• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-06 11:08

Apple heeft vandaag de nieuwe iPad Pro geïntroduceerd. Het all-screen-design en de uitzonderlijke prestaties betekenen de grootste sprong voor iPad tot nu toe. In het gloednieuwe design lopen de 11-inch en 12,9-inch Liquid Retina-displays tot aan de randen van iPad Pro en kan ook gebruik worden gemaakt van Face ID om het device met één blik te ontgrendelen.1 De A12X Bionic-chip met een Neural Engine van de volgende generatie presteert beter dan de meeste pc-laptops en biedt daarnaast ruimte voor een nieuwe USB-C-connector, LTE van Gigabitklasse en tot 1 TB aan opslag om krachtige mobiele workflows mogelijk te maken.2 Met meer dan een miljoen apps die speciaal zijn ontwikkeld voor het grote Multi-Touch-display, zoals Photoshop CC op iPad (verwacht in 2019), kunnen gebruikers van de nieuwe iPad Pro meer dan ze ooit op een computer hebben gekund.

Apple Pencil van de tweede generatie klikt magnetisch aan iPad Pro vast en wordt dan gelijk opgeladen. Een nieuwe aanraaksensor in Apple Pencil legt tikjes vast, waardoor er binnen apps totaal nieuwe interacties ontstaan. De nieuwe Smart Keyboard Folio heeft een gestroomlijnd design dat verstelbaar en daardoor extra veelzijdig is. De nieuwe iPad Pro, Apple Pencil en Smart Keyboard Folio zijn vanaf vandaag te bestellen en zijn vanaf woensdag 7 november verkrijgbaar bij Apple Stores.

“De nieuwe iPad Pro is een enorme stap vooruit voor iedereen die creatief met krachtige, mobiele computers wil werken. Hij heeft een gloednieuw dunner design, blaast razendsnel door de projecten heen dankzij de supersnelle A12X Bionic-chip en is vanuit iedere hoek met één blik te ontgrendelen via Face ID. Je kunt iPad Pro zittend of staand gebruiken, en je kunt hem op je bureau of op schoot gebruiken met de nieuwe Smart Keyboard Folio en de nieuwe Apple Pencil”, aldus Philip Schiller, senior vice president Worldwide Marketing bij Apple. “Er is nog nooit een mobiel device geweest dat ook maar lijkt op de nieuwe iPad Pro. Hij is voorzien van een prachtig Liquid Retina-display dat van rand tot rand tot in de ronde hoeken loopt, presteert beter dan de meeste pc-laptops, bevat Face ID, en ondersteunt de nieuwe Smart Keyboard Folio en de nieuwe Apple Pencil. Daarnaast is hij voorzien van geavanceerde nieuwe camera’s en sensoren voor de beste AR-ervaringen ooit in een device, een snelle USB-C-connector, luidere speakers, sneller mobiel internet en nog veel meer. Allemaal in een dunner device dat 25 procent kleiner is en waarvan de batterij de hele dag meegaat.”

Gloednieuwe all-screen-designs
iPad Pro is voorzien van ’s werelds meest geavanceerde display: een schitterend Liquid Retina-display met ronde hoeken dat van rand tot rand loopt en de vormen van de unibodybehuizing naadloos volgt. Het glas is met uiterste precisie vervaardigd, en dankzij de geavanceerde ‘pixel masking’, ‘sub-pixel antialiasing’ en vernieuwde achtergrondverlichting is het nieuwe Liquid Retina-display in iPad Pro het helderste iPad-display met de meest accurate kleurweergave. Met de ondersteuning voor brede kleurweergave, True Tone en een antireflecterende laag is het scherm zowel binnen als buiten goed te zien en komt alles perfect tot zijn recht. ProMotion-technologie zorgt ervoor dat de refresh-rate van het display automatisch wordt aangepast tot aan 120 Hz, zodat scrollen soepel gaat en alles op iPad Pro snel reageert.

De nieuwe 11-inch iPad Pro is voorzien van een groter display met meer pixels dan het 10,5-inch model, terwijl hij toch nog geen halve kilo weegt. De nieuwe 12,9-inch iPad Pro bevat het grootste display van alle iPads in een handzamer formaat: hij is maar liefst 25 procent kleiner dan de vorige generatie.3 Beide modellen zijn slechts 5,9 mm dun, het dunste iPad-design ooit, waardoor je iPad Pro nu nog makkelijker kunt meenemen.

A12X Bionic-chip en Neural Engine van de volgende generatie
De A12X Bionic-chip is speciaal gemaakt voor iPad Pro en is de slimste en krachtigste chip ooit in een tablet. Veeleisende taken als het bewerken van foto’s of het maken van 3D-modellen gaat dus nog sneller en soepeler. De krachtige A12X Bionic-chip is een chip van zeven nanometer en bevat acht cores. De vier performance-cores en de vier efficiency-cores zijn samen goed voor 35 procent snellere single-coreprestaties. De chip heeft een nieuwe prestatiecontroller waarmee alle acht cores tegelijkertijd kunnen worden ingezet om taken met meerdere threads 90 procent sneller te verwerken.3 Een door Apple ontworpen GPU met zeven cores levert tot twee keer betere grafische prestaties voor indrukwekkende AR-ervaringen en graphics van console-kwaliteit. Op iPad Pro kun je de hele dag genieten van deze baanbrekende prestaties, dankzij de geweldige batterijduur van 10 uur.4

De nieuwste Neural Engine van Apple is ontwikkeld voor geavanceerde Machine Learning bij allerlei toepassingen, van fotografie tot AR, en kan tot 5 biljoen taken per seconde uitvoeren. Dit maakt snelle Face ID mogelijk, snellere detectie van vlakken in AR-apps en andere nieuwe features voor Machine Learning in realtime. De Neural Engine is gemaakt voor betere prestaties bij Core ML-taken en biedt ontwikkelaars daardoor meer mogelijkheden voor het bouwen van apps en nieuwe iPad-workflows die gebruikmaken van deze efficiënte Machine Learning-engine.

Face ID komt naar iPad
Face ID, het veiligste gezichtsherkenningssysteem in welke tablet of computer dan ook, komt nu voor het eerst naar iPad. Met Face ID en het TrueDepth-camerasysteem wordt er een profiel gemaakt van je gezicht en kun je je iPad veilig ontgrendelen, Apple Pay gebruiken in apps en online, en kun je ook veilig toegang krijgen tot beveiligde apps. Dit werkt ongeacht hoe je je iPad Pro vasthoudt, zelfs als je achter je bureau zit met de nieuwe Smart Keyboard Folio. De TrueDepth-camera op iPad Pro maakt ook Animoji en Memoji mogelijk.

