Is geluktboeffie1964 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 17:49:
Weet iemand hoe ik een Formule 1 kalender in de kalender van mijn Mate 20 pro kan krijgen ?
Op iPhone elk jaar zonder problemen maar hier doe ik vast iets verkeerd
Ik heb net een factory reset gedaan, maar nog steeds geen updates... Ook niet via HiSuite en HiCare. Nu kan ik bijvoorbeeld Netflix helemaal niet meer installeren...Hmtsjmftsch schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:49:
Misschien een wat drastische actie, maar je zou in elk geval eens een factory reset kunnen proberen. Of software downloaden en opnieuw installeren. Ik zag de methode zojuist nog op XDA: https://forum.xda-develop...p=81493761&postcount=2583
Voorheen kon je via HiSuite een versie terug installeren, maar die optie zie ik nu niet meer... Heb nu ook even geen usb-otg kabel liggen, dus flashen gaat ook niet.
Als ik gedownloade software op de Mate wil installeren kan dat zeker alleen via een OTG kabel? En dan via Dload? Is dat de enige manier? Dan kan ik 10.0.0.180 erop zetten?
[ Voor 10% gewijzigd door cordonbleu op 16-01-2020 20:04 ]
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik dit in het verleden bij heel veel toestellen heb gedaan, maar nog niet bij de mate 20 pro. Ik heb wel begrepen dat dit niet al te ingewikkeld zou moeten zijn.
Wel bijzonder dat hij sommige apps, zoals Netflix niet meer wil installeren. Klinkt alsof er iets anders aan de hand is.
Wel bijzonder dat hij sommige apps, zoals Netflix niet meer wil installeren. Klinkt alsof er iets anders aan de hand is.
No matter the age, never lose the Kramer inside
Denk dat het met de beveiliging van Netflix te maken heeft. Als ik bij Playstore naar de instellingen ga, zie ik onderaan ook staan dat mijn apparaat 'niet gecertificeerd' is. Dus denk dat de 10.0.0.136 waar ik nog op zit niet meer ondersteund wordt (of misschien qua android security patch). Maar dit was eigenlijk al vanaf het begin dat ik die 10.0.0.136 heb. Misschien heb ik een beta versie en blijft hij daar nu op vastzitten...Hmtsjmftsch schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 23:24:
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik dit in het verleden bij heel veel toestellen heb gedaan, maar nog niet bij de mate 20 pro. Ik heb wel begrepen dat dit niet al te ingewikkeld zou moeten zijn.
Ik ga binnenkort maar eens even dload proberen.
Jij hebt dus wat ervaring met Dload? Voor mij is het nieuw.
Is het echt zo simpel als; Goed kijken wat je nodig hebt -> LYA-L29 C432E7R1P5 firmware en dan bijvoorbeeld de 10.0.0.154? (of heb jij een betere suggestie?) -> de 3 zip files op een usb stick zetten in een map 'dload' en die dan via een otg kabel verbinden met de telefoon. -> *#*#2846579#*#* intoetsen bij de dialer en 'software upgrade' -> 'memory card upgrade' selecteren in het menu?
Je hoeft dus verder niks te doen met de 3 zip files voordat je deze op een usb stick zet?
Ik hoor van sommigen ook dat het alleen nodig is om de Base te flashen en de Cust en Preload niet per se nodig zijn gezien ik al op Android 10 zit? Maar de 10.0.0.136 waar ik nu op draai is waarschijnlijk een beta, dus is het dan niet beter om de Cust en Preload ook mee te flashen? Kan dit kwaad?
Deze firmware zou dus bijvoorbeeld veilig te installeren zijn? En ontvang ik na de dload normaal gesproken wel weer gewoon OTA updates?
https://androidhost.ru/2CK9
[ Voor 22% gewijzigd door cordonbleu op 17-01-2020 13:15 ]
vannacht de EMUI 10 update gekregen en zit gelijk op 10.0.0.180 (C432E7R1P5).
Betreft een unbranded toestel gekocht bij mobiel.nl
Eerste indruk niks speciaals, dark theme werkt iets beter en meer geintegreerd.
Verder de gebruikelijke gfx en design vernieuwingen, Het oogt allemaal wat frisser.
Ben overigens niet te spreken over de bloated notification area, wellicht went ook dat wel snel
Waar het mij om gaat is screentime, ben benieuwd.
Betreft een unbranded toestel gekocht bij mobiel.nl
Eerste indruk niks speciaals, dark theme werkt iets beter en meer geintegreerd.
Verder de gebruikelijke gfx en design vernieuwingen, Het oogt allemaal wat frisser.
Ben overigens niet te spreken over de bloated notification area, wellicht went ook dat wel snel
Waar het mij om gaat is screentime, ben benieuwd.
Probeer het nog eens, ik denk dat je in dezer dagen wel iets binnen moet krijgen.cordonbleu schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 19:14:
[...]
Ik heb net een factory reset gedaan, maar nog steeds geen updates... Ook niet via HiSuite en HiCare. Nu kan ik bijvoorbeeld Netflix helemaal niet meer installeren...
Voorheen kon je via HiSuite een versie terug installeren, maar die optie zie ik nu niet meer... Heb nu ook even geen usb-otg kabel liggen, dus flashen gaat ook niet.
