Er is volgens mij nog niets bekend over de iPad Pro 2020. Alleen maar geruchten. Aangezien ik niet wilde wachten tot er een release datum bekend zou zijn heb ik een pro 2018 aangeschaft. De 11” vond ik al groot en zwaar zat. De 13” vind ik niet erg praktisch en handzaam meer voor een tablet. Maar kijk zelf even bij de lokale winkel welke je het prettigst vindt.kokorico schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 14:22:
Momenteel hebben we gewone ipad 2018 model. Ben aan het twijfelen om de iPad pro 2020 te kopen. Is de grote versie aan te raden of is de 11" voldoende?
Is de grote versie niet te groot om gewoon in zetel te gebruiken?
Of koop ik beter model 2018 tweedehands?
Of en wanneer de iPad Pro 2020 komt is nog niet bekend.kokorico schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 14:22:
Momenteel hebben we gewone ipad 2018 model. Ben aan het twijfelen om de iPad pro 2020 te kopen. Is de grote versie aan te raden of is de 11" voldoende?
Wij hebben de iPad Pro 12.9 2018 en die bevalt uitstekend, hij is zeker niet te groot voor dagelijks gebruik en niet zwaar, juist erg fijn zo’n groot scherm, een pc of laptop is nu niet meer nodig.
Als je ‘m betrouwbaar tweedehands of bijv. een refurbished kan kopen is dat wel een stuk goedkoper of je moet wachten of er dit jaar nog een nieuw model uitkomt.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Voor wat betreft het 2020 model weet ik ook niet zo goed wat ze moeten verbeteren. Het enige wat ik zou willen is een OLED of micro led scherm. Buiten dat is die nog steeds razendsnel, 120Hz is top, usb-c is geweldig, Lightroom draait beter dan op mijn pc. Ik weet dus niet wat jij er mee wil doen? Ik denk dat wat je er mee wil doen ook belangrijk is voor het formaat. Ik gebruik die van mij veel op reis en op de bank. Daarom voor de 11” versie gekozen, maar tijdens foto’s bewerken had ik af en toe gewild dat ik voor de grotere was gegaan. Als die dan weer in mijn rugzak zit ben ik blij met de 11”
Waarom wil je een Pro? De gewone iPad is ook een prima tablet. Als je een goed advies wil moet je even vertellen wat je er mee wil doenkokorico schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 14:22:
Bedoel je dat je zelf een iPad 2018 gebruikt?HEY_DUDE schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 20:17:
[...]
Waarom wil je een Pro? De gewone iPad is ook een prima tablet. Als je een goed advies wil moet je even vertellen wat je er mee wil doen. Voor Netflix en browsen is de Pro echt overkill. Gebruik hem zelf voor overzetten en editen van Gopro filmpjes dat werkt top!
Ik zoek ook zoiets voor editen van GoPro filmpjes.
Ervaar je geen ongemak wat betreft het niet gelamineerde scherm?
Ben ik niet met je eens, ik heb de iPad Pro 12.9 juist gekocht voor films en series te bekijken en voor foto’s te bewerken, het grote scherm werk juist erg fijn i.p.v. de gewone iPad.HEY_DUDE schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 20:17:
[...]
Waarom wil je een Pro? De gewone iPad is ook een prima tablet. Als je een goed advies wil moet je even vertellen wat je er mee wil doen. Voor Netflix en browsen is de Pro echt overkill. Gebruik hem zelf voor overzetten en editen van Gopro filmpjes dat werkt top!
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Gebruik de Pro 2018 voor Go Pro. IOS 13 is nog steeds buggy as Hell overigens. Overzetten van bestanden via cardreader is beetje hit and miss. Ander nadeel is dat de stomme GoPro app alleen videos kan inladen via wifi en niet via bestandstransfer, wat veel handiger en sneller is. Gebruik ook Luma Fusion voor editen dat gaat redelijk goed, alleen kan ik dan niet bij de GoPro GPS data. Dat is iets wat ik veel gebruik voor mijn windsurfsessies.DaKa86 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 20:50:
[...]
Bedoel je dat je zelf een iPad 2018 gebruikt?
Ik zoek ook zoiets voor editen van GoPro filmpjes.
Ervaar je geen ongemak wat betreft het niet gelamineerde scherm?
Als je genoeg te besteden hebt dan is een factor 3 a 4 meer neerleggen t.o.v. de gewone iPad voor een wat groter scherm inderdaad erg lekkerHereIsTom schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 21:08:
[...]
Ben ik niet met je eens, ik heb de iPad Pro 12.9 juist gekocht voor films en series te bekijken en voor foto’s te bewerken, het grote scherm werk juist erg fijn i.p.v. de gewone iPad.
Wie zegt dat ik dat niet gebruik?HEY_DUDE schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 21:55:
[...]
Als je genoeg te besteden hebt dan is een factor 3 a 4 meer neerleggen t.o.v. de gewone iPad voor een wat groter scherm inderdaad erg lekker. Je betaald vooral voor heel veel betere hardware, 120Hz scherm (Netflix is max 60Hz), super snelle socket, usb-c. etc. Wat je allemaal niet gebruikt dan, dat is een beetje overkill
.
Je ziet toch duidelijk een verschil in het beeld, die van de Pro 12.9 is veel mooier.
De snellere socker merk je ook met foto’s en films bewerken en de USB-C is makkelijk om dingen op aan te sluiten waarvan je kan afspelen of overzetten.
En een serie of film kijkt een stuk lekkerder op een groot scherm, helemaal als je met meerdere personen wilt kijken.
Ik heb sinds dit weekend een 12.9 inch 64GB Wifi + Cellular iPad Pro en wat een fantastisch apparaat is het. Ik twijfelde lang tussen de 11 inch en de 12.9 inch maar ben zeer blij dat ik de grote heb gepakt. Notities maken met GoodNotes in combinatie met de Apple Pencil is echt een hele fijne combinatie en ook de extra screen size is heerlijk als je bijvoorbeeld twee apps naast elkaar open hebt staan
Ik heb echter 1 probleempje: mijn Apple Pencil maakt geluid als ik hem beweeg, bijvoorbeeld als je hem licht heen en weer schud hoor ik een rammeltje. Het is alsof er een onderdeeltje los zit in de Pencil. Hij werkt verder wel gewoon. Nu lijkt me dit absoluut niet de bedoeling maar ik wilde even hier checken of er meer mensen zijn die dit issue hebben gehad of hebben? Het is in ieder geval behoorlijk storend en ik heb een retour aangevraagd zodat ik hem kan omwisselen voor een nieuw exemplaar.
Ik heb echter 1 probleempje: mijn Apple Pencil maakt geluid als ik hem beweeg, bijvoorbeeld als je hem licht heen en weer schud hoor ik een rammeltje. Het is alsof er een onderdeeltje los zit in de Pencil. Hij werkt verder wel gewoon. Nu lijkt me dit absoluut niet de bedoeling maar ik wilde even hier checken of er meer mensen zijn die dit issue hebben gehad of hebben? Het is in ieder geval behoorlijk storend en ik heb een retour aangevraagd zodat ik hem kan omwisselen voor een nieuw exemplaar.
