Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 15:49
Dr. Horrible schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 22:06:
[...]
...Rabo herkent de fingerprint reader niet...
Dat is erg jammer. Gaat denk ik wel een dealbreker worden, ben ik bang.

Sometimes an apple is just an apple

@Hmtsjmftsch ligt denk ik meer aan de Rabo app en zal wel gefixed worden, lastpass en abn hebben er nul problemen mee. Leuke feature is dat je ook in emui in kan stellen dat je apps kan beveiligen door ze zonder vingerafdruk niet eens te openen, denk bijvoorbeeld aan de Gmail app mocht je face unlock niet veilig genoeg vinden.

The intersection of technology and creativity

• nuc8
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 03-01 21:09

nuc8

End the net!

De Rabo lijkt aardig goed te reageren op commentaren in de Play store. Wellicht kun je het daar alvast melden?

• Aloysxda
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 12:50
nuc8 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 08:27:
De Rabo lijkt aardig goed te reageren op commentaren in de Play store. Wellicht kun je het daar alvast melden?
Rabo luistert inderdaad goed naar de gebruikers. Wat betreft de laatste versie zijn er meer problemen gemeld. Deze versie is wellicht op de mate geïnstalleerd.

@ de horrible, Zou je de 1 na laatste versie kunnen installeren ?
Deze draait probleemloos.
Aloysxda schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 09:20:
[...]

Rabo luistert inderdaad goed naar de gebruikers. Wat betreft de laatste versie zijn er meer problemen gemeld. Deze versie is wellicht op de mate geïnstalleerd.

@ de horrible, Zou je de 1 na laatste versie kunnen installeren ?
Deze draait probleemloos.
Na handmatig in het menu de fingerprint aan te zetten werkt het wel. Mijn eerdere statement dat de fingerprint reader niet werkt was dus fout. Had verwacht dat er netjes een popup kwam om de fingerprint in te stellen maar dat mist.

• Fonzerelli
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 00:01
Voor de gene met een mate:
klopt het dat als je gestures aanzet je geen optie meer hebt voor split/dualscreen?

Ik ga straks even naar de mediamarkt. Hopelijk staan er wat demo modellen :)
Nope, ik heb gestures aan staan en kan nog steeds twee apps in split screen mode gebruiken.

• Fonzerelli
Dr. Horrible schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 11:02:
Nope, ik heb gestures aan staan en kan nog steeds twee apps in split screen mode gebruiken.
Is daar een speciale gesture voor? Of gaat dat middels het recent apps scherm ofzo?
Ik kom van ios dus weet het niet precies.

• Ramon 73
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 17:19
Ik denk, als ik over de ervaringen lees, dat er bij mij gewoon weer Nova Launcher op het toestel komt. Daarin, in de Pro versie, heb je wel wat meer mogelijkheden om gestures te maken.
Fonzerelli schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 11:06:
[...]

Is daar een speciale gesture voor? Of gaat dat middels het recent apps scherm ofzo?
Via het recent app menu inderdaad.

• Executor16
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Steeffoon schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 22:03:
[...]

Zeker, ik gebruik zelfs de ING app en je krijgt gewoon de mogelijkheid om de vingerafdrukscanner te gebruiken :)

[...]

Voor berichten is er de Android Berichten app. Telefoon-app kun je wel aanpassen, de agenda-app helaas niet en ook niet uitschakelen.

[Afbeelding]

---

Hier nog wat foto's die ik tot nu toe met de Mate 20 Pro heb gemaakt. Het was dan in Londen ook niet echt lekker weer, maar er had zeker meer kleur in gemogen.
Gaat hierbij om onderstaande foto's

[Afbeelding]

Hier nog een aantal foto's die ik met het toestel gemaakt heb:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kun je de de Gallery en evt Camera app wel verwijderen/disablen om Google Photos als default te gebruiken? Op mijn S9+ moet ik Google Photos eerst openen wil hij beginnen met backuppen omdat Gallery van Samsung niet eruit kan.

Edit: Werkt 1Password goed met face/fingerprint unlock?

Executor16 wijzigde deze reactie 21-10-2018 11:28 (8%)

• Limbeckx
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 19:26
Ramon 73 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 11:12:
Ik denk, als ik over de ervaringen lees, dat er bij mij gewoon weer Nova Launcher op het toestel komt. Daarin, in de Pro versie, heb je wel wat meer mogelijkheden om gestures te maken.
Gesture control zoals dat in 9.0 pie zit, is dat ingebakken in de launcher dan?

Ik ben benieuwd overigens hoe goed de mate 20 met de pixel launcher werkt. De officiele apk...

• dreester
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Limbeckx schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 11:45:
[...]
De gestures van Huawei blijven werken als je alternatieve launchers gebruikt. Doorgaans werken de gestures van Nova Launcher of andere launchers, enkel vanaf startscherm.

• dreester
  • Niet online
Fonzerelli schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 11:06:
[...]

Beide, de gesture om split-screen op te roepen is d.m.v. knokkel van links naar rechts te swipen.

• Steeffoon
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 05-12 15:19

Steeffoon

Android-nerd

Executor16 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 11:25:
[...]

Kun je de de Gallery en evt Camera app wel verwijderen/disablen om Google Photos als default te gebruiken? Op mijn S9+ moet ik Google Photos eerst openen wil hij beginnen met backuppen omdat Gallery van Samsung niet eruit kan.

Edit: Werkt 1Password goed met face/fingerprint unlock?
In het overzicht van standaard apps kun je inderdaad Google Foto's als standaard-app instellen, in plaats van galerij. De eigen galerij-app van Huawei is niet uit te schakelen.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

• harveydwijs2
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 12:31
Morgenavond ga ik naar de mediamarkt om een definitief besluit te nemen over welk kleur ik ga nemen.

Wilde eerst de Twilight versie, maar begin nu toch te twijfelen..

Welke kleur gaan jullie nemen? :)

harveydwijs2 wijzigde deze reactie 21-10-2018 13:16 (4%)

• Limbeckx
harveydwijs2 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 13:11:
Morgenavond ga ik naar de mediamarkt om een definitief besluit te nemen over welk kleur ik ga nemen.

Ik vind het patroon in de blauwe versie heel mooi. Denk dat ik die neem. Net iets minder flashy als de twilight. Maar als de telefoon al te bezichtigen is in de mm ga ik daar toch even kijken denk ik. Twijfel nog een klein beetje. Was eigenlijk van plan om de note 9 te kopen...

• Aloysxda
harveydwijs2 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 13:11:

Maakt het bij dit toestel nog wat uit welke kleur je kiest ? Zo'n smalle bezels en ws komt er toch een hoesje omheen. Heb zelf al 2 covers besteld in China. Voor een prikkie te koop, en kan kiezen.

