Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Spekkie99
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17-03 13:36
cordonbleu schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:36:
Ik heb sinds Android 10 wel eens dat de camera vastloopt als ik een foto maak met de zoomlens. Zijn er meer die dat hebben?
Nee (Mate 20)

Overigens in de beta app is het project al weer afgelopen.
Zie bij projecten nog wel het project staan waar ik in zat en de update naar 10 van kreeg maar nu zegt de app dat mijn telefoon of versie niet meer geschikt is daarvoor (vermoedelijk omdat ik de update al heb?).

Draait overigens als een zonnetje.

[Voor 37% gewijzigd door Spekkie99 op 07-11-2019 13:05]

• DhoTjai
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
cordonbleu schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:36:
Ik heb sinds Android 10 wel eens dat de camera vastloopt als ik een foto maak met de zoomlens. Zijn er meer die dat hebben?
Nee (Mate 20 Pro)
Spekkie99 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:03:
Overigens in de beta app is het project al weer afgelopen.
Zie bij projecten nog wel het project staan waar ik in zat en de update naar 10 van kreeg maar nu zegt de app dat mijn telefoon of versie niet meer geschikt is daarvoor (vermoedelijk omdat ik de update al heb?).

Draait overigens als een zonnetje.
Ik zie het project niet meer in My projects :o

• YvoK
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 08-04 07:57
Zojuist een nieuwe versie binnengekregen, nu 10.0.0.154.
Nog geen wijzigingen gezien.

Gisteren had ik voor het eerst vastlopers. Mijn ereader app (prestigio) deed niks meer, ik zag alleen een wit scherm. Telefoon opnieuw opstarten verhielp het euvel gelukkig.

• SPOXYWOXY
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 07-04 21:54
Security Update voor Oktober komt net binnen op m'n Mate 20 en gelijk daarna de Android 10 update _/-\o_

[Voor 28% gewijzigd door SPOXYWOXY op 14-11-2019 13:03]

• Spekkie99
Kreeg vanochtend ook een patch met essentiële verbeteringen (7mb) van 138 naar 10.0.0154 op mijn mate 20.

• Spekkie99
SPOXYWOXY schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:14:
Security Update voor Oktober komt net binnen op m'n Mate 20 en gelijk daarna de Android 10 update _/-\o_
zou me niets verbazen, de beta was al onwijs stabiel...

• Justin991q
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 24-03 12:50
Ik heb helaas de beta gemist.
Ik had graag de nieuwe dark mode feature willen testen.
Iemand die functie al getest en hoe werkt het icm 3th party apps?

• cvs79
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:11
Gisteravond de stable Mate 20 pro emui 10 update kunnen binnen halen via HiCare. Is nu beschikbaar lijkt het.

• Ramon 73
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19:35
cvs79 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:23:
Gisteravond de stable Mate 20 pro emui 10 update kunnen binnen halen via HiCare. Is nu beschikbaar lijkt het.
Het komt niet voor alle IMEI nummers tegelijkertijd, ook niet via HiCare. Maar alvast prettig te horen dat het eraan zit te komen

• Greetzel
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 01-04 21:24

Greetzel

yes you can

Ik ben m nu ook aan het binnenhalen, 10.0.0.154. Nu op 9% :)

• SPOXYWOXY
Tot nu bevalt de Android 10 update me prima. Ik moet wel echt ontzettend wennen aan het nieuwe notificatiescherm. Wat neemt alles opeens een hoop ruimte in. Spotify draait en 2 notificaties en me scherm staat al vol :+

• dave1972
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 28-03 08:47
Ik nog f helemaal niks sterker nog als ik hem op hisuite aansluit zegt ie no internet connection 8)7

Huawei Mate 20 Pro

• gjb85
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 08-04 10:42
Hier nu ook binnen aan het halen. Wel even handmatig via hicare op updates gecheckt, want hij werd (nog) niet automatisch aangeboden bij mij. Ben benieuwd..

• kilic-f
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 18-11-2019
In emui/Android 10 zie ik de nieuwe always on display niet staan? Iemand die het wel heeft gevonden?

Verder loopt Whatsapp afentoe vast wanneer ik een afbeelding probeer te selecteren en versturen...
Heb whatsapp Beta ligt niet aan emui 10.

[Voor 43% gewijzigd door kilic-f op 16-11-2019 13:34]

• dave1972
Ook binnen 🤗 erg fijn tot nu toe

Huawei Mate 20 Pro

• dave1972
kilic-f schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 09:22:
In emui/Android 10 zie ik de nieuwe always on display niet staan? Iemand die het wel heeft gevonden?

Verder loopt Whatsapp afentoe vast wanneer ik een afbeelding probeer te selecteren en versturen...
Always on zie ik ook nog niet idd maar heb de 154 update volgens mij is dit ook niet de nieuwste

Huawei Mate 20 Pro

• Aloysxda
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22:57
Ontussen al even op de emui 10. Loopt heerlijk. Qua snelheid niets in hoeven leveren en batterij verbruik is er vooral niet minder op geworden. Black there is fijn in gebruik.
Alleen de status balk met de grotere iconen had voor mij niet gehoeven.
Is er een optie op die te verkleinen, waardoor er meer op past ?

