Allemachtig. 89 euro voor een flap kunststof. Vroeger kreeg je voor dat bedrag bijna een leren case.ja3 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:52:
[...]
Ik heb de folio net al binnen gekregen en het is hetzelfde materiaal als de oude Smart Covers. Ook het verbindingsstuk is eigenlijk hetzelfde als het stukje wat eerst tussen de magneet en de 'flap' zat.
Dacht dacht ik tig jaar geleden ook toen ik in 2011 een iPad 2 kocht. Eigenlijk zomaar voor de lol, maar het blijkt een dagelijks gebruikt dingetje geworden. Voornamelijk content op internet consumeren. Vooral gewoon internetten is zoveel lekkerder op een iPad. Iets fysiek aanraken en kinetisch omhoog scrollen geeft een zoveel betere internet ervaring. Maar ook youtuben, netflixen etc. Even een serie aantikken en streamen naar een google Chromecast (Ja kan ook met smartphone, maar groter scherm is fijner). Ik kan ook wel zeggen dat het de manier van leven in ons gezin wel wat veranderd heeft. Ik ben echt een avond mens, en mijn vriendin een ochtend mens. Ik kan pas slapen als ik echt moe ben, en zat voorheen (pre-2011) nog uren wat achter de desktop te rommelen. We gaan over het algemeen gelijk naar bed, dus zij was meestal al lang en breed op de bank in slaap gevallen. Sinds de iPad gaan we gewoon naar bed als zij moe is, en kan ik mijzelf nog uren vermaken op het internet. Beetje youtuben, internetten of misschien een serie op netflix kijken. Of echt totale bullshit consumeren zoals 9gag.Blue-eagle schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:01:
Wat doen jullie allemaal over het algemeen met een iPad? Ik twijfel d'r aan om de nieuwe te kopen maar volgens mij ga ik niet verder komen dan af en toe Netflix. Dat doe ik momenteel op mijn iPhone 7 of MacBook Pro en dat gaat eigenlijk helemaal prima
Ik mis geen iPad in mijn leven. Maar wat zou het toevoegen?
Tegenwoordig zijn er ook geen sites die niet goed geoptimaliseerd zijn voor tablet. Of er is wel een goede app voor.
Verder heb ik ook andere tablets geprobeerd. Ik ben zelf grafisch vormgever / motion graphic designer en had een Cintiq companion gekocht. Een Windows Tablet. Nou, Windows is het dus toch aan alle kanten niet. Ding was te groot, log dik en te traag (opstarten apps) om te kunnen concurreren met de iPad. Maar ik kon er op zich wel zware programma’s zoals 3D studio max mee draaien.
Uiteindelijk toch weer een nieuwe iPad gekocht omdat de iPad 2 toch wel traag begon te worden. Dit was de iPad Air 2 in 2014. De iPad 2 ging naar de kinderen.
En nu is de iPad 2 toch echt afgeschreven. Het stekkertje laad niet meer goed, en het os is op 8 blijven hangen. De kinderen krijgen mijn afdanker (de Air2) en ik ga voor de grote Pro 1TB. Nu ik zie dat Adobe de iPad echt omarmt denk ik echt ook professioneel dingen kan gaan creëren.
M’n kinderen hebben laatst Lego Boost gekocht (aanrader voor +7 technische kinderen!). En die kunnen ondertussen heel leuk lego programmeren op de iPad. (motoren, sensoren etc). Dus het is ook voor de kinderen niet alleen maar gamen.
Verder is er in mijn ogen gewoon geen competitie. Apple zijn lange support met nieuwe besturingssystemen is misschien de grootste pluspunt in mijn ogen. Android leeft totaal niet op tablets, en Windows is gewoon een desktop besturingssysteem. iOS draait gewoon zo heerlijk soepel ook.
Hangt van het model af. De 11 inch nog gewoon leverbaar op 7.satoer schreef op donderdag 1 november 2018 @ 19:23:
De 2018 iPad Pro's zijn nu ook te Pre-orderen bij de Mediamarkt met een levertijd op 7-11-2018. Dat scheelt twee weken met de levertijd van Apple zelf.
edit: niet meer
Is de upgrade van 4gb naar 6gb wel zo interessant als dat dat bij macos het geval is. Had altijd het idee dat ios op andere manier met geheugen omgaat waardoor je dat minder merkt.
Dat is meer afhankelijk wat voor werkzaamheden je zal doen met je iPad, zelf denk ik dat je meer performance zal merken als je daadwerkelijk het geheugen zal gebruiken, met bijvoorbeeld Photoshop, video editen of mixen van muziek en dergelijken. Dit zal waarschijnlijk ook prima werken met een 4gb iPad maar die 2gb extra maakt het waarschijnlijk toch wat vloeienderRonwiel schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:13:
Is de upgrade van 4gb naar 6gb wel zo interessant als dat dat bij macos het geval is. Had altijd het idee dat ios op andere manier met geheugen omgaat waardoor je dat minder merkt.
Onze Macbook Air (2011) is aan het stukgaan, het toetsenbord doet het niet meer goed en het systeem wordt traag.Blue-eagle schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:01:
Wat doen jullie allemaal over het algemeen met een iPad?
We hebben een werklaptop waar windows op draait maar de Air werd vaak ernaast gezet voor aanvullende werkzaamheden. We kunnen nu dus kijken naar een nieuwe Air (ook duur) maar anderzijds is een dure Pro misschien ook een oplossing?
Waarom een Pro (misschien 11 inch, misschien 12.9 inch)? We zien regelmatig work-flow topics langskomen en de mensen die switchen claimen dat het lukt. We zien ook steeds meer relevante software voor de ipad verschijnen (word, outlook etc) dat het aangeeft dat het misschien mogelijk is. De ipad is dan met 460 of 630 gram aanzienlijk lichter/dunner dan een macbook, dus qua meenemen met de windowsbak prima te doen.
Wat we ook hebben/zien, is dat Apple-hardware best een lange levensduur heeft. De instap-Air van 2011 doet het 7 jaar. Onze speel iPad (air2) is bijna 4 jaar oud maar qua bruikbaarheid/snelheid nog prima bruikbaar voor simpel informatie verwerken. de spullen die je koopt gaan gewoon jaren mee, een Pro2018 zal vast ergens pas in 2026 overbodig worden... of niet.
We gaan het gewoon proberen en kijken of de work-flow overgezet kan worden naar de Pro, het is een gok, maar als het goed uitpakt hebben we een andere en vast betere workflow te pakken. Gokken we echt mis hebben we iig backup qua hardware en een prima iPad om de komende 10 jaar mee te surfen/netflix etc.
Onze kinderen worden ook langzaam groter en qua educatie zie ik meer toekomst in de iPad dan een computer met muis.
* Delerium weet ook dat civilization6 op ipad draait.
De prijs is een heel ander vraagstuk, maar daar reageer ik momenteel even niet op. (de 6 GB werkgeheugen zit bij een tablet met 1 TB SSD en kost 2200 euro. leuk, die 6 GB maar niet meer dan een lokkertje om veel teveel geld uit te geven aan iets wat op 4 GB-modellen ook werkt.
