Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• PeterSuper
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 14-01 00:21
mannowlahn schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:17:
[...]

Tot senior dev(5000) is salaris in vaste dienst naar mijn mening prima. Hoewel je als freelancer natuurlijk dat keer drie kan doen.

Architect salaris in vast dienst zou ik persoonlijk niet snappen, je pakt als freelance architect zo 125 euro per uur. Maar iedereen staat er anders in, niet iedereen voelt zich aangetrokken tot freelancen.
Ik vraag me af bij mensen met zo'n hoog inkomen; hoe is de kwaliteit van jullie leven beter geworden tov iemand in loondienst? Is het echt heel anders? Balanceert het doordat je partner bijv minder gaat werken? Woon je in een keer veel groter? Kids naar een betere school? Of verschilt het allemaal toch niet zoveel?

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14:00

Sport_Life

Solvitur ambulando

PeterSuper schreef op maandag 4 januari 2021 @ 23:11:
[...]

Ik vraag me af bij mensen met zo'n hoog inkomen; hoe is de kwaliteit van jullie leven beter geworden tov iemand in loondienst? Is het echt heel anders? Balanceert het doordat je partner bijv minder gaat werken? Woon je in een keer veel groter? Kids naar een betere school? Of verschilt het allemaal toch niet zoveel?
De koopkracht vanuit loondienst vs zzp'er is nagenoeg gelijk, als je alles meeneemt dus vakantiedagen, pensioenvoorziening, arbeidsongeschiktheidsverzekering, niet declarabele uren , onbetaald verlof , reiskosten (aanschaf/lease auto), bijscholing, vakantiegeld etc.

Luxer leven dan je bij een equivalent salaris in loondienst zou krijgen is mogelijk, maar niet zonder risico. (bij 5k bruto ca 13k zelfstandig -> bij 125 per uur /20k per maand zit je ook ruim boven de 5k in loondienst)

[Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 05-01-2021 00:04]

• Aftansert
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 13:48
@PeterSuper Ik leef ontzettend goedkoop samen met mijn partner, en een uurtarief van 100 tot (heel) soms 190 euro (vaak hoe hoger hoe kortdurender) stelt me in staat om elk jaar een paar maanden te werken voor een jaarinkomen rond de 50k tot 90k, en de rest te besteden aan andere interesses en projecten. In realiteit heb ik die vrije tijd de afgelopen 1,5 jaar vooral aan een depressie besteed, maargoed...

Uiteindelijk is m'n doel om al deze tijd een keer te gaan omzetten in een succesvolle startup / product / passief inkomen in een gebied dat me erg aanspreekt, en helemaal geen uurslaaf meer te (mogen) zijn. Ik vind het allemaal nogal een voorrecht, en het lijkt soms maar insane / imposterlike om zoveel te verdienen door een beetje slap te lullen in Zoom-calls, in de kantlijn comments neer te zetten en diagrammetjes te tekenen. Ik schijn daar wel redelijk goed in te zijn, en ben toevallig in een niche beland waar steeds meer vraag naar is, maar vooralsnog amper expertise te vinden is.

[Voor 10% gewijzigd door Aftansert op 05-01-2021 00:20]

• thlst
  • Registratie: januari 2016
  • Niet online
offtopic:
Het is ook een optie om bijv aan de allerarmsten op de wereld te doneren ipv aan de baas.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56

Sport_Life schreef op maandag 4 januari 2021 @ 23:58:
[...]

De koopkracht vanuit loondienst vs zzp'er is nagenoeg gelijk, als je alles meeneemt dus vakantiedagen, pensioenvoorziening, arbeidsongeschiktheidsverzekering, niet declarabele uren , onbetaald verlof , reiskosten (aanschaf/lease auto), bijscholing, vakantiegeld etc.

Luxer leven dan je bij een equivalent salaris in loondienst zou krijgen is mogelijk, maar niet zonder risico. (bij 5k bruto ca 13k zelfstandig -> bij 125 per uur /20k per maand zit je ook ruim boven de 5k in loondienst)
Jij zit zeker in loondienst?

Je beredenering klopt niet. Zoek maar eens naar freelancers in dit topic. ;).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 13:47
Freelance heeft zijn eigen topic: Het freelance ICT-ers discussie topic

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tylen schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 07:47:
[...]

Jij zit zeker in loondienst?

Je beredenering klopt niet. Zoek maar eens naar freelancers in dit topic. ;).
Klopt, en vanuit die positie (zie een paar posts eerder voor mijn functie) zie ik heel goed wat de gebruikelijke tarieven zijn, ook in tijden van laagconjunctuur (2008-2013). Tarieven die hier staan geven een vertekend beeld van de werkelijkheid en zijn bovendien een momentopname (tijd van lage werkeloosheid).

Ik herinner me een topic van een zzp'er die in maart geen opdracht had en plots een groot probleem had want geen inkomsten en ook geen reservering e.d.. Nu is de impact op de arbeidsmarkt vooralsnog beperkt gebleven, maar mochten we een tijd van laagconjunctuur krijgen dan heeft dat zeker impact op de tarieven van zzp'ers.

Als je het gemiddelde van de afgelopen 20 jaar neemt (gecorrigeerd met inflatie) en dus ook tijden meeneemt van hoge werkeloosheid (= laag zzp tarief) , kom je heel anders uit :).

Aan de hand van de koers van Randstad uitzendbureau kun je perfect de hoogte van de tarieven afleiden. De koers schommelt nu rond ATH, kortom door de bank genomen zitten de tarieven nu relatief hoog. (uitgaande dat er een verband zit tussen zzp en uitzend tarieven).

https://finance.yahoo.com/quote/RAND.AS/

Ik denk dat @Aftansert kan bevestigen dat zijn rol als eerste wordt opgeheven zodra een bedrijf moet bezuinigen.
Aftansert schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 00:10:
[..] Ik vind het allemaal nogal een voorrecht, en het lijkt soms maar insane / imposterlike om zoveel te verdienen door een beetje slap te lullen in Zoom-calls, in de kantlijn comments neer te zetten en diagrammetjes te tekenen. Ik schijn daar wel redelijk goed in te zijn, en ben toevallig in een niche beland waar steeds meer vraag naar is, maar vooralsnog amper expertise te vinden is.
[..]

[Voor 39% gewijzigd door Sport_Life op 05-01-2021 08:59]

• -Casper
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 14:15
Dat is een mooie reiskosten vergoeding voor 10 minuten fietsen :+

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56

Sport_Life schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 08:47:
[...]

Klopt, en vanuit die positie (zie een paar posts eerder voor mijn functie) zie ik heel goed wat de gebruikelijke tarieven zijn, ook in tijden van laagconjunctuur (2008-2013). Tarieven die hier staan geven een vertekend beeld van de werkelijkheid en zijn bovendien een momentopname (tijd van lage werkeloosheid).

Ik herinner me een topic van een zzp'er die in maart geen opdracht had en plots een groot probleem had want geen inkomsten en ook geen reservering e.d.. Nu is de impact op de arbeidsmarkt vooralsnog beperkt gebleven, maar mochten we een tijd van laagconjunctuur krijgen dan heeft dat zeker impact op de tarieven van zzp'ers.

Als je het gemiddelde van de afgelopen 20 jaar neemt (gecorrigeerd met inflatie) en dus ook tijden meeneemt van hoge werkeloosheid (= laag zzp tarief) , kom je heel anders uit :).

Aan de hand van de koers van Randstad uitzendbureau kun je perfect de hoogte van de tarieven afleiden. De koers schommelt nu rond ATH, kortom door de bank genomen zitten de tarieven nu relatief hoog. (uitgaande dat er een verband zit tussen zzp en uitzend tarieven).

https://finance.yahoo.com/quote/RAND.AS/

Ik denk dat @Aftansert kan bevestigen dat zijn rol als eerste wordt opgeheven zodra een bedrijf moet bezuinigen.

[...]
Je scheert nu alle zzpérs over 1 kam. Ik zit in een niche markt waar altijd werk is en de lokale systeembeheerders niet veel kaas van hebben gegeven. Er is dus altijd werk. Maar ik zie dat je controller bent (wat is dat eigenlijk, gewoon administratief medewerker toch???) ipv IT/ICTér. Ja dan is het misschien anders om te gaan freelancen.

