Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:34

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Rivanov schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:12:
Opent App Store.. YES! YouTube update.. Installeert update. Nog steeds geen iPad Pro 11" compatibility. |:(
Wat gaat er fout op een 11” dan? Op de 12.9” valt me niks raars op namelijk.
freaky35 schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:06:
De 30watt lader is eigenlijk de lader die erbij geleverd zou moeten worden. Want eigenlijk laad de 18 watt echt te langzaam op.

Het duurt 3 uur voordat de 12.9 iPad vol is met die lader.

Met die 30 watt lader, zou dat de helft worden. En als je een noh sterkere kader erbij koopt dan gaat het nog sneller.

Kortom Apple vertikt het gewoon een degeijke lader mee te leveren.
Ik gebruik deze lader. Die kan via USB-C op 29W opladen, én ik kan m’n andere devices ermee opladen. Het enige nadeel is dat ik nu moet kiezen of ik m’n iPad Pro of m’n iPhone X via USB PD oplaad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vzugk1UiUDm0EPFXXzqwRoHJ/thumb.jpg

https://www.anker.com/pro...rt-5-ports-usb-c/A2053111

[ Voor 59% gewijzigd door gday op 12-11-2018 09:46 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 17:31
gday schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:42:
[...]
Wat gaat er fout op een 11” dan? Op de 12.9” valt me niks raars op namelijk.
Verschillende apps hebben zwarte randen aan de zijkant en benutten het scherm nog niet volledig. Onder andere Netflix en YouTube, maar ook Facebook en Spotify hebben dit. De apps kennen de nieuwe resolutie nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
@gday Bij fullscreen weergave in de YouTube en Netflix app blijft de bovenste balk (WiFi icoon, klok etc) zichtbaar. Het is nog niet aangepast aan de nieuw resolutie.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:17
gday schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:42:

Ik gebruik deze lader. Die kan via USB-C op 29W opladen, én ik kan m’n andere devices ermee opladen. Het enige nadeel is dat ik nu moet kiezen of ik m’n iPad Pro of m’n iPhone X via USB PD oplaad.

[Afbeelding]

https://www.anker.com/pro...rt-5-ports-usb-c/A2053111
Eind november introduceert Anker de Atom PD series - een 27W, 60W en 100W lader met respectievelijk 1,2. en 4 USB-C poorten. Zeker de moeite waard om op te wachten als je een nieuwe charger nodig hebt.
Plaatjes: https://www.theverge.com/...b-c-brick-gallium-nitride

[ Voor 6% gewijzigd door ZiSE op 12-11-2018 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:30
Ik had deze ooit gekocht voor mijn Switch en USB-C battery pack: https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item en gebruik hem nu ook voor m'n iPad Pro. Hij was gister in 1 uurtje vol vanaf de 33%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th_mas
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 19:35
Op de website van Apple staat dat de iPad Pro 12.9 een batterij heeft van 36,71 wattuur, betekent dit dan dat hij met de meegeleverde oplader (van 18 watt) op de helft van zijn kunnen oplaadt? Dat als je een MacBook oplader hebt/koopt (van bijvoorbeeld 55 of 87 watt) hij dus 2x zo snel zal opladen als met de 18 watt oplader?

Sorry voor de wellicht domme vraag, maar ik ben geen kenner op dit gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 20:26
Th_mas schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:12:
Op de website van Apple staat dat de iPad Pro 12.9 een batterij heeft van 36,71 wattuur, betekent dit dan dat hij met de meegeleverde oplader (van 18 watt) op de helft van zijn kunnen oplaadt? Dat als je een MacBook oplader hebt/koopt (van bijvoorbeeld 55 of 87 watt) hij dus 2x zo snel zal opladen als met de 18 watt oplader?

Sorry voor de wellicht domme vraag, maar ik ben geen kenner op dit gebied.
Nee, dat is een manier om de capaciteit van de accu uit te drukken. Als de accu 36,71 wat zou moeten leveren dan is hij in een uur leeg. Uiteraard verbruikt hij veel minder. Dit staat verder los van de maximale snelheid van het opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:29
Maar het klopt wel,dat de bijgeleverde adapter inderdaad veel trager laad.

Deze adapter doet er echt een uur of 3 over om d de accu compleet op te laden.
Die 30 watt lader doet er ongeveer de helft van de tijd minder over,om diezelfde accu vol te krijgen.

Kortom ja het kan dus sneller.

[ Voor 10% gewijzigd door freaky35 op 12-11-2018 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:44
ex87 schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:58:
Ik had deze ooit gekocht voor mijn Switch en USB-C battery pack: https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item en gebruik hem nu ook voor m'n iPad Pro. Hij was gister in 1 uurtje vol vanaf de 33%.
Die is helaas niet meer verkrijgbaar. Welke zou je nu kopen (op amazon)? Tot hoeveel Watt kun je trouwens gaan? Heeft sneller laden negatieve invloed op de levensduur van de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

michaelw1998 schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:49:
[...]

Verschillende apps hebben zwarte randen aan de zijkant en benutten het scherm nog niet volledig. Onder andere Netflix en YouTube, maar ook Facebook en Spotify hebben dit. De apps kennen de nieuwe resolutie nog niet.
Rivanov schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:55:
@gday Bij fullscreen weergave in de YouTube en Netflix app blijft de bovenste balk (WiFi icoon, klok etc) zichtbaar. Het is nog niet aangepast aan de nieuw resolutie.
Op de 12.9" zie ik geen grote zwarte balken aan de randen, maar is alles gewoon beeldvullend. Maar als ik overschakel op de fullscreen-weergave blijft de statusbalk inderdaad wel zichtbaar. Dat was me eerder ook opgevallen maar ik stoorde me er eigenlijk niet aan. :) Het leek me zelfs best handig.
ZiSE schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:22:
[...]