[ Voor 4% gewijzigd door Delerium op 02-11-2018 09:10 ]
Ja ik twijfel nu ook zwaar om een nieuwe iPad te kopen, en dan zit ik voornamelijk te twijfelen tussen de standaard iPad 2018 en de 11" Pro. In jullie optiek wat is de reden waarom jullie voor de 11 gaan en niet de standaard 2018?Blue-eagle schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:01:
Wat doen jullie allemaal over het algemeen met een iPad?
Nu heb ik een iPad 3rd gen (2012), deze begint nu wel zn beperkingen te kennen. IOS gaat niet verder dan 9. Het starten van Apps duurt gewoonweg te lang, dat ik vaak sneller naar mn Smartphone / PC stap.
Nu ben ik een lange tijd een behoorlijke PC gamer / gebruiker geweest, maar sinds ik onlangs een nieuwe baan heb met ruim 2 uur extra reistijd. Dan heb ik als ik thuis kom geen zin meer om de computer aan te slingeren. Dan wil ik in de woonkamer zitten TV aan, een snelle laptop of nu dan een iPad waarmee ik mijn dagelijkse internet, youtube, netflix. administratie en eventuele games kan doen. Voor de echte 'grote' games loop ik wel naar mijn PC.
En als ik net als mijn vorige iPad er ruim 5 a 6 jaar mee kan doen dan vind ik dat het geld wel waard!
Maar voordat ik de aankoop doe dan wil ik er wel goed over hebben nagedacht.
Voor je gebruiksprofiel heb je niet de snelle hardware nodig van de Pro, maar is dan het enige visuele verschil de kwaliteit van het scherm. De Pro heeft een beter/dunner/duidelijker scherm met 120 Hz, Truetone etc en is een tikkie groter.Martijn Meijer schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:30:
[...]Ja ik twijfel nu ook zwaar om een nieuwe iPad te kopen, en dan zit ik voornamelijk te twijfelen tussen de standaard iPad 2018 en de 11" Pro. In jullie optiek wat is de reden waarom jullie voor de 11 gaan en niet de standaard 2018?
Je moet je afvragen of het prijsverschil van zeg 500 euro dat verschil waard is. Je zou eventueel kunnen kijken naar de Pro 10.5 indien deze ergens voor dumpprijzen aangeboden wordt, maar voor eventuele treinconsumptie is iPad2018 meer dan zat.
Zo'n overweging die meetelt: in de trein kan je 'm laten stukvallen of wordt 'ie gejat. Dan is de iPad2018 een stuk minder ernstig dan de duurdere Pro. Je zou eigenlijk altijd total-loss door vallen moeten laten meewegen.
* Delerium doet dat met iPhoneX(S) en slaat 'm over.
Wanneer kunnen we reviews verwachten, maandag?
Release is 7 november, dus vanaf dan kunnen ze binnen stromen.Splinter Cell schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:07:
Wanneer kunnen we reviews verwachten, maandag?
En dan zijn dat met name first impressions de reviews zelf zullen waarschijnlijk een paar dagen / weken later echt komen.
Dat lijkt mij sterk. Embargo op reviews gaat er bij Apple altijd eerder af.Martijn Meijer schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:10:
[...]
Release is 7 november, dus vanaf dan kunnen ze binnen stromen.
En dan zijn dat met name first impressions de reviews zelf zullen waarschijnlijk een paar dagen / weken later echt komen.
Maandag lijkt mij een prima gok.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
.
[ Voor 101% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 16:44 ]
Lekker zo'n kul opmerkingDelerium schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:08:
[...]
leuk, die 6 GB maar niet meer dan een lokkertje om veel teveel geld uit te geven aan iets wat op 4 GB-modellen ook werkt.
grote bestanden zullen prima werken op veel minder werkgeheugen, natuurlijk, maar het is een verschil tussen direct openen, of bewerkign uitvoeren, en een boterham kunnen smeren en koffie drinken alvorens het gebeurd is

De 6GB gaat men zeker merken met de aangekondigde Photoshop en CAD applicaties.
Dan moet je sowieso geen iPad hebben.absrnd schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:36:
grote bestanden zullen prima werken op veel minder werkgeheugen, natuurlijk, maar het is een verschil tussen direct openen, of bewerkign uitvoeren, en een boterham kunnen smeren en koffie drinken alvorens het gebeurd is
Bizar. De nieuwe iPad Pro is bijna net zo snel als een MacBook Pro 2018.
https://fossbytes.com/ipa...ook-pro-geekbench-scores/
En dat voor een passief gekoeld processortje op batterijen. Ik weet nog tig jaren geleden dat een of andere ARM topman zat te opscheppen dat ARM x86 met de tijd zal gaan overtreffen... Geloofde er niks van, maar misschien gaat hij nog gelijk krijgen ook.
https://fossbytes.com/ipa...ook-pro-geekbench-scores/
En dat voor een passief gekoeld processortje op batterijen. Ik weet nog tig jaren geleden dat een of andere ARM topman zat te opscheppen dat ARM x86 met de tijd zal gaan overtreffen... Geloofde er niks van, maar misschien gaat hij nog gelijk krijgen ook.
Ik ga van de iPad mini 4 naar de iPad pro 11" (256 GB) space grey. Gelijk ook maar de pen + keyboard gekocht. Het word voor mij echt een personal laptop aangezien ik tegenwoordig mijn work station op zolder heb staan en het ongezellig vind als ik daar mijn administratie zit te doen.
Ook ideaal omdat ik vaak reis voor m'n werk en dan graag een persoonlijk apparaat bij me heb, en die ik kan afladen met media voor in het vliegtuig ;-)
Ook ideaal omdat ik vaak reis voor m'n werk en dan graag een persoonlijk apparaat bij me heb, en die ik kan afladen met media voor in het vliegtuig ;-)
Hoewel ik een tweetal jaar geleden af ben gestapt van Apple, heb ik het toch niet kunnen laten en gister de iPad Pro 11 64GB Space Grey besteld. Geweldig mooi apparaat.
Wat betreft de USB-C aansluiting: ik ben benieuwd of het ook mogelijk wordt om USB-C USB sticks en/of harddisks aan te sluiten. Dit zou, in combinatie met Plex oid, een mooie oplossing zijn voor genoeg films/series voor de lange vluchten.
Wat betreft de USB-C aansluiting: ik ben benieuwd of het ook mogelijk wordt om USB-C USB sticks en/of harddisks aan te sluiten. Dit zou, in combinatie met Plex oid, een mooie oplossing zijn voor genoeg films/series voor de lange vluchten.
Ik zou dan toch echt voor die 256 GB versie gaan. 4 keer zoveel geheugen voor maar 100 euro meer. Geen gehannis met USB sticks (die waarschijnlijk niet eens werken). 64GB is echt mager.Nano2009 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:49:
Hoewel ik een tweetal jaar geleden af ben gestapt van Apple, heb ik het toch niet kunnen laten en gister de iPad Pro 11 64GB Space Grey besteld.
