Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 09:50

Donstil

Grab them by the 🐈.

gday schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:40:
Volgens mij is de enige nuance in het verhaal dat meer dan 400 micron als een defect wordt beschouwd. Ik denk dat mijn kromme iPad die 400 micron niet haalt overigens.
Ja nog geen halve Mm dus. Oftewel de “horror” foto’s waar we mee om de oren werden geslagen toen het even kortstondig een hype/gate was vallen allemaal wel gewoon netjes onder de garantie afhandeling.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• gday
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 01:48

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Donstil schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:49:
[...]

Ja nog geen halve Mm dus. Oftewel de “horror” foto’s waar we mee om de oren werden geslagen toen het even kortstondig een hype/gate was vallen allemaal wel gewoon netjes onder de garantie afhandeling.
Dat vind ik dan weer kort door de bocht.

0,4 mm is best veel op een product van nog geen 6 mm dik. Bovendien ziet mijn iPad er ongeveer zo krom uit als de horrorverhalen, maar acht ik de kans groot dat ik die 0,4 mm dus niet haal.

En het verhaal van Apple dat je er bij ‘normaal gebruik’ geen last van hebt is een beetje suf. Van een volledig bekraste achterkant heb je ook geen last bij ‘normaal gebruik’.

ingen vill veta var du köpt din tröja

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ik geloof er niets van dat de foto’s eerder gepost in de marge van 0,4mm vallen. Ook op 6mm is dat niet zo zichtbaar.

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 20-03 17:23
MelvinW schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 19:38:
[...]

Ik ben gewoon sceptisch. MacRumors zegt ook dat die e-mail op 20 december verzonden is en er staat dat er later die dag een officiële statement zou komen. Is dat gebeurd? Nee. Vandaar dat ik zo mijn twijfels heb.

Ik praat het probleem ook niet goed. Het zou ook belachelijk zijn als krom normaal zou zijn. Apple weet hoeveel ophef dat creëert. Wacht gewoon op een officiële reactie. Als we die e-mail zouden moeten geloven heeft The Verge ook het hele verhaal niet verteld.
Die van mij is ook krom,niks bijzonders ermee gedaan en het is echt goed zichtbaar.Nee de Ipad is niet vervoert in een rugzak ,of op een andere manier is er geen kracht op gekomen.

Ik denk serieus dat het materiaal simpelweg te dun.
En dit kan echt niet met een apparaat in deze prijsklasse,wat Apple hier over ook zegt.
Yucko schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:27:
vanmorgen voor de gein mijn 12.9" eens op een plat vlak gelegd en ja .. met het scherm naar beneden kun je in het midden van de korte of lange zijde drukken en dan zie je hem inderdaad een kuthaar (lees: <1mm) flexen. Maar met het blote oog totaal niet zichtbaar en derhalve niet te achterhalen of het vanaf het begin al zo was of dat het naderhand "ontstaan" is.

Voor de rest zit ik erin zoals @gday ... het stoort me niet en zonder al die ophef (die er nu lijkt te ontstaan) had ik het ook nooit ontdekt.

Zou het een paar millimeter zijn of iets wat je zonder problemen met het blote oog kunt zien (zoals op de foto's hieronder) dan zou ik daar wel een probleem mee hebben.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die van mij is niet zo erg verbogen,maar ik herken het wel,als je de ipad plat legt op een vlakke ondergrond en je druk er licht op,dan buigt die gewoon mee.

Dit zegt mij dat er gewoon wat mis is met de bouwkwaliteit van de Ipad pro,zeker bij de 12,9 inch

freaky35 wijzigde deze reactie 06-01-2019 16:38 (40%)

• freaky35
dubbelpost.

freaky35 wijzigde deze reactie 06-01-2019 16:17 (99%)

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 09:55
freaky35 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 16:12:
[...]

Die van mij is ook krom,niks bijzonders ermee gedaan en het is echt goed zichtbaar.Nee de Ipad is niet vervoert in een rugzak ,of op een andere manier is er geen kracht op gekomen.

Ik denk serieus dat het materiaal simpelweg te dun.
En dit kan echt niet met een apparaat in deze prijsklasse,wat Apple hier over ook zegt.
Je kunt altijd contact opnemen met Apple Support als je ervan overtuigd bent dat het een defect is, dat geven ze ook aan in het support artikel. Het zou bij normaal gebruik niet op moeten vallen dat er een buiging in zit.

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone Xs Max Gold 256GB - Apple Watch Series 4 Hermès

• freaky35
MelvinW schreef op zondag 6 januari 2019 @ 16:17:
[...]

Je kunt altijd contact opnemen met Apple Support als je ervan overtuigd bent dat het een defect is, dat geven ze ook aan in het support artikel. Het zou bij normaal gebruik niet op moeten vallen dat er een buiging in zit.
Bedankt voor de tip :)
Maar helaas Ik denk, dat ik dan bezig kan blijven, omdat de ipad al met lichte druk gewoon mee buigt op een platte ondergrond.

Helaas kan die niet meer terug(al zeker een maand in gebruik),maar anders had ik dat zeker gedaan.

• gday
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 01:48

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Donstil schreef op zondag 6 januari 2019 @ 15:28:
Ik geloof er niets van dat de foto’s eerder gepost in de marge van 0,4mm vallen. Ook op 6mm is dat niet zo zichtbaar.
Ik denk dat je je er op verkijkt.

Ik heb net uitgerekend dat, als de kromming op de plek van het streepje zit van een 12.9 iPad met 4G, dat een afwijking van 0,4 mm gelijk staat aan een hoek van slechts 179,4 graden.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
kan me werkelijk geen eerdere iPad bedenken waar Apple met de ''400 micron quality'' bullshit op de proppen kwam...

Maar goed, gewoon verder met kop in het zand en de arrogantie richting klant.

En succes met over een maandje of 4 met een (verder) gebogen, of gebroken door de buiging, iPad bij een Apple Store... Genius medewerker tegen klant: ''ja meneer/mevrouw, dit is toch echt door eigen toedoen ontstaan'' $$$$$

• carpebios
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 20-03 21:24
Zo te lezen zijn hier veel mensen met een gebogen iPad, ik moet een bijzonder model hebben die dat niet heeft! Te koop voor 100 miljoen euro! De iPad die niet gebogen is!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 08:39

Nitai

Feels good man

Geert1976 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 20:09:
kan me werkelijk geen eerdere iPad bedenken waar Apple met de ''400 micron quality'' bullshit op de proppen kwam...

Maar goed, gewoon verder met kop in het zand en de arrogantie richting klant.

En succes met over een maandje of 4 met een (verder) gebogen, of gebroken door de buiging, iPad bij een Apple Store... Genius medewerker tegen klant: ''ja meneer/mevrouw, dit is toch echt door eigen toedoen ontstaan'' $$$$$
Ik maak mij eerder zorgen om de touch screen issues van het 12.9 “ model. M’n eerste 12.9 (2017) reageerde op een na zo’n 6 maanden niet meer op touch, behalve als je op bepaalde plekken het scherm aanduwde en ik heb een nieuwe gehad van Apple. Die heb ik doorgeschoven naar m’n vrouw en ik had begin juli er weer een gehaald, (een cellular 2017) die november ook dezelfde kuren kreeg. Opgestuurd en een replacement gehad binnen een week.

Ik denk dat de grootte en het buigen invloed hebben op het scherm naar verloop van tijd. Ik heb elke generatie iPad gehad maar dit nog nooit meegemaakt. Dus ik denk dat er toch wel iets mis is qua constructie. Ik kijk nog wel even de kat uit de boom.

