Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Bartske
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 14:12

Bartske

Valar Morghulis

thlst schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:47:
[...]

offtopic:
programmeer fouten zorgden al in de jaren 80 voor doden : Wikipedia: Therac-25
offtopic:
Daarom zei ik ook 'in de meeste gevallen', ik snap dat als je medische apparatuur of stoplichten programmeert dat dat ook dodelijke gevolgen kan hebben, maar ik geloof niet dat veel ICTers dat doen. Daarnaast is het bedrijf dan verantwoordlijk voor eventuele gevolgen van een verkeerd product en niet de individuele icter die dat stukje code heeft geprogrammeerd, dus is het zelfs in dat geval nog een andere situatie.

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• Justin_Time
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16-01 21:02
Ik mag morgen de onderhandelingen starten voor een nieuwe baan, nog best lastig.
Ik verdien erg goed en ik weet dat ze dat minimaal gaan matchen.

Echter ik heb jaren opgebouwd bij m'n huidige werkgever die nu zo'n 200K zouden opleveren als ik ontslagen zou worden en heb ongemakken qua geen lease auto meer en meer onzekerheid qua bonus.

Nu weet ik dat de salarisschaal behoorlijk breed is (60K verschil tussen min/max) en dat ze sign-on bonussen kunnen geven ter compensatie. De vraag is echter hoe je zo'n onderhandeling het beste in kan gaan.
Ik lees behoorlijk veel verschillende meningen de meeste roepen niet het eerste aanbod aannemen, wachten tot een "dit is echt het max" en probeer de basis hoger te krijgen dan eenmalige bonussen.

Toevallig hier nog wat advies voor morgen?

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

• FireAge
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 09:02
Staar je iig niet blind op die 200k, want die is niets waard. Zit je in NL? Want dan lijkt die 200k me zelfs sterk met de huidige regelgeving.

Verder "gewoon" bedenken waar je tevreden mee zou zijn, en dan ook daar tevreden mee zijn en je niet afvragen of er nog meer in de pot zat :)

Bonussen zijn leuk, maar als je niet in een salesfunctie zit, zou ik de focus houden op vast loon idd. Want bonussen zijn vaak erg subjectief opgezet.

• synx6
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 12:34
Justin_Time schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:01:
Ik mag morgen de onderhandelingen starten voor een nieuwe baan, nog best lastig.
Ik verdien erg goed en ik weet dat ze dat minimaal gaan matchen.

Echter ik heb jaren opgebouwd bij m'n huidige werkgever die nu zo'n 200K zouden opleveren als ik ontslagen zou worden en heb ongemakken qua geen lease auto meer en meer onzekerheid qua bonus.

Nu weet ik dat de salarisschaal behoorlijk breed is (60K verschil tussen min/max) en dat ze sign-on bonussen kunnen geven ter compensatie. De vraag is echter hoe je zo'n onderhandeling het beste in kan gaan.
Ik lees behoorlijk veel verschillende meningen de meeste roepen niet het eerste aanbod aannemen, wachten tot een "dit is echt het max" en probeer de basis hoger te krijgen dan eenmalige bonussen.

Toevallig hier nog wat advies voor morgen?
Snap er weinig van. Zouden? Geen ongemakken meer als een leaseauto? Wat is nu lastig voor je?

• Justin_Time
Bedankt voor de feedback, het is inderdaad een luxeprobleem maar ik wil geen domme dingen doen waardoor ik jaren "verlies" door niet goed te onderhandelen.

Het "zou" slaat op een regeling die ik heb die je een ontslagvergoeding geeft afhankelijk van je aantal dienstjaren tot een max van 300K. Maar inderdaad uiteindelijk moet je er zelf tevreden mee zijn.

• synx6
  • Registratie: juli 2010
Justin_Time schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:19:
Bedankt voor de feedback, het is inderdaad een luxeprobleem maar ik wil geen domme dingen doen waardoor ik jaren "verlies" door niet goed te onderhandelen.

Het "zou" slaat op een regeling die ik heb die je een ontslagvergoeding geeft afhankelijk van je aantal dienstjaren tot een max van 300K. Maar inderdaad uiteindelijk moet je er zelf tevreden mee zijn.
Die ontslagvergoeding krijg je ook als jij ontslag neemt? Dus je kunt cashen en ergens anders meer inkomen verwerven?

Heb je een idee bij een marktconformsalaris bij je mogelijke nieuwe job?

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Nu online

Een ontslagvergoeding speelt alleen als je ontslagen wordt, niet ontslag neemt ;)
Dus of je bewoording klopt niet of deze “ontslagvergoeding” is niet van toepassing.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Justin_Time
synx6 schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:34:
[...]

Die ontslagvergoeding krijg je ook als jij ontslag neemt? Dus je kunt cashen en ergens anders meer inkomen verwerven?

Heb je een idee bij een marktconformsalaris bij je mogelijke nieuwe job?
Ik heb het proberen kort te houden en te focussen op de onderhandeling niet zozeer over de vergoedingen er komt binnen nu en een jaar een vrijwillige ontslagronde waar ik gebruik van kan maken maar daar ging het niet om, het ging erom dat mijn dienstjaren geld waard is wat ik opgeef en of ik dat als argumentatie kan opgeven.

Ik snap je tweede vraag niet helemaal.

• DonZjon
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 14-01 16:52
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26 jaar
• Opleiding: Vapro C / MBO4
• Werkervaring: 3 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Procesoperator
• Werkgever/branche: Chemie
• (Werk) Locatie(s): Moerdijk
• Aantal vakantiedagen: 31
• Gewerkte uren/week: Gemiddeld 35u
• Reistijd: 15 min met de auto en 10 met de fiets
• Werkdruk: Laag tot gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3905
• Vakantiegeld: €8%
• Bonus, toeslagen, etc: prestatiebonus afhankelijk van meerdere factoren (750-1500 /jaar netto), 30% ploegen.
• Dertiende/veertiende maand: €1500 netto +-
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €50.755

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € 100% werkgever
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Eigen pensioenfonds
• Mobiliteit per jaar: €0,19ct/km.
• Overige: 15% korting op aandelen en 15% korting op tanken.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €52.000 +-

• 3DDude
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 08:31

3DDude

I void warranty's

Justin_Time schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:53:
[...]

Ik heb het proberen kort te houden en te focussen op de onderhandeling niet zozeer over de vergoedingen er komt binnen nu en een jaar een vrijwillige ontslagronde waar ik gebruik van kan maken maar daar ging het niet om, het ging erom dat mijn dienstjaren geld waard is wat ik opgeef en of ik dat als argumentatie kan opgeven.

Ik snap je tweede vraag niet helemaal.
Ik snapte het tot deze uitleg ook niet?
Je hebt jaren opgebouwd en dat is 200k waard ok? mooi hoe dan.

Dus dat had je er wel even bij mogen zetten.
Het is een belastingdienst idee waarbij mensen konden zeggen ik wil wel stoppen ze een dikke zak knaken meekregen a 75k :P.

Ik zou het gewoon aangeven dat je het jaar anders uitzit omdat je die 200k anders misloopt met de reorganisatie .. ? Dat je daarna als je dat zakgeld binnen hebt je wel mogelijkheden ziet bij hun (of een ander).

