mooie tegenhanger van Illustrator, maar moet ik wel schipperen tussen 2 softwarepakketten
- - geen modded Minecraft :P

Wat ik wel een beetje heb ontdekt is dat veel mensen de Surface pro geweldig vinden. Maar net iets meer de iPad pro ambiëren als het om tekenen gaat. Ik zal wat dingen voor lief moeten nemen en dan krijgt de tekenervaring voorrang.

- Hoe ervaren jullie de connectiviteit tussen Pc en iPad?
- Is Unedrive goed te verzorgen en kan ik hiermee prima bestanden hen en weer updaten? Het blijft misschien een beetje steken tussen Apple en Microsoft?
- Mocht er iemand ook met tekenen bezig zijn.. hoe is je ervaring tussen heen en weer springen in Illustrator en Affinity Designer?
- Is er een case aan te raden waarmee ik de iPad en pencil goed zou kunnen meenemen als ik op pad ga?

zijn er nog andere tips die ik over het hoofd zie?

De liefste decoraties met illustraties van Roy Korpel voor baby en kinderkamers > Lievespulletjes

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17:26
Ik ga even in op de specifieke dingentjes:
RoyK schreef op maandag 10 juni 2019 @ 12:09:

- Hoe ervaren jullie de connectiviteit tussen Pc en iPad?

Ik gebruik hiervoor Dropbox. Op de iPad kan je de Files app gebruiken die gewoon kan lezen en schrijven naar Dropbox en voelt het 'bijna' hetzelfde als een lokaal bestand gebruiken (op allebei de platformen). De files app kan ook naar OneDrive, WorkDocs etc schrijven/lezen.

- Is Unedrive goed te verzorgen en kan ik hiermee prima bestanden hen en weer updaten? Het blijft misschien een beetje steken tussen Apple en Microsoft?

OneDrive werkt prima, dit gebruikt mijn vrouw op dit moment voor haar scriptie tussen iPad & MacOS

- Mocht er iemand ook met tekenen bezig zijn.. hoe is je ervaring tussen heen en weer springen in Illustrator en Affinity Designer?
- Is er een case aan te raden waarmee ik de iPad en pencil goed zou kunnen meenemen als ik op pad ga?
De pencil klikt aan de zijkant vast, en laad op deze manier ook op. De magneet is sterk genoeg dat ik me nog nooit zorgen heb gemaakt over kwijt raken en ik heb er zo'n 10x mee gevlogen
Wat betreft Photoshop. Ik weet uiteraard niet wat je er mee doet maar ik gebruik voor al mijn foto bewerken: http://darkroom.co/ en vind het prima werken voor mijn basis taken.

• RoyK

RoyK

Tekenaar!

ex87 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 13:06:
Ik ga even in op de specifieke dingentjes:

[...]

Wat betreft Photoshop. Ik weet uiteraard niet wat je er mee doet maar ik gebruik voor al mijn foto bewerken: http://darkroom.co/ en vind het prima werken voor mijn basis taken.
Ik illustreer en doe hardcore fotobewerken in Photoshop :*) Het eerste kan ik goed combineren met een tablet. Hardcore fotobewerken doe ik liever op de PC.

RoyK wijzigde deze reactie 10-06-2019 13:17 (6%)

De liefste decoraties met illustraties van Roy Korpel voor baby en kinderkamers > Lievespulletjes

• syltheboy
  • Niet online
syltheboy schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 23:24:
[...]

Ja, ik vind het wel weer een gedoe maar het is helaas niet anders.
Ik heb hem inmiddels weggebracht, dus ik ben benieuwd hoe het afloopt.

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:24
Van de week de 11" gekocht, en ik was benieuwd naar de USB-C hubs vooral die met meerdere functies (HDMI, UCB-C, USB-A).

Ik vind het een zooitje en raad eigenlijk af om zo'n ding te kopen:

(disclaimer: geen promotie van bepaalde winkels)

https://www.coolblue.nl/p...usb-c-hub-space-gray.html

Compact ding met USB-A, USB-C (voor laden), SD/mini SD, HDMI, audio (jack). Deze wordt door Coolblue met oude firmware geleverd. Dat is een risico omdat pass-through charging niet werkt. Nou schijnen de eerste proto's (deze hub is er via een Kickstarter project gekomen) iPads beschadigd te hebben (wilde niet meer laden) omdat ze niet 100% voldeden aan het USB PD protocol.

Om de audio jack functioneel te hebben en USB charging, moet je de firmware updaten via Mac of PC. Via een verloopje is het op een PC gelukt om dit te doen. Ding lijkt te werken en charging werkt.

Er zijn ook twee hubs van Satechi. Een met snoertje, maar die is eigenlijk voor Macbooks/iMacs. Laden werkt niet. Die andere is vergelijkbaar met die van Hyper, maar charging werkt amper.