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• freaky35
Nitai schreef op zondag 6 januari 2019 @ 21:52:
[...]

Ik maak mij eerder zorgen om de touch screen issues van het 12.9 “ model. M’n eerste 12.9 (2017) reageerde op een na zo’n 6 maanden niet meer op touch, behalve als je op bepaalde plekken het scherm aanduwde en ik heb een nieuwe gehad van Apple. Die heb ik doorgeschoven naar m’n vrouw en ik had begin juli er weer een gehaald, (een cellular 2017) die november ook dezelfde kuren kreeg. Opgestuurd en een replacement gehad binnen een week.

Ik denk dat de grootte en het buigen invloed hebben op het scherm naar verloop van tijd. Ik heb elke generatie iPad gehad maar dit nog nooit meegemaakt. Dus ik denk dat er toch wel iets mis is qua constructie. Ik kijk nog wel even de kat uit de boom.
En ook de dikte van de stalen achterkant,deze is flinterdun,ook het scherm zelf.

• freaky35
carpebios schreef op zondag 6 januari 2019 @ 21:22:
Zo te lezen zijn hier veel mensen met een gebogen iPad, ik moet een bijzonder model hebben die dat niet heeft! Te koop voor 100 miljoen euro! De iPad die niet gebogen is!
Ik denk het wel, ik zie het steeds als een serieus issue in elk geval met deze serie.Ik heb meerdere series IPad gehad,maar geen heeft dit probleem.

• michaelw1998
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 01:49
Hehe, Spotify update is er. Nu YouTube nog.

Hoe lang gaat de batterij gemiddeld bij jullie mee?

• freaky35
michaelw1998 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:27:
Hehe, Spotify update is er. Nu YouTube nog.

Lang,ik zal eens checken hoe lang ik ermee doe,maar het ligt ook aan mijn gebruik natuurlijk,met games gaat die een stuk sneller leeg.Maar als er 1 ding is wat goed is aan de pro is dan is de accu wel :) .

Maar accu duur is meer dan prima :)

• satoer
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20-03 08:35
michaelw1998 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:27:
Hoe lang heb ik nog niet getest. Maar nu gaat hij vrij lang mee. Maar dat was in het begin niet echt het geval. Toen vond ik hem vrij snel leeg. Je moet een nieuwe iPad echt even gebruiken (ontladen / opladen), dan loopt de gebruikstijd aardig op.

• extreme8eight
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20-03 14:37
Accessoires: Iemand ervaring met USB-C hubs op de nieuwe iPad Pro? Zo ja de welke?
HDMI output naar een extern scherm, files kopieren naar een aangesloten externe schijf enzo meer werkt dat allemaal naar behoren?

extreme8eight wijzigde deze reactie 11-01-2019 08:53 (42%)

PSN: extreme8eight

• pina
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 20-03 17:41
Lang getwijfeld tussen een macbook air en een iPad pro, en dan nog welke iPad pro :D
Uiteindelijk toch voor de 12.9” iPad pro gegaan want de 11” oogt te veel als een gewone tablet.

Heb zelf al een macbook pro staan maar zocht iets dat mobieler is en voor lichter gebruik zoals tekstverwerking en excel. De pro omdat ik fan ben van de pencil en er ook gebruik van maakt. Hiervoor had ik de 9.7” iPad 2018, en de pencil is daar zeer merkbaar minder nauwkeurig dan op de pro. Het grotere scherm is fantastisch en is perfect als laptop vervanger, terwijl hij nog altijd draagbaarder is dan een laptop. Wel enkel aan te raden met het toetsenbord want anders is het onhandelbaar.

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 07:48
extreme8eight schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:45:
Accessoires: Iemand ervaring met USB-C hubs op de nieuwe iPad Pro? Zo ja de welke?
HDMI output naar een extern scherm, files kopieren naar een aangesloten externe schijf enzo meer werkt dat allemaal naar behoren?
Ik heb van horen zeggen dat je van aangesloten schijven alleen foto’s kan importeren. Deze foto’s moeten dan in een zelfde mapstructuur staan als op een geheugenkaartje voor een digitale camera.

Maar binnenkort kan ik het zelf testen. Ik heb een USB-hub in bestelling staan met (micro)SD, USB A en C, HDMI en 3,5 mm audio. Naar verwachting wordt deze hub deze maand nog geleverd. Zodra ik deze in mijn bezit heb, zal ik mijn bevindingen hier posten.

Ik hoop overigens wel dat Apple het bestandssysteem wat verder open gaat zetten, zodat je in ieder geval alle soorten bestanden heen en weer kan verplaatsen van USB of SD naar de bestanden app.

• pina
Je kan wel van usb naar ios maar niet omgekeerd. En enkel foto's en ze moeten niet in een specifieke mappenstructuur staan. Wanneer je sd kaartje wordt herkend, gaat de foto's app automatisch open en kan je het importeren.

En browsen gaat ook niet zomaar. Ik vermoed wel dat ze dat meer gaan open zetten in de volgende ios

• satoer
satoer schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 13:43:
[Afbeelding]
Zojuist deze goedkope 6 in 1 Usb hub / cardreader / hdmi dongle ontvangen en getest. Hij werkt prima. Mooi afgewerkt. Het grijs is aluminium.

HDMI werkt (getest op een HD tv, er staat op dat hij 4K kan uitsturen, maar ik weet niet of de iPad dit doet). Cardreader werkt en de USB poorten werken. 1 USB 2 en 1 USB 3 poort zit er op. Er zit ook een USB-C poort op. Helaas is deze waarschijnlijk alleen om de ipad te laden tijdens gebruik (wat ook werkt) want hij functioneert verder niet als data poort. Een USB-C-audio jack dongle werkt hier niet in. Ook een USB-C geluidskaart doet hier niets mee. Een USB geluidskaart / DJ controller werkt wel in de USB poorten. Tevens een Midi USB keyboard functioneert.

Totaal heb ik er inclusief verzending 13 euro er voor betaald op Ebay. Koopje.
https://www.ebay.nl/itm/D...fgAAOSw0i5bxxgq:rk:1:pf:0
Alleen het kopieren van files van en naar een externe schijf is helaas niet zo eenvoudig op een iPad. (met welke dongle dan ook) foto's kopiëren gaat daarentegen prima.

satoer wijzigde deze reactie 14-01-2019 10:38 (4%)

• Yucko
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 06:44

Yucko

One clown to rule them all !

YouTube zou eindelijk aangepast zijn aan de resoluties van de nieuwe iPad Pro's, zij het met een kleine bug :P
bron

Kan iemand dat bevestigen?

 MacMini early 2011 -  iPhone X Space Gray 64GB -  iPhone SE Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  TV3 -  TV4 64GB -  TV4 32GB

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Yucko schreef op maandag 14 januari 2019 @ 17:34:
YouTube zou eindelijk aangepast zijn aan de resoluties van de nieuwe iPad Pro's, zij het met een kleine bug :P
bron

Kan iemand dat bevestigen?
Werkt idd.

• The Fatal
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19-03 16:44
Hier na bijna een goede maand erg tevreden met de pro11”
Is geen complete MacBook vervanger, maar voor goed 85% wel.