• Cxxxx71
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 30-03 20:54
dave1972 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 09:55:
[...]

Always on zie ik ook nog niet idd maar heb de 154 update volgens mij is dit ook niet de nieuwste
Bij instellingen - startscherm en achtergrond - display altijd aan.

Wekkers gingen bij mij niet meer af na de update.

• Aloysxda
Even een aandachtspuntje voor iedereen. Na de update blijft locatie, aan staan. Maar als je dan op maps naar "mijn tijdlijn" gaat, wordt de locatie niet bewaard. Dit moet je eerst handmatig activeren, dan werkt het weer.
Verder fijne update.

• Cxxxx71
Ik gebruik na de update nu ook de veeg bewegingen ipv de knoppen onderaann het scherm. Hierbij valt me op dat het "terugvegen" met name in Chrome best wel traag gaat. Hierdoor veeg ik steeds weer dubbel terug wat niet de bedoeling is. Meer mensen hier last van?

• wimd68
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18-03 13:02
Aloysxda schreef op zondag 17 november 2019 @ 14:54:
Even een aandachtspuntje voor iedereen. Na de update blijft locatie, aan staan. Maar als je dan op maps naar "mijn tijdlijn" gaat, wordt de locatie niet bewaard. Dit moet je eerst handmatig activeren, dan werkt het weer.
Verder fijne update.
Heb ook geconstateerd dat dit niet meer werkt. Ik krijg het alleen niet aan de praat. Hoe heb je dit gedaan?

Ook geconstateerd dat mijn mobiel bankier app niet meer automatisch opgestart wordt als ik mijn telefoon bij een pin automaat houd.

• Aloysxda
wimd68 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:37:
[...]

Heb ook geconstateerd dat dit niet meer werkt. Ik krijg het alleen niet aan de praat. Hoe heb je dit gedaan?

Ook geconstateerd dat mijn mobiel bankier app niet meer automatisch opgestart wordt als ik mijn telefoon bij een pin automaat houd.
Ben hiervoor in maps gegaan en locatie delen aangezet. Dan krijg je vanzelf een paar opties die je moet bevestigen, en dan werkt het weer.
Zo krijgen we ook continu een melding in de statusbalk, als een app gebruik maakt van de locatie. Door dit eenmalig te accepteren, blijft het werken.

• SPOXYWOXY
wimd68 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:37:
[...]
Gok even dat je ABN AMRO hebt? Dan is dit al een tijdje een bekend issue met Android 10... ABN is er nog steeds mee bezig...

• wimd68
SPOXYWOXY schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:29:
[...]

Gok even dat je ABN AMRO hebt? Dan is dit al een tijdje een bekend issue met Android 10... ABN is er nog steeds mee bezig...
Heb de ing bank app, doet het niet meer na de android 10 upgrade

• wimd68
Aloysxda schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:36:
[...]

Ben hiervoor in maps gegaan en locatie delen aangezet. Dan krijg je vanzelf een paar opties die je moet bevestigen, en dan werkt het weer.
Zo krijgen we ook continu een melding in de statusbalk, als een app gebruik maakt van de locatie. Door dit eenmalig te accepteren, blijft het werken.
Google had mijn telefoon ontkoppeld bij locatiegeschiedenis en dan apparaten verbonden met dit account. Inmiddels dit weer hersteld.

• sonsan
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:56
wimd68 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:46:
[...]

Heb de ing bank app, doet het niet meer na de android 10 upgrade
Mijn ING app werkt prima onder Android 10...

• timtwist
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 30-03 09:02
Hier ook geen problemen na de update, So far🤞. Maar op de een of andere manier lijkt Google assistent nog niet over te willen schakelen op dark mode. Iemand een idee?!

• greatgonzo
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16:17

greatgonzo

schit-te-rend!

SPOXYWOXY schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:29:
[...]

ABN trekt de stekker uit Mobiel betalen
nieuws: ABN Amro stopt met Android Wallet wegens te weinig gebruikers

• Medico
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 24-03 19:35
Dat is toch anno bijna 2020 niet acceptabel... Voor mij bijna een reden om er weg te gaan. Ik heb er al een kracht over indient bij ze, maar nog niets van gehoord. En tussentijds wel reclame maken voor applepay 7(8)7

• Gingerbread
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 07-04 18:06
Lijkt bij jullie ook de in-screen fingerprint scanner beter te werken na de update?

• Cxxxx71
Gingerbread schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 07:56:
Lijkt bij jullie ook de in-screen fingerprint scanner beter te werken na de update?
Werkt echt wel stukken beter.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

1,5 maand verder en nog steeds geen update...
Raar toch?

• Cxxxx71
greatgonzo schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:43:
Raar toch?
Ook niet via HiCare?

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

• Ramon 73
Raar toch?
Hier idem dito, op twee toestellen zelfs. 1x T-Mobile branded en 1x losse verkoop. Niet via HiSuite of software update.

