Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobalt60
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 17:07
Klopt het dat filmen in 4k echt zoveel jitter oplevert met low light zoals in deze video te zien is?: YouTube: Huawei Mate 20 Pro Vs. iPhone XS Vs. Samsung Note 9: Camera Shootout

Dat zou ik wel echt zonde vinden voor een telefoon die verder erg goed scoort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:01
Ramon 73 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 22:55:
[...]

Hoe krijg je de app drawer in EMIUI? Dat was destijds voor mij de reden om over te stappen naar Nova launcher, maar die werkt niet geweldig op de M20Pro.
Dit kan je gewoon weer instellen bij de settings. Settings > Home screen & wallpaper > Home screen style. Daar heb je dan de keuze uit 'Standard' en 'Drawer'.
Ook op mijn Mate 8 was die keuze er al.

[ Voor 5% gewijzigd door cordonbleu op 25-10-2018 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 22:59
cordonbleu schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 23:46:
[...]

Dit kan je gewoon weer instellen bij de settings. Settings > Home screen & wallpaper > Home screen style. Daar heb je dan de keuze uit 'Standard' en 'Drawer'.
Je kunt ook bij instellingen in de zoekbalk intikken: startschermstijl _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tussen de Kirin 980 en de Snapdragon 845 wie heeft nu de betere cpu en gpu prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
cordonbleu schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 23:46:
[...]

Gelukkig ! Was mijn grootste gemis toen ik een Xiaomi kocht. Daar draaide Nova Laucnher overigens wel prima op, maar Android 7 en MIUI6.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KleineAap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-09 14:13
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 00:35:
Tussen de Kirin 980 en de Snapdragon 845 wie heeft nu de betere cpu en gpu prestaties?
Heb even AnTuTu voor je gedraaid, er komen vast betere benchmarks door andere Tweakers in hun review, maar om je een idee te geven met de Kirin 980 in performance mode:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xUAmUMC.jpg?1

Om het nou merkbaar sneller te noemen... Ik las in andere reviews dat mensen in ieder geval wat betere prestaties zagen in sommige games.

[ Voor 16% gewijzigd door KleineAap op 26-10-2018 07:22 ]

The intersection of technology and creativity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoep
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-04-2023
Ramon 73 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 22:55:
[...]

Hoe krijg je de app drawer in EMIUI? Dat was destijds voor mij de reden om over te stappen naar Nova launcher, maar die werkt niet geweldig op de M20Pro.
1.Go to Settings
2.Scroll down and tap on Display
3.Under the listed options tap on Home Screen Style
4.You have two types of options here – Standard and Drawer. Click on Drawer and pick the style of the screen how you want the apps to be displayed.

Getest en het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KleineAap schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 07:20:
[...]

Heb even AnTuTu voor je gedraaid, er komen vast betere benchmarks door andere Tweakers in hun review, maar om je een idee te geven met de Kirin 980 in performance mode:

Om het nou merkbaar sneller te noemen... Ik las in andere reviews dat mensen in ieder geval wat betere prestaties zagen in sommige games.
Dus het is wel net wat beter dan een Snapdragon 845. Ook al zijn de verschillen best marginaal als je bijna een jaar oude chip vergelijkt met de Kirin 980.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:23:
[...]
Dus het is wel net wat beter dan een Snapdragon 845. Ook al zijn de verschillen best marginaal als je bijna een jaar oude chip vergelijkt met de Kirin 980.
Ja denk ook dat het een Chinees ding is dat er perse een hogere score uit moet komen. Aan de andere kant, alles werkt soepel dus hoeveel sneller moet het weet je wel? Omdat deze Kirin op 7nm gebakken wordt zou de performance per watt wel beter moeten zijn dan de Snapdragon. En er zitten twee NPUs op die dan weer een zouden moeten helpen met wat image processing enzo, iets dat volgens mij in benchmarks niet echt getest wordt omdat de applicaties deze ook echt moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:04
Ik kwam deze video tegen die EMUI opties doorloopt. Geeft een idee van wat er allemaal mogelijk is; oa de App drawer komt er ook bij langs.

YouTube: Huawei Mate 20 (Pro) - Die besten Tipps und Tricks (Deutsch)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Xandrios schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:54:
Ik kwam deze video tegen die MIUI opties doorloopt.
Niet vloeken in de kerk, Miui is Xiaomi. EMUI is Huawei ;)
KleineAap schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 07:20:
[...]

Klopt, andere benchmarks komen er nog aan. Met een beetje geluk dit weekend zodat mensen een keuze kunnen maken om de smartphone wel of niet aan te schaffen op basis van onze reviews.
De Kirin 980 CPU is erg goed.

[ Voor 61% gewijzigd door Kiswum op 26-10-2018 10:12 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
Ah er komt net een system update binnen met de cryptische omschrijving "Update optimizes Face unlock performance", wellicht hebben ze de false positives al aan weten te pakken... 9.0.0.122 (C432E10R1P16) is de current version, current patch package is 9.0.0.122 (C432E10R1P16patch02), ben benieuwd welke versies de in de winkels gekochte Mate 20 Pro's draaien...

[ Voor 34% gewijzigd door KleineAap op 26-10-2018 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Nu online
Hahahaha, begint zo'n beetje de spanning voor sinterklaasavond te lijken. Er wordt steeds meer en meer bekend over de Mate 20 en een heel groot deel van de gebruikers moet nog zeker één week wachten tot het toestel geleverd wordt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:04
Kiswum schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:10:
[...]

Niet vloeken in de kerk, Miui is Xiaomi. EMUI is Huawei ;)
Whoeps! Dat is wel een beetje een blunder van mijn kant inderdaad ;)

Moet zeggen dat ik positief verrast was over de mogelijkheden en features. Heb momenteel een iPhone maar loop al een jaar te hikken tegen de overstap naar Android. Als ik deze video zo zie dan is EMUI al een grote stap vooruit vanaf iOS.

Heb de Mate 20 Pro (Blauw) besteld; zou 2 November beschikbaar komen. Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:16

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
@Hmtsjmftsch die businessinsider review is echt tenenkrommend slecht geschreven zeg! Wel leuk om wat meer linkjes naar reviews hier langs te zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er eigenlijk mensen met de Huawei Mate 20 of hebben jullie allemaal de pro versie gekregen/gekocht? De kin op de mate 20 lijkt aanzienlijk kleiner dan die van de pro op YouTube filmpjes, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:16
@KleineAap Die is inderdaad niet best. Misschien mag ze bij jou op les? :P
Die andere 2 zijn gelukkig wel goede reviews om te lezen.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoep
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:05:
Zijn er eigenlijk mensen met de Huawei Mate 20 of hebben jullie allemaal de pro versie gekregen/gekocht? De kin op de mate 20 lijkt aanzienlijk kleiner dan die van de pro op YouTube filmpjes, klopt dat?
Klopt helemaal, deze lijkt meer op een druppel. Echter de specs/features die er tegenover staan, was voor mij doorslaggevend om toch de pro te bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Scoep schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:50:
[...]