Het beste device voor AR
De geavanceerde camera’s en sensoren in combinatie met de verbeterde audio uit vier speakers en de kracht van de A12X Bionic-chip maken iPad Pro en het grote scherm tot het beste device voor AR. Dankzij ondersteuning voor de nieuwste generatie AR-apps is er een wereld aan AR-ervaringen mogelijk op iPad. Zo kun je de reflectie op echte objecten meten, door gebouwen navigeren in 3D en hele universa verkennen. Met Adobe’s Project Aero (verwacht in 2019) kunnen creatievelingen ongekende AR-ervaringen ontwerpen op iPad.

Nieuwe Apple Pencil en Smart Keyboard Folio
De nieuwe Apple Pencil en Smart Keyboard Folio zijn beide afzonderlijk verkrijgbaar en bieden gebruikers nog meer precisie waardoor ze nog productiever kunnen zijn. De Apple Pencil van de tweede generatie klikt magnetisch vast aan iPad Pro, voor pairen en draadloos opladen. Ook is hij nu nog krachtiger en intuïtiever in het gebruik. Door twee keer op Apple Pencil te tikken, kunnen gebruikers in apps als Notities precies de juiste tool selecteren. In krachtige apps van topontwikkelaars als Adobe, Autodesk en Procreate kunnen gebruikers daardoor creatiever zijn dan ooit tevoren.

Met iPad Pro kunnen gebruikers nu nog creatiever en productiever zijn.
De nieuwe Smart Keyboard Folio heeft een simpel, dun en licht design, en beschermt zowel de voor- als achterkant van iPad Pro. Er zit ook een toetsenbord in van volledig formaat dat nooit hoeft te worden opgeladen of gekoppeld. De nieuwe Smart Keyboard Folio is makkelijk te verstellen voor gebruik op schoot of op een bureau, en is daarom ideaal om mee te multitasken en ideeën mee vast te leggen.

Nieuwe aansluitmogelijkheden met USB-C
Met het oog op de manieren waarop iPad Pro wordt gebruikt, is de Lightning-connector vervangen door een USB-C-connector. USB-C is ongelooflijk veelzijdig. Het biedt stroom voor opladen en ondersteunt daarnaast USB 3.1 Gen 2 voor het wel twee keer zo snel overzetten van gegevens van en naar camera’s en muziekinstrumenten. Ook kunnen er externe displays op worden aangesloten met een resolutie van tot wel 5K. Via USB-C kun je met iPad Pro zelfs een iPhone opladen.

[Voor 59% gewijzigd door robcoenen op 07-11-2018 21:47]

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:10
Beetje jammer van de koptelefoon aansluiting, maar ik was al overgestapt naar BT,
ik kijk veel films en series op de iPad, en had OLED wel gaaf geweest, misschien volgend jaar :)

Alhoewel ik niet zo'n probleem had met het opladen van de pencil, maar dit is net even beter.

Nu dat je dan ook de iPhone (apple watch ?) kan opladen via de iPad, ben ik benieuwd of er meer mogelijk wordt, met eventueel externe schijven.

[Voor 20% gewijzigd door absrnd op 30-10-2018 18:32]

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-06 14:01
absrnd schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:29:
Beetje jammer van de koptelefoon aansluiting, maar ik was al overgestapt naar BT,
ik kijk veel films en series op de iPad, en had OLED wel gaaf geweest, misschien volgend jaar :)

Alhoewel ik niet zo'n probleem had met het opladen van de pencil, maar dit is net even beter.

Nu dat je dan ook de iPhone (apple watch ?) kan opladen via de iPad, ben ik benieuwd of er meer mogelijk wordt, met eventueel externe schijven.
Volgens The Verge is er geen ondersteuning voor externe schijven.
I also saw it connect to a camera, which automatically popped open the camera roll import screen, but we’ve confirmed that it will not support external storage over USB-C.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:02
Weet iemand welke camera’s er op de pro’s zitten?

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-06 11:08

• MelvinW
WouterL schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:37:
Weet iemand welke camera’s er op de pro’s zitten?
12‑MP camera
Diafragma ƒ/1.8
Tot 5x digitale zoom
Lens met vijf elementen
True Tone Flash met 4 leds
Panorama (tot 63 MP)
Lensoppervlak van saffierkristal
Verlichtings­sensor aan achterzijde
Hybride IR‑filter
Autofocus met Focus Pixels
Tikken om scherp te stellen met Focus Pixels
Live Photos met stabilisatie
Brede kleur­registratie voor foto’s en Live Photos
Verbeterde lokale tonemapping
Belichtings­­regeling
Ruis­onderdrukking
Slimme HDR voor foto’s
Automatische beeld­stabilisatie
Burst‑modus
Timer‑modus
Geotagging voor foto’s
Bestandsstructuren afbeeldingen: HEIF en JPEG

en

7‑MP foto’s
Portretmodus
Portret­belichting
Animoji en Memoji
Video opnemen in 1080p HD met 30 bps of 60 bps
Retina Flash
Diafragma ƒ/2.2
Brede kleur­registratie voor foto’s en Live Photos
Slimme HDR
Verlichtings­sensor aan achterzijde
Automatische beeld­stabilisatie
Burst‑modus
Belichtings­­regeling

[Voor 17% gewijzigd door MelvinW op 30-10-2018 18:41]

• WouterL
Meer van: zijn dit de camera’s uit de x of xs?

• MelvinW
WouterL schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:42:
Meer van: zijn dit de camera’s uit de x of xs?
Ik denk niet dat je de camera's kunt vergelijken met die van de X en Xs :P. Er zit een goede camera in de Pro, maar niet op het niveau van de Xs. Optical image stabilization ontbreekt bijvoorbeeld in de nieuwe Pro.

• WouterL
MelvinW schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:48:
[...]

