Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• krotwijk
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 09-01 20:33
swv schreef op zondag 18 november 2018 @ 14:48:
[...]

Je dient een simkaart in de iPad te doen. Je bent toch niet met alleen de iPad de deur uitgelopen?
De nieuwe iPad pro’s hebben geen simkaart slot meer!
Alleen nog een e-Sim

krotwijk wijzigde deze reactie 18-11-2018 15:15 (4%)

• ZiSE
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 11:53
krotwijk schreef op zondag 18 november 2018 @ 15:14:
[...]

Alleen nog een e-Sim
Nope, er zit toch echt een nano SIM slot in.
En er is in NL geen provider die esim ondersteund. Dus tenzij je bij tmobile in de U.S. de deur uitliep zou ik nog even wat navragen bij je provider :)

ZiSE wijzigde deze reactie 18-11-2018 15:22 (23%)

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 11:15
krotwijk schreef op zondag 18 november 2018 @ 15:14:
[...]

Alleen nog een e-Sim
Ik heb in mijn iPad Pro 11" toch echt een nano-simkaart zitten :P

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone Xs Max Gold 256GB - Apple Watch Series 4 Hermès

• krotwijk
Sorry, helemaal niet goed gekeken.
Dan gaat de oude Sim er nu in.
🙈😴🤔

• swv
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 07:08
krotwijk schreef op zondag 18 november 2018 @ 15:22:
Sorry, helemaal niet goed gekeken.
Dan gaat de oude Sim er nu in.
🙈😴🤔
Je hoeft geen sorry te zeggen. Je had zelf slechts eerder gebruik kunnen maken van mobiel internet op deze mooie zondag wanneer je eerder tot deze conclusie was gekomen :P Veel plezier met je iPad :)

• Lalenamagic
  • Laatst online: 19-11-2018
Ik heb onlangs een IpadPro2 (A10x) gekocht met toetsenbord-cover zodat ie als een soort lichtgewicht laptop werkt. Ik gebruik geen speciale apps. Ik surf een beetje en studeer via het portaal van de Loi. En daar komt mijn dilemma: ik moet via die website huiswerk inspreken. Die website speelt een filmpje af en dan moet ik opnemen. Dat wil ik doen met een koptelefoon met microfoon, zo eentje net als telefonistes of gamers hebben. Ik heb er eentje van Jabra die ik op kantoor gebruik met Skype, en die ook goed werkt op mijn Android telefoon, maar die werkt dus niet op mijn Ipad. Ik hoop dat het een instelling is, maar kan niets vinden wat daar op lijkt. Ik heb ook gezocht naar koptelefoons die compatable zijn met Apple maar die hebben dan niet zo’n microfoon die voor je mond blijft zitten maar zo’n dingetje in het draadje. Wie heeft hier ervaringen met koptelefoons met microfoons die wel werken op een Ipad? Mocht ik een nieuwe moeten kopen, dan wil ik er niet meer dan 150 euro aan uitgeven. (Ohja, en hij moet on ear of over ear zijn, ik kan niet tegen in ear)

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 06:24
Wat je tegenwoordig wel hebt, is dat als een app toegang nodig heeft tot je microfoon, je hier toestemming voor moet geven, anders werkt het niet. Om dit te controleren, zou je eens naar de instellingen app moeten gaan en kijken bij Privacy en vervolgens Microfoon. Daar staan apps die in het verleden om toestemming hebben gevraagd om de microfoon te mogen gebruiken.

Maar als je geen geschikte hoofdtelefoon hebt, zou het ook moeten werken via de ingebouwde microfoon en speaker. Dus ik zou zeggen: probeer het eerst daarmee werkend te krijgen voordat je geld voor niks uit gaat geven.

Werkt de headset die je nu gebruikt wel met andere (standaard) apps? Dit kun je testen met bijvoorbeeld de geluidsrecorder.

Jeroen O wijzigde deze reactie 18-11-2018 16:25 (9%)

• Lalenamagic
Het is geen app, maar gewoon een site waar ik naartoe ga via safari. Geluid opnemen via de app Dictafoon (en dan zonder headset) werkt gewoon. Als ik kijk bij Pricavy/Microfoon staat er geen enkele app die om toestemming heeft gevraagd. Geluid opnemen via die site zonder koptelefoon werkt niet. Daarom dacht ik dat het misschien een instelling was.

• Jeroen O
Dan heb ik nog een tip:

Ga eens naar de instellingen app en vervolgens naar Safari.

Daar staat onder 'Privacy en Beveiliging' een vinkje met "Toegang tot camera en microfoon". Heb je deze aan staan?

• Lalenamagic
Dat schuifje is groen, dus naar ik aanneem aan. Dit leek me DE tip, jammer dat die instelling blijkbaar al goed stond.

• Jeroen O
Geen idee verder. Als het via de ingebouwde microfoon ook al niet werkt, dan vermoed ik dat de website niet goed overweg kan met audio invoer vanaf Safari op de iPad. Wellicht kun je het nog eens met een andere browser proberen. Helaas ken ik geen websites die audio invoer vereisen, dus ik kan het zelf ook niet testen.