Ben het zeker met je eens (al is de 256GB 170 euro duurder ipv 100 euro) maar ik gebruik de iPad alleen voor een beetje surfen, Netflix etc. Persoonlijk vind ik 900 euro al behoorlijk veel geld voor een tablet, dus vandaar de 64GBsatoer schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:04:
[...]
Ik zou dan toch echt voor die 256 GB versie gaan. 4 keer zoveel geheugen voor maar 100 euro meer. Geen gehannis met USB sticks (die waarschijnlijk niet eens werken). 64GB is echt mager.
Voor de meeste mensen is 900 euro al veel geld voor een laptop. Ik zou zelf ook voor de basisversie gaan, maar ik ben nog tevreden met mijn iPad Air 2.Nano2009 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:13:
[...]
Ben het zeker met je eens (al is de 256 170 euro duurder dan de 64gb ipv 100 euro) maar ik gebruik de iPad alleen voor een beetje surfen, Netflix etc. Persoonlijk vind ik 900 euro al behoorlijk veel geld voor een tablet, dus vandaar de 64GB
[ Voor 6% gewijzigd door syltheboy op 02-11-2018 13:37 ]
Is bij iemand de status al gewijzigd naar "prepare for shipment" of is zijn/haar creditcard al gecharged? Op fora in het buitenland lees ik dat het bij sommigen al gister is gebeurd, maar ik zie zelf nog niets wijzigen. Levering staat wel 7/11 voor 9:30.
Bij mij is niks veranderd en ook de creditcard is nog niet belast. Levering staat nog steeds op 12-15 nov voor mijn 12,9 64gbvistu schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:32:
Is bij iemand de status al gewijzigd naar "prepare for shipment" of is zijn/haar creditcard al gecharged? Op fora in het buitenland lees ik dat het bij sommigen al gister is gebeurd, maar ik zie zelf nog niets wijzigen. Levering staat wel 7/11 voor 9:30.
Bij mij niet.vistu schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:32:
De zilvere nog welWouterL schreef op donderdag 1 november 2018 @ 19:24:
[...]
Hangt van het model af. De 11 inch nog gewoon leverbaar op 7.
edit: niet meer
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air
Waar zie je dat? Ik zie bij de SG variant ook nog staan, pre-order nu verkrijgbaar vanaf 7-11. Net een 12,9 inch besteld bij Mediamarkt, hopen dat ze ook daadwerkelijk leveren op 7-11.
Even doorklikken naar de bestelpagina.. https://www.apple.com/nl/...play-64gb-spacegrijs-wifiKethij schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:31:
[...]
Waar zie je dat? Ik zie bij de SG variant ook nog staan, pre-order nu verkrijgbaar vanaf 7-11. Net een 12,9 inch besteld bij Mediamarkt, hopen dat ze ook daadwerkelijk leveren op 7-11.
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air
Ohja via Apple weet ik het wel, ik was in de veronderstelling dat je bij de Mediamarkt bedoelde.SmithNL schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:43:
[...]
Even doorklikken naar de bestelpagina.. https://www.apple.com/nl/...play-64gb-spacegrijs-wifi
Jij vergeet denk ik dat de meeste mensen, waaronder ikzelf, zich eerst over een gigantische principiële drempel moeten zetten voordat ze de aankoop van zo’n iPad überhaupt naar zichzelf (of misschien ook wel naar het gezin) kunnen verantwoorden. De prijs voor het basismodel van 64GB is al zo absurd hoog dat die stap eigenlijk al je principes te buiten gaat. Maarja het ding is zo mooi, zo nieuw, zo snel. Je wilt het gewoon hebben...satoer schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:04:
[...]
Ik zou dan toch echt voor die 256 GB versie gaan. 4 keer zoveel geheugen voor maar 100 euro meer. Geen gehannis met USB sticks (die waarschijnlijk niet eens werken). 64GB is echt mager.
Maar daar nog 170 euro bovenop gooien voor wat GB’s die je waarschijnlijk nooit écht nodig gaat hebben, maar je wel het gevoel geven dat je meer dan genoeg ruimte hebt, maakt het een nog veel duurder geintje dan het al was.
Vandaag mijn smart folio ontvangen. Ik stuur hem waarschijnlijk retour; €90 vind ik toch te veel voor een kunstof “klepje” wat niet eens de zijkanten beschermt 

Bij mij ook nog niet.vistu schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:32:
Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl
Het is en blijft duur, maar ik heb alles mogelijke gezien/geprobeerd of gekocht juist vanwege de hoge prijs van apple produkten (dat moet toch goedkoper kunnen) om uiteindelijk te moeten concluderen dat de pro, gezien het scherm, de snelheid, updates, levensduur en resellwaarde ver boven alle andere tablets uitsteekt. Kwaliteit heeft zijn prijs en vanuit dit licht bezien, uitgesmeerd over een aantal jaren na aftrek van de dan nog geldende verkoopwaarde, nog wel te verantwoorden. Het kost wat, maar dan heb je ook daadwerkelijk wat voor de komende jaren (ongeacht het aantal GB, waarbij 64GB mij voor voornamelijk mediaconsumptie genoeg lijkt)joblamie schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:51:
[...]
Jij vergeet denk ik dat de meeste mensen, waaronder ikzelf, zich eerst over een gigantische principiële drempel moeten zetten voordat ze de aankoop van zo’n iPad überhaupt naar zichzelf (of misschien ook wel naar het gezin) kunnen verantwoorden. De prijs voor het basismodel van 64GB is al zo absurd hoog dat die stap eigenlijk al je principes te buiten gaat. Maarja het ding is zo mooi, zo nieuw, zo snel. Je wilt het gewoon hebben...
Maar daar nog 170 euro bovenop gooien voor wat GB’s die je waarschijnlijk nooit écht nodig gaat hebben, maar je wel het gevoel geven dat je meer dan genoeg ruimte hebt, maakt het een nog veel duurder geintje dan het al was.
Maar na deze aankoop (inc de accessoires) is het voor de komende jaren alleen kijke, niets meer kope
[ Voor 3% gewijzigd door derhenno op 02-11-2018 16:11 ]
Als het je eerste iPad pro is, dan kan je zeker ook kijken naar het 2017 model, die is nog steeds rete snel, en kan zeker nog jaren vooruit, dan heb je ook minder uit te geven voor meer GB'sjoblamie schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:51:
[...]
Jij vergeet denk ik dat de meeste mensen, waaronder ikzelf, zich eerst over een gigantische principiële drempel moeten zetten voordat ze de aankoop van zo’n iPad überhaupt naar zichzelf (of misschien ook wel naar het gezin) kunnen verantwoorden. De prijs voor het basismodel van 64GB is al zo absurd hoog dat die stap eigenlijk al je principes te buiten gaat. Maarja het ding is zo mooi, zo nieuw, zo snel. Je wilt het gewoon hebben...
