HenkDeVries999 schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:22:
[...]
Wel herkenbaar wat je beschrijft ja, toevallig is er vorige week nog een medior gestopt omdat hij er ook te weinig uitdaging meer in zag en hij werkte er ook al een aantal jaar. Nu is er misschien nog 1 medior over en 3, inclusief mijzelf, aan junioren. Het is ook wel een running joke binnen mijn bedrijf dat er zoveel mensen hier hebben gewerkt en uiteindelijk allemaal weg zijn gegaan. Ik denk dat ik het inderdaad gewoon ga proberen om voor 3000 te gaan, dan zou ik al blij zijn om te werken. Ik weet alleen niet of ik er inderdaad net als jij er na verloop van tijd futloos van ga worden, misschien wel en dan ga ik gewoon springen. Ik maak me alleen wat zorgen over het concurrentiebeding, niet binnen een straal van 50km mogen werken enzo.
Wat is jouw branche als ik vragen mag? Ik ben toevallig in .NET gerold omdat het baan aanbod echt absurd is en relatief vrij makkelijk is dus dat kan ik op zich aanraden. En wel ruk ja dat je in een situtaite zit als deze, overspringen lijkt me dan toch het beste.
Ik zit in de metaalhoek. Zoals ik al zei, een compleet andere branche.
Binnen een straal van 50km mogen werken, staat dat letterlijk zonder verdere specificatie in je contract zijnde concurrentiebeding? Dan is het verstandig juridische hulp in te schakelen, want dat komt praktisch neer op een beroepsverbod. En dat is wel verboden. Echter doen rechters nog wel eens rare dingen, @
Ardana kan daarover meepraten als het gaat over concurrentiebedingen. In principe moet in een concurrentiebeding omschreven staan waarom jij aan dat beding gehouden zou moeten worden (bedrijfskritische informatie bijvoorbeeld), waar je niet mag werken (bij voorkeur met bedrijfsnamen) en hoe lang dat geldig is. Opzeggen in je proeftijd maakt niet dat je concurrentiebeding opeens ongeldig is. Echter, er is wel jurisprudentie over de duur van je concurrentiebeding omdat na 1 maand je concurrentiebeding een jaar aanhouding te belastend is voor een werknemer.
Wat je natuurlijk kan doen is alvast uitrekenen wat je CAO verhoging is per 1 januari (de indexatie) en daarop een voorstel stoelen. Als via je CAO bijvoorbeeld 40 euro omhoog zou gaan, dan zou je een voorstel kunnen neerleggen hier 150 euro van te maken. Of 100.
RG V schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 01:13:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: HBO ICT & Media Design
• Werkervaring: Halfjaar als fullstack WordPress Developer, 3 maanden bij huidige werkgever
• (Woon) Locatie: Gelderland
2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineer (OutSystems)
• Werkgever/branche: Digital Agency
• (Werk) Locatie(s): Gelderland
• Uren/week: 40
• Reistijd: 15 min met auto
• Werkdruk: Gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2500
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Pensioeninleg per jaar: Geen idee
• Mobiliteit per jaar: 19 cent de kilometer
• Overige: nvt
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Ongeveer €33.000
• Winstdeling/bonus: nvt
Lijkt mij een prima startsalaris, wil eind van het jaar wel gaan onderhandelen. Weet nog niet heel goed wat redelijk is met mijn (gebrek aan) werkervaring. Wil graag richting de 3000, door behaalde resultaten heb ik wel een goede onderhandelingspositie
Zoek je pensioeninleg eens op en kijk eens wat je daarmee kan. Verder, zoals ik tegen de persoon boven je ook al zeg, kijk naar je indexatie op 1 januari. Daarmee kan je mogelijk wel wat onderhandelen. Van 2500 naar 3000 binnen dezelfde toko zonder promotie te maken is eigenlijk onmogelijk. Anders kijken naar andere dingen, certificering/opleiding voor kosten van de baas/in de baas zijn tijd.
Verwijderd schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:47:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 21
• Opleiding: MBO ICT & mediabeheer, HBO ad ICT & Servicemanagement(laatste jaar)
• Werkervaring: half jaar Wordpress developer, 1,5 jaar allround(systeem- netwerkbeheer, e-mail, en werkplekbeheer
• (Woon) Locatie: Zuid Holland
2. Wat doe je:
• Functie: Medewerker ICT(Allround)
• Werkgever/branche:
• (Werk) Locatie(s): Zuid Holland
• Uren/week: 36
• Reistijd: 10 min met auto
• Werkdruk: Laag
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €1700
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Pensioeninleg per jaar: 50/50
• Mobiliteit per jaar: nvt
• Overige: 10% korting op basisverzekering
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Ongeveer €25.000
• Winstdeling/bonus: 450 Winst-, 200 eindejaarsuitkering
Ik werk hier met een zeer goed gevoel, maar vraag me af wat ik zou kunnen verdienen.
Je HBO nog niet af? Met een volwaardige HBO bachelor zou je, als ik zo kijk naar dit topic, ergens tussen de 2250 en 2600 moeten kunnen starten. Jij hebt een Associate Degree, maar wel weer werkervaring die ook kostbaar is. Als je hem af hebt zou je wel een stap moeten kunnen maken. Met je winstdeling e.d. erbij kom je nu op 1750 per maand, na die AD inzetten op 2200-2300 lijkt mij geen onlogische stap. Wellicht eens een sollicitatie buiten de deur doen om te kijken wat je elders kan verdienen. Dan heb je voor jezelf ijkingsmateriaal en kan je de baas ook daarmee om zijn oren slaan als hij je 1900 biedt: "Ik heb een aanbod voor 2300 gekregen, maar heb het hier naar mijn zin, dus hoef niet persé weg, maar ik vind dit wel heel veel verschil."
Heel flauw, maar vergeet je leeftijd niet. Veel werkgevers vinden het nog steeds te billijken dat jij, vanwege je leeftijd, minder verdiend. Als je als starter 25 bent en 2500 vraagt snapt men het, maar als je dezelfde specs hebt en 21 bent, vinden veel werkgevers het opeens teveel.