Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 00:55
WouterL schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:37:
Weet iemand welke camera’s er op de pro’s zitten?
12‑MP camera
Diafragma ƒ/1.8
Tot 5x digitale zoom
Lens met vijf elementen
True Tone Flash met 4 leds
Panorama (tot 63 MP)
Lensoppervlak van saffierkristal
Verlichtings­sensor aan achterzijde
Hybride IR‑filter
Autofocus met Focus Pixels
Tikken om scherp te stellen met Focus Pixels
Live Photos met stabilisatie
Brede kleur­registratie voor foto’s en Live Photos
Verbeterde lokale tonemapping
Belichtings­­regeling
Ruis­onderdrukking
Slimme HDR voor foto’s
Automatische beeld­stabilisatie
Burst‑modus
Timer‑modus
Geotagging voor foto’s
Bestandsstructuren afbeeldingen: HEIF en JPEG

en

7‑MP foto’s
Portretmodus
Portret­belichting
Animoji en Memoji
Video opnemen in 1080p HD met 30 bps of 60 bps
Retina Flash
Diafragma ƒ/2.2
Brede kleur­registratie voor foto’s en Live Photos
Slimme HDR
Verlichtings­sensor aan achterzijde
Automatische beeld­stabilisatie
Burst‑modus
Belichtings­­regeling

[Voor 17% gewijzigd door MelvinW op 30-10-2018 18:41]

MacBook Pro 16" + Pro Display XDR - iPhone 11 Pro Max - Apple Watch Series 5 Hermès

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:36
Ik vind het bizar dat de camera ogenschijnlijk een downgrade is tov de vorige gen.

• Darkstar
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07-11-2019
zAo schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:52:
Iemand informatie over het gebruik van een usb-c muis kunnen vinden? Ik zit in dubio tussen een normale ipad + Macbook Air, of een dikke iPad Pro. Die ene keer dat mijn vrouw een Albelli album maakt of via Citrix een Windows desktop bestuurd, moet er wel een muis aan kunnen.
Ik gebruik zelf af en toe wel eens Remote Desktop om Windows servers te beheren via een iPad Pro als ik mijn laptop niet in de buurt heb.
Ik moet zeggen dat het erg goed werkt: je kan je vinger gebruiken als muisaanwijzer. Ik heb ook al eens app gezien waarbij het scherm van de iPad werkt als een soort van touchpad, werkte best wel nog handig.
Beide oplossing werkten meer dan ok, een muis was voor mijn gebruik echt niet nodig.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• WouterL
iemand al mooie hoezen gevonden voor de ipad pro 11 inch? Het loopt nog geen storm wat dat betreft. En om nou een veredelde smartcover met achterkant voor 90 piek aan te schaffen..

• derhenno
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 23:50
Ben echt al heel lang aan het kijken naar een zo groot mogelijke tablet met goede pensupport. De ipad (inc accessoires) was, is en blijft reteduur, maar ondanks (goedkopere) alternatieven die ik in de loop der jaren heb gezien/gekocht/geprobeerd kwam ik toch altijd weer uit bij de iPad Pro 12,9. Kwaliteit heeft zijn prijs!

Na veel wikken en wegen wilde ik begin dit jaar dan toch maar flink wat flappen neertellen voor de 2017 versie, maar der waren geruchten over een nieuw model dat snel uit zou komen 8)7....10 maanden wachten...meteen besteld*. Het blijft zeer doen (financieel), maar je krijgt er echt wel wat voor terug for years to come!

*de meest weloverwogen beslissing mijnerzijds ooit :9

[Voor 3% gewijzigd door derhenno op 31-10-2018 19:36]

• Cocytus
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
USB-C, geen headphone jack... Dus nu heb ik twee dongles nodig om mijn noise cancelling koptelefoon van €330 te kunnen gebruiken met de meest recente Apple hardware... Ook jammer dat:
- de iPad Pro 10.5" in het geheel niet is afgeprijsd, dat had na 1,5 jaar toch wel gemogen;
- de nieuwe iPads $200 duurder zijn geworden dan het model dat ze opvolgen;
- het prijsverschil tussen wel/niet cellular wéér groter is geworden, zonder aanwijsbare reden;
- de Apple pencil duurder is geworden zonder aanwijsbare reden;
- de covers voor de 12,9" en 11" duurder zijn geworden;
- de iPad nu een camera notch heeft - was die 0,1mm het nou echt waard bij een apparaat van dit formaat?

Nee, ik pas. Als de iPad Pro 10,5" nou was geupgrade, had ik daar misschien wel €900 aan willen uitgeven. Maar dat doe ik niet voor 1,5 jaar oude hardware. Of als de huidige €150 goedkoper was geworden, had ik daar best €750 aan willen uitgeven. Maar net als met de non-upgrades voor de MacBook Pro's, de downgrade van de iPad Air 2 naar de iPad (2017), en de iPhones die groter en duurder worden zonder dat daar tastbare updates tegenover staan heb ik alleen maar het gevoel dat ik een poot wordt uitgedraaid als ik dit zou aanschaffen. Jammer dat er niet een fatsoenlijk tussenmodel is voor een fatsoenlijke prijs.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:53

Donstil

Grab them by the 🐈.

Cocytus schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:23:
Als de iPad Pro 10,5" nou was geupgrade, had ik daar misschien wel €900 aan willen uitgeven. Maar dat doe ik niet voor 1,5 jaar oude hardware.
Dit snap ik even niet. De 10,5” is juist geüpgrade, heeft geen 1,5 jaar oude hardware en kost €899,-

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• ijdod
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 14:42
Cocytus schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:23:
USB-C, geen headphone jack... Dus nu heb ik twee dongles nodig om mijn noise cancelling koptelefoon van €330 te kunnen gebruiken met de meest recente Apple hardware...
Heeft jouw NC koptelefoon van €330 dan geen BT?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 28-05 16:03
iOS 12 ondersteunt 2 gezichten!.

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

• WouterL
winwiz schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:46:
[...]

iOS 12 ondersteunt 2 gezichten!.
Top :) dat is wel gaaf. Dat wist ik niet.
Of het wenselijk is dat mensen twee gezichten hebben is een ander verhaal... :+

[Voor 16% gewijzigd door WouterL op 01-11-2018 09:48]

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
de nieuwe iPad is ''best wel snel'' ;)

voor de specs addicts:

• WouterL
lasharor schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:59:
[...]

Weet je zeker dat die scores wel vergelijkbaar zijn? Ik begrijp dat je Geekbench kan gebruiken om een vergelijk te krijgen tussen systemen op hetzelfde OS/architectuur etc. Maar nu ben je eigenlijk twee verschillende zaken met elkaar aan het vergelijken.
Niet echt nee, maar het blijft leuk om te zien wat de ipad kan wat betreft ruwe rekenkracht.

[Voor 3% gewijzigd door WouterL op 01-11-2018 11:07]

• MelvinW
Geert1976 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:37:

voor de specs addicts:

[Afbeelding]
Dat bevestigt ook meteen dat alleen het 1TB-model over 6GB RAM beschikt. Hier zie je een benchmark van een model met minder opslag en die heeft inderdaad 4GB aan RAM.

MacBook Pro 16" + Pro Display XDR - iPhone 11 Pro Max - Apple Watch Series 5 Hermès

• satoer
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 24-05 12:49
Geert1976 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:37:

voor de specs addicts:

[Afbeelding]
5650 MB RAM... is er al meer duidelijkheid over de hoeveelheid RAM tussen de verschillende versies?