PC - Intel i7 6700k 4.2Ghz :Asus Hero: 64GB DDR4 2667Mhz : 800GB Intel 750: 500GB Samsung 960 EVO: 480GB Crucial M500: AMD RX 480 8GB

• thewizard2006
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 13:52
Z___Z schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:30:
[...]

In Nederland wordt juist heel slecht betaald voor IT personeel met WO opleiding. Kijk maar eens wat een RA, AA, fiscalist, arts of andere WO beroepen waar logica een belangrijk onderdeel is van je achtergrond.

Je hebt wel gelijk als je over MBO en misschien HBO niveau praat.

Over het salaris uit het AD, je kan ook toevallig op de juiste plek op de juiste tijd zijn. Dit is vaak belangrijker dan welke opleiding of achtergrond ook.
Nou, ik zag afgelopen week dit artikel op het AD.nl staan https://www.ad.nl/werk/it...nen-en-een-auto~a59ebba1/
Die doen af en toe artikelen waarbij ze mensen interviewen over hun baan, salaris, onderhandelingen etc.
Al moet ik zeggen dat ik het eigenlijk niet geloof dat dit een echt persoon is.
23 jaar met een MBO-2 diploma en geen middelbaar diploma, 5 jaar werkervaring en manager van 7 personen met een salaris van 10k+ elke maand....

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• XFlame
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 14:48
En dan nog...N=1.

• erwn
  • Registratie: november 2020
  • Niet online
Justin_Time schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:01:
Echter ik heb jaren opgebouwd bij m'n huidige werkgever die nu zo'n 200K zouden opleveren als ik ontslagen zou worden
Verwacht je dat dit ooit relevant zou zijn dan? Als dit om een transitievergoeding gaat, lijkt me dat an sich geen reden te blijven. Waarom zou je ontslagen worden? Overigens lees ik nu dat daar een maximum op zit van ongeveer 84K of een jaarsalaris.

Ah, ik las over je reactie hierboven heen. Blijkbaar is het wel "geld waard" in een al te verwachten ontslagronde.

[Voor 11% gewijzigd door erwn op 21-12-2020 08:29]

• Kelnarath
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 19-01 23:05
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: MBO 4 Systeembeheer
• Werkervaring: 11
• (Woon) Locatie: Noord Holland

2. Wat doe je:
• Functie: System Engineer / Werkplekbeheerder
• Certificeringen:
ITIL V4 foundations.
Microsoft 365: Teams Administrator Associate, Security Administrator Associate, Enterprise Administrator Expert, Azure Administrator Associate, 365 Modern Desktop Administrator Associate
Microsoft Certified Solutions Expert: Mobility.

• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Noord-Holland
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: Geen ivm corona / normaliter 30 minuten.
• Werkdruk: gemiddeld tot hoog.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3000
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: Geen
• Dertiende/veertiende maand: Geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 38.880

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Vul ik later aan.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Vul ik later aan.
• Mobiliteit per jaar: Lease auto, budget 650,-

Toelichting:

Begonnen bij opdrachtgever als werkplekbeheerder, met de tijd zijn de werkzaamheden verschoven met betrekking tot het beheren en ondersteunen van de Azure/MDM/Hybrid omgeving.
Ook heb ik dit jaar enkele projecten mogen leiden en deze met succes afgerond.
Onderdeel van mijn werkzaamheden zijn ook: Het aansturen en coordineren van het werkplekbeheer team, ondersteuning en verantwoordelijke bij change/problem management kwesties.
Van ondersteunend medewerker ben ik met de tijd een meer(senior) leidinggevende rol gaan uitoefenen.

De beoordelingsgesprekken staan voor de deur en ik betwijfel of bovenstaand salaris nog wel past bij de werkzaamheden en verantwoordelijkheden.

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

• JDFS
  • Registratie: november 2009
  • Niet online
thewizard2006 schreef op maandag 21 december 2020 @ 07:59:
[...]

Nou, ik zag afgelopen week dit artikel op het AD.nl staan https://www.ad.nl/werk/it...nen-en-een-auto~a59ebba1/
Die doen af en toe artikelen waarbij ze mensen interviewen over hun baan, salaris, onderhandelingen etc.
23 jaar met een MBO-2 diploma en geen middelbaar diploma, 5 jaar werkervaring en manager van 7 personen met een salaris van 10k+ elke maand....
Waarom niet? In mijn omgeving zie ik ook mensen die rond de 10k zitten. Die zijn dan wel eind 20, hebben een WO papiertje en meerdere keren geswitched van werkgever.

Maar overal zijn er uitzonderingen op de regel. AD heeft een keer een vriend van mij ook geïnterviewd en hem werd om bepaalde onderbouwingen gevraagd, dus je kan er van uitgaan dat er een kern van waarheid in zit. Wellicht zijn sommige onderdelen wat gechargeerd.

• thewizard2006
JDFS schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:06:
Waarom niet? In mijn omgeving zie ik ook mensen die rond de 10k zitten. Die zijn dan wel eind 20, hebben een WO papiertje en meerdere keren geswitched van werkgever.

Maar overal zijn er uitzonderingen op de regel. AD heeft een keer een vriend van mij ook geïnterviewd en hem werd om bepaalde onderbouwingen gevraagd, dus je kan er van uitgaan dat er een kern van waarheid in zit. Wellicht zijn sommige onderdelen wat gechargeerd.
Het was ook meer in een reactie op dat men hier in NL ICTers niet dik betaald (als ze in loondienst zijn!). Ja ik ken ook mensen die rond de 10k zitten maar dat zijn ZZPers, vaak met HBO/WO en 10+ jaar ervaring.
Daarnaast heeft deze meneer een MBO-2 papiertje. Is hij pas 23 (en blijkbaar al manager wat al bijzonder is) en heeft hij ook nog maar 5 schamele jaartjes werkervaring. Paar certificaatjes en mag hij zichzelf ICT-architect noemen. Ik zie dat bij een Nederlands bedrijf gewoon niet zo snel gebeuren. Tuurlijk hoeven we niet allemaal hetzelfde te verdienen en heb je uitschieters maar dit is wel mega extreem tov 99,99% van de mensen met zijn kwalificaties/ervaring/leeftijd.
En ja, tuurlijk heb je uitzonderingen op de regel maar dit is meer een uitzondering op de uitzondering van de uitzondering :D
Maar wellicht "normaal"? als je voor een grote multinational in het buitenland kan werken?

• JDFS
  • Niet online
@thewizard2006 Eens hoor, het is echt heel hoog zelfs voor een niet-IT'er op die leeftijd (ik zou dan nog een paar jaar thuis wonen en een woning cash aftikken zodat ik gelijk een pensioenpotje heb mocht ik het verhuren), laten we hopen dat meneer heel wat goede dingen heeft gedaan na zijn 18e levensjaar.

Nu ben ik zelf geen IT'er, maar volgens mij heb je het 'gemaakt' als je IT Architect bent?

• Oogje
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
thewizard2006 schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:22:
[...]

