Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:43

Grvy

Bot

Ardana schreef op zondag 6 juni 2021 @ 17:48:
[...]

Even een vraag: wat bedoel je hiermee?
Lijkt mij evident toch? En nee, dat heeft niks te maken met 'transfobie' zoals ze het graag wilt lezen.

Alles is een meme, iedereen is een boomer en als je een andere mening hebt ben je 40+ wit en privileged.
Alles wat nu dus 'trending' is om te roepen. :F

Wat betreft de relevantie heeft het te maken met de soft skills, dat soort denkbeelden druipt door in hoe je communiceert of je gedraagt en dat is waar het hier over ging.

Andere mensen zijn 'incompetent' dat denk je en onbewust gedraag je daar dan naar. Vervolgens ga je achterop qua werk ondanks hoe technisch geweldig je bent en zit je vast een lage loon en is iedereen die meer verdient iemand die dat niet waard is. (extern zoeken.)

[ Voor 35% gewijzigd door Grvy op 06-06-2021 17:52 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2023 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamusTi
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-06-2021
Hoi hoi,

Even een vraagje!

Mijn naam is Sam, ik ben 23 jaar oud en ik ben net afgestudeerd voor mijn HBO-ICT (IT Service Management) opleiding.
Ik heb mijn afstudeeropdracht uitgevoerd bij mijn werkgever waarbij ik al 3,5 jaar (parttime) in dienst ben.

In totaal heb ik al 5 jaar werkervaring, echter wel parttime. Volgende week heb ik een afspraak met mijn werkgever staan om een nieuw contract bespreken, voor 40 uur i.p.v. het 0-uren contract wat ik nu heb.

Ik heb echter totaal geen idee wat ik qua loon en arbeidsvoorwaarden moet vragen. Ik zit momenteel op 12,50 euro per uur en ik word iedere 4 weken uit betaald.

Heeft iemand een idee wat ik ongeveer kan vragen?
Ik zal mij voornamelijk bezig gaan houden met systeembeheer, procesmanagement en projectmanagement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02:45
Je zit nu op 2175 per maand. Mag je imho minimaal 2500 van maken. Per maand. Per 4 weken zal dat iets lager liggen. Voor 4 weken is dat 2308 euro. Ik zou hem hoger inzetten, 2350. Je kan ook inzetten op 2-2,5 euro per uur verhoging. Kom je nog beter uit.

Alles onder de 2400 zou ik afwijzen. Dan kan je beter in de markt gaan shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:55

Koekfabriek

King Billy on the wall

SamusTi schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:33:
Hoi hoi,

Even een vraagje!

Mijn naam is Sam, ik ben 23 jaar oud en ik ben net afgestudeerd voor mijn HBO-ICT (IT Service Management) opleiding.
Ik heb mijn afstudeeropdracht uitgevoerd bij mijn werkgever waarbij ik al 3,5 jaar (parttime) in dienst ben.

In totaal heb ik al 5 jaar werkervaring, echter wel parttime. Volgende week heb ik een afspraak met mijn werkgever staan om een nieuw contract bespreken, voor 40 uur i.p.v. het 0-uren contract wat ik nu heb.

Ik heb echter totaal geen idee wat ik qua loon en arbeidsvoorwaarden moet vragen. Ik zit momenteel op 12,50 euro per uur en ik word iedere 4 weken uit betaald.

Ik zal mij voornamelijk bezig gaan houden met systeembeheer, procesmanagement en projectmanagement.
Moeilijk te zeggen zonder dat duidelijk is wat er naast de primaire voorwaarden er secundair en tertair wordt aangeboden.

HBO startsalaris ligt volgens mij zo rond de 2500 euro met uitschieters naar boven en beneden. Daarnaast speelt studierichting, sector en regio nog een rol.

Kijk gewoon eens rustig dit topic door en probeer zo een beter beeld te krijgen. Neem ook mee wat voor jou verder van belang is (bijv. groei, extra opleidingen of een lease auto).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:23
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 07-06-2021 14:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01
bartbh schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:06:
Na @hello_moto ook van mijn kant een nieuwe update uit de civiele sector. Heb afgelopen week mijn baan opgezegd en ga binnenkort aan de slag bij een andere aannemer. Ik verhuis daarmee van de wegenbouw/infra naar de "waterkant".

***members only***

[/mo]

Al met zo beter tevreden over het geheel. Salaris gaat vooruit, pensioen is iets minder. Daarnaast wel een lease-auto erbij.
Update vanuit de Civiele hoek! Deze zomer ga ik bij een andere werkgever aan de slag.
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SamusTi
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-06-2021
Ik doe hetzelfde werk als mijn collega's, ik zou zelfs kunnen zeggen dat ik meer verantwoording heb dan de meesten, dus zeker geen stagiair werkzaamheden.

Mijn werkgever is een MSP, de bedoeling is dat ik vast bij een klant kom te zitten en daar de automatisering ga aansturen. Ik zal in deze rol 2 van mijn (helpdesk)collega's aansturen die ook op locatie zitten bij deze klant, vanuit een coördinerende rol (tickets en klanttevredenheid monitoren, werk inplannen en 2/3e lijn tickets oppakken).

Daarnaast zal ik ook veel bezig zijn met procesmanagement en o.a. stukjes ITIL, ISO doorvoeren in het beheer. En ook projectmanagement uitvoeren bij toekomstige implementaties van nieuwe software en systemen.

Mijn collega's (MBO-opgeleid) verdienen tussen de 2200 en 3300 euro per maand. Ik zal straks de eerste HBO-er zijn die indienst is.

Ik zat zelf te denken aan 2800 tot 3000 euro per maand, maar totaal geen idee of dit realistisch is.
Standaard 25 vakantiedagen, geen 13e maand en overuren worden uitbetaald in 150%
Geen lease auto en 0,19 cent per kilometer, maar er is maar 10 min reistijd voor mij.

Hopelijk schetst dit een beter beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
SamusTi schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:13:
Ik doe hetzelfde werk als mijn collega's, ik zou zelfs kunnen zeggen dat ik meer verantwoording heb dan de meesten, dus zeker geen stagiair werkzaamheden.
Klinkt herkenbaar. Andere branche, maar ik stond in mijn eerste jaar ook de problemen en gaten van mijn seniors dicht te lopen. Daar ga je niet voor gewaardeerd worden, dat blijft zo.
Mijn collega's (MBO-opgeleid) verdienen tussen de 2200 en 3300 euro per maand. Ik zal straks de eerste HBO-er zijn die indienst is.
Doe je dan ook werk op HBO niveau of doe je exact hetzelfde? Want iemand kan wel MBO opgeleid zijn, maar als die wel gewoon op HBO niveau functioneert. Of als jij op MBO niveau functioneert.
Ik zat zelf te denken aan 2800 tot 3000 euro per maand, maar totaal geen idee of dit realistisch is.
Standaard 25 vakantiedagen, geen 13e maand en overuren worden uitbetaald in 150%
Geen lease auto en 0,19 cent per kilometer, maar er is maar 10 min reistijd voor mij.
3K na 1 jaar willen we allemaal wel en alhoewel, als je de inflatie mee gaat rekenen van de afgelopen 20 jaar, je daar inmiddels wel op zou moeten zitten, ga je dat denk ik niet krijgen. Je kan het erop inzetten, maar wees erop voorbereid dat men richting de 2500-2600 max wil gaan. @Paprika zegt wel wat zinnigs, je kan wat gaan benchmarken bij andere werkgevers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 19:05
[...]