[EDIT] Een geekbench gevonden van de Ipad 8,3:

Minder RAM.|

Meer info: https://www.gizmochina.co...-powerful-mobile-chipset/

Volgens: https://www.theiphonewiki.com/
Is de J318xAP de nieuwe 11 inch 2018 Pro

Naast de Xcode ontdekking, is dit dus het tweede bewijs dat de minder dan 1 TB modellen minder RAM hebben.

[Voor 53% gewijzigd door satoer op 01-11-2018 11:38]

• kevinl
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 25-05 12:12

kevinl

Yellow van

Blue-eagle schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:01:
Wat doen jullie allemaal over het algemeen met een iPad? Ik twijfel d'r aan om de nieuwe te kopen maar volgens mij ga ik niet verder komen dan af en toe Netflix. Dat doe ik momenteel op mijn iPhone 7 of MacBook Pro en dat gaat eigenlijk helemaal prima :7

Ik mis geen iPad in mijn leven. Maar wat zou het toevoegen?
Als je geen ipad mist. Dan moet je dat zo houden. Dit is toch een inkoppertje?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• Pendora
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 20:13
Wat doen jullie allemaal over het algemeen met een iPad? Ik twijfel d'r aan om de nieuwe te kopen maar volgens mij ga ik niet verder komen dan af en toe Netflix. Dat doe ik momenteel op mijn iPhone 7 of MacBook Pro en dat gaat eigenlijk helemaal prima :7

Voor mij is het mijn Macbook vervanger voor op de bank en ik verwacht dat deze iPad nog meer gaat vervangen dan ik nu kan bedenken.

• WouterL

Surfen in bed :P Beetje Hearthstonen...
Voor mijn gebruik kan ik beter de ipad 2018 aanschaffen. Maar dat niet gelamineerde scherm |:( ...
Dan kan ik alsnog beter de ipad 10.5 aanschaffen... maarja.

De ipad pro 11 inch besteld 8)7

• satoer

Dacht dacht ik tig jaar geleden ook toen ik in 2011 een iPad 2 kocht. Eigenlijk zomaar voor de lol, maar het blijkt een dagelijks gebruikt dingetje geworden. Voornamelijk content op internet consumeren. Vooral gewoon internetten is zoveel lekkerder op een iPad. Iets fysiek aanraken en kinetisch omhoog scrollen geeft een zoveel betere internet ervaring. Maar ook youtuben, netflixen etc. Even een serie aantikken en streamen naar een google Chromecast (Ja kan ook met smartphone, maar groter scherm is fijner). Ik kan ook wel zeggen dat het de manier van leven in ons gezin wel wat veranderd heeft. Ik ben echt een avond mens, en mijn vriendin een ochtend mens. Ik kan pas slapen als ik echt moe ben, en zat voorheen (pre-2011) nog uren wat achter de desktop te rommelen. We gaan over het algemeen gelijk naar bed, dus zij was meestal al lang en breed op de bank in slaap gevallen. Sinds de iPad gaan we gewoon naar bed als zij moe is, en kan ik mijzelf nog uren vermaken op het internet. Beetje youtuben, internetten of misschien een serie op netflix kijken. Of echt totale bullshit consumeren zoals 9gag.
Tegenwoordig zijn er ook geen sites die niet goed geoptimaliseerd zijn voor tablet. Of er is wel een goede app voor.
Verder heb ik ook andere tablets geprobeerd. Ik ben zelf grafisch vormgever / motion graphic designer en had een Cintiq companion gekocht. Een Windows Tablet. Nou, Windows is het dus toch aan alle kanten niet. Ding was te groot, log dik en te traag (opstarten apps) om te kunnen concurreren met de iPad. Maar ik kon er op zich wel zware programma’s zoals 3D studio max mee draaien.
Uiteindelijk toch weer een nieuwe iPad gekocht omdat de iPad 2 toch wel traag begon te worden. Dit was de iPad Air 2 in 2014. De iPad 2 ging naar de kinderen.
En nu is de iPad 2 toch echt afgeschreven. Het stekkertje laad niet meer goed, en het os is op 8 blijven hangen. De kinderen krijgen mijn afdanker (de Air2) en ik ga voor de grote Pro 1TB. Nu ik zie dat Adobe de iPad echt omarmt denk ik echt ook professioneel dingen kan gaan creëren.

M’n kinderen hebben laatst Lego Boost gekocht (aanrader voor +7 technische kinderen!). En die kunnen ondertussen heel leuk lego programmeren op de iPad. (motoren, sensoren etc). Dus het is ook voor de kinderen niet alleen maar gamen.

Verder is er in mijn ogen gewoon geen competitie. Apple zijn lange support met nieuwe besturingssystemen is misschien de grootste pluspunt in mijn ogen. Android leeft totaal niet op tablets, en Windows is gewoon een desktop besturingssysteem. iOS draait gewoon zo heerlijk soepel ook.

• Cocytus
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:06:
[...]

Dit snap ik even niet. De 10,5” is juist geüpgrade, heeft geen 1,5 jaar oude hardware en kost €899,-
De 10,5" is niet geupgrade, maar wordt nog verkocht met dezelfde hardware en voor dezelfde prijs als bij de introductie in juni 2017 (A10X). Zie de vergelijkingspagina's. De 11" is daarboven gepositioneerd. Ik had het niet helemaal duidelijk gezegd, maar ik vergeleek de prijzen van het instapmodel met cellular (voor mij onmisbaar): dan is de 10,5" €900 en de 11" €1070. Met deze prijsstelling vind ik de 10,5" een ontzettend slechte prijs/prestatie verhouding hebben (oude hardware, kleiner scherm, geen Face ID sensoren en toch nauwelijks goedkoper) en €1070 vind ik echt te gortig worden.
ijdod schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:10:
[...]

Heeft jouw NC koptelefoon van €330 dan geen BT?
Nee, de Bose QuietComfort 25 heeft geen Bluetooth. Kocht ik 2,5 of 3 jaar geleden, toen z'n opvolger mét BT nog niet uit was. En eigenlijk wil ik ook helemaal geen BT, want als de batterij van mijn QC25 leeg is stop ik er een nieuwe AAA-batterij in, en als die ook leeg is kun je nog gewoon blijven luisteren (weliswaar zonder noise cancelling, maar het werkt wel). Wel zo handig als je zes vluchten in een week hebt en eigenlijk continue onderweg bent :) Op die twee AAA-batterijtjes werkt de QC25 70 uur. De opvolger met BT heeft een niet-verwisselbare accu die 20 à 25 uur meegaat, en dan is het ook echt afgelopen. En dat allemaal om een draadje minder. Ik zie dat niet als vooruitgang.
Wie wél happy is moet BT gun ik dat van harte, maar Apple maakt het praktisch onmogelijk om geen BT te gebruiken. Ik snap echt niet dat een iPad niet gewoon een jack kan houden. Is er nou echt iemand die blij wordt van een 0,2mm dunner apparaat?

• Nano2009
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 21:56
satoer schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:04:
[...]

Ik zou dan toch echt voor die 256 GB versie gaan. 4 keer zoveel geheugen voor maar 100 euro meer. Geen gehannis met USB sticks (die waarschijnlijk niet eens werken). 64GB is echt mager.
Ben het zeker met je eens (al is de 256GB 170 euro duurder ipv 100 euro) maar ik gebruik de iPad alleen voor een beetje surfen, Netflix etc. Persoonlijk vind ik 900 euro al behoorlijk veel geld voor een tablet, dus vandaar de 64GB :)

• joblamie
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
satoer schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:04:
[...]