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 07-12 08:44
Limbeckx schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 13:30:
[...]

Ik vind het patroon in de blauwe versie heel mooi. Denk dat ik die neem. Net iets minder flashy als de twilight. Maar als de telefoon al te bezichtigen is in de mm ga ik daar toch even kijken denk ik. Twijfel nog een klein beetje. Was eigenlijk van plan om de note 9 te kopen...
Op de NL site staan slechts 2 kleuren: zwart en Twilight.
https://consumer.huawei.com/nl/phones/mate20-pro/

Op de Duitse website staan de rest van de kleuren (behalve roze)

https://consumer.huawei.com/de/phones/mate20-pro/

Ik zou zelf voor Twilight kleur gaan in combinatie met een doorzichtige hoes.

Sluit je aan bij de grootste NL Xiaomi Facebook groep.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Ik vond de blauwe variant het mooiste tot nu toe, groene helaas nog niet gezien.
De Twilight-schakering vond ik mooier bij de P20 Pro, hier vind ik 'm persoonlijk wat te donker.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Steeffoon

Steeffoon

Android-nerd

Ik heb de Midnight Blue, echt een hele mooie kleur met het reliëf dat voor extra 'stijl' zorgt. De Twilight ziet er in het echt net wat mooier (minder kitscherig) uit dan op de foto's; hij is donkerder. De zwarte is eh.. "gewoon zwart". Ik vind de groene erg mooi, maar die komt voorlopig niet naar Nederland.

• nuc8

nuc8

End the net!

Ik blauw kiezen omdat ik denk dat iedereen voor Twilight gaat. Dat valt kennelijk dus wel mee. Enfin, uiteindelijk zullen mensen vooral een hoesje zien.

• Ramon 73
Limbeckx schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 11:45:
[...]

Ik weet niet hoe het in 9.0 zit maar Nova heeft heel wat zelf instelbare mogelijkheden aan boord.

Hier een paar voorbeelden:

Er zijn in de laucnher 11 mogelijke gestures gedefinieërd waarop je zelf een optie kunt kiezen/app starten/shortcut kunt openen.

• Limbeckx
Ramon 73 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 15:32:
[...]

Ik weet niet hoe het in 9.0 zit maar Nova heeft heel wat zelf instelbare mogelijkheden aan boord.

Hier een paar voorbeelden:

[Afbeelding]

Er zijn in de laucnher 11 mogelijke gestures gedefinieërd waarop je zelf een optie kunt kiezen/app starten/shortcut kunt openen.
Zie net dat gestuurde input van Android 9 van Mate 20 Pro en de Nova Launcher niet lekker samenwerken. Glitch in de animatie. Is er iemand die Nova en Rootless met gestuurde control zouden willen testen?

• Freshnezz
  • Laatst online: 13:45

Freshnezz

Why so serious?

Mooi telefoontje die Mate 20 Pro. Duur maar door de mooie functies/specs is dit ietwat te rechtvaardigen.

Enige wat mij nog tegenhoudt is de manier waarop Huawei zijn foto's (over)verwerkt. Dit bevalt mij niet op mijn Mate 10 Pro. Kwam daarvoor van een Nexus 6P en ik vond die foto's er in het algemeen beter uit zien naar mijn idee. Weet iemand hoe dit zit op de 20 Pro?

• Xandrios
  • Laatst online: 14:39
De Mate 20 wordt juist geprezen voor de qualiteit van de foto's. Maar, ik ben het met je eens dat er veel procesing plaatsvind en dat zelfs sommige van de 'showcase shots' er overbewerkt uitzien. Dit was ook een veelgehoorde opmerking/klacht bij de P20 Pro.

Maar wellicht zijn een deel van deze enhancements wel uit te zetten. De camera staat ook toe dat er in raw wordt geschoten, daar zal dat sowieso uit staan (denk ik?).

Ik moet zeggen dat ik erg twijfel of ik de Mate 20 Pro zal bestellen, of toch ga voor de goedkopere Oneplus 6T. Het is vrijwel gegarandeerd dat de 6T een iets slechtere camera gaat hebben, maar, potentieel wel een betere vingerafdruk scanner (Het feit dat je met de Mate op het scherm moet drukken vind ik minder fijn).

Hoeveel zou een Watch GT straks in de praktijk waard zijn? Ben niet van plan zelf zulk een Watch te dragen; Is het realistisch om te verwachten dat je daar nog 100 euro voor kunt krijgen? Potentieel gaat marktplaats overspoeld worden met die dingen straks..

• Limbeckx
Xandrios schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:00:
De Mate 20 wordt juist geprezen voor de qualiteit van de foto's. Maar, ik ben het met je eens dat er veel procesing plaatsvind en dat zelfs sommige van de 'showcase shots' er overbewerkt uitzien. Dit was ook een veelgehoorde opmerking/klacht bij de P20 Pro.

Maar wellicht zijn een deel van deze enhancements wel uit te zetten. De camera staat ook toe dat er in raw wordt geschoten, daar zal dat sowieso uit staan (denk ik?).

Ik moet zeggen dat ik erg twijfel of ik de Mate 20 Pro zal bestellen, of toch ga voor de goedkopere Oneplus 6T. Het is vrijwel gegarandeerd dat de 6T een iets slechtere camera gaat hebben, maar, potentieel wel een betere vingerafdruk scanner (Het feit dat je met de Mate op het scherm moet drukken vind ik minder fijn).
Moet je drukken? De plek waar je moet drukken licht ook op als je raise to wake aan hebt en je pakt te telefoon op...
Hoeveel zou een Watch GT straks in de praktijk waard zijn? Ben niet van plan zelf zulk een Watch te dragen; Is het realistisch om te verwachten dat je daar nog 100 euro voor kunt krijgen? Potentieel gaat marktplaats overspoeld worden met die dingen straks..
100 euro misschien net maar dat ding is niet heel gewild verwacht ik. Geen android wear en vrij traag

Dit is trouwens de video die de animatie van navigation gestures icm nova laucher laat zien: YouTube: Huawei Mate 20 Pro’s Nova Launcher Incompatibility And Other L... vanaf 3:15 ong.

Heb de makers van Nova Launcher een mail gestuurd om te vragen of ze ervan op de hoogte zijn en of ze misschien actief gaan proberen er iets aan te doen.

Overigens heb ik wel besloten dat het niet groot genoeg is om de telefoon niet te kopen hierdoor. Ik heb het gevoel dat ik met de Mate 20 Pro toch een telefoon koop van de volgende generatie:

- Zeer hoog screen to body ratio
-Vinger afdruk scanner in het scherm
- Nieuwe 7mm proc

Waar als ik de Note 9 zou kopen, de beste telefoon van deze generatie zou kopen...

