Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davevogel0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 16:41
Hahn schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 22:36:
[...]

Was handig geweest als je er ook gelijk even bij had gezet wat je 2 jaar geleden verdiende ;) Maar heb het opgezocht: je bent er 18% op vooruit gegaan in 2 jaar tijd. Dat vind ik heel netjes.
Haha, oeps... Thanks voor het toevoegen!

[ Voor 3% gewijzigd door davevogel0 op 14-05-2021 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:53
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 28% gewijzigd door SL65 op 05-08-2021 20:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:01
Wat ik ervan denk: prima salaris voor 1 jaar relevante ervaring. Misschien goed om dat ook bij werkervaring erbij te vermelden (x jaar relevant, x jaar andere ervaring) :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Nulletje teveel bij je package, anders een hele goede bonus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoodVuurtje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 23:52
Members only:

Bij huidige werkgever erg snel stappen kunnen maken (totaal pakket is met bijna 50% gestegen in 4j tijd) en krijg intern vrijwel alle mogelijkheden aanreikt, zoals internationale talent programma's, mooie kansen en het nodige vertrouwen en vrijheid. Opleidingen mag ik zoveel volgen als ik wil, mits ik kan uitleggen wat ik er aan heb, afgelopen jaren ongeveer 5-10 per jaar. Ik kan niet verwachten aankomende jaren nog zoveel groei mee te maken... kreeg elke keer de hoogste beoordeling mogelijk en de 'concurrentie' wordt sterker op hogere niveau's.

Wegens de vele vergoedingen en eigenlijk weinig reiskosten (zeker nu), ontvang ik rond de 3100 en 3200 netto per maand. Ik zag dit altijd als een prima salaris, mits de reiskosten laag bleven. Echter als ik de bedragen op dit forum lees krijg ik het idee dat ik nog steeds stevig te weinig verdien. Is dit wel representatief?

Een klant wilt namelijk een permanente rol creëren voor mijn huidige werkzaamheden die ik als consultant vervul. Ik vind het alleen lastig inschatten wat een passend salaris is.

[ Voor 4% gewijzigd door DoodVuurtje op 17-05-2021 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DoodVuurtje schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:59:
***members only***

Bij huidige werkgever erg snel stappen kunnen maken (totaal pakket is met bijna 50% gestegen in 4j tijd) en krijg intern vrijwel alle mogelijkheden aanreikt, zoals internationale talent programma's, mooie kansen en het nodige vertrouwen en vrijheid. Opleidingen mag ik zoveel volgen als ik wil, mits ik kan uitleggen wat ik er aan heb, afgelopen jaren ongeveer 5-10 per jaar.

Wegens de vele vergoedingen en eigenlijk weinig reiskosten (zeker nu), ontvang ik rond de 3100 en 3200 netto per maand. Ik zag dit altijd als een prima salaris, mits de reiskosten laag bleven. Echter als ik de bedragen op dit forum lees krijg ik het idee dat ik nog steeds stevig te weinig verdien. Is dit wel representatief?

Een klant wilt namelijk een permanente rol creëren voor mijn huidige werkzaamheden die ik als consultant vervul. Ik vind het alleen lastig inschatten wat een passend salaris is.
Een functie titel ICT consultancy is te breed om hier een antwoord op te kunnen geven. Op zich lijkt mij het salaris voor iemand met 4 jaar werkervaring niet heel verkeerd. Wat me wel opvalt is dat in je functietitel senior staat maar het salaris meer richting junior gaat imo. :P

Toevoeging: Die vergoedingen zijn natuurlijk leuk meegenomen, maar worden vaak niet meegenomen in pensioen, mogelijke hypotheek etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2021 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoodVuurtje
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:12:
[...]

Een functie titel ICT consultancy is te breed om hier een antwoord op te kunnen geven. Op zich lijkt mij het salaris voor iemand met 4 jaar werkervaring niet heel verkeerd. Wat me wel opvalt is dat in je functietitel senior staat maar het salaris meer richting junior gaat imo. :P
Functie is business analyst. Rol die verantwoordelijk is voor de vertaling van business vragen naar concrete beschrijvingen die door developers ontwikkelt kunnen worden. Requirements/processen. Wordt ook vaak ingezet als product owner bij klanten.

ICT consultancy; Mijn klanten zijn vooral in de high-tech- en maakindustrie - aangepast

[ Voor 5% gewijzigd door DoodVuurtje op 17-05-2021 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

***members only***

Bij huidige werkgever erg snel stappen kunnen maken (totaal pakket is met bijna 50% gestegen in 4j tijd) en krijg intern vrijwel alle mogelijkheden aanreikt, zoals internationale talent programma's, mooie kansen en het nodige vertrouwen en vrijheid. Opleidingen mag ik zoveel volgen als ik wil, mits ik kan uitleggen wat ik er aan heb, afgelopen jaren ongeveer 5-10 per jaar. Ik kan niet verwachten aankomende jaren nog zoveel groei mee te maken... kreeg elke keer de hoogste beoordeling mogelijk en de 'concurrentie' wordt sterker op hogere niveau's.

Zoals veel vaker geschreven heb je natuurlijk een a-selecte steekproef in dit topic. Verder is het vaak ook een kwestie van niet te snel toehappen & wat mazzel. Zeker in wat gewildere vakgebieden zijn er gerust bedrijven die flink meer dan het gemiddelde betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

***members only***

Dus 3200 netto voor iemand van 29 die zichzelf een senior business analist noemt.
Je kan best bij je klant aangeven dat dat is wat je netto krijgt en minimaal gematched moet worden.

Persoonlijk lijk je me al erg hoog te zitten. Staar je niet blind op de voorbeelden hier in dit topic, hier en daar wordt er best wat aangedikt en sommigen hebben ook mazzel.

[ Voor 4% gewijzigd door avotar op 18-05-2021 07:12 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:06

Secsytime

Automagisch

avotar schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 07:10:
[...]

Dus 3200 netto voor iemand van 29 die zichzelf een senior business analist noemt.
Je kan best bij je klant aangeven dat dat is wat je netto krijgt en minimaal gematched moet worden.

Persoonlijk lijk je me al erg hoog te zitten. Staar je niet blind op de voorbeelden hier in dit topic, hier en daar wordt er best wat aangedikt en sommigen hebben ook mazzel.
En sommigen zijn gewoon heel goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

[...]
Eerder € 2.754,67 netto.
https://www.berekenhet.nl...etto-salaris.html#calctop

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:12:
[...]

Toevoeging: Die vergoedingen zijn natuurlijk leuk meegenomen, maar worden vaak niet meegenomen in pensioen, mogelijke hypotheek etc.
Voor een techneut zou het in mijn beleving eerder een medior salaris zijn, geen junior.
Misschien dat het voor deze specifieke functie anders ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 14:21
Je mist denk ik zijn mobiliteitsvergoeding. Als je die erbij invult klopt het wel ongeveer.