Wat de hoofdtelefoons zelf betreft: in principe worden daar geen speciale eisen aan gesteld om het te laten werken met een Apple device. De aansluiting van bedrade headsets is gestandaardiseerd dus die werken altijd en dat geldt eigenlijk ook voor bluetooth headsets. Het enige wat wellicht niet werkt in bedrade headsets is een eventuele afstandsbediening in het snoer.

Ik heb net nog even getest met een oud bluetooth oortje die ik heb liggen. Deze stamt uit de tijd dat er nog geen iPhones en iPads bestonden, maar hij werkt wel. De enige beperking is dat deze alleen werkt met apps die spraak invoer en uitvoer vereisen. Bijvoorbeeld met Facetime kun je er mee bellen (microfoon werkt). Met de geluidsrecorder werkt het ook, zowel met opnemen als afspelen. Muziek luisteren daarentegen weer niet.

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15-01 13:33
Verkeerde topic 8)7 sorry.

ex87 wijzigde deze reactie 18-11-2018 20:32 (91%)

• koentjuh1987
  • Registratie: januari 2006
  • Nu online
Toevallig gebruikers van een nieuwe iPad pro (2018) die een oude pencil gebruiken? Volgens site van Apple werkt dat niet samen... kan iemand dat vanuit de praktijk bevestigen? Mag eventueel per dm...

Drive the way you like, the way you want and make it happen...

• gday
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15-01 22:40

gday

TENACIOUS D TIME!!!

koentjuh1987 schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:15:
Toevallig gebruikers van een nieuwe iPad pro (2018) die een oude pencil gebruiken? Volgens site van Apple werkt dat niet samen... kan iemand dat vanuit de praktijk bevestigen? Mag eventueel per dm...
Pairen van de oude Pencil gaat via de Lightning-poort. Dat zegt al genoeg denk ik. ;)

ingen vill veta var du köpt din tröja

• koentjuh1987
  • Nu online
gday schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:19:
[...]

Pairen van de oude Pencil gaat via de Lightning-poort. Dat zegt al genoeg denk ik. ;)
Ook niet via Bluetooth?

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Nu online
De Pencil 1, moet altijd eerst met de lightning port gepaired worden, en dat kan gewoonweg niet :)
het is geen bluetooth device die over de air kan pairen.

• Jeroen O
Nee, want er is geen mogelijkheid om de pencil in pairing mode te zetten.

Ik heb een oude pencil, maar die wordt niet gezien door mijn nieuwe iPad.

• koentjuh1987
  • Nu online
Jeroen O schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:55:
[...]

Nee, want er is geen mogelijkheid om de pencil in pairing mode te zetten.

Ik heb een oude pencil, maar die wordt niet gezien door mijn nieuwe iPad.
Dank.
Wel balen want ik heb zelf een pro 2017 model. En voor mijn vriendin willen we een nieuwe pro aanschaffen. De pencil wil ze gaan gebruiken voor het nakijken. Hoop was dat het ook backwards compatibel zou zijn maar helaas... nu even goed nadenken welke keuze we maken. Of 2x een pro 2017 of toch een nieuwe pro erbij...

• Lalenamagic
Thanks Jeroen. Ik denk dan dat het aan de website ligt. De Loi is niet zo vooruitstrevend: de uitspraakoefeningen van de volgende module zijn mij door middels van CDs verzonden!!!! Moest een oude desktop afstoffend, want ik heb verder geen CD/DVD spelers meer haha.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 11:07

Donstil

Grab them by the 🐈.

Heb de 12,9 nu een par dagen en gisteren al mijn apps erop gezet. Valt wel tegen hoeveel apps er nog geen support hebben voor 12,9 na 2 jaar.

De 2018 en 2016/2017 zijn daarin niet verschillend toch?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 11:48
Donstil schreef op maandag 19 november 2018 @ 07:42:
Heb de 12,9 nu een par dagen en gisteren al mijn apps erop gezet. Valt wel tegen hoeveel apps er nog geen support hebben voor 12,9 na 2 jaar.

De 2018 en 2016/2017 zijn daarin niet verschillend toch?
Na drie jaar zelfs, en nee :N

• cjpunt
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 14-01 14:05
WouterL schreef op maandag 19 november 2018 @ 07:56:
[...]

Na drie jaar zelfs, en nee :N
Zie dat die van jou retour gaat in V&A? Ga je 'm overslaan of toch voor de 12.9? Ik blijf maar twijfelen tussen de 11 en 12.9. Heb nog 2 dagen om te retourneren...

• WouterL
cjpunt schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:26:
[...]

Zie dat die van jou retour gaat in V&A? Ga je 'm overslaan of toch voor de 12.9? Ik blijf maar twijfelen tussen de 11 en 12.9. Heb nog 2 dagen om te retourneren...
Ik heb de ipad pro 12.9 van V&A gehaald. De 11 gaat dus inderdaad óf terug, of naar een nieuw baasje.
Vond aanvankelijk de 12.9 te duur. Kon echter een 256GB + 4G model halen voor 1100.

