Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• mikeypijkie
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 09-04 15:46
Ik heb bij totaal 3 detacheerders gewerkt en nog nooit een bonus of 13e maand ontvangen. Daarom ging ik er van uit dat dit standaard is bij alle detacheerders. :?
bord4kop schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 20:22:
[...]

Redelijk standaard. Juist bij deze functies maak je je eigen meerwaarde (en je salaris) door de gehaalde certificaten.

Maar dit snap ik niet helemaal; Geen bonus/13e maand 'want gedetacheerd'?

Dan moet je toch juist bonus krijgen 8)7

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:14
mikeypijkie schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:00:
Ik heb bij totaal 3 detacheerders gewerkt en nog nooit een bonus of 13e maand ontvangen. Daarom ging ik er van uit dat dit standaard is bij alle detacheerders. :?

[...]
Hoe lang heb je bij die bedrijven gewerkt? Er zijn wel werkgevers die het eerste (kalender)jaar niet aan bonussen oid doen.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online

[...]
Ik heb ook nog nooit een bonus gezien bij mijn detacheerder hoor. Dat is meer voor de mensen die projecten binnenhalen en medewerker van de maand worden enzo.. niet degenen die braaf gedetacheerd zitten bij de klant.

• Blue-eagle
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Dat lijken dan de detacheerders voor starters te zijn? Ik kreeg jaarlijks een bonus van grofweg €8000 bruto bij mijn vorige detacheerder. Bij mijn huidige ligt dat zelfs significant hoger. Gewoon winstdeling. Momenteel wordt 50% van de winst van het bedrijf verdeeld onder het personeel.

• Transportman
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 22:18
SmurfLink schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 18:44:
[...]

Ik heb ook nog nooit een bonus gezien bij mijn detacheerder hoor. Dat is meer voor de mensen die projecten binnenhalen en medewerker van de maand worden enzo.. niet degenen die braaf gedetacheerd zitten bij de klant.
Dat wisselt toch per detacheerder, mijn vorige werkgever was detacheerder en daar kregen de mensen die braaf gedetacheerd zaten volgens de bonusregeling wel een bonus op basis van het aantal declarabele uren bij klanten en het maandsalaris (x uur was y% van je maandsalaris). Standaard haalde je dat urencriterium wel, behalve als je 1 of 2 weken niet declarabel zou zijn naast je normale vakantiedagen door ziekte/training/gat tussen opdrachten/extra vakantie. Aan de andere kant was extra uren werken ook niet rendabel, omdat als je de extra bonus om zou rekenen naar uurloon, je ver onder je normale uurloon zou komen terwijl de klant wel het normale uurbedrag voor je zou moeten betalen.

Maar er stond ook in de regeling dat management het recht had om van die regels af te wijken, en ik heb in de jaren dat ik er zat nooit de bonus gekregen volgens de regeling maar flink minder, iedere keer omdat ik trainee was (terwijl mijn niveau veel hoger was dan mijn collega-trainees, de klant hartstikke tevreden was en graag nog iemand van mijn niveau wilde hebben).

• avotar
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 08:30

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik heb jaren terug gewerkt bij CGI / Logica en had contacten bij Atos.
Daar was de bonus een running gag....
Vaak beloofd, nooit uitgekeerd.

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• djidee
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:58

djidee

Mr. Slungel

Bij ons (detacheerder op gebied van 'test en kwaliteit') zijn er 2 bonusregelingen actief (met jaarlijkse uitbetaling (nu net in maart meegekomen)). Laatst in enquête OR bleek dat men eigenlijk ook wel tevreden is met deze regelingen:

1) Facturabiliteitsbonus, loopt met een staffeltje van half tot heel maandsalaris bruto, is goed te scoren zonder dat je erg veel vakantie / ziekte of geen opdracht hebt.
2) Winstdelingsregeling, op basis van financiële prestaties bedrijf, ook met een staffel van een half tot heel maandsalaris bruto. Laatste jaren eigenlijk elke keer volle mep, denk dat 2020 spannender wordt.

"Mekker, blaat"

• Furion2000
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 21:51
SmurfLink schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 18:44:
[...]
Dat is meer voor de mensen die projecten binnenhalen en medewerker van de maand worden enzo.. niet degenen die braaf gedetacheerd zitten bij de klant.
Tenzij je bedrijf de 13e maand graag wil omtoveren tot een 'prestatie bonus' waar een gedeelte gelijk op gaat met de resultaten van het bedrijf en het andere deel je persoonlijke beoordeling meegenomen word ;)

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Furion2000 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:45:
[...]

Tenzij je bedrijf de 13e maand graag wil omtoveren tot een 'prestatie bonus' waar een gedeelte gelijk op gaat met de resultaten van het bedrijf en het andere deel je persoonlijke beoordeling meegenomen word ;)
Oh een 13e maand krijgen we wel, maar die is verwerkt in het maandelijkse salaris nu dus dat zie je niet terug. De hogere grades krijgen wel winstdeling, maar dat is pas vanaf senior dus dat is wel jammer. Hopelijk vanaf volgend jaar ofzo.

• Tylen
  • Laatst online: 22:33

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Heb ooit eens gesolliciteerd bij een detacheerder waarvan ik van te voren wist dat die 13de maand nooit werd uitgekeerd vanwege smoesjes. Dus nadat ik een salaris had besproken heb ik de 13de maand laten verdelen over de 12 maanden. ;) Niet lang daar gewerkt overigens hahaha

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

@Tylen Zelfs wanneer die wel uitgekeerd zou worden is verdelen over de 12 maanden gunstiger. Je ontvangt dat deel van je salaris dan gemiddeld gezien 5,5 maanden eerder. Net als vakantiegeld is een 13e maand een salariscomponent dat je maandelijks opbouwt en pas later uitgekeerd krijgt.

[Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 26-03-2020 09:25]

10x270 Wp zuid (PVoutput) | CityStrides | Smashrun | VeloViewer

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• CController
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 26-03 15:38
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• SquareOne
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20:10
Heb je wat meer achtergrond over je opleiding? ken een paar mensen die in 'Financial Control' zitten bij grote partijen. Die verdienen (significant) meer maar hebben wel een Register Accountant of Register Controller achtergrond.

• Zenix
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 02:33

Zenix

BOE!

Zr40 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:25:
@Tylen Zelfs wanneer die wel uitgekeerd zou worden is verdelen over de 12 maanden gunstiger. Je ontvangt dat deel van je salaris dan gemiddeld gezien 5,5 maanden eerder. Net als vakantiegeld is een 13e maand een salariscomponent dat je maandelijks opbouwt en pas later uitgekeerd krijgt.
Inderdaad. Bij de overheid kan je dit tegenwoordig standaard doen. Ik krijg mijn vakantiegeld en 13e maand nu maandelijks, waardoor ik eerder kan inleggen bij het beleggen :)

• CController
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 26-03 15:38
SquareOne schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:58:
[...]

Heb je wat meer achtergrond over je opleiding? ken een paar mensen die in 'Financial Control' zitten bij grote partijen. Die verdienen (significant) meer maar hebben wel een Register Accountant of Register Controller achtergrond.
Ik heb geen RA/RC titel, gewoon HBO Bedrijfseconomie afgerond en doorgegroeid. De meerwaarde van een RA/RC titel t.o.v. HBO/universiteit snap ik wel, dat zijn intensieve titels. Mogelijk dat ik ergens in de komende jaren naar Nyenrode mag om een universitaire graad te halen op kosten van de baas, maar eigenlijk vind ik verbreding (richting bijvoorbeeld Big Data, Applicatiebeheer, Projectadministratie etc) leuker dan verdieping.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Tyson
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 29-05 13:58

Tyson

Banana cake!

Nou, ik ben toch ook weer eens aan het rondkijken. Met name omdat er geen groei mogelijk is binnen mijn huidige schaal en er geen functies met een hogere schaal aanwezig zijn binnen de organisatie. De rek was er 4 jaar geleden al uit, maar ja .. op zich niets mis met de vrije dagen en relatief lage werkdruk ondanks leuke projecten.

Huidige situatie:
Members only:

Een potentiële nieuwe werkgever:
Members only:

Members only:

My flight statistics: (423.270km in 114 flights) Next trips: -

Acties:
  • +8Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 18:30
Tyson schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:11:
Nou, ik ben toch ook weer eens aan het rondkijken. Met name omdat er geen groei mogelijk is binnen mijn huidige schaal en er geen functies met een hogere schaal aanwezig zijn binnen de organisatie. De rek was er 4 jaar geleden al uit, maar ja .. op zich niets mis met de vrije dagen en relatief lage werkdruk ondanks leuke projecten.