Ik raad eigenlijk aan om veel te dure losse kabel adapters van Apple te gebruiken. Mag hopen dat die goed getest zijn/worden.

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• Dacide
Bedankt voor je tip.
Ik heb zojuist de hyperdrive voor ipad pro ontvangen. Mooi dingetje. Maar zodra ik straks thuis ben ga ik die nieuwere firmware erop zetten.

Althans, ik neem aan dat ik dat moet doen. Ik heb hem besteld via Bol.com. Geen idee welke firmware er nu op zit.

Dacide wijzigde deze reactie 13-06-2019 11:57 (8%)

• loekf2
Dacide schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:55:
Bedankt voor je tip.
Ik heb zojuist de hyperdrive voor ipad pro ontvangen. Mooi dingetje. Maar zodra ik straks thuis ben ga ik die nieuwere firmware erop zetten.

Althans, ik neem aan dat ik dat moet doen. Ik heb hem besteld via Bol.com. Geen idee welke firmware er nu op zit.

[Afbeelding]
Je moet hem hier downloaden:

https://hypershop.zendesk...iPad-Pro-?page=2#comments

of voor Windows:

https://hypershop.zendesk...-for-Hyperdrive-iPad-Pro-

Je moet dat screen protector dingetje er af halen (kleine schroefjes) anders past ie niet in een USB-C female aansluiting.

Ik heb nog een iMac uit 2014, dus geen USB-C. Ook geen laptop met USB-C. Gelukkig had ik nog een USB-C SSD drive van Sandisk met USB-C (female) naar USB-A male verloopstukje. Op de Anker USB hub die aan mijn iMac hangt ging het mis, hub crashte. Denk met de power negotiation van USB. Kan me voorstellen dat dit ding meer dan 0.5A of 0.9A trekt of vraagt.

Of PC (Windows 10) ging het wel goed. Logo moet volgens mij aan de onderkant (dus stop de USB-C connector er goed in). Ik moest een paar keer proberen en goed de connector aanduwen voordat ie de Hyper zag.

Ik zou eerst updaten, dan pas dit ding in de iPad proberen.

Review sites vertrouw ik echt niet meer. Vraag me af wat die doen. Reviews (9to5mac etc) waren er al in Maart, maar zat ie nog vol bugs.

PS: zie dat bij jouw exemplaar de USB-A connector er ook niet 100% recht in zit.

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• Dacide
loekf2 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:06:
[...]

PS: zie dat bij jouw exemplaar de USB-A connector er ook niet 100% recht in zit.
De usb-a is gewoon recht. Enkel die ijzeren rand is iets uit t lood :p
Werkt en past verder perfect allemaal.

Eens zien waar ik een usb-A->C adapter kan vinden. Dan kan ik hem updaten.

Zoiets wellicht?
https://www.bol.com/nl/p/...sb-zwart/9200000084541498

Dacide wijzigde deze reactie 13-06-2019 12:26 (11%)

• loekf2
Dacide schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:24:
[...]

De usb-a is gewoon recht. Enkel die ijzeren rand is iets uit t lood :p
Werkt en past verder perfect allemaal.

Eens zien waar ik een usb-A->C adapter kan vinden. Dan kan ik hem updaten.

Zoiets wellicht?
https://www.bol.com/nl/p/...sb-zwart/9200000084541498
Yep.

Ik had deze al besteld bij Amazon.de, komt morgen pas, maar is zowiezo wel handig:

https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

(7.99 euro)

Bij Allekabels hebben ze er van 17 euro, wel op voorraad.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
Wat raar dat er in dit topic letterlijk nog geen enkele keer het woord " Brydge" is gevallen, zo blijkt uit een zoekactie in dit topic. Ook niet in het accessoires topic trouwens. Dan maar even mijn toevoeging hierover voor de volgende die er ook niks over vindt:

De alom geroemde Brydge toetsenborden zijn nu in stock en direct leverbaar. Ik heb de mijne net binnen en ben erg enthousiast over de look en feel. Het enige is dat ik continu met mijn hand richting een mousepad wil, terwijl die er niet op zit. Ik ben dan ook bang dat met de komst van iPadOS Brydge met een nieuwe variant inclusief mousepad gaat komen en dat zou natuurlijk helemaal fantastisch zijn. Maarja, dat kan nog maanden op zich laten wachten...

• syltheboy
  • Niet online
syltheboy schreef op maandag 10 juni 2019 @ 18:14:
[...]

Ik heb hem inmiddels weggebracht, dus ik ben benieuwd hoe het afloopt.
Net te horen gekregen dat mijn iPad niet meer te repareren is en naar verwachting krijg ik volgende week een nieuwe geleverd.