WouterL wijzigde deze reactie 19-11-2018 09:31 (9%)

• Blerf
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15-01 10:40

Blerf

Onsmakelijke MoaM Prut(ser)!

Nu iets over een week bezig met de iPad pro, voornamelijk om mijn dagelijks dingen te versnellen en minder meuk mee te hoeven nemen :)

Mijn leasings zo ver is dat je even moet wennen om niet Apple tab te doen etc.. maar gaande weg ben ik er toch wel aan gewend geraakt. Zelfs het blind typen op een scherm toetsenbord gaat best rapido.

Mijn favo apps om het werk te versnellen en nu ben ik vooral creatief en strategies aan het werk.
- Paper ( van we transfer )
Super fijn om je brainstorm ideeen bij elkaar te hebben en echt te gebruiken als digitaal notebook.
- Google call.
( omdat ik alles in Gsuite gebruik )
- Polymail
Fijne mail cliënt vind ik zelf.
- Google keep
Vooral omdat veel in Slides werk en zo mijn Research in 1 keer daar in kan zetten.

Ben benieuwd wat jullie veel gebruiken en wat jullie ervaringen zijn.

Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Verzamelaar van Blerftrash
xbox live: oDr04

• Wim Leers
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 10:33
Doll schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 03:24:
Er is ondertussen ook uit meerdere reviews gekomen dat de 2GB extra ram in de 1TB versies puur voor het managen van de SSD is.
Linkjes?

• carpebios
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 09:58
Die Apple Pencil is ook pas leverbaar vanaf 30 november zie ik. Weet iemand of hij in de winkel ergens al te halen is?

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

carpebios schreef op maandag 19 november 2018 @ 22:09:
Die Apple Pencil is ook pas leverbaar vanaf 30 november zie ik. Weet iemand of hij in de winkel ergens al te halen is?
Afgelopen vrijdag volop verkrijgbaar in de Apple store Amsterdam. Absoluut geen schaarste.

• WouterL
Zo; de ipad pro 11 gaat retour naar Apple :) Vandaag de ipad pro 12.9 4g & 256GB in ontvangst nemen. Nu nog de folio verkopen en ik ben tevree :)

• cjpunt
WouterL schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:42:
Zo; de ipad pro 11 gaat retour naar Apple :) Vandaag de ipad pro 12.9 4g & 256GB in ontvangst nemen. Nu nog de folio verkopen en ik ben tevree :)
Ga je met de 12.9 wel voor het keyboard folio? Of ook gewoon de smart folio?
Wat is de belangrijkste reden om te wisselen voor je? Benieuwd naar je eerste indrukken straks..

Hier nog 1 dag om m'n retour aan te melden...

cjpunt wijzigde deze reactie 20-11-2018 11:43 (10%)

• WouterL
cjpunt schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:42:
[...]

Wat is de belangrijkste reden om te wisselen voor je? Benieuwd naar je eerste indrukken straks..

Ik vind de folio te prijzig. Keyboard gebruik ik niet, het is voor mij echt een consumptie apparaat O-)
Ik heb dus een goedkope amazon hoes besteld. Pencil support interesseert me niet, want die gebruik ik niet!
Belangrijkste reden voor mij om te wisselen in het grote scherm dat fantastisch is voor consumeren. De ipad 11 is echter veel handzamer. Mocht ik de ipad veel buiten de deur om gebruiken, en mocht jij dat doen, dan is de 11 misschien een betere keuze. Maar nogmaals, dat hangt ontzettend af van je 'use-case'.
de Ipad pro 11 folio vind ik prachtig, maar ik ga geen 120 euro uitgeven aan deze hoes voor de 12.9.
De 11 pro folio heb ik gratis gekregen.

• Djankie
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 08:05
WouterL schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:50:
[...]

Ik vind de folio te prijzig. Keyboard gebruik ik niet, het is voor mij echt een consumptie apparaat O-)
Ik heb dus een goedkope amazon hoes besteld. Pencil support interesseert me niet, want die gebruik ik niet!
Belangrijkste reden voor mij om te wisselen in het grote scherm dat fantastisch is voor consumeren. De ipad 11 is echter veel handzamer. Mocht ik de ipad veel buiten de deur om gebruiken, en mocht jij dat doen, dan is de 11 misschien een betere keuze. Maar nogmaals, dat hangt ontzettend af van je 'use-case'.
de Ipad pro 11 folio vind ik prachtig, maar ik ga geen 120 euro uitgeven aan deze hoes voor de 12.9.
De 11 pro folio heb ik gratis gekregen.
Welke hoes heb je besteld als ik vragen mag?

• WouterL
Djankie schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:26:
[...]

Welke hoes heb je besteld als ik vragen mag?
https://www.amazon.de/gp/...age_o01_s00?ie=UTF8&psc=1
De negatieve recensies zijn alleen op het feit gericht dat er geen Apple pencil support met deze case is. Dat is echter al bekend bij mij, en is bij zeer veel third party cases het geval.