Het was ook meer in een reactie op dat men hier in NL ICTers niet dik betaald (als ze in loondienst zijn!). Ja ik ken ook mensen die rond de 10k zitten maar dat zijn ZZPers, vaak met HBO/WO en 10+ jaar ervaring.
Daarnaast heeft deze meneer een MBO-2 papiertje. Is hij pas 23 (en blijkbaar al manager wat al bijzonder is) en heeft hij ook nog maar 5 schamele jaartjes werkervaring. Paar certificaatjes en mag hij zichzelf ICT-architect noemen. Ik zie dat bij een Nederlands bedrijf gewoon niet zo snel gebeuren. Tuurlijk hoeven we niet allemaal hetzelfde te verdienen en heb je uitschieters maar dit is wel mega extreem tov 99,99% van de mensen met zijn kwalificaties/ervaring/leeftijd.
En ja, tuurlijk heb je uitzonderingen op de regel maar dit is meer een uitzondering op de uitzondering van de uitzondering :D
Maar wellicht "normaal"? als je voor een grote multinational in het buitenland kan werken?
Als je zn naam op zn Amsterdams uitspreekt........
Volgens mij loopt iemand t AD te trollen :+

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
thewizard2006 schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:22:
[...]

Mijn stelling was dat WO IT onderbetaald wordt in Nederland, niet dat de hele IT sector in Nederland onderbetaald wordt. Denk zelfs dat MBO IT meer salaris perspectief biedt dan menig andere MBO beroep.

Deze meneer in het AD kan eigenlijk alleen maar in sales zitten met dit salaris in loondienst zonder opleiding. Alternatief is dat deze man wel HBO/WO niveau heeft, maar van huis uit niet is gestimuleerd om te studeren, en via een hobby project met de juiste mensen in contact is gekomen. Maar het is allemaal koffiedik kijken als je niet weet bij welk bedrijf deze man werkt en wat de inhoud van z’n functie is.

• thewizard2006
Z___Z schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:53:
[...]

Mijn stelling was dat WO IT onderbetaald wordt in Nederland, niet dat de hele IT sector in Nederland onderbetaald wordt. Denk zelfs dat MBO IT meer salaris perspectief biedt dan menig andere MBO beroep.

Deze meneer in het AD kan eigenlijk alleen maar in sales zitten met dit salaris in loondienst zonder opleiding. Alternatief is dat deze man wel HBO/WO niveau heeft, maar van huis uit niet is gestimuleerd om te studeren, en via een hobby project met de juiste mensen in contact is gekomen. Maar het is allemaal koffiedik kijken als je niet weet bij welk bedrijf deze man werkt en wat de inhoud van z’n functie is.
Als je het artikel zou lezen zou je zien dat hij nu ICT-Architect is :) En via wat certificaatjes hierin is "gerold".
@JDFS en inderdaad ben je vaak redelijk senior als je ICT-Architect bent, uitzonderingen daargelaten

• FunkyTrip
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

thewizard2006 schreef op maandag 21 december 2020 @ 07:59:
[...]

Dit past prima bij zo'n luie donder die intelligent genoeg is voor HBO, maar zich verveelt op school en stront-eigenwijs is. Dan ziet ie het licht en ontdekt dat hij IT leuk vindt en zet zijn latente intellect in om daar razendsnel carriere in te maken. Dat zie je overal. Kan me nog HBO studie herinneren. Hadden we ook luie HAVO donder in onze 'WO dropout groep', liep de kantjes er van af, ging al vroeg parttime programmeren ergens en liet de laatste studiepuntjes er maar bij zitten. Zet vervolgens eigen bedrijfje op en verdient nu verreweg het meest van iedereen met wie ik nog contact heb.

Dit dus.

• PrinsCharles
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 22-12-2020
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: HBO Com. Economie
• Werkervaring:6 jaar relevant
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Pre-Sales consultant
• Werkgever/branche: Softwarebedrijf Mobiliteitsbranche
• (Werk) Locatie(s): Benelux
• Aantal vakantiedagen*: 28 dagen
• Gewerkte uren/week*: 38 uur
• Reistijd**: 15 min naar kantoor, anders afhankelijk van de klant.
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3750
• Vakantiegeld: € 3600 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: -
• Dertiende/veertiende maand: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €48600

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € 70.- (€840 jr)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Nationale Nederlanden
• Mobiliteit per jaar: € 9000 Ex. brandstof (O.b.v. 48mnd 35000km Jr.)
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €58440.-

Intussen twee jaar aan de slag bij mijn huidige werkgever en tijdens het eindejaar gesprek een mooie verhoging (Van 3200 naar 3750). Leuk werk, leuke collega's en ik ben best tevreden over het salaris.

Ondanks de commerciële functie geen bonus, omdat ze bang zijn voor haantjesgedrag in het commerciële team... :?

Volg al maanden dit topic en het heeft mij zeker geholpen in mijn onderhandeling, bedankt! :)

• qadn
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 13:56

qadn

Pinnacle of Perversion

PrinsCharles schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:44:
Ondanks de commerciële functie geen bonus, omdat ze bang zijn voor haantjesgedrag in het commerciële team... :?
Raar. Je kan best een bonusregeling voor pre-sales verzinnen die geen haantjesgedrag veroorzaakt.
(dus niet afhankelijk van de omzet waarbij je geholpen hebt, maar bijvoorbeeld op de kwaliteit van de hulp oid)

Edit: overigens ben ik geen voorstander van bonus-regelingen uberhaupt. Ik heb liever gewoon meer salaris.

[Voor 11% gewijzigd door qadn op 21-12-2020 16:25]

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• PrinsCharles
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 22-12-2020
qadn schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:35:
[...]

Raar. Je kan best een bonusregeling voor pre-sales verzinnen die geen haantjesgedrag veroorzaakt.
(dus niet afhankelijk van de omzet waarbij je geholpen hebt, maar bijvoorbeeld op de kwaliteit van de hulp oid)
Mee eens, mijn voorstel was ook om op basis van kwaliteit een bonus toe te kennen. Uiteindelijk hebben ze deze in het salaris verwerkt. Heeft ook weer zo zijn voordelen (Hypotheek aanvraag / vakantiegeld)

• mannowlahn
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 14:40
Die ken lijkt toch echt te zijn, nu ik zijn linkdin gezien heb. Nog steeds merkwaardige stappen hoor, in 5 jaar tijd van systeembeheerder naar integration architect. Maar zijn profiel is ook meer aan de pre sales/consultancy kant en niet vanuit bv dev kant.

[Voor 241% gewijzigd door mannowlahn op 22-12-2020 16:47]

• donleone83
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 09:58

Mijn ervaring is dat ze als laatste bij hun beste en duurste mensen aankloppen met een VSO en dat als je aangeeft zelf wel bereid bent te gaan ze hem jou juist niet gaan aanbieden omdat ze dan weten dat je toch vanzelf wel weg gaat of blijft en ze een goede kracht aan je hebben. Die regeling toen bij de BD heeft zoveel stof opgeworpen dat er nu wel extra uitgekeken wordt.

