Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:16
Limbeckx schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:09:
Volgens deze video is de unlocking overall beter op de Mate20Pro. Zowel vinger als gezicht...

[YouTube: OnePlus 6T vs Mate 20 Pro | Side-by-side comparison]
Deze zag ik ook, maar dit lijkt een user-error te zijn geweest. De meeste andere reviews zeggen prcies het tegenovergestelde mbt de fingerprint reader: De Oneplus 6T is sneller. Bijvoorbeeld hier wordt dat duidelijk weergegeven:

YouTube: OnePlus 6T - Is the OnePlus 6 Better?

En ik moet zeggen dat ik dat jammer vind. Had van een grote fabrikant als Huawei toch wel verwacht dat ze minimaal zo snel zouden zijn als oneplus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Xandrios schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:58:
[...]

Deze zag ik ook, maar dit lijkt een user-error te zijn geweest. De meeste andere reviews zeggen prcies het tegenovergestelde mbt de fingerprint reader: De Oneplus 6T is sneller. Bijvoorbeeld hier wordt dat duidelijk weergegeven:

En ik moet zeggen dat ik dat jammer vindt. Had van een grote fabrikant als Huawei toch wel verwacht dat ze minimaal zo snel zouden zijn als oneplus.
Houd er wel rekenig mee dat Vivo de eerste was met die vingerafdrukscanner en dat Vivo, Oppo en OnePlus onder dezelfde holding vallen. Zij zijn al bij de 2e of 3e itteratie en Huawei pas bij de eerste. Dat is geen excuus, maar het kan wel het verschil verklaren.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:02
Xandrios schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:58:
[...]

En ik moet zeggen dat ik dat jammer vind. Had van een grote fabrikant als Huawei toch wel verwacht dat ze minimaal zo snel zouden zijn als oneplus.
Op basis van de video hierboven ben ik nog niet overtuigd dat de OnePlus 6t sneller zou zijn. Het kan wel hoor en het zou mij niet verbazen gezien OP vaak dat soort dingen wel op orde heeft. Kan ook zijn dat het afhankelijk is van hoe je gewend bent de scanner te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:01:
[...]

Houd er wel rekenig mee dat Vivo de eerste was met die vingerafdrukscanner en dat Vivo, Oppo en OnePlus onder dezelfde holding vallen. Zij zijn al bij de 2e of 3e itteratie en Huawei pas bij de eerste. Dat is geen excuus, maar het kan wel het verschil verklaren.
Ach wat ik veel belangrijker vind de gezichtsscanner is sneller dan die op de nieuwste iPhone, het is maar waar je prioriteiten liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:48
welke battery is eigenlijk beter.. van de mate 20 of 20 pro?
ik kan ook geen filmpjes vinden ......

alleen maar van de 20 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Steeffoon schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:47:
Ik heb gisteren even in Praag een video gemaakt. Helaas was het weer erg koud en regenachtig, dus de kleuren zullen minder sprankelend zijn, maar deze is in Full-HD 1080p gemaakt.

[YouTube: Praag - Náplavka]
Ziet er ook erg jittery uit moet ik zeggen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielC.
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-08-2022
Aggressor schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:31:
welke battery is eigenlijk beter.. van de mate 20 of 20 pro?
ik kan ook geen filmpjes vinden ......

alleen maar van de 20 pro
4200mah van de pro tov 4000mah op de normale. Maar de Pro heeft ook veel meer pixels en mogelijk hogere helderheid wegens OLED. Gok dat het weinig verschil zal maken uiteindelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
YoungStarDC schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:43:
[...]

Ja ik zie het, ik ben benieuwd hoe het filmpje er rechtstreeks op de bron uitziet, want dit is niet acceptabel.

Edit:
Ik heb mijn eigen filmpjes bekeken uit mijn review, maar ik merk dat soort dingen niet op. Het kan zijn dat de upload niet goed is gegaan of de kopieerslag van mobiel naar opslagmedium en vervolgens naar YT.

productreview: Huawei Mate 20 Pro Zwart review door Kiswum

[ Voor 38% gewijzigd door Kiswum op 31-10-2018 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik had bijna de pro besteld maar ik ga toch nog even wachten. De videofunctie is voor mij belangrijk en die valt toch echt nog erg tegen na het bekijken van veel (raw) samples op 4k maar ook 1080p. Veel jitter of distortion en dan dat warpen aan de zijkanten bij wat beweging is echt niet acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:58

Steeffoon

Smartphone-nerd

YoungStarDC schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:43:
[...]

Kan wel verfijnd worden idd. Hopelijk gebeurt dat met de komende update ook.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 12:57

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Topicstarter
Steeffoon in "[Huawei Mate 20 (Pro)] Ervaringen & Discussie"Steeffoon schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 08:41[/messagenda]:
[...]

Kan wel verfijnd worden idd. Hopelijk gebeurt dat met de komende update ook.
Hoop ik ook, voor een telefoon die in veel gevallen net wat betere foto's maakt dan de andere flagships mag je wel verwachten dat de video even eens zo goed is IPV dit. Ik neem wel de gok aangezien ik foto's belangrijker vind als hobby-semi-pro fotograaf (video's upload ik altijd naar Google photos dus toch al wat kwaliteitsverlies)

Ik test bij iedere telefoon die ik heb de camera vooral in Pro modus RAW en alles manual dus ik ben heel benieuwd wat deze camera kan :)

Mijn Voorbeelden: (oude foto's)
Galaxy S7 Edge
Galaxy S8+
iPhone 7 Plus

Dan heb ik nog niet eens van de S9+ erop. Kijk dus erg naar uit om te testen :)

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x360junkie
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:30
Mother_Goozz schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:43:
[...]

Hoop ik ook, voor een telefoon die in veel gevallen net wat betere foto's maakt dan de andere flagships mag je wel verwachten dat de video even eens zo goed is IPV dit. Ik neem wel de gok aangezien ik foto's belangrijker vind als hobby-semi-pro fotograaf (video's upload ik altijd naar Google photos dus toch al wat kwaliteitsverlies)

Ik test bij iedere telefoon die ik heb de camera vooral in Pro modus RAW en alles manual dus ik ben heel benieuwd wat deze camera kan :)

Mijn Voorbeelden: (oude foto's)
Galaxy S7 Edge
Galaxy S8+
iPhone 7 Plus

Dan heb ik nog niet eens van de S9+ erop. Kijk dus erg naar uit om te testen :)
:Y super mooie foto's ik ben benieuwd naar je kiekjes op de mate 20 pro 8)

ik kan ook niet wachten om hem op te halen vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Steeffoon schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:47:
Ik heb gisteren even in Praag een video gemaakt. Helaas was het weer erg koud en regenachtig, dus de kleuren zullen minder sprankelend zijn, maar deze is in Full-HD 1080p gemaakt.

[YouTube: Praag - Náplavka]
Het klopt inderdaad dat het weer tegen zat maar ik ben niet heel erg onder de indruk van de kwaliteit moet ik zeggen. Wat gezegd is, jittery en gewoon underwhelming van een telefoon die zulke camera's heeft.

Vrijwel alles spreekt dus in het voordeel van deze telefoon behalve dan schijnbaar de videokwaliteit. Zag in andere reviews ook al dat bijvoorbeeld de Note 9 daar de bovenhand heeft.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 19:51

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xandrios
Vraag het me af. Dat artikel zegt ook dat de Mate 20 pro dezelfde cameras heeft als de P20 pro. Ze hebben hun feiten duidelijk niet juist..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoungStarDC
  • Nu online
Ik heb uiteindelijk mijn pre order maar geannuleerd. Dit toestel heeft zoveel geweldige functies, maar ik hecht teveel waarde aan de camera en het is echt onacceptabel dat video kwaliteit niet alleen matig is, maar ook nog jittery is en rare warping heeft. Hoop uiteraard dat ze het oplossen, maar ik wil liever niet de gok wagen als het om zo'n smak geld gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:08
Ik overweeg een overstap naar de mate 20 (non pro), maar ik kom ergens niet uit, en kan het ook nergens vinden (ben ook totaal geen Android kenner):

Is het nu mogelijk om met een andere camera app gebruik te maken van alle 3 de lenzen?

Voor zover ik in de Mediamarkt kon proberen en met gratis app uit de play store kreeg ik dit niet werkend, enkel de main camera sensor was te gebruiken. Ik zou graag een andere app willen proberen dan de stock app. De reden is dat de stock app dermate veel post processing toepast (veel teveel sharpness) dat dit zichtbaar lelijk wordt (imho). Of zit deze processing in het syteem ingebakken en blijft dit met elke app aanwezig?

Followup vraag/probleem:
In 'photo mode' bij gebruik van de ultra wide lens (0.6 zoom level) wordt de lens vervorming netjes gecompenseerd. In pro modus, wanneer je tevens een RAW/DNG wegschrijft, is de ultra wide behoorlijk vertekend in de hoeken. Deze lens correctie krijg ik er zelf met geen mogelijkheid echt goed (ik heb de genomen fotos naar mezelf verstuurd voor verder onderzoek), ook niet in Lightroom/Photoshop. In normale photo mode ziet het er wel goed uit, dus binnen de Huawei software is er kennelijk een correctie profiel dat goed werkt voor de ultra wide lens. Is hier een oplossing voor?
Ik weet dat een ultra wide zal vervormen, mijn punt is meer dat dit in photo mode mooi wordt gecompenseerd. In pro mode wordt voor de jpeg wel de kleuren en vignet mooi gecorrigeerd, maar de lens vertekening niet, dat maakt de ultra wide in pro vrij onbruikbaar. Het enige Huawei profiel in Lightroom is van de Nexus, dus daar verwacht ik verder ook niks nieuws...

(indien gewenst kan ik vanuit huis nog de nodige voorbeelden plaatsen)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
YoungStarDC schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:26:
Ik heb uiteindelijk mijn pre order maar geannuleerd. Dit toestel heeft zoveel geweldige functies, maar ik hecht teveel waarde aan de camera en het is echt onacceptabel dat video kwaliteit niet alleen matig is, maar ook nog jittery is en rare warping heeft. Hoop uiteraard dat ze het oplossen, maar ik wil liever niet de gok wagen als het om zo'n smak geld gaat.
Als video belangrijk voor je is, kan ik mij dat heel goed voorstellen. Voor mij is foto juist heel belangrijk. Blijft wel heel vreemd natuurlijk. Hoop dat Hauwei hier iets mee doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
YoungStarDC schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:26:
Had je toevallig de filmpjes uit mijn review bekeken? Ik zie alleen vreemde dingen als ik niet-standard zaken doe, zoals Ai achtergronden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KleineAap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-09 14:13
@ShittyOldMan In RAW wordt inderdaad geen lenscorrectie toegepast. Ik kon ook zo snel geen correctie profiel vinden maar het is relatief simpel dit zelf te maken. De nabewerking is ook een heel stuk uit te zetten in de normale fotostand, maar sharpening lijkt iets waar alle telefooncamera's last van hebben op dit moment.

Met een andere applicatie als de standaard Huawei camera app gaan helaas denk ik de andere lenzen niet werken, dat is spijtig want die applicatie kan nog wel het e.e.a. leren van bijvoorbeeld de Google camera app. Wat ik zelf ook heel vervelend vindt is dat de app bijvoorbeeld de laatst gekozen stand niet onthoud (ik gebruik twee keer volume down om gelijk de camera te starten vanuit mijn broekzak over het algemeen)...

The intersection of technology and creativity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoungStarDC
  • Nu online
Kiswum schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:40:
[...]

Had je toevallig de filmpjes uit mijn review bekeken? Ik zie alleen vreemde dingen als ik niet-standard zaken doe, zoals Ai achtergronden.
Die heb ik gezien ja, alleen is het ook bij heel veel standaard filmpjes ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:16
Al zijn er al veel reviews voorbij gekomen, deze wilde ik jullie niet onthouden: https://mashable.com/revi...?europe=true#ggAYpnZFNiq3
Ik ben inmiddels overstag. De blauwe versie besteld. Hopelijk komt die vrijdag binnen.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmtsjmftsch schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:05:
k ben inmiddels overstag. De blauwe versie besteld. Hopelijk komt die vrijdag binnen.
Ik hoop het met je mee. Die van ik lijkt opeens twee weken uitgesteld. (Zie levertijden topic.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
KleineAap schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:53:
@ShittyOldMan In RAW wordt inderdaad geen lenscorrectie toegepast. Ik kon ook zo snel geen correctie profiel vinden maar het is relatief simpel dit zelf te maken. De nabewerking is ook een heel stuk uit te zetten in de normale fotostand, maar sharpening lijkt iets waar alle telefooncamera's last van hebben op dit moment.
Dank,
ter verduidelijking, het verschil is niet subtiel. De standaard photoshop/lightroom lens correction kan er weinig mee zonder de rest te vervormen.

jpeg via normale photo mode
Huawei Mate 20 jpeg via photo mode

jpeg via pro mode (met raw enabled, maar dit is de jpeg)
Huawei Mate 20 jpeg via pro mode

voor de liefhebbers, omdat ik 'm bij toeval bij me had, eenzelfde foto met m'n huidige iphone 6s met Moment Wide opzetlens
iPhone 6s met Moment Wide Opzetlens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DhoTjai
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
ShittyOldMan schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:36:
[...]

Dank,
ter verduidelijking, het verschil is niet subtiel. De standaard photoshop/lightroom lens correction kan er weinig mee zonder de rest te vervormen.
Ik vind de foto die met de iPhone 6s is gemaakt mooier. De foto's die met de Mate 20 (pro?) zijn gemaakt, lijken net op waterverf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
DhoTjai schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:31:
[...]

Ik vind de foto die met de iPhone 6s is gemaakt mooier. De foto's die met de Mate 20 (pro?) zijn gemaakt, lijken net op waterverf.
Geen idee waar je dat ziet. Ik klik op de foto's zelf en zie dat echt totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DhoTjai
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Limbeckx schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:14:
[...]

Geen idee waar je dat ziet. Ik klik op de foto's zelf en zie dat echt totaal niet.
Bijvoorbeeld de ventilatiebuizen boven, vloer, de producten en de prijskaartjes linksonder op de plank. Ook een goed voorbeeld is de transparante box met een product van Garmin erin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
ShittyOldMan schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:36:
[...]

Dank,

jpeg via normale photo mode
[Afbeelding: Huawei Mate 20 jpeg via photo mode]

jpeg via pro mode (met raw enabled, maar dit is de jpeg)
[Afbeelding: Huawei Mate 20 jpeg via pro mode]

voor de liefhebbers, omdat ik 'm bij toeval bij me had, eenzelfde foto met m'n huidige iphone 6s met Moment Wide opzetlens
[Afbeelding: iPhone 6s met Moment Wide Opzetlens]
Voor mensen die Raw willen gebruiken in de 21:9 stand, is het echt een afrader als ik het zo zie.
[...]

Waterverf zie ik niet, maar ik kan met de Mate wel lezen wat er op de boorden staat. Mede daardoor vind ik het beeld van de iPhone niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
[...]

Dat is (mijn inziens) de overprocessing. Zonder dat is het veel rustiger. Nu zie je op elke contrastrijke overgang (zwarte letters op grijze bordjes) en oplichtende rand om een fake scherpte te maken. En tevens dus iets teveel noise reduction.

Inmiddels na wat verder testen en het lezen van de exif data lijkt deze overprocessing vooral aanwezig als er iets van hdr in de exif omschrijving staat (elke lens+processing heeft een andere term in de metadata). Als er gewoon 'norm' staat ziet het er al beter uit. Echter stond bij het maken van de foto's alle opties/AI/etc gewoon uitgeschakeld. Er lijkt dus geen volledige invloed te zijn op hoe het toestel daadwerkelijk de foto maakt in 'photo' modus. Als ik mij goed herinner kreeg ik ook willekeurig in beeld een melding zoiets van "houd het toestel stil, wij verscherpen uw foto", maar dat is lang niet bij alle foto's zo (met alle smart opties verder dus uitgeschakeld).

Daarnaast heb ik vandaag nog even getest met de pro setting en RAW uitgeschakeld. Dit ziet er al een heel stuk beter uit. Enkel met raw enabled heb je dus die extreme lens distortion. Zonder raw ziet het er prima uit, zonder waterverf en onrustige processing.

(eerder genoemde foto's zijn overigens allemaal met de normale mate 20, niet de pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Als je die melding krijgt: houd het toestel stil, wij verscherpen uw foto",. Dan staat Master Ai zeer zeker aan. Vermoedelijk doordat de telefoon in demo stand stond via een aparte instelling. Het kan zijn dat die via een code op te roepen is of via de developer instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:23

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Blijven we even opletten aub. alle berichten met betrekking tot leveringen horen thuis in: [Huawei Mate 20 (Pro)] Levertijden en Prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikfct
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13:57
Ik zie op verschillende sites dat deze telefoon last kan hebben van een issue met het display.
Zie: https://uk.community.huaw...green-edges-on-screen-679

Iemand hier die de telefoon al heeft en hier toevallig ook last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rikfct schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:19:
Ik zie op verschillende sites dat deze telefoon last kan hebben van een issue met het display.
Zie: https://uk.community.huaw...green-edges-on-screen-679

Iemand hier die de telefoon al heeft en hier toevallig ook last van heeft?
Volgens die draad lijkt het zich te beperken tot de single-SIM versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Verwijderd schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:55:
[...]

Dat zou vreemd zijn, ze gebruiken daarvoor toch niet andere schermen?

Ik heb het getest, maar ik zie het probleem hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:08

OmeJoyo

This is me

Verwijderd schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:55:
[...]

Er wordt gesproken over single sim met LG scherm. Ik mee me te herinneren dat ik (ook op Tweakers?) had gelezen dat er Samsung schermen in zaten, daarnaast kan ik me niet voorstellen dat alle Single-sim LG uitvoeringen hier last van zullen hebben. Gezien de hoeveelheid pre-order hebben je het dan op dit moment over miljoenen telefoons. Dat zou bij quality control zijn opgevallen. Iets wat zich bij een relatief klein percentage voordoet en ook pas na een paar dagen, bij een specifieke kleur grijs in het donker, is heel vervelend maar zou er wel tussendoor kunnen glippen.

Het wachten op mijn telefoon is wel nog spannender nu. Overigens heb ik een vergelijkbaar probleem gehad met mijn Z5 die heb ik destijds ook 2 keer moeten ruilen voordat ik een scherm had zonder vlekken.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:51

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ik weet niet of ik deze vraag hier mag stellen, maar toch..Als het goed is, ontvang ik morgen de Mate 20 Pro. Ik kom vanaf een iPhone X en heb voor de zekerheid mijn contacten ouderwets op papier geschreven. Moet ik deze allemaal handmatig invoeren in de Mate 20 Pro, of kan ik, omdat ze ook nog in mijn iCloud staan, dit gemakkelijker doen?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

pdavie2311 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:28:
Ik weet niet of ik deze vraag hier mag stellen, maar toch..Als het goed is, ontvang ik morgen de Mate 20 Pro. Ik kom vanaf een iPhone X en heb voor de zekerheid mijn contacten ouderwets op papier geschreven. Moet ik deze allemaal handmatig invoeren in de Mate 20 Pro, of kan ik, omdat ze ook nog in mijn iCloud staan, dit gemakkelijker doen?
Natuurlijk mag je de vraag hier stellen, echter denk ik dat Google je een sneller antwoord had gegeven :)
https://www.ubergizmo.com...iphone-to-android-5-ways/

Je kan ze nu al vanuit je iCloud omzetten naar een Google/Gmail account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

OmeJoyo schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:32:
[...]

Natuurlijk mag je de vraag hier stellen, echter denk ik dat Google je een sneller antwoord had gegeven :)
https://www.ubergizmo.com...iphone-to-android-5-ways/

Je kan ze nu al vanuit je iCloud omzetten naar een Google/Gmail account.
My Bad....thanx.... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
@pdavie2311 nog een tip voor je nieuwe Huawei telefoon; de HiSuite;

Ik zie dat je namelijk net als ik een Mac hebt en mijn ervaringen met de standaard file overdracht tool van Android zijn abominabel te noemen. Gelukkig heeft Huawei een eigen ADB achtige implementatie (HDB) die via HiSuite ook op je Mac werkt, files transferen en dat soort dingen wordt hierdoor veel betrouwbaarder en sneller is mijn ervaring. Nu ik dit zo schrijf bedenk ik me dat ik daar best even bij stil had kunnen staan in m'n review want dat is voor mij echt een pluspunt van EMUI t.o.v. andere Android implementaties...

[ Voor 15% gewijzigd door KleineAap op 02-11-2018 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

KleineAap schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:26:
@pdavie2311 nog een tip voor je nieuwe Huawei telefoon; De HiSuite; https://consumer.huawei.com/minisite/HiSuite_en/

Ik zie dat je namelijk net als ik een Mac hebt en mijn ervaringen met de standaard file overdracht tool van Android (https://www.android.com/filetransfer/) zijn abominabel te noemen. Gelukkig heeft Huawei een eigen ADB achtige implementatie die via HiSuite ook op je Mac werkt, files transferen en dat soort dingen wordt hierdoor veel betrouwbaarder en sneller is mijn ervaring. Nu ik dit zo schrijf bedenk ik me dat ik daar best even bij stil had kunnen staan in m'n review want dat is voor mij echt een pluspunt van EMUI t.o.v. andere Android implementaties...
Top! Thanx! De Mac is nu meer voor mijn vrouw en kids, zelf heb ik nu een Dell E7470..Welke kan ik dan beter gebruiken voor overdracht, of maakt dat niet uit ,gezien de Cloud Webbased is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
pdavie2311 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:28:
[...]

Top! Thanx! De Mac is nu meer voor mijn vrouw en kids, zelf heb ik nu een Dell E7470..Welke kan ik dan beter gebruiken voor overdracht, of maakt dat niet uit ,gezien de Cloud Webbased is?
Ik zou lekker je contacten overzetten in je Google account en daar geen HiSuite voor gebruiken, het is vooral handig om bestanden op je telefoon te zetten... Overigens kan je in jouw geval ook even kijken naar Phone Clone, dat is een Huawei tool om gemakkelijk alles van je oude telefoon naar je nieuwe over te zetten en ook beschikbaar in de Apple Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

KleineAap schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:31:
[...]

Ik zou lekker je contacten overzetten in je Google account en daar geen HiSuite voor gebruiken, het is vooral handig om bestanden op je telefoon te zetten... Overigens kan je in jouw geval ook even kijken naar Phone Clone, dat is een Huawei tool om gemakkelijk alles van je oude telefoon naar je nieuwe over te zetten en ook beschikbaar in de Apple Store.
Ok! Alleen is mijn iPhone X al bij de nieuwe eigenaar... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
pdavie2311 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:28:
Alle adressen aan je gmail koppelen, die kun je in het vervolg op je Android + iPhone gebruiken.

Edit: iPhone is al bij nieuweceigenaar.
Je kunt de contacten ook handmatig op de gmail pagina aanpassen en toevoegen.

[ Voor 9% gewijzigd door Kiswum op 02-11-2018 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
pdavie2311 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:32:
[...]

Ok! Alleen is mijn iPhone X al bij de nieuwe eigenaar... ;)
Ik lees: "Mijn vrouw heeft er al beslag op gelegd"... :-) Maar inderdaad zoals @Kiswum zegt, lekker alles aan je Gmail account hangen en je hoeft er nooit meer over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Kiswum schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:32:
[...]

Alle adressen aan je gmail koppelen, die kun je in het vervolg op je Android + iPhone gebruiken.

Edit: iPhone is al bij nieuweceigenaar.
Je kunt de contacten ook handmatig op de gmail pagina aanpassen en toevoegen.
Las via eerdere link iets van in mijn iCloud en dan contacten middels V-Cards exporteren naar mijn PC. Vervolgens inloggen op mijn Google Account en dan importeren van de V-Cards contacten volgens mij?
KleineAap schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:34:
[...]

Ik lees: "Mijn vrouw heeft er al beslag op gelegd"... :-) Maar inderdaad zoals @Kiswum zegt, lekker alles aan je Gmail account hangen en je hoeft er nooit meer over na te denken.
Haha! Inderdaad..Ach ,vrouw en kids ook blij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:07
Hoe "breekbaar" is het toestel eigenlijk? Ik heb er weliswaar altijd een cover omheen, maar alleen back cover en geen flipcover (houd ik niet zo van).

Is een flipcover noodzakelijk?
Moet ik het toestel wellicht nog verzekeren tegen schermbreuk? Als de reparatie meer dan €200 kost dan is dat wel een zinvolle uitgave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
@Ramon 73 tja, hoe meet je dat, @Kiswum heeft die van hem al tijdens Londen uit zijn handen laten stuiteren en heeft "geluk" gehad dat de telefoon op een hoek terecht kwam en nauwelijks zichtbare schade had. Ik heb er geen flipcover omheen en neem oppervlakkige krasjes voor lief, die zie je nauwelijks maar als ik heel goed kijk zie ik er een paar. Een reparatie gaat ongetwijfeld prijzig zijn, het toestel is waterdicht dus ga er maar van uit dat alles verlijmd is en dus duur is om te repareren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
De enige telefoons die je veilig kan laten vallen zijn rugged phones.
Mijn Mate 20 Pro heeft een val van 1,5 meter wonderbaarlijk goed overleefd op de stenen vloer, maar dit biedt geen garantie voor de toekomst.
Gewoon een kunststof cover +screenprotector gebruiken en netjes omgaan met je spullen als je het heel wil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 22:59
Voor data overzetten naar nieuw toestel, werkt phone clone perfect. Staat geïnstalleerd op Huawei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Alle contacten staan nu in mijn Google Account. Moet ik morgen nog de Mate 20 Pro aan mijn laptop hangen, of als ik inlog in mijn Google Account op de Mate 20 Pro, krijg ik dan een optie? Sorry, sinds de iPhone 3GS alleen maar iPhones gehad..One small step for........;-)))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Je kunt inloggen met je Google-account op je telefoon en dan kiezen voor het importeren van contacten :)

Voor de rest is zijn zulke basic dingen wel op het internet te vinden :)
Er zijn wel een paar mensen van iPhone naar Android / Huawei overgestapt de afgelopen jaren

Veel plezier met je toestel, dat wordt genieten!

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 02-11-2018 17:16 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

CLB schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:16:
Je kunt inloggen met je Google-account op je telefoon en dan kiezen voor het importeren van contacten :)

Voor de rest is zijn zulke basic dingen wel op het internet te vinden :)
Er zijn wel een paar mensen van iPhone naar Android / Huawei overgestapt de afgelopen jaren

Veel plezier met je toestel, dat wordt genieten!
Thanx! Je hebt gelijk. Gemak diende de mens in dit geval...;-) Ik wil het dit keer een eerlijke kans geven. Ooit kort een S7 Edge gehad, maar toch weer terug naar iOs..Nu ik niet meer zo diep in het Apple Eco System zit, wil ik eens bij de buren kijken zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:21

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Topicstarter
Komen best wat meldingen binnen over foutieve schermen. Alvast wat links:

https://m-gsmarena-com.cd...ding_issue-news-34037.php
https://forum.xda-develop...h-display-screen-t3859268

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoep
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-04-2023
Toestel binnen! Dusver bevalt hij prima, maar nog niet volledig klaar met instellen. Krijg hem helaas wel net snel opgeladen... 40% en hij zou 2h20 er over doen. Mis ik een instelling? Heb reeds een ander stopcontact geprobeerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Topicstarter
Scoep schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 22:13:
Toestel binnen! Dusver bevalt hij prima, maar nog niet volledig klaar met instellen. Krijg hem helaas wel net snel opgeladen... 40% en hij zou 2h20 er over doen. Mis ik een instelling? Heb reeds een ander stopcontact geprobeerd :(
Zegt die bij mij ook, maar ondertussen laat die als een malle op. Misschien een eerste Oplaat iets? Heb ook geen instelling gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Welke OLED panels hebben jullie ontvangen? Het lijkt er op dat de LG panels problemen hebben met een groene tint langs de randen. Dit wordt zichtbaar na enkele dagen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Xandrios schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 23:44:
Welke OLED panels hebben jullie ontvangen? Het lijkt er op dat de LG panels problemen hebben met een groene tint langs de randen. Dit wordt zichtbaar na enkele dagen gebruik.
Daar moest je een App voor installen om dit te kunnen zien of bij settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Topicstarter
pdavie2311 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 08:15:
[...]

Op XDA kun je dit terug vinden. Kan zelf niet zo snel die post vinden.

https://forum.xda-develop...h-display-screen-t3859268

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Topicstarter
Xandrios schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 23:44:
Ik heb een LG-01-18-10-51 display.
Voor nu geen problemen, laten we hopen dat het zo blijft :/

Verder wat een fantastische telefoon zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Mother_Goozz schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 08:43:
[...]

Ik heb een LG-01-18-10-51 display.
Voor nu geen problemen, laten we hopen dat het zo blijft :/

Verder wat een fantastische telefoon zeg!
Goed om te horen! Ontvang hem straks. Jij checkt dat display door?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmy!!!
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:26
pdavie2311 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 08:15:
[...]

Daarvoor moet je een app hebben, die heet: 'Device Info HW'.

Daar staat bij touchscreen een typenummer wat begint met 'LG' of 'BOE'.

Tot nu toe lijkt het erop dat alleen LG schermen dit probleem ervaren, eigenlijk met alle typenummers. Het is het meest duidelijk te zien als de brightness van de telefoon op minimaal wordt gezet en er een grijze achtergrond op het scherm wordt gezet (er zit een screentest is de bovenstaande app, of gebruik de dialer). De kamer moet tevens donker zijn om het echt goed te zien.

Ik ben wel benieuwd hoe erg het probleem hier in NL is. Zouden de mensen die hem hebben ontvangen dit eens kunnen doen?

EDIT: Voor de duidelijkheid, zo ziet het eruit (bron: https://forum.xda-develop...ay-screen-t3859268/page41)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i8AncAP.png

[ Voor 11% gewijzigd door Timmy!!! op 03-11-2018 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Timmy!!! schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 08:49:
[...]

Daarvoor moet je een app hebben, die heet: 'Device Info HW'.

Daar staat bij touchscreen een typenummer wat begint met 'LG' of 'BOE'.

Tot nu toe lijkt het erop dat alleen LG schermen dit probleem ervaren, eigenlijk met alle typenummers. Het is het meest duidelijk te zien als de brightness van de telefoon op minimaal wordt gezet en er een grijze achtergrond op het scherm wordt gezet (er zit een screentest is de bovenstaande app, of gebruik de dialer). De kamer moet tevens donker zijn om het echt goed te zien.

Ik ben wel benieuwd hoe erg het probleem hier in NL is. Zouden de mensen die hem hebben ontvangen dit eens kunnen doen?
Pfff...Hoop echt een goede te ontvangen. Bij Apple was het altijd goed geregeld met retour/nieuw exemplaar. Koop altijd mijn telefoons los van Abbo. Nu voor het eerst via Vodafone het toestel gekocht en weet niet hoe de aftersales Vodafone-Huawei werkt..Ik hoop het niet te hoeven gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb hier een BOE-02-18 op de Mate 20 Pro.
Als test heb ik het ook bekeken op de Galaxy S9 en daar is het een sec_ts display. Het zijn dus waarschijnlijk nieuwe displays uit de stal van Samsung / LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dg2207
  • Laatst online: 19:49
Ik heb hier een LG-01-18-10-51.
Schermtest met 'Device Info HW' en brightness zo laag mogelijk laat geen gekke dingen zien.
Wel vond ik bij de eerste keer aanzetten het instellingen scherm een beetje groenige waas hebben.
Toen wist ik nog niets van de schermproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Topicstarter
Kiswum schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 09:11:
Als test heb ik het ook bekeken op de Galaxy S9 en daar is het een sec_ts display. Het zijn dus waarschijnlijk nieuwe displays uit de stal van Samsung / LG.
Volgens mij worden er geen schermen van Samsung gesourced voor de Mate 20 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:50
Ik heb 1 minpuntje... Een vriendin wou een foto bewerkt hebben, dus hup ik op de laptop bewerkt. Eindresultaat via Drive op m'n telefoon geopend, niks aan de hand. Eenmaal gedownload op de telefoon zijn alle kleuren donkerder dan de bedoeling is en het ligt niet aan het scherm. Ik vermoed dat de software de kleuren nog even zelf bewerkt voordat de foto op je telefoon staat.

Aangezien de kleuren wel gewoon correct waren toen ik ze in Drive opende op m'n telefoon.

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
DutchEZmoder schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 09:15:
Ik heb 1 minpuntje... Een vriendin wou een foto bewerkt hebben, dus hup ik op de laptop bewerkt. Eindresultaat via Drive op m'n telefoon geopend, niks aan de hand. Eenmaal gedownload op de telefoon zijn alle kleuren donkerder dan de bedoeling is en het ligt niet aan het scherm. Ik vermoed dat de software de kleuren nog even zelf bewerkt voordat de foto op je telefoon staat.

Aangezien de kleuren wel gewoon correct waren toen ik ze in Drive opende op m'n telefoon.
Heb je alle "optimalisaties" uit staan op je telefoon?
Instellingen ->Weergave -> Kleur & oogcomfort -> Natuurlijke kleuren, alles uit
Kleur & oogcomfort -> Kleurmodus & kleurtemperatuur, alles op Standaard/ normaal
Instellingen ->Slimme assistentie ->Toegankelijkheid ->Visueel, alles uitschakelen (geavanceerde visuele effecten staan bij mij nog aan).
WhateverSuitsU schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 09:14:
[...]

Volgens mij worden er geen schermen van Samsung gesourced voor de Mate 20 Pro.
Ik heb inderdaad geen Samsung scherm, maar een scherm van het merk BOE. Ik zie dat zij in de zomer al een tablet hadden met omvouwbaar scherm.

[ Voor 20% gewijzigd door Kiswum op 03-11-2018 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:50
Kiswum schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 09:20:
[...]

Kleur & oogcomfort -> Kleurmodus & kleurtemperatuur, alles op Standaard/ normaal
Instellingen ->Slimme assistentie ->Toegankelijkheid ->Visueel, alles uitschakelen (geavanceerde visuele effecten staan bij mij nog aan).
Bedankt, maar het had geen enkel effect op de foto, ook niet bij opnieuw downloaden. Aangezien de resolutie van de foto niet erg hoog is heb ik een schermafbeelding ervan gemaakt in Drive en nu zijn de kleuren wel goed. Maar wel vreemd dat bij het downloaden de kleuren werden aangepast.

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Topicstarter
Kiswum schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 09:20:
[...]

[...]

Ik heb inderdaad geen Samsung scherm, maar een scherm van het merk BOE. Ik zie dat zij in de zomer al een tablet hadden met omvouwbaar scherm.
[YouTube: BOE Flexible Phone, 8K, 5644PPI micro-display (17x Retina), Printed OLED, QLED and more]
Wat ik bedoelde te zeggen is dat er voor de Mate 20 Pro alleen schermen van LG en BOE worden gebruikt. Samsung levert geen schermen (voor wat ik weet). Het lijkt er op dat er soms issues zijn met de panelen van LG in de Mate 20 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Mensen al formulier ingevuld voor de Watch en Charger? Ik dacht dat ik 2 dingen moest uploaden? Bon en Imei op de doos, maar waar staat: Upload Preorder voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoep
pdavie2311 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 11:32:
Mensen al formulier ingevuld voor de Watch en Charger? Ik dacht dat ik 2 dingen moest uploaden? Bon en Imei op de doos, maar waar staat: Upload Preorder voor?
Dat is het bewijs dat je een preorder geplaatst hebt. Een bevestiging o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoep
Mother_Goozz schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 22:52:
[...]

Zegt die bij mij ook, maar ondertussen laat die als een malle op. Misschien een eerste Oplaat iets? Heb ook geen instelling gevonden.
Vreemd, op het werk doet ie het wel.. kan toch niet aan al mijn stopcontacten thuis liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vindt de bat niet mee vallen tot nu toe, 3 procent per uur bij normaal gebruik, dat was bij de mate 10 minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Scoep schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 11:39:
[...]

Dat is het bewijs dat je een preorder geplaatst hebt. Een bevestiging o.i.d.
Maar dat moet je uploaden, hoe dan? Printscreen van de mailbevestiging maken maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Over accus en oplaadtijden, kun je niet direct iets over zeggen. Na 3 volledige ladingen, kun je daar iets zinnigs over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:15

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

pdavie2311 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 11:47:
[...]

Maar dat moet je uploaden, hoe dan? Printscreen van de mailbevestiging maken maar?
Er stond geen sterretje bij dat veld dus zonder ingestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Beekforel schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 11:49:
[...]

Er stond geen sterretje bij dat veld dus zonder ingestuurd.
Slim...Inderdaad ook maar doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphire
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-09 21:32
Kiswum schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 09:11:
Waar heb je jou telefoon besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Raphire schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 12:47:
Kiswum heeft 'n reviewmodel gekregen, niet gekocht dus :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
Raphire schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 12:47:
[...]

Ik heb Tweakers omgekocht en zodoende mocht ik mee naar de lancering:
productreview: Huawei Mate 20 Pro Zwart review door Kiswum

p.s. Ik sta ook met @CLB op de foto, maar die is niet geschikt voor het Tweakers publiek :P

[ Voor 12% gewijzigd door Kiswum op 03-11-2018 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Als je het XDA forum leest is Huawei nog niet op het punt om het probleem te erkennen. Sterker nog, ze geven aan dat dit 'normaal' is bij een curved display. Dit zegt wel iets over hoe toekomstige garantieclaims afgehandeld gaan worden.

Hier nog een voorbeeld van het probleem:
https://gfycat.com/ForkedEasygoingGrasshopper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Xandrios schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 13:15:
Als je het XDA forum leest is Huawei nog niet op het punt om het probleem te erkennen. Sterker nog, ze geven aan dat dit 'normaal' is bij een curved display. Dit zegt wel iets over hoe toekomstige garantieclaims afgehandeld gaan worden.

Hier nog een voorbeeld van het probleem:
https://gfycat.com/ForkedEasygoingGrasshopper
Ze gedragen zich dus eigenlijk zoals Apple, Sony en alle andere grote fabrikanten ;)
Dit zegt natuurlijk niet veel over de toekomst. Mochten er berichten van Huawei uit het verleden iets meer kunnen zeggen, dan is de garantieafhandeling van Huawei beter te beschrijven.

Ik heb zelf weinig mensen in mijn directe omgeving met een Huawei en daardoor kan ik persoonlijk niets over de garantie afhandeling zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Hoeveel mensen in dit topic hebben nu last van de schermproblemen. Heb tot nu toe 1 persoon het zien melden hier, klopt dat?

Miss ff goed om te inventariseren hoe vaak het voorkomt met welke oled fabrikant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoep
Limbeckx schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 15:44:
Hoeveel mensen in dit topic hebben nu last van de schermproblemen. Heb tot nu toe 1 persoon het zien melden hier, klopt dat?

Miss ff goed om te inventariseren hoe vaak het voorkomt met welke oled fabrikant...
Ik heb het LG scherm, toestel nu iets meer dan 24 uur in gebruik. Vooralsnog geen problemen. Hopelijk blijft het ook zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Scoep schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 16:13:
[...]

Ik heb het LG scherm, toestel nu iets meer dan 24 uur in gebruik. Vooralsnog geen problemen. Hopelijk blijft het ook zo
Ik ook het LG scherm, merk ook nog niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 15:35
Iemand toevallig de gewone mate 20 in zijn of haar bezit? Hoe is de kwaliteit van het scherm? Ik hoor het graag 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Hier ook een LG paneel (18-10-43). Zie ook nog niks.

Edit: Onderste deel van het scherm is wat "geliger", maar niks om over naar huis te schrijven. Als dat zo blijft is het prima. We wachten af :)

[ Voor 59% gewijzigd door Knamix op 03-11-2018 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Knamix schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 16:34:
Hier ook een LG paneel (18-10-43). Zie ook nog niks
Hier de 18-10-51

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Wees blij dat jullie hem allemaal al hebben :( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
zuukie schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 16:24:
Iemand toevallig de gewone mate 20 in zijn of haar bezit? Hoe is de kwaliteit van het scherm?
Scherm is prachtig!
Heb 'm een paar dagen kunnen gebruiken, erg mooie LCD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:01
CLB schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 17:09:
[...]

Scherm is prachtig!
Heb 'm een paar dagen kunnen gebruiken, erg mooie LCD!
Ik vind de mijne best wel roodachtig afgesteld. Ik krijg wit pas echt wit als ik de kleur volledig naar blauw afstel. Hoe is dat bij de jouwe?

Edit;
Dit is de 20 naast de 20 Pro met allebei de kleurinstellingen zoals ze uit de doos komen; vivid en default.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3pQk6RKeAKejB4XNLpyfFtFp/thumb.jpg

En dit is de 20 op vivid en zo blauw mogelijk. Ik vind hem dan nog steeds behoorlijk rood/bruin achtig. Zeker vergeleken met de 20 Pro.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Nt68mjcAC0ierbUsAZpnESqb/thumb.jpg

Edit2;
Ik merkte bij de 20 overigens ook dat het scherm dimt bij donkere beelden, vergelijkbaar met global dimming op LCD tv's. Bij bijvoorbeeld het kijken van een YouTube filmpje zie je dat de helderheid omlaag wordt geschroefd als er veel donker in het beeld voorkomt en daarna weer omhoog gaat. Ook als je de helderheid handmatig instelt. Dit is niet hetzelfde als de Mate 10 ook had. Toen werd het beeld bij sommige apps zoals chrome ook gedimd, maar dat was altijd. Dit is echt global dimming. De Pro heeft dit overigens niet, zou ook vreemd zijn bij een OLED scherm.
Wel jammer. De Mate 8 die ik ook nog heb heeft deze agressieve dimming niet en ookal is het scherm van de 20 kleurrijker, de dimming maakt het wel vervelend kijken.

[ Voor 73% gewijzigd door cordonbleu op 03-11-2018 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petaaaaah
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 19:07
Deze heb ik ook, geen problemen mee! :-)

PSN-ID: ThaDwizzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Petaaaaah schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 19:52:
[...]

Deze heb ik ook, geen problemen mee! :-)
Hier ook niet! Hoop dat we dat zo houden! Wel mooi in de MM vanmiddag. Wat? Is dat al een Mate 20 Pro? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 22:59
Hier ondertussen al de 2e mate 20 in gebruik. Van allebei is het scherm fantastisch. Niks geen verkleuringen of id. Trouwens, met zo'n fantastisch toestel wordt je alleen maar blij !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Aloysxda schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 20:33:
Hier ondertussen al de 2e mate 20 in gebruik. Van allebei is het scherm fantastisch. Niks geen verkleuringen of id. Trouwens, met zo'n fantastisch toestel wordt je alleen maar blij !
Komende van iOs, valt me Andriod als eerste indruk erg mee! Volwassen geworden de laatste jaren zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Topicstarter
pdavie2311 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 20:56:
[...]

Komende van iOs, valt me Andriod als eerste indruk erg mee! Volwassen geworden de laatste jaren zeg.
Ik vind jou signature grappig - Apple -Apple-Apple-Apple-Huawei :)

Het is zeker niet meer die slome rotzooi wat het jaren geleden was gelukkig!

Vanmiddag bij de MM een screen protector laten plaatsen van Clearplex. Ik Wilde eigenlijk voor een Whitestone Dome gaan maar deze is nog niet beschikbaar voor de Mate 20 Pro helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Mother_Goozz schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 21:13:
[...]

Ik vind jou signature grappig - Apple -Apple-Apple-Apple-Huawei :)

Het is zeker niet meer die slome rotzooi wat het jaren geleden was gelukkig!

Vanmiddag bij de MM een screen protector laten plaatsen van Clearplex. Ik Wilde eigenlijk voor een Whitestone Dome gaan maar deze is nog niet beschikbaar voor de Mate 20 Pro helaas.
De Mac is naar mijn vrouw en Kids, zelf nu een Dell, de iPads zijn voor mijn Kids en Apple TV is gewoon handig. Vandaar dat de overstap niet zo moeilijk is, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Aan degene die last van een groene waas hebben, is dit pas als het toestel een tijdje wordt gebruikt (dat het wat warmer wordt) of direct na het ontgrendelen (permanent)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyschrama
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 16:44
Knamix schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 23:07:
Aan degene die last van een groene waas hebben, is dit pas als het toestel een tijdje wordt gebruikt (dat het wat warmer wordt) of direct na het ontgrendelen (permanent)?
Ik heb het toestel vandaag ontvangen en zie een lichte gloed.
Dit is niet temperatuur afhankelijk. Gaat om het LG 01-18-10-51 scherm.
Foto voor de duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MvjjiPhsSFXQcCsg3anAd0Bk/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Knamix schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 23:07:
Veel mensen rapporteren dat dit begint na enkele dagen gebruik. Daarna maakt de temperatuur of tijd niet uit, het is constant aanwezig.

Iemand op XDA gaf aan dat als het inderdaad een probleem is met de lijm (Goede mogelijkheid, schijnen andere toestellen in het verleden ook last van te hebben gehad), dan zou UV licht het potentieel kunnen verhelpen. Dus, onder een UV lamp of in direct zonlicht.

Maargoed, dat is nog niet bevestigd als een oplossing. Puur theorie so far.
Pagina: 1 ... 4 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Hoesjes, protectors e.d.: [Huawei Mate 20 (Pro)] Accessoires
- Winkels, levertijden, aanbiedingen: [Huawei Mate 20 (Pro)] Levertijden en Prijzen
- Problemen met het scherm: [Huawei Mate 20 (Pro)] Algemene schermproblemen