WouterL wijzigde deze reactie 20-11-2018 14:06 (26%)

• derhenno
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 15-01 13:54
Voor hen die nog twijfelen over aanschaf/uitbreiding, wacht nog ff tot vrijdag ;)

https://www.apple.com/nl/shop/gifts/shopping-event

• Splinter Cell
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15-01 00:15

Splinter Cell

AMD HD7850

derhenno schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:54:
Voor hen die nog twijfelen over aanschaf/uitbreiding, wacht nog ff tot vrijdag ;)

Zo spannend wordt het allemaal niet.

• noslen
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 10:36
Splinter Cell schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:09:
[...]

Uhm, kijkend naar het verloop van AAPL: waarschijnlijk wel!
Tim moet meer verkopen vlak voor de feestdagen en BF stunt kan daarbij helpen :) Eerste keer dat het zo wordt aangekondigd

• Doll
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 03-01 13:07
Hier vanaf 2:30, worden wat testen gedaan tussen de 4GB en 6GB versie. Hier komt uit dat de 4GB iPads sneller zijn.
YouTube: iPad Pro 2018 — In-Depth Review \[4K]

• Wim Leers
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 10:33
Bedankt! Één zinnetje dus. De uitleg lijkt me niet erg waarschijnlijk TBH. Ik sluit me aan bij het scepticisme hier: https://www.reddit.com/r/...formance_metrics/e9la2ah/

• Zondagskindje
  • Registratie: maart 2003
  • Nu online

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

derhenno schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:54:

Dat is mooi, want ik wil een nieuwe iPad aanschaffen.
De iPad4 is nu na 6 jaar wel aan vervanging toe.

"I've always been mad.
I know I've been mad, like the most of us are.
Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Spekkies

• derhenno
Splinter Cell schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:09:
[...]

Elke euro korting is een euro ;)

• Lekets
  • Laatst online: 20-12-2018
Iemand die een goede cover heeft gevonden voor de iPad Pro 2018 12.9 inch? Ik ga namelijk geen 130 euro betalen voor de smart folio cover van Apple. Ook heb geen baat bij het toetsenbord bij de iPad. Ik weet dat Apple over het algemeen hoge prijzen vraagt voor haar producten, maar dit bedrag voor een stukje plastic vond ik echt schrikbarend.
Ik heb zojuist een tijd gesurft voor goede covers, maar ik kon tot nu toe nog echt niks vinden.

Lekets wijzigde deze reactie 20-11-2018 17:35 (20%)

• ijdod
  • Registratie: april 2000
  • Nu online
Oh ja, ik weet weer waarom ik voor de vorige Apple zo'n haat had jegens UPS. Aangekondige bezorging aan het einde van de dag (kennelijk is dat 'voor 1400'...), maar adres wijzigen of pickup point is slechts zeer beperkt mogelijk (lees: adreswijziging alleen naar afgeven buren...).

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• ijdod
  • Nu online
Lekets schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:32:
Iemand die een goede cover heeft gevonden voor de iPad Pro 2018 12.9 inch? Ik ga namelijk geen 130 euro betalen voor de smart folio cover van Apple. Ook heb geen baat bij het toetsenbord bij de iPad. Ik weet dat Apple over het algemeen hoge prijzen vraagt voor haar producten, maar dit bedrag voor een stukje plastic vond ik echt schrikbarend.
Ik heb zojuist een tijd gesurft voor goede covers, maar ik kon tot nu toe nog echt niks vinden.
https://www.amazon.de/dp/...161_189395811_TE_SCE_dp_1

Deze heb ik nu besteld. Zit te kijken naar evt de Zugu case zodra die uit is. Voor de prijs een nette case.

• WouterL
cjpunt schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:42:
[...]

de ipad is binnen. indien je vragen hebt, schiet maar los :) nu heb ik al wel eerder de 12.9 2017 gehad. Deze is ondanks het duidelijker kleiner profiel niet perse handzamer :p

• derhenno
ijdod schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:03:
[...]

Deze heb ik nu besteld. Zit te kijken naar evt de Zugu case zodra die uit is. Voor de prijs een nette case.
Meer dan prima case voor de iPad (heb um ook) en dat voor die paar euro 8)7

• cjpunt
WouterL schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 20:08:
[...]

de ipad is binnen. indien je vragen hebt, schiet maar los :) nu heb ik al wel eerder de 12.9 2017 gehad. Deze is ondanks het duidelijker kleiner profiel niet perse handzamer :p
Ah nice!!! Wat pros en cons t.o.v. de 11 inch als je m straks een paar uur hebt gebruikt.
Maar handzaam lijkt me wel een ding voor op de bank hangen en media consumptie toch?

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11:54
cjpunt schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 20:14:
[...]

Ah nice!!! Wat pros en cons t.o.v. de 11 inch als je m straks een paar uur hebt gebruikt.
Maar handzaam lijkt me wel een ding voor op de bank hangen en media consumptie toch?
Hij is toch ook best groot voor op de bank, ik leg 12.9 inch toch op schoot of gebruik hem het liefst op een tafel.

Plus bepaalde spelletjes (als je de ipad daarvoor gebruikt)zijn wat onhandig als je de iPad rechtop moet houden,dan is de 12,9 inch wel erg groot,voor mij te groot als die op schoot ligt zelfs...

Films/netflix ect is daarintegen bv erg mooi zo op het net wat grotere scherm.
De ipad air 2 en air 1 zijn er maar mini bij vergeleken bv!

• WouterL
cjpunt schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 20:14:
[...]

Ik heb de iPad, welke dan ook, eigenlijk altijd op schoot. Dus vind het prima te doen. Het grote scherm is voor mij gewoon zeer fijn.

• Lekets
ijdod schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:03:
[...]

Inderdaad een erg mooie case. Mooi dat de alle randen beschermt zijn (behalve bij de magnetische strip voor de Pencil). Dank voor de tip!

• WouterL
Iemand een goede bron voor 12.9 iPad wallpapers in zeer hoge kwaliteit 8-)?

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 11:57
De NBA 2K19 Mobile game geïnstalleerd op m'n 11" iPad Pro. Dit is de game die gedemonstreerd werd tijdens de keynote en moet zeggen; het ziet er echt supergoed uit! Echt knappe graphics voor een tablet!

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• freaky35
WouterL schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:41:
Als jede reclame niet erg vind:

Everpix

• Rck010
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 03-01 08:58
WouterL schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:41:
Voor hoge kwaliteit/resolutie wallpapers voor wat voor een device dan ook: www.interfacelift.com

Website lijkt er momenteel wel even uit te liggen. Maar zeker een kijkje nemen als ie weer up is!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Rivanov schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 22:06:
De NBA 2K19 Mobile game geïnstalleerd op m'n 11" iPad Pro. Dit is de game die gedemonstreerd werd tijdens de keynote en moet zeggen; het ziet er echt supergoed uit! Echt knappe graphics voor een tablet!
Ik vond het eigenlijk enorm tegenvallen 8)7
Ja de game is voor een tablet best mooi maar met de kracht van de huidige pro kan je toch eigenlijk niet echt meer spreken van “voor een tablet” en verwachte ik daarom veel meer.

Vond het verder ook een Pay to play draak overigens.

• Rivanov
Donstil schreef op woensdag 21 november 2018 @ 07:42:
[...]

Ik vond het eigenlijk enorm tegenvallen 8)7
Ja de game is voor een tablet best mooi maar met de kracht van de huidige pro kan je toch eigenlijk niet echt meer spreken van “voor een tablet” en verwachte ik daarom veel meer.

Vond het verder ook een Pay to play draak overigens.
Ga het sowieso niet fanatiek spelen. Speel überhaupt nooit een game op m'n iPhone of iPad. Daar heb ik m'n consoles voor. ;)
Maar wilde het eens even testen en vond het er niet onaardig uitzien.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• WouterL
Ik zit toch stiekem te denken of het niet beter voor mij is om gewoon een ipad 10.5 aan te schaffen voor mijn gebruik. Zit ik dan met mijn ipad pro 12.9 256GB 4g tablet voor Netflix en Browsen :P Prachtig ding.. maar al die ongebruikte power..

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Nu online
WouterL schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:55:
Ik zit toch stiekem te denken of het niet beter voor mij is om gewoon een ipad 10.5 aan te schaffen voor mijn gebruik. Zit ik dan met mijn ipad pro 12.9 256GB 4g tablet voor Netflix en Browsen :P Prachtig ding.. maar al die ongebruikte power..
Dat is een beetje hetzelfde als programma "Word" niet gebruiken, omdat je 80% van de mogelijkheden niet gebruikt, wat bijna alle gebruikers doen :)

Ik, als Media snoeper, is het scherm, formaat en gewicht juist van belang, als ik ook een keer een 35GB film kan kijken, is het mooi meegenomen :)

• cjpunt
WouterL schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:55:
Ik gebruik de iPad hetzelfde, maar vind het gewoon tof om het beste scherm, techniek, innovatie en design te hebben. En bespaar dan zelf persoonlijk liever op opslag (64GB) en geen 4G, dan een ouder model te kopen.

De 11 inch scheelt dan overigens ook weer wat t.o.v. de 12.9

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

absrnd schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:11:
[...]

Dat is een beetje hetzelfde als programma "Word" niet gebruiken, omdat je 80% van de mogelijkheden niet gebruikt, wat bijna alle gebruikers doen :)

Ik, als Media snoeper, is het scherm, formaat en gewicht juist van belang, als ik ook een keer een 35GB film kan kijken, is het mooi meegenomen :)
Precies. Oude hardware gebruiken omdat je het niet nodig hebt is nog nooit iemand beter van geworden :)

iPad 12,9 256GB met 238 GB vrij hier. Prima YouTube machine :+

Donstil wijzigde deze reactie 21-11-2018 19:30 (5%)

• WouterL
Donstil schreef op woensdag 21 november 2018 @ 19:29:
[...]

Precies. Oude hardware gebruiken omdat je het niet nodig hebt is nog nooit iemand beter van geworden :)

iPad 12,9 256GB met 238 GB vrij hier. Prima YouTube machine :+
Het doet me goed dat anderen hier de iPad ook als YouTube machine gebruiken :9

• freaky35
WouterL schreef op woensdag 21 november 2018 @ 19:47:
[...]

ja hier ook hoor :)

Edit; er komen wel steeds meer apps bij die geoptimaliseerd zijn voor de pro,nu bv ook VLC player.

freaky35 wijzigde deze reactie 21-11-2018 22:20 (18%)

• Jeroen O
Ik ben blij om te zien dat er inmiddels ook games worden aangepast voor het nieuwe 11” formaat.

Recentelijk aangepast zijn:
- Bridge Constructor Portal
- Jetpack Joyride
- Modern Combat 5
- Mini Metro

• Rivanov
WouterL schreef op woensdag 21 november 2018 @ 19:47:
[...]

Als YouTube nu eindelijk eens de nieuwe update zou krijgen.

• WouterL
Rivanov schreef op donderdag 22 november 2018 @ 07:24:
[...]

Als YouTube nu eindelijk eens de nieuwe update zou krijgen.
Voor de 11 of de 12.9?

• Rivanov

• WouterL
In hoop ooit dat YouTube hogere resoluties op de iPad gaat ondersteunen :( het valt me ook op dat je bij de YouTube app geen schermvullende weergave kan kiezen (kan wel bij iPhone of bij de iPad Netflix app).

• Rivanov
WouterL schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:41:
In hoop ooit dat YouTube hogere resoluties op de iPad gaat ondersteunen :( het valt me ook op dat je bij de YouTube app geen schermvullende weergave kan kiezen (kan wel bij iPhone of bij de iPad Netflix app).
Daarvoor moet dus nog die update uitkomen voor de afwijkende resoluties op de nieuwe iPad Pro. ;)
Dat bedoelde ik. Nu zie je in full-screen weergave nog steeds de menubar aan de bovenzijde.

Tevens is het een codec issue tussen Apple en Google. 4K werkt enkel via de VP9 codec en Apple wil deze maar niet implementeren in macOS, iOS of tvOS. Op macOS werkt het wel via Chrome.

Rivanov wijzigde deze reactie 22-11-2018 12:08 (3%)

• freaky35
WouterL schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:41:
Jup er is een update nodig van die app, die dat oplost.

• WouterL
Rivanov schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:08:
[...]

Daarvoor moet dus nog die update uitkomen voor de afwijkende resoluties op de nieuwe iPad Pro. ;)
Dat bedoelde ik. Nu zie je in full-screen weergave nog steeds de menubar aan de bovenzijde.

Tevens is het een codec issue tussen Apple en Google. 4K werkt enkel via de VP9 codec en Apple wil deze maar niet implementeren in macOS, iOS of tvOS. Op macOS werkt het wel via Chrome.
Naar mijn weten ondersteunt YouTube op geen enkele iPad meer dan fhd, iets met codec en rechten.

• Rivanov
WouterL schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:44:
[...]

Naar mijn weten ondersteunt YouTube op geen enkele iPad meer dan fhd, iets met codec en rechten.
Volgens mij haal jij twee zaken door elkaar. Je hebt het eerst over schermvullende weergave en nu heb je het over Full HD.

Full HD is 1080p en dat ondersteunt de iPad gewoon prima. Helaas wordt een resolutie hoger dan 1080p niet ondersteunt.

• WouterL
Rivanov schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:06:
[...]

Volgens mij haal jij twee zaken door elkaar. Je hebt het eerst over schermvullende weergave en nu heb je het over Full HD.

Full HD is 1080p en dat ondersteunt de iPad gewoon prima. Helaas wordt een resolutie hoger dan 1080p niet ondersteunt.
Ik haal niet twee dingen door elkaar, ik benoem ze allebei :p bij full screen weergave bedoel ik een crop.

WouterL wijzigde deze reactie 22-11-2018 13:12 (4%)

• Rivanov
WouterL schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:11:
[...]

Ik haal niet twee dingen door elkaar, ik benoem ze allebei :p
Onderstaande heb ik ook helemaal niet gezegd in mijn eerdere post. ;)
Ik had het over de YouTube app update i.c.m. de afwijkende resolutie die de iPad Pro 11" heeft t.o.v. de iPad Pro 10.5". Hierdoor zie je de bovenste balk (waar het WiFi icoon staat en de tijd) wanneer je een video in full screen weergave bekijkt. Verschillende apps zoals Netflix en Infuse hebben inmiddels al een update gekregen zodat dit 'probleem' verholpen is. Maar YouTube blijft helaas weer achter..
WouterL schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:44:
[...]

• Lekets
Waarom heeft bijna geen enkele webshop de Apple Pencil 2 op voorraad? En wordt het bij Apple pas tussen 5 en 10 december geleverd?

Weet iemand toevallig nog een winkel die de Apple Pencil 2 op voorraad heeft?

• krotwijk
Lekets schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:08:
Waarom heeft bijna geen enkele webshop de Apple Pencil 2 op voorraad? En wordt het bij Apple pas tussen 5 en 10 december geleverd?

Weet iemand toevallig nog een winkel die de Apple Pencil 2 op voorraad heeft?
In de Apple stores op voorraad

• Ettepet
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 13-01 06:28
krotwijk schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:36:
[...]

In de Apple stores op voorraad
Ik hoorde pas dat de Apple stores voorraden van enkele stuks melden als “niet op voorraad” om te voorkomen dat een verkoper je niet midden in zijn praatje wil melden dat het apparaat opeens NIET meer op voorraad is.

• 911GT2
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15-01 13:28

911GT2

en bouwen maar!

- al opgelost -

911GT2 wijzigde deze reactie 23-11-2018 11:06 (93%)

• michaelw1998
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 10:08
Iemand die zn iPad wat wilt pimpen? Nu 30% korting bij dbrand.

• R-utger
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 11:02
Net een uurtje de 11” in gebruik, maar wat een heerlijk apparaat :>
Kom ook van een IPad 4 (2012) af
Wel even ontdekken hoe al die gebaren werken :9

Alleen nu nog opzoek naar een hardcase voor de achterkant

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS GTX 1080 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

• krotwijk
Ettepet schreef op donderdag 22 november 2018 @ 20:26:
[...]

Ik hoorde pas dat de Apple stores voorraden van enkele stuks melden als “niet op voorraad” om te voorkomen dat een verkoper je niet midden in zijn praatje wil melden dat het apparaat opeens NIET meer op voorraad is.
Dus ruim voorradig in de Apple store

• Maurice1985
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 23-11-2018
Ik zie nu ook voorraad van de apple pencil 2 bij ivizi

• ijdod
  • Nu online
Eerste ervaringen zijn goed (12.9). Paar kleine dingetjes: de pencil supporr is al een keer gecrashed (deed het weer na een reboot), en FaceID is nogal hit/mis als je de ipad plat op tafel legt; de kijkhoek wordt dan een probleem voor de camera.

En ergens vind ik die uitstekende lensbobbel eng. Je hebt er geen last van als 'ie op tafel ligt... wat dus betekent dat dit wordt opgevangen door buiging van het apparaat...

• Unidentified
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

Ik zit nu net naar de Affinity Photo aanbieding te kijken en probeer deze aan te schaffen, maar mijn iPad komt pas volgende week binnen. https://affinity.serif.com/en-gb/photo/ipad/

Helaas kan de applicatie alleen vanuit de iOS App Store van de iPad worden aangeschaft :(

Vroeg kon je nog via iTunes op de Mac of telefoon dingen aanschaffen maar nu dus niet.

Iemand nog een suggestie of workaround?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Jeroen O
Unidentified schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:54:
Vroeg kon je nog via iTunes op de Mac of telefoon dingen aanschaffen maar nu dus niet.

Iemand nog een suggestie of workaround?
Ja, er bestaat nog een speciale versie van iTunes met App store, maar deze kun je niet naast de bestaande iTunes installeren. Deze moet je dan eerst verwijderen, of een andere computer vinden waar je deze even op kan zetten. Het gaat om versie 12.6.3.

https://www.iculture.nl/nieuws/itunes-12-6-3-app-store/

Alternatief is van iemand een iPad lenen, inloggen met je eigen Apple ID, app aanschaffen en weer uitloggen.

• joblamie
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
Poeh, ik ben overgestapt van de 12.9" naar de 11" en vind het vooralsnog een verademing. Deze houdt, voor mij persoonlijk dan, een stuk prettiger vast dan de 12.9" ik heb me daar toch op verkeken.

*snip* geen V&A op het forum.

Daedalus wijzigde deze reactie 25-11-2018 11:55 (30%)

• WouterL
joblamie schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 15:03:
Poeh, ik ben overgestapt van de 12.9" naar de 11" en vind het vooralsnog een verademing. Deze houdt, voor mij persoonlijk dan, een stuk prettiger vast dan de 12.9" ik heb me daar toch op verkeken.
*snip*
Ik juist andersom :p

Daedalus wijzigde deze reactie 25-11-2018 11:56 (14%)

• azt33
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 05:44
Hmm, ik was gisterenavond voor het slapen gaan beetje aan het browsen op de iPad, batterij was iets van 75%. Vanochtend was de batterij volledig leeg! Ik heb niks aan staan op de background, dus ben een beetje teleurgesteld. Dit is niet eerder gebeurd tot nu toe, heeft iemand anders dit meegemaakt?

