Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• dongilles
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 10:40
Ik kwam dit topic tegen in de actieve forumtopic en ik dacht interresant.
Maar achteraf als ik die lonen hier voorbij zie komen denk ik toch dat ik slecht heb onderhandeld 2 jaar geleden (niet dat ik ivm mijn vorige baan had te klagen).
Natuurlijk wel een andere branch dan de gemiddelde hier maar toch.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: HBO Food en Business
• Werkervaring: 6 jaar
• (Woon) Locatie: Midden Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: Kwaliteitsmanager (manager ondanks dat ik geen mensen aanstuur, 1 mans afdeling)
• Werkgever/branche: levensmiddelenindustrie
• (Werk) Locatie(s): midden Limburg
• Uren/week: 40 uur per week
• Reistijd: +/- 30 min
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3200
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: € ja indien niet ziek geweest het gehele jaar
• Pensioeninleg per jaar: € word volledig betaald door werkgever
• Mobiliteit per jaar: € 1440
• Overige: € 25 per maand voor mobiele abonnement. maar 24 vakantie dagen

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +/- 46 k
• Winstdeling/bonus: € nee

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
dongilles schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:18:
Wow dat dat nog mag 8)7 lekker zieke mensen op de werkvloer, omdat men zich niet ziek wilt melden :N

Float like a butterfly, sting like a bee.

• michelwuyts
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 16-01 16:29
Martinusz schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:24:
[...]

Wow dat dat nog mag 8)7 lekker zieke mensen op de werkvloer, omdat men zich niet ziek wilt melden :N
Is wel een flink bedrag dan inderdaad. Vooral voor mensen met representatieve functie lijkt me dat vervelend als je dan met griep daar zou verschijnen.
Veel mensen zijn echter constant ziek of melden zich af met een kleine verkoudheid. Zou dan misschien eerder mensen belonen met een extra vrije dag ofzo.

• ApexAlpha
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 13:55
Wtf? Is dit legaal?

Heb je last van migraine, keelontsteking of gewoon heftige ongesteldheid, dingen waar je niks aan kan doen maar waar je wel routinematig last van kan hebben wordt je gewoon gekort op je beloning?

• dongilles
ApexAlpha schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:33:
[...]

Wtf? Is dit legaal?

Heb je last van migraine, keelontsteking of gewoon heftige ongesteldheid, dingen waar je niks aan kan doen maar waar je wel routinematig last van kan hebben wordt je gewoon gekort op je beloning?
Helaas wel legaal ja.
En het klopt, ik ik mijn been breek heb ik pech of ik moet nog genoeg van mijn 24 vakantiedagen hebben om deze op te nemen.

dit is zo gekomen om de "maandagziekte" tegen te gaan en het afgelopen jaar 2 man (van de 20) zich in hun vakantie ziek hadden gemeld en daardoor hun vakantiedagen terug hebben gekregen.

dongilles wijzigde deze reactie 13-12-2018 10:37 (16%)

• ApexAlpha
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 13:55
dongilles schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:35:
[...]

Helaas wel legaal ja.
En het klopt, ik ik mijn been breek heb ik pech of ik moet nog genoeg van mijn 24 vakantiedagen hebben om deze op te nemen.

dit is zo gekomen om de "maandagziekte" tegen te gaan en het afgelopen jaar 2 man (van de 20) zich in hun vakantie ziek hadden gemeld en daardoor hun vakantiedagen terug hebben gekregen.
Maar verlies je dan één dag van je bonusmaand per dag dat je ziek bent? Of als je één dag ziek bent geweest verlies je meteen alles?

• dongilles
ApexAlpha schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:45:
[...]

Maar verlies je dan één dag van je bonusmaand per dag dat je ziek bent? Of als je één dag ziek bent geweest verlies je meteen alles?
Dan verlies je alles (volgens mij, nog niet voorkomen)

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 12:26
Maar achteraf als ik die lonen hier voorbij zie komen denk ik toch dat ik slecht heb onderhandeld 2 jaar geleden (niet dat ik ivm mijn vorige baan had te klagen).
Huh, waarom denk je dat dan? Volgens mij heb je een aardig pakket zo, gebaseerd op je werk en leeftijd? Het is niet bijzonder, maar ook niet slecht imho.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• dongilles
Hmmbob schreef op donderdag 13 december 2018 @ 13:12:
[...]

Huh, waarom denk je dat dan? Volgens mij heb je een aardig pakket zo, gebaseerd op je werk en leeftijd? Het is niet bijzonder, maar ook niet slecht imho.
Is ook zeker niet slecht, ik kom er makkelijk mee rond maar ik heb het topic doorgescrolled en wat ik voor bedragen en vakantie dagen zie, zijn deze enorm hoog.
Misschien heb ik me te veel gefixeerd op de hoge lonen en vakantiedagen van sommige, dat deze meer zijn blijven hangen of toevallig met scrollen alleen maar gestopt op de hogere. Als je zegt dat het niet slecht is zal ik vanavond eens rustig het topic volledig lezen :)

• stervis
  • Registratie: juli 2011
  • Nu online
dongilles schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:28:
[...]

Is ook zeker niet slecht, ik kom er makkelijk mee rond maar ik heb het topic doorgescrolled en wat ik voor bedragen en vakantie dagen zie, zijn deze enorm hoog.
Misschien heb ik me te veel gefixeerd op de hoge lonen en vakantiedagen van sommige, dat deze meer zijn blijven hangen of toevallig met scrollen alleen maar gestopt op de hogere. Als je zegt dat het niet slecht is zal ik vanavond eens rustig het topic volledig lezen :)
Naar mijn mening kan je ook moeilijk jouw pakket in jouw branche moeilijk vergelijken met bijvoorbeeld de IT-branche.

Het enige wat in jouw pakket mij dwars zit is de aanpak voor de 13e maand. Verder een prima pakket. Pensioen wordt door je werkgever betaald, gemiddelde werkdruk, relatief weinig reistijd.

Vakantiedagen tja... vind ik altijd moeilijk iets over te zeggen.

stervis wijzigde deze reactie 13-12-2018 16:38 (16%)

Moo, I say.

• michelwuyts
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 16-01 16:29
Inderdaad, waarom altijd vergelijken met andere mensen inderdaad.
Iemand die 25% meer verdient heeft ook een duurdere auto en huis. Uiteindelijk houd je vaak evenveel over aan het eind van de maand.
Of iemand echt gelukkiger is met dat grotere huis en auto? Als je prima kunt rondkomen en niet ieder dubbeltje moet omdraaien zou ik gewoon tevreden zijn. Als een directe collega natuurlijk het dubbele verdient voor hetzelfde is natuurlijk wat anders, maar dat heeft meer met waardering te maken.

• battler
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 08:07
Ik kwam dit topic tegen in de actieve forumtopic en ik dacht interresant.
Dit topic kan een erg vertekend beeld geven. Waar ik me op zou focussen is hetgeen wat jij belangrijk vindt in het leven en wat je daarvoor nodig hebt. Als je dan tot de conclusie komt dat je daar een bepaalt salaris voor nodig hebt, dan kunnen we hier advies geven of en hoe je daar kan komen.

Spelfout gezien, let me know! dm, tel, e-mail of per post.

• Firestorm
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Vorige week het jaargesprek gehad, functioneerde goed, maar werkgever ziet nog zeker ruimte voor (gestage) groei.

Kleine update in 'bold':
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Trapezoid
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 10-01 23:34
Ik ben wel benieuwd wat mensen hiervan vinden. Het is lastig iets vergelijkbaars te vinden. Ik heb uiteindelijk weinig relevante werkervaring en geen relevante vooropleiding. Ook is mijn focus nu op leren/ontwikkeling ipv salaris.

Members only:

Trapezoid wijzigde deze reactie 15-12-2018 11:31 (3%)

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 12:51
Trapezoid schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 15:48:
Ik ben wel benieuwd wat mensen hiervan vinden. Het is lastig iets vergelijkbaars te vinden. Ik vind mezelf meer waard, maar heb uiteindelijk weinig relevante werkervaring en geen relevante vooropleiding. Ook is mijn focus nu op leren/ontwikkeling ipv salaris, maar je wilt jezelf niet te kort doen natuurlijk.

Members only:
Lastig te vergelijken, maar an sich is dat salaris voor iemand met één jaar relevante ervaring zonder relevante vooropleiding best marktconform. Ik zou me vooral focussen op groeimogelijkheden, dus kijken of je targets kunt afspreken en daar stappen in je arbeidsvoorwaarden verbinden.

