ik heb op amazon.de een ESR ipad pro 11 case besteld (en deze in bezit). Nu krijg ik van Apple dus de ipad pro 11 folio case gratis als compensatie, maar eigenlijk vind ik de goedkope case van amazon harstikke goed bevallen. Voelt eigenlijk zelfs best premium aan.
De folio gaat mooi op V&A ....
De recensies van die case zijn op Amazon heel slecht. met name omdat de Pencil niet opgeladen kan worden. Herkenbaar voor jou?WouterL schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:36:
ik heb op amazon.de een ESR ipad pro 11 case besteld (en deze in bezit). Nu krijg ik van Apple dus de ipad pro 11 folio case gratis als compensatie, maar eigenlijk vind ik de goedkope case van amazon harstikke goed bevallen. Voelt eigenlijk zelfs best premium aan.De folio gaat mooi op V&A ....
Nee, want ik gebruik de pencil niet. Maar ik kan begrijpen dat als dit wel het geval is, de case gebruiken wat minder is! Verder past de hoes als gegoten. Een soort rubber achtig materiaal. Gevoelig voor vlekken denk ik, maar voelt erg fijn en degelijk.vliegenmepper schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:45:
[...]
De recensies van die case zijn op Amazon heel slecht. met name omdat de Pencil niet opgeladen kan worden. Herkenbaar voor jou?
[ Voor 14% gewijzigd door WouterL op 08-11-2018 20:53 ]
Meer mensen last van apps die vastlopen?
ik vraag dit,omdat ik er achter wil komen of het mijn iPad is of dat het nog software matig opgelost moet worden
Verbazingwekkend trouwens hoe snel het grote scherm van een 12,9 inch went
ik vraag dit,omdat ik er achter wil komen of het mijn iPad is of dat het nog software matig opgelost moet worden
Verbazingwekkend trouwens hoe snel het grote scherm van een 12,9 inch went
[ Voor 20% gewijzigd door freaky35 op 08-11-2018 21:39 ]
Heb ook toevallig de ESR case vandaag binnengekregen via Bol.comWouterL schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:36:
ik heb op amazon.de een ESR ipad pro 11 case besteld (en deze in bezit). Nu krijg ik van Apple dus de ipad pro 11 folio case gratis als compensatie, maar eigenlijk vind ik de goedkope case van amazon harstikke goed bevallen. Voelt eigenlijk zelfs best premium aan.De folio gaat mooi op V&A ....
Had ook de Smart Folio besteld en die is vandaag op kantoor binnengekomen. Daar kom ik morgen, dus dan even kijken wat ik met die Folio doe. Want de ESR case bevalt eigenlijk ook wel en die is maar € 25 i.p.v. € 89 voor de Folio.
Heb ook nog Smart Keyboard thuis liggen maar die gaat sowieso retour waarschijnlijk, want gebruik de iPad nooit met toetsenbord. Zeker nu niet aangezien je deze niet fatsoenlijk kunt vastpakken als je 'm gewoon naar achteren openslaat.
De ESR case:

De foto's tonen niet de nieuwe Pro, maar de case is daar wel voor.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
He, die is ook wel mooi zeg:) ik heb de rubber achtige!Rivanov schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:47:
[...]
Heb ook toevallig de ESR case vandaag binnengekregen via Bol.com
Had ook de Smart Folio besteld en die is vandaag op kantoor binnengekomen. Daar kom ik morgen, dus dan even kijken wat ik met die Folio doe. Want de ESR case bevalt eigenlijk ook wel en die is maar € 25 i.p.v. € 89 voor de Folio.
Heb ook nog Smart Keyboard thuis liggen maar die gaat sowieso retour waarschijnlijk, want gebruik de iPad nooit met toetsenbord. Zeker nu niet aangezien je deze niet fatsoenlijk kunt vastpakken als je 'm gewoon naar achteren openslaat.
De ESR case:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De foto's tonen niet de nieuwe Pro, maar de case is daar wel voor.
Voordeel van deze case is dat de iPad rondom beschermd is. Bij de officiële Smart Folio is de boven-, onder- en zijkant dus niet beschermd. Enkel voorzijde en achterzijde. Dus dat vind ik ook niet zo veilig.
[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 08-11-2018 22:11 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Kun je hierbij ook de Pencil opladen? Dan lijkt me dit ook wel een leuke hoesRivanov schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:11:
Voordeel van deze case is dat de iPad rondom beschermd is. Bij de officiële Smart Folio is de boven-, onder- en zijkant dus niet beschermd. Enkel voorzijde en achterzijde. Dus dat vind ik ook niet zo veilig.
Fijn apparaat de nieuwe 11 inch. Design is strak, maar helemaal wow is de eerste indruk (nog) niet. Weet niet of het komt door het grote aantal apps dat nog zwarte randen laat zien en niet geoptimaliseeerd zijn voor de nieuwe pro of dat ik verwend ben met het OLED-scherm in de XS Max. Komend weekend eens grondig verder testen. Wel erg blij met de smart folio, hele strakke combi charcaol met iPad in silver.
[ Voor 17% gewijzigd door heypnt op 08-11-2018 22:56 ]
Ik heb met mijn 12,9 pro,apps zijn verre van klaar voor deze gen pro iPads nog, naar mijn mening.
Het is echt een prachtig scherm,met geen backlight bleeding,prachtige kleuren en scherpte.
Ondanks dat het geen OLED is,meer dan tevreden over het scherm.
Snelheid is ook prima,stabiliteit van apps is wisselend met mijn iPad in elk geval.
Het is echt een prachtig scherm,met geen backlight bleeding,prachtige kleuren en scherpte.
Ondanks dat het geen OLED is,meer dan tevreden over het scherm.
Snelheid is ook prima,stabiliteit van apps is wisselend met mijn iPad in elk geval.
[ Voor 10% gewijzigd door freaky35 op 08-11-2018 23:10 ]
Jij bent wel echt heel gretig met die komma’sfreaky35 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:56:
Ik heb met mijn . 12,9 pro,apps zijn verre van klaar voor deze gen pro iPads nog,echt een prachtig scherm,met geen backlight bleeding,prachtige kleuren en scherpte,ondanks dat het geen OLED is,meer dan tevreden daarover. Snelheid is ook prima,stabiliteit van apps is wisselend met mijn ipad
Facebook wordt wel errug groot weergegeven, vindt niet 123 een instelling/manier om alles compacter weer te kunnen geven. Dynamic Text Size werkt in ieder geval niet.
Iemand?
Iemand?
[ Voor 15% gewijzigd door derhenno op 08-11-2018 23:55 ]
Er zit wel een uitkeping bij de oplader voor de Pencil, maar heb dit nog niet getest. Heb de Pencil nog niet uit de verpakking gehaald sinds woensdag.michaelw1998 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:29:
[...]