Huidige situatie:

***members only***

***members only***

***members only***
Ik denk dat je redelijk goed zit, wat je zelf ook al aangeeft. En daar is in mijn ogen 4800 geen compensatie voor..
Je levert namelijk 34 vakantiedagen in. Als je uitgaat van 52*5 = 260 - 21 wettelijke vakantiedagen, dan zijn de extra 34 vakantiedagen die jij hebt tegen de 14.22% van je salaris (als mijn rekenkunsten me nu niet in de steek laten). Maw gecorrigeerd voor vakantie is je salaris 4781, dus je gaat er niet op vooruit in dat opzicht. Alleen ruil je tijd voor geld.. en daarmee kom je mi ook tot de kern van de zaak: Wat vind je belangrijk, en wil je bereiken? Tijd doorbrengen met je kinderen (?), reizen, hobbies ... of wil je bijvoorbeeld binnenkort een groter huis kopen en heb je het salaris daarom nodig.
Of zit het hem echt in de uitdaging op werk? In dat geval, zijn er geen mogelijkheden bij je huidige werkgever om het leuker te maken (bijv. gemotiveerde scholieren leren programmeren o.i.d. - ik noem maar wat ;) ).

Tl;dr: Nieuwe aanbod is tijd ruilen voor geld, maar je gaat er onder de streep niet op vooruit. Dus kijk wat je belangrijk vind om uit je leven te halen, nu in en in de toekomst!

• Tehh
  • Registratie: maart 2013
  • Niet online
Tyson schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:11:

Huidige situatie:

***members only***

***members only***

***members only***
Ratel ratel ratel ;-)
Members only:

• DOK
  • Registratie: december 2008
  • Niet online
Weet niet bij wat voor een type productiebedrijf je actief bent, maar als je veel op meerdere locaties moet zijn dan is een lease auto toch best wel gebruikelijk. Heb je collega's waarmee je het kan vergelijken?

Dein Atem kalt, das Herz in Flammen

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Radioactive Toy
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 01-04 23:19
Ik zit onderhands een jaar bij huidige werkgever en mijn "prestatiegebaseerde" loonsverhoging was vrij laag ondanks goede beoordelingen door de klanten en collega' s. Zeg maar netto 70 euro. Dit is volgens mij zelfs lager dan de inflatie over 2019.

Ik weet niet of ik, gezien onderstaande, ik dit op moet vatten als een prikkel om iets anders te zoeken. Wat denken jullie?

Verdien ik te weinig?

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: MSc Computer Science, HBO-ICT + enkele Azure certs
• Werkervaring: 2.5 jaar + 1.25 jaar stage-ervaring (tijdens HBO)
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Data Scientist
• Werkgever/branche: Generiek groot ICT bedrijf
• (Werk) Locatie(s): Voornamelijk Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 27
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: <1 uur
• Werkdruk: varieert per opdracht. Soms erg hoog/zwaar (50+ uur per week en in het weekend)

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3000
• Vakantiegeld: € 3000
• Bonus, toeslagen, etc: € nvt
• Dertiende/veertiende maand: € 13e maand
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 42.000

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € Onbekend
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Mij onbekend
• Mobiliteit per jaar: € ~8500 euro uitgekeerd of in te zetten voor lease
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 50.500

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wttj
  • Registratie: december 2012
  • Niet online
Radioactive Toy schreef op zondag 29 maart 2020 @ 20:09:
Ik zit onderhands een jaar bij huidige werkgever en mijn "prestatiegebaseerde" loonsverhoging was vrij laag ondanks goede beoordelingen door de klanten en collega' s. Zeg maar netto 70 euro. Dit is volgens mij zelfs lager dan de inflatie over 2019.

Ik weet niet of ik, gezien onderstaande, ik dit op moet vatten als een prikkel om iets anders te zoeken. Wat denken jullie?

Verdien ik te weinig?
Zeker in Amsterdam mag er gerust nog wel 500 euro p/m bij. Ik weet niet wat je percentuele verhoging dit jaar was, maar ik gok 2 - 3% en dat is voor een development functie met een goede beoordeling belachelijk weinig. Zeker zo vroeg in je carrière, je zit nog lang niet aan je plafond. Je hebt wel meer vakantiedagen dan de gemiddelde developer en een 13 maand, dat maakt het wel iets beter dan het lijkt (zonder zou ik ~3800 verwachten voor 3 jaar ervaring en een master).

Ter vergelijking: ik verdien met enkel HBO, <1 jaar ervaring en in een goedkoper deel van Nederland meer in een maand. Alleen geen 13e maand en minder vakantiedagen

[Voor 10% gewijzigd door wttj op 29-03-2020 21:33]

• Radioactive Toy
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 01-04 23:19
wttj schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:31:
[...]

Zeker in Amsterdam mag er gerust nog wel 500 euro p/m bij. Ik weet niet wat je percentuele verhoging dit jaar was, maar ik gok 2 - 3% en dat is voor een development functie met een goede beoordeling belachelijk weinig. Zeker zo vroeg in je carrière, je zit nog lang niet aan je plafond. Je hebt wel meer vakantiedagen dan de gemiddelde developer en een 13 maand, dat maakt het wel iets beter dan het lijkt (zonder zou ik ~3800 verwachten voor 3 jaar ervaring en een master).

Ter vergelijking: ik verdien met enkel HBO, <1 jaar ervaring en in een goedkoper deel van Nederland meer in een maand. Alleen geen 13e maand en minder vakantiedagen
Thanks. Doet even pijn, maar eigenlijk wist ik het al ;')

Vakantiedagen kan ik wel zonder leven. Het werk kent vrij veel overwerken en mijn werkgever heeft een tijd-voor-tijd regeling, dus ik heb momenteel twee weken "extra" vakantiedagen bij elkaar gesprokkeld. Ook die 13 maand zou ik graag inwisselen voor extra basissalaris, omdat dit onder speciale beloningen valt en extra belast wordt door de belastingdienst.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 00:16
Radioactive Toy schreef op maandag 30 maart 2020 @ 00:32:
[...]

Thanks. Doet even pijn, maar eigenlijk wist ik het al ;')

Vakantiedagen kan ik wel zonder leven. Het werk kent vrij veel overwerken en mijn werkgever heeft een tijd-voor-tijd regeling, dus ik heb momenteel twee weken "extra" vakantiedagen bij elkaar gesprokkeld. Ook die 13 maand zou ik graag inwisselen voor extra basissalaris, omdat dit onder speciale beloningen valt en extra belast wordt door de belastingdienst.
Bij je belastingaangifte gaat het om je jaarinkomen. Uiteindelijk betaal je dus voor je 13e maand zeker niet meer belasting.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• AndereKoekoek
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 29-05 07:33

AndereKoekoek

Ping! Pong?

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: HBO bedrijfskundige informatica
• Werkervaring: 10+ jaar consultant.
Relevant: 2 jaar ax consultant, 5 jaar dynamic isb consultant. Nu weer 1 jaar ax/365fo consultant.
• (Woon) Locatie: Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Dynamics 365 F&O Consultant
• Werkgever/branche: Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Bij klantem
• Aantal vakantiedagen: 20
• Gewerkte uren/week: 32
• Reistijd: Iedere dag rond 06.30 weg en vaak +-18.30 terug
• Werkdruk: Redelijk hoog.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3600 (4500 fulltime)
• Vakantiegeld: € 3450
• Bonus, toeslagen, etc: € Geen
• Dertiende/veertiende maand: € Geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 46650

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 2300 pj
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Belegging
• Mobiliteit per jaar: €VW Golf variant +- 39.000
• Overige: Laptop en simkaart (geen telefoon)Mogelijkheid/verplicht om certificering te halen, maar werkdruk is te hoog.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +- €49.000

[Voor 8% gewijzigd door AndereKoekoek op 30-03-2020 01:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
Nuevocasa schreef op maandag 30 maart 2020 @ 00:37:
[...]

Bij je belastingaangifte gaat het om je jaarinkomen. Uiteindelijk betaal je dus voor je 13e maand zeker niet meer belasting.
Bijna volledig - het "bijzondere tarief" is wel degelijk hoger dan het normale tarief, maar dat komt doordat er ook een stukje heffingskorting wordt afgebouwd. Dus op jaarbasis heb je helemaal gelijk, maar Radioactive Toy heeft ook gelijk dat het ander belast wordt - op het moment dat het uitbetaald wordt inderdaad.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Napo
  • Niet online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

Hmmbob schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:05:
[...]