• mrbootster
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 10:10
Hi guys,
Ik heb onderstaande package door een bedrijfje aangeboden gekregen. Ik vind het een aan de karige kant. Eerder kreeg ik 2950/maand incl laptop, telefoon, pensioen, lease auto, bonusregeling, opleidingsbudget en gratis andere trainingen (samen met andere leeftijdsgenoten weggegaan wegens verziekte sfeer).

Tegelijkertijd zit het bedrijf in de groei, kan ik op termijn misschien mijn eigen afdeling opzetten, en past de visie van het bedrijf (duurzaamheid) bij me.

As. maandag heb ik gesprek over salaris voorwaarden. Wat is wijsheid? Hoeveel is redelijk om extra te vragen? Wat vinden jullie van dit aanbod?

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: HBO + WO information systems, ITIL v3
• Werkervaring: 2 jaar traineeship bij internationale marktleider + 3 stages + 2x 4 maanden buitenland exchange tijdens studies
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je Wat is mij aangeboden om te gaan doen:
• Functie: project manager
• Werkgever/branche: scale up in IT services
• (Werk) Locatie(s): NL
• Reistijd: +/- 30 min fietsen
• Werkdruk: laag-gemiddeld

3. Wat verdien je: Wat is aangeboden:
• Maandsalaris (bruto): € 2560
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Pensioeninleg per jaar: geen regeling vanuit bedrijf maar 6% wordt door werkgever op maandsalaris toegevoegd (komt dus nog bovenop de 2560)
• Mobiliteit per jaar: nee
• Overige: 25 vakantie dagen, geen opleidingsbudget, 4.5% wordt door werkgever op maandsalaris toegevoegd voor zorg- & arbeids ongeschiktheid

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +/- 34k

mrbootster wijzigde deze reactie 14-12-2018 17:30 (4%)

• DeZaag
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 15-01 19:44
Hmmbob schreef op donderdag 13 december 2018 @ 08:41:
Endorsement is wél noodzakelijk, maar kan evt door ISC2 uitgevoerd worden ipv een peer in je omgeving. Al vraag ik me af waarom je dat traject in zou willen, er zijn genoeg Nederlandse CISSPs die je kunnen helpen.
Dat is een scherpe nuance, goede aanvulling. Overig is het traject bij ISC2 niet zo ingewikkeld als je CV voldoet aan de gestelde eisen. Ging bij mij in ieder geval vlotjes.

• Hmmbob
DeZaag schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 18:03:
[...]

Dat is een scherpe nuance, goede aanvulling. Overig is het traject bij ISC2 niet zo ingewikkeld als je CV voldoet aan de gestelde eisen. Ging bij mij in ieder geval vlotjes.
Ok. Ik heb daar ook wel eens andere ervaringen over gehoord. In IT Security Certificeringen lopen meer CISSPs rond (inclusief ik), die willen @stervis gerust helpen met het beoordelen van de werkervaring hoor :)

Hmmbob wijzigde deze reactie 14-12-2018 18:10 (6%)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Nu online
Ik heb ook een niet ziek bonus a €1000 netto per jaar, en dit wordt afgebouwd per dag dat je ziek bent.

Ik zit zelf op kantoor maar voor het personeel buiten is het bijna pure noodzaak. Veel minder ziekteverzuim of mensen nemen liever een vrije dag op ipv ziekte dag (ze hebben er toch minimaal 48 p jaar). Je bent gegarandeerd af van de maandagochtend ziekmeldingen en ziek-zwak-misselijk meldingen.

Tevens staat in de CAO dat je vanaf de tweede ziekmelding in een jaar sowieso al een vrije dag kost.

Eerlijk tegenover mensen die echt vaak ziek zijn.. misschien wel, misschien niet. Het is maar hoe je het bekijkt. Als je vaak ziek bent zul je er vrede mee moeten hebben dag je een extraatje misloopt aan het einde van het jaar.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

mrbootster schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 17:22:
Hi guys,
Ik heb onderstaande package door een bedrijfje aangeboden gekregen. Ik vind het een aan de karige kant. Eerder kreeg ik 2950/maand incl laptop, telefoon, pensioen, lease auto, bonusregeling, opleidingsbudget en gratis andere trainingen (samen met andere leeftijdsgenoten weggegaan wegens verziekte sfeer).

Tegelijkertijd zit het bedrijf in de groei, kan ik op termijn misschien mijn eigen afdeling opzetten, en past de visie van het bedrijf (duurzaamheid) bij me.

As. maandag heb ik gesprek over salaris voorwaarden. Wat is wijsheid? Hoeveel is redelijk om extra te vragen? Wat vinden jullie van dit aanbod?

1. Wie ben je:
• Werkervaring: 2 jaar traineeship bij internationale marktleider + 3 stages + 2x 4 maanden buitenland exchange tijdens studies

• Pensioeninleg per jaar: geen regeling vanuit bedrijf maar 6% wordt door werkgever op maandsalaris toegevoegd (komt dus nog bovenop de 2560)
• Overige: 25 vakantie dagen, geen opleidingsbudget, 4.5% wordt door werkgever op maandsalaris toegevoegd voor zorg- & arbeids ongeschiktheid

Als PM heb je veel verantwoordelijkheid. Ze betalen ondermaats en hebben geen pensioen, geen opleidingen. Snap dat ze een scale up zijn maar dan moeten ze daar ook wat aan doen als ze goede mensen binnen willen halen lijkt me. Je krijgt niet eens winstdeling of whatever. Als ze willen opschalen betekent dat dat ze meer werk krijgen dan ze aan kunnen. Regelen dat klanten aangesloten worden op hun services, en jij mag zorgen dat dat gepland wordt en goed gaat. Nofi, maar dan wil je als junior gewoon fatsoenlijke begeleiding, zeker geen financiele eindverantwoordelijkheid voor een budget van mogelijk tonnen en al helemaal niet voor dat geld. Dit komt me een beetje over als: we zoeken iemand die voor onde de zaakjes opknapt, die we de schuld kunnen geven als het misgaat en in geval van nood ook kunnen missen want we betalen hem relatief niks.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• stervis
  • Nu online
Hmmbob schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 18:08:
[...]

Ok. Ik heb daar ook wel eens andere ervaringen over gehoord. In IT Security Certificeringen lopen meer CISSPs rond (inclusief ik), die willen @stervis gerust helpen met het beoordelen van de werkervaring hoor :)
Nou, ik hoef (nog) niet geholpen te worden hoor hah. Eerst andere zaken op de planning.

Moo, I say.

• qadn
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 11:50

qadn

Pinnacle of Perversion

@mrbootster Het hangt er een beetje vanaf hoe groot de projecten zijn die je zou gaan leiden.
Maar los daarvan moeten werkmiddelen zoals laptop, opleiding, etc. er gewoon zijn. Pensioen is ook iets wat (in ieder geval wmb) niet optioneel is.

Maar zoals al vermeld: of iets van een echt belang in de toko of gewoon fors meer verdienen, zeker omdat de leaseauto wegvalt (niet dat je die nodig hebt als je kan fietsen, maar goed onderhandelpunt).

Ik zou 3.5k / maand + pensioen + leaseauto normaal vinden eigenlijk. Zeker bij een overstap nu.
Als je concreet zaken toegezegd kan krijgen (OP PAPIER) dan zou 3.5K + pensioen nog OK zijn als er echt veel toekomst in zit.

Maar, ook zoals The Eagle al zei: als scaleup moet er ook wel wat muziek in de zaak zitten (dwz geld), anders valt er niet te schalen. Bovendien ga je veel ... leermomentjes pakken denk ik :)
(maar zolang je je niet kapot werkt is dat heel leerzaam)

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• Tegniek
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 27-12-2018
delete

Tegniek wijzigde deze reactie 17-12-2018 13:21 (104%)

• battler
mrbootster schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 17:22:
Hi guys,

1. Wie ben je:

Als PM in de randstand met een WO opleiding met beperkte werkervaring zou ik tussen de 3200 en 3500 verwachten.

• koffieben
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 16-01 17:01
Members only:

Qua salaris/uren ben ik er aardig tevreden mee. Inhoudelijk ben ik op zoek naar een meer technische uitdaging. Daar ga ik waarschijnlijk wat salaris voor moeten inleveren, maar ik denk dat het belangrijker is dat ik iets doe waar ik gelukkig van word.