Enige wat ik niet werkend krijg is een Dell d6000 dock. Toetsenbord werkt wel als ik hem aansluit maar krijg geen beeld met enkel scherm aangesloten. Gebruikt ik een mobile Dock van Dell dan werkt het wel maar dan kan ik de iPad niet opladen.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Lekker bezig Google 8)7

• bart1074
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 25-01 04:59
Ik ben hier ook zeer benieuwd naar en en dan vooral naar een goede accessoire die de iPad kan opladen terwijl het scherm mirrort naar een TV. Ik heb van de week een goed beoordeelde accessoire van Amazon besteld omdat ik de Apple multi adapter nogal duur vind, maar deze lijkt het toch niet goed te doen. Als ik de TV met de iPad verbind dmv deze hub en een hdmi kabel heb ik een licht schokkend beeld en de iPad projecteert niet op het volledige scherm.

Weten jullie of het mogelijk is dat als je de iPad mirrort naar een widescreen TV 42 inch 1080p videos dan op volledig scherm worden weergegeven. Nu wordt maar een gedeelte van mijn TV scherm gebruikt. Is het niet mogelijk als je bijvoorbeeld een youtube filmpje aanzet om dan het hele scherm te gebruiken?

Hoe werkt de iPad Pro bijvoorbeeld met een dongle zoals Google ChromeCast of iets vergelijkbaars?

bart1074 wijzigde deze reactie 16-01-2019 05:27 (4%)

• eekastar
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22-01 04:00
t Scherm v m’n iPad pro 2018 hapert steeds vaker bij t scrollen en loopt soms vast. Heeft iemand n idee v wat hier aan de hand is?

• freaky35
Geen last van hier met het scrollen dat de pro hapert(12,9 inch versie)

• Nitai
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 08:39

Nitai

Feels good man

eekastar schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 23:48:
t Scherm v m’n iPad pro 2018 hapert steeds vaker bij t scrollen en loopt soms vast. Heeft iemand n idee v wat hier aan de hand is?
Alleen bij het scrollen of ook bij drukken van bepaalde icoontjes?
Ligt het aan de site? Doet ie het wel in Chrome?
Al eens een reset gedaan?

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• bart1074
bart1074 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 05:26:
[...]

....

Hoe werkt de iPad Pro bijvoorbeeld met een dongle zoals Google ChromeCast of iets vergelijkbaars?
Zijn er hier lui die ervaring hebben met de iPad Pro en de Chromecast? Ik overweeg er een aan te schaffen en ben erg benieuwd naar de ervaringen en alternatieven?

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 09:15
bart1074 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:26:
[...]

Zijn er hier lui die ervaring hebben met de iPad Pro en de Chromecast? Ik overweeg er een aan te schaffen en ben erg benieuwd naar de ervaringen en alternatieven?
Wat wil je weten? Je vraag is nogal breed. Kun je met de iPad casten naar de Chrome? Ja. Werkt gewoon, ook binnen de YouTube app e.a.

WouterL wijzigde deze reactie 23-01-2019 23:48 (5%)

• bart1074
WouterL schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 23:47:
[...]

Wat wil je weten? Je vraag is nogal breed. Kun je met de iPad casten naar de Chrome? Ja. Werkt gewoon, ook binnen de YouTube app e.a.
Nou ik ben vooral benieuwd of dit een hele prettige manier is om de iPad te casten naar de TV? Hoe werkt dit bijvoorbeeld t.o.v. een kabelverbinding of een Apple TV? Ik lees dat Amazon Prime niet ondersteund wordt bijvoorbeeld. Zijn er nog andere beperkingen?

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 09:15
bart1074 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 04:45:
[...]

Nou ik ben vooral benieuwd of dit een hele prettige manier is om de iPad te casten naar de TV? Hoe werkt dit bijvoorbeeld t.o.v. een kabelverbinding of een Apple TV? Ik lees dat Amazon Prime niet ondersteund wordt bijvoorbeeld. Zijn er nog andere beperkingen?
Ja dit werkt zeer prettig. Beperking tov Android is de mogelijkheid tot integraal screen mirroring. Gebruik ik verder toch niet. Heb overigens beide: Apple tv en Chrome. Qua gemak wint de Chrome misschien wel.

• bart1074
WouterL schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 07:38:
[...]

Ja dit werkt zeer prettig. Beperking tov Android is de mogelijkheid tot integraal screen mirroring. Gebruik ik verder toch niet. Heb overigens beide: Apple tv en Chrome. Qua gemak wint de Chrome misschien wel.
Dat het niet mogelijk is om het scherm integraal te spiegelen, betekent dat dit het onmogelijk maakt door je foto's te gaan via de Chromecast?

• pina
Iemand al een app gevonden die ervoor kan zorgen dat screen mirrorring op een tv via hdmi well full screen kan? Is vrij irritant dat je enerzijds de zwarte balken hebt aan de zijkant, maar bij video ook nog een langs de bovenkant wanneer het 16:9 beeld is

• iAmRenzo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20-03 16:41
Ik heb mijn iPad Pro 12.9 in Japan gekocht en had eigenlijk de oplader niet nodig maar toen bleek USB-c toch niet zo handig als je een lade vol Lightning hebt.
Ik wil eigenlijk de Japanse lader wel gaan gebruiken, ik heb een adapter gevonden, maar ik zat ineens te denken... Japan heeft 100V en wij 240V! Gaat dat een probleem vormen of hebben Apple's stekkers beide (zoals eigenlijk best veel apparaten).

En over bendgate. Ik heb ken iemand die heeft er een. Als je hem plat op tafel legt, je in een hoek heb tegen de tafel duwt en dan de andere kant bekijkt, scheelt het wel een mm. Ik vind dat vrij fors. Hebben jullie ervaringen? Overigens niet bij Apple gekocht maar bij Amac.

• HoppyF
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online
iAmRenzo schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:17:
Ik heb mijn iPad Pro 12.9 in Japan gekocht en had eigenlijk de oplader niet nodig maar toen bleek USB-c toch niet zo handig als je een lade vol Lightning hebt.
Ik wil eigenlijk de Japanse lader wel gaan gebruiken, ik heb een adapter gevonden, maar ik zat ineens te denken... Japan heeft 100V en wij 240V! Gaat dat een probleem vormen of hebben Apple's stekkers beide (zoals eigenlijk best veel apparaten).

En over bendgate. Ik heb ken iemand die heeft er een. Als je hem plat op tafel legt, je in een hoek heb tegen de tafel duwt en dan de andere kant bekijkt, scheelt het wel een mm. Ik vind dat vrij fors. Hebben jullie ervaringen? Overigens niet bij Apple gekocht maar bij Amac.
Normaal gesproken zijn laders geschikt voor 100-240V dus is het verloop alleen nodig om de lader in een E
U stopcontact te kunnen stoppen.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• freaky35
iAmRenzo schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:17:

jep daar heeft die van mij dus ook last van,heeft dus ook een buiging in het scherm

• satoer
bart1074 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:41:
[...]

Dat het niet mogelijk is om het scherm integraal te spiegelen, betekent dat dit het onmogelijk maakt door je foto's te gaan via de Chromecast?
iOS ondersteund niet native Chromecast zoals Airplay dat doet. De app moet dus Chromecast ondersteunen wat de meeste apps waar dat handig in zou zijn het ook wel ondersteunen. Zoals YouTube, Netflix, Ziggo go etc. De foto app van Apple helaas niet, maar er zijn gewoon apps in de appstore die je foto's kan weergeven op de Chromecast.