Limbeckx wijzigde deze reactie 22-10-2018 11:31 (24%)

• Xandrios
Limbeckx schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 11:14:
Moet je drukken? De plek waar je moet drukken licht ook op als je raise to wake aan hebt en je pakt te telefoon op...
Ja, je moet fisiek op het scherm drukken om de scan te laten plaatsvinden. Het klopt dat het scherm aangeeft waar je de vinger moet plaatsen. Wat me ideaal had geleken is als ze de trilmotor zouden gebruiken om dmv force-feedback aan te geven hoe ver je van het correcte punt af bent - dat zou het namelijk ook mogelijk maken om zonder te kijken te unlocken.
Limbeckx schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 11:14:100 euro misschien net maar dat ding is niet heel gewild verwacht ik. Geen android wear en vrij traag
Ben er ook bang voor, wordt in de praktijk waarschijnlijk zelfs iets minder dan dat.

• Fonzerelli
Volgens mij zijn de video opnames niet echt van goede kwaliteit. Ik zag wat beelden voorbij komen en daar zag je aan de zijkanten een vreemde vervorming. Ook vond ik het beeld wat 'washed out' en de geluidsopnames erg matig.
Jammer, want dit toestel stond hoog op mijn lijst! Echter vind ik dat een telefoon in deze prijsklasse op ieder punt goed moet scoren.
Ik wacht de reviews nog wel even af en anders gaat mijn huidige telefoon ook nog wel even mee.. Dan ga ik toch op de S10 wachten.

• Limbeckx
Ik lees nu ook dat de oude variant van EMUI (versie 8 dus) zo veel achtergrond restricties toepast op apps dat de nova companion app voor google feeds niet goed werkt. Zou wel weer heel zonde zijn eigenlijk :( ik begin steeds meer te twijfelen. Is er in dit topic iemand die het ding al heeft? De Mate 20Pro that is...

• mafiatounes
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Fonzerelli schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:25:
Volgens mij zijn de video opnames niet echt van goede kwaliteit. Ik zag wat beelden voorbij komen en daar zag je aan de zijkanten een vreemde vervorming. Ook vond ik het beeld wat 'washed out' en de geluidsopnames erg matig.
Jammer, want dit toestel stond hoog op mijn lijst! Echter vind ik dat een telefoon in deze prijsklasse op ieder punt goed moet scoren.
Ik wacht de reviews nog wel even af en anders gaat mijn huidige telefoon ook nog wel even mee.. Dan ga ik toch op de S10 wachten.
Is dat op de pre-release software? Had er ook wat over gelezen maar zag ook dat het een pre-release toestel/software was en dat er al een update onderweg was.

Pc build in progress, currently running on a NUC + eGPU Vega 56, Huawei P30 Pro

• Fonzerelli
mafiatounes schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:51:
[...]

Is dat op de pre-release software? Had er ook wat over gelezen maar zag ook dat het een pre-release toestel/software was en dat er al een update onderweg was.
Dat denk ik wel ja. Dus hopelijk kunnen ze deze issues fixen.

Naast de vervorming, washed out kleuren en slechte geluidsopnames is er ook een issue met de autofocus.
En daarnaast natuurlijk ook nog het face unlock probleempje..

Werk aan de winkel :P

• mafiatounes
  • Niet online
Fonzerelli schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:21:
[...]

Dat denk ik wel ja. Dus hopelijk kunnen ze deze issues fixen.

Naast de vervorming, washed out kleuren en slechte geluidsopnames is er ook een issue met de autofocus.
En daarnaast natuurlijk ook nog het face unlock probleempje..

Werk aan de winkel :P
Idd, vele kleine issues hopelijk kunnen ze alles softwarematig oplossen en er mag ineens ook 4k60 toegevoegd worden op de Mate 20 Pro dit zou hem voor mij perfect maken. ;)

• Xandrios
Wow, dat face unlock 'probleempje' is wel een flinke misser inderdaad. Als er op dat vlak al zulke structurele problemen zijn doet dat wel af aan het vertrouwen in het toestel/merk..

Ben benieuwd hoe ze daar op gaan reageren..

Xandrios wijzigde deze reactie 22-10-2018 15:28 (96%)

De Master AI kan uit in de camera app, dan laat de agressieve post processing die Huawei er standaard over heen gooit je foto's met rust. Die staat tegenwoordig standaard ook uit in plaats van aan. Je kan in de Pro modus in RAW schieten maar niet in andere modi, wat ik trouwens een beetje een misser vind. Het zou fijn zijn als Huawei toevoegt dat je zowel een unprocessed als een Master AI variant van je gemaakt foto opslaat, soms zijn de bewerkingen wel tof...

@Limbeckx er zijn wat Tweakers hier die net als ik naar Londen geweest zijn en hem dus al hebben. EMUI kan nogal agressief zijn, zo moet ik bijvoorbeeld de automatische restricties voor in de achtergrond launchen van apps uitzetten voor FlitsMeister omdat deze anders met geen mogelijkheid wil starten bij Bluetooth connectie... Kom maar door met je vragen! De reviews zijn ook in de maak...

@Xandrios ja dat is niet chique maar ervaring leert dat Huawei vaak wel snel is met software updates en dat de toestellen die wij nu bijvoorbeeld hebben een soort pre productie modellen zijn, hopelijk lossen ze het snel op.

KleineAap wijzigde deze reactie 22-10-2018 15:38 (40%)

• Limbeckx
KleineAap schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 15:30:
De Master AI kan uit in de camera app, dan laat de agressieve post processing die Huawei er standaard over heen gooit je foto's met rust. Die staat tegenwoordig standaard ook uit in plaats van aan. Je kan in de Pro modus in RAW schieten maar niet in andere modi, wat ik trouwens een beetje een misser vind. Het zou fijn zijn als Huawei toevoegt dat je zowel een unprocessed als een Master AI variant van je gemaakt foto opslaat, soms zijn de bewerkingen wel tof...

@Limbeckx er zijn wat Tweakers hier die net als ik naar Londen geweest zijn en hem dus al hebben. EMUI kan nogal agressief zijn, zo moet ik bijvoorbeeld de automatische restricties voor in de achtergrond launchen van apps uitzetten voor FlitsMeister omdat deze anders met geen mogelijkheid wil starten bij Bluetooth connectie... Kom maar door met je vragen! De reviews zijn ook in de maak...
Ik ben heel benieuwd naar het volgende:
Kan nova launcher + prime geinstalleerd en gebruikt worden op de Mate 20 Pro
Klopt het dat de combinatie met nova laucher icm gesture control een haperende annimatie bij het verlaten van de app oplevert
Als je met nova launcher de companion app installeert voor google feeds. Blijft deze dan draaien. Bij oudere versies van EMUI deed de google feed het na een paar uur niet meer.