Update 25-06-2019: Ik heb de "nieuwe" iPad vanmiddag binnengekregen en voor zover ik kan zien heeft deze het probleem niet. Hij werd geleverd in een witte doos, en het lijkt erop dat ze een UK-model hebben gestuurd.

syltheboy wijzigde deze reactie 25-06-2019 14:49 (25%)

• Jeroentjah
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 20:29
Ik heb een klein vraagje en ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Mijn Ipad pro 12.9 (2018) reageert vaak niet op aanraking. Regelmatig bij browsen in safari scrollt de site niet, of bij tekenen in procreate kan ik mijn canvas spontaan niet meer bewegen. Het gebeurt op random momenten en de duur verschilt ook per keer. Het maakt ook niet echt uit welke apps ik gebruik, het gebeurt zelfs op het homescreen of bij het unlocken (soms kan ik hierdoor niet eens unlocken).

Ik heb mijn iPad in november bij de Mediamarkt gekocht en wil er graag mee terug.
Nu mijn vraag: Is het handiger om hiervoor direct contact op te nemen met Apple of kan ik beter langs de Mediamarkt gaan?

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:56
Jeroentjah schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:26:
Ik heb een klein vraagje en ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Mijn Ipad pro 12.9 (2018) reageert vaak niet op aanraking. Regelmatig bij browsen in safari scrollt de site niet, of bij tekenen in procreate kan ik mijn canvas spontaan niet meer bewegen. Het gebeurt op random momenten en de duur verschilt ook per keer. Het maakt ook niet echt uit welke apps ik gebruik, het gebeurt zelfs op het homescreen of bij het unlocken (soms kan ik hierdoor niet eens unlocken).

Ik heb mijn iPad in november bij de Mediamarkt gekocht en wil er graag mee terug.
Nu mijn vraag: Is het handiger om hiervoor direct contact op te nemen met Apple of kan ik beter langs de Mediamarkt gaan?
Apple. MediaMarkt doet niks anders dan het apparaat naar Apple sturen. Bespaar je zelf de moeite. De afwikkeling bij Apple is erg prettig. Online aanmelden. Dan krijg je een doos toegestuurd.

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 00:11
WouterL schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:45:
[...]

Apple. MediaMarkt doet niks anders dan het apparaat naar Apple sturen. Bespaar je zelf de moeite. De afwikkeling bij Apple is erg prettig. Online aanmelden. Dan krijg je een doos toegestuurd.
Je moet voor garantie bij de verkoper aankloppen. Het is leuk dat je bij Apple terecht kan, maar als het apparaat ouder is dan een jaar en niet direct bij Apple gekocht, dan krijg je gewoon een rekening voor reparatie.

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone 11 Pro Max Silver 256GB - Apple Watch Series 5 Hermès

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:56
MelvinW schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:16:
[...]

Je moet voor garantie bij de verkoper aankloppen. Het is leuk dat je bij Apple terecht kan, maar als het apparaat ouder is dan een jaar en niet direct bij Apple gekocht, dan krijg je gewoon een rekening voor reparatie.
Gelukkig dan dat de iPad pro 2018 nog geen jaar oud is dan:) daar ging ik dus ook vanuit.

WouterL wijzigde deze reactie 23-07-2019 12:24 (3%)

• syltheboy
  • Niet online
Gisteren heb ik mijn Pencil 2 ontvangen en het werkt erg prettig moet ik zeggen. Hij is zeer nauwkeurig, maar dat mag ook wel voor die prijs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22:39

Patrick89

PSN : Gamesource

syltheboy schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:57:
Gisteren heb ik mijn Pencil 2 ontvangen en het werkt erg prettig moet ik zeggen. Hij is zeer nauwkeurig, maar dat mag ook wel voor die prijs.
Zijn er mensen die dit actief gebruiken zonder echt te moeten tekenen ? Als je tekeningen maakt lijkt mij dat ding handig maar voor dagelijks gebruik...

Wat doe je zoal met de Pencil 2 ?

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• richieheijmans
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 01:04
Patrick89 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:22:
[...]

Zijn er mensen die dit actief gebruiken zonder echt te moeten tekenen ? Als je tekeningen maakt lijkt mij dat ding handig maar voor dagelijks gebruik...

Ik heb zelf de Pencil (2) en ik gebruik hem eigenlijk alleen in markup van documenten (pdf) en Notability aantekeningen. Misschien niet heel goedkoop voor mijn gebruik, maar wel extreem makkelijk en hij werkt gewoon altijd.

• syltheboy
  • Niet online
[...]

Eerlijk gezegd heb ik hem gekocht omdat ik wilde kijken hoe het tekenen gaat op mijn 11" iPad Pro, maar ook vanwege de extra opties Van iPadOS (beta nog niet geïnstalleerd). Ik heb gisteren gelijk wat tekenprogramma's geïnstalleerd en het werkt verassend goed.

