Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 22:34

Wok

Dakloos...

Hahn schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:13:
[...]

Achteraf bekeken had ik het ook gewoon moeten laten om die opmerking te maken.

Maar het is ook wel een beetje context-bias/anchoring, of hoe je het ook wilt noemen. Net even de laatste 3-4 pagina's snel doorgescand, en het gros geeft aan 3-4k te verdienen, met een paar 'uitschieters' naar 5-6k. Als je dan aangeeft 9k te (gaan) verdienen, dan is daar helemaal niks mis mee, lekker bezig zelfs.

Maar als dat gepaard gaat met 'volgens mij wel redelijk, maar wat denken jullie?', dan kan dat toch overkomen alsof je een nieuwe Porsche aan het overwegen bent, en aan je buren met een Prius vraagt of 'ie wel pittig genoeg is :+

Natuurlijk, andere rollen, andere mensen, andere bedrijven, andere alles. Maar de context blijft dat je in een topic vol 3-6k verdieners aangeeft 9k misschien toch wat magertjes te vinden. En dat roept reacties op bij mensen (of in ieder geval, bij mij). Waar niet altijd wat mee gedaan hoeft te worden, waarvoor mea culpa.
offtopic:
Je had het niet beter kunnen verwoorden :) (y)

Ik had ook reeds een redelijk geagiteerde post in mijn vingertoppen zitten, want inderdaad, ik viel ook over de combinatie 9k salaris en dat dan 'redelijk' noemen, terwijl 95% van de beroepsbevolking in NL daar alleen maar van kan dromen...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:46

Dazzler2120

FP ProMod
@Wok Ik denk dat je dat percentage nog wel iets omhoog kan schroeven :+

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Ik reageer niet op alles omdat het niet om mij als persoon moet gaan en we ontopic moeten blijven.

Ik neem het advies van @Dazzler2120 over en zal vragen hoe ze tot de aanbieding zijn gekomen. De aanbieding is voor mij lastig op waarde te schatten (nieuw bedrijf, nieuwe branche). 140K is wel het gemiddelde salaris voor iemand met deze MBA.

@Notna Voor een goede weerspiegeling van de werkelijkheid is het juist van belang dat zoveel mogelijk mensen hun salaris posten. Als iedereen met een te hoog of laag salaris bang is voor de reacties krijgen we een misvormd beeld van "marktconform".
Het is voor mij wel een goede stap, daarentegen heb ik ook net een opleiding afgerond dus dan ligt dat ook wel in de lijn der verwachting.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

battler schreef op maandag 3 mei 2021 @ 23:00:
Ik reageer niet op alles omdat het niet om mij als persoon moet gaan en we ontopic moeten blijven.

Ik neem het advies van @Dazzler2120 over en zal vragen hoe ze tot de aanbieding zijn gekomen. De aanbieding is voor mij lastig op waarde te schatten (nieuw bedrijf, nieuwe branche). 140K is wel het gemiddelde salaris voor iemand met deze MBA.

@Notna Voor een goede weerspiegeling van de werkelijkheid is het juist van belang dat zoveel mogelijk mensen hun salaris posten. Als iedereen met een te hoog of laag salaris bang is voor de reacties krijgen we een misvormd beeld van "marktconform".
Het is voor mij wel een goede stap, daarentegen heb ik ook net een opleiding afgerond dus dan ligt dat ook wel in de lijn der verwachting.
Inzicht in waarom de aanbieding op deze manier is opgezet is wellicht handig.
Op waarde schatten vind ik lastig door de functie. IT manager is nogal 'fluffy'; wat manage je precies, hoeveel man, wat is de omzet die je helpt genereren voor het bedrijf etc.

130k voor het leiden van een afdeling van 50 tot 100 man lijkt mij meer dan redelijk. Moet je 2 man aansturen in een IT team van de lokale slager; mwoah :P (tenzij het een niche slager is in Abu Dhabi oid. :+ )

En ja; ik snap dat meer data zorgt voor een beter beeld, maar ik heb helaas door de jaren heen hier op GoT geleerd dat sommige dingen mij de opmerkingen gewoon niet waard zijn :)

Wellicht dat ik nog van mening verander ;)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:54

Secsytime

Automagisch

Trollen mag je ergens anders doen.

[ Voor 88% gewijzigd door Ardana op 04-05-2021 12:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:35
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: WO master + 2 jaar postdoctoral
• Werkervaring: ca 8 jaar
• (Woon) Locatie: omgeving Terneuzen

2. Wat doe je:
• Functie: ZZP psycholoog
• Werkgever: justitie/GHZ
• (Werk) Locatie(s): Zeeland / Eindhoven
• Aantal vakantiedagen*: zoveel ik wil
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: 1,5 uur
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto):tussen de 10000-14000
• Vakantiegeld: nvt
• Bonus, toeslagen, etc: Nvt
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Overige: Laptops en telefoons van opdrachtgevers

[ Voor 15% gewijzigd door Ardana op 04-05-2021 12:41 . Reden: Excuus, wijziging ongedaan gemaakt. ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Notna schreef op maandag 3 mei 2021 @ 23:38:
[...]
Inzicht in waarom de aanbieding op deze manier is opgezet is wellicht handig.
Op waarde schatten vind ik lastig door de functie. IT manager is nogal 'fluffy'; wat manage je precies, hoeveel man, wat is de omzet die je helpt genereren voor het bedrijf etc.

130k voor het leiden van een afdeling van 50 tot 100 man lijkt mij meer dan redelijk. Moet je 2 man aansturen in een IT team van de lokale slager; mwoah :P (tenzij het een niche slager is in Abu Dhabi oid. :+ )
Helaas blijkt "IT-Manager" net zo veelzeggend te zijn als "Teamlead". Ik heb IT-manager rollen voorbij zien komen van letterlijk 2 of 3 man en Teamlead rollen van 25+ met nog een laag operationele aansturing daar onder. (Of omgekeerd.)

Ook rollen waarin ook de woorden "IT" en "Manager" voorbij komen, die weer niets met het aansturen van een team mensen / HR verantwoordelijkheid te maken hebben. ("Site IT Manager" is zo'n voorbeeld. Dat blijkt meer een soort regelneef-on-steroids rol te zijn, dan echt een managementrol.)

Persoonlijk ben ik hier ook wel benieuwd naar. (Ik volg dit topic nog steeds vanuit een persoonlijke interesse, zowel qua hoe de salarissen in technisch-uitvoerende rollen liggen, als in IT management rollen.)

[ Voor 4% gewijzigd door unezra op 04-05-2021 07:42 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
Gervinho schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:40:
Er zijn ook "andere slices of the pie" die jij kan onderhandelen bijv. meer dagen vrij, sign-on bonus, extra mobiliteit, speciale dagen vrij als je een cursus wilt doen etc.

Ik zit in het kamp die 99% vd keren een counterbod puur omdat ik altijd veronderstel dat HR/Recruiting een kandidaat altijd een lager 1ste bod doet. Als het maximaal is wat ze geven dan krijg je dat op een gegeven moment in de gaten want dan zeggen zij 2x/3x nee :P
Dit inderdaad. Het eerste bod is (bij de meeste bedrijven) net iets lager dan dat ze bereid zijn écht te doen. En als er geen ruimte in de financiën zit, dan vaak wel in opleidingen (ander potje) of vrije dagen (daar zien ze al helemaal niets van).

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 22:41
battler schreef op maandag 3 mei 2021 @ 18:18:
De volgende aanbieding gekregen. Wat denken jullie ervan? Dit is hun eerste aanbieding maar eigenlijk vind ik het best redelijk. Het zal voornamelijk gaan om de haalbaarheid van de bonus, tikt toch aan. De andere aanbieding kwam qua totaalpakket neer op ~120K.