Mijn werkgever is een MSP, de bedoeling is dat ik vast bij een klant kom te zitten en daar de automatisering ga aansturen. Ik zal in deze rol 2 van mijn (helpdesk)collega's aansturen die ook op locatie zitten bij deze klant, vanuit een coördinerende rol (tickets en klanttevredenheid monitoren, werk inplannen en 2/3e lijn tickets oppakken).

Daarnaast zal ik ook veel bezig zijn met procesmanagement en o.a. stukjes ITIL, ISO doorvoeren in het beheer. En ook projectmanagement uitvoeren bij toekomstige implementaties van nieuwe software en systemen.

Sowieso gaan benchmarken inderdaad, minimaal bij één ander bedrijf solliciteren zodat je weet waar je aan toe bent. In mijn ervaring zien werkgevers stagiaires die blijven hangen als goedkope krachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-08 21:50
[...]

Let wel op dat als je het salaris krijgt dat je in gedachten hebt en dezelfde functie/werkzaamheden als je collega's hebt, niet je salaris aan hun te vermelden als ze ernaar vragen. Er zijn mensen die niet blij worden als ze het horen voor jouw leeftijd, ondanks je een HBO diploma hebt die het ondersteundt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Erazher schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:39:
[...]
Let wel op dat als je het salaris krijgt dat je in gedachten hebt en dezelfde functie/werkzaamheden als je collega's hebt, niet je salaris aan hun te vermelden als ze ernaar vragen. Er zijn mensen die niet blij worden als ze het horen voor jouw leeftijd, ondanks je een HBO diploma hebt die het ondersteundt.
Dat is echt zó Nederlands.

Het hangt van het bedrijf af of je het wel of niet kunt delen met je collega's en een beetje manager weet daar prima mee om te gaan. (Want er is een goede reden dat iemand bedrag X of Y verdient.)

Plus, hij heeft het ook aan zijn collega's gevraagd. Waarom zou hij dan opeens geheimzinnig moeten doen over zijn eigen aanbod?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 23:50

Zenix

BOE!

Bij mijn vorige werkgever was er een nieuw roosterpakket, zat alleen een bug in, je kon van iedereen de schaal zien (maar niet de trede) dat gaf wel wat blikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19:37
[...]
Dit lijkt me voor een werkgever niet zo raar qua waarde. Je werkt daar al jaren (parttime) dus je bent echt een stuk productiever dan een willekeurige afstudeerder.
Het feit dat je dan meer gaat verdienen dan sommige collegas lijkt me ook niet zo'n probleem aangezien je een hogere opleiding hebt. Maargoed, ik ken jouw werkgever niet dus dit is puur speculatie. Ik vindt het niet raar om dit te vragen in ieder geval.
Daarnaast zou ik ook gewoon gaan solliciteren, dat geeft je weer andere perspectieven zodat het onderhandelen een stuk makkelijker voelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:20
Zenix schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:54:
Bij mijn vorige werkgever was er een nieuw roosterpakket, zat alleen een bug in, je kon van iedereen de schaal zien (maar niet de trede) dat gaf wel wat blikken ;)
Bij de overheid wordt er continue over schalen gesproken. Toen ik daar was ingehuurd werd aan mij als externe zelfs gevraagd in welke schaal ik zat bij mijn werkgever. Toen ik zei dat mijn werkgever geen schalen heeft maar ik krijg wat ik waard ben stonden ze me raar aan te kijken :*)

Waarom zou je daar moeilijk over doen, ik ben ook eerlijk geweest tegen een collega toen ik bij een groot bedrijf werkte. Vervolgens was hij verontwaardigd dat hij minder dan mij verdiende (wel in dezelfde schaal), toen heb ik ook gezegd dat ik hem precies heb verteld wat ik verdiende dus dat ie dan beter had moeten onderhandelen. Al ben ik voorlopig wel even klaar met salarisschalen waar je in vast komt te zitten omdat je elk half jaar een nieuwe manager krijgt die het eerst een half jaar wilt aankijken en er dus uiteindelijk niets gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

jongetje schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:13:
[...]

Bij de overheid wordt er continue over schalen gesproken. Toen ik daar was ingehuurd werd aan mij als externe zelfs gevraagd in welke schaal ik zat bij mijn werkgever. Toen ik zei dat mijn werkgever geen schalen heeft maar ik krijg wat ik waard ben stonden ze me raar aan te kijken :*)
Ik weet het, werk zelf bij de Rijksoverheid :P Het gaat inderdaad vaak over schalen. Voordeel is wel dat het lekker transparant is en je ook kan zien wat je uiteindelijk kan gaan verdienen en dat je elk jaar een trede (soms twee) er bij krijgt tot je aan het einde van de schaal zit met daarbij nog wat CAO verhogingen. Tenzij je er echt helemaal niks van bakt, dan krijg je geen trede erbij, maar dat heb ik nog niet zien gebeuren. Gelukkig heb je een werkgever die geeft wat je waard bent. Veel werkgevers doen dat niet en dan is zo'n jaarlijkse trede erbij wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
jongetje schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:13:
[...]

Dat heb ik inderdaad ook ervaren. En ze zijn er allemaal van overtuigd dat de overheid zo fantastisch verdient. :+ Dan ben ik niet te beroerd om te vergelijken (ik ben inhuur vanuit bedrijfsleven). En als we 't salaris hebben gehad beginnen ze over 'maar we hebben zulke geweldige secundaire voordelen'. Ach, weetje, de overheid heeft veel zekerheid, dát is vooral het grote voordeel. En het is prima om er te werken, je verdient genoeg om van te leven. Maar die illusie dat het geweldig verdient hebben tot nu toe al mijn collega's hier gehad en ik snap nog steeds niet waarom.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
SmurfLink schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:56:
Dat heb ik inderdaad ook ervaren. En ze zijn er allemaal van overtuigd dat de overheid zo fantastisch verdient. :+ Dan ben ik niet te beroerd om te vergelijken (ik ben inhuur vanuit bedrijfsleven). En als we 't salaris hebben gehad beginnen ze over 'maar we hebben zulke geweldige secundaire voordelen'. Ach, weetje, de overheid heeft veel zekerheid, dát is vooral het grote voordeel. En het is prima om er te werken, je verdient genoeg om van te leven. Maar die illusie dat het geweldig verdient hebben tot nu toe al mijn collega's hier gehad en ik snap nog steeds niet waarom.
Omdat de startsalarissen meestal hoger liggen en je in veel takken van sport gegarandeerde stappen maakt, waar je in het bedrijfsleven nog wel eens om moet zeuren. En je wordt niet/nauwelijks afgerekend op blunders of fouten. Een meestal werkt men minder uren (36 tegen 40).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Zenix schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:54:
Bij mijn werkgever (10.000+) is sowieso de schaal te zien aan de hand van de functie, dus daar is weinig geheimzinnigs aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Pizza_Boom schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:06:
[...]
Omdat de startsalarissen meestal hoger liggen en je in veel takken van sport gegarandeerde stappen maakt, waar je in het bedrijfsleven nog wel eens om moet zeuren. En je wordt niet/nauwelijks afgerekend op blunders of fouten. Een meestal werkt men minder uren (36 tegen 40).
Tegelijkertijd is een leaseauto een uitzondering. :)

Qua afrekenen op fouten, heb een daar niet te rooskleurig beeld van. Ontslagrecht is ook al niet meer wat het was. (Het is veel soepeler geworden. Terecht.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Pizza_Boom schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:06:
[...]
Ik werk ook 36. ;) maar dat ze fouten kunnen maken is wel duidelijk ja. Zitten er een paar tussen, niemand weet wat ze eigenljik doen, zo incompetent als wat.. maarja, ontslaan is te ingewikkeld dus 't moet maar. Ik snap wel hoe blunders zoals bij de toeslagenaffaire kunnen gebeuren, het is een hele aparte mentaliteit bij (semi)overheidsbedrijven.

