Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wellmax
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-05 01:24
Veel reacties :D heel erg bedankt iedereen! _/-\o_

@absurdsmash
Bedankt voor de link! Getallen helpen altijd :) In de regio waar ik kom te werken lijken de prijzen niet zo extreem als bijvoorbeeld Zurich of Lausanne.

@ANdrode @Piet_Piraat7 @synx6 @JDFS @Moi_in_actie
Koopkracht is inderdaad ook wat ik het meest belangrijk vind. Ik ga proberen dit weekend alles haarfijn uit te zoeken en zoveel mogelijk info hier te delen.
Belasting in Zwitserland lijkt een stuk lager dan hier in Nederland: met een snelle berekening kwam ik uit 20k belasting op 100k bruto inkomen. Ook is meer belastingaftrekbaar mogelijk in Zwitserland maar later meer hierover.

@insante @swtimmer @caspar M
Het is in kanton Sankt Gallen tegen de Oostenrijkse grens. Ik hou ook erg van rust en de natuur en dat lijkt volop aanwezig in die omgeving. Ik ben niet getrouwd en geen kinderen dus een klein appartement heb ik al genoeg aan.

Netto salaris kwam ik uit op 80k (100k bruto). Hier in Eindhoven verdien ik nu zo'n 30k netto. Dus meer dan genoeg zelfs als alles in Zwitserland 2x duurder is. Kan me bijna niet voorstellen dat alles echt 2x zo duur is daar; voor 1000 euro per maand heb je in Eindhoven centrum ook geen studio meer tegenwoordig.

@Broabander
Mooi appartementje in Lausanne aan het meer :p zoiets zou in Nederland ook onbetaalbaar zijn denk ik.
https://www.homegate.ch/k...efferliste?lastMap=ctn_sg Dit is de regio waar ik zal komen te werken.
Ik ga sowieso nog onderhandelen over de voorwaarden en salaris, dit was een indicatie en ik ben nog niet bij ze langs geweest.

@GoldenSample
Ik zou graag meer horen over je berekening en overwegingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

wellmax schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 21:45:

@absurdsmash
Bedankt voor de link! Getallen helpen altijd :) In de regio waar ik kom te werken lijken de prijzen niet zo extreem als bijvoorbeeld Zurich of Lausanne.

@ANdrode @Piet_Piraat7 @synx6 @JDFS @Moi_in_actie
Koopkracht is inderdaad ook wat ik het meest belangrijk vind. Ik ga proberen dit weekend alles haarfijn uit te zoeken en zoveel mogelijk info hier te delen.
Belasting in Zwitserland lijkt een stuk lager dan hier in Nederland: met een snelle berekening kwam ik uit 20k belasting op 100k bruto inkomen. Ook is meer belastingaftrekbaar mogelijk in Zwitserland maar later meer hierover.

@insante @swtimmer @caspar M
Het is in kanton Sankt Gallen tegen de Oostenrijkse grens. Ik hou ook erg van rust en de natuur en dat lijkt volop aanwezig in die omgeving. Ik ben niet getrouwd en geen kinderen dus een klein appartement heb ik al genoeg aan.

Netto salaris kwam ik uit op 80k (100k bruto). Hier in Eindhoven verdien ik nu zo'n 30k netto. Dus meer dan genoeg zelfs als alles in Zwitserland 2x duurder is. Kan me bijna niet voorstellen dat alles echt 2x zo duur is daar; voor 1000 euro per maand heb je in Eindhoven centrum ook geen studio meer tegenwoordig.

@Broabander
Mooi appartementje in Lausanne aan het meer :p zoiets zou in Nederland ook onbetaalbaar zijn denk ik.
https://www.homegate.ch/k...efferliste?lastMap=ctn_sg Dit is de regio waar ik zal komen te werken.
Ik ga sowieso nog onderhandelen over de voorwaarden en salaris, dit was een indicatie en ik ben nog niet bij ze langs geweest.

@GoldenSample
Ik zou graag meer horen over je berekening en overwegingen.
weet natuurlijk niet wat je doet als 'consultant' die 'iets met scrum' doet maar als je meer naar je WO electrotechniek kant toe gaat moet je echt _minstens_ 1000 piek/maand er bij kunnen fixen in NL, waarschijnlijk nog wel meer. Voor het 'eerlijke' vergelijk moet je natuurlijk ook naar je huidige marktwaarde bij een switch in je eigen regio kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:22
Ik vind het een prima salaris voor zijn functie. Helaas valt er op dit moment aan Stipp niet zoveel te doen. Maar hopelijk komt daar volgend jaar verandering in.

Daarnaast kun je altijd zelf nog wat regelen met je jaarruimte.

[ Voor 10% gewijzigd door jongetje op 30-01-2020 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06:20
Maar even weer de jaarlijkse update.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: WO Technische Informatica
• Werkervaring: 13 jaar
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Software architect
• Werkgever/branche: Detachering
aantal vakantiedagen: 25
• (Werk) Locatie(s): Gehele Randstad
• Uren/week: 40
• Reistijd**: gemiddeld 40 minuten deur tot deur met het OV.
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 5329 (was ~5123)
• Vakantiegeld: € 5116
• Dertiende/veertiende maand: € -
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 2/3e
Type pensioenregeling / pensioenfonds: BeFrank
• Mobiliteit per jaar:* € ~€8400 en gratis eersteklas NS business card voor zakelijk reizen
• Overige: € Telefoon + abonnement & laptop van de zaak, gratis lunch

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €77463,84
Iets minder bonussen dit jaar, maar wel de stap naar een volgende functie geformaliseerd en bijbehorende nieuwe salarisschaal met een maximum van pakweg 7700 p.m. ipv 6300 p.m.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikvdlee
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-06 14:41
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Volvo V40 T3 MY13

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:22
wellmax schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 21:45:

Het verschilt inderdaad. Wat zeker 2x zo duur is, zijn alle diensten waar menselijke arbeid voor nodig is: die verdienen namelijk óók allemaal minimaal 4000. Denk aan horeca, schoonmaaksters en kinderopvang, maar ook bijv. vlees & verse groente en fruit (wat veelal bio is en uit de regio komt, wel erg goede kwaliteit!). Wonen was twee keer zo duur toen ik hier kwam 7 jaar geleden, maar de huren lijken in Nederland enorm gestegen de laatste jaren. Electronica is daarentegen bijvoorbeeld hier zelfs goedkoper dan in Nederland vanwege de lagere BTW.

Jouw 7300 bruto is +/- het startsalaris voor een beta WO starter in Zürich. Aangezien jij in the middle of nowhere gaat werken & wonen kan ik me voorstellen dat het relatief wel OK is voor iemand met een paar jaar ervaring, maar hoog is het zeker niet. Je gaat er vast achter komen dat collega’s voor hetzelfde een stukje meer verdienen, maar goed jij bent geen Zwitser - daar moet je tegen kunnen.

Je gaat er iig prima van kunnen rondkomen; voor ‘bare minimum’ reken op maandelijks voor een alleenstaande:
- 1000 inkomstenbelasting (qellensteuer, 13% voor jouw inkomensniveau in SG)
- 400 sociale premies (AHV/IV 5.5%)
- 2000 huur voor appartementje buiten de stad
- 500 boodschappen
- 300 ziektekostenverzekering (2500 eigen risico)
- 200 voor overige (aansprakelijkheidsverzekering, telefonie, internet)

Resteert je nog +/- 3000 voor discretionaire uitgeven, zoals auto, reizen, uit eten & drinken. Je houdt ws. veel meer over dan met je 2500 euro in Eindhoven.

Gewoon doen, super ervaring :)

[ Voor 5% gewijzigd door Knakker op 31-01-2020 08:12 ]

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Broabander schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:07:
...

Afhankelijk van je ervaring zou ik niet voor veel minder dan 10K CHF per maand naar Zwitserland gaan. Reken met een factor 2,2 verschil t.o.v Nederland, dus 7300 CHF is vergelijkbaar met E3.300,- in Nederland.
7300 CHF is laag voor Zwitserland, ik zou ook minimaal 10k CHF verwachten en anders niet in Zwitserland gaan wonen. Zwitserland is niet noodzakelijk duurder dan Nederland, in een aantal grensregio's met Duitsland kun je voor 1200 CHF wel een (eenvoudig) appartement huren. Dat is inmiddels goedkoper dan veel delen van Nederland.