Eind november introduceert Anker de Atom PD series - een 27W, 60W en 100W lader met respectievelijk 1,2. en 4 USB-C poorten. Zeker de moeite waard om op te wachten als je een nieuwe charger nodig hebt.
Plaatjes: https://www.theverge.com/...b-c-brick-gallium-nitride
Nice! Dan ga ik zéker op de PD 4 wachten inderdaad. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
@gday De 12.9" heeft ook geen andere verhouding gekregen. De 11" wel. Dit zie je met name als je in de app switcher zit. De apps die nog niet geoptimaliseerd zijn, hebben dan aan de boven- en onderzijde een dunne zwarte balk.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
derhenno schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:37:
[...]

Die is helaas niet meer verkrijgbaar. Welke zou je nu kopen (op amazon)? Tot hoeveel Watt kun je trouwens gaan? Heeft sneller laden negatieve invloed op de levensduur van de accu?
Ik heb ergens gelezen dat het stopt bij 30W op de iPad Pro, dit artikel heeft wat leuke linkjes voor nu: https://www.redmondpie.co...r-here-are-the-best-ones/

Je andere vraag durf ik niet te beantwoorden eigenlijk, maar voor zover ik weet ondersteund de iPad gewoon fast charging.

Edit: https://appleinsider.com/...ws-usb-3-lightning-cables (gaat wel over de oude iPad Pro) maar goed, 29W is dus het maximale, daarna kan je nog steeds prima je W's er heensturen, maar accepteert hij het gewoon niet meer.

[ Voor 18% gewijzigd door ex87 op 12-11-2018 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
derhenno schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:37:
[...]

Elke Anker kan ik adviseren - zeer goede ervaringen mee. Op dit moment zou ik wachten op de nieuwe chargers - zie mijn post stukje hoger.
Zit geen limiet aan - je kunt de 87W van de Apple Macbook Pro pakken of de nieuwe 100W van Anker; geen impact op je accu (en ja daar is een hoop discussie over).
Apple Support: https://support.apple.com/en-us/HT209186#charge

Mbt displays - ik heb deze gekocht voor aansluiten van de iPad op externe displays https://www.amazon.de/gp/product/B07925J6GY/ - werkt als verwacht waarbij de het display alleen volledige wordt gebruikt bij het afspelen van video. De interface van de iPad schaalt niet mee.

[ Voor 22% gewijzigd door ZiSE op 12-11-2018 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
ZiSE schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:52:
[...]

Elke Anker kan ik adviseren - zeer goede ervaringen mee. Op dit moment zou ik wachten op de nieuwe chargers - zie mijn post stukje hoger.
Zit geen limiet aan - je kunt de 87W van de Apple Macbook Pro pakken of de nieuwe 100W van Anker; geen impact op je accu (en ja daar is een hoop discussie over).
Apple Support: https://support.apple.com/en-us/HT209186#charge

Mbt displays - ik heb deze gekocht voor aansluiten van de iPad op externe displays https://www.amazon.de/gp/product/B07925J6GY/ - werkt als verwacht waarbij de het display alleen volledige wordt gebruikt bij het afspelen van video. De interface van de iPad schaalt niet mee.
Dat ligt er maar net aan waar deze accu's voor gemaakt zijn.

Met het snellere laden komt er ook meer hitte vrij ,dat moet wel weg kunnen.
Echter kan dat kan lastig zijn in zo'n dun apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
freaky35 schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:12:
[...]

Dat ligt er maar net aan waar deze accu's voor gemaakt zijn.

Met het snellere laden komt er ook meer hitte vrij ,dat moet wel weg kunnen.
Echter kan dat kan lastig zijn in zo'n dun apparaat.
Accu van de iPad hebben we het hierover toch ;)
Ik laad iPads en iPhone's al jaren met grootst mogelijke capaciteit lader en dat zonder issues. De Apple devices pakken de max capaciteit die men kan verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Ik denk dat iOS het wel goed regelt en ik mag toch hopen dat Apple goed accu's gebruikt.
Echter, het zijn en blijven lithium accu's daar moet je toch mee uitkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:13
ZiSE schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:20:
[...]

Accu van de iPad hebben we het hierover toch ;)
Ik laad iPads en iPhone's al jaren met grootst mogelijke capaciteit lader en dat zonder issues. De Apple devices pakken de max capaciteit die men kan verwerken.
Apple bepaalt wat de maximum laadstroom van de iPad is.
De iPad zelf maakt dus uit hoe snel de accu opgeladen wordt en niet de lader.
Je kunt bij wijze van spreken, wel een 500W lader eraan hangen maar dat wil nog niet zeggen dat dit ook gaat werken en de accu binnen vijf minuten vol zal zitten.
Enige flexibiliteit in de laders is er dus wel maar tegelijkertijd is er ook een maximum grens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vliegenmepper
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 14:50
HoppyF schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:56:
Over de 64GB of 256GB discussie.
Hoeveel vrije ruimte is er eigenlijk beschikbaar op een iPad pro 11 64GB?
Standaard uit de doos bedoel ik dus zonder dat je je eigen apps e.d. hebt teruggezet.
IOS 12 plus de standaard apps zullen ook wel wat ruimte innemen.
Met zo min mogelijk erop blijft er ongeveer 56GB over voor eigen gebruik. Pin me niet op het exacte getal vast, maar als ik naar mijn eigen apps kijk en die eraf haal blijft er zo'n 56GB over.