Ik weet dat het veel gevraagd is maar als ik dit weet, kan ik de knoop doorhakken. Ik zit namelijk zoals eerder gezegd heel erg te twijfelen tussen de Mate 20 Pro en de Note 9.
@Limbeckx ik dacht dat @Kiswum Nova gebruikt dus misschien heeft hij zo het antwoord paraat, anders wil ik het best even voor je testen hoor! Dat wordt wel pas vanavond of in de loop van de week :) Een andere launcher is geen probleem maar icm gesture control durf ik het niet te zeggen. Ik heb overigens nu de gesture navigation van EMUI aan staan zodat die navigatie knoppen verder van het scherm kunnen, dat werkt best aardig maar af en toe op het home screen lijkt de taskmanager niet te willen komen. Wat ik ook al in een DM naar je aangaf, ga ook even bij een MediaMarkt ofzo langs, dan installeer je hem even zelf van APKMirror, dat is een betere test dan dat ik het voor je beschrijven kan :)

• Kiswum
@kanem0chi is your guy voor de Nova launcher. Ik gebruik zelf eigenlijk nooit launchers. Alleen op de Asus tablet van mijn zoon heb ik de Asus launcher uitgeschakeld en vervangen voor iets anders. Het was een aangename verrassing qua snelheid :)

• Ramon 73
Limbeckx schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 15:49:
[...]
Ik weet dat het veel gevraagd is maar als ik dit weet, kan ik de knoop doorhakken. Ik zit namelijk zoals eerder gezegd heel erg te twijfelen tussen de Mate 20 Pro en de Note 9.
Ik zou mijn beslissing niet van de huidige situatie met Nova launcher af laten hangen. Nova is best vlot met updates zodra er problemen opduiken. Deze glitch wordt in de toekomst wel opgelost, 100% vertrouwen in.

• Limbeckx
Ramon 73 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 17:03:
[...]

Ik zou mijn beslissing niet van de huidige situatie met Nova launcher af laten hangen. Nova is best vlot met updates zodra er problemen opduiken. Deze glitch wordt in de toekomst wel opgelost, 100% vertrouwen in.
Voor mijn gevoel is de huidige situatie exemplarisch als het gaat om hoe Huawei samenwerkt met software dat voor andere fabrikanten dan probleemloos werkt. Dingen die niet in de background mogen draaien zoals de google feed companion van nova. Maar miss is dat wel niet meer zo in de nieuwe versie van EMUI... Ik weet al met al niet zo goed wat voor mij de beste keuze is. Miss moet ik de Huawei op afstand kopen, een dag proberen en daarna verder kijken...

• Ramon 73
Limbeckx schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 18:41:
[...]

...Miss moet ik de Huawei op afstand kopen, een dag proberen en daarna verder kijken...
Of even 2 weken wachten. Genoeg pre-orders van de M20Pro hier en vast en zeker ook Nova gebruikers. Ik ben er zo een en ga zeker Nova Launcher testen op de Mate20Pro.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 23-12-2018
De Huawei Mate 20 en de Mate 20 pro vandaag gezien maar vooral onder de indruk van het design van de Mate 20. Wat een mooie smartphone.

• harveydwijs2
Zojuist bij de MM geweest, maar de “Twilight” kleur is mij iets TE. Vond het bij de P20 Pro mooi, maar dit zag er net als een knikker van vroeger uit :p.

Helaas heb ik de blauwe nog nier gezien, maar die staat momenteel op nummer 1.

• Steeffoon

Steeffoon

Android-nerd

Fonzerelli schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:25:
Ik heb het "probleem" met de videoranden ook. Dit is absoluut met een software-update op te lossen. Het gaat hier nog om een niet final software-release, zo verwacht ik. Ik heb het probleem zelf bij mijn connecties van Huawei aangekondigd, zijn ze er in ieder geval van op de hoogte. Verwacht wel dat het opgelost wordt in de final, ze hebben nog even ;-)
Limbeckx schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:45:
Ik lees nu ook dat de oude variant van EMUI (versie 8 dus) zo veel achtergrond restricties toepast op apps dat de nova companion app voor google feeds niet goed werkt. Zou wel weer heel zonde zijn eigenlijk :( ik begin steeds meer te twijfelen. Is er in dit topic iemand die het ding al heeft? De Mate 20Pro that is...
EMUI is streng, maar zodra je iets mist, kun je dit wel aanpakken. Zo werkt mijn taken-app eerst niet, maar door het uit de energiebesparing te halen, werkt ie prima.

• Limbeckx
Wow reactie van Nova Laucher maker:

Hello,

That's one of many Huawei issues that we can't fix that Huawei knows about but refuses to fix themselves. I would strongly suggest you think twice before buying anything from Huawei.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:03

rens-br

Moderator Mobile & IN
titelchange, zodat het in lijn ligt met de rest van de topics.

@Aloysxda @Mother_Goozz @WhateverSuitsU mooie OP! Zouden jullie nog een Levertijden & Prijzen en Accessoires topic aan willen maken? Zodat we die onderwerpen, net zoals bij andere toestellen, in hun eigen topic kunnen bespreken.
@Limbeckx minder prettig nieuws en zeker als je dan bedenkt dat Huawei ook custom roms erg moeilijk maakt is dat misschien een dealbreaker voor je. Jammer!

• Limbeckx
KleineAap schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:26:
@Limbeckx minder prettig nieuws en zeker als je dan bedenkt dat Huawei ook custom roms erg moeilijk maakt is dat misschien een dealbreaker voor je. Jammer!
Ik ben echt nog aan het twijfelen. Jullie horen hier vanzelf wat het is geworden :P Samsung is ook niet heilig in deze: Note 9 krijgt wss pas in december of nog later de update naar Android 9. De pixel telefoon is qua software geweldig maar die loopt hardwarematig acht onwijs achter...

Er is geen perfecte telefoon helaas :(

• B-Art
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 25-11 17:29
Limbeckx schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:43:
[...]

Er is geen perfecte telefoon helaas :(
Haha, dat probleem heb ik ook. Wen er maar aan ;) elke fabrikant moet consessies doen helaas :)

• Kiswum
B-Art schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:28:
[...]