Ik denk niet dat je de camera's kunt vergelijken met die van de X en Xs :P. Er zit een goede camera in de Pro, maar niet op het niveau van de Xs. Optical image stabilization ontbreekt bijvoorbeeld in de nieuwe Pro.
Geen idee. De vorige iteratie had toen de camera’s van de iPhone 7, de destijds top camera van de iPhone :) het vreemde is dat de iPad pro 10.5 nog wel optical image stab had.. ook heeft de nieuwe iPad 5 lenselementen i.p.v. 6 van de iPad pro 10.5. Daarentegen heeft de iPad pro 11 smart HDR.

[Voor 17% gewijzigd door WouterL op 30-10-2018 18:57]

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
Zal de Ipad Pro 2018 goedkoper zijn via externe sites zoals Bol/Coolblue of kan ik hem gewoon beter via de Apple site bestellen?

• WouterL
Proxzor schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:01:
Zal de Ipad Pro 2018 goedkoper zijn via externe sites zoals Bol/Coolblue of kan ik hem gewoon beter via de Apple site bestellen?
Bestel hem als student zijnde bij Apple. Scheelt 40 euro.

• Proxzor
WouterL schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:04:
[...]

Bestel hem als student zijnde bij Apple. Scheelt 40 euro.
Ik ben geen student :'(

• WouterL
Daar wordt niet naar gevraagd :p

• MelvinW

• Proxzor
WouterL schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:09:
[...]

Daar wordt niet naar gevraagd :p
Oh dat is wel handig, bedankt voor de tip! Enig idee of de ipads alsnog goedkoper zullen worden aangeboden? Dit word mijn eerste Apple product, en ik zag met de vorige versie wel een verschil in prijs, maar ik heb geen idee of de prijzen omlaag zijn gegaan bij Coolblue/Bol bij de vorige versie en de release toendertijd...

• Daan_
  • Laatst online: 16:56

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Je zou kunnen wachten tot blackfriday. Wie weet is er winkel die ze mee laat doen?

Wacht zelf nog tot ik wat meer ervaringen zie met de USB-C mogelijkheden. Aansluiten externe SSD en SD Cardreader. Overweeg de 11 met 256 voor foto editing op locatie.

[Voor 51% gewijzigd door Daan_ op 30-10-2018 19:36]

Mijn plekje op het web -_- MTB gpx routes Reichswald & Fotografie blog

• WouterL
Superdaantje schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:32:
Je zou kunnen wachten tot blackfriday. Wie weet is er winkel die ze mee laat doen?
Die kans is historisch gezien niet erg groot. Misschien scheelt het een tientje of twee?..

• Proxzor
Dat duurt me te lang, opzich is geld geen probleem maar als ik een aantal tientjes kan besparen, dan wil ik dat als Nederlander toch wel doen >:)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ze hebben het over photshop en autocad. Ik neem aan dat je qua bestanden vastzit aan de cloudopslag van die bedrijven, of icloud?

specs

• MelvinW
De eerste generatie Apple Pencil werkt niet op de nieuwe iPads.

Bron: https://www.macrumors.com...e-pencil-2-compatibility/

[Voor 17% gewijzigd door MelvinW op 30-10-2018 19:48]

• WouterL
Ik vind het bizar dat de camera ogenschijnlijk een downgrade is tov de vorige gen.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MelvinW schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:33:
Volgens The Verge is er geen ondersteuning voor externe schijven.

[...]
Als je citeert, citeer dan ook goed want het belangrijkste deel vergeet je hier:
When I complained that I just want to import RAW directly to Lightroom CC and skip the camera roll, Apple pointed to a Siri Shortcut that automatically deletes photos from the camera roll after import to Lightroom. So.
Het is dus een nogal boude uitspraak van The Verge (what else is new) omdat er niet getest is met andere applicaties zoals PDF Expert, Documents, GoodReader, etc. Jammer want juist met die applicaties zijn dit soort dingen al tijden mogelijk op de oude iPads.

• Mrkend54l
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-12-2022
Proxzor schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:36:
[...]

Dat duurt me te lang, opzich is geld geen probleem maar als ik een aantal tientjes kan besparen, dan wil ik dat als Nederlander toch wel doen >:)
Apple stunt heel weinig met hun prijzen.
En al zeker niet op nieuwe producten. Hun producten worden ook overal voor hetzelfde geld aangeboden. De beste deal zal dus via het studentenprogramma van Apple zelf zijn.

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:04

The Chosen One

Zie signature!

Zijn er al duidelijke photo´s of beelden van de kleuren van de iPad Pro´s? Dat space grey is ook ieder jaar anders van kleur.

Zo jammer dat er geen 128GB optie meer is. Maar ja marketing. Of de kleine en dan icloud mogelijk nemen of gelijk de "grote" stap ophoog.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• KA1104419
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23-12-2018
Prachtig ding vooral de 12.9 inch versie ziet er super gaaf uit. Heerlijk joh zo'n grote tablet op de bank gebruiken tijdens het tv kijken. Stuk comfortabeler dan een laptop op schoot. Denk dat ik de 11 inch versie ga halen, maar niet direct.

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Mrkend54l schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 23:57:
[...]

Apple stunt heel weinig met hun prijzen.
En al zeker niet op nieuwe producten. Hun producten worden ook overal voor hetzelfde geld aangeboden. De beste deal zal dus via het studentenprogramma van Apple zelf zijn.
Wat een klinklare onzin....
Ik snap werkelijk niet waar mensen deze aanname op blijven baseren.
Een MacBook bij de Media Markt kopen kan je al snel €150 schelen tov Apple zelf.

Tijdje terug was de MacBook Air bij Media Markt €899 en bij Apple €1099.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:54
Is die uitstekende lens geen probleem; daarmee kan hij denkelijk niet plat op tafel liggen?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wootism schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 06:06:
[...]

Een MacBook bij de Media Markt kopen kan je al snel €150 schelen tov Apple zelf.

Ik houd die aanbiedingen nooit heel erg in de gaten, maar is dat niet alleen met oudere hardware, dus als de opvolger er bijna aan zit te komen om van voorraad af te komen? Ik geloof niet dat je over twee maanden de nieuwe iPad of Air daar al met korting kunt kopen.

• Mrkend54l
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-12-2022
Wootism schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 06:06:
[...]

Dat is enkel op hardware die Apple niet meer verkoopt hoor. Om van die stock af te raken mogen ze de prijs ervan verlagen.
Maar ook nog altijd binnen bepaalde grenzen, en alle aanbieders die het willen gaan hier ook in mee dan.

