Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-10 19:30
Dit is dan wel weer eng :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-10 09:25
Ik denk dat er bij fastened belletjes gaan rinkelen als iemand een auto laadt die nog niet op de markt is.
De showmodellen hadden namelijk geen ccs. En de 1e levering komt pas volgende week aan.
Voor de mensen die dat nu al in een eu model rijden willen ze dus een goede indruk maken. Is waarschijnlijk pers.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:01

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ach, iemand loopt een winkel binnen en wordt aangesproken, eng?
Hij heeft een persoonlijk account, dus geen privacy drama, eerder top service. En stukje damage control dat ie niet gaat twitteren dat fastned zo traag is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
RocketKoen schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 19:50:
[...]

Ik denk dat er bij fastened belletjes gaan rinkelen als iemand een auto laadt die nog niet op de markt is.
De showmodellen hadden namelijk geen ccs. En de 1e levering komt pas volgende week aan.
Voor de mensen die dat nu al in een eu model rijden willen ze dus een goede indruk maken. Is waarschijnlijk pers.
Denk ik ook en opzich logisch dat ze dit doen voordat de telegraaf het overneemt en heel nederland weet dat de model 3 langzaam laadt, net op het laatste station waar de niet watergekoelde kabels nog aanwezig waren. Worden volgende week vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:30
Hier is de twijfel nu toch toegeslagen. Ik heb een order op de Kia e-niro staan met levering mei 2019. Nu de leverdatums van de Tesla Model 3 zo positief uitpakken begin ik toch weer te twijfelen of ik toch niet zou switchen. Een collega van mij wil de e-niro wel overnemen want die staat zelf pas voor eind 2019 op de rol.

Ik vanmiddag gebeld met tesla duiven, eerst 24 minuten in de wachtrij gestaan en uiteindelijk gevraagd of de model 3 in de showroom staat. Daarop krijg ik een positieve bevestiging dus eerder van het werk gegaan. Kom ik in Duiven aan vol verwachting, blijk dat de model 3 weg is naar Eindhoven voor een demo. Pffffff. Wel leuk en goed ontvangen verder en een afspraak voor een proefrit gemaakt voor volgende week woensdag in Apeldoorn. Blijkbaar hebben ze van woensdag tm zaterdag een model 3 proef event.

Grootste reden waarom ik toch de model 3 overweeg is:
-grotere range en zuiniger
-beter laadnetwerk. Naast reguliere snelladers ook supercharters
-sneller (3 fasen) kunnen laden thuis en onderweg.
-Jarenlange EV ervaring en meer technische snufjes

Ik moet de auto wel echt proefrijden omdat ik 2m03 lang ben en me afvraag of ik in die auto pas met voldoende ruimte overlaten voor mijn kids achter me.

Levering bevestigd op nog steeds maart met uitloop naar april, dus dat hebben ze wel op orde.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieZoe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-06 09:24
Je vergeet 11 kw AC laden.
edit: o nee. Ik was te snel

[ Voor 45% gewijzigd door JopieZoe op 30-01-2019 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10 18:48
Vanmiddag was ik ook in Duiven om naar de M3 te kijken, had geluk, kon nog net een rondje rijden op het industrie terrein voordat ze naar Eindhoven werden versleept. De acceleratie terwijl in de sportstand is een bizarre ervaring. Overdonderend. Overigens viel me op dat de geluidsinstallatie erg goed klonk. Het is mooie premium auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:29

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri055
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-07-2023
Morgen lever ik mijn trouwe diesel in voor een Hyundai Ioniq EV. Mijn aangevraagde laadpaal is nog steeds niet geplaatst. Vanmiddag hoor ik van de installateur dat ze de paal 11 februari pas binnen krijgen. :S
Nou ja, dan maar twee weken naar het winkelcentrum lopen.
"Zeg leasemaatschappij, waar blijft mijn laadpas?" Die zou vandaag in de bus moeten zitten. Thuisgekomen tref ik een brief met pincode voor een MultiTankCard aan. Met een pasnummer en een kenteken, dat wel. Geen pas.
Een pincode? Voor een laadpas? Accounts aangemaakt, ik zie alleen opties voor benzine en diesel.

Geen laadpaal, geen laadpas. Ik begin nou toch wel zenuwachtig te worden.. Morgenochtend weer bellen.

Rijdt in een Hyundai Ioniq electric (lease)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-10 13:41
henri055 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:00:
Een pincode? Voor een laadpas? Accounts aangemaakt, ik zie alleen opties voor benzine en diesel.

Geen laadpaal, geen laadpas. Ik begin nou toch wel zenuwachtig te worden.. Morgenochtend weer bellen.
LM Alphabet toevallig? Je krijgt een MultiTankCard combipas. Hierop zit een Eneco laadpas geïntegreerd die gewoon werkt zonder pincode. De pincode gebruik je enkel als je ooit een vervangende auto of leenauto hebt waarmee je wel benzine of diesel moet tanken. Dat kan dan ook met die pas. Dus geen paniek, komt goed zodra ze je pas ook bezorgen. Doe komt altijd apart van de pincode vanwege veiligheidsredenen. Dus waarschijnlijk morgen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Laatst online: 20:29
....Een pincode? Voor een laadpas? Accounts aangemaakt, ik zie alleen opties voor benzine en diesel.

Anders gewoon volgooien met benzine. Net als deze dame probeert met een Tesla >:) https://www.youtube.com/watch?v=aS0UwExGQXc

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-10 13:15
De samenwerking met Bosch is de ontwikkeling die vandaag nieuws is. Dit is voor het ‘connected’ gedeelte van de auto. Dus ontgrendelen via app door huurders bijvoorbeeld.

Dus het lijstje met bedrijven waarmee Sono motors samenwerkt is nu:

Continental (aandrijflijn)
Elring Klinger (batterij)
Bosch (connected)

Overigens is de prijs bijgesteld naar 25500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 15:33
@GAEvakYD Ik ben ook redelijk lang (~1.90m) en kan in de 3 achter mezelf zitten. Ook kon de stoel nog wat verder naar achteren dan ik nodig had. Tenzij je kids jouw formaat hebben of je lengte vooral in je bovenlichaam zit gaat het wel passen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HJTP
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:22
Morgen lever ik mijn trouwe diesel in voor een Hyundai Ioniq EV. Mijn aangevraagde laadpaal is nog steeds niet geplaatst. Vanmiddag hoor ik van de installateur dat ze de paal 11 februari pas binnen krijgen. :S
"Zeg leasemaatschappij, waar blijft mijn laadpas?" Die zou vandaag in de bus moeten zitten. Thuisgekomen tref ik een brief met pincode voor een MultiTankCard aan. Met een pasnummer en een kenteken, dat wel. Geen pas.

Heb dezelfde situatie gehad. Die pincode krijg je altijd, ik heb hem nog nooit gebruikt :) pas wordt los verzonden van pincode.

En mocht je laadpas toch niet op tijd zijn, je kunt ook bij Fastned met een pinpas betalen (wel vooraf even toevoegen via internet), en dan kun je in ieder geval laden. Kun je later dan gewoon declareren waarschijnlijk, hoewel het goed is om dat vooraf even te controleren.

I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Tassadar32 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:29:
@GAEvakYD Ik ben ook redelijk lang (~1.90m) en kan in de 3 achter mezelf zitten. Ook kon de stoel nog wat verder naar achteren dan ik nodig had. Tenzij je kids jouw formaat hebben of je lengte vooral in je bovenlichaam zit gaat het wel passen.
Nice, dat zou wel mooi zijn. Mijn kinderen zijn nog niet zo lang als mij gelukkig. Mijn zoon is 10 jaar en die gaat nog wel 5 jaar passen achter mij dan denk ik zo. Hoe is de kofferbakruimte? Ik kom uit een Outlander PHEV en die blokkendoos op wielen had onbeperkte laadruimte. Gelukkig rij ik nu tijdelijk in een Ioniq en ben ik aan het afkicken aan ruimte. Alleen die zomervakanties naar Frankrijk zijn een dingetje. Bij de Kia had ik een dakkoffer besteld. Dat zal bij de Model 3 nog wel meer noodzakelijk zijn ben ik bang.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Heb ik ook al eens eerder gehad. Auto weigerde te laden en voordat ik hun kon bellen gaf RvdPut me al een belletje dat er iets fout was gegaan en wat ik eraan kon doen. Binnen 2 minuten was ik weer aan het laden en op hun kosten.
Eng zou ik het niet noemen, er staat overal aangegeven dat er camera's hangen. Ik vond het vooral erg comfortabel dat ik binnen 2 minuten alsnog kon laden ipv 10 minuten in de wacht en daarna de helpdesk 10 minuten overtuigen dat ik echt een probleem heb :+

On a related note: Iemand anders last van de weigerende laadpalen vanochtend? Ben met 30% aangekomen op mijn werk, maar de laadpaal weigerde en er schijnt een tele2 storing te zijn. Hoe moet ik nu terug? :+
Wederom een pluim voor Fastned, want toen bij hun een laadpaal geen connectie kon maken kon ik gewoon gratis laden onder het mom 'onze fout, dus wij op de blaren'.
Enige zorg die ik erbij heb is omtrent de vendor lock-in. Ik heb al accounts bij snappcar en mywheels, moet ik voor de sion nu nog een derde account erbij nemen? En moeten al mijn potentiële klanten dat ook?
Als dat niet 'open' is, dan is het natuurlijk DoA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
GAEvakYD schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:58:
[...]