Edit: op de los gekochte M20Pro krijg ik nu de update binnen. Net gecontroleerd via HiSuite -> niks. Instellingen, systeem, software update -> niks.
Lees toevallig iets over de HiCare app en daar kreeg ik wel de Android10 update aangeboden.

Edit 2: De branded M20Pro kon ik updaten volgens dezelfde methode, via HiCare

[Voor 41% gewijzigd door Ramon 73 op 12-12-2019 20:00]

• dave1972
Een patch 2 is in aantocht lees ik op xda versie 155

Huawei Mate 20 Pro

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

toch maar met huawei contact gezocht via de chat met mijn vraag over de update..

Heel vreemd.. eerst een standaard antwoord.. de update komt in januari..

Toen verwezen naar dit topic, de frontpage en androidworld.. en toen vertelde ze me dat ik het toch een dezer dagen zal krijgen..

zal wel zoethoudertje zijn

• OmeJoyo
  • Laatst online: 22:19

OmeJoyo

This is me

Ik kreeg gisteren 3 updates in 1 keer binnen.

Android 10.0.0.154 - DT.NLD 10.0.0.3(CT.F01)
Patch hiervoor
T-mobile branding update

De Android beveiligingspatch is van oktober 2019

Ik moet zeggen het is nog weer even wennen allemaal. De zoom bij de camera werkt bijvoorbeeld weer anders, je kunt niet meer gewoon klikken om te wisselen tussen breed 1,3,5 keer zoom. Als je dat al een jaar wel zo doet is selecteren toch weer even anders.

De donkere modus is wel echt veel beter zo, het toestel voelt ook verder wat sneller.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Ramon 73
Na de upgrade naar Android 10 heb ik problemen met de foto app. Als ik foto's verwijder, de app afsluit en opnieuw open dan staan ze er weer....
Ik wis zeeën van foto's paar keer snel uit Google foto's en uit de viewer van de camera. Na een paar keer proberen blijven ze uiteindelijk weg.
Al heel wat gezocht, volgens mij worden de foto's weer uit photo.google.com gesynced naar de telefoon. Als ik de telefoon in vliegtuig modus zet dan blijft idd alles weg. Nu kan ik de synchronisatie natuurlijk uitschakelen maar dat wil ik niet. Ook al cache en opslag van camera en foto app gewist, biedt geen oplossing. Prullenbak ook al meerdere keren leeg gemaakt.
Andere oplossingen houd ik mij voor aanbevolen.

Edit: Blijkt dat dit probleem alleen speelt op zelf gemaakte foto's (die op de SD-kaart komen). Wis ik de foto's vanuit de Bestanden app, dan zijn ze in 1x weg. Raar eigenlijk, want dat was eerder geen probleem. Volgende stap is om de kaart te formatteren.

[Voor 26% gewijzigd door Ramon 73 op 10-01-2020 08:50]

• gjb85
Hoe zijn jullie ervaringen omtrent de accu de laatste tijd? Ik heb het gevoel dat ik behoorlijk wat accuduur heb ingeleverd sinds ik het toestel nieuw heb. Mijn toestel is nog geen jaar oud. Zit nu, nadat het toestel ongeveer 10 uur van de lader is, op 60% accu. Dit met een SOT van 1 uur en 45 min. verder Wifi al de hele dag uit staan en geen zware apps gedraaid.

• Sunri5e
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22:21
Sinds een paar dagen ontvang ik vreemd genoeg geen meldingen meer van ontvangen berichten in mijn gmail app. Ik heb niets veranderd en meldingen staan ook gewoon aan. Iemand een idee wat het kan zijn en hoe ik dit op kan lossen?

• dave1972
Sunri5e schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:34:
Sinds een paar dagen ontvang ik vreemd genoeg geen meldingen meer van ontvangen berichten in mijn gmail app. Ik heb niets veranderd en meldingen staan ook gewoon aan. Iemand een idee wat het kan zijn en hoe ik dit op kan lossen?
Had ik ook en ineens waren ze er weer

Huawei Mate 20 Pro

• cordonbleu
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 00:31
gjb85 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:36:
Hoe zijn jullie ervaringen omtrent de accu de laatste tijd? Ik heb het gevoel dat ik behoorlijk wat accuduur heb ingeleverd sinds ik het toestel nieuw heb. Mijn toestel is nog geen jaar oud. Zit nu, nadat het toestel ongeveer 10 uur van de lader is, op 60% accu. Dit met een SOT van 1 uur en 45 min. verder Wifi al de hele dag uit staan en geen zware apps gedraaid.
Ik kan er nog steeds makkelijk 2 dagen mee doen en met heel weinig gebruik soms zelfs 3 dagen. Gemiddeld is 2 dagen met 4-5 uur schermtijd.

• Aloysxda
Even een tip voor degenen die een phone recorder gebruiken op de mate 20. Sinds update naar emui 10 werkte deze niet meer.
Net een update gedaan van Cube acr en deze tips van de maker toegepast:

Hallo, zorg ervoor dat je de meest recente versie van de app hebt. Stel de audiobron van de telefoonopname in op 'voice recognition (software)' en verhoog de helderheid - in de app-instellingen. Controleer nogmaals of de app-connector in de app-instellingen - diversen - is ingeschakeld

Bij mij werkt de phone recorder weer. wellicht kunnen jullie hier wat mee 8)

• dave1972
cordonbleu schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 22:54:
[...]