• antipode
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 12-10 18:24

antipode

-=Got is in the details=-

joblamie schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:11:
Wat raar dat er in dit topic letterlijk nog geen enkele keer het woord " Brydge" is gevallen, zo blijkt uit een zoekactie in dit topic. Ook niet in het accessoires topic trouwens. Dan maar even mijn toevoeging hierover voor de volgende die er ook niks over vindt:

De alom geroemde Brydge toetsenborden zijn nu in stock en direct leverbaar. Ik heb de mijne net binnen en ben erg enthousiast over de look en feel. Het enige is dat ik continu met mijn hand richting een mousepad wil, terwijl die er niet op zit. Ik ben dan ook bang dat met de komst van iPadOS Brydge met een nieuwe variant inclusief mousepad gaat komen en dat zou natuurlijk helemaal fantastisch zijn. Maarja, dat kan nog maanden op zich laten wachten...
Hier ook een blije eigenaar van een brydge toetsetnbord voor de 11”. Werkt heerlijk en straalt serieuze apple achtige luxe uit. Mensen denken nu dat ik een macbook air heb :)

• Jeroen_HD
  • Laatst online: 19-10 20:13
[...]

Ik gebruik mijn Pencil 2 vooral voor fotobewerking (Affinity Photo).

NES-SNES-ATARI2600-GAMECUBE-XBOX-WII-XBOX360-DS-3DS-PSVITA-WIIU Radeon HD7970, Core™ i5-3570K, 120G-SSD, Fatal1ty Z77 Performance, 1TB HD103SJ, 8 GB DDR3-1600 Kit, Mugen 2-cooler

• The Fatal
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:46
Zijn er hier ervaringen met een normale usb-c Dock op de iPad?
Ik zie voornamelijk alleen kleine mobiele docks voorbij komen.
Ik ben opzoek naar een Dock die ik stationeer ga gebruiken voor thuis werken. Vanuit het werk heb ik een lenovo x1 Carbon 2019.
Lenovo heeft de thinkpad hybrid docking. Zou deze goed werken met de iPad?
Of anders kijken naar een Dell usb-c docking station?

• walletje-w
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:53
RoyK schreef op maandag 10 juni 2019 @ 12:09:
Beste allemaal. Ik ben al een tijdje bezig om een knoop door te hakken tussen een Surface Pro 6 (i7/16gb) en een iPad Pro 12,9. Misschien kunnen jullie mij nog een handje helpen.

...
En heb je al een keuze kunnen maken? Zo ja dan ben ik erg benieuwd wat het geworden is en hoe het bevalt!

Zelf gebruik ik de iPad 12,9 met pencil voor foto bewerking in lightroom en schets in procreate (schetsmatig maar wel professioneel). Ik zit zelf nog wel te puzzelen qua workflow en hoop dat ios 13 daar echt een verbetering in gaat worden. Vooral met betrekking tot opslag en file management. Vooral ook in combinatie met andere work stations.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gaat niet door158
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18:55
Het valt me sinds kort op dat de auto brightness niet meer werkt op mijn iPad. Als ik mijn iPad uit zet en weer aan dat werkt het voor een dag om er vervolgens weer mee te stoppen. Iemand toevallig een idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Tekenaar!

walletje-w schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 16:09:
[...]

En heb je al een keuze kunnen maken? Zo ja dan ben ik erg benieuwd wat het geworden is en hoe het bevalt!

Zelf gebruik ik de iPad 12,9 met pencil voor foto bewerking in lightroom en schets in procreate (schetsmatig maar wel professioneel). Ik zit zelf nog wel te puzzelen qua workflow en hoop dat ios 13 daar echt een verbetering in gaat worden. Vooral met betrekking tot opslag en file management. Vooral ook in combinatie met andere work stations.
Ik ben een paar weken geleden gegaan voor de iPad Pro 12,9" en het is me ontzettend goed bevallen. Ik heb sinds ik de iPad pro bezit nog nooit zoveel getekend buiten mijn normale werk en dat was precies de bedoeling.

Procreate is een fantastisch programma en ook Affinity Designer lijkt erg sterk. Wel een nieuwe leercurve als het gaat om vector tekenen en ik mis wel de krachtige slime pencil pen uit Illustrator.

De tablet grafische programmas werken zo ontzettend lekker dat ik sindsdien werken op de desktop maar als ouderwets ervaar haha. Grote programma's met 100000 opties en mogelijkheden waarvan je er 99950 niet gebruik.