Haha, dat probleem heb ik ook. Wen er maar aan ;) elke fabrikant moet consessies doen helaas :)
Elke consument moet concessies doen, zou je bedoelen. Fabrikanten kunnen maken wat ze willen :D
Consumenten kopen een product wel of niet, maar op een gegeven moment voelt de noodzaak om toch eindelijk te upgraden. Vaak is dat ook wel een moment dat je bepaalde eisen laat varen en kiest voor hetgeen wat op de markt is.
Ik ben zo iemand die het liefst voor een Sony Xperia Compact versie zou gaan, maar helaas levert Sony niet de hardware waar ik zo op hoop. Wellicht kan de Mate 20 Pro aan alles voldoen behalve op 1 cruciaal punt: formaat smartphone.
WhateverSuitsU schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 17:17:
[...]

Als het goed is werkt ultrasonic ook nog met een screenprotector er op.
Ik weet niet of iemand hier al op heeft gereageerd, maar de vingerafdrukscanner werkt ook door een 9H screenprotector heen, al is het voor mij niet altijd accuraat genoeg. Ik weet niet of dit aan mijzelf ligt, aan de inscreen vingerafdrukscanner of door de screenprotector.
Het is in ieder geval een punt van aandacht.

Kiswum wijzigde deze reactie 23-10-2018 12:16 (25%)

• B-Art
Kiswum schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:13:
[...]

Elke consument moet concessies doen, zou je bedoelen. Fabrikanten kunnen maken wat ze willen :D
Bedoelde ontwerp technisch gezien ;)
Voorbeeld, headphone jack erin gaat ten koste van de accu capaciteit, etcetera.

• harveydwijs2
Nog 9 dagen...

Wat gaat de tijd toch langzaam zeg :(

@Kiswum @KleineAap Hoe zijn de speakers? Zijn ze te vergelijken met bijvoorbeeld de iPhone/P20 Pro etc?

• Kiswum
harveydwijs2 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:13:
Nog 9 dagen...

Wat gaat de tijd toch langzaam zeg :(

@Kiswum @KleineAap Hoe zijn de speakers? Zijn ze te vergelijken met bijvoorbeeld de iPhone/P20 Pro etc?
Haha, duurt lang...
De speakers zal ik nog vergelijken met de Galaxy S9, iPhone 8 en de P20 Pro. Dat verzoek heb ik ook via een andere weg binnengekregen, dus ik zal het goed testen.
Hetzelfde geldt voor het opnemen van video tijdens een concert, maar waarschijnlijk moet ik daarvoor even de thuisbioscoop aanslingeren.

• brammetje1994
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 03-12 11:15
Er is een tweede verkoper op Aliexpress met de Mate 20 X.

Ik ben wel benieuwd, maar 900 euro exclusief BTW en invoer is me toch wel aan de hoge kant. Nog even geduld dan maar.

• OmeJoyo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16:50

OmeJoyo

This is me

rens-br schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:36:
~[mbr]titelchange, zodat het in lijn ligt met de rest van de topics.

@Aloysxda @Mother_Goozz @WhateverSuitsU mooie OP! Zouden jullie nog een Levertijden & Prijzen en Accessoires topic aan willen maken? Zodat we die onderwerpen, net zoals bij andere toestellen, in hun eigen topic kunnen bespreken.~[/]
Wellicht de Pro tussen haakjes, daar het topic over beide toestellen gaat?

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Mother_Goozz
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 12:10
Vanochtend nog even langs de MM gelopen om nog even met het toestel te spelen :)
Wat test foto's gemaakt en 4K video en overgezet naar mijn telefoon dmv bluetooth. Ongeacht het verlies in kwaliteit eventueel zijn de foto's vooral de nachtmodus echt super goed. Ook al is het maar even een test in de MM :>

Wat mij opviel in de Camera app is dat de Iconen en onderliggende settings niet mee draaien van bijv. portrait naar landscape. Dan blijven de ISO en shutter gewoon op portrait staan wanneer je de telefoon op landscape houd, hebben jullie dit ook? (vooral irritant bij de Pro modus)

Ik ben zelf ook wel kritisch omdat ik normaal alleen Samsung heb of Apple, voor het eerst naar een toestel van Huawei. Maar ik ben Samsung ongelooflijk zat omdat ik werkelijk bij ieder toestel van hun een drain heb op de batterij Linus heeft hier een video over gemaakt.

Ook ben ik zelf een groot fan van Nova Launcher, maar nog helemaal niet kunnen testen, we gaan het wel zien, altijd nog de mogelijkheid om de buttons aan te zetten als het niet lekker loopt. Mijn S7 Edge draait op officiele 9.0 software van Samsung en daar zit niks in over Gestures, kans dat dit dus in de "high" end markt misschien er niet eens in komt (ik heb me niet erin gelezen kan dus ook mis hebben )

Battle.net: Mother_Gooz#2440 - Destiny 2 - Overwatch

• Koning-Admiraal
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 23-12-2018
Hoe zit het met Netflix op dit toestel zal het volledig 1080P ondersteuning krijgen? Of valt dit er niet onder.

Koning-Admiraal wijzigde deze reactie 23-10-2018 16:19 (13%)

• Steeffoon

Steeffoon

Android-nerd

Vanmorgen vroeg even wat foto's geschoten. Wat een waanzinnig goede kwaliteit weet de camera te leveren. Ik ben echt onder de indruk, even snel vanuit het raampje.

• dreester
  • Niet online
Mother_Goozz schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:43:
Ook ben ik zelf een groot fan van Nova Launcher, maar nog helemaal niet kunnen testen, we gaan het wel zien, altijd nog de mogelijkheid om de buttons aan te zetten als het niet lekker loopt. Mijn S7 Edge draait op officiele 9.0 software van Samsung en daar zit niks in over Gestures, kans dat dit dus in de "high" end markt misschien er niet eens in komt (ik heb me niet erin gelezen kan dus ook mis hebben )
Ik betwijfel of de S7 Edge Android 9.0 draait. Voor de S9 is Android 9.0 nog in Preview. De kans dat de S7 Edge dit krijgt is zo goed als nul, omdat dit toestel al 2 major updates van Android heeft gehad (Nougat en Oreo). Bovendien hebben gestures weinig toegevoegde waarde op de S7, omdat deze fysieke navigatie-knoppen heeft.

• mafiatounes
  • Niet online
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:18:
Hoe zit het met Netflix op dit toestel zal het volledig 1080P ondersteuning krijgen? Of valt dit er niet onder.
Op de Netflix website staan bv de Mate 10 Pro en P20/Pro aangeduid als HD/HDR compatible toestellen, een veilige aaname is dat de Mate 20/Pro dit aankan en dat Netflix deze enkel moet toevoegen.

https://help.netflix.com/nl/node/23939

• Mother_Goozz
dreester schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:32:
[...]