Ik kan er nog steeds makkelijk 2 dagen mee doen en met heel weinig gebruik soms zelfs 3 dagen. Gemiddeld is 2 dagen met 4-5 uur schermtijd.
Jij zit inmiddels al op de .180 versie neem ik aan ?

Huawei Mate 20 Pro

• cordonbleu
dave1972 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 09:29:
[...]

Jij zit inmiddels al op de .180 versie neem ik aan ?
Nee niet eens. Zit nog steeds op .136... Ik kreeg altijd als eerste updates, maar heb nu al een tijdje niks meer gehad.

• dave1972
cordonbleu schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 10:14:
[...]

Nee niet eens. Zit nog steeds op .136... Ik kreeg altijd als eerste updates, maar heb nu al een tijdje niks meer gehad.
Dat is dan best vreemd en jammer aangezien jij ons altijd gelijk feedback kon geven 🙂

Huawei Mate 20 Pro

• boeffie1964
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 03-02 09:56
Sinds 2007 elk model iPhone gehad tot en met de iPhone Xr
Een paar week geleden overgestapt op de Xiaomi MI9T pro en wat een toestel voor dat geld
Maar geruild voor en Mate 20 pro
Echt een heerlijke telefoon
Camera is super (mijn mening dan hé )
Leuke opties en face id die hierop goed werkt
Lijkt op dat van de iPhone
Heb net als op de Xiaomi geprobeerd de G cam apk te installeren maar nog niet de juiste gevonden
Misschien ook niet nodig maar gewoon om verschil te zien
Hoop hier veel van jullie te leren :)

• gjb85
cordonbleu schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 22:54:
[...]

Dan vrees ik dat mij batterij niet helemaal lekker meer is. Misschien maar eens overwegen om deze te laten vervangen. Iemand daar ervaring mee?

• boeffie1964
Heeft iemand de G cam op de mate 20 pro ?
En zo ja welke ?

• dano_nl
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 20:09
klein vraagje, denk dat hij hier wel thuis hoort. Ik heb een huawei mate 20 waarin ik gebruik maak van dual sim: prive en werk. Als ik niet werk wil ik niets ontvangen op mijn telefoon dus schakel ik sim 2 (werk) uit. Echter blijven de whatsappbusiness berichten binnen komen. Hoe schakel ik deze uit?

Meh

• Ramon 73
gjb85 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:32:
[...]

Dan vrees ik dat mij batterij niet helemaal lekker meer is. Misschien maar eens overwegen om deze te laten vervangen. Iemand daar ervaring mee?
Bij een scherm reparatie wordt de accu mee vervangen, zou niet anders kunnen. Het zou dus kunnen gebeuren dat voor accu vervangen óók het scherm mee moet.
Mij kostte dat €325 (scherm reparatie) en kon alleen door een deskundige partij. 1 weekje onderweg geweest.

• Cxxxx71
The Fixables in Amsterdam is een stuk goedkoper. https://fixables.nl/prijzen/huawei-prijzen/
Ramon 73 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 22:33:
[...]

Bij een scherm reparatie wordt de accu mee vervangen, zou niet anders kunnen. Het zou dus kunnen gebeuren dat voor accu vervangen óók het scherm mee moet.
Mij kostte dat €325 (scherm reparatie) en kon alleen door een deskundige partij. 1 weekje onderweg geweest.

• gjb85
Dank jullie. Ik zag ook dat de mediamarkt de accu kan vervangen, voor maar € 39,-. En het voordeel is dan dat ik 'm niet op hoef te sturen.

• Sunri5e
Raar toch?
Hier ook nog steeds geen update. Heel vreemd.

• SPOXYWOXY
Vannacht de .180 binnen gehad op m'n Mate 20 (4,38GB)

[Voor 16% gewijzigd door SPOXYWOXY op 16-01-2020 08:58]

• boeffie1964
SPOXYWOXY schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 08:58:
Vannacht de .180 binnen gehad op m'n Mate 20 (4,38GB)
Heb geen update op mijn Mate 20 pro

• boeffie1964
Vanmorgen toen ik wou opstaan zag ik op mijn scherm allerlei meldingen
Zoals mail en post en meer
Maar onderaan stond iets van Huawei mobile services en ik zag iets van nieuwe .... versie..
Tja nog niet helemaal wakker en mijn bril moest nog op
Maar meldingen verwijderd en niks terug kunnen vinden
Weet iemand wat het betekent ?
Huawei mobile services ?

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 23:51
Die regelt volgens mij data verzameling. Je kan daarin ook aangeven (zoeken via instellingen>apps>apps, daarna op tandwieltje klikken) wat ze wel/niet mogen verzamelen/delen

Sometimes an apple is just an apple / Prediction is very difficult, especially if it's about the future - Niels Bohr

• boeffie1964
Ik heb een nieuwe langere kabel gekocht voor aan de telefoon en oplader
Maar merk wel dat met de originele kabel hij direct naar supersnel laden gaat
Bij de nieuwe en nog een andere duurt het even en volgens mij laad hij dan minder snel

• cordonbleu
dave1972 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 10:30:
[...]