• peakrever
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 08:31
koffieben schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 19:47:
Members only:

Qua salaris/uren ben ik er aardig tevreden mee. Inhoudelijk ben ik op zoek naar een meer technische uitdaging. Daar ga ik waarschijnlijk wat salaris voor moeten inleveren, maar ik denk dat het belangrijker is dat ik iets doe waar ik gelukkig van word.
----

peakrever wijzigde deze reactie 18-12-2018 20:44 (3%)

• stervis
  • Nu online
peakrever schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 19:51:
[...]

Waarom geen MSc gehaald? Komt je salaris nogal ten goede, zeker met jouw studierichting.
Volgens mij heb je niet goed gelezen ;)

Moo, I say.

• Mugwump
Members only:

Ik denk dat je veel te bescheiden bent. Met jouw achtergrond zou je ondanks niet heel veel ervaring zeker niet hoeven in te leveren bij een "wat meer technische uitdaging".

• koffieben
Mugwump schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:25:
[...]

Ik denk dat je veel te bescheiden bent. Met jouw achtergrond zou je ondanks niet heel veel ervaring zeker niet hoeven in te leveren bij een "wat meer technische uitdaging".
Thanks. Dat hoor ik vaker (lees: deze discussie heb ik elke keer als ik in dit topic post ;) ). Bij veel aanbiedingen is mijn basisalaris hoger, maar ga ik er in totaal op achteruit, omdat ik nu een vrij korte reistijd heb, maar wel een leasevergoeding krijg. Bovendien werk ik 32 uur, wat niet overal mogelijk is (in theorie dan, in de praktijk zit ik 32 uur bij de klant, heb ik daarnaast nog andere activiteiten van mijn bedrijf, en moet ik leren om certificering te halen).

Ik ben met name naar dingen op zoek in de embedded hoek, waar ik niet zoveel heb aan mijn professionele werkervaring en de lonen voor juniors wat lager liggen (of in ieder geval de aanbiedingen die ik krijg, misschien speelt het mee dat ik geen electrical engineering heb gedaan, maar computer engineering). Ik ben nu ook wat meer aan het rondkijken in de security hoek, waar ik misschien wel vergelijkbaar of zelfs beter zou kunnen verdienen.

• battler
Members only:

Moeten inleveren, waarom dan? Misschien is de big data of data Analytics kant iets voor je? Qua salaris verwacht ik dat je nog veel zal stijgen.

• Euler212
  • Registratie: juni 2014
  • Niet online
koffieben schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 22:07:
[...]

Thanks. Dat hoor ik vaker (lees: deze discussie heb ik elke keer als ik in dit topic post ;) ). Bij veel aanbiedingen is mijn basisalaris hoger, maar ga ik er in totaal op achteruit, omdat ik nu een vrij korte reistijd heb, maar wel een leasevergoeding krijg. Bovendien werk ik 32 uur, wat niet overal mogelijk is (in theorie dan, in de praktijk zit ik 32 uur bij de klant, heb ik daarnaast nog andere activiteiten van mijn bedrijf, en moet ik leren om certificering te halen).

Ik ben met name naar dingen op zoek in de embedded hoek, waar ik niet zoveel heb aan mijn professionele werkervaring en de lonen voor juniors wat lager liggen (of in ieder geval de aanbiedingen die ik krijg, misschien speelt het mee dat ik geen electrical engineering heb gedaan, maar computer engineering). Ik ben nu ook wat meer aan het rondkijken in de security hoek, waar ik misschien wel vergelijkbaar of zelfs beter zou kunnen verdienen.
Je wordt gewoon gruwelijk onderbetaald. Ik ben in de embedded hoek begonnen met een HBO en verdiende als 20k meer dan jouw huidige totaalpakket. Weliswaar op 40 uur basis.

Mijn collega's met masters die als starter beginnen zitten tegen de 60k aan totaal.

• eniux
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11:49
Members only:

Ik zou er in de basis vanuit gaan dat je een stap vooruit gaat maken. Als starter job is dit voor 32uur inderdaad helemaal niet heel slecht. Zou bij je volgende baan richten op 2700+ voor 32u, hoe langer je wacht hoe meer je moet vragen. Je hebt een dubbele master in gewilde richtingen, daar kan je gemakkelijk meer uithalen.

https://www.binance.com/?ref=11606322

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 14:57
Euler212 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:43:
[...]

Je wordt gewoon gruwelijk onderbetaald. Ik ben in de embedded hoek begonnen met een HBO en verdiende als 20k meer dan jouw huidige totaalpakket. Weliswaar op 40 uur basis.

Mijn collega's met masters die als starter beginnen zitten tegen de 60k aan totaal.
60k als starter is echt enorm veel en ver buiten de normale verdeling. Als ik kijk bij de high tech rond Eindhoven (NXP, ASML, Philips, etc) betalen die echt niet slecht, maar daar hoef je ook niet te denken te starten met 60k.

Zijn huidige salaris (€2700 per maand + leaseauto) is niet vreemd voor een master starter. Wel ervan uitgaande dat er nog redelijke groei in zit.

Sissors wijzigde deze reactie 19-12-2018 09:39 (10%)

• bord4kop
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 13:45

bord4kop

maximaal 100KB!

Na 1 jaar geen vruchtbare basis meer voor goede samenwerking. Dus nu op zoek naar nieuwe uitdaging!

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 47
• Opleiding: HBO, veel MS certs, 2x VMware certs, Itil, Prince 2, bezig met Scrum Master
• Werkervaring: 25+
• (Woon) Locatie: Achterhoek

2. Wat doe deed je:
• Functie: Eindverantwoordelijk helpdesk & support, development, ontwikkeling
Hiervoor als ICT manager, verantwoordelijk voor IT afdeling (7 FTE)
• Werkgever/branche: Groothandel/dienstverlening/software
• (Werk) Locatie(s): Regio Arnhem/Apeldoorn
• Uren/week: 45+
• Reistijd: 2 uur
• Werkdruk: erg hoog.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €4950
• Vakantiegeld:8%
• Dertiende/veertiende maand: € geen
• Pensioeninleg per jaar: €3450 eigen inleg
• Reiskostenvergoeding (woon-werk): €0.19 (leaseauto: BMW 3-serie, ingeleverd)
• Overige: €50 onkostenvergoeding, Laptop, telefoon.
• Winstdeling/bonus: € 3000 bruto vaste eindejaarsbonus, kon oplopen bij goed bedrijfsresultaat

Ik stuurde (als MT lid) 16 FTE direct en indirect aan in NL en België. Medewerkers support, consultancy, trainers en developers.

a). Wat vinden jullie van mijn salaris/vergoedingen?
b). Ik ben per direct op zoek naar functie als IT manager, projectleider of gelijkwaardig in oosten van NL.

Op zoek naar een mooie uitdaging. Wie weet een baan bij een mooi innovatief bedrijf in het oosten van NL? Stuur me een berichtje, ik waardeer dat enorm!

• Willem30
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 12:15
Gisteren een beoordelingsgesprek gehad met goede beoordelingen vanuit de klant en salarisverhoging van 50euro gekregen.

Leeftijd: 33
Opleiding(en): MBO 4 ICT Beheerder, HBO Communicatie propedeuse
Certificaten: ITIL V3, Office 365 70-346, Windows 10
Werkervaring: 5,5 jaar
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Servicedeskmedewerker
Vakantiegeld: Ja, 8,3%
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: eindejaarsuitkering
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto:Nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding,opleidingsbudget
Land: Nederland
Regio: Midden-Nederland
Reistijd: 25 minuten
Salaris: 2400 Euro per maand

• koffieben
Euler212 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:43:
[...]

Uhu. Vorige keer had ik daar ook al een discussie over. De helft vind dat ik veel te weinig verdien, en de andere helft dat het gewoon normaal is. Ik heb nu een fijne opdracht, en elk aanbod wat ik tot nu toe heb gehad van andere bedrijven waar ik zou willen werken waren óf significant lager (met als toppunt een aanbieding van 2k voor 40 uur, meer dan 25% minder dan wat ik nu parttime verdien).

Het is geen vetpot, maar ik zou het niet onderbetaald noemen. Ik ben sinds ik begonnen ben met ongeveer 200 euro per maand vooruitgegaan.
Sissors schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:38:
[...]