• Streep2005
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 09-02 23:07
Sinds gister heb ik pro 2018. Vandaag viel mij op dat als ik via fb een video bekijk en deze tijdens het afspelen pinch om te vergroten of te verkleinen, de video weer opnieuw opstart.
Ik heb dat verder op geen enkele ipad of ios device hier en het is best ittitant. De instellingen op fb zijn beperkt en je kunt daar niets veranderen. Via de ipad zijn er ook niet veel toepassing optie’s.
Heeft er iemand een idee misschien?

Bvd Rick
Streep2005

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ik zoek voor de iPad (pro) nog een leuk spelletje wat ik zo nu en dan tussendoor kan spelen. Liefst iets van een (City) builder (Pocket city heb ik al) of een strategie game. Iemand hier nog tips?

Donstil wijzigde deze reactie 10-02-2019 00:04 (10%)

• HoppyF
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online
Streep2005 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 23:06:
Sinds gister heb ik pro 2018. Vandaag viel mij op dat als ik via fb een video bekijk en deze tijdens het afspelen pinch om te vergroten of te verkleinen, de video weer opnieuw opstart.
Ik heb dat verder op geen enkele ipad of ios device hier en het is best ittitant. De instellingen op fb zijn beperkt en je kunt daar niets veranderen. Via de ipad zijn er ook niet veel toepassing optie’s.
Heeft er iemand een idee misschien?

Bvd Rick
Streep2005
Werkt bij mij goed op mijn iPad pro 11.
Als ik een video zie op Facebook klik ik erop daarna is de video nog klein maar staat er rechtsboven een icoon met twee pijltjes. Daarop klikken geeft een full screen video.
Wat ook werkt is met je vinger dubbel klikken op de video dan gaat deze ook in full screen.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• HensAanDek
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 20-03 12:05
Donstil schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 23:12:
Ik zoek voor de iPad (pro) nog een leuk spelletje wat ik zo nu en dan tussendoor kan spelen. Liefst iets van een (City) builder (Pocket city heb ik al) of een strategie game. Iemand hier nog tips?
Ikzelf ben fan van warbits. Dat is een turn based strategy game, lijkt heel erg op advance wars wat destijds op de gameboy advance is uitgekomen. Daarnaast is Monument 2 ook een tof spel, gebaseerd op Esher tekeningen.
Helaas worden beide spellen niet in de ipad pro 11 inch resolutie getoond maar 10,5, echter zit dat gameplay niet in de weg in mijn ogen!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

HensAanDek schreef op zondag 10 februari 2019 @ 12:16:
[...]

Ikzelf ben fan van warbits. Dat is een turn based strategy game, lijkt heel erg op advance wars wat destijds op de gameboy advance is uitgekomen. Daarnaast is Monument 2 ook een tof spel, gebaseerd op Esher tekeningen.
Helaas worden beide spellen niet in de ipad pro 11 inch resolutie getoond maar 10,5, echter zit dat gameplay niet in de weg in mijn ogen!
Warbits ga ik even naar kijken, thnx.

Monument 1 & 2 heb ik idd. Mooie spellen maar weinig uitdaging helaas.

• Riesjard
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Scrollen/swipen werkt op mijn iPad pro 11” niet goed met mijn beiden duimen. Alle andere vingers werken prima en aanklikken werkt ook goed met de duimen. Alleen slepen dus niet.
Op verschillende iPhones en vorige iPads heb ik dit issue niet.
Het issue is niet app/browser specifiek en het is over het gehele scherm.

Ik merkte al langer dat het niet lekker werkte maar net dus even goed geprobeerd te reproduceren en het is echt iets met de duimen.

Hebben jullie daar ook last van?

Riesjard wijzigde deze reactie 14-02-2019 20:07 (8%)

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 20-03 19:35
Riesjard schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 19:57:
Scrollen/swipen werkt op mijn iPad pro 11” niet goed met mijn beiden duimen. Alle andere vingers werken prima en aanklikken werkt ook goed met de duimen. Alleen slepen dus niet.
Op verschillende iPhones en vorige iPads heb ik dit issue niet.
Het issue is niet app/browser specifiek en het is over het gehele scherm.

Ik merkte al langer dat het niet lekker werkte maar net dus even goed geprobeerd te reproduceren en het is echt iets met de duimen.

Hebben jullie daar ook last van?
Check - hier gisteren veel last van. Na een herstart was het probleem bij mij opgelost.

• Riesjard
  • Niet online
Bizar!
Dat lost het bij mij ook op....
Thanks.
Edit: paar uur later weer last van. Balen. Kan niet zo zijn dat je elke paar uur je iPad moet resetten.
ElGrandoNeuso schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 20:46:
[...]

Check - hier gisteren veel last van. Na een herstart was het probleem bij mij opgelost.

Riesjard wijzigde deze reactie 15-02-2019 09:03 (16%)

• HensAanDek
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 20-03 12:05
Op welke software draait jullie iPad? Ik heb nog niet geupdate naar de nieuwste versie namelijk, en heb hier (nog) geen last van.

• Riesjard
  • Niet online
Draaide 12.1 maar na contact met Apple support via iTunes nu hele nieuwe installatie gedaan dus draai nu de nieuwste versie.
Kijken of het nu langer goed blijft gaan.

• Wouterkaas
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 09:39
Wat zijn jullie ervaringen qua opslagruimte? Ik overweeg om een iPad Pro aan te schaffen en ik dub een beetje tussen de 64gb en 256gb versie. Het verschil in prijs is steeds rond de 160-170 euro.

Ik heb zelf het idee dat ik aan 64 gb wel genoeg zou hebben, maar dat is dan gebaseerd op het (inmiddels gedateerde) idee dat ik met mijn 16gb iPad mini altijd makkelijk uitkwam.

• Mauz1978
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 11-03 06:34

Mauz1978

Console War Veteran

Wouterkaas schreef op maandag 18 februari 2019 @ 13:40:
Wat zijn jullie ervaringen qua opslagruimte? Ik overweeg om een iPad Pro aan te schaffen en ik dub een beetje tussen de 64gb en 256gb versie. Het verschil in prijs is steeds rond de 160-170 euro.

Ik heb zelf het idee dat ik aan 64 gb wel genoeg zou hebben, maar dat is dan gebaseerd op het (inmiddels gedateerde) idee dat ik met mijn 16gb iPad mini altijd makkelijk uitkwam.
Dat ligt er helemaal aan wat je ermee gaat doen: foto’s, tekeningen/graphics maken, videobewerking in 4K? Neem dan zoveel mogelijk opslag. Doe je beetje internetten en wat huis tuin en keuken dingen erop: 64gb.

http://dscomics.nl Stem op mij! Via http://stripglossy.nl/dennis-spaans/

• Wouterkaas
Mauz1978 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 13:45:
[...]

Dat ligt er helemaal aan wat je ermee gaat doen: foto’s, tekeningen/graphics maken, videobewerking in 4K? Neem dan zoveel mogelijk opslag. Doe je beetje internetten en wat huis tuin en keuken dingen erop: 64gb.
Wel handig als ik dat erbij vermeld inderdaad. :+

Zakelijk zal ik het voornamelijk gebruiken voor het lezen van stukken, maken van aantekeningen, schrijven van notities, uittekenen van ideeën en concepten, etc. Privé voornamelijk voor spelletjes, tekenen, films kijken, muziek componeren.

