Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 23:41
wheel schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:49:
[...]

Als ik zo ff snel kijk is jouw deel maximaal 46,3% (en dus van de werkgever minimaal 53,7%).
Klopt! Mijn deel had ik niet eraf gehaald. Het originele bericht heb ik gewijzigd. Wel uitgaande van dat pensioen ook over vakantiegeld wordt berekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
GreenTweaker schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:50:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €36.791,25

Vanaf juli staat er een salarisverhoging naar €3000 per maand klaar voor me. Verder wilt de huidige klant mij misschien een aanbod doen, dus om intern te worden. Ik kan dan (geschat volgens hun interne salarisschalen) rekenen op een jaarsalaris van €45.000-€50.000 exclusief lease auto. Ik zit dus twijfelen om hier op in te gaan als dit er van komt.
Bedoel je met "exclusief lease auto" dat dat bedrag is exclusief het leasebudget wat je daar krijgt, of bedoel je dat er geen leaseauto bij die werkgever is?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenTweaker
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-09 10:41
Widow schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:16:
[...]

Bedoel je met "exclusief lease auto" dat dat bedrag is exclusief het leasebudget wat je daar krijgt, of bedoel je dat er geen leaseauto bij die werkgever is?
Er is geen lease auto bij die werkgever. In plaats daarvan krijg je wel een Employee Benefits Budget van ongeveer €400 bruto per maand bovenop je maandsalaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-09 21:35
alaintje schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 00:24:
[...]

Bruto salaris is wellicht wat aan de lage kant.
Maar goed, in limburg is de kans groter op een lager loon. Het is het gemak van dichtbij werken (of verhuizen), rustig naar je werk kunnen, etc.
Ik heb altijd in Limburg gewerkt en heb altijd een prima groei in salaris (1950 -> 3200 in de eerste 3 jaar) gehad. Het ligt voornamelijk aan jezelf of je echte groei meemaakt.

@loopezz
Ik vind het een mager salaris en je kan echt wel meer verdienen, ook in Limburg. Even de bescheidenheid aan de kant zetten bij je volgende eindejaargesprek en zorgen dat je écht gaat groeien in salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:55
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:18
Ik werk hier nu bijna een jaar, ik krijg straks vrijwel zeker een vast contract. Wellicht is dat een goed moment om te onderhandelen over mijn salaris. Ik zou graag meer willen doen maar krijg de kansen niet echt aangeboden.
Communiceren en pro-activiteit is key hierin, anders zit je dadelijk aan de onderhandelingstafel met 'ik had wel meer kunnen doen' in plaats van 'ik heb meermaals aangegeven dat ik meer kan doen en heb dit en dit al uit eigen initiatief EXTRA gedaan' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 23:41
_Piwi_ schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:36:
[...]

Ik heb altijd in Limburg gewerkt en heb altijd een prima groei in salaris (1950 -> 3200 in de eerste 3 jaar) gehad. Het ligt voornamelijk aan jezelf of je echte groei meemaakt.

@loopezz
Ik vind het een mager salaris en je kan echt wel meer verdienen, ook in Limburg. Even de bescheidenheid aan de kant zetten bij je volgende eindejaargesprek en zorgen dat je écht gaat groeien in salaris.
Eerst volgend gesprek zal waarschijnlijk in de zomerperiode zijn. Wellicht dat het dan een goed moment is.
In ieder geval voor de feedback mede-Tweakers! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjxT
  • Laatst online: 05-06-2020
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: HBO economie
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Filiaal manager
• Werkgever/branche: Multinational Automotive
• (Werk) Locatie(s): Brabant
• Aantal vakantiedagen: 24
• Gewerkte uren/week: 38
• Reistijd: 60 minuten auto
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3008,-
• Vakantiegeld: € 92% van bruto maandloon
• Bonus, toeslagen, etc: € 1400 per maand indien target behaald + losse jaarbonus 8000 euro
• Dertiende/veertiende maand: € 3008
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 66.000

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € Geen enkel idee
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: pensioen TM
• Mobiliteit per jaar: € Lease auto, geen eigen bijdrage. Audi A1 momenteel.
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €66.000

Wat vinden jullie ervan? Direct verantwoordelijk voor 25FTE en een omzet van ruim 10 miljoen euro. Vraag me af of ik niet iets meer kan vragen.. Heb de omzet afgelopen jaar met ruim 20% laten groeien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Salmon op 13-09-2021 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:54
Voggy schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 17:32:
Members only:
Members only:
cjxT schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 23:50:
Wat vinden jullie ervan? Direct verantwoordelijk voor 25FTE en een omzet van ruim 10 miljoen euro. Vraag me af of ik niet iets meer kan vragen.. Heb de omzet afgelopen jaar met ruim 20% laten groeien.
Tsja. Je basissalaris is redelijk te noemen, maar jij moet het denk ik vooral hebben van je bonus. Ik vermoed ook dat je daarin de meeste winst kan behalen qua groei, een hogere bonus bij de behaalde targets. Wellicht je basis iets omhoog, maar meestal zit daarin niet zo veel ruimte.

[ Voor 23% gewijzigd door Pizza_Boom op 07-02-2020 08:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• erik_gast
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 14:09
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 40
• Opleiding: HBO Informatica + bunch certificaten
• Werkervaring: 16 jaar
• (Woon) Locatie: Eindhoven, High Tech

2. Wat doe je:
• Functie: IT Cloud Architect
• Werkgever/branche: Semiconductor industry.
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven, enkele keren per jaar US
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 30 min enkele reis
• Werkdruk: Gemiddeld/ hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 8328
• Vakantiegeld: €0 (zit in maand sal)
• Bonus, toeslagen, etc: bonus: max 5% on target, aandelenregeling: max 15k dollar per jaar
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 100k

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: ja, weet niet precies hoeveel
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige:
• Package: 100k basis tot max 120k bonus en aandelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:31
_Piwi_ schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:36:
[...]

@loopezz
Eens hoor.
Jou groei is behoorlijk extreem, was dat recentelijk of langer geleden?

Ik werk ook in limburg en heb prima groei.
Was ik hier zelf niet achteraan gegaan had ik matige groei gekregen (2700 naar 3000 ipv 2700 naar 2800).

Maar in alles behalve de randstad zijn er gewoon wat minder kansen.
Alhoewel ze echt niet slecht zijn in ons land, zit er lokaal wel behoorlijk wat verschil in.
Het scheelt dat (werktuig) bouwkunde wel op elk industrieterrein wordt beoefend dus je overal wel kunt starten.

Zelf was ik achteraf bijvoorbeeld misschien niet begonnen bij een dochterbedrijf van een multinational. Een hoop regels en constructies voor weinig nut. Ook mbt salaris, pensioen, secundaire voorw, etc.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Insert01
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:34
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: Hbo Bedrijfskunde MER
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Overijssel

2. Wat doe je:
• Functie: Aftersales
• Werkgever/branche: Machinebouw
• (Werk) Locatie(s): Twente
• Aantal vakantiedagen: 32
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 75 minuten per dag
• Werkdruk: hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3187
• Vakantiegeld: € 3060
• Bonus, toeslagen, etc: € -
• Dertiende/veertiende maand: € -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €41304

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €2443 p/j
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensioenverzekering, gegarandeerd pensioen
• Mobiliteit per jaar: € 2440
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €46.187

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-09 21:35
alaintje schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 15:18:
[...]

Eens hoor.
Jou groei is behoorlijk extreem, was dat recentelijk of langer geleden?

Ik werk ook in limburg en heb prima groei.
Was ik hier zelf niet achteraan gegaan had ik matige groei gekregen (2700 naar 3000 ipv 2700 naar 2800).

Maar in alles behalve de randstad zijn er gewoon wat minder kansen.
Alhoewel ze echt niet slecht zijn in ons land, zit er lokaal wel behoorlijk wat verschil in.
Het scheelt dat (werktuig) bouwkunde wel op elk industrieterrein wordt beoefend dus je overal wel kunt starten.