Heb zelf ook een 64GB en is voor mij meer dan genoeg. Ik stream het meeste en als ik apps niet meer gebruik gooi ik ze eraf. Ter vergelijking op mijn 3 jaar oude MacBook heb ik "slechts" 48GB gebruikt.
gday schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:45:

Op de 12.9" zie ik geen grote zwarte balken aan de randen, maar is alles gewoon beeldvullend. Maar als ik overschakel op de fullscreen-weergave blijft de statusbalk inderdaad wel zichtbaar. Dat was me eerder ook opgevallen maar ik stoorde me er eigenlijk niet aan. :) Het leek me zelfs best handig.
Ik heb bij sommige apps wel last van zwarte randen rondom. Ze zijn niet heel groot (millimeter of 4?) maar ik vind het wel storend. Hopen dat de updates snel komen.

[ Voor 27% gewijzigd door vliegenmepper op 12-11-2018 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:19
De update van Netflix van zojuist fixed het border issue voor de 11” gelukkig, dat er maar veel updates mogen volgen.

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
Rivanov schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:47:
@gday De 12.9" heeft ook geen andere verhouding gekregen. De 11" wel. Dit zie je met name als je in de app switcher zit. De apps die nog niet geoptimaliseerd zijn, hebben dan aan de boven- en onderzijde een dunne zwarte balk.
Ik denk dat het niet alleen om de verhoudingen gaat, maar ook om de resolutie. Er lijkt wel een verschil te zitten in de balken.

Ik heb net even wat onderzoek gedaan naar de resolutie en verhoudingen van alle iPads die er uitgebracht zijn. Op de 11" na zijn ze allemaal 4:3.

De meest gebruikte resolutie is 2048x1536. Deze wordt door alle 7,9" en 9,7" modellen gebruikt (non-retina even buiten beschouwing gelaten). Op de 11" herken je apps die op deze resolutie draaien zo door de zwarte balken zowel onder als boven als links en rechts. Vermoedelijk op de 12,9" ook.
Maar er zijn ook apps die wel bijna het volledige scherm gebruiken, zoals de Youtube app, maar die toch een klein balkje laten zien. Ik heb het idee dat deze wel is geoptimaliseerd voor de 10,5" pro en dat daar die kleine zwarte balk vandaan komt. De 10,5" en 11" hebben in één dimensie namelijk hetzelfde aantal pixels, namelijk 2224x1668 vs. 2388x1668.

Overigens ondersteunen de meeste apps en spellen bij mij nog helemaal geen 'pro'-resolutie.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
12.9 Teardown (wat een power in die smalle strip)

https://www.youtube.com/watch?v=lokOil3pkdY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Zoals verwacht zit het ding echt volgepropt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
75% speakers en accu, 25% rauwe power...wow ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:49
Dbm12 schreef op zondag 11 november 2018 @ 20:14:
Gisteren ook een 256 GB 11 inch gekocht met pencil en toetsenbord. Ik twijfelde nog over de 12.9 en 11, maar in de winkel vond ik de 12.9 toch echt te groot en te zwaar voor gebruik op werk en op de bank. Nu ik er een dag mee heb gespeeld ben ik er erg tevreden over en ben ik blij dat ik niet voor de 12.9 ben gegaan.

Ik heb echter wel een vervelend probleem waar ik nog niet achter ben wat dit nu is.

Wanneer ik verbonden ben met WiFi stopt dit er soms zomaar mee. Dan krijg ik overal “ERR_CONNECTION_TIMED_OUT” ik ben dan nog wel verbonden met WiFi maar er komt geen druppel internet doorheen. Wellicht een probleem met de DHCP leases.
Fixed IP adres erop gezet helpt echter ook niet.
Eerst dacht ik dat het te maken had met mijn router en ben dan ook geswitched naar een hotspot op mijn mobiel. Echter exact hetzelfde probleem.

Vervolgens heb ik ook nog de WiFi instellingen gereset (netwerk settings resetten) maar ook dit helpt niet het probleem blijft optreden.

Een simpele WiFi uit, WiFi aan lost het probleem tijdelijk op, maar Ik baal hier wel een beetje van. Herkend iemand dit probleem? Het lijkt mij een software probleem gezien het aan en uitzetten van WiFi het probleem oplost maar goed, dit zou natuurlijk niet mogen gebeuren.

Edit:
Op internet lees ik dat het mogelijk te maken heeft met de routeringstabellen op de iPad die “Whacky” zijn, maar een oplossing hiervoor staat er niet bij.
Inmiddels een update op dit geheel want ik heb het probleem opgelost. Alleen weet ik nu nog steeds niet wat de oorzaak of het probleem nu was.

Zoals ik had gezegd dropte mijn internetverbinding zonder dat er aanleiding voor was. Dit was op zowel mijn lokale netwerk als op een gecreeerde hotspot terwijl andere apparaten nergens last van hadden.

Niets leek te helpen als in:

- Netwerk settings resetten verhielp het niet
- router instelling aanpassen naar Apple specified values hielp niet
- opnieuw opstarten hielp niet
- netwerk vergeten hielp niet
- 2.4 of 5 ghz vond het allebei op plaats
- etc

Toen kwam ik een post tegen op internet die meldde dat het opgelost was na een forced restart (1x klikken op volume omhoog, 1x klikken op volume omlaag, aan/uit knop ingedrukt houden tot apple logo te zien was)

En warempel, sinds ik dit heb gedaan is het probleem opgelost! Geen dropped wifi meer..... Voor het geval iemand anders hier ook last van schijnt te hebben. _/-\o_

Baal er alleen van dat ik nog steeds geen flauw idee heb wat er nu aan de hand was, en hoe dit heeft kunnen gebeuren.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Dbm12 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:43:
[...]

Inmiddels een update op dit geheel want ik heb het probleem opgelost. Alleen weet ik nu nog steeds niet wat de oorzaak of het probleem nu was.