Goed dat je dat gedaan hebt, dat hoort namelijk niet. Pen hoort stil te zijn.rickjehh schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 08:30:
Ik heb zelf vorig jaar ook een 12.9 inch iPad Pro met pencil besteld, voornamelijk omdat ik mijn fotobewerking erop wil doen. Werkt echt super en snel. Ben er zeer tevreden mee. Ook op de bank naast me met Ziggo Go is het grotere scherm erg fijn.
[ Voor 24% gewijzigd door thunder8 op 25-02-2020 10:33 ]
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Ik heb een tijdje geleden de iPad Pro 11'' gekocht en ik ben er enorm tevreden mee. Heb wel een refurbished gekocht om de prijs te drukken, maar deze was in perfecte staat.
De gewone iPad lijkt opeens gedateerd wanneer je de Pro gewoon bent. Zeker als je de Pro uiteraard ten volle benut, zo maak ik onder andere gebruik van Lightroom en recent ook Affinity Photo + LumaFusion. Zoveel fijner om ook onderweg of in de zetel te kunnen werken. Heb er nu ook een 1TB SSD voor bijgekocht.
De 12,9" is niets voor mij, vond die onmiddelijk een stuk zwaarder en veel minder handzaam dan de 11". Maar dat is omdat de 11 uiteraard beter bij mijn gebruikspatroon past.
Al bij al één van de beste aankopen van de laatste jaren op vlak van hardware.
De gewone iPad lijkt opeens gedateerd wanneer je de Pro gewoon bent. Zeker als je de Pro uiteraard ten volle benut, zo maak ik onder andere gebruik van Lightroom en recent ook Affinity Photo + LumaFusion. Zoveel fijner om ook onderweg of in de zetel te kunnen werken. Heb er nu ook een 1TB SSD voor bijgekocht.
De 12,9" is niets voor mij, vond die onmiddelijk een stuk zwaarder en veel minder handzaam dan de 11". Maar dat is omdat de 11 uiteraard beter bij mijn gebruikspatroon past.
Al bij al één van de beste aankopen van de laatste jaren op vlak van hardware.
Wordt netjes omgeruild voor een nieuwethunder8 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:30:
[...]
Goed dat je dat gedaan hebt, dat hoort namelijk niet. Pen hoort stil te zijn.
Ik heb zelf vorig jaar ook een 12.9 inch iPad Pro met pencil besteld, voornamelijk omdat ik mijn fotobewerking erop wil doen. Werkt echt super en snel. Ben er zeer tevreden mee. Ook op de bank naast me met Ziggo Go is het grotere scherm erg fijn.En je kan nu makkelijk data offloaden naar een HDD als dat nodig is. Vooral met RAW foto's heb je veel ruimte in gebruik. Heb er nu een 1TB SSD naast en met files kan ik zo mijn rawfiles archiveren.
Even koffiedik kijken: heeft iemand ervaring met een eventuele prijsdaling van de pro 2018, op het moment dat (zoals verwacht) de pro 2020 wordt aangekondigd?
Kom maar door met die aanbiedingen.
Of wil iemand hem kwijt voor de helft: 899/2 = 449 euro?
Dan zou je 1 of 2 jaar moeten wachten.MacbookProx schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:54:
Kom maar door met die aanbiedingen.
grapjas met zijn 449 euro :’)
vooral omdat het verschil in hardware niet zo groot is (extra gpu core enabled en TOF/Lidarr). Ik blijf lekker bij mijn 2018 model
vooral omdat het verschil in hardware niet zo groot is (extra gpu core enabled en TOF/Lidarr). Ik blijf lekker bij mijn 2018 model
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Sinds de release van de teleurstellende 2020 toch maar overstag gegaan.
Voor 630 een mooie iPad Pro 2018 256gb op de kop kunnen tikken. Samen met een 100 euro kostende keyboard en ik was voor 730 euro al klaar.
Toch wel een mooi setje. Tikt ook nog lekkerder dan ik had verwacht.
Voor 630 een mooie iPad Pro 2018 256gb op de kop kunnen tikken. Samen met een 100 euro kostende keyboard en ik was voor 730 euro al klaar.
Goede prijs! Ik vind het toetsenbord ook best ok. Jammer alleen dat die geen achtergrondverlichting heeft, dat zou hem afmaken voor mij.WouterL schreef op zondag 12 april 2020 @ 17:23:
Waar vandaan? Of een mooie tweedekans?WouterL schreef op zondag 12 april 2020 @ 17:23:
©2004
Gewoon hier op Tweakers
Inderdaad een mooie ‘tweedehands’.
Nieuw Magic Keyboard voor iPad Pro kan nu worden besteld, leverbaar vanaf komende week
Ook geschikt voor de 2018 modellen ;-)
Ook geschikt voor de 2018 modellen ;-)
Besteld. Magic Keyboard voor m’n 2018 11” iPad Pro.
Iemand interesse in Smart Keyboard?
Iemand interesse in Smart Keyboard?
[ Voor 26% gewijzigd door Rivanov op 15-04-2020 19:39 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik vroeg me af of meerdere mensen problemen hebben met de magneten die in de iPad Pro 2018 versie zitten? Ik heb op dit moment een iPad Pro 2018 met de Smart Keyboard folio. Vorig jaar gebeurde er iets raars, ik stond op, wilde mijn iPad pakken en toen viel hij vrij gemakkelijk uit de Smart Keyboard folio. Gelukkig geen barst in het scherm, maar een flinke in mijn PaperLike screen protector. Ik dacht dat het aan mijn Smart Keyboard folio lag en deze heb ik aangeschaft via Coolblue, dus ik een vervangend unit gekregen van Coolblue.
Afgelopen tijd merk ik toch dat de iPad er gemakkelijk uitschiet, vooral de onderkant van de iPad maar zeker ook de magneten aan de achterkant. Ik zit er overna te denken om hem in te leveren (heb AppleCare), maar hebben meer mensen hier last van?
Afgelopen tijd merk ik toch dat de iPad er gemakkelijk uitschiet, vooral de onderkant van de iPad maar zeker ook de magneten aan de achterkant. Ik zit er overna te denken om hem in te leveren (heb AppleCare), maar hebben meer mensen hier last van?
En zojuist ook de VS versie besteld. Die wordt tussen 20 april en 22 april geleverd. Stuk sneller dus! Een van de twee gaat retour natuurlijk.