60k als starter is echt enorm veel en ver buiten de normale verdeling. Als ik kijk bij de high tech rond Eindhoven (NXP, ASML, Philips, etc) betalen die echt niet slecht, maar daar hoef je ook niet te denken te starten met 60k.

Zijn huidige salaris (€2700 per maand + leaseauto) is niet vreemd voor een master starter. Wel ervan uitgaande dat er nog redelijke groei in zit.
Mijn startsalaris was iets lager dan 2500 (omgerekend naar fulltime), maar daar kwam nog iets aan winstdeling bij. Wat ik nu verdien (iets minder dan 2700, omgerekend naar fulltime) is pas na 15 maanden.

• Zingo
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 12:43
Willem30 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:54:
Gisteren een beoordelingsgesprek gehad met goede beoordelingen vanuit de klant en salarisverhoging van 50euro gekregen.
Als je een goede beoordeling kreeg en 'maar' €50,- erbij dan klopt er iets toch niet? Dat is net een inflatiecorrectie.

• s0ulmaster
  • Registratie: juni 2012
  • Nu online
koffieben schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:12:
[...]

Uhu. Vorige keer had ik daar ook al een discussie over. De helft vind dat ik veel te weinig verdien, en de andere helft dat het gewoon normaal is. Ik heb nu een fijne opdracht, en elk aanbod wat ik tot nu toe heb gehad van andere bedrijven waar ik zou willen werken waren óf significant lager (met als toppunt een aanbieding van 2k voor 40 uur, meer dan 25% minder dan wat ik nu parttime verdien).

Het is geen vetpot, maar ik zou het niet onderbetaald noemen. Ik ben sinds ik begonnen ben met ongeveer 200 euro per maand vooruitgegaan.

[...]

Mijn startsalaris was iets lager dan 2500 (omgerekend naar fulltime), maar daar kwam nog iets aan winstdeling bij. Wat ik nu verdien (iets minder dan 2700, omgerekend naar fulltime) is pas na 15 maanden.
Na 15 maanden is je salaris, vooral voor de regio, niet bijster hoog, maar de bedragen die hier geroepen worden lijken mij ook absurd.
Hier in het oosten verdien ik met een HBO bachelor elektrotechniek (starter) bruto ietsjes minder, maar heb ook geen hele spannende secundaire arbeidsvoorwaarden.

Ik had in omgeving Utrecht toch iets van 3000 verwacht met jouw opleiding (obv 40 uur)
Zingo schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:17:
[...]

Als je een goede beoordeling kreeg en 'maar' €50,- erbij dan klopt er iets toch niet? Dat is net een inflatiecorrectie.
Ligt ook een beetje aan hoe vaak je een verhoging krijgt, maar ik ben het met je eens dat 50 euro weinig zoden aan de dijk zet als dat je jaarlijkse verhoging is.

s0ulmaster wijzigde deze reactie 19-12-2018 10:22 (13%)

Without magic smoke, it ain't broken!

• Willem30
Zingo schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:17:
[...]

Eenmaal per jaar kan ik verhoging krijgen.
Ik was redelijk tevreden en mocht het nog laten bezinken en eventueel tweede gesprek voeren over de loonsverhoging. Had zelf meer iets van 2500 in gedachten. Ik vind het lastig wat nu beetje marktconform is tegenwoordig.

• Hmmbob
Willem30 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:07:
[...]
Eenmaal per jaar kan ik verhoging krijgen.
Ik was redelijk tevreden en mocht het nog laten bezinken en eventueel tweede gesprek voeren over de loonsverhoging. Had zelf meer iets van 2500 in gedachten. Ik vind het lastig wat nu beetje marktconform is tegenwoordig.
Gewoon neerleggen bij ze, en als er een tegenbod komt dat beoordelen.

50 euro is geen echte verhoging vanwege een goede beoordeling, meer inflatiecorrectie (50 euro op 2350 is 2,1%). 150 erbij zou 6,3 procent betekenen, 100 erbij (dus 2450, wellicht het tegenbod) is 4.25%.

Zelf kijken wat je genoeg vindt. Ik zou altijd een tegenbod doen en kijken wat je eruit kan halen. Het kan ook non-materieel zijn, zoals een opleidingsplan of een extra vakantiedag of....

• koffieben
s0ulmaster schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:20:
[...]

Na 15 maanden is je salaris, vooral voor de regio, niet bijster hoog, maar de bedragen die hier geroepen worden lijken mij ook absurd.
Hier in het oosten verdien ik met een HBO bachelor elektrotechniek (starter) bruto ietsjes minder, maar heb ook geen hele spannende secundaire arbeidsvoorwaarden.

Ik had in omgeving Utrecht toch iets van 3000 verwacht met jouw opleiding (obv 40 uur)
De vorige keer gaf ik in dit topic aan dat ik eigenlijk richting de 3000 wou verdienen (op basis van fulltime), en was de tendens dat dat te hoog was ¯\_(ツ)_/¯

3000 p/m zou denk ik mogelijk zijn als ik een vergelijkbare rol zou zoeken bij een ander bedrijf. Punt is dat ik dan hoogstwaarschijnlijk een langere reistijd heb en/of een leaseauto nodig heb, waardoor mijn tijd/inkomsten ratio er niet op vooruitgaat. Bovendien wil ik dus, zoals ik al aangaf, liever een rol met wat meer technische inhoud.
battler schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:21:
[...]

Moeten inleveren, waarom dan? Misschien is de big data of data Analytics kant iets voor je? Qua salaris verwacht ik dat je nog veel zal stijgen.
Data science is iets wat me eventueel wel interessant lijkt (en dan met name de wiskundige kant), hoewel ik denk ik toch liever embedded of security zou doen. Het lijkt er een beetje op dat hoe technischer je gaat, hoe lager het salaris (met security als uitzondering die de regel bevestigt).

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online

Richh

Zeg maar Richard

Ietwat teleurgesteld uit mijn eindejaarsgesprek gekomen.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: HBO-ICT software engineering
• Werkervaring: 2 jaar, daarvoor ook al 3 jaar parttime gewerkt bij deze werkgever
• (Woon) Locatie: Zwolle

2. Wat doe je:
• Functie: Developer (voornamelijk Angular, daarnaast ook .NET)
• Werkgever/branche: Groot bedrijf, nummer 2 in de sector.
• (Werk) Locatie(s): Almere
• Uren/week: 40
• Reistijd: 40 minuten trein
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto):3000 3060 (+2%)
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: -
• Pensioeninleg per jaar: Moet ik nog altijd opzoeken
• Mobiliteit per jaar: Onbeperkt trein abonnement
• Overige: Laptop, smartphone + abonnement, ruimte voor trainingen.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):38.880 39.660
• Winstdeling/bonus: Winstdeling afhankelijk van prestaties volledige bedrijf.

Members only:

Richh wijzigde deze reactie 19-12-2018 12:00 (3%)

Mijn PC

• Willem30
Hmmbob schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:18:
[...]

Gewoon neerleggen bij ze, en als er een tegenbod komt dat beoordelen.

50 euro is geen echte verhoging vanwege een goede beoordeling, meer inflatiecorrectie (50 euro op 2350 is 2,1%). 150 erbij zou 6,3 procent betekenen, 100 erbij (dus 2450, wellicht het tegenbod) is 4.25%.

Zelf kijken wat je genoeg vindt. Ik zou altijd een tegenbod doen en kijken wat je eruit kan halen. Het kan ook non-materieel zijn, zoals een opleidingsplan of een extra vakantiedag of....
Ik ga het inderdaad neerleggen bij ze. Salaris mag altijd meer. Ik heb voor komend jaar een opleidingsplan en budget.

• Frozenhands
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 09:25
Richh schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:55:

1. Wie ben je:
• Werkervaring: 2 jaar, daarvoor ook al 3 jaar parttime gewerkt bij deze werkgever

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Members only:
Members only:
Willem30 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:11:
[...]

Ik ga het inderdaad neerleggen bij ze. Salaris mag altijd meer. Ik heb voor komend jaar een opleidingsplan en budget.
Probeer het wel reëel te houden. Een opleidingsplan en budget hiervoor is de normaalste zaak van de wereld in mijn ogen. Als een bedrijf dat mij niet bied, dan ga ik niet eens bij ze werken.

Frozenhands wijzigde deze reactie 19-12-2018 13:12 (9%)

"That's what I do. I drink and I know things."

• Willem30
Frozenhands schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:08:
[...]