Zoals ik had gezegd dropte mijn internetverbinding zonder dat er aanleiding voor was. Dit was op zowel mijn lokale netwerk als op een gecreeerde hotspot terwijl andere apparaten nergens last van hadden.

Niets leek te helpen als in:

- Netwerk settings resetten verhielp het niet
- router instelling aanpassen naar Apple specified values hielp niet
- opnieuw opstarten hielp niet
- netwerk vergeten hielp niet
- 2.4 of 5 ghz vond het allebei op plaats
- etc

Toen kwam ik een post tegen op internet die meldde dat het opgelost was na een forced restart (1x klikken op volume omhoog, 1x klikken op volume omlaag, aan/uit knop ingedrukt houden tot apple logo te zien was)

En warempel, sinds ik dit heb gedaan is het probleem opgelost! Geen dropped wifi meer..... Voor het geval iemand anders hier ook last van schijnt te hebben. _/-\o_

Baal er alleen van dat ik nog steeds geen flauw idee heb wat er nu aan de hand was, en hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Vorige week toen ik mijn 12.9 pro binnen kreeg ook WiFi drops.
Ik heb toen precies hetzelfde gedaan als jij,ik heb er tot nu toe geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-07 23:28

Ad-

GPS werkt alleen bij een Cellular-versie van de ipAd. Toch zei de Media Markt verkoper: als je data koppelt met je telefoon neemt hij ook de GPS (coordinaten) over van de telefoon. Dus koop de WIfi-only versie maar. Dat gedaan en inderdaad: dat werkt niet, ook niet met verschillende navigatie apps. Wat mij betreft zoals verwacht. Nieuwe ipAd besteld (nu met GPS). De oude ingericht en backup op iCloud gemaakt. Daarna terug naar fabrieksinstelling. Ondertussen geruild voor het nieuwe exemplaar. Restore vanaf iCloud. Klaar. Mooi dat je bij MM de spullen zo gemakkelijk terug kunt brengen.

Het kan me niet schelen dat ik een lemming ben.... ik -- ga -- niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Laatst online: 22:49
freaky35 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:32:
[...]

Vorige week toen ik mijn 12.9 pro binnen kreeg ook WiFi drops.
Ik heb toen precies hetzelfde gedaan als jij,ik heb er tot nu toe geen last meer van gehad.
Het blijft een vaag probleem though.... ben nog steeds benieuwd wat het nu was.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:55
Nog steeds geen app bij mij, op Reddit na, die de nieuwe resolutie/aspect ratio ondersteunt.

[ Voor 4% gewijzigd door WouterL op 13-11-2018 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:00
Ad- schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:38:
GPS werkt alleen bij een Cellular-versie van de ipAd. Toch zei de Media Markt verkoper: als je data koppelt met je telefoon neemt hij ook de GPS (coordinaten) over van de telefoon. Dus koop de WIfi-only versie maar. Dat gedaan en inderdaad: dat werkt niet, ook niet met verschillende navigatie apps. Wat mij betreft zoals verwacht. Nieuwe ipAd besteld (nu met GPS). De oude ingericht en backup op iCloud gemaakt. Daarna terug naar fabrieksinstelling. Ondertussen geruild voor het nieuwe exemplaar. Restore vanaf iCloud. Klaar. Mooi dat je bij MM de spullen zo gemakkelijk terug kunt brengen.
Maar de MM medewerker had wel een beetje gelijk, met het gebruik van maps en find my friends, gebruikt de iPad de GPS data van de iPhone.
maar dedicated apps die GPS gebruiken werken inderdaad niet op de WiFi iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Ik heb een vraagje aan de 12,9" eigenaren. Hoe worden apps weergegeven die niet geoptimaliseerd zijn voor het grotere scherm? Worden deze uitvergroot, of draaien deze met zwarte balken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
Had de 12.9” iPad 1TB in bestelling voor 27nov-4dec. Bleek ineens op voorraad, dus geannuleerd en morgen afhalen. Krijg vrijdag de Apple Watch uit China, ook al eerder dan aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Jeroen O schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 21:02:
Ik heb een vraagje aan de 12,9" eigenaren. Hoe worden apps weergegeven die niet geoptimaliseerd zijn voor het grotere scherm? Worden deze uitvergroot, of draaien deze met zwarte balken?
Zwarte balken van enkele millimeters rondom, dus langs alle vier de zijdes.

[ Voor 3% gewijzigd door gday op 13-11-2018 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:34

The Chosen One

Zie signature!

Ligt aan de app. Kan ook centimeters zijn.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

The Chosen One schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 23:01:
Dat heb ik bij geen enkele app gezien? Dat zijn dan zeker apps die überhaupt geen iPad ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:34

The Chosen One

Zie signature!

Apps die gewoon 9.7" ondersteunen maar geen 12.9" nog.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
Bedankt voor jullie reacties. Bij de 12,9” is het dus niet anders dan bij de 11”.

Ik ben erg blij met mijn nieuwe iPad, maar ik ben erg teleurgesteld hoe weinig games zijn geoptimaliseerd voor de grotere schermen.

Ik heb iets van 200 games op mijn iPad staan en daarvan zijn er slechts 5 geoptimaliseerd voor grotere schermen. 3 voor 11” en 2 voor 10,5”.

Aangezien de 12,9” en de 10,5” al wat langer op de markt zijn, had ik hier meer van verwacht.
Helemaal zuur is dat je wel heel veel updates voorbij ziet komen met ondersteuning voor de Xs (max) en Xr. Waarom dan niet gelijk iPad pro ondersteuning?