Als je dan net als veel Zwitsers in Duitsland gaat winkelen(levensmiddelen, kleding, etc) ben je niet duurder uit dan in Nederland. Elektronica is in Zwitserland niet duurder dan de EU en auto's bijvoorbeeld zijn veel goedkoper dan Nederland.

Ik heb in Duitsland gewoond en in Zwitserland gewerkt en de Zwitsers gaan massaal, zelfs van verder weg, in Duitsland winkelen. De parkeerterreinen stonden altijd vol met Zwitserse auto's. Voor een hoog salaris in Zürich gaan werken, goedkoop in de grensregio wonen en dagelijks een half uur naar Zürich rijden en goedkoop in Duitsland winkelen is mogelijk.

Mentaliteit is daar wel een ding, ik zou niet alleen naar salaris kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-06 19:12
jongetje schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 22:45:
[...]

Ik vind het een prima salaris voor zijn functie. Helaas valt er op dit moment aan Stipp niet zoveel te doen. Maar hopelijk komt daar volgend jaar verandering in.

Daarnaast kun je altijd zelf nog wat regelen met je jaarruimte.
De oplossing is om over te stappen naar een werkgever met een echte pensioenregeling waar, zoals jij al aangeeft, hetzelfde marktconforme salaris in het verschiet ligt. Alleen nu mét degelijk pensioen. Zeker rond west-Eindhoven.

@GPO666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 15:41
GPO666 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 21:13:
Wat denken jullie, kan ik bijvoorbeeld makkelijk 5500 vragen bijvoorbeeld? Zit al flink lang bij m'n detacheerder (jaar of 12), dus ben nogal trouw... misschien werkt dat in mijn voordeel ... haha... :P
Tja, loyaliteit wordt lang niet altijd vergoed hoor :+ Ik ben het overigens wel eens met de anderen dat je écht iets aan dat pensioen moet gaan doen, anders val je straks enorm ver terug. Log voor de gein eens in op wwww.mijnpensieonoverzicht.nl en kijk eens wat er opgebouwd is en wat je, als je situatie niet verandert, straks per maand gaat krijgen.

Maare, met "Veldhoven" ligt een specifieke enorm grote werkgever wel voor de hand, en die hebben een prima CAO. Daar al eens gekeken of er opties zijn?

[ Voor 59% gewijzigd door Hmmbob op 31-01-2020 09:36 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:22
lactaxative schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:22:
[...]

De oplossing is om over te stappen naar een werkgever met een echte pensioenregeling waar, zoals jij al aangeeft, hetzelfde marktconforme salaris in het verschiet ligt. Alleen nu mét degelijk pensioen. Zeker rond west-Eindhoven.

@GPO666
Ik zit ook bij een werkgever die verplicht door onze overheid het pensioen bij STIPP moet onderbrengen. Het idee ervan is juist dat werkgevers niet kunnen concurreren met een beter pensioen. In de praktijk werkt het juist precies andersom. Ik ga trouwens mijn werkgever waar ik enorm tevreden ben niet verlaten om alleen het pensioen. Ik regel zelf een aanvullend pensioen waardoor het gat kleiner/dichtgelopen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frituurvetpet
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-04 10:44
Update

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: WO Finance
• Werkervaring: 8 jaar
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Belegger
• Werkgever/branche: Finance
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 30
• Gewerkte uren/week: 40 contract
• Reistijd: +- 50-60 min
• Werkdruk: Goed te doen

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 6900
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: 13de maand + 15-20% variabel per jaar
• Extra: Niets bijzonders
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +- € 110.000

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Weet ik niet exact maar bijna €1000
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensioenfonds
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto
• Overige: Telefoon, Tablet
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Inclusief totale pensioenpremie ex auto +- € 125.000

Vanzelfsprekend tevreden en het is ook nog eens leuk werk.

[ Voor 6% gewijzigd door frituurvetpet op 31-01-2020 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:11
Je was op je 21e klaar met je WO opleiding?

[ Voor 3% gewijzigd door Pizza_Boom op 31-01-2020 13:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frituurvetpet
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-04 10:44
Pizza_Boom schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:49:
Je was op je 21e klaar met je WO opleiding?
31-8=21?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Vandaag wel. :+ |:( |:( 8)7 8)7
Nee, dan snap ik je werkervaring wel. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Niet helemaal in de ICT-sector :) , maar toch na enige tijd stilletjes mee te lezen ook mijn situatie:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23 jaar
• Opleiding: HBO Bouwkunde
• Werkervaring: 0,5 jaar (hiervoor wel 2 jaar aan stages en een groot innovatieproject buiten het curriculum.
• (Woon) Locatie: Veenendaal

2. Wat doe je:
• Functie: Projectleider
• Werkgever/branche: Advies- en ingenieursbureau
• (Werk) Locatie(s): Veenendaal
• Aantal vakantiedagen: 28 (+2 bij een heel jaar niet ziek)
• Gewerkte uren/week: 40 uur
• Reistijd: 15/20 minuten enkele reis
• Werkdruk: Gemiddeld tot hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2.700,-
• Vakantiegeld: €2.592,-
• Bonus, toeslagen, etc: Winstdeling afhankelijk van bedrijfsresultaat en individuele beoordeling. Naar mijn weten ongeveer een maandsalaris.
• Dertiende/veertiende maand: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €34.992,-

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Geen idee, betaal zelf +/- €1000,- per jaar
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABN Amro
• Mobiliteit per jaar: €0.28 ct/km, daarbuiten beschikking over poolauto. Bij afloop van jaarcontract krijg ik de beschikking over een leaseauto, klasse C (Golf, Astra, 308)
• Overige: Laptop en telefoon (Iphone 6S) van de zaak.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €34.992,-

Zelf erg tevreden met de huidige situatie. Begin over een maand met een Post-HBO welke volledig vergoed wordt door de werkgever. Daarbij een leuk team en een afdeling waar veel ontwikkeling mogelijk is.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GPO666
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 29-03-2023
jongetje schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 10:10:
[...]

Ik zit ook bij een werkgever die verplicht door onze overheid het pensioen bij STIPP moet onderbrengen. Het idee ervan is juist dat werkgevers niet kunnen concurreren met een beter pensioen. In de praktijk werkt het juist precies andersom. Ik ga trouwens mijn werkgever waar ik enorm tevreden ben niet verlaten om alleen het pensioen. Ik regel zelf een aanvullend pensioen waardoor het gat kleiner/dichtgelopen wordt.
Inderdaad.

Mijn detacheerder moest een jaar of 6 geleden verplicht over stappen naar Stipp. Dit was geen vrije keuze, maar Stipp is gewoon een organisatie die detacheerders op de huid zit. Eigenlijk bedoeld om een goed pensioen voor "uitzendkrachten" af te dwingen. Daarvoor zaten we bij Centraal Beheer, was ook geen vetpot.

Overigens heb ik mijn verhaal nergens aangegeven hoeveel aan euro's ik bijdraag aan pensioen (zou ik ff moeten opzoeken).

Inloggen op dat pensioenoverzicht heb ik meerdere malen gedaan. Inderdaad geen vetpot, maar ik ga niet wisselen van werkgever omwillen van een beter pensioen. Dan kan ik beter zelf zaken extra gaan regelen (daar zit ik meer aan te denken). Of ZZP'er worden (dat heeft weer allerlei risico's van dien).
Hmmbob schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:30:
[...]

Maare, met "Veldhoven" ligt een specifieke enorm grote werkgever wel voor de hand, en die hebben een prima CAO. Daar al eens gekeken of er opties zijn?
Daar heb ik jarenlang gezeten (ook gedetacheerd). Op een gegeven moment de keuze gemaakt om daar weg te gaan. Als je op je 50e vastgeroest wilt zitten, dan moet je daar heen gaan. Als je nog echt nieuwe dingen & technologieen wilt leren, ga dan vooral daar niet heen.... :) ... maar goed ik zeg nooit nooit... Overigens is daar het pensioen ook 1 groot zwart gat. Tenminste dat is wat ik altijd hoorde van de vaste medewerkers, wellicht is het nu beter geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-06 06:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

GPO666 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:04:
[...]

Overigens heb ik mijn verhaal nergens aangegeven hoeveel aan euro's ik bijdraag aan pensioen (zou ik ff moeten opzoeken).
Dat is dan ook helemaal niet relevant. Het is voor dit topic alleen relevant hoeveel je werkgever voor je inlegt, omdat dat dus onderdeel is van je beloning.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:07:
[...]

