Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• BigSmurf
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
TrueGamer schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:52:
[...]

Meestal is dan je contract voor 36u of in die richting en zijn die extra uren als je er 40 maakt ATV
Nee hoor. Als je het zelf aankaart kan je eigenlijk bij elke organisatie wel een contract krijgen voor 38 uur, vervolgens 40 uur werken, en 2 uur per week ADV opbouwen (niet ATV) om te gebruiken als extra vakantiedagen. Ik zou nooit meer anders willen, naast de 3-4 weken buitenland per jaar ook gewoon 1-2 weken vrij in de zomervakantie, met kerst een paar dagen, random dagje weg zonder te bedenken hoeveel dagen je nog over hebt. Heerlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Taine0
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 15-03 23:29
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• HipHaan
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 13:57
Rijd je een auto van 70k? Los van de vraag of je dat zou moeten willen, is dat behoorlijk hoog in verhouding tot je salaris en je reistijd.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• alaintje
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14:10
Members only:

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Krekatos
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 14:00
Vorige week beoordeling gehad, hierbij mijn update

Members only:

• Ypuh
  • Registratie: oktober 2013
  • Nu online
Davidshadow13 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:12:
Ik ben erg tevreden, kan de komende jaren goede stappen maken en het bonusbeleid stimuleert om zelf ook na te denken over opdrachten, binnen halen van projecten en verhogen van je uurtarief omdat dit direct impact heeft op je bonus. :) :P
Leuk salaris, maar vooral leuke bonus. Als je het een beetje handig aanpakt is dat bijna 50% van je salaris. Voor een hypotheekaanvraag heb je er niet direct iets aan, maar je basissalaris is daarvoor ook wel toereikend.

Een target van 1.700 declarabele uren biedt wel weinig ruimte om ook nog actief opzoek te gaan naar opdrachten. Ik had vorig jaar 1.650 uren en was 93% billable (ben 6 weken op vakantie en 2 weken op training geweest en de rest gewoon 40u p/w billable). Als dat dus een harde voorwaarde is om wel/geen bonus te krijgen, dan moet je er wel werk van maken.

• Faddermakker
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online
Met 1700 uur wordt er dus een worst voorgehouden die je nooit te pakken krijgt. Dus op papier een bonus.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 11:49
BigSmurf schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:09:
[...]
Nee hoor. Als je het zelf aankaart kan je eigenlijk bij elke organisatie wel een contract krijgen voor 38 uur, vervolgens 40 uur werken, en 2 uur per week ADV opbouwen (niet ATV) om te gebruiken als extra vakantiedagen. Ik zou nooit meer anders willen, naast de 3-4 weken buitenland per jaar ook gewoon 1-2 weken vrij in de zomervakantie, met kerst een paar dagen, random dagje weg zonder te bedenken hoeveel dagen je nog over hebt. Heerlijk.
Je kan ook gewoon 40 uur werken en extra dagen onbetaald verlof opnemen als je die extra vrije dagen wilt toch?

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - Yamaha MT-09 SP '19

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 14:13
sham27 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 17:06:
[...]

Je kan ook gewoon 40 uur werken en extra dagen onbetaald verlof opnemen als je die extra vrije dagen wilt toch?
Daar doet lang niet iedereen aan mee.

• BFmango
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 09:13
Krekatos schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:13:
Vorige week beoordeling gehad, hierbij mijn update

***members only***
Tsja, ik zou een 26-jarige knul (no offence ik ben maar een paar jaar ouder) gewoon vertellen dat 'ie lekker gaat solliciteren als het elders zoveel meer oplevert dan. Want het is nu ook niet zo dat je dermate veel werkervaring en credentials hebt opgebouwd waardoor een salarisverhoging van meer dan 7% 'normaal' zou moeten zijn.

Een salarisverhoging van 7% zonder dat je een functiewijziging c.q. promotie hebt gekregen is meer dan prima lijkt me.

En dat staat even helemaal los van je salaris tenzij dit buiten proporties is. En... dat jouw werkgever voor jouw diensten € 100,- per uur vraagt staat daar ook helemaal los van - het is nogal gemakkelijk praten als je niet zelf nog een pand moet huren, cursussen moet betalen, personeel met burnouts voor je kiezen krijgt, leasewagens regelt, indirect personeel payrolt, verzekeringen moet afsluiten, etc. etc etc.

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Nu online
BFmango schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 18:22:
[...]