Ik zou dan toch echt voor die 256 GB versie gaan. 4 keer zoveel geheugen voor maar 100 euro meer. Geen gehannis met USB sticks (die waarschijnlijk niet eens werken). 64GB is echt mager.
Jij vergeet denk ik dat de meeste mensen, waaronder ikzelf, zich eerst over een gigantische principiële drempel moeten zetten voordat ze de aankoop van zo’n iPad überhaupt naar zichzelf (of misschien ook wel naar het gezin) kunnen verantwoorden. De prijs voor het basismodel van 64GB is al zo absurd hoog dat die stap eigenlijk al je principes te buiten gaat. Maarja het ding is zo mooi, zo nieuw, zo snel. Je wilt het gewoon hebben...

Maar daar nog 170 euro bovenop gooien voor wat GB’s die je waarschijnlijk nooit écht nodig gaat hebben, maar je wel het gevoel geven dat je meer dan genoeg ruimte hebt, maakt het een nog veel duurder geintje dan het al was.

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 00:30
joblamie schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:51:
[...]

Jij vergeet denk ik dat de meeste mensen, waaronder ikzelf, zich eerst over een gigantische principiële drempel moeten zetten voordat ze de aankoop van zo’n iPad überhaupt naar zichzelf (of misschien ook wel naar het gezin) kunnen verantwoorden. De prijs voor het basismodel van 64GB is al zo absurd hoog dat die stap eigenlijk al je principes te buiten gaat. Maarja het ding is zo mooi, zo nieuw, zo snel. Je wilt het gewoon hebben...

Maar daar nog 170 euro bovenop gooien voor wat GB’s die je waarschijnlijk nooit écht nodig gaat hebben, maar je wel het gevoel geven dat je meer dan genoeg ruimte hebt, maakt het een nog veel duurder geintje dan het al was.
Als het je eerste iPad pro is, dan kan je zeker ook kijken naar het 2017 model, die is nog steeds rete snel, en kan zeker nog jaren vooruit, dan heb je ook minder uit te geven voor meer GB's

Voor mij is elke cm, en gram minder van belang, als ik elke dag dat ding rond draag, van daar dat ik voor het 2018 model gaat :)
en kan ik iemand blij maken met een goedkoper alternatief.

• satoer
vistu schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:32:
Is bij iemand de status al gewijzigd naar "prepare for shipment" of is zijn/haar creditcard al gecharged? Op fora in het buitenland lees ik dat het bij sommigen al gister is gebeurd, maar ik zie zelf nog niets wijzigen. Levering staat wel 7/11 voor 9:30.
Bij m'n bestelling van de mediamarkt staat de verzending op 6/11 :*)

• satoer
joblamie schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:51:
[...]

Ik kan uiteraard niet in iemands portemonnee kijken. Het is ook alleen maar een advies (en ik dacht oprecht dat ik ergens gelezen had dat het verschil "maar" 100 euro was). Maar mocht je het budget niet hebben voor een iPad pro met meer dan 64GB geheugen. Dan zou ik voor de gewone iPad gaan met 128GB geheugen. Daar kan Nano2009 echt alles mee doen wat hij in z'n beschrijving wilt doen, en hoef hij niet te gaan klooien met losse USB sticks om films op te zetten (Wat volgens mij zonder onhandige omwegen nog niet mogelijk is). Dan is hij met 450 euro nog veel goedkoper uit. Het is dat de iPad2 van ons nu echt afgeschreven is, en de kinderen dan de iPad Air2 van mij krijgen, maar op zich is het nog een prima ding. Dus ik verwacht dat de gewone iPad meer dan degelijk is.

Hoe dan ook. Het is alleen een "ik zou" en niet "jij moet". Ik wil er helemaal niemand mee kwetsen.

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
satoer schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 18:05:
[...]

Bij m'n bestelling van de mediamarkt staat de verzending op 6/11 :*)
[Afbeelding]
2119, het blijft bizar dat mensen zo'n bedrag aan een tablet spenderen.

• joblamie
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
satoer schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 18:15:
[...]

Ik kan uiteraard niet in iemands portemonnee kijken. Het is ook alleen maar een advies (en ik dacht oprecht dat ik ergens gelezen had dat het verschil "maar" 100 euro was). Maar mocht je het budget niet hebben voor een iPad pro met meer dan 64GB geheugen. Dan zou ik voor de gewone iPad gaan met 128GB geheugen. Daar kan Nano2009 echt alles mee doen wat hij in z'n beschrijving wilt doen, en hoef hij niet te gaan klooien met losse USB sticks om films op te zetten (Wat volgens mij zonder onhandige omwegen nog niet mogelijk is). Dan is hij met 450 euro nog veel goedkoper uit. Het is dat de iPad2 van ons nu echt afgeschreven is, en de kinderen dan de iPad Air2 van mij krijgen, maar op zich is het nog een prima ding. Dus ik verwacht dat de gewone iPad meer dan degelijk is.

Hoe dan ook. Het is alleen een "ik zou" en niet "jij moet". Ik wil er helemaal niemand mee kwetsen.
Ik weet dat jouw advies 100% goed bedoeld was hoor, en je hebt nog gelijk ook dat de 256gb waarschijnlijk de betere keuze is. Maar dat is niet het punt dat ik wil maken. Het gaat mijns inziens ook niet om het “budget hebben” maar het “budget willen uitgeven”.

Nogmaals; ook al kun je het met gemak betalen; die basis iPad Pro’s zijn al absurd duur. Als je dan ook nog 256GB wilt wordt het nog veel duurder. Veel mensen moeten daarvoor niet zozeer een budget grens over, maar een principe grens.

• satoer
Jackson6 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:36:
[...]
2119, het blijft bizar dat mensen zo'n bedrag aan een tablet spenderen.
Ik ben het er zelf mee eens. Ik had ook in eerste instantie de 512 besteld. Maar nadat ik heb vernomen dat de 1TB versie de helft meer RAM bevatte heb ik toch de kogel gebeten, de 512 geannuleerd en de 1TB besteld.
De meerprijzen die Apple durft te vragen staat mij ook niet aan, maar wetende hoe lang ik deed met m'n vorige iPads (en de Air2 nog lang niet is afgeschreven), vond ik het de investering wel waard. Nu ik inzie dat Adobe echt serieuze applicaties voor de iPads gaat ontwikkelen zoals Photoshop, die doorgaans wel wat bytejes lusten, ben ik bang dat ik achteraf spijt ga krijgen van de hoeveelheid RAM in het 512 model.

Daarbij fotografeer ik veel, en wil ik eens kijken of RAW foto's bewerken in Lightroom op de bank een haalbare workflow is. Gezien de RAW foto's zo 30 MB per stuk zijn, denk ik dat ik die 1TB ook wel kan verzadigen.

Hoe dan ook, het is een wel overwegen keuze om voor het duurste model te gaan. Ik ga echt even kijken of ik de "Pro" uit de pro kan halen ;)

• Ad-
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 05-02 16:25
Ik hoor niemand Graphic novels noemen (!). Nu heb ik nogal wat stripboeken (graphic novels klinkt zó veel beter) op schijf. Voor het lezen ervan is een iPad ideaal, maar t/m 10" scherm is de pagina net te klein. Dus dan toch maar de grotere.
Daarnaast kijk ik veel naar foto's, groter scherm is dan ook veel prettiger.
12,7" it is :-)

Het kan me niet schelen dat ik een lemming ben.... ik -- ga -- niet.

• absrnd
Ad- schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 13:36:
Ik hoor niemand Graphic novels noemen (!). Nu heb ik nogal wat stripboeken (graphic novels klinkt zó veel beter) op schijf. Voor het lezen ervan is een iPad ideaal, maar t/m 10" scherm is de pagina net te klein. Dus dan toch maar de grotere.
Daarnaast kijk ik veel naar foto's, groter scherm is dan ook veel prettiger.
12,7" it is :-)
Daarvoor ik had ik ook de 12.9 pro gekocht, leest heerlijk :)

• MelvinW
swv schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 20:48:
Mehh. Hier gedoe met betaling. Ik heb namelijk ook een Mac Mini in bestelling staan maar omdat die sinds de bestelling al gereserveerd is op mijn CC is mijn bestedingslimiet niet toereikend voor de iPad en een andere CC geeft een foutmelding. Hopelijk zit er in de verzendprocedure nog een beetje rek tot de betaling in orde is aangezien ik er van uit ga dat de iPads verzonden worden vanuit Nederland.