[ Voor 20% gewijzigd door Rivanov op 15-04-2020 20:44 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Voor iedereen die benieuwd is naar de nieuwe magic keyboard, deze YouTuber heeft er het een en ander op zijn kanaal over gezet: YouTube: MrExitStrategy
Ik heb sinds een paar maandjes een iPad Pro 11 2018 in bezit. Erg fijn apparaat en ook erg fijn om een BT muis eraan te koppelen. Echter sinds de update van iPadOS naar 13.4.1 heb ik problemen met de muis, de cursor beweegt wel, maar kan niet klikken en scrollen. Iemand hetzelfde probleem en toevallig al een oplossing? Dank
Ik heb hier geen last van met mijn iPad, maar door de val kunnen magneten wel hun magnetische werking verliezen. Kan zijn dat dat is waar je nu last van hebt in je iPad. Als je AppleCare hebt zou ik hem gewoon langs brengen.BTBoy schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:54:
Ik vroeg me af of meerdere mensen problemen hebben met de magneten die in de iPad Pro 2018 versie zitten? Ik heb op dit moment een iPad Pro 2018 met de Smart Keyboard folio. Vorig jaar gebeurde er iets raars, ik stond op, wilde mijn iPad pakken en toen viel hij vrij gemakkelijk uit de Smart Keyboard folio. Gelukkig geen barst in het scherm, maar een flinke in mijn PaperLike screen protector. Ik dacht dat het aan mijn Smart Keyboard folio lag en deze heb ik aangeschaft via Coolblue, dus ik een vervangend unit gekregen van Coolblue.
Iemand nog goede tips voor een laadkabel van 2 meter en een goede hub? Sinds kort een 11inch 2018 pro. Eigenlijk heb ik beide nog niet direct nodig maar ik wil het wel in huis hebben..
Iemand nog goede ervaringen en (goedekope) tips?
©2004
@hk12nl Ik heb zelf deze van Otterbox. Ik gebruik hem icm de originele USB-C lader. Maar meestal laad ik mijn iPad Pro op dmv een USB-C lader van HP of een 61W USB-C lader (MBP).
Verder heb ik deze hub van Satechi (destijds bij mijn 12" MacBook 2015 (goud) gekocht).
Deze hub heb ik ook, maar dat werkt niet icm mijn iPad Pro (door de hoes).
Verder heb ik deze hub van Satechi (destijds bij mijn 12" MacBook 2015 (goud) gekocht).
[ Voor 61% gewijzigd door syltheboy op 04-05-2020 16:40 ]
Thx voor reactie en je tips. Nog redelijk aan de prijs allemaal.syltheboy schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:31:
@hk12nl Ik heb zelf deze van Otterbox. Ik gebruik hem icm de originele USB-C lader. Maar meestal laad ik mijn iPad Pro op dmv een USB-C lader van HP of een 61W USB-C lader (MBP).
Goeie tip trouwens van de laptop lader. Ik wist helemaal niet eens dat dat kon. Dacht dat is vast te zwaar dus durfde het niet aan
©2004
Het gaat om deze lader. Ik had hem destijds als extra lader voor onderweg gekocht, toen ik nog een 12" MacBook had. Voor mijn 13" MacBook Pro 2017 is 45W te weinig, dus dat vind ik wel jammer.hk12nl schreef op maandag 4 mei 2020 @ 19:05:
[...]
Thx voor reactie en je tips. Nog redelijk aan de prijs allemaal.Ga er even over nadenken!
Goeie tip trouwens van de laptop lader. Ik wist helemaal niet eens dat dat kon. Dacht dat is vast te zwaar dus durfde het niet aan
Ik heb de voorloper van deze: https://www.hypershop.com...18?variant=19332717412414hk12nl schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:05:
Iemand nog goede tips voor een laadkabel van 2 meter en een goede hub? Sinds kort een 11inch 2018 pro. Eigenlijk heb ik beide nog niet direct nodig maar ik wil het wel in huis hebben..Iemand nog goede ervaringen en (goedekope) tips?
Deze doet SD, microSD, USB-A, USB-C, 3,5mm audio en HDMI.
Verschil tussen de oude en nieuwe versie is, dat de nieuwe 4k @ 60 Hz doet en de oude slechts 30 Hz bij 4k.
Je klikt hem zo aan de iPad vast. Verkrijgbaar in twee kleuren en met een andere bracket voor als je een screen protector hebt.
Als lange kabel gebruik ik een officiële 2 meter kabel van Apple.
Met beide heb ik goede ervaringen. Met de hub waren in het begin wat problemen met opladen, maar dat is door middel van een firmware update verholpen. Verder gebruik ik de hub niet zoveel.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Ik heb eigenlijk alles van Amazon Basic gehaalt en dat werkt allemaal uitstekend. Een 45W lader voor volgens mij 20 euro, met usb-c kabel erbij. Het is wel een usb 2.0 -c kabel uiteraard voor dat geld, maar ideaal om de ipad/mobiel/laptop mee op te laden.
Werkt USB Power Delivery over zo'n 2.0 kabel? Ik heb namelijk om die reden duurdere labels gekocht zodat het sowieso werkt. Ben wel benieuwd..Cyleo schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:42:
Ik heb eigenlijk alles van Amazon Basic gehaalt en dat werkt allemaal uitstekend. Een 45W lader voor volgens mij 20 euro, met usb-c kabel erbij. Het is wel een usb 2.0 -c kabel uiteraard voor dat geld, maar ideaal om de ipad/mobiel/laptop mee op te laden.
Jazeker, Apple levert USB-C "2.0" kabels ook mee als oplaadkabels bij o.a. de MacBook Projodeltje schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:46:
[...]
Werkt USB Power Delivery over zo'n 2.0 kabel? Ik heb namelijk om die reden duurdere labels gekocht zodat het sowieso werkt. Ben wel benieuwd..
Thx voor alle reacties. Ik ga sowieso eerst voor een kabel van 3 meter. Op aanraden van @Cyleo ga ik voor de amazonbasic variant
©2004
USB-C is in de basis USB2.0 met USB-PD. Je hebt een wat geavanceerdere kabel die de alternate modes toevoegt. Die alternate modes zorgen er voor dat je nieuwere versies dan USB2.0 kunt gebruiken maar ook andere protocollen zoals HDMI, DisplayPort, Thunderbolt, etc.jodeltje schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:46:
[...]
Werkt USB Power Delivery over zo'n 2.0 kabel? Ik heb namelijk om die reden duurdere labels gekocht zodat het sowieso werkt. Ben wel benieuwd..
Kortom, wat ze met een USB2.0 kabel in de USB-C wereld bedoelen is de meest basic USB-C kabel. Apple gebruikt dat soort kabels voor de opladers en duidt ze dan ook aan als "oplaadkabel". Een standaard USB-C kabel kan trouwens tot 60W leveren, een kabel met een speciale e-identifier (of hoe ze het moge noemen) chip erin kan tot 100W leveren.
Als je een kabel vindt waarbij iets anders wordt vermeldt, loopt er dan met een grote boog omheen. De kans dat daar iets mis mee is, is zeer groot. Dat zijn meestal de ultra goedkope kabels van merken waar nog nooit iemand van gehoord heeft. In zekere zin is prijs dus ook een indicator.
Iemand interesse in de switch van een 11" naar een 12,9"?. Ik heb een 12'9 256GB LTE, incl. cover en smartfolio. Heb geprobeerd om iPad only te werken, maar ik lever in qua productiviteit, dus heb een MacBook Pro gekocht. Wil wel graag een iPad houden, maar dan is 11" groot genoeg.
Hoor graag!
Hoor graag!