Bij gewone apps gaat dit gelukkig wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
The Chosen One schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 23:01:
Klopt, inderdaad er zit groot verschil in de apps hoe groot ze weergeven worden,het is mij wel duidelijkst lang niet alle apps het scherm vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:00
Ik gebruik inFuse4 pro, veel voor het kijken van series en films,
maar ook op de Pro 12,9" geeft deze balken links en rechts, maar bleek er al een tijd een betere versie te zijn inFuse 5 pro, (nieuwe aanschaf, jammer) die ook nog vandaag is ge-update voor de nieuwe iPads.

Ben er wel achter, dat alhoewel de iPad pro 2018, zonder problemen, hoge resolutie MKV's afspeelt (35GB)
maar de accu is daar minder blij mee O-)

[ Voor 21% gewijzigd door absrnd op 14-11-2018 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Jeroen O schreef op woensdag 14 november 2018 @ 07:45:
Bedankt voor jullie reacties. Bij de 12,9” is het dus niet anders dan bij de 11”.

Ik ben erg blij met mijn nieuwe iPad, maar ik ben erg teleurgesteld hoe weinig games zijn geoptimaliseerd voor de grotere schermen.

Ik heb iets van 200 games op mijn iPad staan en daarvan zijn er slechts 5 geoptimaliseerd voor grotere schermen. 3 voor 11” en 2 voor 10,5”.

Aangezien de 12,9” en de 10,5” al wat langer op de markt zijn, had ik hier meer van verwacht.
Helemaal zuur is dat je wel heel veel updates voorbij ziet komen met ondersteuning voor de Xs (max) en Xr. Waarom dan niet gelijk iPad pro ondersteuning?

Geldt dat ook voor tekenprogramma's?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Ik heb niet zoveel tekenprogramma’s.

Ik Sketchbook pro van Autodesk. Deze is wel voor de pro geoptimaliseerd, maar nog niet voor de 11”. Je hebt dus nog een hele smalle balk.

Verder klieder ik nog wel eens wat in Notability. Deze is wel 11”, maar dat is meer een notitie app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
absrnd schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:42:
maar ook op de Pro 12,9" geeft deze balken links en rechts, maar bleek er al een tijd een betere versie te zijn , (nieuwe aanschaf, jammer) die ook nog vandaag is ge-update voor de nieuwe iPads.

Ben er wel achter, dat alhoewel de iPad pro 2018, zonder problemen, hoge resolutie MKV's afspeelt (35GB)
Hardware zal wel een stuk harder moeten werken met 4k,zeker als de ipad ook nog transcoding moet doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35

Ik vermoed omdat die toch minder gangbaar zijn?
Dat is een invulling van mij hoor,het is nergens op gebaseerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-07 23:28

Ad-

Noem eens wat geoptimaliseerde games als je wilt...

Het kan me niet schelen dat ik een lemming ben.... ik -- ga -- niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tipex
Ad- schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:23:
[...]

Ik ken zelf alleen de beide Alto’s games en Bean Dreams. Vrees dat heel veel gouden oudjes geen update gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar Photoshop die volgend jaar dus ook naar de iPad (Pro) gaat komen.

Maar tegelijkertijd ben ik bang dat het als een downgrade zal voelen als je een Wacom Intuos Pro gewend bent.

Vooral de custom buttons zijn dingen waar ik waarden aan hecht tijdens het retouchen en ben benieuwd hoe de ergonomie is van een iPad als je >3 uur bezig bent.

Zijn er hier trouwens ook mensen die hun iPad hebben gekalibreerd?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegenmepper
Ik ben er nog niet achter hoe ik screenshots kan maken. Volgens allerlei websites en YouTube video’s is het heel simpel. Aanknop en bovenste volume knop gelijktijdig indrukken en voila. (Zie link: https://www.imore.com/how-take-screenshot-ipad-pro-2018)

Maar bij mij werkt dit niet. Als ik ze kort ingedrukt hou gebeurt niets en bij lang indrukken wil de iPad zich afsluiten. Zijn er meer met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
aan/uit knop en volume/omhoog knop ingehouden,werkt gewoon bij mij voor een screenshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ben benieuwd. Morgen mijn 12,9 ophalen bij de Apple Store in Amsterdam.

Had hiervoor een 10,5” maar de 12,9 lonkte altijd i.v.m het scherm maar ik kocht hem nooit vanwege de maat. Ga er nu toch maar eens voor :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
Ad- schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:23:
[...]

Geoptimaliseerd voor 11":
Crossy Road
Hearts++
Hidden Folks

Geoptimaliseerd voor 10,5" en vermoedelijk ook 12,9"
ATC Voice
Train Conductor World
freaky35 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:25:
[...]

Ik vermoed omdat die toch minder gangbaar zijn?
Dat is een invulling van mij hoor,het is nergens op gebaseerd :)
Ik heb diverse games, variërend van oud tot nieuw, van free-to-play tot premium, van duur tot goedkoop, van vreemd tot zeer gangbaar.

Enkele spellen uit de games top 100 uit de app store die ik heb: Hitman Sniper, Rollercoaster Tycoon classic, The Talos Principle, The Room (alle delen), Stardew Valley, Monument Valley (1 en 2), Motorsport Manager 3, Steamworld Heist, Don't starve, Pocket City, GRID Autosport, Civilization 6, Real Racing 3, FTL.

Allemaal geen iPad Pro support. Bij spellen die al drie jaar geen update hebben gehad is het logisch. Maar zelfs hagelnieuwe games zoals Stardew Valley hebben geen iPad Pro support.
En spellen zoals Civilization 6 en Talos Principle zou ik heel graag op volledig scherm willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
YouTube update! En nog geen iPad Pro 11" ondersteuning...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xilantof
  • Laatst online: 22:38

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Donstil schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:25:
Nou ben benieuwd. Morgen mijn 12,9 ophalen bij de Apple Store in Amsterdam.