Voor mij is elke cm, en gram minder van belang, als ik elke dag dat ding rond draag, van daar dat ik voor het 2018 model gaat
en kan ik iemand blij maken met een goedkoper alternatief.
Bij m'n bestelling van de mediamarkt staat de verzending op 6/11vistu schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:32:

2200. Ouch!satoer schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 18:05:
[...]
Bij m'n bestelling van de mediamarkt staat de verzending op 6/11![]()
[Afbeelding]
Ik kan uiteraard niet in iemands portemonnee kijken. Het is ook alleen maar een advies (en ik dacht oprecht dat ik ergens gelezen had dat het verschil "maar" 100 euro was). Maar mocht je het budget niet hebben voor een iPad pro met meer dan 64GB geheugen. Dan zou ik voor de gewone iPad gaan met 128GB geheugen. Daar kan Nano2009 echt alles mee doen wat hij in z'n beschrijving wilt doen, en hoef hij niet te gaan klooien met losse USB sticks om films op te zetten (Wat volgens mij zonder onhandige omwegen nog niet mogelijk is). Dan is hij met 450 euro nog veel goedkoper uit. Het is dat de iPad2 van ons nu echt afgeschreven is, en de kinderen dan de iPad Air2 van mij krijgen, maar op zich is het nog een prima ding. Dus ik verwacht dat de gewone iPad meer dan degelijk is.joblamie schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:51:
[...]
Hoe dan ook. Het is alleen een "ik zou" en niet "jij moet". Ik wil er helemaal niemand mee kwetsen.
2119, het blijft bizar dat mensen zo'n bedrag aan een tablet spenderen.satoer schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 18:05:
[...]
Bij m'n bestelling van de mediamarkt staat de verzending op 6/11![]()
[Afbeelding]
Aan de andere kant, als je hem professioneel voor je werk gebruikt dan valt het wel mee. Consumptief; zeker.Jackson6 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:36:
[...]
2119, het blijft bizar dat mensen zo'n bedrag aan een tablet spenderen.
Ik heb zelf nog een Ipad 4 die nodig een upgrade nodig heeft.
Heb gewacht op de nieuwe pro, super gaaf, maar die prijs
De 'gewone' Ipad vind ik niks met dat scherm.
Even een weekje wachten en dan maar een knoopje door hakken
Heb gewacht op de nieuwe pro, super gaaf, maar die prijs
De 'gewone' Ipad vind ik niks met dat scherm.
Even een weekje wachten en dan maar een knoopje door hakken
Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB
Ik weet dat jouw advies 100% goed bedoeld was hoor, en je hebt nog gelijk ook dat de 256gb waarschijnlijk de betere keuze is. Maar dat is niet het punt dat ik wil maken. Het gaat mijns inziens ook niet om het “budget hebben” maar het “budget willen uitgeven”.satoer schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 18:15:
[...]
Ik kan uiteraard niet in iemands portemonnee kijken. Het is ook alleen maar een advies (en ik dacht oprecht dat ik ergens gelezen had dat het verschil "maar" 100 euro was). Maar mocht je het budget niet hebben voor een iPad pro met meer dan 64GB geheugen. Dan zou ik voor de gewone iPad gaan met 128GB geheugen. Daar kan Nano2009 echt alles mee doen wat hij in z'n beschrijving wilt doen, en hoef hij niet te gaan klooien met losse USB sticks om films op te zetten (Wat volgens mij zonder onhandige omwegen nog niet mogelijk is). Dan is hij met 450 euro nog veel goedkoper uit. Het is dat de iPad2 van ons nu echt afgeschreven is, en de kinderen dan de iPad Air2 van mij krijgen, maar op zich is het nog een prima ding. Dus ik verwacht dat de gewone iPad meer dan degelijk is.
Hoe dan ook. Het is alleen een "ik zou" en niet "jij moet". Ik wil er helemaal niemand mee kwetsen.
Nogmaals; ook al kun je het met gemak betalen; die basis iPad Pro’s zijn al absurd duur. Als je dan ook nog 256GB wilt wordt het nog veel duurder. Veel mensen moeten daarvoor niet zozeer een budget grens over, maar een principe grens.
Ik ben het er zelf mee eens. Ik had ook in eerste instantie de 512 besteld. Maar nadat ik heb vernomen dat de 1TB versie de helft meer RAM bevatte heb ik toch de kogel gebeten, de 512 geannuleerd en de 1TB besteld.Jackson6 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:36:
[...]
De meerprijzen die Apple durft te vragen staat mij ook niet aan, maar wetende hoe lang ik deed met m'n vorige iPads (en de Air2 nog lang niet is afgeschreven), vond ik het de investering wel waard. Nu ik inzie dat Adobe echt serieuze applicaties voor de iPads gaat ontwikkelen zoals Photoshop, die doorgaans wel wat bytejes lusten, ben ik bang dat ik achteraf spijt ga krijgen van de hoeveelheid RAM in het 512 model.
Daarbij fotografeer ik veel, en wil ik eens kijken of RAW foto's bewerken in Lightroom op de bank een haalbare workflow is. Gezien de RAW foto's zo 30 MB per stuk zijn, denk ik dat ik die 1TB ook wel kan verzadigen.
Hoe dan ook, het is een wel overwegen keuze om voor het duurste model te gaan. Ik ga echt even kijken of ik de "Pro" uit de pro kan halen
Op amazon.de zijn de eerste leverbare en veel beter betaalbare folio alternatieven te vinden (krijg om de een of andere reden de links niet werkend). De officiele folio gaat dan ook retour!
https://www.knaldeals.com.../apple-ipad-pro-12-9-2018 (zelfde hoezen alleen nog niet beschikbaar en een stuk duurder)
https://www.knaldeals.com.../apple-ipad-pro-12-9-2018 (zelfde hoezen alleen nog niet beschikbaar en een stuk duurder)
[ Voor 96% gewijzigd door derhenno op 03-11-2018 12:05 ]
Smart covers geen optie dit keer? Magnetisch niet mogelijk? Zie ook geen 3rd party varianten (voor de 11").
En iemand nog een suggestie voor een sleeve voor de ipad?
Sowieso geen ritsen, klittenband is een optie maar voor huidige ipad 9.7" Pro heb ik zoiets als; https://i.ebayimg.com/images/g/SYsAAOSw9mFWF~GP/s-l1600.jpg
Of https://www.amazon.de/MoK...rds=11+inch+tablet+sleeve .
Alleen 29 centimeter binnen in, dus zal meer voor 11" laptops zijn met grote randen e.d. Geen idee hoe handig dat is voor de ipad.
En iemand nog een suggestie voor een sleeve voor de ipad?
Sowieso geen ritsen, klittenband is een optie maar voor huidige ipad 9.7" Pro heb ik zoiets als; https://i.ebayimg.com/images/g/SYsAAOSw9mFWF~GP/s-l1600.jpg
Of https://www.amazon.de/MoK...rds=11+inch+tablet+sleeve .