Zelf was ik achteraf bijvoorbeeld misschien niet begonnen bij een dochterbedrijf van een multinational. Een hoop regels en constructies voor weinig nut. Ook mbt salaris, pensioen, secundaire voorw, etc.
5-8 jaar geleden. Gemiddeld een groei van 400 per jaar, dat zie ik in dit topic wel vaker voorbij komen.

Klein bedrijf is leuk, maar groeimogelijkheden zijn daar vaker wat beperkter. Precies de reden waarom ik nu overstap naar een groter (NL) bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruggesboy
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-09 11:37
Redacted...

[ Voor 97% gewijzigd door bruggesboy op 14-02-2020 23:18 . Reden: Minder persoonlijke gegevens vrijgeven... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:39
Al eens op salariswijzers gekeken? Zijn genoeg sites voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Insert01 pensioenverzekering met gegarandeerd pensioen? Die zou ik nog even goed nakijken, die combi is niet vanzelfsprekend danwel normaal.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
bruggesboy schreef op zondag 9 februari 2020 @ 10:48:
Ben op zoek naar wat een normale verloning zou zijn voor mijn functie: teamleader van software team van 8 man, waarbij ik zelf ook nog 50% mee ontwikkel. Ook de verantwoordelijkheid van evaluaties en eventuele loonsverhogingen van mijn teamleden zit bij mij. Ben 10j werkzaam.

Ben hier eens door dit topic geweest maar vind niet direct iets vergelijkbaar.
Iemand die mij kan helpen er een idee van te krijgen?
Kan je iets meer context geven? Opleidingsniveau (van jou en team), taal, sector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruggesboy
ANdrode schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:11:
[...]

Kan je iets meer context geven? Opleidingsniveau (van jou en team), taal, sector?
Redacted...

[ Voor 27% gewijzigd door bruggesboy op 14-02-2020 23:19 . Reden: Minder persoonlijke gegevens vrijgeven... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert01
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:34
The Eagle schreef op zondag 9 februari 2020 @ 11:44:
@Insert01 pensioenverzekering met gegarandeerd pensioen? Die zou ik nog even goed nakijken, die combi is niet vanzelfsprekend danwel normaal.
Nee klopt, werkgever wil het ook veranderen omdat ze het te duur vinden worden. Krijgen een voorstel voor een beschikbare premie regeling. Nieuwe medewerkers krijgen nu standaard de beschikbare premie regeling, maar kan niet zomaar veranderd worden voor mensen die langer in dienst zijn omdat het contractueel vastgelegd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 10:05
.

[ Voor 99% gewijzigd door SytseHartvelt op 18-10-2020 16:45 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:07
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Niet heel ruim voor Duitsland. Waarom niet direct bij een OEM beginnen ipv bij een consultancy?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
fsfikke schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:26:
[...]

Niet heel ruim voor Duitsland. Waarom niet direct bij een OEM beginnen ipv bij een consultancy?
Ben op zoek gegaan naar traineeships, en was hier onder de indruk van de opzet van het programma. Het bedrijf is actief in de sectoren die ik interessant vindt, en hebben een eigen raceteam, waar ik in de toekomst graag wat mee zou willen doen. Volgens mij is het salaris redelijk marktconform voor een starter in Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik ben zo'n 2 jaar geleden ge-emigreerd naar Thailand en heb eigenlijk sinds die tijd constant gewerkt. Eerst een jaar voor een bedrijf in de VS en nu een jaar voor een bedrijf in Australië. Verdiensten zijn wat lager dan in Nederland, maar kan wel volledig remote werken en dat is het me wel waard. Ook kan ik vermoedelijk meer geld sparen in Thailand dan wat mogelijk is in Nederland. Maandelijkse kosten voor levensonderhoud voor ons kleine gezinnetje (ik, mijn vriendin en dochter) liggen rond de 1500 EUR per maand. We hebben een afbetaald huis en auto, geen leningen. Ik heb in Nederland nog een appartement dat ik probeer af te betalen in de komende 2 jaar.

Ieder jaar probeer ik mijn tarief iets te verhogen. Ik begon in jaar 1 met 40 USD per uur, jaar 2 op 50 USD per uur en dit jaar wil ik naar de 60 USD per uur gaan. Ter vergelijking: in Nederland was ik eerder actief als freelancer voor zo'n 70+ EUR per uur, maar (helaas) wel met tussenpersonen. Zonder tussenpersonen was wel een hoger tarief mogelijk geweest.

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door MacWolf op 10-02-2020 12:46 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

SytseHartvelt schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:32:
[...]

Ben op zoek gegaan naar traineeships, en was hier onder de indruk van de opzet van het programma. Het bedrijf is actief in de sectoren die ik interessant vindt, en hebben een eigen raceteam, waar ik in de toekomst graag wat mee zou willen doen. Volgens mij is het salaris redelijk marktconform voor een starter in Duitsland?
Hangt natuurlijk erg af van de locatie en de sector, maar het zit niet aan de top iig :p
Ik zou even hier kijken voor meer referenties: https://www.wiwi-treff.de/Gehalt/Gehaelter/Forum-164

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Laatst online: 22:27

Thompson

Beeromaniac

Ik zie dat mensen vrij precies vermelden wat de pensioenbijdrage van de werkgever is, waar vinden jullie dit?
Ik zie op mijn loonstrook enkel hoeveel er van mijn loon wordt ingehouden tbv pensioen, niet hoeveel ik opbouw? Op www.mijnpensioenoverzicht.nl zie ik volgens mij ook niet wat de jaarlijkse bijdrage is, enkel wat ik ga krijgen indien ik nu stop / wanneer ik 67 ben etc.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:56
Thompson schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:38:
Ik zie dat mensen vrij precies vermelden wat de pensioenbijdrage van de werkgever is, waar vinden jullie dit?
Ik zie op mijn loonstrook enkel hoeveel er van mijn loon wordt ingehouden tbv pensioen, niet hoeveel ik opbouw? Op www.mijnpensioenoverzicht.nl zie ik volgens mij ook niet wat de jaarlijkse bijdrage is, enkel wat ik ga krijgen indien ik nu stop / wanneer ik 67 ben etc.
In het pensioenreglement (als percentage) dan wel (achteraf, in euro's) op het jaarlijstje UPO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Of op de website van het pensioenfonds als je een regulier pensioenfonds hebt. Eg ik zit bij PME, en kan zo de totale bedragen hier vinden: https://www.pmepensioen.n...ichten/kerncijfers-2020/# (Of nou ja, percentages, bedragen kan je daarmee uitrekenen). Uit de CAO/mijn loonstrook kan ik vinden wat ik zelf betaal, de rest is werkgever. Overigens ben ik het er wel mee eens dat het relatief lastig te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:37

Zenix

BOE!

Thompson schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:38:
https://www.raet.nl/bruto-netto-salaris-berekenen en dan werkgeverslasten Ja. Dan moet je wel in een bepaalde CAO vallen. Anders aan werkgever vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:55
Furion2000 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 17:53:
[...]

Communiceren en pro-activiteit is key hierin, anders zit je dadelijk aan de onderhandelingstafel met 'ik had wel meer kunnen doen' in plaats van 'ik heb meermaals aangegeven dat ik meer kan doen en heb dit en dit al uit eigen initiatief EXTRA gedaan' ;)
Hier heb je helemaal gelijk in, ik probeer ook extra taken op me te nemen als hier tijd voor is. Uiteraard ook al aangegeven dat ik meer wil doen maar volgens mij vinden ze het wel prima zo.

@Pizza_Boom Thx, zulke cijfers heb ik wat aan. Ik ga nog even zelf onderzoek doen.
Het salaris hangt af van mijn blufpoker, maar ook van de werkzaamheden. Ze gaan mij geen 700 euro meer betalen voor hetzelfde werk (zie hierboven). Wellicht handig om ook even rond te kijken, het lijkt alsof er hier veel vacatures via detacheerders lopen. Misschien maar eens zo'n bureau bellen en horen wat ze te zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 21:36
Members only:

Binnenkort mijn eerste beoordelingsgesprek waar ruimte voor onderhandeling is. Anderhalf jaar geleden begonnen met 2600 euro bruto p/m.