Dat is dan best vreemd en jammer aangezien jij ons altijd gelijk feedback kon geven 🙂
Ja ik snap er ook niks van. Het is eigenlijk zo dat ik sinds 10.0.0.136 geen enkele update meer heb ontvangen. Ook geen beveiligingspatches...
Ik weet wel dat ik ergens in ( ik geloof) november de update naar 10.0.0.136 kreeg en toen via HiSuite gedowngrade had omdat ik last had van batterydrain. Hierna heb ik wel weer geupgrade naar 10.0.0.136. Ik geloof ook via HiSuite, maar misschien was dit wel via OTA, weet niet meer zeker. Daar moet dus denk ik iets fout zijn gegaan, want sindsdien heb ik geen updates meer gehad.
Weet nu ook niet wat ik verder kan doen. Ook via HiSuite en HiCare vind ik geen updates. Ik merk nu al dat ik apps als Netflix niet meer kan updaten via de Playstore, dus het begint nu wel een probleem te worden...
Heb jij misschien tips wat ik kan doen? Ik zie via HiSuite ook niet meer de optie om een software reinstall te doen.

• Hmtsjmftsch
Misschien een wat drastische actie, maar je zou in elk geval eens een factory reset kunnen proberen. Of software downloaden en opnieuw installeren. Ik zag de methode zojuist nog op XDA: https://forum.xda-develop...p=81493761&postcount=2583

Sometimes an apple is just an apple / Prediction is very difficult, especially if it's about the future - Niels Bohr

• MaakmeGek
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 06-04 15:29

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

boeffie1964 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:02:
Vanmorgen toen ik wou opstaan zag ik op mijn scherm allerlei meldingen
Zoals mail en post en meer
Maar onderaan stond iets van Huawei mobile services en ik zag iets van nieuwe .... versie..
Tja nog niet helemaal wakker en mijn bril moest nog op
Maar meldingen verwijderd en niks terug kunnen vinden
Weet iemand wat het betekent ?
Huawei mobile services ?
Huawei Mobile Services, dat is het pakket dat de Google Mobile Services moet gaan vervangen op toestellen waar geen Google services te krijgen zijn. In dit geval komt het naast GMS te draaien.

https://androidworld.nl/n...-services-core-officieel/

Ik heb zonet handmatig gezocht naar updates en kreeg de.180 versie binnen.

• boeffie1964
MaakmeGek schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 17:13:
[...]

Huawei Mobile Services, dat is het pakket dat de Google Mobile Services moet gaan vervangen op toestellen waar geen Google services te krijgen zijn. In dit geval komt het naast GMS te draaien.

https://androidworld.nl/n...-services-core-officieel/

Ik heb zonet handmatig gezocht naar updates en kreeg de.180 versie binnen.
Dankje voor je uitleg
Ik ben nog een leek als het om Android gaat

• boeffie1964
Nieuwe update binnen en geïnstalleerd
10.0.0.180
Totaal 676mb

• boeffie1964
Weet iemand hoe ik een Formule 1 kalender in de kalender van mijn Mate 20 pro kan krijgen ?
Op iPhone elk jaar zonder problemen maar hier doe ik vast iets verkeerd

• boeffie1964
boeffie1964 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 17:49:
Weet iemand hoe ik een Formule 1 kalender in de kalender van mijn Mate 20 pro kan krijgen ?
Op iPhone elk jaar zonder problemen maar hier doe ik vast iets verkeerd
Is gelukt

• cordonbleu
Hmtsjmftsch schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:49:
Misschien een wat drastische actie, maar je zou in elk geval eens een factory reset kunnen proberen. Of software downloaden en opnieuw installeren. Ik zag de methode zojuist nog op XDA: https://forum.xda-develop...p=81493761&postcount=2583
Ik heb net een factory reset gedaan, maar nog steeds geen updates... Ook niet via HiSuite en HiCare. Nu kan ik bijvoorbeeld Netflix helemaal niet meer installeren...
Voorheen kon je via HiSuite een versie terug installeren, maar die optie zie ik nu niet meer... Heb nu ook even geen usb-otg kabel liggen, dus flashen gaat ook niet.

Als ik gedownloade software op de Mate wil installeren kan dat zeker alleen via een OTG kabel? En dan via Dload? Is dat de enige manier? Dan kan ik 10.0.0.180 erop zetten?

[Voor 10% gewijzigd door cordonbleu op 16-01-2020 20:04]

• Hmtsjmftsch
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik dit in het verleden bij heel veel toestellen heb gedaan, maar nog niet bij de mate 20 pro. Ik heb wel begrepen dat dit niet al te ingewikkeld zou moeten zijn.

Wel bijzonder dat hij sommige apps, zoals Netflix niet meer wil installeren. Klinkt alsof er iets anders aan de hand is.