Wat doen jullie met de Pencil als jullie hem niet gebruiken? Ik gebruik hem met name voor FormIt. Dit zijn periodes. Leggen jullie de Pencil in een lade of ‘plakt’ hij continue aan de iPad?
Ik vraag mij af of ik hem zo nu en dan beter weg kan leggen in een la of dat ik hem altijd maar bij de iPad moet houden.. Als je hem nodig hebt en hij is leeg is natuurlijk ook waardeloos.. Hoe doen jullie dat?
Ik vraag mij af of ik hem zo nu en dan beter weg kan leggen in een la of dat ik hem altijd maar bij de iPad moet houden.. Als je hem nodig hebt en hij is leeg is natuurlijk ook waardeloos.. Hoe doen jullie dat?
©2004
Ik heb mijn pencil altijd aan m'n iPad zitten. Maar gebruik hem ook dagelijks, meerdere keren.hk12nl schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 07:40:
Wat doen jullie met de Pencil als jullie hem niet gebruiken? Ik gebruik hem met name voor FormIt. Dit zijn periodes. Leggen jullie de Pencil in een lade of ‘plakt’ hij continue aan de iPad?
Ik heb hem in de inkeping van mijn hoes zitten. Dan is die altijd opgeladen en klaar voor gebruik. Ik gebruik de pencil eigenlijk alleen in Lightroom voor selectieve aanpassingen.
Hier hetzelfde verhaal. Ik gebruik hem eigenlijk zelden om te tekenen, maar ik wilde die Pencil er gewoon bij hebben en ik gebruik hem toch wel vaak. Ik vind dat magnetische erg prettig, want zo kun je hem ook niet kwijtraken en is hij altijd opgeladen.double_V schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:14:
[...]
Ik heb mijn pencil altijd aan m'n iPad zitten. Maar gebruik hem ook dagelijks, meerdere keren.
Hij laadt redelijk snel op. Bij mij ligt die in de lade. Achteraf heb ik hem niet echt nodig gehad, maar voor Lightroom is het wel handig. Dan laat ik hem er even opzetten, en dan is die weer klaar voor gebruik.hk12nl schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 07:40:
Zijn er nog leuke aanbiedingen voor dit ‘oude’ model?
Hallo,
Mijn iPad pro laadt niet meer op. Als ik de usb-c stekker omdraai (aan de kant van de iPad poort) dan laadt ie wel op. Ik heb al een andere oplader en ook andere kabels geprobeerd en telkens dezelfde situatie. De usb-c stekker omdraaien aan de kant van de oplader maakt geen verschil. Ik dacht dat de usb-c stekkers symmetrisch waren maar blijkbaar toch niet.
Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? En hoe ik het kan oplossen?
Groeten Harald
Mijn iPad pro laadt niet meer op. Als ik de usb-c stekker omdraai (aan de kant van de iPad poort) dan laadt ie wel op. Ik heb al een andere oplader en ook andere kabels geprobeerd en telkens dezelfde situatie. De usb-c stekker omdraaien aan de kant van de oplader maakt geen verschil. Ik dacht dat de usb-c stekkers symmetrisch waren maar blijkbaar toch niet.
Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? En hoe ik het kan oplossen?
Groeten Harald
De usb-c stekkers zijn omkeerbaar. Maar het kan maar zo zijn dat een deel van de usb-c connector in de iPad verrot is, waardoor die nog maar enkelzijdig werkt.Harlub schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:44:
Hallo,
Groeten Harald
Mijn hype voor iPadOS14 om de scribble app te gebruiken (op elk tekstinvoervlak met je Apple Pencil kunnen schrijven en naar tekst laten converteren) was enorm. Helaas werkt het alleen als je iPad in het Engels is ingesteld. Dus voor alle andere iPad (pro)+Apple Pencil liefhebbers: zolang je in niet in het Engels werkt, heb je er niks aan. Jammer
Klopt. En hij herkent de Nederlandse tekst slecht in het Engels dus dat is inderdaad wel jammer.vliegenmepper schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:49:
Mijn hype voor iPadOS14 om de scribble app te gebruiken (op elk tekstinvoervlak met je Apple Pencil kunnen schrijven en naar tekst laten converteren) was enorm. Helaas werkt het alleen als je iPad in het Engels is ingesteld. Dus voor alle andere iPad (pro)+Apple Pencil liefhebbers: zolang je in niet in het Engels werkt, heb je er niks aan. Jammer
©2004
Vorig jaar in juli heb ik het 2017 model gekocht met cellular voor 620€ (inclusief BTW) bij Mediamarkt. Prachtig apparaat!
Mijn vriendin wil die nu graag overnemen (laptop heeft het begeven). Ik ben dus aan het uitkijken naar het 2018 model.
Wat me wel opvalt is dat er veel minder aanbod is momenteel van het 2018 model. Toen ik in 2019 het model van 2017 wilde kopen was er precies een overaanbod. Vooral die cellulars geraakten precies niet goed verkocht. In sommige gevallen was een cellular goedkoper dan eentje zonder!
Ik wil heel graag het 2018 model kopen. Maar twijfel tussen nu al de knoop doorhakken of wachten tot Black Friday.
Mijn vriendin wil die nu graag overnemen (laptop heeft het begeven). Ik ben dus aan het uitkijken naar het 2018 model.
Wat me wel opvalt is dat er veel minder aanbod is momenteel van het 2018 model. Toen ik in 2019 het model van 2017 wilde kopen was er precies een overaanbod. Vooral die cellulars geraakten precies niet goed verkocht. In sommige gevallen was een cellular goedkoper dan eentje zonder!
Ik wil heel graag het 2018 model kopen. Maar twijfel tussen nu al de knoop doorhakken of wachten tot Black Friday.
@brommer Zou het nu niet gewoon kunnen zijn dat het verschil tussen de Pro 2018 en Pro 2020 niet zo groot is en dat de meeste nieuwe Pro 2018’s nu gewoon met korting verkocht zijn?
Het goedkoopste model van de 2018 + cellular is 759€. Op zich wel interessant maar nog steeds veel meer dan die 620€ voor het 2017 model.
Gezien de kleine verschillen tussen beide modellen (qua chipset bijna identiek) kan het inderdaad zijn dat veel gebruikers toch gekozen hebben voor het 2018 model ipv het 2020 model.
Gezien de kleine verschillen tussen beide modellen (qua chipset bijna identiek) kan het inderdaad zijn dat veel gebruikers toch gekozen hebben voor het 2018 model ipv het 2020 model.
Was van de week nog een Pro 2018 64 GB WIFI/4G in de aanbieding bij Bol.com voor een hele scherpe prijs van € 719,-brommer schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:27:
Ik ben dus aan het uitkijken naar het 2018 model.
Je zou Pepper even in de gaten moeten houden voor een goede aanbieding.
Ik heb zelf eind september bij coolblue een 2018 4g 512gb voor 899 euro gekocht.brommer schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:54:
Het goedkoopste model van de 2018 + cellular is 759€. Op zich wel interessant maar nog steeds veel meer dan die 620€ voor het 2017 model.