Bijna volledig - het "bijzondere tarief" is wel degelijk hoger dan het normale tarief, maar dat komt doordat er ook een stukje heffingskorting wordt afgebouwd. Dus op jaarbasis heb je helemaal gelijk, maar Radioactive Toy heeft ook gelijk dat het ander belast wordt - op het moment dat het uitbetaald wordt inderdaad.
Het inwisselen van de 13de maand voor basissalaris gaat echter nul effect hebben. Wel op de maandelijkse overboeking maar niet op de jaarlijkse inkomsten.

Een te veel gemaakte en herhaalde fout dat bonussen en andere zaken anders worden belast :(. Niet meer dan een voorheffing om nabetaling aan de belastingdienst te voorkomem, men heeft liever een terugbetaling dan een naheffing.

[Voor 8% gewijzigd door Napo op 30-03-2020 09:14]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 00:16
Napo schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:13:
[...]

Het inwisselen van de 13de maand voor basissalaris gaat echter nul effect hebben. Wel op de maandelijkse overboeking maar niet op de jaarlijkse inkomsten.

Een te veel gemaakte en herhaalde fout dat bonussen en andere zaken anders worden belast :(
Hoe vaak ik de opmerking wel niet hoor dat mensen hun over uren niet uit laten betalen omdat ze daar zo veel 'meer' belasting over betalen 8)7 8)7

• Hmmbob
Napo schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:13:
[...]

Een te veel gemaakte en herhaalde fout dat bonussen en andere zaken anders worden belast :(. Niet meer dan een voorheffing om nabetaling aan de belastingdienst te voorkomem, men heeft liever een terugbetaling dan een naheffing.
U hebt 100% gelijk - precies wat ik bedoelde :)
Nuevocasa schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:15:
[...]

Hoe vaak ik de opmerking wel niet hoor dat mensen hun over uren niet uit laten betalen omdat ze daar zo veel 'meer' belasting over betalen 8)7 8)7
Niet 'meer', wel 'veel'. Ik neem liever vrij op dan ze uit laten betalen.... (Althans, toen ik nog in loondienst was)

[Voor 25% gewijzigd door Hmmbob op 30-03-2020 09:20]

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19:36
Hmmbob schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:19:
[...]
Niet 'meer', wel 'veel'. Ik neem liever vrij op dan ze uit laten betalen.... (Althans, toen ik nog in loondienst was)
Het punt is dat het exact gelijk wordt belast als je normale salaris. Alleen zie je het anders op je loonstrook, maar krijg je, zoals hier al vaker is gezegd, gewoon weer terug als je belastingaangifte doet.

Je hebt natuurlijk ook gelijk om lekker vrij te zijn. Je hebt tenslotte ook extra tijd op je werk doorgebracht. Niets zo belangrijk om nu te genieten, leuk al dat geld maar heb liever mooie herinneringen en momenten met mijn dierbaren (en af en toe lekker wat tijd voor mezelf).

[Voor 24% gewijzigd door jongetje op 30-03-2020 09:27]

• Hmmbob
jongetje schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:24:
[...]

Het punt is dat het exact gelijk wordt belast als je normale salaris. Alleen zie je het anders op je loonstrook, maar krijg je, zoals hier al vaker is gezegd, gewoon weer terug als je belastingaangifte doet.
Dat hadden we hierboven al vastgesteld, toch?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 00:36
Hmmbob schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:26:
[...]

Dat hadden we hierboven al vastgesteld, toch?
Jullie wel, nu de rest van Nederland nog.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Wowhead
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 29-05 14:12
Na 10 jaar buitenland (azie) sinds 6 maanden werkzaam bij een werkgever in een andere hoek dan IT-systeem beheer maar wel in de Cloud en touchdown met basic netwerkbeheer. Na 3 maanden proef, een 1 jarig contract gekregen.

• Leeftijd: 36
• Opleiding: MBO niveau 3
• Werkervaring: 14 jaar IT (systeem beheer, IT en account Management, helpdesk)
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Hosted VOIP support
• Werkgever/branche: kleine club
• Aantal vakantiedagen: 26
• Reistijd: <30min per rit
• Werkdruk: half 9 tot 5, soms een uitschieter ivm werk op lokatie.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2500
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € nvt
• Dertiende/veertiende maand: 250 euro.

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € Onbekend
- Een werk telefoon en oude werk laptop (mijn primaire desktop) die ik uitsluitend voor werk gebruikt
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Mij onbekend
• Mobiliteit per jaar: bedrijfs bus die ik mag lenen voor klant bezoeken en 0,19 cent reiskosten voor werk/huis vervoer.

Geen vetpot maar geen enorme stress zoals ik in de IT ervaarde.

[Voor 31% gewijzigd door Wowhead op 30-03-2020 13:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Jealgu
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 21:07
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Werkervaring: 3 jaar, waarvan een jaar op de bank en een niet relevante opdracht bij een grote detacheerder. Een jaar er tussenuit voor een wereldreis tel ik niet mee.
Opleiding: do, twee Masters niet gerelateerd

2. Wat doe je:
• Functie: tester, in een devopsteam plus wat integratietesten.
• Branch: retail
• Aantal vakantiedagen: 30, 4 bijkopen of verkopen mag
Reistijd: 45 minuten met trein en fiets.
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3504
• Vakantiegeld: €8%
• Bonus, toeslagen, etc: 60 euro netto onkosten
• Dertiende/veertiende maand: € nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +- 46000

• pensioen: Middelloon, 1.56% opbouwpercentage, 5.7% eigen bijdrage. Dekkingsgraad is redelijk, geen indicatie maar er komen ook geen kortingen aan.

• Mobiliteit per jaar: 100 netto per maand, kosten 150-170 per maand

Uiteraard benieuwd wat men hier van vindt. Net 120 verhoging gehad ivm beoordeling, en 2.5% cao in januari.

• rustybolt
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 28-05 14:51
Jealgu schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:35:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: begin 31
• Werkervaring: 3 jaar, waarvan een jaar op de bank en een niet relevante opdracht bij een grote detacheerder. Een jaar er tussenuit voor een wereldreis tel ik niet mee.
Opleiding: do, twee Masters niet gerelateerd

2. Wat doe je:
• Functie: tester, in een devopsteam plus wat integratietesten.
• Branch: retail
• Aantal vakantiedagen: 30, 4 bijkopen of verkopen mag
Reistijd: 45 minuten met trein en fiets.
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3504
• Vakantiegeld: €8%
• Bonus, toeslagen, etc: 60 euro netto onkosten
• Dertiende/veertiende maand: € nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +- 46000

• pensioen: Middelloon, 1.56% opbouwpercentage, 5.7% eigen bijdrage. Dekkingsgraad is redelijk, geen indicatie maar er komen ook geen kortingen aan.

• Mobiliteit per jaar: 100 netto per maand, kosten 150-170 per maand

Uiteraard benieuwd wat men hier van vindt. Net 120 verhoging gehad ivm beoordeling, en 2.5% cao in januari.
Heel netjes!

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 02:01
Jealgu schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:35:

Hoe werkt dit? 3 jaar, waarvan 1 jaar op de bank :? Dan heb je toch gewoon 2 jaar daadwerkelijke, relevante ervaring? Bij werkervaring gaat het er niet om wanneer je ergens mee begonnen bent, maar hoeveel jaar je echt actief dat werk hebt gedaan natuurlijk ;)

Of bedoel je het anders dan ik het nu interpreteer?

The devil is in the details.

• Jealgu
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 21:07
Hahn schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:38:
[...]

Hoe werkt dit? 3 jaar, waarvan 1 jaar op de bank :? Dan heb je toch gewoon 2 jaar daadwerkelijke, relevante ervaring? Bij werkervaring gaat het er niet om wanneer je ergens mee begonnen bent, maar hoeveel jaar je echt actief dat werk hebt gedaan natuurlijk ;)

Of bedoel je het anders dan ik het nu interpreteer?
Ik bedoel het zoals je zegt. Discutabel of het meetelt. Echter, op papier ben ik wel een jaar als tester in diens geweest. Gevoelsmatig heeft dat wel meegeteld in de aanbieding die ik daarna heb gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hahn
Jealgu schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:40:
[...]