Probeer het wel reëel te houden. Een opleidingsplan en budget hiervoor is de normaalste zaak van de wereld in mijn ogen. Als een bedrijf dat mij niet bied, dan ga ik niet eens bij ze werken.
Snap ik. Ben zoekende in wat reëel is maar denk dat ik vaak ook te bescheiden er in ben.

Willem30 wijzigde deze reactie 19-12-2018 13:20 (6%)

• Euler212
  • Registratie: juni 2014
  • Niet online

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Members only:
Members only:

• Frozenhands
Willem30 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:19:
[...]

Snap ik. Ben zoekende in wat reëel is maar denk dat ik vaak ook te bescheiden er in ben.
Dat kan ik heel goed begrijpen. Ik heb je post er nog even bij gepakt en ben eigenlijk een beetje verbaasd dat je nog op een functie als Servicedesk medewerker zit. Ik denk dat het goed voor je eigen ontwikkeling is om door te groeien naar werkplekbeheer en vervolgens door te groeien naar systeembeheer als dat tenminste je ambitie is.

Met je huidige certificaten vind ik je zelfs een beetje overgekwalificeerd voor de functie, maar daar kunnen sommige een andere mening over hebben.

Misschien kan je dat als een aanvullende eis bij je werkgever neerleggen voor een andere functie, die technisch meer uitdagender is voor je en waarbij je kan doorgroeien ook gezien je leeftijd.

• koffieben

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Members only:
Dat verhaal heb ik vaker gehoord. Ik weet niet waar je werkt, maar als je nu akkoord gaat bestaat de kans natuurlijk dat je over een jaar hetzelfde kunstje geflikt wordt. Wat meer druk zetten kan geen kwaad (dat kan, maar hoeft natuurlijk niet per se met een aanbieding van een ander bedrijf).

Mijn manager beweert ook altijd dat het bedrijf pas op vrijdagmiddag winst maakt. Wat me wat overdreven lijkt, want ik werk maar 4 dagen (en ze vragen dik 4 keer mijn uurloon).

• Willem30
Frozenhands schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:27:
[...]

Dat kan ik heel goed begrijpen. Ik heb je post er nog even bij gepakt en ben eigenlijk een beetje verbaasd dat je nog op een functie als Servicedesk medewerker zit. Ik denk dat het goed voor je eigen ontwikkeling is om door te groeien naar werkplekbeheer en vervolgens door te groeien naar systeembeheer als dat tenminste je ambitie is.

Met je huidige certificaten vind ik je zelfs een beetje overgekwalificeerd voor de functie, maar daar kunnen sommige een andere mening over hebben.

Misschien kan je dat als een aanvullende eis bij je werkgever neerleggen voor een andere functie, die technisch meer uitdagender is voor je en waarbij je kan doorgroeien ook gezien je leeftijd.
We kunnen anders wel even verder in DM ipv dit topic maar het plan is dat ik volgend jaar nog wat papiertjes haal en inderdaad naar nieuwe klus ga in functie richting systeembeheer/functioneel beheer.

• robbierzz
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 16-01 16:38
.....

Members only:
Ik denk dat je al een best redelijk salaris hebt voor de combinatie van leeftijd, opleiding en werkervaring. Er zijn niet veel 24-jarigen die al rond de 40k per jaar bruto verdienen denk ik...

Het allerbelangrijkste is; wat wil jij bereiken in je carrière en past je huidige functie en werkzaamheden bij die ambitie? Het geld is denk ik namelijk wel in orde, hoewel er altijd bedrijven te vinden zijn die meer bieden, maar op andere gebieden wellicht minder zullen scoren.

Dance with the stars

• Frozenhands
Willem30 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:33:
[...]

We kunnen anders wel even verder in DM ipv dit topic maar het plan is dat ik volgend jaar nog wat papiertjes haal en inderdaad naar nieuwe klus ga in functie richting systeembeheer/functioneel beheer.
Laatste aanvulling hierop; zet alles op papier of op de e-mail. Anders naaien ze je vrolijk een oor aan volgend jaar en zeggen ze dat er geen beschikbare opdrachten zijn.

• hyptonize
  • Laatst online: 14:29

hyptonize

Mr. Awesome

Het valt me op dat veel bedrijven (en dan voornamelijk internetbureau's/agencies) niet aan inflatiecorrectie doen. Bij mijn vorige bedrijf ben ik er 2 jaar lang geen euro meer op gaan verdienen, dus eigenlijk ben ik er alleen maar op achteruit gegaan. Een van de directeuren zei daar over: "Waarom zou iemand met een neutrale beoordeling wel meer salaris krijgen?" Die snapte duidelijk niet hoe economie werkt.

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 14:47
hyptonize schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:40:
Een van de directeuren zei daar over: "Waarom zou iemand met een neutrale beoordeling wel meer salaris krijgen?" Die snapte duidelijk niet hoe economie werkt.
Neutrale beoordeling; dus de verwachte groei op je leeftijd en ervaring was precies zoals men het verwacht had?

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online

Richh

Zeg maar Richard

Euler212 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:20:
Zeer tevreden met inzet en erg positive beoordeling rijmt niet met een salaris dat alleen maar gecorrigeerd wordt voor inflatie.
Ja, dit dus :P
koffieben schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:29:
Wat meer druk zetten kan geen kwaad (dat kan, maar hoeft natuurlijk niet per se met een aanbieding van een ander bedrijf).
Ja, inderdaad. Dit heb ik ook gedaan, nu maar kijken of daar wat achter weg gaat komen. De uitspraken die je noemt zijn hier ook bekend.
Ik denk dat je al een best redelijk salaris hebt voor de combinatie van leeftijd, opleiding en werkervaring. Er zijn niet veel 24-jarigen die al rond de 40k per jaar bruto verdienen denk ik...
Volgens mij valt dat best mee, zeker in de huidige markt en met dit tekort aan developers.
Enigszins offtopic, maar je hebt er natuurlijk geen hol aan. Eerder postte ik in een ander topic dit: Richh in "Het (on)bestaan van het middeninkomen"
Bruto klinkt dit misschien leuk, maar met mijn zoektocht naar een plekje om te wonen op afzienbare reistafstand van mijn werk kom je hier nergens mee. Netto is het verschil negatief als je hierdoor in de particuliere huur moet (al moet gezegd worden dat de sociale wachtlijsten voor 25-min natuurlijk ook ontoegankelijk zijn).
Het allerbelangrijkste is; wat wil jij bereiken in je carrière en past je huidige functie en werkzaamheden bij die ambitie? Het geld is denk ik namelijk wel in orde, hoewel er altijd bedrijven te vinden zijn die meer bieden, maar op andere gebieden wellicht minder zullen scoren.
Dit is zeker waar. Natuurlijk wil ik me ontwikkelen, en qua trainingen krijg ik genoeg ruimte en daar ben ik ook erg blij mee.
Tegelijkertijd zitten we ook met hectische en grote migraties, waar bewust de seniors op gezet worden omdat het management daar meer snelheid uit denkt te halen. Ik vind het jammer dat ik daar als junior niet lekker tussen kom.

Nee, de grap is dat we samenwerken met een team van gedetacheerden. Zeer dure inhuur dus, terwijl zij zeker dezelfde training bieden, maar bovenal ook zoeken naar een werkgever met de juiste uitdaging. Dat lonkt wel een beetje.

Mijn PC

• bas09213
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 28-12-2018
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28 30
• Opleiding: Master Software Engineering
• Werkervaring: 5 7 jaar
• (Woon) Locatie: Westkust USA

2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineer Software Architect
• Werkgever/branche: Softwarebedrijf
• (Werk) Locatie(s): Westkust USA
• Uren/week: 50-55
• Reistijd: 10 minuten
• Werkdruk: redelijk hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): $ 12800 14000
• Vakantiegeld: $0
• Dertiende/veertiende maand: $0
• Pensioeninleg per jaar: 50% van eigen inleg (trek 13% van salaris uit)
• Mobiliteit per jaar: $0 (heb een buskaart maar gebruik deze niet)
• Overige:
Zorgverzekering (t.w.v. ~$1100 per maand, wel 3.5k eigen risico, er wordt $2k per jaar op een belastingvrije rekening voor zorgkosten gestort)
$800 per jaar te besteden aan 'sportieve doeleinden', koop er skipassen van 8)
Laptop
• Winstdeling/bonus: ~$28k cash / ~$105k in aandelen
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): $160k ~$300k

Doorgroeien hier betekent meer aandelen, die worden geleidelijk uitgekeerd over 4 jaar. Effectief bijna een verdubelling in 2 jaar :*)

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
bas09213 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:21:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Overige:
Zorgverzekering (t.w.v. ~$1100 per maand, wel 3.5k eigen risico, er wordt $2k per jaar op een belastingvrije rekening voor zorgkosten gestort)
Laptop

Doorgroeien hier betekent meer aandelen, die worden geleidelijk uitgekeerd over 4 jaar. Effectief bijna een verdubelling in 2 jaar :*)
Members only:

Maar wat een verschil met NL, ook vooral op secundaire dingen als aandelen, sportieve doeleinden bedrag etc.