Kun je hierbij ook de Pencil opladen? Dan lijkt me dit ook wel een leuke hoes
In het Case topic heb ik wat foto's geplaatst.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57032825
[ Voor 14% gewijzigd door Rivanov op 09-11-2018 07:14 ]
Heb zelf een X, maar ik moet zeggen dat het Liquid Retina scherm van de nieuwe iPad toch akelig in de buurt komt wat betreft kleuren en contrast. Uiteraard wint OLED het op beide vlakken, maar het verschil valt echt mee. Zelfs de zwart waarden zijn uitstekend voor een LCD scherm.cjpunt schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:32:
Fijn apparaat de nieuwe 11 inch. Design is strak, maar helemaal wow is de eerste indruk (nog) niet. Weet niet of het komt door het grote aantal apps dat nog zwarte randen laat zien en niet geoptimaliseeerd zijn voor de nieuwe pro of dat ik verwend ben met het OLED-scherm in de XS Max. Komend weekend eens grondig verder testen. Wel erg blij met de smart folio, hele strakke combi charcaol met iPad in silver.
Heb zelf ook de iPhone X en je moet écht goed zoeken op het iPad Pro scherm om het verschil te zien. In dagelijks gebruik merk je het echt niet. Heb al m'n apps die True Dark Mode ondersteunen op de iPad ook daarop ingesteld en je merkt het verschil nauwelijks. Zoals ik zei; pas als je wéét waar je op moet letten dan zie je het misschien. Maar het zit met name tussen de oren, omdat je weet dat de een OLED is en de ander LCD.
/edit: Tweetbot heeft inmiddels ook de iPad Pro 11" en 12.9" update uitgebracht.
Dejavu naar 1 jaar geleden toen de iPhone X uitkwam en je continue de App Store aan het refreshen was in de hoop op nieuw app updates voor het nieuwe scherm.
/edit: Tweetbot heeft inmiddels ook de iPad Pro 11" en 12.9" update uitgebracht.
Dejavu naar 1 jaar geleden toen de iPhone X uitkwam en je continue de App Store aan het refreshen was in de hoop op nieuw app updates voor het nieuwe scherm.
[ Voor 22% gewijzigd door Rivanov op 09-11-2018 07:50 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Vind het op een relatief klein scherm sowieso minder opvallen.Rivanov schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 07:32:
Heb zelf ook de iPhone X en je moet écht goed zoeken op het iPad Pro scherm om het verschil te zien. In dagelijks gebruik merk je het echt niet. Heb al m'n apps die True Dark Mode ondersteunen op de iPad ook daarop ingesteld en je merkt het verschil nauwelijks. Zoals ik zei; pas als je wéét waar je op moet letten dan zie je het misschien. Maar het zit met name tussen de oren, omdat je weet dat de een OLED is en de ander LCD.
Het Liquid Retina scherm van de iPad komt akelig dicht in de buurt van de iPhone X inderdaad.
Ik heb in de woonkamer een 65' HDR OLED TV staan en boven een hoger segment 55' LCD.
Het verschil op dat formaat is veel duidelijker te zien. Misschien te verwent, maar ik baal ervan om een film/serie te kijken op een niet OLED tv.
Blijf wel erg twijfelen over de 12.9 of 11 inch. Nu de 11 inch liggen, maar die 12.9 blijft toch ook wel erg verleidelijk.. Vanmiddag maar eens checken in de winkel.. Wat is jullie indruk van de Smart folio en de Smart Keyboard tot nu toe?
Dit voor mij was dit ook zo,maar dan andersom,ik vroeg me elke keer af of een 12,9 inch niet te groot zou wordencjpunt schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:27:
Blijf wel erg twijfelen over de 12.9 of 11 inch. Nu de 11 inch liggen, maar die 12.9 blijft toch ook wel erg verleidelijk.. Vanmiddag maar eens checken in de winkel.. Wat is jullie indruk van de Smart folio en de Smart Keyboard tot nu toe?

En groot is de 12,9 zeker,maar een groot scherm went snel vind ik dan.
Echter als ik de ipad veel zou moeten meenemen,dan weet ik niet wat ik zou doen.
Maar bij lang nog niet alle apps word de volle 12,9 benut, dat is nog even afwachten hoe dat gaat.
Ik mag aannemen dat dit wel beter gaat worden gedurende de tijd,met app updates.
[ Voor 12% gewijzigd door freaky35 op 09-11-2018 09:39 ]
Geen offense, iedereen z'n mening. Maar hoe portable willen we het hebben?freaky35 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:35:
[...]
Dit voor mij was dit ook zo,maar dan andersom,ik vroeg me elke keer af of een 12,9 inch niet te groot zou worden![]()
.
En groot isd e 12,9 zeker,maar een groot scherm went snel,vind ik dan.
Echter als ik de ipad veel zou moeten meenemen,dan weet ik niet wat ik zou doen.
De nieuwe 12.9 is zo groot als een vel papier, is flinterdun en weegt minder dan 99% van alle laptops/tablets. Dat lijkt me toch portable genoeg? Ik heb zelf de 10.5 inch gehad en recentelijk de 11 inch bekeken, maar vind dit toch vooral een media-consuming apparaat voor op de bank/in bed. Heb er zelf ook op gewerkt (van tekstverwerken, RDP tot Linux/Oracle) maar miste persoonlijk toch wel wat extra schermruimte.
Voor de media-consuming vind ik een iPad Pro van 1000 euro+ weer overkill. Maar goed, dat is mijn mening.
Ik kom denk ik op tijd met deze discussie: mijn 11 inch gaat terug. Ik vind hem ten opzichte van mijn huidige 9,7 Pro niet echt een enorme stap vooruit. Ja het scherm is wat groter en hij is wat sneller. Maar als ik ze naast elkaar leg is het verschil niet eens zo heel groot. Begrijp me niet verkeerd: de nieuwe Pro is super snel en qua uiterlijk ook heel erg mooi, maar als je echt wilt multitasken en zoals Apple hem zelf ook positioneert, als laptop vervanger, dan is een 12,9 inch versie toch wel echt de iPad om voor te gaan.Heel waarschijnlijk ga ik dan ook de 12,9 inch halen.
[ Voor 4% gewijzigd door MartijnMartijn op 09-11-2018 09:53 ]
Tja ieder bepaald zelf waar die de Ipad pro voor gebruikt toch denk ik. Ik kan dat niet voor een ander bepalen in elk geval🙂.Rck010 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:45:
[...]
Geen offense, iedereen z'n mening. Maar hoe portable willen we het hebben?
De nieuwe 12.9 is zo groot als een vel papier, is flinterdun en weegt minder dan 99% van alle laptops/tablets. Dat lijkt me toch portable genoeg? Ik heb zelf de 10.5 inch gehad en recentelijk de 11 inch bekeken, maar vind dit toch vooral een media-consuming apparaat voor op de bank/in bed. Heb er zelf ook op gewerkt (van tekstverwerken, RDP tot Linux/Oracle) maar miste persoonlijk toch wel wat extra schermruimte.
Voor de media-consuming vind ik een iPad Pro van 1000 euro+ weer overkill. Maar goed, dat is mijn mening.
Wat betreft mobieliteit, daar heb je gelijk in.
Alleen is de Ipad pro die ook best fragiel, doordat die zo dun is.
Ik zou er bv echt niks tegen aan willen zetten in een tas .Ook al zit die in een hoesje.
En hoe groter en vooral dunner des te fragieler de Ipad pro word.
[ Voor 71% gewijzigd door freaky35 op 09-11-2018 10:18 ]
Uiteraard, iedereen zijn mening.freaky35 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:51:
[...]
Tja ieder bepaald zelf waar die de Ipad pro voor gebruikt toch denk ik. Ik kan dat niet voor een ander bepalen in elk geval🙂.
Wat betreft mobieliteit, daar heb je gelijk in.
Alleen is de Ipad pro die ook best fragiel, doordat die zo dun is.
Ik zou er bv echt niks tegen aan willen zetten in een tas .Ook al zit die in een hoesje.
En hoe groter en vooral dunner des te fragieler de Ipad pro word.
Heb alleen een beetje moeite met het feit dat mensen (op de vele fora online) roepen dat de 12.9 niet portable zou zijn. Het is inderdaad geen telefoon die je in je broekzak stopt, maar nog altijd vele malen meer portable dan 99% van de macbooks/laptops in de wereld.
Ik heb bij mijn iPad pro 11 dat soms het touchscreen niet meer responsief is. Dit gebeurt vooral in safari. Zeer storend..
Ja dat heb ik dus ook met mijn 12.9, met een complete restart lijkt dat bij safari in elk geval verholpen te zijn.
Maar er zijn wel wat bugs in combinatie met die pro die verholpen moeten worden in iOS.
Maar er zijn wel wat bugs in combinatie met die pro die verholpen moeten worden in iOS.
Klopt een restart werkt dan ook bij mijfreaky35 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:40:
Ja dat heb ik dus ook met mijn 12.9, met een complete restart lijkt dat bij safari in elk geval verholpen te zijn.
Ik gebruik (ook) hem veel voor Twitch, Netflix, games naast wat andere apps en foto's etc maar ik gebruik hem wel dagelijks, daarom toch de nieuwe (allebei, kon geen keuze maken en kan niet makkelijk naar een winkel in de buurt, 1 gaat terug) gekocht. Maar ben nu ook niet van plan (of het lukt is 2.) om de komende 3-5 jaar een nieuwe te kopen.Rck010 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:45:
[...]
Geen offense, iedereen z'n mening. Maar hoe portable willen we het hebben?
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Aiii... net in de winkel geweest om toch ook even de 12.9 inch te checken. En man.. die maakte toch wel meer indruk dan de 11 inch. Voelt nog steeds op het randje van net te groot, maar overweeg serieus de 11 inch terug te sturen naar Apple en vanavond toch de 12.9 te bestellen.
Altijd gevaarlijk😀, moet zeggen dat ik het ding top vind, het formaat went steeds meer.cjpunt schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 18:00:
Aiii... net in de winkel geweest om toch ook even de 12.9 inch te checken. En man.. die maakte toch wel meer indruk dan de 11 inch. Voelt nog steeds op het randje van net te groot, maar overweeg serieus de 11 inch terug te sturen naar Apple en vanavond toch de 12.9 te bestellen.
Niet de bedoeling om je te beïnvloeden, maar een scherm formaat went snel. Heb een 65 inch tv, in eerste instantie dacht ik "mijn god, wat is dat ding groot". Een aantal weken verder denk je, het zou nog wel een maatje groter kunnen.cjpunt schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 18:00:
Als je nu al twijfelt aan het formaat, is het wellicht slim om toch de switch te maken. Nu heb je nog twee weken.
ik dacht dat de 64gb 12.9 inch een adviesprijs van 999 euro had, heb me blijkbaar toch vergist... even een paar maanden sparen dan maar hahaha.
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Adviesprijs is 999$ zonder btw (in vs). Dus jouw vergissing is niet heel vreemdTiduz schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 18:49:
ik dacht dat de 64gb 12.9 inch een adviesprijs van 999 euro had, heb me blijkbaar toch vergist... even een paar maanden sparen dan maar hahaha.
@Rck010 65 inch heb je dan ook aan de muur hangen en niet in je handen, ik vond de 12.9 maar onhandzaam en alleen fijn als je ermee aan tafel oid zit, de kleinere variant is top voor op de bank etc.
Daarom kan je het beste het zelf uitproberen, ik twijfelde eerst ook of die niet te groot zou zijn,maar ik heb er geen spijt van.
Of ie nu aan de muur hangt of je hebt ‘m in je handen, aan een formaat wen je enorm snel.Cardwizard schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:09:
@Rck010 65 inch heb je dan ook aan de muur hangen en niet in je handen, ik vond de 12.9 maar onhandzaam en alleen fijn als je ermee aan tafel oid zit, de kleinere variant is top voor op de bank etc.
Ik heb een 12.9 en vindt ‘m prima, ook voor op de bank. Hij is echt niet zo groot dat je er alleen confortabel mee aan een tafel kunt zitten. Of jou moet al echt kleine handen hebben.
Maar goed, jou geld, jou iPad. Vind jij de 11 inch prettiger, dan moet je die gewoon nemen

Gaat mij niet zozeer om wie er gelijk heeft of whatever, en van kleine handen is al helemaal geen sprake. Ik vind de grote iPad echt knullig en apps zien er vaak niet uit (duurt ook al veel te lang)
De sweet spot is de normale, lees: mijn ervaring
Bij twijfel: echt beide gaan proberen
De sweet spot is de normale, lees: mijn ervaring
Bij twijfel: echt beide gaan proberen
[ Voor 7% gewijzigd door Cardwizard op 09-11-2018 20:45 ]
Of je koopt beide. 1 voor aan tafel en 1 voor op de bank
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Als die prullen eens niet zo duur waren ...winwiz schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 21:02:
Of je koopt beide. 1 voor aan tafel en 1 voor op de bank
Ik snap dat sowieso niet,voor een iPad vind ik dat extra laagje glas toch wat overbodig, maar dat is mijn mening dan.
[ Voor 14% gewijzigd door freaky35 op 09-11-2018 21:51 ]
Zit er veel verschil in de antireflectie coating tussen het 2017 en 2018 model? Ik twijfel nog steeds of ik de 2018 versie wel nodig heb, qua kracht eigenlijk niet, meer voor de 'heb' en langere ondersteuning.
Maar het prijsverschil is toch aanzienlijk, zo'n 300 euro inclusief accessoires (2 meter USB-C kabel (20,-), lightning heb ik al liggen, 3.5mm jack dongle (10,-), smartcover is goedkoper voor de 10.5" (59,- vs 89,-)). Voor die 300 euro koop je toch al bijna een 2e iPad, en gezien de iPad Air van mijn vriendin ook op z'n retour is..
Als mijn vorige iPad Pro niet stuk was gegaan net buiten de garantie, dan had ik V&A nog wel overwogen, maar ik wil de gok niet nemen. Ik wacht in ieder geval tot 'Black Friday', de 2017 Pro kan wel eens kandidaat zijn voor een kleine korting, de 2018 lijkt me stug. Gelukkig helpt de schaarse mij in ieder geval door me nóg meer bedenktijd te geven.
Maar het prijsverschil is toch aanzienlijk, zo'n 300 euro inclusief accessoires (2 meter USB-C kabel (20,-), lightning heb ik al liggen, 3.5mm jack dongle (10,-), smartcover is goedkoper voor de 10.5" (59,- vs 89,-)). Voor die 300 euro koop je toch al bijna een 2e iPad, en gezien de iPad Air van mijn vriendin ook op z'n retour is..
Als mijn vorige iPad Pro niet stuk was gegaan net buiten de garantie, dan had ik V&A nog wel overwogen, maar ik wil de gok niet nemen. Ik wacht in ieder geval tot 'Black Friday', de 2017 Pro kan wel eens kandidaat zijn voor een kleine korting, de 2018 lijkt me stug. Gelukkig helpt de schaarse mij in ieder geval door me nóg meer bedenktijd te geven.

Hoe zijn de meningen over gebruik van die pencil om nota’s te nemen? Ik noteer heel veel zaken in schrift bij klanten en tijdens meetings en overweeg dit op ipad te doen. Werkt dat vlot?
Ik heb zelf heel kort net wat geschreven, juist doordat je je hand gewoon op het scherm kunt laten rusten denk ik dat de iPad een prima vervanger is voor schrift. Wellicht dat de standaard notitie app niet direct voldoet, maar er zijn nog genoeg andere apps die hierbij helpen.lapino schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 23:07:
Hoe zijn de meningen over gebruik van die pencil om nota’s te nemen? Ik noteer heel veel zaken in schrift bij klanten en tijdens meetings en overweeg dit op ipad te doen. Werkt dat vlot?
Ik heb gisteren uitgebreid met de pro in mij handen gestaan. Ik vind zelf de nieuwe vorm niet fijn, hij ligt wat minder lekker in mijn handen. Daarnaast blijf ik erbij dat ik het een enorm gemis vind dat alles zo groot moet zijn. Ik blijf de mini voor veel toepassingen ideaal vinden.
Powered by Solarfrontier 3060 Wp
Wij Belgen willen anders ook steeds de betere prijs hoor!Proxzor schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:36:
[...]
Dat duurt me te lang, opzich is geld geen probleem maar als ik een aantal tientjes kan besparen, dan wil ik dat als Nederlander toch wel doen
Daarom ben ik op zoek naar de beste deal voor een 10,5 inch iPad Pro.
[ Voor 9% gewijzigd door ppeter op 10-11-2018 10:07 ]
🍏 MacBook Pro 13” 🍏 iPad Pro 2020 🍏 iPhone 12 Pro 🍏 Apple TV 4K 128GB 2022
Kan je dan steeds zomaar de studenten korting bekomen, zonder studenten in huis te hebben?Mrkend54l schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 23:57:
[...]
Apple stunt heel weinig met hun prijzen.
En al zeker niet op nieuwe producten. Hun producten worden ook overal voor hetzelfde geld aangeboden. De beste deal zal dus via het studentenprogramma van Apple zelf zijn.
🍏 MacBook Pro 13” 🍏 iPad Pro 2020 🍏 iPhone 12 Pro 🍏 Apple TV 4K 128GB 2022
Nee, je mag er alleen als student, medewerker in vervolgonderwijs of als ouder van een student gebruik van maken (als de aankoop bedoeld is voor de student). Ze kunnen om een inschrijving of ander bewijs vragen.ppeter schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 09:13:
[...]
Kan je dan steeds zomaar de studenten korting bekomen, zonder studenten in huis te hebben?
Maar doen ze niet..Cekstuffertz schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 09:40:
[...]
Nee, je mag er alleen als student, medewerker in vervolgonderwijs of als ouder van een student gebruik van maken (als de aankoop bedoeld is voor de student). Ze kunnen om een inschrijving of ander bewijs vragen.
Maar ze kunnen het wel doen. Lijkt me geen goed idee om het hier te promoten alsof het mag en legaal is. Je kunt er later problemen mee krijgen als ze de controle wel doen.
Als je student bent natuurlijk wel. Anders ben ik het inderdaad met je eens. Ik blijf het een rare manier van werken vinden. HP, Dell, lenovo; allemaal hebben ze gewoon netjes een student check ingebouwd. Waarom Apple dat niet zou hebben is mij een raadsel... Alsof ze het erom doen!Cekstuffertz schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 11:15:
[...]
Maar ze kunnen het wel doen. Lijkt me geen goed idee om het hier te promoten alsof het mag en legaal is. Je kunt er later problemen mee krijgen als ze de controle wel doen.
Via de standaard edu shop is er inderdaad geen enkele vorm van controle tijdens het bestelproces. Er is echter nog een andere edu store voor Nederland waar de prijzen nóg lager zijn. Om in die shop te komen heb je wel toegang tot Surfspot nodig. Dat is echter gewoon een link die je in principe met iedereen zou kunnen delen. Apple gaat er gewoon vanuit dat je eerlijk bent. Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje sneu als je van die korting gebruik gaat maken als je er geen recht op hebt, ook al vind er geen controle plaats.WouterL schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 11:17:
[...]
Als je student bent natuurlijk wel. Anders ben ik het inderdaad met je eens. Ik blijf het een rare manier van werken vinden. HP, Dell, lenovo; allemaal hebben ze gewoon netjes een student check ingebouwd. Waarom Apple dat niet zou hebben is mij een raadsel... Alsof ze het erom doen!
Just for fun: ipad pro op een 100" beamerscherm
https://www.youtube.com/watch?v=zLdaxZwrTSo (vanaf 5:42)
https://www.youtube.com/watch?v=zLdaxZwrTSo (vanaf 5:42)
Waarom niet een aantekeningblokje bij de tekst maken (als de app dat ondersteunt) en daar gewoon in tikken? Uiteindelijk moet je toch tikken om de tekst in het document te verwerken.lapino schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 23:07:
Beetje offtopic:MelvinW schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 11:43:
[...]
Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje sneu als je van die korting gebruik gaat maken als je er geen recht op hebt, ook al vind er geen controle plaats.
Ik kom dat qua software licenties nog al te vaak tegen. Dat bijv Visual Studio MSDNAA nog gebruikt wordt (professioneel!). Of de Windows licenties via MSDNAA.
Ik had paar jaar terug nog van een aantal software pakketten de EDU korting (o.a. de OmniGroup apps), en toen ik klaar was met afstuderen had ik ze netjes een mailtje gestuurd of ik kan upgraden van mijn licentie.
Omdat ik het netjes aangaf hadden ze zonder extra kosten mijn licentie geupgrade naar een full-licence (niet dat het wat uitmaakte, maar vind het zelf gewoon veel netter)
Mijn aantekeningen zijn meestal schetsenDancing_Animal schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:31:
Waarom niet een aantekeningblokje bij de tekst maken (als de app dat ondersteunt) en daar gewoon in tikken? Uiteindelijk moet je toch tikken om de tekst in het document te verwerken.
[ Voor 18% gewijzigd door Ryur op 10-11-2018 12:34 ]
Een unboxing en review met een aantal nieuwe, leuke details die ik in nog geen andere review ben tegengekomen:
https://www.youtube.com/watch?v=7qpryWeDFoA
Ah kijk, DetroitBORG.derhenno schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:49:
Een unboxing en review met een aantal nieuwe, leuke details die ik in nog geen andere review ben tegengekomen:
Ha mooi ook het verschil te zien tussen de 2017 en 2018 12.9 inch versies.
De 2017 versie was me echt te groot geweest!, dat scheelt toch nog best veel
De 2017 versie was me echt te groot geweest!, dat scheelt toch nog best veel
[ Voor 6% gewijzigd door freaky35 op 10-11-2018 13:11 ]
Kan je de ipad pro al bezichtigen in mediamarkt?
PSN: Jonasken
edit; zie verbeterde post hieronder ergens.
[ Voor 93% gewijzigd door The Chosen One op 11-11-2018 13:13 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Zojuist in Zwolle al gezien, ook de nieuwe AirJonasken schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 17:15:
Kan je de ipad pro al bezichtigen in mediamarkt?
Ze doen het niet anders dan de rest. Controles kosten voor iedereen geld en dat betekent ook dat ze iets moeten opleveren en dat men het budget er voor moet hebben. Daarom kan bij de een veel gecontroleerd worden en bij de ander juist weinig. Het zal echter altijd steekproefsgewijs zijn, ze controleren nooit alles (te duur). Houdt er wel rekening mee dat je lang niet altijd alleen maar de regeltjes van de fabrikant overtreedt, de wetgever heeft er ook wat van te vinden.WouterL schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 11:17:
Als je student bent natuurlijk wel. Anders ben ik het inderdaad met je eens. Ik blijf het een rare manier van werken vinden. HP, Dell, lenovo; allemaal hebben ze gewoon netjes een student check ingebouwd. Waarom Apple dat niet zou hebben is mij een raadsel... Alsof ze het erom doen!
Ok al het zoek en twijfel gedoe is voorbij .
Ipad : iPad Pro 11" in bezit.
Folio (vergelijkbaar met officiële); https://www.ebay.co.uk/it...ksid=p2060353.m2749.l2649 besteld
Sleeve; https://www.amazon.de/gp/...tailpages00?ie=UTF8&psc=1
En een USB-C-oplaadkabel (2 m) besteld.
Nou nog ff X tijd doorkomen en iets verzinnen om een standaardje te hebben voor de iPad. (heb de 9.7" nog zolang die nog niet verkocht is). Nog suggesties?
Folio (vergelijkbaar met officiële); https://www.ebay.co.uk/it...ksid=p2060353.m2749.l2649 besteld
Nou nog ff X tijd doorkomen en iets verzinnen om een standaardje te hebben voor de iPad. (heb de 9.7" nog zolang die nog niet verkocht is). Nog suggesties?
Zo, iPad Pro 10.5 doorgeschoven naar de vrouw en zelf de nieuwe 12.9 gehaald
Wel jammer dat het smart keyboard nog nergens in een winkel in mijn omgeving te vinden is.
Wel jammer dat het smart keyboard nog nergens in een winkel in mijn omgeving te vinden is.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
wat is dat toch telkens, wij mannen kopen nieuwe speeltjes en onze partners krijgen de ''afdankertjes'' doorgeschoven...
[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 11-11-2018 09:48 ]
Heb hier de officiële Folio Case liggen, maar die gaat retour omdat de randen van de iPad niet beschermd zijn. Vind ik persoonlijk niet zo'n veilig idee, gezien het snelle krassen.The Chosen One schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 23:55:
Ok al het zoek en twijfel gedoe is voorbij .
Gisteren eindelijk geüpgrade van de iPad 4 naar de iPad Pro 11” 64GB WiFi + 4G. Hij was zowaar direct leverbaar bij Apple Haarlem 
Waar ik het meest van onder de indruk ben is het bereik van Face ID. Hoe ver ik de iPad ook heb en hoe schuin hij ook ligt, zelfs terwijl ik een slok koffie neem o.i.d. (wat toch het onderste deel van me hoofd bedekt vanaf de iPad gezien), hij unlocked altijd!
Misschien toch tijd om me iPhone 7 ook te upgrade naar de Xs aangezien ik nu al uit automatisme elke keer omhoog swipe in plaats van de Home knop te gebruiken...
Edit; ik heb ook de officiële folio case erbij gekocht en vind deze kwalitatief veel beter als de vorige magnetische flap die Apple verkocht bij de iPad 4 (even vergeten hoe die heet). Hij blijft magnetisch echt goed op zijn plek zitten, al verwacht ik dat je er niet aan moet trekken en duwen met kracht
zijkanten zijn idd niet beschermd maar dat deed de vorige flap van me vorige iPad ook niet.
Waar ik het meest van onder de indruk ben is het bereik van Face ID. Hoe ver ik de iPad ook heb en hoe schuin hij ook ligt, zelfs terwijl ik een slok koffie neem o.i.d. (wat toch het onderste deel van me hoofd bedekt vanaf de iPad gezien), hij unlocked altijd!
Misschien toch tijd om me iPhone 7 ook te upgrade naar de Xs aangezien ik nu al uit automatisme elke keer omhoog swipe in plaats van de Home knop te gebruiken...
Edit; ik heb ook de officiële folio case erbij gekocht en vind deze kwalitatief veel beter als de vorige magnetische flap die Apple verkocht bij de iPad 4 (even vergeten hoe die heet). Hij blijft magnetisch echt goed op zijn plek zitten, al verwacht ik dat je er niet aan moet trekken en duwen met kracht
[ Voor 26% gewijzigd door richieheijmans op 11-11-2018 10:18 ]
Mijn huidige iPad Pro 9.7" heeft een smart cover (net als de ipad 4 daarvoor) en geen enkele kras. 95% van het gebruik is thuis en ik wil het voor beetje schermbescherming, de sleep/wake en de 'standaard'.Rivanov schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:03:
[...]
Heb hier de officiële Folio Case liggen, maar die gaat retour omdat de randen van de iPad niet beschermd zijn. Vind ik persoonlijk niet zo'n veilig idee, gezien het snelle krassen.
Dat ik nu een folio moet kopen vind ik juist stom. Voor de grotere bescherming in de auto of zo koop ik een sleeve.
Review met enkele benchmarks waaruit blijkt dat de 2GB extra geheugen bij de 1TB versies dient om die 1TB te managen (de 1TB versie is steeds iets langzamer in alle tests dan de versies met 4GB geheugen)
https://www.youtube.com/watch?v=Cj1tAK_21zc
https://www.youtube.com/watch?v=Cj1tAK_21zc
Denk dat de meeste vrouwen er erg blij mee zijn en zelf niet het geld er voor over hebben om de nieuwste generatie van iets te kopen, zo gaat het hier ook in ieder gevalGeert1976 schreef op zondag 11 november 2018 @ 09:48:
wat is dat toch telkens, wij mannen kopen nieuwe speeltjes en onze partners krijgen de ''afdankertjes'' doorgeschoven...![]()
Hoop dat dit niet teveel als spam klinkt (vraag het alleen nu nog maar) maar het zou fijn als mensen zouden willen de dev's/bedrijven ff te herinneren om de apps te updaten naar de nieuwe iPads.
Heb een paar tweets en enkele e-mails gestuurd. Speel je 1 van de games of gebruik je 1 van de apps of heb je gewoon een OCD dat alles update moet zijn copy/paste een tweet.
---
@RAC7Games @heynorthplay @MyDogZorroGames @Nexon_Mobile @Nexon_America @kamibox_ph @DropoutGames @ZeptoLab #seaofsquares Please update your apps for iPad Pro 11" (and 12.9" if you still haven't done it!). Thank you.
@amazongames @AvalonGamesLLC @EpicGames @SiegeHero @SquareEnixMtl @State_of_Play @tomkail @piranlbb @sparkypants @BethesdaSupport @LoveShackers @Gamecoaster_TWT @AlikeStudio Please update your apps for iPad Pro 11" (and 12.9" if you still haven't done it!). Thank you.
@raresloth @ZeptoLab @HeatPotGames @KunabiB @clintsiu #ymbab #youmustbuildaboat @ArmorGames #dragonhills @pixelbite @NoodlecakeGames @mcdjoel @TomorrowCorp @2K @2KSupport @TortugaTeam Please update your apps for iPad Pro 11" (and 12.9" if you still haven't done it!).
@Eventvods @TEDTalks @audible_com @audibleuk @SouthPark @ComedyCentral @Invelos @dumpert @AirbnbHelp @NetflixNL @NetflixUK @netflix Please update your apps for iPad Pro 11" (and 12.9" if you still haven't done it!).
-
contact@mikamobile.com, blackbox@growpixel.com, support.brainwars@translimit.co.jp, cs@avalongames.cn
"Please update your apps for iPad Pro 11" (and 12.9" if you still haven't done it!)."
-
1e dev reactie; "Thanks for the feedback!
We will record this and forward it to the DEV team!"
Heb een paar tweets en enkele e-mails gestuurd. Speel je 1 van de games of gebruik je 1 van de apps of heb je gewoon een OCD dat alles update moet zijn copy/paste een tweet.
---
@RAC7Games @heynorthplay @MyDogZorroGames @Nexon_Mobile @Nexon_America @kamibox_ph @DropoutGames @ZeptoLab #seaofsquares Please update your apps for iPad Pro 11" (and 12.9" if you still haven't done it!). Thank you.
@amazongames @AvalonGamesLLC @EpicGames @SiegeHero @SquareEnixMtl @State_of_Play @tomkail @piranlbb @sparkypants @BethesdaSupport @LoveShackers @Gamecoaster_TWT @AlikeStudio Please update your apps for iPad Pro 11" (and 12.9" if you still haven't done it!). Thank you.
@raresloth @ZeptoLab @HeatPotGames @KunabiB @clintsiu #ymbab #youmustbuildaboat @ArmorGames #dragonhills @pixelbite @NoodlecakeGames @mcdjoel @TomorrowCorp @2K @2KSupport @TortugaTeam Please update your apps for iPad Pro 11" (and 12.9" if you still haven't done it!).
@Eventvods @TEDTalks @audible_com @audibleuk @SouthPark @ComedyCentral @Invelos @dumpert @AirbnbHelp @NetflixNL @NetflixUK @netflix Please update your apps for iPad Pro 11" (and 12.9" if you still haven't done it!).
-
contact@mikamobile.com, blackbox@growpixel.com, support.brainwars@translimit.co.jp, cs@avalongames.cn
"Please update your apps for iPad Pro 11" (and 12.9" if you still haven't done it!)."
-
1e dev reactie; "Thanks for the feedback!
We will record this and forward it to the DEV team!"
[ Voor 5% gewijzigd door The Chosen One op 11-11-2018 14:47 ]
Na vrijdag en vandaag weer 2x een minuut of 15 in de winkel met de 12.9 inch te hebben kunnen spelen en inmiddels dag 3 thuis met de 11 inch denk ik dat redelijk set ben op het houden van de 11 inch. Erg onder de indruk van de 12.9, maar wordt thuis steeds enthousiaster over de handzaamheid van de 11 inch. Dat in combinatie met mijn 15 inch MacBook pro die ik altijd zal blijven gebruiken als laptop, lijkt m’n eerste keuze toch de juiste.
Denk ik 😆
Denk ik 😆
Dat dilemma had ik ook wel een beetje. Ga ik voor de 11” of de 12,9”?
Gewicht is toch wel belangrijk als je het apparaat ook in je hand gebruikt. Ik kan me nog herinneren dat ik om deze reden erg blij was met de komst van de iPad Air nadat ik daarvoor een iPad 2 had.
Verder past de 12,9” net niet in het tablet vak van mijn laptop rugzak.
Dus is het toch een 11” geworden. Aangezien ik van een 9,7” Pro kom, is het uiteindelijk toch een kleine upgrade qua schermgrootte.
Ik heb nog even zitten twijfelen tussen 1 TB en 512 GB. Uiteindelijk toch voor 512 GB gegaan. Die 1 TB heb ik voorlopig niet nodig en zo spaar ik die bijna € 500 mooi uit voor een nieuwe Apple Watch.
Gewicht is toch wel belangrijk als je het apparaat ook in je hand gebruikt. Ik kan me nog herinneren dat ik om deze reden erg blij was met de komst van de iPad Air nadat ik daarvoor een iPad 2 had.
Dus is het toch een 11” geworden. Aangezien ik van een 9,7” Pro kom, is het uiteindelijk toch een kleine upgrade qua schermgrootte.
Ik heb nog even zitten twijfelen tussen 1 TB en 512 GB. Uiteindelijk toch voor 512 GB gegaan. Die 1 TB heb ik voorlopig niet nodig en zo spaar ik die bijna € 500 mooi uit voor een nieuwe Apple Watch.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Niet om het een of ander; maar waar gebruik je eigenlijk 512gb voor?Jeroen O schreef op zondag 11 november 2018 @ 14:53:
Dat dilemma had ik ook wel een beetje. Ga ik voor de 11” of de 12,9”?
Ik ben ook aan het azen op een iPad, maar ik twijfel over de hoeveelheid opslag ik moet nemen.
Ik zal hem vooral gebruiken om films en YouTube op te kijken, en af en toe een game.
Ik twijfel of ik voor de 64gb versie moet gaan, of kijkend naar de toekomst naar een 256gb versie.
Iemand die hier wat over wil zeggen?
Ik zal hem vooral gebruiken om films en YouTube op te kijken, en af en toe een game.
Ik twijfel of ik voor de 64gb versie moet gaan, of kijkend naar de toekomst naar een 256gb versie.
[ Voor 6% gewijzigd door CryRaven op 11-11-2018 15:22 ]
Ik ben ook gewoon voor 64GB gegaan, enige moment dat ik daar in de buurt van kom is als ik lange vlucht heb en paar dagen zonder wifi ben, dan zet ik wat films en series offline. Maar anders altijd alles gestreamed of in de cloud en dan vaak maar 20-25GB benut.
Met sommige apps en games die enkele tot meerdere GB's zijn en alleen maar groter worden, naast foto's, filmpjes, andere netflix downloads, VLC, Mega etc. en een 3-5 jaar hopelijk gebruik 256 was gewoon de enige realistische optie (voor mij).
[ Voor 3% gewijzigd door The Chosen One op 11-11-2018 15:32 ]
Op dit moment nog nergens voor, maar het is ook reservering voor in de toekomst. Deze nieuwe iPad moet toch zeker weer drie jaar mee.WouterL schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:18:
[...]
Niet om het een of ander; maar waar gebruik je eigenlijk 512gb voor?
Momenteel heb ik iets van 230 GB in gebruik (mijn vorige iPad en huidige iPhone zijn ook 256 GB). Dat gaat op aan een grote app collectie waaronder veel games en een grote hoeveelheid muziek. En mijn volledige foto bibliotheek.
Ik vind het prettig om zoveel mogelijk off-line bij me te hebben en heb daarom altijd voor de grootst mogelijke opslagcapaciteit gekozen. En in de praktijk kwam het uiteindelijk altijd aardig vol. Alleen 1 TB is nu wel erg veel van het goede.
Ik zou er best nog wel wat meer muziek op willen zetten, wat nu zonder problemen kan. En spellen worden ook steeds groter. Kijk naar bijvoorbeeld GRID of Civilization VI met alle uitbreidingen. Dan tikken de GB’s hard weg.
En mocht ik nog eens een lange reis maken en wat films of Netflix afleveringen off-line op willen slaan, dan is die ruimte er ook gewoon.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
256gbCryRaven schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:21:
Ik ben ook aan het azen op een iPad, maar ik twijfel over de hoeveelheid opslag ik moet nemen.
Het hangt gewoon heel erg af van hoe je bent ingesteld en gewend bent dingen te gebruiken. Ik heb ook getwijfeld om toch de 256GB te nemen, vooral vanuit het futureproof perspectief. Maar ben erg gewend aan alles in de cloud en streamen inmiddels. Speel ook af en toe een game, maar zodra tijdje niet meer delete ik die voor een andere. Zelfde geldt voor apps. Ik hou het zelfs graag overzichtelijk en probeer het aantal apps tot op zekere hoogte te beperken. Maar snap ook dat sommige het prettig vinden hun bibliotheek offline te hebben, had dat in het verleden ook sterker. Ik betaal nu liever voor cloud en streamoplossingen en snel internetabonnement dan de premium voor meer storage op een apple device.
Ik ben zelf gegaan voor 256 GB, met als grootste reden films/series voor in het vliegtuig. Met m’n 64 GB mini kwam ik altijd net te kort en over ‘slecht’ WiFi in een hotel een serie downloaden op Netflix of Prime video beviel nooit echt.. Nu kan ik dus wat meer kwijt.
Voor mij is de iPad ook wel echt een laptop vervanger (voor aan de keuken tafel/op de bank en soms wat werk) en wilde ik me niet al te veel zorgen maken om storage.
Voor mij is de iPad ook wel echt een laptop vervanger (voor aan de keuken tafel/op de bank en soms wat werk) en wilde ik me niet al te veel zorgen maken om storage.
Het aloude "het is al een duur apparaat dan kan die extra storage er ook nog wel bij" excuus.
Haha, ja dat ook inderdaad.. “Of ik nou 1300 of 1400 uitgeef voor alles bij elkaar”The Chosen One schreef op zondag 11 november 2018 @ 17:23:
Het aloude "het is al een duur apparaat dan kan die extra storage er ook nog wel bij" excuus.
Op dit moment vind ik de gebruikservaring vrij matig doordat de apps nog niet overweg kunnen met de nieuwe schermen (en bij de 11 een andere aspect ratio).
Gaat vanzelf, maar toch vervelend..
Gaat vanzelf, maar toch vervelend..
Heb een 64GB iPhone X en iPad Pro 11”.
Voor mij meer dan voldoende. Maak gebruik van iCloud Photo Library (200GB iCloud abonnement) en heb abonnement op Apple Music waarbij ik enkele albums en playlists offline heb staan voor in de auto.
iPhone X
28.67GB vrij

iPad Pro
36GB vrij
Voor mij meer dan voldoende. Maak gebruik van iCloud Photo Library (200GB iCloud abonnement) en heb abonnement op Apple Music waarbij ik enkele albums en playlists offline heb staan voor in de auto.
iPhone X
28.67GB vrij

iPad Pro
36GB vrij

[ Voor 18% gewijzigd door Rivanov op 11-11-2018 18:02 ]
Gisteren ook een 256 GB 11 inch gekocht met pencil en toetsenbord. Ik twijfelde nog over de 12.9 en 11, maar in de winkel vond ik de 12.9 toch echt te groot en te zwaar voor gebruik op werk en op de bank. Nu ik er een dag mee heb gespeeld ben ik er erg tevreden over en ben ik blij dat ik niet voor de 12.9 ben gegaan.
Ik heb echter wel een vervelend probleem waar ik nog niet achter ben wat dit nu is.
Wanneer ik verbonden ben met WiFi stopt dit er soms zomaar mee. Dan krijg ik overal “ERR_CONNECTION_TIMED_OUT” ik ben dan nog wel verbonden met WiFi maar er komt geen druppel internet doorheen. Wellicht een probleem met de DHCP leases.
Fixed IP adres erop gezet helpt echter ook niet.
Eerst dacht ik dat het te maken had met mijn router en ben dan ook geswitched naar een hotspot op mijn mobiel. Echter exact hetzelfde probleem.
Vervolgens heb ik ook nog de WiFi instellingen gereset (netwerk settings resetten) maar ook dit helpt niet het probleem blijft optreden.
Een simpele WiFi uit, WiFi aan lost het probleem tijdelijk op, maar Ik baal hier wel een beetje van. Herkend iemand dit probleem? Het lijkt mij een software probleem gezien het aan en uitzetten van WiFi het probleem oplost maar goed, dit zou natuurlijk niet mogen gebeuren.