Ik bedoel het zoals je zegt. Discutabel of het meetelt. Echter, op papier ben ik wel een jaar als tester in diens geweest. Gevoelsmatig heeft dat wel meegeteld in de aanbieding die ik daarna heb gehad.
Ik vind er weinig discutabel aan, niet werken is geen ervaring. Je hebt als voordeel dat je in dat jaar niet werken wel in dienst was, dus je kan het op je CV zetten, maar dát zou ik eigenlijk wel weer discutabel vinden :P

Nu is werkervaring sowieso een graadmeter waar je niet heel veel waarde aan kunt hechten, want ook al doe je iets 20 jaar, wie zegt dat je het niet al 20 jaar verschrikkelijk fout of slecht doet? Maar goed, je moet als werkgever toch ergens op afgaan :+

[Voor 3% gewijzigd door Hahn op 01-04-2020 11:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Moi_in_actie
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:52
Nieuw jaar, nieuwe ronde, nieuwe kansen en nieuw salaris ;)

Members only:

Jaarlijkse verhoging is er weer bijgekomen en nog een percentage vanwege de CAO. Enige vreemde eend in de bijt is de reiskostenvergoeding, die werd dit jaar ineens meer, schijnbaar omdat men een nieuwe routeplanner gebruikt voor het berekenen van de afstand. Geen idee hoe/wat, maar volgens mij rijdt die routeplanner flink om. Niet dat ik er rijk van wordt, het is net 15 euro per maand maar ach, leuk meegenomen is het wel.

Verder weinig veranderd aan de situatie van vorig jaar, behalve dan dat we nu al een paar weken met de hele club thuiswerken. Met de technische middelen erbij gaat dat prima, bijna net zo goed als dat iedereen op kantoor zit, alhoewel dat laatste voor een stukje interactie toch nog altijd wat prettiger is. Maar we moeten het er maar mee doen voorlopig. Het kan hierbij ook zijn dat we (tijdelijk) een hogere thuiswerkvergoeding krijgen, maar dat wordt (vanwege overheid) rijksbreed eerst uitgezocht of er hier iets wordt gecompenseerd en zo ja, in welke vorm en waarde. Ik verwacht er niet veel van, als het al wat wordt denk ik hooguit voor de thuiswerk maanden een paar tientjes meer.

Ryzen 5 1600 @4000Mhz ~~ 16GB Corsair Vengeance LED 3200Mhz ~~ ASRock AB350 Gaming ITX ~~ Sapphire R9 Fury-X @1150/570Mhz

• XFlame
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 29-05 13:44
Doe je heel goed! Zo'n stevig salaris en dat voor Zuid-Limburg, kan je ook nog profiteren van het shoppen over de grens.

• Krekatos
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 29-05 15:46
Moi_in_actie schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:14:
Members only:
Members only:

• Vipeax
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 01:33
Members only:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Moi_in_actie
Members only:

Edit:
Members only:

[Voor 25% gewijzigd door Moi_in_actie op 01-04-2020 13:06]

Ryzen 5 1600 @4000Mhz ~~ 16GB Corsair Vengeance LED 3200Mhz ~~ ASRock AB350 Gaming ITX ~~ Sapphire R9 Fury-X @1150/570Mhz

• Krekatos
@Vipeax

Members only:

@Moi_in_actie

Members only:

• Joey117
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 22:59
Wow, dit is wel meteen een bevestiging van het stereotype werken bij de (semi-)overheid.
Lage werkdruk, veel vrije dagen, riant pensioen en dik salaris (en dat al met je 32e) :p

Ben je niet bang dat je in een gouden kooi zit? De functie 'IT specialist' met de combinatie lage werkdruk lijkt mij namelijk niet perse een hele spannende baan. En dit pakket ga je waarschijnlijk in jouw regio niet makkelijk ergens anders vinden, dus vertrekken is waarschijnlijk geen optie.

Of heb je ook nog een hele leuke uitdagende baan voor die voorwaarden? Want dan doe je het erg goed!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Moi_in_actie
Joey117 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:48:
Wow, dit is wel meteen een bevestiging van het stereotype werken bij de (semi-)overheid.
Lage werkdruk, veel vrije dagen, riant pensioen en dik salaris (en dat al met je 32e) :p
Nou, het klopt zeker wat je zegt. Bij de (semi) overheid zit jouw functie wel verbonden aan een schaal met een maximum en als je daaraan zit, kom je in principe niet verder (CAO stijging daargelaten). De kans dat jouw functie een hogere schaal toebedeeld krijgt is nihil, niet onmogelijk maar zeer klein. Je zult dan, wil je bij die organisatie willen blijven werken, moeten rondkijken naar een andere functie met een hogere schaal wil je qua salaris hogerop gaan. Die mogelijkheid is er zeker, ik heb er op dit moment echter nog geen behoefte aan.
Ben je niet bang dat je in een gouden kooi zit? De functie 'IT specialist' met de combinatie lage werkdruk lijkt mij namelijk niet perse een hele spannende baan. En dit pakket ga je waarschijnlijk in jouw regio niet makkelijk ergens anders vinden, dus vertrekken is waarschijnlijk geen optie.

Of heb je ook nog een hele leuke uitdagende baan voor die voorwaarden? Want dan doe je het erg goed!
De term "IT specialist" is ook maar een naampje, we hebben tientallen (misschien zelfs 100+) mensen met diezelfde titel, maar er zit heel veel variatie tussen de werkzaamheden van die mensen. Op zich is het zeker nog wel uitdagend, qua "werken met nieuwe technieken/tooling" heb ik dat hier veel meer gedaan dan bij mijn voorgaande werkgevers in de private sector. Dit verbaasde mij in het begin ook, mijn vooroordeel vooraf was altijd "overheid, dat is star en stoffig, altijd op zeker spelen". Het tegendeel blijkt meestal waar. Dit wil niet zeggen dat we, zoals sommige bedrijven, op elke nieuwe ontwikkeling inspringen, van de hak op de tak, dat zeker niet maar we hebben veel vrijheid om "nieuwe" tooling en technieken te gebruiken.

Het is trouwens, in mijn beleving, ook niet zo dat de relatief lage werkdruk gelijk staat aan saai werk zonder uitdaging. Mijn ervaring bij de (semi) overheid is dat, in tegenstelling tot de private sector, er veel minder druk is qua tijd en geld en er meer focus wordt gelegd op kwalitatief iets goeds opleveren. Oke, je hoort in de media regelmatig wel dingen over zwaar gefaalde IT projecten van "de overheid", maar de oorzaken hiervan liggen zelden bij de mensen/ontwikkelaars zelf. Het loopt veel vaker slecht af wanneer zaken outsourced worden naar grote externe development bureau's, gebrek aan communicatie hiermee en een wisselend kabinet met steeds wisselende wetgevingen.
Dit laatste heeft, zeker bij nog oudere echte waterval projecten, enorme impact. Kabinet X zit er bij de start van het project, alles wordt in beton gegoten en uitgezet voor een meerjaren project, jaar later komt er een ander kabinet met maatregels Y en Z en hoppa... je hele project moet overhoop. Dit gecombineerd met aanbesteding aan externe partijen en ineens lopen de kosten en tijd uit de klauwen.

In de private sector heb ik echter veel vaker gemerkt dat het zoiets is van: tegenvallende jaarcijfers, bam weg project, stop er maar mee. En dit wordt dan in de jaarcijfers ergens magisch weggestopt en lijkt het nog altijd alsof ze super bezig zijn. Daar staan vaak wel projectleiders in je nek te hijgen "of het nog niet af is", dat kan ik me bij ons niet voorstellen. Doet een manager/projectleider/scrummaster dat bij ons, sturen we hem/haar direct de kamer uit met het bericht: zie onze backlog, huidige sprint en vorige sprints, zie je wat onze velocity is en kan je ongeveer inschatten wanneer X en Y klaar zullen zijn (en ja, dit is al eens zo gebeurd :P ).

Het hele grote project waar ik nu al enkele jaren aan meewerk is voor 80-90% in eigen beheer gebouwd, ligt nog altijd op schema (qua tijd en geld) en de enige perikelen die ik merk zijn hoofdzakelijk met de externe partijen die een klein stukje opleveren (vaak half werk, altijd "uurtje factuurtje") en tevens de nasleep van de omzet van onze hele organisatie naar het Agile/Scrum werken. Dev teams deden dat al meerdere jaren, maar de rest van de hele organisatie moet nu ook mee over, dat is voor het hoger management en projectleiders (die laatste functies verdwijnen) soms best lastig en geeft soms wat kleine strubbelingen. Het project was zeker uitdagend, maar je merkt wel nu het tegen het einde aanloopt, dat de sleur er iets wat in komt.
Maar goed, daarna komt wat nieuws of ga ik zelf rondkijken bij andere afdelingen mocht ik wat anders willen doen. En mocht ik me hier helemaal gaan vervelen en/of niet verder kunnen, dan ga ik eerder voor mijzelf beginnen of in het buitenland werken, dan dat ik weer hier in Nederland in de private sector ga.
Members only:

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• willgo
  • Laatst online: 28-05 19:24
Members only: title

• Joey117
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 22:59
Moi_in_actie schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:23:
[...]