Had hiervoor een 10,5” maar de 12,9 lonkte altijd i.v.m het scherm maar ik kocht hem nooit vanwege de maat. Ga er nu toch maar eens voor :)
Ik zit er stiekem ook aan te denken mijn 10,5" te upgraden naar de 12,9". De iPad wordt ontzettend intensief gebruikt, ook voor foto-editing en ik denk dat ik het grotere formaat erg fijn zal vinden.

Fotonerd

• Tim14ww
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 09:55
Gister een 11" pro binnen gekregen. Kom van een normale iPad (2017), man dat scherm :9~

Nu op zoek naar een pencil, onbegrijpelijk dat ze buiten de 3 randstad stores nergens te krijgen zijn..
[b]Tim14ww schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:30:
Nu op zoek naar een pencil, onbegrijpelijk dat ze buiten de 3 randstad stores nergens te krijgen zijn..
Is die Pencil bij Apple zo te krijgen? Want die wil ik achteraf toch maar zit niet in mijn bestelling.

Edit: Nevermind, is te bestellen met ophalen vandaag, dus maar gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 15-11-2018 12:16 ]

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Yucko

One clown to rule them all !

Tim14ww schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:30:
Gister een 11" pro binnen gekregen. Kom van een normale iPad (2017), man dat scherm :9~

:? Bij de Amac (iig in Sittard) hadden ze hem gewoon hoor

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Kuif
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 11:09
maar ook op de Pro 12,9" geeft deze balken links en rechts, maar bleek er al een tijd een betere versie te zijn inFuse 5 pro, (nieuwe aanschaf, jammer) die ook nog vandaag is ge-update voor de nieuwe iPads.

Is het verschil in kwaliteit ook te zien met Infuse op de Pro? Ben benieuwd of de Pro 12.9" (4K) UHD mkv's kan afspelen met zichtbaar verbeterde beeldweergave.

• Rivanov

Jup. Sinds gisteren is Infuse 5.9 uitgekomen met ondersteuning voor de nieuwe iPad Pro's. :)
Begin 2019 komt Infuse 6.0 uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
Leuk,ik zat er aan te denken die app te kopen,omdat dat nog de enige streaming app is die voor pro’s geoptimaliseerd is.

Maar dan kan ik die oude dus beter niet kopen,omdat die geen upgrade krijgt waarschijnlijk.
Mooi geld verdienen voor die app ontwikkelaar.

[ Voor 3% gewijzigd door freaky35 op 15-11-2018 20:44 ]

• tipex
freaky35 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 18:04:
Leuk,zat er aan te denken die app te kopen,omdat dat nog volgens de enige streaming app is die voor pro’s geoptimaliseerd is.

Maar dan kan ik die oude dus beter niet kopen,omdat die geen upgrade krijgt waarschijnlijk,mooi geld verdienen voor die app ontwikkelaar.
Plex is ook geschikt voor de nieuwe pro’s

• freaky35
Bedankt voor de tip!,dan ga ik die eens uitproberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
De Netflix app is nu in elk geval wel geoptimaliseerd voor de pro,sinds de laatste update

Verwijderd

Kan ik aannemen dat de kans dat de iPad Pro 2018 dit jaar in de aanbiedingen valt tijdens Black Friday klein is? Of is het voorgaande jaren ook wel eens voorgekomen dat nieuwe modellen korting krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Apple en aanbiedingen,ik zou er niet op rekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doll
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-03 13:23
Daar zou ik zeker niet vanuit gaan, Apple doet nooit de nieuwste producten in de aanbieding.
Daarvoor zou je bij het vorige model moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doll
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-03 13:23
Er is ondertussen ook uit meerdere reviews gekomen dat de 2GB extra ram in de 1TB versies puur voor het managen van de SSD is.
Hier zul je dus geen verschil in merken ten opzichte van de 4GB in de 64,256 en 512GB versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Yucko

One clown to rule them all !

freaky35 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 18:04:
Leuk,ik zat er aan te denken die app te kopen,omdat dat nog de enige streaming app is die voor pro’s geoptimaliseerd is.

Maar dan kan ik die oude dus beter niet kopen,omdat die geen upgrade krijgt waarschijnlijk.
Mooi geld verdienen voor die app ontwikkelaar.
Deze ontwikkelaar heeft 2 vormen;
  • eenmalige aankoop, waarbij alleen minor version upgrades (v5.x) inbegrepen zijn
  • abo vorm (maandelijks, jaarlijks) waarbij ook nieuwe mayor versions inbegrepen zijn
Je bent vrij om te kiezen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Yucko op 16-11-2018 09:10 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Zeker, maar ik wel totdat 1 van andere apps, pro ondersteuning heeft.

Edit: Ik heb nu Plex server op mijn NAS staan en ook op de iPad,maar wat werkt dat mooi zeg,kwaliteit van het afspelen van video bestanden is echt top.

En hoe meer ik mijn pro gebruik,hoe beter ik het ding ga vinden😀

[ Voor 75% gewijzigd door freaky35 op 16-11-2018 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vliegenmepper
Ben er ondertussen achter waarom ik geen screenshots kan maken. Ik heb er een paar apps van m'n werk op staan die het maken van screenshots onmogelijk maakt...

Soms is het zo simpel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tipex
vliegenmepper schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 12:33:
Ben er ondertussen achter waarom ik geen screenshots kan maken. Ik heb er een paar apps van m'n werk op staan die het maken van screenshots onmogelijk maakt...

Soms is het zo simpel...
Het komt hoogstwaarschijnlijk niet door de apps maar doordat je iPad beheerd wordt door je werk en dan kan het maken van screenshots op device nivo uitgeschakeld worden.