Qua workflow heb ik het nu denk ik best okay ingericht. met iCloud drive krijg je 5gb gratis tot je beschikking en kan ik naadloos PSD files heen en weer verzenden. Deze exporteer ik naar PSD en sla ik op in de iCloud Procreate map. Deze kan ik direct openen op mijn PC en kan ik verder op mijn grote cintiq scherm. Het kan ook prima andersom en kan ik verder op de iPad. Ik heb al wat tekenwerk voor klanten op de iPad gedaan en de laatste hand op de desktop afgerond. Erg tof!

Een groot gemis vind ik Adobe in totaal met krachtige apps in de tablet wereld. Daar staan andere krachtige apps gelukkig tegenover. Procreate is een dedicated tekenprogramma en alleen dat. Geen onzin dat alleen maar weer rekenkracht vraagt. Affinity heeft krachtige tablet apps voor vector, fotobewerken en binnenkort ook opmaak zoals indesign. Ik denk (hoop) dat Adobe hier echt last van gaat krijgen.

Ik ben voor de iPad pro gegaan omdat het verreweg de beste tekenervaring is. Er zijn teveel mensen die iets te klagen hebben over de pen in Surface pro wereld. Wat ik ook vaak terug zag komen als een klacht (waar ik niet bij stil stond) is dat desktop software natuurlijk heel klein is op een 12" scherm. En dat menu's en opties niet echt tablet vriendelijk groot worden weergegeven. Dus ja je hebt toegang tot desktop apps, maar het is niet de beste ervaring.

Ik heb op Aliexpress een prima case gekocht voor 15 euro waar de pen ook gelijk een plekje heeft. En heb ik voor 10 euro een paper like screen protector gekocht die een heel klein beetje weerstand geeft tijdens het tekenen.

Ik had een beetje vrees dat ik het missen van een goede file manager als storend zou ervaren op de iPad. Maar tot nu toe is dat nog geen probleem geweest. Ook leuk is dat je 2 apps naast elkaar kan draaien. Ik heb bijvoorbeeld op 1/3e van het scherm een browser open waar ik referentie materiaal ziet staan en op 2/3 van het scherm Procreate open heb staan en daar aan het tekenen ben.

Als je nog vragen heb hoor ik het wel. Ik ben er zeer zeer tevreden over.

• kevinl
RoyK schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:30:
[...]

Ik ben een paar weken geleden gegaan voor de iPad Pro 12,9" en het is me ontzettend goed bevallen. Ik heb sinds ik de iPad pro bezit nog nooit zoveel getekend buiten mijn normale werk en dat was precies de bedoeling.

Procreate is een fantastisch programma en ook Affinity Designer lijkt erg sterk. Wel een nieuwe leercurve als het gaat om vector tekenen en ik mis wel de krachtige slime pencil pen uit Illustrator.

De tablet grafische programmas werken zo ontzettend lekker dat ik sindsdien werken op de desktop maar als ouderwets ervaar haha. Grote programma's met 100000 opties en mogelijkheden waarvan je er 99950 niet gebruik.

Qua workflow heb ik het nu denk ik best okay ingericht. met iCloud drive krijg je 5gb gratis tot je beschikking en kan ik naadloos PSD files heen en weer verzenden. Deze exporteer ik naar PSD en sla ik op in de iCloud Procreate map. Deze kan ik direct openen op mijn PC en kan ik verder op mijn grote cintiq scherm. Het kan ook prima andersom en kan ik verder op de iPad. Ik heb al wat tekenwerk voor klanten op de iPad gedaan en de laatste hand op de desktop afgerond. Erg tof!

Een groot gemis vind ik Adobe in totaal met krachtige apps in de tablet wereld. Daar staan andere krachtige apps gelukkig tegenover. Procreate is een dedicated tekenprogramma en alleen dat. Geen onzin dat alleen maar weer rekenkracht vraagt. Affinity heeft krachtige tablet apps voor vector, fotobewerken en binnenkort ook opmaak zoals indesign. Ik denk (hoop) dat Adobe hier echt last van gaat krijgen.

Ik ben voor de iPad pro gegaan omdat het verreweg de beste tekenervaring is. Er zijn teveel mensen die iets te klagen hebben over de pen in Surface pro wereld. Wat ik ook vaak terug zag komen als een klacht (waar ik niet bij stil stond) is dat desktop software natuurlijk heel klein is op een 12" scherm. En dat menu's en opties niet echt tablet vriendelijk groot worden weergegeven. Dus ja je hebt toegang tot desktop apps, maar het is niet de beste ervaring.

Ik heb op Aliexpress een prima case gekocht voor 15 euro waar de pen ook gelijk een plekje heeft. En heb ik voor 10 euro een paper like screen protector gekocht die een heel klein beetje weerstand geeft tijdens het tekenen.