Edit:
Op internet lees ik dat het mogelijk te maken heeft met de routeringstabellen op de iPad die “Whacky” zijn, maar een oplossing hiervoor staat er niet bij.
Ik heb echter wel een vervelend probleem waar ik nog niet achter ben wat dit nu is.
Wanneer ik verbonden ben met WiFi stopt dit er soms zomaar mee. Dan krijg ik overal “ERR_CONNECTION_TIMED_OUT” ik ben dan nog wel verbonden met WiFi maar er komt geen druppel internet doorheen. Wellicht een probleem met de DHCP leases.
Fixed IP adres erop gezet helpt echter ook niet.
Eerst dacht ik dat het te maken had met mijn router en ben dan ook geswitched naar een hotspot op mijn mobiel. Echter exact hetzelfde probleem.
Vervolgens heb ik ook nog de WiFi instellingen gereset (netwerk settings resetten) maar ook dit helpt niet het probleem blijft optreden.
Een simpele WiFi uit, WiFi aan lost het probleem tijdelijk op, maar Ik baal hier wel een beetje van. Herkend iemand dit probleem? Het lijkt mij een software probleem gezien het aan en uitzetten van WiFi het probleem oplost maar goed, dit zou natuurlijk niet mogen gebeuren.
Edit:
Op internet lees ik dat het mogelijk te maken heeft met de routeringstabellen op de iPad die “Whacky” zijn, maar een oplossing hiervoor staat er niet bij.
[ Voor 6% gewijzigd door Dbm12 op 11-11-2018 20:32 ]
Iemand al een probleem gehad met het scherm zelf? Ik heb één slow/dode pixel (kleur roze = magenta). Ik heb al geprobeerd zachtjes te wrijven en http://www.jscreenfix.com/ tot zover geen resultaat.
Besteld bij Coolblue (zaterdag binnengekomen). Wat is wijsheid.
(Betreft het 11 inch model).
Besteld bij Coolblue (zaterdag binnengekomen). Wat is wijsheid.
[ Voor 5% gewijzigd door pclinde op 11-11-2018 21:02 ]
Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.
Ik zou contact opnemen met CB, voor zo'n bedrag wil je toch een product wat helemaal goed is lijkt me.pclinde schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:02:
Iemand al een probleem gehad met het scherm zelf? Ik heb één slow/dode pixel (kleur roze = magenta). Ik heb al geprobeerd zachtjes te wrijven en http://www.jscreenfix.com/ tot zover geen resultaat.
Besteld bij Coolblue (zaterdag binnengekomen). Wat is wijsheid.(Betreft het 11 inch model).
Even een nieuwe bestellen en als die naar tevredenheid werkt de oude retourneren.pclinde schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:02:
Besteld bij Coolblue (zaterdag binnengekomen). Wat is wijsheid.(Betreft het 11 inch model).
"Even"? Moet die wel leverbaar zijn.joblamie schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:31:
[...]
Even een nieuwe bestellen en als die naar tevredenheid werkt de oude retourneren.
Ik zit ook te wachten totdat ze leverbaar zijn, maar zijn er niet.
Bij Apple ook 2-3 weken
Even,lol je moet het maar zo hebben liggen,het geld voor een 2dejoblamie schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:31:
[...]
Even een nieuwe bestellen en als die naar tevredenheid werkt de oude retourneren.
Over de 64GB of 256GB discussie.
Hoeveel vrije ruimte is er eigenlijk beschikbaar op een iPad pro 11 64GB?
Standaard uit de doos bedoel ik dus zonder dat je je eigen apps e.d. hebt teruggezet.
IOS 12 plus de standaard apps zullen ook wel wat ruimte innemen.
Hoeveel vrije ruimte is er eigenlijk beschikbaar op een iPad pro 11 64GB?
Standaard uit de doos bedoel ik dus zonder dat je je eigen apps e.d. hebt teruggezet.
IOS 12 plus de standaard apps zullen ook wel wat ruimte innemen.
jij noemt het een afdankertje doorschuiven... ik noem het een betere optie dan een iPad 2018 kopen wat ze eerst wilde doenGeert1976 schreef op zondag 11 november 2018 @ 09:48:
wat is dat toch telkens, wij mannen kopen nieuwe speeltjes en onze partners krijgen de ''afdankertjes'' doorgeschoven...![]()
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Nou ja, als al m’n spaargeld op zou gaan aan een iPad zou ik geen nieuwe iPad kopen, eerlijk gezegd.freaky35 schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:48:
[...]
Even,lol je moet het maar zo hebben liggen,het geld voor een 2de
ingen vill veta var du köpt din tröja
Tja het is geen ding van een paar euro, ik koop zelf niet zomaar even een 2de direct eerlijk gezegd😊.gday schreef op zondag 11 november 2018 @ 23:52:
[...]
Nou ja, als al m’n spaargeld op zou gaan aan een iPad zou ik geen nieuwe iPad kopen, eerlijk gezegd.
Nee, maar het idee was toch ook dat de iPad met de dode subpixel daarna retour gaat? Dan krijg je dat geld weer terug.freaky35 schreef op maandag 12 november 2018 @ 00:04:
[...]
Tja het is geen ding van een paar euro, ik koop zelf niet zomaar even een 2de direct eerlijk gezegd😊.
ingen vill veta var du köpt din tröja
Wat ik wel apart vind is dat de oplader die meegeleverd wordt in de doos, 18w USB-C, nergens los verkrijgbaar is, niet via Apple, niet via een andere verkoper.. Nergens. Dus stel dat er iets mee gebeurt, dan ben je op dit moment genoodzaakt om een MacBook oplader te kopen, of een 3rd party.
Het is net alsof die 18w helemaal niet bestaat als op zichzelf staand product..
Het is net alsof die 18w helemaal niet bestaat als op zichzelf staand product..
De 30watt lader is eigenlijk de lader die erbij geleverd zou moeten worden. Want eigenlijk laad de 18 watt echt te langzaam op.
Het duurt 3 uur voordat de 12.9 iPad vol is met die lader.
Met die 30 watt lader, zou dat de helft worden. En als je een nog sterkere lader erbij koopt dan gaat het nog sneller.
Kortom Apple vertikt het gewoon een degelijke lader erbij te leveren.
Het duurt 3 uur voordat de 12.9 iPad vol is met die lader.
Met die 30 watt lader, zou dat de helft worden. En als je een nog sterkere lader erbij koopt dan gaat het nog sneller.
Kortom Apple vertikt het gewoon een degelijke lader erbij te leveren.
[ Voor 97% gewijzigd door freaky35 op 12-11-2018 11:06 ]
Opent App Store.. YES! YouTube update.. Installeert update. Nog steeds geen iPad Pro 11" compatibility.

Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden & Beschikbaarheid
[iPad] Importeren - deel 3
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
[iPad] Provider(s) & Abonnementen - deel 1
[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2
[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden & Beschikbaarheid
[iPad] Importeren - deel 3
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
[iPad] Provider(s) & Abonnementen - deel 1
[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2
[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.