Nja in het ergste geval kan ik woensdag a.s. slechts lekker koekeloeren naar mijn Pencil en Keyboard Folio.
Ik heb dat ook een keer gehad met een iPhone pre-order. Mijn bank had toen de betaling als frauduleus gemarkeerd. Heb toen aangegeven dat het een geldige transactie is en een halve dag later werd het geld door Apple wel goed afgeschreven. Dat heeft verder geen invloed gehad op de leverdatum. Volgens mij doen ze een aantal pogingen en als het dan nog steeds mislukt, wordt de order automatisch geannuleerd. Je kunt dacht ik ook zelf direct een nieuwe charge uitvoeren of een nieuwe kaart invullen. Zou er niet te lang mee wachten.

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Discussies over bestellingen, voorraden en levertijden mogen in [iPad] Levertijden & Beschikbaarheid. Laten we dit topic houden voor de discussies over en ervaringen met de iPad Pro 2018.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• thomastvd
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 00:53

thomastvd

PSN: STOMATVD

• lapino
  • Laatst online: 25-05 16:05
Maar ze hebben wel een punt, de pro interesseert me vooral voor lightroom maar toch nog veel beperkingen. En verder heb ik die kracht niet nodig maar haat dat niet gelamineerde scherm van de ipad (non pro). Dus als koper heb ik dus enkel keuze tussen crappy scherm en normale prijs of overkill en belachelijk duur.

• WouterL
lapino schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:43:
Mja, maar die is ook niet prijs gedaald hé, en dan koop je toch een 'oud' model? Voor zover ik kan zien is de iPad 1.5 pro ook niet bijster veel sneller dan de 'normale' ipad, of ben ik daar fout? En prijsverschil tussen de 10.5 en 11 is ook "maar" 160 euro. Mocht die 10.5 nu rond de 500 zitten, dan kocht ik die wel.
Ja daar zit je fout. De iPad 10.5 is aanzienlijk sneller. Geregeld in de aanbieding voor rond 550 euro.

• derhenno
Overzicht reviews tot nu toe (wordt verder aangevuld voor zover mogelijk :P ).

Unboxing:

https://www.youtube.com/watch?v=Fzj9VvvB8jM 12.9 1TB Space Grey + Accessoires (CNET)
https://www.youtube.com/watch?v=EB14jM-4Oho 12.9 1TB Space Grey Wifi + Cellular (GadgetMatch)
https://www.youtube.com/watch?v=I55uNQ0vHXg 11 en 12.9 unboxing en first look (Karl Conrad)
https://www.youtube.com/watch?v=JUShP5qMF9U 12.9 unboxing and set-up (Tech Advisor)
https://www.youtube.com/watch?v=yUKv_JzvEYo 12.9 1TB Silver (Jonathan Morrison)
https://www.youtube.com/watch?v=pzzu5iOJ9Qs 12.9 Space Grey (SuperSaf TV)

Review:

https://www.youtube.com/watch?v=S6femN2uU5k (Rene Ritchie - zeeeeeeer gedetailleerd)
https://www.youtube.com/watch?v=GfJOr0IQI2Y kort en krachtig met een paar benchmarks/exporttijden/vergelijkingen t.o.v. anderen (Laptop kanaal)
https://www.youtube.com/watch?v=LykS0TRSHLY&feature=youtu.be 12.9 1TB Space Grey met de nodige "kritiek" (The Verge)
https://www.youtube.com/watch?v=isv4TithGjw inc artist pencil opinion (CNET)
https://www.youtube.com/watch?v=t2UkUblX9FI (Bright NL)
https://www.youtube.com/watch?v=jZzmMpP2BNw (Engadget)

BENCHMARKS:

https://www.youtube.com/watch?v=pVaVUt_WXjs zie vooral video export gedeelte (Appsolutely Geek'D)

DROP & BEND (open deur met een dikte van 5,9mm - een goede stevige hoes is altijd handig/gewenst):

https://www.youtube.com/watch?v=8S7jkomlHTQ

Mijn bevindingen/conclusies tot nu toe:

Alle reviews betreffen de 1TB, 6GB versies: hoe is de performance met de "mindere" uitvoeringen?!
Alle tot nu toe beschikbare, betaalbare alternatieve cases hebben slechts een kleine cutout voor de pencil en dienen te worden aangepast.

Hmmm krijg net een email dat applecare pas op 13 november in zal gaan, leverdatum staat echter nog op 7 november...waarschijnlijk toch nog een weekje wachten?! :'(

[Voor 176% gewijzigd door derhenno op 08-11-2018 06:30]

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 16:22

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | LG OLED55B6v :: Xbox One X

• Jimijames75
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
WouterL schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:11:
Echt een matige review; wordt vooral ingegaan op de oeroude discussie of de ipad je laptop kan vervangen. Eigenlijk amper ingegaan op het apparaat zelf. Geen battery life, geen measurements, alleen een hoop geouwehoer over de limitiaties van iOS.

:(
Ben ik met je eens, de review was wat eenzijdig. Maar Apple wil zelf dat we de iPad als laptop vervanger zien (whats a computer!). Dus dan is het niet gek als men daar kritisch naar kijkt.

Dit apparaat zou zoveel meer potentie hebben als je gewoon een externe opslag aan kunt hangen, om grote projecten mee te importeren en exporteren.

• derhenno
Jimijames75 schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:58:
[...]

Ben ik met je eens, de review was wat eenzijdig. Maar Apple wil zelf dat we de iPad als laptop vervanger zien (whats a computer!). Dus dan is het niet gek als men daar kritisch naar kijkt.

Dit apparaat zou zoveel meer potentie hebben als je gewoon een externe opslag aan kunt hangen, om grote projecten mee te importeren en exporteren.
IOS13?!?! 8)7 |:( ;w :9

(lets wait and see)

• MelvinW
Ad- schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 20:07:
Snotver.... GPS zit alleen in de versie die ook een SIM kaart kan bevaten.
https://www.apple.com/nl/ipad/compare/
Dat is al sinds de allereerste iPad zo :P

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
lapino schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:31:
Wou graag de 2018 pro maar net een iPad Pro 64gb 10.5 opgepikt, ongeopend uit faling voor 450 dat kon ik echt niet laten liggen
Ja leuk voor de tweede keer dat je dit meldt, waar heb je die dan vandaan?

• palthe
  • Laatst online: 23:01
Oeee op goed geluk de MM op de Westerhaven in Groningen binnengelopen om 09.58 :p, en nog 2 modellen te koop. De 11" in de 12.9" 64GB Space Grey WiFi. Laat ik nou mijn oog hebben laten vallen op die laatste, jee.
Dus nu spelen maar! Nu nog een Smart Folio of zo scoren...

• Daan_
  • Laatst online: 14-02 18:01

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Merdera schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:55:
[...]

Cloud bijvoorbeeld , kan ik me voorstellen?
Ik sluit mijn camera aan via USB-C op de nieuwe 11 en hij importeert netjes de foto’s en filmpjes. RAW bestanden van +/- 85 mb van de Sony A7R III & A7R II importeert hij vrij vlot.