Inmiddels:
- Leerdoelen bij het vorige functioneringsgesprek gehaald + zelfs overstegen.
- Twee keer certificering op CCNP niveau.
- Certificering op CCNA niveau.
- 1,5 jaar ervaring erbij.
- Werkdruk is flink gestegen omdat we één persoon op de afdeling tekort komen.

Ik zit qua loonsverhoging nu aan 2900/3000 euro p/m te denken. Is dit realistisch of te hoog gegrepen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

@ImmortalSoul Nee, zeker niet. Ik denk zelfs te laag met CCNP, daarmee kan je bij de meeste netwerk detachering partijen wel 4000 krijgen. Ik heb een half jaar meer werkervaring: Zenix in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)" moet nog beginnen met CCNP.

[ Voor 5% gewijzigd door Zenix op 10-02-2020 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Zonder mobiliteit en met de kosten van wonen rondom München is dit mogelijk geen erg sterk aanbod. Zit er mobiliteit bij dan is het opeens een erg goed aanbod voor een starter…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
ANdrode schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:56:
[...]

Zonder mobiliteit en met de kosten van wonen rondom München is dit mogelijk geen erg sterk aanbod. Zit er mobiliteit bij dan is het opeens een erg goed aanbod voor een starter…
Er zit geen lease-auto bij, maar er is wel een soort reiskostenvergoeding. Waar ik precies terecht kom hangt helemaal af van het project waar ik op terecht kom, maar dat hoeft zeker niet München te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

Oef, zag net een cv langskomen van een ontwikkelaar, middelbare school niet afgemaakt, zomercursus java gedaan: 2400euro/maand aub.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Laatst online: 22:27

Thompson

Beeromaniac

Sissors schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:48:
Of op de website van het pensioenfonds als je een regulier pensioenfonds hebt. Eg ik zie bij PME, en kan zo de totale bedragen hier vinden: https://www.pmepensioen.n...ichten/kerncijfers-2020/# (Of nou ja, percentages, bedragen kan je daarmee uitrekenen). Uit de CAO/mijn loonstrook kan ik vinden wat ik zelf betaal, de rest is werkgever. Overigens ben ik het er wel mee eens dat het relatief lastig te vinden is.
Zenix schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:54:
[...]

https://www.raet.nl/bruto-netto-salaris-berekenen en dan werkgeverslasten Ja. Dan moet je wel in een bepaalde CAO vallen. Anders aan werkgever vragen.
wheel schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:40:
[...]

In het pensioenreglement (als percentage) dan wel (achteraf, in euro's) op het jaarlijstje UPO.
Dank voor de reacties. Ik val niet onder een CAO en zit dus ook niet bij een van die grotere algemene pensioenfondsen. In ons handboek staat wel e.e.a. uitgelegd over het pensioen maar ook geen duidelijke cijfers. Ik zal er eens een mail aan wagen aan HR.

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
steveman schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:00:
Oef, zag net een cv langskomen van een ontwikkelaar, middelbare school niet afgemaakt, zomercursus java gedaan: 2400euro/maand aub.
De functie "junior software developer" is meestal ingeschaald als HBO startfunctie. Gezien de arbeidsmarkt is 2400 best mager.

De vraag is of iemand met deze achtergrond het niveau gaat halen. Dat zal van geval tot geval verschillen en kan ik van hier niet beoordelen. Haalt hij het niveau: zeer matige salariseis. Haalt hij het niveau niet: dan is elk loon teveel. Beter een vacature open houden dan een ondermaatse developer aan boord. Een bepaald startniveau is toch echt wel een eis als je wil voorkomen dat je kosten steeds verder toenemen en je innovatiekracht afsterft door toename van tech debt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001

steveman

Comfortabel ten onder

t_captain schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:02:
[...]

De functie "junior software developer" is meestal ingeschaald als HBO startfunctie. Gezien de arbeidsmarkt is 2400 best mager.
Nou, hoe het bij mij ging in 2010: WO-ers begonnen ook gewoon als junior, maar met 150 euro extra per maand.
De vraag is of iemand met deze achtergrond het niveau gaat halen. Dat zal van geval tot geval verschillen en kan ik van hier niet beoordelen. Haalt hij het niveau: zeer matige salariseis. Haalt hij het niveau niet: dan is elk loon teveel. Beter een vacature open houden dan een ondermaatse developer aan boord. Een bepaald startniveau is toch echt wel een eis als je wil voorkomen dat je kosten steeds verder toenemen en je innovatiekracht afsterft door toename van tech debt.
Mja, ik begon in de crisis met een borderline vrijwilligerssalaris :+ Ik vind het wel durf tonen om met zo'n eis te komen met 0 ervaring of gedegen opleiding en geen enkele blijk van doorzettingsvermogen.

Als er nou link naar een eigen Github bij zat met een hoop moois werd het een ander verhaal.

Hier werd gelachen en doorgeklikt naar de volgende.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Als de salariseis 750 euro lager was (minimumloon), had je dan deze kandidaat wel willen spreken?

Ik denk dat dat een fout zou zijn. Iemand is goed genoeg om in een prof team te functioneren, of hij is het niet. Zo ja, dan mag 2400 geen dealbreaker zijn. Zo nee, dan moet je hem voor geen enkel salaris binnenlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

steveman schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:00:
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Members only:

[ Voor 31% gewijzigd door Zenix op 11-02-2020 18:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:39
ImmortalSoul schreef op maandag 10 februari 2020 @ 22:19:
***members only***

Binnenkort mijn eerste beoordelingsgesprek waar ruimte voor onderhandeling is. Anderhalf jaar geleden begonnen met 2600 euro bruto p/m.

Inmiddels:
- Leerdoelen bij het vorige functioneringsgesprek gehaald + zelfs overstegen.
- Twee keer certificering op CCNP niveau.
- Certificering op CCNA niveau.
- 1,5 jaar ervaring erbij.
- Werkdruk is flink gestegen omdat we één persoon op de afdeling tekort komen.

Ik zit qua loonsverhoging nu aan 2900/3000 euro p/m te denken. Is dit realistisch of te hoog gegrepen?
Ik kan het antwoord van @Zenix alleen maar beamen.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

fsfikke schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:26:
[...]

Kan meer inderdaad, hangt een beetje van de richting af. Als je in 'nieuwe' onderdelen van OEM's terecht wilt komen (en dus niet echt direct onder de brand flag valt) zit je niet heel erg veel hoger, hoewel dat ook van de locatie af hangt. München of Berlijn laat staan Wolfsburg scheelt aan de kosten kant wel aardig en dat zie je (soms) aan het salaris.
SytseHartvelt schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:32:
[...]

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Members only:

[ Voor 37% gewijzigd door GoldenSample op 12-02-2020 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
GoldenSample schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 23:42:
[...]

Kan meer inderdaad, hangt een beetje van de richting af. Als je in 'nieuwe' onderdelen van OEM's terecht wilt komen (en dus niet echt direct onder de brand flag valt) zit je niet heel erg veel hoger, hoewel dat ook van de locatie af hangt. München of Berlijn laat staan Wolfsburg scheelt aan de kosten kant wel aardig en dat zie je (soms) aan het salaris.
Schijnt bij (metaal) CAO salaris nogal tegen te vallen bij de tier-1 OEMs. Inschaling aan de hand van opleidingsniveau wat relatief karig is ten opzichte cost of living.
offtopic:
Waarschijnlijk nog wel beter dan randstad natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:07
mentalozzie schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:15:
1. Wie ben je:
• Leeftijd:
29
• Opleiding:
Digitale media communicatie HBO
ITIL / PRINCE2 / 70-698 / 70-697 / 70-740
• Werkervaring:
3 jaar
• (Woon) Locatie:
Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie:
Servicedesk medewerker IT Beheer / tweede lijn
• Werkgever/branche:
Detacheerbureau
• (Werk) Locatie(s):
Utrecht
• Uren/week:
40
• Reistijd:
20 minuten met de fiets
• Werkdruk:
Laag

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto):
2000 / 2400 / 2750
• Vakantiegeld: Ja

• Dertiende/veertiende maand:
Nee
• Pensioeninleg per jaar: Pensioen schijnt goed te zijn volgens collega's maar niet echt naar gekeken..
• Mobiliteit per jaar: Business card voor het hele land.
• Winstdeling/bonus: Bij 2000 facturabele uren €1500 bonus.