O en je tikte zelf dit:
Mijn doel op lange termijn is zzpen/wellicht klein interim bureau met enthousiaste en talentvolle finance mensen icm inkomen uit diverse investeringen (vastgoed/beleggingen).
Dus als het allemaal zo slecht is, waarom zelf dan dat ook voor de lange termijn willen???

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56

Nervermind. ;)

[Voor 96% gewijzigd door Tylen op 05-01-2021 10:00]

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tylen schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:43:
[...]

Je scheert nu alle zzpérs over 1 kam. Ik zit in een niche markt waar altijd werk is en de lokale systeembeheerders niet veel kaas van hebben gegeven. Er is dus altijd werk. Maar ik zie dat je controller bent (wat is dat eigenlijk, gewoon administratief medewerker toch???) ipv IT/ICTér. Ja dan is het misschien anders om te gaan freelancen.

O en je tikte zelf dit:

[...]

Dus als het allemaal zo slecht is, waarom zelf dan dat ook voor de lange termijn willen???
Je hebt mijn punt totaal niet begrepen :).
Ik heb niets tegen zzp'ers, sterker nog indien de kans zich voordoet zou ik ook als zelfstandige verder gaan (overigens absoluut niet voor het geld > ben op papier allang FO...) , ik stel alleen de hoogte van de vergoeding tov loondienst ter discussie. Onderaan de streep (dus alle bedrijfsrisico's meegenomen) maakt het allemaal niet zo gek veel uit. Mensen krijgen een verkeerd beeld in verband met alle vergoedingen die een werkgever betaalt die je niet ziet, maar wel aanwezig zijn plus het sociale vangnet.

Maar jij voelt je blijkbaar aangevallen, is nergens voor nodig joh ;)

[Voor 14% gewijzigd door Sport_Life op 05-01-2021 10:07]

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56

Sport_Life schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:57:
[...]

Je hebt mijn punt totaal niet begrepen :).
Ik heb niets tegen zzp'ers, sterker nog indien de kans zich voordoet zou ik ook als zelfstandige verder gaan (evenals mijn ouders) , ik stel alleen de hoogte van de vergoeding tov loondienst ter discussie.

Maar jij voelt je blijkbaar aangevallen, is nergens voor nodig joh ;)
Ahh oke. Nou die vergoeding hoef je niet ter discussie te stellen ;) Die is veel beter als zelfstandige.

• mannowlahn
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 14:16
[...]

Dat is een gespreks onderwerp die ik veel met mijn maten heb, ook allemaal in de werkzam in de It. Wij kwamen tot de conclusie dat na de 75k per jaar je niet anders gaat leven. Maarrrr het geeft wel een verandering voor mij nu. Nu krijg ik dermate goed betaald dat ik bij bepaalde organisatie structuren (slecht georganiseerd) of bepaald werk wat ik niet leuk vind denk, jullie betalen mij mijn ongenoegen af. Als freelancer is het toch maar voor een bepaalde tijd, dus ik vind het prima. Ook ben ik na 20 jaar er achter dat je wel werk kan vinden wat super leuk is, maar dan betaald het slecht, betaald het goed dan zijn de collega's saai of project planning tergend. Maw er is altijd wel wat te vinden en het heeft ook met een mindset te maken. Toen ik 20 jaar geleden begon ademde ik IT, in de vrije uren spendeerde ik aan hackintosch, programmeren, alles wat ik maar kon doen. Continue bezig zijn met ontplooiing was mijn doel, met name in de IT. Maar na 20 jaar haalde ik niet meer dezelfde energie er uit en gaf het minder voldoening. Het is nog steeds iets waar ik goed in ben, maar er is meer in het leven. Hierdoor ging ik ook anders naar mijn werkgevers kijken, neem ik nog genoegen met dit salaris als ik als freelancer 3x zoveel verdien. Betalen ze mij wel naar marktwaarde?

Dus als je mij nu vraagt, hey is je werk leuker geworden, nee niet perse, maar ik betaal mijn hypotheek nu wel in drie jaar af. Ik kan zelf bepalen waar ik mijn pensioen aan spendeer, ik zou graag rond mijn 55e met pensioen gaan. Heb wel meer keuze qua opdrachten en kan gewoon switchen, bepaal zelf mijn carriere pad door cursussen te doen. Maar goed, dit is dan puur op gebied van freelance.

In jouw geval, waar je naar mijn mening best wel onder marktwaarde betaald wordt, denk ik dat het verschil in 4100 tov 5500 best wel een andere hypotheek kan geven.

• robbierzz
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 13:15
-Casper schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:25:
[...]

Dat is een mooie reiskosten vergoeding voor 10 minuten fietsen :+
offtopic:
Haha, het is per jaar hé , en ik fiets snel :+ .

Dance with the stars

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13:52
mannowlahn schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:11:
[...]

Ook ben ik na 20 jaar er achter dat je wel werk kan vinden wat super leuk is, maar dan betaald het slecht,

(...)

Hierdoor ging ik ook anders naar mijn werkgevers kijken, neem ik nog genoegen met dit salaris als ik als freelancer 3x zoveel verdien. Betalen ze mij wel naar marktwaarde?
Dit heeft, naast "vrijheid" in allerlei vormen en maten, voor mij uiteindelijk gezorgd dat ik afscheid nam van de Luchtmacht. Ik vond dat een heerlijke werkomgeving en ik deed ontzettend gave dingen, maar de verdiensten (en secundaire voorwaarden) lagen enorm ver af van de "marktwaarde". Uiteindelijk via een "tussenjaar" in loondienst bij een kleine detacheerder nu zelfstandig als freelancer aan de slag. Met inderdaad een factor 3-ish aan verschil. Maar als de Luchtmacht de vergoedingen omhoog zou kunnen gooien (en dat hoeft echt niet met een factor 3), dan zou ik écht overwegen om daar weer aan de slag te gaan.

edit: whoops, ik dacht in t freelance topic te zitten, niet in t lijstjes topic.

[Voor 3% gewijzigd door Hmmbob op 05-01-2021 11:12]

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• folgorn
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 08-01 10:28
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: Bachelor Toegepaste Informatica
• Werkervaring: 3.5Jaar
• (Woon) Locatie: Brugge België

2. Wat doe je:
• Functie: Azure Consultant
• Werkgever/branche: Azure integration (Development & Support)
• (Werk) Locatie(s): Gent België
• Aantal vakantiedagen: 32
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 50min
• Werkdruk: middelmatig

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 2500 €
• Netto: 1834€
• Vakantiegeld: 950€
• Bonus, toeslagen, etc: 900€
• Dertiende/veertiende maand: 950€
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 33400€

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Overige: Volkswagen Passat Sedan + tankaart, 8€ MC, 250€ Eco, GSM abonnement, Hospitalisatie & groepsverzekering

Ik ben als schoolverlater gestart aan 2200€ bruto en nu na bijna 4 jaar 300€ erbij gekregen met indexering en 1malige opslag van 125€ bruto. Weet niet of dit nu een eerlijk loon is aangezien mijn kennis toch wel aanzienelijk verbeterd is met wanneer ik begonnen ben.

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Nu online
Hoe de verloning in België exact ligt weet ik niet, maar 300 euro erbij in 4 jaar is nauwelijks meer dan de inflatiecorrectie. Die ligt in België niet heel anders dan in Nederland. Je koopkracht is er niet echt op vooruit gegaan.

Pak overigens even het gehele format. Je hebt een behoorlijk pakket aan secundaire voorwaarden/voordelen.

• Cas
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19-01 16:54
Inmiddels van werkgever gewisseld dus hierbij een update.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• mannowlahn
Dat is een mooi salaris gezien je leeftijd, maar op welke wijze is jouw functie vorm gegeven? 1.5 jaar ervaring en dan software architect hoor je niet vaak.

• wheel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 13:56
mannowlahn schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:39:
Dat is een mooi salaris gezien je leeftijd, maar op welke wijze is jouw functie vorm gegeven? 1.5 jaar ervaring en dan software architect hoor je niet vaak.
Viel me ook op, ja. Zeldzaam. Onlangs zei @wttj iets over titel-inflatie (bij controllers, maar dat is doorgaans eigenlijk generiek door te trekken).