Dat is dan ook helemaal niet relevant. Het is voor dit topic alleen relevant hoeveel je werkgever voor je inlegt, omdat dat dus onderdeel is van je beloning.
Een niet te onderschatten onderdeel I might add. Bijna niemand is er mee bezig of vraagt er om, maar het kan heel veel geld schelen.

Bij ons bedrijf word bijvoorbeeld:
  • Pensioen 100% betaald, voor het maximum bedrag
  • Arbeidsongeschiktheid tot en met pensioen datum 100% salaris en pensioenpremie doorbetaald (da's echt redelijk uniek)
  • Bij overlijden word pensioenpremie doorbetaald voor partnerpensioen
Bovenstaande zaken zelf moeten betalen kost je een godsvermogen. Het valt me wel op bij sollicitaties dat mensen aan de andere kant dat totaal niet op waarde weten te schatten. Iedereen kijkt naar salaris+auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 17:33:
[...]
  • Pensioen 100% betaald, voor het maximum bedrag
Dat is een interessante formulering. Maximum premie verschilt behoorlijk. Wat je zelf in mag leggen is 7% (iirc). Premie bij bijvoorbeeld een brand new day ~13%. Premie bij ABP 24,9% (17.43% werkgever en 7.47% werknemer).

Ik denk dat er geen drempel op de aftrekbare premie van werkgevers zit (wat terecht is), maar dit maakt privaat pensioen opbouwen wel erg lastig.
[...]
  • Arbeidsongeschiktheid tot en met pensioen datum 100% salaris en pensioenpremie doorbetaald (da's echt redelijk uniek)
Die heb ik ook gehad ergens en werd niet eens genoemd als arbeidsvoorwaarde :+.

[ Voor 42% gewijzigd door ANdrode op 31-01-2020 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

ANdrode schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 21:00:
[...]

Dat is een interessante formulering. Maximum premie verschilt behoorlijk. Wat je zelf in mag leggen is 7% (iirc). Premie bij bijvoorbeeld een brand new day ~13%. Premie bij ABP 24,9% (17.43% werkgever en 7.47% werknemer).

Ik denk dat er geen drempel op de aftrekbare premie van werkgevers zit (wat terecht is), maar dit maakt privaat pensioen opbouwen wel erg lastig.
Er mag, bij mijn weten, opgebouwd worden tot ~110.000,- minus franchise en daarover een percentage gebaseerd op leeftijd.
Die heb ik ook gehad ergens en werd niet eens genoemd als arbeidsvoorwaarde :+.
Da's dan knap stom van ze :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 21:30:
[...]
Er mag, bij mijn weten, opgebouwd worden tot ~110.000,- minus franchise en daarover een percentage gebaseerd op leeftijd.
Je kan alleen als de werkgever "teveel" inlegt geen extra inleg meer doen zonder belasting te betalen. Terwijl de opbouw bij veel fondsen waarschijnlijk achterloopt bij wat je wilt.
Da's dan knap stom van ze :p
offtopic:
Zelfde werkgever vergoed ook de premie boven de 110K (minus franchise). Net zoals overheid trouwens… Sommige partijen hebben veel benefits die in het voordeel van de werknemer zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

ANdrode schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 21:40:
[...]

Je kan alleen als de werkgever "teveel" inlegt geen extra inleg meer doen zonder belasting te betalen. Terwijl de opbouw bij veel fondsen waarschijnlijk achterloopt bij wat je wilt.
Daarom zei ik ook, maximaal :p We kunnen helaas niet verder, belastingvrij, opbouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:33
PWM schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 17:33:
[...]

Een niet te onderschatten onderdeel I might add. Bijna niemand is er mee bezig of vraagt er om, maar het kan heel veel geld schelen.
Het verbaasd mij ook regelmatig dat men er geen benul van heeft. Mijn vader zag vroeger hetzelfde gebeuren: hij was ook ambtenaar met een top pensioenregeling via het ABP, maar vrienden/kennissen gingen vaak voor het snelle geld, soms in het buitenland. 20 of 30 jaar later komt men dan van een koude kermis thuis...het extra geld van vroeger is allang op, een flink AOW gat, nauwelijks pensioen opgebouwd en daar sta je dan als 55 of 60 jarige met eventueel nog enkele lichamelijke mankementen. Dan is het gewoon te laat om nog maatregelen te nemen.

Members only:

En ja, ik had ook voor veel meer in het buitenland kunnen gaan werken. Kreeg niet lang geleden nog een zeker interessant aanbod van een grote Zwitserse multinational (geen exacte details, maar 100k+ euro minimaal). Had het niet zo geweest dat ik een jaar geleden hier een huis gekocht had en ik een vriendin heb, met ook alle familie en vrienden hier in de buurt, dan had ik er zeker wel oren naar gehad. Maar ook dan had ik zelf wat opgezet om een AOW gat op te vangen later (en pensioen, mocht dat daar niet geregeld zijn). Ik zal het wel van mijn vader meegekregen hebben, wat meer zekerheid willen op de lange termijn. Het heeft mijn vader in ieder geval zeker geen windeieren gelegd.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Moi_in_actie schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 22:00:
[...]

Het verbaasd mij ook regelmatig dat men er geen benul van heeft. Mijn vader zag vroeger hetzelfde gebeuren: hij was ook ambtenaar met een top pensioenregeling via het ABP, maar vrienden/kennissen gingen vaak voor het snelle geld, soms in het buitenland. 20 of 30 jaar later komt men dan van een koude kermis thuis...het extra geld van vroeger is allang op, een flink AOW gat, nauwelijks pensioen opgebouwd en daar sta je dan als 55 of 60 jarige met eventueel nog enkele lichamelijke mankementen. Dan is het gewoon te laat om nog maatregelen te nemen.

***members only***

En ja, ik had ook voor veel meer in het buitenland kunnen gaan werken. Kreeg niet lang geleden nog een zeker interessant aanbod van een grote Zwitserse multinational (geen exacte details, maar 100k+ euro minimaal). Had het niet zo geweest dat ik een jaar geleden hier een huis gekocht had en ik een vriendin heb, met ook alle familie en vrienden hier in de buurt, dan had ik er zeker wel oren naar gehad. Maar ook dan had ik zelf wat opgezet om een AOW gat op te vangen later (en pensioen, mocht dat daar niet geregeld zijn). Ik zal het wel van mijn vader meegekregen hebben, wat meer zekerheid willen op de lange termijn. Het heeft mijn vader in ieder geval zeker geen windeieren gelegd.
Je hebt toch niet per se een pensioenfonds van je werkgever nodig om pensioen op te bouwen?
Kan ook prima zelf. Overigens is het bedrag dat jij noemt in Zwitserland niet heel hoog, de woonlasten zijn een stuk hoger dan hier.

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 31-01-2020 22:11 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:33
Sport_Life schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 22:10:
[...]

Je hebt toch niet per se een pensioenfonds van je werkgever nodig om pensioen op te bouwen?
Kan ook prima zelf. Overigens is het bedrag dat jij noemt in Zwitserland niet heel hoog, de woonlasten zijn een stuk hoger dan hier.
Je kunt zeker zelf pensioen opbouwen. Maar ik heb het vermoeden dat mensen die al niet weten hoe het zit als alles voor ze geregeld wordt, diezelfde mensen ook niet zo ver vooruit denken/proactief zijn dat ze zelf iets zouden regelen.

En nee, 100k euro (~110k franc) is voor Zwitserse begrippen niet enorm hoog (nog altijd een mooi salaris, daar niet van) maar het desbetreffende aanbod was nog wel wat hoger en het bedrijf lag vlakbij de grens met Duitsland. Dus had ik erop ingegaan, dan was mijn intentie om in Duitsland te gaan wonen en inkopen. Dan is 100 of 120k per jaar ineens wel heel interessant. Maar goed, mocht het niet al duidelijk zijn, geld is niet alles en ik wil er zeker ook niet alles voor laten. Er zijn natuurlijk altijd grenzen, als je ineens 300k per jaar geboden zou krijgen ga je toch overwegen of het niet de moeite waard is, al zei het maar voor een paar jaar.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-06 21:51
Hoort wellicht ergens anders thuis - maar veel mensen hier die er blijkbaar van op de hoogte zijn, dus toch even de vraag:
Is ergens te checken wat een "goede" pensioenopbouw per leeftijd is?