En het is zeker geen slecht salaris wat je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

sNielz123 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:02:
[...]
Je mist denk ik zijn mobiliteitsvergoeding. Als je die erbij invult klopt het wel ongeveer.
Mobiliteit is geen salaris. Dat is een vergoeding voor het gebruik van je eigen auto.
Ik zie dat echt als 2 totaal verschillende dingen. (Met een leaseauto zou je het ook niet als salaris tellen, wel als arbeidsvoorwaarde.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-09 10:11
Dat zal technisch gezien wel, maar als je geen reiskosten maakt en wel een vergoeding krijgt dan is het voor nu natuurlijk gewoon netto extra geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

macmellow schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:15:
Dat zal technisch gezien wel, maar als je geen reiskosten maakt en wel een vergoeding krijgt dan is het voor nu natuurlijk gewoon netto extra geld.
Auto die stil staat kost ook geld. (Paar honderd € per maand.)
Kilometers zijn maar een deel van de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
unezra schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:17:
[...]

Auto die stil staat kost ook geld. (Paar honderd € per maand.)
Kilometers zijn maar een deel van de kosten.
Als je nu geen auto hebt, dan scheelt het.
Ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar mijn collega's zonder leasesauto hebben nu ook 700-800 extra bruto salaris, zonder dat er zicht is dat ze weer naar kantoor moeten. Dat is gewoon extra geld.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:56
unezra schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:04:
Mobiliteit is geen salaris. Dat is een vergoeding voor het gebruik van je eigen auto.
|Potato potato. Je krijgt geld gestort, dat je daardoor je salaris niet hoeft aan te spreken is alleen maar prettig. Anderen verwerken zulks in je salaris. Feit is dat het onderaan je loonstrookje staat bij het bedrag dat je netto uitgekeerd krijgt. En soms moet je dat in je eigen voordeel gebruiken, zoals hier. Je bent geen fiscalist, dus als leek dit netto salaris noemen is best verdedigbaar. ;) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

macmellow schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:21:
[...]
Als je nu geen auto hebt, dan scheelt het.
Ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar mijn collega's zonder leasesauto hebben nu ook 700-800 extra bruto salaris, zonder dat er zicht is dat ze weer naar kantoor moeten. Dat is gewoon extra geld.
Pizza_Boom schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:25:
[...]
|Potato potato. Je krijgt geld gestort, dat je daardoor je salaris niet hoeft aan te spreken is alleen maar prettig. Anderen verwerken zulks in je salaris. Feit is dat het onderaan je loonstrookje staat bij het bedrag dat je netto uitgekeerd krijgt. En soms moet je dat in je eigen voordeel gebruiken, zoals hier. Je bent geen fiscalist, dus als leek dit netto salaris noemen is best verdedigbaar. ;) :P
Hebben jullie ook weer gelijk in. :) Voor beiden is wat te zeggen.
(En inderdaad, zonder leaseauto of mobiliteit liggen de lonen vaak flink hoger.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoodVuurtje
[...]

Ik heb inderdaad de promoties zeer versnelt doorlopen, omdat ik aan de eisen voldeed om senior te zijn. Weet dat senior grade in consultancy wellicht anders is dan hoe jij het kent. In ons geval betekent het dat je zelf kleine sales doet en kleine teams kan aansturen.
unezra schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:04:
[...]
Ik zie dat echt als 2 totaal verschillende dingen. (Met een leaseauto zou je het ook niet als salaris tellen, wel als arbeidsvoorwaarde.)
Klopt, is ook altijd een interessant onderwerp voor discussie bij ons. Meest vervelende is dat het niet meegenomen mag worden in bijv een hypotheek, en nog belangrijker, je salaris verhoging, bonus, pensioen en vakantiegeld nemen dit bedrag niet mee. Enkel bij promotie groeit dit budget (met 50 of 100 euro).

Nu houd ik vrijwel alles over van de 'vergoeding'. BIj gemaakte kosten kan ik het opvoeren als zakelijke kosten,en krijg ik een belastingsvoordeel. Effectief is dat 37,10% op 0,19c/km, dus 7c/km vergoeding. Als je in de hogere belastingsschijf zit is de belastingsvoordeel is eigenlijk hoger.

Leaseauto kan, maar dan betaal je het hele contract zelf, want daar heb je het budget voor. Dat komt al snel neer op ongeveer 1500 euro bruto per maand voor een golfje... Leasecontract + brandstof afkoop + bijtelling.

Dank voor de reacties. Ben benieuwd wat het aanbod gaat worden bij de klant. Dat duurt nog een aantal weken. Lees ook dat meerdere mensen het gevoel hebben dat op dit forum een 'a-selectie' is.

[ Voor 4% gewijzigd door DoodVuurtje op 18-05-2021 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

DoodVuurtje schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:05:
[...]
Klopt, is ook altijd een interessant onderwerp voor discussie bij ons. Meest vervelende is dat het niet meegenomen mag worden in bijv een hypotheek, en nog belangrijker, je salaris verhoging, bonus, pensioen en vakantiegeld nemen dit bedrag niet mee. Enkel bij promotie groeit dit budget (met 50 of 100 euro).
Dat vind ik niet zo raar. Het is immers ter vervanging van een leaseauto.
(Al weet ik dat het niet ongebruikelijk is dat als je naar een hogere functie gaat, je ook een duurdere auto mag rijden en dús ook een hogere mobiliteitsvergoeding krijgt.)

Een soort reiskostenvergoeding, maar dan voor de meeste mensen fors hoger dan de standaard €0,19 per kilometer die je normaal krijgt. (Waar je in jou geval ruim meer dan 5000km per maand voor zou moeten rijden.)
Nu houd ik vrijwel alles over van de 'vergoeding'. BIj gemaakte kosten kan ik het opvoeren als zakelijke kosten,en krijg ik een belastingsvoordeel. Effectief is dat 37,10% op 0,19c/km, dus 7c/km vergoeding. Als je in de hogere belastingsschijf zit is de belastingsvoordeel is eigenlijk hoger.

Leaseauto kan, maar dan betaal je het hele contract zelf, want daar heb je het budget voor. Dat komt al snel neer op ongeveer 1500 euro bruto per maand voor een golfje... Leasecontract + brandstof afkoop + bijtelling.
Hét nadeel van lease is dat het lang niet altijd zo voordelig is als men denkt / men je doet voorkomen. :)
Dank voor de reacties. Ben benieuwd wat het aanbod gaat worden bij de klant. Dat duurt nog een aantal weken. Lees ook dat meerdere mensen het gevoel hebben dat op dit forum een 'a-selectie' is.
Dat niet, maar ik denk wel dat er een zekere bias in dit topic zit.
Niet zozeer op heel Tweakers, wel in dit specifieke topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
hugoy schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 21:24:

Ik denk dat ik nog wel even bij mijn huidige werkgever blijf, tenzij er écht iets moois voorbij komt. :)
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoodVuurtje
unezra schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:04:
Dat niet, maar ik denk wel dat er een zekere bias in dit topic zit.
Niet zozeer op heel Tweakers, wel in dit specifieke topic.
Terechte aanscherping, bedoel ook dit topic.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09 20:55
Aangegeven bij huidige werkgever dat ik ergens anders een aanbod heb gekregen, en heeft besloten om dat salaris te matchen. Erg blij mee want ik was hartstikke tevreden bij huidige werkgever, alleen niet over de compensatie :)

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
danslo schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:36:
Aangegeven bij huidige werkgever dat ik ergens anders een aanbod heb gekregen, en heeft besloten om dat salaris te matchen. Erg blij mee want ik was hartstikke tevreden bij huidige werkgever, alleen niet over de compensatie :)

***members only***
80k per maand is wel erg gortig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09 20:55
macmellow schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:39:
[...]