Nou, het klopt zeker wat je zegt. Bij de (semi) overheid zit jouw functie wel verbonden aan een schaal met een maximum en als je daaraan zit, kom je in principe niet verder (CAO stijging daargelaten). De kans dat jouw functie een hogere schaal toebedeeld krijgt is nihil, niet onmogelijk maar zeer klein. Je zult dan, wil je bij die organisatie willen blijven werken, moeten rondkijken naar een andere functie met een hogere schaal wil je qua salaris hogerop gaan. Die mogelijkheid is er zeker, ik heb er op dit moment echter nog geen behoefte aan.

[...]
Dankje voor de heldere uitleg. Goed dat er eens iemand mijn vooroordelen over de werkzaamheden bij de overheid bijstuurt! Misschien bij een volgende wissel toch eens serieuzer kijken naar die vacatures.

• Pizza_Boom
Members only:

• Moi_in_actie
Joey117 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:42:
[...]

Dankje voor de heldere uitleg. Goed dat er eens iemand mijn vooroordelen over de werkzaamheden bij de overheid bijstuurt! Misschien bij een volgende wissel toch eens serieuzer kijken naar die vacatures.
Ik kan absoluut niet garanderen dat het overal bij de (semi) overheid zo is, in tegenstelling. Ik ken ook mensen die bij de Belastingdienst werken (daar werk ik dus niet), maar dat is kommer en kwel daar en dit is recentelijk ook nog uitgebreid in het nieuws geweest.
Bij de overheid werken is gewoon "anders", niet perse beter. Zaken als een lease-auto, waar sommige mensen heel veel waarde aan hechten, kan je meestal wel vergeten; je werkt op kantoor, krijgt thuiswerkvergoeding, reiskostenvergoeding en een NS Businesscard. Werkdruk is er anders (vanuit andere hoeken) en je hebt meestal wel wat meer bureaucratie. Je krijgt aanvankelijk een relatief hoog salaris maar je zit ook sneller aan een limiet (sneller dan in de private sector), daarentegen zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden (lease-auto daargelaten) vaak wel een stuk beter bij de overheid.

Onder de streep valt dat van bureaucratie ook nog wel mee, ja er is een vaste structuur, vaste procedures en rechten/plichten die je hebt. Kan je je daarin vinden en stoor je je niet teveel aan bepaalde rare procedures, werkt het heel prima. In die private sector zijn er vaak minder starre regels/procedures, maar je hebt vaak nog altijd top-down bestuurs- en managementlagen. Zeker niet altijd en overal in even ernstige maten, maar ditzelfde geldt eveneens tussen verschillende overheidsinstanties.

Ik had aanvankelijk ook nooit gedacht dat ik bij de overheid terecht zou komen en destijds had ik ook bij meerdere bedrijven/instanties gesprekken lopend, maar op dat moment was ik positief verrast over mijn huidige functie en flink teleurgesteld over de houding, grootspraak (veel gebakken lucht) van de andere bedrijven waar ik op gesprek was gegaan. En ja, 5 jaar later zit ik hier nog en heb tot op heden zeker geen spijt van mijn keuze.

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 23:37
3K zonder relevante werkervaring is misschien iets overdreven, maar 2500 mag je toch zeker wel verwachten met karige secundaire arbeidsvoorwaarden. Zeker ook omdat ik betwijfel of ze je ook een mooi groeipad gaan voorschotelen daar als ik deze aanbieding zo zie.

Edit: Misschien zou ik daar even bij moeten vermelden dat ik totaal niet kan inschatten wat de huidige crisis met de (starters)arbeidsmarkt doet.

[Voor 15% gewijzigd door Mugwump op 01-04-2020 14:58]

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim"

• willgo
Bedankt voor jullie snelle reacties, als we nu in een normale situatie zaten zou ik nooit met dit aanbod akkoord gaan. Maar in deze lastige tijd is elke baan welkom, al vind ik het aanbod wel erg laag. Is het normaal als ik een tegenbod doet, met een hoger salaris? Ik heb nog niets getekend dus zit nog nergens aan vast.

• Pizza_Boom
willgo schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:01:
Bedankt voor jullie snelle reacties, als we nu in een normale situatie zaten zou ik nooit met dit aanbod akkoord gaan. Maar in deze lastige tijd is elke baan welkom, al vind ik het aanbod wel erg laag. Is het normaal als ik een tegenbod doet, met een hoger salaris? Ik heb nog niets getekend dus zit nog nergens aan vast.
Begin eens met een belletje om e.e.a. af te tasten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Furion2000
@willgo

Tegen:
HBO start salaris ligt gemiddeld tussen 2000-2400 euro, je bent 22 en nog geen ervaring op je CV.

Voor:
Je hebt HBO technische informatica (dat is zeker een pluspunt) en wellicht al wat ervaring met C++ thuis/school.

Als je wil onderhandelen, probeer met je voors als onderbouwing een tegenbod te doen van 2500 euro en wellicht geven ze je er 150-200 bij. Niet geschoten is altijd mis.

Zelf zou ik het belangrijker vinden om duidelijk te hebben wat de groei mogelijkheden zijn qua salaris, vast contract en wat je job inhoudelijk gaat zijn. Start salaris wil niet alles zeggen over groei en onderhandelen schept ook verwachtingen. Als je zeker van jezelf bent zou ik het vooral doen, maar anders kun je ook overwegen om het nu nog even niet te doen. Over een half jaar misschien als je een vast contract krijgt en indruk hebt gemaakt?

[Voor 26% gewijzigd door Furion2000 op 01-04-2020 15:34]

• Hahn
Tegenbod doen is niet raar, je bent in onderhandeling. Gewoon hoger inzetten* en je merkt vanzelf wel of ze ermee akkoord of niet. Je kan altijd nog water bij de wijn doen.

* Niet overdrijven natuurlijk, want dan kan de onderhandeling snel over zijn. Maar een tegenbod van een paar honderd euro meer lijkt me niks mis mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• fraunhofer
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 01-04 16:56
Tja, zo werk ik sinds kort in het hoger onderwijs:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 45
• Opleiding: WO Economie, PRINCE2 Agile Practioner, LPIC-1, RHCSA (op RHEL8), RHCE (examen moet ik nog plannen, cursus gehad)
• Werkervaring: ongeveer 20 jaar in internationaal project management
• (Woon) Locatie: buiten Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Project Manager
• Werkgever/branche: hoger onderwijs
• (Werk) Locatie(s): in een grote stad
• Aantal vakantiedagen: 41
• Reistijd: in principe 5 min lopen, 45 min OV - altijd zitplaats, 20 minuten fietsen (nu natuurlijk thuis)
• Werkdruk: tot nu toe laag, ik verwacht ook geen gekkigheid

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4300
• Vakantiegeld: € 4128
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € 4300
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 60028

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 665, eigen bijdrage € 285
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABP
• Mobiliteit per jaar: vrijwel niets, wel uitruil (reiskosten uit brutosalaris)
• Overige: onbeperkte opslag op een Google account, toegang tot kranten, en waarschijnlijk nog meer wat ik nog niet ontdekt heb :)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 68.000

Ten opzichte van mijn oude rol (beheren van Europese projecten) meteen een vooruitgang, ongeveer € 6.000 in direct salaris als je het omrekent naar 40 uur (en dan met 27 vakantiedagen), al had ik daar een auto bij (gebruikte ik privé vrijwel niet, en ik had wel de bijtelling). Bij het salaris komt natuurlijk ook nog het pensioen, dat had ik mijn oude baan helemaal niet dus dat moest ik ook nog zelf opbouwen.

Los van directe beloning is dit een functie met perspectief, dat had ik bij mijn oude werkgever niet meer (in verband met de budgetcyclus van de EU). Daarnaast heeft mijn nieuwe werkgever wat meer aanzien, dat telt voor mij ook mee.