Mijn werkgever legt vgm 409 p/m bij NN in (leeftijd 29). Maar geen idee of dat veel of weinig is - en op google kom ik er zo 123 ook niet uit.

Nvm, 20% van je salaris zou je moeten aahouden.. https://www.rabobank.nl/p...oen/vuistregels-pensioen/

[ Voor 16% gewijzigd door RzrBck op 01-02-2020 01:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Sport_Life schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 22:10:
[...]

***members only***
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan89
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-06 16:26
Members only:

Ik wil vooropstellen dat ik zeker niet mag klagen of ontevreden ben, maar vind het wel ongelofelijk moeilijk om te vergelijken of dit een eerlijke vergoeding is of niet. Ben heel benieuwd wat jullie hier van vinden.

*aanvullende informatie over functie: Ik werk als (sub)project manager/process analyst aan de uitrol van een nieuwe ERP implementatie bij dochterbedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-06 10:25
Members only:

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:52

FreakNL

Well do ya punk?

Ter vergelijking;

Als ik 24 weken van huis zou zijn zou ik +-6000 aan netto “onkostenvergoeding” ontvangen (die steek je zo in je zak want corporate creditcard dus die “onkostenvergoeding” is meer een ongemakkentoeslag)

En dan aan het eind van het jaar (als duidelijk is hoe vaak je weggeweest bent) nog 7.5 bruto maandsalarissen (zit een formule aan vast).

Ik ben “helaas” maar 8 a 10 weken van huis..

Mag aannemen dat jij er ook nog iets voor krijgt?

[ Voor 31% gewijzigd door FreakNL op 02-02-2020 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-06 06:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Nog een vergelijking:

Hier:
100 USD per dag
Corporate creditcard voor onkosten/reis/verblijf
Bonus in 2 mnd tijd van €25 tot 30k.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastiaan89
Bedankt voor de vergelijkingen!

ik heb inderdaad wel een cc van de zaak voor expenses, maar verder geen enkele vergoeding voor tijd in het buitenland. Dat is ook het deel waar het wel enigszins klemt voor mij. Ben in een levensfase waar het geen grote belasting is voor me om in het buitenland te zijn (alleenstaand, geen kinderen) maar heb toch het gevoel dat hier normaal wel iets tegenover mag staan.

Dit jaar voorlopig minder onderweg, aangezien we een roll-out in Nederland gaan doen, maar ga hier bij de volgende salarisonderhandeling toch eens serieus naar kijken.

Als ik het dus goed begrijp ontvangen jullie een dagvergoeding én een bonus voor tijd in het buitenland?

[ Voor 3% gewijzigd door sebastiaan89 op 02-02-2020 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:22
Moi_in_actie schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 22:00:
[...]

Het verbaasd mij ook regelmatig dat men er geen benul van heeft.
Sowieso is het begrip van pensioen niet heel hoog in Nederland. Onderhandelen over een paar euro meer loon maar ondertussen niet weten wat er met de pensioenregeling gebeur, dat is denk ik meer regel dan uitzondering.
Mijn vader zag vroeger hetzelfde gebeuren: hij was ook ambtenaar met een top pensioenregeling via het ABP, maar vrienden/kennissen gingen vaak voor het snelle geld, soms in het buitenland. 20 of 30 jaar later komt men dan van een koude kermis thuis...het extra geld van vroeger is allang op, een flink AOW gat, nauwelijks pensioen opgebouwd en daar sta je dan als 55 of 60 jarige met eventueel nog enkele lichamelijke mankementen. Dan is het gewoon te laat om nog maatregelen te nemen.
Dit wil ik wel nuanceren aangezien dit N=1 betreft. Ik ken meer mensen die er financieel flink op vooruit zijn gegaan door naar het buitenland te vertrekken dan niet. Natuurlijk zijn er risico's aan verbonden door naar het buitenland te vertrekken, ook zeker financieel, en ik kan alleen hopen dat mensen die een kans krijgen om in het buitenland te werken zich dat ook beseffen en soms gaat het inderdaad niet zoals je van te voren bedacht had of in jou N=1 voorbeeld: niet goed over de toekomst nagedacht.
sebastiaan89 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 21:26:
Bedankt voor de vergelijkingen!

ik heb inderdaad wel een cc van de zaak voor expenses, maar verder geen enkele vergoeding voor tijd in het buitenland. Dat is ook het deel waar het wel enigszins klemt voor mij. Ben in een levensfase waar het geen grote belasting is voor me om in het buitenland te zijn (alleenstaand, geen kinderen) maar heb toch het gevoel dat hier normaal wel iets tegenover mag staan.

Dit jaar voorlopig minder onderweg, aangezien we een roll-out in Nederland gaan doen, maar ga hier bij de volgende salarisonderhandeling toch eens serieus naar kijken.

Als ik het dus goed begrijp ontvangen jullie een dagvergoeding én een bonus voor tijd in het buitenland?
Een tijd in het buitenland mogen werken is natuurlijk een mooie ervaring maar als je 6 maanden door je WG in het buitenland wordt gestationeerd dan mag daar ook wel een serieuze financiele vergoeding tegenover staan. Dat je geen gezin/kinderen hebt doet er niet toe.

[ Voor 27% gewijzigd door Chief op 03-02-2020 04:24 ]

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

Weer eens tijd voor een update. Best tevreden, al is het wel hard werken. Maar goed, daar krijg je dan ook naar betaald. Heb dat geld héél hard nodig, dus voorlopig blijf ik hard werken... ;)

Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door kazz1980 op 10-02-2020 09:55 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Je package klopt niet... je hebt pensioenbijdrage maar 1 maand mee gerekend, ik neem toch aan dat die inleg een maandbedrag is en geen jaarbedrag. Verder lijkt het me een erg net lijstje gezien leeftijd/ ervaring.

[ Voor 10% gewijzigd door kazz1980 op 03-02-2020 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Vini-Vidi-Vici schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 14:12:
Niet helemaal in de ICT-sector :) , maar toch na enige tijd stilletjes mee te lezen ook mijn situatie:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23 jaar
• Opleiding: HBO Bouwkunde
• Werkervaring: 0,5 jaar (hiervoor wel 2 jaar aan stages en een groot innovatieproject buiten het curriculum.
• (Woon) Locatie: Veenendaal

2. Wat doe je:
• Functie: Projectleider
• Werkgever/branche: Advies- en ingenieursbureau
• (Werk) Locatie(s): Veenendaal
• Aantal vakantiedagen: 28 (+2 bij een heel jaar niet ziek)
• Gewerkte uren/week: 40 uur
• Reistijd: 15/20 minuten enkele reis
• Werkdruk: Gemiddeld tot hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2.700,-
• Vakantiegeld: €2.592,-
• Bonus, toeslagen, etc: Winstdeling afhankelijk van bedrijfsresultaat en individuele beoordeling. Naar mijn weten ongeveer een maandsalaris.
• Dertiende/veertiende maand: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €34.992,-

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Geen idee, betaal zelf +/- €1000,- per jaar
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABN Amro
• Mobiliteit per jaar: €0.28 ct/km, daarbuiten beschikking over poolauto. Bij afloop van jaarcontract krijg ik de beschikking over een leaseauto, klasse C (Golf, Astra, 308)
• Overige: Laptop en telefoon (Iphone 6S) van de zaak.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €34.992,-

Zelf erg tevreden met de huidige situatie. Begin over een maand met een Post-HBO welke volledig vergoed wordt door de werkgever. Daarbij een leuk team en een afdeling waar veel ontwikkeling mogelijk is.
Totaal offtopic, maar welke Post-HBO ga je doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan89
Je package klopt niet... je hebt pensioenbijdrage maar 1 maand mee gerekend, ik neem toch aan dat die inleg een maandbedrag is en geen jaarbedrag. Verder lijkt het me een erg net lijstje gezien leeftijd/ ervaring.
Je hebt gelijk, dit is enkel het "aanvullend pensioen" ik moet hier even induiken want om eerlijk te zijn is het echt totaal onduidelijk wat de werkgevers bijdrage nou helemaal is. Update volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rustybolt
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 31-05 22:10
kazz1980 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 08:29:
[...]