Ik had een beetje vrees dat ik het missen van een goede file manager als storend zou ervaren op de iPad. Maar tot nu toe is dat nog geen probleem geweest. Ook leuk is dat je 2 apps naast elkaar kan draaien. Ik heb bijvoorbeeld op 1/3e van het scherm een browser open waar ik referentie materiaal ziet staan en op 2/3 van het scherm Procreate open heb staan en daar aan het tekenen ben.

Als je nog vragen heb hoor ik het wel. Ik ben er zeer zeer tevreden over.
Heel goed dat je positieve ervaringen hebt met werken op een Ipad pro. Ik wacht met aanschaffen van de 12 inch pro totdat Adobe met zijn desktop software naar de ipad komt. Die aankondiging is al in oktober 2018 gedaan. Beetje raar dat het er nog niet is. Ik denk dat wanneer de nieuwe apps komen er ook een nieuwe versie van de 12 uitkomt.

Vwb de surface vs ipad pro dingetje. Ik denk dat veel mensen nog vast zitten in een soort 'file commander' mentaliteit. Als je de ipad als een verlengstuk kan zien van je desktop, dan is dat het beste wat je nu kan doen. En dat is ook wat jij nu aan het doen bent.

@RoyK Welke case heb je gehaald? Wel grappig. Koop je zo'n prijzige ipad stop je die in een case van 15$.

• RoyK

RoyK

Tekenaar!

kevinl schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:51:
[...]

Heel goed dat je positieve ervaringen hebt met werken op een Ipad pro. Ik wacht met aanschaffen van de 12 inch pro totdat Adobe met zijn desktop software naar de ipad komt. Die aankondiging is al in oktober 2018 gedaan. Beetje raar dat het er nog niet is. Ik denk dat wanneer de nieuwe apps komen er ook een nieuwe versie van de 12 uitkomt.

Vwb de surface vs ipad pro dingetje. Ik denk dat veel mensen nog vast zitten in een soort 'file commander' mentaliteit. Als je de ipad als een verlengstuk kan zien van je desktop, dan is dat het beste wat je nu kan doen. En dat is ook wat jij nu aan het doen bent.

@RoyK Welke case heb je gehaald? Wel grappig. Koop je zo'n prijzige ipad stop je die in een case van 15$.
Prijs zegt niet zoveel natuurlijk. Het is een beetje rubber / kunstof.

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.39494c4dnRDuh1

Ik denk dat je een verschil moet zien idd of je je desktop wil verlengen of dat je een computer nodig heb. Hoe dan ook, als je focus tekenen is, heeft de iPad de beste papieren in huis. Het is een tool, dit is de beste tool op dit moment in dit sigment.

Betreft de Adobe apps.. ik vind Adobe daar al een lange tijd erg stil in. Er komt zover ik heb geleerd geen Illustrator op de iPad. (Draw tel ik niet als een volwaardig vector toolset ala Illustrator) en Photoshop moet nog komen.

Ondertussen is Affinity hun totaal systeem aan het uitrollen. Heb je al toegang tot een uitstekende pixel bewerker en vector bewerker, en komt daar ook een opmaak programma bij. Adobe loopt achter de feiten aan en om het nog erger te maken hebben ze hun kleine abbo pakketen duurder gemaakt.

Waar ik wel naar uitkijk is hun tekenprogramma waar ze mee gaan komen. Ook op dat vlak is het een beetje stil. Ik weet niet of je voor Adobe je aankoop moet laten rusten. Ik vind Procreate echt een geweldige teken ervaring (veel beter dan in Photoshop) en doet Affinity Designer wat het moet doen alleen is het een beetje oefenen omdat er een "tablet werken leercurve" is.

• kevinl
@RoyK Op dit moment biedt Adobe mij het hele totaalpakket. Waaronder lightroom. In lightroom zit mijn catalogus van mijn foto's. Zover ik kan zien heeft Affinity geen beeldverwerkingsprogramma.

Wat ik me ook afvraag is dat je uitkijkt naar een opmaak programma van Affinity. Maar ben je niet gebonden aan Adobe, puur omdat de keten ook gebruik maakt van Adobe? Tuurlijk vroeger was Quark heer en meester in de pre press gebeuren en die rol is door Adobe overgenomen. Maar hoeveel professionals zullen gelijk volledig over gaan op dat programma.

• Tom
  • Niet online
Affinity heeft inmiddels tegenhangers voor Photoshop, Illustrator en InDesign. En tijdje terug is aangekondigd dat je in-app kunt switchen, zelfs als je een bestand open hebt staan. Wat dat betreft lopen ze mijlenver voor op de legacy-bende van Adobe.
Gebruik het zelf nog niet, maar het ziet er wel heel goed uit.

Tom wijzigde deze reactie 30-07-2019 14:58 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Tekenaar!

kevinl schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:54:
@RoyK Op dit moment biedt Adobe mij het hele totaalpakket. Waaronder lightroom. In lightroom zit mijn catalogus van mijn foto's. Zover ik kan zien heeft Affinity geen beeldverwerkingsprogramma.