Prima tevreden voor nu, wellicht kan ik ergens anders meer verdienen maar leer een hoop, leuke sfeer en weinig reistijd.
1. Wie ben je:
• Leeftijd:
30
• Opleiding:
Digitale media communicatie HBO
ITIL / PRINCE2 / MCSA 10 / MCSA 2016 / Azure Fundamentals
• Werkervaring:
4 jaar
• (Woon) Locatie:
Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie:
Systeembeheerder
• Werkgever/branche:
Detacheerbureau
• (Werk) Locatie(s):
Utrecht
• Uren/week:
40
• Reistijd:
onbekend
• Werkdruk:
onbekend

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto):
3100
• Vakantiegeld: Ja

• Dertiende/veertiende maand:
Nee
• Pensioeninleg per jaar:
STIPP
• Mobiliteit per jaar: Lease auto + benzine kaart
• Winstdeling/bonus: €8 euro bruto erbij per facturabel dag.

Nieuwe baan, er iets op vooruit met salaris maar wou gewoon na 4 jaar een nieuwe omgeving.
We gaan er gewoon weer voor ;) Certificaten ga ik nu richten naar de Cloud, hier doe ik ook al wat werkzaamheden in (voornamelijk AZURE)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• checksnostripes
  • Laatst online: 08-10-2021
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruggesboy
Iemand die kan helpen?

[ Voor 67% gewijzigd door bruggesboy op 28-09-2020 20:08 . Reden: Minder persoonlijke gegevens vrijgeven... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
Vul eens de template in anders? De info die je geeft is heel summier zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jealgu
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:54
Om een gok te wagen: 4000 tot 5000 afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden. Met daarbij nog de mogelijkheid tot 1000 euro door te groeien.

• renedis
  • Laatst online: 22-07 10:05
- nvm -

[ Voor 151% gewijzigd door renedis op 13-02-2020 05:51 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Members only:

Voor de werkdruk en het aantal uren dat ik werk is het een erg net salaris. De lage werkdruk is het gevolg van onze zaken goed geregeld hebben en een extra afdeling die ik zou gaan opzetten waar geen budget voor bleek te zijn.
Nu vinden er gesprekken plaats voor het overnemen van een andere afdeling. Aangezien ik de MBA volledig zelf heb betaald en de werkdruk enorm zal toenemen mik ik op ~7K + een hogere bonus.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Daldiel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-06 15:43
Members only:

[ Voor 98% gewijzigd door Daldiel op 18-02-2020 15:15 . Reden: Member only gemaakt ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Laatst online: 00:00

Koekfabriek

King Billy on the wall

@Daldiel
Je primaire salaris is al niet om helemaal over naar huis te schrijven maar vooral je secundaire voorwaarden vind ik erg slecht. Oke een eenmalige bonus is leuk maar vooral het ontbreken van pensioen, beperkte vakantiedagen (overuren uitgezonderd), geen 13e maand etc.

Ik zou zeker proberen meer voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:07
Koekfabriek schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:51:
@Daldiel
Je primaire salaris is al niet om helemaal over naar huis te schrijven maar vooral je secundaire voorwaarden vind ik erg slecht. Oke een eenmalige bonus is leuk maar vooral het ontbreken van pensioen, beperkte vakantiedagen (overuren uitgezonderd), geen 13e maand etc.

Ik zou zeker proberen meer voor elkaar te krijgen.
Ik sluit mij hierbij aan. Auto van de zaak is fijn en wellicht is het werk ontzettend leuk, maar puur op basis van de info die je nu geeft zou ik even rond kijken bij andere partijen en/of een flinke opslag vragen op basis van de verantwoordelijkheden die je draagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daldiel
@Koekfabriek Dank je wel voor het inzicht ik ga mijn best doen.
@Timons106 Dank je, Ik denk ook dat het het beste is om in gesprek te gaan met mijn leidinggevende hier over. In het verleden kwam het er vaak op neer dat er veel beloftes worden gedaan maar dat daar geen termijn aan wordt gegeven en later gewoon vergeten wordt.

Het werk vind ik erg leuk om te doen vooral ook omdat het erg dankbaar werk is. Iets wat ik in het verleden vaak heel erg mistte. Goed, ik ga er mee aan de slag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 07:30
@Daldiel

Ik heb ongeveer dezelfde opleiding en iets meer certificaten en verdien rond de 3000 met goede secundaire voorwaarden en een lease auto incl brandstof. Ik zou eens rond gaan kijken dat heb ik ook gedaan en ben zeer tevreden

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
@Daldiel Leuk dat jij standby moet staan in je vakanties. Maar je hebt gewoon recht om je telefoon uit te zetten. Daar heb je tenslotte vakantie voor, probleem van je werkgever. Je bent tenslotte geen eigen ondernemer en krijgt daarbij niet eens betaald voor je overwerk.

Ik zou serieus gaan praten met je werkgever of nadenken over overstappen. Je wordt misbruikt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:06
jongetje schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:38:
@Daldiel Leuk dat jij standby moet staan in je vakanties. Maar je hebt gewoon recht om je telefoon uit te zetten. Daar heb je tenslotte vakantie voor, probleem van je werkgever. Je bent tenslotte geen eigen ondernemer en krijgt daarbij niet eens betaald voor je overwerk.

Ik zou serieus gaan praten met je werkgever of nadenken over overstappen. Je wordt misbruikt
Ik vind het woord misbruikt wel zwaar, hij staat het zelf toe. Wordt hij ruimschoots onderbetaald en vraagt de werkgever teveel? Jazeker, maar hij doet het toch echt zelf.... Niets staat hem in de weg om direct ontslag te nemen en ander werk te zoeken. Persoonlijk met zo een salaris zou ik gelijk wat anders zoeken maar ieder zijn / haar ding. Blijkbaar vind hij het werk leuk en kan hij waarschijnlijk rondkomen van zijn salaris.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Widow
Daldiel schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:33:
Helaas dit jaar er niets bij gekregen. Beloftes (niet op papier) dat er wellicht weer een bonus aankomt. Helaas kan ik geen hypotheek krijgen met beloftes/bonussen :P
Nu ik het zo op een rijtje zet ben ik van mening dat het erg karig is en er zeker meer uit te halen valt. Wellicht dat ik er goed aan doe om mijn certificaten bij te spijkeren. Ik zit te denken aan bijvoorbeeld certificeren in cloud oplossingen zoals Google Cloud of Azure.
Pfoe.. karig is nog voorzichtig uitgedrukt. Ik ben een paar jaar ouder maar verder vergelijkbaar profiel en als ik alles bij elkaar optel (salaris, auto, bonus etc) zit ik bijna op het dubbele :X hoe graag wil je werken daar? Op het moment zijn er bijna twintigduizend ICT-vacatures die niet ingevuld kunnen worden, dus gouden tijden om over te stappen en betere voorwaarden te fixen. Als je iets beters zoekt stuur gerust een bericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daldiel
@Mjelnir Thanks, ik zou inderdaad een stuk tevredener zijn met een vergelijkbaar salaris. En ik had al wel het vermoeden dat er iets meer in zat. Fijn dat dit bevestigd wordt.

@jongetjeBedankt voor je reactie. Hoewel ik het met je eens ben, heb ik altijd het gevoel dat ik de klanten in de kou laat staan op het moment dat ik er niet ben. Ik begrijp, dit is mijn probleem en mijn keuze om dan toch die telefoon aan te nemen. Echter inmiddels wordt mijn bereidheid om te helpen ook verwacht.
Ik wil hiermee zeker niet aangeven dat ik heilig ben maar het gevoel speelt zeker een rol, ik heb namelijk een goede relatie met de klanten opgebouwd en ik zou het vervelend vinden als dit in gevaar komt.
Op dit punt is het wellicht verstandig om die verwachting terug te managen. Dank voor je inzicht.