Is 540 euro per maand een normaal bedrag? Volgens mijn loonstrookje betaal ik namelijk ongeveer 25 euro per maand aan pensioenpremie. Mijn werkgever betaalt ongeveer 50 euro per maand.

Dit lijkt me erg laag in vergelijking met die 540 euro per maand; Kan dit wel kloppen? Moet ik dit zien als een karige secundaire arbeidsvoorwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trapezoid
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-06 21:05
rustybolt schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:53:
[...]

Is 540 euro per maand een normaal bedrag? Volgens mijn loonstrookje betaal ik namelijk ongeveer 25 euro per maand aan pensioenpremie. Mijn werkgever betaalt ongeveer 50 euro per maand.

Dit lijkt me erg laag in vergelijking met die 540 euro per maand; Kan dit wel kloppen? Moet ik dit zien als een karige secundaire arbeidsvoorwaarde?
Bij mijn vorige werkgever in de detachering kreeg ik 100 euro aan pensioen per maand. Nu krijg ik 300 en draag ik zelf 100 af. En dat is nog steeds laag.

Je moet op ongeveer 20% van je loon zitten idealiter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-06 10:25
Trapezoid schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:01:
[...]

Er kwam van de week ook al een linkje naar de website van de Rabobank langs die die 20% noemde. ik moet zeggen dat ik 20% wel fors vindt. Ik meen ook dat de belastingdienst uitgaat van 12% oid van je salaris minus een deel van wat je voor je AOW zou krijgen als belastingaftrek.

Edit: Dacht even dat we in het Freelance topic zaten. Ik meen datq de link naar de Rabo in dat topic langs kwam, niet in deze.

[ Voor 12% gewijzigd door Freeaqingme op 03-02-2020 10:25 ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Trapezoid schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:01:
[...]

Bij mijn vorige werkgever in de detachering kreeg ik 100 euro aan pensioen per maand. Nu krijg ik 300 en draag ik zelf 100 af. En dat is nog steeds laag.

Klopt. Het rekensommetje is tamelijk simpel (althans, als je even heel grof rekent). Wij worden in Nederland gemiddeld een jaar of 82.
Uitgaande van een baan na afronden opleiding (HBO/WO) zal je werkzame leven beginnen rond je 23e en ga je met pensioen (huidig!) op je 67e. Dat betekent dat je ongeveer 45 jaren werkt en 15 jaar van je pensioen mag genieten. Je pensioen wordt voor een deel betaald door de AOW (verplichte pensioenverzekering vanuit overheid gereguleerd), circa 15.000 euro per jaar vanaf je AOW-leeftijd. De rest van je pensioen moet je zelf bij elkaar sparen en is een combinatie van de eigen inleg en wat je werkgever inlegt. In beide gevallen is je winst het feit dat deze bedragen bruto ingelegd kunnen worden en na je pensioen netto uitgekeerd worden (iets ingewikkelder - maar zo is de simpele variant).

Als je een goed pensioen wilt opbouwen zul je dus aardig moeten sparen. Iedere 3 jaar die je werkt moet je 1 jaar pensioen opbouwen (gemakshalve er vanuit gaande dat de pensioenfondsen geen negatief/positief rendement draaien) en dan nog zal je pensioen wellicht lager uitpakken dan je laatstverdiende salaris want doorgaans stijgt je salaris met de jaren en ga je niet met terugwerkende kracht ook meer inleggen over de verstreken arbeidsjaren...
Een héél grof rekensommetje maakt dat je nu (beetje afhankelijk van welke belastingschaal etc) van iedere 1000 euro salaris 600-700 euro netto overhoudt. Om straks op je pensioen datzelfde over te houden moet je dus per 1000 euro salaris zo'n 200 euro(600 euro gedeeld door 3) per maand inleggen minus de AOW. Genoemde 20% is dus meer dan noodzakelijk - maar in de praktijk vaak wel wenselijk om te compenseren over de jaren dat je minder verdiende (of gaat verdienen). Een werkgever die héél ver onder die 20% per maand inlegt voor je pensioen (of toch minimaal een procentje of 10 a 12 zou ik zo zeggen) heeft dus in ieder geval wat pensioen betreft tamelijk slechte secundaire arbeidsvoorwaarden.... @rustybolt , ik zou het dus heel snel nog eens goed nakijken... Want uitgaande van een net salaris betekent 75 euro inleg per maand dat je een gigantisch pensioen probleem aan het opbouwen bent... Zie je huidige status qua pensioen op https://www.mijnpensioenoverzicht.nl/
(en nu weer terug naar het onderwerp: 'wat verdient iedereen?'... ik heb enkele jaren bij een pensioenfonds gewerkt - dus vandaar even eenmalig de volledige uitleg hier)

[ Voor 10% gewijzigd door kazz1980 op 03-02-2020 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan89
Ik heb het even nagezocht, en voor zover ik kan vinden word er tot 38K 1.59% ingelegd op het deel dat boven AOW ligt (dat is dus +/- 380 p/j)
Daarnaast is er dan een aanvullend pensioen boven de 38K waar de verdeling 1/3 werknemer 2/3 werkgever is, zover ik kan vinden voor hetzelfde percentage.

MAW inderdaad +/- 500 inleg per jaar... aka dramatisch slecht dus...

Gelukkig ben ik prima in staat zelf te sparen voor mijn pensioen, maar het totaalplaatje hierboven klopt wel degelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

sebastiaan89 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:46:
Gelukkig ben ik prima in staat zelf te sparen voor mijn pensioen, maar het totaalplaatje hierboven klopt wel degelijk.
Hou er wel rekening mee dat met geld dat je spaart voor je pensioen (en niet via werk inlegt) je geen bruto-netto voordeel hebt! 200 euro bruto inleggen via werk betekent dat je (als je in de hoogste belastingschaal valt) circa 400 euro bruto (extra) moet verdienen om diezelfde 200 euro (extra) te kunnen sparen voor je pensioen.... En op enig moment kan dan ook nog vermogensbelasting om de hoek gaan kijken als dat pensioen spaarpotje eenmaal leuk op gaat lopen... Als je het geld kunt missen is inleggen in een pensioenregeling dus wel echt aan te bevelen! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
kazz1980 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:22:
[...]
(en nu weer terug naar het onderwerp: 'wat verdient iedereen?'... ik heb enkele jaren bij een pensioenfonds gewerkt - dus vandaar even eenmalig de volledige uitleg hier)
Daar haak ik toch graag nog even op aan: volgens mij is zowel in dit topic als in het freelance topic al vaker geopperd om een special "Pensioen" topic te openen, juist omdat het een vaak onbegrepen deel van de arbeidsvoorwaarden is.

Zou zo'n start iets voor jou zijn?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Hmmbob schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:00:
[...]
Daar haak ik toch graag nog even op aan: volgens mij is zowel in dit topic als in het freelance topic al vaker geopperd om een special "Pensioen" topic te openen, juist omdat het een vaak onbegrepen deel van de arbeidsvoorwaarden is.

Zou zo'n start iets voor jou zijn?
Ik vind het een idee! Ga er binnenkort even mee aan de slag (want als ik het doe wil ik wel een goede startpost!). Voor hier wil ik verdere pensioen discussie dus toch even afkappen. Komt (als het aan mij ligt) dan een nieuw topic voor.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 22:12

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ook weer tijd voor een update:
Members only:

[ Voor 12% gewijzigd door pagani op 03-02-2020 11:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:00
Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door _Piwi_ op 11-01-2024 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-06 14:56
kazz1980 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:22:
[...]

Als je een goed pensioen wilt opbouwen zul je dus aardig moeten sparen. Iedere 3 jaar die je werkt moet je 1 jaar pensioen opbouwen (gemakshalve er vanuit gaande dat de pensioenfondsen geen negatief/positief rendement draaien) en dan nog zal je pensioen wellicht lager uitpakken dan je laatstverdiende salaris want doorgaans stijgt je salaris met de jaren en ga je niet met terugwerkende kracht ook meer inleggen over de verstreken arbeidsjaren...
De vraag is; moet je mikken op een pensioen dat gelijk is aan je salaris? Met een afbetaald huis, zonnepanelen op je dak en kinderen uit huis zijn je lasten extreem laag. Niet dat je helemaal niet hoeft op te bouwen, maar ik denk dat het niet gek is om te kijken welk punt in je leven de meeste kosten met zich meebrengt, en dat ook mee te factoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
Bulder schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:23:
[...]