• cordonbleu
Hmtsjmftsch schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 23:24:
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik dit in het verleden bij heel veel toestellen heb gedaan, maar nog niet bij de mate 20 pro. Ik heb wel begrepen dat dit niet al te ingewikkeld zou moeten zijn.

Wel bijzonder dat hij sommige apps, zoals Netflix niet meer wil installeren. Klinkt alsof er iets anders aan de hand is.
Denk dat het met de beveiliging van Netflix te maken heeft. Als ik bij Playstore naar de instellingen ga, zie ik onderaan ook staan dat mijn apparaat 'niet gecertificeerd' is. Dus denk dat de 10.0.0.136 waar ik nog op zit niet meer ondersteund wordt (of misschien qua android security patch). Maar dit was eigenlijk al vanaf het begin dat ik die 10.0.0.136 heb. Misschien heb ik een beta versie en blijft hij daar nu op vastzitten...
Ik ga binnenkort maar eens even dload proberen.

Jij hebt dus wat ervaring met Dload? Voor mij is het nieuw.
Is het echt zo simpel als; Goed kijken wat je nodig hebt -> LYA-L29 C432E7R1P5 firmware en dan bijvoorbeeld de 10.0.0.154? (of heb jij een betere suggestie?) -> de 3 zip files op een usb stick zetten in een map 'dload' en die dan via een otg kabel verbinden met de telefoon. -> *#*#2846579#*#* intoetsen bij de dialer en 'software upgrade' -> 'memory card upgrade' selecteren in het menu?

Je hoeft dus verder niks te doen met de 3 zip files voordat je deze op een usb stick zet?

Ik hoor van sommigen ook dat het alleen nodig is om de Base te flashen en de Cust en Preload niet per se nodig zijn gezien ik al op Android 10 zit? Maar de 10.0.0.136 waar ik nu op draai is waarschijnlijk een beta, dus is het dan niet beter om de Cust en Preload ook mee te flashen? Kan dit kwaad?

Deze firmware zou dus bijvoorbeeld veilig te installeren zijn? En ontvang ik na de dload normaal gesproken wel weer gewoon OTA updates?
https://androidhost.ru/2CK9

[Voor 22% gewijzigd door cordonbleu op 17-01-2020 13:15]

• chenwei
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 06-04 16:16
vannacht de EMUI 10 update gekregen en zit gelijk op 10.0.0.180 (C432E7R1P5).
Betreft een unbranded toestel gekocht bij mobiel.nl

Eerste indruk niks speciaals, dark theme werkt iets beter en meer geintegreerd.
Verder de gebruikelijke gfx en design vernieuwingen, Het oogt allemaal wat frisser.
Ben overigens niet te spreken over de bloated notification area, wellicht went ook dat wel snel

Waar het mij om gaat is screentime, ben benieuwd.

• chenwei
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 06-04 16:16
cordonbleu schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 19:14:
[...]

Ik heb net een factory reset gedaan, maar nog steeds geen updates... Ook niet via HiSuite en HiCare. Nu kan ik bijvoorbeeld Netflix helemaal niet meer installeren...
Voorheen kon je via HiSuite een versie terug installeren, maar die optie zie ik nu niet meer... Heb nu ook even geen usb-otg kabel liggen, dus flashen gaat ook niet.

Als ik gedownloade software op de Mate wil installeren kan dat zeker alleen via een OTG kabel? En dan via Dload? Is dat de enige manier? Dan kan ik 10.0.0.180 erop zetten?
Probeer het nog eens, ik denk dat je in dezer dagen wel iets binnen moet krijgen.
De eerste EMUI 10 updates waren ook naar 10.0.0.150, we skippen dat en gaan gelijk door naar 10.0.0.180.
Ik heb het gevoel dat de update erg soepel is verlopen en ga het toestel dan ook niet meer resetten.

Scheelt weer tijd en moeite ;)

;)

[Voor 34% gewijzigd door chenwei op 17-01-2020 11:20]

• cordonbleu
Het is me gelukt de 10.0.0.180 te flashen via dload. De Playstore is nu weer certified en ik kan Netflix ook weer installeren. (y) Nu nog even aanzien of de batterijduur er niet onder gaat lijden.

• boeffie1964
Weet iemand hoe ik originele thema's van de mate 20 rs op mijn pro kan krijgen ?

• MetalManic
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 28-02 10:49
Mijn front camera is sinds vandaag enorm traag. Pas na meerdere keren proberen maakt ie een foto. De normale camera aan de achterkant heeft dat niet.

Komt dit probleem iemand bekend voor?

Snoep verstandig, verslind een Apple!

• Ramon 73
De Android 10 upgrade had ik al gehad met versie 10.0.0.135

Net een update OTA ontvangen en zit nu op 10.0.0.180 (C432E7R1P5). Simlockvrij toestel, unbranded (Los gekocht bij MM) op T-Mobile netwerk.

