Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 11:56
Mail van de Mini Dealer:
Volg op 10 juni onze speciale nieuwsroute en ontdek al het grote nieuws met als allergrootste primeur een kennismaking met de nieuwkomers, de nieuwe MINI Clubman en de MINI Electric!
Bij Ekris in Breukelen kun je dus op 2e pinksterdag de Mini Electric gaan bewonderen.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:18
Tijdje terug toen er een tM3 achter me reed viel me op hoe bizar lelijk hij er vanuit dat perspectief uit ziet.

Nu snap ik dat het subjectief is maar deze verhoudingen moet toch iedereen wel iets van vinden lijkt me. Vanuit sommige perspectieven ziet hij er aardig uit maar van voren is het net een pausmobiel. Alles wat bij de S net wel is is bij de M3 net uit verhouding (hoogte tov breedte /lengte).

Als oud Leaf rijder doet uiterlijk me niet zoveel maar vond het gewoon opvallend dat ik de M3 simpelweg echt lelijk vind, qua uiterlijk veel minder dan zowel Ioniq als Kona/Niro.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
ahh is smaak, neus van de model 3 vindt ik ook niet zo geslaagd, van de bmw i3 de achterkant niet, de niro helemaal niet, de kona is wel aardig geslaagd, maar niks zeggende vormgeving, S of X ook niet bijzonder hoor..... welke auto is dat dan wel ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:11
Vandaag gespot op de A7 Groningen -> Drachten: een Renault Fluence! Hij leek in showroom staat te zijn. Nooit gedacht dat ik die nog een keer in het wild zou tegenkomen :)

De bestuurder zat wel wat gespannen achter het stuur leek het. Range anxiety?

[ Voor 7% gewijzigd door Pierz op 23-05-2019 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
PeterZ(on) schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 19:44:
Vandaag met een paar maten een proefritje kunnen rijden in een Model3 nadat we hem eerst in de showroom hadden bekeken. Is toch wel heel mooi om daar in te kunnen rijden maar stil is anders.

Naast de banden die je duidelijk hoort als het wat sneller gaat en wat door toenemend windgeruis wel weer op de achtergrond raakt, hoorden wij vooral achterin zittend vanaf stilstand een soort schurend geluid wat o.i. niet van de banden kwam.

De meerijdende begeleider zei dat hij niets hoorde en had ook van eerdere rijders daarover niets gehoord. Ik mag hopen dat het exemplarisch is want anders zou dat toch een negatief punt zijn in een koopafweging.

Verder een heerlijk rijdende auto met geweldige wegligging waarbij je ook nog eens lekker zit en de stoel en stuur lekker kan instellen. Ook de afwerking vond ik prima.
Dat schurende geluid..... hier niks.
Banden, hoor ik inderdaad beter omdat die stiller is en ligt ook duidelijk aan soort asfalt, (hoe gladder hoe stiller), is puur banden.

Windgeruis (hij is best stil), maar voor 3 tientjes koop je een deurrubber set die hem nog wat stiller maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Pierz schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 22:10:
Vandaag gespot op de A7 Groningen -> Drachten: een Renault Fluence
Gaaf! Ik vind hem er tegenwoordig een beetje gedateerd uit zien, maar toch is het een nette gezinsauto. Jammer dat die batterij nooit is geupgrade. Ik ken de geschiedenis van deze auto niet echt, heeft de Renault Zoe hem vervangen? Want ik lees dat de Fluence maar heel kort is geproduceerd in Europa (2011-2013), en dat hij momenteel in Azie wordt geproduceerd: Wikipedia: Renault Fluence.

[ Voor 8% gewijzigd door TucanoItaly op 24-05-2019 08:40 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:07
prettig schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 07:23:
[...]

Dat schurende geluid..... hier niks.
Banden, hoor ik inderdaad beter omdat die stiller is en ligt ook duidelijk aan soort asfalt, (hoe gladder hoe stiller), is puur banden.

Windgeruis (hij is best stil), maar voor 3 tientjes koop je een deurrubber set die hem nog wat stiller maakt.
Dan moet het exemplarisch zijn geweest want we hoorden het alle drie toch echt heel duidelijk en het begon al bij het wegrijden, dus voor je de banden gaat horen of de wind. Verder is het in de reviews die ik gezien heb ook nooit aan de orde geweest.

Maar deurrubber? Ik ken wel een rubber om de kier van het glazen dak te dichter van niet voor de deur.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:28

databeestje

Von PrutsHausen

PeterZ(on) schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:50:
[...]

Dan moet het exemplarisch zijn geweest want we hoorden het alle drie toch echt heel duidelijk en het begon al bij het wegrijden, dus voor je de banden gaat horen of de wind. Verder is het in de reviews die ik gezien heb ook nooit aan de orde geweest.

Maar deurrubber? Ik ken wel een rubber om de kier van het glazen dak te dichter van niet voor de deur.
Roestige remschijf achter gok ik. Daar heb ik met de MiEV ook af en toe last van als ie een dagje gestaan heeft. Omdat er geen motor geluid is hoor je dat meteen bij het wegrijden.

Even een keer goed remmen en het zal weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
databeestje schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:32:
[...]

Roestige remschijf achter gok ik. Daar heb ik met de MiEV ook af en toe last van als ie een dagje gestaan heeft. Omdat er geen motor geluid is hoor je dat meteen bij het wegrijden.

Even een keer goed remmen en het zal weg zijn.
Nu je dat zegt, zo klonk het wel. Alleen ik kan mij bijna niet voorstellen dat de rem of de auto zo weinig wordt gebruikt dat die roestig wordt want om echt tot stilstand te komen moet je, i.t.t. de I3, echt wel de rem gebruiken.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 22:43
PeterZ(on) schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:38:
[...]

Nu je dat zegt, zo klonk het wel. Alleen ik kan mij bijna niet voorstellen dat de rem of de auto zo weinig wordt gebruikt dat die roestig wordt want om echt tot stilstand te komen moet je, i.t.t. de I3, echt wel de rem gebruiken.
Joah, maar als 't ding toevallig een forse regenbui en nacht of 2 buiten gestaan heeft, en er wordt niet echt mee gereden dan zal het eraf rijden van de roest niet zo'n vaart lopen.

Dan moet je toch echt wel ff vanaf 120 naar 0 een beetje doorremmen zeg maar voordat het er echt af is.

Zéker met dat amerikaanse staal :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:14
prettig schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 07:23:
[...]

Dat is dus niet puur banden, maar puur isolatie. Is gewoon iets waar Tesla duidelijk op bezuinigd heeft.

Dat mensen nu zelf rubbertjes in dak en deur gaan stoppen lijkt mij genoeg te zeggen. Een duidelijke tekortkoming.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
TucanoItaly schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:40:
[...]

Gaaf! Ik vind hem er tegenwoordig een beetje gedateerd uit zien, maar toch is het een nette gezinsauto. Jammer dat die batterij nooit is geupgrade. Ik ken de geschiedenis van deze auto niet echt, heeft de Renault Zoe hem vervangen? Want ik lees dat de Fluence maar heel kort is geproduceerd in Europa (2011-2013), en dat hij momenteel in Azie wordt geproduceerd: Wikipedia: Renault Fluence.
Volgens mij wel. Aan alles zie je dat het een eerste poging is, wat bij de Zoe net wat beter is geïmplementeerd. Motor heeft nog een borstel (Zoe is borstelloos), Acculading is gewoon analoog, GOM is nogal onbetrouwbaar, Accu staat nog rechtop, geen snelladen*, etc.
Dus op EV gebied is het allemaal net niet lekker en bij de Zoe hebben ze er duidelijk van geleerd. Al moet ik zeggen dat de EV's met de AC stekker aan de zijkant wel wat kunnen leren van de Fluence; AC stekker zit bij de Fluence aan beide zijkanten, wat erg handig is afhankelijk van welke kant van de auto de paal staat.

