Je salaris is aan een te lage kant. Helemaal als je straks certificeringen hebt gehaald. Leuk dat je werkgever aangeeft dat ze een boek vergoeden maar alleen met een boek kom je er niet. Ik mag aannemen dat je thuis geen server(s) hebt staan waarmee je volwaardig kan prutsen. Ook daar mag een werkgever voor zorgen alleen veel werkgevers beseffen dat niet.BroWohsEdis schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:00:
Salaris prima, werk vaak repetitief. Helaas vrijwel geen tijd voor trainingen onder werktijd wegens te weinig mensen, is dit bij meerdere werkgevers zo?
Laat staan dat je de materialen tot je beschikking hebt. De detacheerders zeggen vaak "koop maar een boek en studeer in je vrije tijd". Maar hoe zit het dan met hardware software om mee te oefenen? Met alleen een boek kom je er niet. Ik heb thuis geen hardware staan waarmee ik kan prutsen. Een installatie van Linux kan prima want dat vraagt niet zoveel. Ik moest ooit van een werkgever de MCSE private cloud halen waarmee je dus een private cloud omgeving kon opbouwen. Je moest dan sowieso 8 á 9 Microsoft producten installeren en configureren. Ik heb daar de hardware niet voor en dat ga ik ook niet aanschaffen. Laat een werkgever daar maar voor zorgen. Je snapt al dat ik dat niet hebben kunnen halen.Hahn schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:41:
[...]
@jongetje z'n punt is dat je cursussen en leren, net zoals vakantie, ook in moet plannen. En dus niet in je eigen tijd, maar tijdens werktijd. Als dat niet mag van jouw werkgever, dan is je werkgever blijkbaar niet héél geïnteresseerd in goed geschoold personeel, en moet je je misschien afvragen hoe lang je daar wilt blijven werken.
Mijn vorige werkgever wilde ook dat ik de hele Citrix traject ging doen omdat daar zoveel vraag naar was. Wederom heb ik daar de hardware niet voor en een proeflicentie is maar een maand geldig. De baas had nog wel over het optuigen van een oefenomgeving door interne personeel op kantoor maar daar is nooit iets van terecht gekomen want iedereen had het zogenaamd te druk en omdat ik in de detacheertak zat kreeg ik geen toegang tot hun Citrix/cloud omgeving.
[ Voor 17% gewijzigd door HSG op 02-06-2021 09:13 ]