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Hoe goed is Apple met de ~1-3 jaar garantie tijd onder de Nederlandse wet? Iemand daar ervaring mee. I.v.m bestellen bij bol/coolblue of weet ik wat.
ijdod schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 08:02:
Is die uitstekende lens geen probleem; daarmee kan hij denkelijk niet plat op tafel liggen?
Nee hoor dat valt helemaal niet op. Lijkt erg maar de ipad is erg groot en zo'n bump doet bijna niks.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Tom schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 08:54:
[...]

Ik houd die aanbiedingen nooit heel erg in de gaten, maar is dat niet alleen met oudere hardware, dus als de opvolger er bijna aan zit te komen om van voorraad af te komen? Ik geloof niet dat je over twee maanden de nieuwe iPad of Air daar al met korting kunt kopen.
Mrkend54l schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:17:
[...]
Dat is enkel op hardware die Apple niet meer verkoopt hoor. Om van die stock af te raken mogen ze de prijs ervan verlagen.
Maar ook nog altijd binnen bepaalde grenzen, en alle aanbieders die het willen gaan hier ook in mee dan.
Dan stel ik voor dat jullie eens prijzen gaan vergelijken online :p
MacBook Pro 13” zonder touchbar is bij Apple €1499 en bij Media Markt €1299
Ook de iPad 2018 kreeg een weekaanbieding kort na de release.
Op de Tweakers PriceWatch zijn die schommelingen mooi bij te houden.

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 00:00
ijdod schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 08:02:
Dat leek mij ook vooral voor een tablet extreem onhandig :?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06 02:34
Moet mijn iPad Air 2 die ik van werk heb, inleveren omdat we nu allemaal ultrabooks hebben gekregen. Maar ik gebruik mijn iPad ook privé heel vaak (kranten, films, surfen, mailen enz). Aangezien ik echt niet zou kunnen wennen aan een niet-gelamineerd scherm is een pro de enige optie nu. De 'oude' pro of de nieuwe schelen behoorlijk in prijs. Ik was ook van plan een appleTV aan te kopen voor afspelen 4K films vanaf itunes. Zou dat met de nieuwe pro kunnen door de iPad aan tv te hangen met een usbC>hdmi kabel? Want dan zou ik me wél een appleTV uitsparen.

• absrnd
lapino schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 12:28:
Moet mijn iPad Air 2 die ik van werk heb, inleveren omdat we nu allemaal ultrabooks hebben gekregen. Maar ik gebruik mijn iPad ook privé heel vaak (kranten, films, surfen, mailen enz). Aangezien ik echt niet zou kunnen wennen aan een niet-gelamineerd scherm is een pro de enige optie nu. De 'oude' pro of de nieuwe schelen behoorlijk in prijs. Ik was ook van plan een appleTV aan te kopen voor afspelen 4K films vanaf itunes. Zou dat met de nieuwe pro kunnen door de iPad aan tv te hangen met een usbC>hdmi kabel? Want dan zou ik me wél een appleTV uitsparen.
Ga er maar niet van uit, iTunes 4K content is alleen als streaming af te spelen, en om kopiëren tegen te gaan, lijkt het mij niet dat Apple dat via de USB-C zal toestaan.

Maar een 2e hands pro 2017 ?
hint...wink...nudge :)

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Jammer dat ze geen smart covers hebben nog. Ze proberen zeker eerst mensen die duurdere smart folio dingen te kopen.

• WouterL
The Chosen One schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:25:
Jammer dat ze geen smart covers hebben nog. Ze proberen zeker eerst mensen die duurdere smart folio dingen te kopen.
Het is ook nog eens volstrekt onduidelijk welk materiaal de folio van gemaakt is. Hij is ook nog eens knap duur..

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 13:49

zAo

GPLv2 Fanboy

Iemand informatie over het gebruik van een usb-c muis kunnen vinden? Ik zit in dubio tussen een normale ipad + Macbook Air, of een dikke iPad Pro. Die ene keer dat mijn vrouw een Albelli album maakt of via Citrix een Windows desktop bestuurd, moet er wel een muis aan kunnen.

[Voor 8% gewijzigd door zAo op 31-10-2018 13:52]

• MelvinW
zAo schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:52:
Iemand informatie over het gebruik van een usb-c muis kunnen vinden? Ik zit in dubio tussen een normale ipad + Macbook Air, of een dikke iPad Pro. Die ene keer dat mijn vrouw een Albelli album maakt of via Citrix een Windows desktop bestuurd, moet er wel een muis aan kunnen.
De iPad ondersteunt geen muis. USB-C gaat daar niks aan veranderen.

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

MelvinW schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:53:
[...]
De iPad ondersteunt geen muis. USB-C gaat daar niks aan veranderen.
Zucht. Thanks. Om voor alleen wat citrix een pc te kopen is wel heel extteem. :O

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01 10:19
Ik gebruik zelf af en toe wel eens Remote Desktop om Windows servers te beheren via een iPad Pro als ik mijn laptop niet in de buurt heb.
Ik moet zeggen dat het erg goed werkt: je kan je vinger gebruiken als muisaanwijzer. Ik heb ook al eens app gezien waarbij het scherm van de iPad werkt als een soort van touchpad, werkte best wel nog handig.
Beide oplossing werkten meer dan ok, een muis was voor mijn gebruik echt niet nodig.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• WouterL
iemand al mooie hoezen gevonden voor de ipad pro 11 inch? Het loopt nog geen storm wat dat betreft. En om nou een veredelde smartcover met achterkant voor 90 piek aan te schaffen..

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Darkstar schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:58:
[...]
Ik gebruik zelf af en toe wel eens Remote Desktop om Windows servers te beheren via een iPad Pro als ik mijn laptop niet in de buurt heb.
Ik moet zeggen dat het erg goed werkt: je kan je vinger gebruiken als muisaanwijzer. Ik heb ook al eens app gezien waarbij het scherm van de iPad werkt als een soort van touchpad, werkte best wel nog handig.
Beide oplossing werkten meer dan ok, een muis was voor mijn gebruik echt niet nodig.
Thanks. Ik heb het inderdaad ook weleens gedaan, maar mijn vrouw gebruikt het EPD en dat is een klikker-de-klik drama (zelfs met muis).

* zAo dacht dat er vroeger gewoon een pointer in iOS zat die je kon gebruiken als je hem jailbreakte/jailbrak :?

• MelvinW
zAo schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:04:
[...]

Thanks. Ik heb het inderdaad ook weleens gedaan, maar mijn vrouw gebruikt het EPD en dat is een klikker-de-klik drama (zelfs met muis).

* zAo dacht dat er vroeger gewoon een pointer in iOS zat die je kon gebruiken als je hem jailbreakte/jailbrak :?
Vroeger kon je inderdaad een muis gebruiken als je een gejailbreakt iOS-toestel had. Tegenwoordig is jailbreaken niet meer zo populair en kan het maanden duren tot een nieuwe iOS-versie gejailbreakt kan worden. Komt ook omdat er tegenwoordig een hoop geld geboden wordt voor exploits en het dus voor veel hackers niet zoveel oplevert om een gratis jailbreak uit te brengen.

• satoer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-05 15:09
Ja, maar het is allemaal gebaseerd op 1 enkel bericht. Heb gister de 512gb besteld. Twijfel een beetje of ik ga annuleren en voor de 1TB ga. Behoorlijke meerprijs en de extra "schijfruimte" maakt mij niet zoveel uit. Maar 2G extra ram ga ik vast wel merken met apps zoals lightroom en Photoshop.

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Wacht zelf nog tot ik wat meer ervaringen zie met de USB-C mogelijkheden. Aansluiten externe SSD en SD Cardreader. Overweeg de 11 met 256 voor foto editing op locatie.
Kan je met de iPad pro met usb-c nu dan thetered fotos maken?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 08:33

911GT2

en blazen maar!

Hoe zit het eigenlijk met de levering (beetje een black box voor mij omdat hij via de zaak besteld wordt) Er staat leverbaar vanaf 7 November. Heb ik hem dan 7 November in handen of wordt hij dan 7 november verstuurd?

• absrnd
kevinl schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:55:
[...]

Het lijkt er wel op, ik dacht dat een beetje gesuggereerd werd bij de presentatie !?

• kevinl

kevinl

Yellow van

Je kan ook een normale iPad nemen en een Mac Mini.

• Pendora
  • Laatst online: 18:49
911GT2 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:58:
Hoe zit het eigenlijk met de levering (beetje een black box voor mij omdat hij via de zaak besteld wordt) Er staat leverbaar vanaf 7 November. Heb ik hem dan 7 November in handen of wordt hij dan 7 november verstuurd?
Vandaag zelf bestelt maar afleverdatum is al doorgeschoven naar 12-15 november :(

• WouterL
Pendora schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:45:
[...]

Vandaag zelf bestelt maar afleverdatum is al doorgeschoven naar 12-15 november :(
Wanneer heb je besteld?
zAo schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:58:
[...]

Zucht. Thanks. Om voor alleen wat citrix een pc te kopen is wel heel extteem. :O
Er is een Citrix muis voor de iPad :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Pendora
Rond 11:00 ergens iPad 12.9 256 met toetsenbord

• WouterL
Pendora schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 18:43:
[...]

Rond 11:00 ergens iPad 12.9 256 met toetsenbord
hm de 11 variant gewoon nog leverbaar op 7 volgens de website.

• ijdod
Wat is de verwachting van het toetsenbord? De mensen die ik ken met het oude 12" model vonden het geen handige assecoire, maar de nieuwe lijkt meer mogelijkheden te hebben.

• derhenno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:38
Ben echt al heel lang aan het kijken naar een zo groot mogelijke tablet met goede pensupport. De ipad (inc accessoires) was, is en blijft reteduur, maar ondanks (goedkopere) alternatieven die ik in de loop der jaren heb gezien/gekocht/geprobeerd kwam ik toch altijd weer uit bij de iPad Pro 12,9. Kwaliteit heeft zijn prijs!

Na veel wikken en wegen wilde ik begin dit jaar dan toch maar flink wat flappen neertellen voor de 2017 versie, maar der waren geruchten over een nieuw model dat snel uit zou komen 8)7....10 maanden wachten...meteen besteld*. Het blijft zeer doen (financieel), maar je krijgt er echt wel wat voor terug for years to come!

*de meest weloverwogen beslissing mijnerzijds ooit :9

[Voor 3% gewijzigd door derhenno op 31-10-2018 19:36]

• satoer
ijdod schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 19:27:
Wat is de verwachting van het toetsenbord? De mensen die ik ken met het oude 12" model vonden het geen handige assecoire, maar de nieuwe lijkt meer mogelijkheden te hebben.
Tsja, voor 219 euro mag je er wat van verwachten lijkt mij. Vind het nogal een prijsje voor een keyboard.

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[Voor 100% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 16:44]

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
satoer schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:44:
[...]

Ja, maar het is allemaal gebaseerd op 1 enkel bericht. Heb gister de 512gb besteld. Twijfel een beetje of ik ga annuleren en voor de 1TB ga. Behoorlijke meerprijs en de extra "schijfruimte" maakt mij niet zoveel uit. Maar 2G extra ram ga ik vast wel merken met apps zoals lightroom en Photoshop.
Zou apple dat ook niet als extra selling point gebruiken voor de 1 Tb variant als dit waar was? Bij de tech specs op de site staat het niet vermeld. Ik ben nu ook wel benieuwd of dit waar is.
Cocytus schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:23:
Als de iPad Pro 10,5" nou was geupgrade, had ik daar misschien wel €900 aan willen uitgeven. Maar dat doe ik niet voor 1,5 jaar oude hardware.
Dit snap ik even niet. De 10,5” is juist geüpgrade, heeft geen 1,5 jaar oude hardware en kost €899,-

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• ijdod
Cocytus schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:23:
USB-C, geen headphone jack... Dus nu heb ik twee dongles nodig om mijn noise cancelling koptelefoon van €330 te kunnen gebruiken met de meest recente Apple hardware...
Heeft jouw NC koptelefoon van €330 dan geen BT?

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20:34
zAo schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:58:
[...]

Dit.

Ik zou heel graag over willen stappen van PC naar iPad, met de pencil en het smart keyboard, maar waarom zit hier geen trackpad op Apple? Apple maakt de beste trackpads en laat dit voor wat het is bij de iPad Pro. De hardware is geweldig, eindelijk USB-C, maar iets simpels als muis ondersteuning ho maar. Had er maar een trackpad op gezeten, dan had ik heerlijk kunnen werken in de citrix omgeving met de voordelen die een iPad te bieden heeft. Het zou het totaalplaatje mooier maken en de overstap PC->iPad versimpelen. _/-\o_

PS: Het iOS heeft nu echt een eigen filesysteem nodig.