De vraag is; moet je mikken op een pensioen dat gelijk is aan je salaris? Met een afbetaald huis, zonnepanelen op je dak en kinderen uit huis zijn je lasten extreem laag. Niet dat je helemaal niet hoeft op te bouwen, maar ik denk dat het niet gek is om te kijken welk punt in je leven de meeste kosten met zich meebrengt, en dat ook mee te factoren.
Je kunt ook eerder met pensioen gaan waardoor je minder maandelijks ontvangt natuurlijk. Een goed pensioen vind ik persoonlijk best belangrijk. Via een WG een mooi pensioen opbouwen is privé bijna niet tegen op te boksen als je in loondienst zit.

Maar misschien moeten we de discussie voorzetten in het pensioen topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Bulder schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:23:
[...]

Graag hier: Het grote Pensioen topic

(maar je hebt uiteraard gelijk! ALS je inderdaad je huis hebt afbetaald tegen die tijd etc.... gaat mij bijvoorbeeld naar alle waarschijnlijkheid nooit lukken (tenzij mooie erfenis). Wel relevant is dat zorgkosten en aanverwant wellicht tegen die tijd weer flink omhoog zullen gaan t.o.v. huidige situatie....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06 07:55
Erg netjes! Je bent dan zo te zien ook al vroeg begonnen en hebt al 4 jaar meer werkervaring dan ik bij dezelfde leeftijd.

Qua salaris kom ik in de buurt als je het mobiliteitsbudget en bonussen meerekend, maar daar krijg je ook veel reiskosten en reistijd voor terug. Grootste nadeel is dat ca. 1/3 van mijn salaris variabel is met alle nadelen van dien.

Wat was je vorige functie/type werkgever en hoe heb je deze stap zo kunnen maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Piwi_
Ypuh schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:47:
[...]

Erg netjes! Je bent dan zo te zien ook al vroeg begonnen en hebt al 4 jaar meer werkervaring dan ik bij dezelfde leeftijd.

Qua salaris kom ik in de buurt als je het mobiliteitsbudget en bonussen meerekend, maar daar krijg je ook veel reiskosten en reistijd voor terug. Grootste nadeel is dat ca. 1/3 van mijn salaris variabel is met alle nadelen van dien.

Wat was je vorige functie/type werkgever en hoe heb je deze stap zo kunnen maken?
Meteen na HBO gestart, back in 2013. Leercurve altijd hoog gehouden, leuke projecten mogen doen die waarde creëerde voor het bedrijf en niet de tool leren maar de gedachte daarachter. Dat heeft zich tot nog toe altijd uitbetaald in kennis en waardering. En... jezelf verkopen en durven te vragen, maar wel eerlijk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Zo, dat is een wel héél erg net salaris op die leeftijd met die ervaring.... Uiteraard kun je het helemaal niet vergelijken (want alweer even geleden en niet helemaal zelfde vakgebied), maar op die leeftijd kreeg ik daar nog niet de helft van! 8)7
pagani schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:22:
Ook weer tijd voor een update:

***members only***
Wat doe ik verkeerd?? Zelfde leeftijd, meer ervaringsjaren... maar ik verdien krijg dik 3000 minder in de maand... Zie het verschil wel hoor: directiefunctie.... Ik ben 'slechts' een gewone werknemer :P

[ Voor 36% gewijzigd door kazz1980 op 03-02-2020 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eselbee
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-05 21:14
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: Business, IT & Management
• Werkervaring: 2,5 jaar
• (Woon) Locatie: Regio Rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Business Analist
• Werkgever/branche: Logistiek
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam / Vlissingen
• Aantal vakantiedagen: 28
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 15 minuten / 60 minuten
• Werkdruk: Normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3860
• Vakantiegeld: € 8% = €3705
• Bonus, toeslagen, etc: Winstuitkering. Geen idee hoeveel.
• Dertiende/veertiende maand: €
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €50025

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 1.5%
• Mobiliteit per jaar: €9000 (750 p/m) + tankpas
• Overige: Telefoon + laptop
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +- €60.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
kazz1980 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 12:34:
[...]

Zo, dat is een wel héél erg net salaris op die leeftijd met die ervaring.... Uiteraard kun je het helemaal niet vergelijken (want alweer even geleden en niet helemaal zelfde vakgebied), maar op die leeftijd kreeg ik daar nog niet de helft van! 8)7
Ik snap die verbazing wel. Ik zie hier salarissen staan van mensen die na het HBO meteen 3k verdienen... ik begon met 1950,- 8)7

[...]

Wat doe ik verkeerd?? Zelfde leeftijd, meer ervaringsjaren... maar ik verdien krijg dik 3000 minder in de maand... Zie het verschil wel hoor: directiefunctie.... Ik ben 'slechts' een gewone werknemer :P
Klopt deze nog? kazz1980 in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13)"
Als je nog bij een detacheerder zit kun je die laag er ook uit halen namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

_Piwi_ schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:25:
[...]

Ik snap die verbazing wel. Ik zie hier salarissen staan van mensen die na het HBO meteen 3k verdienen... ik begon met 1950,- 8)7

Klopt deze nog? kazz1980 in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13)"
Als je nog bij een detacheerder zit kun je die laag er ook uit halen namelijk.
Ik begon met 1800 ;) Maar zoals gezegd. Is geen vergelijk. Destijds was dat best een aardig (niet heel hoog) salaris...
Deze is actueel: kazz1980 in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)" En ik zit bij een wat kleinere consultancy club waar ik o.a. via detachering werk (en daarnaast trainingen geef, R&D doe, artikelen schrijf, soms spreek op seminars.... leuke dingen die ik als bv. ZZP-er allemaal niet (snel) zou doen aangezien het niet direct geld oplevert!).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-06 11:11
xxxx

[ Voor 100% gewijzigd door SirLct op 26-05-2020 01:10 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

SirLct schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:39:
Ben benieuwd hoe jullie hiervan vinden.. Zit namelijk te twijfelen of ik me gaan orienteren ergens anders of blijven. Met name omdat werkdruk toch best hoog is.
***members only***
Niet heel bekend in betreffende branche.... Maar klinkt toch wel als een erg net salaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashzorrr
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Deleted

[ Voor 99% gewijzigd door flashzorrr op 07-05-2020 14:14 . Reden: nvt ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Piwi_
Ben benieuwd hoe jullie hiervan vinden.. Zit namelijk te twijfelen of ik me gaan orienteren ergens anders of blijven. Met name omdat werkdruk toch best hoog is.

***members only***
Members only:
Members only:

[ Voor 26% gewijzigd door _Piwi_ op 03-02-2020 14:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
[...]
Zonder in detail te gaan kan ik wel zeggen dat ik in een niche kennisgebied zit waardoor de salarissen sowieso wat hoger liggen bij gebrek aan genoeg mensen die zowel de techniek snappen als een normaal gesprek kunnen voeren, laat staan een strategie neerzetten. Lead engineers in mijn vakgebied kunnen zo'n 70-90k verdienen, principal engineers nog wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatsausername
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-03 17:01
Ik wil mezelf graag verder ontwikkelen. Wat zijn relevante certificaten voor een Support medewerker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-06 14:13
Whatsausername schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:33:
Ik wil mezelf graag verder ontwikkelen. Wat zijn relevante certificaten voor een Support medewerker?
Support is heel breed is, dus wat support je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatsausername
m3gA schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:36:
[...]

Support is heel breed is, dus wat support je?
Klopt.. my bad. Laat ik het zo stellen. Wat zijn relevante certificaten voor iemand die net klaar is met MBO 4 ICT-beheer? Of welke certificaten vergroten je kansen op de arbeidsmarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-06 14:13
Whatsausername schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:41:
[...]

Klopt.. my bad. Laat ik het zo stellen. Wat zijn relevante certificaten voor iemand die net klaar is met MBO 4 ICT-beheer? Of welke certificaten vergroten je kansen op de arbeidsmarkt?
ITIL? begin anders eens met standaard Microsoft certificering. Ben er zelf niet meer zo in thuis dus mogelijk heeft iemand anders betere tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:31

Agent47

I always close my contracts.

Whatsausername schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:33:
ITIL V4 & de examens van windows 10 om mee te beginnen

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:34
Agent47 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:07:
[...]

ITIL V4 & de examens van windows 10 om mee te beginnen
Om heel specifiek te zijn de MD-100 en MD-101.