Ik betwijfel of de S7 Edge Android 9.0 draait. Voor de S9 is Android 9.0 nog in Preview. De kans dat de S7 Edge dit krijgt is zo goed als nul, omdat dit toestel al 2 major updates van Android heeft gehad (Nougat en Oreo). Bovendien hebben gestures weinig toegevoegde waarde op de S7, omdat deze fysieke navigatie-knoppen heeft.
Eeehhh ja ik ben niet helemaal wakker, ik had zondag een update van 1.2gb en zag versie 9.0 staan. Blijkbaar heb ik dit verward met de Samsung experience version deze is 9.0 w00ps _O-

En ook vanochtend weer blijft me de snelheid van het toestel echt verbazen. Wat wel een nadeel van het curved screen design is, is een fatsoenlijke glazen screen protectors vinden... Een goeie glazen optie zal dan alleen de Whitestone Dome zijn. Laten we hopen dat er vooraf een is geïnstalleerd dat zou alweer schelen

• mafiatounes
  • Niet online
Eerste review is online, hoop dat ze nu binnenstromen!

https://www.androidpolice...et-cameras-sour-software/

• cobalt60
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07-12 14:56
brammetje1994 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:36:
[...]

Dat verklaart. Ik was bang dat er iets in het toestel zat wat Huawei wilde "verbergen", in plaats van de sceptisisme richting de verkoper op Aliexpress.

Er zijn zeer weinig verschillen, met name nadelen voor de 20X, tussen de Mate 20 X en Pro

De Mate 20 X heeft helaas:
* Geen in display fingerprint
* Geen 3D sensors naast de front cam
* Maar een FHD+ resolutie
* Geen Twilight kleuroptie

Maar heeft wel:
* Dezelfde camera, chip, geheugen, etc.
* een 5000mAh accu
* een groot 7.2 inch scherm
* Headphone Jack
* Betere koeling
* Pen support
* Teardrop notch ipv grote notch

Onzeker is:
* Of de frontcamera hetzelfde is als de mate 20 of mate 20 pro (of zijn deze allemaal hetzelfde)?
* Heeft dit toestel de 40W fastcharge of de reguliere 25W?
Heeft de X ook draadloos opladen?
En waar zie jij dat de X een headphone jack heeft? Ik kan het helaas nergens vinden.

• androidfreaker
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 23-09 04:29

• cassiekai
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 17-11 19:34
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen de Mate 20 pro en de Note 9. De Note is natuurlijk een begrip en super degelijk. Dat gevoel heb ik tot nu toe nog niet echt bij de Mate. Qua spec wint de Mate, maar lees toch wel veel negativiteit over de software. Ik vraag me ook af hoe het geluid is met die ene speakers op een rare plaats. Heeft de Mate in zijn software ook iets van een veilige map/privé stand?

• brammetje1994
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 03-12 11:15
cobalt60 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 20:51:
[...]

Heeft de X ook draadloos opladen?
En waar zie jij dat de X een headphone jack heeft? Ik kan het helaas nergens vinden.
Een aantal videos laten het zien, deze zit aan de bovenkant in plaats van de onderkant waar je het wellicht verwacht. En nee, de X heeft helaas geen draadloos laden en ook geen 40W, maar 25W charging.

brammetje1994 wijzigde deze reactie 23-10-2018 23:58 (10%)

• Kiswum
Mother_Goozz schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:43:

Wat mij opviel in de Camera app is dat de Iconen en onderliggende settings niet mee draaien van bijv. portrait naar landscape. Dan blijven de ISO en shutter gewoon op portrait staan wanneer je de telefoon op landscape houd, hebben jullie dit ook? (vooral irritant bij de Pro modus)
Alleen bij de pro modus draaien niet alle teksten mee, zoals de iso teksten + waardes. De rest van de icoontjes draaien wel mee, de meeste consumenten maken vooral gebruik van de auto settings en niet van de pro mode.
Ik ben zelf ook wel kritisch omdat ik normaal alleen Samsung heb of Apple, voor het eerst naar een toestel van Huawei. Maar ik ben Samsung ongelooflijk zat omdat ik werkelijk bij ieder toestel van hun een drain heb op de batterij Linus heeft hier een video over gemaakt.
Meer merken hebben's nachts last van een drain. Dat merk je alleen als je telefoon langer dan 1 dag mee gaat. De Mate 20 pro heeft ongeveer 2% verlies in de nacht, dus dat is echt heel netjes.

Mijn S7 Edge draait op officiele 9.0 software van Samsung en daar zit niks in over Gestures, kans dat dit dus in de "high" end markt misschien er niet eens in komt (ik heb me niet erin gelezen kan dus ook mis hebben )
[/quote]
Volgens mij heeft de S9 ook gestures net als de laatste Huawei toestellen. Ik kan dat nog wel testen op mijn S9 met Android 8 en Samsung Experience 9.
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:18:
Security level 1.0, dus het zou moeten werken.
Mother_Goozz schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:03:
[...]
Een goeie glazen optie zal dan alleen de Whitestone Dome zijn. Laten we hopen dat er vooraf een is geïnstalleerd dat zou alweer schelen
Dat geldt eigenlijk voor alle smartphones met een kleine of grote curve.
Ik heb er nu een screenprotector op liggen die groot genoeg is, maar te stijf is om over de randen heb te gaan. Het gevolg: opstaande randen waar na 1 dag stof onder kwam.

De desbetreffende NL Knaldeals webshop heb ik hierover geïnformeerd.
(edit: Knaldeals zal op zoek gaan naar een passende oplossing voor de Just In Case screenprotectors zonder curve).

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 15:49

Sometimes an apple is just an apple

• HouseQ
  • Laatst online: 14:45
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de Microsoft Launcher het doet op de Mate 20 pro ^^

• x360junkie
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 06-12 19:42
Ben aan het twijfelen tussen deze en de OnePlus 6T, hoe zit het met root (magisk) en Huawei is dit op den duur altijd mogelijk? custom roms en krenels is niet zo nodig maar ad blockers en andere handige appjes zijn namelijk wel fijn als je root hebt.
btw in Duitsland is de mate 20 pro al vanaf vrijdag te koop.

• WhateverSuitsU
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 14:05

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Topicstarter
rens-br schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:36:
~[mbr]titelchange, zodat het in lijn ligt met de rest van de topics.

@Aloysxda @Mother_Goozz @WhateverSuitsU mooie OP! Zouden jullie nog een Levertijden & Prijzen en Accessoires topic aan willen maken? Zodat we die onderwerpen, net zoals bij andere toestellen, in hun eigen topic kunnen bespreken.~[/]
@Aloysxda @Mother_Goozz @rens-br

Consider it done!