Martinusz wijzigde deze reactie 19-12-2018 16:43 (3%)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Fulgora
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 13:38
Martinusz schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:39:
[...]

Members only:

Maar wat een verschil met NL, ook vooral op secundaire dingen als aandelen, sportieve doeleinden bedrag etc.
Leuke bedragen, maar vergelijk je ook even de hoge werkdruk (uren/week) en het aantal vakantiedagen?

• bas09213
Fulgora schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:50:
[...]

Leuke bedragen, maar vergelijk je ook even de hoge werkdruk (uren/week) en het aantal vakantiedagen?
Het salaris is redelijk marktconform (misschien iets hoger dan normaal). Het leven is inderdaad anders, iedere vakantiedag die je neemt is een 'blessing'. De baas telt geen vakantiedagen, dus in principe kan ik meer vakantie nemen, maar er is zoveel werk te doen dat het er meestal niet van komt. Ik ben een workaholic, dus dat heeft er ook mee te maken. Sommigen nemen 5-6 weken vakantie en dat is ook prima.

• Preau
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 09-01 12:09
Ik heb binnenkort weer een gesprek en zat te overwegen mn salaris weer aan te kaarten, wat vinden jullie van mijn huidige, is dat nog een beetje marktconform?

Members only:

• drooger
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 12:03

drooger

Falen is ook een kunst.

Preau schreef op woensdag 19 december 2018 @ 23:24:
Ik heb binnenkort weer een gesprek en zat te overwegen mn salaris weer aan te kaarten, wat vinden jullie van mijn huidige, is dat nog een beetje marktconform?

...
Je zou wel wat hoger mogen zitten, zeker nu je weer een jaar werkervaring erbij hebt.
Wel zou ik eerst kijken wat zij bieden voordat je zelf met een voorstel komt.

Kia ora

• Distoration
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 12:06
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23 24
• Opleiding: Bedrijskunde (HBO)
• Werkervaring: 1 jaar 3 maanden

2. Wat doe je:
• Functie: Consultancy/applicatie ontwikkelaar
• Werkgever/branche: IT
• Reistijd: +- 60 minuten

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2200 €2350 €2609
• Vakantiegeld: 8% (25 vkd)
• Dertiende/veertiende maand: 13e maand
• Pensioeninleg per jaar: 4% van brutoloon zelf, percentage door werkgever bijgelegd afhankelijk van leeftijd.
• Mobiliteit per jaar: €0,19km WW
• Overige: iPhone SE, bedrijfslaptop, lunch op kantoor, flexibele werktijden

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €36400 ongeveer.

Daarnaast contract voor onbepaalde tijd aangeboden gekregen, dus al met al ben ik tevreden :).
Dik gedrukt zaken die wijzigen door of de salaris verhoging of het vaste contract.

Distoration wijzigde deze reactie 20-12-2018 09:22 (4%)

• Hetisookwat
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 10-01 21:55
Per januari een nieuwe job!
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: Business IT & Management
• Werkervaring: 2.5 jaar.

2. Wat doe je:
• Functie: Consultant
• Reistijd: +- 45 minuten 15 minuten
• Werkdruk: gemiddeld t.b.d.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3000,- 4000
• Vakantiegeld: 8% (26 vkd)
• Pensioeninleg per jaar: 50% werkgever, 50% zelf.
• Mobiliteit per jaar: €0,19km woon werk (112 per maand ongeveer)
• Overige: bedrijfslaptop, lunch, flexibele werktijden

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €53000 ongeveer.

Superblij mee!

• Kovogar
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 16-01 11:39
Hetisookwat schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:33:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Superblij mee!
Mooie vooruitgang in salaris, en 1 uur minder reistijd per dag; weinig over te klagen schat ik zo! Goed bezig. :D

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 08:56
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Superblij mee!
Ik zou verwachten dat je als IT consultant regelmatig naar cliënten reist. Is dat zo en is je reistijd dan altijd 15 minuten?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 16-01 20:32
Members only:

• Hetisookwat
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 10-01 21:55
g0tanks schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:53:
[...]

Ik zou verwachten dat je als IT consultant regelmatig naar cliënten reist. Is dat zo en is je reistijd dan altijd 15 minuten?
Grotendeels intern in dit geval :). 1x per 2 weken waarschijnlijk naar een klant. Het is een wat aparte consultancy functie.

• Rec0n
  • Registratie: december 2016
  • Nu online
Members only: title

Een aantal maanden geleden de overstap gemaakt richting detachering omdat ik mij meer wil richten op verschillende projecten. Reistijd is op dit moment wel redelijk veel maar werk wel een dagje minder.
Het hebben van een lease auto en tankpas behoort toch wel tot de grote voordelen.

• MurtnR
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 14:57
kan ik mijn eigen post verwijderen?

MurtnR wijzigde deze reactie 20-12-2018 14:38 (193%)

• gold_dust
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 13:32
bas09213 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:21:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Overige:
Laptop

Lol, maar hopen dat hier geen Nederlandse werkgevers meelezen, die zouden een spontane hartverlamming krijgen als ze zien dat er landen zijn waar ontwikkelaars wel goed betaald krijgen. Ik ben nooit in de regio Seattle geweest maar voor zover ik weet is het er goedkoper dan de grote steden in Nederland.

• hyptonize
  • Laatst online: 14:29

hyptonize

Mr. Awesome

gold_dust schreef op donderdag 20 december 2018 @ 17:48:
[...]

Lol, maar hopen dat hier geen Nederlandse werkgevers meelezen, die zouden een spontane hartverlamming krijgen als ze zien dat er landen zijn waar ontwikkelaars wel goed betaald krijgen. Ik ben nooit in de regio Seattle geweest maar voor zover ik weet is het er goedkoper dan de grote steden in Nederland.
Maar geen vakantiegeld, betaalde vakantiedagen, (betaalbare) zorgverzekering of reiskostenvergoeding

• BFmango
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 13:11
hyptonize schreef op donderdag 20 december 2018 @ 18:59:
[...]

Maar geen vakantiegeld, betaalde vakantiedagen, (betaalbare) zorgverzekering of reiskostenvergoeding
Dat is ook echt problematisch als je 300k usd per jaar binnensleept.

Dat boeit enkel wanneer je onder de 100k usd ofzoiets zit.

BFmango wijzigde deze reactie 20-12-2018 19:09 (9%)

• mentalozzie
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 14:25
1. Wie ben je:
• Leeftijd:
29
• Opleiding:
Digitale media communicatie HBO
ITIL / PRINCE2 / 70-698 / 70-697 / 70-740
• Werkervaring:
3 jaar
• (Woon) Locatie:
Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie:
Servicedesk medewerker IT Beheer / tweede lijn
• Werkgever/branche:
Detacheerbureau
• (Werk) Locatie(s):
Utrecht
• Uren/week:
40
• Reistijd:
20 minuten met de fiets
• Werkdruk:
Laag

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto):
2000 / 2400 / 2750
• Vakantiegeld: Ja

• Dertiende/veertiende maand:
Nee
• Pensioeninleg per jaar: Pensioen schijnt goed te zijn volgens collega's maar niet echt naar gekeken..
• Mobiliteit per jaar: Business card voor het hele land.
• Winstdeling/bonus: Bij 2000 facturabele uren €1500 bonus.

Prima tevreden voor nu, wellicht kan ik ergens anders meer verdienen maar leer een hoop, leuke sfeer en weinig reistijd.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

BFmango schreef op donderdag 20 december 2018 @ 19:09:
[...]

Dat is ook echt problematisch als je 300k usd per jaar binnensleept.

Dat boeit enkel wanneer je onder de 100k usd ofzoiets zit.
Snap je punt, maar verbis je even niet in het (gebrek aan) sociale vangnet daarzo. Geen werk meer = geen inkomsten. En leuk dat er 2k per jaar in een potje voor zorgkosten wordt gestopt en dat je 1100 neer moet tellen per maand voor een zorverzekering, maar met 3,5k eigen risico is het de vraag maar wat die dekt. 1x goed het zieknhuis in en je hebt al snel een rekening van 30k of meer aan je broek.
Plus strak 50 a 55 uur werken gaat je ook niet in de koude kleren zitten.

En natuurlijk snap ik dat dit gewoon cashen is voor hem, en dat gun ik hem. Maar je moet eea wel in perspectief zien vind ik

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Hmmbob
mentalozzie schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:15:

• Winstdeling/bonus: Bij 2000 facturabele uren €1500 bonus.
Wut? Dat gaat er dus vanuit dat je overwerkt of weinig vakantie neemt - 2000u is 50 weken van 40u.

• rutgervk
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 10-01 22:33
1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO Forensisch Onderzoek
• Certificeringen: PSM I en MCSA Web Applications
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Software developer .NET
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Zuid Holland
• Reistijd: 2 uur per dag soms meer (file)

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto):22622413
• Dertiende/veertiende maand: € Nee
• Pensioeninleg per jaar: € 50% werkgever
• Mobiliteit per jaar: € Lease auto tot 515 euro + benzine betaald
• Overige: € maandelijkse bonus 330 euro indien geen vakantie of ziekte, bedrijfslaptop van rond de 800 euro.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € inclusief bonus (9 maanden) en winstuitkering 34339
• Winstdeling/bonus: € maximaal 1 maandsalaris

Reistijd soms hoger vanwege reizen naar klanten.
Leuke functie maar na 2x een positieve beoordeling niet volledig tevreden met het salaris 8)7

• bluewater
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 13:25
Oud:
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO2, MBO3, MBO4 ICT Beheer
• Certificaten: ITIL V3, BiSL, ASL2
• (Woon) Locatie: Overijssel
• Maandsalaris (bruto): € 2298

Nieuw:
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO2, MBO3, MBO4 ICT Beheer
• Certificaten: ITIL V3, BiSL, ASL2, TMap ® Suite Test Engineer, Agile SCRUM foundation
• Werkervaring: 3,5 jaar
• (Woon) Locatie: Overijssel

2. Wat doe je:
• Functie: Functioneel Beheerder
• Werkgever/branche: Gemeente
• (Werk) Locatie(s): Overijssel
• Uren/week: 36
• Reistijd: 60 minuten
• Werkdruk: normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2298 € 2384
• Dertiende/veertiende maand: 8%
• Overige: iPhone / iPad.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 31988
• Winstdeling/bonus: n.v.t

Nu iets langer dan 2 jaar werkzaam voor deze organisatie. Ik ben hier het eerste jaar begonnen in aanloopschaal 6 (2089 euro) na het eerste jaar overgegaan naar functieschaal 7 (2264 euro) en recentelijk mijn 2e jaar begonnen waarbij ik ook mijn volgende periodiek heb bereikt (2384 euro).

Persoonlijk heb ik het idee dat ik wel iets hoger mag zitten qua salaris. Begin volgend jaar heb ik mijn functioneringsgesprek en wil hierbij dan ook het gesprek voor een eventuele verhoging aangaan. Ik weet nu alleen niet goed wat een reële verhoging zou kunnen zijn.

Wat vinden jullie? Een x aantal periodieken erbij vragen of hebben jullie andere tips?

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 12:41
bluewater schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:23:
Nu iets langer dan 2 jaar werkzaam voor deze organisatie. Ik ben hier het eerste jaar begonnen in aanloopschaal 6 (2089 euro) na het eerste jaar overgegaan naar functieschaal 7 (2264 euro) en recentelijk mijn 2e jaar begonnen waarbij ik ook mijn volgende periodiek heb bereikt (2384 euro).

Persoonlijk heb ik het idee dat ik wel iets hoger mag zitten qua salaris. Begin volgend jaar heb ik mijn functioneringsgesprek en wil hierbij dan ook het gesprek voor een eventuele verhoging aangaan. Ik weet nu alleen niet goed wat een reële verhoging zou kunnen zijn.

Wat vinden jullie? Een x aantal periodieken erbij vragen of hebben jullie andere tips?
Dat hangt in dit geval af van welke salarisschaal met welke bedragen er bij je functie horen. Over het algemeen is een functioneel beheerder rol, zeker voor complexe applicaties, een HBO functie dus als je wilt en de mogelijkheid krijgt om dat te doen.
Wat betreft nu, de eerste vraag die je terug gaat krijgen is waarom je meer waard bent.

• Strykeforce
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11:20
We zijn weer bijna een jaartje verder!

Members only:

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Strykeforce schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 08:26:
Members only:
Members only:

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• bas09213
hyptonize schreef op donderdag 20 december 2018 @ 18:59:
[...]

17 betaalde vakantiedagen, maximaal jaarlijks eigen risico is $1500 ($3.5k-2k, dit is belastingvrij). Zorgverzekering is inbegrepen in de ‘package’, dat is redelijk standaard.

Levensonderhoud is wel duurder, heb samen met vriendin een niet al te groot huis gekocht, maandelijkse hypotheeklast is ong $6.5k, dat is een beetje eng maar went wel, we hebben twee inkomens.

Maandelijkse boodschappen is ong 1000 (zonder op prijs etc te letten). Benzine is onder $1/l dus dat merk je niet echt.

Kan het nu veroorloven om 1e klas te vliegen (soms, als de tickets goedkoop zijn). Als je de kans krijgt zou ik voor de ‘American Dream’ gaan..

• DRAFTER86
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13:50
Jaarlijkse verhoging weer gehad, bedrijf draait goed en is erg tevreden, en dat is wederzijds.
Al met al dit jaar ook een week of 4 á 5 offshore geweest, en dat betaald ook vrij aardig (nouja: vooral doordat je het niet uitgeeft en 7x12u werkt in een week :) )
Werkzaamheden bevallen goed, veel ontwikkelingswerk waarvan de opbrengsten direct zichtbaar zijn. Inmiddels een wat meer aansturende rol waarbij ik toch nog genoeg tijd overhoud om zelf ook dingen te klussen :).

Members only:

• TaZTeD
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 16-01 00:48
DRAFTER86 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:03:
Jaarlijkse verhoging weer gehad, bedrijf draait goed en is erg tevreden, en dat is wederzijds.
Al met al dit jaar ook een week of 4 á 5 offshore geweest, en dat betaald ook vrij aardig (nouja: vooral doordat je het niet uitgeeft en 7x12u werkt in een week :) )
Werkzaamheden bevallen goed, veel ontwikkelingswerk waarvan de opbrengsten direct zichtbaar zijn. Inmiddels een wat meer aansturende rol waarbij ik toch nog genoeg tijd overhoud om zelf ook dingen te klussen :).
Heel brutaal, maar wat brengt zo'n weekje offshore op dan? :9~

• DRAFTER86
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13:50
TaZTeD schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 17:36:
[...]

Heel brutaal, maar wat brengt zo'n weekje offshore op dan? :9~
Nouja zoals ik al zei: je werkt 12x7=84u ipv 40, en in de weekenden zijn er nog wat extra vergoedingen. Al met al gaat het richting 3k voor een week, en een extra vrije dag voor elk gewerkt weekend. En dat is nog vrij mager in vergelijking met andere bedrijven.

• pdbq
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 05:17
bas09213 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 09:31:
[...]

17 betaalde vakantiedagen, maximaal jaarlijks eigen risico is $1500 ($3.5k-2k, dit is belastingvrij). Zorgverzekering is inbegrepen in de ‘package’, dat is redelijk standaard.

Levensonderhoud is wel duurder, heb samen met vriendin een niet al te groot huis gekocht, maandelijkse hypotheeklast is ong $6.5k, dat is een beetje eng maar went wel, we hebben twee inkomens.

Maandelijkse boodschappen is ong 1000 (zonder op prijs etc te letten). Benzine is onder $1/l dus dat merk je niet echt.

Kan het nu veroorloven om 1e klas te vliegen (soms, als de tickets goedkoop zijn). Als je de kans krijgt zou ik voor de ‘American Dream’ gaan..
Met huis is wel risky, in hoeveel jaar is hij afbetaald? Cash je je stock meteen? (is de 300k realised?) Bedrijf waar je werkt zit qua beurs wel erg hoog (p/e en market cap): icm hire fire en housing down bij recessie zou ik dat ding asap af betalen, too many correlated risks.