Alleen 29 centimeter binnen in, dus zal meer voor 11" laptops zijn met grote randen e.d. Geen idee hoe handig dat is voor de ipad.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Ik hoor niemand Graphic novels noemen (!). Nu heb ik nogal wat stripboeken (graphic novels klinkt zó veel beter) op schijf. Voor het lezen ervan is een iPad ideaal, maar t/m 10" scherm is de pagina net te klein. Dus dan toch maar de grotere.
Daarnaast kijk ik veel naar foto's, groter scherm is dan ook veel prettiger.
12,7" it is :-)
Het kan me niet schelen dat ik een lemming ben.... ik -- ga -- niet.
Daarvoor ik had ik ook de 12.9 pro gekocht, leest heerlijkAd- schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 13:36:
Ik hoor niemand Graphic novels noemen (!). Nu heb ik nogal wat stripboeken (graphic novels klinkt zó veel beter) op schijf. Voor het lezen ervan is een iPad ideaal, maar t/m 10" scherm is de pagina net te klein. Dus dan toch maar de grotere.

Leest heerlijk weg he
Hetzelfde geldt o.a. ook voor muziekpartituren (en het maken van aantekeningen erop)...12.9 is dan definitely the way to go
Mijn American Express net belast voor de iPad Pro 
Edit: verzending wordt voorbereid!
Edit: verzending wordt voorbereid!
[ Voor 26% gewijzigd door MelvinW op 03-11-2018 19:19 ]
Wat maakt het zo bizar? Als ik kijk naar wat we op dit moment aan keuzes hebben op gebied van fotobewerking op een tablet dan zit je sowieso al aan prijzen die nog veel hoger dan die 2119 liggen. Dat hele segment begint pas bij die 2119. Kijk maar eens naar wat een Surface Pro en zo'n Wacom MobileStudio Pro kosten.Jackson6 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:36:
Het blijft bizar dat mensen niet verder kijken dan hun eigen bubbeltje. iPads kunnen meer dan websites en wat filmpjes op je scherm toveren. Met name op gebied van tekenen, schilderen en het bewerken van foto's en video's is zo'n iPad met het jaar interessanter aan het worden. Momenteel zitten we op het niveau dat ze prima in staat zijn om pen/potlood en papier te vervangen en zelfs iets als Photoshop/Lightroom. Dat heeft helaas ook gevolgen voor de prijs, die zit namelijk in hetzelfde straatje als de concurrentie. Voor simpel gebruik (websites en filmpjes kijken) is er het model van 329 euro. Ik denk dat veel mensen de computing power die ze nodig hebben gigantisch overschatten.
En zojuist is de creditcard gecharged door Apple, keurig op tijd voor levering woensdag.
Hier ook: verzending wordt voorbereid, levering woensdag
Mehh. Hier gedoe met betaling. Ik heb namelijk ook een Mac Mini in bestelling staan maar omdat die sinds de bestelling al gereserveerd is op mijn CC is mijn bestedingslimiet niet toereikend voor de iPad en een andere CC geeft een foutmelding. Hopelijk zit er in de verzendprocedure nog een beetje rek tot de betaling in orde is aangezien ik er van uit ga dat de iPads verzonden worden vanuit Nederland.
Nja in het ergste geval kan ik woensdag a.s. slechts lekker koekeloeren naar mijn Pencil en Keyboard Folio.
Nja in het ergste geval kan ik woensdag a.s. slechts lekker koekeloeren naar mijn Pencil en Keyboard Folio.
Ik heb dat ook een keer gehad met een iPhone pre-order. Mijn bank had toen de betaling als frauduleus gemarkeerd. Heb toen aangegeven dat het een geldige transactie is en een halve dag later werd het geld door Apple wel goed afgeschreven. Dat heeft verder geen invloed gehad op de leverdatum. Volgens mij doen ze een aantal pogingen en als het dan nog steeds mislukt, wordt de order automatisch geannuleerd. Je kunt dacht ik ook zelf direct een nieuwe charge uitvoeren of een nieuwe kaart invullen. Zou er niet te lang mee wachten.swv schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 20:48:
Mehh. Hier gedoe met betaling. Ik heb namelijk ook een Mac Mini in bestelling staan maar omdat die sinds de bestelling al gereserveerd is op mijn CC is mijn bestedingslimiet niet toereikend voor de iPad en een andere CC geeft een foutmelding. Hopelijk zit er in de verzendprocedure nog een beetje rek tot de betaling in orde is aangezien ik er van uit ga dat de iPads verzonden worden vanuit Nederland.
Morgen gaat mijn nieuwe maand in en dan heb ik weer de beschikking over een volledig bestedingslimiet. Heb meer aankopen gedaan afgelopen maand. Mja nu slokt Apple alles op op het moment als reserveringMelvinW schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 21:57:
[...]
Ik heb dat ook een keer gehad met een iPhone pre-order. Mijn bank had toen de betaling als frauduleus gemarkeerd. Heb toen aangegeven dat het een geldige transactie is en een halve dag later werd het geld door Apple wel goed afgeschreven. Dat heeft verder geen invloed gehad op de leverdatum. Volgens mij doen ze een aantal pogingen en als het dan nog steeds mislukt, wordt de order automatisch geannuleerd. Je kunt dacht ik ook zelf direct een nieuwe charge uitvoeren of een nieuwe kaart invullen. Zou er niet te lang mee wachten.
Ik heb ook weleens gehad dat ik met fraudeprefentie te maken kreeg, maar toen werd ik direct gebeld. Het ziet er niet naar uit dat dat nu ook het geval is. Wel goed om te horen dat het voorlopig nog geen invloed hoeft te hebben op de leverdatum. Geduldig afwachten is de enige optie denk ik. De Pencil en Keyboard waren al belast dus die krijg ik sowieso op tijd.
De iPad Pro wil ik graag betrekken bij mijn werk dus die wil ik het liefst als eerste in gebruik nemen. Op de Mac Mini kan ik nog wel even wachten omdat ik daar minder om geef kijkende naar mijn dagelijks gebruik. Thuis nam mijn huidige - al verkochte - iPad Pro bijna alle taken over van mijn - ook al verkochte - MacBook Pro 13" dus heb ik gekozen voor de iPad Pro 2018 en Mac Mini 2018 als nieuwe combi aangezien ik de MacBook alleen maar aan twee externe USB-C schermen had hangen. In het ergste geval zit ik dus langer dan een paar dagen zonder iPad en een leeg bureau. Zal niet meevallen
Geen ipad pro voor mij woensdag, door mijn getwijfel te laat om die nog als eerste te pakken te krijgen. Nu hopen op voorraad in mmarkt.
Bij mij is inmiddels de status veranderd naar “Verzending wordt voorbereid”. Hopelijk komt hij 7 nov binnen

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Mijn iPad pro 2017, is net de deur uitgelopen, met een nieuwe happy eigenaar, nu wachten tot Woensdag,
op naar de levertijden topic...
op naar de levertijden topic...