***members only***
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 9% gewijzigd door Paprika op 04-05-2021 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freekboer912
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-05-2021
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: mbo appplicatieonwikkeling hbo informatica
• Werkervaring: 1 jaar
• (Woon) Locatie: rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: backend developer
• Werkgever/branche: webdevelopment
• (Werk) Locatie(s): rotterdam
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 10 minuten fietsen
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2500
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € 1000
• Dertiende/veertiende maand:
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 33400

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 0
• Mobiliteit per jaar: OV kaart
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

Contract van mijn eerste jaar werken loopt op zijn einde. Ben gemiddeld tevreden maar zou graag wel iets meer nog verdienen (2800/2900 pm). Is dit iets dat gepast is om te vragen bij een contractverlenging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 22:41
Als jij van mening bent dat je elders die 12 a 16% wel zou kunnen verdienen, ja hoor. Gemiddeld genomen kun je elders meer verdienen dan je nu verdient en dat met pensioeninleg, allerlei vergoedingen, eventueel een auto van de zaak (i.p.v. die OV kaart) etc er nog bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Paprika schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:04:
Members only:
Of kunnen gaan. CAO's wordt vaak genoeg van afgeweken, maar bij dat soort organisaties zie je dat met hun interne salarisbandbreedtes per grade zelden tot nooit gebeuren.

Werk zelf bij Cap en zit op 99% van m'n gradebandbreedte sinds ik daar begon. Direct bij start nog een grade hoger ging hem echt niet worden, dus kon salaris ook niet hoger.

Zag ook nodige voorbij komen in voorgaande posts over manager in titel, maar dat zegt vaak helemaal niks. Bij Cap zit dat ook gewoon in de naam van één van de grades. Grade waar ik in zit is Managing Consultant, maar ik manage niemand direct als people manager. Ben wel vaak technical lead in projecten als architect zijnde, dus op dat vlak stuur ik dan wel aan, maar standaard binnen de practice rapporteert niemand aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11:44
freekboer912 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:33:
Contract van mijn eerste jaar werken loopt op zijn einde. Ben gemiddeld tevreden maar zou graag wel iets meer nog verdienen (2800/2900 pm). Is dit iets dat gepast is om te vragen bij een contractverlenging?
Zeker niet ongepast. Meestal doen bedrijven uit zich zelf er een schepje bovenop bij een eerste contractverlenging. Als ze dat niet uit zich zelf doen (in jouw vakgebied) dan zegt het wel iets over het bedrijf.
Het is ongemakkelijker als ze zelf met een verhoging komen die teleurstellend is. Ook dan moet je gewoon onderhandelen maar dat kan een beetje ondankbaar aanvoelen.

Je zou trouwens nog wat hoger in kunnen zetten aangezien je geen pensioen krijgt. Penioen is een saai onderwerp op je 26e maar zorg dat je hier iets voor regelt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fulgora
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:18
battler schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:12:

Mijn vraag komt op het volgende neer. Dit is hun eerste bod en ik vind het ook een goed bod (of redelijk ;) ). Gewoon accepteren lijkt een beetje naïef, m.a.w zullen ze een tegenbod verwachten of komt het ondankbaar over? En de vraag is op een gegeven moment ook waar doe je het voor? Onderhandelt een bankdirecteur voor die laatste ton of nemen zij gewoon genoegen met een aanbod?
Toen ik afgelopen zomer in een vergelijkbare situatie zat dat ik een bod kreeg dat 50% boven m'n vorige salaris zat heb ik niet onderhandeld. Het idee om zes cijfers te gaan verdienen verblindde me enigszins. Achteraf baal ik dat de enige twee collega's op mijn niveau waarvan ik het salaris ken, respectievelijk 30k en 65k meer verdienen dan ik.

Onderhandel dus vooral en zorg (wanneer je er eenmaal werkt) voor een groeipad (zwart op wit) met duidelijke doelen en salarisstappen/bonussen die daaraan gekoppeld zijn. Het lijkt nu veel geld, maar vergelijken doe je niet met de stratenmaker maar met je collega een bureau verderop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:52

HSG

freekboer912 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:33:
1. Wie ben je:
• Opleiding: mbo appplicatieonwikkeling hbo informatica
• Werkervaring: 1 jaar
• (Woon) Locatie: rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: backend developer
• Werkgever/branche: webdevelopment
• (Werk) Locatie(s): rotterdam
• Reistijd: 10 minuten fietsen

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2500
• Bonus, toeslagen, etc: € 1000
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 33400

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 0
• Mobiliteit per jaar: OV kaart
• Overige:

Jij kan veeeel meer verdienen dat dat.€2500,- bruto is een startsalaris voor een mbo'er. Jij kan makkelijk €3000,- vragen en vooral omdat jij in Rotterdam zit.

En als je baas zegt dat er geen ruimte is of omdat hij vindt dat het een goed salaris is is dat gewoon flauwekul.

En anders elders gaan zoeken want in jouw omgeving liggen voor iemand als jij de banen voor het oprapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:11

D33F

Tweelingtemmer

HSG schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:40:
[...]

Jij kan veeeel meer verdienen dat dat.€2500,- bruto is een startsalaris voor een mbo'er. Jij kan makkelijk €3000,- vragen en vooral omdat jij in Rotterdam zit.

En als je baas zegt dat er geen ruimte is of omdat hij vindt dat het een goed salaris is is dat gewoon flauwekul.

En anders elders gaan zoeken want in jouw omgeving liggen voor iemand als jij de banen voor het oprapen.
Helaas zat ik in mijn geval pas op 2500 euro na 1 jaar werken als full stack developer en een hbo diploma.

Inmiddels is het wel wat beter (3150) met 4 jaar werkervaring maar er zit zeker nog ruimte voor groei ;)

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun de Haas BV
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 20:43
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: MA Geschiedenis + MSc Politicologie
• Certificering: BISL + TMAP + diverse ISTQB
• Werkervaring: 7 jaar (waarvan bijna 2 in ICT)
• Woonlocatie: Rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: (mobile) software tester
• Werkgever/branche: detachering
• Werklocatie(s): o.a. Den Haag (pre-corona tijdperk)
• Aantal vakantiedagen: 26
• Reistijd: max 1 uur enkele reis
• Werkdruk: normaal (met pieken en dalen)

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2.700
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: geen vaste bonus
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €32.400

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 2,8% van jaarsalaris
• Type pensioenregeling/pensioenfonds: Brand New Day
• Mobiliteit: €600 bruto per maand of 0,19 netto kilometervergoeding (alternatief is €800 leasebudget, maar heb eigen auto)
• Overige: €50 netto onkostenvergoeding per maand; verder laptop-, telefoon- en thuiswerkregeling; ruimte voor cursussen/certificaten

Ter aanvulling, mijn leven vóór de ICT: bijna 2 jaar geleden carrièreswitch gedaan. Had hiervoor een luizenbaantje in documentair informatiemanagement, maar de sleur werd echt killing. Nu prima naar mijn zin en nog genoeg te leren/ontdekken, maar weet wel dat ik een stuk meer kan verdienen. Zit echter nog wel jaartje aan een amortisatieregeling vast.

Wie behoefte heeft om zijn (ongefilterde) mening te geven: shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proef
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:46
carpebios schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 05:53:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: WO master + 2 jaar postdoctoral
• Werkervaring: ca 8 jaar
• (Woon) Locatie: omgeving Terneuzen

2. Wat doe je:
• Functie: ZZP psycholoog
• Werkgever: justitie/GHZ
• (Werk) Locatie(s): Zeeland / Eindhoven
• Aantal vakantiedagen*: zoveel ik wil
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: 1,5 uur
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto):tussen de 10000-14000
• Vakantiegeld: nvt
• Bonus, toeslagen, etc: Nvt
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €

• Overige: Laptops en telefoons van opdrachtgevers
Nooit geweten dat er geld zat in psychologie, mooi inkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Zal op ~80-90 euro/uur liggen, als ik de omzet zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:49
Hmmbob schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 08:47:
Hehe en dat is dan salaris! Dus dan komen er eigenlijk nog kosten (voor de goed gedekte en verzekerde ZZP'er) bij voor AOV/Zwv/WIA/WAO/Wwv/pensioen/andere premies/enzv die hier al van af zijn getrokken! (dat kan ook nog eens makkelijk 1000-2000 eur per maand zijn)
Zijn ze daar wel lekker bezig :)

Maar ik begreep ook dat de wachttijden lang zijn voor intake gesprekken / therapie. Schreeuwend tekort aan psychologen, dus verbaasd mij niet heel veel.

