Nu sinds woensdag mijn eGolf in bezit.
Mijn bevindingen:
-Rijdt heerlijk soepel, stil en snel. Blijft leuk in een EV als je het gaspedaal in trapt en gelijk al je torque hebt :-) Ik reed hiervoor ook al een Golf VII maar dan bezine. Dit stuurt gewoon net zo lekker, en je hebt nooit het gevoel dat je auto 300kg zwaarder is.
-Nog totaal geen range problemen. Huis - > Werk is ook maar 45km en ik kan op werk laden. Daarnaast rijd ik vooral op 100km/u snelweg met trajectcontrole, dus ik rijd zo goed als nooit harder dan 100km/u.
Perfect weer gehad natuurlijk ook voor een EV de afgelopen dagen. Gemiddeld verbruik is nu dan ook 13.1 kwh/100km, volgens volkswagen (ik weet niet met hoeveel korrels zou ik dat moet nemen, het benzine verbruik werd in de vorige golf ook erg optimistisch geschat)
-Fast charge nog niet geprobeerd, dus dat moet ik nog eens gaan testen.
Luxe problemen ;-)
-Vallende blaadjes die bij de ruitenwissers blijven liggen hoor je nu 'klapperen' omdat de rest van de auto zo stil is...
-Achteruit rijden gaat wel erg soepel, zelfs iets te snel, zal wel even wennen zijn...
-De regeneratie stand (D1,2,3 of

wordt niet onthouden...moet je steeds opnieuw instellen als je de auto weer start.
-Volkswagen apps zijn momenteel nog zeer matig. Al werkt car-net meestal wel oke.
-Mijn eGolf heeft helaas geen start-knop ik moet nog steeds het contactslot gebruiken.
Vragen aan gebruikers:
-Weet iemand hoe ik makkelijk kan zien in de auto of ik een warmtepomp heb?
-Kan ik ook ergens het daadwerkelijk percentage van de batterij zien? Overal wordt alleen de (geschatte) actieradius getoond.
Voor de duidelijkheid, ik heb mijn eGolf niet zelf samen kunnen stellen. Ik heb een standaard model gekozen dus vandaar dat sommige dingen voor mij een verassing zijn ;-)
[
Voor 4% gewijzigd door
DjMark op 15-10-2018 10:38
]