Edit: werkt ook netjes met mijn Lexar USB SD reader via USB-C dongle

[Voor 10% gewijzigd door Daan_ op 07-11-2018 15:21]

My plekje op het Web -_-

• satoer
derhenno schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:13:
Misschien wel handig:

World’s First Dedicated USB-C Hub for 2018 iPad Pro (verkrijgbaar vanaf december met kortingsaktie voor ongeveer $50).

If you are concerned about connecting devices and displays to the new 2018 Apple iPad Pro tablet, now equipped with a USB-C port rather than the Apple Lightning connections included on previous tablets. You may be interested in the new HyperDrive USB-C Hub for iPad Pro which adds six new ports:

4K HDMI
3,5mm audio jack
SD
micro SD
USB-A 3.0
USB-C Power Delivery

https://www.hypershop.com/pages/hyperdrive-for-ipad-pro

Info in het NL's: https://www.iculture.nl/nieuws/hyper-usb-c-hub-ipad-pro/
Of je koopt voor 12 euro gewoon dit: https://www.ebay.nl/itm/D...fgAAOSw0i5bxxgq:rk:1:pf:0
Heeft alleen geen 3.5 mm audio port. Als je die nodig hebt koop je gewoon de officiële Apple voor een tientje en ben je nog 75 euro goedkoper uit.

[Voor 5% gewijzigd door satoer op 07-11-2018 15:48]

• satoer
derhenno schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:50:
[...]

3,5 mm jack heb ik wel nodig. Vindt de bevestiging aan de iPad ook wel handig. Prijs zal trouwens zo rond de 40 euro liggen (als ik het goed heb)...maar er zijn idd genoeg alternatieven ;)
Koop je deze:
https://www.ebay.nl/itm/8...xcAAOSwz5Nb2-k-:rk:4:pf:0
Zit zelfs ethernet op. Wel een stuk duurder (maar alsnog 70 euro goedkoper ;) )

Ik zou gewoon even eBay af struinen, en anders even wachten. Ongetwijfeld komen er dedicated iPad pro modellen veel minder geld.

• Rivanov
M'n iPad Pro 11" ook binnen inclusief Pencil en Smart Keyboard.
Twijfel nog wat ik met het Pencil en Smart Keyboard doe. Morgen komt de Smart Folio binnen. Ben bang dat ik het keyboard dusdanig weinig ga gebruiken dat ik er meer 'hinder' van ga hebben met het vasthouden, dan dat ik er profijt van heb.

iPad Pro 11" 2018 vs. iPad Pro 10.5" 2017

• WouterL
Ryur schreef op woensdag 7 november 2018 @ 19:55:
[...]

119 EUR? Ik zie (bij Apple) ze voor 89?
Die voor de 12.9 is duurder.

• ZiSE
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 23:16
cjpunt schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:33:
Levering van m’n 11 inch gemist vandaag.. dus moet nog een dagje wachten.

Weet iemand of je de nieuwe iPad pro zonder risico kan opladen met de lader van de Macbook Pro 15 inch?
Ja is geen probleem.
If you have a higher-wattage USB-C power adapter — such as the one that came with your Mac notebook — you can use it with iPad Pro, and you might see faster charging. You can also charge iPad Pro by connecting it to the USB-C port on your computer.
https://support.apple.com/en-us/HT209186#charge

• palthe
The Chosen One schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:59:
Hoe trigger je PiP eigenlijk bij de nieuwe pro's? (komt pas met X dagen hier)
Je hebt geen home button meer maar je swiped altijd van onder naar boven (net zoals bij alle andere ipads nu ook al kan). Bij mij gaat dan bij Ziggo en Netflix automatisch PiP aan. Of bedoel je dat niet.

• satoer
Pffff... heb ik hem eindelijk binnen, ben ik hem al kwijt :/

[Voor 43% gewijzigd door satoer op 07-11-2018 21:51]

• palthe
satoer schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:45:
Pffff... heb ik hem eindelijk binnen, ben ik hem al kwijt :/
[Afbeelding]
Wel dikke skills! Zie ik daar nou een trollface bovenin?

• Stefan.nl
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 00:00

Stefan.nl

Toet toet

azt33 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 22:09:
11” iPP met Pencil en ASK kunnen ophalen bij de Apple Store vandaag. Heb hem net via USB-C aan mijn monitor aangesloten - werkt zonder problemen! Heb een 32” monitor, ben benieuwd hoe het met apps zal gaan (ik heb heel snel 2 spelletjes geprobeerd).

Heeft iemand advies voor een goede video editing app?
LumaFusion

Xbox Live: Bammetje

• satoer
Apple heeft haar verkoopvoorwaarden gewijzigd omtrent garantieperiode. Het bedrijf erkent dat de consument, volgens het de wettelijke EU-garantie, recht heeft op 2 jaar garantie op de aankoop van een Apple product. Het bedrijf erkent zelfs in de kleine lettertjes dat voor sommige EU-landen, waaronder Nederland, een langere conformiteitsperiode geldt, waarbij de verkopende partij garantie moet bieden op het verkochte product. Na verschillende klachten en dreigementen van consumentenorganisaties in Nederland en in het buitenland geeft Apple toe aan de Europese maatstaf.
https://www.tabletguide.n...en-bij-verkopende-partij/

• Splinter Cell
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19:58

Splinter Cell

AMD HD7850

Tortelli schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:22:
Iemand een idee hoe je screenshots maak?.
Net zoals de iPhone X denk ik:

-Open de app of het scherm dat je wilt vastleggen;
-Druk de powerknop in
-Druk gelijktijdig de bovenste volumeknop in
-Het scherm flitst en het screenshot is gemaakt.

[Voor 4% gewijzigd door Splinter Cell op 07-11-2018 23:24]

• WouterL
Mijn gratis Ipad pro 11 folio cover (twv 90 euro) is onderweg :) Niet slecht, ipad is vandaag alsnog aangekomen. Mooie compensatie!

• WouterL
freaky35 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:39:
[...]

Lol nog steeds niet, dat kan toch eigenlijk niet, als deze nou net op de markt was, dit formaat acherm, dan zou ik het snappen, maar het is er al zeker een jaar
Drie jaar..;)

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 22:00
kijk even een paar post boven je,haha,ik heb de link naar cool blue geplaatst:

Edit: ik zie dat die al weg zijn 8)7

Ik zal het testen of de stekker bij die van mij wel goed werkt, als ik deze omgekeerd erin doe.

Maar balen is het zeker,met je Ipad ;w

[Voor 59% gewijzigd door freaky35 op 08-11-2018 18:21]

• Rivanov
@Merdera Je blijft o.a. de klok en WiFi icoon etc zien in full-screen modus.
Ook Reeder is nog niet geoptimaliseerd. Daar blijf je in landscape modus een witte balk aan de rechterzijde zien.

Maargoed, ik verwacht spoedig de updates te kunnen ontvangen. App ontwikkelaars zitten niet stil uiteraard.
Ze hebben natuurlijk maar een week de tijd gehad en moeten nu zowel de app geschikt maken voor de ronde hoeken als ook voor het aangepaste formaat.

[Voor 19% gewijzigd door Rivanov op 08-11-2018 19:16]

• freaky35
satoer schreef op donderdag 8 november 2018 @ 18:05:
[...]

Helaas ik heb een zondag-model (Is dat nog erger dan een maandag model? ;) ), de poort heeft weer de geest gegeven aan 1 kant. Als ik voorzichtig een beetje wiebel en hem in een positie druk, dan gaat hij wel laden. Maar het is erg instabiel. Als ik de stekker 180 draai, dan is er niets aan de hand. Zojuist de Mediamarkt gebeld, en ik mag hem terug brengen. Helaas is de 12,9 1TB Space grey + Celular nergens op voorraad, dus ik krijg m'n geld terug. (iemand die weet waar deze op voorraad is?)