@sbmuc Eens, ik sta het zelf toe. Misbruik is dus misschien een te zwaar woord. Maar er moet zeker iets gebeuren. Daarom ben ik blij dat ik mijn profiel hier heb gepost. Mijn vriendin werkt ook (parttime) samen kunnen we rondkomen en af en toe op vakantie.

@Widow Grappig om te zien dat iemand met een soortgelijk profiel bijna het dubbele verdient. Ik was hier al wel een beetje bang voor, eerlijk gezegd. Ik zal eerst een gesprek hebben met mijn leidinggevende en afhankelijk daarvan stuur ik wellicht een berichtje. Misschien dat we iets voor elkaar kunnen betekenen.

Allen hartelijk dank voor de reacties en inzichten, ik heb hier echt iets aan. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Daldiel op 13-02-2020 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:06
@Daldiel Ik heb het ook meegemaakt. Werkgever met meerdere locaties en ik was de enige IT'er. Applicatiebeheer, netwerk, systeembeheer en op 7 verschillende locaties in Nederland(en de IT in het huis van de directrice...). Op vakantie in Egypte? Prima, wel laptop mee voor de zakelijke noodgevallen. Toen ik merkte dat mijn werk mijn leven aan het overnemen was heb ik gevraagd of we mijn werk konden overdragen naar een externe partij. Aantal maanden later had ik al mijn werk overgedragen en mijn werkgever betaalde maandelijks minder aan die externe partij dan mijn salaris destijds. En ik kon verder naar een volgende werkgever met een goed verhaal en veel meer salaris. Win-win-win.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daldiel
@sbmuc Duidelijk, enkel mijn situatie is iets anders. Wij zijn een zakelijk ICT dienstverlener met ongeveer 100 klanten die ik draaiende hou. De leidinggevende is ook met IT zaken bezig maar zeker niet op hetzelfde niveau als ik. Als ik op vakantie ben, houd hij de zaken recht maar bij calamiteiten wordt ik alsnog ingeschakeld. De klanten vinden het niet zo'n probleem dat ze even moeten wachten. Erg klantvriendelijk vind ik het niet.

Ik weet niet zo goed hoe ik zo'n zelfde constructie als jou zou kunnen voorstellen in dit geval zonder een overname van het gehele bedrijf voor te stellen.

Aanstaande dinsdag heb ik een gesprek met mijn leidinggevende. Wellicht dat er nog iets uit te halen valt waar we het allebei mee eens kunnen worden. Anders houdt het op ben ik bang. Dit is natuurlijk niet zo erg aangezien er al een lange tijd een tekort is aan geschoold IT personeel.

• bruggesboy
Jealgu schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 21:32:
[...]

Om een gok te wagen: 4000 tot 5000 afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden. Met daarbij nog de mogelijkheid tot 1000 euro door te groeien.
Thanks, heb ik op zen minst al een idee ;)

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Daldiel het is dat ik je niet echt keihard hoor klagen, maar wat daar bij jou gebeurt klopt gewoon niet. Voor een relatief hongerloontje alle verantwoordelijkheid, hard werken, geen pensioen en je werkgever die het allemaal wel best vindt (want als ie dat niet had gedaan had ie zelf wel gekomen). Getuigt niet van goed werkgeverschap, eerder van misbruik maken van jouw goedheid, danwel onwetendheid. Kan zoveel beter allemaal. Als jij met jouw ervaring weer de detachering in zou stappen heb je wel pensioen, 500-1000 bruto meer en een fatsoenlijke auto onder je kont, meer opleidingen en minder uren.

Benieuwd hoe dat gesprek bij je baas gaat. Als ie met een schamele 500 euro max over de brug komt zou ik alsnog mijn biezen pakken. Je weet wat je kunt en wat je waard bent. Mocht ie moeilijk doen wil ik best je cv eens bij ons voorleggen (dm staat open), want ik zie prima mogelijkheden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
The Eagle schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 20:52:
@Daldiel het is dat ik je niet echt keihard hoor klagen, maar wat daar bij jou gebeurt klopt gewoon niet. Voor een relatief hongerloontje alle verantwoordelijkheid, hard werken, geen pensioen en je werkgever die het allemaal wel best vindt (want als ie dat niet had gedaan had ie zelf wel gekomen). Getuigt niet van goed werkgeverschap, eerder van misbruik maken van jouw goedheid, danwel onwetendheid. Kan zoveel beter allemaal. Als jij met jouw ervaring weer de detachering in zou stappen heb je wel pensioen, 500-1000 bruto meer en een fatsoenlijke auto onder je kont, meer opleidingen en minder uren.

Benieuwd hoe dat gesprek bij je baas gaat. Als ie met een schamele 500 euro max over de brug komt zou ik alsnog mijn biezen pakken. Je weet wat je kunt en wat je waard bent. Mocht ie moeilijk doen wil ik best je cv eens bij ons voorleggen (dm staat open), want ik zie prima mogelijkheden :)
Helemaal eens met bovenstaande.
Het is nagenoeg onmogelijk om er 1000 euro een pensioen en betere secundaire arbeidsvoorwaarden in een keer bij te praten, dus ik verwacht helaas niet te veel.

De makkelijkste manier om een flinke boost te krijgen is om je ervaring ergens anders aan te bieden en gewoon starten met een gezonde onderhandelingspositie. De kans dat je een verhoging krijgt die bij je werkervaring en inzet past is bij eender welke verkgever dan ook nihil en in dit geval nog minder, omdat ze zelfs te beroerd zijn je een jaarlijkse verhoging te geven...

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daldiel
@The Eagle Thanks voor het verhelderende inzicht. Je hebt gelijk, ik ben heel erg lang enkel gefocust geweest op mijn werk en nooit echt rond gekeken naar wat andere IT'er verdiende, pas toen ik er achter kwam dat ik net aan een garage box kon kopen begon er iets te dagen. Dit is natuurlijk mijn eigen schuld. Maar de reacties die ik hier lees geven wel perspectief en stof tot nadenken. Een tijd geleden had ik wel een collega maar die heeft eieren voor zijn geld gekozen en is ergens anders begonnen en ik begrijp nu heel goed waarom.

Het punt wat ik hiermee wil maken is dat het geen kwestie van geen geld hebben is voor het bedrijf. Want deze ex-collega kon ook prima betaald worden. Van wat ik van mijn contract kan herinneren is dat er wel een aantal zaken instaan welke het opzeggen enigszins bemoeilijken. Denk hierbij aan een concurrentiebeding, lange opzegtermijn en dat soort zaken meer. Echter dit is iets wat ik gewoon bespreekbaar kan en moet maken. Dank voor jou inzicht.

@s0ulmaster Mijn verwachting is ook laag hoor. Maar ik wil mijn huidige werkgever wel de kans geven om met een beter voorstel te komen. Voor mijn idee sluit ik het dan beter af en heb ik mijn huidige werkgever op zijn minst nog een kans gegeven. Dit heb ik bij al mijn voorgaande werkgevers gedaan maar liep inderdaad vaak uit op niets of zoals je zelf al aangeeft. Vaak komen ze dan met een minimale verhoging van een paar procent.
Het grappige daarbij vind ik altijd dat er wordt gezegd dat ze over mijn loon belasting moeten betalen. Iets in de trant van; Voor elke euro die ik je meer wil betalen moet ik er 3 inleggen. Dan denk ik vaak, had je geen bedrijf moeten beginnen. :P Oh well, ik wacht het gesprek af maar heb er zeker geen hoge verwachting van. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:29

TheVMaster

Moderator WOS
Daldiel schreef op Friday 14 February 2020 @ 09:12:
@The Eagle Thanks voor het verhelderende inzicht. Je hebt gelijk, ik ben heel erg lang enkel gefocust geweest op mijn werk en nooit echt rond gekeken naar wat andere IT'er verdiende, pas toen ik er achter kwam dat ik net aan een garage box kon kopen begon er iets te dagen. Dit is natuurlijk mijn eigen schuld. Maar de reacties die ik hier lees geven wel perspectief en stof tot nadenken. Een tijd geleden had ik wel een collega maar die heeft eieren voor zijn geld gekozen en is ergens anders begonnen en ik begrijp nu heel goed waarom.