De IPad pro krijgt die langer updates dan een gewone IPad?Omdat de IPad pro zwaardere hardware heeft.Of is dit ook gemiddeld 5 jaar?
Ik zou een IPad pro kopen voor de eventuele langere levensduur als die van een gewone IPad.
Ik zou een IPad pro kopen voor de eventuele langere levensduur als die van een gewone IPad.
Update cyclus zijn denk ik wel hetzelfde, maar doordat de Pro krachtiger is, zal deze langer apps kunnen draaien, die voor oudere ipads te zwaar worden.Ivan4you schreef op zondag 4 november 2018 @ 13:31:
De IPad pro krijgen die langer updates dan een gewone IPad?Omdat de IPad pro zwaardere hardware heeft.Of is dit ook gemiddeld 5 jaar?
Ik ben benieuwd of we vandaag de eerste reviews kunnen verwachten.
Ik hoop het ook, dan weet ik of ik mijn bestelling moet anuleren (NOT),WouterL schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:33:
maar die 6gb / 1TB klinkt wel steeds leuker

YouTube: New iPad Pro review: can it replace your laptop?WouterL schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:33:
https://www.theverge.com/...b-c-pencil-price-featuresWouterL schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:33:
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Echt een matige review; wordt vooral ingegaan op de oeroude discussie of de ipad je laptop kan vervangen. Eigenlijk amper ingegaan op het apparaat zelf. Geen battery life, geen measurements, alleen een hoop geouwehoer over de limitiaties van iOS.
[ Voor 23% gewijzigd door WouterL op 05-11-2018 12:12 ]
Ergens hebben ze wel een punt. In het apparaat zit zóveel power en potentie. Echter, iOS12 houdt het apparaat gewoon 'achter'.
I would love to use all the power offered by the A12X, but the iPad app ecosystem is still full of cut-down apps, limited feature sets, and compromises. Yes, this new iPad Pro benchmarks faster than my daily-driver 2015 MacBook Pro, but Safari on the iPad simply isn’t a desktop-class browser, so desktop websites often kick me out to mobile apps that don’t have the features I need either. Microsoft Excel for iPad still doesn’t support macros. If you want to write an iPad app, you have to use… a Mac.
[ Voor 68% gewijzigd door Rivanov op 05-11-2018 12:15 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
100% mee eens, alleen vind ik het niet zon interessante discussie in een review van het apparaat zelf, zeker omdat er amper op ingegaan op de aspecten van het apparaat. Die review had je ook wel kunnen schrijven voor 5 november:pRivanov schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:14:
Ergens hebben ze wel een punt. In het apparaat zit zóveel power en potentie. Echter, iOS12 houdt het apparaat gewoon 'achter'.
[...]
Jep, kijk ook naar het review van de vorige generatie...WouterL schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:24:
[...]
100% mee eens, alleen vind ik het niet zon interessante discussie in een review van het apparaat zelf, zeker omdat er amper op ingegaan op de aspecten van het apparaat. Die review had je ook wel kunnen schrijven voor 5 november:p
https://www.theverge.com/...view-2017-10-5-tablet-ios
Zelfde discussie. Maar die scoort wel een 9..
Maar ze hebben wel een punt, de pro interesseert me vooral voor lightroom maar toch nog veel beperkingen. En verder heb ik die kracht niet nodig maar haat dat niet gelamineerde scherm van de ipad (non pro). Dus als koper heb ik dus enkel keuze tussen crappy scherm en normale prijs of overkill en belachelijk duur.
Er is ook nog de iPad 10.5lapino schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:37:
Maar ze hebben wel een punt, de pro interesseert me vooral voor lightroom maar toch nog veel beperkingen. En verder heb ik die kracht niet nodig maar haat dat niet gelamineerde scherm van de ipad (non pro). Dus als koper heb ik dus enkel keuze tussen crappy scherm en normale prijs of overkill en belachelijk duur.
Mja, maar die is ook niet prijs gedaald hé, en dan koop je toch een 'oud' model? Voor zover ik kan zien is de iPad 1.5 pro ook niet bijster veel sneller dan de 'normale' ipad, of ben ik daar fout? En prijsverschil tussen de 10.5 en 11 is ook "maar" 160 euro. Mocht die 10.5 nu rond de 500 zitten, dan kocht ik die wel.
[ Voor 23% gewijzigd door lapino op 05-11-2018 12:45 ]
Ja daar zit je fout. De iPad 10.5 is aanzienlijk sneller. Geregeld in de aanbieding voor rond 550 euro.lapino schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:43:
Mja, maar die is ook niet prijs gedaald hé, en dan koop je toch een 'oud' model? Voor zover ik kan zien is de iPad 1.5 pro ook niet bijster veel sneller dan de 'normale' ipad, of ben ik daar fout? En prijsverschil tussen de 10.5 en 11 is ook "maar" 160 euro. Mocht die 10.5 nu rond de 500 zitten, dan kocht ik die wel.
Ik zie deze toch overal staan voor 675 (I know, andere topic). Maar goed, zal wel zien of ik woensdag eens in een Apple store de nieuwe pro kan gaan testen en zal dan wel zien hoe die voelt tov de 'oude' pro of de 'gewone' ipad. Qua budget is keuze simpel natuurlijk, maar ik heb nu een iPad Air 2 en alhoewel deze soms traag is, is het scherm echt wel héél duidelijk beter dan dat van de iPad 2017 die mijn dochter heeft. En weet niet of ik daaraan kan wennen.
Vandaar mijn woordkeuze voor ''Geregeld in de aanbieding voor rond 550 euro.''lapino schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:00:
Ik zie deze toch overal staan voor 675 (I know, andere topic). Maar goed, zal wel zien of ik woensdag eens in een Apple store de nieuwe pro kan gaan testen en zal dan wel zien hoe die voelt tov de 'oude' pro of de 'gewone' ipad. Qua budget is keuze simpel natuurlijk, maar ik heb nu een iPad Air 2 en alhoewel deze soms traag is, is het scherm echt wel héél duidelijk beter dan dat van de iPad 2017 die mijn dochter heeft. En weet niet of ik daaraan kan wennen.
en niet: 'altijd in de aanbieding'
Overzicht reviews tot nu toe (wordt verder aangevuld voor zover mogelijk
).