Kon toen ook voor het 2020 4g 128gb model gaan maar de 512gb deed me toch voor het 2018 model kiezen.
Wat misschien wel belangrijk kan zijn voor de keuze is dat het 2020 model met 6gb ram komt ipv 4.
Ik heb destijds de 2018 pro 512GB cellular gekocht voor 1500€. Aangezien die nog zeer capabel mijn werkzaamheden kan doen, is er geen enkele reden op te upgraden. En met mij zijn er mogelijk veel meer eigenaren die geen reden zien deze te upgraden, waardoor de 2de hands markt niet overspoeld wordt. Denk dat er destijds veel mensen de 2017 voor de 2018 versie hebben geupgrade, vanwege de USB-C aansluiting en de mogelijkheden die het biedt. En aangezien de 2018 versie nog steeds razendsnel is, is er simpelweg niet echt een reden geld stuk te gooien op een kleine performance boost.brommer schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:27:
Vorig jaar in juli heb ik het 2017 model gekocht met cellular voor 620€ (inclusief BTW) bij Mediamarkt. Prachtig apparaat!
Bedankt voor alle tips!
Spijtig dat ik die deal van 719€ bij Bol.com gemist heb!
De komende dagen en weken worden lastig. Mijn vriendin is nu dus met mijn iPad Pro gaan lopen (want ja, laptop kapot) zodat ik geen consumptie apparaat meer heb
(ter afwisseling van de vele uren, voor werk, aan de werk computer). Ik vrees dat ik het niet ga uitzingen tot Black Friday!
Spijtig dat ik die deal van 719€ bij Bol.com gemist heb!
De komende dagen en weken worden lastig. Mijn vriendin is nu dus met mijn iPad Pro gaan lopen (want ja, laptop kapot) zodat ik geen consumptie apparaat meer heb
Middag allen,
mijn 2 jaar oude ipad pro 12.9 (model 2018) heeft na 300 cycles nog een maximum capaciteit van 85%.
Vorig jaar rond deze tijd zat de maxcapaciteit nog op 98,5 (aantal cycles weet ik niet meer).
Qua opladen / apps / algemeen gebruik is er niks veranderd.
Is een verlies van 13,5% accucapaciteit binnen een jaar reden tot zorg?
Kan de batterij nog laten vervangen indien noodzakelijk (heb nog een paar weken applecare).
mijn 2 jaar oude ipad pro 12.9 (model 2018) heeft na 300 cycles nog een maximum capaciteit van 85%.
Vorig jaar rond deze tijd zat de maxcapaciteit nog op 98,5 (aantal cycles weet ik niet meer).
Kan de batterij nog laten vervangen indien noodzakelijk (heb nog een paar weken applecare).
How kom je achter de accu staat op een iPad?Rob74 schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:12:
Middag allen,
Ipad aansluiten op Mac + Coconut Battery app (op de Mac)jodeltje schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:25:
[...]
How kom je achter de accu staat op een iPad?
Niemand?Rob74 schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:12:
Middag allen,
Het is niet de bedoeling bericht na bericht te maken om een reactie uit te lokken. En ook niet 2 berichten achter elkaar te maken, dan kan je het eerste bericht wijzigen. Probeer dat te voorkomen in de toekomst.
Blijkbaar heeft niemand een antwoord voor je, want anders hadden ze wel gereageerd. Als je Applecare hebt, kan je informeren of dit er onder valt. Eerlijk gezegd denk ik van niet, want de accu wordt gezien als een verbruiksartikel. Maar niet geschoten is altijd mis.
Sinds enkele weken kon je YouTube bedienen met je toetsenbord, net zoals je youtube in de browser gebruikt. Maar nu werkt dat ineens niet meer blijkbaar, nog mensen ondervonden?
We hebben een Nintendo Switch die in zijn Dock staat, daar hangt ook een USB-C kabel aan om eventueel een Switch Lite aan op te laden.
Ik heb overal zo’n beetje gezocht hoeveel watt-output die USB poort levert, omdat het erg praktisch zou zijn als ik de iPad Pro daar aan kan opladen. Momenteel hangt het aan een 18W Apple oplader.
Iemand een idee hoeveel die Switch levert? Of kan ik iPad Pro er sowieso gewoon aanhangen?
Ik heb overal zo’n beetje gezocht hoeveel watt-output die USB poort levert, omdat het erg praktisch zou zijn als ik de iPad Pro daar aan kan opladen. Momenteel hangt het aan een 18W Apple oplader.
Iemand een idee hoeveel die Switch levert? Of kan ik iPad Pro er sowieso gewoon aanhangen?
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Beide apparaten worden opgeladen met USB Power Delivery, dus je kunt de iPad er gewoon mee opladen.THE_BASE schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 17:54:
We hebben een Nintendo Switch die in zijn Dock staat, daar hangt ook een USB-C kabel aan om eventueel een Switch Lite aan op te laden.
Oké, handig! Weet je ook hoeveel watt er dan de iPad ingaat?jodeltje schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 17:59:
[...]
Beide apparaten worden opgeladen met USB Power Delivery, dus je kunt de iPad er gewoon mee opladen.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Ik zie nu dat de Switch lader een beetje apart is, het is een USB-PD lader maar ondersteund die spec niet volledig, ik weet dus niet zeker hoe snel hij zal laden, al is het waarschijnlijk 35 Watt:THE_BASE schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:19:
[...]
Oké, handig! Weet je ook hoeveel watt er dan de iPad ingaat?
https://switchchargers.co...switch-ac-adapter-review/
https://www.inviolabs.com...-usb-c-fast-charging-test
[ Voor 12% gewijzigd door jodeltje op 25-02-2021 20:13 ]
Ik houd het wel aan de aparte kabel van Apple, wil niet dat de batterij snel lui wordt door een foute adapter.jodeltje schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 20:05:
[...]
Ik zie nu dat de Switch lader een beetje apart is, het is een USB-PD lader maar ondersteund die spec niet volledig, ik weet dus niet zeker hoe snel hij zal laden, al is het waarschijnlijk 35 Watt:
https://switchchargers.co...switch-ac-adapter-review/
https://www.inviolabs.com...-usb-c-fast-charging-test
De lader levert wat de IPad vraagt, daar gaat echt niks verkeert. Het amperage is variabel en het voltage wordt netjes tussen lader en apparaat afgesproken. Dit is al jaren prima geregeld, net als het ‘lui’ (geheugen effect?) worden van accu’s, is al jaren niet meer van toepassing.THE_BASE schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 21:05:
[...]
Ik houd het wel aan de aparte kabel van Apple, wil niet dat de batterij snel lui wordt door een foute adapter.
Het enige wat ertoe doet is dat de lader en kabel van goede kwaliteit zijn, het enige wat ‘mis’ kan gaan is dat hij niet op maximaal wattage oplaad.
Ik heb sinds 2 jaar een ipad pro 2018. Wat mij opvalt is dat de batterijduur zo kort is, zo’n 4-6 uur van 100% naar 0. Dit is een keer onderzocht, en toen werd bevestigd dat er een probleem was. Ik heb toen een nieuw exemplaar gekregen. Dat is nu een half jaar geleden, maar eigenlijk is het niet veel beter. Ik heb alle klassieke batterijvreters uit staan, verversen op de achtergrond, push, etc en sinds het er is de batterij op energiestand.