Op niet-aandrijflijn gebied is de Fluence juist wat prettiger en 'meer auto' dan de Zoe. Had dan ook een grotere accu (zoals in Zuid-Korea met de SM3) wel genomen als ze dat hadden aangeboden.

*Dit was echter niet gebrek aan ervaring, maar simpelweg dat de auto gemaakt was voor Better Place accuwisselstations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:27
kdeboois schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:53:
[...]

Dat is dus niet puur banden, maar puur isolatie. Is gewoon iets waar Tesla duidelijk op bezuinigd heeft.

Dat mensen nu zelf rubbertjes in dak en deur gaan stoppen lijkt mij genoeg te zeggen. Een duidelijke tekortkoming.
Duidelijke tekortkoming.. Hoeveel man heeft dit al gedaan? 10 op een aantal van 300 hier misschien. Wauw.
Op de autosnelweg is de Tesla niet stiller als een gewone auto met verbrandingsmotor neen. Maar de I-Pace is amper 3db stiller tegen 120 per uur.
Ook de Audi is niet echt stil, of je moest voor de extra optie gaan van geluidsisolatie / ramen.
E-Niro is net hetzelfde.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BkIJF8P.png

[ Voor 9% gewijzigd door bottom line op 24-05-2019 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 14:56
https://automotive-online...elijke-ontploffing-bmw-i3

Niet alleen Tesla's vliegen in brand >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 14:56
Sinds een week staat er een laadpaal en een e-Golf op de oprit. Ben wel onder de indruk van het relaxed rijden en het comfort. Rijd bijna dagelijks file en dat gaat met de e-Golf met ACC automatisch. Komende zaterdag hebben we een wat vreemde route in NL van 320 km, wat eigenlijk niet vaak voorkomt (meestal <200 km). Eens kijken of we bij kennissen of fastned makkelijk kunnen laden onderweg.

De e-Golf is overigens echt stil en je hoort met name zaken die in de deurbakken liggen te schuiven. Mogelijk ga ik daar van die folie inleggen die we ook in keukenlades hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Fazer013 op 24-05-2019 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 10:35
bottom line schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:06:
[...]

Duidelijke tekortkoming.. Hoeveel man heeft dit al gedaan? 10 op een aantal van 300 hier misschien. Wauw.
Op de autosnelweg is de Tesla niet stiller als een gewone auto met verbrandingsmotor neen. Maar de I-Pace is amper 3db stiller tegen 120 per uur.
Ook de Audi is niet echt stil, of je moest voor de extra optie gaan van geluidsisolatie / ramen.
E-Niro is net hetzelfde.
[Afbeelding]
Gaat niet om de waardes. gaat om de beleving.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
[...]

E-Niro is net hetzelfde.
[Afbeelding]
De e-tron is 4x zo stil (6 dB) en de amper 3 dB stillere I-Pace 2x. Dat zijn nogal een verschillen.

De e-Niro stamt af van een Kia Niro die vanaf € 29,000.- te koop is.

Kijk maar eens naar deze site voor de verschillen tussen 60 dB - > 70 dB

TL:DR 60 dB - normale conversatie vs 70 dB - geluid van hard staande TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:44
t0mmiiiii schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:53:
Er is meer informatie over de Skoda Citigo e iV.
Wel vallen er wat dingen tegen: hij gaat in 12.5 sec van 0-100 en dat moet sneller kunnen, en er staat dat hij met een snellader (40kW) een uur nodig heeft om tot 80% te laden. Ik mag hopen dat de topsnelheid met laden wel boven de 50 kW uitkomt. Verder heeft de auto 2-faseladen.
Oja, er zit inderdaad een 36,8 kWH batterij in en de prijs is nog niet bekend.
Volgens mij krijgt hij gewoon het accu pakket van de e-Golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-09 14:14
Khayma schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:27:
[...]

Volgens mij krijgt hij gewoon het accu pakket van de e-Golf.
egolf300 is 35,8 kwh bruto, dit heeft 1 kwh meer en gebruikt dezelfde "pouches" als in de e-tron

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

*ding dong* Dienstmededeling *ding dong* Kan iedereen even zijn Telekom laadpas opzoeken, afstoffen en tevoorschijn halen? Dank u, meer nieuws volgt later vandaag. Dit weekend

[ Voor 5% gewijzigd door Hachy op 25-05-2019 01:02 ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Hachy schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:00:
*ding dong* Dienstmededeling *ding dong* Kan iedereen even zijn Telekom laadpas opzoeken, afstoffen en tevoorschijn halen? Dank u, meer nieuws volgt later vandaag.
Consider it done, general. Gaan ze weer stunten? _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Vhxf86N.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Mar.tin op 24-05-2019 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:11
[...]

E-Niro is net hetzelfde.
[Afbeelding]
3db scheelt een factor 2 in subjectieve geluidsbeleving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 16:45
In alle hectiek van de afgelopen weken ben ik zowaar gisteren voor het eerst vergeten te stekkeren.

Vanochtend. 10 km op de GOM bij vertrek vanaf huis richting werk. Oeps. Das 15 km incl hoogte verschillen; die gok gaan we niet nemen.

Oeps. Allego VandeValk in Arnhem: bedankt. En NieiweStroomPas doet 't ook! (Grateloos!)

Trekhaak 2 ligt inmiddels ook klaar op de oprit. Deze is met e-keur. Volgende week. hemelvaartsdag eens nuttig besteden ;)

Telekompas: present en afgestoft!

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
*ding dong* Dienstmededeling *ding dong* Kan iedereen even zijn Telekom laadpas opzoeken, afstoffen en tevoorschijn halen? Dank u, meer nieuws volgt later vandaag.
Ben benieuwd. Had het er afgelopen week toevallig over dat ik 'm net zo goed kan weggooien 8)

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
JayPe schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:26:
In alle hectiek van de afgelopen weken ben ik zowaar gisteren voor het eerst vergeten te stekkeren.

Vanochtend. 10 km op de GOM bij vertrek vanaf huis richting werk. Oeps. Das 15 km incl hoogte verschillen; die gok gaan we niet nemen.

Oeps. Allego VandeValk in Arnhem: bedankt. En NieiweStroomPas doet 't ook! (Grateloos!)

Trekhaak 2 ligt inmiddels ook klaar op de oprit. Deze is met e-keur. Volgende week. hemelvaartsdag eens nuttig besteden ;)

Telekompas: present en afgestoft!
Het overkomt mij minimaal 1x per maand om wel te stekkeren, maar geen pasje langs de paal te halen op werk.

Daar kom ik dan halverwege de dag achter omdat ik nog geen melding heb dat mijn auto vol is O+

Meestal ben ik dan gelukkig door de 32A aansluiting einde dag alsnog vol.. :+

@Hachy Is het al later vandaag? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
kdeboois schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:53:
[...]

Ga er maar eens in rijden, hij is gewoon stil. Maar kan altijd beter (en die dakrubbers doen niet veel, deurrubbers wel meer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Ik vond dit wel een mooi artikel. Het spontaan in brand vliegen van EV komt steeds in het nieuws, waardoor je al snel de indruk krijgt dat EVs brandgevaarlijker zijn dan ICE auto's, maar valt nog wel mee:

https://www.tubantia.nl/e...aker-te-wachten~a0fb075a/
Ook het Verbond van Verzekeraars houdt het er bij monde van woordvoerder Oscar van Elferen op dat spontaan ontbrandende elektrische auto's vooralsnog een zeldzaamheid zijn. Zeker in het licht van de 4.359 autobranden die in 2018 werden geclaimd bij assurantiebedrijven

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
De reviews van de EQC lijken behalve de perfecte afwerking weer een flop YouTube: Mercedes EQC 2020 review - see if it's a Tesla Model X beater!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Heb een aantal EQC video’s gekeken, maar wat is volgens jou de grote misser ? Ik heb hem namelijk niet kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee waarom je dat zou zeggen, maar ik zie niet direct grote minpunten aan die wagen. Ja, hij is wat minder efficient dan de meest efficiente wagens op de markt. Maar als dat de norm was dan reeds vandaag niemand in een SUV. Wat mij betreft een geslaagde wagen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Zo, nou, vandaag eindelijk onze eerste (echte, betalende) klant bediend met een muxsan extender. Ik weet niet of hij hier benoemd wil worden, maar het is een grijze 2015 Leaf. Er rijden nu twee auto's rond met het 'MUXSAN'-embleem op hun achterklep :)

Begin juni nog 5 stuks, maar nu eerst een welverdiend weekend na een werkdag van 12 uur...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
kdeboois schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:18:
[...]

Heb een aantal EQC video’s gekeken, maar wat is volgens jou de grote misser ? Ik heb hem namelijk niet kunnen ontdekken.
hmmm.... ik vindt hem niet mooi (maar smaak), verder een ice platform (niet echt een ev platform, voorin vol gestopt ala kona/niro, geen frunk).
1-fase laden en DC max 110kw (niet echt baanbrekend)
Beperkte range (e-tron/i-pace range)
Duur.....

Verder mercedes kwaliteit en niks innovatiefs aan, onzuinig (vergeleken met de model X.... want daar wordt die naast gepositioneerd door de markt).

Maar verder zal het net als de e-tron en i-pace een prima auto zijn...... niks mis mee.... maar ook helemaal niks bijzonders aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Nog één uur en drie kwartier.... O-)

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-09 14:14
[...]

een suv met een range van 300 km, 1 fase 7.2kw lader.

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
prettig schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:41:
[...]

Nee hoor, lees maar... de SR+ is nagenoeg hetzelfde als de LR RWD met paar opties minder...... de SR+is nu dezelfde prijs als de Kona en iets meer dan de Niro..... alleen veel beter (en de trekhaak....).

Een LR RWD is dus prima te gebruiken als referentie voor de SR+. Grootse verschil is de accu (maar hij laad nog steeds erg snel) de rest is geneuzel in de marge (wat moet je nu met spotify....).
Ga je hier weer dezelfde vergelijking maken als in het Kona topic? Wat je hier beweerd is gewoon niet waar. Het klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
midego schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:22:
[...]

Ga je hier weer dezelfde vergelijking maken als in het Kona topic? Wat je hier beweerd is gewoon niet waar. Het klopt niet.
Ja en nogmaals ja, heb ze toch zelf grapjas (4 maanden kona gereden) en een Tesla model 3 hier staan en weet precies wat er NIET op de SR+ zit ten opzichte van de LR RWD.

Dus ja, nogmaals......krijg je geen spelt tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Laatst online: 08:16
Marc O. schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:16:
[...]

Nog één uur en drie kwartier.... O-)
Er staat wel 'vandaag' 🥴

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

mux schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:04:
Zo, nou, vandaag eindelijk onze eerste (echte, betalende) klant bediend met een muxsan extender. Ik weet niet of hij hier benoemd wil worden, maar het is een grijze 2015 Leaf. Er rijden nu twee auto's rond met het 'MUXSAN'-embleem op hun achterklep :)

Begin juni nog 5 stuks, maar nu eerst een welverdiend weekend na een werkdag van 12 uur...
Tof!

In ander Leaf nieuws, een Mazda 3 thuiskomer past net op een Leaf. Achter past het prima, voor is het millimeterwerk. Ik hoor voor een heel beetje geschuur op een gedeelte van de rotatie, maar meer dan verf op verf is het niet, daarmee durf ik wel naar de garage te rijden.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
mux schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:04:

Mijlpaal! Heb je een plaatje van de definitieve install / bereik? Of is het nog een beetje beta-ish? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
prettig schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:05:
[...]

hmmm.... ik vindt hem niet mooi (maar smaak), verder een ice platform (niet echt een ev platform, voorin vol gestopt ala kona/niro, geen frunk).
1-fase laden en DC max 110kw (niet echt baanbrekend)
Beperkte range (e-tron/i-pace range)
Duur.....

Verder mercedes kwaliteit en niks innovatiefs aan, onzuinig (vergeleken met de model X.... want daar wordt die naast gepositioneerd door de markt).

Maar verder zal het net als de e-tron en i-pace een prima auto zijn...... niks mis mee.... maar ook helemaal niks bijzonders aan.
Styling is uiteraard je eigen smaak en enorm subjectief. Hij is inderdaad verwant aan de GLC, maar dat lijkt me dan ook weer een pluspunt voor de bestaande klantenbasis die iets krijgen wat vertrouwd overkomet.

Dat er geen frunk is, is voor mij ook geen probleem en is iets dat ik spijtig vind dat zovelen als negatief punt aanstippen. Vanuit onderhoudsperspectief (en dan doel ik op technisch onderhoud) is het net een heel stuk aantrekkelijker dat je veel eenvoudiger aan alles aan kunt.

Zo beperkt is de range ook weer niet Je haalt er in principe vlot de 400km mee (in de winter misschien net niet). Dat betekend dat vele mensen de week zouden kunnen doorkomen zonder bij te laden. De 1-fase AC lader is een misser voor onze markt, maar minder vreemd op de globale markt daar 1-fase aansluitingen nu eenmaal veel meer voorkomen.

En duur? Tjah, een Mercedes is nooit een prijsvechter geweest.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Hm, kennelijk duren bij Telekom de dagen toch iets langer. Er komt iets leuks aan maar ik mag het nog niet zeggen. Maar als je je pasje teruggevonden hebt dan ben je in elk geval goed voorbereid :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mux
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Mar.tin schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 23:18:
[...]

Mijlpaal! Heb je een plaatje van de definitieve install / bereik? Of is het nog een beetje beta-ish? O+
Nog niet echt compleet; we missen nog één stuk elektronica (ik wilde het niet riskeren om beta firmware te draaien op een stuk veiligheidselektronica) en de dekselafwerking is 'hij komt net uit de mal'. Plaatjes komen later in de nieuwsbrief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Hachy schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 01:09:
Hm, kennelijk duren bij Telekom de dagen toch iets langer. Er komt iets leuks aan maar ik mag het nog niet zeggen. Maar als je je pasje teruggevonden hebt dan ben je in elk geval goed voorbereid :)
Mijn app logo is hier al wel veranderd. Nu op zoek naar de pas, weet niet of ik die nog heb...

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Blokker_1999 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 23:21:
[...]

Styling is uiteraard je eigen smaak en enorm subjectief. Hij is inderdaad verwant aan de GLC, maar dat lijkt me dan ook weer een pluspunt voor de bestaande klantenbasis die iets krijgen wat vertrouwd overkomet.

Dat er geen frunk is, is voor mij ook geen probleem en is iets dat ik spijtig vind dat zovelen als negatief punt aanstippen. Vanuit onderhoudsperspectief (en dan doel ik op technisch onderhoud) is het net een heel stuk aantrekkelijker dat je veel eenvoudiger aan alles aan kunt.

Zo beperkt is de range ook weer niet Je haalt er in principe vlot de 400km mee (in de winter misschien net niet). Dat betekend dat vele mensen de week zouden kunnen doorkomen zonder bij te laden. De 1-fase AC lader is een misser voor onze markt, maar minder vreemd op de globale markt daar 1-fase aansluitingen nu eenmaal veel meer voorkomen.

En duur? Tjah, een Mercedes is nooit een prijsvechter geweest.
De range zou ik dus even wat kritischer naar kijken.......schijnt die dus gewoon niet te halen.

Enige wat er naar mijn mening zwaar mis mee is:
- Het is geen G-klasse EV, dan was ik gelijk naar de dealer gerend (zelfs met 250km range) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nannoe
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

nannoe

Killswitch is missing

Erasmo schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 08:23:
[...]

Mijn app logo is hier al wel veranderd. Nu op zoek naar de pas, weet niet of ik die nog heb...
Dat zou volgens hun communicatie al op 3 april gebeuren, met de overstap van Telekom Ladestrom naar GetCharge. Werkelijke wijziging was pas een week of twee geleden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Weer een reisverslagje van m'n rit naar Frankrijk met de Zoe Q90!

Dit is nu de tweede keer dat ik dit doe, en het beviel wederom prima. Het plan was om halverwege bij familie te slapen, maar dat plan werd op het allerlaatste moment gewijzigd. Dus dan maar in 1 ruk gereden. Totale afstand van Houten naar vakantiehuisje in de Dordogne: 1050 km.

Route:
  • Houten
  • Total E17 Kalken Noord, Laarne (165 km) bij Gent
  • Shell Aire de Ressons-Ouest, Ressons-sur-Matz (223 km) en dan om Parijs heen rijden
  • Aire de Service de Limours-Janvry (122 km) vlak onder Parijs
  • Aire de Service de Salbris-Theillay (157 km) boven Vierzon
  • Aire de Bois-Mande (136 km) tussen Chateauroux en Limoges
  • Intermarché, Brive la Gaillarde (146 km) en daarna vrij snel van de snelweg af
  • Eindbestemming (100 km)
Totaal dus 6x geladen, meestal 50 tot 70 minuten, en de laatste keer 20 minuten. M'n gemiddelde snelheid was 88 km/u, dus met andere woorden, ik reed rond de 100 km/u. Verbruik was 14,8 kWh/100 km. Ik kwam nooit bij een laadpaal met minder dan 18% bereik, maar vaker meer. Vertrek: 04:00. Aankomst: 21:30.

De terugweg was vrijwel hetzelfde, maar dan gebruikmakend van de laadpalen "aan de overkant".

Mijn strategie was eigenlijk altijd: na laden even kijken op Chargemap of de volgende laadpaal beschikbaar was, en rijden maar. Ik heb zowel heen als terug niet 1x hoeven wachten of uitwijken. Ik heb meestal de laadpas van de leasemaatschappij gebruikt, en anders m'n eigen Chargemap pasje. Niet op de prijs gelet; ik zat sowieso op de Corri-door chargers dus dan kun je gauw iets tussen de 10 en 16 euro kwijt zijn.

Ik had een leuk praatje met een Tesla rijder in een Frans stadje. We stonden allebei bij het (dubbele) laadpaaltje in de historische binnenstad. Model 3: gewoon met 130 km/u van supercharger naar supercharger knallen. Ze zei dat ze nergens op lette, gewoon doortrappen.

Opvallend:
  • Op sommige stations is inmiddels een 2e Sodetrel laadpaal is geplaatst.
  • Ook is bijv. bij Aire de Bois-Mande vier hagelnieuwe Ionity CCS chargers geplaatst, met ruimte voor uitbreiding (niet te gebruiken met m'n Zoe, maar toch mooi om te zien).
  • De vorige keer dat ik deze rit deed, was dat in januari 2018. Toen was het 5 graden buiten, en dat is een enorm verschil met de 15 graden van deze rit. Waarschijnlijk had ik een uur van de reistijd kunnen schaven door slechts 50 minuten te laden en dan weg te rijden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Laatst online: 19-09 20:23
Mar.tin schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 23:18:
[...]
Jaja, ik ben de gelukkige beta-tester met mijn vriendin. De range is nu wel even een ander verhaal dan een week geleden!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IJ5chYRABqe7AZBfYC8tdmss/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IcFwiqqlcApqm7Eod3f1GMQ4/medium.png

Dit weekend even uitgebreid testen. De beloofde features lijken tot nu toe te worden waargemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:41
t0mmiiiii schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:23:
[...]

Jaja, ik ben de gelukkige beta-tester met mijn vriendin. De range is nu wel even een ander verhaal dan een week geleden!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit weekend even uitgebreid testen. De beloofde features lijken tot nu toe te worden waargemaakt :)
Goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
t0mmiiiii schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:23:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Sjieke zaken! Dat is bijna op 40kWh niveau aan bruikbare capaciteit! oOo (Ik heb 37,7 in mijn Leaf)

Dat wordt tijd voor een roadtrip om te kijken hoever je nu kunt komen :D.

The future is finally here! *O*

[ Voor 10% gewijzigd door Mar.tin op 25-05-2019 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
[...]

Verbruik van 30 kWh/100 km in gunstige omstandigheden qua temperatuur, in Noorwegen (dus lage snelheden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
@mux @t0mmiiiii Congrats! Bereik ziet er netjes uit (en ik vermoed wat betrouwbaarder GOM dan bij de 40 kWh Leaf.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Alexander6501 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:33:
[...]

Verbruik van 30 kWh/100 km in gunstige omstandigheden qua temperatuur, in Noorwegen (dus lage snelheden)
Ik zou als journalist hem ook even flink op zijn staart trappen. Ik denk zelf dat het verbruik van deze EV gewoon in lijn ligt met wat de E-tron, I-Pace en Model X laten zien.

Verder laad hij bij, een nog weinig te vinden, HPC met een mooie stabiele 110 kW op dus lijkt me voor Nederland een zeer bruikbare auto. Met de door andere aangehaalde 7,2 kW één-fase aansluiting voor het thuis laden zal hij bij zelfs bovengemiddeld gebruik ook weer netjes vol zijn.

Wat me positief opviel is dat Mercedes de navigatie wat slimmer inzet voor regeneratief remmen. Werd niet in elke video duidelijk, maar dat zal TeslaBjorn nog wel ontdekken hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09 12:49
Hachy schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 01:09:
Gaan ze weer terug naar 5ct/min omdat niemand meer met Telekom laadt momenteel ?!
Benieuwd...

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
cacofant schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:33:
[...]

Gaan ze weer terug naar 0.05ct/min omdat niemand meer met Telekom laadt momenteel ?!
Benieuwd...
5ct of 0.05euro/min... Groot verschil.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
cacofant schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:33:
[...]

Gaan ze weer terug naar 0.05ct/min omdat niemand meer met Telekom laadt momenteel ?!
Benieuwd...
Ergens tussen 5 en 20 cent zou mooi zijn. Maar goed. Ik blijf Maingau anders gewoon lekker trouw. Gunfactor doet z'n werk.

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayPe
Spiller schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:40:
[...]

5ct of 0.05euro/min... Groot verschil.
0,05cent zou wel gers zijn! ;-) 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
TucanoItaly schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 09:40:
Weer een reisverslagje van m'n rit naar Frankrijk met de Zoe Q90!

Dit is nu de tweede keer dat ik dit doe, en het beviel wederom prima. Het plan was om halverwege bij familie te slapen, maar dat plan werd op het allerlaatste moment gewijzigd. Dus dan maar in 1 ruk gereden. Totale afstand van Houten naar vakantiehuisje in de Dordogne: 1050 km.

Route:
  • Houten
  • Total E17 Kalken Noord, Laarne (165 km) bij Gent
  • Shell Aire de Ressons-Ouest, Ressons-sur-Matz (223 km) en dan om Parijs heen rijden
  • Aire de Service de Limours-Janvry (122 km) vlak onder Parijs
  • Aire de Service de Salbris-Theillay (157 km) boven Vierzon
  • Aire de Bois-Mande (136 km) tussen Chateauroux en Limoges
  • Intermarché, Brive la Gaillarde (146 km) en daarna vrij snel van de snelweg af
  • Eindbestemming (100 km)
Totaal dus 6x geladen, meestal 50 tot 70 minuten, en de laatste keer 20 minuten. M'n gemiddelde snelheid was 88 km/u, dus met andere woorden, ik reed rond de 100 km/u. Verbruik was 14,8 kWh/100 km. Ik kwam nooit bij een laadpaal met minder dan 18% bereik, maar vaker meer. Vertrek: 04:00. Aankomst: 21:30.

De terugweg was vrijwel hetzelfde, maar dan gebruikmakend van de laadpalen "aan de overkant".

Mijn strategie was eigenlijk altijd: na laden even kijken op Chargemap of de volgende laadpaal beschikbaar was, en rijden maar. Ik heb zowel heen als terug niet 1x hoeven wachten of uitwijken. Ik heb meestal de laadpas van de leasemaatschappij gebruikt, en anders m'n eigen Chargemap pasje. Niet op de prijs gelet; ik zat sowieso op de Corri-door chargers dus dan kun je gauw iets tussen de 10 en 16 euro kwijt zijn.

Ik had een leuk praatje met een Tesla rijder in een Frans stadje. We stonden allebei bij het (dubbele) laadpaaltje in de historische binnenstad. Model 3: gewoon met 130 km/u van supercharger naar supercharger knallen. Ze zei dat ze nergens op lette, gewoon doortrappen.

Opvallend:
  • Op sommige stations is inmiddels een 2e Sodetrel laadpaal is geplaatst.
  • Ook is bijv. bij Aire de Bois-Mande vier hagelnieuwe Ionity CCS chargers geplaatst, met ruimte voor uitbreiding (niet te gebruiken met m'n Zoe, maar toch mooi om te zien).
  • De vorige keer dat ik deze rit deed, was dat in januari 2018. Toen was het 5 graden buiten, en dat is een enorm verschil met de 15 graden van deze rit. Waarschijnlijk had ik een uur van de reistijd kunnen schaven door slechts 50 minuten te laden en dan weg te rijden.
dank voor je informatieve verslag.

Is voor mij nog wel een schrikbeeld.
Met ICE leg ik dit soort afstanden normaal binnen ca. 10-11u af.
Ik kan prima leven met een uur of twee langer, maar 7,5u....

Heb een E-Niro besteld en ga er van uit dat ik dan met 3x ca. half uur laden er moet kunnen komen.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Ik ga over een tijdje met de Ioniq naar Disneyland Parijs. Volgens abetterrouteplanner met 5/6 stops te halen (vanuit Apeldoorn, via Ardennen).

Ben benieuwd en best spannend!

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 13:43

uFx

cacofant schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:17:
Ik ga over een tijdje met de Ioniq naar Disneyland Parijs. Volgens abetterrouteplanner met 5/6 stops te halen (vanuit Apeldoorn, via Ardennen).

Ben benieuwd en best spannend!
Veel plezier! Als je op de parkeerplaats van het park wilt laden: twee jaar geleden moest ik het sleuteltje van de laadpaal op de parkeerplaats halen bij de hondenkennel. Was daar overigens ook met een Ioniq :)

Waarom overigens via de Ardennen? Heb je daar een tussenstop? Want de Ardennen zorgt voor wat hoogteverschillen en da's niet zo goed voor je verbruik. Dat viel me destijds toch wel wat tegen toen ik een weekendje weg ging naar de Ardennen.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yoade75
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-11-2024
Tot zondag 23:59 gratis laden bij Fastned met de Telekom pas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Yoade75 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:32:
Bron?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
uFx schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:26:
[...]

Veel plezier! Als je op de parkeerplaats van het park wilt laden: twee jaar geleden moest ik het sleuteltje van de laadpaal op de parkeerplaats halen bij de hondenkennel. Was daar overigens ook met een Ioniq :)

Waarom overigens via de Ardennen? Heb je daar een tussenstop? Want de Ardennen zorgt voor wat hoogteverschillen en da's niet zo goed voor je verbruik. Dat viel me destijds toch wel wat tegen toen ik een weekendje weg ging naar de Ardennen.
Je krijgt tegenwoordig een code bij de ingang waar je parkeren betaalt. Die code kan je gebruiken om op het invalidenparkeerterrein te komen. Daar staan 4 laadpalen helemaal in het begin. Vroeg komen, anders vol...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacofant
uFx schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:26:
[...]

Via de ardennen scheelt aardig wat tol volgens mij. En ik heb daar waar meer keuzes met ionity laders. Niet afhankelijk dan van bezette ccs laders. Want ionity zijn er minimaal 4.
En we rijden op zondag heen, hotel op 45 minuten van disneyland. Zodat we de maandag direct vroeg het park in kunnen.

Maandagmiddag t/m vrijdag zitten we dan in Davey Crocket ranch.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Yoade75 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:32:
Voordat ik maximaal €0,89 / kWh ga uitgeven dit weekeinde.... :+ Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
cacofant schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:52:
[...]

Via de ardennen scheelt aardig wat tol volgens mij. En ik heb daar waar meer keuzes met ionity laders. Niet afhankelijk dan van bezette ccs laders. Want ionity zijn er minimaal 4.
En we rijden op zondag heen, hotel op 45 minuten van disneyland. Zodat we de maandag direct vroeg het park in kunnen.

Maandagmiddag t/m vrijdag zitten we dan in Davey Crocket ranch.
haha ieder zijn ding, zou betalen om niet te hoeven gaan .....gggrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Ja ik ook. Maar ja als je een gezin hebt moet je ook wel eens doen waar je geen zin in hebt zelf toch? Ik had die 1300 euro ook wel anders willen uitgeven :-(

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Het klopt. Gratis Fastned tot zondagavond 23:59 :)

Bron: YouTube: Fastned Ladestation mit Telekom Get Charge Karte benutzen jetzt funk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:36
eltron schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 13:50:
[...]

Heb een E-Niro besteld en ga er van uit dat ik dan met 3x ca. half uur laden er moet kunnen komen.
Wow, ik schrik hier als Tesla rijder ook wel van. Ik ga zelf in augustus voor het eerst de 1000km rit naar Zuid-Frankrijk maken en hoop maximaal 3 uur extra reistijd te hebben. 7,5 uur extra.. ik denk dat dan toch liever ga vliegen. >:)

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Poeh... wat een goede actie ... voor 1 dagje..

Ik heb ccs autocharge aanstaan met Maingau.. hoe ga ik dat doen dan ?

[ Voor 44% gewijzigd door cacofant op 25-05-2019 15:16 ]

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
RichieB schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 15:10:
[...]

Wow, ik schrik hier als Tesla rijder ook wel van. Ik ga zelf in augustus voor het eerst de 1000km rit naar Zuid-Frankrijk maken en hoop maximaal 3 uur extra reistijd te hebben. 7,5 uur extra.. ik denk dat dan toch liever ga vliegen. >:)
Met een Tesla heb je toch niet zoveel extra reistijd neem ik aan. Gezien het SuperCharger netwerk? Dat in combinatie met de veel grotere actieradius..

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Paar weken terug nog met de Tesla naar Oostenrijk geweest. 3x 45min laden waarvan ik er met de ICE ook 2 zou hebben gedaan om wat te eten/drinken.

Daarnaast zou ik in een ICE wel een stuk harder rijden, 200km/u op rustige stukken en dat zit er met de Tesla niet in. Dan sta je om het uur te laden.

Kostte dus 1- 3uur extra, afhankelijk van hoe hard je zelf in een ICE zou rijden.

[ Voor 64% gewijzigd door Sethro op 25-05-2019 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:38
cacofant schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 15:15:
[...]

Met een Tesla heb je toch niet zoveel extra reistijd neem ik aan. Gezien het SuperCharger netwerk? Dat in combinatie met de veel grotere actieradius..
Actieradius is niet echt zo heel relevant op ritten van 1000km. Laadsnelheid in combinatie met verbruik is dat wel. Daarnaast natuurlijk de beschikbaarheid van snelladers onderweg, wat bij Tesla's superchargers geen probleem is en met Ionity, Fastned en andere ook steeds minder een probleem is voor alle andere EV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
[...]

Die 3 uur vind ik ook nog veel, afhankelijk van welk model. Met een Model 3 long range heb je denk ik niet meer dan 1 uur laadtijd nodig. Vol vertrekken en leeg aankomen is dus maar 1 keer laden.

Maar met 1000km rijden zijn twee pauzes toch niet overdreven en die kun je dan benutten om te laden, zo kost het helemaal geen extra tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

eltron schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 13:50:

Ja, klopt. Ik vind het leuk want het geeft me een beetje zo'n pioniersgevoel. En ik heb gewoon geen keuze ;)

Maar met zo'n E-Niro moet het veel en veel rapper gaan. Zeker omdat die CCS doen, en daar staan er steeds meer van. Deze foto is van de Aire de Service de Bois-Mande. Vier dikke Ionity chargers:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Of29Yz7.jpg
Ik ga zelf in augustus voor het eerst de 1000km rit naar Zuid-Frankrijk maken en hoop maximaal 3 uur extra reistijd te hebben. 7,5 uur extra.. ik denk dat dan toch liever ga vliegen
Je moet het écht leuk vinden, anders niet doen. Maar voor jou is het anders. De Tesla rijder die ik sprak, reed gewoon van supercharger naar supercharger, geen enkele zorg over wat dan ook. Ze sprak wel haar spijt uit dat ze niet een Chargemap pasje had besteld. In de kleine dorpen en steden is die toch handig.

[ Voor 32% gewijzigd door TucanoItaly op 25-05-2019 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:11
Misschien een aparte vraag, maar heeft iemand hier al een keer een mooie navigatie app gevonden met wat EV opties?
Bijvoorbeeld maximum snelheid instellen op je rit.

ik ben gisteren van Utrecht naar venray en weer terug gegaan. En zag ineens in google een alternatieve route staan.
Deze route was 6 a 7 minuten 'langzamer' maar ging voor 50% over N wegen in plaats van alleen maar snelweg.

Nu heb ik voor de grap op de terugweg de A wegen genomen dus de 'snelle' route. maar naast dat ik meer stroom heb verbruikt. was deze helemaal niet sneller omdat ik op zn afstand geen 130 ga knallen als ik het in 1 keer wil halen.

Achteraf gezien was die 'langzamere' route dus de snelste route, en daarbij ook nog eens de zuinigere route (dus minder billenknijpen om thuis te komen)

ik denk echt dat het een geweldige optie zou zijn om in te kunnen stellen hoe hard je ongeveer wilt gaan rijden op de snelweg.
Snelwegen vermeiden vind ik ook geen optie. we willen natuurlijk wel gewoon snel op onze bestemming zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Laatst online: 08:16
fjux schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 17:57:
Misschien een aparte vraag, maar heeft iemand hier al een keer een mooie navigatie app gevonden met wat EV opties?
Bijvoorbeeld maximum snelheid instellen op je rit.

ik ben gisteren van Utrecht naar venray en weer terug gegaan. En zag ineens in google een alternatieve route staan.
Deze route was 6 a 7 minuten 'langzamer' maar ging voor 50% over N wegen in plaats van alleen maar snelweg.

Nu heb ik voor de grap op de terugweg de A wegen genomen dus de 'snelle' route. maar naast dat ik meer stroom heb verbruikt. was deze helemaal niet sneller omdat ik op zn afstand geen 130 ga knallen als ik het in 1 keer wil halen.

Achteraf gezien was die 'langzamere' route dus de snelste route, en daarbij ook nog eens de zuinigere route (dus minder billenknijpen om thuis te komen)

ik denk echt dat het een geweldige optie zou zijn om in te kunnen stellen hoe hard je ongeveer wilt gaan rijden op de snelweg.
Snelwegen vermeiden vind ik ook geen optie. we willen natuurlijk wel gewoon snel op onze bestemming zijn.
Abrp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 18:59
TucanoItaly schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 17:09:
[...]

Ja, klopt. Ik vind het leuk want het geeft me een beetje zo'n pioniersgevoel. En ik heb gewoon geen keuze ;)

Maar met zo'n E-Niro moet het veel en veel rapper gaan. Zeker omdat die CCS doen, en daar staan er steeds meer van. Deze foto is van de Aire de Service de Bois-Mande. Vier dikke Ionity chargers:

[Afbeelding]

[...]

Je moet het écht leuk vinden, anders niet doen. Maar voor jou is het anders. De Tesla rijder die ik sprak, reed gewoon van supercharger naar supercharger, geen enkele zorg over wat dan ook. Ze sprak wel haar spijt uit dat ze niet een Chargemap pasje had besteld. In de kleine dorpen en steden is die toch handig.
Ach toen ik 3 jaar geleden met de e-up naar italie ging heb ik er wel zowat een halve week over gedaan :+

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

looyenss schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 18:18:
[...]

Ach toen ik 3 jaar geleden met de e-up naar italie ging heb ik er wel zowat een halve week over gedaan :+
Genieten, toch? Je leert de auto goed kennen op de lange afstand. En je leert ook iets over de laadsituatie in het buitenland. En door de limieten van deze EVs ga je rustiger rijden en meer pauze nemen, wat er ook weer voor zorgt dat je uitgerust rijdt.

Uiteindelijk red ik het nog steeds in 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
TucanoItaly schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 18:30:
[...]

Genieten, toch? Je leert de auto goed kennen op de lange afstand. En je leert ook iets over de laadsituatie in het buitenland. En door de limieten van deze EVs ga je rustiger rijden en meer pauze nemen, wat er ook weer voor zorgt dat je uitgerust rijdt.

Jazeker! Red het nog steeds in 1 dag. Kan alleen niet wachten tot m'n opvolger er is haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:36
PeterZ(on) schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 16:47:
[...]

Die 3 uur vind ik ook nog veel, afhankelijk van welk model. Met een Model 3 long range heb je denk ik niet meer dan 1 uur laadtijd nodig. Vol vertrekken en leeg aankomen is dus maar 1 keer laden.

Maar met 1000km rijden zijn twee pauzes toch niet overdreven en die kun je dan benutten om te laden, zo kost het helemaal geen extra tijd.
Ik heb een Tesla Model S70 uit 2016 waarvan de laadcurve niet heel lang hoog blijft. Actieradius bij 100% is volgens de GOM 340km maar 300km haal ik met mijn rijstijl niet eens. ;) Voor mijn rit naar Denemarken gaf abrp 2,5 uur laden aan maar dat werd in de praktijk 3,5 uur oa omdat het die dag vrij druk was en ik 2x een omvormer moest delen met een andere Tesla. Op de terugweg hadden we dat probleem niet en waren we zo'n 3 uur kwijt met het laden.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
RichieB schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:20:
[...]

Ik heb een Tesla Model S70 uit 2016 waarvan de laadcurve niet heel lang hoog blijft. Actieradius bij 100% is volgens de GOM 340km maar 300km haal ik met mijn rijstijl niet eens. ;) Voor mijn rit naar Denemarken gaf abrp 2,5 uur laden aan maar dat werd in de praktijk 3,5 uur oa omdat het die dag vrij druk was en ik 2x een omvormer moest delen met een andere Tesla. Op de terugweg hadden we dat probleem niet en waren we zo'n 3 uur kwijt met het laden.
Dat is een stuk minder dan de Model 3 maar wat sneller rijden kan ook echt best sneller zijn ondanks de kleinere range door proberen te laden in het gebied waar de laadsnelheid het hoogst is. Voor mij zou op zo'n afstand een paar uur laden geen probleem zijn, tenzij je gewend bent dat te doen zonder pauzes. Het is ook een beetje puzzelen wat het snelste is, wel leuk vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

looyenss schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 18:32:
Jazeker! Red het nog steeds in 1 dag. Kan alleen niet wachten tot m'n opvolger er is haha
:D

Ik durf te wedden dat je er des te meer van kunt genieten. Al een idee wanneer hij zou kunnen worden geleverd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• looyenss
TucanoItaly schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 20:42:
[...]

:D

Ik durf te wedden dat je er des te meer van kunt genieten. Al een idee wanneer hij zou kunnen worden geleverd?
Nou eerst maar es in september de onthulling... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

TucanoItaly schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 18:30:

:D om 4 uur vertrekken en om 21:30 aankomen op een stukje van 1000 km vind ik niet echt ontspannen en uitgerust, dat is bijna file rijden man. 17,5 uur?! Ik doe daar nu 12 a 13 uur over (stop elke 2 uur wel even), maar dat vind ik ook wel het uiterste.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
RichieB schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:20:
[...]

De model 3 LR RWD geeft bij 90% accu (laad hem niet vol) nu al bijna 500km aan op de GOM (eerste week, dus je test nog van alles, inclusief flink doorrijden snelweg)........is erg zuinig. Staat op 19" (aero 18" zal nog wat zuiniger zijn).
Laad nu al snel, zodra ze op 150kw-250kw kunnen laden is reizen niet meer veel extra tijd.

Binnenkort maar eens snelweg trip maken en kijken wat de range is (ik ga dan gewoon 110 of 130kmh rijden).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@Crazy D

Ja, als je de gemiddelde snelheid uitrekent, dan word je niet blij.

Kwestie van budget. Ik maak een harde keuze voor EV, maar met mijn budget krijg je dan een auto die eigenlijk ongeschikt is voor de lange afstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
prettig schreef op zondag 26 mei 2019 @ 08:00:
[...]

De model 3 LR RWD geeft bij 90% accu (laad hem niet vol) nu al bijna 500km aan op de GOM (eerste week, dus je test nog van alles, inclusief flink doorrijden snelweg)........is erg zuinig. Staat op 19" (aero 18" zal nog wat zuiniger zijn).
Laad nu al snel, zodra ze op 150kw-250kw kunnen laden is reizen niet meer veel extra tijd.

Binnenkort maar eens snelweg trip maken en kijken wat de range is (ik ga dan gewoon 110 of 130kmh rijden).
De GOM van onze Kona EV geeft standaard na volladen ook altijd 507 Km aan. :)
Of je dat effectief haalt hangt van de rijstijl en omstandigheden af (zou het niet weten, accu is nog nooit onder de 20% geweest en actueel rijbereik op de GOM schommelt al ernorm met airco/heater geactiveerd of niet.

Gisteren toch eens gaan rijden met de Tesla3 dual motor. Volgens de aanwezige jongens van Tesla "garandeerden" ze een gemiddelde range van 320 Km (of daar iets van aan is weet ik niet, ik herhaal gewoon de woorden van de in het wit geklede marketingjongens).
Over de software en rijeigenschappen (in de korte tijd dat ik er mee reed) niets dan lof. Erg vooruitstrevend. Het front kon me helemaal niet bekoren maar dat neem ik niet mee gezien smaak een te persoonlijk gegeven is en voor mij geen doorslaggevende factor is (ik heb tenslotte voor een e-Niro gekozen die ik van buiten veel minder vind dan een Kona Ev).
Maar de afwerking binnen en buiten vielen me echt tegen. Plastic alom. En dan nog van een zeer goedkope soort. Je bent voor of tegen het minimalistisch interieur maar materialen zijn materialen. De zetels zaten goed maar zagen eruit of ze met kunststof overtrokken waren. Het dashboard (die plaat achter de laptop dus) een vreselijk soort "namaak" houtprint. De rolknoppen op het stuur harde goedkope plastic. De afdekklep van de laadkoppeling schrikbarend dun plastic. De deurgrepen een halfslachtig systeem (komt ie er nu uit of niet?).
De laptop zelf viel dan weer reuze mee in bediening. Zeer intuitief. Ben je onmiddellijk mee vertrokken.
Maar alles bij elkaar genomen: omruilen gaan we zeker niet doen.

[ Voor 3% gewijzigd door IvoB2 op 26-05-2019 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Tesla GOM is niet echt afhankelijk van de airco/verwaming (hij kent ook geen ECO stand).
Neus en interieur.... mee eens, moet/moest ik ook aan wennen.

Materialen vindt ik meevallen tov de Kona. De Niro is bij ons gebleven de Kona verkocht. Vindt de model 3 alleen veel beter rijden dan kona/niro (met name de wegligging).
Range hebben ze alle 3 meer dan zat.

[ Voor 21% gewijzigd door prettig op 26-05-2019 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Grotendeels mee eens.
Maar ik ben, zeker sinds ik met een EV rij, nogal een rustige rijder geworden. De wegligging van geen van de drie stoort me dus. De ultieme prestaties van een Tesla 3 zijn ook onmiskenbaar beter. Leuk voor een keertje om uit teproberen maar de kick is er, voor mij, vlug af. In de praktijk is die seconde meer of minder ook niet echt iets waar ik op zit te wachten.

Blijft het interieur (waar ik zelf het meeste tijd in moet doorbrengen) en dat stoorde me toch enorm in de Tesla. Gewoon ontoereikend voor het geld dat men daar voor durft te vragen.

Hun range is vergelijkbaar maar ook geen één steekt de ander de loef af. En "meer dan zat" is misschien van toepassing op NL gebruikers maar vooralsnog, spijtig genoeg, niet in België. Laadpalen zijn hier niet zo dik gezaaid en je kan er niet altijd 100% op betrouwen. Zonder de mogelijkheid tot thuisladen en laden op het werk zou ik, op dit ogenblik zelfs geen EV durven aanraden met een jaarrond rijbereik van (edit: minder dan) 350 Km.
Ik zou voor deze drie dus eerder zeggen "toereikend" dan "meer dan zat". :)

In de vergelijking e-Niro/Tesla3 zou ik nog willen toevoegen dat de mooi afgedekte motorruimte (en zeker de extra, toch wel erg ruime, "frunk" bergruimte) een pluspunt is. Daar hebben ze bij de Kona EV en e-Niro een gemakkelijk en voor de hand liggend punt laten liggen.
Anderzijds heeft de Tesla3 een, tegen mijn verwachtingen in, diepe kofferruimte met voldoende volume. Spijtig genoeg is de toegang tot de kofferruimte dan weer zo benepen (ze hadden echt die klep moeten integreren in de achterruit, desnoods voor een paar euro meer) dat het aangeboden volume in liters niet echt praktisch en/of makkelijk te benutten is.

Ook moet ik toegeven dat ik blijkbaar gevoeliger ben voor marketing dan ik zelf dacht. Ook ik dacht "aha een Tesla en hem nog mogen gebruiken ook". 8)7
Daarom dat geconfronteerd met de tastbare werkelijkheid, het verschil tussen de brochure, de foto's, het op afstand bewonderen zo ontnuchterend was. Onwillekeurig moest ik steeds denken aan het woord "Dacia". Niet dat met dat laatste iets mis mee is. Zeker niet omdat bij deze laatste de prijs wel in overeenstemming is met het gebodene. En ik bij de Tesla 3 dat evenwicht, met de beste wil van de wereld, maar niet kan ontdekken.
En ik erken dan nog ten volle de verdiensten van Musk en Tesla. Zonder hun inzichten en doorzettingsvermogen werd er gewoon niet gesproken over een rijkare EV en was er ook nog geen concurentie. Maar de afwerking en materiaalkeuze van de 3 reeks en de daaraan verbonden prijs is volgens mij eerder anti reclame dan de grote mainstream doorbraak. Ze kunnen zich voorlopig beter premium blijven concentreren dan zich op een markt begeven die ze eigenlijk (nog) niet beheersen.

[ Voor 53% gewijzigd door IvoB2 op 26-05-2019 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
IvoB2 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:11:

Hun range is vergelijkbaar maar ook geen één steekt de ander de loef af. En "meer dan zat" is misschien van toepassing op NL gebruikers maar vooralsnog, spijtig genoeg, niet in België. Laadpalen zijn hier niet zo dik gezaaid en je kan er niet altijd 100% op betrouwen. Zonder de mogelijkheid tot thuisladen en laden op het werk zou ik, op dit ogenblik zelfs geen EV durven aanraden met een jaarrond rijbereik van 350 Km.
Ik zou voor deze drie dus eerder zeggen "toereikend" dan "meer dan zat". :)
Mee eens, een van de redenen voor aanschaf van de model 3 was dan ook de superchargers en het erg snelle laden.

Maar in NL ook plaatsen met 5 palen op 30.000 inwoners.
Mijn ouders wonen in z'n plaats, geen paal in de buurt, wonen in appartement complex (kunnen niet zelf laden), snellader 30 minuten rijden......moeten naar de paal (11kw , en hopelijk niet bezet) rijden en 15 minuten terug wandelen, dan de auto daar de nacht laten staan en weer gaan ophalen. Of half uur naar de snellader, daar uur laden en weer half uur terug......zijn er ook in NL nog lang niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
prettig schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:38:
[...]