Ik denk inderdaad dat ik wel met 64gb uit zou moeten kunnen dan. :)

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 08:50
Ziggo Go app is geoptimaliseerd voor iPad Pro 11" :D

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• iAmRenzo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20-03 16:41
freaky35 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:04:
[...]

jep daar heeft die van mij dus ook last van,heeft dus ook een buiging in het scherm
Heb jij er iets mee gedaan?
De Amac doet er niks mee. Geweldige service |:(

• wjsbeheer
  • Laatst online: 20-03 09:02
Rivanov schreef op maandag 18 februari 2019 @ 18:21:
Ziggo Go app is geoptimaliseerd voor iPad Pro 11" :D
Werkt Airplay inmiddels ook voor TV Replay in de Ziggo Go app? Of casten via Chromecast op een tv? Voor live tv zou het moeten werken heb ik gelezen, maar voor TV Replay kennelijk (nog) niet.

• Wouterkaas
Nou ik heb de 11 inch met 64 gb besteld, met dat smart keyboard en de nieuwe apple pencil, voor in totaal 1160 euro. Toch nog aardig wat tientjes weten te besparen op de reguliere prijzen. :P

Nu nog even wachten tot alles geleverd! :D

• Dawid127
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 19-03 21:27
Heeft iemand toevallig al een manier gevonden om de magic mouse te koppelen aan de pro? Zou in sommige applicaties wel handig zijn..

• SmithNL
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 20-03 15:39
Donstil schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 23:12:
Mini Metro?

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Pro

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ik heb dus regelmatig dat de iPad vast loopt en een paar seconden nergens op reageert. Meestal gaat dat voor doordat het touchscreen slecht reageert.

Komt voor in alle apps eigenlijk en lijkt super random. Iemand anders dit ook?
Mijn gevoel zegt dat het gekomen is sinds de laatste iOS versie update.

• Jeroen O
Zo, vandaag lag er een heel mooi pakketje voor me klaar op het postkantoor :D

Betreft mijn nieuwe speeltje voor de iPad Pro:

Ik moet zeggen dat het product erg mooi is geworden. Omdat er geld genoeg is opgehaald, (het product komt van Kickstarter), wordt de USB hub geleverd in een mooi doosje. Als extra is er een USB-C verlengkabeltje meegeleverd, alsmede een extra grip die gebruikt kan worden wanneer je een extra glaslaag op je scherm hebt zitten. Met de meegeleverde schroevendraaier kun je deze wisselen.

Van het weekend maar eens even spelen testen en een kleine review schrijven.

• Jeroen O
Zoals beloofd een kleine review van de Hyper USB-C hub van mijn post hierboven.

Aansluitmogelijkheden:

Met deze hub beschik je over zes poorten:
  • USB-A
  • USB-C
  • SD-kaart slot
  • Micro-SD-kaart slot
  • HDMI
  • 3,5 mm audio
Hiermee beschik je over (bijna) alle mogelijke poorten die je nodig kunt hebben. Eigenlijk ontbreken alleen VGA en ethernet, maar deze zouden toch ook niet passen in de kleine behuizing. Overigens is er wel een mogelijkheid voor ethernet via de USB poort, maar dit heb ik niet getest.

De poorten heb ik stuk voor stuk getest. Ik heb wat opmerkingen over deze USB hub, maar ik heb ook wel wat opmerkingen op Apple.

(Micro)-SD + USB-A

Laten we beginnen met het laatste. Beide SD kaart sloten kunnen alleen gebruikt worden om foto’s en video’s te importeren. Hetzelfde geldt voor de USB-A poort. Bij het aansluiten verschijnt het foto import scherm indien er foto’s op de SD kaart staan. Andere bestanden zijn niet toegankelijk.

De USB-A poort kan ook nog voor andere apparatuur gebruikt worden. Zelf heb ik een USB toetsenbord aangesloten. Deze werkt prima, maar deze kan niet tegelijk functioneren met het smart keyboard. Slechts één van de twee is actief en wil je wisselen, dan moet je het toetsenbord welke je niet wilt gebruikten, eerst afkoppelen. Verder schijn je ook audio en MIDI apparatuur aan te kunnen sluiten, of USB naar ethernet converters, maar aangezien ik niet over dergelijke apparatuur beschik, kan ik dit niet testen.

HDMI

HDMI werkt prima, zowel beeld als geluid. Ook de nieuwe functies in iOS 12, waarbij sommige apps iets anders op het scherm kunnen laten zien die functioneren. Zo kun je bijvoorbeeld in iMovie op het externe scherm de video afspelen, terwijl je op het scherm van de iPad de video bewerkt.

Wat ook goed werkt is pre-cueing in djay 2. Hierbij kun je met een aangesloten hoofdtelefoon voorbeluisteren, terwijl je normale audio via de HDMI uitgang wordt aangestuurd. Dit werkte al met de Apple HDMI dongle, maar met de Hyper USB-C hub werkt het dus ook.
Hier ben ik overigens wel blij mee. Ik heb een Philips M1X-DJ welke compatible is met de djay app. Omdat deze een lightning aansluiting heeft, kan ik deze niet gebruiken met de nieuwe iPad pro. Nu kan ik het wel op deze manier oplossen eventueel.

De HDMI uitgang zelf heb ik getest op een full HD scherm. Hoewel de hub 4K ondersteunt, is het niet mogelijk om 4K uit de iPad te krijgen met deze hub (en ook niet met andere, waaronder de HDMI dongle van Apple).
Waarom dit is, is een heel technisch verhaal, wat in de FAQ van deze hub netjes wordt uitgelegd. Zie deze link: https://www.kickstarter.c...ub-for-ipad-pro-2018/faqs

3,5 mm audio

Dan blijft nog over de 3,5 mm audio connector. Hier heb ik ook wat opmerkingen over.
Het geluid wat hier uit komt is vrij hard. Harder dan met de 3,5 mm dongle van Apple zelf.
Ik heb het idee dat deze hub een eigen DAC + versterker heeft.
Verder werken niet alle knoppen op de afstandsbediening. Play en pauze werkt. De volumeknoppen echter niet en Siri oproepen door langdurig de play/pauze knop indrukken werkt ook niet. Uiteraard werken deze knoppen wel met de dongle van Apple.
De microfoon werkt overigens wel.

USB-C en opladen

En dan komen we nu bij de grootste probleem uitdaging: de stroomvoorziening.

Deze hub is een echte stroomvreter. Ik heb de originele 18W lader aangesloten op de USB-C poort en in het aller gunstigste geval, wanneer je de iPad niet gebruikt, het scherm uitgeschakeld is en verder niks aangesloten is, wordt de batterij zeer traag opgeladen.
Tijdens het typen van deze post heb ik een externe monitor en een extern toetsenbord aangesloten. De oplader is ingeplugt, maar de batterij daalt wel.

Waarschijnlijk is het geen defect, want op kickstarter klagen meer mensen hier over. Naar verluid zou de hub iets van 7,5 Watt aan vermogen nodig hebben. Dat geloof ik best, want tijdens gebruik wordt hij wel een beetje warm.
Er wordt geadviseerd om een sterkere 30W lader te gebruiken. Deze heb ik niet zelf, maar wat ik op internet lees, is dat het hiermee beter gaat, maar indien de iPad zwaar wordt belast is dit nog steeds niet voldoende.

Persoonlijk vindt ik dit wel jammer. Eén van de redenen om deze hub aan te schaffen, is om te kunnen gamen met een hoofdtelefoon op, waarbij de iPad door de oplader van voeding wordt voorzien. Sommige spellen zijn nou eenmaal een aanslag op de batterij, waardoor deze na een paar uur behoorlijk leeg begint te raken.
Omdat voorgaande generaties van de iPad een losse hoofdtelefoonaansluiting hadden, was dit geen probleem, maar nu moet ik kiezen tussen een goede (bedrade) hoofdtelefoon en niet opladen, of wel opladen en genoegen nemen met bluetooth speakers of dopjes of de interne speakers.