Ook al eens volledig gereset zonder terugplaatsen van icloud kopie.
Ik heb meerdere ipads gehad, de batterijduur van deze is opvallend slechter
Ik gebruik vnl mail, safari, spotify, niet veel bijzonders. Sporadisch filmpjes.
Mijn vraag is vooral: is er nu echt een hardware probleem of is dit gewoon normaal en valt de real liife gebruiksduur tegen ( volgens reviews destijds ruim 10 uur, tot zelf het dubbele).
Dank!
Ik gebruik vnl mail, safari, spotify, niet veel bijzonders. Sporadisch filmpjes.
Mijn vraag is vooral: is er nu echt een hardware probleem of is dit gewoon normaal en valt de real liife gebruiksduur tegen ( volgens reviews destijds ruim 10 uur, tot zelf het dubbele).
Dank!
Je kunt in de instellingen zien bij Batterij wat er veel stroom verbruikt. Ik geef dit aan omdat ik niet in je verhaal lees dat je daar hebt gekeken. Wat staat er daar?jipjo schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:56:
Ik heb sinds 2 jaar een ipad pro 2018. Wat mij opvalt is dat de batterijduur zo kort is, zo’n 4-6 uur van 100% naar 0. Dit is een keer onderzocht, en toen werd bevestigd dat er een probleem was. Ik heb toen een nieuw exemplaar gekregen. Dat is nu een half jaar geleden, maar eigenlijk is het niet veel beter. Ik heb alle klassieke batterijvreters uit staan, verversen op de achtergrond, push, etc en sinds het er is de batterij op energiestand.
Dank!
Hoi Volkan
Bij batterij staat dat safari verrreweg de meeste stroom verbruikt. Dan mail en dan de krant. Volgens mij niks bijzonders, en het komt overeen met mijn idee van de applicaties die ik het meest gebruik.
Bij batterij staat dat safari verrreweg de meeste stroom verbruikt. Dan mail en dan de krant. Volgens mij niks bijzonders, en het komt overeen met mijn idee van de applicaties die ik het meest gebruik.
Mijn iPad Pro laad niet meer op. Vanmorgen nog wel maar nu niet meer. Ik heb al een andere stekker + kabel geprobeerd, ander stopcontact, iPad gewist etc. maar niets werkt. Het enige wat ik vandaag anders gedaan is, is met een USB C naar Lightning kabel mijn Magic keyboard een beetje bijgeladen. Dat zou toch moeten kunnen? Is de iPad zo van slag door het 'terug laden'? Of kan dat wellicht helemaal niet?
Ik zou bijna denken dat er ergens in de instellingen een schakelaar moet zijn die het opladen weer omdraait
Maw ik ben even nieuwsgierig naar de ervaringen hier voordat ik naar apple ga
Ik zou bijna denken dat er ergens in de instellingen een schakelaar moet zijn die het opladen weer omdraait
©2004
Het zou natuurlijk niet direct kapot moeten gaan, maar je kan je iPad niet als powerbank gebruiken om je toetsenbord op te laden.hk12nl schreef op zondag 3 april 2022 @ 19:00:
Mijn iPad Pro laad niet meer op. Vanmorgen nog wel maar nu niet meer. Ik heb al een andere stekker + kabel geprobeerd, ander stopcontact, iPad gewist etc. maar niets werkt. Het enige wat ik vandaag anders gedaan is, is met een USB C naar Lightning kabel mijn Magic keyboard een beetje bijgeladen. Dat zou toch moeten kunnen? Is de iPad zo van slag door het 'terug laden'? Of kan dat wellicht helemaal niet?
Ik zou bijna denken dat er ergens in de instellingen een schakelaar moet zijn die het opladen weer omdraait![]()
Dank voor je snelle reactie. Ik zit nu met ze in de chat. Echter lees ik bij Apple zelf dat je toetsenborden. Apple Watch etc kan opladen met de iPad...jodeltje schreef op zondag 3 april 2022 @ 19:13:
[...]
Het zou natuurlijk niet direct kapot moeten gaan, maar je kan je iPad niet als powerbank gebruiken om je toetsenbord op te laden. Ik zou even contact opnemen met Apple.
https://support.apple.com/nl-nl/HT209186
Dus daar kan het niet aan liggen
[ Voor 3% gewijzigd door hk12nl op 03-04-2022 19:18 ]
©2004
Wauw, nooit van gehoord, dan neem ik mijn woorden terug. Handig!hk12nl schreef op zondag 3 april 2022 @ 19:17:
[...]
Dank voor je snelle reactie. Ik zit nu met ze in de chat. Echter lees ik bij Apple zelf dat je toetsenborden. Apple Watch etc kan opladen met de iPad...
https://support.apple.com/nl-nl/HT209186
Dus daar kan het niet aan liggen
Apple zegt langskomen of opsturen. Of op consumentenrecht beroepen bij degene waar ik hem gekocht heb. Maar die strijd met mediamarkt ga ik maar niet aan. Dan maar een dagje naar Haarlem/Amsterdam.
©2004
Ter toevoeging; de iPad komt uit 1 juni 2019. Ik zou mij volgens mij kunnen beroepen op mijn consumentenrecht echter verwijst Apple mij (terecht) naar de mediamarkt waar ik het product gekocht heb toen der tijd. De vraag is dan of ik er zin in heb (na vermoedelijk flink wat juridisch getouwtrek) dat de mediamarkt hem repareert of dat ik ca € 100,- zelf moet betalen en dat Apple het oplost. Dan ga ik denk ik liever voor optie 2 
Edit
Meer mensen met dit probleem:
https://forums.macrumors....port-issue.2229631/page-2
Ik ben dus niet de enige. Ben benieuwd of iOS 15 er ook aan bij draagt..
Edit
[ Voor 19% gewijzigd door hk12nl op 03-04-2022 22:39 ]
©2004
Je hebt recht op een deugdelijk product en het is na 6 maanden aan jou om aan te tonen of je het product as intented hebt gebruikt. Als hij gewoon zonder/minimale gebruikerssporen heeft, dan kan je dat aangeven.hk12nl schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:18:
Ter toevoeging; de iPad komt uit 1 juni 2019. Ik zou mij volgens mij kunnen beroepen op mijn consumentenrecht echter verwijst Apple mij (terecht) naar de mediamarkt waar ik het product gekocht heb toen der tijd. De vraag is dan of ik er zin in heb (na vermoedelijk flink wat juridisch getouwtrek) dat de mediamarkt hem repareert of dat ik ca € 100,- zelf moet betalen en dat Apple het oplost. Dan ga ik denk ik liever voor optie 2
Edit
Wellicht is het oplaad poort kapot? Of misschien moet je het oplaad poort even schoonmaken? Ik zou zelf eerst kijken of er niet heel wat stof is opgehoopt.