Kunnen jullie eens testen of de iPad stabiel in beide oriëntaties goed werkt?
Die van mij werkt wel gewoon als ik de stekker omdraai

• WouterL
ik heb op amazon.de een ESR ipad pro 11 case besteld (en deze in bezit). Nu krijg ik van Apple dus de ipad pro 11 folio case gratis als compensatie, maar eigenlijk vind ik de goedkope case van amazon harstikke goed bevallen. Voelt eigenlijk zelfs best premium aan. :P De folio gaat mooi op V&A ....

• Rivanov
Heb zelf ook de iPhone X en je moet écht goed zoeken op het iPad Pro scherm om het verschil te zien. In dagelijks gebruik merk je het echt niet. Heb al m'n apps die True Dark Mode ondersteunen op de iPad ook daarop ingesteld en je merkt het verschil nauwelijks. Zoals ik zei; pas als je wéét waar je op moet letten dan zie je het misschien. Maar het zit met name tussen de oren, omdat je weet dat de een OLED is en de ander LCD.

/edit: Tweetbot heeft inmiddels ook de iPad Pro 11" en 12.9" update uitgebracht. :)
Dejavu naar 1 jaar geleden toen de iPhone X uitkwam en je continue de App Store aan het refreshen was in de hoop op nieuw app updates voor het nieuwe scherm. :+

[Voor 22% gewijzigd door Rivanov op 09-11-2018 07:50]

• freaky35
Rck010 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:45:
[...]

Geen offense, iedereen z'n mening. Maar hoe portable willen we het hebben?

De nieuwe 12.9 is zo groot als een vel papier, is flinterdun en weegt minder dan 99% van alle laptops/tablets. Dat lijkt me toch portable genoeg? Ik heb zelf de 10.5 inch gehad en recentelijk de 11 inch bekeken, maar vind dit toch vooral een media-consuming apparaat voor op de bank/in bed. Heb er zelf ook op gewerkt (van tekstverwerken, RDP tot Linux/Oracle) maar miste persoonlijk toch wel wat extra schermruimte.

Voor de media-consuming vind ik een iPad Pro van 1000 euro+ weer overkill. Maar goed, dat is mijn mening.
Tja ieder bepaald zelf waar die de Ipad pro voor gebruikt toch denk ik. Ik kan dat niet voor een ander bepalen in elk geval🙂.

Wat betreft mobieliteit, daar heb je gelijk in.

Alleen is de Ipad pro die ook best fragiel, doordat die zo dun is.
Ik zou er bv echt niks tegen aan willen zetten in een tas .Ook al zit die in een hoesje.

En hoe groter en vooral dunner des te fragieler de Ipad pro word.

[Voor 71% gewijzigd door freaky35 op 09-11-2018 10:18]

• Rck010
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 30-05 10:12
freaky35 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:51:
[...]

Tja ieder bepaald zelf waar die de Ipad pro voor gebruikt toch denk ik. Ik kan dat niet voor een ander bepalen in elk geval🙂.

Wat betreft mobieliteit, daar heb je gelijk in.

Alleen is de Ipad pro die ook best fragiel, doordat die zo dun is.
Ik zou er bv echt niks tegen aan willen zetten in een tas .Ook al zit die in een hoesje.

En hoe groter en vooral dunner des te fragieler de Ipad pro word.
Uiteraard, iedereen zijn mening.

Heb alleen een beetje moeite met het feit dat mensen (op de vele fora online) roepen dat de 12.9 niet portable zou zijn. Het is inderdaad geen telefoon die je in je broekzak stopt, maar nog altijd vele malen meer portable dan 99% van de macbooks/laptops in de wereld.

• freaky35
Ja dat heb ik dus ook met mijn 12.9, met een complete restart lijkt dat bij safari in elk geval verholpen te zijn.

Maar er zijn wel wat bugs in combinatie met die pro die verholpen moeten worden in iOS.

• Rck010
cjpunt schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 18:00:
Aiii... net in de winkel geweest om toch ook even de 12.9 inch te checken. En man.. die maakte toch wel meer indruk dan de 11 inch. Voelt nog steeds op het randje van net te groot, maar overweeg serieus de 11 inch terug te sturen naar Apple en vanavond toch de 12.9 te bestellen.
Niet de bedoeling om je te beïnvloeden, maar een scherm formaat went snel. Heb een 65 inch tv, in eerste instantie dacht ik "mijn god, wat is dat ding groot". Een aantal weken verder denk je, het zou nog wel een maatje groter kunnen.

Als je nu al twijfelt aan het formaat, is het wellicht slim om toch de switch te maken. Nu heb je nog twee weken.

• Rck010
Cardwizard schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:09:
@Rck010 65 inch heb je dan ook aan de muur hangen en niet in je handen, ik vond de 12.9 maar onhandzaam en alleen fijn als je ermee aan tafel oid zit, de kleinere variant is top voor op de bank etc.
Of ie nu aan de muur hangt of je hebt ‘m in je handen, aan een formaat wen je enorm snel.
Ik heb een 12.9 en vindt ‘m prima, ook voor op de bank. Hij is echt niet zo groot dat je er alleen confortabel mee aan een tafel kunt zitten. Of jou moet al echt kleine handen hebben.

Maar goed, jou geld, jou iPad. Vind jij de 11 inch prettiger, dan moet je die gewoon nemen :Y

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 28-05 16:03
Of je koopt beide. 1 voor aan tafel en 1 voor op de bank ;)

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

• Ettepet
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 07-05 12:28

• michaelw1998
  • Laatst online: 21:36
lapino schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 23:07:
Hoe zijn de meningen over gebruik van die pencil om nota’s te nemen? Ik noteer heel veel zaken in schrift bij klanten en tijdens meetings en overweeg dit op ipad te doen. Werkt dat vlot?
Ik heb zelf heel kort net wat geschreven, juist doordat je je hand gewoon op het scherm kunt laten rusten denk ik dat de iPad een prima vervanger is voor schrift. Wellicht dat de standaard notitie app niet direct voldoet, maar er zijn nog genoeg andere apps die hierbij helpen.

• ppeter
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 11-05 20:47
Proxzor schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:36:
[...]

Dat duurt me te lang, opzich is geld geen probleem maar als ik een aantal tientjes kan besparen, dan wil ik dat als Nederlander toch wel doen >:)
Wij Belgen willen anders ook steeds de betere prijs hoor! :D
Daarom ben ik op zoek naar de beste deal voor een 10,5 inch iPad Pro.

[Voor 9% gewijzigd door ppeter op 10-11-2018 10:07]

• WouterL
Cekstuffertz schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 09:40:
[...]

Nee, je mag er alleen als student, medewerker in vervolgonderwijs of als ouder van een student gebruik van maken (als de aankoop bedoeld is voor de student). Ze kunnen om een inschrijving of ander bewijs vragen.
Maar doen ze niet..

• Cekstuffertz
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 23-12-2019
Maar ze kunnen het wel doen. Lijkt me geen goed idee om het hier te promoten alsof het mag en legaal is. Je kunt er later problemen mee krijgen als ze de controle wel doen.

• derhenno
Een unboxing en review met een aantal nieuwe, leuke details die ik in nog geen andere review ben tegengekomen:

https://www.youtube.com/watch?v=7qpryWeDFoA

• Geert1976
  • Niet online
wat is dat toch telkens, wij mannen kopen nieuwe speeltjes en onze partners krijgen de ''afdankertjes'' doorgeschoven... :+ :+

[Voor 7% gewijzigd door Geert1976 op 11-11-2018 09:48]

• Cardwizard
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 14:23

Cardwizard

Goed goan

Geert1976 schreef op zondag 11 november 2018 @ 09:48:
wat is dat toch telkens, wij mannen kopen nieuwe speeltjes en onze partners krijgen de ''afdankertjes'' doorgeschoven... :+ :+
Denk dat de meeste vrouwen er erg blij mee zijn en zelf niet het geld er voor over hebben om de nieuwste generatie van iets te kopen, zo gaat het hier ook in ieder geval

What is this internet? is it a techno utopia or is it a digital dictatorship...

