• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:14

Secsytime

Automagisch

Napo schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:06:
[...]

Dat is gestaafd op hoeveel ervaringen? Al mijn ervaringen zijn louter positief en afhankelijk van de persoon zou ik het juist aanraden.
Genoeg ;)

Iedereen moet het zelf weten natuurlijk.

• YLMOSE
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:33
Strykeforce schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 19:56:
[...]

Nee niet normaal in de IT, voor midlance is het eigenlijk heel simpel: werk je niet dan draai je geen omzet dus wordt je uiteindelijke bonus lager, neem je vakantie dan heeft dat dus financiële impact (ziek zijn bijvoorbeeld ook). Op 25 heb je altijd recht maar als je extra een maandje wil backpacken of iets dan wordt er wel even naar gekeken of je cijfers daarvoor in orde zijn.

En ja aub niet member only zaken buiten member only tags zetten ;) .
Excuus, ben nieuw hier en nog niet van alles op de hoogte!

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-07 21:38
Aftansert schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 00:10:
@PeterSuper Ik leef ontzettend goedkoop samen met mijn partner, en een uurtarief van 100 tot (heel) soms 190 euro (vaak hoe hoger hoe kortdurender) stelt me in staat om elk jaar een paar maanden te werken voor een jaarinkomen rond de 50k tot 90k, en de rest te besteden aan andere interesses en projecten. In realiteit heb ik die vrije tijd de afgelopen 1,5 jaar vooral aan een depressie besteed, maargoed...

Uiteindelijk is m'n doel om al deze tijd een keer te gaan omzetten in een succesvolle startup / product / passief inkomen in een gebied dat me erg aanspreekt, en helemaal geen uurslaaf meer te (mogen) zijn. Ik vind het allemaal nogal een voorrecht, en het lijkt soms maar insane / imposterlike om zoveel te verdienen door een beetje slap te lullen in Zoom-calls, in de kantlijn comments neer te zetten en diagrammetjes te tekenen. Ik schijn daar wel redelijk goed in te zijn, en ben toevallig in een niche beland waar steeds meer vraag naar is, maar vooralsnog amper expertise te vinden is.
Dat is nog altijd beter dan mij die in een niche zit met veel vraag maar waar er amper voor wordt betaald aan de uitvoerende partij :X :D (iets met BIM)

Wat jij in een paar maanden krijgt, verdien ik in 2 jaar voltijd zonder thuiswerken met 5 weken werk voor 4 weken salaris (ik reken voor het gemak reistijd ook mee met werk)

Maar goed waarschijnlijk is het ook jezelf verkopen aan de juiste klant op de juiste manier en de vinger geven aan wanbetalers imho

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-11 22:49

Thomg

Aww yiss

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Lang geleden de gok gedaan met elektrotechniek + software en eigenlijk zeer tevreden hoe het geland is, ik vind mijn werk oprecht leuk :)
Enige nadeel is wel de regio waarin ik zit, merk dat er rond amersfoort echt bijzonder weinig te vinden is voor embedded software engineers. Er is wel het een en ander te vinden hier en daar... Maar vergeleken met bijv. iets als zuiden/oosten is het loon toch wel (imo) aan de lage kant. Of relatief in ieder geval, rekening houdende met de dramatische huizenprijzen.

Binnenkort ga ik weer eens praten over het contract en mijn loon, stiekem voel ik toch wel dat ik met de hoeveelheid ervaring en diploma er wel wat meer te halen valt. Vraag me af of ik ook wel echt meer kan vragen (dacht zelf aan 3200) of dat ik maar gewoon moet verkassen naar elders in dit grote kleine land :F Signalen binnen het kantoor wijzen naar dat je moet vechten voor een serieuze verhoging.

Enfin, ik hoor ook wat signalen van vrienden die op een zijspoortje gesprongen zijn richting KPN/ING en dan wordt ik niet vrolijk als ik brutolonen vergelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Thomg op 19-01-2021 23:30 ]

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:07
Members only:

Nieuw jaar, nieuwe functie

/post

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:13

3DDude

I void warranty's

ICT Group?
Ik vind het best laag voor een Team lead /Architect. is dat maar 200 bruto erbij?

Be nice, You Assholes :)

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Members only:

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:25
Members only:

[ Voor 145% gewijzigd door DutchCommando op 20-01-2021 09:22 ]

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Secsytime schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:00:
[...]

Tenzij je een hele goede OR hebt, slecht voor je carrière.
En dan bedoel je carrière binnen dat bedrijf? Omdat je vervelende vragen kan/moet stellen waar directie soms niet mee om kan gaan?
Ik denk dat het aan je eigen persoonlijkheid ligt i.c.m. de mensen die je tegenover je hebt.
Ik overweeg zelf ook om mij verkiesbaar te stellen voor de OR, heb het in mijn studententijd 4 jaar gedaan en ik vond het wel leuk & leerzaam. Qua carrière intern hoef ik mij weinig zorgen te maken, ik zou alleen nog promotie kunnen maken als mijn leidinggevende weg gaat en dat zie ik de komende paar jaar toch niet gebeuren.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Tehh schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:51:
[...]

En dan bedoel je carrière binnen dat bedrijf? Omdat je vervelende vragen kan/moet stellen waar directie soms niet mee om kan gaan?
Ik denk dat het aan je eigen persoonlijkheid ligt i.c.m. de mensen die je tegenover je hebt.
Ik overweeg zelf ook om mij verkiesbaar te stellen voor de OR, heb het in mijn studententijd 4 jaar gedaan en ik vond het wel leuk & leerzaam. Qua carrière intern hoef ik mij weinig zorgen te maken, ik zou alleen nog promotie kunnen maken als mijn leidinggevende weg gaat en dat zie ik de komende paar jaar toch niet gebeuren.
En als Financial moet je al helemaal niet in de OR gaan :+ ;)

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Secsytime schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:55:
[...]

En als Financial moet je al helemaal niet in de OR gaan :+ ;)
Dat is precies wat mij er tot nu toe altijd van weerhouden heeft (ik ben al een paar keer gevraagd), gevoelsmatig lijkt het mij niet verstandig. Toch kan ik het niet goed uitleggen wat er nou niet verstandig aan is.
De OR waar ik in zou komen is die van het hoofdkantoor, ik ben verantwoordelijk voor een productielocatie. Dus in die zin wel gescheiden verantwoordelijkheid. Toch zit ik er ook niet op te wachten om als OR-lid de begroting van mijn collega te beoordelen.
Maar kan jij met iets meer woorden aangeven wat volgens jou redenen zijn (als financial / in het algemeen) om niet in de OR te gaan?

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:39
Gisteren de Retrospective 2020 gehad, oftwel de jaarlijkse beoordeling zoals die bij ons wordt genoemd.

Members only:

Nu één jaar in dienst bij een prachtig bedrijf die zijn developers echt loon naar werken geeft met veer waardering en leuke opdrachten. Beeld is een beetje vertekenend omdat ik vanwege Corona, 1984 declarabele uren heb gedraaid in 2020 wat wel echt heel hoog is :>. Ik heb mezelf als doel gesteld om dat aantal in 2021 zeker niet te halen en meer richting de 1800 uur te gaan om mijzelf ook nog wat tijd te kunnen voor andere zaken :)

HD4Life @ Full-HD

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Tehh schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:04:
[...]