[Voor 1% gewijzigd door wheel op 07-01-2021 16:07. Reden: tag gefixt]

• mannowlahn
wheel schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:58:
[...]

Viel me ook op, ja. Zeldzaam. Onlangs zei @wttj iets over titel-inflatie (bij controllers, dat is eigenlijk generiek door te trekken).
Ja ik ben oprecht benieuwd.

• Chirezza
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 13:11
Members only:

• Cas
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19-01 16:54
mannowlahn schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:39:
Momenteel hou ik me voornamelijk bezig met ontwerp en implementatie van verschillende koppelingen in het software-product van mijn werkgever. Daarnaast zijn we onlangs gestart met een migratietraject van een aantal legacy-services waarin ik technisch verantwoordelijk ben o.a. door ontwerpen / documenteren van de architectuur en hier ook referentieapplicaties voor ontwikkel.

• SaraNostra
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 16-01 16:22
SaraNostra schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:49:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: WO Informatica
• Werkervaring: 5.5 jaar werkervaring
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Project Manager
• Werkgever/branche: IT
• (Werk)locatie(s): Noord-Holland
• Uren/week: 40 uur
• Reistijd: 1 uur rijden
• Werkdruk: Gemiddeld tot hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €4440
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: Dertiende maand
• Pensioeninleg per jaar: 5% ik, 5% bedrijf
• Mobiliteit per jaar: Leasebudget van 700 Euro
• Overige: Mobiel en laptop van de zaak. Studiemogelijkheden.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €58000
• Winstdeling/bonus: 15% bonus ongeveer.

Thoughts, anyone?
Update, twee jaar later. Ik kan nu een 'lead' functie vervullen bij mijn huidige bedrijf (aanbieding heb ik nog niet gehad), maar ook een overstap maken waardoor ik tot 2000 Euro bruto meer kan verdienen, maar dan zonder deze lead functie.

Wat zouden jullie doen? Ben benieuwd naar jullie mening...

• Cue_
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 08:36
SaraNostra schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 01:23:

Update, twee jaar later. Ik kan nu een 'lead' functie vervullen bij mijn huidige bedrijf (aanbieding heb ik nog niet gehad), maar ook een overstap maken waardoor ik tot 2000 Euro bruto meer kan verdienen, maar dan zonder deze lead functie.

Denk dat je vooral moet bepalen voor jezelf of je een leadfunctie wilt hebben en als je dat zou willen of dat geld dan belangrijker is.

Zelf zou ik kiezen voor datgene wat ik leuk zou vinden / naar toe wil groeien.

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 14:19
[...]

Ik denk die overstap maken. 2.000 bruto is wel heel veel. Maar vooral in deze tijd zou het bedrijf ook een grote afweging zijn. Er zijn best wat bedrijven die het zwaar hebben.

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - BMW R1200GS Rallye '17 - VW e-Golf ‘20

• thlst
  • Niet online
Bij beide onderhandelen over salaris en functie inhoud, waarbij je aangeeft nog een aanbod te hebben

• SaraNostra
thlst schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:35:
[...]

Bij beide onderhandelen over salaris en functie inhoud, waarbij je aangeeft nog een aanbod te hebben
Ik vind het niet echt heel netjes om te onderhandelen met een bedrijf die al 2000 Euro meer geeft + het een echt droombedrijf is. Maar ergens vind ik het ook wel wat hebben... ik ga erover nadenken.
Cue_ schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 07:50:
[...]

Denk dat je vooral moet bepalen voor jezelf of je een leadfunctie wilt hebben en als je dat zou willen of dat geld dan belangrijker is.

Zelf zou ik kiezen voor datgene wat ik leuk zou vinden / naar toe wil groeien.
Het liefst allebei, natuurlijk. Mijn huidige werkgever heeft mij nog geen aanbieding gedaan, maar ik weet dat het gaat komen. Voel me thuis en prima op mijn plek, maar iets triggert me wel om weg te gaan.

Argh!

• retoohs
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 12:46
SaraNostra schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:10:

Ik vind het niet echt heel netjes om te onderhandelen met een bedrijf die al 2000 Euro meer geeft + het een echt droombedrijf is. Maar ergens vind ik het ook wel wat hebben... ik ga erover nadenken.
Je kan over functie inhoud onderhandelen bij de nieuwe werkgever.

• thlst
  • Niet online
SaraNostra schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:10:
Breng het als ambitie : je wil graag lead worden en dat kan bij je huidige werkgever. Je wil weten wanneer dat kan bij de nieuwe werkgever en welk salaris daar bij hoort. Leg concrete afspraken vast

• Milo85
  • Registratie: december 2016
@SaraNostra Zoals anderen zeggen, afwegen wat je het belangrijkste vind. Maar misschien een ander punt wat misschien ook van belang voor je is. Je hebt nu een reistijd van 2 uur per dag, vind ik zelf vrij fors. Wat is de reistijd bij het andere bedrijf?

• mr.DJ95
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 13:53

mr.DJ95

Boost!

Wellicht een klein zijstapje maar wat is gebruikelijk als het gaat om studiekosten bij uitdienst?

Stel je doet een cursus van 1000 euro die verplicht wordt door je werkgever je gaat na 3 jaar uitdienst ben je dan verplicht om een deel terug te betalen?

Hebben jullie zulke constructies uit je contract laten halen?

Ik ben mijzelf momenteel aan het oriënteren op een andere werkgever en loop hier tegenaan.

Miljonair , Ondernemer, Playboy en Grappenmaker

• -Casper
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 14:15
mr.DJ95 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:22:
Wellicht een klein zijstapje maar wat is gebruikelijk als het gaat om studiekosten bij uitdienst?

Stel je doet een cursus van 1000 euro die verplicht wordt door je werkgever je gaat na 3 jaar uitdienst ben je dan verplicht om een deel terug te betalen?

Ik ben mijzelf momenteel aan het oriënteren op een andere werkgever en loop hier tegenaan.
Bij mijn werkgever worden studiekosten over het algemeen afgeschreven over 12 maanden tijd. Als je dus in het laatste jaar geen studie meer hebt gevolgd dan zijn de studiekosten al "terugbetaald". Voor studie die noodzakelijk geacht wordt voor het uitvoeren van de functie is geen terugbetaal regeling, die kosten worden gewoon gedekt door de werkgever.

Als je nog wel resterende studiekosten hebt kan je die altijd ter sprake brengen bij een eventuele nieuwe werkgever.

• SaraNostra
Milo85 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:16:
@SaraNostra Zoals anderen zeggen, afwegen wat je het belangrijkste vind. Maar misschien een ander punt wat misschien ook van belang voor je is. Je hebt nu een reistijd van 2 uur per dag, vind ik zelf vrij fors. Wat is de reistijd bij het andere bedrijf?
Dank! Dat was van 2 jaar geleden: met Corona heb ik praktisch gezien geen reistijd meer. Alles kan vanuit huis.

Daar zal - als we weer teruggaan naar wat we gewend zijn - de reistijd misschien 1 uur en 45 minuten worden ipv 2 uur. Geen verschil, dus.
thlst schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:57:
[...]

Breng het als ambitie : je wil graag lead worden en dat kan bij je huidige werkgever. Je wil weten wanneer dat kan bij de nieuwe werkgever en welk salaris daar bij hoort. Leg concrete afspraken vast
Goed advies. Dank! Ik ga het bespreken!

• Cue_
  • Laatst online: 08:36

Ligt aan de duur. Sommige contracten gaan over 3 jaar, anderen worden binnen een jaar afgeschreven.

Bij ons sluit je een contract per studie af.
Opzich is het niet raar om dergelijke constructies te hebben voor een bedrijf, wantja, anders kan je studeren en dan weer pleitte. Maar wat wel belangrijk is, is dat het termijn redelijk is.

In veel gevallen als het een studie is die echt werkinhoudelijk is en je zou weggaan bij het bedrijf, wil vaak een nieuwe werkgever dit nog wel overnemen. Dus dan heb je er zelf geen last van.