Als ik gedownloade software op de Mate wil installeren kan dat zeker alleen via een OTG kabel? En dan via Dload? Is dat de enige manier? Dan kan ik 10.0.0.180 erop zetten?
De eerste EMUI 10 updates waren ook naar 10.0.0.150, we skippen dat en gaan gelijk door naar 10.0.0.180.
Ik heb het gevoel dat de update erg soepel is verlopen en ga het toestel dan ook niet meer resetten.
Scheelt weer tijd en moeite
[ Voor 34% gewijzigd door chenwei op 17-01-2020 11:20 ]
Het is me gelukt de 10.0.0.180 te flashen via dload. De Playstore is nu weer certified en ik kan Netflix ook weer installeren.
Nu nog even aanzien of de batterijduur er niet onder gaat lijden.
Weet iemand hoe ik originele thema's van de mate 20 rs op mijn pro kan krijgen ?
Mijn front camera is sinds vandaag enorm traag. Pas na meerdere keren proberen maakt ie een foto. De normale camera aan de achterkant heeft dat niet.
Komt dit probleem iemand bekend voor?
Komt dit probleem iemand bekend voor?
Snoep verstandig, verslind een Apple!
De Android 10 upgrade had ik al gehad met versie 10.0.0.135
Net een update OTA ontvangen en zit nu op 10.0.0.180 (C432E7R1P5). Simlockvrij toestel, unbranded (Los gekocht bij MM) op T-Mobile netwerk.
Net een update OTA ontvangen en zit nu op 10.0.0.180 (C432E7R1P5). Simlockvrij toestel, unbranded (Los gekocht bij MM) op T-Mobile netwerk.
Lang zoeken en veel proberen maar heb 4 thema's op mijn Mate 20 proboeffie1964 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 16:11:
Weet iemand hoe ik originele thema's van de mate 20 rs op mijn pro kan krijgen ?
Hebben meer jullie ook sinds 10.0.0.180 dat je de iconen in de statusbalk niet meer uit kunt zetten bij 'meldingen'?
Bijvoorbeeld bij het gebruik van Spotify. Bij het afspelen van muziek verschijnt er in de statusbalk een Spotify icoontje. Voorheen kon je in de instellingen bij 'meldingen' dit icoontje verbergen. Nu zie ik deze optie niet meer. Bij alle apps is dit niet meer mogelijk. Erg vervelend, want de statusbalk wordt nu wel heel erg vol. Voorheen had ik een hoop icoontjes uitgeschakeld. Dat zorgde voor nog wat ruimte naast de notch.
Bijvoorbeeld bij het gebruik van Spotify. Bij het afspelen van muziek verschijnt er in de statusbalk een Spotify icoontje. Voorheen kon je in de instellingen bij 'meldingen' dit icoontje verbergen. Nu zie ik deze optie niet meer. Bij alle apps is dit niet meer mogelijk. Erg vervelend, want de statusbalk wordt nu wel heel erg vol. Voorheen had ik een hoop icoontjes uitgeschakeld. Dat zorgde voor nog wat ruimte naast de notch.
Instellingen en dan meldingen en dan meer meldingsinstellingen dan melding methode en die op geen zettencordonbleu schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 01:07:
Hebben meer jullie ook sinds 10.0.0.180 dat je de iconen in de statusbalk niet meer uit kunt zetten bij 'meldingen'?
Weet niet of je dat bedoeld maar ik heb geen last van icoontjes meer
Hier sinds de update gedoe met alle notificaties. Twitter, Tweakers (GoT meldingen), Facebook, games, Tinder, etc. Op de notificatie drukken geeft soms resultaat, meestal niks. Sinds vanmorgen wil Twitter überhaupt niet meer opstarten. Wekkers (Timely) komen geregeld ook niet meer zichtbaar in mijn scherm als ze afgaan. Van een superfijn toestel en een gestroomlijnde ervaring nu dus vooral ergernis.
Feature die ik over het hoofd zie, of vooral een bug?
Feature die ik over het hoofd zie, of vooral een bug?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Dat is inderdaad een manier, maar dan heb ik ook geen icoontjes meer van bijvoorbeeld WhatsApp en die wil ik wel. Voorheen kon je specifiek per app aangeven of je het icoontje zichtbaar in de statusbalk wilde of niet. Nu kan dat dus blijkbaar niet meer.boeffie1964 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:04:
[...]
Instellingen en dan meldingen en dan meer meldingsinstellingen dan melding methode en die op geen zetten
Weet niet of je dat bedoeld maar ik heb geen last van icoontjes meer
Ik begrijp hetcordonbleu schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:41:
[...]
Dat is inderdaad een manier, maar dan heb ik ook geen icoontjes meer van bijvoorbeeld WhatsApp en die wil ik wel. Voorheen kon je specifiek per app aangeven of je het icoontje zichtbaar in de statusbalk wilde of niet. Nu kan dat dus blijkbaar niet meer.
Ik ben er blij mee omdat ik van IOS kom en al die icoontjes boven in niet mis en nooit had
Heb nu net als op de iPhone gewoon cijfers op de App icoon zelf
Iemand ervaring met een goede screenprotector ?