Ik wilde al wat langer overstappen en had vol ingezet op iets in de Linux hoek. Informeel ook wel gesprekken gehad en met RHCSA/RHCE was dat ook wel gelukt, maar uiteindelijk deze functie door een simpele advertentie te pakken gekregen.

Zonde van de investering in de certificeringen misschien (heeft toch wel zo'n € 10.000 gekost als je het reizen erbij rekent), maar de fiscus betaalt mee en meer kennis is nooit weg :)

• Jikan
  • Laatst online: 27-05 21:57
RoasteR87 schreef op zondag 3 november 2019 @ 09:11:
[...]

Na 10 maandjes bij dit bedrijf is toch gebleken dat het niet het bedrijf is waar ik op mijn plek zit. Vooral weinig tot geen ondersteuning van het hoger management voor mijn werkzaamheden, projecten en wettelijk verplichte implementaties leidde tot veel frustratie en totaal geen werkvreugde :( Gezien het feit dat ik mezelf had voorgenomen om mijn werkvreugde boven mijn carriere te zetten (gelet op het feit dat ik al een burn-out gehad heb en mijn omgeving en mezelf dat nogmaals wil bespraren) heb ik besloten dat ik het bedrijf maar weer ging verlaten. Daarnaast maak ik ook direct een sector wissel, omdat men in de logistiek (logisch, maar toch) te veel bezig is met het operationele en daarmee randvoorwaarden, waar mijn functie op gebouwd is, eigenlijk maar heel lastig, moeilijk en voornamelijk veel geld vindt kosten.

***members only***

De nieuwe werkgever heeft duidelijk zijn prioriteiten gesteld en een behoorlijk deel daar van ligt bij mijn vakgebied. Laten we hopen dat dit in de praktijk ook zo is O-)
Ben momenteel qhse/auditing aan het onderzoeken. Weet nog niet zo goed welke branche. Eigen branche was ggz dus mss daar een start maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• sentja
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 08-05 14:47
Members only:

[Voor 13% gewijzigd door sentja op 02-04-2020 18:06]

• Eagle Creek
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21:37

Eagle Creek

Breathing security

Een verse HBO'er zonder ervaring verdient marginaal meer dan een MBO'er - - in mijn ervaring. Startsalaris zou ik me nooit zo op verkijken. Uiteindelijk is werkervaring écht wat waard, dat zie ik ook in mijn team. HBO geeft een basis en een bepaald denkniveau maar als ik medewerkers uit moet kiezen en belonen, gaat de beloning omhoog naarmate de werkervaring toeneemt en niet per se de opleiding (MBO/HBO/WO).

~ Information security professional & enthousiast ~ Nucia ~ EC Twitter ~ Microsoft Surface Experienced User: RT, 2, Pro 3, Pro 4, Pro 5, Pro 6, Book, Book 2, Headphones

• rustybolt
Eagle Creek schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:24:
[...]

Een verse HBO'er zonder ervaring verdient marginaal meer dan een MBO'er - - in mijn ervaring. Startsalaris zou ik me nooit zo op verkijken. Uiteindelijk is werkervaring écht wat waard, dat zie ik ook in mijn team. HBO geeft een basis en een bepaald denkniveau maar als ik medewerkers uit moet kiezen en belonen, gaat de beloning omhoog naarmate de werkervaring toeneemt en niet per se de opleiding (MBO/HBO/WO).
Meh, dat werd toen ik begon ook tegen mij gezegd. Drie jaar later zie ik dat ik qua salaris aan alle kanten ben ingehaald*. Mijn huidige kijk op de zaak is dat je gewoon vanaf je begin je best moet doen om een fatsoenlijk salaris te krijgen. Voor je het weet zijn zowel jij als je werkgever gewend aan een karig salaris, en probeer dan maar eens fatsoenlijk betaald te krijgen.

@willgo Ik zou zeggen: Inzetten op 2400-2500, en maar kijken wat eruit komt. Daar aan de slag gaan maar ondertussen verder kijken is altijd nog een optie (maar je moet je niet verkijken op de tijd die solliciteren kost).

* Waarmee ik niet bedoel dat mijn situatie precies gelijk is aan die van willgo.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

rustybolt schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:32:
[...]

Meh, dat werd toen ik begon ook tegen mij gezegd. Drie jaar later zie ik dat ik qua salaris aan alle kanten ben ingehaald*. Mijn huidige kijk op de zaak is dat je gewoon vanaf je begin je best moet doen om een fatsoenlijk salaris te krijgen. Voor je het weet zijn zowel jij als je werkgever gewend aan een karig salaris, en probeer dan maar eens fatsoenlijk betaald te krijgen.
Dat is nog een ander verhaal. Eenmaal op een bepaalde schaal zal je bij dezelfde werkgever nauwelijks groeien. De grote klappers maak je dan bij overstappen. Direct hoger inzetten is een goede ambitie, echter is die ruimte er niet altijd. Beter is dan om bij indiensttreding direct afspraken te maken over sterkere verhoging. Dus i.p.v. een periodiek van een aantal procent, aangeven dat je akkoord gaat met inloopschaal maar bij goed functioneren ook de komende jaren een aantal schalen wilt groeien. Daarmee behoud je voor het bedrijf de mogelijkheid om jouw ervaring aan te kijken tegen laag tarief, waarbij je op voorhand je ambitie en wederzijdse verwachtingen vastlegt.

Maar ook dit zal per situatie verschillen wat je mogelijkheden zijn.

~ Information security professional & enthousiast ~ Nucia ~ EC Twitter ~ Microsoft Surface Experienced User: RT, 2, Pro 3, Pro 4, Pro 5, Pro 6, Book, Book 2, Headphones

• Mugwump
rustybolt schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:32:
[...]

@willgo Ik zou zeggen: Inzetten op 2400-2500, en maar kijken wat eruit komt. Daar aan de slag gaan maar ondertussen verder kijken is altijd nog een optie (maar je moet je niet verkijken op de tijd die solliciteren kost).

* Waarmee ik niet bedoel dat mijn situatie precies gelijk is aan die van willgo.
Je moet dat dan ook wel concreet aanhangig maken bij je werkgever. Vraag duidelijkheid over het te verwachten groeipad en schroom ook niet om na een jaar een overstap te maken als blijkt dat je bij je huidige werkgever niet fatsoenlijk gaat groeien qua voorwaarden.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim"

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• jeroentjeh
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21:21
Members only:

• wttj
  • Niet online
Eagle Creek schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:35:
[...]
Dat is nog een ander verhaal. Eenmaal op een bepaalde schaal zal je bij dezelfde werkgever nauwelijks groeien. De grote klappers maak je dan bij overstappen. Direct hoger inzetten is een goede ambitie, echter is die ruimte er niet altijd. Beter is dan om bij indiensttreding direct afspraken te maken over sterkere verhoging. Dus i.p.v. een periodiek van een aantal procent, aangeven dat je akkoord gaat met inloopschaal maar bij goed functioneren ook de komende jaren een aantal schalen wilt groeien. Daarmee behoud je voor het bedrijf de mogelijkheid om jouw ervaring aan te kijken tegen laag tarief, waarbij je op voorhand je ambitie en wederzijdse verwachtingen vastlegt.
Wat ik vaak in mijn sector zie (digital agencies) is dat je bij de meeste goede werkgevers binnen de eerste 3 jaar een functie promotie kan krijgen naar een medior rol waar direct een stevige verhoging aanhangt (denk aan 15 - 20 % erbij).

HBO startsalarissen stellen inderdaad niet zo veel voor, maar de potentiele groei is wel heel hoog (8 - 10 % per jaar met goede beoordelingen is goed te doen). MBO-ers zitten dan vaak wel heel lang vast in de onderste schalen en mogen blij zijn als ze er een meer dan een paar procent bij krijgen.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

wttj schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:17:
[...]

HBO startsalarissen stellen inderdaad niet zo veel voor, maar de potentiele groei is wel heel hoog (8 - 10 % per jaar met goede beoordelingen is goed te doen).
Ligt erg aan hoe het bedrijf dat ziet in mijn ervaring. In mijn geval had ik met mijn HBO opleiding "gewoon" een 5% per jaar en dat met zeer goede beoordeling (anders was het 3/4%). Na veel aandringen uiteindelijk wel schalen omhoog gegaan maar effectief 3 schalen in 6 jaar, waarbij de percentuele verhoging daarmee weer werd ingenomen. Onderaan de streep niet per se ontevreden maar heb er wel echt voor moeten knokken en heb ook echt extra dingen opgepakt die anderen in mijn team niet hebben gedaan.