Tsja, ik zou een 26-jarige knul (no offence ik ben maar een paar jaar ouder) gewoon vertellen dat 'ie lekker gaat solliciteren als het elders zoveel meer oplevert dan. Want het is nu ook niet zo dat je dermate veel werkervaring en credentials hebt opgebouwd waardoor een salarisverhoging van meer dan 7% 'normaal' zou moeten zijn.

Een salarisverhoging van 7% zonder dat je een functiewijziging c.q. promotie hebt gekregen is meer dan prima lijkt me.

En dat staat even helemaal los van je salaris tenzij dit buiten proporties is. En... dat jouw werkgever voor jouw diensten € 100,- per uur vraagt staat daar ook helemaal los van - het is nogal gemakkelijk praten als je niet zelf nog een pand moet huren, cursussen moet betalen, personeel met burnouts voor je kiezen krijgt, leasewagens regelt, indirect personeel payrolt, verzekeringen moet afsluiten, etc. etc etc.
Nou ja, even goede vrienden dan toch? Ik snap niet waarom werknemers altijd naar nederig en dankbaar naar hun werkgever zouden moeten zijn. Als blijkt dat je marktwaarde iets van 20-25% boven je huidige salaris ligt, dan is dat een prima reden om eens de markt op te gaan. Als het je goed bevalt bij je huidige werkgever kun je netjes aangeven dat je wel bereid bent te blijven als ze je enigszins tegemoet komen.
Genoeg situaties meegemaakt waarin er zogenaamd echt geen ruimte was voor verhoging, totdat iemand aankondigde te vertrekken. Dan was er plotseling toch nog van alles mogelijk.

4K voor iemand van 26 met een paar jaar ervaring is best fors, maar als je het kunt krijgen dan moet je er gewoon lekker voor gaan.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim"

• Krekatos
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 14:00
BFmango schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 18:22:
[...]

Vergeten te melden, ik heb wel een promotie gekregen en ben nu medior i.p.v. junior. Ik heb niet veel achtergrond over mijn werkgever gegeven, maar we hebben bijvoorbeeld geen pand, meer dan genoeg opdrachten, een klein personeelsbestand (7 man), dus zo spannend is het allemaal niet. Ik heb vorig jaar 170.000 opgeleverd voor mijn werkgever, wat bestaat uit declarabele uren, meerdere opdrachten zelf binnenslepen waar ik en collega's ingezet werden en producten verkocht bij klanten waar we een fee voor krijgen, dus dat allemaal in overweging nemende vind ik dit een mooie stijging maar niet in verhouding met wat ik heb opgeleverd.

Overigens is het totaal niet mijn bedoeling om verwend of iets dergelijks over te komen, ik weet heel goed dat ik nog (flink) beperkte ervaring heb, maar als ik merk dat mijn marktwaarde gewoon een stuk hoger ligt, is dat simpelweg een gegeven.

Nogmaals, ik zit hier meer dan goed op mijn plek en vind het loon meer dan redelijk voor leeftijd + ervaring, maar ik krijg hele specifieke aanbiedingen van partijen waar ik mee heb samengewerkt bij klanten die toch een stuk hoger liggen. Doel van mijn lijst is dan voornamelijk kijken of dat reëel is, of dat ik een flinke wortel voorgehouden krijg.

Edit: jammer dat niet op mijn reactie is ingegaan. Als ik vraag of het redelijk is wat voor aanbiedingen ik krijg en je zegt dat ik een knul van 26 ben en niet moeilijk moet doen, vind ik dat niet echt redelijk zonder naar het geheel te kijken.

[Voor 17% gewijzigd door Krekatos op 25-01-2020 18:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Zenix
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online

Zenix

BOE!

Members only:

• Davidshadow13
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 10:41
Ypuh schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:52:
[...]
Een target van 1.700 declarabele uren biedt wel weinig ruimte om ook nog actief opzoek te gaan naar opdrachten. Ik had vorig jaar 1.650 uren en was 93% billable (ben 6 weken op vakantie en 2 weken op training geweest en de rest gewoon 40u p/w billable). Als dat dus een harde voorwaarde is om wel/geen bonus te krijgen, dan moet je er wel werk van maken.
Mwha die 1700 uur haal ik meestal wel als ik kijk naar voorgaande jaren. 6 weken op vakantie gaan doe ik dus nooit als ik 10 á 14 dagen opneem per jaar is het al veel en veel dingen doe ik gewoon tussen het werk door of s avonds. Voor dit jaar heb ik al 1800 uur committed bijvoorbeeld dus normaal gesproken ga ik die 1700 ook dit jaar wel weer halen.