Heb nu 1 die het hele scherm bedekt maar niet met alle hoesjes werkt en niet met vingerscan
Heb nu 1 die het hele scherm bedekt maar niet met alle hoesjes werkt en niet met vingerscan
Die van de MediaMarkt zit er bij mij vanaf het begin af aan op, kost 20 euro hun zetten hem er op voor je. Voor mij die 20 euro meer dan waard .boeffie1964 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 16:06:
Iemand ervaring met een goede screenprotector ?
Pixel 9 Pro XL
Dankje ik ga daar naartoe morgendave1972 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 16:24:
[...]
Die van de MediaMarkt zit er bij mij vanaf het begin af aan op, kost 20 euro hun zetten hem er op voor je. Voor mij die 20 euro meer dan waard .
Zijn er goede camera apps voor de mate 20 pro ?
Als ik op de functie oogcomfort druk in het pull down menu, gebeurd er niets. Het blauwe licht zou dan weg gefilterd moeten worden toch? Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
Ik ben op zoek naar een gimbal voor mijn HM20Pro. Op het oog heb ik een Zhiyun Smooth 4 en een DJI Osmo Mobile 2. De DJI is wel een oudere gimbal omdat de Mobile 3 ook uit is, maar die kan maar telefoons tot 209gram aan. De Mobile 2 kan tot 240gram, ruim voldoende incl otterbox.
Vreemd genoeg is die Zhiyun bij Coolblue nog goedkoper dan bij Banggood, en veel sneller in huis.
Welke is het beste? Zhiyun of DJI? De DJI kan iets zwaardere telefoons hebben (31gr zwaarder) maar ik vind geen ervaringen met een van beide op de HM20Pro.
Wat ik vooral zoek in een gimbal is object tracking en stabilisatie tijdens het filmen. Voor de auto heb ik een sterke zuignap waar die op kan, en dat lijkt mij ideaal om in ietwat slechte wegen toch stabiel beeld te houden.
Aanschafdoel is een roadtrip Scandinavië in zomer 2021.
Edit: Inmiddels bij toeval een DJI Osmo 2 gekocht. Een via-via kennis is van smartphone + gimbal over gegaan naar een steadycam en door een whatsapp groep kwam de gimbal te koop. Voor een zeer schappelijk prijsje de DJI overgenomen.
Vreemd genoeg is die Zhiyun bij Coolblue nog goedkoper dan bij Banggood, en veel sneller in huis.
Welke is het beste? Zhiyun of DJI? De DJI kan iets zwaardere telefoons hebben (31gr zwaarder) maar ik vind geen ervaringen met een van beide op de HM20Pro.
Wat ik vooral zoek in een gimbal is object tracking en stabilisatie tijdens het filmen. Voor de auto heb ik een sterke zuignap waar die op kan, en dat lijkt mij ideaal om in ietwat slechte wegen toch stabiel beeld te houden.
Edit: Inmiddels bij toeval een DJI Osmo 2 gekocht. Een via-via kennis is van smartphone + gimbal over gegaan naar een steadycam en door een whatsapp groep kwam de gimbal te koop. Voor een zeer schappelijk prijsje de DJI overgenomen.
[ Voor 10% gewijzigd door Ramon 73 op 12-02-2020 18:10 ]
Hou die knop maar even vast. Kom je vanzelf in het menu met instellingen, daar kun je kouder of warmer instellen met een slider.Cxxxx71 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 06:07:
Als ik op de functie oogcomfort druk in het pull down menu, gebeurd er niets. Het blauwe licht zou dan weg gefilterd moeten worden toch? Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
Zo simpel kan de oplossing zijn. Bedankt!Ramon 73 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:22:
[...]
Hou die knop maar even vast. Kom je vanzelf in het menu met instellingen, daar kun je kouder of warmer instellen met een slider.
Zijn er inmiddels mensen die al een update ná de 10.0.0.180 update hebben gehad? Of een beveiligingspatch update?
Ik had 10.0.0.180 via Dload geïnstalleerd, omdat ik geen updates meer kreeg op een vorige versie. Sinds de Dload heb ik nog geen updates gehad, dus vandaar dat ik het mij afvraag. Het kan natuurlijk ook net zo goed zijn dat er gewoon nog geen nieuwere updates zijn.
Ik had 10.0.0.180 via Dload geïnstalleerd, omdat ik geen updates meer kreeg op een vorige versie. Sinds de Dload heb ik nog geen updates gehad, dus vandaar dat ik het mij afvraag. Het kan natuurlijk ook net zo goed zijn dat er gewoon nog geen nieuwere updates zijn.
Ik zit ook nog op 180 en ik heb alle updates ota binnen gehad. Dus denk dat er in Nederland nog geen nieuwere is...cordonbleu schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 15:18:
Zijn er inmiddels mensen die al een update ná de 10.0.0.180 update hebben gehad? Of een beveiligingspatch update?
Weet iemand hoe je makkelijk de notificatie LED uit kunt zetten? Ik merk dat ik door deze LED extra vaak mijn telefoon ontgrendel en dat voor een soort verslaving zorgt.
volgens mij settings> notifications> more notification settings> flash notification lightSunri5e schreef op maandag 24 februari 2020 @ 08:59:
Weet iemand hoe je makkelijk de notificatie LED uit kunt zetten? Ik merk dat ik door deze LED extra vaak mijn telefoon ontgrendel en dat voor een soort verslaving zorgt.
Sinds een paar weken krijg ik een update-melding voor een update van 9.1.0.359 naar 10.0.0.181 (C432E7R1P5).cordonbleu schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 15:18:
Blijf voorlopig op 9.1.0 gezien klachten over battery drain. Geen idee of ik met 9.1.0.359 (1 november 2019) ook nog nieuwere beveiligingspatches zal ontvangen
Ik zit al een behoorlijke tijd op 10.0.0.180, maar totaal geen problemen met battery drain, hoor.
Hier al een tijdje weer een verse 10.0.0.180 en batterijduur is top.
Ik ontving net een melding voor een update naar 10.0.0.188. Vooralsnog lijkt het alleen een Android beveiligingspatch voor januari 2020 te zijn. Is ook maar 150MB.cordonbleu schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 15:18:
Ik ben op zoek naar een nieuwe powerbank. Mijn oude Anker is wel in hoog tempo slechter aan het worden. 10.000mAh maar na 1x telefoon opladen is het ding leeg.
Huawei gebruikt hun eigen Supercharge protocol, en met de eigen opladers laadt dat prima en supersnel. Ooit hebben ze ook een powerbank uitgebracht met dat protocol maar die vind ik nergens nieuw te koop.
Wat is nu een goed alternatief? PD of QC3.0?
Edit: gisteren de 10.0.0.188 update gehad. Die is van januari. Vrij laat imho
Huawei gebruikt hun eigen Supercharge protocol, en met de eigen opladers laadt dat prima en supersnel. Ooit hebben ze ook een powerbank uitgebracht met dat protocol maar die vind ik nergens nieuw te koop.
[ Voor 8% gewijzigd door Ramon 73 op 22-03-2020 15:35 ]
Begin van de week kreeg ik al weer een update naar 10.0.0.196. Beveiligingspatch naar maart 2020.
pricewatch: Huawei 12000 40W SuperChargeRamon 73 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 11:41:
Ik ben op zoek naar een nieuwe powerbank. Mijn oude Anker is wel in hoog tempo slechter aan het worden. 10.000mAh maar na 1x telefoon opladen is het ding leeg.
bedoel je zo iets?
Ja, eigenlijk zou dat wel de juiste keuze zijn. Wel gezocht naar Supercharge powerbanks maar niks gevonden dat ook werkelijk verkrijgbaar was.lremmers schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:54:
[...]
pricewatch: Huawei 12000 40W SuperCharge
bedoel je zo iets?
Edit: vanmorgen (16-5) update 10.0.0.214 gehad.
Edit 2: Het schijnt dat we ook de Emui11/Android11 update krijgen: https://www.huaweicentral.com/emui11-eligible-devices/
[ Voor 16% gewijzigd door Ramon 73 op 08-06-2020 13:50 . Reden: Emui11 ]
Sinds de laatste update en de overgang van ziggo naar kpn heb ik continue wifi problemen met mijn telefoon.
Als enige in het huis. Als ik thuis kom dan wordt mijn telefoon steeds de toegang geweigerd. Het enige wat dan helpt is het toestel helemaal uit doen en weer aanzetten.
Ik had een vast ip aangezet in de router. Maar dat er inmiddels maar weer uitgegoooid.
Helaas werkt dat ook niet dus
Als enige in het huis. Als ik thuis kom dan wordt mijn telefoon steeds de toegang geweigerd. Het enige wat dan helpt is het toestel helemaal uit doen en weer aanzetten.
Ik had een vast ip aangezet in de router. Maar dat er inmiddels maar weer uitgegoooid.
Helaas werkt dat ook niet dus
Heb zelf al een tijdje de osmo. Het toestel is wel wat groot voor de osmo. Past net. De gimball komt soms in beeld, hangt een beetje af van de hoek waarin je filmt. Verder merk ik dat de accu best wel snel minder wordt.Ramon 73 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:16:
Ik ben op zoek naar een gimbal voor mijn HM20Pro. Op het oog heb ik een Zhiyun Smooth 4 en een DJI Osmo Mobile 2. De DJI is wel een oudere gimbal omdat de Mobile 3 ook uit is, maar die kan maar telefoons tot 209gram aan. De Mobile 2 kan tot 240gram, ruim voldoende incl otterbox.
Voor de 'early birds', er wordt nu een nieuwe rom voor de 20 Pro via de support app aangeboden, zijnde EMUI 10.1.0.270 van 4.71 GB
Hyundai Ioniq 28kWh
Sinds enige tijd merk ik dat de batterij van mijn Mate 20 sneller leegloopt. Telefoon volledig opgeladen 's nachts, gaat om 7 uur van de lader en is na 1,5 uur (zonder enig gebruik) gedaal naar 94%. Als ik bij het batterijgebruik kijk komt vooral de software naar boven en dan met name com.hisi.mapcon. Hebben meer mensen hier last van en wat is dit überhaupt?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VIWDxvUucWVewownHBUFQr1h.jpg?f=user_large)
EDIT: ik zie dat ik de laatste update mis, eerst die maar eens installeren
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VIWDxvUucWVewownHBUFQr1h.jpg?f=user_large)
EDIT: ik zie dat ik de laatste update mis, eerst die maar eens installeren
[ Voor 6% gewijzigd door SPOXYWOXY op 30-07-2020 11:06 ]
Hier een overzicht van de betekenis van diverse services: https://drive.google.com/...KGGsoHW3faU_Cr8oyGq4/viewSPOXYWOXY schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:43:
Sinds enige tijd merk ik dat de batterij van mijn Mate 20 sneller leegloopt. Telefoon volledig opgeladen 's nachts, gaat om 7 uur van de lader en is na 1,5 uur (zonder enig gebruik) gedaal naar 94%. Als ik bij het batterijgebruik kijk komt vooral de software naar boven en dan met name com.hisi.mapcon. Hebben meer mensen hier last van en wat is dit überhaupt?
[Afbeelding]
Misschien heb je er wat aan.
Voor com.hisi.mapcon staat er dat het met Huawei maps te maken heeft (die er volgens mij bij ons niet standaard op staat), maar ergens anders zag ik dat het met wifi calling te maken had. Misschien eens proberen die uit te zetten?
Hiview lijkt met de camera/ foto display te maken te hebben. Misschien camera settings eens op default instellingen zetten?
Kans is ook erg groot dat het met een app te maken heeft. Misschien eens testen met recent geinstalleerde apps? 1 Voor 1 verwijderen en kijken of het helpt.
Wat ik zelf altijd doe bij issues is de cache legen: phone uitzetten > power button en volume up ingedrukt houden > bij Huawei logo power button loslaten, maar volume up ingedrukt houden > selecteer "clear data" > selecteer "wipe cache partition" > selecteer "back" > selecteer "restart"
heeft iemand van jullie al eens een GCAM port erop gezet? Schijnt er wel te zijn..
https://huaweiadvices.com...huawei-and-honor-devices/
https://huaweiadvices.com...huawei-and-honor-devices/
Zojuist een update gekregen. En... Nu de beloofde dynamische AOD! Party...
Heeft iemand een tip voor een goede fotobewerkingsapp? Sinds de vorige update is het echt bagger, had gehoopt dat ze dat zouden fixen met de nieuwste releasemaar helaas.. Tips welkom!
Het viel me op dat als ik kijk in welke resolutie foto's worden genomen, dat de front camera een hogere resolutie heeft!
Ik zou dit graag voor de normale camera aanpassen maar kan in instellingen menu alleen een beeldverhouding vinden. In de pro setting kan ik wel 40 mp aanklikken maar ik wil dit in de 'normale' setting.
Hoe kan ik dat realiseren?
Ik zou dit graag voor de normale camera aanpassen maar kan in instellingen menu alleen een beeldverhouding vinden. In de pro setting kan ik wel 40 mp aanklikken maar ik wil dit in de 'normale' setting.
Hoe kan ik dat realiseren?
Dit valt me tegen, maar was misschien te verwachten met de sancties: Huawei Mate 20 series will no longer receive security updates
Er is toch nog hoop blijkbaar https://www.huaweicentral...-updates-confirms-huawei/.
Ik was zelf ook verast toen ik van de week het nieuws over het aflopen van de ondersteuning las.
Helemaal gezien Huawei bezig is met de ontwikkeling van EMUI11 voor de Mate 20-serie en het gerucht gaat dat er ook eventueel een update naar HarmonyOS komt eind dit jaar/begin volgend jaar.https://www.huaweicentral.com/harmonyos-eligible-devices/.
Alhoewel ik dat laatste niet heel waarschijnlijk vind, zou het wel erg leuk zijn.
Heb deze telefoon nu ruim 1,5 jaar en ben er nog steeds heel erg blij mee.
Ik was zelf ook verast toen ik van de week het nieuws over het aflopen van de ondersteuning las.
Helemaal gezien Huawei bezig is met de ontwikkeling van EMUI11 voor de Mate 20-serie en het gerucht gaat dat er ook eventueel een update naar HarmonyOS komt eind dit jaar/begin volgend jaar.https://www.huaweicentral.com/harmonyos-eligible-devices/.
Alhoewel ik dat laatste niet heel waarschijnlijk vind, zou het wel erg leuk zijn.
[
[/quote]
Ik ook...verheug mij nog iedere dag
[/quote]
Ik ook...verheug mij nog iedere dag
Ik lees op diverse plaatsen dat EMUI 11 in maart beschikbaar komt voor de Mate 20 Pro. Ik kan nergens terug vinden of daar ook nog de Google services bij zitten. Het lijkt me wel, maar ik wil het wel zeker weten voordat ik mijn telefoon ga upgraden.
Weet iemand dit?
Weet iemand dit?
Geen idee of de lite versie hier ook in dit topic hoort.
Kwam geen ander topic tegen.
Zijn er meer mensen die last hebben van een trage telefoon sinds de laatste update? (security updates December volgens telefoon)
Na de update heb ik contant traagheid.
Sluiten van apps. Terug naar home screen vanuit elke app.
Mega vervellend.
Nog nooit eerder gehad.
Ervaren meer mensen dit? En heeft iemand al een oplossing gevonden?
Kwam geen ander topic tegen.
Zijn er meer mensen die last hebben van een trage telefoon sinds de laatste update? (security updates December volgens telefoon)
Na de update heb ik contant traagheid.
Sluiten van apps. Terug naar home screen vanuit elke app.
Mega vervellend.
Nog nooit eerder gehad.
Ervaren meer mensen dit? En heeft iemand al een oplossing gevonden?
Het is al even geleden dat mijn 20 pro een update heeft gehad, zit nog op de oktober veiligheidsupdate. Ik merkte zojuist op dat in de huawei support app opeens weer een update knop zit die ik al tijden niet meer heb gezien. In mijn geval wordt er nog geen update aangeboden, maar zou dit een opmaat zijn voor de Emui 11 update ?
Hyundai Ioniq 28kWh
Ik zie het zelfde. Vind het wel jammer dat er al een lange tijd geen updates meer zijn geweest. Zekers voor een duur toestel. Kijk rustig al weer naar een vervaningMethew schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:36:
Het is al even geleden dat mijn 20 pro een update heeft gehad, zit nog op de oktober veiligheidsupdate. Ik merkte zojuist op dat in de huawei support app opeens weer een update knop zit die ik al tijden niet meer heb gezien. In mijn geval wordt er nog geen update aangeboden, maar zou dit een opmaat zijn voor de Emui 11 update ?
Jamesbond007uk
Snap het probleem niet zo. De mijne draait alles nog en is nog steeds super soepel. Pasgeleden nog een Oneplus 8t en Samsung S21 in handen gehad en buiten de refresh rate van het scherm zie ik momenteel echt 0 reden tot vervanging.
Heeft iemand enig idee? Ik lees wel dat de update inmiddels aangeboden wordt aan sommige 20pro devices, maar ik lees nergens iets over de aan- of afwezigheid van Google services..Glacier schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:10:
Ik lees op diverse plaatsen dat EMUI 11 in maart beschikbaar komt voor de Mate 20 Pro. Ik kan nergens terug vinden of daar ook nog de Google services bij zitten. Het lijkt me wel, maar ik wil het wel zeker weten voordat ik mijn telefoon ga upgraden.
Weet iemand dit?
De eigen Huawei support zegt eind Maart https://consumer.huawei.c...date-Plan/topicId_140106/Glacier schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:04:
[...]
Heeft iemand enig idee? Ik lees wel dat de update inmiddels aangeboden wordt aan sommige 20pro devices, maar ik lees nergens iets over de aan- of afwezigheid van Google services..
De update is enkel systeem parameters 
Wacht met smart op Emui 11.
Wacht met smart op Emui 11.
Jamesbond007uk
Vandaag OTA ook Update voor Huawei Mate 20 beschikbaar:
:strip_exif()/f/image/Ab0hg5jXrXkKigHospez2C6c.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn excuses! Ik had vanochtend een verkeerde screenshot geupload...
:strip_exif()/f/image/Ab0hg5jXrXkKigHospez2C6c.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn excuses! Ik had vanochtend een verkeerde screenshot geupload...
[ Voor 28% gewijzigd door herlin14 op 17-03-2021 14:49 ]
Wat voor verschillen merk je?herlin14 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:22:
OTA update Huawei Mate 20 (Pro):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En het belangrijkste..met Google services?
Eerste indruk zie ik eigenlijk weinig verschillen. Wat wel merkbaar is dat de overgangen allemaal vrij soepel gaan.
Ja met google services!greatgonzo schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:59:
En het belangrijkste..met Google services?
Verdere veranderingen in EMUI 11:
- Display altijd aan (tijd en datum)
- Volumeknop
- Pictogrammen (meerkeuze)
- Beveiligingspatchniveau: 1 januari 2021
- Volumeknop
[ Voor 15% gewijzigd door herlin14 op 19-03-2021 08:58 ]
Via de support app ook de update binnen. Hopelijk ook de komende maanden de maandelijkse updates. Kan ik nu aantal maanden wachten op nieuwe smartphone
Jamesbond007uk
Wat houdt dat met die pictogrammen in? Kun je kiezen voor ronde pictogrammen voor alle apps?herlin14 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:54:
Verdere veranderingen in EMUI 11:
- Volumeknop
Al met al maar een magere update. En waarschijnlijk ook de laatste. Jammer, gezien ik nog erg blij ben met mijn toestel.
[ Voor 4% gewijzigd door timtwist op 20-03-2021 02:13 ]
Jacordonbleu schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 01:16:
[...]
Wat houdt dat met die pictogrammen in? Kun je kiezen voor ronde pictogrammen voor alle apps?
Logisch toch het draai nog steeds onder Android. Ik denk dat veel zal veranderen als HarmonyOS (Hongmeng OS) vrij wordt gegeven.timtwist schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 02:13:
Al met al maar een magere update. En waarschijnlijk ook de laatste. Jammer, gezien ik nog erg blij ben met mijn toestel.
Misschien na de weekend kan ik iets meer zeggen over de accuduur! But so far so good ^-^
[ Voor 4% gewijzigd door herlin14 op 20-03-2021 14:08 ]
Absoluut, maar het voelt nu meer als een 10.x update ipv een 10 -> 11 upgrade. Had er toch iets meer van verwacht.herlin14 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:39:
[...]
Logisch toch het draai nog steeds onder Android. Ik denk dat veel zal veranderen als HarmonyOS (Hongmeng OS) vrij wordt gegeven.
Nu is het inderdaad afwachten wat er gaat gebeuren met HarmonyOS, als er al wat gaat gebeuren. Ik ben benieuwd iig!
Ben wel erg blij met de aanpassingen aan multi-window, want die optie gebruik ik regelmatig.
Ja, de multi-window is zeker een +timtwist schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:31:
[...]
Absoluut, maar het voelt nu meer als een 10.x update ipv een 10 -> 11 upgrade. Had er toch iets meer van verwacht.
Nu is het inderdaad afwachten wat er gaat gebeuren met HarmonyOS, als er al wat gaat gebeuren. Ik ben benieuwd iig!
Ben wel erg blij met de aanpassingen aan multi-window, want die optie gebruik ik regelmatig.
Tegenwoordig!tjbork schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:02:
Ik heb nog altijd geen update naar EMUI 11...Zijn er nog meer die geen update hebben?

Ik heb hem via de support app kunnen downloaden, dus eventueel daar even proberen.tjbork schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:02:
Ik heb nog altijd geen update naar EMUI 11...Zijn er nog meer die geen update hebben?
Verder ben ik nogal benieuwd naar wat anderen voor ervaring hebben met de Smart Charge functie. Volgens Huawei zelf zou die de batterij tot 80% opladen en dan wachten met de laatste 20, maar bij mij gaat die altijd direkt naar de 100. Lijkt alsof die functie helemaal niet werk. Iemand een andere ervaring?
Hier werkt de smart charge functie zoals bedoeld, als ik naar bed ga leg ik de telefoon aan de lader, bij 80% stopt hij met laden, 's ochtends staat hij netjes op 100%timtwist schreef op maandag 22 maart 2021 @ 01:22:
[...]
Verder ben ik nogal benieuwd naar wat anderen voor ervaring hebben met de Smart Charge functie. Volgens Huawei zelf zou die de batterij tot 80% opladen en dan wachten met de laatste 20, maar bij mij gaat die altijd direkt naar de 100. Lijkt alsof die functie helemaal niet werk. Iemand een andere ervaring?
het is geen probleem, het is een uitdaging
Bij mijn telefoon werkt de (smart charge) ook goed.peer schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:45:
[...]
Hier werkt de smart charge functie zoals bedoeld, als ik naar bed ga leg ik de telefoon aan de lader, bij 80% stopt hij met laden, 's ochtends staat hij netjes op 100%
Goed om te horen, toch maar eens kijken hoe ik die aan de praat krijg. Mocht blijken dat wij nog security-updates krijgen, denk ik dat ik eventueel investeer in een nieuwe batterij, want gewoon nog een super telefoon.peer schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:45:
[...]
Hier werkt de smart charge functie zoals bedoeld, als ik naar bed ga leg ik de telefoon aan de lader, bij 80% stopt hij met laden, 's ochtends staat hij netjes op 100%
Hoe heb je dat via de Support app gedaan? Ik heb me dood zitten zoeken in die app...timtwist schreef op maandag 22 maart 2021 @ 01:22:
[...]
Ik heb hem via de support app kunnen downloaden, dus eventueel daar even proberen.
Support app openen, dan staat er op driekwart het woord sneldiensten met daarachter Meer>. Klik op meer, onder anders staat dan update, via deze kreeg ik de update binnen!SPOXYWOXY schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:19:
[...]
Hoe heb je dat via de Support app gedaan? Ik heb me dood zitten zoeken in die app...
Gisteren voor het naar bed gaan even Smart Charge uit en aan gezet, en vanmorgen gecontroleerd, nu stopt hij inderdaad even met laden. Batterij tussen 23:00 en 00:30 op 80%, daarna begon hij weer op te laden en om 03:00 was hij vol. Had toch verwacht dat hij wat langer op 80% zou blijven voordat hij verder gaat met opladen.peer schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:45:
[...]
Heb een alarm op mijn telefoon die om 06:50 afgaat. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik hem met een draadloze lader oplaad en dus niet met de officiële snel lader, geen idee of dat verschil maakt.
Verder zag ik tot mijn verbazing dat er onder de optie Smart Charge ook een optie zit die Smart Battery Capacity heet, is die er met EMUI 11 gekomen of stond die er altijd al? Kan me niet herinneren dat ik die optie ooit gezien heb, en hij stond ook niet aan.
Vannacht heeft mijn telefoon een spontane update uitgevoerd, en idd, zie nu ook pas die optie smart battery capacity.
Aangezien ik meestal met 30 procent batterij naar bed ga, ga ik eens testen wat die doet.
Aangezien ik meestal met 30 procent batterij naar bed ga, ga ik eens testen wat die doet.
het is geen probleem, het is een uitdaging
Smart Battery Capacity (Slim batterijvermogen) is met EMUI 11 gekomen...timtwist schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 07:20:
[...]
Gisteren voor het naar bed gaan even Smart Charge uit en aan gezet, en vanmorgen gecontroleerd, nu stopt hij inderdaad even met laden. Batterij tussen 23:00 en 00:30 op 80%, daarna begon hij weer op te laden en om 03:00 was hij vol. Had toch verwacht dat hij wat langer op 80% zou blijven voordat hij verder gaat met opladen.
Heb een alarm op mijn telefoon die om 06:50 afgaat. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik hem met een draadloze lader oplaad en dus niet met de officiële snel lader, geen idee of dat verschil maakt.