• rimave
  • Laatst online: 00:10
Knoop doorgehakt en gisteren een iPad Pro 10.5 gehaald. Ik vond de updates het geld niet waard.
Althans niet voor een tablet.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• lapino
Twijfel nog sterk, is heel veel geld voor een tablet maar ik upgrade die dan ook niet jaarlijks én ik gebruik zo'n ding echt wel dagelijks. Niet als laptop-vervanger, maar voor heel veel andere zaken zoals casual games, video, surfen, boeken en kranten lezen enz. En dan is een heel goed scherm vooral belangrijk. Keuze tussen 64gb en 256gb is ook lastig. Moet er sowieso eentje hebben en heb echt schrik dat ik teleurgesteld ga zijn in de 2018 iPad komende van een iPad Air 2 (vooral qua scherm).

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-11-2022
Weet iemand of iOS 12 ook goed omgaat met meerdere gebruikers voor faceID?
Lijkt me dat zo'n apparaat door meerdere mensen (thuis) gebruikt gaat worden, kan je dan ook meerdere gezichten opslaan?

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

• WouterL
SmithNL schreef op donderdag 1 november 2018 @ 08:29:
Weet iemand of iOS 12 ook goed omgaat met meerdere gebruikers voor faceID?
Lijkt me dat zo'n apparaat door meerdere mensen (thuis) gebruikt gaat worden, kan je dan ook meerdere gezichten opslaan?
Nee waarschijnlijk niet.

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:10

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

lapino schreef op donderdag 1 november 2018 @ 08:19:
Twijfel nog sterk, is heel veel geld voor een tablet maar ik upgrade die dan ook niet jaarlijks én ik gebruik zo'n ding echt wel dagelijks. Niet als laptop-vervanger, maar voor heel veel andere zaken zoals casual games, video, surfen, boeken en kranten lezen enz. En dan is een heel goed scherm vooral belangrijk. Keuze tussen 64gb en 256gb is ook lastig. Moet er sowieso eentje hebben en heb echt schrik dat ik teleurgesteld ga zijn in de 2018 iPad komende van een iPad Air 2 (vooral qua scherm).
Het is zeker een heleboel geld, maar zoals je zegt, je update hem ook niet jaarlijks. Gebruik zelf in huis nog de Mini 2 en iPad 4 dus wat je investeert is over het algemeen best wel een tijdje dat het goed blijft.
De iPad Air 2 is inmiddels ook alweer 4 jaar oud dus als je het over zo'n lange tijd uitsmeert valt het relatief wel weer mee.
Ben zelf voor de iPad Pro 11 256GB gegaan omdat alles toch steeds groter wordt en je qua storage liever iets teveel dan te weinig hebt. 170 euro is wel een flinke upgrade though.

Als je overweegt te upgraden zou ik in elk geval voor het scherm zeker voor de Pro gaan, dat is echt nogal een verschil (heb ook een 2017 iPad Pro 12,9) ten opzichte van de normalere schermen. 120Hz, TrueTone blijft genieten ;).

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:39
lapino schreef op donderdag 1 november 2018 @ 08:19:
Voor casual gebruik is de 2018 iPad prima, maar dat niet gelamineerde scherm gaat je echt wel opvallen. Je kunt m natuurlijk ook gewoon kopen en proberen, als het onoverkomelijk is stuur je hem weer terug. Scheelt echt een bak met geld.

Ik vind de pro wel een flinke investering, voor de krant lezen en wat surfen. Alsof je een Ferrari koopt om vervolgens er de dagelijkse boodschappen mee te doen ;)

Ik zelf gebruik de 10,5 pro voor tekenen en notities, en voor softsynths als we muziek maken.

• Daan_
  • Laatst online: 16:56

Daan_

Alles op zijn tijd !!

kevinl schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:55:
[...]

Nu nog niet via USB-C, zover bij mij bekend. Zou mij niks verbazen dat in de nabije toekomst mogelijk wordt voor diverse merken/types. Zonder tussenkomst van computer of andere extern apparaat.

Zelf de 11 space grey met 256 besteld + pencil en cover. Als toetsenbord nodig heb gebruik ik mijn Apple keyboard. Nog 1 over.

En als binnen is, eens testen met Lightroom CC en de RAW bestanden van de Sony A7R III & II.

[Voor 35% gewijzigd door Daan_ op 01-11-2018 09:30]

Mijn plekje op het web -_- MTB gpx routes Reichswald & Fotografie blog

• WouterL
Vraag me af wanneer de reviewers de iPad in handen krijgen.

• winwiz
  • Laatst online: 02-06 14:06
iOS 12 ondersteunt 2 gezichten!.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021

• WouterL
winwiz schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:46:
[...]

iOS 12 ondersteunt 2 gezichten!.
Top :) dat is wel gaaf. Dat wist ik niet.
Of het wenselijk is dat mensen twee gezichten hebben is een ander verhaal... :+

[Voor 16% gewijzigd door WouterL op 01-11-2018 09:48]

• rimave
Jimijames75 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:06:
[...]

Voor casual gebruik is de 2018 iPad prima, maar dat niet gelamineerde scherm gaat je echt wel opvallen.
En daarom heb ik heb ook weer teruggestuurd. Die iPad 2018 is ook maar een lomp ding.
Hij is ook veel dikker. Het voelt niet als een stukje kwaliteit.

Jammer dat Apple die iPad Air lijn niet doorgetrokken heeft. Inmiddels moeten ze toch ook wel een goede tablet kunnen maken met een gelamineerd scherm?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• rimave
WouterL schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:47:
[...]

Top :) dat is wel gaaf. Dat wist ik niet.
Of het wenselijk is dat mensen twee gezichten hebben is een ander verhaal... :+
Heb ik. Met en zonder bril. :+
De iPhone unlocked acht niet als ik mijn bril af zet.

• winwiz
rimave schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:01:
[...]

Heb ik. Met en zonder bril. :+
De iPhone unlocked acht niet als ik mijn bril af zet.
Grappig, toen ik het instelde bij mij ook niet, maar omdat het zichzelf verbeterd was het na een week of 2 geen probleem, met en zonder bril.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021

• Jimijames75
rimave schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:00:
[...]