Wat ik me ook afvraag is dat je uitkijkt naar een opmaak programma van Affinity. Maar ben je niet gebonden aan Adobe, puur omdat de keten ook gebruik maakt van Adobe? Tuurlijk vroeger was Quark heer en meester in de pre press gebeuren en die rol is door Adobe overgenomen. Maar hoeveel professionals zullen gelijk volledig over gaan op dat programma.
Top, dan kan jij gewoon aan de slag. Affinity heeft geen batch foto bewerk programma. Wel een Photoshop programma (Photo).

Ik ben niet gebonden aan Adobe. Maar Adobe is en blijft de norm op dit moment in de industrie. Er is al veel te lang geen competitie voor Adobe en kunnen ze eigenlijk doen en laten wat ze willen.

Illustratoren die alleen in vector tekenen kunnen prima overstappen op Affinity Designer. Mensen die af en toe een foto bewerken kunnen prima overstappen op Affinity Photo. Met Affinity Publisher (ala indesign) is wat mij betreft de oorlog echt begonnen met Adobe. En dat is in mijn ogen gezonde concurrentie.

Bovendien heeft Affinity echt wat tofs gemaakt. Ik kan je zeker even aanraden naar deze video te kijken. Gewoon voor de algemene kennis wat Affinity aan het doen is met studiolink (pak het even op vanaf 14:00):

YouTube: Affinity Live 2019

Ik ben aan het spelen met Designer. De pencil tool is nog niet zo slim als in die van Illustrator. Maar ze zijn ermee aan het sleutelen. Het is al beter in de recente update. Het kan eigenlijk alleen maar beter worden.

Persoonlijk ervaar ik op mijn PC al tijden wat gedoe met Photoshop en Illustrator. Met name op performance gebied. En ik heb best een bak van een PC staan.

Als Affinity Publisher ook op de iPad uitkomt heb je een compleet grafisch pakket onder je vingers. En dat kost je 150 euro. 1x in plaats van 60 euro ipv 720 euro per jaar.

Anyway... Affinity ligt op dit moment naar mijn beleving een aantal stappen voor op Adobe op de tablets.

Adobe komt nog met een volwaardige versie van Photoshop, en misschien nog wel interessanter: Project Gimini!

YouTube: Adobe MAX 2018: An Early Look at Project Gemini (Coming Soon) | Adob...

• kevinl
@RoyK Ik zal er zeker naar kijken vanavond en kijken hoe de free version werkt (als die er is). Maar op dit moment is Adobe naast de catalogus ook wat betreft prijs heel interessant voor mij. Abbo heb ik van het werk. Dus het kost me niks. Waarom zou ik dan nog 150 uitgeven?

Van Gemini had ik nog niet gehoord. Maar ook daar ben ik wel benieuwd naar. Maar op teken gebied ligt niet mijn hoofdinteresse. Meer met name fotografie en video. Tekenen en illustraties zijn bijzaken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Tekenaar!

kevinl schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 17:19:
@RoyK Ik zal er zeker naar kijken vanavond en kijken hoe de free version werkt (als die er is). Maar op dit moment is Adobe naast de catalogus ook wat betreft prijs heel interessant voor mij. Abbo heb ik van het werk. Dus het kost me niks. Waarom zou ik dan nog 150 uitgeven?

Van Gemini had ik nog niet gehoord. Maar ook daar ben ik wel benieuwd naar. Maar op teken gebied ligt niet mijn hoofdinteresse. Meer met name fotografie en video. Tekenen en illustraties zijn bijzaken.
Nee joh, ik zeg ook helemaal niet dat je dat moet doen :D

Wat ik enkel wilde aanstippen is dat je met Affinity momenteel best goed mee kan komen en dat ze het nog een beetje moeten bijschaven en finetunen. Het gaat gewoon op een moment impact hebben want je kunt voor 150 euro (als je alle tools nodig hebt) prima grafisch vormgeven. Ze zijn een vers gezicht in het grafisch wereldje die aan de poten zagen van de gevestigde orde.

Je kunt idd een trial doen van 10 dagen. Ze hebben voor bijna alle gebruikelijke handelingen mooie videos gemaakt. Ik ben stiekem wel een beetje fan geworden. Ik beschouw het verder gewoon als "tools" om van A naar B te komen.

• Rino
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 23:48
RoyK schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 19:55:
[...]

Nee joh, ik zeg ook helemaal niet dat je dat moet doen :D

Wat ik enkel wilde aanstippen is dat je met Affinity momenteel best goed mee kan komen en dat ze het nog een beetje moeten bijschaven en finetunen. Het gaat gewoon op een moment impact hebben want je kunt voor 150 euro (als je alle tools nodig hebt) prima grafisch vormgeven. Ze zijn een vers gezicht in het grafisch wereldje die aan de poten zagen van de gevestigde orde.