UPDATE: Inmiddels heb ik een zwaardere 87W voeding gekocht. Met deze voeding werkt het opladen prima, ook tijdens zware belading van de iPad. De fabrikant verklaart inmiddels ook dat minimaal een 30W voeding is benodigd om de iPad op te kunnen laden terwijl de hub in gebruik is. Diverse andere kopers melden inmiddels ook dat ze goede resultaten hebben geboekt met een 30W voeding.

Conclusie

Na het oplossen van het voedingsprobleem ben ik erg blij met deze hub, aangezien ik hem nu kan gebruiken voor het doel waarvoor ik hem heb aangeschaft.

Enige minpuntje is dat het geluid via de 3,5 mm aansluiting erg hard is. Zelfs met één streepje volume.
Tijdens het spelen van spellen is dit geen probleem. Niet alleen is het geluid in spellen vaak zachter, maar vaak is het volume in het spel ook nog apart in te stellen.
Voor muziek luisteren blijf ik echter gewoon de USB-C naar 3,5mm dongle van Apple gebruiken.

Verder hoop ik dat Apple in een volgende iOS versie het bestandssysteem verder open gaat gooien, zodat alle bestanden op een SD kaart of USB stick toegankelijk zijn.
Om een voorbeeld te geven: ik heb een navigatiesysteem voor op de motor. Hoe mooi zou het zijn als ik tijdens vakanties op de iPad een route kan maken en deze op een SD kaart kan zetten voor gebruik in mijn navigatiesysteem? Of dat ik na afloop van de rit een backup kan de gereden route kan maken op mijn iPad?
Hiervoor is volledige toegang tot de SD kaart vereist.
Apple presenteert de iPad pro als laptopvervanger, maar dan hoort een goed bestandsbeheersysteem er ook bij :)

Plus en minpunten:

+ Sluit mooi aan op de iPad zodat het één geheel is.
+ Verkrijgbaar in space-gray en silver, dezelfde kleuren als de iPad.
+ Beschikt over bijna alle poorten die je nodig kunt hebben.
+ Stevige metalen behuizing.
+ Voorzieningen meegeleverd om hem ook op een iPad met glasprotector of een ander USB-C apparaat kunnen aansluiten.
- Hoog stroomverbruik waardoor de meegeleverde 18W lader van Apple niet voldoet.
- Geluid uit de 3,5 mm aansluiting is erg luid.
- Volumeknoppen afstandsbediening in hoofdtelefoon werken niet met deze hub.

Getest met:
  • iPad Pro 11" 512 GB Wi-Fi + 4G
  • Apple 18W USB-C voeding (standaard oplader iPad)
  • Apple 87W USB-C voeding
  • Logitech G110 keyboard
  • IIyama ProLite B2712HDS
  • Sennheiser Momentum
  • Canon PowerShot A720 voor het maken van de foto's op een SD kaart en voor uitlezen via de USB-A poort
  • Kingston 8GB micro SD kaart met micro SD naar SD adaptor

Jeroen O wijzigde deze reactie 03-03-2019 09:40 (16%)
Reden: Update n.a.v. de aanschaf van een sterkere voeding.

• vliegenmepper
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 08:31
Jeroen O schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:55:

• USB-A
  • USB-C
  • SD-kaart slot
  • Micro-SD-kaart slot
  • HDMI
  • 3,5 mm audio
De poorten heb ik stuk voor stuk getest. Ik heb wat opmerkingen over deze USB hub, maar ik heb ook wel wat opmerkingen op Apple.

(Micro)-SD + USB-A

Laten we beginnen met het laatste. Beide SD kaart sloten kunnen alleen gebruikt worden om foto’s en video’s te importeren. Hetzelfde geldt voor de USB-A poort. Bij het aansluiten verschijnt het foto import scherm indien er foto’s op de SD kaart staan. Andere bestanden zijn niet toegankelijk.

De USB-A poort kan ook nog voor andere apparatuur gebruikt worden. Zelf heb ik een USB toetsenbord aangesloten. Deze werkt prima, maar deze kan niet tegelijk functioneren met het smart keyboard. Slechts één van de twee is actief en wil je wisselen, dan moet je het toetsenbord welke je niet wilt gebruikten, eerst afkoppelen. Verder schijn je ook audio en MIDI apparatuur aan te kunnen sluiten, of USB naar ethernet converters, maar aangezien ik niet over dergelijke apparatuur beschik, kan ik dit niet testen.

HDMI

HDMI werkt prima, zowel beeld als geluid. Ook de nieuwe functies in iOS 12, waarbij sommige apps iets anders op het scherm kunnen laten zien die functioneren. Zo kun je bijvoorbeeld in iMovie op het externe scherm de video afspelen, terwijl je op het scherm van de iPad de video bewerkt.

Wat ook goed werkt is pre-cueing in djay 2. Hierbij kun je met een aangesloten hoofdtelefoon voorbeluisteren, terwijl je normale audio via de HDMI uitgang wordt aangestuurd. Dit werkte al met de Apple HDMI dongle, maar met de Hyper USB-C hub werkt het dus ook.
Hier ben ik overigens wel blij mee. Ik heb een Philips M1X-DJ welke compatible is met de djay app. Omdat deze een lightning aansluiting heeft, kan ik deze niet gebruiken met de nieuwe iPad pro. Nu kan ik het wel op deze manier oplossen eventueel.

De HDMI uitgang zelf heb ik getest op een full HD scherm. Hoewel de hub 4K ondersteunt, is het niet mogelijk om 4K uit de iPad te krijgen met deze hub (en ook niet met andere, waaronder de HDMI dongle van Apple).
Waarom dit is, is een heel technisch verhaal, wat in de FAQ van deze hub netjes wordt uitgelegd. Die deze link: https://www.kickstarter.c...ub-for-ipad-pro-2018/faqs

3,5 mm audio

Dan blijft nog over de 3,5 mm audio connector. Hier heb ik ook wat opmerkingen over.
Het geluid wat hier uit komt is vrij hard. Harder dan met de 3,5 mm dongle van Apple zelf.
Verder werken niet alle knoppen op de afstandsbediening. Play en pauze werkt. De volumeknoppen echter niet en Siri oproepen door langdurig de play/pauze knop indrukken werkt ook niet. Uiteraard werken deze knoppen wel met de dongle van Apple.

USB-C en opladen

En dan komen we nu bij het grootste probleem: de stroomvoorziening.

Deze hub is een echte stroomvreter. Ik heb de originele 18W lader aangesloten op de USB-C poort en in het aller gunstigste geval wordt de batterij op hetzelfde niveau gehouden.
Tijdens het typen van deze post heb ik een externe monitor en een extern toetsenbord aangesloten. De oplader is ingeplugt, maar de batterij daalt wel.

Waarschijnlijk is het geen defect, want op kickstarter klagen meer mensen hier over. Naar verluid zou de hub iets van 7,5 Watt aan vermogen nodig hebben. Dat geloof ik best, want tijdens gebruik wordt hij wel een beetje warm.
Er wordt geadviseerd om een sterkere 30W lader te gebruiken. Deze heb ik niet zelf, maar wat ik op internet lees, is dat het hiermee beter gaat, maar indien de iPad zwaar wordt belast is dit nog steeds niet voldoende.