En daarom heb ik heb ook weer teruggestuurd. Die iPad 2018 is ook maar een lomp ding.
Hij is ook veel dikker. Het voelt niet als een stukje kwaliteit.

Jammer dat Apple die iPad Air lijn niet doorgetrokken heeft. Inmiddels moeten ze toch ook wel een goede tablet kunnen maken met een gelamineerd scherm?
De iPad 2018 is qua benuizing de iPad air, ik denk dat je de air 2 bedoeld?

Ik vind de 2018 iPad echt een gezinsding, bij ons wordt ie veel gebruikt. En mocht hij kapotvallen dan is het scherm veel makkelijker te repareren.

Het is idd jammer dat Apple niet een tussen model heeft van rond de €500 met een mooi scherm.

• lapino
Inderdaad, want het scherm is zowat enige reden dat ik een "pro" 'moet' nemen. Die nieuwe ziet er dan ook weer gelikt uit ook natuurlijk. Zal hier wat kiezen worden tussen de 11 met 256gb of de 12.9 met 64gb. Veel storage heb ik tot nu toe niet nodig gehad, maar met de pro zou dat wel anders kunnen worden, zeker als ik foto's van mijn cameras rechtstreeks kan overzetten naar LR voor 'on the go' bewerking. Zou zeer handig kunnen zijn op reis, foto's meteen op de ipad backuppen en dan ook meteen de raws bewerken als de vrouw onder douche staat.

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

128GB is jammer genoeg geen optie en als je dan van plan bent om er 2-3-4 jaar mee te doen is die 256 natuurlijk wel weer handig, cloud terzij.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
de nieuwe iPad is ''best wel snel'' ;)

voor de specs addicts:

• Jimijames75
lapino schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:25:
Inderdaad, want het scherm is zowat enige reden dat ik een "pro" 'moet' nemen. Die nieuwe ziet er dan ook weer gelikt uit ook natuurlijk. Zal hier wat kiezen worden tussen de 11 met 256gb of de 12.9 met 64gb. Veel storage heb ik tot nu toe niet nodig gehad, maar met de pro zou dat wel anders kunnen worden, zeker als ik foto's van mijn cameras rechtstreeks kan overzetten naar LR voor 'on the go' bewerking. Zou zeer handig kunnen zijn op reis, foto's meteen op de ipad backuppen en dan ook meteen de raws bewerken als de vrouw onder douche staat.
Ah kijk je wilt ook foto’s gaan bewerken, dat had je niet aangegeven in je eerdere post.

Ik denk dat je er uit bent: ipad pro 11 met 256gb!

• Jimijames75
Geert1976 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:37:

voor de specs addicts:

[Afbeelding]
Echt bizar hoe apple zijn eigen silicon naar grote hoogten aan het pushen is, ik denk dat ze binnekort klaar zijn om volledig van intel af te stappen.

Weet je toevallig welke pro dit is? Volgens mij zie ik bijna 6gb aan werkgeheugen!

[Voor 9% gewijzigd door Jimijames75 op 01-11-2018 10:59]

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-06 16:41

lasharor

7 december 2004

voor de specs addicts:

[Afbeelding]
Weet je zeker dat die scores wel vergelijkbaar zijn? Ik begrijp dat je Geekbench kan gebruiken om een vergelijk te krijgen tussen systemen op hetzelfde OS/architectuur etc. Maar nu ben je eigenlijk twee verschillende zaken met elkaar aan het vergelijken.

• WouterL
lasharor schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:59:
[...]

Weet je zeker dat die scores wel vergelijkbaar zijn? Ik begrijp dat je Geekbench kan gebruiken om een vergelijk te krijgen tussen systemen op hetzelfde OS/architectuur etc. Maar nu ben je eigenlijk twee verschillende zaken met elkaar aan het vergelijken.
Niet echt nee, maar het blijft leuk om te zien wat de ipad kan wat betreft ruwe rekenkracht.

[Voor 3% gewijzigd door WouterL op 01-11-2018 11:07]

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
lasharor schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:59:
[...]

Nee.

Maar zie reactie @WouterL hierboven ;)

• MelvinW

voor de specs addicts:

[Afbeelding]
Dat bevestigt ook meteen dat alleen het 1TB-model over 6GB RAM beschikt. Hier zie je een benchmark van een model met minder opslag en die heeft inderdaad 4GB aan RAM.

• Proxzor
Ik vind het op zich wel jammer dat ze nog steeds niks gezegd hebben over het RAM. Heb m uiteindelijk toch maar besteld op dinsdag om half 9 en de levering staat nog op 7 november :) Nou zal ik hem voornamelijk gebruiken voor schetsen, tekeningen en bewerken, en wil ik wel heel graag 6GB hebben, maar om daar nou vrijwel het dubbele voor te betalen vind ik ook een beetje overdreven. Ik hoop dat ze uiteindelijk allemaal 6GB zullen bevatten, maar dat zal wel niet. Ik ben vroeger echt 'anti apple' geweest. Maar nu zie ik toch wel in wat voor technologie apple aan het ontwikkelen is en de stappen die ze vooruit zetten. Ik zou het toch wel jammer vinden dat ze zo een beetje hun trouwe klanten bedriegen, nou ging ik er zelf nooit echt van uit van meer ram, maar als die optie er is, dan is het zeker in mijn vak op zich wel enigszins belangrijk als je wat meer layers kan gebruiken tijdens het werken. Desalniettemin zal ik er waarschijnlijk veel plezier aan hebben.

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Dinsdag ook meteen maar iPad Pro 11 met 64GB besteld. Mooie upgrade vanaf m'n iPad Air 2. Extra ruimte heb ik liever in iCloud zodat m'n Macbook en iPhone daar ook van kunnen gebruiken en met 1 Euro per maand is 50GB wel genoeg.

Ik zal 90% v/d tijd maar 5% gebruiken van wat ie kan als niet-creatieveling, maar dat boeit me niet.

Had liever gezien dat apple 30w oplader i.p.v. 18w had gebruikt, maar het is al een verbetering t.o.v. vorige modellen.

• satoer

voor de specs addicts:

[Afbeelding]
5650 MB RAM... is er al meer duidelijkheid over de hoeveelheid RAM tussen de verschillende versies?