Klopt helemaal, deze lijkt meer op een druppel. Echter de specs/features die er tegenover staan, was voor mij doorslaggevend om toch de pro te bestellen.
Ik heb het niet over de notch hè maar de bezel verschillen aan de onderkant ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoep
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:07:
[...]
Ik heb het niet over de notch hè maar de bezel verschillen aan de onderkant ;).
Te vluchtig gelezen, mijn excuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 21:48

dlmh

Lo-Fi

Ik heb de Mate 20 Pro zojuist ge-preordered bij T-Mobile. In combinatie met een abonnement is ie "maar" 869 EUR (zonder maandelijkse toestelbetaling). Helaas alleen de keuze tussen zwart en Twilight. Ik ben niet zo'n enorme fan van die gekleurde achterkant, maar de extra textuur zou misschien wel prettig zijn. Lastige keuze...

Edit:
Ik zie zojuist dat de Twilight ook niet die texture heeft, alleen die blauwe en de groene. Dan is de keuze helemaal makkelijk voor de zwarte, dan doe ik er wel een mooie case omheen met goede grip.

[ Voor 24% gewijzigd door dlmh op 26-10-2018 13:35 ]

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobalt60
Komt er ook nog een apart topic voor de X? Ik vind het vreemd dat er zo weinig over te vinden is. Waarbij sommige online previewers vertellen dat deze alleen in china uit komt, maar bij de introductie van het toestel werd er wel een prijs in Euro vermeldt. Volgens mij zou het toestel ook 28 okt beschikbaar zijn maar dan zou je deze toch al lang moeten kunnen preorderen lijkt mij.

[ Voor 19% gewijzigd door cobalt60 op 26-10-2018 13:41 . Reden: Typfoutje ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KleineAap
cobalt60 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:39:
Komt er ook nog een apart topic voor de X? Ik vind het vreemd dat er zo weinig over te vinden is. Waarbij sommige online previewers vertellen dat deze alleen in china uit komt, maar bij de introductie van het toestel werd er wel een prijs in Euro vermeldt. Volgens mij zou het toestel ook 28 okt beschikbaar zijn maar dan zou je deze toch al lang moeten kunnen preorderen lijkt mij.
Riep al eerder in dit topic dat tijdens de introductie alleen maar echt pre-productie modellen waren, en er waren tientallen zo niet honderden Mate 20 (Pro)'s beschikbaar maar er waren maar 3 Mate 20X'en aanwezig. Ik denk niet dat de telefoon al echt af is laat staan dat die al in de Nederlandse winkels ligt...

Even fototje van de presentatie in Londen om een beeld te geven hoe gigantisch die 20X is:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MQHZaEp.jpg?1

[ Voor 9% gewijzigd door KleineAap op 26-10-2018 14:38 . Reden: Foto van 20X toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:18
dlmh schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:29:
Ik heb de Mate 20 Pro zojuist ge-preordered bij T-Mobile. In combinatie met een abonnement is ie "maar" 869 EUR (zonder maandelijkse toestelbetaling). Helaas alleen de keuze tussen zwart en Twilight. Ik ben niet zo'n enorme fan van die gekleurde achterkant, maar de extra textuur zou misschien wel prettig zijn. Lastige keuze...

Edit:
Ik zie zojuist dat de Twilight ook niet die texture heeft, alleen die blauwe en de groene. Dan is de keuze helemaal makkelijk voor de zwarte, dan doe ik er wel een mooie case omheen met goede grip.
50 teveel betaald?

Bij mobiel.nl icm met tmobile is die 810 euro. Net eentje besteld voor me vrouw.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Amaze86 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:18:
[...]

50 teveel betaald?

Bij mobiel.nl icm met tmobile is die 810 euro. Net eentje besteld voor me vrouw.
Hmmm... Ik had beter moet zoeken denk ik, was een beetje een impulsaankoop. Nu zelfs 789 EUR bij mobiel.nl. Het is in ieder geval nog steeds stuk goedkoper dan de normale retailprijs.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
@Amaze86, @dlmh; mocht je het belangrijk vinden check ook even op de Huawei actie pagina of de retailer van je keuze in aanmerking komt voor de pre-order bonussen (Watch en QI lader): https://consumer.huawei.c...-charger-with-mate20-pro/ Dat kan dat prijs verschil weer een beetje goed maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

KleineAap schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:42:
@Amaze86, @dlmh; mocht je het belangrijk vinden check ook even op de Huawei actie pagina of de retailer van je keuze in aanmerking komt voor de pre-order bonussen (Watch en QI lader): https://consumer.huawei.c...-charger-with-mate20-pro/ Dat kan dat prijs verschil weer een beetje goed maken :)
Zowel T-MOBILE als mobiel.nl doen mee aan de actie. Ik heb zojuist m'n verlenging geannuleerd en bij mobiel.nl besteld. Nog bedankt voor de tip! ;)

Edit:
Uiteraard de Midnight Blue besteld die bij mobiel.nl wel te bestellen is. Alhoewel ik zwart mooier vind is een achterkant met voldoende grip wel heel erg goed in het voorkomen van incidentjes.

[ Voor 14% gewijzigd door dlmh op 26-10-2018 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
KleineAap schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:26:
Ah er komt net een system update binnen met de cryptische omschrijving "Update optimizes Face unlock performance", wellicht hebben ze de false positives al aan weten te pakken... 9.0.0.122 (C432E10R1P16) is de current version, current patch package is 9.0.0.122 (C432E10R1P16patch02), ben benieuwd welke versies de in de winkels gekochte Mate 20 Pro's draaien...
Gisteren de Mate 20 gekocht in DE. Na opstart kwam er gelijk al een update binnen. Draait nu op 9.0.0.122 (C432E10R1P16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Iemand die het scherm van de Pro heeft kunnen vergelijken met de gewone 20? Ik ben momenteel nog heel blij met het lcd scherm van mijn Mate 8, dus vraag me af hoe groot het verschil is. Is de Pro merkbaar helderder, zijn de kijkhoeken zoveel beter en hoe zijn de kleuren vergeleken met de gewone 20? Tot nu toe vond ik wit op een oled scherm altijd wat tegenvallend. Op mijn Mate 8 ziet wit er gewoon goed en egaal uit. Ben dus bang daarop achteruit te gaan met oled.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aloysxda
Hier even een kleine update na de eerste dag zakelijk de Mate 20 te hebben gebruikt. Wat is dit apparaat retesnel. Maakt niet uit wat je aanklikt, het staat er direct. Met phone clone heb ik gisteren alles van de mate 10 naar de Mate 20 gekopierd. Complete kopie dus, maar de accu van deze mate 20 houdt het nu al veel langer.
Hier wordt veel geschreven over diverse twijfels. Ik zou zeggen, ga naar een shop en bekijk zelf de verschillen tussen de Mate 20 pro en de Mate 20. Ik ben zelf geen voorstander van het curved screen, dus keuze was snel gemaakt. Het enigste wat nu niet goed werkt is flitsmeister. Alle velden worden geladen, behalve de kaart.
Hier zal binnenkort wel een update voor komen. wat betreft de camera kan ik nog niet veel van zeggen. Morgen maar eens mee aan het spitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Waar is de gewone Mate 20 uit te proberen in de regio Leiden? Coolblue heeft hem in ieder geval nog niet. Heeft Mediamarkt Den Haag hem wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:18
KleineAap schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:42:
Mobiel.nl doet altijd mee met acties,nooit problemen gehad.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venqwish
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:17
Aloysxda schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:28:
Hier even een kleine update na de eerste dag zakelijk de Mate 20 te hebben gebruikt. Wat is dit apparaat retesnel. Maakt niet uit wat je aanklikt, het staat er direct. Met phone clone heb ik gisteren alles van de mate 10 naar de Mate 20 gekopierd. Complete kopie dus, maar de accu van deze mate 20 houdt het nu al veel langer.
Hier wordt veel geschreven over diverse twijfels. Ik zou zeggen, ga naar een shop en bekijk zelf de verschillen tussen de Mate 20 pro en de Mate 20. Ik ben zelf geen voorstander van het curved screen, dus keuze was snel gemaakt. Het enigste wat nu niet goed werkt is flitsmeister. Alle velden worden geladen, behalve de kaart.
Hier zal binnenkort wel een update voor komen. wat betreft de camera kan ik nog niet veel van zeggen. Morgen maar eens mee aan het spitten.
Zakelijk? Heb je dan ook intune of company portal? Ik zou graag weten of de intune apps ook werken in de desktop modus, momenteel het enige waar ik nergens een antwoord op vind..