• The Chosen One
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 20:47

The Chosen One

Zie signature!

Met sommige apps en games die enkele tot meerdere GB's zijn en alleen maar groter worden, naast foto's, filmpjes, andere netflix downloads, VLC, Mega etc. en een 3-5 jaar hopelijk gebruik 256 was gewoon de enige realistische optie (voor mij).

[Voor 3% gewijzigd door The Chosen One op 11-11-2018 15:32]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• The Chosen One
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 20:47

The Chosen One

Zie signature!

Het aloude "het is al een duur apparaat dan kan die extra storage er ook nog wel bij" excuus.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Rivanov
Heb een 64GB iPhone X en iPad Pro 11”.
Voor mij meer dan voldoende. Maak gebruik van iCloud Photo Library (200GB iCloud abonnement) en heb abonnement op Apple Music waarbij ik enkele albums en playlists offline heb staan voor in de auto.

iPhone X
28.67GB vrij

iPad Pro
36GB vrij

[Voor 18% gewijzigd door Rivanov op 11-11-2018 18:02]

• freaky35
joblamie schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:31:
[...]

Even een nieuwe bestellen en als die naar tevredenheid werkt de oude retourneren.
Even,lol je moet het maar zo hebben liggen,het geld voor een 2de

• Yucko
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 19:54

Yucko

One clown to rule them all !

Geert1976 schreef op zondag 11 november 2018 @ 09:48:
jij noemt het een afdankertje doorschuiven... ik noem het een betere optie dan een iPad 2018 kopen wat ze eerst wilde doen :P

MacMini early 2011 -  iPhone X Space Gray 64GB -  iPhone SE Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV3 -  TV4 64GB -  TV4 32GB

• gday
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 01-06 09:20

gday

TENACIOUS D TIME!!!

freaky35 schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:48:
[...]

Even,lol je moet het maar zo hebben liggen,het geld voor een 2de
Nou ja, als al m’n spaargeld op zou gaan aan een iPad zou ik geen nieuwe iPad kopen, eerlijk gezegd.

ingen vill veta var du köpt din tröja

• Rivanov
Opent App Store.. YES! YouTube update.. Installeert update. Nog steeds geen iPad Pro 11" compatibility. |:(

• ZiSE
gday schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:42:

Ik gebruik deze lader. Die kan via USB-C op 29W opladen, én ik kan m’n andere devices ermee opladen. Het enige nadeel is dat ik nu moet kiezen of ik m’n iPad Pro of m’n iPhone X via USB PD oplaad.

[Afbeelding]

https://www.anker.com/pro...rt-5-ports-usb-c/A2053111
Eind november introduceert Anker de Atom PD series - een 27W, 60W en 100W lader met respectievelijk 1,2. en 4 USB-C poorten. Zeker de moeite waard om op te wachten als je een nieuwe charger nodig hebt.
Plaatjes: https://www.theverge.com/...b-c-brick-gallium-nitride

[Voor 6% gewijzigd door ZiSE op 12-11-2018 10:22]

• iAdema
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 18:59
Th_mas schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:12:
Op de website van Apple staat dat de iPad Pro 12.9 een batterij heeft van 36,71 wattuur, betekent dit dan dat hij met de meegeleverde oplader (van 18 watt) op de helft van zijn kunnen oplaadt? Dat als je een MacBook oplader hebt/koopt (van bijvoorbeeld 55 of 87 watt) hij dus 2x zo snel zal opladen als met de 18 watt oplader?

Sorry voor de wellicht domme vraag, maar ik ben geen kenner op dit gebied.
Nee, dat is een manier om de capaciteit van de accu uit te drukken. Als de accu 36,71 wat zou moeten leveren dan is hij in een uur leeg. Uiteraard verbruikt hij veel minder. Dit staat verder los van de maximale snelheid van het opladen.

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 01:16
derhenno schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:37:
[...]

Die is helaas niet meer verkrijgbaar. Welke zou je nu kopen (op amazon)? Tot hoeveel Watt kun je trouwens gaan? Heeft sneller laden negatieve invloed op de levensduur van de accu?
Ik heb ergens gelezen dat het stopt bij 30W op de iPad Pro, dit artikel heeft wat leuke linkjes voor nu: https://www.redmondpie.co...r-here-are-the-best-ones/

Je andere vraag durf ik niet te beantwoorden eigenlijk, maar voor zover ik weet ondersteund de iPad gewoon fast charging.

Edit: https://appleinsider.com/...ws-usb-3-lightning-cables (gaat wel over de oude iPad Pro) maar goed, 29W is dus het maximale, daarna kan je nog steeds prima je W's er heensturen, maar accepteert hij het gewoon niet meer.

[Voor 18% gewijzigd door ex87 op 12-11-2018 11:55]

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

• ZiSE
derhenno schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:37:
[...]

Die is helaas niet meer verkrijgbaar. Welke zou je nu kopen (op amazon)? Tot hoeveel Watt kun je trouwens gaan? Heeft sneller laden negatieve invloed op de levensduur van de accu?
Elke Anker kan ik adviseren - zeer goede ervaringen mee. Op dit moment zou ik wachten op de nieuwe chargers - zie mijn post stukje hoger.
Zit geen limiet aan - je kunt de 87W van de Apple Macbook Pro pakken of de nieuwe 100W van Anker; geen impact op je accu (en ja daar is een hoop discussie over).
Apple Support: https://support.apple.com/en-us/HT209186#charge

Mbt displays - ik heb deze gekocht voor aansluiten van de iPad op externe displays https://www.amazon.de/gp/product/B07925J6GY/ - werkt als verwacht waarbij de het display alleen volledige wordt gebruikt bij het afspelen van video. De interface van de iPad schaalt niet mee.

[Voor 22% gewijzigd door ZiSE op 12-11-2018 11:55]

• vliegenmepper
  • Laatst online: 17:41
HoppyF schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:56:
Over de 64GB of 256GB discussie.
Hoeveel vrije ruimte is er eigenlijk beschikbaar op een iPad pro 11 64GB?
Standaard uit de doos bedoel ik dus zonder dat je je eigen apps e.d. hebt teruggezet.
IOS 12 plus de standaard apps zullen ook wel wat ruimte innemen.
Met zo min mogelijk erop blijft er ongeveer 56GB over voor eigen gebruik. Pin me niet op het exacte getal vast, maar als ik naar mijn eigen apps kijk en die eraf haal blijft er zo'n 56GB over.

Heb zelf ook een 64GB en is voor mij meer dan genoeg. Ik stream het meeste en als ik apps niet meer gebruik gooi ik ze eraf. Ter vergelijking op mijn 3 jaar oude MacBook heb ik "slechts" 48GB gebruikt.
gday schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:45:

Op de 12.9" zie ik geen grote zwarte balken aan de randen, maar is alles gewoon beeldvullend. Maar als ik overschakel op de fullscreen-weergave blijft de statusbalk inderdaad wel zichtbaar. Dat was me eerder ook opgevallen maar ik stoorde me er eigenlijk niet aan. :) Het leek me zelfs best handig.
Ik heb bij sommige apps wel last van zwarte randen rondom. Ze zijn niet heel groot (millimeter of 4?) maar ik vind het wel storend. Hopen dat de updates snel komen.

