Hahn schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:13:
[...]
Achteraf bekeken had ik het ook gewoon moeten laten om die opmerking te maken.
Maar het is ook wel een beetje context-bias/anchoring, of hoe je het ook wilt noemen. Net even de laatste 3-4 pagina's snel doorgescand, en het gros geeft aan 3-4k te verdienen, met een paar 'uitschieters' naar 5-6k. Als je dan aangeeft 9k te (gaan) verdienen, dan is daar helemaal niks mis mee, lekker bezig zelfs.
Maar als dat gepaard gaat met 'volgens mij wel redelijk, maar wat denken jullie?', dan kan dat toch overkomen alsof je een nieuwe Porsche aan het overwegen bent, en aan je buren met een Prius vraagt of 'ie wel pittig genoeg is
Natuurlijk, andere rollen, andere mensen, andere bedrijven, andere alles. Maar de context blijft dat je in een topic vol 3-6k verdieners aangeeft 9k misschien toch wat magertjes te vinden. En dat roept reacties op bij mensen (of in ieder geval, bij mij). Waar niet altijd wat mee gedaan hoeft te worden, waarvoor mea culpa.
offtopic:
Je had het niet beter kunnen verwoorden

Ik had ook reeds een redelijk geagiteerde post in mijn vingertoppen zitten, want inderdaad, ik viel ook over de combinatie 9k salaris en dat dan 'redelijk' noemen, terwijl 95% van de beroepsbevolking in NL daar alleen maar van kan dromen...
Je had het niet beter kunnen verwoorden
Ik had ook reeds een redelijk geagiteerde post in mijn vingertoppen zitten, want inderdaad, ik viel ook over de combinatie 9k salaris en dat dan 'redelijk' noemen, terwijl 95% van de beroepsbevolking in NL daar alleen maar van kan dromen...
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?