Don't get me wrong: ik klaag niet maar zie wel dat het beloningsbeleid van het bedrijf voor de "gewone" HBO-er niet bijzonder motiverend is. Als ik opleidingsgenoten zie ben ik qua salaris pas gelijk gekomen (naar average) bij overstap naar m'n huidige werkgever.

• XFlame
  • Laatst online: 29-05 13:44
MBO op zak, verschillende certificeringen...ik vind dit best schamel, of betaalt het in de oostkant van Nederland werkelijk zo slecht?

• deurmatje
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:29
XFlame schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:11:
[...]

MBO op zak, verschillende certificeringen...ik vind dit best schamel, of betaalt het in de oostkant van Nederland werkelijk zo slecht?
Dit is zeer laag. Ik woon ook in het oosten en krijg voor simpel 1e lijn servicedesk 2100 met +- 1,5 jaar ervaring ter vergelijking.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Karun
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 15-05 01:02
Members only:

[Voor 0% gewijzigd door Karun op 03-04-2020 13:00. Reden: membersonly]

• Karun
  • Laatst online: 15-05 01:02
XFlame schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:11:
[...]

Mijn eigen informatie maar even gepost. Hij verdient wel weinig. Al is wat ik doe een ander tak van sport.

[Voor 0% gewijzigd door Karun op 03-04-2020 00:13. Reden: grammatica]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• banaliteit
  • Laatst online: 23:58
PeterSuper schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 18:50:
Developer gespecialiseerd in .NET Development, Azure, DevOps. Ben circa 6 jaar werkzaam bij een groot consultancy bureau. Prima naar mijn zin, alleen het salaris lijkt wat aan de lage kant. Wat vinden jullie?

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: HBO Informatica
• Werkervaring: 7,5 jaar
• (Woon) Locatie: Delft

2. Wat doe je:
• Functie: Developer, .NET en Azure
• Werkgever/branche: IT-Consultancy bureau
• (Werk) Locatie(s): Door het hele land heen
• Aantal vakantiedagen: 26
• Reistijd: 1 uur enkele autoreis, soms wat langer afhankelijk van verkeersdrukte
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3600
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: Winstuitkering, afhankelijk van bedrijfsresultaat
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €47.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg:
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: € 7.000 (excl bijtelling)
• Overige: Laptop, telefoon, korting zorgverzekering, trainingen en cursussen
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 54.000
Gezien je werkervaring en gebrek aan pensioenregeling kan je volgens mij minimaal 500 per maand extra vragen. Ik zie in dit topic dat Azure consultants met 5-10 werkervaring meer dan 60k op jaarbasis verdienen. Wel beetje gegeneraliseerd natuurlijk.

Ik doe waarschijnlijk soortgelijk werk als jij, maar dan inhouse en zit ook rond 60k nu. Binnenkort weer loonsverhoging waardoor ik boven de 70k ga uitkomen.

[Voor 5% gewijzigd door banaliteit op 03-04-2020 05:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Gertjuhjan
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 18:02

Gertjuhjan

Software Engineer

Ik zal ook een duit in het zakje doen :)

Members only:

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • +11Henk 'm!
  • Pinned

• willgo
Members only: title

Acties:
  • +3Henk 'm!

• willgo
Dank! Het blijkt maar weer dat je met praten het meeste verdien.

• Edward69
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 13-04 15:11
willgo schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:51:
Dank! Het blijkt maar weer dat je met praten het meeste verdien.
Klopt helemaal.

• voil
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 00:27
Het weglaten van het 'maximum' salaris wat een senior developer kan verdienen is dat weer jammer. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22:18
Heel kort en krachtig, een enorm karig salaris.

Even voor je vergelijking, iemand met MBO 4 net van school af als helpdesk krijgt bijna hetzelfde.

• Mugwump
voil schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:32:
Het weglaten van het 'maximum' salaris wat een senior developer kan verdienen is dat weer jammer. :)
Dat is bij ons ongeveer 6,5k in ieder geval.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Furion2000
@willgo Gefeliciteerd, mooi start salaris en als assertiviteit op prijs gesteld word dan is dat ook een mooi teken. Precies een mooi ritje met de motor naar je werk, maar let je wel op dat je niet binnen 3 maanden op de fiets kan ;) ? Volgens mij allemaal 80 wegen....

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• bumble_bee
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 28-05 23:48
Ik weet niet of freelancers welkom zijn, maar even een update tov de sutiatie 3 jaar terug toen ik nog in loondienst was:

Members only:

Ik werk ongeveer 6-8 maanden per jaar, hou van kortere opdrachtjes.
Geen pensioen, bonussen, en dergelijke, maar dankzij subsidies, aftrekposten ed. heb ik ongeveer €50k aan belastingvrij inkomen. Er zijn freelancers die dat omhoog weten te werken naar rond de ton zelfs met allemaal truucjes 8)7
Zou nooit meer in loondienst willen. Niet om het geld, maar om de vrije tijd en keuzevrijheid die je hebt. Nooit meer een baas!

• Config
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 00:35
@bumble_bee er is iig ook een freelancer topic: Het freelance ICT-ers discussie topic

En wat is je specialiteit?

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• willem9503
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 20:03
Leeftijd: 41
Opleiding(en): MBO
Certificaten: AMBI, ITIL, Prince2 foundation, Prince2 practioner (bijna)
Werkervaring: 20 jaar (waarvan 10jr ICT-gerelateerd)
Werkgever: Grote ICT-dienstverlener/detacheerder
Huidige functie: Client manager (what's in a name..)

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 29

13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + winstuitkering
Laptop: Ja (zou bijna zeggen helaas)
GSM: Ja (ook prive-gebruik tot 60,-/mnd)
Leaseauto: Ja (717,-/mnd excl. Brandstof)
Werkweek: 40
Onkostenvergoeding: 90,-/mnd
Pensioenregeling: Middelloon + beschikbare premie (laatste naar keuze, 60% door werkgever)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Divers
Land: NL
Regio: NL
Reistijd: verschillend

Maand salaris (bruto): 4315,-
En dan nu mijn nieuwe job:

1. Wie ben je:
• Leeftijd:51
• Opleiding: MBO
. Certificaten: AMBI, ITIL, Prince2 foundation, Prince2 practioner, Togaf, ITIL V3 ess., certified contract manager
• Werkervaring: 30 jaar (waarvan 20jr ICT-gerelateerd)
• (Woon) Locatie:Prov. Drente

2. Wat doe je:
• Functie: Commercial Manager/contract manager
• Werkgever/branche: IT Services
• (Werk) Locatie(s): Groningen/Maarssen
• Aantal vakantiedagen*: 26
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: < 30min.
• Werkdruk: ntb

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 6000
• Vakantiegeld: € 5760
• Bonus, toeslagen, etc: tot max. € 15K afh. behalen vastgestelde doelen!
• Dertiende/veertiende maand: € nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 92760

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € 17%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds *** DC, eigen bijdrage 4%
• Mobiliteit per jaar **** € 850,-/mnd; lease categorie D (Audi, VW, Ford, BMW of Renault)
• Overige: onkost.verg. € 90,-/mnd; mobiele telefoon (eens per 2 jr € 300,-) +Abo; laptop;
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): rond de € 105K, als alles lukt!

Who says MBO isn't paying off..... >:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Krekatos
bumble_bee schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:24:
Ik weet niet of freelancers welkom zijn, maar even een update tov de sutiatie 3 jaar terug toen ik nog in loondienst was:

***members only***

Geen pensioen, bonussen, en dergelijke, maar dankzij subsidies, aftrekposten ed. heb ik ongeveer €50k aan belastingvrij inkomen. Er zijn freelancers die dat omhoog weten te werken naar rond de ton zelfs met allemaal truucjes 8)7
Zou nooit meer in loondienst willen. Niet om het geld, maar om de vrije tijd en keuzevrijheid die je hebt. Nooit meer een baas!
Members only:

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Luctia
  • Laatst online: 16-05 20:27
Members only:

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• qadn
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 28-05 22:32

qadn

Pinnacle of Perversion

willem9503 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 20:12:
[...]

Who says MBO isn't paying off..... >:)
Ken genoeg slimme MBOers die het goed doen anders ;)
(toegegeven de niet-slimme kom ik niet snel tegen op het werk)

Ach ja, tijdje geleden dat ik heb gereageerd, might as well.

Members only:

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hahn
Is je aantal uren gewerkt nou per week of per maand? Want als het per week is, wat er nu wel staat, dan lijkt me je gemiddelde maandsalaris niet te kloppen :?