MD-100: https://www.bol.com/nl/p/...8CxLvg.1_4.5.ProductTitle

MD-101: https://www.bol.com/nl/p/...YRNKyg.1_4.6.ProductTitle

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 17:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Whatsausername schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:41:
[...]

Met een HBO papiertje. EN ja, serieuze opmerking. Vraag naar servicedeskers en andere MBO4 rollen is gewoon neergaand, al een paar jaar. Certificaat wordt steeds minder waard en als ik zo de verhalen hoor, de inhoude van de opleiding zelf ook (en daarmee weer de vraag naar dat niveau).
Maar dit is offtopic allemaal, als je meer serieuze antwoorden wilt zou ik gewoon je eigen topic openen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatsausername
The Eagle schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:27:
[...]

Met een HBO papiertje. EN ja, serieuze opmerking. Vraag naar servicedeskers en andere MBO4 rollen is gewoon neergaand, al een paar jaar. Certificaat wordt steeds minder waard en als ik zo de verhalen hoor, de inhoude van de opleiding zelf ook (en daarmee weer de vraag naar dat niveau).
Maar dit is offtopic allemaal, als je meer serieuze antwoorden wilt zou ik gewoon je eigen topic openen :)
Bedankt! Ik zal het meenemen. :)

Ik twijfel inderdaad om er nog een deeltijd (combineren met werk) studie aan vast te plakken en dan met name HBO Ad ICT Servicemanagement (2-jarige opleiding). Ik zie het niet zo zitten om nog 4 jaar voor Bachelor te ploeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

@Whatsausername dit zijn typische vragen die niet in dit topic thuis horen. Je kunt daar beter een los topic voor aanmaken.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Ernemmer schreef op maandag 3 februari 2020 @ 08:39:
[...]

Totaal offtopic, maar welke Post-HBO ga je doen?
Ik ga de opleiding Integraal Adviseur Vastgoed doen (de boei-methodiek van het rijksvastgoedbedrijf). Eigenlijk wil ik een master volgen, maar daar is het een harde eis dat je meerdere jaren werkervaring hebt. Bij deze opleiding was dat niet het geval, en past dit goed binnen mijn huidige taken (het opstellen van aanbestedingen en onderhoudsplannen) :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeHenk
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-07-2024

***members only***

***members only***
Ik deel de mening van _Piwi_. Wanneer je jezelf kan vinden in het structureel overwerken is er niets aan de hand. Verwacht je werkgever dit van je, of maak je zelf deze keuze?

Hieronder mijn huidige situatie.

Members only:

[ Voor 41% gewijzigd door GekkeHenk op 04-02-2020 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:18
Half jaar geleden geswitched: Richh in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"

Members only:

Gelukkig was er nu wel het een en ander mogelijk bij mijn vorige werkgever. Ik ga dus weer terug, best wel zin in :)

Members only:

Members only:

Heel net aanbod dus en ontzettend blij mee!

Heb er wel wat vakantiedagen voor ingeleverd. Maar gezien de wens om een huisje te kopen er nog steeds is, gaat het bruto salaris eigenlijk voor alles. Dit aanbod past daarmee een stuk beter bij me.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-06 21:49
Richh schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:50:
Half jaar geleden geswitched: Richh in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"

***members only***

Gelukkig was er nu wel het een en ander mogelijk bij mijn vorige werkgever. Ik ga dus weer terug, best wel zin in :)

***members only***

***members only***

Heel net aanbod dus en ontzettend blij mee!

Heb er wel wat vakantiedagen voor ingeleverd. Maar gezien de wens om een huisje te kopen er nog steeds is, gaat het bruto salaris eigenlijk voor alles. Dit aanbod past daarmee een stuk beter bij me.
Netjes hoor Richh! Ik zit op het zelfde niveau. Niets om je voor te schamen in ieder geval! :+ Ooit zaten we samen in dezelfde klas :+

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdm850ed
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:44
Sinds september 2019 van werkgever gewisseld wegens het wegvallen van vertrouwen bij de vorige partij.

Mooi stapje gemaakt

Members only: Nieuwe baan

[ Voor 28% gewijzigd door tdm850ed op 05-02-2020 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-06 11:18
Mir64za schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 08:29:
[...]

Tijd voor een update inmiddels een overstap gemaakt naar een ander bedrijf

1. Wie ben je:

• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO-3 ICT
• Werkervaring: 10 Maanden

2. Wat doe je:
• Functie: Inside Support Engineer
• Werkgever/branche: ICT dienstverlening
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Uren/week: 40
• Reistijd**: 15min
• Werkdruk: Laag/Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2250
• Dertiende/veertiende maand: Geen.
• Pensioeninleg per jaar: Standaard
• Mobiliteit per jaar:* 0,19 cent per km
• Overige: € 40 kosten vergoeding voor mobiel abonnement korting op fitness abonnement en zorg verzekering. verder Notebook en Smartphone na keuze van werkgever 5000 euro budget op jaar basis voor certificaten.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: MBO ICT Niveau 3
• Werkervaring: Ongeveer nu 2 Jaar
• (Woon) Locatie: Eindhoven

2. Wat doe je:
• Functie: Engineer
• Werkgever/branche: ICT Dienstverlener
• Aantal vakantiedagen: 30
• Gewerkte uren/week: 40 uur per week
• Reistijd: 15-20min
• Werkdruk: Laag/gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2450
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: €40 Euro omkosten vergoeding bonus 2% dit jaar. Mobiel abonnement van werkgever 240 Euro korting op aanschaf van toestel exc btw prijs en Laptop budget tot 2000 euro per 4 jaar.
Verder opleidings budget tot 5000 euro
• Dertiende/veertiende maand: € n.v.t
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 31850

Zojuist een vast contract getekend bij mijn werkgever ben er ook op voorruit gegaan.
Verder heb ik gekozen om ook onze klanten te bezoeken en dus de werkzaamheden half remote-half op locatie van de klant.

Hierin heb ik een aanbod gekregen als lease auto een Volkswagen Polo/Ibiza met onbeperkt Kilometers zonder eigen bijdrage en tankpas dit heb ik geaccepteerd.
Ook mijn ITIL Certificaat heb ik behaald en wil nu verder gaan specialiseren op technisch vlak tot zo ver erg tevreden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:44

Zenix

BOE!

@tdm850ed @Mir64za graag nieuwe format gebruiken, zie TS.
Overigens mooie salarissen, gezien mbo en de werkervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justanotherone
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 05-02 23:12
Members only:

[ Voor 32% gewijzigd door justanotherone op 12-04-2021 09:50 . Reden: MO-tag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Cool. Kun je ook iets vertellen over de situatie in Luxembourg m.b.t. belastingen, COL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-derados
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 02-01-2023
Members only: title

Ik ben zeer tevreden over mijn arbeidsvoorwaarden, wat minder over mijn werkzaamheden. Nog andere tweakers met een specialisatie in aanbestedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distoration
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:41
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:04
Members only: title
hikhakhok schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:16:
***members only***

Mag denk ik niet klagen voor een eerste baantje, op dit moment kun je als starter redelijk wat eisen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justanotherone
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 05-02 23:12
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurmatje
  • Laatst online: 08-02 20:44
deurmatje schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:11:
Krijg nu €1800 Dit is het nieuwe (jaar) contract dat ik ga tekenen. Ze boden €2000 zijn akkoord gegaan met €2100.
Ben op dit moment tevreden met de bedrijven waar ik ben geplaatst. En zit op dit moment ook op een fijne klus.
Wil het komende jaar toch wat meer de focus leggen op certificaten halen en proberen door te groeien richting beheer.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: MBO Niveau 3 ict - 70-698 ITILV3
• Werkervaring: zonder stage, 6 Maand
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Support engineer -> Servicedesk
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Nu Gelderland
• Aantal vakantiedagen: 2 per gewerkte maand
• Reistijd: 35min enkele reis met de auto.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2100
• Vakantiegeld: €8%
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €27.214

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €geen idee
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per maand: €100 + bijtelling. lease een mii met stickers. Tankpas + Onbeperkt kilometers privé.
• Overige: Ze betalen studie en examen. CBT Nuggets.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

Gezien de omstandigheden opleiding / ervaring best tevreden. Wat vinden jullie?
Werkgever weer ik nu werk wil mij overnemen en doet het volgende bot

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: MBO Niveau 3 ict - 70-698 ITILV3
• Werkervaring: 1 jaar
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Servicedesk
• Werkgever/branche: Retail
• (Werk) Locatie(s): Gelderland
• Aantal vakantiedagen: 24
• Reistijd: 50 min
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2225
• Bonus, toeslagen, etc: € n.vt
• Dertiende/veertiende maand: € Winstafhankelijke 13e maand regeling. (max 1 maand salaris)
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €28836

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € moet de personeelsgids nog door lezen
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Zwitserleven
• Mobiliteit per jaar: € 165 per maand
• Overige: in overleg kan studie worden vergoed.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €28836

Dit is het nieuwe aanbod.
het enige wat me tegen zit is de kilometer vergoeding van maximaal 165 euro. ik rij 50km enkele reis, dus die kosten lopen aardig op. onder de streep schiet ik er geloof ik weinig mee op.