Verder zag ik tot mijn verbazing dat er onder de optie Smart Charge ook een optie zit die Smart Battery Capacity heet, is die er met EMUI 11 gekomen of stond die er altijd al? Kan me niet herinneren dat ik die optie ooit gezien heb, en hij stond ook niet aan.
En toch heeft mijn oude Huawei Mate 10 (Pro) met EMUI 10 wel Smart Battery Capacity!
[ Voor 4% gewijzigd door herlin14 op 23-03-2021 09:38 ]
Had er eigenlijk wel van het begin af aan in mogen zitten. Voeld een beetje als mosterd na de maaltijd, na 2 jaar een optie die de batterij tegen degradatie moet beschermen
.
Al red ik het einde van de dag meestal nog wel gelukkig.

Al red ik het einde van de dag meestal nog wel gelukkig.
Nog eens gecheckt, nog geen update hier. Ik zal nog geduld moeten hebben.atlantis0983 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:39:
[...]
Support app openen, dan staat er op driekwart het woord sneldiensten met daarachter Meer>. Klik op meer, onder anders staat dan update, via deze kreeg ik de update binnen!
Ja daar staat bij mij dus niks. Naja nog even geduld hebben dan maar :-)atlantis0983 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:39:
[...]
Support app openen, dan staat er op driekwart het woord sneldiensten met daarachter Meer>. Klik op meer, onder anders staat dan update, via deze kreeg ik de update binnen!
Snap je even niet: "Ja daar staat bij mij dus niks."SPOXYWOXY schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:46:
[...]
Ja daar staat bij mij dus niks. Naja nog even geduld hebben dan maar :-)
Ik vermoed dat er geen update klaar staat daarherlin14 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:16:
[...]
Snap je even niet: "Ja daar staat bij mij dus niks."
Bij mij is de GSM aan het downloaden 11.0.0.138stefanmiler schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:43:
[...]
Ik vermoed dat er geen update klaar staat daar
Geen idee wat de criteria zijn om de update toegewezen te krijgen, maar ook nog niets via de support app. Heb overigens een t-mobile profiel geïnstalleerd staan, wellicht een ding.
BTW, emui 11 is 'gewoon' android 10, dus op dat gebied weinig bijzonders. Wellicht maar goed ook mocht dit de laatste update blijken te zijn. Heb meermaals meegemaakt na een versie upgrade dat een telefoon vervelende bugs bevatte die niet werden opgelost.
BTW, emui 11 is 'gewoon' android 10, dus op dat gebied weinig bijzonders. Wellicht maar goed ook mocht dit de laatste update blijken te zijn. Heb meermaals meegemaakt na een versie upgrade dat een telefoon vervelende bugs bevatte die niet werden opgelost.
Hyundai Ioniq 28kWh
"emui 11 is 'gewoon' android 10" nu nog wel... straks Hongmeng OS (gelukkig ^-* )Methew schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:49:
Geen idee wat de criteria zijn om de update toegewezen te krijgen, maar ook nog niets via de support app. Heb overigens een t-mobile profiel geïnstalleerd staan, wellicht een ding.
"laatste update" denk dat er nog een EMUI 11.1 aankomt.
"vervelende bugs" zit in elke telefoon (bugs vrije telefoon ben ik nog niet tegen gekomen.)
Heeft er nog iemand problemen met de batterij sinds de update naar EMUI 11?
Meestal wordt mijn smartphone opgeladen als ik ga slapen, en heeft die de dag nadien 100%.
Sinds de update, stond "smart charge" aangevinkt en toen ik wakker kwam was mijn batterij slechts voor 30% opgeladen.
Overdag gebruik ik af en toe een draadloos oplaadsysteem als het nodig is, en ook deze werkt niet meer sinds de update (van zodra ik mijn smartphone er op leg, krijg ik de melding dat deze wordt opgeladen maar er komt niets van percentages bij).
Smart charge heb ik nu terug af gezet, maar nog steeds is mijn batterij niet 100% na een nacht opladen...
Meestal wordt mijn smartphone opgeladen als ik ga slapen, en heeft die de dag nadien 100%.
Sinds de update, stond "smart charge" aangevinkt en toen ik wakker kwam was mijn batterij slechts voor 30% opgeladen.
Overdag gebruik ik af en toe een draadloos oplaadsysteem als het nodig is, en ook deze werkt niet meer sinds de update (van zodra ik mijn smartphone er op leg, krijg ik de melding dat deze wordt opgeladen maar er komt niets van percentages bij).
Smart charge heb ik nu terug af gezet, maar nog steeds is mijn batterij niet 100% na een nacht opladen...
Nog steeds geen update, T-mobile branded toestel.....
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Hoesjes, protectors e.d.: [Huawei Mate 20 (Pro)] Accessoires
- Winkels, levertijden, aanbiedingen: [Huawei Mate 20 (Pro)] Levertijden en Prijzen
- Problemen met het scherm: [Huawei Mate 20 (Pro)] Algemene schermproblemen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Hoesjes, protectors e.d.: [Huawei Mate 20 (Pro)] Accessoires
- Winkels, levertijden, aanbiedingen: [Huawei Mate 20 (Pro)] Levertijden en Prijzen
- Problemen met het scherm: [Huawei Mate 20 (Pro)] Algemene schermproblemen