Het punt wat ik hiermee wil maken is dat het geen kwestie van geen geld hebben is voor het bedrijf. Want deze ex-collega kon ook prima betaald worden. Van wat ik van mijn contract kan herinneren is dat er wel een aantal zaken instaan welke het opzeggen enigszins bemoeilijken. Denk hierbij aan een concurrentiebeding, lange opzegtermijn en dat soort zaken meer. Echter dit is iets wat ik gewoon bespreekbaar kan en moet maken. Dank voor jou inzicht.

@s0ulmaster Mijn verwachting is ook laag hoor. Maar ik wil mijn huidige werkgever wel de kans geven om met een beter voorstel te komen. Voor mijn idee sluit ik het dan beter af en heb ik mijn huidige werkgever op zijn minst nog een kans gegeven. Dit heb ik bij al mijn voorgaande werkgevers gedaan maar liep inderdaad vaak uit op niets of zoals je zelf al aangeeft. Vaak komen ze dan met een minimale verhoging van een paar procent.
Het grappige daarbij vind ik altijd dat er wordt gezegd dat ze over mijn loon belasting moeten betalen. Iets in de trant van; Voor elke euro die ik je meer wil betalen moet ik er 3 inleggen. Dan denk ik vaak, had je geen bedrijf moeten beginnen. :P Oh well, ik wacht het gesprek af maar heb er zeker geen hoge verwachting van. Thanks!
Staat me iets van bij dat een concurrentiebeding niet zomaar mag (hoezo zou je niet bij een concurrent kunnen gaan werken in de IT), maar mogelijk zijn er experts hier die er wat zinnigs over kunnen roepen.

Als ik in jouw schoenen stond, had ik gewoon gelijk een andere job gezocht. Er zijn volgens mij genoeg IT banen te vinden. Je kunt ook 'even' een van de salaris-check sites invullen, dan weet je zo wat je ongeveer als IT-er met de ervaring die je hebt kunt verdienen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Dat jij nog niet overspannen ben, met zulke werkdagen zonder effectieve vakantie.

Hoe doet je werkgever het trouwens als jij ziek bent? Of op reis in de rimboe zonder telefoon en internet ontvangst?

Ik denk dat jij niet meer je werkgever een kans moet geven, maar een lijstje met eisen moet neerleggen. Waarbij met stip bovenaan o.a. staan: pensioen en werktijden. En daarin zit dan ook een bonus voor misgelopen salaris.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Nu online
Daldiel schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:12:

Dat 3 euro inleggen is redelijk bullshit natuurlijk. Hooguit is het 1,5 euro, maar nog steeds een bullshit argument.
Mijn werkgever was ook nooit zo happig. "Jah ik heb laatst iemand wel 7% erbij gedaan, maar dat gebeurd niet vaak hoor!"

Mijn laatste verhoging was darentegen 11% omdat mijn werkgever wist dat de markt op scherp staat ze anders veel eletrotechneuten gingen kwijtraken bij mijn detacheerder.

Kom met een plan en leg zelf op tafel wat je wil hebben en wees bereid om weg te gaan als het plan niet uitpakt.
Dan kun je alleen maar sterker uit het gesprek komen.
Dat er dus >25% bij moet is aan je werkgever om te realiseren dat hij het eerder al te bont heeft gemaakt wellicht, want voor 2500e krijg je met een beetje geluk nog wel een HBO ICT'er voor terug die net van school komt.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:29

TheVMaster

Moderator WOS
s0ulmaster schreef op Friday 14 February 2020 @ 09:43:
[...]

Dat 3 euro inleggen is redelijk bullshit natuurlijk. Hooguit is het 1,5 euro, maar nog steeds een bullshit argument.
Mijn werkgever was ook nooit zo happig. "Jah ik heb laatst iemand wel 7% erbij gedaan, maar dat gebeurd niet vaak hoor!"

Mijn laatste verhoging was darentegen 11% omdat mijn werkgever wist dat de markt op scherp staat ze anders veel eletrotechneuten gingen kwijtraken bij mijn detacheerder.

Kom met een plan en leg zelf op tafel wat je wil hebben en wees bereid om weg te gaan als het plan niet uitpakt.
Dan kun je alleen maar sterker uit het gesprek komen.
Dat er dus >25% bij moet is aan je werkgever om te realiseren dat hij het eerder al te bont heeft gemaakt wellicht, want voor 2500e krijg je met een beetje geluk nog wel een HBO ICT'er voor terug die net van school komt.
Ik zou voordat ik je 'eisenpakket' op tafel legt ff kijken wat marktconform is (eventueel kun je hem dan die info onder zijn neus drukken), zodat je goed beslagen ten eis komt. Hij gaat je vast vragen waarom je denkt dat je dat soort bedragen waard zou zijn. Is dan handig om daar wat info over te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Nu online
JackSparrow schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:45:
[...]

Ik zou voordat ik je 'eisenpakket' op tafel legt ff kijken wat marktconform is (eventueel kun je hem dan die info onder zijn neus drukken), zodat je goed beslagen ten eis komt. Hij gaat je vast vragen waarom je denkt dat je dat soort bedragen waard zou zijn. Is dan handig om daar wat info over te hebben.
Zonder voorbereiding "Ik wil 3500 euro hebben", ga je het inderdaad niet mee redden.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daldiel
@JackSparrow Ga ik doen, ik heb al het een en ander uitgezocht en in een document gegooid wat ik graag wil gaan presenteren tijdens het gesprek.

@Pizza_Boom Overspannen werd ik bij mijn vorige werkgever, daar lag mijn salaris ook lager. Maar mijn vriendin en ik hebben het "Work hard, play hard"-motto. In de weekenden dat ik niet werk gaan we samen vaak wel door Nederland en leuke dingen doen. Wellicht dat het komt omdat mijn vriendin een aziatische achtergrond heeft en daardoor een bepaalde instelling heeft tegenover werk. Dat wrijft een beetje af richting mij misschien.

Ik ben al jaren niet ziek meer geweest en zelf als dat wel zo was dan is er een mogelijkheid om vanuit huis te werken om toch de grootste klappen op te vangen. Ik maak eens in de 2 jaar een verre reis en dan maar erg kort. Dus echt in de rimboe kom ik niet. Ik zorg dat er altijd een goede wifi verbinding is en een 4G pocketwifi.

Met betrekking tot het eisenpakket, dat komt er wel. Het zal niet netjes vragen zijn maar eerder een aantal eisen en als we er niet uitkomen dat dan ook de koek op is.

@s0ulmaster Uiteraard bereid ik mij goed voor op een gesprek, en mijn eisenpakket zal niet bestaan uit simpelweg, ik wil x, ik wil y. maar een goed onderbouwd pakket met beschreven waarom ik dat zo vind. Natuurlijk is de kans groot dat ik gewoon weg ga. Maar ik kan het op zijn minst proberen.

Met betrekking tot het aannemen van nieuw personeel, ik heb zelf geen HBO genoten. Maar ik denk niet dat een verse student zichzelf kan redden in de huidige omgevingen. Niet mijn probleem natuurlijk maar meer om aan te geven dat het wel erg bont gemaakt is. Mijn ogen zijn geopend, dank hiervoor!