• boeffie1964
boeffie1964 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 16:11:
Weet iemand hoe ik originele thema's van de mate 20 rs op mijn pro kan krijgen ?
Lang zoeken en veel proberen maar heb 4 thema's op mijn Mate 20 pro

• cordonbleu
Hebben meer jullie ook sinds 10.0.0.180 dat je de iconen in de statusbalk niet meer uit kunt zetten bij 'meldingen'?
Bijvoorbeeld bij het gebruik van Spotify. Bij het afspelen van muziek verschijnt er in de statusbalk een Spotify icoontje. Voorheen kon je in de instellingen bij 'meldingen' dit icoontje verbergen. Nu zie ik deze optie niet meer. Bij alle apps is dit niet meer mogelijk. Erg vervelend, want de statusbalk wordt nu wel heel erg vol. Voorheen had ik een hoop icoontjes uitgeschakeld. Dat zorgde voor nog wat ruimte naast de notch.

• boeffie1964
cordonbleu schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 01:07:
Hebben meer jullie ook sinds 10.0.0.180 dat je de iconen in de statusbalk niet meer uit kunt zetten bij 'meldingen'?
Bijvoorbeeld bij het gebruik van Spotify. Bij het afspelen van muziek verschijnt er in de statusbalk een Spotify icoontje. Voorheen kon je in de instellingen bij 'meldingen' dit icoontje verbergen. Nu zie ik deze optie niet meer. Bij alle apps is dit niet meer mogelijk. Erg vervelend, want de statusbalk wordt nu wel heel erg vol. Voorheen had ik een hoop icoontjes uitgeschakeld. Dat zorgde voor nog wat ruimte naast de notch.
Instellingen en dan meldingen en dan meer meldingsinstellingen dan melding methode en die op geen zetten
Weet niet of je dat bedoeld maar ik heb geen last van icoontjes meer

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 02:58
Hier sinds de update gedoe met alle notificaties. Twitter, Tweakers (GoT meldingen), Facebook, games, Tinder, etc. Op de notificatie drukken geeft soms resultaat, meestal niks. Sinds vanmorgen wil Twitter überhaupt niet meer opstarten. Wekkers (Timely) komen geregeld ook niet meer zichtbaar in mijn scherm als ze afgaan. Van een superfijn toestel en een gestroomlijnde ervaring nu dus vooral ergernis.

Feature die ik over het hoofd zie, of vooral een bug?

• cordonbleu
boeffie1964 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:04:
[...]

Instellingen en dan meldingen en dan meer meldingsinstellingen dan melding methode en die op geen zetten
Weet niet of je dat bedoeld maar ik heb geen last van icoontjes meer
Dat is inderdaad een manier, maar dan heb ik ook geen icoontjes meer van bijvoorbeeld WhatsApp en die wil ik wel. Voorheen kon je specifiek per app aangeven of je het icoontje zichtbaar in de statusbalk wilde of niet. Nu kan dat dus blijkbaar niet meer.

• boeffie1964
cordonbleu schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:41:
[...]

Dat is inderdaad een manier, maar dan heb ik ook geen icoontjes meer van bijvoorbeeld WhatsApp en die wil ik wel. Voorheen kon je specifiek per app aangeven of je het icoontje zichtbaar in de statusbalk wilde of niet. Nu kan dat dus blijkbaar niet meer.
Ik begrijp het
Ik ben er blij mee omdat ik van IOS kom en al die icoontjes boven in niet mis en nooit had
Heb nu net als op de iPhone gewoon cijfers op de App icoon zelf

• boeffie1964
Iemand ervaring met een goede screenprotector ?
Heb nu 1 die het hele scherm bedekt maar niet met alle hoesjes werkt en niet met vingerscan

• dave1972
boeffie1964 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 16:06:
Iemand ervaring met een goede screenprotector ?
Heb nu 1 die het hele scherm bedekt maar niet met alle hoesjes werkt en niet met vingerscan
Die van de MediaMarkt zit er bij mij vanaf het begin af aan op, kost 20 euro hun zetten hem er op voor je. Voor mij die 20 euro meer dan waard .

Huawei Mate 20 Pro

• boeffie1964
dave1972 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 16:24:
[...]

Die van de MediaMarkt zit er bij mij vanaf het begin af aan op, kost 20 euro hun zetten hem er op voor je. Voor mij die 20 euro meer dan waard .
Dankje ik ga daar naartoe morgen

• boeffie1964
Zijn er goede camera apps voor de mate 20 pro ?

• Cxxxx71
Als ik op de functie oogcomfort druk in het pull down menu, gebeurd er niets. Het blauwe licht zou dan weg gefilterd moeten worden toch? Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

• Ramon 73
Ik ben op zoek naar een gimbal voor mijn HM20Pro. Op het oog heb ik een Zhiyun Smooth 4 en een DJI Osmo Mobile 2. De DJI is wel een oudere gimbal omdat de Mobile 3 ook uit is, maar die kan maar telefoons tot 209gram aan. De Mobile 2 kan tot 240gram, ruim voldoende incl otterbox.
Vreemd genoeg is die Zhiyun bij Coolblue nog goedkoper dan bij Banggood, en veel sneller in huis.