• JDFS
  • Registratie: november 2009
  • Niet online
[...]

Overstap maken, die lead functie komt vanzelf wel weer langs. EUR 2.000 bruto niet! Biedt weer ademruimte voor een hypotheek en zo ben je zelf sneller FO. Plus nog een ander punt: als je niet tevreden bent en weer wil overstappen, heb je in ieder geval een salaris wat ze tenminste moeten kunnen overtreffen :)

Ligt eraan of je nu bij een multinational werkt (ik heb daar alleen maar ervaring) en binnen of buiten consultancy, maar voor mij - die van tax consultancy naar in-house tax consultancy is gegaan - is er vrij weinig veranderd. In plaats van dat ik zelf het advies schrijf, laat ik me nu wat vaker adviseren :+. En ik werk voornamelijk nog steeds met collega's die ook van een Big Four kantoor komen. Maar we schrijven geen uren meer >:)

• JDFS
  • Niet online

Ik had een terugbetalingsregeling van 3 jaar, maar goed mijn vorige werkgever heeft dan ook bijna EUR 10k betaald in drie jaar tijd. Bij onderhandelingen met de potentiële werkgever heb ik gezegd dat ze die schuld moeten overnemen, anders kom ik er niet werken. Vonden ze geen probleem - in mijn ervaring vinden de meeste dit geen probleem. Als ze je willen, laten ze zo'n klein onbenullig aftrekpostje van hun winst toch zeker niet onbenut d:)b

• Hmmbob
Belangrijke nuance hier. Als de werkgever iets verplicht stelt, zou ik daar (/ heb ik daar) geen terugbetalingsverplichting op accepteren.

Als het voor je eigen persoonlijke ontwikkeling is met gebruik van een studiebudget oid, dan is zo'n verplichting vrij gebruikelijk, maar voor verplichte cursussen niet.

Even lekker scherp wegzetten: de master cyber security op kosten van de baas valt (imho) wel onder zo'n verplichting, de cursus BHV niet.

[Voor 10% gewijzigd door Hmmbob op 08-01-2021 12:24]

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• thescorpi0n
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 10:20

Bij mijn vorige contract was het 3 jaar, waarbij:

0-1 jaar: 100% terugbetalen
1-2 jaar: 66% terugbetalen
2-3 jaar: 33% terugbetalen
3+ jaar: 0% terubetalen

Maar als het iets is dat je werkgever eist dat je doet vind ik het wel een beetje een ander verhaal, en zou ik wel het gesprek aangaan.

• GuitarHero87

Voor mijn werk moet ik mijzelf altijd blijven opleiden, zit in de security, dus is het bij mijn vorige werkgevers verplicht gesteld om jaarlijkse trainingen te volgen met een budget van 10K. Ik heb gelukkig nog nooit gehad dat ik een clausule in mijn contract had over terugbetalingen etc., want in eerste instantie komt een beter opgeleide medewerker de werkgever ten goede. Zeker als het verplicht gesteld wordt door je werkgever, is het natuurlijk verre van normaal dat je iets terug zou moeten betalen.

• badboyqxy
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 11:09

Rechter heeft een paar jaar geleden uitspraak hier overgedaan:

alle kosten die zijn gemaakt, omdat jij verplicht werd om aan een cursus deel te nemen ook al heb je hiervoor een terug betalingscontract moeten tekenen(sommige bedrijven proberen het) mogen hun niet bij jou verhalen en zal in de rechtbank ook niet stand houden.

Op het moment dat jij zelf of in overleg met je werkgever gekozen hebt om een opleiding te volgen kan het volgende van toepassing zijn:

1: In je arbeidscontract kan een kopje opgenomen zijn, afhankelijk van hoeveel een cursus bijdraagt aan je werkveld, je percentage x moet terug betalen. Bijv. cursus muziekmaken zal waarschijnlijk 100% eigen kosten zijn, Kosten Nederlandse taal misschien 25% maar een communicatie training voor uitvragen klant waarschijnlijk 0 %

2: Je hebt een contract getekend (kan ook onderdeel zijn van je workflow process in je erp systeem) (let hier goed op, zit soms verstopt) waarin je akkoord gaat dat bij uitdienst gaan binnen periode x je percentage x terug betaald.

3: Er is vooraf hier niks over getekend of gecommuniceerd, je hoeft niks terug te betalen.

• mr.DJ95
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 13:53

mr.DJ95

Boost!

Bedankt voor de reacties. Hier moet ik dus even duidelijkheid laten scheppen en onderscheid laten maken in het voorstel/contract. Ik vond de door @Hmmbob wel een goede met duidelijkheid onderscheid. Ik ben namelijk ook van mening dat een door de werkgever verplichte training/cursus/examen niet ten kosten moet gaan aan de werknemen aangezien de werkgever hier gedurende de loopbaan van de medewerker profijt van heeft gehad.

@badboyqxy bedankt voor de uitgebreide uitleg.

Members only: title

Miljonair , Ondernemer, Playboy en Grappenmaker

• Johlo
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 18-01 10:53
Begin dit jaar aan een nieuwe uitdaging begonnen, mooi aanbod gekregen mede omdat mijn werkervaring ook relevant was voor de nieuwe partij. Eerste week is al goed bevallen :)

Ik lees al een paar jaartjes zo af en toe mee en vond het zo netjes om zelf ook iets te delen.

Members only:

• Hmmbob
Johlo schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:20:
Begin dit jaar aan een nieuwe uitdaging begonnen, mooi aanbod gekregen mede omdat mijn werkervaring ook relevant was voor de nieuwe partij. Eerste week is al goed bevallen :)

Ik lees al een paar jaartjes zo af en toe mee en vond het zo netjes om zelf ook iets te delen.

***members only***
Keurig. Is in Veldhoven, denk ik?

• Chillco
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 13:31
Laat ik mijn situatie ook eens delen, is ook meteen een periodieke checkup ;)

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 34
• Opleiding: HBO Communication & Multimedia Design
• Werkervaring: 7 jaar
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Java developer
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 25
• Reistijd: Geen
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 3900 4025 4150
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 53.784

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Uit de arbeidsvoorwaarden: '5,6% van de pensioengrondslag eigen bijdrage'
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Stipp. Mijn pogingen om mijn pensioensituatie uit te zoeken eindigen vaak in verwarring :P Het plaatje wat mijnpensioenoverzicht.nl schept is enigszins matig. Ik was er wel al achter dat Stipp niet al te best is, maar het is waar ik het mee moet doen helaas.
• Mobiliteit per jaar: € 8400. Het leasebudget bedraagt € 700 per maand maar aangezien ik geen gebruik maak van een leaseauto krijg ik dit gedeeltelijk (€ 400 per maand) bruto uitbetaald. Verder een NS Businesscard waar een oogje dichtgeknepen wordt wanneer ik eens een privé treinreis maak of een Greenwheels auto pak, waardoor ik geen eigen auto in bezit hoef te hebben (scheelt veel geld)
• Overige: Studiebudget
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 53.784 + 4800 uitbetaalde mobiliteit

Ik ben niet ontevreden. Wat me niet altijd helemaal lekker zit is het matige pensioen en de jaarlijkse verhogingen zetten ook geen zoden aan de dijk. Als het huidige patroon zich doorzet verwacht ik bij de volgende verhoging wederom € 125 er bovenop. Ook is er, zeker met de huidige coronasituatie, dermate weinig contact met collega's en leiding dat ik soms wel eens twijfel aan de toegevoegde waarde van een detacheerder tussen mij en de uiteindelijke opdrachtgever. Hierdoor speel ik wel eens met de gedachte om ZZP'er te worden.

Meningen? :)

• Hmmbob
Je pensioen kun je ook zelf aanvullen bij een Bright of BrandNewDay achtige toko. Je zou meer dan genoeg jaarruimte over moeten houden met het Stipp pensioen :+

• Chillco
  • Laatst online: 13:31
Hmmbob schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:42:
Je pensioen kun je ook zelf aanvullen bij een Bright of BrandNewDay achtige toko. Je zou meer dan genoeg jaarruimte over moeten houden met het Stipp pensioen :+
Genoeg jaarruimte inderdaad ;) Ik heb al een BND rekening maar vooralsnog nog niets gestort aangezien ik nog twijfel of ik dit geld wel zo lang vast wil zetten. Tot die tijd gaat er wel maandelijks een redelijk fors bedrag richting een all-world index ETF.

• Furion2000
  • Registratie: september 2017
  • Nu online
Detachering staat in mijn optiek gelijk aan concurrerende salarissen, zwaar gestuurd op zelfontwikkeling, netwerken en je krijg veel verschillende applicaties onder handen. Kortom, een goede tussenstap naar zzp.

Dus @Chillco, ik zou mij afvragen of dit salarisverloop bij een een detacheerder hoort (salarisgroei) en of het salaris gelijk staat met je kunnen (salaris an sich). De ene developer is de andere niet, dus dat zijn vragen voor jezelf. Doe je genoeg zichtbare dingen die voor meer groei horen te zorgen en is je ervaring en inzet gelijk aan het salaris dat je ontvangt?

Ter indicatie; mijn persoonlijk doel is met 5 jaar 4300 bruto (nu op 2,5 jaar) nadat ik het voor mijzelf uitvoerig onderzocht heb. En jij zit met die 4100 + goede mobiliteit toch wel in zo'n zelfde lijn, dus ja ik vind dat je tevreden kan zijn. Hier ook Java, maar geen detachering, dat is het enige punt voor mij dat je zou kunnen denken dat je iets boven die groei uit zou kunnen komen. Maar dat is mijn eigen beeld van de detachering zonder erin te hebben gezeten.

• Hmmbob
Chillco schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:54:
[...]

Genoeg jaarruimte inderdaad ;) Ik heb al een BND rekening maar vooralsnog nog niets gestort aangezien ik nog twijfel of ik dit geld wel zo lang vast wil zetten. Tot die tijd gaat er wel maandelijks een redelijk fors bedrag richting een all-world index ETF.
We dwalen af in dit topic, maar grootste voordeel is dat je de inleg daar van je inkomsten mag aftrekken. Oftewel: je legt belastingvrij in. Je zit toch aan een maximum wat je in mag leggen (=jaarruimte), plus vroeg inleggen is lang renderen.

Maar ook ik zou niet ALLES vast zetten.

[Voor 39% gewijzigd door Hmmbob op 10-01-2021 15:01]

• D33F
  • Registratie: september 2006
  • Nu online

D33F

Tweelingtemmer

Furion2000 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:00:
...

Ter indicatie; mijn persoonlijk doel is met 5 jaar 4300 bruto (nu op 2,5 jaar) nadat ik het voor mijzelf uitvoerig onderzocht heb. En jij zit met die 4100 + goede mobiliteit toch wel in zo'n zelfde lijn, dus ja ik vind dat je tevreden kan zijn. Hier ook Java, maar geen detachering, dat is het enige punt voor mij dat je zou kunnen denken dat je iets boven die groei uit zou kunnen komen. Maar dat is mijn eigen beeld van de detachering zonder erin te hebben gezeten.
Is dat bedrag wel realistisch met 5 jaar ervaring of zit ikzelf nu momenteel gewoon te laag?

Zelf zit ik op € 2950 per maand met in februari 4 jaar werkervaring als full stack developer in Limburg. Daarbij een erg matig pensioen, geen bonus / 13e maand o.i.d. en de standaard € 0,19/KM reiskostenvergoeding.

Lies are obvious to read because the truth is already written

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19-01 20:15
David Regeling schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:52:
[...]

Is dat bedrag wel realistisch met 5 jaar ervaring of zit ikzelf nu momenteel gewoon te laag?

Zelf zit ik op € 2950 per maand met in februari 4 jaar werkervaring als full stack developer in Limburg. Daarbij een erg matig pensioen, geen bonus / 13e maand o.i.d. en de standaard € 0,19/KM reiskostenvergoeding.
4300 met 5 jaar werkervaring als developer is zeker realistisch. Nu is het misschien omdat je in Limburg werkt, maar met 4 jaar ervaring als developer zou je bij menig bedrijf makkelijk 3500 kunnen krijgen, en ook richting de 4000 zou niet heel gek zijn.

The devil is in the details.

• D33F
  • Registratie: september 2006
  • Nu online

D33F

Tweelingtemmer

Hahn schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:15:
[...]

4300 met 5 jaar werkervaring als developer is zeker realistisch. Nu is het misschien omdat je in Limburg werkt, maar met 4 jaar ervaring als developer zou je bij menig bedrijf makkelijk 3500 kunnen krijgen, en ook richting de 4000 zou niet heel gek zijn.
Ok bedankt voor de verduidelijking. Wellicht dat mijn beeld ook een beetje verwrongen is omdat ik in het begin van mijn carrière met € 2000,- ben begonnen bij een start-up waar ik achteraf gezien veel eerder had moeten vertrekken. Daarna bij mijn huidige werkgever terecht gekomen met € 2500,- (bijna 2 jaar ervaring), en uiteindelijk een verhoging tot € 2950,- gekregen een jaar later / een jaar geleden.

Lies are obvious to read because the truth is already written

• Hahn
David Regeling schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:33:
[...]

Ok bedankt voor de verduidelijking. Wellicht dat mijn beeld ook een beetje verwrongen is omdat ik in het begin van mijn carrière met € 2000,- ben begonnen bij een start-up waar ik achteraf gezien veel eerder had moeten vertrekken. Daarna bij mijn huidige werkgever terecht gekomen met € 2500,- (bijna 2 jaar ervaring), en uiteindelijk een verhoging tot € 2950,- gekregen een jaar later / een jaar geleden.
Je huidige werkgever is dan ook een aardige spekkoper, want €2500 is een (niet heel royaal) startsalaris, en dat kreeg jij met al wat ervaring :P

• Koffer
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 17-01 21:00
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: Master Artificial Intelligence
• Werkervaring: sinds mei 2014 dus 6,5 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Senior Data Scientist
• Werkgever/branche: Leisure (vakantiebranche)
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 24
• Reistijd: nu 0, was 30mins
• Werkdruk: Jaar geleden erg hoog, nu laag pitje en (te)veel vrijheid

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €5638
• Vakantiegeld: 8% van jaarsalaris
• Bonus, toeslagen, etc: Bonus was een maandsalaris, nu geen vanwege Covid (ook al doen we het beter sinds Mei dan jaar ervoor).
• Dertiende/veertiende maand: Geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €76765 volgens mijn strookje

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 50/50
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Geheim
• Mobiliteit per jaar: Geen, moet zelf OV betalen, maar nu thuiswerken
• Overige: Krijg (te)veel vrijheid, ontdek zelf nieuwe dingen, maar leer weinig tot niets bij.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Ik schat €78000, met stock misschien nog 10K erbij.

Gedeeld omdat ik het belangrijk vind als werknemers onder elkaar om een beeld te krijgen van de markt en ter voorkoming dat we onszelf te niet doen.

[Voor 5% gewijzigd door Koffer op 11-01-2021 00:19]

• Tuniq
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 14:11
Jaarlijkse beoordelingsronde weer achter de rug. Kleine verhoging gekregen, al met al zeer tevreden mee :)

Members only:

• J_aimy
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 19-01 21:06
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: Procestechniek (Vapro C)
• Werkervaring: 12e jaar
• (Woon) Locatie: Zeeland

2. Wat doe je:
• Functie: Unit Coordinator
• Werkgever/branche: Chemische industrie
• (Werk) Locatie(s): Terneuzen
• Aantal vakantiedagen: 28
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: 25 minuten
• Werkdruk: gemiddeld/hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4770*
• Vakantiegeld: geen idee, bepaald percentage van bruto salaris en onlangs promotie gehad.
• Bonus, toeslagen, etc: reistoeslag, additionele pensioensparen, ploegentoeslag.
• Dertiende/veertiende maand: geen idee, 13e maand (ongeveer bruto maand).
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €80k+**

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 2% van bruto maand bij inleg 1% werknemer
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: geen idee
• Mobiliteit per jaar: €1400 (afhankelijk van afstand)
• Overige: winstuitkering, personeelvereniging, recognition, collectieve zorgverzekering met extra pakket.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): afhankelijk van verdiensten.

*Standaard wordt hier nog een bedrag (percentage) bijgeteld ivm volcontinu ploegen.
**Afhankelijk van oa overwerk wat er wel degelijk is in bepaalde tijden.

Zeer tevreden met deze baan en salaris!
Ook het geluk dat mijn vriendin/vrouw mijn werktijden ook kan waarderen, ook al was ze hier in het begin wat spectisch over (ze werkt dagdiensturen als dierenartsassistente).
Begin december nog een promotie mogen maken, waarvan ik de functie inmiddels al vervulde sinds oktober maar de corona crisis speelt hier parten.

Indien er vragen zijn ter interesse, vraag maar.

• Rik.
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 19-01 17:17
Members only:

• corneedebruin
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13:08
Reactie verwijderen aub.

[Voor 97% gewijzigd door corneedebruin op 11-01-2021 16:25]

• JDFS
  • Niet online
@J_aimy benieuwd wat voor uren je draait!

• J_aimy
  • Laatst online: 19-01 21:06
JDFS schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:02:
@J_aimy benieuwd wat voor uren je draait!
5 ploegen (5 wekelijkse cyclus) veredeld 2-2-2 rooster
Ongeveer 2-3 dagen tussen reeksen vrij.

Ochtend 7:00-15:00
Middag 15:00-23:00
Nacht 23:00-07:00

Momenteel met corona een 12 uurs 5 ploegenrooster, minder contactmomenten, eigenlijk een superlekker rooster met 2 ochtend 12u, 2 nacht 12u, 6 dagen vrij.

• K-aroq
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 11-01 21:03
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 48
• Opleiding: HTS
• Werkervaring: 25
• (Woon) Locatie: Rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Technical Director
• Werkgever/branche: Telecom
• (Werk) Locatie(s): Standplaats Amsterdam, werkgebied West-Europa
• Gewerkte uren/week: 40 (maar meestal meer)
• Reistijd: 1 uur enkele reis
• Werkdruk: Normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 7200
• Vakantiegeld: € 7000
• Bonus, toeslagen, etc: € 30/maand thuiswerkvergoedingziektenkostenverzekering.
• Dertiende/veertiende maand: € 0 maar maximaal 20% flexibel salaris bovenop het vaste salaris.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 102.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 500/maand
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensioenverzekering
• Mobiliteit per jaar: € 1200/maand leaseauto
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 20.000

• sisa
  • Laatst online: 13-01 15:27
1. Wie ben je:
Leeftijd: 29
Opleiding: HBO Communicatie :F
Werkervaring: 4 jaar
(Woon) Locatie: 's-Hertogenbosch

2. Wat doe je:
Functie: (Senior) Functioneel beheerder
Werkgever/branche: Ziekenhuis
(Werk) Locatie(s): s-Hertogenbosch
Aantal vakantiedagen: 18 (om de week vrije dag ivm 40 uur werken)
Gewerkte uren/week: 36
Reistijd: 30min
Werkdruk: Normaal

3. Wat verdien je:
Vast maandsalaris (bruto): € 3380
Vakantiegeld: 8% van het jaarsalaris
Bonus, toeslagen, etc: 0
Dertiende/veertiende maand: 8% van het jaarsalaris
Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~47.000

Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Ja
Type pensioenregeling / pensioenfonds:-
Mobiliteit per jaar: 0.20 per km
Overige: Telefoon van de werkgever

Geen extra bonussen of regelingen. Gewoon de CAO en schalen volgen.
Ook helaas maar een opleidingsbudget van 250 per jaar.

Werkdruk rondkijkend niet heel spectaculair. Heb zelf meer respect voor de echte zorghelden.
Daarnaast 16:00 is 15:59 richting de uitgang klokken en geen seconde later. Compleet anders dan de 3 jaar hiervoor in een commerciële organisatie als junior functioneel beheerder.

[Voor 21% gewijzigd door sisa op 13-01-2021 15:25]

• chiIIed
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 12:43
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: HBO (en pre-master) Accountancy
• Werkervaring: 3 jaar relevant. (Hiervoor negen jaar andere sector).
• (Woon) Locatie: Arnhem

2. Wat doe je:
• Functie: Assistent Accountant controle
• Werkgever/branche: Middelgroot accountantskantoor (niet top 30)
• (Werk) Locatie(s): Gelderland (nu thuis)
• Gewerkte uren/week: 40 (waarvan 8 uur studie)
• Reistijd: 30+ min
• Werkdruk: Hoog/zeer hoog (wel zes weken vakantie in zomer door overuren)

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2.600
• Vakantiegeld: 8% van het jaarsalaris
• Bonus, toeslagen, etc: €500,-
• Dertiende/veertiende maand: ~
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~34.200

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 100%. 8% over SVW loon / € ~2.700
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Beschikbare premie / Nationale Nederlanden.
• Mobiliteit per jaar: 0.32 per km (maar ik rij niet meer :+)
• Overige: Studieregeling voor (post)master, auto, laptop, tablet, telefoon.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~37.000

• badboyqxy
@sisa
Je salaris voor een Ultimo functioneel beheerder is niet bepaald hoog.

jaar of 4-5 geleden kon ik aan de slag als junior functioneel beheerder Ultimo bij maas en waal (ook ambtenaar) en die hadden al een aanbod gedaan voor 3600, met een 5 jarig contract.

• T-Ri
  • Laatst online: 19-01 22:23
T-Ri schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:21:
Hier het aanbod, wat ik heb geaccepteerd. Ik ga per 1 oktober aan de slag als cybersecurity consultant, waar ik mij in eerste instantie ga richten op pentesten. Dit is mijn eerste voltijdbaan en heb meerdere aanbiedingen gehad. Qua package zat iedereen wel ongeveer op dezelfde hoogte (scheelt max 1-1.5k per jaar en vrije keuze leaseauto), dus uiteindelijk gewoon de keuze gemaakt voor de leukste werkzaamheden.

Members only:

Wat vinden jullie hiervan als starter?
Na twee jaar binnen consultancy gewerkt te hebben, toch de overstap gemaakt naar intern. Veel geleerd de afgelopen twee jaar, maar vooral de hoge werkdruk en het personeelsverloop was iets wat niet helemaal perfect was. Naast een behoorlijke financiële sprong, ook een leuk team, meer focus op de techniek en veel vrijheid om mijn eigen plan te trekken qua werkzaamheden.

Members only:

[Voor 5% gewijzigd door T-Ri op 13-01-2021 22:03]

• GuitarHero87
T-Ri schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:02:
[...]

Na twee jaar binnen consultancy gewerkt te hebben, toch de overstap gemaakt naar intern. Veel geleerd de afgelopen twee jaar, maar vooral de hoge werkdruk en het personeelsverloop was iets wat niet helemaal perfect was. Naast een behoorlijke financiële sprong, ook een leuk team, meer focus op de techniek en veel vrijheid om mijn eigen plan te trekken qua werkzaamheden.

***members only***
Mooie stap. Ik heb juist langere tijd in de cyber security consultancy gewerkt omdat het een heel hecht team was en wij enorm veel autonomie kregen qua urenbesteding. Dagje geen zin om 8 uur te maken? Stem het af met klanten en het is prima. Die vrijheid zou ik enorm missen wanneer ik intern zou zitten. Echter werk ik inmiddels ik Zweden en is flexitime hier de standaard.

Hoe dan ook, consultancy is een goede manier om snel heel veel kennis op te doen.

• wheel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 13:56
sisa schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:21:
Geen extra bonussen of regelingen. Gewoon de CAO en schalen volgen.
Ook helaas maar een opleidingsbudget van 250 per jaar.
Ik hoop dat er naast de ongetwijfeld cao-bepaalde vergoeding van €250 wel mogelijkheden zijn? Anders kun je eens per 4 jaar misschien een dag cursus volgen :X

• koentjuh1987
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 08:49
Onlangs de overstap gemaakt naar de overheid.
Niet hard in de IT sector maar zijn wel steeds meer met data en diverse systemen het verkeer aan het regelen... voor 4 (volle) dagen werken prima. Daarnaast nog ruimte om 1 dag te freelancen..

Members only:

...

• energydrank
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 14:17

energydrank

Sorry, Niet thuis!

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 21
• Opleiding: MBO Applicatie media ontwikkeling
• Werkervaring: 1 jaar
• (Woon) Locatie: Breda

2. Wat doe je:
• Functie: Junior PHP developer/ Systeem beheerder
• Werkgever/branche: Webshop
• (Werk) Locatie(s): Breda
• Aantal vakantiedagen: 20
• Reistijd: 15min

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2385
• Vakantiegeld: geen idee
• Bonus, toeslagen, etc: Geen idee
• Dertiende/veertiende maand: Geen idee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~24.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: geen idee
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:geen idee
• Mobiliteit per jaar: 0
• Overige: niks

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

• Zenix
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13:48

Zenix

BOE!

koentjuh1987 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:48:
Onlangs de overstap gemaakt naar de overheid.
Niet hard in de IT sector maar zijn wel steeds meer met data en diverse systemen het verkeer aan het regelen... voor 4 (volle) dagen werken prima. Daarnaast nog ruimte om 1 dag te freelancen..

***members only***
Members only:

• Hahn
energydrank schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:55:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 21
• Opleiding: MBO Applicatie media ontwikkeling
• Werkervaring: 1 jaar
• (Woon) Locatie: Breda

2. Wat doe je:
• Functie: Junior PHP developer/ Systeem beheerder
• Werkgever/branche: Webshop
• (Werk) Locatie(s): Breda
• Aantal vakantiedagen: 20
• Reistijd: 15min

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2385
• Vakantiegeld: geen idee
• Bonus, toeslagen, etc: Geen idee
• Dertiende/veertiende maand: Geen idee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~24.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: geen idee
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:geen idee
• Mobiliteit per jaar: 0
• Overige: niks
€24.000 totaal verdienen terwijl je €2385 per maand krijgt lijkt me sterk. Tenzij je maar 10 maanden per jaar werkt, en geen vakantiegeld krijgt (wat verplicht is in Nederland) ;)

Met 12 maanden en 8% vakantiegeld zit je op een kleine €31.000 totaal.

[Voor 3% gewijzigd door Hahn op 14-01-2021 17:36]

• Imagine93
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 17-01 18:42
Hoi allen!

Binnenkort zit ik een jaar bij mijn huidige werkgever en na mijn voortgangsgesprek ben ik geen junior consultant meer. Ik ben in eerste instantie akkoord gegaan met het geboden salaris omdat ontwikkeling voor mij voor op stond/staat. Ondertussen ben ik echter al een tijdje vol tijd ingezet, zijn mijn vaste lasten gestegen en wil ik graag gaan verdienen naar wat ik verdien ;).

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn huidige salaris vinden en of wat ik voor oog heb te willen gaan verdienen reëel is!

1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO System & Network Engineering
• Werkervaring: +- 5
+- 2 jaar technische Helpdesk - XS4All
1,5 jaar 2e lijn support medewerker - Totaaloolossingen IT juridische sector
0,5 jaar afstudeerstage
1 jaar overige stages

2. Wat doe je:
• Functie: (Junior) Cloud Consultant
• Werkgever/branche: Groot IT Consultancy bureau
• (Werk) Locatie(s): Huis/Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 20 + 6 op voltijd basis
• Gewerkte uren/week: 36 uur per week
• Reistijd: Wisselend 0 tot 60 min

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2.122,20
• Bonus, toeslagen, etc: Nee
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €27.588,60

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €99,42 per maad
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Geen idee. Moet ik maar eens uit gaan zoeken.
• Mobiliteit per jaar: 712,50x12=€8.550
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €9.743,04

[Voor 0% gewijzigd door Imagine93 op 14-01-2021 20:28. Reden: vakantiegeld inbegrepen]

• Hmmbob
2100 bruto voor 36u/week met een HBO opleiding en nauwelijks pensioen inleg? 8)7

Bekijk eens wat andere lijstjes, ga eens wat vacatures af of bel eens wat andere bedrijven, dan krijg je wellicht een beter beeld ;) je bent nu vooral goedkoop voor je baas. Al helpt je korte ervaring niet helemaal mee, ik denk dat 2500+ sowieso reëel is in deze markt.

[Voor 87% gewijzigd door Hmmbob op 14-01-2021 21:02]

• tekken4111
  • Laatst online: 19-01 07:09
Bij een helpdesk en een tweedelijns werken lijken me ook niet heel erg helpen met de groei als je hbo gestudeerd hebt en in system & networking wilt groeien.

Maar dan nog, een hbo'er uit de ict kant begint toch vaak op 2250-2500. Zoals bob hierboven dus al aangeeft lijkt 2500 me dus het minimale om op te mikken met al wat jaartjes werkervaring.

• exaltion
  • Laatst online: 17-01 10:18
tekken4111 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:56:
Bij een helpdesk en een tweedelijns werken lijken me ook niet heel erg helpen met de groei als je hbo gestudeerd hebt en in system & networking wilt groeien.

Maar dan nog, een hbo'er uit de ict kant begint toch vaak op 2250-2500. Zoals bob hierboven dus al aangeeft lijkt 2500 me dus het minimale om op te mikken met al wat jaartjes werkervaring.
Zelfs met mbo kun je rond die range beginnen. Het is mij en een aantal anderen gelukt (Noord Brabant). Het is maar hoe je jezelf verkoopt :)

• Furion2000
  • Registratie: september 2017
  • Nu online
Jullie zien de lease auto niet? Ik zie 2100 + 700 lease auto, vind dat zo karig niet voor 36u in de week voor iemand in het eerste jaar. Dat is gewoon 2250-2500 range imo.

Ik lees het zo dat je nu in gesprek moet over je salaris na 1 jaar binnenkort. Je kunt uitzoeken wat het startsalaris is voor medior en dat met je eigen salaris vergelijken (ze zeggen dat je junior af bent) + 1 jaar werkervaring bij de werkgever (is ook waardevol). Tegen de werkgever op dat bedrag inzetten en voor dat bedrag argumenteren (liefst voorafgaand aan het gesprek je verwachtingen uiten) en dan voor jezelf een acceptabel lager bedrag in je hoofd houden. Dan krijg je in het beoordelingsgesprek sneller iets in de richting wat jij zou willen en soms zelfs boven je verwachting.

Managers die kunnen werken met je verwachtingen kunnen je beter geven wat je wil en daarnaast ook hun eisen bijstellen (2 snijdend zwaard natuurlijk). Een gesprek voor je gesprek waarin je je salaris voor het nieuwe jaar te horen krijgt dus, als deze verwachtingen nog niet duidelijk (genoeg) zijn.

• Hmmbob
Die auto heb je nodig om bij de klant te komen, dat is een zakelijk middel. Plus, als je bijtelling pakt erover (=prive gebruik) komt je netto nog lager uit. Vind het in dit geval weinig toevoegen, maar we mogen verschillen van mening natuurlijk :)

Eensch met je opmerkingen over het gesprek overigens.

[Voor 13% gewijzigd door Hmmbob op 15-01-2021 09:55]

• badboyqxy
Je hebt 3.5 jaar support werkervaring. Wat niet echt als werkervaring meegenomen kan worden/wordt.

Hbo consultant functue met 1 jaar werkervaring zit doorgaans tussen de 2750-3150. Ligt ook wel aan je tarief, als tarief minder dan 800 euro per dag is, moet je wel even kijken of je wel op de goede plek zit.

Vind het overigens ook vreemd dat je als consultant geen bonus regeling hebt bedrijfsbreed noch persoonlijk. Gebruikelijk is zo 6000-8500 of 1.5 maandsalaris.

Als je een support medewerker bent met een ander labeltje. Dan ben je dus een support medewerker met 4.5 jaar werkervaring. Zit je tussen de 2600-3500

• Hmmbob
badboyqxy schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:58:
Hbo consultant functue met 1 jaar werkervaring zit doorgaans tussen de 2750-3150. Ligt ook wel aan je tarief, als tarief minder dan 800 euro per dag is, moet je wel even kijken of je wel op de goede plek zit.
Que? 800/dag = 100/u, daar zit een junior/medior consultant echt niet op

• macmellow
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 13:38
Hmmbob schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:28:
[...]

In mijn ervaring wel, bij huidige en vorige werkgever was het ongeveer 90/120/150 voor junior/medior/senior.

• exaltion
  • Laatst online: 17-01 10:18
Ik weet niet of dit topic de juiste plek is (laat maar weten) maar hoe zijn de ervaringen met het vragen om loonsverhoging tijdens corona tijd?

Kan me voorstellen dat werkgevers hier nu meer moeite mee hebben als corona economische impact op het bedrijf heeft gehad, maar dat ligt natuurijk ook aan de branche en wat voor klanten je hebt als bedrijf.

• Secsytime
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 13:17

Secsytime

Automagisch

exaltion schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:19:
Ik weet niet of dit topic de juiste plek is (laat maar weten) maar hoe zijn de ervaringen met het vragen om loonsverhoging tijdens corona tijd?

Kan me voorstellen dat werkgevers hier nu meer moeite mee hebben als corona economische impact op het bedrijf heeft gehad, maar dat ligt natuurijk ook aan de branche en wat voor klanten je hebt als bedrijf.
Hangt denk ik erg van je bedrijf en positie af.

Veel bedrijven gebruiken corona als excuus om niets te geven, maar maken een hogere winst dan andere jaren ;)

• GuitarHero87
Hmmbob schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:28:
[...]

Ligt natuurlijk aan welk vakgebied en ook je werkgever. Mijn uurtarief als junior binnen de cybersecurity was al 100 euro per uur, soms zelfs 130. Maar toentertijd kreeg ik rond de 3K per maand, terwijl ik ruim 1,5 ton binnenhaalde (weinig overhead, schreef zelf ook offertes etc). Oftewel: combinatie vakgebied en werkgever.

• alaintje
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 12:33
Members only:

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• pLabel
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 14:11
exaltion schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:19:

Zelf zit ik in de luchtvaartsector, en hier wel van m'n junior titel af (business controller) maar de loonsverhoging is pas van toepassing wanneer de situatie het toe laat.
Begrijpelijk gezien alle medewerkers inleveren op het moment.

Dus erg van de sector afhankelijk waar je in werkt.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

OR zou ik iedereen afraden.

• Strykeforce
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
Members only:

• YLMOSE
  • Registratie: september 2020
  • Nu online
Members only:

Dit van vakantiedagen heb ik nog niet eerder gezien, hoe staat dit dan in je arbeidscontract vermeld? Is dit normaal in de IT?

[Voor 0% gewijzigd door Outerspace op 16-01-2021 21:11]

• Hmmbob
Midlance.... Is soort van freelance maar dan in loondienst. Minder uren is minder bonus.

• mountaink
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 08:53
1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Teamleider (van 40 man) en operationeel leidinggevende van dienst
• Werkgever/branche: Defensie/Koninklijke Marechaussee
• (Werk) Locatie(s): Schiphol
• Aantal vakantiedagen: 180 uur per jaar
• Gewerkte uren/week: 38
• Reistijd: 30 minuten enkel
• Werkdruk:

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2.932
• Bonus, toeslagen, etc: € 709 per maand (VEB toelage (standaard als militair), tijdelijke toelage loongebouw en onregelmatigheidstoeslag)
• Dertiende/veertiende maand: 8,33%
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 50.826

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 165 per maand
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABP
• Mobiliteit per jaar: € 2.784 tegemoetkoming reiskosten
• Overige: Geen ziektekosten
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 55.554

Ik vind mijn verdiensten op dit moment prima. Ga met plezier naar werk en elke dag is anders. Vind het altijd lastig om bepaalde verantwoordelijkheden te vergelijken vanuit de overheid in vergelijking met de commerciële wereld. Ik ben verantwoordelijk voor 40 man en vrouw qua personeelszorg. Operationeel ben ik de operationeel leidinggevende van ongeveer 60 man en vrouw op dienst in een behoorlijke operatie. Bij incidenten ben ik degene die tegen alle partijen op Schiphol zegt wat we wel of niet gaan doen/sluiten en men dient hier gevolg aan te geven. Daarnaast belast met toetsingen van aanhoudingen en in samenspraak met het OM of we bepaalde verdachten langer vast gaan houden of niet. Mijn werk kan dus aardig impact hebben.

[Voor 22% gewijzigd door mountaink op 16-01-2021 17:21]

• Koppensneller
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13:50

Koppensneller

winterrrrrr

YLMOSE schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:15:
[...]
[snip]

Dit van vakantiedagen heb ik nog niet eerder gezien, hoe staat dit dan in je arbeidscontract vermeld? Is dit normaal in de IT?
Het is niet zo netjes om zaken in members-only tags te reposten.

• Hmmbob
mountaink schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:02:
1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Teamleider (van 40 man) en operationeel leidinggevende van dienst
• Werkgever/branche: Defensie/Koninklijke Marechaussee
• (Werk) Locatie(s): Schiphol
• Aantal vakantiedagen: 180 uur per jaar
• Gewerkte uren/week: 38
• Reistijd: 30 minuten enkel
• Werkdruk:

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2.932
• Bonus, toeslagen, etc: € 709 per maand (VEB toelage (standaard als militair), tijdelijke toelage loongebouw en onregelmatigheidstoeslag)
• Dertiende/veertiende maand: 8,33%
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 50.826

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 165 per maand
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABP
• Mobiliteit per jaar: € 2.784 tegemoetkoming reiskosten
• Overige: Geen ziektekosten
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 55.554

Ik vind mijn verdiensten op dit moment prima. Ga met plezier naar werk en elke dag is anders. Vind het altijd lastig om bepaalde verantwoordelijkheden te vergelijken vanuit de overheid in vergelijking met de commerciële wereld. Ik ben verantwoordelijk voor 40 man en vrouw qua personeelszorg. Operationeel ben ik de operationeel leidinggevende van ongeveer 60 man en vrouw op dienst in een behoorlijke operatie. Bij incidenten ben ik degene die tegen alle partijen op Schiphol zegt wat we wel of niet gaan doen/sluiten en men dient hier gevolg aan te geven. Daarnaast belast met toetsingen van aanhoudingen en in samenspraak met het OM of we bepaalde verdachten langer vast gaan houden of niet. Mijn werk kan dus aardig impact hebben.
Tlt?

• mountaink
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 08:53

• Hmmbob
Oh ja, alleen bij de luchtmacht laten ze de N eruit :+

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Neem aan dat jullie het over rang hebben?

Wel een karig salaris met zoveel verantwoordelijkheid.

• Hmmbob
Secsytime schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 18:03:
Neem aan dat jullie het over rang hebben?
Ja. Tlt/Tlnt = Tweede Luitenant, Elt/Elnt = Eerste Luitenant
Wel een karig salaris met zoveel verantwoordelijkheid.
Dat is de gemene deler bij heel veel functies bij Defensie. Heb er met veel plezier gewerkt, maar beloning loopt volledig uit de pas met de markt.

Edit: laat ik hem nog scherper zetten; als de beloning bijgesteld kan worden naar (meer) marktconform ga ik graag weer terug. Heb er echt een gave tijd gehad.

[Voor 15% gewijzigd door Hmmbob op 16-01-2021 19:38]

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

Secsytime schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:31:
[...]

OR zou ik iedereen afraden.
Want?

• Strykeforce
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
YLMOSE schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:15:
[...]

Nee niet normaal in de IT, voor midlance is het eigenlijk heel simpel: werk je niet dan draai je geen omzet dus wordt je uiteindelijke bonus lager, neem je vakantie dan heeft dat dus financiële impact (ziek zijn bijvoorbeeld ook). Op 25 heb je altijd recht maar als je extra een maandje wil backpacken of iets dan wordt er wel even naar gekeken of je cijfers daarvoor in orde zijn.

En ja aub niet member only zaken buiten member only tags zetten ;) .

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Tenzij je een hele goede OR hebt, slecht voor je carrière.

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

Secsytime schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:00:
[...]

Tenzij je een hele goede OR hebt, slecht voor je carrière.
Dat is gestaafd op hoeveel ervaringen? Al mijn ervaringen zijn louter positief en afhankelijk van de persoon zou ik het juist aanraden.
Pagina: 1 ... 75 76 77 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True