:+ My bad, per jaar natuurlijk. Zal het aanpassen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hugoy
  • Laatst online: 19-08 23:08
sNielz123 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:00:
[...]

...
Ze hebben zeer kundig personeel op veel posities en er hangt een enorme positieve sfeer.
Zeker, ik vind dat in de template naast werkdruk, de werksfeer ook eigenlijk niet zou mogen ontbreken. Mijn vorige werkgever zou in de template prima scoren (hoog salaris, lage werkdruk, goeie voorwaarden), maar ben daar vanwege algemene sfeer en de kundigheid van mijn directe collega's toch vertrokken tegen een lager salarisbod dan ik bij mijn huidige werkgever kreeg toen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sNielz123
Helemaal mee eens! Evenals waardering op andere manieren. Ik heb al veel van mijn werkgever gehad. Een bloemetje met beterschap toen ik een week ziek was.
Bij veel weekendwerk een bedankje aan mijn vrouw met chocolade omdat ze me zoveel mochten lenen, een keer een cadeaubon van 250 euro omdat het extra druk is geweest en er veel overgewerkt werd (gewoon betaald). Dat soort dingen zijn niet echt in geld uit te drukken maar tellen wel echt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhidios
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 21:11
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
DoodVuurtje schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:05:
[...]

Ik heb inderdaad de promoties zeer versnelt doorlopen, omdat ik aan de eisen voldeed om senior te zijn. Weet dat senior grade in consultancy wellicht anders is dan hoe jij het kent. In ons geval betekent het dat je zelf kleine sales doet en kleine teams kan aansturen.
Consultancies noemen werknemers graag senior, omdat ze daar hogere uurtarieven voor kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:03
DeveloperNL schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:57:
[...]

Consultancies noemen werknemers graag senior, omdat ze daar hogere uurtarieven voor kunnen vragen.
Precies. Ik ken genoeg mensen die na 2 jaar al senior zijn. Functietitel zegt niet zoveel in consultancy, gaat om je track record. Zelf sales doen lijkt me ondergeschikt aan je functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhidios
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 21:11
Ik kan er niets over vinden in de CAO, eigenlijk, maar ze lijken er wel hun eigen "regeltjes" op na te houden, afgaande op de feedback die ik kreeg voor de onderhandelingen over mijn huidige contract.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2fastTG
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 21:11
CAO-NU? Bijdrage van werkgever is bij ABP een stuk hoger, als ik mij niet vergis circa 21%.

https://www.abp.nl/images/Premietabel%202021.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turniphead
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-09 10:52
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04:00
@turniphead:
Members only:

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turniphead
D_Jeff schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:31:
@turniphead:

***members only***
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 10:45
Bij ons (in de detachering) zou je makkelijk richting/op/over de 3000 zitten in ieder geval, zeker met jouw locatie en 5 jaar ervaring?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:28
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door alaintje op 19-05-2021 13:48 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04:00
Members only:

Members only:

[ Voor 19% gewijzigd door D_Jeff op 19-05-2021 13:49 ]

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-09 18:27
turniphead schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:16:
Members only:
Waarschijnlijk ga je bij dit bedrijf als tech lead minder verdienen dan als niet lead bij een normaal betalend bedrijf. Als je toch graag de lead kans wilt pakken (wat ik me voor kan stellen) zou ik vrij snel na de promotie (1 jaar?) overstappen een lead rol bij een ander bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
D_Jeff schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:47:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Rhidios schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:35:
[...]

Ik kan er niets over vinden in de CAO, eigenlijk, maar ze lijken er wel hun eigen "regeltjes" op na te houden, afgaande op de feedback die ik kreeg voor de onderhandelingen over mijn huidige contract.

***members only***
Ik zou juist de onderhandeling in iets anders zoeken dan het financiele gedeelte. Cursus/PhD/Opleiding/tijd etc. Dat geld komt wel, maar de tijd en een omgeving om te leren krijg je niet altijd. Op het moment dat je de juiste kwalificaties/ervaring hebt zou je de overstap kunnen maken naar het bedrijfsleven.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turniphead
[...]

***members only***

***members only***
Members only:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MrBrickALot
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 09:30
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: BA Geschiedenis (Leiden)
• Werkervaring: 16 jaar IKEA (begonnen in de winkel in NL)
• (Woon) Locatie: Älmhult, Zweden

2. Wat doe je:
• Functie: Project Leader in Product Development
• Werkgever/branche: IKEA
• (Werk) Locatie(s): Älmhult, Zweden
• Aantal vakantiedagen: 30
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 5 min
• Werkdruk: 5/10

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 6000
• Vakantiegeld: € 0
• Bonus, toeslagen, etc: € 700/mnd voor leiding geven aan team
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 80.400

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 750/maand
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Centraal Pensioenfonds
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: €150/jaar wellnessbudget & €150/jaar kledinggeld & €500-1000/jaar IKEA Loyalty program (afhankelijk van bedrijfsomzet, gaat in aparte IKEA pensioenpot)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 99.000

Euro bedragen zijn afhankelijk van de stand van de Zweedse Kroon maar momenteel ruwweg correct.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:03
MrBrickALot schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:50:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Overige: €150/jaar wellnessbudget & €150/jaar kledinggeld & €500-1000/jaar IKEA Loyalty program (afhankelijk van bedrijfsomzet, gaat in aparte IKEA pensioenpot)

Euro bedragen zijn afhankelijk van de stand van de Zweedse Kroon maar momenteel ruwweg correct.
Leuk, ik woon en werk ook sinds kort in Zweden. Ik ervaar ook een hele lage werkdruk hier, af en toe wat drukkere momenten maar gemiddeld genomen is het veel relaxter dan in Nederland. Ik werk overigens bij Spotify, heb enkele weken geleden mijn overzicht geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBrickALot
Orangelights23 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:20:
[...]

Leuk, ik woon en werk ook sinds kort in Zweden. Ik ervaar ook een hele lage werkdruk hier, af en toe wat drukkere momenten maar gemiddeld genomen is het veel relaxter dan in Nederland. Ik werk overigens bij Spotify, heb enkele weken geleden mijn overzicht geplaatst.
Inderdaad vrij relaxte bedrijfscultuur zou ik zeggen, woon hier nu zeven jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gervinho
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-08 09:38
macmellow schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:39:
[...]

Alleen, zijn werkgever zit in de VK/UK en dan is 68.5k± GBP wel redelijk in-lijn met andere SWEs in de VK.
Gefeliciteerd danslo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo16
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09 13:41
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: ICT Beheerder (MBO) Niv 3, MDM, ITIL V3, MCSA Win 7, Windows 8, MOS 2010
• Werkervaring: 7 jaar (IT)
• (Woon) Locatie: Flevoland

2. Wat doe je:
• Functie: Servicedesk Medewerker (senior)
• Werkgever/branche: Rijksoverheid
• (Werk) Locatie(s): Utrecht en Groningen
• Aantal vakantiedagen*: 144 wettelijk en 22 bovenwettelijke uren op basis van 36 uur
• Gewerkte uren/week*: 36 uur p.w
• Reistijd**: 60 min Utrecht, 75 min Groningen
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3250
• Vakantiegeld: 8% - €3150
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: 8,33% - €3230 (IKB)
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €45.300

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden: Forse km vergoeding (standplaats €0,19) per km), overige locaties €0,37 per km.

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg -
• Type pensioenregeling / pensioenfonds -
• Mobiliteit per jaar: -
• Overige: Op jaar basis €5000,00 studie/certificatie
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): -

Recent (december 2020) promotie gemaakt naar Senior. Op basis van schaal/trede kan ik nog 3 jaar groeien. Pensioen gedeelte niet ingevuld.

Is bovenstaand reëel?

Mijn wens is om door te groeien richting het management, een team aansturen en/of coördinerende rol. Hierin ben ik nog zoekende welke richting het definitief wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door eppo16 op 19-05-2021 21:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
Gervinho schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:15:
[...]

Alleen, zijn werkgever zit in de VK/UK en dan is 68.5k± GBP wel redelijk in-lijn met andere SWEs in de VK.
Gefeliciteerd danslo!
80k per jaar, sure, 80k per maand, waar macmellow het over had, lijkt me sterk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 10:45
[...]

***members only***

***members only***
Oh jahoor, @turniphead mag me altijd een dm sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magatsu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 15:17
Members only:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:49
Nieuwe functie !

Members only:

Had er liever wat meer bij gehad, maar de winst zit in vooral in de functie :-)

[ Voor 84% gewijzigd door koentjuh op 20-10-2021 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Voor de Nederlanders: een lease auto wordt veel minder belast in Vlaanderen dan in Nederland. Als je privé een auto nodig hebt is dat dus wel een mooie aanvulling bij je loon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:09
@magatsu Ik zou eerst stoppen met 4 uur per week gratis te werken, hier druk je je salaris hier juist mee, wel weer veel vakantie dagen heb je daar tegenover.

Verder zou er prima een paar honderd euro bij moeten kunnen. Maar hier ook weer het verhaal dat je voor jezelf op moet gaan schrijven waarom je dat waard bent en daarmee het gesprek aan moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetJunkPhone
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06:08
Hierbij een update van mijn huidige situatie. In januari 2020 gewisseld naar een andere detacheerder. Nog niet helemaal blij met mijn huidige opdracht. In juli gaan we kijken naar een andere opdracht.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva
  • Nu online

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Members only:

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 09:51
Hoeveel hou je netto over per maand van die 3000 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Je hoeft niet te wachten tot "het juiste moment".. gewoon bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtSociety
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-09 10:15
MrBrickALot schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:50:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Hoe is de belastingdruk en cost of living in Zweden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBrickALot
YoghurtSociety schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:52:
[...]

Hoe is de belastingdruk en cost of living in Zweden?
Ik denk dat de inkomstenbelastingen iets hoger liggen, voornamelijk als het aankomt op werkgeversbijdragen. Zaken als bonussen of extra uitkeringen worden zeer zwaar belast (50%+). Boodschappen zijn zeker ietsje duurder, veel import natuurlijk (uit Nederland). BTW ligt op 25% (12% voor voedsel)

Daar staat danweer tegenover dat je geen zorgverzekering hoeft te betalen, autorijden een stuk goedkoper is en kinderopvang vanaf 1 jaar oud een prikkie kost.

Ik heb het nooit in detail uitgerekend maar onderaan de streep denk ik dat de cost of living heel vergelijkbaar is.

[ Voor 2% gewijzigd door MrBrickALot op 20-05-2021 14:28 . Reden: BTW toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

koentjuh schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 06:28:
Nieuwe functie !

***members only***

Had er liever wat meer bij gehad, maar de winst zit in vooral in de functie :-)
Leuke bedragen, en zeker 100% pensioen bij de werkgever, maar een vastgoed club die de aanvullende verzekeringen dekt? Hoe werkt dat dan?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magatsu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 15:17
jongetje schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:40:
@magatsu Ik zou eerst stoppen met 4 uur per week gratis te werken, hier druk je je salaris hier juist mee, wel weer veel vakantie dagen heb je daar tegenover.

Verder zou er prima een paar honderd euro bij moeten kunnen. Maar hier ook weer het verhaal dat je voor jezelf op moet gaan schrijven waarom je dat waard bent en daarmee het gesprek aan moet gaan.
Ja, probleem momenteel is dat ons team lichtjes is uitgedund doordat er mensen een andere functie hebben gekregen en wij iemand hebben moeten laten gaan.
We zitten dus voorlopig met een klein tekort aan mensen en dat moet dus opgevangen worden. Hopelijk dat dit binnen een paar maand in orde is.
Dat laat an sich wel zien dat we flexibel zijn :)
ddkiller0900 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:22:
[...]

Hoeveel hou je netto over per maand van die 3000 euro?
Goh, dat is ongeveer een kleine 2000 euro netto met een netto maandvergoeding van 150 euro.
Dus in principe zou dit ongeveer een 1850 euro netto zijn.
Secsytime schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:55:
[...]

Je hoeft niet te wachten tot "het juiste moment".. gewoon bespreken.
True, bij elk ander bedrijf zou ik dat proberen. Hier liggen de evaluatie momenten spijtig genoeg vast.
Elk gesprek over loon vertaalt zichzelf in: we bespreken het dan wel...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

magatsu schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:05:
[...]

Ja, probleem momenteel is dat ons team lichtjes is uitgedund doordat er mensen een andere functie hebben gekregen en wij iemand hebben moeten laten gaan.
We zitten dus voorlopig met een klein tekort aan mensen en dat moet dus opgevangen worden. Hopelijk dat dit binnen een paar maand in orde is.
Dat laat an sich wel zien dat we flexibel zijn :)

[...]

Goh, dat is ongeveer een kleine 2000 euro netto met een netto maandvergoeding van 150 euro.
Dus in principe zou dit ongeveer een 1850 euro netto zijn.

[...]

True, bij elk ander bedrijf zou ik dat proberen. Hier liggen de evaluatie momenten spijtig genoeg vast.
Elk gesprek over loon vertaalt zichzelf in: we bespreken het dan wel...
En dan zeg je, als ik op dat moment nog in dienst ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droogtrommel90
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20-09 20:56
edit

[ Voor 100% gewijzigd door Droogtrommel90 op 20-05-2021 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:49
Jeroenneman schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:30:
[...]

Leuke bedragen, en zeker 100% pensioen bij de werkgever, maar een vastgoed club die de aanvullende verzekeringen dekt? Hoe werkt dat dan?
Werkgever betaalt de volledige ziektekostenverzekering incl aanvullende pakketten voor het gezin aan de zorgverzekeraar ( kinderen tot 18 dus feitelijk aan voor mezelf en mijn vriendin).

De premie van de aanvullende verzekeringen wordt gebruteerd op mijn loonstrook, waardoor dus netto alleen de basis verzekering van mijn salaris wordt ingehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 18:41

Zenix

BOE!

eppo16 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:16:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: ICT Beheerder (MBO) Niv 3, MDM, ITIL V3, MCSA Win 7, Windows 8, MOS 2010
• Werkervaring: 7 jaar (IT)
• (Woon) Locatie: Flevoland

2. Wat doe je:
• Functie: Servicedesk Medewerker (senior)
• Werkgever/branche: Rijksoverheid
• (Werk) Locatie(s): Utrecht en Groningen
• Aantal vakantiedagen*: 144 wettelijk en 22 bovenwettelijke uren op basis van 36 uur
• Gewerkte uren/week*: 36 uur p.w
• Reistijd**: 60 min Utrecht, 75 min Groningen

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3250
• Vakantiegeld: 8% - €3150
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: 8,33% - €3230 (IKB)
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €45.300

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden: Forse km vergoeding (standplaats €0,19) per km), overige locaties €0,37 per km.

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg -
• Type pensioenregeling / pensioenfonds -
• Mobiliteit per jaar: -
• Overige: Op jaar basis €5000,00 studie/certificatie

Recent (december 2020) promotie gemaakt naar Senior. Op basis van schaal/trede kan ik nog 3 jaar groeien. Pensioen gedeelte niet ingevuld.

Is bovenstaand reëel?

Mijn wens is om door te groeien richting het management, een team aansturen en/of coördinerende rol. Hierin ben ik nog zoekende welke richting het definitief wordt.
Pensioen kan je zelf berekenen https://www.vismaraet.nl/bruto-netto-salaris-berekenen/
Werkgeverslasten op ''Ja'' zetten.

Ik denk een prima salaris voor servicedesk werk. Als je zoiets als management ambieert probeer dan eerst team lead te worden binnen je afdeling als daar mogelijkheden voor zijn. Dan val je misschien ook weer in een andere functiegroep en kan je nog een schaal erbij krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 12:44

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

majoh schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:32:
Een jaartje verder, dus weer een update. Salaris is niets mis mee, doorgroeien is echter wat moeilijker helaas. Werk op dit moment lekker uitdagend en vooruitstrevend.

***members only***
Alweer 3 jaar geleden dat ik hier gepost heb. Ondertussen hier naartoe gegroeid.

Members only:

Deel van de package wordt elk jaar wel gebruikt om vakantiedagen aan te vullen. Want 20 is wel beetje erg weinig.

Verder kan het altijd beter, maar ik heb niets te klagen vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Laatst online: 20-09 21:26
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03:33
Ik denk dat er bij je maandsalaris nog een paar honderd euro mag. Toevallig heb ik destijds ook een heel vergelijkbare stap gedaan. Toen ging ik van €2400 naar €2700 met auto. Dat was ~6 jaar geleden, dus nu moet die 3k ook te doen moet zijn. Wie niet waagt wie niet wint.

Maar in het termijnplaatje is een werkgever die goed aangeschreven staat veel belangrijker dan honderd meer of minder.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 16:53
En je kunt er natuurlijk voor kiezen om de auto niet privé te rijden als je het als nadeel ziet. Scheelt je bijtelling en wellicht dat je dan aanvullend nog wat extra salaris eruit kan onderhandelen, ze hebben immers jouw privé brandstofkosten en de kosten van een iets duurder contract (want meer km's) niet.

In de detachering lijkt een (lease) auto mij wel een must als je t.z.t. ook weer veel op locatie zit. Voor je het weet heb je een (lange) opdracht die met het OV slecht bereikbaar is terwijl je wel voor de deur kunt parkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retoohs
Als nog niet weten wat je nu verdiend dan zou ik iets van 3600 voorstellen en kijken hoe ze reageren. Ik neem aan dat ze je salaris al weten en dus niet toevallig met hetzelfde aanbod komen?

Members only:

Kan je het leasebedrag uit laten betalen en zelf een auto regelen?
Als je veel kilometers moet maken is een lease auto wel fijn, die kan je altijd nog alleen zakelijk rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Laatst online: 20-09 21:26
retoohs schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:28:
[...]

Als nog niet weten wat je nu verdiend dan zou ik iets van 3600 voorstellen en kijken hoe ze reageren. Ik neem aan dat ze je salaris al weten en dus niet toevallig met hetzelfde aanbod komen?

***members only***

Kan je het leasebedrag uit laten betalen en zelf een auto regelen?
Als je veel kilometers moet maken is een lease auto wel fijn, die kan je altijd nog alleen zakelijk rijden.
Mijn oude salaris weten ze niet, die heb ik lekker voor mezelf gehouden. Ik mag dat mobiliteitsbudget ook gebruiken voor declaraties (,19ct per km of trein kaartjes etc). Ik reken het zelf niet als loon aangezien het gebruikt wordt om naar de klant te reizen, privé heb ik geen auto nodig.

Voorstel van 3600 zat ik ook aan te denken. Ik kan altijd kijken wat ze zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Marco1994 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:31:
[...]

Mijn oude salaris weten ze niet, die heb ik lekker voor mezelf gehouden. Ik mag dat mobiliteitsbudget ook gebruiken voor declaraties (,19ct per km of trein kaartjes etc). Ik reken het zelf niet als loon aangezien het gebruikt wordt om naar de klant te reizen, privé heb ik geen auto nodig.

Voorstel van 3600 zat ik ook aan te denken. Ik kan altijd kijken wat ze zeggen.
Let ook even op hoe de mobiliteitsregeling in elkaar steekt. Ik zie ze voorbij komen waarbij je als je je eigen auto rijdt, je ook zelf mag opdraaien voor parkeerkosten. Als je dagelijks naar de randstad moet loop je er op leeg :X

Als jij prive geen auto nodig hebt, leasebak uitzoeken en die alleen zakelijk rijden. Kost je ook geen bijtelling, ga je wel prive rijden, reken dan op ca 300 euro wat je netto per maand aan salaris inlevert voor een auto van 30k. En maak een bruto/ netto berekening voor jezelf.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 08:14
Vandaag een voorstel gekregen voor een nieuw contract

Members only:

Na een lastige start mede door corona heb ik nu m'n plek gevonden. Ben momenteel de jongste, maar we willen uitbreiden met studenten die net klaar zijn en zich willen richten op de consultancy. Alles wat ik nu leer documenteer ik, zodat nieuwe mensen na mij het iets gemakkelijker afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
@SlqmLqck Wat is je opleidingsniveau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 08:14
HBO

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-07 20:58
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 46
• Opleiding: WO universiteit
• Werkervaring: 15 jaar
• (Woon) Locatie: Regio Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Senior Consultant
• Werkgever/branche: Software Development implementatie bij Amerikaans bedrijf
• (Werk) Locatie(s): Wereldwijd, voornamelijk US, Canada, EMEA
• Aantal vakantiedagen: 25 + sabatical 6 weken 1x in de 4 jaar
• Gewerkte uren/week: 40, praktijk 50
• Reistijd: 0 min thuiswerken
• Werkdruk: hoog. Eigen klanten/werk zoeken als consultant en 75% billable blijven bijv. Veel reizen en vliegen, 3x per maand naar buitenland, ook buiten EU.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 6000€
• Vakantiegeld: €9%
• Bonus, toeslagen, etc: RSU (stock options ) €30.000 per jaar
• Bonus, toeslagen, etc: 11% performance bonus per jaar +/- 8000€ per jaar
• Bonus, toeslagen, etc: aandelen 15% korting winst op koers gemiddeld per jaar bruto €30.000
• Dertiende/veertiende maand: NTV zie bonus

• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 160.000€ - 175.000€

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 8% 250€ werkgever bijdrage
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: 50/50 totaal 500€ per maand pensioen opbouw
• Mobiliteit per jaar: €10.000
• Overige: KLM Goldcard
• Overige: Loung access card 450€ per jaar
• Overige: Wellness fitness 600€ per jaar
• Overige: Laptop Telefoon
• Overige: ingerichte thuiswerkplek, stoel, monitor etc
• Overige: Collega bonus 1200€
• Overige: CC zaak lunch hotel diner (1200€ lunch vergoeding per jaar)
• Overige: zorg verzekering. 1600€ per jaar

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): NVT

Laatste jaar weinig bij klanten geweest dus alles op afstand. Salaris is hoog, maar 40% is afhankelijk van performance. Wat betekend dat er naast druk van klanten ook druk op salaris is.

[ Voor 185% gewijzigd door Belial_666 op 22-05-2021 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D85
  • Laatst online: 22:49

D85

SlqmLqck schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:47:

***members only***

Na een lastige start mede door corona heb ik nu m'n plek gevonden. Ben momenteel de jongste, maar we willen uitbreiden met studenten die net klaar zijn en zich willen richten op de consultancy. Alles wat ik nu leer documenteer ik, zodat nieuwe mensen na mij het iets gemakkelijker afgaat.
Ik denk dat je in die regio in de ERP consultancy, ook als junior, meer kunt verdienen. Je loon is best oké, hooguit kan dat iets hoger, maar vooral je secundaire voorwaarden kunnen stukken beter. Hoe ga je de 15k reizen, ga je op een geven moment ook naar klanten? Besef je dat je voor die 19 cent bij zult moeten leggen in je vervoer. Zeker weten dat je in die sector ergens kunt starten met een betere pensioenregeling, opleidingsbudget en een leaseauto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
Members only:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Boedha
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:31

Boedha

Niks

Ik zie heel veel IT gerelateerde banen voorbij komen, dus nu ook maar eens uit een andere tak.
Petrochemie, veel bekritiseerd tak op dit moment, maar je wil toch typen op je kunststof toetsenbord :).

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 46
• Opleiding: MTS AOT (Algemene Operationele Techniek, landtak van de scheepvaart opl.)
• Werkervaring: 24 jaar
• (Woon) Locatie: Rijen

2. Wat doe je:
• Functie: Aptl (Assistent production team lead)
• Werkgever/branche: Shell Nederland Chemie
• (Werk) Locatie(s): Moerdijk
• Aantal vakantiedagen: 27
• Gewerkte uren/week: 33,6 uur gemiddeld per week, 6 dagen werken 4 vrij vol continue
• Reistijd: 35 min
• Werkdruk: Alleen bij een trip van de fabriek. Geeft een leuke fakkel....

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 5400 exclusief 30% ploegentoeslag € 1620
• Vakantiegeld: € 5400
• Bonus, toeslagen, etc: € tussen de 0 en 2 maandsalarissen
• Dertiende/veertiende maand: € 5400 (13e) en € 5400 ( 14e)
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +/- 95000 tot 100000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € Je legt zelf 2% in van je salaris, rest Shell
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Was eindloon, nu middenloon. Shell Pensioenfonds
• Mobiliteit per jaar: € alleen max reiskosten
• Overige: Tankpas voor 20% korting tot een max van € 500, door functie een laptop.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +/- 3400, pensioengedeelte weet ik niet precies.

[ Voor 0% gewijzigd door Boedha op 24-05-2021 09:47 . Reden: Meer vakantie dagen. ]

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satan_cat
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-09 14:50
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: WO, MBA
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Online marketing consultant & Data Analist
• Werkgever/branche: Digital Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 25
• Reistijd: 25 minuten
• Werkdruk: Medium tot hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3.000
• Vakantiegeld: €2.880
• Bonus, toeslagen, etc: €3.000-€6.000 (1 tot 2 maanden salaris op basis van jouw prestaties en winst van het bedrijf)
• Dertiende/veertiende maand:
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €42.000-45.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €145/maand
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Bright
• Mobiliteit per jaar: NS Business Card
• Overige:
• - Laptop en mobiel van werk
• - Thuiswerkplek vergoed
• - €1500 per jaar opleidingsbudget

Dit is een aanbod dat ik dus bij mijn huidige werk heb gekregen, nadat ik afstudeer (juli). Ben wel tevreden met salaris, werkzaamheden en arbeidsvoorwaarde maar wil dus om meer vakantiedagen gaan vragen. Iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Satan_cat schreef op maandag 24 mei 2021 @ 19:16:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Bonus, toeslagen, etc: €3.000-€6.000 (1 tot 2 maanden salaris op basis van jouw prestaties en winst van het bedrijf)

• Overige:

Dit is een aanbod dat ik dus bij mijn huidige werk heb gekregen, nadat ik afstudeer (juli). Ben wel tevreden met salaris, werkzaamheden en arbeidsvoorwaarde maar wil dus om meer vakantiedagen gaan vragen. Iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Lijkt mij een heel prima startsalaris, en meer vakantiedagen is volgens mij niet heel gebruikelijk. Dus weet niet of je daar goed aan doet.

Wil je echt per se meer vakantiedagen, of zou meer salaris ook goed zijn? (Ook al zou ik niet per se als starter hoger inzetten bij een aanbod als dit, maar het staat je vrij om dat wel te doen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex1
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16-09 16:05
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Overige:

Lijkt me een prima begin. Kijk ook vooral naar de persoonlijke en professionele ontwikkelingsmogelijkheden. Daarmee wijs ik een beetje naar het opleidingsbudget, voor €1500 volg je - in mijn ervaring - namelijk niet heel veel trainingen. Maar misschien zit er meer achter en mis ik achtergrondinformatie!

Voor wat betreft vakantiedagen. Persoonlijk zou ik geen voorstel doen voor contractueel meer vakantiedagen.
Bij sommige bedrijven kun je vakantiedagen bijkopen, dus ik zou het eerder in die hoek zoeken. Probeer er eens achter te komen hoe ze hierin staan door het aan collega’s te vragen, of aan HR, of aan je manager.

Bij mijn vorige werkgever was het heel flexibel en kon ik meer vakantie nemen dan mijn verlofsaldo (mits de planning het toeliet), dat werd dan gewoon met het saldo van het daarop volgende jaar verrekend.

Dagen bijkopen heeft wel mijn voorkeur overigens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Overige:

Dan zou ik insteken op 38 of 36 uur voor hetzelfde loon. ATV dus, ipv echt meer vakantiedagen.
(Komt als je die uren mag opsparen op hetzelfde neer maar is wel een gebruikelijker constructie.)

Tegelijkertijd zou ik wel kijken in hoeverre jouw loon vergelijkbaar is met mensen met eenzelfde opleiding en werkervaring. Ik weet niet hoe veel onderhandelingsruimte je hebt. Kan goed zijn dat de mogelijkheid van 36 of 38 uur er wel is, maar dat je daarvoor loon in levert.

€1500 per jaar aan opleidingsbudget lijkt me dan weer relatief laag. Wellicht dat daar ook nog wat te winnen valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:00
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Overige:

Waarom denk je nu al meer vakantiedagen nodig te hebben? En hoeveel heb je in gedachten?

Overigens aardig aanbod zou ik zeggen voor een net afstudeerder.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Members only:
Je pensioengrondslag is het salaris waarover je pensioen opbouwt. Als daar netto pensioengrondslag staat, halen ze de franchise (= je AOW opbouw) eraf. En daarvan betalen zij dus blijkbaar 7,5% van de premie.
Als jij dus 40k verdient en jouw franchise voor de AOW is 15k, dan is jouw netto pensioengrondslag dus 25.000. Dat is het bedrag waarover jij pensioen gaat opbouwen. De huidige AOW franchise ligt op 14,5k. ;)

Het klinkt niet als heel veel. Ik zit bij PMT, onze pensioenpremie is net geen 28%, waarvan ten minste 17,7 procentpunt door de WG betaalt wordt. Die andere 10,3 procentpunt (of minder als de WG meer inlegt) komt voor mijn rekening. Hoeveel voor jouw rekening komt, moet je dus opzoeken op de site van jouw nieuwe pensioenfonds. Of wellicht om een pro-forma vragen?
SlqmLqck schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:47:

***members only***

Zorg jij eens dat jij z.s.m. van die servicedesk af komt. Dat is werk onder je niveau en daardoor ga jij je in je eigen hoek minder snel ontwikkelen. Dan kan je stappen gaan maken. Als servicedesker blijven ze je klein houden.
Martinusz schreef op maandag 24 mei 2021 @ 19:53:
[...]

Waarom denk je nu al meer vakantiedagen nodig te hebben? En hoeveel heb je in gedachten?

Overigens aardig aanbod zou ik zeggen voor een net afstudeerder.
Maar wel 2 jaar ervaring. En meer vakantiedagen is altijd beter. Hoe lekker is het als je in de zomer en in de winter een paar weken kunt nemen en bijvoorbeeld in de week van Hemelvaart kan zeggen op dinsdag: "Jongens, tabee, ik ga er nog een paar dagen uit!" Ik kan je uit ervaring vertellen, dat is erg lekker.

De optie van Unezra, op papier paar uur minder werken, is wel heel mooi. Zeker als het je wellicht lukt om dat voor het huidige salaris voor elkaar te krijgen. >:) 38 uur contract en 40 uur werken levert je 13 dagen op.

[ Voor 3% gewijzigd door Pizza_Boom op 24-05-2021 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram502
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-10-2023
Hoi allen, ik ben nu 7 maanden bij mijn huidige werkgever in dienst (Contract voor 8 maanden) als software ontwikkelaar/consultant. Omdat ik tijdens Corona begonnen ben als starter nam ik genoegen met het naar ik inschat lage startsalaris. Ik was al lang blij ergens te kunnen beginnen.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: BSc AI, Traineeship Software development
• Werkervaring: 1 jaar
• (Woon) Locatie: Regio Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Consultant/Software Developer
• Werkgever/branche: Software development
• (Werk) Locatie(s): Regio Amsterdam
• Reistijd: 45 min

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2450
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: n.v.t.
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t.

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 65% Werkgever, met mijn leeftijd 7.56 van het pensioengevend salaris.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Zwitsersleven
• Mobiliteit per jaar: reiskostenvergoeding, 0.19c
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~€33.000

Ik heb vorige maand een functioneringsgesprek gehad waarin mijn manager liet blijken heel tevreden te zijn met mijn functioneren, hieruit volgt komende week een aanbieding voor een vast contract. Hierbij zit sowieso een leaseauto i.v.m. de Consultancy rol, de hoogte van het leasebudget is mij nu echter nog niet bekend. Mijn eigen inschatting is dat ik goed meedraai in het team en niet onder doe voor mijn medior collega's, ook ben ik vrijwel direct factureerbaar geweest. Ik ben nu echter bang dat het aanbod waar zij mee komen aan de lage kant zal zijn doordat mijn huidige salaris aan de lage kant zit.

Gezien mijn studieachtergrond, functioneren en de moeite die het bedrijf heeft om nieuw personeel aan zich te binden wil ik toch om een flinke verhoging gaan vragen. Grote drijfveer hierachter is dat ik op dit moment nog in een studentenkamer woon en hoop toch eens de stap te kunnen maken naar iets groters. Hiervoor is het brutosalaris i.v.m. de hoogte van de hypotheek/huur erg belangrijk. Wat lijkt jullie een realistisch bruto maandsalaris om de onderhandelingen mee te beginnen? Zelf hoop ik toch echt minimaal >3200 maar dit is wellicht onrealistisch gezien mijn huidige salaris.

Bedankt

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pizza_Boom
3200? Trek je je schoenen weer even aan? Je loopt er nu naast. Je hoeft echt niet akkoord te gaan met 2500 en ook 2600 hoef je niet op te happen, maar zodra men op/over de 2700/2750 gaat, zit je keurig, zeker als daar nog een leaseauto bij komt ook. En die hoef je natuurlijk niet privé te gebruiken, scheelt je bijtelling. Vergeet niet dat je nog steeds in een traineeship zit, over het algemeen de springplank naar een hoger salaris... Zodra je hem hebt afgerond.

Als jij vindt dat je nog meer waard bent, waaruit blijkt dat dan? Vanaf dag 1 factureerbaar zal je niet terugzien in een salaris, dat is eenmalig. Je vindt dat je net zo inzetbaar bent als de medior collega's, waaruit blijkt dat? Je zit immers in een traineeship, waar de bedoeling is zoveel mogelijk verschillende doch relevante ervaringen op te doen.

Ik denk dat je beter in kan zetten op een concrete groeistrategie. Wat moet je halen en/of kunnen voor de volgende stap? Certificaat? Bepaalde snelheid in werken? Iets dat goed meetbaar en concreet is (het bent net van school, het moet SMART zijn, die term ken je nog wel).

En als je vindt dat je echt te laag zit, rest je 1 ding: je biezen pakken en kijken of het gras elders echt zo groen is. Zou ik je in een traineeship niet aanraden, maar dat is aan jou.

[ Voor 13% gewijzigd door Pizza_Boom op 25-05-2021 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
@Bram502 Teken vooral niet zomaar een relatie/ concurrentiebeding

Dan kun je over bijv een jaar gaan solliciteren als je salaris tegen valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 07:15

HSG

thlst schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 07:25:
@Bram502 Teken vooral niet zomaar een relatie/ concurrentiebeding

Dan kun je over bijv een jaar gaan solliciteren als je salaris tegen valt
Hoe kun je daar onderuit komen dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
HSG schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 07:26:
[...]
Net als met het salaris kun je daar over onderhandelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

HSG schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 07:26:
[...]
Sowieso is het in de meeste gevallen nietig.

Alleen, je kunt die ellende beter voorkomen door er niet mee akkoord te gaan wanneer je in dienst treed, dan achteraf, als je weg wil of je contract niet verlengd word. :)

Maar anno 2021 is een relatie én concurrentiebeding (dat zijn 2 wezenlijk verschillende dingen) iets dat je absoluut niet wil. Als je hier over twijfelt, laat je contract toetsen door een jurist. (Mogelijk dat je rechtsbijtstandsverzekering hierin iets kan betekenen, het kan lonen hier even over met ze te bellen.)

Het enige dat an-sich wel redelijk is, is een anti-ronselbeding. Ofwel, ga jij om wat voor reden dan ook weg, mag je niet je ex-collega's overhalen over te stappen naar je nieuwe werkgever. (Het staat hen vrij zelf weg te gaan, maar dat mag in dat geval niet door jouw toedoen.)

[ Voor 19% gewijzigd door unezra op 25-05-2021 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:41
@Bram502, om te beginnen kun je alles vragen. Daarnaast geldt altijd nee heb je, ja kun je krijgen. Als ik je verhaal zo lees ben ik wel benieuwd hoe je het gaat verdedigen.

Even heel simpel:
Gezien mijn studieachtergrond, functioneren en de moeite die het bedrijf heeft om nieuw personeel aan zich te binden wil ik toch om een flinke verhoging gaan vragen. Grote drijfveer hierachter is dat ik op dit moment nog in een studentenkamer woon en hoop toch eens de stap te kunnen maken naar iets groters. Hiervoor is het brutosalaris i.v.m. de hoogte van de hypotheek/huur erg belangrijk. Wat lijkt jullie een realistisch bruto maandsalaris om de onderhandelingen mee te beginnen? Zelf hoop ik toch echt minimaal >3200 maar dit is wellicht onrealistisch gezien mijn huidige salaris.
Dit is natuurlijk geen reden voor je baas om geld in te leveren en het in jouw broekzak te stoppen.
Mijn eigen inschatting is dat ik goed meedraai in het team en niet onder doe voor mijn medior collega's, ook ben ik vrijwel direct factureerbaar geweest.
Van dat eerste moet nog maar blijken of anderen dat ook zo zien. Vooral wanneer je voorbij de inhoudelijke kennis gaat kijken valt het toch vaak tegen. Direct factureerbaar is sowieso geen argument, tenzij je zelf de sales hebt gedaan.

Eigenlijk stijgt je salaris al door het krijgen van een leaseauto. De startsalarissen zijn zeker gestegen ten opzichte van 2013, maar 3000 en een auto lijkt mij al bovengemiddeld, tenzij je echt heel goed bent. Zeker als consultant in dit geval betekent dat iemand anders betaalt zodat jij code kunt kloppen. Een consultant levert namelijk advies.

[ Voor 13% gewijzigd door Paprika op 25-05-2021 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Paprika schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:13:
@Bram502, om te beginnen kun je alles vragen. Daarnaast geldt altijd nee heb je, ja kun je krijgen. Als ik je verhaal zo lees ben ik wel benieuwd hoe je het gaat verdedigen.

Even heel simpel:

[...]

Dit is natuurlijk geen reden voor je baas om geld in te leveren en het in jouw broekzak te stoppen.

[...]

Van dat eerste moet nog maar blijken of anderen dat ook zo zien. Vooral wanneer je voorbij de inhoudelijke kennis gaat kijken valt het toch vaak tegen. Direct factureerbaar is sowieso geen argument, tenzij je zelf de sales hebt gedaan.

Eigenlijk stijgt je salaris al door het krijgen van een leaseauto. De startsalarissen zijn zeker gestegen ten opzichte van 2013, maar 3000 en een auto lijkt mij al bovengemiddeld, tenzij je echt heel goed bent. Zeker als consultant in dit geval betekent dat iemand anders betaalt zodat jij code kunt kloppen. Een consultant levert namelijk advies.
Of, als daar mogelijkheden voor zijn, die leaseauto laten voor wat het is, omruilen voor mobiliteit en zelf voor relatief weinig geld een 2e hands auto gaan rijden.

Die constructie kan zomaar €200 - €300 netto per maand extra aan vrije ruimte opleveren. Alle kosten van een eigen auto meegeteld en uitgaande van pak 'm beet €600 - €700 aan mobiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Paprika schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:13:

Even heel simpel:

[...]

[...]
Ligt er aan hoe je het verkoopt. "Ik wil graag bij jullie blijven werken maar aangezien ik klaar ben met mijn studie moet ik uit mijn studentenwoning. Voor dit salaris is het op dit moment niet mogelijk voor mij om iets te huren/kopen met een redelijke reisafstand"

Het lijkt mij geen sterk argument omdat je een lease auto krijgt dus je op vrij veel plekken kan wonen. Je hebt geen gezin en komt uit een studentenwoning dus zo hoog kunnen de eisen aan een woning niet zijn. Daarnaast wil je je verkopen op basis van je kwaliteiten en de meerwaarde voor de organisatie, niet op jouw levensstandaard eisen of het gebrek aan personeel (indirect wel).

Battler heeft een keer een vergoeding voor hulp in de huishouding onderhandelt, ze moesten lachen maar heb het wel gekregen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
battler schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:35:
Battler heeft een keer een vergoeding voor hulp in de huishouding onderhandelt, ze moesten lachen maar heb het wel gekregen :+
Maar Battler had op dat moment waarschijnlijk iets meer ervaring dan 7 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
@Pizza_Boom Absoluut, (Voor mijzelf) vond ik de vraag verklaarbaar. Toch zou ik dat nu anders doen.

Ik weet niet hoe goed @Bram502 zijn salariswens kan verantwoorden. Ik verwacht van een consultant dat hij erg goed kan inschatten hoe zijn werkgever erover denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
Bram502 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:51:
Zelf hoop ik toch echt minimaal >3200 maar dit is wellicht onrealistisch gezien mijn huidige salaris.
Ik denk niet dat het onrealistisch is als ze zeer tevreden over je zijn. Als je nu in een traineeship zit dan is het wellicht een ander verhaal. Vaak liggen de salarissen en groei dan redelijk vast. Ook omdat er meestal een beding is waardoor je minder makkelijk overstapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macmellow
Bram502 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:51:
Hoi allen, ik ben nu 7 maanden bij mijn huidige werkgever in dienst (Contract voor 8 maanden) als software ontwikkelaar/consultant. Omdat ik tijdens Corona begonnen ben als starter nam ik genoegen met het naar ik inschat lage startsalaris. Ik was al lang blij ergens te kunnen beginnen.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: BSc AI, Traineeship Software development
• Werkervaring: 1 jaar
• (Woon) Locatie: Regio Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Consultant/Software Developer
• Werkgever/branche: Software development
• (Werk) Locatie(s): Regio Amsterdam
• Reistijd: 45 min

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2450
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: n.v.t.
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t.

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 65% Werkgever, met mijn leeftijd 7.56 van het pensioengevend salaris.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Zwitsersleven
• Mobiliteit per jaar: reiskostenvergoeding, 0.19c
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~€33.000

Ik heb vorige maand een functioneringsgesprek gehad waarin mijn manager liet blijken heel tevreden te zijn met mijn functioneren, hieruit volgt komende week een aanbieding voor een vast contract. Hierbij zit sowieso een leaseauto i.v.m. de Consultancy rol, de hoogte van het leasebudget is mij nu echter nog niet bekend. Mijn eigen inschatting is dat ik goed meedraai in het team en niet onder doe voor mijn medior collega's, ook ben ik vrijwel direct factureerbaar geweest. Ik ben nu echter bang dat het aanbod waar zij mee komen aan de lage kant zal zijn doordat mijn huidige salaris aan de lage kant zit.

Bedankt
Als je écht heel goed bent is er waarschijnlijk wel een bedrijf dat jou 3200 + auto wil geven. Ik denk alleen niet dat je huidige werkgever je zo'n promotie gaat geven. Naast dat ik natuurlijk niet weet of je zo goed bent.

Helaas is het meestal alleen mogelijk om zulke grote stappen te maken als je switcht van werkgever. Het kan wel, dat heb ik zelf ook meegemaakt, maar dan zul je echt aan moeten kunnen tonen dat je veel beter bent dan je collega's. En eigenlijk moet je manager/coach/whatever dat zelf al door hebben voordat je het aangeeft.
Pagina: 1 ... 88 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.