[Huawei Mate 20 (Pro)] Accessoires
[Huawei Mate 20 (Pro)] Levertijden en Prijzen

WhateverSuitsU wijzigde deze reactie 24-10-2018 10:23 (6%)

Xbox Division 2 Clan: 'Tweakers' | Club: Tweakers Division 2

• Scoep
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 14-11 23:27
Ik lees regelmatig slechte dingen over EMUI... Heb er helaas nog nooit zelf mee gewerkt. Wat zijn jullie ervaringen?
@Scoep zitten wat goede dingen in, maar voelt een beetje als beta software met wat rare keuzes, duidelijk gemaakt door Chinezen met drukke menus en weinig overzicht... Het is niet het einde van de wereld maar t.o.v. de goede hardware zijn daar echt nog wel wat punten te pakken door Huawei...

• Kiswum
Zou je die topics ook kunnen vermelden in de onderlingen Topic Starts?
Daarmee kunnen gebruikers eenvoudig naar de beschikbaar topics toe.

Als jullie dan toch bezig zijn om reviews aan de TS toe te voegen.
Kan dit draadje er ook tussen?
product: Huawei Mate 20 Pro

Kiswum wijzigde deze reactie 24-10-2018 17:21 (18%)

• B-Art

• OmeJoyo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16:50

OmeJoyo

This is me

Review van de normale Mate 20:

https://www.techradar.com/reviews/huawei-mate-20/4

Hopelijk komen er snel meer die deze gaan reviewen, zeker gezien de lage prijs in de praktijk bij sommige Nederlandse aanbieders.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

En ook de eerste reviews van de Tweakers die in Londen waren staan online:

Die van mij, @KleineAap: productreview: Huawei Mate 20 Pro Zwart review door KleineAap
Die van Wim, @Wimbo: productreview: Huawei Mate 20 Pro Blauw review door wimbou

Mochten jullie dingen missen laat het even weten, ik vul hem graag de komende dagen nog wat aan! @Kiswum is ook hard bezig met zijn review, die gaat denk ik ook een berg aan cijfers publiceren voor de liefhebbers (heb daar zelf niet zoveel mee).

• nuc8

nuc8

End the net!

Scoep schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:02:
Ik lees regelmatig slechte dingen over EMUI... Heb er helaas nog nooit zelf mee gewerkt. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik ben er redelijk aan gewend door mijn vorige Huawei's (Mate8/P9/P10). Persoonlijk vind ik het dan ook wel prettig werken en voelt mijn huidige Pixel 2 XL enigszins "kaal" in vergelijking.

Het zal denk ik vooral een kwestie van wennen zijn. Alles wat je mag verwachten is gewoon aanwezig (en veel meer), alleen zit het soms op een andere plek.

Vooral het agressieve afschieten van apps door EMUI kan even wennen zijn. Maar als je daar last van hebt kun je belangrijke apps als Protected markeren en dan worden ze met rust gelaten.

• B-Art
nuc8 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:33:
[...]

Ik ben er redelijk aan gewend door mijn vorige Huawei's (Mate8/P9/P10). Persoonlijk vind ik het dan ook wel prettig werken en voelt mijn huidige Pixel 2 XL enigszins "kaal" in vergelijking.

Het zal denk ik vooral een kwestie van wennen zijn. Alles wat je mag verwachten is gewoon aanwezig (en veel meer), alleen zit het soms op een andere plek.

Vooral het agressieve afschieten van apps door EMUI kan even wennen zijn. Maar als je daar last van hebt kun je belangrijke apps als Protected markeren en dan worden ze met rust gelaten.
Klopt helemaal, kwestie van wennen. Eens gewend is het prima schil met veel extra en handige functies.

Grootste voordeel vind ik dat de telefoon ook echt snel blijft, zoals ze beloven.

• Limbeckx
KleineAap schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:07:

Die van mij, @KleineAap: productreview: Huawei Mate 20 Pro Zwart review door KleineAap

Mochten jullie dingen missen laat het even weten, ik vul hem graag de komende dagen nog wat aan! @Kiswum is ook hard bezig met zijn review, die gaat denk ik ook een berg aan cijfers publiceren voor de liefhebbers (heb daar zelf niet zoveel mee).
De laucher op de fotos in je review is dat gewoon EMUI? Ziet er best strak uit..
B-Art schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:37:
[...]

Klopt helemaal, kwestie van wennen. Eens gewend is het prima schil met veel extra en handige functies.

Grootste voordeel vind ik dat de telefoon ook echt snel blijft, zoals ze beloven.
Swipe down anywhere for notifications zit er niet in, wat toch verdomd handig is op n grote telefoon. Je kunt dat bestempelen als even wennen maar je kan het oom bestempelen als afwezige functie....

Limbeckx wijzigde deze reactie 24-10-2018 21:16 (22%)

Jup, EMUI9 met de normale app drawer in plaats van de iOS look.

• Limbeckx
KleineAap schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:15:
En dan nog een speciale iconpack of vanilla?
Vanilla, er is wel een themes app met allemaal icon sets beschikbaar trouwens dus qua aanpasbaarheid is er weinig mis mee.

• B-Art
Limbeckx schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:14:
[...]

Swipe down anywhere for notifications zit er niet in, wat toch verdomd handig is op n grote telefoon. Je kunt dat bestempelen als even wennen maar je kan het oom bestempelen als afwezige functie....
Je kunt niet alles hebben hé :P
Daar gebruik ik de fps voor.

• Limbeckx
B-Art schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:22:
[...]

Je kunt niet alles hebben hé :P
Daar gebruik ik de fps voor.
Kan niet meer met de mate 20 pro met de fps in t scherm. Maar inderdaad je kan niet alles hebben zo blijkt...

• dreester
  • Niet online
Limbeckx schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:14:
Dat vind ik ook best lastig op de M20Pro. Een andere mogelijkheid in EMUI is dat je de vierde navigatieknop inschakelt, naast Back-Home-Recent. Met deze knop komen de notifications en toggles tevoorschijn.
dreester schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:32:
[...]

Dat vind ik ook best lastig op de M20Pro. Een andere mogelijkheid in EMUI is dat je de vierde navigatieknop inschakelt, naast Back-Home-Recent. Met deze knop komen de notifications en toggles tevoorschijn.
Ik vind het zo zonde dat die knoppen dan weer ruimte op het scherm innemen en niet fatsoenlijk met het donkere thema van EMUI meedoen... Als ze nou gewoon een vierde gesture toevoegen voor de notifications, dat moet toch kunnen...