Anders zou je het poort ook even kunnen testen door een muis of toetsenbord aan te sluiten, als dat werkt, weet je zeker dat het aan iets anders moet liggen.
hi!
Vanmorgen nog even als laatste optie de 5w lader van Apple met een USB A naar USB C kabel van derde gebruikt om te kijken of die aansloeg. En de iPad begon met opladen!
Hierna de originele lader geprobeerd en ook deze werkte weer. Lijkt mij toch een soort van software fout welke begon na het bijladen van mijn Magic keyboard (mac versie).
Ik ga nog even checken of ik het probleem kan reproduceren. Is er een mogelijkheid om dit soort bugs bij Apple aan te kaarten? Tenminste het lijkt mij toch een bug...
Hierna de originele lader geprobeerd en ook deze werkte weer. Lijkt mij toch een soort van software fout welke begon na het bijladen van mijn Magic keyboard (mac versie).
Ik ga nog even checken of ik het probleem kan reproduceren. Is er een mogelijkheid om dit soort bugs bij Apple aan te kaarten? Tenminste het lijkt mij toch een bug...
©2004
Ik heb nu zo’n 3 jaar een grijze 11” iPad Pro 2018, maar nu laat er een 1mm van de verflaag los. Hij wordt niet intensief gebruikt en het kan niet van de hoes zijn. Ik vrees dat ik hier niks aan kan doen. Het is echt aan de rand waar het glas van het scherm begint zeg maar. Garantie daar kan ik geen aanspraak meer op maken, hij is via Belsimpel aangeschaft.
Ik heb trouwens ook geen Apple Care.
Ik heb trouwens ook geen Apple Care.
[ Voor 15% gewijzigd door syltheboy op 05-05-2022 18:27 ]
Met de geruchten rondom een nieuwe Ipad Pro die in de komende dagen of weken zal worden aangekondigd ben ik erg nieuwsgierig hoe eigenaren van de ipad pro 2018 ervoor staan met hun keuze.
Zelf heb ik een 11’, en lijkt het OLED scherm me wel erg interessant, maar voor de rest werkt mijn Ipad eigenlijk nog steeds prima. Sommige apps zijn wel wat tra(a)g(er geworden), en apps starten soms wel opnieuw op door het 4gb ram, maar veel gebruik ik het nu eigenlijk alleen voor content consumptie. Het zou meer een upgrade zijn om te upgraden, dan daadwerkelijk nodig, dus ben ik in dubio. Mogelijk als de accessoires zoals het magic keyboard ervoor blijven werken dat ik overstag ga.
Ik weet niet hoe een poll te maken, maar ben benieuwd naar jullie gedachtes en plannen uitgaande van de geruchten die onder andere de M3 en een OLED scherm noemen
! Ben je bijvoorbeeld nog tevreden met de snelheid van je Ipad Pro uit 2018?
Zelf heb ik een 11’, en lijkt het OLED scherm me wel erg interessant, maar voor de rest werkt mijn Ipad eigenlijk nog steeds prima. Sommige apps zijn wel wat tra(a)g(er geworden), en apps starten soms wel opnieuw op door het 4gb ram, maar veel gebruik ik het nu eigenlijk alleen voor content consumptie. Het zou meer een upgrade zijn om te upgraden, dan daadwerkelijk nodig, dus ben ik in dubio. Mogelijk als de accessoires zoals het magic keyboard ervoor blijven werken dat ik overstag ga.
Ik weet niet hoe een poll te maken, maar ben benieuwd naar jullie gedachtes en plannen uitgaande van de geruchten die onder andere de M3 en een OLED scherm noemen
Ik gebruik nu al zo’n 5 jaar een 11” iPad Pro 2018, maar niet zo heel intensief. Hij doet het nog prima en ik zou hem nog niet willen vervangen. Wel is de accu wat minder geworden. Qua snelheid heb ik niks te klagen.
Hier ook tevreden over de snelheid op zich, alleen batterij wordt inderdaad minder. Haal nog zo’n 6 uur schermtijd. Zou om die reden wel willen upgraden. Benieuwd wanneer de 2024 Pro uitkomt.
Ik ben toch malle pietje niet!
Ik heb pas een nieuwe hoes van Moshi ontvangen (garantie) voor die iPad. Na bijna 5 jaar vind ik dat heel netjes. Die kan ik ook voor een recentere iPad Pro gebruiken.
[ Voor 19% gewijzigd door syltheboy op 09-03-2024 16:10 ]
Inmiddels heb ik een macbook air met m2 dus de pro is doorgegaan naar de vrouw. Die gebruikt hem alleen voor af en toe een serie en een beetje browsen. Daar voldoet hij voorlopig nog prima voor dus ik hoef hem nog niet te upgradenlamarkla schreef op maandag 4 maart 2024 @ 20:27:
Met de geruchten rondom een nieuwe Ipad Pro die in de komende dagen of weken zal worden aangekondigd ben ik erg nieuwsgierig hoe eigenaren van de ipad pro 2018 ervoor staan met hun keuze.
Ik weet niet hoe een poll te maken, maar ben benieuwd naar jullie gedachtes en plannen uitgaande van de geruchten die onder andere de M3 en een OLED scherm noemen! Ben je bijvoorbeeld nog tevreden met de snelheid van je Ipad Pro uit 2018?
©2004
De batterij duur is inderdaad behoorlijk achteruit gegaan. Als ik hem gebruik voor tekenen dan zie ik de procenten naar beneden tikken. Ook merk ik dat apps vaak moeten herladen zeker met grotere pdf’s en Firefox.
Ik heb al sinds jaar en dag de IPad Pro M1 2018 model. Nu heb ik al sinds ik deze heb het volgende,
Als ik op een website een filmpje kijk en ik zet deze op full screen, dan krijg ik onderstaande melding.
Zie image. Dit is alleen op de IPad, op mijn pc en Android telefoon zie ik dit niet.
Kan dit uitgezet worden? Het komt voor in alle browsers die ik getest heb. Safari, Chrome, Brave.
Ik kan er niets over vinden maar ik vind het wel heel erg vervelend. Zeker bij korte filmpjes. Voordat die melding weg is, is het filmpje alweer afgelopen.
Als ik op een website een filmpje kijk en ik zet deze op full screen, dan krijg ik onderstaande melding.
Zie image. Dit is alleen op de IPad, op mijn pc en Android telefoon zie ik dit niet.
Kan dit uitgezet worden? Het komt voor in alle browsers die ik getest heb. Safari, Chrome, Brave.
Ik kan er niets over vinden maar ik vind het wel heel erg vervelend. Zeker bij korte filmpjes. Voordat die melding weg is, is het filmpje alweer afgelopen.
:strip_exif()/f/image/Tn3dtgj2UDtWqeJGR6DutxiN.jpg?f=fotoalbum_large)
De eerste iPad met een M1 processor is van 2021, maar dat terzijde. Ik zal het ook eens testen.Rich_Art schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:39:
Ik heb al sinds jaar en dag de IPad Pro M1 2018 model. Nu heb ik al sinds ik deze heb het volgende,
Ik kan er niets over vinden maar ik vind het wel heel erg vervelend. Zeker bij korte filmpjes. Voordat die melding weg is, is het filmpje alweer afgelopen.[Afbeelding]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Je hebt gelijk. Die van mijn vrouw is uit 2018.Jumpman schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:41:
[...]