Bonus neemt af naarmate je minder billable bent, tot nul bij hoeveel uur dat is hangt ook weer af van je uurtarief maar meestal is dat ergens tussen de 1300-1400 uur.

HD4Life @ Full-HD

• AndereKoekoek
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 05-04 09:29

AndereKoekoek

Ping! Pong?

1.700 uur per jaar declarabel zijn is toch wel flink. Zelf nu bij een werkgever die streeft naar 80%, dus één dag in de week de tijd om wat dingetjes af te werken of iets anders te doen zoals een cursus of opleiding.

Met 1700 uur is daar echt totaal geen ruimte voor.

[Voor 196% gewijzigd door AndereKoekoek op 24-01-2020 22:59]

• rustybolt
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 12:36
AndereKoekoek schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 22:54:
1.700 uur per jaar declarabel zijn is toch wel flink. Zelf nu bij een werkgever die streeft naar 80%, dus één dag in de week de tijd om wat dingetjes af te werken of iets anders te doen zoals een cursus of opleiding.

Met 1700 uur is daar echt totaal geen ruimte voor.
Bestaat dat ook? Toen ik als consultant was was het altijd 40u per week bij de klant. Cursussen, gesprekken met je manager en andere dingen deed je maar in je eigen tijd.

• Mugwump
  • Nu online
rustybolt schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 23:40:
[...]

Bestaat dat ook? Toen ik als consultant was was het altijd 40u per week bij de klant. Cursussen, gesprekken met je manager en andere dingen deed je maar in je eigen tijd.
Bij ons doe je de gesprekken met je manager / teamlead gewoon onder werktijd. Die zit zelf ook helemaal niet te wachten op extra werktijd. :P
Trainingen / studeren kun je nog buiten werktijd doen, maar vaak worden examens tijdens kantooruren afgenomen en kun je conferenties ook vrij lastig buiten werktijd volgen, zeker als je er ook nog voor naar bijvoorbeeld de VS moet vliegen.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim"

• BFmango
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 09:13
[...]

"Cursussen, gesprekken met je manager en andere dingen" is toch werk? En werken doe je toch onder werktijd?

In mijn eigen tijd ben ik aan het netflixen, computeren, sporten, en dingen aan doen met vrienden en familie. Dan heb ik geen tijd voor "Cursussen, gesprekken met je manager en andere dingen".

• djidee
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 08:05

djidee

Mr. Slungel

Bij ons zit de bonus structuur voor facturabele uren ook in de regio van 79% (begin bonus) t/m 87% (volle bonus) van je contracturen...

Gros van trainingen zitten in de avond, fieldgesprekken enzo vaak gewoon onder werktijd bij de klant (is ook soort opdrachtbegeleiding.

Voor mij (36u) betekend het zo'n 1600 uur op jaarbasis om die volle bonus te halen, dat lukt goed, mits je niet in de beschikbaarheid terecht komt of langdurig ziek bent...

Zal binnenkort ook ff de totale lijst invullen, twijfel een beetje, wellicht ook meer fundamenteel tussen detachering/consultancy (nu), vast in dienst ergens of wellicht juist meer de vrijheid zoeken (ZZP). Met elk ook flinke verschillen in inkomsten / voorwaarden

"Mekker, blaat"

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 07-04 17:23

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wat een luxe. 1600 uur is hier de norm voor het begin van bonusland

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• rustybolt
BFmango schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 10:16:
[...]

"Cursussen, gesprekken met je manager en andere dingen" is toch werk? En werken doe je toch onder werktijd?

In mijn eigen tijd ben ik aan het netflixen, computeren, sporten, en dingen aan doen met vrienden en familie. Dan heb ik geen tijd voor "Cursussen, gesprekken met je manager en andere dingen".
Mooi, zo hoort het mijns inziens ook. Ik was alleen verbaasd. Ik dacht oprecht dat het bij elke detacheerder dan wel zo zou werken.

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13:56
[...]

Dan sturen ze maar een mailtje.

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
TrueGamer schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:52:
[...]

