Dat kun je wel stellen ja haha.daemonix schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:00:
@Mar.tin Ah, achter vrachtwagens hangen. 89 km/h en dan aerodynamisch wat beter dan het front van de Leaf. Dat verklaart een hoop.
Nee, geen zware rechtervoet, maar 100 km/h op de GPS en niet achter een vrachtwaten. Wel altijd op cruise control (en dan maakt een lichte op zware voet niet uit)
Het is bij mij geboren uit luiheid, ik heb met een cruisesnelheid van 100 geen zin om continu vrachtwagens in te halen. Als er geen vrachtwagen in zicht is bij het oprijden ga ik wel 100 rijden, maar bij de eerste vrachtwaggel blijf ik dan plakken.
Op de linkerbaan wordt altijd zo gejakkerd relatief tot 100km/u dat ik, tenzij ik zelf ook lekker doorkachel daar allemaal niet zoveel zin aan heb. Laat mij dan maar lekker "plakken".
Voor het verschil in tijd hoef ik het niet of nauwelijks te laten namelijk, zeker niet doordeweeks naar en van werk midden in de spits
De laatste keer dat ik op weg naar werk wat meer op de linkerbaan doorgebracht heb (+- 2 weken gelee) had dat het volgende resultaat: Gefrustreerd, saggo, moeiiig. In een poging, waar mogelijk, de snelheidslimiet te behalen.
Een verbruik van letterlijk! het dubbele als gebruikelijk. En, nu komt ie, een snelheidswinst van: 1-2 minuten op mijn gemiddelde reistijd van 1-uur-en-een-beetje. Doe mij dan maar lekker rustig an.
Nu moet ik eerlijk toegeven dat zulke getallen zelfs voor mij bovengemiddeld zuinig zijn. Het moet wel echt wind mee / windstil, zonnig maar niet te zonnig en een beetje schappelijk verkeer zijn, genoeg trucks om te volgen enzovoort.
[ Voor 24% gewijzigd door Mar.tin op 13-05-2019 09:09 ]