Als hiring manager aan de andere kant van de tafel zou ik in ieder geval nooit je “opgebouwde jaren” compenseren omdat je misschien volgend jaar van een VSO gebruik kan maken. Het getuigt voor mij namelijk zeker niet van de juiste motivatie om een overstap te overwegen en zou denken: “dan blijf je daar toch lekker op wachten?” Het is ook een beetje precedentwerking. Moet ik bij iedereen die ik wil aannemen de kantonrechtersformule erbij gaan pakken? Later...

• Secsytime
  • Registratie: juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

donleone83 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:53:
[...]

Mijn ervaring is dat ze als laatste bij hun beste en duurste mensen aankloppen met een VSO en dat als je aangeeft zelf wel bereid bent te gaan ze hem jou juist niet gaan aanbieden omdat ze dan weten dat je toch vanzelf wel weg gaat of blijft en ze een goede kracht aan je hebben. Die regeling toen bij de BD heeft zoveel stof opgeworpen dat er nu wel extra uitgekeken wordt.

Als hiring manager aan de andere kant van de tafel zou ik in ieder geval nooit je “opgebouwde jaren” compenseren omdat je misschien volgend jaar van een VSO gebruik kan maken. Het getuigt voor mij namelijk zeker niet van de juiste motivatie om een overstap te overwegen en zou denken: “dan blijf je daar toch lekker op wachten?” Het is ook een beetje precedentwerking. Moet ik bij iedereen die ik wil aannemen de kantonrechtersformule erbij gaan pakken? Later...
Vergoeding van 300k zal je neit snel krijgen, er is een maximum transitievergoeding van 83k. Hier zou eventueel wat aan toegevoegd kunnen worden obv good will, maar zeker geen 300k.

• Justin_Time
donleone83 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:53:
[...]

Dat is niet helemaal hoe het werkt, in een vrijwillige vertrek regeling worden functies redundant gemaakt geen personen. Als er meerdere personen dezelfde functie doen wordt er wel een keuze gemaakt echter is men verplicht om uitwisseling van gelijke functies toe te staan, effectief is het dan zo dat je altijd je goede mensen verliest mits je geen gekke dingen doe qua functie omschrijvingen.

Hier hebben we inderdaad nog de oude kantonrechtersformule regeling van 2015 vastgelegd in een sociaalplan die nog voor vele jaren vaststaat. Het bedrijf is hier trouwens ook blij mee om verloop onder oudere werknemers te bespoedigen zonder rechtzaken.

• donleone83
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 09:58
Justin_Time schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:28:
[...]

Dat is niet helemaal hoe het werkt, in een vrijwillige vertrek regeling worden functies redundant gemaakt geen personen. Als er meerdere personen dezelfde functie doen wordt er wel een keuze gemaakt echter is men verplicht om uitwisseling van gelijke functies toe te staan, effectief is het dan zo dat je altijd je goede mensen verliest mits je geen gekke dingen doe qua functie omschrijvingen.

Hier hebben we inderdaad nog de oude kantonrechtersformule regeling van 2015 vastgelegd in een sociaalplan die nog voor vele jaren vaststaat. Het bedrijf is hier trouwens ook blij mee om verloop onder oudere werknemers te bespoedigen zonder rechtzaken.
Ik snap hoe het werkt, maar dan nog is er zo te horen weinig prikkel om jou te laten gaan. Of je hele functieprofiel moet verdwijnen door bijvoorbeeld een overname.

• michie1
  • Registratie: augustus 2019
  • Nu online
mannowlahn schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:20:
Die ken lijkt toch echt te zijn, nu ik zijn linkdin gezien heb. Nog steeds merkwaardige stappen hoor, in 5 jaar tijd van systeembeheerder naar integration architect. Maar zijn profiel is ook meer aan de pre sales/consultancy kant en niet vanuit bv dev kant.
Natuurlijk, een architect die voornamelijk aan de klant uitlegt welke producten van WC-Eend ze kunnen inzetten. (en dat kan verdedigbaar zijn als de keuze voor een exclusief contract met WC-Eend al op hoog niveau gemaakt is). Je ziet dat de IT-banen die érg goed verdienen vrijwel altijd een grotere commerciële dan technische component hebben.

• SkyFlyer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 01:28
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• thlst
  • Registratie: januari 2016
  • Niet online
michie1 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:46:
Je ziet dat de IT-banen die érg goed verdienen vrijwel altijd een grotere commerciële dan technische component hebben.
offtopic:
Je zou ook kunnen zeggen dat commercieel ingestelde ITers meer verdienen , ongeacht de functie

@SkyFlyer Mooi gedaan

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Nu online
thlst schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:50:
[...]
offtopic:
Je zou ook kunnen zeggen dat commercieel ingestelde ITers meer verdienen , ongeacht de functie

[...]
offtopic:
Je zou bijna stellen dat mensen die iets goed kunnen verkopen, zichzelf vaak ook goed kunnen verkopen

• ikwilwp8
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 13:46
Members only:

[Voor 4% gewijzigd door ikwilwp8 op 05-01-2021 09:55]

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
michie1 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:46:
[...]

Natuurlijk, een architect die voornamelijk aan de klant uitlegt welke producten van WC-Eend ze kunnen inzetten. (en dat kan verdedigbaar zijn als de keuze voor een exclusief contract met WC-Eend al op hoog niveau gemaakt is). Je ziet dat de IT-banen die érg goed verdienen vrijwel altijd een grotere commerciële dan technische component hebben.
In Nederland is dat inderdaad helaas wel zo. Dat is ook de reden dat grote IT innovaties vrijwel niet bestaan in Nederland. In de VS wordt specialisatie betaald naar wat het waard is.

In Nederland wordt specialisatie wel goed betaald in andere sectoren buiten IT. De best betaalde banen in Nederland in loondienst zijn gerelateerd aan hoe je het beste belasting kan ontwijken 8)7
Je ziet daarom dat op dat gebied Nederland redelijk voorop loopt qua innovatie.

De IT bedrijven die wel goed (internationaal markt conform) betalen in Nederland leveren ook innovatie op. Ik kan er maar 1 uit m’n hoofd opnoemen en dat is ASML.

• michie1
  • Registratie: augustus 2019
  • Nu online
Z___Z schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:22:
In Nederland is dat inderdaad helaas wel zo. Dat is ook de reden dat grote IT innovaties vrijwel niet bestaan in Nederland. In de VS wordt specialisatie betaald naar wat het waard is.
offtopic:
Aangezien startsalarissen in de VS vergelijkbaar zijn met dat van 'Ken', wordt er voor specialisme betaald, of is er iets anders aan de hand?

Verder is dit ook een recente ontwikkeling. Ik kan me herinneren dat Joel Spolsky hoon over zich heen kreeg toen-ie vijftien jaar geleden vertelde dat hij $60-70k betaalde aan net afgestudeerde programmeurs. (In New York, waar de kosten van levensonderhoud toen niet bepaald laag lagen). Dat was namelijk het salaris van iemand met enkele jaren ervaring achter zich.

Het meest hinderlijke vind ik dat mensen als 'Ken' wel beeldbepalend zijn voor de IT. Anno 2020 krijg je nog steeds een "Zo, dan verdien je zeker wel goed" te horen als je vertelt wat je doet op verjaardagsfeestjes.