Aanvullend; Mijn loopbaan is MBO4 -> Hardware repair engineer -> Servicedesk Engineer -> ICT beheerder/Systeembeheerder -> Servicedesk/Systeembeheer/Project engineer/Manager/Netwerkbeheer etc...
Ik vermoed dat mijn uitzonderlijke lage salaris te maken heeft met binnen hetzelfde bedrijf telkens kunnen doorgroeien zonder een flinke opslag. en dat mijn salaris is blijven hangen op Hardeware Repair Engineer niveau.
Tijd om flink te groeien in salaris, zodat mijn taken en beloning in verhouding zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Widow
Daldiel schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:06:
Met betrekking tot het eisenpakket, dat komt er wel. Het zal niet netjes vragen zijn maar eerder een aantal eisen en als we er niet uitkomen dat dan ook de koek op is.
Ik zou je eisenpakket opsplitsen. Dus wat je als primair salaris wilt, wat je wilt voor overwerk, en wat je wilt voor stand-by vergoeding. Dus bijvoorbeeld 3250 als primair salaris.

Dan overwerk, in het verleden heb ik bijvoorbeeld een regeling gehad van 125% voor overwerk savonds, 150% in het weekend en 200% op feestdagen.

Stand-by vergoedingen, in het verleden heb ik bedrijven gehad die 125 per week gaven en het overwerk tarief betaalden voor als je daadwerkelijk gebeld werd, tot bedrijven die 280 per 10 dagen als een all-inclusive tarief gaven. Gewoon om je een richtlijn te geven wat ik bij andere bedrijven heb meegemaakt. Meestal in teams van 9-12 man waardoor je eens in de 2-3 maanden zo’n dienst had.

Ik snap je punt van “word hard, play hard” maar er is ook zoiets als mentale gezondheid. Altijd maar overwerk en nooit je telefoon uit kunnen zetten is niet gezond op de lange termijn. Dan is het eerder “work hard, but never have time or money to play” en dat is zonde. Als je er niet uit komt met je baas weet ik zeker dat er genoeg mogelijkheden zijn waar je beter betaald krijgt en waar je privetijd gerespecteerd wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Daldiel schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:06:
@Pizza_Boom Overspannen werd ik bij mijn vorige werkgever, daar lag mijn salaris ook lager. Maar mijn vriendin en ik hebben het "Work hard, play hard"-motto. In de weekenden dat ik niet werk gaan we samen vaak wel door Nederland en leuke dingen doen. Wellicht dat het komt omdat mijn vriendin een Aziatische achtergrond heeft (ongeveer 1 jaar in NL nu) en daardoor een bepaalde instelling heeft tegenover werk. Dat wrijft een beetje af richting mij misschien.

Ik ben al jaren niet ziek meer geweest en zelf als dat wel zo was dan is er een mogelijkheid om vanuit huis te werken om toch de grootste klappen op te vangen. Ik maak eens in de 2 jaar een verre reis en dan maar erg kort. Dus echt in de rimboe kom ik niet. Ik zorg dat er altijd een goede wifi verbinding is en een 4G pocketwifi.

Ik lees hier een paar goede argumenten om eens een paar weken te gaan trekken in India, Cambodja en dergelijke. >:) >:)

Inderdaad, zoals gezegd: Eisen, maar wel onderbouwen. Ik had salaris x bij functie y, nu heb ik salaris x+1 bij functie y+5. Dat klopt niet. Kijk wat je waard bent op de markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:37
Widow schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:31:
[...]

Ik zou je eisenpakket opsplitsen. Dus wat je als primair salaris wilt, wat je wilt voor overwerk, en wat je wilt voor stand-by vergoeding. Dus bijvoorbeeld 3250 als primair salaris.
Helemaal mee eens, maar ik kan me voorstellen dat het voor de werkgever nogal raar overkomt. Jarenlang zonder problemen extreem onderbetaald zonder gemor. En nu moet opeens overal extreem voor betaald worden? Alles bij elkaar zou een verdubbeling van bruto salaris best reëel zijn. Maar zomaar opeens? No-way. Met zo'n werkgever mag hij blij zijn met 10-20%

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 12:57
Widow schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:31:
[...]

Stand-by vergoedingen, in het verleden heb ik bedrijven gehad die 125 per week gaven en het overwerk tarief betaalden voor als je daadwerkelijk gebeld werd, tot bedrijven die 280 per 10 dagen als een all-inclusive tarief gaven. Gewoon om je een richtlijn te geven wat ik bij andere bedrijven heb meegemaakt. Meestal in teams van 9-12 man waardoor je eens in de 2-3 maanden zo’n dienst had.
Het kan nog meer :)
Mijn stand-by vergoeding is momenteel 425 euro per maand, op basis van 1 week per maand stand-by zijn. Hier mogen de daadwerkelijke uren nog geschreven worden.
Nu is dat ons gekoppeld aan je salaris ( x aantal procent per dag ) dus als je salaris stijgt, dan stijgt ook je vergoeding.

A yawn is a silent scream for coffee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nickk93
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 12:17
Members only:

De overstap gemaakt naar de klant. Vooral bruto enorm vooruit gegaan, netto is het verschil in een normale maand wat kleiner, maar het salaris is wel constant (geen omzetbonus meer), waardoor ik er in de maanden met vakantie wel flink op vooruit ga. Ook wordt het vakantiegeld een stuk hoger en krijg ik nog een bonus aan het einde van het jaar tussen de 4% en 9% van mijn jaarsalaris. Al met al erg tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:13
Nickk93 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:24:
***members only***

De overstap gemaakt naar de klant. Vooral bruto enorm vooruit gegaan, netto is het verschil in een normale maand wat kleiner, maar het salaris is wel constant (geen omzetbonus meer), waardoor ik er in de maanden met vakantie wel flink op vooruit ga. Ook wordt het vakantiegeld een stuk hoger en krijg ik nog een bonus aan het einde van het jaar tussen de 4% en 9% van mijn jaarsalaris. Al met al erg tevreden
Keurige stap. Dit werkt overigens ook beter voor je als je een hypotheek nodig gaat hebben ;)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krinb
  • Laatst online: 19-09 13:32
Members only:

Wat vinden jullie? Pensioen moet nog geregeld worden.. Bedrijf is de laatste jaren flink gegroeid en personeelszaken is wat achtergebleven.. Heb even een nieuwe account aangemaakt. :O

[ Voor 79% gewijzigd door krinb op 06-04-2020 14:31 . Reden: aangepast naar mo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

krinb schreef op maandag 17 februari 2020 @ 18:11:

Wat vinden jullie? Pensioen moet nog geregeld worden.. Bedrijf is de laatste jaren flink gegroeid en personeelszaken is wat achtergebleven.. Heb even een nieuwe account aangemaakt. :O
Hoeveel unieke meerwaarde creeer je met je vaardigheden? Voor je leeftijd is je salaris prima, voor de combinatie van werkervaring en de richting waarin je zit kan ik mij voorstellen dat je ook meer zou kunnen verdienen.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rustybolt
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 31-05 22:10
Mijn huidige werkgever heeft een verzoek om een hoger salaris afgewezen omdat volgens de HR medewerker het salaris maar op één moment per jaar gewijzigd kan worden door het moederbedrijf (met ook de opmerking dat mijn salaris niet achterliep bij mijn werkzaamheden, maar ook dat mijn wens van 400 euro per maand erbij erg redelijk is). Dit moment is uiteraard pas over 6 maanden. Is dit normaal of een lulverhaal? Ik vind het zelf nogal lang; Bij mijn vorige werkgever werd er elke 6 maanden naar je functioneren en salaris gekeken.
3x3 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 19:22:
[...]

Hoeveel unieke meerwaarde creeer je met je vaardigheden? Voor je leeftijd is je salaris prima, voor de combinatie van werkervaring en de richting waarin je zit kan ik mij voorstellen dat je ook meer zou kunnen verdienen.
Leeftijd zou natuurlijk geen rol moeten spelen als het om salaris gaat.
krinb schreef op maandag 17 februari 2020 @ 18:11:
***members only***

Ik vind het een beetje aan de lage kant.