Dat is precies wat mij er tot nu toe altijd van weerhouden heeft (ik ben al een paar keer gevraagd), gevoelsmatig lijkt het mij niet verstandig. Toch kan ik het niet goed uitleggen wat er nou niet verstandig aan is.
De OR waar ik in zou komen is die van het hoofdkantoor, ik ben verantwoordelijk voor een productielocatie. Dus in die zin wel gescheiden verantwoordelijkheid. Toch zit ik er ook niet op te wachten om als OR-lid de begroting van mijn collega te beoordelen.
Maar kan jij met iets meer woorden aangeven wat volgens jou redenen zijn (als financial / in het algemeen) om niet in de OR te gaan?
Members only:

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:44

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

De discussie over hoe om te gaan als lid van het OR is hier redelijk offtopic. Het verzoek is om die discussie elders te voeren binnen Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan (dat mag in een separaat topic) :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• tanarchy
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-10 22:46
tanarchy schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:55:
Members only:
Members only:

Nieuwjaar en nieuwe ronde :). Nog steeds gezien mijn opleidingsniveau niet slecht denk ik?

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:32
tanarchy schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:49:
[...]

***members only***

Nieuwjaar en nieuwe ronde :). Nog steeds gezien mijn opleidingsniveau niet slecht denk ik?
Je zou kunnen afvragen of je met bijv. HBO papiertje niet hoger zou zitten, dat gevoel heb ik namelijk wel, vind het nou niet echt een hoog salaris voor een senior project engineer met 12 jaar ervaring. Zit je al die tijd bij dezelfde werkgever? Dat zou het namelijk wel verklaren, stel je was daar begonnen met HBO papiertje, dan had je waarschijnlijk gestart met hoger salaris, dat werkt dan door over de 12 jaren heen natuurlijk.

Blijft krom natuurlijk, want je hebt aangetoond dat je HAVO niveau aan kan, dan zou je in princiepe ook op HBO niveau zitten, echter nooit papiertje gehaald en dat is wel wat er op je CV blijft staan natuurlijk.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• tanarchy
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-10 22:46
Martinusz schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:54:
[...]

Je zou kunnen afvragen of je met bijv. HBO papiertje niet hoger zou zitten, dat gevoel heb ik namelijk wel, vind het nou niet echt een hoog salaris voor een senior project engineer met 12 jaar ervaring. Zit je al die tijd bij dezelfde werkgever? Dat zou het namelijk wel verklaren, stel je was daar begonnen met HBO papiertje, dan had je waarschijnlijk gestart met hoger salaris, dat werkt dan door over de 12 jaren heen natuurlijk.

Blijft krom natuurlijk, want je hebt aangetoond dat je HAVO niveau aan kan, dan zou je in princiepe ook op HBO niveau zitten, echter nooit papiertje gehaald en dat is wel wat er op je CV blijft staan natuurlijk.
Ik heb pas 2 jaar ervaring in de MKB (En ook zoveel jaar bij mijn huidige werkgever). 10 jaar ervaring in het particulieren netwerk en ZZP+ (PCtjes schroeven, netwerken die niet grotere waren dan op een hand te tellen printers, misschien een NAS en de verdwaalde SBS bak).

Ik ben bij deze werkgever 2 jaar geleden gestart, sindsdien 9% gestegen in salaris en van Senior IT Engineer naar Project Engineer gegaan.

Maar ik denk dat als ik meer certificeringen haal (Nu bezig met MS-100) dat ik ook een eind kom :).

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sand0rf schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:29:
***members only***

Nieuw jaar, nieuwe functie
Tijd voor een nieuwe werkgever want je wordt uitgebuit en binnen dezelfde werkgever ga jij alleen kleine stapjes maken ieder jaar. Hier moet minimaal 1000 euro per maand bovenop.

Op jouw leeftijd met jouw ervaring en huidige functie zou je eerder richting de 5500 bruto moeten gaan, denk aan 70k tot 80k per jaar. In de Randstad zou dat richting de 90k tot 95k per jaar gaan.

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:02
Blue-eagle schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:30:
[...]

Tijd voor een nieuwe werkgever want je wordt uitgebuit en binnen dezelfde werkgever ga jij alleen kleine stapjes maken ieder jaar. Hier moet minimaal 1000 euro per maand bovenop.

Op jouw leeftijd met jouw ervaring en huidige functie zou je eerder richting de 5500 bruto moeten gaan, denk aan 70k tot 80k per jaar. In de Randstad zou dat richting de 90k tot 95k per jaar gaan.
Op je 31e (leeftijd is niet alles, ik weet het) 5500 euro verdienen? Wat verwacht je dan op je 40e of 50e?
5500 euro is voor een manager in de 40 al een aardig bedrag. Ik vraag me soms echt af bij welke bedrijven je standaard 5K plus krijgt als je dit topic soms doorleest.

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:59
sNielz123 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:37:
[...]

Op je 31e (leeftijd is niet alles, ik weet het) 5500 euro verdienen? Wat verwacht je dan op je 40e of 50e?
5500 euro is voor een manager in de 40 al een aardig bedrag. Ik vraag me soms echt af bij welke bedrijven je standaard 5K plus krijgt als je dit topic soms doorleest.
Gaat toch niet om leeftijd? Als je kijkt naar zijn functie en verantwoordelijkheden, hoort daar een bepaald salaris bij. Het gaat er om dat hij nu te weinig krijgt.

Verwijderd

[...]

Leeftijd is weinig interessant als je diezelfde functie naar diezelfde maatstaven invult.

Waarom zou je meer moeten verdienen enkel omdat je ouder bent? Dat slaat nergens op. Zijn salaris is ook naar mijn mening te laag.

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-11 13:34
Members only:

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-11 13:34
Members only:

[ Voor 9% gewijzigd door wheel op 20-01-2021 18:17 . Reden: kromme zin verduidelijkt ]

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[...]

Het gaat zoals andere zeggen om de functie. Hij is geen 24-jarige maar 31+ en hoort gewoon veel meer te verdienen.

Ik zat op mijn 28e volgens mij al op 3500 en een jaar later op 4500. Gewoon als frontend webdeveloper.

Op je 40e of 50e? Ligt eraan wat je doet :) Groei je door naar een CTO-rol binnen een middelgroot tot groot bedrijf? Dan ga je opeens 20k tot 30k per maand vangen als standaard salaris.

Kijk, binnen hetzelfde bedrijf blijven zitten is niet een verstandig financieel besluit. Het kan om vele andere redenen natuurlijk acceptabel zijn en dat moet iedereen zelf besluiten. Maar zittenblijvers krijgen d'r gemiddeld per jaar een keer +3% bij.

Dan ben je een dief van je eigen bankrekening. Ik heb het nu al vele malen mogen ervaren dat ik van baan wissel en opeens veel meer kan krijgen. Mijn gemiddelde staat nu op +7% per jaar, gezien over 20 jaar. Ik begon bij 1800 bruto en zit nu rond de 7500 bruto per maand.

Dat ga ik ongetwijfeld niet kunnen blijven volhouden, maar als ik bij +3% was gebleven dan zat ik nu ook op ongeveer 3500 euro per maand. Ik zit nu dus ruim op het dubbele salaris daarvan.

De markt voor softwareontwikkelaars ontwikkeld zich ook sterk. Er is veel vraag en weinig aanbod. Als je gaat solliciteren (en je bent goed in je werk en/of solliciteren :+ ) dan krijg je zonder al teveel werk een paar concrete aanbiedingen, en die kan je gewoon tegen elkaar uitspelen.

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
[...]

Members only:

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13:53
Ook maar weer eens de jaarlijkse update:
1. Wie ben je:
Leeftijd: 38
Opleiding: WO Technische Informatica
Werkervaring: 14 jaar
(Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
Functie: Software architect
Werkgever/branche: Detachering
aantal vakantiedagen: 25
(Werk) Locatie(s): Gehele Randstad
Uren/week: 40
Reistijd**: varieert, op het moment al bijna een jaar ongeveer 3 seconden lopen naar m'n werkkamer.
Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
Maandsalaris (bruto): € 5628 (was ~5329)
Vakantiegeld: € ~5200
Bonus, toeslagen, etc: 3/4e maandsalaris
Dertiende/veertiende maand: € -
Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 2/3e
Type pensioenregeling / pensioenfonds: BeFrank
Mobiliteit per jaar:* € ~€8400 en gratis eersteklas NS business card voor zakelijk reizen
Overige: € Telefoon + abonnement & laptop van de zaak, gratis lunch

Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €85.357

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Blue-eagle schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:30:
[...]

Dat kan je toch niet bepalen aan de hand van dit standaard lijstje? Met de huidige titel inflaties, ben je na 1 jaar werken al senior X of na 3 jaar Principal Y. Dus zonder inhoudelijk te weten wat iemand doet kan je moeilijk zeggen of iemand 50k of 100k hoort te verdienen.
Je hebt wel gelijk dat software engineers in Nederland niet heel goed betaald worden. Zeker als ze lang blijven zitten of bij kleine bedrijven werken. Bij multinationals is behoud van goed personeel meestal wel een doelstelling.

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-11 15:18
Z___Z schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:45:
Je hebt wel gelijk dat software engineers in Nederland niet heel goed betaald worden.
Fixed that for you.

• CheesePizza
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 30-10 20:38
Members only:

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Doen. Je bent nu nog jong en met net 5 jaar werkervaring kneedbaar genoeg om de consulting skills op te doen (doel dan met name op softskills, tech zal wel goed zitten.

Wel: let even op wat je onder de streep gaat verdienen. Auto er bij in die klasse kost je ca 300 euro netto per maand. Maak eens een bruto/netto berekening. Ik zou teruggeven aan de nieuwe werkgever dat ik er niet op achteruit wilde gaan onder de streep (en de auto is bijzaak want tool of the trade). Netto wil je het zelfdee overhouden en dat red je nu nooit.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ChillinR
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-10 23:44
Members only:

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
@ChillinR Ik ben het zeker met je eens dat het aan de lage kant is. De tweaker twee posts boven je is 10 jaar jonger en heeft hbo ipv jouw wo, en verdient praktisch evenveel.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

• ChillinR
TKroon schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:30:
@ChillinR Ik ben het zeker met je eens dat het aan de lage kant is. De tweaker twee posts boven je is 10 jaar jonger en heeft hbo ipv jouw wo, en verdient praktisch evenveel.
Ik ben wel pas op m'n 29e begonnen met werken; heb nu ruim 5 jaar ervaring.

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-11 19:53
ChillinR schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:40:
[...]

Ik ben wel pas op m'n 29e begonnen met werken; heb nu ruim 5 jaar ervaring.
Zeker waar dat je later instapt, maar met WO stap je natuurlijk ook hoger in. Volgensmij rond de 3000-3250 is niet heel gek uit de schoolbanken?

• Pizza_Boom
tekken4111 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 23:23:
[...]

Zeker waar dat je later instapt, maar met WO stap je natuurlijk ook hoger in. Volgensmij rond de 3000-3250 is niet heel gek uit de schoolbanken?
5 Jaar terug wel. Mocht je blij zijn als je 2700 pakte.

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Config schreef op dinsdag 5 april 2016 @ 09:43:
Het zijn uiteindelijk 3 dingen die we willen zien:

1. Wie ben je: leeftijd, ervaring, opleiding, lokatie
2. Wat doe je: titel, organisatie, lokatie(s), uren, reistijd, stress
3. Wat verdien je: gescheiden, harde getallen, op jaarbasis
Nou, ik ben zeer verheugd dat dit topic nog steeds loopt. Wat een schat aan info.

Ik heb wederom een PR'tje voor de template:
  1. Het lijstje (en dit topic) waren/zijn bedoeld voor loondienst, niet voor freelance. Echter, het wordt er wel gewoon voor gebruikt. Daarbovenop heb je ook nog midlance. Zullen we er iets voor in de template opnemen?
  2. Bonussen, commissies, RSU's, ESO's en ESPP's zijn allemaal zeer verschillend in risico, pay-off, kosten, doorlooptijd, fiscaliteit, etc. Dat moet gesplitst worden voor een faire vergelijking.
  3. Een verdeling tussen vaste en variabele cash compensatie lijkt noodzakelijk, een 13e maand is doorgaans net zo vast als de andere 12 maanden, een commissie is daarentegen variabel.
  4. De package is wel degelijk bedoeld als een optelsom van alles, en niet van alleen de secundaire voorwaarden. Dit is iets explicieter gemaakt.
  5. Een onderscheid tussen contractuele uren en gemaakte uren.
Pull Request:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
[u]1. Wie ben je: [/u]
[b][*]Leeftijd: [/b] 
[b][*]Opleiding: [/b]
[b][*]Werkervaring: [/b] 
[b][*]Woonlocatie(s): [/b]

[u]2. Wat doe je: [/u]
[b][*]Functie: [/b]
[b][*]Werkgever/branche: [/b]
[b][*]Dienstverband: Vast/Tijdelijk/Freelance/Midlance/Ondernemer[/b]
[b][*]Werklocatie(s): [/b]
[b][*]Aantal vakantiedagen: [/b]
[b][*]Contractuele uren/week: [/b]
[b][*]Gemaakte uren/week: [/b]
[b][*]Reistijd: [/b]
[b][*]Werkdruk: [/b]

[u]3. Wat verdien je: [/u]
[b][*]Vast maandsalaris (bruto): [/b] €
[b][*]Vakantiegeld: [/b] €
[b][*]Vaste cashcompensatie: Type + voorwaarden [/b] [i](13e maand, 14e maand, ploegendienst, ...)[/i] €
[b][*]Totaal vast bruto jaarsalaris: [/b] €
[b][*]Variabele cashcompensatie: Type + voorwaarden[/b] [i](prestatiebonus, winstdeling, commissie, RSU's, ESO's, ESPP's)[/i] € 
[b][*]Totaal bruto jaarsalaris: [/b] €

[u]4. Secundaire arbeidsvoorwaarden: [/u]
[b][*]Bijdrage werkgever in pensioeninleg: [/b] €
[b][*]Type pensioenregeling / pensioenfonds: [/b] 
[b][*]Mobiliteit per jaar: [/b] €
[b][*]Andere benefits per jaar: [/b] €

[b][*]Package (jaarbasis, totaal van alles): [/b] €

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Config schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 00:00:
• Een onderscheid tussen contractuele uren en gemaakte uren.
Dan zou toegevoegd kunnen worden of overuren TvT, uitbetaald of inbegrepen in loon zijn.

Daarnaast misschien werkervaring bij huidige werkgever ( Anciënniteit) ?

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 19:48
Mijn eerste reactie is precies dezelfde als @The Eagle: qua werkinhoud meer uitdagend maar je gaat er netto op achteruit. Het lijkt erop dat ze je huidige loonstrook 1-op-1 hebben willen overnemen, ik zou aansturen op minimaal een handhaving van je netto loon incl privegebruik auto en dus niet op handhaving brutoloon.

Maar..... Ik heb hier eerder ook wel eens betoogd dat je de "winst" in salaris vaak haalt bij overstappen van werkgever, en niet snel binnen het bedrijf (vanwege stapjes van een paar procent). Zijn er voldoende doorgroeimogelijkheden in salaris na deze stap? Of afspraken op papier over verdere groei in salaris?

[ Voor 4% gewijzigd door Hmmbob op 21-01-2021 08:37 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-11 22:00
Members only:

• ChillinR
Members only:

• ChillinR
Pizza_Boom schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 23:28:
[...]
5 Jaar terug wel. Mocht je blij zijn als je 2700 pakte.
Ja een startsalaris van 3000 à 3200 was 5 jaar geleden volgens mij ruim bovengemiddeld hoog. Al heb ik het hier en daar wel gehoord bij kennissen - maar dat waren geen developer-banen dus lastig vergelijken. Ik ben toentertijd begonnen met € 2400.

Volgens mijn werkgever hanteerden ze toen € 2200 als startsalaris voor HBO afgestudeerden.

[ Voor 9% gewijzigd door ChillinR op 21-01-2021 14:04 ]

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-11 22:00
Members only:

• Precedente
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:08
Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door Precedente op 22-01-2021 08:15 ]

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
thlst schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 00:21:
[...]

Dan zou toegevoegd kunnen worden of overuren TvT, uitbetaald of inbegrepen in loon zijn.

Daarnaast misschien werkervaring bij huidige werkgever ( Anciënniteit) ?
Ja beide goede ideeën. Hoe het precies werkt met overuren e.d. weet ik niet heel veel van, dus wie het weet, doe vooral een voorstel :)

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Members only:

• ChillinR
Members only:

• labyrinthlord
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-01-2023
Update time

Oude:
labyrinthlord in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"

Nu
Members only:

Ik ga binnenkort ergens anders werken, want helaas heb ik niet het gevoel dat lange samenwerking een doel is voor mijn huidige werkgever. Dan zou ik een dief van mijn eigen portemonnee zijn, want mensen zeiden een half jaar geleden al dat het basis salaris makkelijk €3,000 kon zijn _toen al_.

Effectieve loonsverhoging op jaarbasis, na inflatiecorrectie, komt uit op 2.4% per jaar. Karig.

Ik heb al een paar interviews achter de rug, en als alles goed gaat, ga ik over 1 of 2 maanden samen in zee met een nieuwe werkgever - en ik zal dan blij zijn met mijn salaris, want het komt overeen met wat ik verwacht zelf waard te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door labyrinthlord op 21-01-2021 22:30 ]

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:15
labyrinthlord schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:22:
Update time

Oude:
labyrinthlord in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"

Nu

***members only***

Ik ga binnenkort ergens anders werken, want helaas heb ik niet het gevoel dat lange samenwerking een doel is voor mijn huidige werkgever. Dan zou ik een dief van mijn eigen portemonnee zijn, want mensen zeiden een half jaar geleden al dat het basis salaris makkelijk €3,000 kon zijn _toen al_.

Effectieve loonsverhoging op jaarbasis, na inflatiecorrectie, komt uit op 2.4% per jaar aan. Karig.

Ik heb al een paar interviews achter de rug, en als alles goed gaat, ga ik over 1 of 2 maanden samen in zee met een nieuwe werkgever - en ik zal dan blij zijn met mijn salaris, want het komt overeen met wat ik verwacht zelf waard te zijn.
Goede keus op basis van je huidige salaris

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

tekken4111 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 23:23:
[...]

Helaas valt dat nogal tegen..
Members only:

• wimjongil
  • Niet online
Is dat zo? Als je WO in een beetje ok richting hebt gedaan kun je dat echt wel makkelijk halen hoor. In de techniek, finance, advocatuur, zorg, overheid is 3k een prima haalbaar startsalaris.

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

wimjongil schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:56:
[...]

Is dat zo? Als je WO in een beetje ok richting hebt gedaan kun je dat echt wel makkelijk halen hoor. In de techniek, finance, advocatuur, zorg, overheid is 3k een prima haalbaar startsalaris.
offtopic:
Jurist hier! 3k als startsalaris halen is niet zo makkelijk als je wellicht denkt. Redelijk standaard is EUR 2300-ish voor een eerstejaars advocaat-stagiair. Nu werkzaam bij de Rijksoverheid, maar vers uit de WO-schoolbanken is een startsalaris van 3k ook vrij optimistisch. Althans, dat is mijn ervaring en wat ik om me heen zie.

What's a cube to you?

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:08
[...]

offtopic:
Ook jurist hier! Helemaal eens met @wimjongil. Ik denk dat je bij een provinciaal kantoor inderdaad op zo'n 2400 bruto kan rekenen voor een eerstejaars advocaat stagiair. Als je bij de grotere regionale kantoren begint kom je in de buurt van de 3k. Erboven is echt alleen voor de grotere commerciële kantoren (denk zuid-as). Maar weet wel dat de lol van de advocatuur is dat je salaris snel stijgt. Anderzijds: geen auto's of rare fratsen. Zal mijn salaris eens een keer delen om tegengewicht te bieden tegen al die IT'ers die steevast zeggen: dat kan hoger. De meeste GOT'ers hebben het volgens mij prima hoor :+

In het bedrijfsleven (met een bedrijfskundige achtergrond) is 3k overigens ook niet standaard. Ja er zijn wat posities waarbij je begint tussen de 3000 en 3500, maar dit zijn wel vaak competitieve traineeships van bijv. KLM, Ahold etc. Ik denk dat je voor een reguliere startersfunctie in het bedrijfsleven met 3k bovengemiddeld zit. Denk eerder aan bandbreedte 2600-2800 voor een starter.

• Edwin88
  • Laatst online: 03-11 08:38
Als ex-detachering kan ik je vertellen dat er in de detachering geld als water is. Niets is te gek.

En ja, veel van mijn toenmalige collega's zaten inderdaad meerdere jaren op een project. Die haalden lachend 10.000+ per maand binnen, waar ze dan zelf zo'n 4-5k aan overhielden (total package).

Dus ja, soms zat er iemand een tijdje op de bank en kostte dat wat geld. Maar over het algemeen kreeg iedereen elk jaar een paar duizend euro bonus, gingen we lekker op ski vakantie, elke maand uit eten en werd er over het algemeen gezorgd dat je het goed voor elkaar had.

Waarom ik nu niet meer daar werk? De logische stap na detachering is zelf gaan freelancen. Dan is die 10k+ voor jou zonder overhead :+

• labyrinthlord
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-01-2023
offtopic:
Link naar "Wat verdient de niet-ICT'er / niet-GoT'er?" :D

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:51
labyrinthlord schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:26:
[...]

[...]

offtopic:
Link naar "Wat verdient de niet-ICT'er / niet-GoT'er?" :D
Ze zijn toch gewoon GoT'er

• PandasAsPD
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22-01-2021
Members only:

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-11 22:34

Zenix

BOE!

@PandasAsPD Het is nog wel wat hoger, hier kan je pensioen zien.
Zenix in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Worsteneter schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:49:
[...]

offtopic:
Ook jurist hier! Helemaal eens met @wimjongil. Ik denk dat je bij een provinciaal kantoor inderdaad op zo'n 2400 bruto kan rekenen voor een eerstejaars advocaat stagiair. Als je bij de grotere regionale kantoren begint kom je in de buurt van de 3k. Erboven is echt alleen voor de grotere commerciële kantoren (denk zuid-as). Maar weet wel dat de lol van de advocatuur is dat je salaris snel stijgt. Anderzijds: geen auto's of rare fratsen. Zal mijn salaris eens een keer delen om tegengewicht te bieden tegen al die IT'ers die steevast zeggen: dat kan hoger. De meeste GOT'ers hebben het volgens mij prima hoor :+

In het bedrijfsleven (met een bedrijfskundige achtergrond) is 3k overigens ook niet standaard. Ja er zijn wat posities waarbij je begint tussen de 3000 en 3500, maar dit zijn wel vaak competitieve traineeships van bijv. KLM, Ahold etc. Ik denk dat je voor een reguliere startersfunctie in het bedrijfsleven met 3k bovengemiddeld zit. Denk eerder aan bandbreedte 2600-2800 voor een starter.
Eens, ex Big Four fiscalist hier (Amsterdam). Daar begin je als starter met 3.000 plus een auto-budget, of afzien autovergoeding. Als je geluk hebt en het goed doet, kan je in 5/6 jaar manager zijn en dan zit je tussen de 5K-6K. Daarna het bedrijfsleven ingaan loont heel erg (maar ook al voordat je Manager bent :+).

Overigens betaalt Assurance (audit) 'slechts' rond de EUR 2.600-2.700 per maand als beginner. En dan mag je lekker grinden en Excel spreadsheetjes invullen. Maar zodra je je RA/RC hebt, ben je in het bedrijfsleven zeer gewild!

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-11 08:58
Na het veelvuldig lezen van dit topic, toch maar eens mijn eigen situatie gaan posten. Volgens mij vrij aardig voor opleidingsniveau icm werkervaring. Hoor graag wat er eventueel nog beter zou kunnen.

Members only:

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-10 11:30
[...]

Als aanvulling op bovenstaande opmerkingen, zijn vaak de secundaire arbeidsvoorwaarden (lease-bak, laptop, smartphone, lunch budget, etc) en variabele vergoedingen (o.a. bonus) toch wel stuk minder dan in de ICT sector naar wat ik zo in dit topic heb langs zien komen.
Ik zal binnenkort eens een lijstje gaan maken, heb een WO gezondheidszorg achtergrond.

• RagingPenguin
  • Niet online
Members only:

• RagingPenguin
  • Niet online
JDFS schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:55:
[...]
Maar zodra je je RA/RC hebt, ben je in het bedrijfsleven zeer gewild!
Dit is dan ook wel een aardig verschil met de IT. Een hoop van de dik betaalde 'senior developers' of 'software architecten' hebben vaak niets meer dan een HBO Informatica en misschien een vendor certificaat hier en daar. Wat er vooral speciaal is aan de development salarissen is hoe makkelijk (en snel) je richting de grote nummer gaat, niet zo zeer waar mensen met een post-master studie en een bijschool verplichting op uitkomen. Het is niet zo dat alleen met developers met een PhD of PDEng veel verdienen.

[ Voor 5% gewijzigd door RagingPenguin op 23-01-2021 16:54 ]

• EC10
  • Laatst online: 30-04 00:09
Dit is mijn eerste werkgever in IT, ben benieuwd of ik meer kan verdienen als ik ga jobhobben, die stap heb ik ooit overwogen, maar mijn werkgever kwam met een hogere aanbieding, dus ben ik gebleven. Verder ben ik wel tevreden met wat ik krijg, maar ik kan er zeker meer uit halen denk ik. Daarnaast ook aan het twijfelen om te gaan free/midlancen, maar dat terzijde.

Members only:

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
EC10 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:03:
Dit is mijn eerste werkgever in IT, ben benieuwd of ik meer kan verdienen als ik ga jobhobben, die stap heb ik ooit overwogen, maar mijn werkgever kwam met een hogere aanbieding, dus ben ik gebleven. Verder ben ik wel tevreden met wat ik krijg, maar ik kan er zeker meer uit halen denk ik. Daarnaast ook aan het twijfelen om te gaan free/midlancen, maar dat terzijde.

Vier jaar terug begonnen als starter met salaris van €2300 + €550 mobiliteitsbudget

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: HBO Bedrijfs Informatie Systemen
• Werkervaring: 4 jaar (in IT)
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Test automatiseerder
• Werkgever/branche: Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 27
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: max 1 - 1,5 (nu thuiswerken)
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4100 (+€135 bonus voorschot)
• Vakantiegeld: €8%
• Bonus, toeslagen, etc: €1500-2000 (resterende bonus, indien normuren behaald)
• Dertiende/veertiende maand: € nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 56500

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Pensioeninleg per jaar: Denk rond de €830 per jaar, €130 eigen bijdrage per maand
• Mobiliteit per jaar: € 10000(mobiliteitsbudget, incl brandstof ) + tankpas/winterbanden (ik heb een leaseauto fiscaalprijs rond 33400, budget kan ik uit laten betalen)
• Overige: €110 netto onbelast vergoeding per maand
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €+-66500 bruto (excl. pensioen) + 1330 netto onkostenvergoeding
In 4 jaar tijd bij dezelfde werkgever van €2300 naar €4100 gaan, wat een toename van bijna 80% is, vind ik bijzonder goed. Natuurlijk kan het altijd meer, maar ik denk dat je het lang niet slecht doet met 'maar' 4 jaar ervaring.

The devil is in the details.

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:03
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 41
• Opleiding: VWO, uni niet afgemaakt
• Werkervaring: 19 jaar
• Woonlocatie(s): regio Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Applicatiesupport, Functioneel Applicatiebeheer, soort van Changemanagement rol
• Werkgever/branche: Rijksoverheid
• Dienstverband: Vast/Tijdelijk/Freelance/Midlance/Ondernemer Vast
• Werklocatie(s): Utrecht (nu: volledig vanuit huis)
• Aantal vakantiedagen: 4x werkweek
• Contractuele uren/week: 36
• Gemaakte uren/week: 32
• Reistijd: 30 min enkele reis (fiets). (nu: 30 sec naar zolder)
• Werkdruk: laatste tijd hoog ivm te veel taken. Bezig met afstoten van oneigenlijke taken.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3550 (voor 32u, 3990 bij 36u)
• Vakantiegeld: € onderdeel van IKB
• Vaste cashcompensatie: Type + voorwaarden (13e maand, 14e maand, ploegendienst, ...) IKB: 17% van bruto jaarsalaris. (= vakantiegeld + 13e maand. Ook besteedbaar aan vakantiedagen, fiets etc)
• Totaal vast bruto jaarsalaris:
• Variabele cashcompensatie: Type + voorwaarden (prestatiebonus, winstdeling, commissie, RSU's, ESO's, ESPP's)
• Totaal bruto jaarsalaris: € 50000 (ongeveer)

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € ?
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABP - geen idee eigenlijk hoe goed dat is (en ik weet dat t slecht is dat ik me daar niet in verdiep..)
• Mobiliteit per jaar: €540 (fietskostenvergoeding). 1e klas OV voor dienstreizen, 2e klas voor woon/werk (nu fietskostenvergoeding gestopt is wegens thuiswerken)
• Andere benefits per jaar: betaald ouderschapsverlof: 4u per week @ 60%. €266/mnd (bruto

• Package (jaarbasis, totaal van alles): € 53000

• Edwin88
EC10 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:03:
betalen)
Vergeet niet die mooie pooltafel op kantoor 😅 (of gok ik verkeerd)

Waarom twijfel je om te freelancen? Ik heb een jaar geleden de sprong genomen en zeg doen!

• EC10
  • Laatst online: 30-04 00:09
Edwin88 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 06:49:
[...]

Vergeet niet die mooie pooltafel op kantoor 😅 (of gok ik verkeerd)

Waarom twijfel je om te freelancen? Ik heb een jaar geleden de sprong genomen en zeg doen!
Haha nee helaas geen pooltafel, wel een tafelvoetbal :D

Ik wil nog een huis kopen en daarnaast wil ik mezelf verder ontwikkelen in bepaalde gebieden, vandaar nog even geen freelance.

• Edwin88
EC10 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 09:52:
[...]

Haha nee helaas geen pooltafel, wel een tafelvoetbal :D

Ik wil nog een huis kopen en daarnaast wil ik mezelf verder ontwikkelen in bepaalde gebieden, vandaar nog even geen freelance.
Voor een huis kopen is een contract inderdaad wel heel handig. Voor je zelfontwikkeling kan je dat net zo goed in freelance positie doen hoor! Laat je daardoor niet tegenhouden. Zeker als je al in detachering werkt is het een klein stapje.

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-10 11:30
Misschien wel eens leuk. Naar aanleiding van een discussie een paar posts hierboven, een salaris uit de niet-ICT wereld, namelijk WO gezondheidszorg. Is natuurlijk ook een actueel discussie thema maatschappelijk gezien, al gaat dat met name over salarissen van HBO/MBO zorg zoals bijvoorbeeld (wijk)verpleging.

Members only:

Vergeleken met vrienden die bijv WO richting informatica/economie/technische studies hebben gedaan loop ik achter in salaris, echter belangrijke kanttekeningen zijn
- dat het salaris ná de opleiding flink oploopt (lees; verdubbeld), dit zal gemiddeld voor de meesten in begin dertiger jaren zijn
- ik veel opleiding er voor terug krijg en er veel in mij geïnvesteerd wordt (in tijd maar ook in geld)
- het werk ontzettend leuk is en voldoening geeft
- vrijwel 100% baanzekerheid in goede en slechte tijden

• anboni
  • Laatst online: 17:21
Ik heb een aanbieding liggen voor een nieuwe baan. Ik heb over het bedrijf en de functie een heel goed gevoel, maar bij de beloning heb ik flink wat twijfels.
Klein beetje achtergrond: Ik heb van 2009 tot 2019 bij bedrijf A gewerkt in een heel erg vergelijkbare functie met wat ik hier zal gaan doen. Eind 2019 overgestapt naar een andere baan, maar vanwege een totaal zieke bedrifjscultuur daar m'n jaarcontract niet verlengd. Nu dus thuis en aan het solliciteren.

Bedrijf A had zo'n 100 medewerkers, nieuwe werkgever zo'n 500.

Members only:

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-10 20:42
Goede evaluatie gehad adhv review, zo'n 15-20% vooruit gegaan t.o.v. vorig jaar

Members only:

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:56
Members only: Wat zouden jullie doen?

[ Voor 7% gewijzigd door Zinloos1 op 24-01-2021 17:13 ]

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-10 03:36
Gezien alle berichten denk ik dat uitkomen op 3700 een mooi streven is.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

anboni schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:15:
Ik heb een aanbieding liggen voor een nieuwe baan. Ik heb over het bedrijf en de functie een heel goed gevoel, maar bij de beloning heb ik flink wat twijfels.
Klein beetje achtergrond: Ik heb van 2009 tot 2019 bij bedrijf A gewerkt in een heel erg vergelijkbare functie met wat ik hier zal gaan doen. Eind 2019 overgestapt naar een andere baan, maar vanwege een totaal zieke bedrifjscultuur daar m'n jaarcontract niet verlengd. Nu dus thuis en aan het solliciteren.

Bedrijf A had zo'n 100 medewerkers, nieuwe werkgever zo'n 500.

***members only***
Zal nog wel wat ruimte zitten.. gewoon nog even onderhandelen, maar het er niet op kapot laten lopen.

• TheStan
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23-10 12:59
Weer eens tijd voor een update - blijft leuk om dit aan het begin van het jaar op een rij te zetten
Members only:

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:13

mwa

Rogier.V schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:42:
Misschien wel eens leuk. Naar aanleiding van een discussie een paar posts hierboven, een salaris uit de niet-ICT wereld, namelijk WO gezondheidszorg. Is natuurlijk ook een actueel discussie thema maatschappelijk gezien, al gaat dat met name over salarissen van HBO/MBO zorg zoals bijvoorbeeld (wijk)verpleging.
Mijn vrouw is waarnemend huisarts, en als ZZPer trekt zij gemiddeld 12k per maand binnen. Uiteraard gaan hier nog vele kosten van af zoals elke ZZPer (oa AOV). Kan een optie voor je zijn wanneer je klaar bent; paar jaar buffelen als waarnemend arts en diensten draaien op de post.

• Hmmbob
TheStan schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:26:
Weer eens tijd voor een update - blijft leuk om dit aan het begin van het jaar op een rij te zetten

***members only***
Wat goed dat je zelf je pensioen nog zo lekker kan aavullen. Vroeg veel inleggen levert (als t goed is) een mooi pensioen op!

Fijn lijstje, lekker voor je!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-11 22:41
Members only:

• Hmmbob
Prima lijstje (y)

• Zenix
  • Laatst online: 04-11 22:34

Zenix

BOE!

Members only:

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Wat realistisch is, is erg moeilijk te zeggen. Maar qua opleiding en industrie is het een relatief laag salaris, voor je werkervaring (en waarschijnlijk leeftijd) is het hoog. Je zal eerst voor jezelf moeten bepalen wat een realistisch salaris is, op basis daarvan kan je dan je onderhandelingstrategie bepalen. Bijvoorbeeld, door hoger in te zetten dan dat je denkt te krijgen.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-10 03:36
battler schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:00:
[...]

Wat realistisch is, is erg moeilijk te zeggen. Maar qua opleiding en industrie is het een relatief laag salaris, voor je werkervaring (en waarschijnlijk leeftijd) is het hoog. Je zal eerst voor jezelf moeten bepalen wat een realistisch salaris is, op basis daarvan kan je dan je onderhandelingstrategie bepalen. Bijvoorbeeld, door hoger in te zetten dan dat je denkt te krijgen.
WTB op WO-niveau lijkt me ook gecompenseerd te mogen worden. Eens dat zijn ervaring nog niet heel veel is.

• Koploper
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-11 23:21

***members only***

Vergeleken met vrienden die bijv WO richting informatica/economie/technische studies hebben gedaan loop ik achter in salaris, echter belangrijke kanttekeningen zijn
- dat het salaris ná de opleiding flink oploopt (lees; verdubbeld), dit zal gemiddeld voor de meesten in begin dertiger jaren zijn
- ik veel opleiding er voor terug krijg en er veel in mij geïnvesteerd wordt (in tijd maar ook in geld)
Ik hoop over 6 weken de opleiding tot huisarts af te ronden. Maar hier in het midden van het land is er momenteel weinig baanzekerheid als waarnemend huisarts (wat wel mijn plan is). Af en toe zijn er incidentele waarnemingen te krijgen, maar een langdurige waarneming lijkt momenteel vrij zeldzaam te zijn.
Grotendeels komt dit door de Corona crisis zo lijkt het. Iets minder patiënten komen er op het spreekuur, en praktijkhouders hebben daarnaast geen nascholingen en gaan ook niet vakantie.
Overigens ben ik het zeker met je eens een heel mooi vak is! :*)

• sisa
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-11 22:53
wheel schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:58:
[...]

Ik hoop dat er naast de ongetwijfeld cao-bepaalde vergoeding van €250 wel mogelijkheden zijn? Anders kun je eens per 4 jaar misschien een dag cursus volgen :X
Al meerdere malen gesprek gehad met leidinggevende. Heb te horen gekregen dat het max. 500 mag zijn. Oftwel nog steeds niks.
badboyqxy schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:12:
@sisa
Je salaris voor een Ultimo functioneel beheerder is niet bepaald hoog.

jaar of 4-5 geleden kon ik aan de slag als junior functioneel beheerder Ultimo bij maas en waal (ook ambtenaar) en die hadden al een aanbod gedaan voor 3600, met een 5 jarig contract.
Ik neem aan dat je daar oom in vaste schalen terecht zou komen? De schaal waarin ik zit is de standaard schaal voor systeembeheerders/functioneel beheerders. Met werkervaring uitkomend in een bepaalde trede is er ook weinig mogelijk

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:05
9 maanden verder bij mijn nieuwe WG en jaarlijkse verhoging gehad. Contract onbepaalde tijd ook binnen :) Staan leuke werkzaamheden op het programma dit jaar!

Members only:

• LordSynn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:31
Nieuwe job per 1-3; kleiner bedrijf, meer verantwoordelijkheid. zin an :)

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 39
• Opleiding: WO Bsc en wat Msc vakken
• Werkervaring: 13j
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: (Enterprise) architect
• Werkgever/branche:
• (Werk) Locatie(s): randstad
• Aantal vakantiedagen: 26
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: 45min enkel geen file
• Werkdruk: ?

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 6400
• Vakantiegeld: € 6145 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: €6400 (50% resultaat, 50% eigen prestatie)
• Dertiende/veertiende maand: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 89000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €8400 (verwacht ik, ff checken)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: middelloon
• Mobiliteit per jaar: ~€ 1700
• Overige: 2k opleiding, sportschool met PT, laptop en telefoon
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €101100

• avotar
  • Laatst online: 16:12

avotar

P0werd by Black Coffee

Members only:

Tevreden bij mijn huidige werkgever, ondanks de afstand. Maar ik moet bekennen dat het al weer even iets te lang is geleden dat ik heb gekeken hoe ik in de markt lig.
De auto is wel een gouden kooi merk ik, al zou ik natuurlijk iets met private lease kunnen doen als ik echt zou willen overstappen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Weer een jaar voorbij.
Members only:

Waarschijnlijk ga ik dit jaar een Black Belt doen. Nog steeds erg naar mijn zin, werk er nu al 5 jaar. Alleen ben ik een beetje bang dat ik zometeen hier vastroest en de rest van mijn leven hier zit. Daar krijg ik het een beetje benauwd van. Vorig jaar in februari was ik al aan het rondkijken, en toen... Corona. In mei was er intern een nieuwe opportunity in een heel ander deel van het bedrijf (quality, continuous improvement en operational exellence), erg naar mij zin hier. Alleen moet wel eventjes goed gaan nadenken wat ik wil na Corona.

• The Eagle
  • Laatst online: 14:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Chip. Gezien de arbeidsvoorwaarden durf ik wel te gokken welke werkgever dat is. Bedrijf is denk ik groot genoeg om intern op zoek te gaan naar iets anders of soortgelijks. En vastgeroest zitten: da' s een gevoel wat bij jezelf zit en wat je ook kunt voorkomen. Door gewoon bij jezelf te bedenken of je nog steeds doet wat je leuk vindt en of het nog steeds een aansprekende werkgevr is.

Sowieso: gras lijkt vaak groener bij de buren. Maar jou werkgever is niet voor niks geworden wie die is geworden. Kunnen weinigen het tegen opnemen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Chip. schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:14:
Weer een jaar voorbij.

***members only***

Waarschijnlijk ga ik dit jaar een Black Belt doen. Nog steeds erg naar mijn zin, werk er nu al 5 jaar. Alleen ben ik een beetje bang dat ik zometeen hier vastroest en de rest van mijn leven hier zit. Daar krijg ik het een beetje benauwd van. Vorig jaar in februari was ik al aan het rondkijken, en toen... Corona. In mei was er intern een nieuwe opportunity in een heel ander deel van het bedrijf (quality, continuous improvement en operational exellence), erg naar mij zin hier. Alleen moet wel eventjes goed gaan nadenken wat ik wil na Corona.
Namen noemen is niet de bedoeling. zeker? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Ardana op 29-01-2021 22:19 ]

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:09

RnB

.

[ Voor 99% gewijzigd door RnB op 27-07-2022 11:46 ]

• Daryion
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-02 10:45
Daryion schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 19:50:
Ben benieuwd of mijn salaris echt zo laag is als ik denk dat het is.
Iemand enig idee wat ik zou kunnen verwachten?
Ben wel zeer blij met het feit dat ik mijn studie volledig vergoed krijg :)

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 21
• Opleiding: MBO Niveau 4 ICT-Beheer
• Werkervaring: 1 Jaar (2 x 5 maand stage + 3 maand prof. werkervaring
• (Woon) Locatie: Winterswijk

2. Wat doe je:
• Functie: ICT Engineer
• Werkgever/branche: ICT dienstverlener
• (Werk) Locatie(s): Winterswijk
• Aantal vakantiedagen: 25
• Reistijd: 5-10 minuten met auto
• Werkdruk: Middel / Laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €1650
• Vakantiegeld: 8% van bruto jaarsalaris
• Bonus, toeslagen, etc: NVT
• Dertiende/veertiende maand: NVT
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €21.384

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Verdubbeld mijn eigen inleg
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Geen idee?
• Mobiliteit per jaar: €450 leasebudget bij vast contract (voor nu auto toegewezen gekregen)
• Overige: Laptop budget per 3 jaar: €1000 (Per jaar dat je langer dan 3 wacht komt er €333 bij op het budget)
• Overige: Telefoon budget: €500
• Overige: Veel ruimte voor cursussen en trainingen
• Overige: HBO-ICT Deeltijd studie volledig vergoed, scheelt mij rond de €3500 per jaar
Ben nu ongeveer 1,5 jaar verder. Ben gestopt met de HBO deeltijd opleiding om dat het voor mij wat te veel algemene kennis was, niet gericht genoeg naar actuele onderwerpen voor mijn gevoel. Heb wat Microsoft 365 examens gehaald en ben nu bijna gecertificeerd als Microsoft 365 Certified: Enterprise Administrator Expert (Hele mond vol, moet hiervoor alleen nog de MS-101 halen). Ben benieuwd wat mensen te zeggen hebben over mijn huidige salaris/situatie. Misschien nog adviezen over volgende studie richtingen na de MS certificering?

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: MBO Niveau 4 ICT-Beheer, Microsoft 365 examens (MS900, MS500, MS100)
• Werkervaring: 1,5 Jaar

2. Wat doe je:
• Functie: ICT-Engineer (ICT beheer/Netwerk beheer bij meerdere MKB klanten in de Achterhoek/Gelderland)
• Werkgever/branche: ICT Dienstverlener
• Reistijd: 5-10 minuten enkele reis met de auto (Nu 0 wegens thuiswerken i.v.m. Covid-19)
• Werkdruk: Middel

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €1.853,28
• Vakantiegeld: €1.779,15
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €22.239,36

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 8,49% van bruto jaarsalaris. Percentage groeit met leeftijd, eigen inleg komt er nog bij op (7%)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Beleggingskapitaal, wordt belegd door verzekeraar (Defensief belegd)
• Mobiliteit per jaar: €450 leasebudget (€500 voor elektrisch)
• Overige: Laptop budget per 3 jaar: €1000 (Per jaar dat je langer dan 3 wacht komt er €333 bij op het budget)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Ongeveer €30.000

• Pizza_Boom
Daryion schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:45:
Ben nu ongeveer 1,5 jaar verder. Ben gestopt met de HBO deeltijd opleiding om dat het voor mij wat te veel algemene kennis was, niet gericht genoeg naar actuele onderwerpen voor mijn gevoel. Heb wat Microsoft 365 examens gehaald en ben nu bijna gecertificeerd als Microsoft 365 Certified: Enterprise Administrator Expert (Hele mond vol, moet hiervoor alleen nog de MS-101 halen). Ben benieuwd wat mensen te zeggen hebben over mijn huidige salaris/situatie. Misschien nog adviezen over volgende studie richtingen na de MS certificering?
Ja. HBO weer oppakken. Bij steeds meer bedrijven is de tendens dat je gewoon een HBO diploma moet hebben. Kan jij de onderwerpen niet actueel genoeg vinden, als je buurman wel netjes de HBO lessen gevolgd heeft kan die zomaar hoger in de boom terecht komen puur door dat stomme diploma. Je bent 23, eer je klaar bent ben je 27, lekker boeiend. Je doet het deeltijd, dus verlost van veel onzin als projecten en groepsopdrachtjes.

Sorry, maar wat een verschrikkelijk stupide actie, stoppen omdat je het niet actueel genoeg vindt. Je baas betaalde. Je hoefde er alleen zelf tijd in te steken. Met dat stomme papiertje laat je wel mooi zien dat jij wel op HBO niveau kan functioneren. Dat je wel HBO werk- en denkniveau hebt. Een soort lifeline die je iets hoger vast kan klikken. Het gaat niet volledig over de inhoud. En zeker in het begin moet je een basis leggen. Het gaat om een manier van werken. Een manier van denken. Een manier om problemen aan te vliegen en kennis op te doen. Hoe kan ik iets oplossen als ik het niet weet. Ik vind, maar dat maakt mijn reactie denk ik wel duidelijk, dat je jezelf hier enorm in je eigen voet schiet.

EDIT: Je kreeg gewoon even iedere maand ca. 300 euro extra van je baas om te studeren. Mijn broertje volgt een deeltijdopleiding op HBO niveau, maar die kan ie lekker zelf betalen. Was ie gestart naast zijn baan, daar was ie minder gaan werken, maar door Corona is zijn baan inmiddels ook komen te vervallen. Anders had ie dit jaar een vast contract gehad. En dat sterkt hem juist om door te gaan met die opleiding. Je hebt echt een luxe positie weggegooid.

[ Voor 36% gewijzigd door Pizza_Boom op 27-01-2021 18:21 ]

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-11 18:20

Canon23

>>MY<< world

Members only: title

Ansich tevreden. Zeker blij met wat ik doe. Kan nog 1trede omhoog en dan heb ik mn plafond bereikt ( evt cao verhogingen daargelaten). Komend jaar is bedenken hoe ik naar een schaal hoger kan met behoud zelfde werk.
Had ik mijn accountancy ooit afgerond, dan was het anders geweest, maarja geld is niet alles.

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• pagani
  • Niet online
Daryion schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:45:
[...]

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: MBO Niveau 4 ICT-Beheer, Microsoft 365 examens (MS900, MS500, MS100)
• Werkervaring: 1,5 Jaar

2. Wat doe je:
• Functie: ICT-Engineer (ICT beheer/Netwerk beheer bij meerdere MKB klanten in de Achterhoek/Gelderland)
• Werkgever/branche: ICT Dienstverlener
• Reistijd: 5-10 minuten enkele reis met de auto (Nu 0 wegens thuiswerken i.v.m. Covid-19)
• Werkdruk: Middel

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €1.853,28
• Vakantiegeld: €1.779,15
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €22.239,36

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 8,49% van bruto jaarsalaris. Percentage groeit met leeftijd, eigen inleg komt er nog bij op (7%)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Beleggingskapitaal, wordt belegd door verzekeraar (Defensief belegd)
• Mobiliteit per jaar: €450 leasebudget (€500 voor elektrisch)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Ongeveer €30.000
Als je de HBO had afgemaakt had je je salaris bij een overstap met je ervaring kunnen verdubbelen. Juist de algemene kennis in brede zin is wat je van een bachelor krijgt, dus naast een vast superhandig Microsoft certificaat de basis van goed softwareontwerp, een stuk algoritmiek/wiskunde etcetera.

Nu zit je vast in een administratorrol, precies de soort rol die ik als eerste weggeautomatiseerd zie worden.

• RagingPenguin
  • Niet online
Pizza_Boom schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:11:
[...]
Ja. HBO weer oppakken. Bij steeds meer bedrijven is de tendens dat je gewoon een HBO diploma moet hebben. Kan jij de onderwerpen niet actueel genoeg vinden, als je buurman wel netjes de HBO lessen gevolgd heeft kan die zomaar hoger in de boom terecht komen puur door dat stomme diploma.
Ik denk dat we 'kan die zomaar' wel kunnen omzetten in een harde 'zal die'. Een HBO startsalaris in de IT voor iemand zonder enige werkervaring en certificaten ligt al gerust 1000 euro per maand hoger. Doe daar dan nog ~4 jaar werk ervaring bij en een Microsoft Certified Expert badge en je carrière zit in een compleet andere league.

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 24-10 19:48
Oud

[ Voor 104% gewijzigd door MagniArtistique op 02-04-2022 02:01 ]

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:40

***members only***

Maar dat is niet de CAO ziekenhuizen toch? Dat is de CAO SBOH volgens mij. De sprong van AIOS naar specialist is een leuke inderdaad. Ik ga hem nu van loondienst naar vrijgevestigd maken, dat is ook best leuk :+
Canon23 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:14:
***members only***

Ansich tevreden. Zeker blij met wat ik doe. Kan nog 1trede omhoog en dan heb ik mn plafond bereikt ( evt cao verhogingen daargelaten). Komend jaar is bedenken hoe ik naar een schaal hoger kan met behoud zelfde werk.
Had ik mijn accountancy ooit afgerond, dan was het anders geweest, maarja geld is niet alles.
Je combinatie van functie, locatie en opleiding maakt erg makkelijk te herleiden wie je bent via Google, ik weet niet of je dat wil, maar anders zou ik iets weghalen ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09:30
MagniArtistique schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:59:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: HBO
• Werkervaring: 5 jaar
• (Woon) Locatie: Irrelevant

2. Wat doe je:
• Functie: Consultant
• Werkgever/branche: Software
• (Werk) Locatie(s): Landelijk
• Aantal vakantiedagen*: 28
• Gewerkte uren/week*: 32
• Reistijd**: 0 (volledig thuis)
• Werkdruk: Minimaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3650 / 80%
• Vakantiegeld: € 3650 / 80%
• Bonus, toeslagen, etc: Winstdeling € 11.300 / 80%
• Dertiende/veertiende maand: € 3650 / 80%
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 62,000 / 49.600

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg Ja
• Type pensioenregeling / pensioenfonds Eigen van werkgever
• Overige: Ontwikkelingsbudget €1000 p.j. Bedrag bij geboorte baby €1000 per kind, zieke bedrijfsuitjes (afhuren resorts e,d,), studiedagen, laptop, telefoon, inpandige fitness & sportzaal. Gratis kaarten sponsorschappen en concerten.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 10.000 per jaar?
Wat een hoge bonus. Is dit midlance?

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Chip. schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:14:
Weer een jaar voorbij.

***members only***

Bedenk je goed, van wie en wat kan ik leren? Zeker als je al jong de weg flink omhoog trekt kan het soms zijn dat er weinig ervaring in het bedrijf zelf aanwezig is. Gok dat het bij jou mee valt maar het komt voor dat je in bedrijven uit eindelijk alleen anderen hun Zelf aangeleerde bad-practices kan 'leren'.
Pagina: 1 ... 77 ... 216 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.