Meestal is dan je contract voor 36u of in die richting en zijn die extra uren als je er 40 maakt ATV
En aan @Cocytus

De template vraagt om het aantal gewerkte uren per week, het bijhorende maandsalaris en het aantal vrije dagen per jaar. Daarmee zou het compleet moeten zijn. Die drie dingen kloppen gewoon met elkaar bij @Tuniq .

Details als # contracturen, resulterend ATV enzo (die resulteren in een hoeveelheid salaris, uren en vakantiedagen) heb ik er bewust niet bij laten doen. Welke extra info geeft dat nog om goed te kunnen vergelijken?

• SanderH_
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 20-03 22:18
Recentelijk op een interessante vacature gestoten. Bij mijn huidige werkgever is het echter zo slecht nog niet, als ik er nog 1-2 jaar blijf kan ik er wat meer relevante ervaring opdoen die ik vervolgens op mijn CV kan plaatsen.

Echter, qua loon heb ik het gevoel dat ik toch beter moet kunnen. Dit zou voor mij dan ook de grootste trigger zijn om toch te switchen: een (aanzienlijke) verbetering qua loon. Is het not done om dit vanaf de start duidelijk te maken aan de recruiter (geen headhunter), en zo elkaars tijd niet te verspillen? Of moet ik sowieso de normale gang van zaken (kennismaking > testen > 2e gesprek > loonsonderhandeling) volgen?

• Mugwump
  • Nu online
SanderH_ schreef op zondag 26 januari 2020 @ 10:28:
Recentelijk op een interessante vacature gestoten. Bij mijn huidige werkgever is het echter zo slecht nog niet, als ik er nog 1-2 jaar blijf kan ik er wat meer relevante ervaring opdoen die ik vervolgens op mijn CV kan plaatsen.

Echter, qua loon heb ik het gevoel dat ik toch beter moet kunnen. Dit zou voor mij dan ook de grootste trigger zijn om toch te switchen: een (aanzienlijke) verbetering qua loon. Is het not done om dit vanaf de start duidelijk te maken aan de recruiter (geen headhunter), en zo elkaars tijd niet te verspillen? Of moet ik sowieso de normale gang van zaken (kennismaking > testen > 2e gesprek > loonsonderhandeling) volgen?
Iets zeggen in de trant van "ik wil alleen bij jullie werken vanwege een hoger salaris" is natuurlijk niet zo handig, maar dat snapte je vast zelf ook wel. ;)
Het is echter prima om aan te geven dat je wel eisen hebt wat betreft arbeidsvoorwaarden. Het is verspilling van iedereens tijd als je zo'n hele procedure ingaat en na 3-4 gesprekken blijkt dat het af gaat ketsen op die voorwaarden.

• SanderH_
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 20-03 22:18
Mugwump schreef op zondag 26 januari 2020 @ 10:49:
[...]

Iets zeggen in de trant van "ik wil alleen bij jullie werken vanwege een hoger salaris" is natuurlijk niet zo handig, maar dat snapte je vast zelf ook wel. ;)
Het is echter prima om aan te geven dat je wel eisen hebt wat betreft arbeidsvoorwaarden. Het is verspilling van iedereens tijd als je zo'n hele procedure ingaat en na 3-4 gesprekken blijkt dat het af gaat ketsen op die voorwaarden.
Dat bedoel ik, maar wanneer breng je zoiets het best ter sprake? Tijdens het eerste contact met de recruiter? En begin je dan al direct bedragen af te vuren?

Ik kan best begrijpen dat recruiters een potentiële kandidaat eerst willen screenen en op basis van die capaciteiten dan een bedrag uit hun hoed toveren, maar het lijkt mij gewoon zonde van elkaars tijd als het water tussen beide partijen uiteindelijk te diep blijkt te zijn.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 13:43
Ik heb het weleens gevraagd in welke schaal ik terecht zou komen en wat hierin het maximum is waarin ik zou kunnen de komende jaren. Zat toen prima en was nieuwsgierig naar wat een bedrijf kon bieden die mij proactief benaderde. Toen bleek het maximum onder het salaris te liggen wat ik op dat moment verdiende. Dan kan het best een leuke baan zijn maar dan is het inderdaad zonde van iedereen zijn energie, zeker omdat ik niet weg hoefde/wilde.

Aan de andere kant ben ik ook eens van baan veranderd en er in salaris op achteruit gegaan. Was omdat ik wel weg wilde en die andere baan een verbetering (nieuwe uitdaging :r * ) vond.