Unboxing:
https://www.youtube.com/watch?v=Fzj9VvvB8jM 12.9 1TB Space Grey + Accessoires (CNET)
https://www.youtube.com/watch?v=EB14jM-4Oho 12.9 1TB Space Grey Wifi + Cellular (GadgetMatch)
https://www.youtube.com/watch?v=I55uNQ0vHXg 11 en 12.9 unboxing en first look (Karl Conrad)
https://www.youtube.com/watch?v=JUShP5qMF9U 12.9 unboxing and set-up (Tech Advisor)
https://www.youtube.com/watch?v=yUKv_JzvEYo 12.9 1TB Silver (Jonathan Morrison)
https://www.youtube.com/watch?v=pzzu5iOJ9Qs 12.9 Space Grey (SuperSaf TV)
Review:
https://www.youtube.com/watch?v=S6femN2uU5k (Rene Ritchie - zeeeeeeer gedetailleerd)
https://www.youtube.com/watch?v=GfJOr0IQI2Y kort en krachtig met een paar benchmarks/exporttijden/vergelijkingen t.o.v. anderen (Laptop kanaal)
https://www.youtube.com/w...S0TRSHLY&feature=youtu.be 12.9 1TB Space Grey met de nodige "kritiek" (The Verge)
https://www.youtube.com/watch?v=isv4TithGjw inc artist pencil opinion (CNET)
https://www.youtube.com/watch?v=t2UkUblX9FI (Bright NL)
https://www.youtube.com/watch?v=jZzmMpP2BNw (Engadget)
BENCHMARKS:
https://www.youtube.com/watch?v=pVaVUt_WXjs zie vooral video export gedeelte (Appsolutely Geek'D)
DROP & BEND (open deur met een dikte van 5,9mm - een goede stevige hoes is altijd handig/gewenst):
https://www.youtube.com/watch?v=8S7jkomlHTQ
Mijn bevindingen/conclusies tot nu toe:
Alle reviews betreffen de 1TB, 6GB versies: hoe is de performance met de "mindere" uitvoeringen?!
Alle tot nu toe beschikbare, betaalbare alternatieve cases hebben slechts een kleine cutout voor de pencil en dienen te worden aangepast.
Hmmm krijg net een email dat applecare pas op 13 november in zal gaan, leverdatum staat echter nog op 7 november...waarschijnlijk toch nog een weekje wachten?!
Unboxing:
https://www.youtube.com/watch?v=Fzj9VvvB8jM 12.9 1TB Space Grey + Accessoires (CNET)
https://www.youtube.com/watch?v=EB14jM-4Oho 12.9 1TB Space Grey Wifi + Cellular (GadgetMatch)
https://www.youtube.com/watch?v=I55uNQ0vHXg 11 en 12.9 unboxing en first look (Karl Conrad)
https://www.youtube.com/watch?v=JUShP5qMF9U 12.9 unboxing and set-up (Tech Advisor)
https://www.youtube.com/watch?v=yUKv_JzvEYo 12.9 1TB Silver (Jonathan Morrison)
https://www.youtube.com/watch?v=pzzu5iOJ9Qs 12.9 Space Grey (SuperSaf TV)
Review:
https://www.youtube.com/watch?v=S6femN2uU5k (Rene Ritchie - zeeeeeeer gedetailleerd)
https://www.youtube.com/watch?v=GfJOr0IQI2Y kort en krachtig met een paar benchmarks/exporttijden/vergelijkingen t.o.v. anderen (Laptop kanaal)
https://www.youtube.com/w...S0TRSHLY&feature=youtu.be 12.9 1TB Space Grey met de nodige "kritiek" (The Verge)
https://www.youtube.com/watch?v=isv4TithGjw inc artist pencil opinion (CNET)
https://www.youtube.com/watch?v=t2UkUblX9FI (Bright NL)
https://www.youtube.com/watch?v=jZzmMpP2BNw (Engadget)
BENCHMARKS:
https://www.youtube.com/watch?v=pVaVUt_WXjs zie vooral video export gedeelte (Appsolutely Geek'D)
DROP & BEND (open deur met een dikte van 5,9mm - een goede stevige hoes is altijd handig/gewenst):
https://www.youtube.com/watch?v=8S7jkomlHTQ
Mijn bevindingen/conclusies tot nu toe:
Alle reviews betreffen de 1TB, 6GB versies: hoe is de performance met de "mindere" uitvoeringen?!
Alle tot nu toe beschikbare, betaalbare alternatieve cases hebben slechts een kleine cutout voor de pencil en dienen te worden aangepast.
Hmmm krijg net een email dat applecare pas op 13 november in zal gaan, leverdatum staat echter nog op 7 november...waarschijnlijk toch nog een weekje wachten?!
[ Voor 176% gewijzigd door derhenno op 08-11-2018 06:30 ]
Ik heb ‘m nog nooit voorbij zien koken voor deze prijs. Als iemand ‘m ziet voor deze prijs dan hoor ik het graag. Ook prijs alert ingesteld in price watch.WouterL schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:08:
[...]
Vandaar mijn woordkeuze voor ''Geregeld in de aanbieding voor rond 550 euro.''
en niet: 'altijd in de aanbieding'
Ibood heeft ze meerdere malen voor deze prijs verkocht! Indien je niet vies bent van grijs importeren kun je ze zelfs nog goedkoper op de kop tikken bij eglobalcentral.nl.SquareOne schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:18:
[...]
Ik heb ‘m nog nooit voorbij zien koken voor deze prijs. Als iemand ‘m ziet voor deze prijs dan hoor ik het graag. Ook prijs alert ingesteld in price watch.
[ Voor 14% gewijzigd door WouterL op 05-11-2018 14:25 ]
Daring Fireball (John Gruber): https://daringfireball.net/2018/11/the_2018_ipad_pros
Heeft de nieuwe iPad pro ook HDR ondersteuning voor films?
Ja hoor, heeft de oude ook al.lapino schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:46:
Het is geen hdr scherm wel een "extended dynamic range" Dus iets minder dynamisch bereik dan hdrlapino schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:46:
Correct me if i'm wrong:lapino schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:46:
Echte HDR op de pro zelf -> nee ("maar" 600 nits)
HDR op een extern scherm -> ja (mits voldoende nits)
Ben ik met je eens, de review was wat eenzijdig. Maar Apple wil zelf dat we de iPad als laptop vervanger zien (whats a computer!). Dus dan is het niet gek als men daar kritisch naar kijkt.WouterL schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:11:
Echt een matige review; wordt vooral ingegaan op de oeroude discussie of de ipad je laptop kan vervangen. Eigenlijk amper ingegaan op het apparaat zelf. Geen battery life, geen measurements, alleen een hoop geouwehoer over de limitiaties van iOS.
Dit apparaat zou zoveel meer potentie hebben als je gewoon een externe opslag aan kunt hangen, om grote projecten mee te importeren en exporteren.
Ik vind de strekking ook wel passen in een review, alleen dan niet vergeten het te hebben over het apparaatJimijames75 schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:58:
[...]
Ben ik met je eens, de review was wat eenzijdig. Maar Apple wil zelf dat we de iPad als laptop vervanger zien (whats a computer!). Dus dan is het niet gek als men daar kritisch naar kijkt.
Dit apparaat zou zoveel meer potentie hebben als je gewoon een externe opslag aan kunt hangen, om grote projecten mee te importeren en exporteren.
IOS13?!?!Jimijames75 schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:58:
[...]
Ben ik met je eens, de review was wat eenzijdig. Maar Apple wil zelf dat we de iPad als laptop vervanger zien (whats a computer!). Dus dan is het niet gek als men daar kritisch naar kijkt.