Je kunt idd een trial doen van 10 dagen. Ze hebben voor bijna alle gebruikelijke handelingen mooie videos gemaakt. Ik ben stiekem wel een beetje fan geworden. Ik beschouw het verder gewoon als "tools" om van A naar B te komen.
In mijn optiek ook een goede trend, van Affinity.
Vandaag even bij Amac geweest om de Ipad 12,9" in de hand te houden. Gaat prima. Erg mooi, en de pen is geweldig.
Ben langzaam mijn Surface Pro 5 minder aan t gebruiken en meer MacBook Pro 13" TB, maar mis af en toe toch de mogelijkheid om te tekenen.
Met name aantekening op infraplaten, processen uit de losse pols, mindmaps en doodle's tijdens vergaderingen :D.
Lijkt me ook handig om on the fly mijn drone filmpje kort te editen.
Wil daarnaast ook wat met fotografie aan de slag, met een kleine op komst O+

Waar ik nog mee zit, of ik 'm nu wil kopen (of na Apple event in september). Volgens de laatste geruchten (die ik ken) komt er niet een hele vernieuwende ipad pro.

• Dawid127
  • Laatst online: 20:50
Hebben jullie ook dat de sleutelhanger het op de ipad niet altijd (of vaak niet) doet? Wachtwoorden die op de iphone worden voorgevuld worden dat niet op de ipad.

Bekend probleem?

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

kevinl schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:51:

Heel goed dat je positieve ervaringen hebt met werken op een Ipad pro. Ik wacht met aanschaffen van de 12 inch pro totdat Adobe met zijn desktop software naar de ipad komt. Die aankondiging is al in oktober 2018 gedaan. Beetje raar dat het er nog niet is.
RoyK schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:44:
[...]

Betreft de Adobe apps.. ik vind Adobe daar al een lange tijd erg stil in en Photoshop moet nog komen.
Ik heb me destijds ingeschreven voor de beta, maar omdat het zo lang duurde en afinity photo het voor mij toch niet was heb ik mijn ipad een paar maanden terug verkocht.

Gisteren kreeg ik onderstaande mail binnen 8)7

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• RoyK

RoyK

Tekenaar!

Greatsword schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:50:
[...]

[...]

Ik heb me destijds ingeschreven voor de beta, maar omdat het zo lang duurde en afinity photo het voor mij toch niet was heb ik mijn ipad een paar maanden terug verkocht.

Gisteren kreeg ik onderstaande mail binnen 8)7

[Afbeelding]
hehe ja kreeg hem ook. Wel een jaar later. Eerst maar eens zien of het ook een beetje lekker werkt. :D

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@RoyK Ik heb de survey ingevuld, maar zag nergens een download link of iets staan, neem aan dat we die later krijgen?

Nu maar weer even kijken waar ik tijdelijk een iPad kan regelen;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• RoyK

RoyK

Tekenaar!

het is even afwachten wat er gaat gebeuren allemaal. Ik ben meer nieuwsgierig naar hun nieuwe tekensoftware voor de iPad

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17:26
Ik gebruik mijn Pro (2018) (11" met keyboard) tijdelijk als hoofd computer (zit in een verhuizing) en ik moet zeggen dat het prima bevalt. Ik heb wel een (vrij lompe) game laptop maar, die raak ik echt alleen aan om te gamen op het moment.

Mijn werk heeft een losse iOS app (veredelde browser) waar al mijn werk dingen in gebeuren en qua e-mail/agenda en verhuizing managen in Notion gaat alles echt prima. Ik heb dit ding maar gebackt: https://www.kickstarter.c...ren/magicdock/description om is te kijken of ik hem echt als hoofd apparaat kan blijven gebruiken, ook na mijn verhuizing.

Voor mijn werk mist er eigenlijk 1 of 2 apps (waar aan gewerkt word) en dan zou ik zelfs mijn werk laptop thuis kunnen laten op werk tripjes etc.

Mijn enige echte frustratie is de e-mail app.. Massaal dingen markeren als gelezen en het snel archiveren is er niet bij in keyboard mode. Gelukkig is er wel in iOS 13 een nieuwe select multiple (met 3 vingers swipen) maar, het liefst zou ik gewoon command + a en dan command + e kunnen doen haha

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 23:52
ik wil een ipad 12 inch pro kopen, echter komt begin oktober de nieuwe uit :'( Wat zouden jullie doen? Wachten of instant kopen? Beetje zonde als ik nu de 2018 koop als over 2 mnd de nieuwste uitkomt...
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True