• Limbeckx
dreester schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:32:
[...]

Dat is opzich wel een hele nette oplossing. Goede suggestie

• B-Art
Limbeckx schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:24:
[...]

Kan niet meer met de mate 20 pro met de fps in t scherm. Maar inderdaad je kan niet alles hebben zo blijkt...
Ja met de pro wordt dat lastig :+

• dreester
  • Niet online
KleineAap schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:38:
[...]

Ik vind het zo zonde dat die knoppen dan weer ruimte op het scherm innemen en niet fatsoenlijk met het donkere thema van EMUI meedoen... Als ze nou gewoon een vierde gesture toevoegen voor de notifications, dat moet toch kunnen...
Eens, zeker zonde van de ruimte. Ik zie liever dat ze creatiever zijn met de gesture waarmee je je Recent Apps tevoorschijn haalt. Maak het notificatiescherm een "Recent App" die permanent daar te vinden is, iets in die richting.

• venqwish
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 08-12 15:34
Heb je al de desktop modus getest? Ik vraag me vooral af of dit werkt icm android for work. Dan kan ik deze op een scherm aansluiten en kan mijn laptop de deur uit voor hetgeen ik hem gebruik (outlook, powerpoint e.d.). Bij een note9 werkt dit met standaard usb-c naar hdmi adapters (zo heb ik er bvb een voor mijn MacBook 2018), werkt dit hier ook volgens de standaard?

Verder gigantisch interessant toestel, vooral het feit dat de dimensies wat meer binnen de perken vallen ipv bij de note9 maakt hem zeer aantrekkelijk!
venqwish schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:55:
Heb je al de desktop modus getest? Ik vraag me vooral af of dit werkt icm android for work. Dan kan ik deze op een scherm aansluiten en kan mijn laptop de deur uit voor hetgeen ik hem gebruik (outlook, powerpoint e.d.). Bij een note9 werkt dit met standaard usb-c naar hdmi adapters (zo heb ik er bvb een voor mijn MacBook 2018), werkt dit hier ook volgens de standaard?

Verder gigantisch interessant toestel, vooral het feit dat de dimensies wat meer binnen de perken vallen ipv bij de note9 maakt hem zeer aantrekkelijk!
Ik was laatst op vakantie en baalde dat ik geen USB-C naar HDMI dongle had om films en dergelijke makkelijk op de schermen in hotelkamers te kunnen kijken, dus toen ik thuis kwam heb ik gelijk zo'n dongle besteld. De P20 Pro zou namelijk zonder problemen moeten werken met zo'n dongle en de Mate 20 Pro ook. Zodra die binnen is kan ik het voor je checken!

Een hub werkt trouwens perfect, ik kan zo gemakkelijk foto's back-uppen vanaf mijn camera of card reader. Zal ook eens een dongle bestellen die eigenlijk voor laptops bedoeld is om te kijken of je er echt een desktop achtig iets van kan maken!

Update: Ik heb hier even een USB-C HDMI dongle gevonden, en getest of het werkt. Dat doet het en eigenlijk best goed! Je hebt zodra je de dongle inplugt twee keuzes, desktopmodus en telefoonmodus.In telefoonmodus wordt het scherm van de telefoon ook via HDMI op een scherm getoond maar in desktopmodus krijg je echt een hele desktop omgeving waarbij je apps kan multitasken. Erg leuke feature! Ik was impressed :)

KleineAap wijzigde deze reactie 25-10-2018 08:55 (14%)

• Scoep
KleineAap schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:07:

Mooie reviews! Ik ben verkocht! Nu alleen nog de beslissing maken of het veilig zwart of twilight wordt :)
Scoep schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:41:
[...]

Mooie reviews! Ik ben verkocht! Nu alleen nog de beslissing maken of het veilig zwart of twilight wordt :)
Pak die twilight of de blauwe (ga die een keer in het echt checken, dat matte is erg mooi)! Twilight is sowieso een conversatiemaker als mensen die zien...

• Scoep
KleineAap schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:05:
[...]

Pak die twilight of de blauwe (ga die een keer in het echt checken, dat matte is erg mooi)! Twilight is sowieso een conversatiemaker als mensen die zien...
Yes, gisteren naar de MM gereden in de hoop dat de twilight er lag. Helaas niet, wél de blauwe gezien! De structuur is enorm bijzonder. Toch maar de twilight pre-orderen haha :P

• Mother_Goozz
Aan degene die naar Londen zijn geweest en hier zo actief vragen hebben beantwoord, enorm bedankt! Icm jullie reviews en hands-on ervaringen te delen en de reviews die nu eindelijk online komen weet ik 100% zeker dat het een top koop is :>
Ik kan niet wachten om het toestel zelf te kunnen testen :Y)

Mother_Goozz schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:50:
Aan degene die naar Londen zijn geweest en hier zo actief vragen hebben beantwoord, enorm bedankt! Icm jullie reviews en hands-on ervaringen te delen en de reviews die nu eindelijk online komen weet ik 100% zeker dat het een top koop is :>
Ik kan niet wachten om het toestel zelf te kunnen testen :Y)
Zeker met dat horloge en de 15W QI charger denk ik dat het een mooie preorder deal is! Nog maar een week toch? Dan zouden de Mate 20 Pro's meer nieuwe mates moeten gaan maken...

• Aloysxda
Vandaag moest ik even door duitsland. Maar even bij de mediamarkt binnen gelopen daar, eigenlijk om alleen even te kijken of de Mate 20 er lag. de Mate 20 en de 20 Pro lag daar gewoon om te testen. Voor mij was het niet moeilijk..........Gezien het bredere scherm en smallere bezels viel de pro voor mij gelijk al af.
De Mate 20 wat getest. Zo giga rap en mooi scherm. Ook maar een gekocht, de twilight. Erg mooi toestel.
De stap van de mate 10 naar de 20, is wel 10 x groter dan een jaar geleden van de mate 8 naar de mate 10.
Ondertussen alles met phone clone overgezet. Nu de fine tuning. Heel blij mee.

• Ramon 73
KleineAap schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:15:
Hoe krijg je de app drawer in EMIUI? Dat was destijds voor mij de reden om over te stappen naar Nova launcher, maar die werkt niet geweldig op de M20Pro.
Pagina: 1 2 3 ... 15 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Hoesjes, protectors e.d.: [Huawei Mate 20 (Pro)] Accessoires
- Winkels, levertijden, aanbiedingen: [Huawei Mate 20 (Pro)] Levertijden en Prijzen
- Problemen met het scherm: [Huawei Mate 20 (Pro)] Algemene schermproblemen

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True