—-

Net gecheckt, het was Quik die nog bezig was in de achtergrond :( voortaan alles afsluiten dus...

azt33 wijzigde deze reactie 25-11-2018 10:36 (16%)

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

azt33 schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:33:
Hmm, ik was gisterenavond voor het slapen gaan beetje aan het browsen op de iPad, batterij was iets van 75%. Vanochtend was de batterij volledig leeg! Ik heb niks aan staan op de background, dus ben een beetje teleurgesteld. Dit is niet eerder gebeurd tot nu toe, heeft iemand anders dit meegemaakt?

—-

Net gecheckt, het was Quik die nog bezig was in de achtergrond :( voortaan alles afsluiten dus...
Ik zou niet alles afsluiten. Ik zou hoogstens Quik afsluiten in dat geval.

• freaky35
gday schreef op zondag 25 november 2018 @ 11:26:
[...]

Ik zou niet alles afsluiten. Ik zou hoogstens Quik afsluiten in dat geval.
Ik doe dat dus wel,omdat je dan er zeker van bent,dat een app in ieder geval niet di accu leeg maakt :)

• WouterL
Ik heb besloten om voor 750 euro minder toch de iPad pro 10.5 als mijn daily driver te gaan gebruiken. De iPad pro 2018 gaat retour.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

WouterL schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:02:
Ik heb besloten om voor 750 euro minder toch de iPad pro 10.5 als mijn daily driver te gaan gebruiken. De iPad pro 2018 gaat retour.
Oke, staat genoteerd.

• WouterL
Leek me best on topic voor mensen die voor hetzelfde dilemma staan:p

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

WouterL schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:16:
[...]

Leek me best on topic voor mensen die voor hetzelfde dilemma staan:p
Zonder onderbouwing lijkt mij dat voor mensen “die voor het zelfde dilemma staan” juist niet nuttig.

• WouterL
Donstil schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:26:
[...]

Zonder onderbouwing lijkt mij dat voor mensen “die voor het zelfde dilemma staan” juist niet nuttig.
Als je het topic had gevolgd dan waren die dilemma's wel duidelijk. Recap: Alleen YouTube, safari en af en toe casual spelletje. Zeer groot prijsverschil, geen pro dingen doen, 750 euro in de broekzak steken ;)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

WouterL schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:28:
[...]

Als je het topic had gevolgd dan waren die dilemma's wel duidelijk. Recap: Alleen YouTube, safari en af en toe casual spelletje. Zeer groot prijsverschil, geen pro dingen doen, 750 euro in de broekzak steken ;)
Kijk als je dat er nou in had gestopt samen met wat onderbouwing dan hadden mensen er wat aan gehad :)

• WouterL
Donstil schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:31:
[...]

Kijk als je dat er nou in had gestopt samen met wat onderbouwing dan hadden mensen er wat aan gehad :)
We kunnen natuurlijk niet altijd even inhoudelijk en on-topic zijn als jou ;)

• Rivanov
wrong topic

Rivanov wijzigde deze reactie 25-11-2018 14:30 (94%)

• Rivanov
argh weer!!! graag deze post even verwijderen modjes. :)

Rivanov wijzigde deze reactie 25-11-2018 14:40 (157%)

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

freaky35 schreef op zondag 25 november 2018 @ 11:59:
[...]

Ik doe dat dus wel,omdat je dan er zeker van bent,dat een app in ieder geval niet di accu leeg maakt :)
Het is algemeen bekend dat dat, uitzonderingen daargelaten, een negatief effect heeft op de accuduur. Wellicht was dat je al bekend, maar sla je dat gewoon in de wind. ;)

Ik zou het ook erg irritant vinden dat elke app weer opnieuw opstart. Heb je zo’n beest van een tablet waarop heel veel apps in het geheugen passen, ga je dat teniet doen door álles af te sluiten ... :P

• freaky35
gday schreef op zondag 25 november 2018 @ 21:28:
[...]

Het is algemeen bekend dat dat, uitzonderingen daargelaten, een negatief effect heeft op de accuduur. Wellicht was dat je al bekend, maar sla je dat gewoon in de wind. ;)

Ik zou het ook erg irritant vinden dat elke app weer opnieuw opstart. Heb je zo’n beest van een tablet waarop heel veel apps in het geheugen passen, ga je dat teniet doen door álles af te sluiten ... :P
Ach ja ik heb er geen problemen mee :) ,het blijft een beest van een tablet.

Maar het wil wel eens gebeuren dat een app moeilijk doet(door een slechte update ect) en de accu leeg trekt,waardoor er een kans is dat de accu beschadigd,dat zou ik veel vervelender vinden :).

freaky35 wijzigde deze reactie 25-11-2018 21:47 (8%)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

freaky35 schreef op zondag 25 november 2018 @ 21:43:
[...]

Ach ja ik heb er geen problemen mee :) ,het blijft een beest van een tablet.

Maar het wil wel eens gebeuren dat een app moeilijk doet(door een slechte update ect) en de accu leeg trekt,waardoor er een kans is dat de accu beschadigd,dat zou ik veel vervelender vinden :).
Een app die de accu leeg trekt heb ik op iOS nog nooit gehad eigenlijk. Laat staan dat de accu ervan beschadigd.

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True