• Luctia
  • Laatst online: 16-05 20:27
Hahn schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 01:12:
[...]

Is je aantal uren gewerkt nou per week of per maand? Want als het per week is, wat er nu wel staat, dan lijkt me je gemiddelde maandsalaris niet te kloppen :?
Goeie, het was al laat... :z

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• battler
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21:00
battler schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:08:

Voor de werkdruk en het aantal uren dat ik werk is het een erg net salaris. De lage werkdruk is het gevolg van onze zaken goed geregeld hebben en een extra afdeling die ik zou gaan opzetten waar geen budget voor bleek te zijn.
Nu vinden er gesprekken plaats voor het overnemen van een andere afdeling. Aangezien ik de MBA volledig zelf heb betaald en de werkdruk enorm zal toenemen mik ik op ~7K + een hogere bonus.
You win some you loose some. Ik had gevraagd om een loonsverhoging van 400,-, een hogere bonus en een andere functie.

Members only:

MBA zelf betaalt en in mijn nieuwe functie zal ik die echt gaan gebruiken. Er zijn meerdere consultants en directors verantwoordelijk geweest voor de doelstellingen van de afdeling en dat is in de afgelopen 8 jaar niet gelukt. Dit was mij nog niet bekend toen ik de functie aannam :+

De onduidelijk over de hoogte van bonus en mijn functietitel vind ik storend. Daarentegen, in deze periode je afspraken nakomen en alsnog een salarisverhoging toekennen waardeer ik ontzettend. Het gaat op dit moment dan iets minder over de hoogte van het salaris maar meer om de waardering en het vertrouwen.

Spelfout gezien, let me know! dm, tel, e-mail of per post.

• RzrBck
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 18:30
battler schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:00:
[...]

You win some you loose some. Ik had gevraagd om een loonsverhoging van 400,-, een hogere bonus en een andere functie.

***members only***

MBA zelf betaalt en in mijn nieuwe functie zal ik die echt gaan gebruiken. Er zijn meerdere consultants en directors verantwoordelijk geweest voor de doelstellingen van de afdeling en dat is in de afgelopen 8 jaar niet gelukt. Dit was mij nog niet bekend toen ik de functie aannam :+

De onduidelijk over de hoogte van bonus en mijn functietitel vind ik storend. Daarentegen, in deze periode je afspraken nakomen en alsnog een salarisverhoging toekennen waardeer ik ontzettend. Het gaat op dit moment dan iets minder over de hoogte van het salaris maar meer om de waardering en het vertrouwen.
Members only:

[Voor 5% gewijzigd door RzrBck op 04-04-2020 12:02]

• rustybolt
Members only:

[Voor 12% gewijzigd door rustybolt op 04-04-2020 14:19]

• Hahn
Z'n uren lijken ook te gaan van ~20 (in de praktijk) naar 50-60 per week. Als dat klopt, dan is die paar honderd euro erbij best een schrale deal, voor 2,5 tot 3 keer zoveel uren :+

• Tylen
  • Laatst online: 22:33

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Hahn schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 13:48:
[...]

Z'n uren lijken ook te gaan van ~20 (in de praktijk) naar 50-60 per week. Als dat klopt, dan is die paar honderd euro erbij best een schrale deal, voor 2,5 tot 3 keer zoveel uren :+
Ligt aan de onbekende bonus ;)

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Hahn
Tylen schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:06:
[...]

Ligt aan de onbekende bonus ;)
Dat kan zeker meespelen, maar voordat ik akkoord zou gaan met 3x zoveel uren, zou ik de bonus wel willen weten :P

• Freakie1NL
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 23:36
bumble_bee schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:24:

***members only***

Even een vraag, en begrijp me dan aub niet verkeerd maar gezien je laatste opmerking zou je nu dan ook in de huidige tijd bereid zijn om overheidssteun i.v.m corona crisis niet te accepteren?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S, Houten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• battler
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21:00
Hahn schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:09:
[...]

Dat kan zeker meespelen, maar voordat ik akkoord zou gaan met 3x zoveel uren, zou ik de bonus wel willen weten :P
Ik hoop altijd dat de werkgever mij betaalt voor de output en niet voor de uren die ik erin stop. Het aantal uren dat ik erin stop is geheel eigen keus. Ik ken mijzelf, ik vind het fijn om het onmogelijke te moeten bewijzen en ga er dan ook 100% voor. Ik werd gek van dat luie leventje en had een uitdaging nodig. Tegelijkertijd moet die uitdaging ook in mijn belang zijn. Ik wil op termijn echt een flink stuk meer verdienen en daar heb je kansen voor nodig om jezelf te bewijzen, dit is zo een kans.
Als dit lukt dan krijgen zij veel meer omzet terug dan dat ze investeren (daarentegen lopen zij ook het risico). Maar ik zal uiteraard geen moment onbenut laten om aan te geven hoe waardevol ik ben en dat ook dat financieel uitgedrukt mag worden. Voorlopig maar eerst even beginnen want de mensen die mij zijn voorgegaan zijn absoluut de minste niet. Het kan ook zomaar een hele koude douche worden :)

Spelfout gezien, let me know! dm, tel, e-mail of per post.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 17:21
Freakie1NL schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:37:
[...]

Even een vraag, en begrijp me dan aub niet verkeerd maar gezien je laatste opmerking zou je nu dan ook in de huidige tijd bereid zijn om overheidssteun i.v.m corona crisis niet te accepteren?
Heb zo'n vermoeden dat onze beroepsgroep niet geholpen word met deze crisis. Ook grotendeels omdat wij eigenlijk niet geraakt worden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bumble_bee
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 28-05 23:48
Members only:
Freakie1NL schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:37:
[...]
Kom er niet voor in aanmerking, werk in de IT zoals gezegd en daar zijn de maatregelen niet voor, althans de 4000 euro die sommige sectoren krijgen. Ik heb nu een opdracht dus ik kom ook niet in aanmerking voor de inkomens ondersteuning. Maar in principe was ik ervoor in aanmerking gekomen als ik geen opdracht had kunnen vinden door corona. Zie ook geen reden om het niet aan te vragen in zo'n geval om eerlijk te zijn, het is een inkomensondersteuning die vrij staat van je financiele positie. De koning heeft ook stufi aangevraagd (en gekregen).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PeterSuper
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 23-05 10:03
banaliteit schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 05:37:
[...]

Gezien je werkervaring en gebrek aan pensioenregeling kan je volgens mij minimaal 500 per maand extra vragen. Ik zie in dit topic dat Azure consultants met 5-10 werkervaring meer dan 60k op jaarbasis verdienen. Wel beetje gegeneraliseerd natuurlijk.

Ik doe waarschijnlijk soortgelijk werk als jij, maar dan inhouse en zit ook rond 60k nu. Binnenkort weer loonsverhoging waardoor ik boven de 70k ga uitkomen.
Is een salaris van 4,5K ook nu (met de coronacrisis) haalbaar buiten de consultancy? Ik overweeg intern bij een grote organisatie op de IT-afdeling met Azure te gaan werken, of anders bij het MKB gericht op product development met Azure. Uiteraard heb ik pas 1 jaar echt Azure werkervaring, daarvoor .NET development.

[Voor 9% gewijzigd door PeterSuper op 05-04-2020 12:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hmmbob
PeterSuper schreef op zondag 5 april 2020 @ 12:14:
[...]

Is een salaris van 4,5K ook nu (met de coronacrisis) haalbaar buiten de consultancy? Ik overweeg intern bij een grote organisatie op de IT-afdeling met Azure te gaan werken, of anders bij het MKB gericht op product development met Azure. Uiteraard heb ik pas 1 jaar echt Azure werkervaring, daarvoor .NET development.
Ja.

Let op: staat al een hele tijd open dus kan al weg zijn. Maar ter illustratie: ja, dat kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
PeterSuper schreef op zondag 5 april 2020 @ 12:14:
[...]

Ja.
offtopic:
Even aangenomen dat C# was en niet Visual Basic .net

Salarissen zijn niet veranderd. Recruiters zijn wel wat terughoudender nu. Er is domweg meer aanbod per functie. Het aantal functies is opgedroogd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20:35
bumble_bee schreef op zondag 5 april 2020 @ 00:50:
De koning heeft ook stufi aangevraagd (en gekregen).
Slechtste argument ooit: "ja maar hij deed het ook"...
Pagina: 1 ... 53 ... 57 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True