Persoonlijk vindt ik dit wel jammer. Eén van de redenen om deze hub aan te schaffen, is om te kunnen gamen met een hoofdtelefoon op, waarbij de iPad door de oplader van voeding wordt voorzien. Sommige spellen zijn nou eenmaal een aanslag op de batterij, waardoor deze na een paar uur behoorlijk leeg begint te raken.
Omdat voorgaande generaties van de iPad een losse hoofdtelefoonaansluiting hadden, was dit geen probleem, maar nu moet ik kiezen tussen een goede (bedrade) hoofdtelefoon en niet opladen, of wel opladen en genoegen nemen met bluetooth speakers of dopjes of de interne speakers.

Zelf wacht nog even met het kopen van een sterkere voeding. Wellicht komt hier nog een goede oplossing voor. Of wellicht kan ik een andere oplossing vinden voor het tegelijk laden en gebruiken van een bedrade hoofdtelefoon.

Verder hoop ik dat Apple in een volgende iOS versie het bestandssysteem verder open gaat gooien, zodat alle bestanden op een SD kaart of USB stick toegankelijk zijn.
Om een voorbeeld te geven: ik heb een navigatiesysteem voor op de motor. Hoe mooi zou het zijn als ik tijdens vakanties op de iPad een route kan maken en deze op een SD kaart kan zetten voor gebruik in mijn navigatiesysteem? Of dat ik na afloop van de rit een backup kan de gereden route kan maken op mijn iPad?
Apple presenteert de iPad pro als laptopvervanger, maar dan hoort een goed bestandsbeheersysteem er ook bij :)

Getest met:
  • Logitech G110 keyboard
  • Sennheiser Momentum
  • Canon PowerShot voor het maken van de foto's op een SD kaart en voor uitlezen via de USB-A poort
Goede review. Als ik je moet geloven ben ik wel teleurgesteld in het stroomverbruik. Wat ik nog mis is een conclusie. Vind je de hub de prijs waard?

• Jeroen O
In principe vindt ik het een prachtig apparaat. Hij is mooi verpakt en het sluit ook mooi aan op de iPad.

De officiële prijs is $99. Omdat ik er vroeg bij was, kreeg ik hem voor $49. Daar kwam nog wel $10 aan verzendkosten bij en € 22 aan inklaringskosten.
Maar dan nog heb je één apparaat waar alles op zit en waarbij je alles tegelijk kunt gebruiken.
Wanneer je voor alle mogelijk aansluitingen de officiële dongles van Apple wilt kopen, ben je meer geld kwijt en die kun je dan nog niet eens tegelijk aansluiten.

Als je het op die manier bekijkt heb je een mooi product voor een redelijke prijs en in die zin ben ik er ook wel blij mee want ik kan nu alles aansluiten wat ik wil.

In het stroomverbruik ben ik wel teleurgesteld, want ik kan de hub nu niet gebruiken voor het doel waarvoor ik hem heb aangeschaft. Misschien dat het met een sterkere voeding beter gaat, maar ik wil eerst nog even afwachten.
Er zijn namelijk veel kopers die tegen dit probleem aanlopen. Dus eerst maar eens kijken met wat voor oplossing de makers van dit product (of andere gebruikers) komen voordat ik een hoop geld ga uitgeven aan andere voedingen.
Eigenlijk is dit ook wel een beetje het risico wat je loopt als je al zo vroeg een product aanschaft.
Opgelost met een sterkere voeding.

Verder hangt het ook van Apple af. Als Apple het bestandssysteem open gooit en ik kan alle soorten bestanden importeren en exporteren dan ben ik ook blij. Voor dit soort toepassingen is het stroomverbruik van minder belang, aangezien je na het importeren/exporteren de hub weer los kunt koppelen.

Jeroen O wijzigde deze reactie 03-03-2019 09:15 (2%)
Reden: Update n.a.v. de aanschaf van een sterkere voeding.

• gunghir
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 19-03 17:40
Jeroen O schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:55:

• USB-A
  • USB-C
  • SD-kaart slot
  • Micro-SD-kaart slot
  • HDMI
  • 3,5 mm audio

(Micro)-SD + USB-A

HDMI

Waarom dit is, is een heel technisch verhaal, wat in de FAQ van deze hub netjes wordt uitgelegd. Die deze link: https://www.kickstarter.c...ub-for-ipad-pro-2018/faqs

3,5 mm audio

USB-C en opladen

En dan komen we nu bij het grootste probleem: de stroomvoorziening.

Deze hub is een echte stroomvreter. Ik heb de originele 18W lader aangesloten op de USB-C poort en in het aller gunstigste geval, wanneer je de iPad niet gebruikt, het scherm uitgeschakeld is en verder niks aangesloten is, wordt de batterij zeer traag opgeladen.

Zelf wacht nog even met het kopen van een sterkere voeding. Wellicht komt hier nog een goede oplossing voor. Of wellicht kan ik een andere oplossing vinden voor het tegelijk laden en gebruiken van een bedrade hoofdtelefoon.

Conclusie

Zie twee posts naar beneden :)

Getest met:
  • Logitech G110 keyboard
  • Sennheiser Momentum
  • Canon PowerShot voor het maken van de foto's op een SD kaart en voor uitlezen via de USB-A poort
Hoi toffe review!

Stomme vraag mischien.

Maar de belkin adapter doet 4k 60fps en HDR voor 50 euro. Die mist alleen power pass trough.

Waarom kan ik dit niet gewoon kopen zeg. haha

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeroen O
Nog even een aanvulling op mijn USB hub review en het probleem dat de iPad niet wilde opladen:

Ik heb een week de reacties op kickstarter in de gaten gehouden. De makers van deze USB hub komen nu met de verklaring dat er mimimaal een 30W lader benodigd is om de iPad op te kunnen laden terwijl je de hub gebruikt. De met de iPad meegeleverde oplader van 18W heeft onvoldoende vermogen om de hub te voeden en ook nog eens de iPad op te laden terwijl deze in gebruik is.

Dus vrijdag maar even een nieuwe oplader gehaald. Zat nog even te twijfelen tussen 30W, 61W en 87W.
Ik wilde niet het risico lopen dat 30W onder zware belasting toch niet helemaal voldoende is. Dus toch maar gegaan voor de 87W. De meerprijs tenopzichte van 61W is gering en nu heb ik een mooie (backup) voeding die ik eventueel ook nog voor andere zaken kan gebruiken zoals als tweede voeding voor mijn toekomstige Macbook pro of eventueel andere toekomstige stroomvretende apparaten die van USB-C gebruik maken.
Gelijk er ook een 2 meter lange USB-C kabel bij gekocht, zodat ik ook wat bewegingvrijheid heb zonder meteen een stopcontact op de bank te moeten leggen.

De eerste testen zijn veelbelovend.
Vrijdag de iPad gewoon opgeladen, zonder verder iets te doen. Na het aankoppelen wordt de batterij indicator groen. De eerste minuten gebeurt er nog niks, maar vervolgens laadde hij netjes op.
Na het bereiken van 100% lading stopte het laden (groene indicator ging weer weg), maar de lading bleef wel netjes op 100%.

Net een iets zwaardere test gedaan: iPad + hub + hoofdtelefoon en vervolgens een grafisch zwaar spel spelen. Ook dan laadt de iPad zonder problemen op.

Ik moet nu eigenlijk nog eens een test doen met HDMI erbij, maar ik denk dat dat ook wel goed komt. De hub ondersteunt vermogens tot 60W dus ik maak me daar niet teveel zorgen om.