Nice, dat zou wel mooi zijn. Mijn kinderen zijn nog niet zo lang als mij gelukkig. Mijn zoon is 10 jaar en die gaat nog wel 5 jaar passen achter mij dan denk ik zo. Hoe is de kofferbakruimte? Ik kom uit een Outlander PHEV en die blokkendoos op wielen had onbeperkte laadruimte. Gelukkig rij ik nu tijdelijk in een Ioniq en ben ik aan het afkicken aan ruimte. Alleen die zomervakanties naar Frankrijk zijn een dingetje. Bij de Kia had ik een dakkoffer besteld. Dat zal bij de Model 3 nog wel meer noodzakelijk zijn ben ik bang.
Ik rij nu ook Outlander PHEV en de ruimte achterin is inderdaad echt absurd groot (heb em zelfs als verhuiswagen kunnen gebruiken). De koffer van de 3 is in de lengterichting van de auto wat langer en er zit een laag vak in (subtrunk) waar nog best wel wat ruimte is. De hoogte mist natuurlijk een stuk ten opzichte van de Outlander. Qua volume denk ik dat je er niet op achteruit gaat als je de frunk ook nog meerekent, het formaat is mogelijk wat minder handig als je bepaalde zaken wil vervoeren. Been- en hoofdruimte achter is een stukje minder dan de Outlander en de bank heeft niet meerdere standen zoals in de Outlander. Zoals gezegd pas ik achter mezelf maar echt veel groter moet je niet worden als je rechtop wil kunnen zitten. Vreemd genoeg lijkt de breedte van de bank wel beter dan in de Outlander (waar de jumpseat echt heel smal is). Zithouding voorin is natuurlijk ook anders dan in de Outlander, je benen zijn een stuk meer vooruit gestrekt. De vorm van de stoel lijkt echter prima voor wat langere mensen. Ik kon zonder problemen het stuur in een stand zetten die comfortabel is. In de Outlander en meeste andere auto's is het kiezen tussen optimaal comfort óf de snelheidsmeter kunnen zien en dat is in de 3 uiteraard geen probleem.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-10 09:04
Wrong topic

[ Voor 97% gewijzigd door JayPe op 31-01-2019 13:28 ]

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanoff
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:51

Vervelend! Ik had bij aflevering geen laadpas, ondanks herhaaldelijk verzoeken dit zsm. te regelen omdat ik van collega EV rijders had vernomen dat dit vaak fout ging. En toch weer verkeerd gegaan... Heeft blijkbaar te maken met wanneer ze de auto op kenteken zetten en dit doorgeven aan (in mijn geval Alphabet) aangezien de pas op kenteken staat. Kreeg wel netjes de laadpas van de dealer mee waarmee ik overal onbeperkt kon laden op hun kosten. Misschien kun je dat nog regelen?

Anderzijds wilde Eneco bij mij 6 maanden voor aflevering al de laadpaal plaatsen! Vond ik een beetje gortig, dus dat heb ik weten in te korten naar 3 maanden van te voren 8)7 .

Iets anders... Ik overweeg van werkgever te switchen. Dat betekent dat ik mijn Ioniq moet inleveren aangezien ik niet meer aanspraak kan maken op een leaseauto (en laadpaal |:( ). Nu wil ik elektrisch rijden niet opgeven, maar ik heb ook geen 33-37K op de plank liggen voor nieuwe Ioniq. Ik overweeg een 2e hands Outlander PHEV vanwege de ruimte (2 kids met kinderzitjes + kinderwagen etc.) en mogelijkheid tot deels elektrisch te rijden tot de aanschafsubsidie in 2021 er is. Wat is nu het elektrische bereik van de Outlander uit 2013-2014? Die worden namelijk massaal 2e hands aangeboden voor een goede prijs 8) .

Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-10 06:56
[overbodig] Kofferbak M3 was al genoemd.

[ Voor 96% gewijzigd door UniMatrix op 31-01-2019 12:31 ]

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:27

greatgonzo

schit-te-rend!

Pierz schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:53:
[...]

De samenwerking met Bosch is de ontwikkeling die vandaag nieuws is. Dit is voor het ‘connected’ gedeelte van de auto. Dus ontgrendelen via app door huurders bijvoorbeeld.

Dus het lijstje met bedrijven waarmee Sono motors samenwerkt is nu:

Continental (aandrijflijn)
Elring Klinger (batterij)
Bosch (connected)

Overigens is de prijs bijgesteld naar 25500.
was in eerste instantie fan... maar de prijs ging van 20.000, naar 25000, naar 25000. Zal wel eindigen rondom de 30.000. En dan zou ik toch meer vertrouwen hebben in de VW Neo, alhoewel ik de Sion erg ruim vond bij de proefrit.

Zal waarschijnlijk toch een tweede auto worden voor ons over een jaar of 5...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tassadar32
@Stephanoff Ik rij een '14 Outlander PHEV. Nu 144k op de teller en altijd veel geladen. Bereik met nieuwe accu was 52km, daar is nu nog zo'n 39km van over. Voor kinderzitjes, kinderwagens een aanverwanten is het overigens een fijne auto. Alles gaat er makkelijk in. Let op dat de versies met halflederen stoelen nepleer hebben wat zeer snel slijt en scheurt. Navigatie was op de '14 waardeloos (kaarten uit 2012) dus die heb ik niet genomen. Al vaker gemeld maar op benzine is het niet echt een zuinige auto, kan ook haast niet anders met het formaat. De AWD en torque vectoring is uitmuntend.

Kleine toevoegingen: Standkachel = elektrische kachel bij de Outlander. Geen standkachel is alleen opwarmen met warmte uit de benzinemotor en die springt dan altijd direct aan (waardoor je zelfs met volle accu op benzine aan het rijden bent). Niet zo erg als je langere stukken rijd maar voor korte ritjes betekent het in de kou zitten of onnodig benzine gebruiken. Ik heb geen standkachel en heb daar dus dagelijks spijt van. Dakraam betekent een klein beetje hoofdruimte inleveren, heb ik dus niet genomen. Als je er eentje hebt met de grijze mistlampen (puisten) kan je voor een klein bedrag de mistlampkapjes van de volgende versie kopen (mat zwart met een zilver randje) en erop zetten, ziet er mijns inziens een stuk beter uit (heb ik ook gedaan). Antenne is redelijk makkelijk te vervangen door een vin zodat je die er niet af hoeft te draaien in de wasstraat. Kijk er overigens niet raar van op als er mos/algen groeien in de achterlichten, dit is een veelvoorkomend euvel. Maakt de auto extra groen zullen we maar zeggen :P.

[ Voor 46% gewijzigd door Tassadar32 op 31-01-2019 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:42
Vandaag voor het eerst de e-golf aan de granny charger gehangen. Op kantoor nog geen laadpaal, er is wel 1 aangevraagd dus in de tussentijd granny chargen. Hij komt wel straks overeen met het opgegeven 12km per uur. 09:15 begonnen met laden met nog 84km actieradius. Nu 4 uur later zit hij op 132km. 48km in 4 uur tijd is precies 12km/h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
Khayma schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:17:
Vandaag voor het eerst de e-golf aan de granny charger gehangen. Op kantoor nog geen laadpaal, er is wel 1 aangevraagd dus in de tussentijd granny chargen. Hij komt wel straks overeen met het opgegeven 12km per uur. 09:15 begonnen met laden met nog 84km actieradius. Nu 4 uur later zit hij op 132km. 48km in 4 uur tijd is precies 12km/h
Gelukkig duurt een volledige werkdag al snel 8 uur excl pauzes :-)

Ik granny nog steeds op m'n werk, maar zelfs bij ijzige kou vertrek ik nog altijd met een volle accu, mocht ik leeg aankomen.

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
JayPe schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:27:
[...]

Gelukkig duurt een volledige werkdag al snel 8 uur excl pauzes :-)

Ik granny nog steeds op m'n werk, maar zelfs bij ijzige kou vertrek ik nog altijd met een volle accu, mocht ik leeg aankomen.
Precies. Hij staat toch stil, dan maar aan de laden. Of zoals onze grote vriend altijd zegt AlwaysBeCharging :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• henri055
Ik heb zojuist mijn Ioniq opgehaald. Vlak voor ophalen lag de laadpas in de bus. Net op tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
greatgonzo schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:32:
[...]

was in eerste instantie fan... maar de prijs ging van 20.000, naar 25000, naar 25000. Zal wel eindigen rondom de 30.000. En dan zou ik toch meer vertrouwen hebben in de VW Neo, alhoewel ik de Sion erg ruim vond bij de proefrit.

Zal waarschijnlijk toch een tweede auto worden voor ons over een jaar of 5...
Ik ga er van uit dat de 25k prijs gehandhaafd blijft. De batterij prijs was een onzekere factor, maar de prijzen van andere onderdelen zijn veel minder volatiel.

Ik twijfel tussen een nieuwe Sion en 2ehands Ioniq. Is het extra comfort van de Ioniq doorslaggevend (LKAS vind ik een belangrijk voordeel), of de voordelen van de Sion: vehicle to anything charging, solar, makkelijk zelf sleutelen aan de auto (hobby van me). En hij is ruimer dan de Ioniq natuurlijk.

Ik verwacht dat de Neo flink duurder zal zijn dan de Sion.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:43
Sinds afgelopen dinsdag mag ik mijzelf ook tot de EV rijders rekenen :) Ik heb gekozen voor een Huyndai Ioniq comfort. Ik reed hiervoor in een Skoda Fabia 3 cilinder diesel, en dan is zo'n EV wel zalig! Ongelooflijk stil en behoorlijk meer pit.

Vanmorgen direct maar even een kwartiertje bij FastNed geladen. Ging mooi vlot! Even wat mail doorlezen en ik kon zo weer verder.

Ik heb een Konnwei KW902 OBD adapter via AliExpress besteld en hiermee kan ik alle waarden van de auto prima uitlezen via Torque Pro.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Gister een brief in de bus van de RDW:
Geachte heer/mevrouw,

Er is gebleken dat er onjuiste gegevens in het kentekenregister staan voor uw voertuig met kenteken XXXXXX. Ik pas het item nominaal continu maximumvermogen (P.2) aan van 0 kW naar 100kW. En ik pas de waarde van CO2 uitstoot gecombineerd (V.7) aan van 0 g/km naar 141 g/km.
Prima dat ze het vermogen aanpassen (100kW is juist, was ook raar dat dat in eerste instantie fout stond). Maar hoe ze er op komen dat een Elektrische Golf 141g/km aan CO2 uit stoot is mij totaal onduidelijk.

Is hier iemand dit iets dergelijks eerder meegemaakt heeft?

Op de achterkant van de brief staat dat je bezwaar kan maken door een brief te sturen naar eoa Postbus in Zoetermeer. Ja echt een BRIEF, geen email of telefoontje ofzo :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
De RDW heeft toch gewoon een telefoonnummer? Daar zou ik eerst eens heen bellen en kijken hoe ver je komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

pposthoorn schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:08:
Maar hoe ze er op komen dat een Elektrische Golf 141g/km aan CO2 uit stoot is mij totaal onduidelijk.
Welke stroomleverancier heb je? ;)

Maar raar verhaal zeg, straks triggert die CO2 waarde weer allerhande andere systemen.. Dus zou er maar snel werk van maken met een brief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:27:
[...]

Welke stroomleverancier heb je? ;)

Maar raar verhaal zeg, straks triggert die CO2 waarde weer allerhande andere systemen.. Dus zou er maar snel werk van maken met een brief.
Greenchoice maar kan thuis niet laden dus dat zal t niet zijn :+

Ja er staat in de brief dat "de wijziging geen invloed heeft op de wegenbelasting", maar zal je net zien dat er straks toch weer ergens anders een vlaggetje omhoog gegaan is en ze doodleuk een rekening gaan sturen. Idd zaak om dit snel te fixen, zo eerst maar eens bellen.

EDIT:
RDW gebeld: "Ja foutje, er is al een excuusbrief onderweg. Er wordt niks gewijzigd."

Valt weer mee :)

[ Voor 8% gewijzigd door pposthoorn op 01-02-2019 14:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-10 12:57

mux

99% efficient!

Nou, vandaag weer kennis gemaakt met de uitstekende laadinfrastructuur in Noord-Holland :) (not)

In Schagen moesten we bij het gemeentehuis zijn, en zagen we op de kaart dat het gemeentehuis een gratis laadpaal zou moeten hebben. Goed, om heel eerlijk te zijn wist ik al dat de gemeente een vloot e-golfs had aangeschaft en waarschijnlijk hun laadpalen wel privé had gezet, maar dan zal toch minstens één van de palen nog wel openbaar zijn? Nope, alles op nummerbord. Right.

Vervolgens moesten we in Nieuwe Niedorp zijn. Een week geleden waren we in veel kleinere gehuchten in de omgeving, en daar stond altijd wel een laadpaal ergens. Niedorp: helemaal niks in de wijde omtrek. Holy shit.

Dit alles is geen showstopper uiteraard, het is meer zoiets van: wow, er zijn echt nog plekken waar het nog niet remotely goed geregeld is. Als je als gemeente besluit het goede voorbeeld te nemen en elektrische auto's gaat kopen... zet dan ook een zootje publieke laadpalen neer! En als zelfs een gehucht als Stompetoren of Abbekerk een setje laadpalen kan hebben, dan is het een beetje beschamend dat de verhoudingsgewijze metropool Nieuwe Niedorp er geen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
Ik zou er gewoon staan en dan het gemeentehuis in lopen om te vragen hoe je die paal kan starten. En dan kijken hoe ze reageren.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Stefanovic45 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:19:
Sinds afgelopen dinsdag mag ik mijzelf ook tot de EV rijders rekenen :) Ik heb gekozen voor een Huyndai Ioniq comfort.
Lekkere wagen, en ruim (ten opzichte van de Zoe die ik rijd). Lekker veel knoppen, etc. Ik ben zeer gecharmeerd van deze auto. Heb je al een beetje geëxperimenteerd welk bereik je haalt?

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri055
TucanoItaly schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 22:11:
Lekkere wagen, en ruim (ten opzichte van de Zoe die ik rijd). Lekker veel knoppen, etc. Ik ben zeer gecharmeerd van deze auto. Heb je al een beetje geëxperimenteerd welk bereik je haalt?
Ik heb de mijne ook gisteren opgehaald. Heel veel knoppen inderdaad.
Over het bereik valt nog weinig te zeggen. Toen ik vanmiddag vertrok vanaf mijn werk gaf het bereik 200km aan. 65 voornamelijk snelwegkilometers later had ik nog 125km. Dus 75km verbruikt op 65km. Dat maakt 65/75*200=173km.
Aan de andere kant geeft de tripmeter 18,5kWh/100km aan. 28/18*100=155,5km.
De waarheid zal er wel tussen liggen.

Nu ik 'm zo op de oprit heb staan is ie een stuk groter dan ik had verwacht. Bijna net zo groot als de Octavia die ik hiervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innova58
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:28
GAEvakYD schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:12:
Hier is de twijfel nu toch toegeslagen. Ik heb een order op de Kia e-niro staan met levering mei 2019. Nu de leverdatums van de Tesla Model 3 zo positief uitpakken begin ik toch weer te twijfelen of ik toch niet zou switchen. Een collega van mij wil de e-niro wel overnemen want die staat zelf pas voor eind 2019 op de rol.

Ik vanmiddag gebeld met tesla duiven, eerst 24 minuten in de wachtrij gestaan en uiteindelijk gevraagd of de model 3 in de showroom staat. Daarop krijg ik een positieve bevestiging dus eerder van het werk gegaan. Kom ik in Duiven aan vol verwachting, blijk dat de model 3 weg is naar Eindhoven voor een demo. Pffffff. Wel leuk en goed ontvangen verder en een afspraak voor een proefrit gemaakt voor volgende week woensdag in Apeldoorn. Blijkbaar hebben ze van woensdag tm zaterdag een model 3 proef event.

Grootste reden waarom ik toch de model 3 overweeg is:
-grotere range en zuiniger
-beter laadnetwerk. Naast reguliere snelladers ook supercharters
-sneller (3 fasen) kunnen laden thuis en onderweg.
-Jarenlange EV ervaring en meer technische snufjes

Ik moet de auto wel echt proefrijden omdat ik 2m03 lang ben en me afvraag of ik in die auto pas met voldoende ruimte overlaten voor mijn kids achter me.

Levering bevestigd op nog steeds maart met uitloop naar april, dus dat hebben ze wel op orde.
Je moet de model 3 echt eerst bekijken. Ik zat in precies dezelfde situatie als jij. In december van e-niro naar Model 3 geswitched. Deze week voor het eerst de model 3 gezien in Amsterdam. Het minimalistische interieur is echt niks en de stoel vond ik ook niet lekker zitten. Daarnaast is het niet echt een geschikte auto voor mensen met kinderen. Naast de onhandige sedan kofferbak lijkt alles in de auto gewoon kwetsbaar. De deurhendels, de manier van deuren openen, lompe achterdeuren.

Enfin, je zal het zelf moeten constateren.

Ik ben erg benieuwd wat je mening is nadat je de auto hebt gezien. De punten die jij opsomt kloppen allemaal. Op papier is het een ideale EV los van het prijsverschil met de Niro. Maar vorm en functie is niet ideaal. Niet voor iedereen in ieder geval. Succes met je keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
henri055 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 22:33:
[...]

Ik heb de mijne ook gisteren opgehaald. Heel veel knoppen inderdaad.
Over het bereik valt nog weinig te zeggen. Toen ik vanmiddag vertrok vanaf mijn werk gaf het bereik 200km aan. 65 voornamelijk snelwegkilometers later had ik nog 125km. Dus 75km verbruikt op 65km. Dat maakt 65/75*200=173km.
Aan de andere kant geeft de tripmeter 18,5kWh/100km aan. 28/18*100=155,5km.
De waarheid zal er wel tussen liggen.

Nu ik 'm zo op de oprit heb staan is ie een stuk groter dan ik had verwacht. Bijna net zo groot als de Octavia die ik hiervoor had.
Wel rekening houden dat je hem niet tot 0km kan rijden. Je moet altijd wel 20km overhouden dus dan zal je actieradius nog kleiner zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
innova58 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 00:08:
[...]

Je moet de model 3 echt eerst bekijken. Ik zat in precies dezelfde situatie als jij. In december van e-niro naar Model 3 geswitched. Deze week voor het eerst de model 3 gezien in Amsterdam. Het minimalistische interieur is echt niks en de stoel vond ik ook niet lekker zitten. Daarnaast is het niet echt een geschikte auto voor mensen met kinderen. Naast de onhandige sedan kofferbak lijkt alles in de auto gewoon kwetsbaar. De deurhendels, de manier van deuren openen, lompe achterdeuren.

Ik ben erg benieuwd wat je mening is nadat je de auto hebt gezien. De punten die jij opsomt kloppen allemaal. Op papier is het een ideale EV los van het prijsverschil met de Niro. Maar vorm en functie is niet ideaal. Niet voor iedereen in ieder geval. Succes met je keus.
Oei, dank voor de toevoeging. Die deurhendels had ik ook ergens op een Youtube review gezien, dat die erg goedkoop en kwetsbaar zijn. Ik heb woensdag de proefrit staan en dan ga ik al deze punten nog eens goed zelf bekijken. Ik moet wel echt overtuigd worden dat de model 3 een betere auto is dan de e-niro en de 100 euro netto bijtelling waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
@innova58 @GAEvakYD Ik heb in Duiven even flink aan de externe deurhendels lopen sjorren maar die zijn een stuk degelijker dan ze ogen. De deurhendels/knoppen in het interieur zijn niet echt foolproof inderdaad. Zithouding voorin vond ik uitstekend, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Achterin wat minder maar ik rij zelden met mensen achterin dus dat is voor mij niet zo belangrijk. De sedan kofferbak neem ik voor lief, ik heb nu een Outlander dus dat zal zeker nog wel een keer gaan tegenvallen. Het minimalistische interieur en gebrek aan binnacle vind ik alleen maar fijn, ik heb liever de snelheidsmeter naast het stuur ivm mijn lengte (ook persoonlijk natuurlijk). Het belangrijkste is dat ik er op veel punten op voorruit ga:
50km E range -> 500+ km range
9 sec 0-100 -> 5 sec
3,7kw laden -> 11kw
alleen cruise control -> Autopilot
Veel betere wegligging
Driver profiles
Voorverwarmen/koelen
Panoramadak
Ingebouwde dashcam
OTA updates

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
Tassadar32 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 10:58:
@innova58 @GAEvakYD Ik heb in Duiven even flink aan de externe deurhendels lopen sjorren maar die zijn een stuk degelijker dan ze ogen. De deurhendels/knoppen in het interieur zijn niet echt foolproof inderdaad. Zithouding voorin vond ik uitstekend, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Achterin wat minder maar ik rij zelden met mensen achterin dus dat is voor mij niet zo belangrijk. De sedan kofferbak neem ik voor lief, ik heb nu een Outlander dus dat zal zeker nog wel een keer gaan tegenvallen. Het minimalistische interieur en gebrek aan binnacle vind ik alleen maar fijn, ik heb liever de snelheidsmeter naast het stuur ivm mijn lengte (ook persoonlijk natuurlijk). Het belangrijkste is dat ik er op veel punten op voorruit ga:
50km E range -> 500+ km range
9 sec 0-100 -> 5 sec
3,7kw laden -> 11kw
alleen cruise control -> Autopilot
Veel betere wegligging
Driver profiles
Voorverwarmen/koelen
Panoramadak
Ingebouwde dashcam
OTA updates
Natuurlijk is die op veel punten beter, is ook 20K duurder (met paar opties).
Als ik veel afstanden zou rijden zou het een model 3 worden. Dat doe ik niet dus voldoen de Niro en Kona prima (laad 1x per week, 7,4kw).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

henri055 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 22:33:
Nu ik 'm zo op de oprit heb staan is ie een stuk groter dan ik had verwacht.
Ja, je krijgt veel auto voor het geld. Het toont aan dat Hyundai een voortrekkersrol op EV-gebied speelt.

Fucking leuke bak, man. Ik ben jaloers :+

[ Voor 9% gewijzigd door TucanoItaly op 02-02-2019 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

innova58 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 00:08:
[...]

Filmpje?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:43
TucanoItaly schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 22:11:
[...]

Ik rijd de auto nog te kort om daar iets over te zrggen, de GOM moet zich nog aanpassen aan mijn rijstijl. De eerste ritten zaten gemiddeld op zon 14.5 kWh per 100 kilometer dus dan zou je net onder de 200 uitkomen. Dat klopt ook wel met het percentage dat ik over houd. Een retourtje werk is 110 kilometer en ik had nog 46 en 48 % over als ik weer thuis was
TucanoItaly schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 11:44:
[...]

Ja, je krijgt veel auto voor het geld. Het toont aan dat Hyundai een voortrekkersrol op EV-gebied speelt.

Fucking leuke bak, man. Ik ben jaloers :+
Zeker weten! De Ioniq biedt nog steeds erg veel auto voor het geld dat die moest kosten. De range is niet speciaal maar door de hoge efficiëntie en opties die er standaard opzitten is het een erg complete auto.

[ Voor 27% gewijzigd door Stefanovic45 op 02-02-2019 12:29 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:09

3_s

Folies om zuiniger te rijden

Als dat klopt, wil ik er zo eentje :9 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:31

Crazy D

I think we should take a look.

Tassadar32 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 10:58:
Het belangrijkste is dat ik er op veel punten op voorruit ga:
Maar je vergelijkt een vrachtwagen met een sportwagen. Er is niet 1 van de 2 beter, hooguit in een bepaalde use case :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Use case is een, dan wat wil je zelf graag rijden (en dat praten mensen dan altijd goed met features.... ik ook hoor en is compleet onzin).

Maar auto's worden verkocht op basis van angst-prikkels en dat werkt erg goed.

[ Voor 22% gewijzigd door prettig op 02-02-2019 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ik reageerde vooral op "vooruit gaan", ik zou het een achteruit gang vinden. Veel minder ruimte, veel lager (moeten bukken om in te stappen, brrrrrr). Dus als je dat vooruitgang vind heb je in de verkeerde auto gereden die jaren ervoor :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Lage instap vind ik niet erg. Minder ruimte ook niet. Het feit dat ik met de Outlander overal doorheen kan baggeren ga ik misschien missen maar verder is de Outlander inderdaad misschien niet de juiste keuze geweest. In 2014 was de keuze echter Outlander of Ampera als je plug-in wilde leasen die echt 50km elektrisch kan rijden. De Ampera vond ik onhandig qua achterbank, kofferbak en ik kon er gewoon niet lekker in zitten. De Auris die ik voor de Outlander had was nog ruimer dan de Ampera. Eigenlijk had ik op dat moment een Auris met 50km elektrische range gewild, dat was perfect geweest. Met de Model 3 zit ik dus dichterbij wat ik eigenlijk wil rijden (en misschien blijkt de 3 nog wel een stuk beter bij me te passen). Wil niet zeggen dat ik de Outlander niet waardeer, het is een prima auto, maar niet echt mijn ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomas123
Autovisie bevestigd 120kw laden aan een 175kw Fastned station.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-10 14:00
Net een proefrit van 15 minuten achter de rug met de Tesla Model 3 :*)
Ama?

Overigs, nieuwtje dat voor velen interessant kan zijn. De MR versie is beschikbaar vanaf mei in Europa

[ Voor 40% gewijzigd door bottom line op 02-02-2019 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:57

databeestje

Von PrutsHausen

mux schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:46:
Nou, vandaag weer kennis gemaakt met de uitstekende laadinfrastructuur in Noord-Holland :) (not)

In Schagen moesten we bij het gemeentehuis zijn, en zagen we op de kaart dat het gemeentehuis een gratis laadpaal zou moeten hebben. Goed, om heel eerlijk te zijn wist ik al dat de gemeente een vloot e-golfs had aangeschaft en waarschijnlijk hun laadpalen wel privé had gezet, maar dan zal toch minstens één van de palen nog wel openbaar zijn? Nope, alles op nummerbord. Right.
Op een klein stukje zit tegenover het station een dubbele paal, en iets verder weg op het seperate parkeerterrein naast het centrum ook een pitpoint dubbel.

Naast het gemeentehuis zit wel een publieke paal, de laatste keer stond daar een plugin en een motor te laden, beiden vol.

De gratis paal naast het makado is geruimd in verband met de verbouwing, geen idee of deze nog terug gaat komen, dat was een enkele ev box met drukknop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

bottom line schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 18:11:
Overigs, nieuwtje dat voor velen interessant kan zijn. De MR versie is beschikbaar vanaf mei in Europa
Cool! Hoop van harte dat die goed gaat verkopen hier, de LR lijkt vooralsnog te duur om een verkooptopper te worden. Benieuwd hoeveel goedkoper de MR gaat worden, zal dan wel snel bekend worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Ama?
Wat viel tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN3
  • Laatst online: 16-10 07:10

SN3

Belg

een artikel uit onze Vlaamse pers dat ik toch met jullie wil delen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3cJr0jh.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yolWodJ.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
Mm, geen idee. Niets naar mijn insziens. Kan je ergens hinten in welke richting je iets zoekt/wilt weten?
Had een goede vriend en mijn vader meegenomen. Dan ook nog eens de verkoper, dus we zaten met 4'en in de auto. Allemaal 1m85 achtig. Iedereen zat erg comfortabel, en meer als plaats genoeg.
Spotify, voice control, TuneIN voor internetradio. Ik weet nu niet of er DAB+ inzat, maar met internetradio is de nood wel minder groot.
CCS (ja het was een Europees model die overgevlogen is voor de proefritten. Vond het wel een ervaring om als een van de eerste in een rijdende model 3 te zitten, in Europa :9 ).
Was wel gewoon in de standaard supercharger gestoken. Niet gevraagd hoe dat kon trouwens, zag ik pas in het weggaan.

Acceleratie was maf. Zelfs in comfy mode. Baanvastheid / grip echt buitengewoon goed. Kleine wegen gedaan, met 90* bochten, waar eender welke andere auto gewoon met zijn achterste was uitgebroken.
Allemaal dankzij de 4wd, dus 2wd gaat minder grip hebben. Soepel, veilig en gewoon een oase van rust.
Mogelijkheid trouwens tot het plaatsen van dakrails. De amerikaanse modellen hebben pijltjes bovenaan om aan te geven waar je ze moet plaatsen. De modellen die hun ter beschikking hadden, hebben dit momenteel niet, maar denk wel dat dit ook gaat lukken.

Misschien wat ik jammer vindt is dat je D,P,N,R moet bedienen met een hendel. Ik haat dat. Maar zo behoud je wel je clean look, en enkel aan je stuur de niet touchscreen gerelateerd stuff.

Verkoper wist er ook echt veel van. Toffe kerel.

Oh wat gaat Tesla hier de automerken pijn doen

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri055
bottom line schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:36:
Allemaal dankzij de 4wd, dus 2wd gaat minder grip hebben.
Voor de normale consument zonder Max Verstappen aspiraties zal de 2wd prima voldoen lijkt me.
Oh wat gaat Tesla hier de automerken pijn doen
Beetje concurrentie is prima. Één en ander hangt ook af van de prijs. Misschien gaan andere merken in een ander prijssegment zitten. Voor elk segment is er vraag.

@bottom line Ik ben benieuwd wat de model 3 mr in Nederland gaat kosten.

[ Voor 7% gewijzigd door henri055 op 02-02-2019 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
henri055 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:06:
[...]

@bottom line Ik ben benieuwd wat de model 3 mr in Nederland gaat kosten.
Prijs is onbekend.
Hij gokte een €8000 lager. Prijskaartje dus van €50.000. Maar denk dat we daarvoor nog een paar maand moeten wachten voor bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri055
€50K + €5K voor autopilot voor een auto met 62kWh batterij met 418km bereik. Tsja daar zal wel markt voor zijn. Zit tussen de Leaf en de Kona aan de onderzijde van de (fatsoenlijke range)markt en de iPace, e-tron en dure Tesla's aan de bovenkant in.
De Kona heeft bijna dezelfde range (402km) maar de Tesla heeft voor €15K meer een veel betere autopilot, is groter, veel luxer, 3-fasen laden en toegang tot Tesla laden.
Zoals ik al zei: mooi dat er concurrentie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
1: Kona heeft meer bereik dan 402 km (449 km).
2: Lees de kritieken op AP eens, en concludeer dan dat die helemaal niet zo goed als sommigen denken.
3: LKAS en LFA zijn echt niet heel veel slechter dan AP, heck, zelfs de VW T-roc die ik als voorloper (helaas) heb is al helemaal niet zo beroerd.
4: Daar heb je gedeeltelijk een punt: 3 fase laden. Voor wat betreft Tesla laden: ga eens kijken hoe druk dat nu al is in sommige regio's en verheug je dan op de meute M3's die er bij komt...
5: De SEC's zijn nu al (zwaar) overbelast, probeer eens te bellen. Uurtje wachten voordat je iemand aan de lijn krijgt is normaal.
6: Probeer eens reserve onderdelen te krijgen als er iets kapot is aan een Tesla. Half jaartje wachten is normaal (voor auto's van 100-160 keuro).
7: Build kwaliteit laat ook nogal eens te wensen over. Goto 5: | Goto 6.

Nee, het leven voor Tesla eigenaren kan heel zonnig zijn als hij het gewoon goed doet, maar ook heel, heel vervelend als dat niet zo is. Helaas zijn er nogal wat eigenaren in categorie 2. Je zal er maar bij horen...

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-10 11:09
Ama?

Leuk!

Hoe waren de ruitenwissers? Heb je die ook sneller en aan/uit gezet via het touchscreen?

Hadden ze dit al opgelost? YouTube: Tesla Model 3 trunk design flaw

Heb je cruisecontrol snelheid e.d. instellen ook getest via het touchscreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
orillion schreef op zondag 3 februari 2019 @ 07:42:
[...]

Leuk!

Hoe waren de ruitenwissers? Heb je die ook sneller en aan/uit gezet via het touchscreen?

Hadden ze dit al opgelost? YouTube: Tesla Model 3 trunk design flaw

Heb je cruisecontrol snelheid e.d. instellen ook getest via het touchscreen?
1. Niet sneller. Het was wel aan het regenen, maar de ruitenwissers deden het goed zonder dat ik iets moest doen.
2. Weet ik van die 'fout'. Heb koffer ook niet open gedaan, maar denk van niet
3. Niet via touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
henri055 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 23:39:
€50K + €5K voor autopilot voor een auto met 62kWh batterij met 418km bereik. Tsja daar zal wel markt voor zijn. Zit tussen de Leaf en de Kona aan de onderzijde van de (fatsoenlijke range)markt en de iPace, e-tron en dure Tesla's aan de bovenkant in.
De Kona heeft bijna dezelfde range (402km) maar de Tesla heeft voor €15K meer een veel betere autopilot, is groter, veel luxer, 3-fasen laden en toegang tot Tesla laden.
Zoals ik al zei: mooi dat er concurrentie is.
449km bereik kona en niro ook zo iets...... niro is groter/zelfde maatje.

Zoals al genoemd, quality/service (auto 4 maanden weg.....ask Bjorn !).
--> voor mij was en is dat nog steeds de voornaamste reden waarom geen Tesla. Ze lossen het op maar kost me gewoon tijd (en ergernis), geen tijd voor die onzin.

Autopilot: vindt dat echt behoorlijk over-hyped en duur.
Als je veel km's maakt en niet altijd in de file staat, prima.
Maar file doet de kona/niro ook, LFA met ACC is prima voor de meeste ritten.

Sneller laden, nogmaals als je veel km's maakt is dat handig.
Maar eerlijk, ze hebben "nog"steeds een voorsprong met hun superchargers (maar dat wordt nu wel langzaam ingelopen).

Veel luxer..... smaak, want ik vindt hem kaal (niet iedereen wil een plank met een ipad).

Maar 50K voor een Model 3 (kaal), dat wordt een concurrent voor Kona/Niro. Huidige LR is meer concurrent voor de eigen model S.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
prettig schreef op zondag 3 februari 2019 @ 10:12:
[...]

Maar eerlijk, ze hebben "nog"steeds een voorsprong met hun superchargers (maar dat wordt nu wel langzaam ingelopen).
Wel héél langzaam dan. Als ik in mijn woonplaats wil snelladen, dan moet ik maar hopen dat die dingen beschikbaar zijn en het überhaupt al doen. Gisteren ook weer: In Eindhoven bij Van der Valk een laadpauze gemaakt. Van de 3 Allego snelladers zijn er twee defect. Beide HPC's doen het niet, de triple charger doet het wel én was gelukkig beschikbaar (vorige week was ie ook stuk). Dan sta je dus te laden met uitzicht op de Tesla superchargers, waar er gewoon een stuk of 15 van staan. Dat is het mooie van de M3; je hebt de superchargers en daarnaast kun je nog eens kiezen uit de normale CCS snalladers.

[ Voor 4% gewijzigd door Marc O. op 03-02-2019 11:15 ]

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJTP
Ama?

Ik vond dat Autoweek het treffend beschreef rondom die bediening: sommige mensen zullen dat scherm heerlijk vinden werken, maar op hogere snelheid worden touchscreens toch lastiger, en je ogen zijn toch net wat langer van de weg. Hoe heb jij dat ervaren?

I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-10 19:31
Vraagje. Ik heb op 10 januari een mail ontvangen van Telekom Ladestrom dat vanwege de overweldigende vraag ze extra laadpassen moesten laten maken en dat ik dus nog even geduld moest hebben. Nu 3 weken later heb ik nog geen kaart gezien.

Zijn er mensen die na de 'heb nog even geduld mail' al wel hun kaart hebben ontvangen? Of wacht iedereen nog op zijn of haar kaart?

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16
Marc O. schreef op zondag 3 februari 2019 @ 11:14:
[...]
Tesla superchargers, waar er gewoon een stuk of 15 van staan.
Maar is dit zo'n groot verschil dan? Ik zou niet eens 1 Tesla charger weten te zitten (Let er ook niet op), Fastnet zit toch overal?

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
assje schreef op zondag 3 februari 2019 @ 12:02:
Maar is dit zo'n groot verschil dan? Ik zou niet eens 1 Tesla charger weten te zitten (Let er ook niet op), Fastnet zit toch overal?
In NL zijn ze vaak te vinden bij Van der Valk-vestigingen. De grootste is Badhoevedorp met 32 stalls.
https://www.tesla.com/nl_...percharger&name=Nederland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
WilliamGeluk schreef op zondag 3 februari 2019 @ 11:54:
Vraagje. Ik heb op 10 januari een mail ontvangen van Telekom Ladestrom dat vanwege de overweldigende vraag ze extra laadpassen moesten laten maken en dat ik dus nog even geduld moest hebben. Nu 3 weken later heb ik nog geen kaart gezien.

Zijn er mensen die na de 'heb nog even geduld mail' al wel hun kaart hebben ontvangen? Of wacht iedereen nog op zijn of haar kaart?
Ik heb donderdag een mail gestuurd naar ze met de vraag waar de laadkaart bleef.Dit was het antwoord.

Hallo evtje

Du kannst Dir sicher vorstellen, dass bei dem überwältigenden Kundenansturm zu Beginn des Telekom Ladestromes es einige Zeit in Anspruch nimmt, alle Ladepakete zu versenden. Hierfür bitten wir Dich um dein Verständnis.

Ich habe Deine Ladekarte nun versendet, du kannst bis zum Erhalt auch mit der App deine Ladevorgänge durchführen.

Viele Grüße
Jenny von Deinem Telekom Ladestrom Team

Dus ik ga er van uit dat hij deze week binnen komt .

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
HJTP schreef op zondag 3 februari 2019 @ 11:54:
[...]

Ik vond dat Autoweek het treffend beschreef rondom die bediening: sommige mensen zullen dat scherm heerlijk vinden werken, maar op hogere snelheid worden touchscreens toch lastiger, en je ogen zijn toch net wat langer van de weg. Hoe heb jij dat ervaren?
Klopt. Als je echt iets wilt aanpassen, moet je je aan de kant zetten of trager rijden
Of je zet autopilot even aan.
Maar daarvoor heb je ook voicecontrol. Voor het bellen, navigeren, muziek etc. Voor instellingen jammer genoeg niet.

Ik ben zelf niet echt bezig geweest met het scherm tijdens het rijden. Verandering van comfy naar sport bv. wel. Maar instellingen zoals dit verander je ook gewoon meestal pas voor het een rood licht etc.. Niet terwijl je rijdt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JayPe
@WilliamGeluk Laadpassen topic: [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen

Daar is deze vraag ook voorbij gekomen: Telekom is nogal overvraagd geloof ik. Don't underestimate the power of laadpastop10.nl ;-) 😂 mad props @Hachy

Ik heb trouwens, zonder verdere navraag dus óók een mail gehad dat de passen vertraagd zijn door de grotere respons. En nog geen pas ontvangen.

Tot die tijd: Maingau ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door JayPe op 03-02-2019 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
assje schreef op zondag 3 februari 2019 @ 12:02:
[...]

In Nederland is het wel oké, maar met bereik van 400 km maak ik mij meer zorgen buiten de landsgrenzen. Superchargers zitten trouwens altijd op goedkope locaties in de buurt van een afrit (net als de Tango zeg maar), maar Fastned zit echt langs de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJTP
bottom line schreef op zondag 3 februari 2019 @ 13:57:
[...]

Klopt. Als je echt iets wilt aanpassen, moet je je aan de kant zetten of trager rijden
Of je zet autopilot even aan.
Maar daarvoor heb je ook voicecontrol. Voor het bellen, navigeren, muziek etc. Voor instellingen jammer genoeg niet.

Ik ben zelf niet echt bezig geweest met het scherm tijdens het rijden. Verandering van comfy naar sport bv. wel. Maar instellingen zoals dit verander je ook gewoon meestal pas voor het een rood licht etc.. Niet terwijl je rijdt.
Maar dan heb je het inderdaad over instellingen die je überhaupt niet zo vaak gebruikt, maar standaard-dingen als volume, muziek, navigatie, temperatuur, ..., dat zit toch ook allemaal in het scherm?

Als de voice control goed zou zijn, zou dat wel een optie zijn voor een deel daarvan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Volume zit natuurlijk gewoon op het stuur, muziek bedien ik in hoofdzakelijk via het stuur, navigatie hoor je niet te bedienen tijdens het rijden en temperatuur gaat via climate control. Hoe vaak pas je dat aan?

In mijn Clio zit ik nooit “aan de knoppen” en bedien vrijwel alles vanaf het stuur. Het enige wat ik op het (waardeloze) navigatiescherm doe is hem uitzetten. Oh en de radio veranderen als vrouwlief heeft gereden.

Geef mij maar een functie om de scherm uit te zetten met alleen de meeste basic info. (Ingestelde) snelheid en status van AP.

[ Voor 49% gewijzigd door Deveon op 03-02-2019 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mca2
  • Laatst online: 14-10 21:32
nannoe schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:52:
[...]
Met Adaptive CC aan deed de Jaguar pas echt rare sprongen. Voor 1 km/u versnellen pakten de twee elektromotoren instant zo'n 50-70 kW, ipv geleidelijk. Pas in off-road/sneeuwmodus met lowgrip expliciet aangezet deed hij wat stappen terug. Een bak van 2300 kg, AWD, met 22 tot 24 inch wielen (aero-optie voor de wielen is er zelfs niet), banden van 25 cm breed, totaal niet ontworpen voor EV, met een rechte grill, met inefficiente elektromotoren, en extreem hoog op z'n wielen staand (stand om te verlagen is énkel voor het instappen, wut?! 8)7 ) ... Tja.
ACC van de Jag is redelijk lomp en erg aan:uit :(

En als je luchtvering hebt, dan zakt de auto iets omlaag bij ~90kmu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
@Deveon Musk had al gehint dat er een "dark mode" aankomt die niet-essentiële info weglaat en het scherm zo donker mogelijk maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:22
JayPe schreef op zondag 3 februari 2019 @ 13:58:
@WilliamGeluk Laadpassen topic: [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen

Daar is deze vraag ook voorbij gekomen: Telekom is nogal overvraagd geloof ik. Don't underestimate the power of laadpastop10.nl ;-) 😂 mad props @Hachy

Ik heb trouwens, zonder verdere navraag dus óók een mail gehad dat de passen vertraagd zijn door de grotere respons. En nog geen pas ontvangen.

Tot die tijd: Maingau ;-)
Mijne was er vrijdag. In een hele mooie enveloppe, Met de tekst, Vorsicht, hochspannung. Laadpas (Pas dus, geen paal, damn you autocorrect), zat er in met een parkeerkaart om aan de geven hoe lang je nog gaat laden. Ik ben er blij mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JayPe
haaibaa2 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 19:42:
[...]

Mijne was er vrijdag. In een hele mooie enveloppe, Met de tekst, Vorsicht, hochspannung. Laadpaal zat er in met een parkeerkaarten om aan de geven hoe lang je nog gaat laden. Ik ben er blij mee.
Koel.

Heel een laadpaal in een envelop!

Hoop dat die van mij dan ook zo aan komt! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:22
JayPe schreef op zondag 3 februari 2019 @ 21:05:
[...]

Koel.

Heel een laadpaal in een envelop!

Hoop dat die van mij dan ook zo aan komt! :+
En aangepast, alleen een laadpas natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

prettig schreef op zondag 3 februari 2019 @ 10:12:
449km bereik kona en niro ook zo iets...... niro is groter/zelfde maatje.
(...)
Maar 50K voor een Model 3 (kaal), dat wordt een concurrent voor Kona/Niro.
Elon Musk zei een paar maanden terug iets in de trent van: "als we nu een US$ 35k Model 3 zouden uitbrengen, dan lijden we daar verlies op". In euro's is dat 31k, en met BTW is dat 37k (huidige koers, alles naar boven afgerond).

Als ik er over nadenk, vind ik dit toch wel een gek verhaal. Waarom kan Hyundai nu, op dit moment, een auto van 39k aanbieden? En Tesla moet er verlies op lijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@TucanoItaly wie zegt dat het een vetpot voor Hyundai is? Misschien zijn het wel compliance auto’s om aan de gemiddelde CO2 emissie te voldoen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
TucanoItaly schreef op maandag 4 februari 2019 @ 09:31:
[...]

Elon Musk zei een paar maanden terug iets in de trent van: "als we nu een US$ 35k Model 3 zouden uitbrengen, dan lijden we daar verlies op". In euro's is dat 31k, en met BTW is dat 37k (huidige koers, alles naar boven afgerond).

Als ik er over nadenk, vind ik dit toch wel een gek verhaal. Waarom kan Hyundai nu, op dit moment, een auto van 39k aanbieden? En Tesla moet er verlies op lijden?
Omdat hun batterijen 3fase kunnen laden?
Omdat ze standaard 8 camera's + 12 sonar + 1 radar hebben, al dan niet geactiveerd?
Omdat de powertrain beter reageert, optrekt naar 100 in 5,6seconden alsook 209km/uur kan halen? Wie weet hoeveel deze powertrain kost ivm die van Huyndai?

Er kunnen zoveel redenen zijn, waarvan wij de kostprijs niet weten en waar Huyndai op bespaart om dit mogelijk te maken.
Hyundai kan inderdaad ook nog van hun benzinemodellen genoeg winst pakken, maar op de elektrische modellen amper iets.
Terwijl Tesla enkel elektrisch gaat, dus daar moet het financieel verhaaltje wel kloppen. En de 10.000 model S verkopen kunnen niet een eventueel verlies op 200.000 auto's goedmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
[...]

Je vergelijkt een Hyundai met een Tesla? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Ja, dat is heel fout: een kale Tesla vergelijken met een volledig uitgeruste Hyundai (met goede bouwkwaliteit). :P ;)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:31

knakworst

Get more sats!

Despite the relative success of the Kona, Hyundai does not make a profit on EVs, as is the case for most of its competitors. “We make money in Europe, but as all other manufacturers, we have the challenge that we don’t make money on EVs,” Schmid said. "The scale is not there."
Hyundai zegt "we don't make money on EVs". Lees: Hyundai maakt per verkochte EV verlies. Puur vanwege imago wordt deze geproduceerd. Daarom moet je er zo lang op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:44

Fioravanti

Fioravantastisch!

[...]

Die 35k (37k),lijkt me voor ons belastinglandje sowieso een utopie. Belastingvoordelen worden al teruggeschroefd. Hij zal bij ons ongetwijfeld duurder worden dan bijvoorbeeld bij onze oosterburen.

Daarnaast denk ik dat Tesla meer recente investeringen heeft welke ze relatief snel terug moeten verdienen. Hyundai is al wat langer bezig, rustiger investeringklimaat en al langer reserves kunnen opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
[...]
Omdat ze hem met een ICE ook vanaf 21.5k kunnen leveren. Dus hebben ze een goede 18k voor de elektrische aandrijflijn en de uitgebreide uitvoering. Even veel te kort door de bocht en geen rekening gehouden met CO2 tax, ICE aandrijflijn die niet meer nodig is en winstmarge.
knakworst schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:26:
[...]

Hyundai zegt "we don't make money on EVs". Lees: Hyundai maakt per verkochte EV verlies. Puur vanwege imago wordt deze geproduceerd. Daarom moet je er zo lang op wachten.
Waarom lukt het Tesla dan wél om winst te maken door op grote schaal te produceren? Zelfs Nissan red het volgens mij niet om 6000 Leafs per week te produceren (corrigeer me als iemand het beter weet, ik kan de cijfers nergens terugvinden en ben erg benieuwd).

[ Voor 33% gewijzigd door Deveon op 04-02-2019 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Khayma schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:19:
[...]

Je vergelijkt een Hyundai met een Tesla? 8)7
Preciezer gezegd; ik vergelijk de Hyundai Kona met de Tesla Model 3 standard range.

Lijkt me toch niet zo heel raar. Ik vergelijk geen 1 liter Kia Picanto met een P100D, toch?
knakworst schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:26:
Hyundai zegt "we don't make money on EVs". Lees: Hyundai maakt per verkochte EV verlies.
Aha, dat verklaart inderdaad e.e.a. Ik vraag me af hoe dat met de Renault Zoe en andere EVs zit. Wellicht ben ik te achterdochtig, maar ik vraag me af of men echt vierkant achter het product staat als ze er verlies op maken.

[ Voor 53% gewijzigd door TucanoItaly op 04-02-2019 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Gaat overigens goed met de EV's in Hilversum. Reed vanochtend richting mediapark en zag in enkele minuten 2x S, 1x X, 3x i-Pace en een oude Leaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Altijd goed meer merken maakt het alleen beter niet slechter.

Hyundai is goed bezig met 2 modelen in de markt.

Zelf ook erg tevreden met de nissan leaf 2.0 super auto. Geen tesla maar top voor zijn prijs.

Zelf denk ik dat tesla naar de top doorschiet met ev autos zeker met de Y die er aan komt. Maar dat de traditionele auto bedrijven veel moeten doen om echt de overstap te maken van 98% ICE naar 80% EV een grote stap en ze moeten echt eigen plaformen maken voor EV's om succesvol te zijn. Nu op de zoe / leaf na allemaal omgebouwde benzine autos.

Denk dat nissan en renault geen verlies maken op de EV omdat ze een EV platform hebben ipv omgebouwde auto's. Dan kan je pas echt besparen.

maar goed in korea hebben ze al issues bij hyundai de werkers daar zijn niet te vreden omdat de EV minder werk plekken betekend. omdat veel minder werk nodig om deze in elkaar te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:27

greatgonzo

schit-te-rend!

misschien heeft iemand van jullie een glazen bol :)

Ik ben een excelblad aan het maken met alle mogelijke opties t.a.v onze persoonlijke situatie voor de nieuwe auto. Ik zou graag willen weten welke afschrijving ik ongeveer kan aanhouden voor EV's. Die is natuurlijk anders dan ICE's.

Wat heb ik gedaan? Catalogusprijzen opgezocht... en een algemene prijs op autotrack.
Dan zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1902/520854/4jXeySZp.jpg

Gevoelsmatig denk ik dat een 5-6 jaar oude EV nog 60% van de waarde heeft. Een ICE ongeveer 40%
Is dit reëel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
TucanoItaly schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:34:
[...]

Preciezer gezegd; ik vergelijk de Hyundai Kona met de Tesla Model 3 standard range.

Lijkt me toch niet zo heel raar. Ik vergelijk geen 1 liter Kia Picanto met een P100D, toch?

[...]

Aha, dat verklaart inderdaad e.e.a. Ik vraag me af hoe dat met de Renault Zoe en andere EVs zit. Wellicht ben ik te achterdochtig, maar ik vraag me af of men echt vierkant achter het product staat als ze er verlies op maken.
Tuurlijk staan alle automerken er nog niet achter.
Er is een reden waarom enkel Audi en Jaguar als westerse automerken een 'volwaardig' eerste elektrisch model hebben gelanceerd. Notabene eentje die pas begint vanaf €80.000. Kaal.

Hoe goedkoper automerken hun elektrische modellen maakt, hoe meer ze gaan concurreren met hun eigen brandstofmodellen (en maar in erg beperkte mate met Tesla itt wat bv. Porsche beweert met de Taycan).
En laat nu net de brandstofmodellen hetgene zijn waar ze slapend rijk van worden. En vraag me af hoe je het chassis/model van een brandstof model kan kopieren voor een elektrische auto. Dan focus je je ook niet echt.

Verhaaltjes van VW dat ze een model onder de 30.000 gaan produceren lach ik even weg als ze met zo'n standpunten afkomen. Ze vertelden in 2013 al dat ze marktleider gingen zijn in elektrische en hybride auto's in 2018 _/-\o_ LOL :z
Dan zorgen ze er wel voor dat de ID onder €30.000 er lelijk uitziet, zodat ze er amper last van hebben, Zelfde als de erg prijzige en lelijke BMW I3 (vind ik toch). En vertel me nu niet dat BMW geen mooie modellen kan bouwen :+

Het is gewoon dat ze merken dat ze marktaandeel en kennis verliezen aan merken die wel de stap durfden te zetten, dat ze ook zachtjes met en ommekeer beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Deveon schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:28:
Waarom lukt het Tesla dan wél om winst te maken door op grote schaal te produceren? Zelfs Nissan red het volgens mij niet om 6000 Leafs per week te produceren (corrigeer me als iemand het beter weet, ik kan de cijfers nergens terugvinden en ben erg benieuwd).
Omdat Tesla dat pas sinds kort lukt? Correct me if I'm wrong maar volgens mij maakt Tesla pas sinds 2e helft vorig jaar winst? Voor de andere fabrikanten is het wellicht een extra investering omdat ze ook nog steeds de ICE produceren (dus feitelijk 2 fabrieken nodig).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Laatst online: 12-10 15:05
Het zal vrees ik al eens voorgelegd zijn maar kan het niet zo snel vinden. Ik merk laatste tijd bij het zoeken naar palen dat zowel de Newmotion als Nuon app palen laten zien met beschikbaarheid die;

- achter een hek/slagboom) zitten (bij een bedrijf)
- of wel toegankelijk zijn van straatzijde maar waar laadpassen niet worden geaccepteerd (vermoedelijk omdat het bedrijf slechts enkele laadpassen van eigen medewerkers heeft toegestaan)

Zeker met een plugin hybrid moet je zo vaak mogelijk stekkeren als mogelijk maar overkomt mij nu vaak in een nieuw gebied/bestemming dat ik dan denk een goede paal te hebben gevonden (staat online en beschikbaar) maar door een van bovenstaande punten daar toch niet kan laden.. iemand tips..?

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-10 19:50
Banjy schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:00:
Het zal vrees ik al eens voorgelegd zijn maar kan het niet zo snel vinden. Ik merk laatste tijd bij het zoeken naar palen dat zowel de Newmotion als Nuon app palen laten zien met beschikbaarheid die;

- achter een hek/slagboom) zitten (bij een bedrijf)
- of wel toegankelijk zijn van straatzijde maar waar laadpassen niet worden geaccepteerd (vermoedelijk omdat het bedrijf slechts enkele laadpassen van eigen medewerkers heeft toegestaan)

Zeker met een plugin hybrid moet je zo vaak mogelijk stekkeren als mogelijk maar overkomt mij nu vaak in een nieuw gebied/bestemming dat ik dan denk een goede paal te hebben gevonden (staat online en beschikbaar) maar door een van bovenstaande punten daar toch niet kan laden.. iemand tips..?
Plugshare. Dat is voor mij nog altijd de meest betrouwbare app, welke ik naast de FastNed app gebruik.
Daar staan vaak ook foto's van de laders bij, zodat je kunt checken of ze wel op openbaar terrein staan.

Ik zoek meestal parkeergarages of -terreinen op met laders in plaats van woonwijken.

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Crazy D schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:00:
[...]

Omdat Tesla dat pas sinds kort lukt? Correct me if I'm wrong maar volgens mij maakt Tesla pas sinds 2e helft vorig jaar winst? Voor de andere fabrikanten is het wellicht een extra investering omdat ze ook nog steeds de ICE produceren (dus feitelijk 2 fabrieken nodig).
Het lijkt mij dat bestaande spelers juist in het voordeel zijn. Zij hebben de fabriek, assemblege apparatuur, personeel, (grotendeels de) kennis en financiering al voordat ze ermee beginnen. Tesla heeft dat stapje voor stapje moeten opbouwen.

Daarnaast heeft Kia/Hyundai wel meer als 2 fabrieken hoor ;) en één extra als je al 10-15 hebt is een stuk makkelijker als wanneer je er slechts één of zelfs geen hebt.

Als Tesla de fabriek in Fremont niet had overgenomen als koopje waren ze echt nog niet zo ver geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@Crazy D Tesla als geheel bedrijf is alleen maar winstgevend omdat ze niet meer het idiote tempo aan ontwikkeling willen handhaven. Het is voor Tesla momenteel belangrijk om schulden af te betalen en een betere liquide positie op te bouwen. Als je ieder model los van elkaar bekijkt zijn de Roadster, S en X al lang winstgevend. Alle winst daaruit is echter gegaan naar het ontwikkelen en bouwen van het volgende model en investeringen in het verlieslijdende supercharger netwerk.

@greatgonzo Prijsontwikkeling is niet statisch. Hou er rekening mee dat als de omslag naar EV komt binnen de levensduur van je volgende auto dat een ICE misschien wel dramatisch waarde kan verliezen tov een EV.

@Banjy Helaas is het korte bereik van een PHEV nog te vaak een nadeel. Gelukkig heb je benzine/diesel backup en kom je niet stil te staan. Ik probeer ook altijd overal op te laden, maar soms lukt het gewoon echt niet. Ik voorzie dat ik met mijn Model 3 minder problemen zal hebben omdat het vinden van een laadpaal opeens een stuk minder vaak hoeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Tassadar32 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:04:
@Crazy D Tesla als geheel bedrijf is alleen maar winstgevend omdat ze niet meer het idiote tempo aan ontwikkeling willen handhaven. Het is voor Tesla momenteel belangrijk om schulden af te betalen en een betere liquide positie op te bouwen. Als je ieder model los van elkaar bekijkt zijn de Roadster, S en X al lang winstgevend. Alle winst daaruit is echter gegaan naar het ontwikkelen en bouwen van het volgende model en investeringen in het verlieslijdende supercharger netwerk.
Vergis je niet in hoeveel ze ook hebben moeten afschrijven op SolarCity. Zonder dat fiasco hadden ze er vele malen beter voor gestaan.

Oa hier wordt erover geschreven: https://seekingalpha.com/...olar-shenanigans-continue

[ Voor 6% gewijzigd door Nefiorim op 04-02-2019 13:13 ]

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeZZiN schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:17:Nu op de zoe / leaf na allemaal omgebouwde benzine autos.
Volgens mij is (naast Tesla) alleen de BMW i3 als een echte EV vanaf de grond opgebouwd. De Zoe is in wezen gewoon een Clio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
De Zoë lijkt niet eens op de Clio, dan eerder de Twingo (hoog, korte motorkap).
Pagina: 1 ... 51 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.