Maar oke, kort uitstapje naar de overheid daargelaten. Als ICTer zou ik toch liever beginnen bij het bedrijfsleven, dat verdient een stuk beter. Daarna is settlen bij de overheid dikke prima.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

SmurfLink schreef op maandag 7 juni 2021 @ 18:00:
[...]

Ik werk ook 36. ;) maar dat ze fouten kunnen maken is wel duidelijk ja. Zitten er een paar tussen, niemand weet wat ze eigenljik doen, zo incompetent als wat.. maarja, ontslaan is te ingewikkeld dus 't moet maar. Ik snap wel hoe blunders zoals bij de toeslagenaffaire kunnen gebeuren, het is een hele aparte mentaliteit bij (semi)overheidsbedrijven.

Maar oke, kort uitstapje naar de overheid daargelaten. Als ICTer zou ik toch liever beginnen bij het bedrijfsleven, dat verdient een stuk beter. Daarna is settlen bij de overheid dikke prima.
Ik denk het juist andersom beter is, starten bij de overheid en daarna naar het bedrijfsleven. De startsalarissen bij de semi(overheid) liggen over het algemeen hoger dan de startsalarissen die ik hier zie bij de bedrijven.
https://www.werkenvoorned...verheid/arbeidsvoorwaarde schaal 9-10 starten de meeste ICT'ers die een hbo opleiding hebben afgerond. En dan heb je nog de 13e maand (tegenwoordig IKB) en dat voor 36 uur. Als je dat dan gaat omrekenen naar het bedrijfsleven:
3.060 per maand als je de 13e maand meeneemt.
3.400 per maand als je het omzet van 36 naar 40 uur en de 13 maand meepakt.

Bedrijfsleven heeft natuurlijk andere voordelen, zoals bijvoorbeeld vaker een leaseauto. Maar een hoger bruto loon is wel een groot voordeel bij het aanschaffen van een huis in deze tijd. Daarnaast is het pensioen ook beter geregeld dan bij de meeste bedrijven.

Persoonlijk werk ik 38 uur, omdat ik 40 uur werk en daarbij 200 compensatieuren krijg en weer 100 verkoop :+ Maar ik kan er ook voor kiezen om 180 uur verlofuren bij te kopen en een sabbatical nemen. Qua pakket zijn er niet veel bedrijven die het beter doen.

Waarschijnlijk zal ik wel de stap maken na het bedrijfsleven over een paar jaar, wanneer de groei eruit is. Het grootste probleem is namelijk om de goede ICT'ers en seniors vast te houden, zodat je ze niet meer hoeft in te huren. Daar zal meer ruimte voor gemaakt moeten worden. Aan de andere kant, toen ik twee jaar geleden was gestart bij deze overheidsinstelling waren er een hoop oud inhuur die intern gingen werken, blijkbaar betalen ook niet altijd de bedrijven even goed en kan de overheid dan wel aantrekkelijk zijn.

Dat verhaal van minder competente ICT'ers herken ik helaas ook. Legacy is niet alleen de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:23
Hoi hoi,

Even een vraagje!

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:22
Hoi hoi,

Even een vraagje!

Ik zou lekker even niets voorstellen en ze een voorstel laten doen! Dat kan dan fors hoger uitpakken als ze evt je part time tijd meerekenen als werkervaring voor de schalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

unezra schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:48:
[...]

Dat is echt zó Nederlands.

Het hangt van het bedrijf af of je het wel of niet kunt delen met je collega's en een beetje manager weet daar prima mee om te gaan. (Want er is een goede reden dat iemand bedrag X of Y verdient.)

Plus, hij heeft het ook aan zijn collega's gevraagd. Waarom zou hij dan opeens geheimzinnig moeten doen over zijn eigen aanbod?
Helemaal mee eens, en als er geen goede reden is, dan zijn er wellicht mooie momenten om eens na te denken over een andere baan (of salarisverhoging).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Patox schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:30:
[...]

Ik zou lekker even niets voorstellen en ze een voorstel laten doen! Dat kan dan fors hoger uitpakken als ze evt je part time tijd meerekenen als werkervaring voor de schalen.
Dit, laat de partij zelf met een aanbod komen en als dit te veel onder je doel bedrag zit dan weet je al dat het niets gaat worden. Om deze reden is mijn eerste gesprek met een recruiter over het salaris. Ik heb eens 3 rondes gehad aan sollicitatie procedure, kwamen ze met een bedrag van 800 euro onder mijn toenmalige salaris voor een 40 uur dienstverband terwijl ik 32 uur werkte.

Heb toen aangegeven wat mijn richt salaris was en dat kon niet, zelfs de directeur verdiende dat bedrag niet. Bij verder navragen bleek dat ze het jaar ervoor ook geen bonus gehad hadden vanwege tegenvallende resultaten.

Lekker veel tijd verspild voor niets.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Members only:
init6 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:33:
[...]

Dit, laat de partij zelf met een aanbod komen en als dit te veel onder je doel bedrag zit dan weet je al dat het niets gaat worden. Om deze reden is mijn eerste gesprek met een recruiter over het salaris. Ik heb eens 3 rondes gehad aan sollicitatie procedure, kwamen ze met een bedrag van 800 euro onder mijn toenmalige salaris voor een 40 uur dienstverband terwijl ik 32 uur werkte.

Heb toen aangegeven wat mijn richt salaris was en dat kon niet, zelfs de directeur verdiende dat bedrag niet. Bij verder navragen bleek dat ze het jaar ervoor ook geen bonus gehad hadden vanwege tegenvallende resultaten.

Dat is de mazzel van een niche markt waar recruiters naar jou komen, dat bespaard enorm veel moeite gezien je gewoon de salarisrange vraagt. Geen range, geen eerste 15 minuten gesprekje.

Merk dat hier in Duitsland bijna niemand meer een sollicitatiebrief stuurt, CV (waar ze een foto op doen), thats it. Hoe is dat bij de mensen hier?

[ Voor 18% gewijzigd door GoldenSample op 08-06-2021 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmorkMidas
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-10-2023
GoldenSample schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:14:

Merk dat hier in Duitsland bijna niemand meer een sollicitatiebrief stuurt, CV (waar ze een foto op doen), thats it. Hoe is dat bij de mensen hier?
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Members only:

[ Voor 29% gewijzigd door Paprika op 09-06-2021 08:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:34
init6 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:33:
[...]

Zó herkenbaar. Indicatie arbeidsvoorwaarden is ook mijn eerste vraag. Als ze dat ontwijken, weet ik op voorhand dat het geen match gaat worden (en bedank ik). Ik ga niet eens bellen om kennis te maken. En ik ga zeker niet eerst alle rondes door om vervolgens een niet-passend voorstel te ontvangen. Been there.
[...]

Cv met foto en een motivatiebrief. Maar die brief is qua inhoud dermate generiek dat het eigenlijk inhoudelijk nauwelijks iets toevoegt. Is meer 'omdat het altijd zo geweest is' en vooral ook uit praktisch oogpunt: hij bevat de adressering met de vacaturehouder en referentie naar de vacature waar ik op reageer. Wel handig als het cv bij de juiste persoon terechtkomt.

[ Voor 24% gewijzigd door wheel op 09-06-2021 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klajslkjd
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-12-2023
Op basis van jullie reacties ben ik ook bij een tweede partij gaan solliciteren.
Nu wil ik voornamelijk op basis van de groei die ze aanbieden gaan kiezen. Waar zou ik bij groei op moeten letten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boswei
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:24
wheel schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:49:
[...]