Allow screen capture: When this option is turned off, users are unable to save a screenshot of the display.*

In other words, in enterprise deployments where the "customer" owns the iPads (or requires employee-owned devices to be configured by IT) screen capture can be suppressed at a device level.

It's also possible to detect if screen capture has happened and to record this (so perhaps a manager can pay a friendly visit).

It is not possible to suppress screen capture under program control. Apple prefers to exercise tight control and grudgingly yields a bit to enterprises. It doesn't yield much to developers. (How do you like being a sharecropper on Apple's plantations?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Heel blij met mijn iPad, maar na het zien van dit filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=hUBsxCcJeUc

ga ik voor mobiel gebruik toch maar ff kijken voor een all metal case voor in de rugzak (fabrikanten: lezen jullie mee?) :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
WoW wtf,,hij kan ehm gewoon buigen met de hand,dat is nog erger als wat ik verwacht had op dat vlak :X :X

[ Voor 39% gewijzigd door freaky35 op 16-11-2018 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark-NL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-07 16:23
derhenno schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 19:05:
Heel blij met mijn iPad, maar na het zien van dit filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=hUBsxCcJeUc

ga ik voor mobiel gebruik toch maar ff kijken voor een all metal case voor in de rugzak (fabrikanten: lezen jullie mee?) :9
Is een flightcase wat voor je? :)
http://www.videohouse.nl/...tcase_laser_trolley_G.jpg

De volgende iPad wordt nog lichter, nog platter, nog sneller, nog ..... euhh .... duurder 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Mark-NL schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 09:36:
[...]

Is een flightcase wat voor je? :)
http://www.videohouse.nl/...tcase_laser_trolley_G.jpg

De volgende iPad wordt nog lichter, nog platter, nog sneller, nog ..... euhh .... duurder 8)7
Dank voor de tip, maar wil toch echt stalen wanden van 5mm dik (minimaal) :P :P :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Th_mas
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 19:35
derhenno schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 10:53:
[...]

Dank voor de tip, maar wil toch echt stalen wanden van 5mm dik (minimaal) :P :P :P
Hij buigt misschien sneller dat je zou denken maar aan de andere kant.. Tenzij je van plan bent om structureel op je rugzak te gaan zitten zie ik niet in hoe je iPad (in real life) zou kunnen buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Ben ik blij dat ik een travel backpack heb met dedicated iPad vak! (Voor de mensen met interesse: https://www.bol.com/nl/p/...I-QC5Ktg.1.3.ProductTitle)

Ik vlieg zo'n 15x per jaar en wilde toch wel wat bescherming voor al me apparatuur los van elkaar, als ik dat filmpje zo zie ben ik blij dat ik het gedaan heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
Dan nog mag de ipad zelf nog meer beschermd worden.

De druk die toch op het scherm komt te staan (zeker als je de 12.9 inch hebt)in een rugzak.

Als het ding daadwerkelijk zo makkelijk buigt.
Dan mag je de ipad zelf wel in een hard cover stoppen ( iets van bv polycarb bv)om deze te beschermen daartegen.

[ Voor 8% gewijzigd door freaky35 op 17-11-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:31

swv

Ik heb een vrij harde laptop hoes van Case Logic waar ik mijn 12.9” iPad in stop. Deze stop ik in een rugzak met daarbij een lompe Windows laptop van t werk. Lijkt me erg sterk dat die combinatie gaat buigen. Moet er wel bij zeggen dat ik er op let dat de iPad wel de ruimte heeft vanwege allerlei accessoires die in een ander vak zitten maar nog wel tegen van alles en nog wat aandrukken. Ik ben nou eenmaal uber voorzichting.

Wel verbazingwekkend hoe snel de iPad buigt in dat filmpje idd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Toch de iPad pro 11 ingeruild voor een 12.9 variant. Kon m niet laten liggen toen hij wel erg voordelig voorbijkwam op v&a... een 12.9 4g 256gb variant voor 1100!

[ Voor 12% gewijzigd door WouterL op 17-11-2018 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Dat is voor deze iPad wel een erg goede deal😊

[ Voor 3% gewijzigd door freaky35 op 17-11-2018 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:53
vliegenmepper schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 12:33:

Soms is het zo simpel...
Soms kun je het beheer er heel eenvoudig af halen. Moet je daarna wel weer bij de betreffende it medewerker langs gaan om het er weer op te laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bijvoorbeeld de OWA app gebruiken i.p.v. Exchange native in iOS. Dan hebben ze geen controle over je device :)

(Al lijkt mijn dit hierboven meer een ADM situatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Zeker een goede deal. Ga alleen geen gebruik maken van 4g en ook niet van 256gb. :p Misschien downgraden met een andere tweaker..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derhenno
freaky35 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 12:38:
Dan nog mag de ipad zelf nog meer beschermd worden.

De druk die toch op het scherm komt te staan (zeker als je de 12.9 inch hebt)in een rugzak.

Als het ding daadwerkelijk zo makkelijk buigt.
Dan mag je de ipad zelf wel in een hard cover stoppen ( iets van bv polycarb bv)om deze te beschermen daartegen.
Zodra de iPad buiten de deur komt zit ie in de hardst beschikbare cover...eens kijken waar de fabrikanten mee komen. Ben sowieso altijd voorzichtig met elektronische apparatuur maar voor deze prijs al helemaal ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vliegenmepper
Dancing_Animal schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 13:39:
[...]