Pensioen moet ik nog even rustig doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:44

Zenix

BOE!

Die reiskostenvergoeding zal wel door een CAO komen? Daar had ik bij mijn vorige werkgever ook last van, maar ik had gelukkig dan geen 50km enkele reis, dus dat was wel te doen. Onder de streep schiet je er inderdaad weinig mee op. Om hoeveel uren gaat het? Als het om 36 uur gaat, dan ga je er wel op vooruit.

Ik zou gewoon een tegenbod doen van € 2500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurmatje
  • Laatst online: 08-02 20:44
Zenix schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:03:
Die reiskostenvergoeding zal wel door een CAO komen? Daar had ik bij mijn vorige werkgever ook last van, maar ik had gelukkig dan geen 50km enkele reis, dus dat was wel te doen. Onder de streep schiet je er inderdaad weinig mee op. Om hoeveel uren gaat het? Als het om 36 uur gaat, dan ga je er wel op vooruit.

Ik zou gewoon een tegenbod doen van € 2500
Ja klopt inderdaad, dus daar loop ik veel kilometervergoeding mis helaas.

Dat heb ik even aangevuld, het is gewoon 40 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
  • Laatst online: 28-05 14:02
Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door loopezz op 06-02-2020 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:15
Ik vind het niet heel hoog, meeste hbo-ers in deze vakgebieden beginnen toch wel op 2300-2500. Daar zit je net boven. Je geeft aan al 2,5 jaar werkervaring te hebben, ben je in deze jaren wel (genoeg) gegroeid in salaris?

Het belangrijkste is natuurlijk wat je er zelf van vind. Voor de kennis hoef je niet op deze plek te zitten, want je geeft zelf aan dat niemand anders angular kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 15:59
Lijkt mij dat als je gaat zoeken en weet wat je kan, dat daar wel 1000€ bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:37
Bruto salaris is wellicht wat aan de lage kant.
Maar goed, in limburg is de kans groter op een lager loon. Het is het gemak van dichtbij werken (of verhuizen), rustig naar je werk kunnen, etc.
Is dat bedrag voor 40 uur werken?
Je hebt namelijk 38 vakantiedagen wat enorm lekker is (als je ze op krijgt).

Daarnaast is de pensioenopbouw wel enorm.
Ik weet even niet of dit altijd zo hoog is bij PMT? Want in het geval van een cao ben je hier natuurlijk aan gebonden (wat nu het geval is).

[ Voor 13% gewijzigd door alaintje op 06-02-2020 00:25 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
tekken4111 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 22:40:
[...]

Ik vind het niet heel hoog, meeste hbo-ers in deze vakgebieden beginnen toch wel op 2300-2500. Daar zit je net boven. Je geeft aan al 2,5 jaar werkervaring te hebben, ben je in deze jaren wel (genoeg) gegroeid in salaris?

Het belangrijkste is natuurlijk wat je er zelf van vind. Voor de kennis hoef je niet op deze plek te zitten, want je geeft zelf aan dat niemand anders angular kan.
Nee, wat dat betreft niet heel erg in gegroeid. Enkel in de secundaire arbeidsvoorwaarden. Bij de vorige werkgever over 2 jaar gegroeid van 2300 naar 2400 bruto (omgeving Eindhoven; 37,5 uur) zonder pensioenregeling.
Nu wel met pensioenregeling en inderdaad het voordeel dat het dichtbij is.
alaintje schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 00:24:
[...]

Bruto salaris is wellicht wat aan de lage kant.
Maar goed, in limburg is de kans groter op een lager loon. Het is het gemak van dichtbij werken (of verhuizen), rustig naar je werk kunnen, etc.
Is dat bedrag voor 40 uur werken?
Je hebt namelijk 38 vakantiedagen wat enorm lekker is (als je ze op krijgt).

Daarnaast is de pensioenopbouw wel enorm.
Ik weet even niet of dit altijd zo hoog is bij PMT? Want in het geval van een cao ben je hier natuurlijk aan gebonden (wat nu het geval is).
Ik weet niet zeker of dat bedrag ook klopt mbt pensioenopbouw, dus het kan dat ik er naast zit. We werken op contract 38 uur, dus 2 uur per week meer wat resulteert in die 13 ATV dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
loopezz schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 08:39:
[...]

Nee, wat dat betreft niet heel erg in gegroeid. Enkel in de secundaire arbeidsvoorwaarden. Bij de vorige werkgever over 2 jaar gegroeid van 2300 naar 2400 bruto (omgeving Eindhoven; 37,5 uur) zonder pensioenregeling.
Dus ben je in 2 jaar tijd feitelijk in koopkracht erop achteruit gegaan... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:41
Weet je zeker dat de 27,98% klopt? Het gaat hier alleen om het deel dat de werkgever betaalt. Ik denk dat je grofweg de helft eraf kan trekken.
loopezz schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 08:39:
[...]

[...]

Ik weet niet zeker of dat bedrag ook klopt mbt pensioenopbouw, dus het kan dat ik er naast zit. We werken op contract 38 uur, dus 2 uur per week meer wat resulteert in die 13 ATV dagen.
Dat is geen groei.

[ Voor 17% gewijzigd door wheel op 06-02-2020 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenTweaker
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20-05 09:14
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: HBO LOI ICT, HBO Sports Science, MBO ICT Beheer niv. 4 - Totaal 13 IT certificaten waaronder MCSA 2012, Azure, ITIL v3 etc.
• Werkervaring: Bijna 3 jaar in Detachering. Huidig opdracht bij multinational omgeving Eindhoven
• (Woon) Locatie: Noord-Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: Infrastructure Specialist
• Werkgever/branche: Detacheerder
• Aantal vakantiedagen: 27
• Reistijd: 1 uur enkele reis

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2750
• Bonus, toeslagen, etc: N.v.t.
• Dertiende/veertiende maand: € N.v.t.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 35.640

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Geen idee waar ik dit snel kan vinden maar ik zie in de Pensioen app "Uw pensioenpremie via uw werkgever is: €1151,25 staan". Kan dit kloppen?
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: BeFrank
• Mobiliteit per jaar: €770 incl. Brandstof mobiliteitsbudget per maand
• Overige: Elk (in)formele bijeenkomst is incl. onbeperkt buffet. Daarnaast alle trainingen/examens etc. volledig vergoed.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €36.791,25

Vanaf juli staat er een salarisverhoging naar €3000 per maand klaar voor me. Verder wilt de huidige klant mij misschien een aanbod doen, dus om intern te worden. Ik kan dan (geschat volgens hun interne salarisschalen) rekenen op een jaarsalaris van €45.000-€50.000 exclusief lease auto. Ik zit dus twijfelen om hier op in te gaan als dit er van komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
wheel schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:29:
[...]

Weet je zeker dat de 27,98% klopt? Het gaat hier alleen om het deel dat de werkgever betaalt. Ik denk dat je grofweg de helft eraf kan trekken.

[...]

Dat is geen groei.
Volgens mij heb ik mijn deel inderdaad erbij geteld. Kan het kloppen dat 10,28% van de 27,98% mijn deel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:41
loopezz schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:07:
[...]

Volgens mij heb ik mijn deel inderdaad erbij geteld. Kan het kloppen dat 10,28% van de 27,98% mijn deel is?
Als ik zo ff snel kijk is jouw deel maximaal 46,3% (en dus van de werkgever minimaal 53,7%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cakebp
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-04 13:14
Heb je een huis in Luxemburg? Ik meende dat het daar niet te betalen is namelijk..
Pagina: 1 ... 48 ... 212 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.