Mee eens, een van de redenen voor aanschaf van de model 3 was dan ook de superchargers en het erg snelle laden.

Mijn ouders wonen in z'n plaats, geen paal in de buurt, wonen in appartement complex (kunnen niet zelf laden), snellader 30 minuten rijden......moeten naar de paal (11kw , en hopelijk niet bezet) rijden en 15 minuten terug wandelen, dan de auto daar de nacht laten staan en weer gaan ophalen. Of half uur naar de snellader, daar uur laden en weer half uur terug......zijn er ook in NL nog lang niet.
Wordt vaak geroepen dat Nederland zoveel laadpalen heeft per inwoner. maar inderdaad als je kijkt waar ze staan... Kom helaas vaak genoeg op plekken waar ik toch weer mn 10a snoertje uit moet rollen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
prettig schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:38:
[...]

Dan verkeer ik in een gelijkaardige situatie als deze van je ouders: 2 laadpalen 11 kW (4 laadplaatsen) in ons dorp. Dan liggen beide palen nog in het dorpscentrum (op 1500 en 2100 m van mijn woonplaats). Bijkomend nadeel is dat de gemeente 2 elektrische deelauto's heeft aangekocht. Als deze niet in gebruik zijn nemen deze dus al 50% van de openbare laadcapaciteit in gebruik. Goed bedoeld initiatief maar deze deelwagens koppelen aan openbare laadplaatsen (en niet voorzien van een eigen laadinfrastructuur) zet weer een rem op het privégebruik van EV's. De dichstbijzijnde DC50 lader op 6 km (15 minuten rijden). Op zich ook geen probleem maar van de laatste 5 pogingen tot laden zijn er maar 2 gelukt (2 x weigerde software alle dienst en 1 x werd na 5 min. de laadsessie onderbroken).

In het geval van Tesla was een supercharger (voor dagelijks gebruik) eerder een nadeel dan een voordeel.
Er is er nl. geen enkele in de buurt. Er staat er eentje in Zaventem (Van Der Valk hotel BXL Airport en eentje in Edegem. Telkens 25 Km enkel en dan nog langs één van de meest dichtgeslipte wegen van Vlaanderen (dus eigenlijk van Europa :( )
In de praktijk dus ook maar de thuislader en laders op de parking van de werkplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In geen wereld kan een supercharger op dit moment een nadeel zijn, want met een andere EV heb je precies dezelfde problemen met opladen.

Daarnaast kan het zijn dat het interieur je niet aanspreekt, maar ik vind het zelf veel mooier dan alle andere premium automerken. Dit is gewoon smaak.

Nee, de Tesla is op dit moment gewoon een sport sedan zonder alternatief, zoals Motor Trend ook terecht zegt. Als je meer ruimte wilt dan komt de Y straks en een Kia e-niro, is hoe tof ook, geen echt alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Akkoord. Verkeerd uitgedrukt. Het levert (voor mij) geen enkel voordeel op tov een EV zonder superchargernetwerk. Dat is idd iets anders dan een nadeel.
Zoals ik ook al zei: over smaak valt idd niet te discusiëren. De gebruikte materialen echter op eenzelfde lijn stellen dan bij andere premium merken is een heel andere zaak. Da tis gewoon een objectief gegeven.

De prijs van de Y 'die straks komt" valt nog af te wachten.
In afwachting is de e-Niro wel degelijk een alternatief. De prijs en levering zijn nl. gekend.
Meer ruimte heb ik niet nodig. Wel een evenwichtige prijs/kwaliteitsverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

De NL prijzen van de Model Y LR zijn al wel bekend, https://www.autoblog.nl/n...ederlandse-prijzen-121904
10 tot 20k duurder dan de e-Niro en pas eind 2021 leverbaar, dus ja. Dat is een hele hoop geld extra voor toegang tot het SC netwerk terwijl er in de tussentijd meer en meer CCS snelladers en laadpalen bij zullen komen. En tuurlijk, qua techniek, beleving en gemak voor de vakantietrips staat de Y dan een paar treden hoger dan de e-Niro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Mee eens de Y wordt vast goed (gewoon een model 3, iets groter), maar wordt wel stuk duurder (57K voor de LR.... dus 10K meer als de niro). De model 3 SR+ is de enige die sub 50K is (bijna 48K). Ik heb de LR RWD, maar dat is dan gelijk 54K (ander kleurtje en wielen zit je zo op 56-58K).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
CyBeRSPiN schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:35:
De NL prijzen van de Model Y LR zijn al wel bekend, https://www.autoblog.nl/n...ederlandse-prijzen-121904
10 tot 20k duurder dan de e-Niro en pas eind 2021 leverbaar, dus ja. Dat is een hele hoop geld extra voor toegang tot het SC netwerk terwijl er in de tussentijd meer en meer CCS snelladers en laadpalen bij zullen komen. En tuurlijk, qua techniek, beleving en gemak voor de vakantietrips staat de Y dan een paar treden hoger dan de e-Niro.
Dat Tesla inzake techniek verder staat kan ik alleen maar beamen. Vooral de autopilot.
De overige aangehaalde punten zijn iets persoonlijk. Bij beleving in een auto, daar kan ik me niet veel bij voorstellen (toch niet langdurig) en gemak voor vakantietrips is al helemaal geen punt. Binnen de Benelux voldoet iedere EV met een +400 km range met gemak. Daar buiten reis ik niet (meer) met een auto.

De X stond er overigens ook. Toen ik aan de Tesla-boys vroeg hoe je die vleugeldeuren open krijgt op bv. een standaard warenhuisparking met een tiental cm speling tussen de geparkeerde auto's kreeg ik als antwoord dat de deuren een sensor beveiliging hebben en dan maar gedeeltelijk of niet opengaan. :) Ok dacht ik, de praktische keuze is dus geen passagiers meenemen als je nauwe parkeerplaatsen hebt of gewoon achterlaten op de parking. ;) . De demonstratie van die functionaliteit werkte wel niet. O-)

[ Voor 24% gewijzigd door IvoB2 op 26-05-2019 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
IvoB2 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 15:14:
[...]

Dat Tesla inzake techniek verder staat kan ik alleen maar beamen. Vooral de autopilot.
De overige aangehaalde punten zijn iets persoonlijk. Bij beleving in een auto, daar kan ik me niet veel bij voorstellen (toch niet langdurig) en gemak voor vakantietrips is al helemaal geen punt. Binnen de Benelux voldoet iedere EV met een +400 km range met gemak. Daar buiten reis ik niet (meer) met een auto.

De X stond er overigens ook. Toen ik aan de Tesla-boys vroeg hoe je die vleugeldeuren open krijgt op bv. een standaard warenhuisparking met een tiental cm speling tussen de geparkeerde auto's kreeg ik als antwoord dat de deuren een sensor beveiliging hebben en dan maar gedeeltelijk of niet opengaan. :) Ok dacht ik, de praktische keuze is dus geen passagiers meenemen als je nauwe parkeerplaatsen hebt of gewoon achterlaten op de parking. ;) . De demonstratie van die functionaliteit werkte wel niet. O-)
Of zoals iedereen nu doet als je wat weinig ruimte aan de zijkant hebt, de mensen alvast laten uitstappen alvorens te parkeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
IvoB2 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 15:14:
In een parkeergarage krijg je die vleugeldeuren juist makkelijker open dan de normale. Ze gaan in het begin immers bijna recht omhoog. Alleen wanneer er een vrij laag plafond is kan het een beperking zijn, anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
CyBeRSPiN schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:35:
Je bedoelt dat er een schatting van de prijzen beschikbaar is.

Immers is Tesla niet bepaald bekend om zijn langdurige beslissingen. Volgende <insert timeperiod here> wijzigen ze dit plan weer. :9
Pagina: 1 ... 93 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.