Soms kun je het beheer er heel eenvoudig af halen. Moet je daarna wel weer bij de betreffende it medewerker langs gaan om het er weer op te laten zetten.
Het is er heel simpel af te halen en ik kan het er zelf weer opzetten. Dus opzich is er geen probleem. Ik ben vooral blij dat ik de oorzaak weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-07 20:20
Ben ik de eerste met dit probleem met mijn nieuwe iPad pro? Ik heb ongeveer 325 apps geïnstalleerd, maar ik zie niet meer dan 300 apps, oftewel 15 pagina’s met per pagina 20 apps. De apps verschijnen ook niet in settings - apps. Als ik de naam intik in het search veld zie ik de missende apps wel, en kan ik ze ook opstarten. Maar ik kan ze dus ook niet - als ik dat zou willen - verwijderen. Herkent iemand dit? En is hier een oplossing voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
325 apps hee. Kolere 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:21
@CheopsChefren oplossing minder apps installeren.Paar verwijderen moet toch lukken.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Laatst online: 20:59
CheopsChefren schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 18:59:
Ben ik de eerste met dit probleem met mijn nieuwe iPad pro? Ik heb ongeveer 325 apps geïnstalleerd, maar ik zie niet meer dan 300 apps, oftewel 15 pagina’s met per pagina 20 apps. De apps verschijnen ook niet in settings - apps. Als ik de naam intik in het search veld zie ik de missende apps wel, en kan ik ze ook opstarten. Maar ik kan ze dus ook niet - als ik dat zou willen - verwijderen. Herkent iemand dit? En is hier een oplossing voor?
Bij oudere iPhones was 15 pagina`s gewoon de max. Zal hier dan ook wel zo zijn. Niet zozeer een probleem maar een ontwerpbeslissing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
YouTube app heeft ook een update gehad,geeft nu ook schermvullend beeld met de pro,deed die volgens mij nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
freaky35 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 21:42:
YouTube app heeft ook een update gehad,geeft nu ook schermvullend beeld met de pro,deed die volgens mij nog niet.
Hier geen update op m'n iPad Pro 11. Nog steeds de topbar in beeld bij full-screen weergave in YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Je hebt gelijk dat is hier ook zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
Okay, het is dus een ontwerpbeslissing. Maar dat neemt niet weg, weer een beperking op een PRO iPad. En ja, het zijn veel APS, maar ik kan ze niet eens meer verwijderen. Alles boven de 300 aps kan je niet managen, en dat vind ik, ik, een slecht ontwerp. Al zou ik 1000 apps op mijn iPad willen installeren, ik zou daarin niet tegengehouden moeten worden door het os.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
CheopsChefren schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 23:14:
Okay, het is dus een ontwerpbeslissing. Maar dat neemt niet weg, weer een beperking op een PRO iPad. En ja, het zijn veel APS, maar ik kan ze niet eens meer verwijderen. Alles boven de 300 aps kan je niet managen, en dat vind ik, ik, een slecht ontwerp. Al zou ik 1000 apps op mijn iPad willen installeren, ik zou daarin niet tegengehouden moeten worden door het os.
Zie je de ontbrekende apps wel als je folders gebruikt om de apps te groeperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
Ik zie de apps helemaal niet. Allen als ik de app naam in de zoekbar invoer zie ik het icon, en dan kan ik de app opstarten. Maar niet verwijderen. En ook in de lijst met apps van de settings zijn de apps boven de 300 niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:14
Ook niet via iTunes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cekstuffertz
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-12-2024
Als je al je apps in folders stopt kun je meer apps zien. Op iPhones kon je dan 364 apps kwijt, bij iPads ligt dit getal volgens mij hoger. Je hebt dus twee opties:

1) Apps verwijderen
2) Apps in folders stoppen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroen O
CheopsChefren schreef op zondag 18 november 2018 @ 09:41:
Ik zie de apps helemaal niet. Allen als ik de app naam in de zoekbar invoer zie ik het icon, en dan kan ik de app opstarten. Maar niet verwijderen. En ook in de lijst met apps van de settings zijn de apps boven de 300 niet te zien.
Wat je moet doen is het volgende:

1: Zoveel mogelijk apps in mappen stoppen, stop bijvoorbeeld per pagina alle apps in 1 map. Je krijgt dan diverse pagina’s met daarin 1 map en daarin zitten weer 20 apps.
2: Deze mappen sleep je vervolgens naar 1 scherm.

Wat je hiermee bereikt, is dat je schermen creëert zonder apps en mappen, die vervolgens automatisch worden gewist. Alle volgende schermen schuiven vervolgens op, met als gevolg dat apps op pagina 16 of hoger zichtbaar zouden moeten worden.

Ik heb hetzelfde een keer gehad en toen was dit de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:14
Gisteren de iPad pro 11 opgehaald bij tmobile.
Echter geen code gehad voor de esim, dus dat wordt maandag maar even bellen.
Wel een waanzinnig mooie tablet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:41
Ik heb eindelijk de kans gehad om even met beide iPads te spelen. Waar ik dacht dat de 12,9-inch iPad Pro mijn voorkeur zou hebben ga ik toch voor de 11-inch. De 12.9-inch heeft echt een fantastisch groot display, maar iOS voelt nog beperkter op een dergelijk formaat tablet. In een ideale wereld draait deze dan ook gewoon (een uitgeklede versie van) macOS. Gezien het een secundair apparaat is en ik vooral met de Pencil wil experimenteren is mijn keuze nu gemaakt. Overigens mogen ze het design wat mij betreft doortrekken naar de iPhone.

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:31

swv

krotwijk schreef op zondag 18 november 2018 @ 12:24:
Gisteren de iPad pro 11 opgehaald bij tmobile.
Echter geen code gehad voor de esim, dus dat wordt maandag maar even bellen.
Wel een waanzinnig mooie tablet!
Je dient een simkaart in de iPad te doen. Je bent toch niet met alleen de iPad de deur uitgelopen?
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste