Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Furion2000
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 22-03 15:12
De volgende die opnieuw OT gaat, kan een vakantie verwachten. Er is nu vaak genoeg gewaarschuwd. Een TR indienen is ook een optie, reageren op een OT-bericht is geen excuus.

ardana wijzigde deze reactie 02-12-2018 13:56 (90%)

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:21
De volgende die opnieuw OT gaat, kan een vakantie verwachten. Er is nu vaak genoeg gewaarschuwd. Een TR indienen is ook een optie, reageren op een OT-bericht is geen excuus.

ardana wijzigde deze reactie 02-12-2018 13:56 (87%)

• hendrilankamp
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14-03 15:25

ardana wijzigde deze reactie 02-12-2018 13:55 (93%)

• thejoker80
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

ardana wijzigde deze reactie 02-12-2018 13:54 (77%)

• Tk55
  • Registratie: april 2009
  • Niet online

ardana wijzigde deze reactie 02-12-2018 13:53 (87%)

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22-03 18:42

ardana wijzigde deze reactie 02-12-2018 13:53 (90%)

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:33

ardana wijzigde deze reactie 02-12-2018 13:52 (75%)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Stufferdt
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 19:23

Stufferdt

En zo is het maar net.

Ik heb vandaag het volgende aanbod geaccepteerd en ga per 1 december aan de slag:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Signature

• Maverick_tfd
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20:23

ardana wijzigde deze reactie 02-12-2018 13:51 (89%)

• Shruikand
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 17:12
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: MBO 4 Netwerkbeheerder
• Werkervaring: 2,5 jaar
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Support & Infra
• Werkgever/branche: Groothandel/retail
• (Werk) Locatie(s): Zuid-Holland, Mali, Afghanistan (Later in het jaar ook Dubai)
• Uren/week: 40
• Reistijd: 5 minuten
• Werkdruk: 40 uur in nederland. 70 uur in het buitenland

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2250
• Vakantiegeld: 8% in mei
• Dertiende/veertiende maand: €1100 ongeveer
• Pensioeninleg per jaar: n.n.b.
• Mobiliteit per jaar: €-
• Overige: In het buitenland krijg ik 85 uur per week uitbetaald (10 uur/dag, zaterdag 150% en zondag 200%), 25 vakantiedagen, laptop en mobiel.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Bij 2 maanden in het buitenland: €36.000. Bij 4 maanden €43.000 ongeveer.

Shruikand wijzigde deze reactie 30-11-2018 14:57 (3%)

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ardana wijzigde deze reactie 02-12-2018 13:50 (91%)

Nog oude Videobanden of cassettes over? Stuur me een DM!

• stervis
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 22-03 14:36
Post inmiddels verouderd en niet meer relevant.

stervis wijzigde deze reactie 11-12-2018 17:26 (255%)
Reden: Post is irrelevant.

Moo, I say.

• drooger
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 22:53

drooger

Falen is ook een kunst.

stervis schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 19:17:
Ik heb een aanbod gekregen van een andere detacheerder. In het aanbod zit een tweetrapsraket en zit een studieovereenkomst van 36 (na behalen van desbetreffende traject) maanden verwerkt.

[...]

Huidige werkgever hanteert geen studieovereenkomst.
Members only:

Kia ora

• stervis
Je hebt gelijk @drooger en ik deel je conclusie. Punt is wel dat ik inderdaad graag die kant op wil... maar er zijn meerdere wegen naar Rome.

stervis wijzigde deze reactie 11-12-2018 17:28 (66%)

Moo, I say.

• 0re0
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 21-03 12:25
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: Mavo en MBO ICT Beheer
• Werkervaring: vanaf 18e in de IT doorgegroeid van helpdesk -> systeembeheer
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Sr.Systeembeheerder
• Werkgever/branche: Financiële dienstverlening
• Reistijd: 8 minuten
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 5150
• Vakantiegeld: 8% in mei
• Dertiende/veertiende maand: 12% bonus van jaarsalaris

• Overige: bereikbaarheidsvergoeding 250 bruto
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): jaarbasis 66k

Verder al mijn certificeringen door jaarlijks bij te leren,
MCSA/MCSE, Azure Cloud, Office 365 etc.

0re0 wijzigde deze reactie 30-11-2018 21:14 (9%)

• Zenix
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 02:21

Zenix

BOE!

Members only:

• battler
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 22-03 00:40
Members only:

battler wijzigde deze reactie 01-12-2018 22:27 (39%)

Spelfout gezien, let me know! dm, tel, e-mail of per post.

• ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 02:10

ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

Modbreak:Zo, ik heb het even aangekeken, maar het ging echt van kwaad tot erger. Ik heb heel rigoreus gesnoeid, het is klaar met OT-discussies, of dat nou over de overheid gaat of over hoeveel uur iemand moet kunnen werken.

De volgende kan een vakantie verwachten.

ardana wijzigde deze reactie 02-12-2018 14:23 (15%)

Gezocht: woonruimte in Leiden eo, t/m € 750 all in

• fonsoy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:27
Financiele zaken met terugwerkende kracht laten uitvoeren lijkt me niet heel kansrijk. Je kunt het proberen, echter zou ik me op de toekomst richten, niet op hetgeen al gebeurd is. Duidelijkheid over het leasebedrag is inderdaad heel belangrijk maar zegt niets, aangezien per bedrijf verschilt wat je ermee kunt rijden (maar zit dat niet al in de categorie vastgelegd?). De categorie/type auto zou ik wel zo goed mogelijk laten vastleggen.

Verder, wat kost die studie als je 'm zelf betaalt? Dan kun je pas goed vergelijken. Kijk daarbij ook naar de tijd die je vrij moet nemen en/of studiekosten die je moet betalen.

Waarom heb je nu geen leaseauto? Rijd je nu nog niet naar klanten/leveranciers en ga je dat straks wel doen? Of is het meer een extraatje?

Al met al, om goed te vergelijken zijn er meer getallen nodig :)

Een globale discussie over de div. pensioenregelingen die er zijn hoort hier niet thuis.

ardana wijzigde deze reactie 03-12-2018 19:25 (113%)

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• Emin3m
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 22-03 09:57
@battler

30 jaar, 10 jaar ervaring en WO papiertje dan 6k binnen harken is wel lekker hoor. Ik zie mensen hier met soort gelijk verhaal die het mogen doen met de helft. Je reactie komt op mij over alsof je naar jouw inzien nog te weinig verdient? Vergeet je tesla niet in je package mee te nemen.

• battler
fonsoy schreef op zondag 2 december 2018 @ 21:08:
[...]

Financiele zaken met terugwerkende kracht laten uitvoeren lijkt me niet heel kansrijk. Je kunt het proberen, echter zou ik me op de toekomst richten, niet op hetgeen al gebeurd is. Duidelijkheid over het leasebedrag is inderdaad heel belangrijk maar zegt niets, aangezien per bedrijf verschilt wat je ermee kunt rijden (maar zit dat niet al in de categorie vastgelegd?). De categorie/type auto zou ik wel zo goed mogelijk laten vastleggen.

Verder, wat kost die studie als je 'm zelf betaalt? Dan kun je pas goed vergelijken. Kijk daarbij ook naar de tijd die je vrij moet nemen en/of studiekosten die je moet betalen.

Waarom heb je nu geen leaseauto? Rijd je nu nog niet naar klanten/leveranciers en ga je dat straks wel doen? Of is het meer een extraatje?

Al met al, om goed te vergelijken zijn er meer getallen nodig :)
De studie kost 50.000,- als ik hem zelf betaal, daarvan is 15.000,- belastingaftrekbaar. Ik ga er vanuit dat dit mogelijk is naast een 40 urige werkweek. Ik heb nu wel een lease auto maar ik rij bewust een 14% auto die onder mijn leasebedrag zit. Met een hoger leasebudget kan ik kijken naar elecktrische autos of een 2e handse 7%.
Emin3m schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:46:
@battler

30 jaar, 10 jaar ervaring en WO papiertje dan 6k binnen harken is wel lekker hoor. Ik zie mensen hier met soort gelijk verhaal die het mogen doen met de helft. Je reactie komt op mij over alsof je naar jouw inzien nog te weinig verdient? Vergeet je tesla niet in je package mee te nemen.
Het salaris vind ik niet buitengewoon, wel voor de branche en het bedrijf waar ik zit. Ik kan mij zo voorstellen dat ik in een andere sector gemakkelijker meer verdien. Daarentegen vind ik het niet zo belangrijk, ik wil voornamelijk gewoon erg goed zijn in wat ik doe. Dat is de reden dat ik relatief snel promotie maak en relatief veel verdien. Tegelijkertijd is dat ook de reden achter de studie. Vandaag een gesprek gehad en de organisatie heeft vier redenenen om de studie niet te vergoeden;
  • De studie is niet in lijn met de doelstelling die het bedrijf met mij heeft.
  • De studie komt nu financieel ongelegen
  • Gebruikmaken van de opgedane kennis tijdens de studie zal nog enkele jaren op zich laten wachten.
  • Er is een enorme studiebelasting die waarschijnlijk ten koste gaat van het werk.

battler wijzigde deze reactie 03-12-2018 15:39 (33%)

• HashtagJason!
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 13-03 18:15
1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO International Game Architecture & Design (50% game design & 50% game programming) afgestudeerd met een 9.
• Werkervaring: 6 maanden stage gelopen bij mobiele game studio, ~1 jaar web-developer bij een bedrijf en een aantal jaar freelance web-developer Wordpress websites maken.
• (Woon) Locatie: Breda

2. Wat doe je:
• Functie: Junior .NET Developer
• Werkgever/branche: Webapplicaties ontwikkelen met ASP.NET en SQL
• (Werk) Locatie(s): Ulvenhout
• Uren/week: 40 uur
• Reistijd: 40 minuten
• Werkdruk: vrijwel niet, erg relaxed

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2500 (€1973 netto)
• Vakantiegeld: 8% van €2500 = €200 per maand
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: 50% vanuit hun, en 50% vanuit mijzelf. €40,73 per maand
• Mobiliteit per jaar: Reiskosten worden vergoed
• Overige:
€20 internet vergoeding
~€17 GSM internet abonnement
Lease auto met tankpas, maar dat is uiteindelijk na een jaar werken

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 30.444
• Winstdeling/bonus: Geen

Opzich is het werk leuk maar ik struikel over mijn salaris, ik heb het gevoel dat het laag is als ik €1973 netto overhoud per maand, ofwel €12,33 netto per uur. En dan hoor ik al in de wandelgangen dat we ongeveer €100 per uur kosten per declarabel uur dat we maken. Ik werk hier pas een maand, dus heb nog een maand te gaan in mijn proefperiode. Dit bedrijf heeft mij echt heel hard nodig want er gaan meer mensen weg dan dat ze kunnen aanvullen en dus kan ik nog onderhandelen over eventueel meer salaris. In de toekomst willen ze me periodiek detacheren dus dat zou ook al heel veel geld opleveren voor ze. Wat is redelijk als salaris?

HashtagJason! wijzigde deze reactie 03-12-2018 20:38 (12%)
Reden: Lease auto toevoegen

• battler
HenkDeVries999 schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:32:

Opzich is het werk leuk maar ik struikel over mijn salaris, ik heb het gevoel dat het laag is als ik €1973 netto overhoud per maand, ofwel €12,33 netto per uur. En dan hoor ik al in de wandelgangen dat we ongeveer €100 per uur kosten per declarabel uur dat we maken. Ik werk hier pas een maand, dus heb nog een maand te gaan in mijn proefperiode. Dit bedrijf heeft mij echt heel hard nodig want er gaan meer mensen weg dan dat ze kunnen aanvullen en dus kan ik nog onderhandelen over eventueel meer salaris. In de toekomst willen ze me periodiek detacheren dus dat zou ook al heel veel geld opleveren voor ze. Wat is redelijk als salaris?
Als je er nu net een maand werkt dan klopt je redenatie om meer loon te vragen niet. Daarnaast is het salaris gezien je werkervaring en functie marktconform. Allereerst zou ik mij afvragen waarom je meer salaris wilt? Tenslotte was dit een maand geleden nog genoeg om de baan aan te nemen en ik lees niet dat het werk niet voldoet aan je verwachtingen. Wat ik wel wil meegeven dat een bedrijf waar meer mensen weg gaan dan blijven uiteraard een bepaalde onderhandelingspositie met zich mee brengt maar vaak toch niet een bedrijf is waar je wilt blijven.
Mijn advies is om te focussen op een betere positie wat gezien het hoge verloop makkelijker zou moeten gaan. Met die nieuwe positie kan je dan ook een nieuw salaris onderhandelen.

• HashtagJason!
battler schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:11:
[...]

Als je er nu net een maand werkt dan klopt je redenatie om meer loon te vragen niet. Daarnaast is het salaris gezien je werkervaring en functie marktconform. Allereerst zou ik mij afvragen waarom je meer salaris wilt? Tenslotte was dit een maand geleden nog genoeg om de baan aan te nemen en ik lees niet dat het werk niet voldoet aan je verwachtingen. Wat ik wel wil meegeven dat een bedrijf waar meer mensen weg gaan dan blijven uiteraard een bepaalde onderhandelingspositie met zich mee brengt maar vaak toch niet een bedrijf is waar je wilt blijven.
Dank voor je snelle antwoord!

Wat context, via een IT recruiter daar terecht gekomen. Ik gaf al aan dat ik 3000 wilde maar hij hield vol dat 2500 al redelijk de max was voor een junior, ergens het gevoel dat hij gewoon graag een deal wilde sluiten. Uiteindelijk tijdens sollicitatie onderhandeld en op eigen initiatief geopperd dat ik toch voor 3000 wilde gaan. Toen heeft de directeur toegezegd over een maand hierop terug te komen omdat hij graag wilde zien of ik dat salaris ook waar kan maken. Tot zover zijn ze super tevreden over me en willen ze me graag houden. Vandaar dat ik misschien toch meer salaris kan krijgen, ook zoals je aangaf omdat ze echt om mensen zitten te springen.

Het werk zelf is niet super geweldig maar het is stress loos en de sfeer is relaxed, behalve salaris ben ik er wel tevreden over en binnenkort willen ze verhuizen naar Breda dus wordt mijn reistijd ook verkort.
Mijn advies is om te focussen op een betere positie wat gezien het hoge verloop makkelijker zou moeten gaan. Met die nieuwe positie kan je dan ook een nieuw salaris onderhandelen.
Raad je aan om toch verder te zoeken bij een ander bedrijf binnen mijn proefperiode en daar voor een hoger salaris te solliciteren? Of misschien toch beter een jaar werk ervaring hier op doen en dan gaan springen?

• Low Flyer
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21:31
dragon4ce schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 01:28:
Let op: ik woon niet in Nederland dus belasting etc zijn niet vergelijkbaar. Salaris zal dus niet representatief zijn voor nl, maar misschien wel interessant voor jullie om te zien. Mijn verloop:

Members only:

Members only:

Huidig:
Members only:
Dat klinkt als een DC in Marseille heb ik dat goed ?
Salaris lijkt me op basis van ervaring en functie wel redelijk. Met wat certificering en meer ervaring moeten er wel goede stappen te maken zijn.
(Cost of living ben ik niet mee bekend in MRS so correct me if I am wrong)

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 22-03 15:11
HenkDeVries999 schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:24:
Dank voor je snelle antwoord!

Wat context, via een IT recruiter daar terecht gekomen. Ik gaf al aan dat ik 3000 wilde maar hij hield vol dat 2500 al redelijk de max was voor een junior, ergens het gevoel dat hij gewoon graag een deal wilde sluiten. Uiteindelijk tijdens sollicitatie onderhandeld en op eigen initiatief geopperd dat ik toch voor 3000 wilde gaan. Toen heeft de directeur toegezegd over een maand hierop terug te komen omdat hij graag wilde zien of ik dat salaris ook waar kan maken. Tot zover zijn ze super tevreden over me en willen ze me graag houden. Vandaar dat ik misschien toch meer salaris kan krijgen, ook zoals je aangaf omdat ze echt om mensen zitten te springen.

Het werk zelf is niet super geweldig maar het is stress loos en de sfeer is relaxed, behalve salaris ben ik er wel tevreden over en binnenkort willen ze verhuizen naar Breda dus wordt mijn reistijd ook verkort.

Raad je aan om toch verder te zoeken bij een ander bedrijf binnen mijn proefperiode en daar voor een hoger salaris te solliciteren? Of misschien toch beter een jaar werk ervaring hier op doen en dan gaan springen?
Members only:

• HashtagJason!
Pizza_Boom schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:10:
[...]
Members only:
Wel herkenbaar wat je beschrijft ja, toevallig is er vorige week nog een medior gestopt omdat hij er ook te weinig uitdaging meer in zag en hij werkte er ook al een aantal jaar. Nu is er misschien nog 1 medior over en 3, inclusief mijzelf, aan junioren. Het is ook wel een running joke binnen mijn bedrijf dat er zoveel mensen hier hebben gewerkt en uiteindelijk allemaal weg zijn gegaan. Ik denk dat ik het inderdaad gewoon ga proberen om voor 3000 te gaan, dan zou ik al blij zijn om te werken. Ik weet alleen niet of ik er inderdaad net als jij er na verloop van tijd futloos van ga worden, misschien wel en dan ga ik gewoon springen. Ik maak me alleen wat zorgen over het concurrentiebeding, niet binnen een straal van 50km mogen werken enzo.

Wat is jouw branche als ik vragen mag? Ik ben toevallig in .NET gerold omdat het baan aanbod echt absurd is en relatief vrij makkelijk is dus dat kan ik op zich aanraden. En wel ruk ja dat je in een situtaite zit als deze, overspringen lijkt me dan toch het beste.

• RG V
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 17-03 18:33
Members only:

• t1mmy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22-03 23:21
Pieter van Ras schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 22:16:
[...]

Hoe heb je het ooit bij die eerste werkgever 3 jaar vol gehouden? Je kreeg daar 1 hele euro reiskostenvergoeding per dag voor ruim 2.5 uur reizen :+ :+ :+
Ben nu wel benieuwd hoe die reiskostenvergoeding bepaald werd. Was dat 0.001 ct/km of ~17 euro per maand voor de vorm? 8)7

Toch benieuwd hoe je in Almere terecht bent gekomen als je in Utrecht (de stad neem ik aan) woont. Dat vraag ik me altijd af met mensen die in een grote stad wonen: Waarom zou je in een andere stad gaan werken?
Dat mensen die in de omgeving (= dorpjes, dorpen en kleine stadjes) richting grote steden rijden voor hun werk snap ik, maar vanuit een stad als Utrecht nar een andere stad..?
Het lijkt me dat in Utrecht zelf toch genoeg werk is (gelukkig heb je nu daar iets gevonden) en anders is misschien Amsterdam nog wel voordeliger dan iedere dag naar Almere forensen.

Qua nieuw aanbod heb je een marktconform salaris denk ik, leuke stap gemaakt door je ervaring. Grootste winst zit natuurljk in reistijd en fatsoenlijke vergoeding wanneer nodig.
Ik zag dat ik hier nog op moest reageren :) Eerder had ik stage gelopen bij deze mensen en ze waren een nieuw bedrijf gestart waar zij hulp bij konden gebruiken, de stage was goed bevallen en ze boden toen een goed salaris dus wilde ik het wel proberen. Dit is ook waarom ik wat meer ingeleverd heb dan dat ik normaal zou doen. In Utrecht is zeker genoeg werk, idd, en ik moet ook zeggen dat het reizen veel meer tegen is gevallen dan dat ik had verwacht. Uiteindelijk kon ik het naar mijzelf ook niet meer verantwoorden, inderdaad. Overigens was de vergoeding per maand, dit had ik verkeerd opgeschreven. Nog steeds niet heel riant, maar wel iets beter :+

En @hyptonize, inderdaad jammer dat ik nog geen pensioen opbouw, maar ik denk dat ik dit sowieso beter zelf kan gaan regelen (o.a. met het extra stuk salaris wat ik er nu bij krijg). Alleen moet ik dat wel eens gaan doen ;)

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:43
RG V schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 01:13:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: HBO ICT & Media Design
• Werkervaring: Halfjaar als fullstack WordPress Developer, 3 maanden bij huidige werkgever
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineer (OutSystems)
• Werkgever/branche: Digital Agency
• (Werk) Locatie(s): Gelderland
• Reistijd: 15 min met auto
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2500
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Pensioeninleg per jaar: Geen idee
• Mobiliteit per jaar: 19 cent de kilometer
• Overige: nvt

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Ongeveer €33.000
• Winstdeling/bonus: nvt

Lijkt mij een prima startsalaris, wil eind van het jaar wel gaan onderhandelen. Weet nog niet heel goed wat redelijk is met mijn (gebrek aan) werkervaring. Wil graag richting de 3000, door behaalde resultaten heb ik wel een goede onderhandelingspositie
Niet helemaal duidelijk of je nu direct al richting 3000 wilt gaan vragen, maar bereid je dan erg goed voor, je gaat om 20% loonsverhoging vragen, dat is niet mis. Dan moet je dus goed voorbereiden waarom je dat bedrag waard bent etc. eigenlijk een soort business case waarom jij dat waard bent. :)
Ik zie nu pas dat je 3 maanden in dienst bent? Dat moet dan een hele sterke business case worden ;)

Martinusz wijzigde deze reactie 04-12-2018 09:46 (3%)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Emin3m
Members only:

Emin3m wijzigde deze reactie 19-03-2019 08:20 (18%)
Reden: Members

• Pizza_Boom
HenkDeVries999 schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:22:
[...]

Wel herkenbaar wat je beschrijft ja, toevallig is er vorige week nog een medior gestopt omdat hij er ook te weinig uitdaging meer in zag en hij werkte er ook al een aantal jaar. Nu is er misschien nog 1 medior over en 3, inclusief mijzelf, aan junioren. Het is ook wel een running joke binnen mijn bedrijf dat er zoveel mensen hier hebben gewerkt en uiteindelijk allemaal weg zijn gegaan. Ik denk dat ik het inderdaad gewoon ga proberen om voor 3000 te gaan, dan zou ik al blij zijn om te werken. Ik weet alleen niet of ik er inderdaad net als jij er na verloop van tijd futloos van ga worden, misschien wel en dan ga ik gewoon springen. Ik maak me alleen wat zorgen over het concurrentiebeding, niet binnen een straal van 50km mogen werken enzo.

Wat is jouw branche als ik vragen mag? Ik ben toevallig in .NET gerold omdat het baan aanbod echt absurd is en relatief vrij makkelijk is dus dat kan ik op zich aanraden. En wel ruk ja dat je in een situtaite zit als deze, overspringen lijkt me dan toch het beste.
Ik zit in de metaalhoek. Zoals ik al zei, een compleet andere branche.

Binnen een straal van 50km mogen werken, staat dat letterlijk zonder verdere specificatie in je contract zijnde concurrentiebeding? Dan is het verstandig juridische hulp in te schakelen, want dat komt praktisch neer op een beroepsverbod. En dat is wel verboden. Echter doen rechters nog wel eens rare dingen, @ardana kan daarover meepraten als het gaat over concurrentiebedingen. In principe moet in een concurrentiebeding omschreven staan waarom jij aan dat beding gehouden zou moeten worden (bedrijfskritische informatie bijvoorbeeld), waar je niet mag werken (bij voorkeur met bedrijfsnamen) en hoe lang dat geldig is. Opzeggen in je proeftijd maakt niet dat je concurrentiebeding opeens ongeldig is. Echter, er is wel jurisprudentie over de duur van je concurrentiebeding omdat na 1 maand je concurrentiebeding een jaar aanhouding te belastend is voor een werknemer.

Wat je natuurlijk kan doen is alvast uitrekenen wat je CAO verhoging is per 1 januari (de indexatie) en daarop een voorstel stoelen. Als via je CAO bijvoorbeeld 40 euro omhoog zou gaan, dan zou je een voorstel kunnen neerleggen hier 150 euro van te maken. Of 100.
RG V schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 01:13:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: HBO ICT & Media Design
• Werkervaring: Halfjaar als fullstack WordPress Developer, 3 maanden bij huidige werkgever
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineer (OutSystems)
• Werkgever/branche: Digital Agency
• (Werk) Locatie(s): Gelderland
• Reistijd: 15 min met auto

3. Wat verdien je:
• Pensioeninleg per jaar: Geen idee
• Mobiliteit per jaar: 19 cent de kilometer
• Overige: nvt

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Ongeveer €33.000
• Winstdeling/bonus: nvt

Lijkt mij een prima startsalaris, wil eind van het jaar wel gaan onderhandelen. Weet nog niet heel goed wat redelijk is met mijn (gebrek aan) werkervaring. Wil graag richting de 3000, door behaalde resultaten heb ik wel een goede onderhandelingspositie
Zoek je pensioeninleg eens op en kijk eens wat je daarmee kan. Verder, zoals ik tegen de persoon boven je ook al zeg, kijk naar je indexatie op 1 januari. Daarmee kan je mogelijk wel wat onderhandelen. Van 2500 naar 3000 binnen dezelfde toko zonder promotie te maken is eigenlijk onmogelijk. Anders kijken naar andere dingen, certificering/opleiding voor kosten van de baas/in de baas zijn tijd.
Emin3m schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:47:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 21
• Opleiding: MBO ICT & mediabeheer, HBO ad ICT & Servicemanagement(laatste jaar)
• Werkervaring: half jaar Wordpress developer, 1,5 jaar allround(systeem- netwerkbeheer, e-mail, en werkplekbeheer
• (Woon) Locatie: Zuid Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Medewerker ICT(Allround)
• Werkgever/branche:
• (Werk) Locatie(s): Zuid Holland
• Uren/week: 36
• Reistijd: 10 min met auto
• Werkdruk: Laag

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €1700
• Pensioeninleg per jaar: 50/50
• Mobiliteit per jaar: nvt
• Overige: 10% korting op basisverzekering

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Ongeveer €25.000
• Winstdeling/bonus: 450 Winst-, 200 eindejaarsuitkering

Ik werk hier met een zeer goed gevoel, maar vraag me af wat ik zou kunnen verdienen.
Je HBO nog niet af? Met een volwaardige HBO bachelor zou je, als ik zo kijk naar dit topic, ergens tussen de 2250 en 2600 moeten kunnen starten. Jij hebt een Associate Degree, maar wel weer werkervaring die ook kostbaar is. Als je hem af hebt zou je wel een stap moeten kunnen maken. Met je winstdeling e.d. erbij kom je nu op 1750 per maand, na die AD inzetten op 2200-2300 lijkt mij geen onlogische stap. Wellicht eens een sollicitatie buiten de deur doen om te kijken wat je elders kan verdienen. Dan heb je voor jezelf ijkingsmateriaal en kan je de baas ook daarmee om zijn oren slaan als hij je 1900 biedt: "Ik heb een aanbod voor 2300 gekregen, maar heb het hier naar mijn zin, dus hoef niet persé weg, maar ik vind dit wel heel veel verschil."
Heel flauw, maar vergeet je leeftijd niet. Veel werkgevers vinden het nog steeds te billijken dat jij, vanwege je leeftijd, minder verdiend. Als je als starter 25 bent en 2500 vraagt snapt men het, maar als je dezelfde specs hebt en 21 bent, vinden veel werkgevers het opeens teveel. 8)7 8)7

• Emin3m
@Pizza_Boom
Je HBO nog niet af? Met een volwaardige HBO bachelor zou je, als ik zo kijk naar dit topic, ergens tussen de 2250 en 2600 moeten kunnen starten. Jij hebt een Associate Degree, maar wel weer werkervaring die ook kostbaar is. Als je hem af hebt zou je wel een stap moeten kunnen maken. Met je winstdeling e.d. erbij kom je nu op 1750 per maand, na die AD inzetten op 2200-2300 lijkt mij geen onlogische stap. Wellicht eens een sollicitatie buiten de deur doen om te kijken wat je elders kan verdienen. Dan heb je voor jezelf ijkingsmateriaal en kan je de baas ook daarmee om zijn oren slaan als hij je 1900 biedt: "Ik heb een aanbod voor 2300 gekregen, maar heb het hier naar mijn zin, dus hoef niet persé weg, maar ik vind dit wel heel veel verschil."
Heel flauw, maar vergeet je leeftijd niet. Veel werkgevers vinden het nog steeds te billijken dat jij, vanwege je leeftijd, minder verdiend. Als je als starter 25 bent en 2500 vraagt snapt men het, maar als je dezelfde specs hebt en 21 bent, vinden veel werkgevers het opeens teveel. 8)7 8)7
Dankjewel voor je input.

Offtopic: Ja ik doe nu een tweejarige ad opleiding en laatste jaar daarvan. Ik wil naar de beveiliging kant opgroeien dus bacheloropleiding met Cyber Security. Alleen ik kan dus mijn ECTS meenemen naar een HBO BIM opleiding of HBO informatica en dan is het nog maar 2 jaar om dan een bachelor te hebben. Helaas trekt die opleiding me minder en zou graag instromen in een HBO-ICT bachelor opleiding waarbij je dan 3e en 4e jaar cyber security krijg.

On topic
Ik heb inderdaad wel al diverse aanbiedingen gekregen van 2350 bruto en die zijn wel verleidelijk, maar dan ivm reistijd is het wat minder of dat ik elke 15minuten verantwoording moet afleggen met welke klant ik bezig ben:( ook niet m'n ding. Recruiters weten het daarnaast ook vaak mooier te laten lijken dan het is. In juni krijg ik (zoals het nu loopt) een vast contract aangeboden. Bij mijn huidige werkgever zijn er veel mensen die na 5 jaar nog steeds geen loonsverhoging hebben ontvangen. Dus ik probeer in te zetten op 2500 bruto. Zou dat reëel zijn?

• Pizza_Boom
@Emin3m 2500 vragen lijkt mij prima als ik je verhaal zo hoor. Ga eens bij een paar aanbiedingen op gesprek en vraag eens om een pro forma loonstrook. Dan heb je zwart op wit hoeveel je kan verdienen, hetgeen je positie sterkt. Juni is nog ver weg, je kan tussendoor alvast wat proberen, want het verschil tussen 1800 en 2500 is veel (bijna 50% verhoging!). Wanneer verwacht je af te studeren? Dat zal ook wel rondom juni zijn? Dat sterkt namelijk wel je argument om meer te kunnen vragen, want je hebt immers bewezen een hoger niveau te hebben dan waarop je zat toen je werd aangenomen.

Gaan ze niet mee, zou ik toch eieren voor mijn geld kiezen. Een half uur reistijd per dag is leuk, maar een uur overleef je ook wel en een verschil van 700 euro per maand is wel heel veel geld. Per kwartier je tijdsverantwoording is trouwens redelijk normaal. Ik heb het ook en heel veel bedrijven kennen dat. Dat is niet zo zeer dat men weet wat jij doet, maar wat men moet factureren naar de klant of dat men in het vervolg meer moet factureren voor bepaalde klussen.

Omtrent recruiters: Daarom vraag je dus de pro forma loonstrook. Je kan ook vooraf alvast een indicatie vragen, zodat je weet wat er nog meer zit.

• perspectivebass
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 21:51
Nieuw aanbod gehad om echt iets anders te gaan doen. Daardoor is salaris ook lastig te vergelijken.

Huidig
Members only:

perspectivebass wijzigde deze reactie 04-12-2018 12:29 (4%)

• Baze
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19:54
Members only:

• Net_Wolf
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 17:38
.

Net_Wolf wijzigde deze reactie 04-12-2018 14:40 (100%)

• Net_Wolf
1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO It service management
• Werkervaring: 3 Jaar
• (Woon) Locatie: overijssel

2. Wat doe je:
• Functie: Technische Consultant
• Werkgever/branche: IT
• (Werk) Locatie(s): Landelijk
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3300
• Vakantiegeld: 8% Betaald in Mei
• Dertiende/veertiende maand: Geen.
• Mobiliteit per maand: €780,- p.m (lease auto)
• Overige: 25 vakantie dagen, €400 euro telefoon vergoeding idere 2 jaar, €25 euro Internetvergoeding

Ik denk dat de salaris hoger mag, wat vinden jullie hiervan?

• xypds
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 11-03 12:45
Per 1/2 start ik bij een kleinere detacheringsbedrijf(8 man personeel).

Huidige situatie:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: HBO Business IT & Management
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Gouda

2. Wat doe je:
• Functie:Testconsultant
• Werkgever/branche: Groot detacheringsbureau uit Utrecht
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam
• Reistijd: 1 uur enkele reis

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 3211
• Pensioeninleg per jaar: 100% werkgever (332€ per maand)
• Mobiliteit per jaar: € 9810 + NS business card
• Overige: Connectiviteitsvergoeding (€50)

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 53.657
• Winstdeling/bonus: nvt.

Situatie per 1/2/2019:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: HBO Business IT & Management
• Werkervaring: 3 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Testconsultant
• Werkgever/branche: Kleine detacheringsbedrijf
• (Werk) Locatie(s): Enkhuizen Randstad
• Reistijd: max 1 uur
• Werkdruk: nnb

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €4000
• Vakantiegeld: €320 (maandelijks uitgekeerd)
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t
• Pensioeninleg per jaar: 2/3 werkgever, 1/3 werknemer
• Mobiliteit per jaar: €9600
• Overige: Maandelijkse Onkostenvergoeding (80 euro netto), maandelijkse omzetbonus van 5% (gemiddeld rond €550-650 euro bruto)

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €72.696
• Winstdeling/bonus: nvt.

Wat vinden jullie ervan?

• Pauperesk
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23-03 16:04
xypds schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:23:

Situatie per 1/2/2019:

1. Wie ben je:

• (Werk) Locatie(s): Enkhuizen

Wat vinden jullie ervan?
Ik vind dat je in ieder geval nogal optimistisch bent over je reistijd...

Of ga je nooit verder reizen dan 1 uur vanuit Gouda (en dus ook niet naar kantoor)?

Anyway, 4k voor 3 jaar werkervaring en hbo is niet slecht.

• RG V
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 17-03 18:33
@Martinusz Bedankt voor je snelle reactie, ik begrijp je punt. Het is wellicht beter om dat streven nog even te laten en samen met de werkgever ergens in het midden uit te komen!

@Pizza_Boom Bedankt voor de reactie,Heb net gevonden dat ik voor pensioen een eigen bijdrage van 4% lever. CAO hebben veel it bedrijven niet, zo ook mijn werkgever dus daar kan ik helaas niet naar kijken. Ik begrijp uit je reactie dat ik beter in secundaire arbeidsvoorwaarden kan gaan onderhandelen in plaats van zo'n grote stap in het salaris verwachen.

• Martinusz
RG V schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 19:12:
@Martinusz Bedankt voor je snelle reactie, ik begrijp je punt. Het is wellicht beter om dat streven nog even te laten en samen met de werkgever ergens in het midden uit te komen!

@Pizza_Boom Bedankt voor de reactie,Heb net gevonden dat ik voor pensioen een eigen bijdrage van 4% lever. CAO hebben veel it bedrijven niet, zo ook mijn werkgever dus daar kan ik helaas niet naar kijken. Ik begrijp uit je reactie dat ik beter in secundaire arbeidsvoorwaarden kan gaan onderhandelen in plaats van zo'n grote stap in het salaris verwachen.
Ergens naar streven is niets mis mee!! Maar je moet dan wel aantonen dat je het waard bent, ik weet natuurlijk niet wat je gedaan hebt en wat je kan, maar in 3 maanden 20% verhoging vragen, dan moet er wel heel iets bijzonders zijn gebeurd wat je voor elkaar hebt gekregen. Je moet niet gek staan te kijken als je na zo’n korte tijd misschien een verhoging van 50 euro te krijgen of zelfs niets.

Je bent nog jong, net begonnen met werken, je moet nog een jaar of 50 ;) ik zou je focus op meteen veel verdienen verleggen naar hoe kan ik de komende jaren groeien, welke opleiding/trainingen moet ik daarvoor volgen, kortom wat is mijn carrière/groeipad. Dat salaris groeit vanzelf mee naar mate je kennis, kunde en ervaring groeit.

• Pizza_Boom
@Martinusz Heeft hierin natuurlijk gelijk, maar een goed salaris is wel iets dat de rest van je carrière door blijft werken.

Members only:

@RG V In hoeverre neem je heel je package mee? Want reistijd is ook wat waard. Ik zou 2 uur per dag reistijd kunnen besparen als ik in jouw schuitje zou zitten. Van deur tot deur ben ik dagelijks 75 minuten per enkele reis onderweg. Goed, nou maak ik van de nood ook een deugd en ik doe nog bijna een uur mijn ogen dicht in de trein 's ochtends. Ik heb letterlijk een wekker staan. :+
xypds schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:23:
Situatie per 1/2/2019:
• (Werk) Locatie(s): Enkhuizen

Wat vinden jullie ervan?
Ik vind je reistijd onrealistisch... Gouda - Enkhuizen is zonder files al bijna anderhalf uur. De A4 is drama. Ik werk in Amsterdam en ik had collega's die uit omgeving Leiden moesten komen, die begonnen om 7 uur 's ochtends zodat ze niet het hele stuk hoefden aan te sluiten. A8 en A7 zijn ook geen pretje, alhoewel dat 's ochtends vooral richting Amsterdam is. 's Middags is het anders. Echter, zodra er wat gebeurt (zeg maar iedere ochtend) loopt alles vast.
De A5 en A10 zijn wel altijd druk, welke richting dan ook.

Pizza_Boom wijzigde deze reactie 04-12-2018 20:40 (19%)

• xypds
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 11-03 12:45
Pauperesk schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 18:53:
[...]

Ik vind dat je in ieder geval nogal optimistisch bent over je reistijd...

Of ga je nooit verder reizen dan 1 uur vanuit Gouda (en dus ook niet naar kantoor)?

Anyway, 4k voor 3 jaar werkervaring en hbo is niet slecht.
Ik ben woonzaam in Gouda en zal voornamelijk werken in de randstad. De reistijd is indicatief maar is contractueel vastgelegd op max 1 uur. Uiteraard kan daar van af worden geweken maar dit zal altijd vooraf overlegd worden. Het bedrijf heeft geen kantoor(dus ook geen hoge overheadkosten). Bijeenkomsten, kennisdelingsessies etc zullen altijd op een centraal punt gefaciliteerd worden. (bv vergaderruimte in een hotel langs de snelweg etc).

• Pauperesk
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23-03 16:04
xypds schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:06:
[...]

Ik ben woonzaam in Gouda en zal voornamelijk werken in de randstad. De reistijd is indicatief maar is contractueel vastgelegd op max 1 uur. Uiteraard kan daar van af worden geweken maar dit zal altijd vooraf overlegd worden. Het bedrijf heeft geen kantoor(dus ook geen hoge overheadkosten). Bijeenkomsten, kennisdelingsessies etc zullen altijd op een centraal punt gefaciliteerd worden. (bv vergaderruimte in een hotel langs de snelweg etc).
Haal dan Enkhuizen uit je post, want daar reageren meer mensen op ;)

Max een uur vastgelegd in je contract? Dat is wel mooi! Ken maar weinig clubs die dat doen.

• Martinusz
Pauperesk schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:29:
[...]

Haal dan Enkhuizen uit je post, want daar reageren meer mensen op ;)

Max een uur vastgelegd in je contract? Dat is wel mooi! Ken maar weinig clubs die dat doen.
Tja ligt eraan hoe ze dat berekenen natuurlijk, als ze gewoon google maps reistijd aanhouden zonder filetijd, dan kun je in een uur ver komen in Nederland. Maar dat hoeft natuurlijk niet de daadwerkelijke reistijd te zijn in de spits.

• 3DDude
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 01:40

3DDude

I void warranty's

Martinusz schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:30:
[...]

Tja ligt eraan hoe ze dat berekenen natuurlijk, als ze gewoon google maps reistijd aanhouden zonder filetijd, dan kun je in een uur ver komen in Nederland. Maar dat hoeft natuurlijk niet de daadwerkelijke reistijd te zijn in de spits.
Inderdaad bij mijn vorige werkgever zou ik dat ook wel redden een uurtje (was van Bodegraven naar Veghel) en dus 100KM enkele reis.

Ja hoor dat red je wel als je 5 uur 's ochtends gaat rijden! :X (en overal te hard rijdt). - heb ik namelijk een keer gedaan :P

Dus het zegt niet zoveel want die sales miep die kijkt op google maps om uur of 22:00 s' avonds o.i.d. en dan staat dr geen file natuurlijk ;)

PC - Intel i7 6700k 4.2Ghz :Asus Hero: 64GB DDR4 2667Mhz : 800GB Intel 750: 500GB Samsung 960 EVO: 480GB Crucial M500: AMD RX 480 8GB

• koffieben
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 21:34
Pizza_Boom schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:55:
[...]
Van 2500 naar 3000 binnen dezelfde toko zonder promotie te maken is eigenlijk onmogelijk. Anders kijken naar andere dingen, certificering/opleiding voor kosten van de baas/in de baas zijn tijd.
Members only:

koffieben wijzigde deze reactie 05-12-2018 10:31 (10%)

• Mr-Famous
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 00:24
del.

Mr-Famous wijzigde deze reactie 04-01-2019 11:55 (99%)

• Mr-Famous
Net_Wolf schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:39:
1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO It service management
• Werkervaring: 3 Jaar
• (Woon) Locatie: overijssel

2. Wat doe je:
• Functie: Technische Consultant
• Werkgever/branche: IT
• (Werk) Locatie(s): Landelijk
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3300
• Vakantiegeld: 8% Betaald in Mei
• Dertiende/veertiende maand: Geen.
• Mobiliteit per maand: €780,- p.m (lease auto)
• Overige: 25 vakantie dagen, €400 euro telefoon vergoeding idere 2 jaar, €25 euro Internetvergoeding

Ik denk dat de salaris hoger mag, wat vinden jullie hiervan?
Niet slecht maar kan beter. Durf natuurlijk niet te zeggen hoe het zit met je certificering en werkervaring. Wat voor werkzaamheden voor je zoal uit?

• Net_Wolf
Mr-Famous schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:23:
[...]

Niet slecht maar kan beter. Durf natuurlijk niet te zeggen hoe het zit met je certificering en werkervaring. Wat voor werkzaamheden voor je zoal uit?
Dank voor je reactie,

Mijn: Dagelijks werkzaamheden bestaan uit:

Network projecten: Migratie(vervangen)/uitbereiding Core,Server e access switches,
WiFi: Migraties/uitbereiding WiFi networks
Firewalls: Migratie(vervangen)/aanpssingen

• Mr-Famous
Net_Wolf schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:51:
[...]

Dank voor je reactie,

Mijn: Dagelijks werkzaamheden bestaan uit:

Network projecten: Migratie(vervangen)/uitbereiding Core,Server e access switches,
WiFi: Migraties/uitbereiding WiFi networks
Firewalls: Migratie(vervangen)/aanpssingen
No worries. :*)
Hmm, ik moet eerlijk zeggen dat het dan wel oké is w.b.t. je salaris, sterker nog de werkzaamheden vallen dan nog wel mee. Technisch consultant krijgt wel meer op z'n bord dan alleen bovenstaand. Vind de functie omschrijving ook niet echt passen bij het geen wat je doet (maar dat is een andere discussie). Je kan altijd proberen meer te vragen maar denk niet dat het meer zal worden dan €3500,-. Mits je natuurlijk meer op je bord krijgt qua werkzaamheden en je zelf doorontwikkeld _/-\o_ Succes!

• Net_Wolf
Mr-Famous schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:36:
[...]

No worries. :*)
Hmm, ik moet eerlijk zeggen dat het dan wel oké is w.b.t. je salaris, sterker nog de werkzaamheden vallen dan nog wel mee. Technisch consultant krijgt wel meer op z'n bord dan alleen bovenstaand. Vind de functie omschrijving ook niet echt passen bij het geen wat je doet (maar dat is een andere discussie). Je kan altijd proberen meer te vragen maar denk niet dat het meer zal worden dan €3500,-. Mits je natuurlijk meer op je bord krijgt qua werkzaamheden en je zelf doorontwikkeld _/-\o_ Succes!
Meer werkaamheden zoals wat?
Wat kan een technische Consultant meer doen?

• BigSmurf
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
koffieben schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:13:
[...]

Members only:
Members only:

• Pizza_Boom
Members only:
Members only:

• qadn
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22:11

qadn

Pinnacle of Perversion

Members only:

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• Batiatus
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22-03 17:17
Update, na nieuwe salarisronde:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: MBO, HBO Information Security Management, CISSP, CISM-A, CEH, SSCP, ISO27001 certified practitioner (bezig met CISA)
• Werkervaring: 3 jaar fulltime, daarnaast 4 halfjaarlijkse stages + afstuderen
• (Woon) Locatie: Den Haag

2. Wat doe je:
• Functie: IT Security Consultant / Security Officer
• Werkgever/branche: Detachering / Overheid
• (Werk) Locatie(s): Den Haag
• Reistijd: gemiddeld 1 uur per dag
• Werkdruk: Hoog, kies ik wel zelf voor

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 3110 3500
• Vakantiegeld: € 8,33%
• Dertiende/veertiende maand: € winstuitkering (nog niet gehad)
• Pensioeninleg per jaar: 83% legt werkgever in, zelf ong. 30 euro p/m
• Mobiliteit per jaar: € 760 euro p/m
• Overige: € zorgverzekeringcollectiviteit 120 euro p/m, aandelen (+- 80 euro p/m) gratis cursussen / trainingen / certificeringen. Laptop en iPhone van de zaak.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 45k +-
• Winstdeling/bonus: € wel regeling voor, niet gehad i.v.m. prestaties bedrijf.

Over het algemeen wel tevreden. Merk dat er veel vraag is in de markt naar security personeel, maar vooral bij recruiters niet het idee dat ze me veel meer kunnen bieden. Voor 100 of 200 euro maak ik de overstap niet. Daarvoor zie ik in mijn huidige opdracht en werkgever nog genoeg mogelijkheden.
Wat denken jullie?

• koffieben
BigSmurf schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:58:
[...]
Members only:
Members only:

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 17:36
koffieben schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:26:
[...]

Hm, het zou me wel tegenvallen als ik er 3 jaar over deed om 3000 p/m te verdienen. Zijn salarissen van rond de 3000 p/m dan zo uitzonderlijk voor bèta WO-ers met 1-1.5 jaar werkervaring? Want dat is wel een beetje de range waarin veel van mijn vrienden (zeggen te) zitten. Ook iemand die met alleen HBO 3000 p/m verdient (waar ik me eerlijk gezegd lichtelijk aan erger, omdat in dezelfde tijd dat hij zijn HBO bachelor heeft gedaan, ik 2 universitaire bachelors en 2 universitaire masters in de bèta-richting heb gedaan).
Vind je opleidingsniveau echt zo belangrijk dat je daar direct een bedrag aan wilt koppelen? Nogal kort door de bocht.
Vind je jezelf met je opleidingen heel bijzonder en, belangrijker nog, veel waard voor je baas? Dat kan, maar dan moet je beter onderhandelen en je waarde aantonen.

Oneplus One Review & Specificaties

• Pizza_Boom
koffieben schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:26:
[...]

Members only:
Members only:
barrymossel schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:56:
[...]

Vind je opleidingsniveau echt zo belangrijk dat je daar direct een bedrag aan wilt koppelen? Nogal kort door de bocht.
Vind je jezelf met je opleidingen heel bijzonder en, belangrijker nog, veel waard voor je baas? Dat kan, maar dan moet je beter onderhandelen en je waarde aantonen.
Vooral aantonen. En dat blijkt best lastig.

Even naar mijzelf:
Members only:
Batiatus schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:37:

1. Wie ben je:

Over het algemeen wel tevreden. Merk dat er veel vraag is in de markt naar security personeel, maar vooral bij recruiters niet het idee dat ze me veel meer kunnen bieden. Voor 100 of 200 euro maak ik de overstap niet. Daarvoor zie ik in mijn huidige opdracht en werkgever nog genoeg mogelijkheden.
Wat denken jullie?
Aansturen op interne doorgroei, wellicht persoonlijke prestatiebonus eraan laten koppelen?
Mr-Famous schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:15:
Members only:
Members only:

• koffieben
barrymossel schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:56:
[...]

Het korte antwoord: Nee, natuurlijk niet. Als ik uit mijn neus zit te vreten krijg gaat mijn werkgever me natuurlijk niet dik betalen. Ik vind het alleen zo verdomde lastig om in te schatten wat een redelijk salaris is. En als ik zie dat mensen met in mijn ogen een pretstudie flink meer verdienen, begin ik gewoon erg te twijfelen of wat gedaan heb met mijn leven wel handig is, en of een bèta studie het überhaupt wel waard is om te doen, vooral ook omdat je er in de praktijk niks aan hebt (pijnlijk relevant: http://vrij-zinnig.nl/wp/2012/05/29/verongelijkte-betas/).

Ik lever mijn werkgever ongeveer 70 euro per uur op. Maar daar heb ik verder zelf geen invloed op. Ik zie mijn baas nog niet eens één keer in de maand. Dus ik vind het lastig om die discussie in te gaan, voor mijn gevoel heeft mijn werkgever alle kaarten in handen.
Pizza_Boom schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:53:
[...]
Members only:

[...]
Vooral aantonen. En dat blijkt best lastig.
Ik dacht dat het initiële verschil tussen mensen met een hogere/langere opleiding vooral kwam door het aantal jaar ervaring. Dat mensen met een stuk minder opleiding evenveel verdienen en harder stijgen, komt een beetje rauw op mijn dak, vooral omdat er altijd geroepen wordt dat er zo'n tekort is aan bèta's en ICT-ers.

Tegelijk begrijp ik het wel, ik wil graag iets meer technische uitdaging. Wat ik nu doe kon ik ook al voordat ik überhaupt begon met studeren. Tegelijk ben ik niet erg opvallend, en wordt het niet echt opgemerkt als ik me extra uitsloof. Ik doe mijn werk goed (dat blijkt ook uit klantevaluaties), maar ik heb het idee dat zichtbaarheid, de gunfactor, en een grote mond belangrijker zijn dan het werk wat ik aflever.

Ik ben ondertussen ook op zoek naar een andere baan, waar ik hopelijk iets meer met mijn studies en interesses kan (die liggen eerder bij operating systems en CPU design dan bij frameworks of business intelligence, wat het niet bepaald makkelijker maakt om iets te vinden). Ik hoop dat als mijn interesses en mijn baan iets meer samenvallen, ik me iets beter in de kijker kan spelen en minder het gevoel is dat mijn baan iets is wat me afhoudt van de dingen die ik wil leren.

Het is gewoon even wennen, werken. Ik moet mijn draai nog een beetje vinden.

• battler
[...]

Members only:
Ik had precies hetzelfde, ik was nog bezig met mijn master en wou graag 3000 verdienen. Iedereen gaf aan dat het te veel was. Uiteindelijk voor rond de 3500 aan de slag gegaan en nu binnen 6 jaar naar de 6100. Zolang jij mensen kan overtuigen dat jij het waard bent is de sky de limit.

• DixxyJS
  • Laatst online: 03-03 15:51
Na een jaartje ook van mij een update:

Vorig jaar: vrijdag 1 september 2017 09:24

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 36
• Opleiding: WO certificaten(veel programmeer certificaten) en basisschool
• Werkervaring: 22 jaar waarvan de laatste 3 jaar in de IT
• (Woon) Locatie:midden van het land

2. Wat doe je:
• Functie: fullstack web developer, hoofdzakelijk werk ik met Java, Angular2/4 en AngularJS
• Werkgever/branche:IT (gedetacheerd en eigen projecten)
• (Werk) Locatie(s):midden van het land
• Reistijd: 10 min. tot 1 uur
• Werkdruk: varrierend

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2100
• Vakantiegeld: €8.5 %
• Dertiende/veertiende maand: €-
• Pensioeninleg per jaar: €weet ik zo niet
• Mobiliteit per jaar: €huurauto met tankkaart(privé tanken/rijden kost mij 50 per maand)
• Overige: €

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
• Winstdeling/bonus: €-

Verder nog een laptop en telefoon van de zaak.
8% van de tijd mag voor opleiding gebruikt worden.

Nu:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: WO certificaten(veel programmeer certificaten) en basisschool
• Werkervaring: 23 jaar waarvan de laatste 4/5 jaar in de IT
• (Woon) Locatie:midden van het land

2. Wat doe je:
• Functie: Java / Angular developer / tester
• Werkgever/branche: Freelancer / ITC
• (Werk) Locatie(s):midden van het land
• Uren/week: 36
• Reistijd: 1 uur
• Werkdruk: varrierend

3. Wat verdien je:
• Uurloon als freelancer: €65,-

• Cue_
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22-03 09:04
battler schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 07:57:
Ik had precies hetzelfde, ik was nog bezig met mijn master en wou graag 3000 verdienen. Iedereen gaf aan dat het te veel was. Uiteindelijk voor rond de 3500 aan de slag gegaan en nu binnen 6 jaar naar de 6100. Zolang jij mensen kan overtuigen dat jij het waard bent is de sky de limit.
En het mogelijk is in je branche en vaak ook bepaalde delen van het land waar het makkelijker gaat etc.
Natuurlijk is het een deel afdwingen, maar er zijn veel meer factoren die je salaris bepalen dan enkel beetje overtuigen.

• ErnstH
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Cue_ schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:01:
[...]

En het mogelijk is in je branche en vaak ook bepaalde delen van het land waar het makkelijker gaat etc.
Natuurlijk is het een deel afdwingen, maar er zijn veel meer factoren die je salaris bepalen dan enkel beetje overtuigen.
Maar de eerste vereiste is wel geloven in jezelf en dat het uberhaupt mogelijk is. Want in dit topic wordt een hoog salarisdoel vaak vrij snel neergeslagen met een opmerking als "onrealistisch".

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 17:36
koffieben schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:21:
[...]

Het korte antwoord: Nee, natuurlijk niet. Als ik uit mijn neus zit te vreten krijg gaat mijn werkgever me natuurlijk niet dik betalen. Ik vind het alleen zo verdomde lastig om in te schatten wat een redelijk salaris is. En als ik zie dat mensen met in mijn ogen een pretstudie flink meer verdienen, begin ik gewoon erg te twijfelen of wat gedaan heb met mijn leven wel handig is, en of een bèta studie het überhaupt wel waard is om te doen, vooral ook omdat je er in de praktijk niks aan hebt (pijnlijk relevant: http://vrij-zinnig.nl/wp/2012/05/29/verongelijkte-betas/).

Ik lever mijn werkgever ongeveer 70 euro per uur op. Maar daar heb ik verder zelf geen invloed op. Ik zie mijn baas nog niet eens één keer in de maand. Dus ik vind het lastig om die discussie in te gaan, voor mijn gevoel heeft mijn werkgever alle kaarten in handen.

[...]
Een moeilijke studie is gewoonweg geen garantie voor een goed salaris. Maar ja, een salaris is ook niet alles toch? Ben je je studie(s) gaan doen om flink te verdienen? Of omdat je de studie en het werk dat in het verlengde ligt interessant en leuk vindt? Als het het eerste is, dan heb je schijnbaar een verkeerde keuze gemaakt, anders niet lijkt me.

Er is erg veel verschil in salarissen als je om je heen kijkt. Zo werkte ik een paar jaar terug bij een reclamebureau waar mensen begonnen met een salaris van €2000 schat ik. En die leverden €100-125 per uur op. Dus dan doe jij het nog erg aardig.

Je moet sowieso niet kijken naar andere branches/beroepen als je salaris gaat vergelijken.

Oneplus One Review & Specificaties

• Martinusz
ehoutgast schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:35:
[...]

Maar de eerste vereiste is wel geloven in jezelf en dat het uberhaupt mogelijk is. Want in dit topic wordt een hoog salarisdoel vaak vrij snel neergeslagen met een opmerking als "onrealistisch".
Volgens mij wordt er nergens gezegd dat het onmogelijk is, maar heel duidelijk aangegeven dat je dan heel goed moet aantonen dat je het waard bent!

Daarnaast kun je beter een realistisch beeld geven, dan uitgaan van die paar uitzonderingen op de regel die zich hier melden. Als hier 10 mensen vragen of een 20% verhoging vragen na 1 jaar werkervaring of zelfs korter, kun je wel 10x zeggen ja moet je gewoon doen, maar uiteindelijk zullen er 9 van de 10 teleurgesteld worden en 1 zal het voor elkaar krijgen. (ik verwacht zelfs dat het aantal dat het lukt lager is, maar als voorbeeld even met 10 mensen uitgangspunt)

Dan kun je beter adviseren om eerst eens goed na te denken over wat die persoon dat jaar voor elkaar heeft gekregen, dit af te zetten tegen wat er verwacht wordt van die persoon in zijn functie en wellicht dit ook te vergelijken met collega's. Heeft zo iemand een sterke "business case", dan staat niets in de weg om een flinke verhoging te vragen.
Echter ervaring leert dat vooral jonge beginnende werknemers vaak het idee hebben dat ze echt super werk afleveren, beter dan de rest, die oudere collega doet veel minder voor meer salaris en de manager wat doet die nu eigenlijk voor al dat salaris. Na een aantal jaar zullen ze inzien dat alles wat anders in elkaar zit, ze destijds helemaal niet zo bijzonder werk leverden, ze dan veel meer ervaring hebben en ook inzien waarom die oudere collega meer verdient en dat die manager eigenlijk best wel "rotwerk" heeft.

Bottom line: Wil je (flinke) verhogingen vragen, zorg dat je goed in kaart hebt waarom je dat zou verdienen en/of zorg ervoor dat je vooraf targets hebt vastgelegd met een verhoging gekoppeld aan het einde van het jaar.

• Ronker
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 22-03 16:06
1. Wie ben je:
• Opleiding: Netwerkbeheerder MBO
• Werkervaring: 5/6 jaar
• (Woon) Locatie: Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Systeembeheerder
• Werkgever/branche: Retail
• (Werk) Locatie(s): Den Bosch
• Reistijd: 40 minuten enkeltje op de scooter
• Werkdruk: varierend

3. Wat verdien je:
• Vakantiegeld: € 2.472,00 bruto
• Dertiende/veertiende maand: €-
• Pensioeninleg per jaar: €-
• Mobiliteit per jaar: € 1700
• Overige: €35 euro bijdrage voor telefoon

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €-
• Winstdeling/bonus: €-

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Zenix
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 02:21

Zenix

BOE!

Net_Wolf schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:47:
[...]

Meer werkaamheden zoals wat?
Wat kan een technische Consultant meer doen?
Qua techniek kan je denk ik ook weinig meer gaan doen. Ik zou eerder de volgende vragen stellen:
- Welke certificaten heb je gehaald en ben je van plan om te halen, want certificaten zijn wel belangrijk om te laten zien aan opdrachtgevers. Daarnaast moet je bij bepaalde enterprise firewall vendoren ook certificaten hebben, om support te krijgen op niveau.
-Voor welke organisaties voer je die projecten uit? Als het het gaat om MKB organisaties, dan is het niet erg spannend en voldoet je salaris.. Maar werk jij voor klanten met 50 locaties, meerdere datacenters etc, meerdere firewall clusters dan kan je qua salaris wel wat anders verwachten.

Kortom te weinig informatie om een goed oordeel te geven.

• Paul C
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21-03 23:37
Momenteel heb ik een 2 maanden proef contract en mijn leidinggevende is enthousiast ("Je doet het beter dan ik had gehoopt."). Omdat het goed gaat verwacht ik binnenkort een aanbod voor een vast contract (zo is dat toegezegd). Ik vraag me af of dit redelijk is?
Members only:

Ik heb tussen het afronden van mijn opleiding afgelopen oktober 5jr zelfstandig gewerkt in de niet IT branch. Als IT-er kon ik het natuurlijk niet laten om het zelf soms beter te doen, maar ik merk wel dat de relevantie van de technieken waar ik mee gewerkt heb laag is. Ik heb ook verschillende stagiairs van ICT opleidingen begeleid en dat heeft me wel wat meer hoger niveau inzicht gegeven, maar dat tel ik allemaal niet als relevante werkervaring. Het leren werken met moderne frameworks gaat me goed af; programmeren kan ik namelijk gewoon en er is vooral gewoon een boel boiler-plate weg geabstraheerd.

Ik herhaal mijn post nog een keer omdat hij de vorige keer een beetje ondergesneeuwd was geraakt en ik toch wel benieuwd ben naar input van anderen.

Warmtecheck.nl Thermografie en Blowerdoortesten | De Duurzame Energie Wiki op dewiki.nl

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ehoutgast schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:35:
[...]

Wel waar met als toevoeging; geen garantie voor succes, je moet net een tent hebben die in je geloofd als de oplossing voor een concreet probleem voor ze en zelf bereid zijn consessies te doen/risico's te nemen.
Members only:

GoldenSample wijzigde deze reactie 09-12-2018 21:49 (6%)

Nog oude Videobanden of cassettes over? Stuur me een DM!

• musje83
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 14-03 16:53
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: HAVO, certificaat Filmopleiding, meerdere IBM/Lenovo certificaten (X86/Power, Tech & Sales)
• Werkervaring: totaal nu 12 jaar (begonnen in de retail)
• (Woon) Locatie: Hilversum

2. Wat doe je:
• Functie: Technical Sales Representative (Technical Presales) Server, Storage & Networking
• Werkgever/branche: grote IT vendor
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Reistijd: 30-90 minuten
• Werkdruk: normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3850 (3500 guaranteed, 350 bonus)
• Vakantiegeld: 8,33%
• Dertiende/veertiende maand: € Score afhankelijk (theoretische max ~25.000, 2x per jaar)
• Mobiliteit per jaar: € 1440
• Overige: Incentives van bijv. Microsoft, van € 100 tot ????

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):Contractueel € 49.950 ex overscore
• Winstdeling/bonus: € ????

Heb dus geen 'echte' opleiding, ben opgeklommen van parttime technische dienst bij de Paradigit (laptops/PC's repareren) naar de winkel, naar twee businesspartners, naar huidige werkgever. Ben in dat opzicht absoluut tevreden :)

• Pizza_Boom
GoldenSample schreef op zondag 9 december 2018 @ 21:45:
[...]

Wel waar met als toevoeging; geen garantie voor succes, je moet net een tent hebben die in je geloofd als de oplossing voor een concreet probleem voor ze en zelf bereid zijn consessies te doen/risico's te nemen.
Members only:
Members only:
.

• Kaaswagen
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 02:19

Kaaswagen

Xj900F baby!

Paul C schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:36:
Momenteel heb ik een 2 maanden proef contract en mijn leidinggevende is enthousiast ("Je doet het beter dan ik had gehoopt."). Omdat het goed gaat verwacht ik binnenkort een aanbod voor een vast contract (zo is dat toegezegd). Ik vraag me af of dit redelijk is?
Members only:

Ik heb tussen het afronden van mijn opleiding afgelopen oktober 5jr zelfstandig gewerkt in de niet IT branch. Als IT-er kon ik het natuurlijk niet laten om het zelf soms beter te doen, maar ik merk wel dat de relevantie van de technieken waar ik mee gewerkt heb laag is. Ik heb ook verschillende stagiairs van ICT opleidingen begeleid en dat heeft me wel wat meer hoger niveau inzicht gegeven, maar dat tel ik allemaal niet als relevante werkervaring. Het leren werken met moderne frameworks gaat me goed af; programmeren kan ik namelijk gewoon en er is vooral gewoon een boel boiler-plate weg geabstraheerd.

Ik herhaal mijn post nog een keer omdat hij de vorige keer een beetje ondergesneeuwd was geraakt en ik toch wel benieuwd ben naar input van anderen.
Members only:

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.

• stervis
Deze week aanbod van andere werkgever geaccepteerd:

Members only: Nieuwe situatie

stervis wijzigde deze reactie 11-12-2018 18:20 (0%)
Reden: verduidelijking

Moo, I say.

• Chip.
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

Chip.

Hoi :w

Kleine update

Members only:

• Paul C
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21-03 23:37
Kaaswagen schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 17:05:
[...]

Members only:
Ja rondkomen kan ik wel. Ik vind de werkgever tot nu toe erg prettig. Leuke collega's, leuke baas, goede sfeer op kantoor, veel activiteiten waar we in de watten worden gelegd. Ik heb het idee dat er ook goed geluisterd wordt naar je wensen qua opdrachten. Verschillende collega's waarvoor een andere opdracht wordt gezocht, omdat ze het niet meer naar hun zin hebben op de huidige opdracht. Veel kennisdeling. Zo zijn we afgelopen november met een grote groep 5 dagen naar DevOxx geweest, letterlijk niet 1 euro zelf aan uitgegeven. Dus wil er eigenlijk wel gewoon graag werken. Denk dat ik maar vooral ga pushen op het gebied van een duidelijk groeipad.

Warmtecheck.nl Thermografie en Blowerdoortesten | De Duurzame Energie Wiki op dewiki.nl

• Kaaswagen
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 02:19

Kaaswagen

Xj900F baby!

Paul C schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 22:40:
[...]

Ja rondkomen kan ik wel. Ik vind de werkgever tot nu toe erg prettig. Leuke collega's, leuke baas, goede sfeer op kantoor, veel activiteiten waar we in de watten worden gelegd. Ik heb het idee dat er ook goed geluisterd wordt naar je wensen qua opdrachten. Verschillende collega's waarvoor een andere opdracht wordt gezocht, omdat ze het niet meer naar hun zin hebben op de huidige opdracht. Veel kennisdeling. Zo zijn we afgelopen november met een grote groep 5 dagen naar DevOxx geweest, letterlijk niet 1 euro zelf aan uitgegeven. Dus wil er eigenlijk wel gewoon graag werken. Denk dat ik maar vooral ga pushen op het gebied van een duidelijk groeipad.
Lijkt me ook goed om daar sterke focus op te hebben. Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten, maar na een aantal jaar (2-3) ben je ook wel klaar met alle 'leuke' extra's en wil je liever toch gewoon meer salaris. Tenminste, dat had ik. Wij hadden ook altijd leuke feestjes, in-house 'universiteit' (trainingen), gratis snacks en barista etc etc, als groep is dat leuk maar als persoon hou je vaak minder over.

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

battler schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:36:
[...]

Tegelijkertijd is dat ook de reden achter de studie. Vandaag een gesprek gehad en de organisatie heeft vier redenenen om de studie niet te vergoeden;
  • De studie is niet in lijn met de doelstelling die het bedrijf met mij heeft.
  • De studie komt nu financieel ongelegen
  • Gebruikmaken van de opgedane kennis tijdens de studie zal nog enkele jaren op zich laten wachten.
  • Er is een enorme studiebelasting die waarschijnlijk ten koste gaat van het werk.
En toen vroeg je uiteraard wat de plannen van het bedrijf waren? Ze hebben wel een doelstelling met je maar die weet je niet? Of die is nog beter dan jouw voorstel om een MBA te gaan volgen?

Bedrijf kan voor die studie de helft terug krijgen; dus het kost ze ongeveer 25k. Als dat financieel ongelegen komt gaat het dan nog wel goed zou ik zeggen :P (ik lees vooral smoesjes / ontwijkingen)

PC - Intel i7 6700k 4.2Ghz :Asus Hero: 64GB DDR4 2667Mhz : 800GB Intel 750: 500GB Samsung 960 EVO: 480GB Crucial M500: AMD RX 480 8GB

• battler
3DDude schreef op woensdag 12 december 2018 @ 00:53:
[...]

En toen vroeg je uiteraard wat de plannen van het bedrijf waren? Ze hebben wel een doelstelling met je maar die weet je niet? Of die is nog beter dan jouw voorstel om een MBA te gaan volgen?

Bedrijf kan voor die studie de helft terug krijgen; dus het kost ze ongeveer 25k. Als dat financieel ongelegen komt gaat het dan nog wel goed zou ik zeggen :P (ik lees vooral smoesjes / ontwijkingen)
Doelstelling over 2 jaar naar een directiefunctie en dan een studie die daar meer bij past. Zij zien voornamelijk toegevoegde waarde in een technische studie. Op zich vind ik dit prima, behalve dat ze niets willen vastleggen. Dus, zowel qua studie als functie heb ik totaal geen zekerheid. Uiteindelijk heb ik aangegeven de studie op eigen kosten en eigen tijd te willen doen en dan nog gaf mijn directie leidinggevende aan dat ik zal worden afgerekend op mijn zakelijkeprestaties en dat als die lijden onder mijn persoonlijke ambities dat zal worden gereflecteerd in mijn beoordeling.

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21:25

Mystikal

It never hurts to help

Edit

Mystikal wijzigde deze reactie 01-01-2019 08:55 (99%)

Basement Bios ---- Exo-S

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

battler schreef op woensdag 12 december 2018 @ 06:48:
[...]

Doelstelling over 2 jaar naar een directiefunctie en dan een studie die daar meer bij past. Zij zien voornamelijk toegevoegde waarde in een technische studie. Op zich vind ik dit prima, behalve dat ze niets willen vastleggen. Dus, zowel qua studie als functie heb ik totaal geen zekerheid. Uiteindelijk heb ik aangegeven de studie op eigen kosten en eigen tijd te willen doen en dan nog gaf mijn directie leidinggevende aan dat ik zal worden afgerekend op mijn zakelijkeprestaties en dat als die lijden onder mijn persoonlijke ambities dat zal worden gereflecteerd in mijn beoordeling.
Verstandig denk ik, over 2 jaar zie je wel weer als je m in de pocket hebt toch.
Klinkt voor nu wel als niets concreets, niets vast willen leggen. Dat ze je gewoon willen houden maar niet willen investeren voor nu.. Maar dat is idd glazenbol kijken (mee bekend haha)

• Mandera
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22-03 10:05
Batiatus schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:37:

1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO, HBO Information Security Management, CISSP, CISM-A, CEH, SSCP, ISO27001 certified practitioner (bezig met CISA)
• Werkervaring: 3 jaar fulltime, daarnaast 4 halfjaarlijkse stages + afstuderen
• (Woon) Locatie: Den Haag

2. Wat doe je:
• Functie: IT Security Consultant / Security Officer
• Werkgever/branche: Detachering / Overheid
• (Werk) Locatie(s): Den Haag
• Reistijd: gemiddeld 1 uur per dag
• Werkdruk: Hoog, kies ik wel zelf voor

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 3110 3500
• Vakantiegeld: € 8,33%
• Dertiende/veertiende maand: € winstuitkering (nog niet gehad)
• Pensioeninleg per jaar: 83% legt werkgever in, zelf ong. 30 euro p/m
• Mobiliteit per jaar: € 760 euro p/m
• Overige: € zorgverzekeringcollectiviteit 120 euro p/m, aandelen (+- 80 euro p/m) gratis cursussen / trainingen / certificeringen. Laptop en iPhone van de zaak.

Wat denken jullie?
Mag ik vragen hoe je met 3 jaar werkervaring CISSP hebt weten te behalen?

In mijn optiek wordt je behoorlijk onderbetaald als je alle certificeringen hebt die je benoemd.

• Batiatus
Mandera schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:54:
[...]

Mag ik vragen hoe je met 3 jaar werkervaring CISSP hebt weten te behalen?

In mijn optiek wordt je behoorlijk onderbetaald als je alle certificeringen hebt die je benoemd.
Betaalde stages (2 jaar, waarvan 1 jaar echt relevant was voor CISSP) en 1 jaar aan ervaring af kunnen schrijven door een relevante studie te hebben gedaan. CISM heb ik overigens enkel het examen voor gehaald, wanneer mijn CISSP endorsment wordt goedgekeurd (uiterlijk volgende week) ga ik mijn CISM endorsment ook aanvragen.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Mandera Je beantwoordt imho zelf je vraag al :)
Dat is de combi van werkervarig, certificering en detachering. Sure, die certificaten zijn echt wel wat waard. Maar het gebrek aan praktische ervaring maakt dat zijn detacheringstarief niet zo hoog kan zijn, en dus ook zijn salaris niet. Sowieso is daar ook nog de afhankelijkheid van de grootte van de detacheerder. De grote jongens hebben een vast salarishuis obv werkervaring en jaren in dienst en daar wordt meestal niet zo snel van afgeweken. Bij een kleinere detacheerder is er meer speling mogelijk maar speelt echter dat financieel uitkunnen wat ik hier boven noemde meer.

Het is een beetje het verhaal van "wil je iemand met heel veel papiertjes die alles uit boekjes kent, of wil je iemand die gewoon veel relevante praktijkervaring heeft". Bij de overheid hanteert men nog steeds vinklijstjes tav inhuur, dus daar zijn die papiertjes wat belangrijker. Persoonlijk vind ik dat vrij kortzichtig en een gevalletje van beleid ipv er echt pragmatisch over nadenken. Niks ten nadele van @Batiatus overigens, want al die papiertjes behalen is op zich ook best knap :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Batiatus
The Eagle schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:14:
Het is een beetje het verhaal van "wil je iemand met heel veel papiertjes die alles uit boekjes kent, of wil je iemand die gewoon veel relevante praktijkervaring heeft". Bij de overheid hanteert men nog steeds vinklijstjes tav inhuur, dus daar zijn die papiertjes wat belangrijker. Persoonlijk vind ik dat vrij kortzichtig en een gevalletje van beleid ipv er echt pragmatisch over nadenken. Niks ten nadele van @Batiatus overigens, want al die papiertjes behalen is op zich ook best knap :)
Aangezien ik in de detachering werk, is het een van de manieren om ook door de knock-out criteria heen te komen bij klanten, CISSP is in mijn werkveld echt een vereiste voor de meeste klanten (en zorgt er ook voor dat je in samenwerking met de verplichte aantal jaren aan ervaring aan kan tonen dat je de kennis hebt).
Dat geldt overigens niet alleen bij de overheid hoor, ook in andere sectoren werd er naar gevraagd. :)

• wheel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 18:17
battler schreef op woensdag 12 december 2018 @ 06:48:
[...]

Het bedrijf wil geen tijd en geen geld investeren in de door jou gewenste opleiding en geen garanties geven - om wat voor reden dan ook. Jij ziet overduidelijk de meerwaarde in de opleiding van jouw keuze en gaat het toch doen. Hun mededeling m.b.t. beoordeling lijkt me wel fair.

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22-03 11:44
GrooV schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:22:
Zal ook maar eens iets delen
Members only:
Per 1 januari nogmaals verhoging gehad

Members only:

• stervis
Batiatus schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:10:
[...]

Betaalde stages (2 jaar, waarvan 1 jaar echt relevant was voor CISSP) en 1 jaar aan ervaring af kunnen schrijven door een relevante studie te hebben gedaan. CISM heb ik overigens enkel het examen voor gehaald, wanneer mijn CISSP endorsment wordt goedgekeurd (uiterlijk volgende week) ga ik mijn CISM endorsment ook aanvragen.
Ik wilde net zeggen. Je kunt allleen het certificaat halen met endorsement én 5 jaren aan relevante werkervaring.

De werkervaring is voor mij de reden CISSP eerst nog achterwegen te laten.

Moo, I say.

• Spikeee
  • Laatst online: 17-03 22:10
Chip. schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 20:49:
Kleine update

Members only:
ASML / VDL / Prodrive ?

• DeZaag
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21:21
stervis schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:53:
[...]

Ik wilde net zeggen. Je kunt allleen het certificaat halen met endorsement én 5 jaren aan relevante werkervaring.

De werkervaring is voor mij de reden CISSP eerst nog achterwegen te laten.
Endorsement is niet noodzakelijk. CV dat aan de gestelde eisen voldoet wel.

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:33
Endorsement is wél noodzakelijk, maar kan evt door ISC2 uitgevoerd worden ipv een peer in je omgeving. Al vraag ik me af waarom je dat traject in zou willen, er zijn genoeg Nederlandse CISSPs die je kunnen helpen.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• ApexAlpha
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23-03 13:30
Chip. schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 20:49:
Kleine update

Members only:
40 vakantiedagen! Wat heerlijk gewoon 2 maanden vrij per jaar. Ik krijg er potverdorie 20.

• Batiatus
Hmmbob schreef op donderdag 13 december 2018 @ 08:41:
Endorsement is wél noodzakelijk, maar kan evt door ISC2 uitgevoerd worden ipv een peer in je omgeving. Al vraag ik me af waarom je dat traject in zou willen, er zijn genoeg Nederlandse CISSPs die je kunnen helpen.
Klopt, ISC2 doet nog wel een check of je aan de gewenste ervaring voldoet. Endorsment heb ik gewoon door een collega laten doen.

• Pizza_Boom
ApexAlpha schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:21:
[...]

40 vakantiedagen! Wat heerlijk gewoon 2 maanden vrij per jaar. Ik krijg er potverdorie 20.
Ik kom met mijn ADV erbij ook op 38. :+ 25 Vakantie en 13 ADV. Bedrijf is al 5 weken dicht per jaar.

• thejoker80
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Mystikal schreef op woensdag 12 december 2018 @ 06:51:
Members only:
nice! gezien ik dezelfde opleidingen heb en maar 3 jaar jonger ben... Zit net op 5100 voor 36 uur (4 dagen kantoor)..... Werkdruk is denk ik wel wat lager. Kom je uit met 40 uur?

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21:25

Mystikal

It never hurts to help

thejoker80 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:39:
[...]

nice! gezien ik dezelfde opleidingen heb en maar 3 jaar jonger ben... Zit net op 5100 voor 36 uur (4 dagen kantoor)..... Werkdruk is denk ik wel wat lager. Kom je uit met 40 uur?
40 uur haal ik niet helemaal. Maar heel veel vrijheid, management zit overzee dus kan het goed inplannen. Werk ook wel eens een dagje thuis. Ter referentie ik verdiende in 2014 nog 5250 voor 38 uur. Dus het kan nog :Y)

Basement Bios ---- Exo-S

• ApexAlpha
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23-03 13:30
Pizza_Boom schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:37:
[...]
Ik kom met mijn ADV erbij ook op 38. :+ 25 Vakantie en 13 ADV. Bedrijf is al 5 weken dicht per jaar.
Krijg je dan 36 betaald terwijl je 40 werkt? Hoe moet ik dat zien

• Pizza_Boom
ApexAlpha schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:00:
[...]

Krijg je dan 36 betaald terwijl je 40 werkt? Hoe moet ik dat zien
38 om 40 ja. ;) Maar ik werk liever 40 uur met 13 extra vrije dagen dan 38 uur zonder extra. 't Is iets van 25 minuten per dag extra. Merk je niet, maar die 13 extra dagen merk je wel.

• Moi_in_actie
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22-03 15:03
Pizza_Boom schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:02:
[...]
38 om 40 ja. ;) Maar ik werk liever 40 uur met 13 extra vrije dagen dan 38 uur zonder extra. 't Is iets van 25 minuten per dag extra. Merk je niet, maar die 13 extra dagen merk je wel.
Inderdaad, ik heb ook een 36 uurs contract en werk er 40, dus 26 extra vakantie/ADV dagen per jaar. Dat tikt lekker aan en het went erg snel om (in totaal) tegen de 50 dagen per jaar vrij te hebben. Meer loon, ach het zou leuk zijn, maar op een gegeven moment ben ik prima tevreden met wat ik heb en hecht ik meer waarde aan meer vrijetijd. Een (mid)dagje vrij om naar een kerstmarkt te gaan...geen probleem. In de zomer zo nu en dan een dag vrij om samen met de vriendin ergens heen te gaan, no problemo. Die vrijheid is mij meer waar dan een paar honderd euro bruto meer in de maand.

Nu heb ik nog geen kinderen, maar collega's die wel jonge kinderen hebben hebben hierdoor de luxe om (bijna) altijd tegelijk met hun schoolgaande kinderen vakantie te hebben (rond carnaval, in april/mei, lange zomervakantie, herft en kerst/nieuwjaar). En met +-50 dagen per jaar kan je dan nog altijd wel wat overhouden voor incidentele gelegenheden.

Ryzen 5 1600 @4000Mhz ~~ 16GB Corsair Vengeance LED 3200Mhz ~~ ASRock AB350 Gaming ITX ~~ Sapphire R9 Fury-X @1150/570Mhz

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True