Is je vriendin NL of US? Werkt ze ook in tech? Ik had ook wel zin in US maar vrouw bevalt US helaas niet + zij is veel socialer en zou haar familie te veel missen. Zou het persoonlijk doen tot kids 10-12 waren. Maar Duitsland is ook OK als engineer... :-)

pdbq wijzigde deze reactie 23-12-2018 11:20 (9%)

• Tehh
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 09:37
Op de valreep dit jaar nog een promotie aangeboden gekregen. Ik ben zelf niet zo'n fan van een bonusregeling, had liever nog 5 of 10% bovenop het basisloon gekregen.

Members only:

Ik hoop nog een leasefiets / fiets van de zaak o.i.d. te kunnen regelen. De reiskostenvergoeding ben ik nu makkelijk kwijt aan extra eten en dan moet ik daarnaast ook nog een fiets kopen & onderhouden. WKR zit vol i.v.m. andere uitgaven dus een soort fietsplan zit er helaas niet in.

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14:58
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 08:32:
[...]

Members only:
Bij midlance constructies is dit heel normaal, misschien moet jij ook eens gaan kijken of je als ZZP-er aan het werk kan. Voor de meeste HBO beroepen ga je dan netto minimaal 2 keer zoveel verdienen.

• Alfredo
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 24-12-2018
.

Alfredo wijzigde deze reactie 24-12-2018 04:43 (99%)

• TMC
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15-01 16:00
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Superblij mee!
Klinkt goed, alleen wat doe je dan? 'Consultant IT' is behoorlijk breed.

• Coryza
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14-01 21:20
1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO BioInformatica
• Certificeringen: -
• Werkervaring: 4.5 jaar
• (Woon) Locatie: Wageningen

2. Wat doe je:
• Functie: Bioinformaticus
• Werkgever/branche: Data Science
• (Werk) Locatie(s): Wagningen
• Reistijd: 15 min

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3550
• Dertiende/veertiende maand: € Nee
• Pensioeninleg per jaar: Weet ik zo niet
• Mobiliteit per jaar: 19c per km.

• Package €~46.000
• Winstdeling/bonus: € maximaal 1 maandsalaris
• 38 vakantiedagen

Ik zit nu bijna 5 jaar bij dezelfde werkgever. Alhoewel ik het prima naar m'n zin heb zou ik benieuwd zijn wat er uit te halen valt bij een andere werkgever qua salaris / arbeidsvoorwaarden. Jullie enige ideeën? ;)

Coryza wijzigde deze reactie 31-12-2018 02:05 (14%)

• osbourne1903
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16-01 11:23
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: Industrial Engineering and Management (WO, Bachelor)
• Werkervaring: 2 jaar en 8 maanden
• (Woon) Locatie: Gelderland/Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Business Analyst
• Werkgever/branche: Supply Chain Management Software
• (Werk) Locatie(s): Nederland
• Reistijd: 2,5 uur per dag
• Werkdruk: gemiddeld/hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 2800 2950
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: geen idee
• Mobiliteit per jaar: 5500
• Overige: HP Elitebook
• Winstdeling/bonus: Nee

• Scott
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 06:36

Scott

Ik ben, dus ik tweak

The Eagle schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:46:
[...]

Snap je punt, maar verbis je even niet in het (gebrek aan) sociale vangnet daarzo. Geen werk meer = geen inkomsten. En leuk dat er 2k per jaar in een potje voor zorgkosten wordt gestopt en dat je 1100 neer moet tellen per maand voor een zorverzekering, maar met 3,5k eigen risico is het de vraag maar wat die dekt. 1x goed het zieknhuis in en je hebt al snel een rekening van 30k of meer aan je broek.
Plus strak 50 a 55 uur werken gaat je ook niet in de koude kleren zitten.

En natuurlijk snap ik dat dit gewoon cashen is voor hem, en dat gun ik hem. Maar je moet eea wel in perspectief zien vind ik
Ik begrijp dat zijn zorgverzekering $1100 p/m waard is, maar hij er dus niks aan betaalt (want werkgever betaalt dat). De $3500 eigen risico op jaarbasis is verminderd naar $1500 per jaar door de inleg van de werkgever. $1500 is redelijk hoog, maar gaat vaak wel gepaard met een maximum per jaar dat de verzekerde moet betalen, daarna vergoedt de verzekering alles*. Ik heb een soortgelijke zorgverzekering en het is ideaal voor mensen die nooit wat mankeert: ik betaal in principe zelf tenzij er zich een noodgeval voordoet - in dat geval ben ik maximaal $6000 per jaar kwijt.

• klapjoker
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 15-01 21:39

klapjoker

Kl@pjoker

Members only: title

• Benslimane
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 13:24
gold_dust schreef op donderdag 20 december 2018 @ 17:48:
[...]

smh

not really, Seattle is duurder dan Amsterdam en Rotterdam bij elkaar.

Gemiddeld kost een huis daar bijna 800.000 tegenover Amsterdam 400.000.

https://www.thestranger.c...pensive-housing-in-the-us

Komt juist doordat daar al die grote Tech bedrijven zitten en alle developers daar massaal heen verhuizen.

• robbierzz
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 16-01 16:38
Members only:

Blijft een leuke functie, bij fijne werkgever en daarbij ook nog een fantastische afstand woon-werk. Dat laatste is erg fijn sinds de komst van de kleine man (nu 1 jaar) :-) .

Dance with the stars

• AE86
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 06-01 12:08
Members only: nieuw

• Ivo85
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 04-01 15:55
Heb het volgende aanbod gekregen:

Members only: aanbod

Ik heb zelf het idee dat het salaris wel iets hoger kan. Wat denken jullie?

• Mugwump
Ivo85 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:24:
Heb het volgende aanbod gekregen:

Members only: aanbod

Ik heb zelf het idee dat het salaris wel iets hoger kan. Wat denken jullie?
Dat kan zeker. Ik vind een medior functie voor iemand met een master op zak en zeven jaar relevante ervaring ook wel wat laag. Ik zou verwachten dat je dan inmiddels wel iets van senior developer zou zijn.

Ik ben drie jaar ouder met wat meer werkervaring maar verder een vergelijkbare achtergrond op pakweg 1500 euro per maand meer en ieen stuk beter reiskostenvergoeding. Dat is dan wel in de consultancy.

Ik zou in ieder geval eens kijken of je zo snel mogelijk de stap naar senior kunt zetten.

• Kid Jansen
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online
Fable schreef op zondag 23 december 2018 @ 20:42:
Bij midlance constructies is dit heel normaal, misschien moet jij ook eens gaan kijken of je als ZZP-er aan het werk kan. Voor de meeste HBO beroepen ga je dan netto minimaal 2 keer zoveel verdienen.
Niet als je ook een maandsalaris van €3750 krijgt. Meestal is het iets van 70% van de omzet - kosten, of dat kosten voor jezelf zijn (of daar ook weer 70% van), maar dan zonder een vast inkomen of véél lager dan dit (meer in de richting van de helft hiervan). Soms kan je die 70% op een project ook nog flink verhogen als je de deal zelf binnen sleept.

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14:58
Kid Jansen schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:24:
[...]

Niet als je ook een maandsalaris van €3750 krijgt. Meestal is het iets van 70% van de omzet - kosten, of dat kosten voor jezelf zijn (of daar ook weer 70% van), maar dan zonder een vast inkomen of véél lager dan dit (meer in de richting van de helft hiervan). Soms kan je die 70% op een project ook nog flink verhogen als je de deal zelf binnen sleept.
75 euro is een normaal uurloon in de ict, maak 160 uur per maand kom je op 12000 omzet per maand.
2000 kosten er af per maand, belasting er af en je houdt minimaal 6k netto over per maand.

Er zijn misschien ook mensen die minder verdienen maar in de ict is dit wel normaal.

Er is hier ook een topic met freelance icters waar veel informatie in staat. Volgens mij zijn er maar weinig in dat topic die minder dan 75k netto per jaar binnenhalen.

Oh, jij hebt het alleen over de midlance constructie, dan zou het best kunnen.
Ik vind het een beetje rare keuze om midlance te doen in de ict, er is werk zat.

Fable wijzigde deze reactie 04-01-2019 17:37 (17%)

• JKen
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16-01 22:50

JKen

Catdog Fanart.

Members only:
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True