Dbm12 schreef op zondag 11 november 2018 @ 20:14:
Gisteren ook een 256 GB 11 inch gekocht met pencil en toetsenbord. Ik twijfelde nog over de 12.9 en 11, maar in de winkel vond ik de 12.9 toch echt te groot en te zwaar voor gebruik op werk en op de bank. Nu ik er een dag mee heb gespeeld ben ik er erg tevreden over en ben ik blij dat ik niet voor de 12.9 ben gegaan.
Ik heb echter wel een vervelend probleem waar ik nog niet achter ben wat dit nu is.
Wanneer ik verbonden ben met WiFi stopt dit er soms zomaar mee. Dan krijg ik overal “ERR_CONNECTION_TIMED_OUT” ik ben dan nog wel verbonden met WiFi maar er komt geen druppel internet doorheen. Wellicht een probleem met de DHCP leases.
Fixed IP adres erop gezet helpt echter ook niet.
Eerst dacht ik dat het te maken had met mijn router en ben dan ook geswitched naar een hotspot op mijn mobiel. Echter exact hetzelfde probleem.
Vervolgens heb ik ook nog de WiFi instellingen gereset (netwerk settings resetten) maar ook dit helpt niet het probleem blijft optreden.
Een simpele WiFi uit, WiFi aan lost het probleem tijdelijk op, maar Ik baal hier wel een beetje van. Herkend iemand dit probleem? Het lijkt mij een software probleem gezien het aan en uitzetten van WiFi het probleem oplost maar goed, dit zou natuurlijk niet mogen gebeuren.
Edit:
Op internet lees ik dat het mogelijk te maken heeft met de routeringstabellen op de iPad die “Whacky” zijn, maar een oplossing hiervoor staat er niet bij.
Inmiddels een update op dit geheel want ik heb het probleem opgelost. Alleen weet ik nu nog steeds niet wat de oorzaak of het probleem nu was.
Zoals ik had gezegd dropte mijn internetverbinding zonder dat er aanleiding voor was. Dit was op zowel mijn lokale netwerk als op een gecreeerde hotspot terwijl andere apparaten nergens last van hadden.
Niets leek te helpen als in:
- Netwerk settings resetten verhielp het niet
- router instelling aanpassen naar Apple specified values hielp niet
- opnieuw opstarten hielp niet
- netwerk vergeten hielp niet
- 2.4 of 5 ghz vond het allebei op plaats
- etc
Toen kwam ik een post tegen op internet die meldde dat het opgelost was na een forced restart (1x klikken op volume omhoog, 1x klikken op volume omlaag, aan/uit knop ingedrukt houden tot apple logo te zien was)
En warempel, sinds ik dit heb gedaan is het probleem opgelost! Geen dropped wifi meer..... Voor het geval iemand anders hier ook last van schijnt te hebben.
Baal er alleen van dat ik nog steeds geen flauw idee heb wat er nu aan de hand was, en hoe dit heeft kunnen gebeuren.