[EDIT] Een geekbench gevonden van de Ipad 8,3:

Minder RAM.|

Meer info: https://www.gizmochina.co...-powerful-mobile-chipset/

Volgens: https://www.theiphonewiki.com/
Is de J318xAP de nieuwe 11 inch 2018 Pro

Naast de Xcode ontdekking, is dit dus het tweede bewijs dat de minder dan 1 TB modellen minder RAM hebben.

[Voor 53% gewijzigd door satoer op 01-11-2018 11:38]

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Ik bestel pas iets als ik ook een smart cover kan bestellen. Zo jammer dat ze die duurdere folio's door je strot proberen te rammen.

• WouterL
The Chosen One schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:53:
Ik bestel pas iets als ik ook een smart cover kan bestellen. Zo jammer dat ze die duurdere folio's door je strot proberen te rammen.
Je kan ook kijken naar Third party alternatieven

• satoer
Heb m'n bestelling van de 12,9 inch 512GB zojuist geannuleerd. Ik heb besloten toch te gaan voor de 1TB versie. Niet voor de 512 extra ruimte, maar voor de extra 2GB RAM. Zo jammer dat ze niet open zijn over de hoeveel heid RAM in hun iOS producten. Had Apple nog gebeld om te vragen of de bestelling gewijzigd kon worden zonder het plekje in de wachtrij te verliezen. Helaas is dat niet mogelijk met iDeal betalingen. Heb hem dus nu maar geheel geannuleerd en koop hem met de tijd wel in de Mediamarkt ofzo.

• derhenno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:38
The Chosen One schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:53:
Helemaal mee eens, maar toch besteld (en binnen). Wil het apparaat van begin af aan beschermen. Ziet der goed uit, licht, maar twijfel over de kwaliteit van het verbindingsstuk. Hoe is jullie ervaring met folio's? De 3,5mm dongle komt erg fragiel op me over.

[Voor 24% gewijzigd door derhenno op 01-11-2018 15:06]

• kevinl

kevinl

Yellow van

Proxzor schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:23:
Ik vind het op zich wel jammer dat ze nog steeds niks gezegd hebben over het RAM. Heb m uiteindelijk toch maar besteld op dinsdag om half 9 en de levering staat nog op 7 november :) Nou zal ik hem voornamelijk gebruiken voor schetsen, tekeningen en bewerken, en wil ik wel heel graag 6GB hebben, maar om daar nou vrijwel het dubbele voor te betalen vind ik ook een beetje overdreven. Ik hoop dat ze uiteindelijk allemaal 6GB zullen bevatten, maar dat zal wel niet. Ik ben vroeger echt 'anti apple' geweest. Maar nu zie ik toch wel in wat voor technologie apple aan het ontwikkelen is en de stappen die ze vooruit zetten. Ik zou het toch wel jammer vinden dat ze zo een beetje hun trouwe klanten bedriegen, nou ging ik er zelf nooit echt van uit van meer ram, maar als die optie er is, dan is het zeker in mijn vak op zich wel enigszins belangrijk als je wat meer layers kan gebruiken tijdens het werken. Desalniettemin zal ik er waarschijnlijk veel plezier aan hebben.
Ach je wordt ouder en je dan stel je gemak wat meer op prijs. Je wordt minder kritisch tav zelf dingen willen regelen/aanpassen. En uiteindelijk wil je alleen maar consumeren. Het technische aspect laat je aan andere mensen over (die tot uitdrukking komt in de prijs).

Je betaald niet het dubbele voor alleen meer intern geheugen. Je betaald ook het dubbele vanwege dubbele opslagcapaciteit. En met dit gegeven in het licht aanschouwend. Moet je je voor jezelf afvragen of dat de prijs waard is. Als je er dagelijks op gaat werken. Dan is meer geheugen altijd fijn.

Ik vind het tegenwoordig nergens meer over gaan dat je 2K euros voor een maxed out Ipad Pro betaald. Maar het is wel een apparaat voor de professional. En prijzen voor professionals zijn altijd hoog.

• Blue-eagle
  • Niet online
Wat doen jullie allemaal over het algemeen met een iPad? Ik twijfel d'r aan om de nieuwe te kopen maar volgens mij ga ik niet verder komen dan af en toe Netflix. Dat doe ik momenteel op mijn iPhone 7 of MacBook Pro en dat gaat eigenlijk helemaal prima :7

Ik mis geen iPad in mijn leven. Maar wat zou het toevoegen?

• kevinl

kevinl

Yellow van

Blue-eagle schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:01:
Wat doen jullie allemaal over het algemeen met een iPad? Ik twijfel d'r aan om de nieuwe te kopen maar volgens mij ga ik niet verder komen dan af en toe Netflix. Dat doe ik momenteel op mijn iPhone 7 of MacBook Pro en dat gaat eigenlijk helemaal prima :7

Als je geen ipad mist. Dan moet je dat zo houden. Dit is toch een inkoppertje?

• Pendora

Voor mij is het mijn Macbook vervanger voor op de bank en ik verwacht dat deze iPad nog meer gaat vervangen dan ik nu kan bedenken.

• WouterL

Surfen in bed :P Beetje Hearthstonen...
Voor mijn gebruik kan ik beter de ipad 2018 aanschaffen. Maar dat niet gelamineerde scherm |:( ...
Dan kan ik alsnog beter de ipad 10.5 aanschaffen... maarja.

De ipad pro 11 inch besteld 8)7

• winwiz
Zo slecht is het niet gelamineerde scherm nu ook weer niet.

• WouterL
derhenno schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:44:
[...]

Helemaal mee eens, maar toch besteld (en binnen). Wil het apparaat van begin af aan beschermen. Ziet der goed uit, licht, maar twijfel over de kwaliteit van het verbindingsstuk. Hoe is jullie ervaring met folio's? De 3,5mm dongle komt erg fragiel op me over.

[Afbeelding]
Welk materiaal is deze folio van gemaakt?

• WouterL
winwiz schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:43:
Zo slecht is het niet gelamineerde scherm nu ook weer niet.
Nee klopt, wat mij meer ergert dan het scherm zelf is het tikken op het scherm een ontzettende plastic feel geeft.

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:03
WouterL schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:46:
[...]

Welk materiaal is deze folio van gemaakt?
Ik heb de folio net al binnen gekregen en het is hetzelfde materiaal als de oude Smart Covers. Ook het verbindingsstuk is eigenlijk hetzelfde als het stukje wat eerst tussen de magneet en de 'flap' zat.
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee