• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-03 18:52

Groene waas, schermproblemen Huawei Mate 20 (pro)

Doordat er steeds meer schermproblemen worden gemeld in het Huawei Mate 20 Pro topic, heb ik besloten om een nieuw topic te openen waar al die problemen gemeld kunnen worden. Hierdoor blijft dat topic vrij voor andere zaken.

Op dit moment gaat het topic nog enkel om problemen met een groen scherm, maar mogelijk kunnen er in de toekomst andere zaken spelen.

Nieuwsbericht op Hardware.info

Eigenaren van Huawei's nieuwe Mate 20 Pro-smartphone klagen over de kwaliteit van het scherm. Rondom de randen van een onbekend aantal toestellen is een duidelijke groene gloed te zien die vermoedelijk van het backlight afkomstig is. Op foto's van defecte schermen lijkt het alsof intern het noorderlicht nagebootst wordt.
Het bedrijf heeft nog geen officiële reactie gegeven. De Finse afdeling zegt toestellen direct te vervangen bij dit probleem.

Huawei Finland stelt dat het om een klein aantal toestellen gaat en dat toestellen met dit defect direct vervangen worden.

Links naar nieuwsartikelen:

https://nl.hardware.info/...lekkage-aan-randen-scherm
https://uk.community.huaw...on-screen-679/index1.html
https://www.gsmarena.com/...ty_screens-news-34052.php
https://suomimobiili.fi/h...elimet-vaihdetaan-uusiin/

Hoe kun je het zelf testen?

Kies een donkere foto of plaatje uit en bekijk de randen vanuit een donkere omgeving. Zet de verlichting van de telefoon helemaal open en doe het ook zo laag mogelijk. Als je in deze standen een groene waas ziet, dan heb je te maken met de groene waas.

Neem contact op met je verkoper, zodat deze binnen 14 dagen omgewisseld kan worden voor een nieuw exemplaar of neem contact op met de Huawei winkel in Amsterdam en laat daar het scherm vervangen. Reparatie moet in alle gevallen gratis zijn.

Voorbeelden van de waas:

Wat voor scherm heb je?

Download de app: Device Info HW
Onder het tabblad: General vind je het kopje Touchscreen. Daar zie je over je een BOE of LG scherm hebt.

Links naar de andere Huawei Mate 20 (pro) topics:

[Huawei Mate 20 (Pro)] Ervaringen & Discussie
[Huawei Mate 20 (Pro)] Accessoires
[Huawei Mate 20 (Pro)] Levertijden en Prijzen

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Kiswum
@joeyschrama gaf al een heads-up met een poll over de groene waas problemen. Die poll is nu ook hier te vinden.

heb een LG zonder problemen
heb een LG met problemen
heb een BOE zonder problemen
heb een BOE met problemen
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=401193&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:22

pdavie2311

Live life to the fullest..

Wederom erg goed bezig! Top!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-03 15:16
@Kiswum Misschien is het goed om te vermelden dat Huawei gratis je scherm vervangt bij hun Service Centre in Amsterdam.

Één Tweaker heeft het al laten vervangen en die ondervindt nu geen problemen meer met het scherm. Ik ga er aankomende zaterdag heen.

Er hoeft geen afspraak gemaakt te worden en het duurt ongeveer anderhalf uur. Ook is een aankoopnota o.i.d. niet nodig.

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-03 22:37
Knamix schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:38:
@Kiswum Misschien is het goed om te vermelden dat Huawei gratis je scherm vervangt bij hun Service Centre in Amsterdam.

Één Tweaker heeft het al laten vervangen en die ondervindt nu geen problemen meer met het scherm. Ik ga er aankomende zaterdag heen.

Er hoeft geen afspraak gemaakt te worden en het duurt ongeveer anderhalf uur. Ook is een aankoopnota o.i.d. niet nodig.
Maar je hebt het risico dat je scherm probleem niet opgelost wordt omdat je een zelfde scherm krijgt Mr. Harvey :O Dan kun je hem 10x vervangen straks...

• Knamix
kevinkrs schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:44:
[...]

Maar je hebt het risico dat je scherm probleem niet opgelost wordt omdat je een zelfde scherm krijgt Mr. Harvey :O Dan kun je hem 10x vervangen straks...
Beter een oplossing dan helemaal niks ;)

• Jitsert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-03 23:10
kevinkrs schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:44:
[...]

Hi, ik ben het niet met je eens. Ik wil geen discussie starten, maar ik denk dat het handig is als het erbij komt staan. Let wel, pas als meerdere mensen deze fijne ervaring hebben gehad. O.b.v. de ervaring van 1 persoon zou ik dit niet er bij zetten, wellicht wel dat je contact kan opnemen met het service center om je scherm te laten vervangen.

• kevinkrs
Jitsert schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:47:
[...]

Hi, ik ben het niet met je eens. Ik wil geen discussie starten, maar ik denk dat het handig is als het erbij komt staan. Let wel, pas als meerdere mensen deze fijne ervaring hebben gehad. O.b.v. de ervaring van 1 persoon zou ik dit niet er bij zetten, wellicht wel dat je contact kan opnemen met het service center om je scherm te laten vervangen.
Maar gaat dit probleem om een groene waas bij de randen of over het hele scherm? Want ik zie veel resultaten betreft dit probleem.

Ik heb bijvoorbeeld wel dat de onderkant van het scherm op de laagste brightness met een grijze wallpaper iets 'geliger' is maar niet echt om te noemen groen. Dus ik twijfel nog een beetje wat ik wil doen...

• Jitsert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-03 23:10
kevinkrs schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:49:
[...]

Maar gaat dit probleem om een groene waas bij de randen of over het hele scherm? Want ik zie veel resultaten betreft dit probleem.

Ik heb bijvoorbeeld wel dat de onderkant van het scherm op de laagste brightness met een grijze wallpaper iets 'geliger' is maar niet echt om te noemen groen. Dus ik twijfel nog een beetje wat ik wil doen...
Het gaat voornamelijk om schermen met een groene waas/gloed. Ik heb ook ergens gelezen dat het een blauwige of gele waas kan zijn.

Ik heb zelf last van een 'groenige' waas, maar bij dagelijks gebruik heb ik nergens last van. Als er iets gebeurd met het scherm (inbranden of wat dan ook) valt dat vermoedelijk onder de fabrieksgarantie (aanname).

• Kiswum

Zoiets als wat er al staat?

Neem contact op met je verkoper, zodat deze binnen 14 dagen omgewisseld kan worden voor een nieuw exemplaar of neem contact op met de Huawei winkel in Amsterdam en laat daar het scherm vervangen. Reparatie moet in alle gevallen gratis zijn.

• Knamix
Kiswum schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:57:
[...]

Zoiets als wat er al staat?

Stond het daar al of heb je het er nieuw bij gezet? :)

Anders heb ik er overheen gelezen, maar zo is het inderdaad prima!

• Kiswum
Knamix schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:59:
[...]

Stond het daar al of heb je het er nieuw bij gezet? :)

Anders heb ik er overheen gelezen, maar zo is het inderdaad prima!
Yep, dat was al. Volgens mij is de OP nog niet eens aangepast ;)

Vanuit het Ervaringen topic:
KleineAap schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:06:
Zou Huawei van de problemen geweten hebben aangezien geen een YouTuber/reviewer er last van heeft (heeft iedereen die een pers exemplaar kreeg een BOE scherm)? Wat denk jij @Kiswum? Ik heb echt nul last namelijk en vind het bijzonder dat niemand dit zag voor de consumenten versies verzonden zijn...
De kans is klein dat men er last van heeft. Mensen die het probleem hebben zullen zich zeer zeker melden, de mensen die er geen last van hebben zullen dit topic waarschijnlijk niet eens bezoeken 😀

Het kan wel zo zijn, dat alle testexemplaren zijn geopend, kort getest en daarna zijn meegenomen naar Londen. Een enkele "defecte" is er daarna mogelijk tussenuit gehaald. We hadden immers allemaal een "not for sale" sticker erop staan.

Ik denk niet dat Huawei hiervan volledig op de hoogte was, maar zeker weten doe ik het niet. Misschien was het slechts op kleine schaal bekend.

[Voor 62% gewijzigd door Kiswum op 07-11-2018 13:17. Reden: Reactie toegevoegd]

• kevinkrs
Jitsert schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:53:
[...]

Het gaat voornamelijk om schermen met een groene waas/gloed. Ik heb ook ergens gelezen dat het een blauwige of gele waas kan zijn.

Ik heb zelf last van een 'groenige' waas, maar bij dagelijks gebruik heb ik nergens last van. Als er iets gebeurd met het scherm (inbranden of wat dan ook) valt dat vermoedelijk onder de fabrieksgarantie (aanname).
ja ik heb een lichte gele gloed op laagste brightness maar verder overdag niet opvallend. Dit is wel weer een nieuwe telefoon. De vorige was omgeruild uit doos omdat ik burnin had na 4 dagen gebruik :)

• qtekker
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-02-2019
Afgelopen donderdag mijn Pro van mobiel.nl ontvangen, met LG display. Nu, 2 dagen later, nog geen spoor van groene waas te zien gelukkig. De zijkanten zien er perfect uit. Fingers crossed!

• nuc8
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-01-2019

nuc8

End the net!

qtekker schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 09:24:
Afgelopen donderdag mijn Pro van mobiel.nl ontvangen, met LG display. Nu, 2 dagen later, nog geen spoor van groene waas te zien gelukkig. De zijkanten zien er perfect uit. Fingers crossed!
Goed om te horen.

Het gerucht onder mijn Chinese kennissen is dat Huawei de LG schermen van de eerste batches per ongeluk heeft verwerkt met op BOE afgestelde parameters.

Ik zou dat een bijzonder domme fout vinden, maar de positieve kant is dat dat eenvoudig op te lossen is en dat toestellen die nu de fabriek uitrollen dit probleem niet meer zouden moeten hebben.

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-03 15:03

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Afgelopen 2 dagen begint het toch steeds duidelijker te worden. Zelfs overdag op sites zoals Tweakers zie ik nu de verkleuring boven aan optreden.

Edit: Mobiel.nl stelde direct voor om het toestel te vervangen, netjes!

[Voor 14% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 10-11-2018 12:45]

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:00

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

nuc8 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 10:28:
[...]

Goed om te horen.

Het gerucht onder mijn Chinese kennissen is dat Huawei de LG schermen van de eerste batches per ongeluk heeft verwerkt met op BOE afgestelde parameters.

Ik zou dat een bijzonder domme fout vinden, maar de positieve kant is dat dat eenvoudig op te lossen is en dat toestellen die nu de fabriek uitrollen dit probleem niet meer zouden moeten hebben.
Maar hardware- of software parameters? Alles wat ik heb gelezen lijkt het om een lijm issue te gaan.

• Probook8979
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:04
Geven zij dan ook een correct toestel vervolgens terug aan je?

• Probook8979

Wordt het vervangen als gezien een nieuw toestel of als nieuw scherm?
Als het scherm wordt vervangen, hoe kan ik weten of dan de toestel wel waterdicht is? Heb ooit een x gelezen zodra een vaste toestel met iprating wordt vervangen op basis van scherm , is de toestel niet meer waterdicht.

Edit;

Officeele statement van de maker;

https://www.google.ch/amp...anagement-von-huawei/amp/

[Voor 9% gewijzigd door Probook8979 op 11-11-2018 08:32]

• Knamix
Probook8979 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 21:41:
[...]

Wordt het vervangen als gezien een nieuw toestel of als nieuw scherm?
Als het scherm wordt vervangen, hoe kan ik weten of dan de toestel wel waterdicht is? Heb ooit een x gelezen zodra een vaste toestel met iprating wordt vervangen op basis van scherm , is de toestel niet meer waterdicht.

Edit;

Officeele statement van de maker;

https://www.google.ch/amp...anagement-von-huawei/amp/
Je krijgt inderdaad een correct werkende toestel terug. Heb mijn toestel gisteren langs gebracht en het was binnen 2 uur gefixt. Ook garanderen ze waterdichtheid.

[Voor 19% gewijzigd door Knamix op 11-11-2018 21:37]

• Probook8979
Knamix schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:38:
[...]

Je krijgt inderdaad een correct werkende toestel terug. Heb mijn toestel gisteren langs gebracht en het was binnen 2 uur gefixt. Ook garanderen ze waterdichtheid.
Heb jij hem bij de serivce center van Huawei laten doen? of via je je provider?

• Knamix
Probook8979 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:08:
[...]

Heb jij hem bij de serivce center van Huawei laten doen? of via je je provider?
Bij de service center. Je kan gewoon binnenlopen en je toestel afgeven. Ik raad wel aan om het zo vroeg mogelijk langs te brengen omdat het daar best druk wordt. Toen ik me toestel weer ging ophalen stond er een rij van 7 man te wachten.

• Probook8979
Knamix schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:15:
[...]

Bij de service center. Je kan gewoon binnenlopen en je toestel afgeven. Ik raad wel aan om het zo vroeg mogelijk langs te brengen omdat het daar best druk wordt. Toen ik me toestel weer ging ophalen stond er een rij van 7 man te wachten.
Hmmmm niceeee, Ik lees ook veel dat mensen aan je eigen deur de toestellen laten vervangen voor een ander toestel. Is dat ook mogelijk?

Edit;

https://consumer.huawei.com/uk/support/door-to-door-service/

[Voor 6% gewijzigd door Probook8979 op 14-11-2018 07:23]

• Poeldijker
  • Laatst online: 29-03 07:25
De verschillende reacties lezende, is het probleem bij mij heel stilletjes gestart.

Volgens mij wordt het mede veroorzaakt door het laden, want de mijne wordt iets warm bij het laden (vanaf 20-30%).
Ook als de telefoon in een hoes zit (je moet wat om te beschermen) en deze speelt bijv. via bluetooth dan wordt deze ook warm.
Echter, het toestel kan zijn warmte niet kwijt, waardoor de lijm van het scherm wellicht 'zacht' wordt.
Zo is het uiteindelijk bij mij zichtbaar geworden.

Ik vraag me terdege af of het scherm vervangen nu de oplossing is.
Bij warm worden van het toestel kan het euvel weer optreden.
Dan kan je dus 10x naar Amsterdam, zoals Kevinkrs aangeeft.

Ik ga mijn geld terugvragen en een 2 maanden wachten alvorens een nieuw toestel te kopen.
Wellicht zijn dan al die oude eerste exemplaren van de markt verdwenen.....

• qtekker
Voor degenen die het scherm op groene waas willen testen, dat kan met de OLED Tools app van de Play Store. Je draait in een donkere ruimte de uniformity test, kiest de kleur groen of grijs, en schuif de brightness met de vinger naar links op 7.
Bij mij zie ik langs de linkerzijde een groene streep. Niet heel erg, en in het dagelijkse gebruik niet eens merkbaar. Maar zo kan ik in de gaten houden dat het niet erger wordt.

Ik heb OLED Tools op 3 toestellen getest.
Mijn Mate 20 Pro, lichte waas links.
Xperia XZ3, lichte waas links, maar minder dan bij mijn M20Pro.
Galaxy S9+ was perfect.

• pdavie2311

pdavie2311

qtekker schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:47:
Voor degenen die het scherm op groene waas willen testen, dat kan met de OLED Tools app van de Play Store. Je draait in een donkere ruimte de uniformity test, kiest de kleur groen of grijs, en schuif de brightness met de vinger naar links op 7.
Bij mij zie ik langs de linkerzijde een groene streep. Niet heel erg, en in het dagelijkse gebruik niet eens merkbaar. Maar zo kan ik in de gaten houden dat het niet erger wordt.

Ik heb OLED Tools op 3 toestellen getest.
Mijn Mate 20 Pro, lichte waas links.
Xperia XZ3, lichte waas links, maar minder dan bij mijn M20Pro.
Galaxy S9+ was perfect.
Thanx! Nu zie ik het wel verdorie.. Aan de randen.. Grrrrr....

• nuc8

nuc8

End the net!

Heb de telefoon net 12 uur en begin nu al een groen tintje waar te nemen aan de onderkant van het scherm. Als het blijft kan ik er mee leven, maar dit voorspelt niet veel goeds.

• pdavie2311

pdavie2311

Ik zit nog binnen de 2 weken, kan dus retour Vodafone. Maar met welke reden? Eerlijk zijn of gewoon "dezelfde" nemen, doen ze dat? Mocht ik voor een ander toestel gaan, ander merk, wat gebeurt er met de Watch die klaar staat voor verzending? Hoe checken ze dit dan? Ik wil gewoon een 100% werkend toestel, zeker voor 999,-.....

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:53
Ik heb hem sinds vanmiddag binnen. Bevalt uitstekend! Nog vooral bezig geweest om alles in te stellen, maar de paar test foto's zagen er super uit. Ik heb het scherm wel even getest, maar tot nu toe geen groene was.

No matter the age, never lose the Kramer inside

• Knamix
pdavie2311 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 21:12:
Ik zit nog binnen de 2 weken, kan dus retour Vodafone. Maar met welke reden? Eerlijk zijn of gewoon "dezelfde" nemen, doen ze dat? Mocht ik voor een ander toestel gaan, ander merk, wat gebeurt er met de Watch die klaar staat voor verzending? Hoe checken ze dit dan? Ik wil gewoon een 100% werkend toestel, zeker voor 999,-.....
Zou lekker naar de Huawei Service Center gaan. Toestel langs brengen en binnen 2 uur zit er een nieuw scherm op.

• pdavie2311

pdavie2311

Knamix schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:28:
[...]

Zou lekker naar de Huawei Service Center gaan. Toestel langs brengen en binnen 2 uur zit er een nieuw scherm op.
Woon in Drenthe! Niet echt praktisch helaas.. Dan maar swappen bij Vodafone? Hun zijn aansprakelijk?

Edit.. Ik kan hem omruilen bij Vodafone winkel. Maar wie zegt dat ik dan wel een goed scherm heb. Weer 20,-euro aan een screenprotector uitgeven, alles opnieuw instellen met nova en thema's etc.. Lastig... Als het dan 100% goed is.. Denk nog steeds dat ik een toestel krijg uit de eerste batch nu.. Maar doordat ik binnen de 2 weken zit is ruilen geen probleem zegt Vodafone zojuist.. Langer wachten ook geen optie want dan val ik binnen het reparatie proces met opsturen en lang zonder telefoon etc..

[Voor 42% gewijzigd door pdavie2311 op 15-11-2018 09:05]

• nuc8

nuc8

End the net!

pdavie2311 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:45:
[...]

Woon in Drenthe! Niet echt praktisch helaas.. Dan maar swappen bij Vodafone? Hun zijn aansprakelijk?

Edit.. Ik kan hem omruilen bij Vodafone winkel. Maar wie zegt dat ik dan wel een goed scherm heb. Weer 20,-euro aan een screenprotector uitgeven, alles opnieuw instellen met nova en thema's etc.. Lastig... Als het dan 100% goed is.. Denk nog steeds dat ik een toestel krijg uit de eerste batch nu.. Maar doordat ik binnen de 2 weken zit is ruilen geen probleem zegt Vodafone zojuist.. Langer wachten ook geen optie want dan val ik binnen het reparatie proces met opsturen en lang zonder telefoon etc..
Ik weet niet of Vodafone er in meegaat, maar je kunt je kansen misschien iets verhogen door een andere kleur te kiezen. Liefst eentje die tijdelijk uitverkocht is geweest. (Bij CoolBlue is Twilight een tijd uitverkocht geweest, dus die zit nu op een nieuwe batch. Bij Vodafone heb ik er niet op gelet.)

Mocht het bij de mijne zover komen dan zou ik toch voor het repaircenter kiezen. Dan maar een 'dagje Amsterdam'. Alles weer opnieuw installeren vind ik persoonlijk vervelender, vooral als dat de problemen waarschijnlijk niet oplost.

• pdavie2311

pdavie2311

nuc8 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:46:
[...]

Ik weet niet of Vodafone er in meegaat, maar je kunt je kansen misschien iets verhogen door een andere kleur te kiezen. Liefst eentje die tijdelijk uitverkocht is geweest. (Bij CoolBlue is Twilight een tijd uitverkocht geweest, dus die zit nu op een nieuwe batch. Bij Vodafone heb ik er niet op gelet.)

Mocht het bij de mijne zover komen dan zou ik toch voor het repaircenter kiezen. Dan maar een 'dagje Amsterdam'. Alles weer opnieuw installeren vind ik persoonlijk vervelender, vooral als dat de problemen waarschijnlijk niet oplost.
Vodafone geeft op de site alleen maar keuze Black aan...Ik loop de winkel wel even binnen vandaag.

• rudieen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-02-2019
nuc8 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:46:
[...]

Vergeet het maar mijn zoon gisteren zijn tel binnen gekregen gelijk een groene rand volgens mij hebben ze dat allemaal, de gene die zeggen van niet kijken niet goed of weten niet hoe ze moeten kijken.

• imir123
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-12-2021
Beste Tweakers,

Ik had bij mijn vorige toestel (Mate 20 pro zwart, LG scherm) ook last van het groene effect op het scherm. Ik heb nu een vervangende toestel, ook een LG scherm. Toestel is nu nog prima, maar is het ook nog over een paar dagen? Ik lees aan de reacties dat het na een paar dagen erger wordt. Dit was bij mijn vorige toestel ook het geval. Zijn er gebruikers hier die ook een Mate 20 Pro met LG scherm in gebruik hebben waar het probleem zich niet voordoet? Ik twijfel of ik het toestel moet houden of bestelling annuleer (ik zit nog binnen de 15 dagen zichttermijn, online aangeschaft).

• nuc8

nuc8

End the net!

Bij oude Huawei's kon je de productiedatum uit het serienummer aflezen in het formaat: xxxxxYYMDDxxxxxx. Als dat nu nog steeds zo werkt is dat wellicht nuttige informatie om snel te achterhalen of je met een oudere of nieuwere batch te maken hebt.

Bij mij is dat 18A27, ofwel 27 oktober 2018.

• Nerd1979
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-02 12:52
rudieen schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:35:
[...]

Vergeet het maar mijn zoon gisteren zijn tel binnen gekregen gelijk een groene rand volgens mij hebben ze dat allemaal, de gene die zeggen van niet kijken niet goed of weten niet hoe ze moeten kijken.
Niet mee eens. Ik heb die van mij sinds 04/11 en het begint nu bij mij ook. Heb gisteren voor het eerst anderhalf uur film gekeken en nu is het kassa. Dus nu waarschijnlijk warm genoeg geworden ( had de gsm ook vast) na het afkoelen was het bijna niet meer waarneembaar.

• pdavie2311

pdavie2311

Net met Huawei gebeld. Raden aan om wel snel met de telefoon langs te komen en niet over een maand. Dat snap ik niet helemaal, gezien het gewoon garantie is? Als ik kom, krijg ik een schermreparatie inderdaad en is het opgelost. Is voor mij alleen totaal 400km rijden heen en terug. Ook ik twijfel of ik hem niet retour aan Vodafone moet doen. Kan nog t/m zaterdag..Dan ben ik weer helemaal vrij om te gaan waar ik wil voor een nieuwe Telefoon...Maar wat dan? Terug naar de iPhone Xs? Wil ik dat? Android toch een kans geven, dan een Note9 of wellicht een Pixel 3? Of toch nog een keer de Mate Pro proberen....

• DhoTjai
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
pdavie2311 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 16:43:
Net met Huawei gebeld. Raden aan om wel snel met de telefoon langs te komen en niet over een maand. Dat snap ik niet helemaal, gezien het gewoon garantie is? Als ik kom, krijg ik een schermreparatie inderdaad en is het opgelost. Is voor mij alleen totaal 400km rijden heen en terug. Ook ik twijfel of ik hem niet retour aan Vodafone moet doen. Kan nog t/m zaterdag..Dan ben ik weer helemaal vrij om te gaan waar ik wil voor een nieuwe Telefoon...Maar wat dan? Terug naar de iPhone Xs? Wil ik dat? Android toch een kans geven, dan een Note9 of wellicht een Pixel 3? Of toch nog een keer de Mate Pro proberen....
Het ligt aan wat jij zelf fijner vindt om mee te werken. Vind je iOS of Android fijner? Je hebt nu beiden geprobeerd.

Overigens wel raar van Huawei. Je hebt garantie, dus dan zou je ook over een maand naar toe mogen gaan.

[Voor 5% gewijzigd door DhoTjai op 15-11-2018 17:00]

• pdavie2311

pdavie2311

DhoTjai schreef op donderdag 15 november 2018 @ 16:58:
[...]

Het ligt aan wat jij zelf fijner vindt om mee te werken. Vind je iOS of Android fijner? Je hebt nu beiden geprobeerd.

Overigens wel raar van Huawei. Je hebt garantie, dus dan zou je ook over een maand naar toe mogen gaan.
Daarom..Twijfel heel erg nog..Wil ook niet weer lang zonder telefoon..Als ik hem morgen opstuur naar Vodafone kan ik volgende week een ander toestel weer hebben. Ga ik maandag naar Huawei, loop ik de winkel uit met een goed toestel. Pixel 3 trekt ook nog wel, maar die schijnt ook kinderziektes te hebben lees ik...Wat een luxeprobleem..

• DhoTjai
  • Niet online
pdavie2311 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 17:05:
[...]

Daarom..Twijfel heel erg nog..Wil ook niet weer lang zonder telefoon..Als ik hem morgen opstuur naar Vodafone kan ik volgende week een ander toestel weer hebben. Ga ik maandag naar Huawei, loop ik de winkel uit met een goed toestel. Pixel 3 trekt ook nog wel, maar die schijnt ook kinderziektes te hebben lees ik...Wat een luxeprobleem..
Maandag naar Huawei, schreeuwen + klagen in de winkel (vooral wanneer er veel klanten in de winkel zijn) en vragen om een reiskostenvergoeding of compensatie (cadeautje uitkiezen in de winkel ;) ). En over een paar weken genieten van een Huawei Watch + charger _/-\o_

• imir123
Ik had vanmiddag nog gezegd dat mijn vervangende toestel nergens last van heeft. Ik merk zojuist dat het groene hulk effect nu zichtbaar begint te worden. Toestel gaat dus retour, ongelooflijk dit. Gaat Huawei nog wat eraan doen? Een scherm vervangen wil niet zeggen dat het probleem zich niet weer voordoet zolang ze oorzaak niet weten.

• pdavie2311

pdavie2311

imir123 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 17:49:
Ik had vanmiddag nog gezegd dat mijn vervangende toestel nergens last van heeft. Ik merk zojuist dat het groene hulk effect nu zichtbaar begint te worden. Toestel gaat dus retour, ongelooflijk dit. Gaat Huawei nog wat eraan doen? Een scherm vervangen wil niet zeggen dat het probleem zich niet weer voordoet zolang ze oorzaak niet weten.
Oh bah, 2e toestel al met problemen voor jou? Uit zelfde batch dan denk ik. Reparatie toch het beste dan lijkt me?

• rudieen
Ik heb besloten om het toestel gewoon te houden, bij normaal gebruik geen last van, het is toch niet mijn gewoonte om in een donkere kamer met grijs scherm het licht van de tel op nul te zetten.

• imir123
pdavie2311 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 17:58:
[...]

Oh bah, 2e toestel al met problemen voor jou? Uit zelfde batch dan denk ik. Reparatie toch het beste dan lijkt me?
Een reperatie is een optie, maar ik kan ook mijn abonnement annuleren en wachten tot de problemen helemaal verholpen zijn. Ik vind het wel jammer, want qua accuduur en snelheid is het helemaal top. Wat schermen betreft, is Samsung toch de king van Amoled. Op het moment gebruik ik S7 Edge, op een pink lijn issue na dat netjes gerepareerd werd, is het scherm perfect.

• pdavie2311

pdavie2311

imir123 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 18:55:
[...]

Een reperatie is een optie, maar ik kan ook mijn abonnement annuleren en wachten tot de problemen helemaal verholpen zijn. Ik vind het wel jammer, want qua accuduur en snelheid is het helemaal top. Wat schermen betreft, is Samsung toch de king van Amoled. Op het moment gebruik ik S7 Edge, op een pink lijn issue na dat netjes gerepareerd werd, is het scherm perfect.
Ik denk eraan om ook gewoon mijn abbo te annuleren en morgen alles terug te sturen. Ik val dan weer terug naar mijn sim only van Vodafone? Maar een maand overbruggen heb ik niet echt een toestel voor. Misschien toch maar weer een toestel los halen elders en door met mijn sim only. Maar vaak icm abbo is het toestel voordeliger als je hem in 1 keer betaald.

• imir123
pdavie2311 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 19:14:
[...]

Ik denk eraan om ook gewoon mijn abbo te annuleren en morgen alles terug te sturen. Ik val dan weer terug naar mijn sim only van Vodafone? Maar een maand overbruggen heb ik niet echt een toestel voor. Misschien toch maar weer een toestel los halen elders en door met mijn sim only. Maar vaak icm abbo is het toestel voordeliger als je hem in 1 keer betaald.
Wij zitten beiden ongeveer in hetzelfde situatie. Via provider is het inderdaad voordeliger. Het is of abbo cancelen en dan over paar weken opnieuw bestelling plaatsen en hopen dat probleem zich niet weer voordoet of langs Huawei center gaan, in Amsterdam nog wel. Ik heb even snel foto gemaakt van mijn toestel... https://ibb.co/kG2d0L

• pdavie2311

pdavie2311

imir123 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 19:40:
[...]

Wij zitten beiden ongeveer in hetzelfde situatie. Via provider is het inderdaad voordeliger. Het is of abbo cancelen en dan over paar weken opnieuw bestelling plaatsen en hopen dat probleem zich niet weer voordoet of langs Huawei center gaan, in Amsterdam nog wel. Ik heb even snel foto gemaakt van mijn toestel... https://ibb.co/kG2d0L
Inderdaad..Ik ga niet naar Amsterdam op en neer...Kost een dag, benzine en reken dat maar eens door..
Als ik de app draai ziet om sommige momenten mijn toestel er ook zo uit helaas..In het dagelijkse gebruik merk ik er (nog) niet veel van, maar een toestel van 999,- waarvan ik weet dat die issues heeft, staat mij niet aan...
Morgen stuur lever ik de hele meuk in bij Vodafone Winkel denk ik..Versturen kost ook nog eens 15,- als het aangetekend retour moet...

• nuc8

nuc8

End the net!

rudieen schreef op donderdag 15 november 2018 @ 18:47:
Ik heb besloten om het toestel gewoon te houden, bij normaal gebruik geen last van, het is toch niet mijn gewoonte om in een donkere kamer met grijs scherm het licht van de tel op nul te zetten.
Ik kijk het nog even aan. Zoals het nu is heb ik er geen last van. Het stoort me eigenlijk alleen als ik Oled Tools op grijs zet, brightness rond de 4 a 5 zet, en het tegelijkertijd vergelijk met mijn Pixel 2 XL scherm. Dan zie ik dat het niet klopt, maar in normaal gebruik is het me nog niet opgevallen. Maar ja, ik begrijp van hier en XDA dat het de komende week wel eens flink erger zou kunnen worden..

• Medico
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03 18:02
nuc8 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 21:32:
[...]

..oledtools brightness rond de 4 a 5 zet..
Ook maar eens geprobeerd omdat ik eerst dacht dat ik last van bleeding had (wat toch niet kan met amoled?) En ja ook hier een beginnend lg scherm met isseus.

Naar Amsterdam rijden is ook voor mij een No-go. Dus maar even aankijken en dan maar contact opnemen met Coolblue of Huawei...nu al actie ondernemen betekend waarschijnlijk dat je vervangend scherm krijgt uit de zelfde batch.

Moeilijk dit 8)7

• pdavie2311

pdavie2311

Medico schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 06:49:
[...]

Ook maar eens geprobeerd omdat ik eerst dacht dat ik last van bleeding had (wat toch niet kan met amoled?) En ja ook hier een beginnend lg scherm met isseus.

Naar Amsterdam rijden is ook voor mij een No-go. Dus maar even aankijken en dan maar contact opnemen met Coolblue of Huawei...nu al actie ondernemen betekend waarschijnlijk dat je vervangend scherm krijgt uit de zelfde batch.

Moeilijk dit 8)7
Tja, ik lever hem vandaag toch in bij Vodafone Winkel.. Puur voor het feit ik een 100% toestel verwacht voor dit geld. Ik zie wel wat ik doe. Ben ook aan het kijken naar andere toestellen maar weer..

• Probook8979
Jongens,
Zelf heb ik er ook last van de groene tint, dit treedt alleen op als de scherm warm is en wanneer ik in een donkere kamer zit en met een grijs achtergrond heb op de lichte dimstand. Anders dan dat is de toestel een beast.

Ik lees dat dit ook voorkomt in de BOE scherm panelen. Dus of het nu LG is of BOE maakt in dit gebeuren niet zoveel uit.

Dat gezegd te hebben ga ik de toestel bij mediamarkt te verwisselen. En vragen voor een nieuwe batch. Ga de toestel zeker houden want er is geen ander toestel die dit kan vervangen.

• imir123
Probook8979 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 08:09:
Jongens,
Zelf heb ik er ook last van de groene tint, dit treedt alleen op als de scherm warm is en wanneer ik in een donkere kamer zit en met een grijs achtergrond heb op de lichte dimstand. Anders dan dat is de toestel een beast.

Ik lees dat dit ook voorkomt in de BOE scherm panelen. Dus of het nu LG is of BOE maakt in dit gebeuren niet zoveel uit.

Dat gezegd te hebben ga ik de toestel bij mediamarkt te verwisselen. En vragen voor een nieuwe batch. Ga de toestel zeker houden want er is geen ander toestel die dit kan vervangen.
Ik wil het toestel ook graag houden, maar dan moet dit issue eerst opgelost worden. Hoe kom je erbij dat BOE schermen er ook last van hebben? Van wat ik overal lees zijn het vooral LG schermen. Zijn er leden die naar service center ik Amsterdam zijn geweest? Krijg je daar een nieuwe toestel? Ik zou er alleen naartoe gaan als ik zekerheid heb dat ik een nieuwe toestel met BOE scherm krijg.

• Infinitysnek
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08-03 11:35
imir123 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 08:51:
[...]

Ik wil het toestel ook graag houden, maar dan moet dit issue eerst opgelost worden. Hoe kom je erbij dat BOE schermen er ook last van hebben? Van wat ik overal lees zijn het vooral LG schermen. Zijn er leden die naar service center ik Amsterdam zijn geweest? Krijg je daar een nieuwe toestel? Ik zou er alleen naartoe gaan als ik zekerheid heb dat ik een nieuwe toestel met BOE scherm krijg.
Ik ben gisteren gebeld door de klantenservice. Die vertelden dat ik een nieuw toestel zou krijgen. Ga er mogen langs.

• imir123
Infinitysnek schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:38:
[...]

Ik ben gisteren gebeld door de klantenservice. Die vertelden dat ik een nieuw toestel zou krijgen. Ga er mogen langs.
Krijg je een toestel met BOE scherm? Of hebben ze dat niet verteld. Ik zou een toestel met LG scherm niet meer overwegen.

• Knamix
Infinitysnek schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:38:
[...]

Gelijk in de winkel controleren... Had mijn scherm daar laten vervangen en het probleem was nog erger dan mijn eerste scherm 8)7 |:(

• Infinitysnek
imir123 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:45:
[...]

Krijg je een toestel met BOE scherm? Of hebben ze dat niet verteld. Ik zou een toestel met LG scherm niet meer overwegen.
Dat hebben ze niet verteld. Ik vraag er morgen eerst naar maar ik heb geen probleem met een nieuw toestel met een LG scherm.
T-mobile wilde het toestel alleen opsturen ter reparatie wat minimaal 2 weken zou duren dus dit is al een vooruitgang.
Knamix schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:02:
[...]

Gelijk in de winkel controleren... Had mijn scherm daar laten vervangen en het probleem was nog erger dan mijn eerste scherm 8)7 |:(
Ja was ik zeker van plan. Hoe lang duurde het vervangen van het scherm?

• webpatrick
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-03 15:43
Ik heb nu mijn 2e toestel, ook deze heeft de groene waas, in mindere mate dan de eerste maar nog steeds zichtbaar in donkere omgeving. Het zou niet opvallen als het over het hele scherm hetzelfde is, maar het probleem hier is dat het vooral aan de randen erger is.
Ik kan de telefoon nog tot woensdag ruilen, maar de kans is groot dat er nog zo'n toestel in de voorrad van de winkel zit. Dus ik overweeg misschien toch maar een reperatie, Dat zou dan waarschijnlijk via Teleplan gaan, met de kans dat ook die er ook weer een LG scherm inzetten met hetzelfde probleem.

Is het misschien te achterhalen vanaf welk serienummer de toestellen wel goed zijn?

• jasen
  • Laatst online: 26-11-2018
ik bel wel met hun hotline en zij bevestigen mij dat er geen enkel probleem zal zijn als u na de reparatie op hun interne dubbele controle gaat.

• Knamix
Infinitysnek schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:08:
[...]

Dat hebben ze niet verteld. Ik vraag er morgen eerst naar maar ik heb geen probleem met een nieuw toestel met een LG scherm.
T-mobile wilde het toestel alleen opsturen ter reparatie wat minimaal 2 weken zou duren dus dit is al een vooruitgang.

[...]

Ja was ik zeker van plan. Hoe lang duurde het vervangen van het scherm?
Ze zeiden dat het toestel over twee uur opgehaald kon worden. Als ik jou was zou ik er gelijk een dagje Amsterdam van maken :)

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:33
Knamix schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 12:16:
[...]

Ze zeiden dat het toestel over twee uur opgehaald kon worden. Als ik jou was zou ik er gelijk een dagje Amsterdam van maken :)
Nou .. dan koop je een toestel van 1000 euro.
Moet je hem ook nog laten maken .. krijg je een soort refurbished.
En ik vraag mij altijd af of ze daadwerkelijk dan nog wel waterdicht zijn .. ook al beweren ze het.
Als je er later ooit problemen mee krijgt... het is en blijft een gedoe.

• Probook8979
jasen schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:15:
ik bel wel met hun hotline en zij bevestigen mij dat er geen enkel probleem zal zijn als u na de reparatie op hun interne dubbele controle gaat.
Wat is de nummer hiervan?

• imir123
08009188

• pdavie2311

pdavie2311

Ik heb hem terug gedaan en ben terug bij Apple. Kon de Xs heel scherp kopen vandaag. Succes met dit mooie toestel en ook met de schermen!

• rudieen
nuc8 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 21:32:
[...]

Ik kijk het nog even aan. Zoals het nu is heb ik er geen last van. Het stoort me eigenlijk alleen als ik Oled Tools op grijs zet, brightness rond de 4 a 5 zet, en het tegelijkertijd vergelijk met mijn Pixel 2 XL scherm. Dan zie ik dat het niet klopt, maar in normaal gebruik is het me nog niet opgevallen. Maar ja, ik begrijp van hier en XDA dat het de komende week wel eens flink erger zou kunnen worden..
Heb die van mij nu 14 dagen en het is precies het zelfde gebleven, dus ik heb er wel vertrouwen in dat het zo blijft.

• Probook8979
-

[Voor 100% gewijzigd door Probook8979 op 17-11-2018 17:17. Reden: Not true.]

• Infinitysnek
Net bij het service center geweest. Alle schermen en toestellen zijn terug gestuurd omdat deze ook het probleem hadden. Volgende week zou er een nieuwe batch moeten komen die wordt eerst gecontroleerd voordat deze uitgegeven worden.

Ze hebben mijn gegevens genoteerd en ze bellen als er een klaar ligt die goed is.

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:31
Mijn toestel komt van Vodafone uit Duitsland, kan ik hiermee gewoon naar de service center gaan in Amsterdam?

• Infinitysnek
038Robijno schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 11:50:
Mijn toestel komt van Vodafone uit Duitsland, kan ik hiermee gewoon naar de service center gaan in Amsterdam?
Ik denk het wel maar je kan ze altijd even bellen voor de zekerheid.

• 038Robijno
Infinitysnek schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 12:12:
[...]

Ik denk het wel maar je kan ze altijd even bellen voor de zekerheid.
Hebben ze een telefoonnummer van die winkel die ik kan bellen, zie maar 1 nummer en is maar van maandag t/'m vrijdag bereikbaar. Denk datdat een algemeen nummer is.

• imir123
Jongens ik raad jullie aan om geen moeite te doen om naar hun store in Amsterdam te gaan. Ik heb gisteren hele tijd met hun klantenservice aan de lijn gehangen, ik zou vandaag langs komen en goed werken toestel mee krijgen. Ik kom vandaag aan in de winkel, wordt mij dood leuk verteld dat ze geen goed werken scherm hebben en ze niet weten wanneer dat wel het geval is. Ik ben dus helaas vanuit zuiden helemaal voor niks hier naartoe gereisd. Niet dat ze moete nemen om even te bellen van te voren, ze hadden immers mij gegevens al. Dus voor klantentevredenheid moet je niet in dit store zijn.

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-03 11:48
Ben ik blij dat ik toch voor de Note9 heb gekozen als ik dit zo lees.

• 038Robijno
cassiekai schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 21:33:
Ben ik blij dat ik toch voor de Note9 heb gekozen als ik dit zo lees.
Ik heb juist de note 9 verkocht en ben voor de mate 20 pro gegaan.. In maart Mag ik verlengen, ga ik voor de S10+.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-03 11:28
038Robijno schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:05:
[...]

Ik heb juist de note 9 verkocht en ben voor de mate 20 pro gegaan.. In maart Mag ik verlengen, ga ik voor de S10+.
Het is jammer dat ze een LG scherm gebruiken,lg en oled op smarthphones gaan niet.samen.Elke keer problemen,zullen goekoper zijn dan samsung oled.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• imir123
Ik heb mijn toestel teruggestuurd, ik vond het een super fijne toestel maar ik was dit gedoe helemaal zat. Er komt geen toestel in de buurt qua batterijduur en camera. S9+ komt het meest in de buurt, maar de accucapaciteit is er flink minder. Is er al iets bekend wanneer dit issue opgelost wordt en of we binnenkort goed werkende toestellen ontvangen?

• pdavie2311

pdavie2311

imir123 schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:31:
Ik heb mijn toestel teruggestuurd, ik vond het een super fijne toestel maar ik was dit gedoe helemaal zat. Er komt geen toestel in de buurt qua batterijduur en camera. S9+ komt het meest in de buurt, maar de accucapaciteit is er flink minder. Is er al iets bekend wanneer dit issue opgelost wordt en of we binnenkort goed werkende toestellen ontvangen?
Ik dus ook..Als het goed is, kan ik eind deze week een nieuwe bestelling plaatsen bij Vodafone, als mijn retour verwerkt is. Gebeld met Huawei vandaag en beetje vaag of ik nu wel een goede krijg. Ik ga toch de gok weer nemen denk ik en mocht het weer een probleemgeval zijn, dan ga ik met een maand of zo wel een keer naar Amsterdam om hem te swappen...Garantie is 2 jaar en mag altijd komen wanneer mij dit past zeiden ze...

Heb nog zitten denken aan de Pixel 3XL maar deze kan de Mate niet evenaren ben ik bang...

• Nerd1979
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-02 12:52
pdavie2311 schreef op maandag 19 november 2018 @ 17:06:
[...]

Ik dus ook..Als het goed is, kan ik eind deze week een nieuwe bestelling plaatsen bij Vodafone, als mijn retour verwerkt is. Gebeld met Huawei vandaag en beetje vaag of ik nu wel een goede krijg. Ik ga toch de gok weer nemen denk ik en mocht het weer een probleemgeval zijn, dan ga ik met een maand of zo wel een keer naar Amsterdam om hem te swappen...Garantie is 2 jaar en mag altijd komen wanneer mij dit past zeiden ze...

Heb nog zitten denken aan de Pixel 3XL maar deze kan de Mate niet evenaren ben ik bang...
Ik doe precies hetzelfde. Het scherm is nu niet zodanig storend dat dit meteen opgelost moet worden. Ja bij een gsm van deze prijsklasse mag het niet maar ik loop over een maand of twee drie wel een keer binnen.
Verder blijft het toestel next level 8)

• pdavie2311

pdavie2311

Nerd1979 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:51:
[...]

Ik doe precies hetzelfde. Het scherm is nu niet zodanig storend dat dit meteen opgelost moet worden. Ja bij een gsm van deze prijsklasse mag het niet maar ik loop over een maand of twee drie wel een keer binnen.
Verder blijft het toestel next level 8)
Heb wel weer een mooie Skin besteld voor op de achterkant en een screenprotector weer. Beetje in twijfel om deze er weer op te plakken. Maar om nu een maand of 2 zonder protectie te lopen vind ik ook niet wat...Stel dat ook nieuwe toestel weer retour moet.

• DhoTjai
  • Niet online
Bij normaal gebruik heb ik nu geen last van, alleen wanneer ik goed naar kijk met de oled app in een donkere omgeving.
Ik heb 18A19 met een LG scherm.

• imir123
Weten we al waardoor het issue veroorzaakt wordt? Is er al zicht op de oplossing? Ik verbaas me het meest dat er nog geen enkele officiele statement van de fabrikant is gekomen. Ik vind Note 9 een goede alternatief, alleen deze is qua formaat iets te lomp.

• pdavie2311

pdavie2311

imir123 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:25:
Weten we al waardoor het issue veroorzaakt wordt? Is er al zicht op de oplossing? Ik verbaas me het meest dat er nog geen enkele officiele statement van de fabrikant is gekomen. Ik vind Note 9 een goede alternatief, alleen deze is qua formaat iets te lomp.
Inderdaad nog geen official statement van Huawei. Wel zeggen ze, als je ze belt, dat het probleem zich niet weer voor zal doen bij een nieuw toestel. Gedurfde uitspraak natuurlijk, maar dan weten ze dus wat het is. Breng het dan ook even naar buiten lijkt me. Note 9 hier geen alternatief. Ik wil graag snellere updates op mijn telefoon dan bij Samsung het geval is en Bixby en Samsung smuck heb ik ook geen interesse in.

• imir123
pdavie2311 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:37:
[...]

Inderdaad nog geen official statement van Huawei. Wel zeggen ze, als je ze belt, dat het probleem zich niet weer voor zal doen bij een nieuw toestel. Gedurfde uitspraak natuurlijk, maar dan weten ze dus wat het is. Breng het dan ook even naar buiten lijkt me. Note 9 hier geen alternatief. Ik wil graag snellere updates op mijn telefoon dan bij Samsung het geval is en Bixby en Samsung smuck heb ik ook geen interesse in.
Zolang ze geen officiële statement uitbrengen zou ik ermee wachten of je moet het hele circus van testen, opsturen en retour krijgen weer herhalen. Ik denk beter koop je het los, kan je nog in de winkel testen op scherm. Enige nadeel is dat je volle duit betaald. Anders is het net loterij.

• pdavie2311

pdavie2311

imir123 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 18:52:
[...]

Zolang ze geen officiële statement uitbrengen zou ik ermee wachten of je moet het hele circus van testen, opsturen en retour krijgen weer herhalen. Ik denk beter koop je het los, kan je nog in de winkel testen op scherm. Enige nadeel is dat je volle duit betaald. Anders is het net loterij.
Juist dat! Als ik hem los koop, betaal ik een kleine 200,- euro meer voor het toestel! Dat is serieus geld...

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-03 07:12
Gisteren contact gehad met Huawei. Zij verzekeren dat er inmiddels een nieuwe batch op de markt gebracht is die de problemen oplost. Op mijn vraag over hoe is die nieuwe productie kan onderscheiden met de "oude" heb ik geen antwoord gekregen.

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

• pdavie2311

pdavie2311

CK3v1N schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:13:
Gisteren contact gehad met Huawei. Zij verzekeren dat er inmiddels een nieuwe batch op de markt gebracht is die de problemen oplost. Op mijn vraag over hoe is die nieuwe productie kan onderscheiden met de "oude" heb ik geen antwoord gekregen.
Thanx voor de info. Alleen dan nog..Stel dat ik nu een toestel bestel, uit welke batch komt hij dan? Hoop vandaag van Vodafone bericht te krijgen dat ik opnieuw een order kan plaatsen, alleen uit welke batch volgt de levering? Vodafone heeft overigens alleen de zwarte modellen. Als het verschil in aanschaf niet zo significant was, had ik hem vandaag nog bij CB besteld.....

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-03 07:12
Het probleem is dat je niet weet hoeveel Mates je provider intussen verkocht heeft. Zitten ze nog met de "oude" stock of hebben ze nieuwe toestellen binnen. Om die reden wacht ik liever nog wat af (Belgie - Proximus)

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

• Infinitysnek
Ik ben net gebeld door het service center in Amsterdam. De nieuwe batch is binnen en ik kan mijn toestel komen omruilen.
Helaas heb ik zaterdag pas tijd om langs te gaan.

• nuc8

nuc8

End the net!

Voor diegenen die bij het servicecenter zijn geweest: hoe controleren zij of je het probleem echt hebt?

Ik las ergens "onder het bureau", maar dan is het bij mij niet zichtbaar. Ik zie het alleen in een echt volledig verduisterde slaapkamer.

Het is de afgelopen week ook nog niet erger geworden. Niet dat ik dat graag wil natuurlijk. Als het zo blijft vind ik prima. Maar als het erger wordt wil ik weten op welk punt ik daar aan kan kloppen.

• mss_nl
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-03 08:03
Idem, werd ook net gebeld door de service center in Amsterdam. Of ik vandaag of morgen ochtend de toestel kan komen vervangen.

PS. nagevraagd voor de pre-order promotie, die is al eerder deze week goedgekeurd en word gewoon netjes afgeleverd (binnen 4 weken)

• mss_nl
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-03 08:03
nuc8 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:57:
Voor diegenen die bij het servicecenter zijn geweest: hoe controleren zij of je het probleem echt hebt?

Ik las ergens "onder het bureau", maar dan is het bij mij niet zichtbaar. Ik zie het alleen in een echt volledig verduisterde slaapkamer.

Het is de afgelopen week ook nog niet erger geworden. Niet dat ik dat graag wil natuurlijk. Als het zo blijft vind ik prima. Maar als het erger wordt wil ik weten op welk punt ik daar aan kan kloppen.
Bij mij werd er helemaal niet gecontroleerd, maar wel de toezegging gedaan voor een reparatie of vervanging.

• tiezeman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:47
Mijn toestel heeft ook een groene waas. Scherm is synaptics-LAYA171020-LG-01-18-10-51 en de eerder genoemde test met OLED tools toonde het duidelijk aan (duidelijker dan dat ik het zelf in vrij donkere omgeving zag).

Ik heb 'm gekocht bij CoolBlue en via WhatsApp contact met ze gehad. Ik stuurde een linkje mee waarin gemeld wordt dat veel gebruikers problemen hebben.
... jammer dat je telefoon een groene waas heeft. Goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik kan alleen niet inzien of dit een probleem is die vaker voorkomt. Wel heb ik goed nieuws want je zit nog binnen de 30 dagen tevredenheidsgaratie. Je kan de telefoon daarom nog omruilen voor een nieuw model. Laat je het me weten als je dit wilt? Dan kan ik alvast een nieuw model in de winkel klaarzetten of ruilen we de telefoon voor je om als je deze naar ons opstuurt.
Nette oplossing! Ik hoop natuurlijk dat het nieuwe toestel dit probleem niet heeft, maar dat zal dan waarschijnlijk op dezelfde manier opgelost worden.

• Medico
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03 18:02
tiezeman schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:17:
Mijn toestel heeft ook een groene waas. Scherm is synaptics-LAYA171020-LG-01-18-10-51 en de eerder genoemde test met OLED tools toonde het duidelijk aan (duidelijker dan dat ik het zelf in vrij donkere omgeving zag).

Ik heb 'm gekocht bij CoolBlue en via WhatsApp contact met ze gehad. Ik stuurde een linkje mee waarin gemeld wordt dat veel gebruikers problemen hebben.

[...]

Nette oplossing! Ik hoop natuurlijk dat het nieuwe toestel dit probleem niet heeft, maar dat zal dan waarschijnlijk op dezelfde manier opgelost worden.
Interessant antwoord van coolblue... Deze ochtend contact met ze gehad met zelfde voorstel al kende ze nu wel het probleem... Nu maar hopen dat het toestellen zijn van de nieuwe batch... Andere blijf je bezig

• pdavie2311

pdavie2311

Ook maar 1 bij CB besteld..Wie weet hoe lang het nog duurt dat Vodafone mijn order annuleert.
Dan maar die van Vodafone proberen te verkopen gesealed in verpakking tzt..Hoef er niet op te verdienen of zo...Morgen komt hij binnen, wederom zwart gekozen, had al Skin besteld, dus de kleur zie ik toch niet...Gelijk maar even de Watch GT pairen en installen dan ook morgen..

• qtekker
CK3v1N schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:13:
Ik lees op xda heel veel vervangingen door BOE schermen met serienummer 18B05 (5 nov). Allen hebben aangegeven geen groene waas meer te hebben. Wel vinden ze de BOE schermen minder levendig qua kleur dan LG.

• imir123
pdavie2311 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:14:
Ook maar 1 bij CB besteld..Wie weet hoe lang het nog duurt dat Vodafone mijn order annuleert.
Dan maar die van Vodafone proberen te verkopen gesealed in verpakking tzt..Hoef er niet op te verdienen of zo...Morgen komt hij binnen, wederom zwart gekozen, had al Skin besteld, dus de kleur zie ik toch niet...Gelijk maar even de Watch GT pairen en installen dan ook morgen..
Toch maar via CB besteld, hogere prijs nam je voor lief. Wat voor type scherm heb je nu? Ik wacht nog op mijn refund, ik zal dan online een nieuwe bestelling plaatsen en hopen dat Huawei nu alles op orde heeft.

• pdavie2311

pdavie2311

imir123 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:50:
[...]

Toch maar via CB besteld, hogere prijs nam je voor lief. Wat voor type scherm heb je nu? Ik wacht nog op mijn refund, ik zal dan online een nieuwe bestelling plaatsen en hopen dat Huawei nu alles op orde heeft.
Dit plaatse ik in ander topic...

Zou je zien. Gisteren bij CB de Mate Pro besteld, wordt straks geleverd en krijg ik gisteravond laat een mail van Vodafone dat ik opnieuw kan bestellen. Zojuist gedaan. Kan die van CB gelijk weer retour vanmiddag.
Hopen dat Vodafone snel kan leveren, toestel stond op voorraad, dus hoeft niet lang te duren? Wil graag mijn Watch GT activeren, maar om dat nu met mijn zakelijke iPhone te doen? Ik moet een QR code scannen, anders kom ik niet verder bij de Watch...

Heb hem nog niet binnen, maar gaat gelijk weer retour, gezien ik bij Vodafone dus weer kon bestellen...

• rudieen
qtekker schreef op donderdag 22 november 2018 @ 06:59:
[...]

Ik lees op xda heel veel vervangingen door BOE schermen met serienummer 18B05 (5 nov). Allen hebben aangegeven geen groene waas meer te hebben. Wel vinden ze de BOE schermen minder levendig qua kleur dan LG.
Tja en voor iets dat je alleen in het donker ziet, vind ik dat dus een achteruit gang.

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:53
Dat verschil in levendigheid schijnt reuze mee te vallen, hoor. Een gebruiker die beide had zei dat hij het alleen zag als hij ze beide naast elkaar legde en dan nog was het verschil erg klein (bron:XDA)

No matter the age, never lose the Kramer inside

• nuc8

nuc8

End the net!

rudieen schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:55:
[...]

Tja en voor iets dat je alleen in het donker ziet, vind ik dat dus een achteruit gang.
Gek genoeg heb ik het idee dat het probleem bij mij minder is geworden. De groene tint is een grijze geworden en ik zie het in OLED Tools alleen nog bij helderheid 1 a 2, waar ik het voorheen het duidelijkst bij 4 a 5 zag. 4 en 5 zijn nu bijna uniform grijs.

• rudieen
nuc8 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:22:
[...]

Gek genoeg heb ik het idee dat het probleem bij mij minder is geworden. De groene tint is een grijze geworden en ik zie het in OLED Tools alleen nog bij helderheid 1 a 2, waar ik het voorheen het duidelijkst bij 4 a 5 zag. 4 en 5 zijn nu bijna uniform grijs.
Zal eens kijken, kan goed zijn.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee