Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Crazy D

I think we should take a look.

Philos31 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:04:
Maar daar hoor je nooit iemand over. Blijft toch vreemd hoe dat in hoofden werkt.
Als je benzine bijna op is, dan rij je even naar een benzinestation, heb je hem zo weer vol, maar een batterij die leeg is is heel eng, en van Fastned heeft niemand ooit gehoord...
Maar hoe vaak moest jij bij benzine langer dan 5 minuten wachten voordat je kon tanken? Hoe lang duurt een gemiddelde laadsessie bij FastNed? Hoe snel komen er extra laadpalen t.o.v. aantal EV's? Probleem is niet waar je kunt laden, maar hoe lang je moet wachten voordat jij kunt gaan laden, en hoe lang dat duurt. Dat is niet heel eng, dat is gewoon "minder praktisch". Of dat een issue is moet iedereen voor zichzelf bepalen, voor de mensen in dit topic geen probleem (zeker niet de "early adapters" die dat eventuele nadeel graag voor lief nemen omdat het de afgelopen jaren en nu nog steeds uitermate goedkoop rijden is maar als over een paar jaar EV rijden niet veel goedkoper is dan nu ICE, is het dat stukje mogelijk ongemak het je nog steeds waard?).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:20
Deveon schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:33:
[...]

ikwilvanmijnautoaf.nl ;) Niet de beste prijs, maar je bent er zo vanaf. Bij de dealer/handelaar is de inruil ook maar een verkapte korting op je nieuwe auto. Volgens mij doet Tesla met Autotelex precies hetzelfde, waarbij ze hooguit aanbieden om "professionele" foto's van je auto te maken.
Klopt, maar dan heb je wel weer met een andere partij te maken en moet je wachten tot het geld op je rekening staat en heb je in de tussentijd geen auto. Dus het niet kunnen inruilen, vind ik althans, een behoorlijk nadeel. Waarom hoor je tegenwoordig steeds vaker over (private) lease, juist omdat mensen zelf niets meer willen doen.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 19:46

mux

99% efficient!

Crazy D schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:14:
[...]

Maar hoe vaak moest jij bij benzine langer dan 5 minuten wachten voordat je kon tanken? Hoe lang duurt een gemiddelde laadsessie bij FastNed? Hoe snel komen er extra laadpalen t.o.v. aantal EV's? Probleem is niet waar je kunt laden, maar hoe lang je moet wachten voordat jij kunt gaan laden, en hoe lang dat duurt. Dat is niet heel eng, dat is gewoon "minder praktisch". Of dat een issue is moet iedereen voor zichzelf bepalen, voor de mensen in dit topic geen probleem (zeker niet de "early adapters" die dat eventuele nadeel graag voor lief nemen omdat het de afgelopen jaren en nu nog steeds uitermate goedkoop rijden is maar als over een paar jaar EV rijden niet veel goedkoper is dan nu ICE, is het dat stukje mogelijk ongemak het je nog steeds waard?).
Nouja, wat we dus iedereen proberen te vertellen is dat je 1) praktisch nooit bij een snellader staat en 2) als je er staat, niet helemaal vol hoeft dus niet 20+ minuten *hoeft* te staan. Alleen maar zoveel als nodig om op je bestemming te komen.

De meeste laadtijd vermijd je door op je bestemming, thuis of 's nachts bij een openbare paal te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

mux schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:22:
Nouja, wat we dus iedereen proberen te vertellen is dat je 1) praktisch nooit bij een snellader staat en 2) als je er staat, niet helemaal vol hoeft dus niet 20+ minuten *hoeft* te staan. Alleen maar zoveel als nodig om op je bestemming te komen.

De meeste laadtijd vermijd je door op je bestemming, thuis of 's nachts bij een openbare paal te laden.
Klopt, vertel ik ook (ondanks dat ik "maar" PHEV rijd). Tegenargument is dan vaak "geen eigen lader, 2 laders in de straat maar heel vaak vol, bij klant geen lader, op kantoor te weinig laadpunten, auto weghalen als die vol is".

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De GOM op mijn ICE. Zou om te beginnen al eens leuk zijn als ik zou weten hoe groot die brandstoftank nu eigenlijk is want de 60l die de fabrikant aangeeft is foutief. Vorig weekend nog 60,5l ingegooid en kon volgens mijn schatting (want de GOM was naar --- gegaan) nog een 30km verder. En dan tank je hem vol, geeft deze 1205km aan. Ga je verder rijden, kom je na 30km op je bestemming aan en zie je 1252km staan om bij thuiskomst nog 1180 te zien staan.

Die GOM heeft ook enorm veel last van hoe je rijdt. En als je bijna moet gaan tanken omdat de tank leeg is ga je vaak voorzichtiger rijden om toch maar net wat zuiniger te rijden. Steekt hij dan vol dan weer iets vlotter op het gas en je ziet die net wat sneller dalen.

En dan heb je nog de momenten waarop de filter wordt schoongebrand. Zie je dat verbruik zo sterk stijgen dat je even denkt dat er iets mis is met je wagen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijssel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-10 12:46
Vorige auto C5 2.0 tourer 2011: GOM bij vol tanken op 1400km gezien nadat laatste 10km voor tanken langdurig 80km/u gereden had. (daar bepaalt GOM dmv voortschreidend gemiddeld gebruik over laatste 10km). Meestal zo'n 1200km GOM bij volle tank. In werkelijkheid zo'n 900-1100 afh. van zelfde factoren als EV. Ooit keer tank zo leeg gehad dat ie sputterde en uitrollend tankstation ingerold,... 69liter kunnen tanken (wél 1200km gehaald :-) ). Volgens boekje 55 liter tankinhoud. Ik reed altijd tot idd 30km nadat --km verscheen. Aja het lampje ging al branden bij 100km resterend (nét aan 800km gereden vaak). Ook na lange nachtrit duitsland al na 600km echt moeten tanken. Weet eigenlijk niet wat de WLTP van die C5 was...

Nu met I-pace begint de GOM m'n rechtervoet te leren kennen en komt ie aardig overeen met de werkelijkheid. Heb echter nog niet de --km gezien o.i.d.... ik moet eerst nog even wennen aan de auto én ik wil de accu zo min mogelijk "leeg" (of vol) hebben ivm extensie van de levensduur. Gewoon 's nachts laden werkt prima.

[ Voor 10% gewijzigd door rijssel op 17-04-2019 12:28 ]

I-pace, Eve-Twin XL, 3x50Amp aansluiting, PLC system architect, 22xPV SE+Batt, Eenmans BV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-10 06:56
Vooralsnog versla ik de GOM van de Ioniq steeds, er gaat minder af dan ik rijd. Met de Leaf 1.0 was het altijd andersom, dit geeft meer vertrouwen...

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Met de Leaf 2 is het niet anders dan met de Leaf 1. De GOM is (volstrekt) onbetrouwbaar.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:56
JayPe schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:25:
[...]

Koel. 300km WLPT. Das een beste accu dan. 35kWh?
blijkbaar gaat de nieuwe e-up dezelfde cellen (60 ah) gebruiken als in de e-tron
https://www.goingelectric...&t=36961&start=20#p970353

en de vw bev roadmap:
https://www.goingelectric...viewtopic.php?f=8&t=33479

ongeveer half jaartje verwijderd.

[ Voor 15% gewijzigd door Coasterfreak op 17-04-2019 13:23 ]

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 14:51

Glewellyn

is er ook weer.

daemonix schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:45:
Met de Leaf 2 is het niet anders dan met de Leaf 1. De GOM is (volstrekt) onbetrouwbaar.
Yup, als ik lange afstanden rijd reken ik de kilometers tot de snellader of bestemming en het accupercentage steeds in mijn hoofd door om te kijken of ik het haal. De GOM is waardeloos.

Eigenlijk wil ik een keer testen met mijn ODB2 connector en de live connectie naar abetterrouteplanner. Maar dat is er nog niet van gekomen. Voornaamste dingen die mij daarbij tegenstaan zijn dat je twee devices nodig hebt, een voor het uploaden van de ODB2 gegevens en een voor de routeplanner. En de routeplanner moet ik dan op mijn telefoon bekijken in plaats van op Android Auto in de centerconsole.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 15:33
Mijn Outlander PHEV begon met een volle tank en accu net tegen de 600km range aan (ietwat optimistisch, veel snelweg). Mijn 3 zit iedere ochtend op 420km (90% laden), ik weet wel wat ik fijner vind! 8)

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
Tassadar32 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 14:48:
[...]

Mijn Outlander PHEV begon met een volle tank en accu net tegen de 600km range aan (ietwat optimistisch, veel snelweg). Mijn 3 zit iedere ochtend op 420km (90% laden), ik weet wel wat ik fijner vind! 8)
Wat heb je aan 1000km range als je het zelden gebruikt.
Ik heb elke ochtend 100-150km range en voldoet voor 99% van de tijd.

Met 350-400km range zit je NL zeldzaam klem, met een Tesla al helemaal niet (superchargen met 145kw).
Ik zou bv. prima met 250-300km range uit de voeten kunnen (wat we nu hebben is 400km+, meer dan zat).
Vakantie: wij gaan voorlopig gewoon anders reizen (trein, vliegen, huren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 12:00
PeterZ(on) schreef op woensdag 17 april 2019 @ 08:44:
Doordat de accu zo duur is geworden is het prijsvoordeel van één uitvoering verdwenen als sneeuw voor de zon en kun je straks bij andere merken voor hetzelfde geld je eigen uitvoering kiezen. Mensen die niet vallen voor de specifieke voordelen van de Sion vallen dan af.
Even voor mijn beeldvorming: over welke concurrenten heb je het? Ik zie nog steeds geen enkele EV voor 25k komen en al helemaal niet een van hetzelfde formaat. Wat zie jij in je glazen bol?

En verder slaat @Nivve natuurlijk de spijker op zijn kop.
PeterZ(on) schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:25:
[...]

Voldoende en volgens planning leveren blijft natuurlijk afwachten maar dat moet je bij de grote merken ook, die presenteren steeds nieuwe modellen maar leveren, ho maar.

Een ander nadeel van de Sion is dat je niet naar een dealer kunt om je huidige auto in te ruilen, nu moet je die eerst zelf verkopen. Is toch een nadeel vind ik. Bovendien is de genoemde prijs, af Bremerhaven, en dus zullen er nog kosten bijkomen voordat die bij je voor de deur staat.

Het blijft iig een leuk concept en wil er nog steeds eentje hebben maar ik wil ze eerst op de weg zien rijden en kijken hoe dat allemaal gaat voordat ik bestel. En daarin ben ik niet de enige die zo denkt, de reserveringen stijgen ook amper meer.
Dealers ruilen alles in als het verkoopbaar is, moet lukken met een Sion. Maargoed mijn doel is niet om hem in te ruilen, maar op te rijden.

Ook ik wacht af tot ik in een productie exemplaar heb gereden voor ik daadwerkelijk mijn reservering in koop om zet. Maar nu NEVS als producent is genoemd verwacht ik wel dat de reserveringen snel de 10k gepasseerd zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Crazy D schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:25:
Tegenargument is dan vaak "geen eigen lader, 2 laders in de straat maar heel vaak vol, bij klant geen lader, op kantoor te weinig laadpunten, auto weghalen als die vol is".
Valide punten, toch?

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Pierz schreef op woensdag 17 april 2019 @ 15:38:
[...]

Even voor mijn beeldvorming: over welke concurrenten heb je het? Ik zie nog steeds geen enkele EV voor 25k komen en al helemaal niet een van hetzelfde formaat. Wat zie jij in je glazen bol?

En verder slaat @Nivve natuurlijk de spijker op zijn kop.

[...]

Dealers ruilen alles in als het verkoopbaar is, moet lukken met een Sion. Maargoed mijn doel is niet om hem in te ruilen, maar op te rijden.

Ook ik wacht af tot ik in een productie exemplaar heb gereden voor ik daadwerkelijk mijn reservering in koop om zet. Maar nu NEVS als producent is genoemd verwacht ik wel dat de reserveringen snel de 10k gepasseerd zullen zijn.
VW gaat toch komen met betaalbare EV's van rond de €20.000 en dan komen Seat en Skoda natuurlijk ook en zullen er meer volgen. Voorlopig duurt het nog minstens anderhalf jaar voordat de Sion te koop is, dus wie weet wat er in de tussentijd nog op de markt komt. Verder mag een EV voor mij mag ook wel kleiner zijn, zeker als er een trekhaak op zit. Een ander nadeel van de Sion is dat die alleen in zwart komt.

Ik bedoelde mijn huidige Leaf inruilen, niet de Sion want die wil ik ook het liefst oprijden want ik hoef niet iedere paar jaar een nieuwe. Liefst koop ik helemaal niet nieuw, dus misschien wacht ik wel tot ze gebruikt op de markt komen.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10 14:19
Pierz schreef op woensdag 17 april 2019 @ 15:38:
[...]

Even voor mijn beeldvorming: over welke concurrenten heb je het? Ik zie nog steeds geen enkele EV voor 25k komen en al helemaal niet een van hetzelfde formaat. Wat zie jij in je glazen bol
25k. Kon je met een beetje afdingen al een kale e-up! voor 26k kopen. Al sinds 2013. Is geen Sion, maar de Sion kan je naar verwachting pas in 2020 rijden.

Dat is 7 (!!) jaar verschil. Is toch een hoop gebeurd in die jaren. Geen glazen bol nodig maar gewoon de folders die bij het oude papier liggen ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door JayPe op 17-04-2019 16:11 ]

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
Ah inruilen bij aankoop van de Sion. Mijn huidige auto is al bijna niks meer waard dus dat zat even niet in mijn systeem ;)

Ik moet nog zien waar VW en de rest van die familie mee komt. De Citigo heeft blijkbaar geruchten naar 19k en ik zie net dat de e-up voor dezelfde prijs als de Sion ‘binnenkort verkrijgbaar’ is. Inclusief een fatsoenlijk accu interessant. Maar voor mij wel te klein.

@JayPe veel gebeurd: ja oa de prijs van Accus is weer gestegen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Pierz op 17-04-2019 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
Pierz schreef op woensdag 17 april 2019 @ 16:12:

@JayPe veel gebeurd: ja oa de prijs van Accus is weer gestegen ;)
En de inhoud van de accu's ook.

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-10 10:55
Glewellyn schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:21:
[...]
Eigenlijk wil ik een keer testen met mijn ODB2 connector en de live connectie naar abetterrouteplanner. Maar dat is er nog niet van gekomen. Voornaamste dingen die mij daarbij tegenstaan zijn dat je twee devices nodig hebt, een voor het uploaden van de ODB2 gegevens en een voor de routeplanner. En de routeplanner moet ik dan op mijn telefoon bekijken in plaats van op Android Auto in de centerconsole.
Zou toch moeten kunnen met één telefoon/tablet met bluetooth en internetverbinding?
Vanmiddag eens even proberen. :)

/edit: Oh nee, wordt morgen

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
@JayPe Enig idee wat de capaciteit van de binnenkort weer beschikbare up! Wordt? Kan het op de VW site niet direct vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Hier https://www.elektrischeau...lkswagen/e-up-gen-2-1189/ hebben ze het over 35kWh.

Edit. dat is dan dezelfde capaciteit als de Sion waarvan ze minimaal 250km garanderen en de Sion is dan ook nog eens 200kg zwaarder.

[ Voor 40% gewijzigd door PeterZ(on) op 17-04-2019 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
Die bron lijkt me niet erg betrouwbaar. Prijs is daar 22k, terwijl VW 25k noemt. Eerst maar eens zien, dan geloven. Zo lang er niets vast staat heeft het weinig zin om er over te speculeren. Alleen de prijs van 25k staat op de VW site. Als ze er een aantal kwh neer zetten kunnen we verder met deze discussie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
Daar hebben ze het ook over 200km actieradius. Maar ik kom met 18kWh al bijna 140 km ver met twee vingers in m'n neus. Dus helemaal zonder een korreltje zout zou ik die gegevens niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
Coasterfreak schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:21:
[...]

blijkbaar gaat de nieuwe e-up dezelfde cellen (60 ah) gebruiken als in de e-tron

en de vw bev roadmap:

60ah.

De huidige heeft volgens mij toch maar iets van 25ah cellen? ( ben niet helder,. Vooral omdat ik capaciteit liefst in Wh zie ipv Ah,..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Is die 60ah niet net als de BMW I3 22kWh? Zou ook beter passen bij die prijs van €22.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
JayPe schreef op woensdag 17 april 2019 @ 17:03:
[...]

60ah.

De huidige heeft volgens mij toch maar iets van 25ah cellen?
dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 15:33
Zoals altijd is Ah een waardeloze eenheid als je het pack voltage niet weet. Daarom is kWh of Wh de eenheid die echt handig is voor vergelijken.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Als ik een aantal EV-fanatiekelingen mag geloven moet je vooral niet zeuren :X en is het vooral echt geen ongemak om 's avonds laat je auto nog te moeten verplaatsen, 300 meter moeten lopen naar je auto terwijl er wel plek voor je voordeur is maar geen laadpaal, verplichte lange pauze om te laden ("maar hoe vaak rij je die afstand nou op 1 dag") etc. Ik hoop dat ik zo nu en dan duidelijk kan maken dat andere mensen andere meningen en wensen kunnen hebben en wat voor de 1 geen probleem is voor de ander juist een reden is om op dit moment nog geen EV te willen. Ik begrijp "beide kampen" en voor mij slaat de weegschaal daarom op dit moment nog door naar PHEV.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:50
[...]

ikwilvanmijnautoaf.nl ;) Niet de beste prijs, maar je bent er zo vanaf. Bij de dealer/handelaar is de inruil ook maar een verkapte korting op je nieuwe auto. Volgens mij doet Tesla met Autotelex precies hetzelfde, waarbij ze hooguit aanbieden om "professionele" foto's van je auto te maken.
Niet de beste prijs is in veel gevallen een understatement, tot nu toe kwam ik steeds net boven de helft van wat de bedoeling was.

Ik zou als je zelf geen gedoe wilt gewoon gebruik maken van een automakelaar. Betaal je iets van €500, zij maken de foto's en regelen alles en jouw koper kan desgewenst inruilen/financieren dus je hebt een grotere doelgroep. No cure no pay, duidelijke kosten en je geeft zelf je minimumprijs aan (dus je weet wat je minimaal over houdt).

Blijft staan dat je tijdelijk natuurlijk liquide middelen nodig hebt tot de auto verkocht is.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
Crazy D schreef op woensdag 17 april 2019 @ 18:26:
[...]

Als ik een aantal EV-fanatiekelingen mag geloven moet je vooral niet zeuren
Neuh. Zeuren mag.
Maar bewust voor een betere wereld kiezen mag ook.

En dan lever je in op sommige dingen. En die compenseer je met andere zaken.

Een langere reistijd versus een iets beter geweten.

#JayPe gaat niet op vliegvakantie maar eet wel vlees
#JayPe rijdt een diesel camper maar de rest van het jaar elektrisch

En meer van zulks.

En JayPe rijdt bewust EV. En niet alleen omdat het per saldo goedkoper zal zijn.
En JayPe neemt de ongemakken voor lief.

Ongemak. Zoals geen vieze stinkende diesel handen na het loskoppelen van de laadsnoer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
De model 3 is nu 47.800,- (415km en 99% premium uitvoering met autopilot)......met 145-250kw DC laden!!! (geen tikfout... 250kw met V3 superchargers, nu al 145kw).
--> je laad 2-3 x zo snel als de meeste andere EV's (en veel laders zijn zelfs nog 50kw max).

Dan 11kw AC en de rest van de tesla goodies (superchargers, app, audio, performance, volledig glazen dak, etc ...).

Kona/niro nu even duur ...... z'n 40km+ range, 80kw max DC
45K voor leaf e+......
of 45K i3.....

Of... luxer, maar range ?
Ipace voor 80K+ .......
E-tron 80k+ ..........

Etc.... wat komt in de buurt ? (deze prijsklasse dan)
Tja..... dat zet de rest weer aardig in hun hemd.

Dus toch maar een besteld (en ik vindt hem nog steeds niet echt mooi en kwaliteit ook puntje).

Tip (mocht je ook zo gek zijn): 53K is de LR RWD met 560km+ (niet op de site, wel te bestellen), zal WLTP 580-600km uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:17
Tja, zit ook te kijken of we M3 niet als 2e auto erbij moeten nemen, maar onze huidige 2e auto (ICE) is nog geen jaar oud en houden we nu als optie voor langere afstanden/vakanties als we rangestress willen vermijden. Die rangestress zou met M3 ook kleiner zijn vanwege laadsnelheid.
Dus voor iets langere termijn voor mij ook zeker serieuze optie, maar dan vooral vanwege efficiency en laadsnelheid, als 2e auto, en dan wel idd de LR.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LionkingNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:24
Dus toch maar een besteld (en ik vindt hem nog steeds niet echt mooi en kwaliteit ook puntje).

Tip (mocht je ook zo gek zijn): 53K is de LR RWD met 560km+ (niet op de site, wel te bestellen), zal WLTP 580-600km uitkomen.
Wat geeft Tesla op als levertijd?

Op weg naar een duurzaam leven: goed geïsoleerd, 9500wp PV, Daikin warmtepomp en Hyundai Ioniq Electric + Kia e-Soul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Beginnen in mei met de LR RWD, en ergens 2e helft dit jaar de Standard plus (voor NL afstanden ook super deal).

De LR RWD genomen omdat het zakelijk niet veel duurder is (btw, mia, afschrijving) en de restwaarde hoger zal zijn, kost per saldo niet zoveel meer op termijn (wel hoop meer luxe en range).

Beste deal is de 43K Standard range, maar die komt niet naar europa. Koop je die nu in de USA (de $35K) dan krijg je een standard range plus met software lock accu (minder range)..... dus gewoon een 99% premium met autopilot ! (laad ook nagenoeg even snel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:40

CyBeRSPiN

sinds 2001

@prettig je verzamelt EVs als hobby? Of zet je ze allemaal tegelijk bedrijfsmatig in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
CyBeRSPiN schreef op woensdag 17 april 2019 @ 21:11:
@prettig je verzamelt EVs als hobby? Of zet je ze allemaal tegelijk bedrijfsmatig in?
Rijden allemaal op de zaak uiteraard en zelf hebben we daar 2 van, nu de i3 en Kona waar we meestal zelf mee rijden, maar heb ook personeel, partners, collega's.....maakt switchen/investeren wat makkelijker en we willen alles vervangen hebben voor 2021 ;)

Dus reserveren zowat alles en kijken wat slim is. Sono Sion ook 2 gereserveerd, maar die lopen nu wel ver uit...... maar ook de Byton en de vw id. De Model 3 was nu gewoon heel slim voor ons (daar gaan we wel zelf mee rijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@prettig leuk hoor, denk dat jij straks als een van de weinigen (naast Bjørn dan ;)) echt objectief een oordeel kan vellen over de verschillende modellen, hoe ze rijden, de kwaliteit etc :)

Ben je voor de “kale” 3 gegaan of toch wel mooie velgen en een kleurtje? Dat tikt dan ook nog wel aan als je eerlijk wilt vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
@Prettig
Goed bezig; overweeg je ook nog Polestar 2? als je ook voor Chinese auto's gaat is die wellicht ook interessant.

[ Voor 4% gewijzigd door eltron op 17-04-2019 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Van de vorig jaar verreden E-Cannoball kwam ik een video tegen van de RTL Grip Das Motormagazin uitzending. https://www.rtl2.de/sendu...ll-rallye-2019-folge-470/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
CyBeRSPiN schreef op woensdag 17 april 2019 @ 21:26:
@prettig leuk hoor, denk dat jij straks als een van de weinigen (naast Bjørn dan ;)) echt objectief een oordeel kan vellen over de verschillende modellen, hoe ze rijden, de kwaliteit etc :)

Ben je voor de “kale” 3 gegaan of toch wel mooie velgen en een kleurtje? Dat tikt dan ook nog wel aan als je eerlijk wilt vergelijken.
Model 3: midnight silver (1K) met 19" (1,6K) in LR RWD geworden (wielen moet je gelijk beslissen, achteraf veel duurder (3,5K) en niks op de markt gebruikt anders dan ander merk velgen).

Ja wel leuk om te vergelijken, tot nu toe:
Heb de model 3 nog niet, maar die is klasse beter dan de rest (design kun je over twisten).