[ Voor 17% gewijzigd door rustybolt op 18-02-2020 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
rustybolt schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 08:48:
Mijn huidige werkgever heeft een verzoek om een hoger salaris afgewezen omdat volgens de HR medewerker het salaris maar op één moment per jaar gewijzigd kan worden door het moederbedrijf (met ook de opmerking dat mijn salaris niet écht achterliep bij mijn werkzaamheden, maar ook dat mijn wens van 400 euro per maand erbij erg redelijk is). Dit moment is uiteraard pas over 6 maanden. Is dit normaal of een lulverhaal? Ik vind het zelf nogal lang; Bij mijn vorige werkgever werd er elke 6 maanden naar je functioneren en salaris gekeken.

[...]

'Het is goed voor je leeftijd' is natuurlijk een kulargument (wat overigens niet wil zeggen dat het nooit gebruikt wordt). Het is een beetje aan de lage kant.
Vraag, behalve om de structurele verhoging, ook om een eenmalige bonus over 6mnd ter hoogte van 6x400euro en leg dit per mail/schriftelijk vast? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Mijn huidige werkgever heeft een verzoek om een hoger salaris afgewezen omdat volgens de HR medewerker het salaris maar op één moment per jaar gewijzigd kan worden door het moederbedrijf
Er is een verschil tussen kunnen en willen.

De salarissen voor new hires kunnen ze ook prima midden in het jaar vaststellen / doorvoeren. Ik zou mijn poot stijf houden of voor de bonus-optie gaan die hierboven genoemd wordt.

(Op een omgekeerde manier is bij mijn vorige baas mijn loon 'gerepareerd': ik wilde 200 bruto meer hebben dan hij bood bij indienstkomen (iets met anders netto erop achteruit bij overstappen naar hem), maar hij wees steeds op de bonus aan het einde vanhet jaar. Daar koop ik in de andere maanden alleen niets voor, dus uiteindelijk werd de deal dat mijn brutoloon 200 omhoog ging/maand, en dat van een eventuele bonus 12x200 af zou gaan. Prima joh }:O

Nu ben ik blij met die deal, want ik heb daar maar één jaar gewerkt omdat de sfeer echt ziek was, en zeker geen bonus gekregen omdat ik mijn contract opzegde :+ )

[ Voor 58% gewijzigd door Hmmbob op 18-02-2020 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

Mijn huidige werkgever heeft een verzoek om een hoger salaris afgewezen omdat volgens de HR medewerker het salaris maar op één moment per jaar gewijzigd kan worden door het moederbedrijf (met ook de opmerking dat mijn salaris niet écht achterliep bij mijn werkzaamheden, maar ook dat mijn wens van 400 euro per maand erbij erg redelijk is). Dit moment is uiteraard pas over 6 maanden. Is dit normaal of een lulverhaal? Ik vind het zelf nogal lang; Bij mijn vorige werkgever werd er elke 6 maanden naar je functioneren en salaris gekeken.

[...]

Leeftijd zou natuurlijk geen rol moeten spelen als het om salaris gaat.

[...]

Ik vind het een beetje aan de lage kant.
Tja wij weten niet hoe de procedures zijn bij jouw bedrijf. Maar waarom loopt dit niet via je manager? Als ik naar HR loop (eigenlijk bel of mail want zitten geoutsourced) voor meer salaris sturen ze me ook terug naar mijn manager.

Daarnaast: hebben jullie geen loongebouw? Wij hebben een loongebouw met beoordelingseisen die op het intranet staan, dus ik kan opzoeken of ik gezien mijn werkzaamheden, inschaling en getoonde inzet een beetje in de richting zit van wat ik zou moeten / kunnen verdienen.

Normaal gesproken zijn mijn salaris verhogingen jaarlijks op basis van het eindejaars beoordelingsgesprek. Mocht ik echt excelleren en daardoor aantoonbaar royaal onderbetaald worden kan dat natuurlijk wel. Dat zou dan op basis van de tussentijdse beoordelingen moeten gaan. Maar dan moet ik echt mijn manager zien te overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rustybolt
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 31-05 22:10
Barrycade schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:03:
[...]

Tja wij weten niet hoe de procedures zijn bij jouw bedrijf. Maar waarom loopt dit niet via je manager? Als ik naar HR loop (eigenlijk bel of mail want zitten geoutsourced) voor meer salaris sturen ze me ook terug naar mijn manager.

Daarnaast: hebben jullie geen loongebouw? Wij hebben een loongebouw met beoordelingseisen die op het intranet staan, dus ik kan opzoeken of ik gezien mijn werkzaamheden, inschaling en getoonde inzet een beetje in de richting zit van wat ik zou moeten / kunnen verdienen.

Normaal gesproken zijn mijn salaris verhogingen jaarlijks op basis van het eindejaars beoordelingsgesprek. Mocht ik echt excelleren en daardoor aantoonbaar royaal onderbetaald worden kan dat natuurlijk wel. Dat zou dan op basis van de tussentijdse beoordelingen moeten gaan. Maar dan moet ik echt mijn manager zien te overtuigen.
Nee, we hebben geen loongebouw. Ik weet niet wat mijn collega's verdienen, sowieso kan ik mijn collega's niet met mij vergelijken (het is een klein bedrijf en de meesten hebben een compleet andere achtergrond dan ik).

Ik heb eigenlijk ook geen functioneringsgesprekken, en op dit moment door omstandigheden zelfs geen vaste manager. HR doet ook de salarisonderhandelingen bij de indiensttreding van nieuwe medewerkers, dus dat leek me het meest logisch.

Sommige dingen liggen wat genuanceerder dan ik nu doe voorkomen, maar ik probeer een redelijk beeld te schetsen zonder dat een collega die dit zou lezen mij direct zou herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
rustybolt schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:11:
[...]
Sommige dingen liggen wat genuanceerder dan ik nu doe voorkomen, maar ik probeer een redelijk beeld te schetsen zonder dat een collega die dit zou lezen mij direct zou herkennen.
Soms kan het ook geen kwaad om met een collega over je salaris te spreken. Eerlijk gezegd weet ik bij mijn huidige werkgever totaal niet wat mijn collega's verdienen, maar maakt me ook niet uit aangezien ik prima betaald krijg. Bij mijn vorige werkgever ben ik hier wel transparanter in geweest met een aantal collega's (ik zat in einde schaal dus was niet zo moeilijk te raden voor mijn collega's met heel getrut met over hoe ik kon doorgroeien en allemaal onzin. Toen maar weggegaan en bij mijn huidige werkgever stappen gemaakt).

[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 18-02-2020 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekfabriek

Koekfabriek

King Billy on the wall

Bedragen zijn afgerond.
Members only:

Net promotie gemaakt, zeker niet ontevreden. Na afronden opleiding weer een schaalomhoog.

@Moi_in_actie Bedankt voor de info, net even toegevoegd

[ Voor 3% gewijzigd door Koekfabriek op 18-02-2020 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan89
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 11:01
Je rond wel wat in je nadeel af, ik kom afgerond op 52K in het jaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek

Koekfabriek

King Billy on the wall

sebastiaan89 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:07:
Je rond wel wat in je nadeel af, ik kom afgerond op 52K in het jaar. ;)
Aangepast, inkomenstoeslag niet meegenomen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:29
Koekfabriek schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:23:
Bedragen zijn afgerond.

***members only***

Net promotie gemaakt, zeker niet ontevreden. Na afronden opleiding weer een schaalomhoog.
Members only:

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 10:10
Na het bereiken van me eind periodiek op me huidige werk besloten om na 11 jaar een overstap te maken. En denk dat ik wel een leuk begin pakket eruit heb kunnen slepen, voorlopig kan ik weer flink vooruit groeien zowel in salaris als in kennis.

Members only: title

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 12:05
Update na ongeveer 1,5 jaar:

Members only: title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Laatst online: 21-09 14:24
Werk je in een verrekijker? Of een andere finance grootmacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Joostje123 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:23:
[...]

Bij de verrekijker doen ze niet aan leaseauto's (tenminste, niet met deze loonschalen) en variabele beloningen (aka bonus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 12:05
Joostje123 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:23:
[...]

Nee, niet bij een groot station in de buurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 00:25
>:)

[ Voor 100% gewijzigd door dennis112 op 20-02-2020 15:46 ]

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Pagina: 1 ... 49 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.