De eerste iPad met een M1 processor is van 2021, maar dat terzijde. Ik zal het ook eens testen.
Bij mij ook, de melding blijft vijf seconden in beeld.Rich_Art schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:39:
Ik kan er niets over vinden maar ik vind het wel heel erg vervelend. Zeker bij korte filmpjes. Voordat die melding weg is, is het filmpje alweer afgelopen.[Afbeelding]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ja Indd en vaak is het precies over het subject heen en is het filmpje alweer voorbij zonder dat ik het goed heb kunnen zien. Vrij irritant vind ik persoonlijk.Jumpman schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:16:
[...]
Bij mij ook, de melding blijft vijf seconden in beeld.
Ik heb al ruim 5 jaar een 11” iPad Pro 2018 die het nog prima doet, maar ik wil upgraden naar het model van 2024. Het formaat bevalt me wel.
Nou heb ik hem al een tijdje op Marktplaats en op Tweakers V&A staan, maar op Marktplaats heb ik al 2x gehad dat iemand een afspraak maakte en niet op kwam dagen. De 1e keer wilde diegene toch een MacBook, de 2e keer was zonder tegenbericht.
Nou heb ik hem al een tijdje op Marktplaats en op Tweakers V&A staan, maar op Marktplaats heb ik al 2x gehad dat iemand een afspraak maakte en niet op kwam dagen. De 1e keer wilde diegene toch een MacBook, de 2e keer was zonder tegenbericht.
[ Voor 6% gewijzigd door syltheboy op 29-07-2024 20:04 ]
Wat enorm vervelend om te horen! Ik ben zelf misschien iets té voorzichtig met V&A, maar neem liever een iets minder hoge prijs als die persoon een flink aantal 5-sterren reviews heeft om de verkoop zo stressvrij mogelijk te laten verlopen voor mijzelf.syltheboy schreef op maandag 29 juli 2024 @ 19:52:
Ik heb al ruim 5 jaar een 11” iPad Pro 2018 die het nog prima doet, maar ik wil upgraden naar het model van 2024. Het formaat bevalt me wel. Nou heb ik hem al een tijdje op Marktplaats en op Tweakers V&A staan, maar op Marktplaats heb ik al 2x gehad dat iemand een afspraak maakte en niet op kwam dagen. De 2e keer was zonder tegenbericht.
Ja, ik heb hem dus al 2x leeggehaald en 2x de backup gemaakt en teruggezet. Nu heb ik weer iemand die morgen kan komen, maar hij heeft geen reviews (wel 4 jaar actief).lamarkla schreef op maandag 29 juli 2024 @ 20:06:
[...]
Wat enorm vervelend om te horen! Ik ben zelf misschien iets té voorzichtig met V&A, maar neem liever een iets minder hoge prijs als die persoon een flink aantal 5-sterren reviews heeft om de verkoop zo stressvrij mogelijk te laten verlopen voor mijzelf.
Vervelend, maar hopelijk brengt morgen dan eindelijk een goede uitkomst 🙏! En veel plezier met de nieuwe Ipad 😊, als je eenmaal gewend bent hoor ik graag of het de upgrade waard is!syltheboy schreef op maandag 29 juli 2024 @ 20:13:
[...]
Ja, ik heb hem dus al 2x leeggehaald en 2x de backup gemaakt en teruggezet. Nu heb ik weer iemand die morgen kan komen, maar hij heeft geen reviews (wel 4 jaar actief).
Ik had hem er pas opnieuw op gezet, dus ik wacht het nog even af. Ik hoef niet gelijk toe te happen.lamarkla schreef op maandag 29 juli 2024 @ 20:26:
[...]
Vervelend, maar hopelijk brengt morgen dan eindelijk een goede uitkomst 🙏! En veel plezier met de nieuwe Ipad 😊, als je eenmaal gewend bent hoor ik graag of het de upgrade waard is!
Mijn vraagprijs voor mijn 11" iPad Pro 2018 (basismodel) is 375 euro en 425 euro inclusief Apple Pencil 2. Is dat een beetje reëel?syltheboy schreef op maandag 29 juli 2024 @ 20:30:
[...]
Ik had hem er pas opnieuw op gezet, dus ik wacht het nog even af. Ik hoef niet gelijk toe te happen.
Ik durf het eerlijk gezegd niet te zeggen. Ik zag dat de inruilwaarde 283 euro is bij bijvoorbeeld Amac voor mijn 256gb model (als nieuw). Meestal pak ik dan als beginprijs die inruilwaarde bij zo'n winkel en doe ik er 25% bij op (~350 euro), om tot mijn eigen prijs uit te komen, of struin ik Marktplaats af om te kijken wat men ongeveer biedt.syltheboy schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:26:
[...]
Mijn vraagprijs voor mijn 11" iPad Pro 2018 (basismodel) is 375 euro en 425 euro inclusief Apple Pencil 2. Is dat een beetje reëel?
@lamarkla Eindelijk heb mijn 11” iPad Pro 2018 (base-model) voor 325 euro kunnen verkopen. De Apple Pencil 2 moet ik nog kwijt zien te raken, of ik moet voor een 12.9” M1 of M2 gaan. 11” M4 gaat mijn voorkeur naar uit vanwege OLED en anders vind ik miniLED ook prima. Ik wil er qua scherm wel op vooruit gaan.lamarkla schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 00:06:
[...]
Ik durf het eerlijk gezegd niet te zeggen. Ik zag dat de inruilwaarde 283 euro is bij bijvoorbeeld Amac voor mijn 256gb model (als nieuw). Meestal pak ik dan als beginprijs die inruilwaarde bij zo'n winkel en doe ik er 25% bij op (~350 euro), om tot mijn eigen prijs uit te komen, of struin ik Marktplaats af om te kijken wat men ongeveer biedt.
Heel fijn om te horen! Ik was overigens nog nieuwsgierig naar je ervaring met de M4, mocht die al binnen zijn, ten opzichte van je oude 2018 model. Ik ben daarbij erg benieuwd naar het verschil in snelheid van apps laden en het in memory houden van apps: is het merkbaar of is upgraden op dat vlak niet nodig?syltheboy schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 19:53:
[...]
@lamarkla Eindelijk heb mijn 11” iPad Pro 2018 (base-model) voor 325 euro kunnen verkopen. De Apple Pencil 2 moet ik nog kwijt zien te raken, of ik moet voor een 12.9” M1 of M2 gaan. 11” M4 gaat mijn voorkeur naar uit vanwege OLED en anders vind ik miniLED ook prima. Ik wil er qua scherm wel op vooruit gaan.
Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden & Beschikbaarheid
[iPad] Importeren - deel 3
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
[iPad] Provider(s) & Abonnementen - deel 1
[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2
[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden & Beschikbaarheid
[iPad] Importeren - deel 3
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
[iPad] Provider(s) & Abonnementen - deel 1
[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2
[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.