[Voor 27% gewijzigd door vliegenmepper op 12-11-2018 15:07]

• tipex
  • Laatst online: 31-05 20:25
De update van Netflix van zojuist fixed het border issue voor de 11” gelukkig, dat er maar veel updates mogen volgen.

• absrnd
Ad- schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:38:
GPS werkt alleen bij een Cellular-versie van de ipAd. Toch zei de Media Markt verkoper: als je data koppelt met je telefoon neemt hij ook de GPS (coordinaten) over van de telefoon. Dus koop de WIfi-only versie maar. Dat gedaan en inderdaad: dat werkt niet, ook niet met verschillende navigatie apps. Wat mij betreft zoals verwacht. Nieuwe ipAd besteld (nu met GPS). De oude ingericht en backup op iCloud gemaakt. Daarna terug naar fabrieksinstelling. Ondertussen geruild voor het nieuwe exemplaar. Restore vanaf iCloud. Klaar. Mooi dat je bij MM de spullen zo gemakkelijk terug kunt brengen.
Maar de MM medewerker had wel een beetje gelijk, met het gebruik van maps en find my friends, gebruikt de iPad de GPS data van de iPhone.
maar dedicated apps die GPS gebruiken werken inderdaad niet op de WiFi iPad.

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 22:30
Bedankt voor jullie reacties. Bij de 12,9” is het dus niet anders dan bij de 11”.

Ik ben erg blij met mijn nieuwe iPad, maar ik ben erg teleurgesteld hoe weinig games zijn geoptimaliseerd voor de grotere schermen.

Ik heb iets van 200 games op mijn iPad staan en daarvan zijn er slechts 5 geoptimaliseerd voor grotere schermen. 3 voor 11” en 2 voor 10,5”.

Aangezien de 12,9” en de 10,5” al wat langer op de markt zijn, had ik hier meer van verwacht.
Helemaal zuur is dat je wel heel veel updates voorbij ziet komen met ondersteuning voor de Xs (max) en Xr. Waarom dan niet gelijk iPad pro ondersteuning?

Bij gewone apps gaat dit gelukkig wel beter.

• tipex
Ad- schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:23:
[...]

Noem eens wat geoptimaliseerde games als je wilt...
Ik ken zelf alleen de beide Alto’s games en Bean Dreams. Vrees dat heel veel gouden oudjes geen update gaan krijgen.

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 22:30
Ad- schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:23:
[...]

Noem eens wat geoptimaliseerde games als je wilt...
Geoptimaliseerd voor 11":
Crossy Road
Hearts++
Hidden Folks

Geoptimaliseerd voor 10,5" en vermoedelijk ook 12,9"
ATC Voice
Train Conductor World
freaky35 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:25:
[...]

Ik vermoed omdat die toch minder gangbaar zijn?
Dat is een invulling van mij hoor,het is nergens op gebaseerd :)
Ik heb diverse games, variërend van oud tot nieuw, van free-to-play tot premium, van duur tot goedkoop, van vreemd tot zeer gangbaar.

Enkele spellen uit de games top 100 uit de app store die ik heb: Hitman Sniper, Rollercoaster Tycoon classic, The Talos Principle, The Room (alle delen), Stardew Valley, Monument Valley (1 en 2), Motorsport Manager 3, Steamworld Heist, Don't starve, Pocket City, GRID Autosport, Civilization 6, Real Racing 3, FTL.

Allemaal geen iPad Pro support. Bij spellen die al drie jaar geen update hebben gehad is het logisch. Maar zelfs hagelnieuwe games zoals Stardew Valley hebben geen iPad Pro support.
En spellen zoals Civilization 6 en Talos Principle zou ik heel graag op volledig scherm willen spelen.

• Xilantof
  • Laatst online: 21:25

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Donstil schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:25:
Nou ben benieuwd. Morgen mijn 12,9 ophalen bij de Apple Store in Amsterdam.

Had hiervoor een 10,5” maar de 12,9 lonkte altijd i.v.m het scherm maar ik kocht hem nooit vanwege de maat. Ga er nu toch maar eens voor :)
Ik zit er stiekem ook aan te denken mijn 10,5" te upgraden naar de 12,9". De iPad wordt ontzettend intensief gebruikt, ook voor foto-editing en ik denk dat ik het grotere formaat erg fijn zal vinden.

Fotografie en bouwen.

• freaky35
Leuk,ik zat er aan te denken die app te kopen,omdat dat nog de enige streaming app is die voor pro’s geoptimaliseerd is.

Maar dan kan ik die oude dus beter niet kopen,omdat die geen upgrade krijgt waarschijnlijk.
Mooi geld verdienen voor die app ontwikkelaar.

[Voor 3% gewijzigd door freaky35 op 15-11-2018 20:44]

• freaky35
De Netflix app is nu in elk geval wel geoptimaliseerd voor de pro,sinds de laatste update

• vliegenmepper
  • Laatst online: 17:41
Ben er ondertussen achter waarom ik geen screenshots kan maken. Ik heb er een paar apps van m'n werk op staan die het maken van screenshots onmogelijk maakt...

Soms is het zo simpel...

• tipex
vliegenmepper schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 12:33:
Ben er ondertussen achter waarom ik geen screenshots kan maken. Ik heb er een paar apps van m'n werk op staan die het maken van screenshots onmogelijk maakt...

Soms is het zo simpel...
Het komt hoogstwaarschijnlijk niet door de apps maar doordat je iPad beheerd wordt door je werk en dan kan het maken van screenshots op device nivo uitgeschakeld worden.

Allow screen capture: When this option is turned off, users are unable to save a screenshot of the display.*

In other words, in enterprise deployments where the "customer" owns the iPads (or requires employee-owned devices to be configured by IT) screen capture can be suppressed at a device level.

It's also possible to detect if screen capture has happened and to record this (so perhaps a manager can pay a friendly visit).

It is not possible to suppress screen capture under program control. Apple prefers to exercise tight control and grudgingly yields a bit to enterprises. It doesn't yield much to developers. (How do you like being a sharecropper on Apple's plantations?)

• freaky35
WoW wtf,,hij kan ehm gewoon buigen met de hand,dat is nog erger als wat ik verwacht had op dat vlak :X :X

[Voor 39% gewijzigd door freaky35 op 16-11-2018 19:16]

• Mark-NL
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 10-05 16:08
derhenno schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 19:05:
Heel blij met mijn iPad, maar na het zien van dit filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=hUBsxCcJeUc

ga ik voor mobiel gebruik toch maar ff kijken voor een all metal case voor in de rugzak (fabrikanten: lezen jullie mee?) :9
Is een flightcase wat voor je? :)
http://www.videohouse.nl/...tcase_laser_trolley_G.jpg

De volgende iPad wordt nog lichter, nog platter, nog sneller, nog ..... euhh .... duurder 8)7

• Th_mas
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 31-05 10:59
derhenno schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 10:53:
[...]

Dank voor de tip, maar wil toch echt stalen wanden van 5mm dik (minimaal) :P :P :P
Hij buigt misschien sneller dat je zou denken maar aan de andere kant.. Tenzij je van plan bent om structureel op je rugzak te gaan zitten zie ik niet in hoe je iPad (in real life) zou kunnen buigen.

• freaky35
Dan nog mag de ipad zelf nog meer beschermd worden.

De druk die toch op het scherm komt te staan (zeker als je de 12.9 inch hebt)in een rugzak.

Als het ding daadwerkelijk zo makkelijk buigt.
Dan mag je de ipad zelf wel in een hard cover stoppen ( iets van bv polycarb bv)om deze te beschermen daartegen.

[Voor 8% gewijzigd door freaky35 op 17-11-2018 12:42]

Pagina: 1 2 3

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True