(lets wait and see)
Ik heb hier heel uiteenlopende gemengde gevoelens bij. Ik als “power user” zou heel graag een filesystem willen hebben waar ik met alle applicaties bij kan komen. Echter zie ik ook echt wel het nut van de beperking van geen filesystem. En dan kijk ik eigenlijk meer naar de simpele gebruiker. Ik heb vorig jaar alle desktop PC’s de deur uit gedaan bij mijn schoonmoeder, en haar de grootste iPhone en grote iPad pro gegeven. De grootste reden was haar angst om virussen etc (in kranten werd ze nogal bang gemaakt) en het ontbreken van een filesystem. Vaak genoeg dat ze een document had opgeslagen op de PC, en als ik vroeg “Waar dan?”, had ze geen idee waar. Ook alle andere beperkingen zijn in mijn ogen heel bewust, puur om het voor de simpele gebruiker, gebruiksvriendelijker te maken. En gebruiksvriendelijk dat is iOS. Het werkt gewoon allemaal fantastisch. Zeker voor een senior. De toegankelijk opties om bijvoorbeeld teksten groot te maken is heel prettig, en werkt overal in het systeem door. Bij Windows is dat bijvoorbeeld een zootje. Het werkt allemaal maar halfbakken of het ligt er maar net aan of een programma het ondersteund. Sowieso is Windows een gaarbak van legacy zooi geworden. 2 configuratieschermen? Nee, voor mensen die gewoon eenvoudige dingen achter de PC doen mailen / tekstverwerken / surfen etc, raad ik gewoon een iPad aan tegenwoordig.Jimijames75 schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:58:
[...]
Maar goed, dit betekend helaas voor de “power user” het allemaal een stuk lastiger wordt om iets simpels voor elkaar te krijgen. Zo wou ik laatst een hele serie foto’s bedraad van een laptop op m’n iPad zetten. Nou dat klinkt eenvoudig, en thuis doe ik het vaak draadloos via een appje. Echter had ik geen netwerk op vakantie en moest het dus bedraad doen. De enige manier die ik gevonden had, was iTunes installeren en een map foto’s synchroniseren. Alles behalve handig.
Dit heeft iOS al in een uitgeklede vorm, kijk maar bij bestanden. Daar kun je allerlei (cloud)opslag locaties kiezen. Wat zou het toch fijn zijn als daar een extra tabje tevoorschijn zou komen die je toegang geeft tot de externe opslag.satoer schreef op maandag 5 november 2018 @ 20:19:
[...]
Ik heb hier heel uiteenlopende gemengde gevoelens bij. Ik als “power user” zou heel graag een filesystem willen hebben waar ik met alle applicaties bij kan komen.
Herkenbaar verhaal met je schoonmoeder, heb ik ook bij mijn moeder (70+) gedaan, scheelt mij een hoop werk
Kan een ongeopend iPad Pro 10.5 kopen uit faillissement voor 450. Goeie deal? Of is de vorige generatie pro geen goed idee meer gezien nieuwe stylus enz.
Dat is een prima deal! Daarmee bespaar je 450 euro. Waar heb je dat gezien?lapino schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:56:
Kan een ongeopend iPad Pro 10.5 kopen uit faillissement voor 450. Goeie deal? Of is de vorige generatie pro geen goed idee meer gezien nieuwe stylus enz.
Snotver.... GPS zit alleen in de versie die ook een SIM kaart kan bevaten.
https://www.apple.com/nl/ipad/compare/
Dat is al sinds de allereerste iPad zoAd- schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 20:07:
Snotver.... GPS zit alleen in de versie die ook een SIM kaart kan bevaten.
Ja, dat zal. Maar ik heb een Samsung tablet. Is voor het meeste geschikt, is ook re-de-lijk snel (vergeleken met oudere ipAds, en heeft tenminste een OLED scherm. Kost bijna de helft van een ipAd. Was geen moeilijke keuze zodoende. Maar nu wil ik een groter scherm.
Dus nu schrik ik even dat het (nog steeds kennelijk) zo is.
Mooie review en somt precies op waar ik ook altijd tegen aanloop. Frustrating.
Wou graag de 2018 pro maar net een iPad Pro 64gb 10.5 opgepikt, ongeopend uit faling voor 450 dat kon ik echt niet laten liggen
Ja leuk voor de tweede keer dat je dit meldt, waar heb je die dan vandaan?lapino schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:31:
Wou graag de 2018 pro maar net een iPad Pro 64gb 10.5 opgepikt, ongeopend uit faling voor 450 dat kon ik echt niet laten liggen
Jackson6 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:44:
[...]
Ja leuk voor de tweede keer dat je dit meldt, waar heb je die dan vandaan?
Had eerder gemeld dat ik dit KON kopen, maar nu toch beslissing genomen. Was een "one time deal", iemand die uit faling één ipad heeft kunnen aankopen en verkocht die door. Ben benieuwd in elk geval. Had natuurlijk liever de nieuwe gehad, maar prijsverschil was echt té groot.
Palthe
Oeee op goed geluk de MM op de Westerhaven in Groningen binnengelopen om 09.58
, en nog 2 modellen te koop. De 11" in de 12.9" 64GB Space Grey WiFi. Laat ik nou mijn oog hebben laten vallen op die laatste, jee.
Dus nu spelen maar! Nu nog een Smart Folio of zo scoren...
Dus nu spelen maar! Nu nog een Smart Folio of zo scoren...
Als de iPad geen externe media ondersteunt, hoe ga je dan eigen plaatjes of filmpjes gebruiken in Photoshop of een video editor?
Cloud bijvoorbeeld , kan ik me voorstellen?Dancing_Animal schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:31:
Als iPad geen externe media ondersteunt, hoe ga je dan eigen plaatjes of filmpjes gebruiken in Photoshop of een video editor?
Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2
Omslachtig. Als ik hier een schijf met veel foto's heb wil ik die gewoon kunnen inpluggen. Leuk dat de iPad zo snel is, maar dat iOS dan weer zo omslachtig werkt. De MacBooks / Mac mini kunnen dan wel weer alles, maar zijn, als ik de benchmarks mag geloven, weer niet zo snel als de iPad.Merdera schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:55:
[...]
Cloud bijvoorbeeld , kan ik me voorstellen?
Prima toch, dan koop je dus geen ipad, simpelDancing_Animal schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:00:
[...]
Omslachtig. Als ik hier een schijf met veel foto's heb wil ik die gewoon kunnen inpluggen. Leuk dat de iPad zo snel is, maar dat iOS dan weer zo omslachtig werkt. De MacBooks / Mac mini kunnen dan wel weer alles, maar zijn, als ik de benchmarks mag geloven, weer niet zo snel als de iPad.
Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2
Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden & Beschikbaarheid
[iPad] Importeren - deel 3
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
[iPad] Provider(s) & Abonnementen - deel 1
[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2
[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden & Beschikbaarheid
[iPad] Importeren - deel 3
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
[iPad] Provider(s) & Abonnementen - deel 1
[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2
[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.