[ Voor 19% gewijzigd door grasmanek94 op 05-05-2021 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jealgu
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-09 15:31
Beun de Haas BV schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 22:50:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Mobiliteit: €600 bruto per maand of 0,19 netto kilometervergoeding (alternatief is €800 leasebudget, maar heb eigen auto)
• Overige: €50 netto onkostenvergoeding per maand; verder laptop-, telefoon- en thuiswerkregeling; ruimte voor cursussen/certificaten

Ter aanvulling, mijn leven vóór de ICT: bijna 2 jaar geleden carrièreswitch gedaan. Had hiervoor een luizenbaantje in documentair informatiemanagement, maar de sleur werd echt killing. Nu prima naar mijn zin en nog genoeg te leren/ontdekken, maar weet wel dat ik een stuk meer kan verdienen. Zit echter nog wel jaartje aan een amortisatieregeling vast.

Gevalletje je moet ergens beginnen. Vraag i vooral hoeveel je leert. Ontwikkel je automatiseringsskills? Zo niet, zorg dat je dat gaat doen of ontwikkel je richting iets als functioneel beheer, business analyse of scrummaster.

Na de amortisatie zou ik overstappen, goed voor salaris en ontwikkeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 30-07 15:31
Beun de Haas BV schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 22:50:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Voor iemand die 2 jaar in het testvak zit verdien je niet eens zo slecht. Wat @Jealgu zegt, blijf leren en specialiseren. Testautomatisering en is een no-brainer, andere richtingen kan uiteraard ook. Wat ook kan is je specialiseren in een specifiek domein, dat is erg waardevol als je als tester kan meepraten met een business specialist en zijn wensen naar de applicatie/oplossing kan vertalen. Probeer na Corona naar TestNet events te gaan, erg leerzaam en goed om te netwerken.

Over de werkdruk, testen blijft rennen en stil staan, hoort er een beetje bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 15:26
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Standaard tarief psycholoog ligt vast, is 95 euro per sessie iirc. Werk je op ZZP basis voor een andere parktijk dan nemen die een stukje overhead, doe je het voro jezelf dan hou je uiteraard meer over.
Verdient niet slecht iig. Having said that: een IT'er met een gewilde skill moet dat ook aan kunnen tikken.

Soms vraag ik me wel eens af waarom we dat hier niet doen thuis. Ik zit in de datahoek met uurtarieven van 100-125, Mrs Eagle is GZ psychologe. Maar ja, iets met jong gezin, zekerheid willen hebben, etc...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
The Eagle schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:06:
Soms vraag ik me wel eens af waarom we dat hier niet doen thuis. Ik zit in de datahoek met uurtarieven van 100-125, Mrs Eagle is GZ psychologe. Maar ja, iets met jong gezin, zekerheid willen hebben, etc...
Beste beslissing die ik genomen heb. Ik doe exact hetzelfde werk als voorheen, maar krijg zelf alle verdiensten. En vrijheid, verantwoordelijkheid maar natuurlijk ook de risico's. Als je die kan afdekken, dan kan ik het je alleen maar aanraden.

En in jouw situatie zou ik misschien eerst zelf overstappen naar ondernemerschap: er is zo bizar f*cking veel werk voor data-mensen momenteel, dat is een (imho) vrij risicoloze stap. Wel ff zorgen dat je niet om een boom gevouwen komt of iemand tegen je aan rijdt op de A50. Of dat je je primaire arm breekt ( ;w ), da's ook niet handig met een toetsenbordbaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frame164
  • Laatst online: 11-03 20:31
proef schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 23:10:
[...]

In loondienst zal dit een stuk lager zijn. Dit zijn typisch van die banen die je als ZZP-er moet doen. Net zoals loodgieter: het werk blijft net zo smerig, maar je houdt er tenminste meer van over dan als loodgieter in loondienst :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

The Eagle schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:06:
[...]

Standaard tarief psycholoog ligt vast, is 95 euro per sessie iirc. Werk je op ZZP basis voor een andere parktijk dan nemen die een stukje overhead, doe je het voro jezelf dan hou je uiteraard meer over.
Verdient niet slecht iig. Having said that: een IT'er met een gewilde skill moet dat ook aan kunnen tikken.

Wat houd je tegen? Er is werk genoeg en als je een mooi netwerk hebt staat je telefoon roodgloeiend. Ik heb in al die jaren ZZP'r nog geen dag zonder werk gezeten. Heb het wel eens geprobeerd (na een klus niet opzoek te gaan na iets nieuws), maar het is onmogelijk :P

En als je dan je eerste factuurtjes hebt ontvangen of je eerste jaaropgave/inkomstenbelasting betaald hebt en ziet wat er netto overblijft dan lach je zelfs die 9K bruto uit die hier onlangs gepost is (o wacht, dit gaat overkomen als patser gedrag maar dat is het niet).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
[...]

Niet zo zeer in psychologie als in afgestudeerd. Nederland kent een bijzonder stelsel waarbij je daarna nog 2-6 jaar moet doorstuderen. Maar als je dat gedaan hebt is er een grote vraag en een klein aanbod. Ik ben zelf GZ-psycholoog met een zeer jong gezin. Echter is de baanzekerheid zeer groot als zzp-er. Elke dag krijg ik wel aanbod, en vooral veel vrijheid.

[ Voor 16% gewijzigd door carpebios op 05-05-2021 12:15 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
100-115 (verschilt per opdracht). En gaat inderdaad aov af 289 euro en auto, maar goed, dat is bruto allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

Jaarlijkse verhoging (in mijn geval na iets meer dan een halfjaar) viel wat tegen.
Members only:

Ik ga wel wat om me heen kijken dit jaar. Salaris is niet verkeerd, maar ik mis groeimogelijkheden. Al zal ik niet voor het eerste beste aanbod vertrekken, want ik ben erg blij met waardering vanuit team/directe leidinggevende, een prettige werkomgeving is ook wat waard.

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

EDIT: Wegens modbreak eigen topic voor aangemaakt.
Wat verdient een fieldmanager ICT ongeveer?

De vraag is wat te klein om een apart topic voor aan te maken, maar:
Wat verdient een fieldmanager ICT ongeveer?

Als ik wat rondgoogle lijkt het rond de €3000, €3500 bruto per maand te zitten.

Klopt dit en zo ja, waar zit het hem dan in? In de zin van, waarom krijgt een fieldmanager *fors* slechter betaald dan de gemiddelde teamlead/lijnmanager, terwijl ze op papier, vergelijkbare verantwoordelijkheden kennen.

(Reden dat ik het vraag is omdat ik twijfel of het zinvol is mijn zoektocht te verbreden richting fieldmanagement, of de functie beter links kan laten liggen en beter kan blijven vast houden op mijn focus richting teamlead/lijnmanagement.)

[ Voor 9% gewijzigd door unezra op 05-05-2021 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Wat is/doet een fieldmanager? Die term hoor ik voor het eerst.

[ Voor 4% gewijzigd door Hmmbob op 05-05-2021 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

<snip>
Wegens modbreak.

[ Voor 96% gewijzigd door unezra op 05-05-2021 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij een vrij mager salaris. Of het moet voor een halve werkweek zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Het doel van dit topic is salarissen posten en vergelijken. Vragen naar "wat verdient een X?" is hier niet de bedoeling, tenzij 'n X z'n salaris gaat posten. Graag on-topic verder.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaZTeD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 00:42
unezra schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:09:
[...]

Een fieldmanager is de manager van gedetacheerden. Werkt in opdracht van de detacheerder en doet zowel HR zaken / choaching van de gedetacheerde, als dat 'ie tussen klant en gedetacheerde in staat.
(Heel kort samen gevat.)

Het is effectief de teamlead van gedetacheerden, maar dan niet bij de opdrachtgever, maar bij de werkgever van de gedetacheerde.
Een fieldmanager kost ook alleen maar geld hé.
Een teamlead / meewerkend voorman die gedetacheerd is levert natuurlijk genoeg op.

Ik merkte bij mijn oude werkgever dat de fieldmanager toch meer zakelijk bezig was om de klanten tevreden te houden dan echt HR gericht.

@Ardana Excuus zie nu pas je post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wielrenner12
  • Laatst online: 06-05-2021
Na het zien van deze laatste Salarissen valt die van mij wel weer wat tegen. ;)

Ga binnenkort beginnen ergens anders beginnen. Vind het zelf een leuke aanbieding.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: HBO Bedrijfseconomie
• Werkervaring: 4 jaar waarvan 2 jaar Finance, 2 jaar IT
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: BI Consultant
• Werkgever/branche: ERP leverancier
• (Werk) Locatie(s): Utrecht / Bij klant
• Reistijd: 30 min naar hoofdkantoor, afhankelijk van klant
• Werkdruk: nog niet bekend

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3170,- vorige was € 2750,-
• Bonus, toeslagen, etc: € 12% per jaar
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 44577

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 100 % door werkgever
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar:
• Overige: Leasauto, Iphone, Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-09 10:11
Wielrenner12 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:10:
Na het zien van deze laatste Salarissen valt die van mij wel weer wat tegen. ;)

Ga binnenkort beginnen ergens anders beginnen. Vind het zelf een leuke aanbieding.

1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO Bedrijfseconomie
• Werkervaring: 4 jaar waarvan 2 jaar Finance, 2 jaar IT
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: BI Consultant
• Werkgever/branche: ERP leverancier
• (Werk) Locatie(s): Utrecht / Bij klant
• Reistijd: 30 min naar hoofdkantoor, afhankelijk van klant
• Werkdruk: nog niet bekend

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3170,- vorige was € 2750,-
• Bonus, toeslagen, etc: € 12% per jaar
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 44577

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 100 % door werkgever
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar:
• Overige: Leasauto, Iphone, Laptop
BI is natuurlijk heel breed. Wat ga je daar precies doen? Als het een datawarehouse optuigen is en daar PowerBI op dan zit je wel laag denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaslo82
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-11-2024
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 39
• Opleiding: MBO en enkele cursussen
• Werkervaring: 13 jaar bij huidig IT bedrijf
• (Woon) Locatie: Duitsland

2. Wat doe je:
• Functie: Functieomschrijving is systeembeheerder. Maar doe in het bedrijf eigenlijk bijna alle taken: inkoop, planning, verkoop, support, installaties enz. nog net geen administratie..
• Werkgever/branche: systeembeheerder voor het MKB
• (Werk) Locatie(s): Kantoor in midden Limburg, klanten door Limburg en net daar buiten.
• Gewerkte uren/week: 35
• Reistijd: 25min enkel

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2949,00
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 35.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: werkgever betaald pensioen
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: PMT
• Mobiliteit per jaar:
• Overige: Laptop / telefoon / leaseauto (Toyota Corolla TS Hybrid)

Op dit moment twijfel ik over mijn huidige baan, ik wil graag op mijn eigen een ICT bedrijf starten aangezien alle werkzaamheden die ik uitvoer al overeenkomen met een eigen bedrijf. Ik word alleen een beetje tegengehouden door het concurrentiebeding in het contract. Tevens vind ik het moeilijk in te schatten hoe mijn loon is aangezien ik andere mensen om mij heen hoor die royaal meer verdienen, 10 jaar jonger zijn en enkel de hele dag wat mailtjes zitten te sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:39

Sport_Life

Solvitur ambulando

Kaslo82 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:23:

[..] aangezien ik andere mensen om mij heen hoor die royaal meer verdienen, 10 jaar jonger zijn en enkel de hele dag wat mailtjes zitten te sturen...
Ik vermoed zomaar dat die mensen meerdere keren zijn geswitcht van werkgever.. En je leasewagen is ook iets waard natuurlijk.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 17:56
[...]

Voor een psycholoog (universitair) kan het al snel 4500 tot 5600€ bruto/maand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 17:56
Kaslo82 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:23:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 39
• Opleiding: MBO en enkele cursussen
• (Woon) Locatie: Duitsland

2. Wat doe je:
• Functie: Functieomschrijving is systeembeheerder. Maar doe in het bedrijf eigenlijk bijna alle taken: inkoop, planning, verkoop, support, installaties enz. nog net geen administratie..
• Werkgever/branche: systeembeheerder voor het MKB
• (Werk) Locatie(s): Kantoor in midden Limburg, klanten door Limburg en net daar buiten.
• Gewerkte uren/week: 35
• Reistijd: 25min enkel

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2949,00
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 35.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: werkgever betaald pensioen
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: PMT
• Mobiliteit per jaar:
• Overige: Laptop / telefoon / leaseauto (Toyota Corolla TS Hybrid)

Op dit moment twijfel ik over mijn huidige baan, ik wil graag op mijn eigen een ICT bedrijf starten aangezien alle werkzaamheden die ik uitvoer al overeenkomen met een eigen bedrijf. Ik word alleen een beetje tegengehouden door het concurrentiebeding in het contract. Tevens vind ik het moeilijk in te schatten hoe mijn loon is aangezien ik andere mensen om mij heen hoor die royaal meer verdienen, 10 jaar jonger zijn en enkel de hele dag wat mailtjes zitten te sturen...
Er zit een werkgever in Limburg die zit te springen om personeel, als je het goed speelt kun je flink in salaris groeien maar ook kansen pakken waar je nu niet aan toe komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 17-09 10:15
@Ale-Gu: de mogelijkheid om netto reiskosten te blijven vergoeden is verlend tot 1 juli: https://www.belastingdien...te-reiskostenvergoedingen

[ Voor 57% gewijzigd door HarmoniousVibe op 05-05-2021 21:52 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

HarmoniousVibe schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:44:
@Ale-Gu: de mogelijkheid om netto reiskosten te blijven vergoeden is verlend tot 1 juli: https://www.belastingdien...te-reiskostenvergoedingen
Ja, dat zei ik ook al tegen onze HR-afdeling, maar de (vaste) reiskostenvergoeding is intern al afgeschaft, en ze hebben geen zin om dat terug te draaien...
Hopelijk komt er met terugwerkende kracht een thuiswerkvergoeding.

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-09 23:56
Ale-Gu schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:15:
[...]

Ja, dat zei ik ook al tegen onze HR-afdeling, maar de (vaste) reiskostenvergoeding is intern al afgeschaft, en ze hebben geen zin om dat terug te draaien...
Mooie verkapte besparing voor de WG dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
battler schreef op maandag 3 mei 2021 @ 18:18:
De volgende aanbieding gekregen. Wat denken jullie ervan? Dit is hun eerste aanbieding maar eigenlijk vind ik het best redelijk. Het zal voornamelijk gaan om de haalbaarheid van de bonus, tikt toch aan. De andere aanbieding kwam qua totaalpakket neer op ~120K.

***members only***
Wat betekend IT manager in deze? Wat voor verantwoordelijkheden? Hoeveel managers rapporteren aan jou en hoeveel mensen hebben die weer onderzich? Dan kunnen we pas iets zeggen of dit oke of niet oke is. Nu is het gewoon een post waarmee je eigenlijk niets mee kunt. Daarnaast, ligt het echt aan, aan welk instituut je je MBA hem hebt verkregen wil het echt van waarde zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Chip. op 05-05-2021 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaas90
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-05-2021
Members only:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:21
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:11

D33F

Tweelingtemmer

Dit lijkt mij ook wel behoorlijk karig. Na 4 jaar ervaring mag je wel wat hoger zitten dan startsalaris + €150. Secundaire voorwaarden zijn ook bedroevend overigens.

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Members only:

Heb het mobiliteitsbudget verplaatst naar "Wat verdien je" aangezien ik het laat uitbetalen en ik de komende 2 jaar geen auto verwacht nodig te hebben. Over het algemeen tevreden, als is het werkplezier grotendeels afhankelijk van de opdracht c.q. de klant die je op een bepaald moment hebt.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeMoeder2016
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 24-07 13:00
// Second time posting, Please, Please , Please, be kind but Fatal and Fair like a Tweaker if necessary !! :-)
Orgineel > https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/56531475

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 40
• Opleiding: MBO Systeembeheerder (nivo4), hiernaast een Microsoft Transcript van 5-A4tjes..
• Werkervaring: 21 jaar in ICT (10 jaar als beheerder, 8 jaar als consultant, 3 jaar als devops engineer)
• (Woon) Locatie: Near Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: DevOps Engineer / Cloud Architect
• Werkgever/branche: Dienstverlening
• (Werk) Locatie(s): Home & Near Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 25 dgn
• Gewerkte uren/week: 40h
• Reistijd: 5 minuten auto, 15 minuten fiets
• Werkdruk: Medium

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 5.500,00
• Vakantiegeld: € 5.280,00 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: 10% op jaarsalaris. Standbyvergoeding € 200 p.w. (oncall ééns per maand)
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 72.000,00 in 2020

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Volledig
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Bruto pensioen
• Mobiliteit per jaar: Geen idee, een Tesla M3 met 4%
• Overige: ~10k trainingsbudget per jaar, zelf in te vullen

[ Voor 5% gewijzigd door JeMoeder2016 op 09-05-2021 14:41 ]

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-09 14:49

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Dus je bent 5 jaar ouder geworden in 2,5 jaar tijd?

is everything cool?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
FREAKJAM schreef op zondag 9 mei 2021 @ 00:06:
Dus je bent 5 jaar ouder geworden in 2,5 jaar tijd?
Stressvolle job heb je dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ataturk
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16-07 21:22
1. Wie ben je:
• Opleiding: SenSe - TSO - chemische proces technieken (België)
• Werkervaring: 4
• (Woon) Locatie: limburg

2. Wat doe je:
• Functie: Proces operator
• Werkgever/branche: Chemie
• (Werk) Locatie(s): Zuid limburg
• Aantal vakantiedagen*: 25
• Gewerkte uren/week*: 33.6 volcontinu
• Reistijd**: 1h dagelijks
• Werkdruk: 50/50

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3300 (+ 30% ploegen premie = totaal ~4300)
• Vakantiegeld: €4000
• Bonus, toeslagen, etc: €1000
• Dertiende/veertiende maand: €1500
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg €300
• Type pensioenregeling / pensioenfonds ***
• Mobiliteit per jaar **** €1000
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €60.000

Niet slecht momenteel maar wil zeker verder studeren (HBO). Om toch future proof te zijn en zeker omdat er redelijk veel concurrentie is op de werkvloer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
battler schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:12:
En het is mij opgevallen dat dit misschien gemakkelijker te halen valt maar ik het idee heb dat deze mensen hun salaris hier niet posten (misschien vanwege dit soort reacties?).
Lees dit topic altijd mee, eigenlijk al jaren. Daar zijn vast statistieken van. Maar heb me nooit op mijn gemak gevoelt dergelijke cijfers te kunnen delen.

Dus voor dat, waardeer ik je posts alleen maar meer. Dergelijk salaris behalen & behouden is tevens ook een vak apart. Respect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 12:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

JeMoeder2016 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 23:37:
// Second time posting, Please, Please , Please, be kind but Fatal and Fair like a Tweaker if necessary !! :-)
Orgineel > https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/56531475

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 43
• Opleiding: MBO Systeembeheerder (nivo4), hiernaast een Microsoft Transcript van 5-A4tjes..
• Werkervaring: 21 jaar in ICT (10 jaar als beheerder, 8 jaar als consultant, 3 jaar als devops engineer)
• (Woon) Locatie: Near Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: DevOps Engineer / Cloud Architect
• Werkgever/branche: Dienstverlening
• (Werk) Locatie(s): Home & Near Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 25 dgn
• Gewerkte uren/week: 40h
• Reistijd: 5 minuten auto, 15 minuten fiets
• Werkdruk: Medium

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 5.500,00
• Vakantiegeld: € 5.280,00 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: 10% op jaarsalaris. Standbyvergoeding € 200 per week
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 72.000,00 in 2020

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Volledig
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Bruto pensioen
• Mobiliteit per jaar: Geen idee, een Tesla M3 met 4%
• Overige: ~10k trainingsbudget per jaar, zelf in te vullen
Heb je die standby vergoeding meegerekend in je maandsalaris? Want als ik alles bij elkaar optel kom ik veel hoger uit. Ifso, dan ben je er eigenlijk op achteruit gegaan sinds 2018.. waarom krijg je uberhaubt standby vergoeding als engineer/architect?

En wat is nu je echte leeftijd? ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:40
Ale-Gu schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:15:
[...]

Nu ben ik al 15 jaar geen werknemer meer (ZZP), maar ik kan me toch herinneren dat er bij dit soort besluiten/wijzigingen in de arbeidsvoorwaarden toch ook met de OR geschakeld moet worden. Hoe heeft de OR dit goedgekeurd zonder dat hier iets tegenover stond?
Strike that. Er worden tijdens corona geen reiskosten meer gemaakt en daarom is het afgeschaft begrijp ik nu.
Hoop is uitgestelde teleurstelling ;) Misschien dat het er wel gaat komen, werkgevers besparen op termijn ook enorm aan huisvesting. Maar met terugwerkende kracht zie ik sowieso niet gebeuren.

[ Voor 6% gewijzigd door sverzijl op 09-05-2021 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeMoeder2016
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 24-07 13:00
Tylen schreef op zondag 9 mei 2021 @ 07:30:
[...]

Heb je die standby vergoeding meegerekend in je maandsalaris? Want als ik alles bij elkaar optel kom ik veel hoger uit. Ifso, dan ben je er eigenlijk op achteruit gegaan sinds 2018.. waarom krijg je uberhaubt standby vergoeding als engineer/architect?

En wat is nu je echte leeftijd? ;)
Ik heb de orginele post aangepast. Leeftijd is 40 :) . Standbyvergoeding is alleen wanneer je oncall bent (gemiddeld ééns per maand) en dat was nog niet van toepassing in 2020.

Het kan lijken dat ik erop achteruit ben gegaan (in werkzaamheden/functie), maar het voelt meer als een bevrijding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:25
TheUninvited schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:39:
[...]

Update na 1,5 jaar bijna weer :)

***members only***
Weer gewisseld van werkgever en een mooie stap gezet naar midlancen. Gekozen omdat ik hierdoor meer overhoud en zelf meer controle heb, maar ik had nog niet de behoefte om volledig voor mezelf te beginnen. Misschien kies ik over een paar jaar alsnog om ZZP-er worden.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xaztek
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik ben benieuwd wat jullie van dit aanbod vinden. Ik vind het nogal aan de lage kant, maar weet niet hoeveel meer ik zou kunnen vragen.

1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO/Master ICT
• Werkervaring: 5 jaar
• (Woon) Locatie: Eindhoven

2. Wat doe je:
• Functie: Software / DevOps Engineer
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Uren/week: 40
• Reistijd: Thuis ivm Corona, 30-60 min in de toekomst
• Werkdruk: ??

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3800. €4.000 zal zeker lukken, maar ik denk dat ik veel meer kan vragen.
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Pensioeninleg per jaar: 12% dacht ik
• Mobiliteit per jaar: Lease auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 06:01
xaztek schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:16:
Ik ben benieuwd wat jullie van dit aanbod vinden. Ik vind het nogal aan de lage kant, maar weet niet hoeveel meer ik zou kunnen vragen.

1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO/Master ICT
• Werkervaring: 5 jaar
• (Woon) Locatie: Eindhoven

2. Wat doe je:
• Functie: Software / DevOps Engineer
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Uren/week: 40
• Reistijd: Thuis ivm Corona, 30-60 min in de toekomst
• Werkdruk: ??

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3800. €4.000 zal zeker lukken, maar ik denk dat ik veel meer kan vragen.
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Pensioeninleg per jaar: 12% dacht ik
• Mobiliteit per jaar: Lease auto
Een snelle zoekopdracht in dit topic geeft dat DevOps engineers hier vaak rond dat bedrag zitten, soms zelfs met dubbel zoveel ervaring als jij hebt. Dus 'nogal aan de lage kant' lijkt het me niet. Maar als jij goede argumenten hebt om meer te vragen, schroom vooral niet.

Als je niet vies bent van een beetje onderhandelen kan je denk ik prima wat hoger inzetten, zolang je het maar niet direct als 'take it or leave it'-aanbod brengt. Als zij nu €3800 bieden, en jij denkt meer waard te zijn, dan kan je iets als "ik had gehoopt op €4500, hoeveel bewegingsruimte zit er in jullie aanbod?" zeggen.

Waar hoopte je op uit te komen?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xaztek
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-06-2024
Hahn schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:29:
[...]

Een snelle zoekopdracht in dit topic geeft dat DevOps engineers hier vaak rond dat bedrag zitten, soms zelfs met dubbel zoveel ervaring als jij hebt. Dus 'nogal aan de lage kant' lijkt het me niet. Maar als jij goede argumenten hebt om meer te vragen, schroom vooral niet.

Als je niet vies bent van een beetje onderhandelen kan je denk ik prima wat hoger inzetten, zolang je het maar niet direct als 'take it or leave it'-aanbod brengt. Als zij nu €3800 bieden, en jij denkt meer waard te zijn, dan kan je iets als "ik had gehoopt op €4500, hoeveel bewegingsruimte zit er in jullie aanbod?" zeggen.

Waar hoopte je op uit te komen?
Na wat onderzoek naar salarissen en peiling bij kennissen en vrienden hoopte ik op €4250. Ik ben alleen niet erg sterk in onderhandelen en ik had wat twijfels vandaar ook mijn post. Ik ga het toch proberen zoals jij het zei en kijken wat eruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:52

HSG

sverzijl schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:06:
[...]

Nu ben ik al 15 jaar geen werknemer meer (ZZP), maar ik kan me toch herinneren dat er bij dit soort besluiten/wijzigingen in de arbeidsvoorwaarden toch ook met de OR geschakeld moet worden. Hoe heeft de OR dit goedgekeurd zonder dat hier iets tegenover stond?
Strike that. Er worden tijdens corona geen reiskosten meer gemaakt en daarom is het afgeschaft begrijp ik nu.

[...]

Hoop is uitgestelde teleurstelling ;) Misschien dat het er wel gaat komen, werkgevers besparen op termijn ook enorm aan huisvesting. Maar met terugwerkende kracht zie ik sowieso niet gebeuren.
Dat lijkt mij niet meer dan normaal. Al je geen kilometers maakt dan heb je daar ook geen recht meer op.

Bij mijn vorige werkgever moest ik altijd een formulier invullen om reiskosten voor woon/werk vergoed te krijgen. Daar schreef je op welke dagen je woon/werk of zakelijke kilometers maakten en hoeveel kilometers. Aan e hand daarvan kreeg je X-bedrag op je rekening gestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
HSG schreef op zondag 9 mei 2021 @ 22:38:
[...]

Dat lijkt mij niet meer dan normaal. Al je geen kilometers maakt dan heb je daar ook geen recht meer op.
Dat dus. Ik dacht eerst even dat ze reiskostenvergoeding geschrapt hadden terwijl er nog wel gereisd werd. Maar als je thuis werkt is dat natuurlijk niet meer dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan_97
  • Laatst online: 14-06-2022
Ik heb het gevoel dat ik te weinig verdien op mijn huidige werkplek, zeker gezien mijn afgeronde HBO studie. Kunnen mensen dit beamen, of is het logisch dat je als junior nog niet zoveel verdiend?
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

daan_97 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:59:
Ik heb het gevoel dat ik te weinig verdien op mijn huidige werkplek, zeker gezien mijn afgeronde HBO studie. Kunnen mensen dit beamen, of is het logisch dat je als junior nog niet zoveel verdiend?

***members only***
Members only:

[ Voor 15% gewijzigd door Notna op 11-05-2021 12:06 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan_97
Notna schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:02:
Waar staaf jij aan dat je niet genoeg verdient c.q wat heb jij voor ogen dat je twijfelt? Alleen roepen dat je een hbo diploma hebt is niet genoeg natuurlijk :)
Oud-klasgenoten met vergelijkbaar werk en kunde zitten allemaal richting de 2600 bruto per maand bij andere werkgevers. Met het doorspitten van dit topic zag ik dat richting de 2800 regelmatig is genoemd als startsalaris na afronding HBO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retoohs

***members only***
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan_97
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesiredPeanut
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 30-08 21:47

***members only***
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:14
Ga daar alsjeblieft zo snel mogelijk weg. Zelfs als beginnende Front-end engineer kan je veel meer verdienen. Omgeving Rotterdam kent werkgevers genoeg. Stuur je CV naar een paar bedrijven en kijk wat je kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Laatst online: 20-09 21:35
xaztek schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:55:
[...]

Na wat onderzoek naar salarissen en peiling bij kennissen en vrienden hoopte ik op €4250. Ik ben alleen niet erg sterk in onderhandelen en ik had wat twijfels vandaar ook mijn post. Ik ga het toch proberen zoals jij het zei en kijken wat eruit komt.
Ligt eraan hoe goed je rugzak gevuld is. Als je genoeg kennis van concepten en tools hebt dan moet dat wel lukken. Maar je zult het wel moeten kunnen laten zien / verkopen ;) Succes!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10
xaztek schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:55:
[...]

Het boekje Salaris Onderhandelen heeft mij enorm geholpen bij de onderbouwing waarom ik vind dat ik een X bedrag of een X verhoging verdien.
Goeie afspraken maken over als je een X bedrag niet krijgt, dat er een opleiding tegenover staat bijvoorbeeld. Als je die dan hebt behaald (of doelen) dat je dan wel tot je gewenste bedrag komt.

Zelf kom ik uit defensie en kende ik onderhandelen niet. Bij mijn huidige baan heb ik de stoute schoenen aangedaan en een flinke sprong kunnen maken.

Het boekje is een investering van niks tegenover wat je ervoor kan terug krijgen _/-\o_
Ik heb het boek al geregeld uitgeleend aan vrienden die er baat bij hebben gehad!

https://www.bol.com/nl/p/...S1KbQ.2_9.11.ProductTitle

succes!

[ Voor 10% gewijzigd door Zaratrass op 18-05-2021 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gubbel
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-10-2024

***members only***
Ik zat met 5 jaar werkervaring (5 jaar freelance niet meegerekend) en een HBO Mediatechnologie op zak op €3060 in Utrecht voor 40u. Ik was echter Full-Stack developer en deed daar ook Unity werk bij.

Ik ben van mening dat Digital Agencies gewoon weinig verdienen in Nederland. Al mijn vrienden in dezelfde branch en dezelfde ervaringen zitten allemaal tussen de 2400-3600 terwijl alle andere developers die ik ken in een andere branch vele malen meer verdienen, voor niet altijd moeilijker of meer werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Zaratrass schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:34:
Zelf kom ik uit defensie en kende ik onderhandelen niet. Bij mijn huidige baan heb ik de stoute schoenen aangedaan en een flinke sprong kunnen maken.
Iemand die geen sprong maakt als hij Defensie verlaat heeft zitten slapen

(ok, m.u.v. hele jonge of onervaren mensen dan, dan betaalt Defensie nog wel ok).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10
Hmmbob schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:12:
[...]

(ok, m.u.v. hele jonge of onervaren mensen dan, dan betaalt Defensie nog wel ok).
Daar heb je wel een punt natuurlijk. Ben denk ik bruto ook iets meer dan x2 gegaan.
Ondanks dat ik weinig technische kennis had op het moment dat ik werd aangenomen, heeft mijn defensie achtergrond (competenties) daarentegen heel erg geholpen. Die voordelen kon ik erg goed onderbouwen door het boekje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alej97
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online

***members only***
Dat is wel wat aan de lage kant. Ik heb ook net mijn eerste baan als FE developer en krijg opv 40u €2600 (obv 32u €2080) in de regio Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Zaratrass schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:45:
[...]

Daar heb je wel een punt natuurlijk. Ben denk ik bruto ook iets meer dan x2 gegaan.
Ondanks dat ik weinig technische kennis had op het moment dat ik werd aangenomen, heeft mijn defensie achtergrond (competenties) daarentegen heel erg geholpen. Die voordelen kon ik erg goed onderbouwen door het boekje :9
Jep, de dingen die ze je bij Defensie aanleren zijn heel waardevol in de markt. Dat zie je dan ook terug in beloning, al hebben sommige bedrijven moeite om de relevantie van de militaire werkzaamheden om te zetten naar werkzaamheden bij hun bedrijf. Kan je dit goed uitleggen, dan ben je spekkoper.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hahn
daan_97 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:25:
[...]

Oud-klasgenoten met vergelijkbaar werk en kunde zitten allemaal richting de 2600 bruto per maand bij andere werkgevers. Met het doorspitten van dit topic zag ik dat richting de 2800 regelmatig is genoemd als startsalaris na afronding HBO.
2400 of 2600 is natuurlijk ook niet een verschil om over naar huis te schrijven. €2500-3000 (bij 40 uur) is vrij normaal als startsalaris, en daarmee is €2400 dus wat aan de lage kant, maar daarmee word je nog niet direct heel erg onderbetaald.

Wat zijn de vooruitzichten qua mogelijke salarisverhogingen bij goed presteren? Als dat ook maar €100-200 per jaar is, dan is het een ander verhaal dan wanneer je op €2400 begint, maar wel jaarlijks veel erbij kunt krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: MSc (niet IT gerelateerd)
• Werkervaring: 4,5 Jaar
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: DevOps engineer
• Werkgever/branche: Energie (netbeheer)
• (Werk) Locatie(s): al ruim een jaar 100% thuis, anders Arnhem
• Gewerkte uren/week: 40 (38 + 2 ADV)
• Reistijd: 0 (thuis)/ 1 uur (OV of auto)
• Werkdruk: Sterk afhankelijk van team/project, middel/hoog op het moment

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4.300
• Vakantiegeld: € 4.100
• Bonus, toeslagen, etc: € ~5.500 (IKB/ADV, dus niet variabel, maar kan wel kiezen om er extra vrije dagen van te kopen)
• Dertiende/veertiende maand: € 3.000
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~64.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 30/70 (~10.000 ~7.000per jaar door werkgever betaald)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABP
• Mobiliteit per jaar: NS businesscard werkreizen gratis of anders 0.15/km voor auto kilometers en 0.20/km voor fietskilometers
• Overige: 500€ p/j duurzame inzetbaarheid (netto te gebruiken voor thuiswerkplek, bruto indien voor iets anders)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~75.000~72.000

Nu 3 jaar bij dezelfde werkgever, begonnen met ~40.000p/j als junior, maar er was veel ruimte voor salarisgroei op basis van mijn prestaties. Ik werk nu als medior met uitzicht op een senior functie (mogelijk al binnen een half jaar). De goede doorgroeimogelijkheden, meer dan prima salaris en secundaire voorwaarden maken toch dat elk voorstel dat recruiters doen me eigenlijk wel tegenvalt. Bijvoorbeeld "tot 100k met een midlance constructie" (waarbij de vraag is of ik die 100k daadwerkelijk zou krijgen of dat het alleen maar verkooppraatje is) klinkt voor mij eigenlijk als een erg kleine stap die het risico van een leuke werkplek verlaten niet waard is.

Ik denk dat ik nog wel even bij mijn huidige werkgever blijf, tenzij er écht iets moois voorbij komt. :)

[ Voor 0% gewijzigd door hugoy op 13-05-2021 07:10 . Reden: Foutje in pensioenberekening ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
hugoy schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 21:24:
Heb je alles thuis / on the job geleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
Olaf van der Spek schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 21:53:
[...]

Heb je alles thuis / on the job geleerd?
Eerste baan was een IT traineeship waar voornamelijk soft-skills bij zaten, en in mijn studie enkel bij het vak Statistiek wat geprogrammeerd in R, maar dat mag geen naam hebben. Naast wat hobbymatige interesse dus eigenlijk alles on-the-job en van trainingen geleerd. Heb wel ontzettend goeie leermeesters (gehad) bij mijn huidige werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

3. Wat verdien je:
• Bonus, toeslagen, etc: € ~5.500 (IKB/ADV, dus niet variabel, maar kan wel kiezen om er extra vrije dagen van te kopen)
Weet je zeker dat je hier de juiste terminologie hanteert en/of de juiste berekening maakt?

Ik krijg de indruk dat je bij de Rijksoverheid werkt. In dat geval is je IKB-budget namelijk 16,37% van je jaarsalaris, wat voor jou uit zou komen op € 8.446,92 bruto per jaar. Dat is opgebouwd uit 8% vakantiegeld en 8,37% 13e maand.

Jij noemt alleen een lager IKB bedrag én nog eens vakantiegeld en 13e maand. En daarnaast valt het me op dat je opgegeven 13e maand aanzienlijk lager is dan je maandsalaris, wat niet gebruikelijk is.

Was even benieuwd! :). Indien geen Rijksoverheid heb ik niks gezegd. :o

[ Voor 6% gewijzigd door Ethiron op 13-05-2021 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Hmmbob schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:12:
[...]

Ik moest betalen toen ik bij defensie weg ging. Telt dat ook??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
Ethiron schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 02:22:
[...]

Weet je zeker dat je hier de juiste terminologie hanteert en/of de juiste berekening maakt?

Ik krijg de indruk dat je bij de Rijksoverheid werkt. In dat geval is je IKB-budget namelijk 16,37% van je jaarsalaris, wat voor jou uit zou komen op € 8.446,92 bruto per jaar. Dat is opgebouwd uit 8% vakantiegeld en 8,37% 13e maand.

Jij noemt alleen een lager IKB bedrag én nog eens vakantiegeld en 13e maand. En daarnaast valt het me op dat je opgegeven 13e maand aanzienlijk lager is dan je maandsalaris, wat niet gebruikelijk is.

Was even benieuwd! :). Indien geen Rijksoverheid heb ik niks gezegd. :o
Is geen rijksoverheid, al kan het bij sommige projecten wel zo voelen ;) Het totaal IKB + ADV is 19.77% waar vakantiegeld van 8% in zit en 5.94% eindejaarsuitkering/dertiende maand. Valt onder de netbeheer CAO. Heb geprobeerd de bedragen in het template te gieten, maar kan zijn dat ik ergens iets in een verkeerd hokje heb gegooid. De totaalpakketsom exc. pensioen (64k) klopt in ieder geval, dat getal staat in ons HR systeem aangegeven en heb 'm zelf uitgesplitst (daar kan uiteraard een foutje ingeslopen zijn). Zag ook dat ik me met pensioen iets te rijk had gerekend door mijn eigen bijdrage er ook bij op te tellen, dus die heb ik gecorrigeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepernoot
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-09 10:42
hugoy schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 07:17:
[...]

Is geen rijksoverheid, al kan het bij sommige projecten wel zo voelen ;) Het totaal IKB + ADV is 19.77% waar vakantiegeld van 8% in zit en 5.94% eindejaarsuitkering/dertiende maand. Valt onder de netbeheer CAO. Heb geprobeerd de bedragen in het template te gieten, maar kan zijn dat ik ergens iets in een verkeerd hokje heb gegooid. De totaalpakketsom exc. pensioen (64k) klopt in ieder geval, dat getal staat in ons HR systeem aangegeven en heb 'm zelf uitgesplitst (daar kan uiteraard een foutje ingeslopen zijn). Zag ook dat ik me met pensioen iets te rijk had gerekend door mijn eigen bijdrage er ook bij op te tellen, dus die heb ik gecorrigeerd!
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hugoy
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Werkervaring: 4,5 Jaar
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: DevOps engineer
• Werkgever/branche: Energie (netbeheer)
• (Werk) Locatie(s): al ruim een jaar 100% thuis, anders Arnhem
• Gewerkte uren/week: 40 (38 + 2 ADV)
• Reistijd: 0 (thuis)/ 1 uur (OV of auto)
• Werkdruk: Sterk afhankelijk van team/project, middel/hoog op het moment

3. Wat verdien je:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 30/70 (~10.000 ~7.000per jaar door werkgever betaald)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABP
• Mobiliteit per jaar: NS businesscard werkreizen gratis of anders 0.15/km voor auto kilometers en 0.20/km voor fietskilometers
• Overige: 500€ p/j duurzame inzetbaarheid (netto te gebruiken voor thuiswerkplek, bruto indien voor iets anders)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~75.000~72.000

Nu 3 jaar bij dezelfde werkgever, begonnen met ~40.000p/j als junior, maar er was veel ruimte voor salarisgroei op basis van mijn prestaties. Ik werk nu als medior met uitzicht op een senior functie (mogelijk al binnen een half jaar). De goede doorgroeimogelijkheden, meer dan prima salaris en secundaire voorwaarden maken toch dat elk voorstel dat recruiters doen me eigenlijk wel tegenvalt. Bijvoorbeeld "tot 100k met een midlance constructie" (waarbij de vraag is of ik die 100k daadwerkelijk zou krijgen of dat het alleen maar verkooppraatje is) klinkt voor mij eigenlijk als een erg kleine stap die het risico van een leuke werkplek verlaten niet waard is.

Ik denk dat ik nog wel even bij mijn huidige werkgever blijf, tenzij er écht iets moois voorbij komt. :)
Mooi totaalpakket! Hier kan een midlance constructie inderdaad niet tegenop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Dat hangt natuurlijk heel erg af van de midlanceconstructie. Zo heb ik een keer aanbod gehad met €1700 basissalaris + 55% van eigen omzet, maar eigenlijk geen kosten. Je had dan alleen geen pensioen en bonus. Leaseauto kon wel, maar alleen met hoge eigen bijdrage, maar als alternatief private lease was in meeste gevallen nog steeds veel interessanter als je voor EV ging.

Met 173 1/3 uur/maand en 80% facturabel zat je dan op ruime €11k/maand en dat werd ook echt wel gehaald. Daar ging dan alleen die bijdrage voor leaseauto af en je moest zelf pensioen regelen, maar de rest stak je gewoon in je zak.

Maar ik heb ook wel slechte midlanceconstructies gezien, zoals 70% omzet voor jezelf, 15% voor de sale (die je ook zelf kon pakken) en 15% voor organisatie, maar wel 100% van de kosten. Als je de sale niet zelf deed leverde je dan wel erg veel in t.o.v. ZZP en deed je het wel zelf in dan deed je eigenlijk alles al zelf en kon je net zo goed ZZP doen en die laatste 15% ook pakken en nog veel meer vrijheid hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

hugoy schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 07:17:
[...]

Aah helemaal helder, in dat geval heb ik niks gezegd! Je package sommetje klopt dan gewoon hoor, ik doelde specifiek op het IKB stukje. :)

Anyway: lekker bezig, complimenten. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online

Semi-overheid in het algemeen en netbeheerders specifiek hebben inderdaad erg goede arbeidsvoorwaarden. Soort van gouden kooi. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

wimjongil schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:50:
[...]
Semi-overheid in het algemeen en netbeheerders specifiek hebben inderdaad erg goede arbeidsvoorwaarden. Soort van gouden kooi. ;)
Schijnt in de petrochemie nóg erger te zijn. Of bij de grote bank/verzekeraars.
(Ik heb laatst gesolliciteerd bij een petrochemisch bedrijf. De functie paste niet goed bij me, dus besloten het niet te doen maar wegens het salaris heb ik tóch even getwijfeld.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
retoohs schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:58:
[...]

Mooi totaalpakket! Hier kan een midlance constructie inderdaad niet tegenop.
Kid Jansen schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 11:27:
Dat hangt natuurlijk heel erg af van de midlanceconstructie. Zo heb ik een keer aanbod gehad met €1700 basissalaris + 55% van eigen omzet, maar eigenlijk geen kosten. Je had dan alleen geen pensioen en bonus. Leaseauto kon wel, maar alleen met hoge eigen bijdrage, maar als alternatief private lease was in meeste gevallen nog steeds veel interessanter als je voor EV ging.

Met 173 1/3 uur/maand en 80% facturabel zat je dan op ruime €11k/maand en dat werd ook echt wel gehaald. Daar ging dan alleen die bijdrage voor leaseauto af en je moest zelf pensioen regelen, maar de rest stak je gewoon in je zak.

Maar ik heb ook wel slechte midlanceconstructies gezien, zoals 70% omzet voor jezelf, 15% voor de sale (die je ook zelf kon pakken) en 15% voor organisatie, maar wel 100% van de kosten. Als je de sale niet zelf deed leverde je dan wel erg veel in t.o.v. ZZP en deed je het wel zelf in dan deed je eigenlijk alles al zelf en kon je net zo goed ZZP doen en die laatste 15% ook pakken en nog veel meer vrijheid hebben.
ZZP'en is ook zeker iets wat ik zo nu en dan overweeg (En mid-lance eerst ook, maar te weinig meerwaarde), maar zo lang ik nog veel groei (zowel vaktechnisch als in salaris) heb in mijn werk denk ik dat het nog niet opportuun is. 11k per maand als mid-lancer klinkt mij wel echt als uitzonderlijk, in hoeverre is dit de norm? De paar mid-lancers die ik ken zitten tussen de 70-110k per jaar.
wimjongil schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:50:
[...]

Haha ja het is zeker een beetje een gouden kooi, vooral voor de mensen die er erg lang (>10j) zitten, die komen er niet meer weg. Dat wil ik eigenlijk voorkomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gateklaas
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-09 10:43
Hoi, ik heb binnenkort een salarisgesprek en vraag me af hoeveel ik kan verdienen. Dit is wat ik nu verdien:
Members only:

Mijn salaris aan de lage kant. Dankzij corona kreeg vorig jaar niemand een loonsverhoging. Maar dit jaar verwacht ik wel een flinke verhoging.
Wat is redelijk om te vragen?

[ Voor 1% gewijzigd door gateklaas op 20-03-2022 12:10 . Reden: Salaris weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Laatst online: 20-09 21:35
Forse verhoging ligt meestal rond de 10% dus dan heb je het over 300 EUR. Geen slecht salaris met 3 jaar ervaring maar denk dat je ergens anders wel wat meer kan krijgen met de huidige marktomstandigheden in de randstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Met 3 jaar ervaring als back-end developer vind ik 3k absoluut geen vetpot. Dat is een lekker startsalaris, en aardig als je 1 jaar werkt, maar na 3 jaar mag je toch zeker wel op de €3500 of meer zitten.

Maar als vorig jaar er helemaal geen verhoging mogelijk was, dan zou ik niet verwachten dat je veel meer dan 5 a 10 procent erbij zult krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 14-05-2021 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
hugoy schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:41:
[...]

[...]

ZZP'en is ook zeker iets wat ik zo nu en dan overweeg (En mid-lance eerst ook, maar te weinig meerwaarde), maar zo lang ik nog veel groei (zowel vaktechnisch als in salaris) heb in mijn werk denk ik dat het nog niet opportuun is. 11k per maand als mid-lancer klinkt mij wel echt als uitzonderlijk, in hoeverre is dit de norm? De paar mid-lancers die ik ken zitten tussen de 70-110k per jaar.
[...]
Toen ik 1 jaartje midlancer was (iedereen maakt fouten he:) zat ik op zo'n 76K (of 7,5K per maand die ik volledig werkte) plus leasewagen. Dit was in 2008 overigens, dus wel even geleden. Na dat ene jaar (ook vanwege de geringe/nul meerwaarde van midlance) de stap naar ZZP gemaakt, waarbij mijn omzet ruim het dubbele was bij hetzelfde uurtarief. Als het even kan zou ik midlance overslaan inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retoohs
gateklaas schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:07:
Hoi, ik heb binnenkort een salarisgesprek en vraag me af hoeveel ik kan verdienen. Dit is wat ik nu verdien:

***members only***

Mijn salaris aan de lage kant. Dankzij corona kreeg vorig jaar niemand een loonsverhoging. Maar dit jaar verwacht ik wel een flinke verhoging.
Wat is redelijk om te vragen?
Kan je met jouw master niet veel meer verdienen in AI gerelateerd werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davevogel0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 16:41
Members only: title

Ben benieuwd de groei die ik in de 2 jaar hebt gemaakt oké is of dat ik ergens anders meer zou kunnen verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
davevogel0 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 22:30:
***members only***

Ben benieuwd de groei die ik in de 2 jaar hebt gemaakt oké is of dat ik ergens anders meer zou kunnen verwachten.
Was handig geweest als je er ook gelijk even bij had gezet wat je 2 jaar geleden verdiende ;) Maar heb het opgezocht: je bent er 18% op vooruit gegaan in 2 jaar tijd. Dat vind ik heel netjes.

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 14-05-2021 22:38 ]

Pagina: 1 ... 87 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.