Zó herkenbaar. Indicatie arbeidsvoorwaarden is ook mijn eerste vraag. Als ze dat ontwijken, weet ik op voorhand dat het geen match gaat worden (en bedank ik). Ik ga niet eerst alle rondes door om vervolgens een niet-passend voorstel te ontvangen. Been there.
Mijn ervaring is dat het soms een strategie is van een bedrijf om het salaris te ontwijken/ uit te stellen in de gesprekken (al zie je het steeds minder in de ict sector). Zodat het steeds moeilijker wordt om eruit te stappen. Ik heb dingen meegemaakt… Dus ik vraag echt nu wel vooraf een indicatie/ bandbreedte voordat ik mijn energie erin steek. En dan nog kom je soms voor rare verhalen te staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pizza_Boom
boswei schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:59:
[...]

Mijn ervaring is dat het soms een strategie is van een bedrijf om het salaris te ontwijken/ uit te stellen in de gesprekken (al zie je het steeds minder in de ict sector). Zodat het steeds moeilijker wordt om eruit te stappen. Ik heb dingen meegemaakt… Dus ik vraag echt nu wel vooraf een indicatie/ bandbreedte voordat ik mijn energie erin steek. En dan nog kom je soms voor rare verhalen te staan.
Zeggen dat je indicatie akkoord is en daar vervolgens een kleine 10% onder gaan zitten. En dan boos worden dat je ermee kapt na 3 gesprekken. 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
[...]

Hier idem, op welke vraag/voorstel vacature van een recruiter krijgen ze meteen de salarisrange indicatie vraag van mij. Precies om te voorkomen dat we elkaars tijd verdoen, terwijl aan het einde blijkt dat de range veel te laag is :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Dat is de mazzel van een niche markt waar recruiters naar jou komen, dat bespaard enorm veel moeite gezien je gewoon de salarisrange vraagt. Geen range, geen eerste 15 minuten gesprekje.
Dat is wat je wilt inderdaad. Toen ik in 2019 aan het zoeken was kwam ik bij paar bedrijven tegen dat ze zelf in eerste 5 minuten al om package-/salarisindicatie vroegen en dat beviel me wel en zelf toen ook gaan doen. Heeft mij inderdaad veel tijd bespaard toen, want van laag naar hoog gerekend scheelde slechtste en beste aanbod >55% (hoog naar laag dus <-35%). Zit inmiddels vaak aan andere kant van de tafel en probeer ook meteen in eerste gesprek indicatie uit kandidaten te krijgen.
Motivatie zie ik inderdaad ook vrijwel nooit meer. Zelf in 2019 überhaupt 0 sollicitaties zelf de deur uit gedaan. Eén interne recruiter die ik al kende zelf benaderd van partij waar ik 2017 ook was geweest en enthousiast over was, voor de rest gewoon gewacht tot ze naar mij kwamen. Dat werkte prima: stuk of 15 partijen binnen 2 weken, waarvan gros al na dag of 3.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wheel
[...]

Natuurlijk is na na zoveel moeite (motivatiebrief, kennismakingsgesprek, inhoudelijke gesprekken) zonde om je terug te moeten trekken bij een aanbod. Maar dat kan toch geen reden zijn om een slecht aanbod te accepteren? Misschien als je op de schopstoel zit, je ww-recht afloopt of je héél graag weg wilt dan wel héél graag daar wilt werken, maar in alle andere gevallen: no way.

"Daar vertellen we je graag alles over als het tot een aanbod komt" - 8)7
"Ja, het salaris is wat lager, maar een werkplek met uitzicht over het IJ" - :X
"Arbeidsvoorwaarden conform opleiding en ervaring" - :/

Zolang ik in de positie zit: géén indicatie, géén gesprekken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wheel
Pizza_Boom schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:06:
[...]
Zeggen dat je indicatie akkoord is en daar vervolgens een kleine 10% onder gaan zitten. En dan boos worden dat je ermee kapt na 3 gesprekken. 8)7 8)7
Pro tip: zorg dat je indicatie hoger ligt dan waar je op wilt eindigen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
wheel schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:15:
Pro tip: zorg dat je indicatie hoger ligt dan waar je op wilt eindigen.
Inderdaad. Als ik kijk naar indicaties en aanbiedingen lag eerste aanbod vaak rond 86-89% van indicatie en was dat nog wel omhoog te onderhandelen tot 92-95%. Lager had ik zelden, dan werd vaak meteen wel gezegd dat we er toch niet uit gingen komen. Hoger wel een paar keer, ook >100%. Dat was dan wel als ik al aantal aanbiedingen had liggen en dat ook meteen aangaf.

Ik hield als indicatie vaak 115% van wat ik minimaal wilde hebben aan, dan zit je met 87+% daarvan on target.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:34
Ik bekijk, puur uit interesse, nog wel eens een vacature via LinkedIn en ik erger mij er dan ook altijd aan dat er een waslijst met eisen wordt gesteld maar dat het aanbod lijstje altijd vrij summier is.

Marktconform salaris, goede secundaire arbeidsvoorwaarden, leuke collega's etc en het houd vaak wel op. Daar kun je bar weinig mee. Ik vermoed dan altijd dat ze een andere markt ter referentie hebben als ik zelf :P

Mocht ik ooit happen op een dergelijke vacature dan zou ik in gesprek 1 ook al graag een beeld willen hebben bij dat marktconforme aanbod.

Zo al wel eens een telefoontje van een recruiter snel afgehandeld. Klonk als een mooie senior functie waar ik naar toe kon groeien als medior zijnde, de salaris indicatie zat echter op junior niveau. Recruiter wilde nog wel navragen of er nog wat mogelijk was, maar zelf aangegeven ze het gat van minimaal 2.000 bruto vast niet gingen compenseren en dus maar vriendelijk bedankt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:10
B-Real schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:43:
Ik bekijk, puur uit interesse, nog wel eens een vacature via LinkedIn en ik erger mij er dan ook altijd aan dat er een waslijst met eisen wordt gesteld maar dat het aanbod lijstje altijd vrij summier is.

Marktconform salaris, goede secundaire arbeidsvoorwaarden, leuke collega's etc en het houd vaak wel op. Daar kun je bar weinig mee. Ik vermoed dan altijd dat ze een andere markt ter referentie hebben als ik zelf :P
Helemaal met je eens. Bedrijven mogen ook hun best doen om mensen binnen te halen en zichzelf te verkopen als bedrijf zijnde. Een voetbaltafel en jaarlijkse wintersport boeit mij werkelijk niets, maar vaak zijn het toch dingen op dat niveau waarmee ze onderscheidend proberen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
True, maar dat is ook wel heel lastig. Je wilt niet alles prijsgeven en vaak zegt het toch helemaal niks, omdat het heel sterk afhankelijk is van het profiel. Daarnaast zie ik ook steeds vaker vacatures per rol, maar los van anciënniteit. Perfecte fit op alle bullet points heb je toch vrijwel nooit en je moet altijd kijken wat iemand aan ervaring en kennis meebrengt, aan nieuwe business kan binnenhalen, groeipotentie, etc.

Zo'n vacature kan dan soms wel 2 volle grades breed zijn, maar er 3 overspannen (midden medior tot midden van grade boven senior). Dan kan verschil tussen onder- en bovenkant van bandbreedte gerust een factor 2 zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:34
Veel bedrijven kunnen wat dat betreft wel een voorbeeld nemen aan de (semi-)overheid, daar staat in de vacature doorgaans gewoon de loonschaal vermeld. Dan weet je in elk geval aan welke bandbreedte je kunt denken.

Ik ken maar één (klein) recruiterbureau welke wel standaard een indicatie van het bruto jaarsalaris geeft en de bijbehorende secundaire arbeidsvoorwaarden, maar dat is dan ook een partij die heel gericht opzoek gaat naar mensen. Dat is iets anders als een van de vele "schot met hagel" partijen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 18:01

page404

Website says no

Ik heb ooit in het eerste gesprek aangegeven dat ik ongeveer 5300€ bruto wilde verdienen. Ik heb toen nog 2 gesprekken gehad, oa met HR, en toen kwamen ze met een aanbod dat 2000€ lager lag. Echt WTF. Ik vraag me altijd af waar in het proces dit misgaat. Als je dit ziet als bedrijf dan ga je toch bij jezelf te rade? Of communiceert HR daar niet met de betreffende manager of zo?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asher-X
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-06 15:45
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pizza_Boom
@Asher-X Gewoon de vraag stellen waarom jouw collega, die door jou wordt begeleid (daaruit haal ik dat jij dus de kennisdrager bent van jullie 2), bijna 1000 euro hoger zit en of zij kunnen uitleggen welke competenties bij jou ontbreken/waarom dat zo is?
page404 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:07:
Ik heb ooit in het eerste gesprek aangegeven dat ik ongeveer 5300€ bruto wilde verdienen. Ik heb toen nog 2 gesprekken gehad, oa met HR, en toen kwamen ze met een aanbod dat 2000€ lager lag. Echt WTF. Ik vraag me altijd af waar in het proces dit misgaat. Als je dit ziet als bedrijf dan ga je toch bij jezelf te rade? Of communiceert HR daar niet met de betreffende manager of zo?
Nee joh, die denken dat je bluft en hebben 100.000 redenen waarom zij minder moeten betalen. Bijvoorbeeld dat ze in je moeten investeren, of dat de seniors minder verdienen, dat soort blabla.

[ Voor 4% gewijzigd door Pizza_Boom op 09-06-2021 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asher-X
@Pizza_Boom
Was vergeten te vermelden dat in het contract staat dat we niet over salaris mogen praten met collega's :+
Is volgens mij gebruikelijker in Duitsland dan in Nederland, maar zal het inderdaad nog eens aankaarten.. Dankjewel voor de tip!

[ Voor 41% gewijzigd door Asher-X op 09-06-2021 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Asher-X schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:22:
@Pizza_Boom
Was vergeten te vermelden dat in het contract staat dat we niet over salaris mogen praten met collega's :+
Is volgens mij gebruikelijker in Duitsland dan in Nederland, maar zal het inderdaad nog eens aankaarten.. Dankjewel voor de tip!
Ik kom met enige regelmaat in Duitsland en daar zitten ze gewoon bij het bier over hun salaris te praten. Eerste keer stond ik met mijn bek vol tanden: euhm, tsja, euhm, wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:26
@Asher-X wat zijn virtuele opties?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmorkMidas
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-10-2023
@VidaR-9

Als ik het mij goed herinner is het een bonusregeling afhankelijk van de waardestijging van de aandelen. Je bent zelf dus geen aandeelhouder, maar je krijg een bonus uitgekeerd over de stijging van de aandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asher-X
@SmorkMidas
@VidaR-9

Dit klopt min of meer, dit artikel legt het best goed uit: https://raue.com/en/news/...ies-with-virtual-options/

Een belangrijk detail is dat het niet jaarlijks wordt uitbetaald, enkel wanneer je het bedrijf verlaat (afhankelijk van de regeling), het bedrijf verkocht wordt of het bedrijf publiek gaat (IPO). In de laatste twee gevallen zijn de aangeboden opties het meest waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Asher-X schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:22:
@Pizza_Boom
Oh ja die onzin komt veel voor inderdaad, tja d:)b

Uiteindelijk blijft het verhaal het zelfde maar dan met; Mijn marktwaarde is een stuk hoger dan wat ik nu krijg. Bijn mijn huidige werk ga ik ook niet krijgen wat ik eerder gepost heb, dat ik die aanbieding gehad heb ga ik ook niet zeggen als ik niet bereid ben om te gaan maar het is wel prima rugsteun voor flink wat er bij. Procentje of 20 op z'n minst.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Asher-X
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@Asher-X Het gevaar bij zulke bedrijven kan wel zijn dat je nu ergens bovenin een schaal vast zit. Dan heb je nu het salaris dat je wilde en kunt niet meer doorgroeien. Ik zeg niet dat dat nu zo is, maar daar zou ik wel goede afspraken over maken hoe de doorgroei de komende jaren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asher-X
@jongetje
Thanks voor de heads up. Ik ga hier zeker op letten, maar zou ook geen probleem hebben om naar een ander bedrijf te gaan over een jaar als dit zo is. Ondertussen werk ik hier al iets langer dan 2 jaar, wat ook verklaart waarom mijn loon zo laag was (starters loon + 15% loons verhoging bij mijn eerste promotie klonk leuk, maar viel toch tegen als je dan de getallen ziet..) Voor nu blij dat het is rechtgetrokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:17:
@Asher-X Het gevaar bij zulke bedrijven kan wel zijn dat je nu ergens bovenin een schaal vast zit. Dan heb je nu het salaris dat je wilde en kunt niet meer doorgroeien. Ik zeg niet dat dat nu zo is, maar daar zou ik wel goede afspraken over maken hoe de doorgroei de komende jaren is.
Members only: title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Tux3.14 Ik heb ook aan het einde van mijn schaal gezeten en dan kon je alleen daarboven komen als je bepaalde scores bij je beoordeling krijgt (die vervolgens nooit worden gegeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
B-Real schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:43:

Helemaal met je eens. Bedrijven mogen ook hun best doen om mensen binnen te halen en zichzelf te verkopen als bedrijf zijnde. Een voetbaltafel en jaarlijkse wintersport boeit mij werkelijk niets, maar vaak zijn het toch dingen op dat niveau waarmee ze onderscheidend proberen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Members only:

Heb het idee dat er meer te halen is in de markt, maar de functie data engineer wisselt nogal van Azure pipelines/PySpark expert tot SQL database beheerder + PowerBI rapportjes..

Ik zie mijzelf meer in de eerste categorie vallen met een stukje architectuur erbij, mede door de WO achtergrond

Wat zou er in de markt te halen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 13:19
Nog nooit eerder gepost en na zoveel lurken toch eens een keer posten nu ik ook nadenk over wat de komende maanden gaan brengen.

Members only:

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkDW2
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16-01 11:03
*

[ Voor 98% gewijzigd door DirkDW2 op 14-06-2021 08:38 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 11:25
gr8-jen schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:21:
Nog nooit eerder gepost en na zoveel lurken toch eens een keer posten nu ik ook nadenk over wat de komende maanden gaan brengen.

***members only***
Nondeju wat een karige bedoeling. 11 jaar ervaring in de randstad voor zo weinig.

Jammer dat je niet aangeeft in welke branch maar het riekt naar een full service internet bureautje. Met deze jaren ervaring zou je op z'n minst al op 5k moeten zitten en eerder 5.5k met alle verantwoordelijkheden die je noemt.

Alles bij elkaar is de complete package gewoon ontzettend karig te noemen, niks anders dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Pizza_Boom schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:16:
Nee joh, die denken dat je bluft en hebben 100.000 redenen waarom zij minder moeten betalen. Bijvoorbeeld dat ze in je moeten investeren, of dat de seniors minder verdienen, dat soort blabla.
"Salaris is niet alles", "Andere collega's verdienen niet zoveel", "We nemen een risico" bla bla bla

Wat ik nu wel heb gemerkt, ik zit ook klein beetje in een niche (in ieder geval een sector waar er overvloed aan vraag is), is dat ik vrijwel direct vraag om een jaarsalarisindicatie. Meeste recruiters geven dit wel, degenen die dit niet doen, daarvan vraag ik mij werkelijk af of ze überhaupt wel zijn ingehuurd of dat ze pas later aan het bedrijf vertellen dat ze nu toch wel echt een perfecte kandidaat hebben ("en wat is jullie salarishuis?") :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
JDFS schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:41:
"Salaris is niet alles", "Andere collega's verdienen niet zoveel", "We nemen een risico" bla bla bla
"We moeten in je investeren" heb ik al eens gehad. En vervolgens boos dat ik, ten opzichte van wat ik op dat moment had, voor 50 euro bruto extra, een concurrentiebeding van 3 kantjes en 9 ADV dagen minder niet ging overstappen, "want het was zo'n mooie kans met goede doorgroeimogelijkheden".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 18-09 18:01

page404

Website says no

Pizza_Boom schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:16:
@Asher-X Gewoon de vraag stellen waarom jouw collega, die door jou wordt begeleid (daaruit haal ik dat jij dus de kennisdrager bent van jullie 2), bijna 1000 euro hoger zit en of zij kunnen uitleggen welke competenties bij jou ontbreken/waarom dat zo is?

[...]
Dat ze denken dat het bluf was zou kunnen. Maar dan moet je niet om een schaap met 7 poten en een piemel van 28 centimeter vragen, en dan denken dat zo iemand voor een MBO salaris voor je komt werken. Ik moest echt als lead developer/business analist/ontwerper/contactpersoon externe partijen aan de slag en daarnaast weekenddiensten draaien voor de batches en alles. Ja, daar zit een prijskaartje aan ;)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidnl
  • Laatst online: 17-08 13:32

Paranoidnl

denkt teveel na over kippen

Pizza_Boom schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:54:
[...]
"We moeten in je investeren" heb ik al eens gehad. En vervolgens boos dat ik, ten opzichte van wat ik op dat moment had, voor 50 euro bruto extra, een concurrentiebeding van 3 kantjes en 9 ADV dagen minder niet ging overstappen, "want het was zo'n mooie kans met goede doorgroeimogelijkheden".
ik heb ooit soort van gehad, duidelijk aangegeven bij een detacheerder dat ik toch echt wel meer dan een paar tientjes er op vooruit wil gaan gezien ik net iets boven minimun loon zat....

kwamen ze aan met 90 euro bruto en een downgrade qua auto van de zaak....

Who are we to question why the chicken crosses the road?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenn5
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-09 11:44
Members only:

Stack is bij huidige werkgever volledig in Azure + Databricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:44
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:11

D33F

Tweelingtemmer

Ik zie bovenaan dat er bij werkervaring 6 jaar staat. Zijn dit 6 relevante jaren aan werkervaring? Zo ja dan ben ik bang dat de genoemde bedragen wel minstens 1k te weinig zijn? 8)7

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:32

Thompson

Beeromaniac

Pfoe vergis je niet in hoe fijn het is om op 15min fietsen te zitten t.o.v. 45 min met de auto!

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-wink
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 21:48
Wil je heel graag bij je huidige werkgever weg, of moet je misschien wel weg?

Waarom ik dat vraag:
Het aanbod/nieuwe voorwaarden zien er op het eerste gezicht niet als een vooruitgang uit. Wordt dat bijvoorbeeld gecompenseerd door goede ontwikkelings- en doorgroeimogelijkheden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
D33F schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:59:
[...]

Ik zie bovenaan dat er bij werkervaring 6 jaar staat. Zijn dit 6 relevante jaren aan werkervaring? Zo ja dan ben ik bang dat de genoemde bedragen wel minstens 1k te weinig zijn? 8)7
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
D33F schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:59:
[...]

Die 6 jaar zijn inderdaad als developer, zij het dat de eerste drie jaar op een compleet andere manier (integraties met ERP-pakketten t.o.v. websites bouwen in een agency). Ik merk in dit topic dat er inderdaad meer betaald (zou moeten) word(t/en), maar ik krijg het er niet uit.
R-wink schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:16:
[...]

Wil je heel graag bij je huidige werkgever weg, of moet je misschien wel weg?

Waarom ik dat vraag:
Het aanbod/nieuwe voorwaarden zien er op het eerste gezicht niet als een vooruitgang uit. Wordt dat bijvoorbeeld gecompenseerd door goede ontwikkelings- en doorgroeimogelijkheden?
Members only:
Thompson schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:12:
[...]

Pfoe vergis je niet in hoe fijn het is om op 15min fietsen te zitten t.o.v. 45 min met de auto!
Been there, done that. In mijn huidige omgeving is het echter niet zo makkelijk om een baan te vinden die mij ook daadwerkelijk aanstaat, vandaar dat ik wat verder ben gaan kijken. Tegelijkertijd zal een vaste verhouding van twee dagen thuis en twee dagen op kantoor mogelijk zijn verwacht ik, dus dat vermindert het al een beetje.
Is dat in dezelfde regio? (Mag ook per PM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10
O-)

[ Voor 190% gewijzigd door Zaratrass op 14-06-2021 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10
Thompson schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:12:
[...]

Exact, daar mag een flink bedrag tegenover staan mocht ik mijn fiets willen inleveren tegenover files :X
en dan zou ik het waarschijnlijk alsnog niet zo snel overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
KevinK92 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:19:
[...]

Is dat in dezelfde regio? (Mag ook per PM)
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:44
Regio zou inderdaad voor een hbo papier geen 20%+ mogen afwijken vind ik/lijkt me.
Misschien een range/bandbreedte van 15-20% van de extreem lage naar extreem hoge.

Daarnaast reistijd... Mensen doen alsof het normaal is om 45 minuten enkeltje 5/52 te doen.
15 minuten fietsen zou de norm moeten zijn (al dan niet elektrisch). En daar moet je loon op gebaseerd zijn.
En als je dan 100 minuten reist tel je die maar bij je uurloon er bij op.
Maar dat is puur mijn subjectieve mening.

[ Voor 11% gewijzigd door alaintje op 14-06-2021 22:16 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:31
alaintje schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:34:
Regio zou inderdaad voor een hbo papier geen 20%+ mogen afwijken vind ik/lijkt me.
Misschien een range/bandbreedte van 15-20% van de extreem lage naar extreem hoge.

Daarnaast reistijd... Mensen doen alsof het normaal is om 45 minuten enkeltje 5/52 te doen.
15 minuten fietsen zou de norm moeten zijn (al dan niet elektrisch). En daar moet je loon op gebaseerd zijn.
kots constructies van toelagen zoals reiskosten voor mensen mbo + :r .
Je deelt nu vooral een aantal meningen van jou, die je mag hebben, maar die je verder totaal niet onderbouwt. Waarom zou regio niet voor 20% of meer afwijking mogen zorgen? Sowieso zie je dat wel vaak, plus dat huur- en koopprijzen per regio heel veel kunnen verschillen.

En 15 minuten fietsen de norm moeten zijn lijkt mij nogal een utopie. Sowieso zullen veel mensen hun reiskosten vergoed krijgen, maar ga je niet een hoger loon krijgen omdat je verder weg woont. Dat is namelijk ook niet de schuld of het probleem van de werkgever, dat heb je zelf in de hand.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skillaz1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17-09 09:47
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO-ICT, HBO-ICT (3e jaar)
• Werkervaring: 2x half jaar stage op MBO en 1x half jaar stage bij huidig bedrijf
• (Woon) Locatie: Arnhem

2. Wat doe je:
• Functie: Java Software Engineer
• Werkgever/branche: ICT
• (Werk) Locatie(s): Arnhem
• Aantal vakantiedagen*: 29 obv 40 uur per week
• Gewerkte uren/week*: 32 uur in de zomer(ben ik van plan), na de zomer minder tussen (8 en 24 uur)
• Reistijd**: 0 op dit moment (remote)
• Werkdruk: weinig

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2500 obv 40 uur per week
• Vakantiegeld: € 8,33%
• Bonus, toeslagen, etc: €
• Dertiende/veertiende maand: € -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 35000

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € ja, geen idee hoe het precies werkt
• Type pensioenregeling / pensioenfonds *** geen idee
• Mobiliteit per jaar **** € declarabel (geen idee hoeveel, maar ik kan gratis reizen met studentenov dus maakt mij vrij weinig uit op dit moment), leaseauto ook mogelijk
• Overige: studiekostenvergoeding (bij aanvraag), mobiel, macbook en vast 110 euro netto onkostenvergoeding per maand

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € -

Mijn stage rond ik deze maand af en ik kan parttime bij het bedrijf verder werken. Ik ben van plan in de zomer 32 uur per week te werken en na de zomer naast mijn studie max 1-2 dagen per week te werken (of meer als ik daar tijd voor heb).

Hierboven is wat ik ben aangeboden. Is dit goed of kan ik meer vragen? Ik zit te denken rond de 2800 obv 40 uur per week. Het bedrijf en met name mijn begeleider is heel erg tevreden met wat ik heb laten zien het afgelopen half jaar. Mijn begeleider zei dat mijn werk kwalitatief en kwantitatief weinig onder zit vergeleken met andere collega's. Vandaar dat ik denk dat ik meer kan vragen.

[ Voor 7% gewijzigd door skillaz1 op 15-06-2021 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevinK92

kots constructies van toelagen zoals reiskosten voor mensen mbo + :r .
Ik snap de aversie tegen de reistijd, maar zoals ik al aangaf wordt het hopelijk twee dagen die kant op en twee dagen thuis. Daarnaast vind ik autorijden geen issue en is die twee dagen anderhalf uur reizen ook een soort van ontspanning waarin je wat tijd voor jezelf hebt en bijvoorbeeld een podcast kunt luisteren. Het is ook maar net wat je ervan maakt; als iedereen binnen 15 minuten fietsen van zijn werk zou moeten kunnen wonen gaan we nog meer problemen krijgen in de Randstad gok ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:33
@skillaz1 Ik vind het huidige aanbod best netjes (heb slechter gezien).
Pak het aan, ontwikkel je zelf voor tenminste 2 jaar en kijk dan eens of het gras nog steeds groener is bij een ander.

Dan ga je het ook over andere zaken en bedragen hebben ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:44
Hahn schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:39:
[...]

Je deelt nu vooral een aantal meningen van jou, die je mag hebben, maar die je verder totaal niet onderbouwt. Waarom zou regio niet voor 20% of meer afwijking mogen zorgen? Sowieso zie je dat wel vaak, plus dat huur- en koopprijzen per regio heel veel kunnen verschillen.

En 15 minuten fietsen de norm moeten zijn lijkt mij nogal een utopie. Sowieso zullen veel mensen hun reiskosten vergoed krijgen, maar ga je niet een hoger loon krijgen omdat je verder weg woont. Dat is namelijk ook niet de schuld of het probleem van de werkgever, dat heb je zelf in de hand.
Ow je hebt gelijk hoor. Het was ook voornamelijk mijn mening. Gelukkig mogen we die hier delen :) , al dan niet onderbouwd.

Om dat dan heeeel kort te onderbouwen:
Veel werk is theoretisch en is steeds minder nodig op locatie ( dat is voor niet praktisch hbo en wo werk).
Daarnaast, een bedrijf ergens in Nederland kan net zoveel winst maken als in de randstad. Al zit de software boer op Texel, als dat allemaal remote gaat bij de klant...
En diezelfde kosten voor de werknemer zijn er ook voor de werkgever. Dus waar de werknemer goedkoper woont, huisvest de werkgever ook goedkoper.
En zeg zelf, 3300 of 4000 voor baan x puur vanwege locatie? (In nederland dan)

Natuurlijk is het een utopie, maar het zou wel anders kunnen. Iig de frequentie van 214 dagen per jaar de auto (of trein in dat geval) in stappen...

Je tweede punt gebeurt toch wel vaker, juist in het hoger management of specialisten. Reiskosten stoppen ergens (dat dacht ik ten minste, zie hier onder edit).
De CxO vliegt en rijdt als een voorbeeld het halve continent over, maar dat zit in zijn salaris verrekend en of auto van de zaak (al dan niet met chauffeur wel eens :p ) (dan heb ik het niet over prive rijden, maar daadwerklijk moeten verplaatsen voor je functie).
Maar die banen zijn extreem en een niche itt tot developers/engineers.
Je krijgt inderdaad reiskosten vergoed.
Edit:/ wow ik dacht even dat er een hardcap op reiskosten was, maar die is er eigenlijk niet lees ik nu. Dat veranderd het verhaal wel enigszins.

Maar 0,19€/km blijft een karig uurtarief na aftrek kosten.
Als je voor 55 km 45 minuten reistijd neemt.
55*0,19€= 10,45€ netto voor een enkeltje (14€/uur)
Maar de kosten voor de auto waren al 1,5 x zo hoog (volgens anwb is een kleine auto 0,31€/km).

Enfin, dit is meer iets voor de overheid/politiek en wat ieder als doel/persoonlijke overtuiging heeft.
Als ik zelf 45 min enkel moet rijden heb ik als minimum een bruto toelage van ~500€ aangehouden + de netto 0,19€/km.
Maar niet iedereen heeft die luxe begrijp ik ook wel.
Dus zie het maar vooral als mijn mening.

@KevinK92
Je hebt ook gewoon gelijk hoor.
Het reizen kan ook als ontspanning werken, inderdaad een podcast o.i.d.
En iedereen moet voor zichzelf uitmaken hoeveel reizen houdbaar is. Ik vind het alleen zonde tijd van iedereen.
Nee zoveel mensen gaan er idd niet in de randstad passen :) .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skillaz1
D_Jeff schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:05:
@skillaz1 Ik vind het huidige aanbod best netjes (heb slechter gezien).
Pak het aan, ontwikkel je zelf voor tenminste 2 jaar en kijk dan eens of het gras nog steeds groener is bij een ander.

Dan ga je het ook over andere zaken en bedragen hebben ;)
Ja, ik ben sowieso van plan om het te accepteren. Maar als ik het salaris nog wat hoger kan opkrikken is dat gewoon mooi meegenomen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pizza_Boom
skillaz1 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:23:
Ja, ik ben sowieso van plan om het te accepteren. Maar als ik het salaris nog wat hoger kan opkrikken is dat gewoon mooi meegenomen.
Ik ben iemand die snel roept dat een werkplek met goede mogelijkheden en leermogelijkheden ook prima naast een goed salaris kan bestaan. Ik ben echter van mening dat je hier een royaal aanbod hebt liggen. Je bent in feite MBO starter, verder heb je niks behalve (hopelijk) je propedeuse. Geen werkervaring, geen HBO diploma, geen aantoonbaar denkniveau. Je zit in je studie. Probeer hier eerst maar eens een jaar of wellicht 2 jaar vol te maken, probeer daarin je stappen te maken en pak je voorsprong die je nu op je peers kunt pakken. Dat zou zich later moeten gaan uitbetalen. Zeker met 8 uur per week zou ik mij niet al te druk maken om het salaris, je kunt het terloops eens aanhalen, maar met dit aanbod zou ik er zeker geen breekpunt van maken. Goed moment om voor een goede verhoging te komen is als je je HBO diploma hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skillaz1
Pizza_Boom schreef op maandag 14 juni 2021 @ 23:50:
[...]
Ik ben iemand die snel roept dat een werkplek met goede mogelijkheden en leermogelijkheden ook prima naast een goed salaris kan bestaan. Ik ben echter van mening dat je hier een royaal aanbod hebt liggen. Je bent in feite MBO starter, verder heb je niks behalve (hopelijk) je propedeuse. Geen werkervaring, geen HBO diploma, geen aantoonbaar denkniveau. Je zit in je studie. Probeer hier eerst maar eens een jaar of wellicht 2 jaar vol te maken, probeer daarin je stappen te maken en pak je voorsprong die je nu op je peers kunt pakken. Dat zou zich later moeten gaan uitbetalen. Zeker met 8 uur per week zou ik mij niet al te druk maken om het salaris, je kunt het terloops eens aanhalen, maar met dit aanbod zou ik er zeker geen breekpunt van maken. Goed moment om voor een goede verhoging te komen is als je je HBO diploma hebt.
Ik ben het zeker met je eens wat je zegt. Alleen ben ik het niet helemaal eens met wat je zegt over geen werkervaring en aantoonbaar denkniveau.

Ik werk hier inmiddels al bijna 6 maanden en de werkzaamheden die ik hier hebt verricht zijn niet simpele bug fix taken etc wat je verwacht van normale stagairs.

Ik ben al best goed bekend met de software die ze hier hebben en heb serieuze nieuwe features toegevoegd aan hun hoofdproduct. Dus het bedrijf weet wat ik kan.

Als ik het salaris iets hoger kan krijgen dan is dat een mooie basis voor later. Vragen kan geen kwaad. Ik vind het huidig aanbod ook mooi.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aftansert
  • Laatst online: 02:42
skillaz1 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 00:45:
[...]
Als ik het salaris iets hoger kan krijgen dan is dat een mooie basis voor later. Vragen kan geen kwaad. Ik vind het huidig aanbod ook mooi.
Ofwel: je hebt niet echt een antwoord op je vraag nodig, want je weet toch al wat je doet :>

Lijkt me een prima plan. Sterker nog, je hebt je argumentatie al klaar (serieuze nieuwe features toegevoegd), dus waarom gooi je 'm niet gelijk omhoog naar 3000? Kom je wellicht ook daadwerkelijk op 2800 uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wheel
alaintje schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:08:
[...]

Maar 0,19€/km blijft een karig uurtarief na aftrek kosten.
Als je voor 55 km 45 minuten reistijd neemt.
55*0,19€= 10,45€ netto voor een enkeltje (14€/uur)
Maar de kosten voor de auto waren al 1,5 x zo hoog (volgens anwb is een kleine auto 0,31€/km).
Dat je bij de berekening van je salaris per gewerkt uur reistijd eventueel meeneemt is nog wat voor te zeggen, maar ik heb nog nooit gezien dat iemand de reiskostenvergoeding omzet naar een uurtarief :o

Dat de reiskostenvergoeding per kilometer niet dekkend is (in het geval van reizen per auto), mag geen verrassing heten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Ik ben het zeker met je eens wat je zegt. Alleen ben ik het niet helemaal eens met wat je zegt over geen werkervaring en aantoonbaar denkniveau.

Ik werk hier inmiddels al bijna 6 maanden en de werkzaamheden die ik hier hebt verricht zijn niet simpele bug fix taken etc wat je verwacht van normale stagairs.

Ik ben al best goed bekend met de software die ze hier hebben en heb serieuze nieuwe features toegevoegd aan hun hoofdproduct. Dus het bedrijf weet wat ik kan.
Al bijna 6 maanden? Ik snap wat je zegt en waar je naartoe wilt, maar kerel, wake up. Je komt net kijken en krijgt voor een MBOer een royaal startsalaris.
Ik hoop voor je dat het lukt. Ik hoop dat je niet je hand overspeelt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Paranoidnl

Paranoidnl

[...]

ik sluit me aan bij Pizzaboom. 6 maanden, hoeveel impact je ook gehad hebt, is niet veel, daarnaast tellen stages ook minder zwaar.. ik werk nu 5 jaar en vond mezelf ook de bom na een half jaar werken, maar als ik nu terug kijk was ik daarin enorm naief.
ik denk dat je er vast nog wel iets meer uit kan trekken omdat je verder wel goede argumenten hebt maar overspeel je hand niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Pizza_Boom schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:25:
[...]
Al bijna 6 maanden? Ik snap wat je zegt en waar je naartoe wilt, maar kerel, wake up. Je komt net kijken en krijgt voor een MBOer een royaal startsalaris.

[...]
Ik hoop voor je dat het lukt. Ik hoop dat je niet je hand overspeelt.
Pff toen ik een half jaar ervaring had kreeg ik een minimum loontje van f1146,- (€520,-)

Mooie tijd >:)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Tylen schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:12:
Pff toen ik een half jaar ervaring had kreeg ik een minimum loontje van f1146,- (€520,-)

Mooie tijd >:)
Inflatie sinds 97 is dusdanig dat dit nu €817 zou zijn. :P :P Een 18-jarige vandaag de dag zit op €846 per maand. U wordt oud >:) :>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Pizza_Boom schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:21:
[...]
Inflatie sinds 97 is dusdanig dat dit nu €817 zou zijn. :P :P Een 18-jarige vandaag de dag zit op €846 per maand. U wordt oud >:) :>
Was zelfs 1996 ;). Zeg maar "je" hoor. Ben pas 42 :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:29
Members only:

Ik heb het gevoel dat ik marktconform erg weinig verdien. Ik werk als enige nu in de ontwikkeling / uitbreiding van alle processen binnen het bedrijf (waar het er ooit 4 waren). Mede door mijn eigen schuld zijn nu enkele functies zelfs overbodig geworden.
Ik heb het beste voor met het bedrijf, maar nog iets meer met mijzelf en mijn gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 07:33
Zilverdael80 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:02:
***members only***

Ik heb het gevoel dat ik marktconform erg weinig verdien. Ik werk als enige nu in de ontwikkeling / uitbreiding van alle processen binnen het bedrijf (waar het er ooit 4 waren). Mede door mijn eigen schuld zijn nu enkele functies zelfs overbodig geworden.
Ik heb het beste voor met het bedrijf, maar nog iets meer met mijzelf en mijn gezin.
Ik denk dat je gelijk hebt, en gezien je leeftijd en dat je het al een tijdje doet wel meer mag verdienen.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:35
***members only***

Proces engineer? Wat houdt dat precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laderwebshop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-12-2024
***members only***

Dat denk ik ook. Ik zou eens rond gaan kijken voor minimaal 3k. Gezien leeftijd, ervaring en opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidnl

Paranoidnl

***members only***

Iets meer uitleg over de functie zou handig zijn, maar verder klinkt dat inderdaad niet als heel hoog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:07
Grappig - mijn functie verhuist van Arnhem naar Amsterdam. Ik ga er geen cent meer door verdienen :Y)
Berg en Mohammed he.

Sowieso, de werknemer kiest er ook vaak voor een functie, nu ja, elders te accepteren. Niet altijd natuurlijk, maar vaak wel. Als de voorwaarden waaronder dat gebeurt niet gunstig genoeg zijn, dan heeft de werknemer altijd de mogelijkheid niet in te gaan op het aanbod.

Nu ja.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Paprika
...

[ Voor 99% gewijzigd door Paprika op 21-06-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Members only:
Pagina: 1 ... 91 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.