• Appli1987
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 18-01 23:55
Benieuwd naar jullie mening:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: Hbo informatica
• Werkervaring: 7

2. Wat doe je:
• Functie: applicatiebeheer
• Werkgever/branche: medische wereld
• Uren/week: 36 uur
• Reistijd**: enkele reis auto 15 min
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3845
• Vakantiegeld: 8.33%
• Vakantiedagen: 201 uur
• Dertiende/veertiende maand: eindejaarsuitkering
• Mobiliteit per jaar:* eigen auto
Pensioen 50/50

Wat vinden jullie hiervan?

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14:39
Ik vind dat je niet de (volledige) template uit de startpost hebt gebruikt :+

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Creative
  • Laatst online: 19-01 22:28
Members only:

• Berkeley
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 09:08
Members only:

• JDFS
  • Niet online
*knip offtopic*

[Voor 93% gewijzigd door Rukapul op 27-12-2020 20:57]

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19-01 17:59
~110k is wat wij onze engineers in NL ook betalen hoor (wel inclusief aandelen/bonus regeling) met ~5 jaar ervaring dus ik geloof het salaris van Ken wel. Aan z'n genoemde software (en locaties) te zien gok ik op Microsoft (of bij ons :p ) en aangezien wij (een FAANG) ook zo betalen lijkt het me niet heel gek.

Ik ben ooit voor ons in Ierland begonnen, toen het vanuit NL een tijdje gedaan en nu vanuit de VS en wij betalen onze wereldwijde engineers wel redelijk vergelijkbaar, volgens mij heeft HR een formule om het om te zetten naar de lokale markt en, dan kan de hire manager er nog wat % boven (of onder) gaan zitten gebaseerd op achtergrond.

Al mijn 3/4 salarissen staan in de t opic reeks ergens maar even uit m'n hoofd was het ~90/100k in IE, ~110/130k in NL en dit jaar was het ~340k maar dat laatste komt voornamelijk door onze aandeel performance door COVID. Volgens mij hoor ik ~250k te verdienen eigenlijk.

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

• rickskeg99
  • Registratie: februari 2014
  • Nu online
Members only:

Mooie sprong dacht ik zo

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

rickskeg99 schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:36:
***members only***

Mooie sprong dacht ik zo
Mooie sprong, maar voor een controller met zoveel ervaring.. vind ik het nogal karig.

• XFlame
Secsytime schreef op zondag 27 december 2020 @ 23:03:
[...]

Mooie sprong, maar voor een controller met zoveel ervaring.. vind ik het nogal karig.
Helaas woont de beste man in Groningen. Dat is qua salaris gewoon minder dan in de Randstad.

Zijn oude salaris was wel om te huilen, overigens.

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

XFlame schreef op maandag 28 december 2020 @ 08:17:
[...]

Helaas woont de beste man in Groningen. Dat is qua salaris gewoon minder dan in de Randstad.

Zijn oude salaris was wel om te huilen, overigens.
Zo slecht wordt er in Groningen nou ook weer niet betaald hoor.

• FreakNL
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14:25

FreakNL

Well do ya punk?

kazz1980 schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:36:
[...]

En met een uur reistijd zonder reisvergoeding? Sorry, maar kan er niks anders van maken dat je wordt uitgeknepen door je baas. Dit is geen waardering voor je werk. Ongeacht de leuke werkzaamheden en collega's (nb. Die collega's kun je mogelijk ook mee krijgen naar een goede baas die wél marktconform betaalt, want ik gok dat zij ook allemaal te weinig verdienen...), ik persoonlijk zou er geen dag langer willen werken. Maar dat is aan jou!

..
Even een tegengeluid;

Uitgeknepen? Hij verdient 5500 bruto.

Dus dat is ook wat overdreven. En hij krijgt “gewoon” reiskostenvergoeding.

Natuurlijk kan het beter. Maar er zijn ook gewoon bedrijven waar je als leidinggevende gewoon rond dat salaris op je top zit. Ik snap dan ook dat ze geen uitzonderingen maken, want dan ga je een precedent creëren.

Dus wil je meer; dan weggaan. Maar bedenk wel; geld is niet alles. Van 5500 kun je prima rondkomen lijkt me en een fijne baan is ook wat waard. Je HOEFT niet mee te doen aan de ratrace.

Overigens zou bij mij die reistijd eerder reden zijn om een andere baan te zoeken dan het salaris van 5500...

• koentjuh
  • Registratie: november 2000
  • Nu online
Secsytime schreef op zondag 27 december 2020 @ 23:03:
[...]

Sprong is goed, maar vind het - in relatie tot werkervaring - ook wat minder riant. Werk zelf als controller in de randstad (Amsterdam) in sector vastgoed maar zit met alle secundaire voorwaarden volgens mijn werkgever op minimaal het dubbele. Het basis salaris is best oké ( er zal vast wel ruimte zijn in te groeien) maar vooral de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn wel wat mager.

Maar misschien is dat laatste wel het verschil tussen randstad en noordelijke provincies ?

• XFlame
Ben toch erg benieuwd waar die hoge salarissen vandaan komen. Kijk ik op Indeed, dan zie ik 4K gemiddeld:
https://nl.indeed.com/career/controller/salaries

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

XFlame schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:14:
Ben toch erg benieuwd waar die hoge salarissen vandaan komen. Kijk ik op Indeed, dan zie ik 4K gemiddeld:
Tsjah, dat hoeft geen afspiegeling van de werkelijkheid te zijn he. Is gebaseerd op entries.

Zelf zit ik ook in de controlling, salarissen tussen de 70-140k zijn redelijk normaal. Afhankelijk van een heleboel variabelen natuurlijk.

• koentjuh
  • Nu online
XFlame schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:14:
Ik zal eens kijken of ik vandaag een lijstje kan posten, maar o.a. de vaste dertiende maand, variabele beloning, winstafhankelijke regeling, lease auto, 100% vergoeding pensioen inleg. Het telt redelijk snel op. Daarom dus ook mijn opmerking dat het voornamelijk secundair wat mager lijkt te zijn.

• XFlame
Ik zie nu dat ik heb gemist dat het om een group controller gaat, niet een reguliere controller. Dat maakt het verhaal zeker anders, want 4K is dan erg karig...De meeste group controllers die ik ken zitten rond de 7K + leasebak en andere goede voorwaarden.

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

XFlame schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:46:
Ik zie nu dat ik heb gemist dat het om een group controller gaat, niet een reguliere controller. Dat maakt het verhaal zeker anders, want 4K is dan erg karig...De meeste group controllers die ik ken zitten rond de 7K + leasebak en andere goede voorwaarden.
Precies :p

• Tehh
  • Registratie: maart 2013
  • Niet online
Nu we het toch over controllers hebben:

Members only:

Je hebt groeps controllers en groupcontrollers. Ik was hiervoor ook de controller van een groep BV's (omzet <10 mln). Maar in de praktijk was ik meer een boekhouder. Titels zeggen dus niet zo veel.

• HASKASJAHDLAKS
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 09:02
Perspectief vanuit een Engineer/ITer die richting Projectmanagement is doorgegroeid. Betreft trajecten met integrale fysieke en IT componenten. Vaak meerdere opdrachtgevers en aannemers betrokken en complexe vergunningen.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: HBO Engineering en veel relevante nascholing
• Werkervaring: ~10 jaar relevant
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Projectmanager
• Werkgever/branche: Duurzame Energie
• (Werk) Locatie(s): NL/DE
• Aantal vakantiedagen: 40+13 ADV
• Gewerkte uren/week: 38+2 (ADV opbouw)
• Reistijd: Geen tot 8 uur (in dat geval minimaal week op locatie), gemiddeld ex buitenland 10min
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €6.100
• Vakantiegeld: 8% - €5.856
• Bonus, toeslagen, etc:
• Dertiende/veertiende maand: 6% - €4.392
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 83.448

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 7,47% 70/30 wg/wn (€4.133 wg)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: middelloon
• Mobiliteit per jaar: 45ct/km / 1e klas OV / leaseauto (mijn keuze 45ct/km)
• Overige: Zorgverzekering, sportschoolabbo, thuiswerken etc zeer goed vergoed.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Excl. mobiliteit want die is variabel (en het liefste 0 :) ) - €91.481

De rek is er nog niet uit, doorgroeimogelijkheden binnen de huidige functie tot ongeveer 150k totale package.
Duitse evenknie verdient nog 14% meer puur vanwege het Duitse contract. We overwegen net over de grens te gaan wonen en daar op contract te gaan maar dan moet mijn partner eerst Duits leren.

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14:00

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tehh schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:49:
Nu we het toch over controllers hebben:

***members only***

Je hebt groeps controllers en groupcontrollers. Ik was hiervoor ook de controller van een groep BV's (omzet <10 mln). Maar in de praktijk was ik meer een boekhouder. Titels zeggen dus niet zo veel.
Nog een controller :).
Ik zal mijn lijstje ook even posten vanmiddag.
Recent een goede verhoging gehad (gebeurt bij ons eens in de zoveel jaar los van Cao).

• Uzuhl
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online

Uzuhl

The Emperor ordains it so.

Members only:

• wttj
  • Registratie: december 2012
  • Niet online
Tehh schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:49:
Ik was hiervoor ook de controller van een groep BV's (omzet <10 mln). Maar in de praktijk was ik meer een boekhouder. Titels zeggen dus niet zo veel.
Dit, titel inflatie is iets wat al langer aan de gang is. Echte controllers verdienen veel, maar een hoop controllers (die je dus ook ziet in die tooltjes) zijn gewoon boekhouders of (financieel) administrators met een fancy titel.

• Edwin88
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 14:47
wttj schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:28:
[...]

Dit, titel inflatie is iets wat al langer aan de gang is. Echte controllers verdienen veel, maar een hoop controllers (die je dus ook ziet in die tooltjes) zijn gewoon boekhouders of (financieel) administrators met een fancy titel.
Er zijn helaas maar weinig functies die gewoon vertellen wat iemand doet :+ er moet altijd wel iets moois van gemaakt worden.

Zeker recruiters kunnen daar ook wat van, ik heb echt van alles voorbij zien komen, en puntje bij paaltje zitten ze allemaal de hele dag op LinkedIn mensen te spammen 8)7 (op gelukkig ook veel uitzonderingen na)

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Als beloofd :)

[Voor 103% gewijzigd door Sport_Life op 07-01-2021 04:17]

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Je kunt onderscheid maken in Hbo/WO controllers en WO + RA/RC controllers .
Doorgaans zit de tweede meer op MT niveau en heeft (bij voorkeur) een achtergrond bij de Big4 (ex manager).

Ik vind het zelf veel leuker om concreet met cijfers dichtbij de praktijk bezig te zijn. En een master op zichzelf voegt nu weinig toe , het heeft alleen nut indien ik door zou willen voor RC. 2 van mijn directe collega's hebben een master en we doen exact hetzelfde werk :).

Members only:

[Voor 17% gewijzigd door Sport_Life op 29-12-2020 09:58]

• hyptonize
  • Laatst online: 11:08

hyptonize

Mr. Awesome

In februari begin ik bij mijn nieuwe werkgever. (oud)

Members only:

Zelf erg tevreden met deze overstap. Qua maandsalaris lijkt het niet zo'n grote opstap, maar met een dertiende (en mogelijk veertiende maand) ga ik er toch ruim 50% op vooruit.

• koentjuh
  • Nu online
Zoals toegezegd een extra bijdrage vanuit de controllershoek :)

Members only:

• ISJ
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 19-01 19:34
En nog een controller zodat je ook aan de andere kant van de werkervaring(minder) kunt vergelijken.

Members only:

• PeterSuper
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 14-01 00:21
Members only:

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
@PeterSuper hoezo bezwaard? Heb het idee dat de consultancy bedrijven er alleen maar meer op zijn gaan verdienen dit jaar. Daarnaast is dit hele corona gedoe over een half jaar tot een jaar ook over, maar jouw salaris niet. Als je denkt dat je meer verdient moet je het gewoon vragen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thlst
  • Niet online
@PeterSuper Gewoon onderhandelen als je dat nog niet hebt gedaan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 13:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Mjah, ik zit in die tak van sport, en als je competent bent rondom Azure en de interactie met de code, devops, etc. En zeker als je ook nog wat softskills mee neemt: dat mag wel wat hoger.

Maargoed, ik heb je nooit gesproken dus ik weet niet hoe je overkomt, hetgeen bij consultancy natuurlijk wel heel belangrijk is.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mannowlahn
Ik vind het eerlijk gezegd weinig. 5500 met jouw ervaring is prima te krijgen, ook in de consultancy hoek.

Ter vergelijking, als je zou gaan Zzp’en is 85 euro per uur prima te vinden met jouw tech stack. Waarom bezwaard, je weet dat jouw werkgever jou gewoon wegzet voor 100 a 125 per uur he? Heb je veel stil gezeten sinds maart?

• DutchCommando
  • Laatst online: 14:31
Wat maakt dat je bij je huidige werkgever zo absurd weinig salaris krijgt? Heb je bij de sollicitatie iets over je salaris verteld?

• Edwin88
Jij mag echt wel wat hoger zitten hoor. Met jouw leeftijd en ervaring kan je wel tot 4500-5000 komen. Ze hoeven je oude salaris toch niet te weten?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
@PeterSuper minimaal 5/6K mag ik wel verwachten.

Members only:

• PeterSuper
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 14-01 00:21
Caelorum schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:15:
@PeterSuper hoezo bezwaard? Heb het idee dat de consultancy bedrijven er alleen maar meer op zijn gaan verdienen dit jaar. Daarnaast is dit hele corona gedoe over een half jaar tot een jaar ook over, maar jouw salaris niet. Als je denkt dat je meer verdient moet je het gewoon vragen.
@Caelorum @thlst omdat mijn huidige salaris laag is heb ik het idee dat er minder verwachtingen zijn tov een hoger salaris. Onderhandelen is niet mijn sterkste kant, maar ik kan het gewoon vragen. Heb je een idee wat ik als motivatie kan aangeven?
mannowlahn schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:39:
[...]

Ik vind het eerlijk gezegd weinig. 5500 met jouw ervaring is prima te krijgen, ook in de consultancy hoek.

Ter vergelijking, als je zou gaan Zzp’en is 85 euro per uur prima te vinden met jouw tech stack. Waarom bezwaard, je weet dat jouw werkgever jou gewoon wegzet voor 100 a 125 per uur he? Heb je veel stil gezeten sinds maart?
Salaris heb ik gedeeld met huidige werkgever (ook met de nieuwe) en daarnaast 2 promoties gemaakt bij mijn huidige werkgever. Voortdurend aan het werk geweest sinds maart.
Mijn redenatie is dat mediors tussen 3500-4500 zitten en seniors 4500-5500. Ik heb nog niet voldoende de kans gekregen om als lead developer, teamleider of architect aan het werk te zijn. Als ik die kans krijg, verwacht ik het wel met een leercurve aan te kunnen.
JDFS schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:45:
@PeterSuper minimaal 5/6K mag ik wel verwachten.

***members only***
Zou je dat kunnen onderbouwen? 5K of 6K klinkt best fors.

• Caelorum
  • Nu online
@JDFS het wordt lastig als ze je huidige salaris al weten. Eigenlijk gaat dat salaris ze niets aan en kan het je alleen maar tegenwerken. Het enige dat belangrijk is, is wat jij vind dat jezelf waard bent en wat zij vinden dat je waard bent. Als daar overlap in zit kan je een contract afsluiten. Idealiter eindig je voor jou aan de bovenkant van de overlap. Bedrijf zal uiteraard zo laag mogelijk gaan zitten.

• retoohs
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 14:56
PeterSuper schreef op zondag 3 januari 2021 @ 13:30:
Zou je dat kunnen onderbouwen? 5K of 6K klinkt best fors.
Marktwaarde, punt!

• thlst
  • Niet online
Onderhandelen is niet mijn sterkste kant, maar ik kan het gewoon vragen. Heb je een idee wat ik als motivatie kan aangeven?
Vraag wat de te verwachten stijgingen zijn de komende jaren en leg deze schriftelijk vast (zonder vaag voorbehoud zoals bij bovengemiddeld presteren ).

Met 10 jaar werkervaring is 5xxx marktconform

Acties:
  • +6Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Caelorum schreef op zondag 3 januari 2021 @ 13:44:
@JDFS het wordt lastig als ze je huidige salaris al weten.
”Ik ben transparant geweest over mijn huidige voorwaarden, maar laten we eerlijk zijn, die zijn behoorlijk ondermaats en ook niet representatief voor mijn kennis en kunde. Ik vind jullie eerste aanbod dan ook wat aan de lage kant. Zelf zat ik te denken aan [insert voorwaarden, +- 5k bijv.], dat is gezien het uurtarief waarvoor jullie mij gaan wegzetten en mijn toegevoegde waarde voor de organisatie niet teveel gevraagd in mijn optiek. Ik hoor graag jullie reactie!”

Opgelost. :)

Eens met de rest, als je tech skills goed zijn en je adviserende vaardigheden ruim voldoende, dan mag je echt al wel naar 4500 euro. Ben je écht goed in je vak, dan ben je sowieso 5000+ waard.

Je kan ook zeggen dat je jezelf best wil bewijzen. Pak je die 4100 euro voor 6 maanden en onderhandel je op papier 4800 (ik noem maar iets) na die periode als ze tevreden zijn over je met gegarandeerde groei naar 5500 binnen 3 jaar. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden in een contractonderhandeling!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mannowlahn
[...]

Salaris heb ik gedeeld met huidige werkgever (ook met de nieuwe) en daarnaast 2 promoties gemaakt bij mijn huidige werkgever. Voortdurend aan het werk geweest sinds maart.
Mijn redenatie is dat mediors tussen 3500-4500 zitten en seniors 4500-5500. Ik heb nog niet voldoende de kans gekregen om als lead developer, teamleider of architect aan het werk te zijn. Als ik die kans krijg, verwacht ik het wel met een leercurve aan te kunnen.
Ik heb zelfde achtergrond als jij, heb nu 20 jaar ervaring. Ik zat eerst bij een consultancy partij in amsterdam en daar was 5000 a 5500 wel te krijgen met jouw profiel.

Precies je werkgever verdient gewoon een hoop aan je, dan ben je helemaal meer waard.

Geloof mij, je doet jezelf echt een hoop tekort qua inkomen. Zelfs ben ik nog steeds blij dat ik vorig jaar de stap naar zzp gemaakt hebt. Dan ga je pas echt goed geld verdienen, vanaf senior dev naar bv architect in vaste dienst is het salaris niet meer in relatie tot marktwaarde.

• FidOo
  • Laatst online: 17-01 15:21
mannowlahn schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:59:
[...]
vanaf senior dev naar bv architect in vaste dienst is het salaris niet meer in relatie tot marktwaarde.
Bedoel je dan dat je als dev of als architect te weinig betaald krijgt in loondienst?

• mannowlahn
FidOo schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:26:
[...]

Bedoel je dan dat je als dev of als architect te weinig betaald krijgt in loondienst?
Tot senior dev(5000) is salaris in vaste dienst naar mijn mening prima. Hoewel je als freelancer natuurlijk dat keer drie kan doen.

Architect salaris in vast dienst zou ik persoonlijk niet snappen, je pakt als freelance architect zo 125 euro per uur. Maar iedereen staat er anders in, niet iedereen voelt zich aangetrokken tot freelancen.

• jmignolet
  • Registratie: oktober 2014
Members only:

Ik heb inmiddels een 10 jaar werkervaring maar niet in IT. Eerst begonnen als autoverkoper op mijn 19 jaar, maar de interesse in IT was nog steeds groot. Geswitch naar consultancy op mijn 27ste. Voordelen zoals firmawagen etc wordt snel gegeven in die posities, maar de loon kan soms wat karig zijn. Huidig project is in de banksector, en na zo'n 9-tal maanden 'promotie'(?) gemaakt om enkel support te geven aan de executives van de firma.

Next steps: studeren, studeren & studeren. Ik denk eerder aan certificaten, maar ik zou liegen moest ik niet erover nadenken om die bachelor af te maken. Sjah.

Advies en/of meningen zijn zeker welkom!

• marshallq
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
@jmignolet Is vakantiegeld wettelijk niet verplicht? Verder lijkt het loon wel ok gezien de ervaring / werkzaamheden, de reistijd is iets waar ik meer moeite mee zou hebben.

En m.b.t. de toekomst kan je het beste nadenken wat je wil, bijvoorbeeld netwerken > cisco of systeembeheer > microsoft / cloud certificeringen.

• jmignolet
@marshallq ik heb geen idee wat betreft het vakantiegeld hoeveel ze bedraagt gezien ik nog geen jaar in dat consultancy bedrijf zit. Dus ja het komt eraan, hoeveel? Nog geen idee. Ik vermoed rond mijn netto maandloon. :)

Ik wil inderdaad richting cloud en zaken zoals DevOps klinken aantrekkelijk, maar ik moet ook realistisch zijn. Ik kan niet zomaar van IT Support naar DevOps gaan, dus ik ga een paar tussenstapjes moeten doen. ;)

Thanks voor je input!

• PdeBie
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 08:23
Ben even van de non-Corona afhankelijke specs afgegaan.

Members only:

Heel tevreden met bovenstaand. Uitdagend werk voor grote klanten in heel NL.
Wel zijn we eind vorig jaar overgenomen door een andere partij, dus waarschijnlijk gaat hier nog het een en ander in veranderen komend jaar/komende jaren.

Fujifilm X-T2 || 16mm f/1.4 || 35mm f/2 || 56mm f/1.4 // Tesla Model 3 LR AWD

• perspectivebass
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 12:57
PdeBie schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:05:

***members only***

Wel zijn we eind vorig jaar overgenomen door een andere partij, dus waarschijnlijk gaat hier nog het een en ander in veranderen komend jaar/komende jaren.
Members only:

• PdeBie
Members only:

• Dny13
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 08:21
jmignolet schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:54:
***members only***

Ik heb inmiddels een 10 jaar werkervaring maar niet in IT. Eerst begonnen als autoverkoper op mijn 19 jaar, maar de interesse in IT was nog steeds groot. Geswitch naar consultancy op mijn 27ste. Voordelen zoals firmawagen etc wordt snel gegeven in die posities, maar de loon kan soms wat karig zijn. Huidig project is in de banksector, en na zo'n 9-tal maanden 'promotie'(?) gemaakt om enkel support te geven aan de executives van de firma.

Next steps: studeren, studeren & studeren. Ik denk eerder aan certificaten, maar ik zou liegen moest ik niet erover nadenken om die bachelor af te maken. Sjah.

Advies en/of meningen zijn zeker welkom!
Je hebt dus net iets minder dan 2j ervaring dit is wel een ok salaris maar wat doe je op projecten ? alleen helpdesk of dit is alleen tijdens je huidige project ?

Pas op dat je niet te lang blijft hangen in zo'n helpdesk functie. Probeer voor Network engineer te gaan of system admin.

• Edwin88
PdeBie schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:05:

***members only***

Toevallig is mijn ex-werkgever ook overgenomen door dezelfde partij.

Ik was toendertijd een frontender met 5 jaar ervaring, en zat al een beetje boven jouw salaris als medior. Ik zou dus de volgende onderhandeling wat harder voeren en het proberen te rekken tot 4500-5000. Dat moet mogelijk zijn!

• DutchCommando
Je krijgt minder vakantiedagen dan waarmee ze "adverteren" in hun vacatures? :)

• perspectivebass
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 12:57
Edwin88 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:32:
[...]

Toevallig is mijn ex-werkgever ook overgenomen door dezelfde partij.

Ik was toendertijd een frontender met 5 jaar ervaring, en zat al een beetje boven jouw salaris als medior. Ik zou dus de volgende onderhandeling wat harder voeren en het proberen te rekken tot 4500-5000. Dat moet mogelijk zijn!
Ik weet niet of het salaris op basis van de 36 uur is of 40 uur? @PdeBie

• PdeBie
@Edwin88 Eerst maar eens afwachten hoe dat bij de nieuwe werkgever gaat lopen. Bij mijn "oude" werkgever (lees: de plek waar ik nu zit) werken we op basis van een schaalverdeling a.d.h.v. de rol en het niveau waar je in zit. Dus je krijgt een rol en een niveau toegewezen en daar hangt een salaris aan. Dit is in de loop der jaren ontstaan, dus er is geen sprake geweest van salaris onderhandelingen. Alleen bij mij sollicitatie 4.5 jaar geleden.

@DutchCommando Zie dat ik een typo heb gemaakt. Heb er 25.

@perspectivebass Salaris is op basis van 40 uur. Ben overigens per 1 januari van dit jaar senior. Daarvoor altijd medior geweest.
Members only:

• Tweakedd
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 13-01 12:14
Members only:

[Voor 6% gewijzigd door Tweakedd op 04-01-2021 16:00]

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online

Mystikal

It never hurts to help

Group controller, what's in a name geldt wel heel erg voor de titel (group) controller.

Basement Bios ---- Exo-S

• DutchCommando
PdeBie schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:11:
@DutchCommando Zie dat ik een typo heb gemaakt. Heb er 25.
Op de website staat 28. Goed om even na te gaan of daar nog verbetering mogelijk is!

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 14:45
Daar hoef je niet eens group controller voor te zijn hoor :+

Maar wat @Mystikal zegt. De Controller functietitel wordt gegeven aan salarissen van 3-4K tm 15k.

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - BMW R1200GS Rallye '17 - VW e-Golf ‘20

• wheel
  • Registratie: december 2001
  • Nu online
DutchCommando schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:09:
[...]

Op de website staat 28. Goed om even na te gaan of daar nog verbetering mogelijk is!
Mogelijke verklaring: hij werkt 0,9 FTE (en 0,9*28 ≈ 25).

• QErikNL
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16-01 14:41
Members only:

Opzich ben ik wel tevreden. Ik werk in een klein team aan een nieuw bedrijf en nu ook product wat heel spannend is en veel voldoening geeft bij iedere stap die we zetten. Ben wel benieuwd wat jullie vinden!

• PdeBie
DutchCommando schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:09:
[...]

Members only:

@wheel zie bovenstaand antwoord ;)
Ik werk 0.9FTE, maar dat is op basis van ouderschapsverlof. Dat heeft alleen invloed op mijn salaris. De rest van mijn contract is op 40 urige basis.

[Voor 11% gewijzigd door PdeBie op 04-01-2021 15:47]

• jmignolet
Dny13 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:20:
[...]

Je hebt dus net iets minder dan 2j ervaring dit is wel een ok salaris maar wat doe je op projecten ? alleen helpdesk of dit is alleen tijdens je huidige project ?

Pas op dat je niet te lang blijft hangen in zo'n helpdesk functie. Probeer voor Network engineer te gaan of system admin.
Mijn huidig project is idd support leveren eens de servicedesk het niet telefonisch kan oplossen. Network engineer spreekt me minder aan dan sys admin, en dat laatste lijkt me inderdaad een mooie stap richting DevOps. :)

• robbierzz
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 14:32
De jaarlijkse beoordelingsronde is weer geweest. CAO verhoging is nog niet doorgevoerd in onderstaande bedragen, deze zijn nog in 'onderhandeling'.

Members only:

Dit jaar wel een behoorlijke aanpassing van de pensioenregeling. Alles t/m 2020 is opgebouwd volgens een gegarandeerde middelloonregeling (bij een verzekeraar en daarna 1 jaar via pensioenfonds). Vanaf 1-1-2021 wordt de regeling aangepast naar een beschikbare premieregeling, waarbij de inleg gelijk blijft, maar er geen gegarandeerde uitkomst meer is (voor zover ik dit goed heb begrepen).

Mooie werkgever om voor te werken, leuke uitdagingen werkinhoudelijk, prima beloningssysteem en vooral heel dichtbij huis 8).

[Voor 3% gewijzigd door robbierzz op 04-01-2021 19:55]

Dance with the stars

Pagina: 1 ... 75 76 77 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True