* Jeroen O is blij met zijn nieuwe hub :D

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MelvinW
Jeroen O schreef op zondag 3 maart 2019 @ 09:14:
Nog even een aanvulling op mijn USB hub review en het probleem dat de iPad niet wilde opladen:

Ik heb een week de reacties op kickstarter in de gaten gehouden. De makers van deze USB hub komen nu met de verklaring dat er mimimaal een 30W lader benodigd is om de iPad op te kunnen laden terwijl je de hub gebruikt. De met de iPad meegeleverde oplader van 18W heeft onvoldoende vermogen om de hub te voeden en ook nog eens de iPad op te laden terwijl deze in gebruik is.

Dus vrijdag maar even een nieuwe oplader gehaald. Zat nog even te twijfelen tussen 30W, 61W en 87W.
Ik wilde niet het risico lopen dat 30W onder zware belasting toch niet helemaal voldoende is. Dus toch maar gegaan voor de 87W. De meerprijs tenopzichte van 61W is gering en nu heb ik een mooie (backup) voeding die ik eventueel ook nog voor andere zaken kan gebruiken zoals als tweede voeding voor mijn toekomstige Macbook pro of eventueel andere toekomstige stroomvretende apparaten die van USB-C gebruik maken.
Gelijk er ook een 2 meter lange USB-C kabel bij gekocht, zodat ik ook wat bewegingvrijheid heb zonder meteen een stopcontact op de bank te moeten leggen.

De eerste testen zijn veelbelovend.
Vrijdag de iPad gewoon opgeladen, zonder verder iets te doen. Na het aankoppelen wordt de batterij indicator groen. De eerste minuten gebeurt er nog niks, maar vervolgens laadde hij netjes op.
Na het bereiken van 100% lading stopte het laden (groene indicator ging weer weg), maar de lading bleef wel netjes op 100%.

Net een iets zwaardere test gedaan: iPad + hub + hoofdtelefoon en vervolgens een grafisch zwaar spel spelen. Ook dan laadt de iPad zonder problemen op.

Ik moet nu eigenlijk nog eens een test doen met HDMI erbij, maar ik denk dat dat ook wel goed komt. De hub ondersteunt vermogens tot 60W dus ik maak me daar niet teveel zorgen om.

* Jeroen O is blij met zijn nieuwe hub :D
Voor de iPad Pro had je beter de 61W oplader kunnen kopen. De iPad Pro kan maximaal opladen met 45W, maar heeft daar wel een USB-C PD oplader met 15V/3A PD nodig. De 87W oplader van Apple heeft dit profiel niet, dus wordt er een ander profiel gebruikt, namelijk 9V/3A PD.De 87W oplader kan daardoor maximaal 27W doen, terwijl de 61W maximaal 45W kan doen, aangezien die wel over dit profiel beschikt.

De 30W zou ook een prima optie zijn geweest, aangezien die het 20V/1,5 A PD profiel heeft, waardoor de iPad oplaadt met 30W vs 27W door de 87W-oplader.

Van de 61W zijn er overigens wel twee versies: A1947 en A1718. Alleen het nieuwere model (A1947) heeft ondersteuning voor 15V/3A PD en is dus de beste optie voor een iPad Pro.

MelvinW wijzigde deze reactie 03-03-2019 14:34 (3%)

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone Xs Max Gold 256GB - Apple Watch Series 4 Hermès

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeroen O
Bedankt voor je reactie. Zover had ik mij er niet in verdiept. De gegevens die je nu opnoemt staan ook niet vermeld bij de specificaties van de oplader.

Met de 30W opladen met 30W zou niet gegaan zijn, aangezien de USB hub ook wat vermogen vereist. Van horen zeggen verbruikt deze iets van 7,5 Watt.

Maar goed, ik heb de 87W lader nu eemaal al gekocht en het functioneert naar tevredenheid.

Snelladen is voor mij geen eis. Wat dat betreft voldeed de 18W lader ook wel, alleen in combinatie met de hub blijkt dit onvoldoende.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MelvinW
Jeroen O schreef op zondag 3 maart 2019 @ 14:41:
Bedankt voor je reactie. Zover had ik mij er niet in verdiept. De gegevens die je nu opnoemt staan ook niet vermeld bij de specificaties van de oplader.

Met de 30W opladen met 30W zou niet gegaan zijn, aangezien de USB hub ook wat vermogen vereist. Van horen zeggen verbruikt deze iets van 7,5 Watt.

Maar goed, ik heb de 87W lader nu eemaal al gekocht en het functioneert naar tevredenheid.

Snelladen is voor mij geen eis. Wat dat betreft voldeed de 18W lader ook wel, alleen in combinatie met de hub blijkt dit onvoldoende.
30W is nog altijd iets meer dan de 27W die de 87W kan doen :P. Maar goed, USB-C PD is inderdaad nogal onduidelijk en Apple vermeld er zelf verder ook niks over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeroen O
Ik ga me er wel eens in verdiepen in die profielen want het is erg verwarrend.

Vroeger kon een voeding gewoon een bepaalde hoeveelheid stroom leveren bij een bepaalde uitgangsspanning. Dat bepaalde het maximale vermogen.

Tegenwoordig kan een voeding met minder vermogen meer vermogen leveren dan een voeding met meer vermogen in vergelijking met de voeding met minder vermogen 8)7

• Dawid127
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 19-03 21:27
Kunnen jullie met safari web WhatsApp benaderen via de site web.whatsapp.com? Ik word doorgeploegd naar de reguliere website van whatsapp, en kom niet bij het schermpje waar je de code moet scannen.

• satoer
Ik gebruik zelf deze goedkope 6 in 1 Usb hub / cardreader / hdmi dongle met volle tevredenheid. Inclusief verzending slechts 13 euro op ebay. Hij werkt prima. Mooi afgewerkt. Het grijs is aluminium.

HDMI werkt (getest op een HD tv, er staat op dat hij 4K kan uitsturen, maar ik weet niet of de iPad dit doet). Cardreader werkt en de USB poorten werken. 1 USB 2 en 1 USB 3 poort zit er op. Er zit ook een USB-C poort op. Helaas is deze waarschijnlijk alleen om de ipad te laden tijdens gebruik (wat ook werkt) want hij functioneert verder niet als data poort. Een USB-C-audio jack dongle werkt hier niet in. Ook een USB-C geluidskaart doet hier niets mee. Een USB geluidskaart / DJ controller werkt wel in de USB poorten. Tevens een Midi USB keyboard functioneert.

https://www.ebay.nl/itm/D...fgAAOSw0i5bxxgq:rk:1:pf:0

• Jeroen O
De iPad kan 4k@60Hz aan, maar dat zal waarschijnlijk niet werken met deze hub.

Heeft iets te maken met bandbreedte. Om deze resolutie te halen heb je de volledige bandbreedte van de USB-C bus nodig en dat zou alleen kunnen bij een dedicated USB-C naar HDMI adapter. Verder heeft het één en ander ook met de gebruikte chipset te maken.

Hub ziet er verder netjes uit.

Jeroen O wijzigde deze reactie 06-03-2019 21:48 (4%)

• duchaantje
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18-03 20:41
Ik heb een vraag over Keynote op de ipad pro 11 inch. Ik wil mijn presentaties weergeven op een extern scherm of beamer (breedbeeld) . Keynote is in het standaard breed formaat. Nu wordt op het externe scherm aan beide zijden een klein stukje niet weergegeven. Afgeknipt als het ware. Zowel via de apple tv als via een HDMI dongle. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen. Dit is echt balen....
Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True