Welke is het beste? Zhiyun of DJI? De DJI kan iets zwaardere telefoons hebben (31gr zwaarder) maar ik vind geen ervaringen met een van beide op de HM20Pro.
Wat ik vooral zoek in een gimbal is object tracking en stabilisatie tijdens het filmen. Voor de auto heb ik een sterke zuignap waar die op kan, en dat lijkt mij ideaal om in ietwat slechte wegen toch stabiel beeld te houden.
Aanschafdoel is een roadtrip Scandinavië in zomer 2021.

Edit: Inmiddels bij toeval een DJI Osmo 2 gekocht. Een via-via kennis is van smartphone + gimbal over gegaan naar een steadycam en door een whatsapp groep kwam de gimbal te koop. Voor een zeer schappelijk prijsje de DJI overgenomen.

[Voor 10% gewijzigd door Ramon 73 op 12-02-2020 18:10]

• Ramon 73
Cxxxx71 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 06:07:
Als ik op de functie oogcomfort druk in het pull down menu, gebeurd er niets. Het blauwe licht zou dan weg gefilterd moeten worden toch? Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
Hou die knop maar even vast. Kom je vanzelf in het menu met instellingen, daar kun je kouder of warmer instellen met een slider.

• Cxxxx71
Ramon 73 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:22:
[...]

Hou die knop maar even vast. Kom je vanzelf in het menu met instellingen, daar kun je kouder of warmer instellen met een slider.
Zo simpel kan de oplossing zijn. Bedankt! (y)

• cordonbleu
Zijn er inmiddels mensen die al een update ná de 10.0.0.180 update hebben gehad? Of een beveiligingspatch update?
Ik had 10.0.0.180 via Dload geïnstalleerd, omdat ik geen updates meer kreeg op een vorige versie. Sinds de Dload heb ik nog geen updates gehad, dus vandaar dat ik het mij afvraag. Het kan natuurlijk ook net zo goed zijn dat er gewoon nog geen nieuwere updates zijn.

• atlantis0983
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 07-04 02:57
cordonbleu schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 15:18:
Zijn er inmiddels mensen die al een update ná de 10.0.0.180 update hebben gehad? Of een beveiligingspatch update?
Ik had 10.0.0.180 via Dload geïnstalleerd, omdat ik geen updates meer kreeg op een vorige versie. Sinds de Dload heb ik nog geen updates gehad, dus vandaar dat ik het mij afvraag. Het kan natuurlijk ook net zo goed zijn dat er gewoon nog geen nieuwere updates zijn.
Ik zit ook nog op 180 en ik heb alle updates ota binnen gehad. Dus denk dat er in Nederland nog geen nieuwere is...

• Sunri5e
Weet iemand hoe je makkelijk de notificatie LED uit kunt zetten? Ik merk dat ik door deze LED extra vaak mijn telefoon ontgrendel en dat voor een soort verslaving zorgt.

• Hmtsjmftsch
Sunri5e schreef op maandag 24 februari 2020 @ 08:59:
Weet iemand hoe je makkelijk de notificatie LED uit kunt zetten? Ik merk dat ik door deze LED extra vaak mijn telefoon ontgrendel en dat voor een soort verslaving zorgt.
volgens mij settings> notifications> more notification settings> flash notification light

• rinkeltje
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 29-02 12:14
Sinds een paar weken krijg ik een update-melding voor een update van 9.1.0.359 naar 10.0.0.181 (C432E7R1P5).
Blijf voorlopig op 9.1.0 gezien klachten over battery drain. Geen idee of ik met 9.1.0.359 (1 november 2019) ook nog nieuwere beveiligingspatches zal ontvangen

• Hmtsjmftsch
Ik zit al een behoorlijke tijd op 10.0.0.180, maar totaal geen problemen met battery drain, hoor.

• cordonbleu
Hier al een tijdje weer een verse 10.0.0.180 en batterijduur is top.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cordonbleu
Ik ontving net een melding voor een update naar 10.0.0.188. Vooralsnog lijkt het alleen een Android beveiligingspatch voor januari 2020 te zijn. Is ook maar 150MB.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramon 73
Ik ben op zoek naar een nieuwe powerbank. Mijn oude Anker is wel in hoog tempo slechter aan het worden. 10.000mAh maar na 1x telefoon opladen is het ding leeg.
Huawei gebruikt hun eigen Supercharge protocol, en met de eigen opladers laadt dat prima en supersnel. Ooit hebben ze ook een powerbank uitgebracht met dat protocol maar die vind ik nergens nieuw te koop.
Wat is nu een goed alternatief? PD of QC3.0?

Edit: gisteren de 10.0.0.188 update gehad. Die is van januari. Vrij laat imho

[Voor 8% gewijzigd door Ramon 73 op 22-03-2020 15:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cordonbleu
Begin van de week kreeg ik al weer een update naar 10.0.0.196. Beveiligingspatch naar maart 2020.
Pagina: 1 ... 14 15 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Hoesjes, protectors e.d.: [Huawei Mate 20 (Pro)] Accessoires
- Winkels, levertijden, aanbiedingen: [Huawei Mate 20 (Pro)] Levertijden en Prijzen
- Problemen met het scherm: [Huawei Mate 20 (Pro)] Algemene schermproblemen

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True