In elk geval, enjoy the new phone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobalt60
Zou iemand mij kunnen bevestigen of de video kwaliteit echt zo belabberd is als in deze youtube video? YouTube: Huawei Mate 20 Pro 4K video

Ik stond op het punt te preorderen totdat ik een aantal video's zag (met name te zien bij 4k opnames) met dat vreemde harmonica effect aan de zijkanten bij het pannen van de camera. Als dit echt serieus final is, sorry, maar dan snap ik echt niet dat dit geaccepteerd wordt. Graag hoor ik (en hoop ik) dat dit een pre-production issue is en dat de nieuwe eigenaren dit niet ervaren. Dus, ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
venqwish schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:50:
[...]

Zakelijk? Heb je dan ook intune of company portal? Ik zou graag weten of de intune apps ook werken in de desktop modus, momenteel het enige waar ik nergens een antwoord op vind..

In elk geval, enjoy the new phone :)
Dank je. Plezier heb ik er zéker van :Y
Van intune apps maak ik geen gebruik. Weet niet of je dit bedoeld, maar voor word, excel bestanden etc, gebruik ik office suite. Dit werkt naar behoren

[ Voor 4% gewijzigd door Aloysxda op 27-10-2018 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Vandaag wat getest met de camera. Huawei zegt dat er een optische zoom op zit. Door foto's te vergelijken in de standaard modes en in een zoom modes, is het heel bijzonder dat na het bekijken van de foto's op de pc, de kwaliteit in de zoom modes gelijk is aan de standaard mode.
Groothoek camera ook uitgeprobeerd. Dit werkt perfect, tevens geen kwaliteits verlies.

Wie nog niet goed bekent is met de nieuwste features, hier een duidelijk uiteenzetting:
YouTube: Huawei Mate 20 Pro: 10 cool things for your phone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
[quote]

[ Voor 134% gewijzigd door Aloysxda op 27-10-2018 14:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DanielC.
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-08-2022
Heb vanmiddag een klein uurtje met zowel de Mate 20 als de Mate 20 Pro staan spelen. Mijn bevindingen:

- Mate 20 Pro met zn Edge is niet voor mij. Het scherm is prachtig en naast elkaar zie je dat de kleuren bij OLED toch net iets meer van het scherm spatten, bij LCD lijkt de homescreen toch nets iets meer op een sticker. Het is wel echt een geweldig mooi en groot LCD scherm.

- De notch op de Mate 20 Pro en de druppel bij de Mate 20 zaten behoorlijk in de weg bij Youtube als je filmpje op groot formaat kijkt. Dat was op te lossen door niet op groot formaat te kijken of de notch/druppel volledig uit te zetten bij de instelling, maar dan kloppen de verhouding van boven en onder niet meer imo. Bij de Mate 20 was dit erger dan de Pro omdat de Pro een net iets grotere kin heeft.

- beide telefoon zijn ontiegelijk snel met opstarten van alles. Camera in een fractie van een seconde opgestart is voor mij een grote plus!

- in de winkel kon ik het verschil tussen de cameras nauwelijks zien. Ik begreep dat de Pro een grotere sensor heeft voor de standaard camera, maar het verschil in kwaliteit was niet te zien. Wel natuurlijk de grotere zoom op de Pro, maar de zoom op de standaard werkte ook top. Op beide telefoon was de wide angle echt geweldig, blij dat ze dit gejat hebben van LG.

- de headphone plug op de Mate 20 zit bovenin, had dit liever onderin gezien, maar hij zit er iig op! Ik snap niet waarom de Pro deze niet heeft... want dat zou juist het completere toestel moeten zijn. Geluid klonk goed door mn oordopjes.

De Pro gaat hem sowieso niet worden voor mij, heb echt een hekel aan de edge randen. Ik neidge meer naar de Mate 20, maar vond qua formaat de Mate 20 net een tikkeltje te groot en ook erg jammer dat hij zo'n lage IP rating heeft. Een telefoon van 800 euro moet van mij toch minimaal wel IP67 hebben. Het LCD scherm van de standaard is, ondanks dat hij minder van het scherm spat, echt heel netjes en vooral groot.

Ook leken beide telefoon in de winkel last te hebben van het beruchte dimmen bij bepaalde apps. Op volle helderheid (niet auto) dimde het scherm iets toen ik Chrome opende... iets waar voorgaande modellen van Huawei ook last van hadden bij bepaalde apps. Had gehoopt dat Huawei dat inmiddels opgelost had.

Als met al ...ik wacht nog even. Ben al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe telefoon, nu nog op mn S7. De winkel waar ik was had ook de Mate 10 Pro van vorig jaar nog op display en moet zeggen dat ik voor die prijs (400 euro) wel heeeeel erg neig naar die telefoon. 4000mah en een hele mooie zwart wit camera, hoewel de wide angle van de Mate 20 voor mij meer een must is. Maar is dat me 400 of 600 euro extra waard? Nee. Natuurlijk heb je dan wel een betere chipset en bij de Mate 20 een headphone jack die ik erg ga missen in de toekomst, maar geen notches bij de Mate 10 Pro was een verademing na 40 minuten met notches gekeken te hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Uitgebreide review van GSMarena

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:17

migros

Nooit meer een Samsung

DanielC. schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:36:
Heb vanmiddag een klein uurtje met zowel de Mate 20 als de Mate 20 Pro staan spelen. Mijn bevindingen:
Sorry maar toen je riep dat je het geld er niet voor hebt ben ik afgehaakt, jammer dat dit pas aan het eind van je geraas was. De Mate20pro is gewoon het beste wat je kan krijgen op dit moment. Daar tipt de IPhone XSmax niet eens aan.

Nee ik heb deze gsm niet maar ben er zeer van gecharmeerd.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

migros schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 08:53:
[...]

Sorry maar toen je riep dat je het geld er niet voor hebt ben ik afgehaakt, jammer dat dit pas aan het eind van je geraas was. De Mate20pro is gewoon het beste wat je kan krijgen op dit moment. Daar tipt de IPhone XSmax niet eens aan.

Daniel maakt toch een nette vergelijking tussen de twee modellen? Wat het beste te verkrijgen is blijft relatief, ieder heeft zo zijn prioriteiten en voorkeuren die de balans anders kunnen laten tippen. Puur kijkende naar de specificaties heb je wellicht gelijk (zo goed heb ik mij nog niet verdiept in beide toestellen waar ze net te groot zijn voor mij). Voor sommige is de XS Max weer beter dan de Mate 20 (Pro).

Ik hoop stiekem dat de kirin 980 en camera komend voorjaar naar een kleiner model meegaat, zoiets als het formaat van de P20 (Lite] van dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotaderp2
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10-2024
ik wil graag de mate 20pro maar die edge displays vind ik echt zo onhandig en lelijk ook ( reflecties etc )

dus het word of de Oneplus 6T of de mate 20 of de note 9......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:15
Rotaderp2 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:38:
ik wil graag de mate 20pro maar die edge displays vind ik echt zo onhandig en lelijk ook ( reflecties etc )

dus het word of de Oneplus 6T of de mate 20 of de note 9......
de note 9 heeft het toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotaderp2
Aggressor schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:42:
[...]

de note 9 heeft het toch ook?
nee, of iig minder

[ Voor 4% gewijzigd door Rotaderp2 op 28-10-2018 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
DanielC. schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:36:

- Mate 20 Pro met zn Edge is niet voor mij. Het scherm is prachtig en naast elkaar zie je dat de kleuren bij OLED toch net iets meer van het scherm spatten, bij LCD lijkt de homescreen toch nets iets meer op een sticker. Het is wel echt een geweldig mooi en groot LCD scherm.

- De notch op de Mate 20 Pro en de druppel bij de Mate 20 zaten behoorlijk in de weg bij Youtube als je filmpje op groot formaat kijkt. Dat was op te lossen door niet op groot formaat te kijken of de notch/druppel volledig uit te zetten bij de instelling, maar dan kloppen de verhouding van boven en onder niet meer imo. Bij de Mate 20 was dit erger dan de Pro omdat de Pro een net iets grotere kin heeft.

- beide telefoon zijn ontiegelijk snel met opstarten van alles. Camera in een fractie van een seconde opgestart is voor mij een grote plus!

- in de winkel kon ik het verschil tussen de cameras nauwelijks zien. Ik begreep dat de Pro een grotere sensor heeft voor de standaard camera, maar het verschil in kwaliteit was niet te zien. Wel natuurlijk de grotere zoom op de Pro, maar de zoom op de standaard werkte ook top. Op beide telefoon was de wide angle echt geweldig, blij dat ze dit gejat hebben van LG.

- de headphone plug op de Mate 20 zit bovenin, had dit liever onderin gezien, maar hij zit er iig op! Ik snap niet waarom de Pro deze niet heeft... want dat zou juist het completere toestel moeten zijn. Geluid klonk goed door mn oordopjes.

De Pro gaat hem sowieso niet worden voor mij, heb echt een hekel aan de edge randen. Ik neidge meer naar de Mate 20, maar vond qua formaat de Mate 20 net een tikkeltje te groot en ook erg jammer dat hij zo'n lage IP rating heeft. Een telefoon van 800 euro moet van mij toch minimaal wel IP67 hebben. Het LCD scherm van de standaard is, ondanks dat hij minder van het scherm spat, echt heel netjes en vooral groot.

Ook leken beide telefoon in de winkel last te hebben van het beruchte dimmen bij bepaalde apps. Op volle helderheid (niet auto) dimde het scherm iets toen ik Chrome opende... iets waar voorgaande modellen van Huawei ook last van hadden bij bepaalde apps. Had gehoopt dat Huawei dat inmiddels opgelost had.

Als met al ...ik wacht nog even. Ben al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe telefoon, nu nog op mn S7. De winkel waar ik was had ook de Mate 10 Pro van vorig jaar nog op display en moet zeggen dat ik voor die prijs (400 euro) wel heeeeel erg neig naar die telefoon. 4000mah en een hele mooie zwart wit camera, hoewel de wide angle van de Mate 20 voor mij meer een must is. Maar is dat me 400 of 600 euro extra waard? Nee. Natuurlijk heb je dan wel een betere chipset en bij de Mate 20 een headphone jack die ik erg ga missen in de toekomst, maar geen notches bij de Mate 10 Pro was een verademing na 40 minuten met notches gekeken te hebben.
Is de Huawei P20 Pro wellicht iets voor je, wellicht is de accu wat kleiner, maar de smartphone zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotaderp2
Kiswum schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:19:
[...]

Is de Huawei P20 Pro wellicht iets voor je, wellicht is de accu wat kleiner, maar de smartphone zelf ook.
wow die P20 Pro ziet er op alle fronten top uit, net wat kleiner, 4000mah accu en tevens een hele goede accuduur, goede camera, OLED scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielC.
migros schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 08:53:
[...]

geraas? heb gewoon mijn bevinden gedeeld. Doe ermee wat je wilt, ik vind dat beide telefoon hun nadelen hebben en daarom de prijs voor mij nog niet waard zijn. Had de Mate 20 een hogere schermresolutie gehad (telefoon van 800 euro met een groot scherm en dan een full HD scherm....wut) en ook waterdicht geweest, dan had ik hem meteen gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielC.
Kiswum schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:19:
[...]

die heb ik nu ook op het oog! Mooi toestel, alleen jammer van de 3.5mm jack en de wide angle camera... die is wel erg nice op de Mate!

iemand ervaring met de usb-c naar 3.5mm geluidskwaliteit?

[ Voor 7% gewijzigd door DanielC. op 28-10-2018 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
DanielC. schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:40:
[...]

die heb ik nu ook op het oog! Mooi toestel, alleen jammer van de 3.5mm jack en de wide angle camera... die is wel erg op de de Mate!

iemand ervaring met de usb-c naar 3.5mm geluidskwaliteit?
Er wordt een usb-c hoofdtelefoon meegeleverd. Gelukkig ook een usb,-c converter en voor mij gevoel hoor je geen verschil met in-ear headsets met een waarde van zo'n €50,-.
Heb je nu een headset van €250,- dan kan ik me voorstellen dat er een verschil is, maar dat ga je niet merken met streaming muziek (vanwege de lage bitrate en dus de kwaliteit van je muziek).

Ik kan de converter voor de zekerheid nog testen, maar ik verwacht geen verschil te horen.

Oh ja de accu van de Mate 20 Pro blaast de P20 Pro toch wel weg.

Update: praatjes vullen geen gaatjes, dus hierbij alvast een gedeelte uit mijn review:
Afbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Huawei_Mate20Pro/Benchmark_13-Small.png
Afbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Huawei_Mate20Pro/Benchmark_14-Small.png
Afbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Huawei_Mate20Pro/Benchmark_04-Small.png

[ Voor 29% gewijzigd door Kiswum op 28-10-2018 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielC.
Kiswum schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:17:
[...]

Er wordt een usb-c hoofdtelefoon meegeleverd. Gelukkig ook een usb,-c converter en voor mij gevoel hoor je geen verschil met in-ear headsets met een waarde van zo'n €50,-.
Heb je nu een headset van €250,- dan kan ik me voorstellen dat er een verschil is, maar dat ga je niet merken met streaming muziek (vanwege de lage bitrate en dus de kwaliteit van je muziek).

Ik kan de converter voor de zekerheid nog testen, maar ik verwacht geen verschil te horen.

Oh ja de accu van de Mate 20 Pro blaast de P20 Pro toch wel weg.

Update: praatjes vullen geen gaatjes, dus hierbij alvast een gedeelte uit mijn review:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ik heb realtief simpele in-ear dopjes (wel beter kwaliteit dan de troep die normaal meegeleverd wordt bij smartphones). Die wil ik blijven gebruiken (dat model) omdat ze echt perfect zitten en voor mij (half doof) goede kwaliteit geven.

Batterij van de P20 Pro en de Mate 10 Pro zijn beide 4000mah en gaan goed lang mee, de Mate 20 Pro heeft een nog grotere inderdaad! Goed om te zien dat hij het zo goed doet, hoop dat andere maatschappijen volgen met grotere batterijen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 12:57

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Topicstarter
Ik was er vanuit gegaan dat bij de Mate 20 Pro wel een siliconen case zou zitten net zoals bij de P20 Pro en Mate 10 Pro, maar overal waar ik kijk op internet zie ik dat er geen case bijgeleverd zit, dit zou erg jammer zijn imo. Samen in icm of er wel een screen protector op zit (ik had in dit topic wel gelezen dat iemand noemde dat het er wel op zou zitten?) Maar in de video's zie ik het nergens. Misschien omdat het pre-production units zijn. Nouja laten we hopen dat het erbij zit ik haat krassen, en ze weten mijn toestel altijd direct te vinden 8)7

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
Mother_Goozz schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:11:
Ik was er vanuit gegaan dat bij de Mate 20 Pro wel een siliconen case zou zitten net zoals bij de P20 Pro en Mate 10 Pro, maar overal waar ik kijk op internet zie ik dat er geen case bijgeleverd zit, dit zou erg jammer zijn imo. Samen in icm of er wel een screen protector op zit (ik had in dit topic wel gelezen dat iemand noemde dat het er wel op zou zitten?) Maar in de video's zie ik het nergens. Misschien omdat het pre-production units zijn. Nouja laten we hopen dat het erbij zit ik haat krassen, en ze weten mijn toestel altijd direct te vinden 8)7
Hoesje van Huawei kost slechts €10,- in Nederland. Die heb ik dus direct erbij gekocht.

Op de website van Huawei staat aangeven dat de hoes niet in onze regio wordt meegeleverd.
https://consumer.huawei.com/nl/phones/mate20-pro/specs/

Bescherm case x 1 (niet voor WEU en NEU)
West Europa en Noord Europa.

Mogelijk komt die bezuiniging door de Btw, want de prijs van €999,- was eigenlijk zonder BTW en ongeveer €1049 incl. BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Topicstarter
Kiswum schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:20:
[...]

Hoesje van Huawei kost slechts €10,- in Nederland. Die heb ik dus direct erbij gekocht.

Op de website van Huawei staat aangeven dat de hoes niet in onze regio wordt meegeleverd.
https://consumer.huawei.com/nl/phones/mate20-pro/specs/

Bescherm case x 1 (niet voor WEU en NEU)
West Europa en Noord Europa.

Mogelijk komt die bezuiniging door de Btw, want de prijs van €999,- was eigenlijk zonder BTW en ongeveer €1049 incl. BTW.
Ik heb die pagina nog doorgenomen of het er bij zou staan, ik heb er helemaal overheen gelezen :O #zondagmiddag

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:58

Steeffoon

Smartphone-nerd

Mijn review van de Mate 20 Pro staat ook online, op de website.
Het toestel bevalt me na zo'n twee weken nog uitstekend. Geweldige accuduur nog steeds!

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 11:34
Steeffoon schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:00:
Het toestel bevalt me na zo'n twee weken nog uitstekend. Geweldige accuduur nog steeds!
Dus er zit ook in Europa een hoesje bijgeleverd of komt die jij getest hebt uit een andere regio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Sheep
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:09
Steeffoon schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:00:
Is alleen de Mate 20 Pro uitgedeeld om te testen of ook de Mate 20? Door die groothoeklens ben ik er wel benieuwd naar hoewel ik een zwak blijf houden voor LG. Maar ja, die V40 komt niet of pas over een tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Mother_Goozz schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:11:
Bij mijn Pro zat hij wel en als ik op YouTube kijk zijn er ook zat filmpjes waarbij hij er wel bij zit.
Maar geen idee of hij in Nederland ook bij de uiteindelijke verkoop versie zal zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Lord Sheep schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:41:
[...]

Is alleen de Mate 20 Pro uitgedeeld om te testen of ook de Mate 20? Door die groothoeklens ben ik er wel benieuwd naar hoewel ik een zwak blijf houden voor LG. Maar ja, die V40 komt niet of pas over een tijd.
Alleen de Mate 20 Pro. Ik kom zelf van een LG G6 met groothoeklens. Vind de Mate 20 Pro daarmee een prima opvolger!
Redis schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:11:
[...]

Dus er zit ook in Europa een hoesje bijgeleverd of komt die jij getest hebt uit een andere regio?
Ik vermoed dat Huawei gewoon een silicone case meelevert bij het toestel, zo begreep ik van Huawei en deden ze in het verleden ook met andere toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steeffoon schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:31:
[...]
Ik vermoed dat Huawei gewoon een silicone case meelevert bij het toestel, zo begreep ik van Huawei en deden ze in het verleden ook met andere toestellen.
De website lijkt me vrij duidelijk. Bij alle toestellen staat dat er een Protective Case in de doos zit. Bij de Mate 20 Pro staat er vervolgens dat deze in Noord en West Europa is weggelaten. Bij de P20 Pro en andere oudere toestellen staat deze opmerking niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 19:54:
[...]

De website lijkt me vrij duidelijk. Bij alle toestellen staat dat er een Protective Case in de doos zit. Bij de Mate 20 Pro staat er vervolgens dat deze in Noord en West Europa is weggelaten. Bij de P20 Pro en andere oudere toestellen staat deze opmerking niet.
Dat heb ik dan gemist. Ik moet zeggen, ik Wil zelf graag het scherm goed beschermen. Heb zelf een Wallet cover, ideaal ding. Maar slecht dat ze de protective case dan mogelijk weggelaten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
Was destijds met de P20 Pro ook erg onduidelijk allemaal. De toestellen die wij gehad hebben in Londen hadden in ieder geval geen protective case maar dat zegt niets over de retail versies. Ik heb nu dat goedkoopste hoesje van Knaldeals, die is prima... Achja, wat is die 10e extra bovenop die 1000e voor de telefoon nou... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Topicstarter
Wat nog een leuke functie is wat bijna overal wordt weg gelaten is dat er een IR blaster op zit. Wat heb ik gelachen in de MM toen ik daar 4 grote schermen met 1 druk op de knop van Mate 20 Pro alles uitzetten.

Kinderachtig? misschien, lachen gegarandeerd _/-\o_
Destijds op mijn HTC One ook altijd lachen om met de tv's te spelen in wachtkamers :D

Misschien heb ik het mis maar met Gestures hoe meer je van onder naar boven schuift voor de "recent apps" hoe sneller die het opent. Als je dus maar een stukje schuift duurt het inderdaad erg lang voordat recent apps geopend wordt, maar schuif je tot halverwege het scherm is het er bijna meteen. Wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Nu online
Die IR-blaster vind ik net wel handig. Met home theater uit 4 verschillende merken is het best makkelijk om 1 universele remote te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17:23
Ik lees op verschillende plekken dat de video kwaliteit zeer matig is. Veel jitter in de video zelf en warping (vervorming) aan de randen van opnames. Kan een van de personen die dit toestel al heeft dit wellicht bevestigen of juist weerleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Topicstarter
Ramon 73 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:55:
Die IR-blaster vind ik net wel handig. Met home theater uit 4 verschillende merken is het best makkelijk om 1 universele remote te hebben.
Precies dit, ik loopt hier ook te kloten met 4 verschillende afstandsbedieningen, al ik het allemaal werkend kan krijgen op de mate dat zou geweldig zijn!

Een paar online reviewers die deze leuke functie noemen.
YoungStarDC schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:03:
Ik lees op verschillende plekken dat de video kwaliteit zeer matig is. Veel jitter in de video zelf en warping (vervorming) aan de randen van opnames. Kan een van de personen die dit toestel al heeft dit wellicht bevestigen of juist weerleggen?
Ik heb verschillende keren getest bij de MM en herken dit totaal niet. Videokwaliteit was juist heel prima imo, stabilisatie zeer goed. En in veel reviewers die op YouTube staan zeggen dat de videokwaliteit juist "on-par" is met andere high end modellen. (Dynamisch bereik is alleen wat minder wordt vooral genoemd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er geen - maar afgaande op de vele sample videos die ik inmiddels bekeken heb lijkt 1080p60 geen probleem, maar treed er bij 4K inderdaad iets van een wobble en ook een stutter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Hier zijn mijn 1080p(+) filmpjes te zien:
YouTube: Kiswum

Oordeel zelf zou ik zeggen. Op 4k heb ik wel wat getest, maar in de praktijk gebruik ik dat niet ivm het formaat van de films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
Thanks voor alle reacties! In 1080p lijkt het inderdaad mee te vallen. Bij 4K vind ik het er erg slecht uitzien eerlijk gezegd. Neem bijvoorbeeld deze video, die ook nog eens gesponsord is door Huawei: YouTube: Huawei Mate 20 Pro - A Day in the Life

Vanaf 0:31 zie je een stukje met de Mate 20 Pro opgenomen 4K video. Er is wat jittering en let ook vooral op de rechter rand van de video, waar er erg veel raars gaande is.

Ik heb een Sony A6300 camera maar die heb ik lang niet altijd bij me, vandaar dat ik echt een flagship wil hebben met zowel uitstekende video alsook foto kwaliteit. De foto's vind ik geweldig van de Mate, maar ik zit toch te twijfelen om mijn pre order te cancellen en naar de Note 9 of de (helaas veel te dure) XS Max te gaan kijken, doordat ze beide uitstekende 4K video hebben en ook nog eens in 60FPS, iets waarvan ik niet snap dat het bij de Mate ontbreekt.

Lastig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Topicstarter
YoungStarDC schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:11:

Ik heb een Sony A6300 camera maar die heb ik lang niet altijd bij me, vandaar dat ik echt een flagship wil hebben met zowel uitstekende video alsook foto kwaliteit. De foto's vind ik geweldig van de Mate, maar ik zit toch te twijfelen om mijn pre order te cancellen en naar de Note 9 of de (helaas veel te dure) XS Max te gaan kijken, doordat ze beide uitstekende 4K video hebben en ook nog eens in 60FPS, iets waarvan ik niet snap dat het bij de Mate ontbreekt.

Lastig :(
Ik snap wat je bedoeld, het lijkt alsof de software in sommige gevallen nog ver van af is.Hier lijkt het gewoon nog echt niet goed te gaan bij 4K resolutie. Van wat ik begrepen heb uit reviews is dat dit pre-release software is en dat er nog een update komt bij de release. Kan de bron even niet meer vinden

De iPhone icm Filmic Pro in Log is tot nu toe het aller beste aan kwaliteit wat ik gezien heb (dit was op mijn 8 plus destijds)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KleineAap
Mijn theorie is dat de software image stabilizer in 4K gewoon slecht zijn werk doet met jitter tot gevolg. Volgens The Verge is de software nog pre-release zoals ik ook in mijn review aangaf, het lijkt me een software ding en het moet gemakkelijk op te lossen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
KleineAap schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 17:17:
Mijn theorie is dat de software image stabilizer in 4K gewoon slecht zijn werk doet met jitter tot gevolg. Volgens The Verge is de software nog pre-release zoals ik ook in mijn review aangaf, het lijkt me een software ding en het moet gemakkelijk op te lossen zijn...
Het lijkt inderdaad op iets wat softwarematig opgelost kan worden, maar om nu 1000 euro uit te geven voor iets waarvan ik niet zeker weet dat het gefixt wordt, doe ik liever niet natuurlijk.

Ik kom net van de Media Markt, T-Mobile en KPN om de video mogelijkheden te testen en ze hadden alle drie een demo van de Mate 20 Pro. Echter kon ik op geen enkele van deze demo's filmen in FHD 60 of 4K, iets wat ik erg raar vond. De opties stonden er wel maar waren niet selecteerbaar. Ik krijg hierdoor een beetje het gevoel alsof Huawei weet van de problemen met het opnemen van video en dit nog niet wilt laten zien of iets dergelijks.

Heb ook de XS Max en Note 9 geprobeerd. De iPhone heb ik, ondanks de uitstekend ogende camera, toch maar direct weggestreept wegens de prijs. De Note 9 viel ook erg in de smaak moet ik zeggen.

Gezien Huawei nu nog de pre-order actie heeft moet ik snel gaan beslissen wat het gaat worden! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Topicstarter
YoungStarDC schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 17:47:
[...]

Echter kon ik op geen enkele van deze demo's filmen in FHD 60 of 4K, iets wat ik erg raar vond. De opties stonden er wel maar waren niet selecteerbaar. Ik krijg hierdoor een beetje het gevoel alsof Huawei weet van de problemen met het opnemen van video en dit nog niet wilt laten zien of iets dergelijks..
Dat niet in 4K kunnen filmen of FHD 60 komt omdat er dan een instelling zo staat dat die niet selecteerbaar is zoals in jou geval. Ik had dit ook op het demo model, even de camera instellingen resetten loste dit voor mij op en waren deze modus uiteindelijk weer selecteerbaar. (resetten staat in de instellingen van de camera app zelf)

Succes met je kiezen tussen de 2 toppers van dit moment ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:27

OmeJoyo

This is me

Nou net met vrouwlief wezen kijken in de Media Markt (T-Mobile shop heeft ze ook) en het wordt toch een PRO :o

De normale Mate 20 is geweldig, maar hij ziet er goedkoop uit als je bijvoorbeeld in ons geval van een S7 EDGE afkomt. Hij is supersnel en de camera beviel me eigenlijk ook uitstekend maar het uiterlijk. Mijn vrouw zag mijn twijfels en vond het zelf ook niet mooi. Dus de PRO, wat vervelend nou O-)

De PRO maakt gewoon alles nog even af, en de Twilight is echt geweldig. Ik kan niemand een zwarte aanraden, dan nog liever die met het reliëf dat er in het echt veel mooier uitziet dan op de foto's. Het is veel subtieler en voelt eigenlijk heel prettig.

De zwarte is saai en je kon duidelijk letterlijk elke aanraking zien op het toestel, doodzonde.

Mijn tips zijn dan ook, neem GEEN zwarte en ga kijken in een winkel hoe ze eruit zien.

Extra tip, blijf ver uit de buurt van de T-mobile shops, of iig. die in Alphen! Online, telefonisch, postduif, maakt niet uit, maar niet de shop.

Nu mezelf nog even voorbereiden op 4 lange dagen wachten :)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 19:51
Balen zeg... wilde net de Mate 20 Pro blauw bestellen bij Coolblue, is hij uitverkocht :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el_mariachi76
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-06 03:43
OmeJoyo schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:38:
Nou net met vrouwlief wezen kijken in de Media Markt (T-Mobile shop heeft ze ook) en het wordt toch een PRO :o

De normale Mate 20 is geweldig, maar hij ziet er goedkoop uit als je bijvoorbeeld in ons geval van een S7 EDGE afkomt. Hij is supersnel en de camera beviel me eigenlijk ook uitstekend maar het uiterlijk. Mijn vrouw zag mijn twijfels en vond het zelf ook niet mooi. Dus de PRO, wat vervelend nou O-)

De PRO maakt gewoon alles nog even af, en de Twilight is echt geweldig. Ik kan niemand een zwarte aanraden, dan nog liever die met het reliëf dat er in het echt veel mooier uitziet dan op de foto's. Het is veel subtieler en voelt eigenlijk heel prettig.

De zwarte is saai en je kon duidelijk letterlijk elke aanraking zien op het toestel, doodzonde.

Mijn tips zijn dan ook, neem GEEN zwarte en ga kijken in een winkel hoe ze eruit zien.

Extra tip, blijf ver uit de buurt van de T-mobile shops, of iig. die in Alphen! Online, telefonisch, postduif, maakt niet uit, maar niet de shop.

Nu mezelf nog even voorbereiden op 4 lange dagen wachten :)
kun je ook uitleggen waarom geen zwart en niet naar de t-mobile shop? :? Ik heb een zwarte besteld en ga 'm ophalen bij t-mobile shop Leiden vrijdag. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
YoungStarDC schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 17:47:
[...]

Het lijkt inderdaad op iets wat softwarematig opgelost kan worden, maar om nu 1000 euro uit te geven voor iets waarvan ik niet zeker weet dat het gefixt wordt, doe ik liever niet natuurlijk.

Ik kom net van de Media Markt, T-Mobile en KPN om de video mogelijkheden te testen en ze hadden alle drie een demo van de Mate 20 Pro. Echter kon ik op geen enkele van deze demo's filmen in FHD 60 of 4K, iets wat ik erg raar vond. De opties stonden er wel maar waren niet selecteerbaar. Ik krijg hierdoor een beetje het gevoel alsof Huawei weet van de problemen met het opnemen van video en dit nog niet wilt laten zien of iets dergelijks.

Heb ook de XS Max en Note 9 geprobeerd. De iPhone heb ik, ondanks de uitstekend ogende camera, toch maar direct weggestreept wegens de prijs. De Note 9 viel ook erg in de smaak moet ik zeggen.

Gezien Huawei nu nog de pre-order actie heeft moet ik snel gaan beslissen wat het gaat worden! :/
Het is via bepaalde opties inderdaad niet mogelijk om in 4K te filmen, daarvoor moeten de instellingen even goed worden gezet.

Voor de liefhebbers van reviews.
Hier is die van mij te vinden:
productreview: Huawei Mate 20 Pro Zwart review door Kiswum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik heb voor mijn review deze video geschoten, in 4K.
Ik heb ook filmpjes gemaakt hier in Praag, in Full-HD en daar zie ik niet die problemen. Huawei heeft aangegeven dat de toestellen van nu, die van mij ook, van een pre-final software-versie is voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Aan de rechterkant van het 4k filmpje, zie je wel vreemde bewegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Kiswum schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:08:
Aan de rechterkant van het 4k filmpje, zie je wel vreemde bewegingen.
Precies, klopt. Dat merkte ik ook op inderdaad. Jammer, maar er is hoop aan het einde van de tunnel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:27

OmeJoyo

This is me

elgermensonides schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:02:
[...]

kun je ook uitleggen waarom geen zwart en niet naar de t-mobile shop? :? Ik heb een zwarte besteld en ga 'm ophalen bij t-mobile shop Leiden vrijdag. :X
Ik ben waanzinnig slecht geholpen bij de T-Mobile shop en toen ik later gebeld heb met T-Mobile was dit voor hun geen onbekend tafereel. Als je hem enkel gaat ophalen, zal het waarschijnlijk prima zijn. :)

Waarom geen zwart had ik al toegelicht :

Ik kan niemand een zwarte aanraden, dan nog liever die met het reliëf dat er in het echt veel mooier uitziet dan op de foto's. Het is veel subtieler en voelt eigenlijk heel prettig.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

knip, daar is het levertijden/winkeltopic voor
:+

[ Voor 86% gewijzigd door djidee op 29-10-2018 20:27 . Reden: oops ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
Steeffoon schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:05:
Ik heb voor mijn review deze video geschoten, in 4K.
Ik heb ook filmpjes gemaakt hier in Praag, in Full-HD en daar zie ik niet die problemen. Huawei heeft aangegeven dat de toestellen van nu, die van mij ook, van een pre-final software-versie is voorzien.

[YouTube: Huawei Mate 20 Pro: video-sample]
Zoals al aangegeven, aan de rechterkant inderdaad een beetje raar. Ik ga morgen nog een keer langs de media markt om te kijken hoe 4K is en ik zal daarna de knoop gaan doorhakken.

Voorlopig neig ik hierdoor meer naar de Note 9, maar we zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Worden bij dit toestel apps op de achtergrond ook afgesloten zoals het geval is bij de p20pro?
Met name apps voor bijv een gps tracker (Endomondo oid) worden geforceerd afgesloten. Zijn hier al fixes voor? Of is dit bij de Mate 20 (pro) niet het geval?

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
shameblaster schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:38:
Worden bij dit toestel apps op de achtergrond ook afgesloten zoals het geval is bij de p20pro?
Met name apps voor bijv een gps tracker (Endomondo oid) worden geforceerd afgesloten. Zijn hier al fixes voor? Of is dit bij de Mate 20 (pro) niet het geval?
Je kunt aangeven welke apps niet automatisch afgesloten worden. Volgens mij is dat ook in Emui 8 het geval. Als dat niet zo is, dan pas ik dit bericht wel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el_mariachi76
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-06 03:43
OmeJoyo schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:13:
[...]

Ik ben waanzinnig slecht geholpen bij de T-Mobile shop en toen ik later gebeld heb met T-Mobile was dit voor hun geen onbekend tafereel. Als je hem enkel gaat ophalen, zal het waarschijnlijk prima zijn. :)

Waarom geen zwart had ik al toegelicht :

Ik kan niemand een zwarte aanraden, dan nog liever die met het reliëf dat er in het echt veel mooier uitziet dan op de foto's. Het is veel subtieler en voelt eigenlijk heel prettig.

Ach ja t zijn net auto verkopers bij die shops. Ik heb de kleur twilight in mn handen gehad en denk dat dit zon kleur is die na een tijd echt de keel uit gaat hangen. Smaken verschillen, lekker saai zwart met een hoesje eromheen. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
@Limbeckx Gefeliciteerd met de aanschaf, maar je laatste zin legt al uit waarom precies toch; 'uiteindelijk toch de telefoon met de minste consessies'. Dat is precies de Mate20Pro, ik noemde het in mijn review een soort Greatest Hits album, het is nergens verrassend met nieuwe nummers maar wel alles wat je wil.

De OnePlus 6T lijkt trouwens in filmpjes een stuk sneller te zijn met de vingerafdruksensor, terwijl de techniek hetzelfde is... Vraag me af of Huawei dat softwarematig ook nog wat kan verbeteren... Ook OnePlus heeft last van dat je vinger er echt goed op moet liggen trouwens las ik in verschillende reviews van de 6T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:02
KleineAap schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 07:38:
@Limbeckx Gefeliciteerd met de aanschaf, maar je laatste zin legt al uit waarom precies toch; 'uiteindelijk toch de telefoon met de minste consessies'. Dat is precies de Mate20Pro, ik noemde het in mijn review een soort Greatest Hits album, het is nergens verrassend met nieuwe nummers maar wel alles wat je wil.

De OnePlus 6T lijkt trouwens in filmpjes een stuk sneller te zijn met de vingerafdruksensor, terwijl de techniek hetzelfde is... Vraag me af of Huawei dat softwarematig ook nog wat kan verbeteren... Ook OnePlus heeft last van dat je vinger er echt goed op moet liggen trouwens las ik in verschillende reviews van de 6T.
Je hebt gelijk @KleineAap Ik ben inderdaad wel heel erg benieuwd naar de snelheid van de vingerafdrukscanner maar verwacht dat ik deze eerder als backup ga gebruiken en de face unlock als primaire unlock methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
Limbeckx schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:45:
[...]

Je hebt gelijk @KleineAap Ik ben inderdaad wel heel erg benieuwd naar de snelheid van de vingerafdrukscanner maar verwacht dat ik deze eerder als backup ga gebruiken en de face unlock als primaire unlock methode.
Dat doe ik ook, gebruik de vingerafdruksensor zelden eigenlijk, alleen voor authenticate in applicaties. Het mooie van de face unlock is dat je het gewoon niet eens door hebt dat het er is, behalve als je telefoon op tafel ligt en je niet met je hoofd erboven hangt of bijvoorbeeld 's avonds in bed met je gezicht geplet op je kussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:02
Volgens deze video is de unlocking overall beter op de Mate20Pro. Zowel vinger als gezicht...

[ Voor 27% gewijzigd door Limbeckx op 30-10-2018 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:51

pdavie2311

Live life to the fullest..

Gisteren ook bij Vodafone de Mate 20 Pro besteld. Incl de Watch, doe aan hardlopen en mooi met 50,- voucher voor accessoires. Gelijk maar een case en screenprotector mee besteld. Ik ben wel gegaan voor de zwarte versie. Kleurtje gaat mij irriteren denk ik op termijn..Dit wordt voor mij een overstap van Apple ,maar ik ben echt benieuwd. Knip veel foto's van onze kinderen en juist de camera spreekt mij enorm aan..Mijn iPhone X verkocht en nu dus totaal iets anders...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerd1979
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-07 13:20
pdavie2311 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:15:
Gisteren ook bij Vodafone de Mate 20 Pro besteld. Incl de Watch, doe aan hardlopen en mooi met 50,- voucher voor accessoires. Gelijk maar een case en screenprotector mee besteld. Ik ben wel gegaan voor de zwarte versie. Kleurtje gaat mij irriteren denk ik op termijn..Dit wordt voor mij een overstap van Apple ,maar ik ben echt benieuwd. Knip veel foto's van onze kinderen en juist de camera spreekt mij enorm aan..Mijn iPhone X verkocht en nu dus totaal iets anders...
Ik ben zelf na de Iphone 7plus overgestapt op P10 Plus en het was even wennen maar nu zou ik niet meer terug willen. Ben zeer benieuwd naar de watch lees toch wel erg verschillende berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:51

pdavie2311

Live life to the fullest..

Nerd1979 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:25:
[...]

Ik ben zelf na de Iphone 7plus overgestapt op P10 Plus en het was even wennen maar nu zou ik niet meer terug willen. Ben zeer benieuwd naar de watch lees toch wel erg verschillende berichten.
Als smartwatch iets minder lees en zie ik, maar voor sporten, meer dan prima..Dat is ook mijn hoofddoel, haha...Ben benieuwd...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb wat berichten verhuisd naar: [Huawei Mate 20 (Pro)] Levertijden en Prijzen. Ook pre-order acties e.d. horen daar thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
Kiswum schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:04:
[...]

Het is via bepaalde opties inderdaad niet mogelijk om in 4K te filmen, daarvoor moeten de instellingen even goed worden gezet.

Voor de liefhebbers van reviews.
Hier is die van mij te vinden:
productreview: Huawei Mate 20 Pro Zwart review door Kiswum
Ik heb dit vandaag gedaan bij drie demo's en toen kon ik inderdaad alle opties gebruiken. Bedankt voor de tip! :)

Helaas was op alle demos de video kwaliteit echt dramatisch. Bij zowel 4K 30FPS alsook bij 1080p 60FPS was door de slechte AI stabilisatie het beeld schokkerig en er was warping aan beide randen. Erg jammer, want de foto's waren uitstekend. Ik heb mijn twijfels over of Huawei dit zo snel kan oplossen, maar ik hoop uiteraard van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
YoungStarDC schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:59:
[...]

Ik heb dit vandaag gedaan bij drie demo's en toen kon ik inderdaad alle opties gebruiken. Bedankt voor de tip! :)

Helaas was op alle demos de video kwaliteit echt dramatisch. Bij zowel 4K 60FPS alsook bij 1080p 60FPS was door de slechte AI stabilisatie het beeld schokkerig en er was warping aan beide randen. Erg jammer, want de foto's waren uitstekend. Ik heb mijn twijfels over of Huawei dit zo snel kan oplossen, maar ik hoop uiteraard van wel.
4k op 60fps is volgens mij geen optie bij de testmodellen (eveneens bij mijn model). Heb je het ook getest zonder Master Ai? Die staat standaard namelijk netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
Kiswum schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:02:
[...]

4k op 60fps is volgens mij geen optie bij de testmodellen (eveneens bij mijn model). Heb je het ook getest zonder Master Ai? Die staat standaard namelijk netjes uit.
Klopt, heb het gecorrigeerd! Ik heb na het resetten van de instellingen enkel resoluties gewisseld en verder niet aan de instellingen gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
YoungStarDC schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:23:
[...]

Klopt, heb het gecorrigeerd! Ik heb na het resetten van de instellingen enkel resoluties gewisseld en verder niet aan de instellingen gezeten.
In dat geval zou Master Ai uit moeten staan. Het is vreemd dat het niet lekker loopt bij die testopstellingen. Ik heb mijn films nog niet uitgebreid terug gekeken. Het viel me wel op dat de Ai toevoegingen en de avond opnames vreemde dingen lieten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik heb gisteren even in Praag een video gemaakt. Helaas was het weer erg koud en regenachtig, dus de kleuren zullen minder sprankelend zijn, maar deze is in Full-HD 1080p gemaakt.

Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Hoesjes, protectors e.d.: [Huawei Mate 20 (Pro)] Accessoires
- Winkels, levertijden, aanbiedingen: [Huawei Mate 20 (Pro)] Levertijden en Prijzen
- Problemen met het scherm: [Huawei Mate 20 (Pro)] Algemene schermproblemen