Dan de e-niro, range, ruimte en afwerking interieur.
Daarna de Kona electric (mooier), range is iets beter dan de e-niro (snelweg), minder ruim, minder interieur.
--> beiden rijden overigens als een "boot" in bochten (torque steer)

Dan de i3 ... tja voor een "stadsauto" uit 2013.... kan nog steeds erg goed mee (je zit heel ruim, rijeigenschappen veel beter dan de niro/kona, kwaliteit en zowat alles zit ook op de i3, wel allemaal opties), EV range is echter gewoon beperkt (REX is dan ideaal). En klein qua ruimte (bagage)

Maar ik rij dus zelf het liefst in de i3 ! (alleen lange stukken niet, dan gelijk de kona of niro)
Denk wel dat de model 3 dat zal wijzigen, maar de i3 blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
eltron schreef op woensdag 17 april 2019 @ 21:28:
@Prettig
Goed bezig; overweeg je ook nog Polestar 2? als je ook voor Chinese auto's gaat is die wellicht ook interessant.
Polestar 2: mooie auto, maar prijzig. Byton idem, wordt duur (chinees, maar duits i8 ontwerp team).
Grens is eigenlijk 50K..... (model 3 LR RWD.... verwacht dat die zijn waarde beter houdt......puur range/laadsnelheid, maar gokje).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-10 11:30

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

prettig schreef op woensdag 17 april 2019 @ 21:42:
[...]
Model 3: midnight silver (1K) met 19" (1,6K) in LR RWD geworden (wielen moet je gelijk beslissen, achteraf veel duurder (3,5K) en niks op de markt gebruikt anders dan ander merk velgen).
Goede keuze 8)

Afbeeldingslocatie: https://1108mw.bl.files.1drv.com/y4mlMIwUeTqTs-CIyecKvEn_D9MWz4_2WvDchcLE7-eXu3wiMJe_u4JZdH5cg3QlME2St5gzmgkxlCU3OrlrnxNc4w7BlUMxL26dc2WwzPprNjrYOjPCDJKWYqxcfaQzW0fAjNwNni3KWzzkKilaJ_LcvOJ41mUa9awyEJG5lHNO8vz6wQkLIAMQINk44zbjWOtn6Z1LQ9SPTLP8o9U4OWy8Q?width=660&height=495&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://g9uiow.bl.files.1drv.com/y4mE4oMX4UO3-W8hou0HoArMnYnD90Wy0Ys3MNNrVe108azXtR6Sbja52vb5GPDlv1T49ulpcPRf7MgL-zNQ0cX5P0nqj4VCmaTjd_-to9rHP_68g-cQQmm4mzWcTaDKy3aFprA2VUo87vnUfgWsI0oLOyWzK41phg9cbW6QqgaX09KCwZ5MUDOkZBa-ickhGyr7xsWtjOFC3hcC6yI3UhphA?width=660&height=495&cropmode=none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Ja is mooie combi, maar is puur smaak (kleur), die wielen vindt ik wel een must op een model 3 (maken de auto). Die standaard wielen zijn wel efficiënt maar spuug lelijk.....'

Maar we hebben ook goedkopere auto's .... staat hier niet vol met relatief dure ev's hoor.
Zijn bv. nog steeds aan het kijken (meer een idee) naar gebruikte nissan e-nv200's (ipv de diesel busjes), extra accu erin, v-max eraf, wellicht iets meer vermogen (hack), trekhaak (in duitsland al met goedkeuring)...... dan heb je relatief goedkoop heel bruikbare busjes (soort mux e-nv200).

[ Voor 55% gewijzigd door prettig op 17-04-2019 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Laatst online: 07-10 14:51

Glewellyn

is er ook weer.

pmiddeld schreef op woensdag 17 april 2019 @ 16:22:
[...]

Zou toch moeten kunnen met één telefoon/tablet met bluetooth en internetverbinding?
Vanmiddag eens even proberen. :)

/edit: Oh nee, wordt morgen
Zou moeten kunnen, maar kan (nog) niet. Leafspy moet de OBD2 gegevens uploaden naar ABRP, maar doet dat alleen als de app op de voorgrond draait. Dus 1 telefoon met Leafspy, een met ABRP is hoe het voorlopig werkt.

*zucht*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 22:20
@prettig Opzich zitten er onder die aero-doppen nog best knappe velgen:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/wtoj1bl0mu511.jpg

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
.... bij de midnight silver gaat het nog wel (zelfde kleur), zwart ook nog redelijk maar andere kleur auto..... echt niet mooi. Maar standard plus in zwart, aero velgen doppen eraf.....niet verkeerd (doen veel kopers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
renzo4000 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 07:40:
@prettig Opzich zitten er onder die aero-doppen nog best knappe velgen:

[Afbeelding]
Helaas is de set al een tijdje uitverkocht. Al moet ik zeggen dat de aero’s wel wennen en ik ze nooit echt lelijk heb gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Is ook smaak van mijn kant: ik heb donkere velgen onder een auto nooit mooi gevonden (ik wil zilver/chroom eronder, liefst groot en breed..... maar ja dat laatste is ICE tijdperk...... 20" alpina breedset voor een Model 3....hmmmm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-10 08:22
@prettig Ik vond de Kona erg leuk rijden. Ja hij ligt niet zo goed op de weg als de model 3, die is echt sportief te noemen in de bochten. Maar de Kona reed voor het type auto erg lekker en was erg vlot.
Het is echt het eerste goede aanbod van een gerenommeerde autofabrikant.
Ik vind de Model 3 geweldig, zou ik graag willen hebben, maar de Kona brengt al alle voordelen van elektrisch rijden (dus ook het vlotte rijden) voor een lagere prijs en dan staat er een ervaren autobouwer achter.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:27

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Ik reed van de week naast een Kia Nero met mijn Model 3 op de snelweg, (accu wel op 15%).
Maar de tussen sprint van 120 naar 140, die verloor ik toch echt. Natuurlijk heb ik geen idee hoe vol de accu was van de Nero, en hoe die presteert als de accu leeg is. maar vond het stiekem wel jammer.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
!null schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:54:
@prettig Ik vond de Kona erg leuk rijden. Ja hij ligt niet zo goed op de weg als de model 3, die is echt sportief te noemen in de bochten. Maar de Kona reed voor het type auto erg lekker en was erg vlot.
Het is echt het eerste goede aanbod van een gerenommeerde autofabrikant.
Ik vind de Model 3 geweldig, zou ik graag willen hebben, maar de Kona brengt al alle voordelen van elektrisch rijden (dus ook het vlotte rijden) voor een lagere prijs en dan staat er een ervaren autobouwer achter.
De Kona Premium kost nu evenveel als een Tesla model 3 met 40km minder range......vind de keuze dan erg makkelijk worden. Zelfs die 40km is er niet echt als je naar laadsnelheid kijkt van de Tesla.

Maar de 40K Kona comfort versie met 64kwh (was er toen niet).... die is wel erg interessant (en de goedkope model 3 komt niet naar europa).

[ Voor 8% gewijzigd door prettig op 18-04-2019 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Smuggler schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:58:
Ik reed van de week naast een Kia Nero met mijn Model 3 op de snelweg, (accu wel op 15%).
Maar de tussen sprint van 120 naar 140, die verloor ik toch echt. Natuurlijk heb ik geen idee hoe vol de accu was van de Nero, en hoe die presteert als de accu leeg is. maar vond het stiekem wel jammer.
O typisch, heb het idee dat de e-Niro als een malle van zn plek komt, maar dat juist de tussenacceleratie wel meevalt. Best kans dat Tesla de boel strak regisseert als je accu onder een bepaald niveau komt en niet full power naar beide motoren stuurt ook al geef je plankstroom. Bij de e-Niro heb je een Eco, Normaal en Sport stand, bij de Sport stand gaan alle registers open als je het pedaal ook maar iets aanraakt (en dat rijdt dus niet zo relaxt als Eco).

@prettig ja ik zou nu ook voor de 3 gaan, maar vergeet niet dat de 3 een totaal ander soort wagen is: Sedan vs Crossover (dus veel lagere zit en geen normale kofferbak), en ook echt een sportwagen vs familieauto (qua uiterlijk en waarschijnlijk ook qua zitcomfort op de achterbank).
Maar de gadgets, de app, de laadmogelijkheden (3-fase, superchargernetwerk én CCS, bizar snelle laadsnelheden binnenkort), of de AP nou echt veel beter is vraag ik me wel af. Als ik de verhalen zo begrijp is het nog steeds een veredelde ACC + Lane Follow Assistant, maar daar komt over de jaren verbetering in, vs "stilstand" in de ontwikkeling met een Hyundai/Kia.

[ Voor 27% gewijzigd door CyBeRSPiN op 18-04-2019 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
[...]

Geen goed idee. Als je komt gaan ze gelijk de prijs die ze je hebben voorgespiegeld verlagen dat er niet heel veel overblijft. Beter gewoon of prive verkopen via een paar sites. Onze oude xsara waren we in en week tijd kwijt vraag niet de hoofdrpijs maar een goede prijs dan verkoopt je auto zo en nog steeds meer dan alle andere partijen die het voor jouw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
MeZZiN schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:06:
[...]

Geen goed idee. Als je komt gaan ze gelijk de prijs die ze je hebben voorgespiegeld verlagen dat er niet heel veel overblijft. Beter gewoon of prive verkopen via een paar sites. Onze oude xsara waren we in en week tijd kwijt vraag niet de hoofdrpijs maar een goede prijs dan verkoopt je auto zo en nog steeds meer dan alle andere partijen die het voor jouw doen.
Je kan natuurlijk niet alle moeite zelf doen vergelijken met alles door een ander te laten doen. Zelf doen is ALTIJD voordeliger, maar je moet maar zin hebben om vreemde over de vloer te krijgen en zelfs dan loop je exact hetzelfde risico dat de koper ter plekke gaat onderbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Een dat klopt ook alleen mijn ervaring is dat die partijen meer werk zijn dan zelf verkopen omdat die echt veel te kort bieden voor je auto je kan hem soms beter dan weg brengen naar de sloop dat is dan goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-10 08:22
Ik heb wel eens een auto over het internet verkocht. Niet via ikwilvanmijnautoaf maar via iets anders, weet niet meer wat. Maar gewoon duidelijk verhaal, duidelijke foto's, ook van die ene hele dikke kras etc. Ze liepen rondje om de auto, was gewoon goed en voor de afgesproken prijs verkocht. Het kan wel en het gebeurt zo vaak, maar niet via zo'n netwerk als ikwilvanmijnautoaf.nl

[ Voor 13% gewijzigd door !null op 18-04-2019 10:32 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Is hetzelfde met inruilen, krijg je er ook minder ervoor (zeker bij een EV die niet is aan te slepen.......ze kopen hem toch wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-10 10:55
Glewellyn schreef op donderdag 18 april 2019 @ 07:13:
[...]

Zou moeten kunnen, maar kan (nog) niet. Leafspy moet de OBD2 gegevens uploaden naar ABRP, maar doet dat alleen als de app op de voorgrond draait. Dus 1 telefoon met Leafspy, een met ABRP is hoe het voorlopig werkt.
Vanochtend gechecked. Met Torque (heb geen Leaf(spy)) gaat het prima op één toestel...

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig

Autopilot in amsterdam .....bochtenwerk doet die al veel beter dan de kona/niro (die vliegen van de afrit af).

[ Voor 24% gewijzigd door prettig op 18-04-2019 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Autopilot doet het ook prima op de snelweg in nederland de rest vliegt meestal ergens wel uit de bocht. Leaf niro kona what ever de enige reden is dat tesla autopilot ook snelheid mindert.

Heb zelf een leaf en een tesla. Tesla is bijna 100% op de snelweg en 70% op andere wegen. Leaf snelweg een goede 90% en de rest is tja meer niet dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Gister heeft Autopilot mij ook zonder enige ingreep vanaf de oprit van de A9 bij Schiphol naar A1 gebracht, al hielp het wel dat het druk was. Zonder de drukte gaat hij mij (en andere weggebruikers) iets te traag door de bochten tussen de snelwegen (A9 -> A2 -> A9). Helaas is heb ik basis AP, dus geen EAP of FSD waardoor ik wel "vast" zit aan een rijstrook en als ik wil wisselen moet ik Autosteer uitschakelen (dmv knipperen, zonder knipper gaan alle toeters en bellen af én grijpt die zelfs in) en daarna weer inschakelen. De piepjes bij in- en uitschakelen gaan dan wel irriteren. Het zou fijn zijn als die wél op aanvraag van rijstrook kon wisselen, alleen niet automatisch of op suggestie (NoA). Een collega met FSD op een vergelijkbaar traject geeft aan dat hij 95% aflegt zonder enige ingreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Deveon schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:11:
[...]

Je kan natuurlijk niet alle moeite zelf doen vergelijken met alles door een ander te laten doen. Zelf doen is ALTIJD voordeliger, maar je moet maar zin hebben om vreemde over de vloer te krijgen en zelfs dan loop je exact hetzelfde risico dat de koper ter plekke gaat onderbieden.
Ik blijft het persoonlijk toch duurbetaald vinden. Op een auto met een beetje waarde kost inruil of één van de genoemde handel/verkoopsites je gewoon snel >€2k.

Als duur betaalde ZPP'er is je overweging misschien anders maar ik besteed met liefde 5-20 uur aan het maken van foto's, communiceren met potentiele kopers en het maken van een proefrit om daar €2k mee te besparen (€100-€400/uur)

Mijn ervaringen zo ver:
Auto 1 waarde €500, besparing €250 (t.o.v. inruilaanbod)
Auto 2 waarde €6000, besparing €2.000 (t.o.v. inruilaanbod)
Auto 3 waarde 12.500, besparing €2.000 (t.o.v. wijkopenautos)
Auto 4 waarde 13.000 (?, huidig), €4.000 (t.o.v.bod ANWB verkoopservice (!))

Doordat ik altijd particulier koop en verkoop hoef ik ook niet zo in te zitten over wisselen van auto's. Ik ga er vanuit dat mijn koop/verkoopskills bovengemiddeld zijn dus transacties leveren eerder iets op dan dat ze geld kosten.

Koop je een auto bij een dealer/handelaar en ruil je in dan heb je direct minimaal €2k kosten, ik moet een auto dan toch wel even blijven rijden om geen hoofdpijn te krijgen :P

Want:
Auto 1: €0 afschrijving in 7 jaar en 110kkm
Auto 2: €3k afschrijving in 2,5 jaar en 60kkm (€100/maand)
Auto 3: €0 afschrijving in 4 maanden en 8kkm
Auto 4: moet nog verkocht worden, ga uit van maximaal €1.500 in 1,5 jaar en 35kkm (€83/maand)

(3 & 4 zijn beide Nissan Leaf)

€2k additionele afschrijving is voor mij dus gewoon wat ik anders in 2 jaar afschrijf.

[ Voor 9% gewijzigd door assje op 18-04-2019 13:51 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@assje Tijd is niet de enige overweging. Bij zulke bedragen is ook het risico op oplichting, klachten van koper, spijtoptanten enzovoort. Desalniettemin, 2000 euro is een behoorlijk bedrag.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• assje
TucanoItaly schreef op donderdag 18 april 2019 @ 13:49:
@assje Tijd is niet de enige overweging. Bij zulke bedragen is ook het risico op oplichting, klachten van koper, spijtoptanten enzovoort. Desalniettemin, 2000 euro is een behoorlijk bedrag.
Uiteraard. Daarom ben ik ook best wel gecharmeerd van de service zoals ik eerder noemde:
https://www.automakelaaraanhuis.nl/auto-verkopen

Met een prijs van <€500 no cure no pay denk ik dat je bijna altijd beter af bent dan inruil/handel. Wellicht een gulden middenweg voor mensen die zelf handelen niet aandurven of er geen zin in hebben.

Ik geloof ook echt wel in het argument dat een dergelijke partij een hogere prijs kan bedingen doordat ze inruil/financiering kunnen aanbieden (grotere doelgroep).
De eerste afspraak is bij ons in Mijdrecht, wij verzorgen:
  • Het maken van professionele foto's
  • Het maken van een 360-graden foto van uw auto
  • Technische controle van de auto op de brug
  • Wij adverteren uw auto op 18 verschillende websites
  • Wij regelen al het contact met potentiele kopers
  • Wij onderhandelen voor u een eerlijke prijs
  • Wij verzorgen alle proefritten
  • Sluiten de deal
  • Verzorgen dat u het afgesproken bedrag ontvangt
  • Verzorgen het overschrijven van de auto
  • En regelen voor u het vrijwaringsbewijs
  • Leveren de auto af aan de nieuwe eigenaar
  • Indien alles afgerond is ontvangt u onze bemiddelingsfactuur

Heb ik daar als particulier iets mee te maken?

[ Voor 13% gewijzigd door assje op 18-04-2019 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Holy shit, deze moet ik hebben. Een gemodde Leaf!

https://link.marktplaats.nl/m1401969806

Met zonnedak! En aftermarket lederen bekleding! En middenconsole-swap! (het is een 2012, maar er zit een D/B-selector op). Deze auto is ofwel helemaal kapotgemaakt en met random onderdelen herbouwd, of iemand heeft hier op zitten klussen. Gezien de kilometerstand en prijs: waarschijnlijk dat eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ook gezien het aantal balkjes wat er nog in zit.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Laatst online: 01-10 13:26
Grappige Leaf, maar je kunt er waarschijnlijk niet eens mee thuiskomen qua accu. Zoiets zou gewoon minder dan 5k moeten kosten, dan loont het misschien de moeite om er iets mee te doen.

Import van EVs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

7 bars, dus zo'n 12kWh effectieve capaciteit :P Daarmee kun je zelfs met dit mooie weer niet erg ver komen, rijp voor de sloop idd.

Edit: gezien ik er dit weekend toch in de buurt ben ga ik een poging wagen de Leaf te bekijken en te Leafspyen. En te vragen naar het verleden.

[ Voor 35% gewijzigd door mux op 18-04-2019 17:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JayPe
mux schreef op donderdag 18 april 2019 @ 17:25:
7 bars, dus zo'n 12kWh effectieve capaciteit :P Daarmee kun je zelfs met dit mooie weer niet erg ver komen, rijp voor de sloop idd.

Edit: gezien ik er dit weekend toch in de buurt ben ga ik een poging wagen de Leaf te bekijken en te Leafspyen. En te vragen naar het verleden.
Kenteken is goed! Tenminste. Als je Tesla Björn fan bent. Sjiiiiiiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
Haha zijn kentekenbroertje ook met SJT-7 en ook leren bekleding staat met 1 batterijbar meer te koop in Leiderdorp voor bijna 10 mille. Om te gieren.

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
Luiaard schreef op donderdag 18 april 2019 @ 20:13:
Haha zijn kentekenbroertje ook met SJT-7 en ook leren bekleding staat met 1 batterijbar meer te koop in Leiderdorp voor bijna 10 mille. Om te gieren.
Niet gieren van het lachen neem ik aan? Gewoon best triest. Slechte batterijen en toch hoge prijzen doen het imago geen goed. Gooi er een RTL thema aflevering tegenaan en elke tweedehands EV is bij voorbaat kansloos bij verkoop.

@mux doe er wat aan!

Kan je een Nissan origineel batterij pakket reviseren tegen een betere prijs dan Nissan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Opzich valt het nog mee met het aantal kilometers. Wellicht zijn het maar een paar slechte cellen, vervang die en je kan er wellicht nog wat mee. Maar dit is wel een auto voor de hobbyist.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
JayPe schreef op donderdag 18 april 2019 @ 21:41:
[...]
Niet gieren van het lachen neem ik aan? Gewoon best triest. Slechte batterijen en toch hoge prijzen doen het imago geen goed. Gooi er een RTL thema aflevering tegenaan en elke tweedehands EV is bij voorbaat kansloos bij verkoop.
Ik bedoel inderdaad maar te zeggen hoe idioot het is. Een EV met nog maar een range van 62km op de GOM is zo'n bedrag niet waard. Die andere met 7 balkjes en rond de 30km op de GOM hoe willen ze die überhaupt nog verkopen, je komt er misschien niet eens mee thuis. Hier zouden ze heel duidelijk bij moeten zetten dat de accu slecht is en dat zou duidelijk terug moeten komen in de prijs.

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Tja, een echt realistische prijs voor die auto zou inderdaad in de buurt van de 5000 euro zijn, want de accu is volledig verrot, dus je moet er een nieuwe in proppen. Van Nissan is dat 5500 euro, dan kom je op ~10500 wat op zich wel een prima prijs is voor een Leaf tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:36
Wat mij vanuit Nissan nog altijd niet helemaal duidelijk is is waarom ze niet gewoon een jonger pakket in je auto kunnen en willen sleutelen als je aan een vervanging toe bent. Hoeven ze niet te wisselen tussen het bouwen van die nieuwe dingen.

Dus dat als ik door het pakket van mijn 30kWh heen ben ik tegen die tijd er gewoon een 62kWh in kan (laten) schroeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Ze willen waarschijnlijk vooral auto's verkopen.
De batterijen maken ze niet zelf.

Maar ben volledig met je eens dat het prima zou zijn om er van tijd tot tijd een nieuwere/grotere batterij onder/in te schroeven. Zou wat mij betreft ook mogelijk moeten zijn als tussentijdse upgrade.
Ook als je nog een prima 30Kwh batterij hebt, maar toe bent aan iets groters, zou je de huidige batterij in moeten kunnen ruilen. Kan vast iemand anders blij mee worden gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Tja, het is al ongeveer een decennium duidelijk dat autofabrikanten dat niet willen doen, dus dan doe ik het maar...

.. totnogtoe blijkt het iets moeilijker dan verwacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
eltron schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:01:
Ze willen waarschijnlijk vooral auto's verkopen.
De batterijen maken ze niet zelf.

Maar ben volledig met je eens dat het prima zou zijn om er van tijd tot tijd een nieuwere/grotere batterij onder/in te schroeven. Zou wat mij betreft ook mogelijk moeten zijn als tussentijdse upgrade.
Ook als je nog een prima 30Kwh batterij hebt, maar toe bent aan iets groters, zou je de huidige batterij in moeten kunnen ruilen. Kan vast iemand anders blij mee worden gemaakt.
Oude accu --> thuisaccu, prima geschikt voor (70% van 33kwh is flinke thuis accu).

Gaan ze niet doen, kost ze geld (alleen de fiat concept Centoventi heeft een modulaire accu.... 4 stuks en kan ook na aankoop bijgeplaatst worden......maar dat is concept).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
assje schreef op zondag 31 maart 2019 @ 10:40:
Mijn Leaf is te koop!
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons

Edit:
P.s. mocht er iemand sterke interesse hebben in de ICU Compact mini lader (3,7kW type 1) dan is daar over te praten (denk aan €250).
Helaas nog geen koper gevonden, prijs in de advertentie verlaagd naar €13.000,- maar als ik er vanaf kan voordat ik de advertentie moet verlengen mag hij nu weg voor de extra speciale Tweakerprijs van €12.500 inclusief de ICU Compact lader.

Koopje zou ik zeggen! (absoluut laagste prijs ooit voor een >2013 Tekna)

[ Voor 3% gewijzigd door assje op 19-04-2019 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
mux schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:05:
Tja, het is al ongeveer een decennium duidelijk dat autofabrikanten dat niet willen doen, dus dan doe ik het maar...

Mux, Leaf kun je het. E-Nv200 ook ? (lijkt me zelfs makkelijker, meer ruimte)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ja, zijn we momenteel mee bezig. Ik heb een vriend van me die logs aan het verzamelen is en een Fins ombouwbedrijf dat samenwerkt met het ontwikkelen van de elektronica voor ombouw. Gezien de hoge laadcapaciteit kan er nog veel meer in de e-nv200 geplaatst worden; voor het bedrijf en mezelf wil ik een e-nv200 met minstens 64kWh, liefst richting de 80 zodat je het hele land door kunt om goodies op te halen zonder persé te hoeven laden onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
mux schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:05:

Mooi, ik zie ook wel een businessmodel aankomen om het gat te vullen dat de autofabrikanten laten vallen. Moet je waarschijnlijk nog iets regelen met garantie, maar dat kan wellicht via herverzekering.
En dan rechtstreeks bij batterijenfabriek de courante nieuwe batterijen inkopen en een inruilsysteem opzetten. Eventueel gecombineerd met huur/lease mogelijkheden en de batterijen die einde levensduur/incourant zijn nog een laatste upgrade geven en een laatste leven als thuisbatterij. Daarna recyclen.

Daar moet op termijn, als er genoeg EV rondrijden, best een centje aan te verdienen zijn, terwijl ook het milieu hiermee gediend wordt omdat zowel de auto als de batterij een langere levenscyclus kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
mux schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:13:
Ja, zijn we momenteel mee bezig. Ik heb een vriend van me die logs aan het verzamelen is en een Fins ombouwbedrijf dat samenwerkt met het ontwikkelen van de elektronica voor ombouw. Gezien de hoge laadcapaciteit kan er nog veel meer in de e-nv200 geplaatst worden; voor het bedrijf en mezelf wil ik een e-nv200 met minstens 64kWh, liefst richting de 80 zodat je het hele land door kunt om goodies op te halen zonder persé te hoeven laden onderweg.
Ok, ga ik in de gaten houden........ 22kwh extra zou al zat zijn (voor veel bedrijven, ook voor ons). Hebben hem destijds toen die uit kwam een week getest, prima bus (met gratis laden destijds, etc ....).

Vraagje: V-max hoger en meer vermogen kan dat ?
Trekhaak: zag al Duitse goedkeuring (vanaf bepaald vin, dus moeten de oudere dat ook kunnen krijgen).
Ligt natuurlijk beetje aan wat kost 22kwh meer erin ?

Vindt ze niet mooi, maar wel de enige "moderne" bus met potentie en laadruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
Coasterfreak schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:21:
[...]

en de vw bev roadmap:

de skoda e-citigo (vw up/seat mii), die hier te zien is:
https://pushevs.com/2019/...e-launch-of-the-e-citigo/

is nu te reserveren in noorwegen, 5000 NOK (500 euro ish) reserveer kosten
http://www.skoda-auto.no/...r-elektriske-skoda-citigo
http://www.skoda-auto.no/...ktrisk-citigo-reservasjon

officiele presentatie in mei 2019, release januari 2020

260 km wltp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

prettig schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:27:
Ok, ga ik in de gaten houden........ 22kwh extra zou al zat zijn (voor veel bedrijven, ook voor ons). Hebben hem destijds toen die uit kwam een week getest, prima bus (met gratis laden destijds, etc ....).

Vraagje: V-max hoger en meer vermogen kan dat ?
Trekhaak: zag al Duitse goedkeuring (vanaf bepaald vin, dus moeten de oudere dat ook kunnen krijgen).
Ligt natuurlijk beetje aan wat kost 22kwh meer erin ?

Vindt ze niet mooi, maar wel de enige "moderne" bus met potentie en laadruimte.
Het zal nog wel even duren hoor - m'n Leaf extenderpakketten hebben ook eindeloos lang geduurd (bedrijfs-opstartperikelen, enz.). Dus reken je nog niet rijk,

Hoger vermogen en hogere Vmax zijn allebei mogelijk, maar dit zijn ingrepen die niet echt goedkeurbaar zijn. Hoger vermogen misschien nog wel (als het koppel gelijk blijft), maar hogere Vmax moet je aardig wat papier- en rekenwerk voor doen om goed te keuren. Ik geef je weinig kans dat dit in een commercieel product kan. Misschien dat ik dat soort mods via een achterdeur mogelijk maak ofzo, ik moet kijken wat er juridisch wel en niet kan.

22kWh erbij zal in dezelfde orde-grootte liggen als ons huidige extenderpakket: om en nabij 6000 euro. Afhankelijk van wanneer hij uitkomt en wat de batterijprijzen dan zijn.

Moet er wel bij zeggen dat de achterbanden niet zijn berekend op zoveel en zolang belasting, ze zullen sneller slijten. Er zitten keiharde 15"ertjes onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
mux schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 20:33:
[...]

Het zal nog wel even duren hoor - m'n Leaf extenderpakketten hebben ook eindeloos lang geduurd (bedrijfs-opstartperikelen, enz.). Dus reken je nog niet rijk,

Hoger vermogen en hogere Vmax zijn allebei mogelijk, maar dit zijn ingrepen die niet echt goedkeurbaar zijn. Hoger vermogen misschien nog wel (als het koppel gelijk blijft), maar hogere Vmax moet je aardig wat papier- en rekenwerk voor doen om goed te keuren. Ik geef je weinig kans dat dit in een commercieel product kan. Misschien dat ik dat soort mods via een achterdeur mogelijk maak ofzo, ik moet kijken wat er juridisch wel en niet kan.

22kWh erbij zal in dezelfde orde-grootte liggen als ons huidige extenderpakket: om en nabij 6000 euro. Afhankelijk van wanneer hij uitkomt en wat de batterijprijzen dan zijn.

Moet er wel bij zeggen dat de achterbanden niet zijn berekend op zoveel en zolang belasting, ze zullen sneller slijten. Er zitten keiharde 15"ertjes onder.
Ok... 6K en 15K (gebruikt, en zakt nog wel)) is toch 21K en veel goedkoper dan nieuwe (zelfde bus).
Die andere mods..... is dan "eigen" gebruik mods, kan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
Coasterfreak schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 20:09:
[...]

de skoda e-citigo (vw up/seat mii), die hier te zien is:
https://pushevs.com/2019/...e-launch-of-the-e-citigo/

is nu te reserveren in noorwegen, 5000 NOK (500 euro ish) reserveer kosten
http://www.skoda-auto.no/...r-elektriske-skoda-citigo
http://www.skoda-auto.no/...ktrisk-citigo-reservasjon

officiele presentatie in mei 2019, release januari 2020

260 km wltp
Foto's laten vooral en enkel het huidige model zien. Ik neem aan dat er een nieuw model komt, het huidige model is al eens gefacelift. En dus inmiddels uitgekauwd.

De WLPT van 260km is 't dubbele van de huidige WLPT (133km). Bij gelijkblijvend model (wat ik dus niet verwacht) zou dat een verdubbeling van de capakciteit van het accupakket moeten zijn. Hoe zou het net laadsnelheid staan? Ook verdubbeld? Van 40 naar 80kW? En de interne lader? 2 fasen zoals de e-golf dat kreeg?

Nu, een gelijkblijvend model verwacht ik niet. Gelijkblijvend accupakket (uitwisselbaar met huidige) al helemaal niet, maar dromen kan/mag altijd hè?

[ Voor 5% gewijzigd door JayPe op 20-04-2019 07:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coasterfreak
JayPe schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 07:30:
[...]

Foto's laten vooral en enkel het huidige model zien. Ik neem aan dat er een nieuw model komt, het huidige model is al eens gefacelift. En dus inmiddels uitgekauwd.

De WLPT van 260km is 't dubbele van de huidige WLPT (133km). Bij gelijkblijvend model (wat ik dus niet verwacht) zou dat een verdubbeling van de capakciteit van het accupakket moeten zijn. Hoe zou het net laadsnelheid staan? Ook verdubbeld? Van 40 naar 80kW? En de interne lader? 2 fasen zoals de e-golf dat kreeg?

Nu, een gelijkblijvend model verwacht ik niet. Gelijkblijvend accupakket (uitwisselbaar met huidige) al helemaal niet, maar dromen kan/mag altijd hè?
hopelijk veroorzaakt dit goedkopere eerste gen e-ups, want die zijn nog steeds zwaar overpriced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
JayPe schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 07:30:
[...]

Als de Zoe een teken aan de wand is, dan gaat het snelladen juist langzamer. Dat komt natuurlijk doordat het accupakket per se dezelfde grootte moest zijn.
Dus ik hoop dat ze niet dezelfde accugrootte nemen maar de auto dan zo aanpassen dat er ook gewoon simpelweg een grotere accu in kan qua afmetingen, want dan kan de laadsnelheid wel gewoon omhoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

De Zoe laadt niet langzamer vanwege het grotere accupakket, maar omdat de oude lader een soort EMP was. Zet een Zoe aan het laden en in de wijde omtrek valt alle wifi uit, beginnen varkens vleugels te krijgen en ontwikkelen vissen een tweede paar ogen. De 43kW chameleon charger was ontzettend noisy en noncompliant.

In principe moet een grotere accu sneller kunnen laden, zelfs als de energiedichtheid hoger is. Twee keer zo snel is waarschijnlijk teveel gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
@mux
Even een hint ik weet niet of je er wat aan heb.
Peter Ursem (Hyundai) in Zwaag doet batterij reparaties voor verschillende merken een soort van batterij servicecentrum.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

He echt, goh, misschien moet ik daar een jaar en 2 maanden geleden een keer heen gaan!

;-)

[ Voor 3% gewijzigd door mux op 20-04-2019 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
mux schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 09:40:
De Zoe laadt niet langzamer vanwege het grotere accupakket, maar omdat de oude lader een soort EMP was. Zet een Zoe aan het laden en in de wijde omtrek valt alle wifi uit, beginnen varkens vleugels te krijgen en ontwikkelen vissen een tweede paar ogen. De 43kW chameleon charger was ontzettend noisy en noncompliant.

In principe moet een grotere accu sneller kunnen laden, zelfs als de energiedichtheid hoger is. Twee keer zo snel is waarschijnlijk teveel gevraagd.
Maar mijn nieuwe accu laadt toch echt een stuk langzamer dan de oude, motor/lader is exact hetzelfde gebleven tijdens de accuwissel.
Dus het is of de nieuwe accu zelf/BMS of andere nieuwe software, maar dus wel gerelateerd aan de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Wacht, hoe bedoel je het dan? Als je een 22kW lader hebt doet-ie gewoon 22kW, dan doet hij niet opeens 15kW ofzo.

Of bedoel je de afronding aan het einde van de laadcyclus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
Nivve schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 09:37:
[...]

Als de Zoe een teken aan de wand is, dan gaat het snelladen juist langzamer. Dat komt natuurlijk doordat het accupakket per se dezelfde grootte moest zijn.
Dus ik hoop dat ze niet dezelfde accugrootte nemen maar de auto dan zo aanpassen dat er ook gewoon simpelweg een grotere accu in kan qua afmetingen, want dan kan de laadsnelheid wel gewoon omhoog.
Lijkt mij dat TMS belangrijk is in deze. En VW past tot nu toe geen water of geforceerde luchtkoeling toe. Dat betekent dan eerder dat de laadsnelheid gedurende de tijd ( opwarming) zal gaan afnemen. "Rapidgaten" op de VW manier.

Bij de huidige e-up gaat de snelheid na een keer of drie naar beneden. 20kW houd je altijd wel over.. (vorige jaar met +35 graden naar Italië gereden met 13 snellaadstop in 24 uur, I know what's possible and what nother)

Bij een grotere capaciteit in dezelfde afmetingen zal het dus méér warmte zijn tijdens één laadsessie maar niet méér warmte tijdens dezelfde hoeveelheid geladen kWh's. En als de range toeneemt, neemt 't aantal laadsessies af.

Mijn gevoel zegt dat een gemiddelde e-up rijder ( dus mijzelf niet incluis) vrijwel nooit zal moeten snelladen. Want een klein gebakje schaf je niet aan als je regelmatig grote afstanden mee af te leggen.

Voor mij valt er prima te leven met m'n 130km zomer range. Een overstap naar een nieuwe e-up met grotere range alleen als ie 5 zitplaatsen zou hebben ipv 4 èn de inruilwaarde van m'n huidige auto niet instort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
mux schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 12:07:
Wacht, hoe bedoel je het dan? Als je een 22kW lader hebt doet-ie gewoon 22kW, dan doet hij niet opeens 15kW ofzo.

Of bedoel je de afronding aan het einde van de laadcyclus?
Misschien was ik wat onduidelijk. Ik bedoelde dat laatste, alleen dan niet alleen aan het einde van het laden, want dat begint echt al bij 50% of eerder.

De lader (edit: Q210, 43kW) is dus niet de bottleneck, maar de software (BMS?) laat gewoon niet deze maximale laadstroom toe. Vandaar dat Renault met de andere chemie* heel mooi 40kWh in dezelfde form factor heeft kunnen gieten, maar ik vermoed dat de laadsnelheid bij deze chemie achteruit moest omdat deze een stuk minder goed tegen snelladen kan (Renault vindt dat althans).
*Heeft meneer Feunteun eens gezegd in een interview.

Vandaar dat mijn broer laatst met zijn 22kWh Zoe me toch aardig heeft ingelopen op een rit naar Duitsland, want die stond minder lang langs de kant door de hogere snelheid van het snelladen (beetje het 'Ioniq versus Ampera-E' idee).

@JayPe Mee eens. Ik sta sinds de nieuwe accu eigenlijk nooit meer bij een snellader, zelfs openbaar laden doe ik een stuk minder terwijl ik met de oude accu toch wel vaak voor de zekerheid elke laadpaal meepakte als het kon.
De eigen paal thuis is 99% van de tijd gewoon te bereiken zonder bijladen.

[ Voor 13% gewijzigd door Nivve op 20-04-2019 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-10 14:39
https://www.facebook.com/.../1047948008737320/?type=3

Overzicht van de groene auto's die nog uitkomen dit jaar (per kwartaal). Wel te nemen met een korrel zout. Zelf al gespot dat Tesla Model 3 in KW3 stond ipv KW1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
gerre1 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 14:51:
https://www.facebook.com/.../1047948008737320/?type=3

Overzicht van de groene auto's die nog uitkomen dit jaar (per kwartaal). Wel te nemen met een korrel zout. Zelf al gespot dat Tesla Model 3 in KW3 stond ipv KW1
Belgie ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
anyway facebook....
daar hoeven we het gelukkig ook niet van te hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• prettig
Proefritje tesla model 3, dus range kan ik weinig over vertellen (maar 415-600km wtlp, zit wel goed). Kan ze nu wat beter vergelijken.

Prestatie:
- Nou simpel, erg goed en stuurt goed (ook bochten), veel beter dan een niro/kona (ook beter dan de i3 uit 2013, i3s weet ik niet .....die stuurt wel erg mooi). Hij is ook stil. En ja sneller, maar vindt ik niet zo belangrijk.
Regen remmen doet die ook en eco, etc modes.....niet, auto regelt alles zelf (geen flippers... top, geen true one-pedal....jammer)

Autopilot...... wel redelijk uniek:
- gewoon erg goed, maar het grote verschil zit hem in de zelflerende versie. Kona/niro is voorgeprogrammeerd systeem werkt prima maar wordt nooit beter in je huidige auto.
- Tesla nu: deep learning hardware met big-data.... alle data gaat naar Tesla, daar staat een super-computer die de modellen aanpast en terug zend naar de auto (als update)...... wordt alleen maar beter en lopen ze jaren mee voorop (niemand heeft data van 250K auto's).
- Dan heeft die veel meer camera's, sensoren en radar dan wie dan ook, kijkt al 2 auto's vooruit.
--> kortom nu al goed en wordt gewoon vanzelf beter (en dat krijg je gewoon als update)
--> je neemt de afrit en hij remt af en neemt de scherpe afrit bocht gewoon (kona/niro zit je in de vangrail)
--> hij is nu al zo slim dat die de lijnen op de weg niet meer nodig heeft, hij "herkend" de weg
Meer weten: google maar eens: Tesla AI of deep learning (zit geen kinderachtige hardware in een model 3, uiterst geavanceerd spul).

Scherm: verdomd snel en de 3d rendering van live verkeer om je heen is indrukwekkend.

Navi... gewoon google maps, goed dus, nadeel.... geen dekking: geen navi.

Usb: 2 telefoons en echte usb aansluitingen, kan hub op, media op stick en ook de opnames van de dashcam (standaard). Draadloos laden telefoon nee: maar gewoon accessoires voor.

Audio:
- veel beter dan kona/niro. Een van de betere die ik gehoord heb (ben audiofiel, dus top is het niet, maar wel goed).

Infotainment:
Streaming: spotify premium, usb, etc ..... gewoon goed geregeld. DAB+
Uiteraard telefoon, bluetooth en wifi.
Browser. Echter geen carplay.

App: uiteraard.
Telefoon is je sleutel (of key card).
Dak van glas: echt mooi

Interieur: prima en ruim wel "minimalistisch" (smaak.... ik vindt het zo-zo, maar wellicht gewoon wennen). Geen ventilerende stoelen. Stoelen zijn goed.
Kofferbak ruim zat, alleen geen suv dus niet hoog.

Laden niet getest: 11kw ac en tot 250kw DC (hij kan boven de 300kw, al op voorbereid)
Afwerking: gewoon goed, top... nee (i3 is beter).

FSD (volledig autonoom): kan ook parkeren (ook haaks) en kan naar je toe rijden vanaf parkeerplaats of zelf de garage openen en hem in de garage zetten......als je dat leuk vindt. Over paar jaar stap je uit en gaat hij parkeren (ze hebben straks data zat en de auto kan het al). Binnenkort moet die je gewoon naar je werk kunnen rijden. Nadeel..... verdomd dure optie.

De standard plus (zelfde prijs kona/niro premium): gewoon veel betere EV.
Ev techniek is beter en nu zie je dat het "connected" concept ze een aantal heel grote stappen laat maken.

Kortom was onder de indruk (en de kona/niro zijn echt goede EV's).... dit is een compleet ander level.
Pagina: 1 ... 81 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.