*Wordt altijd een beetje misselijk van die LinkedIn posts van mensen die een enorm leuke tijd hebben gehad met super toffe collega's maar een nieuwe uitdaging hebben gevonden en daar vervolgens exact hetzelfde gaan doen. Als je het zo leuk vond, waarom ga je dan weg?

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Omdat exact hetzelfde bij heel veel soorten beroepen nooit 'exact hetzelfde' is.

• Mugwump
  • Nu online
SanderH_ schreef op zondag 26 januari 2020 @ 10:56:
[...]

Dat bedoel ik, maar wanneer breng je zoiets het best ter sprake? Tijdens het eerste contact met de recruiter? En begin je dan al direct bedragen af te vuren?

Ik kan best begrijpen dat recruiters een potentiële kandidaat eerst willen screenen en op basis van die capaciteiten dan een bedrag uit hun hoed toveren, maar het lijkt mij gewoon zonde van elkaars tijd als het water tussen beide partijen uiteindelijk te diep blijkt te zijn.
Ze zoeken iemand voor een bepaalde functie en daar zal iets van een salarisrange bijhoren. Die kan geformaliseerd zijn in schalen of gewoon afhankelijk van wat iemand in een bepaalde rol (financieel) bijdraagt aan het bedrijf, maar hij is er altijd.
Of ze het jou uiteindelijk ook willen bieden is iets dat in de procedure moet blijken.
Wat je in mijn ogen dus prima kunt doen is even aangeven aan de recruiter wat je ongeveer verwacht te verdienen en informeren of dat haalbaar is. Zo niet, dan is de procedure vrij zinloos.
Eventueel vermeld je er nog iets bij als dat je een aantal jaar wat stil hebt gestaan qua salarisontwikkeling en dat nu weer wilt rechttrekken.

Maar goed, dit hoort meer in bijvoorbeeld het recruiterstopic dan hier. ;)

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• fotografie999
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Members only:

• JDFS
  • Registratie: november 2009
  • Niet online
Members only:

• fotografie999
  • Niet online
Members only:

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

jongetje schreef op zondag 26 januari 2020 @ 11:15:
Ik heb het weleens gevraagd in welke schaal ik terecht zou komen en wat hierin het maximum is waarin ik zou kunnen de komende jaren. Zat toen prima en was nieuwsgierig naar wat een bedrijf kon bieden die mij proactief benaderde. Toen bleek het maximum onder het salaris te liggen wat ik op dat moment verdiende. Dan kan het best een leuke baan zijn maar dan is het inderdaad zonde van iedereen zijn energie, zeker omdat ik niet weg hoefde/wilde.

Aan de andere kant ben ik ook eens van baan veranderd en er in salaris op achteruit gegaan. Was omdat ik wel weg wilde en die andere baan een verbetering (nieuwe uitdaging :r * ) vond.

*Wordt altijd een beetje misselijk van die LinkedIn posts van mensen die een enorm leuke tijd hebben gehad met super toffe collega's maar een nieuwe uitdaging hebben gevonden en daar vervolgens exact hetzelfde gaan doen. Als je het zo leuk vond, waarom ga je dan weg?
Doublespeak voor ontslagen/contract niet verlengd/werkgever die een lul is/geen extra munten gekregen, doorhalen wat niet van toepassing is.
Hoeveel uur zit je daadwerkelijk op over het algemeen? Verder hoe 'bevalt' de reistijd je/ik kan me voorstellen dat je daar graag at aan veranderd.

• fotografie999
  • Niet online
GoldenSample schreef op zondag 26 januari 2020 @ 18:41:
[...]

Doublespeak voor ontslagen/contract niet verlengd/werkgever die een lul is/geen extra munten gekregen, doorhalen wat niet van toepassing is.

[...]

Hoeveel uur zit je daadwerkelijk op over het algemeen? Verder hoe 'bevalt' de reistijd je/ik kan me voorstellen dat je daar graag at aan veranderd.
Ik zit er vrijwillig meer dan 50uur per week. Dat is 7:30-18:00. Dus 6 uur van huis en 19:30 weer thuis. Ik heb er geen problemen mee en vriendinlief (studie geneeskunde, dus die zal later dezelfde uren moeten maken) ook niet. De reistijd is wel een dingetje. Ik kan beginnen met rijlessen of over een paar jaar overstappen naar een ander kantoor dat wel direct naast station Zuid zit. Dat laatste stukje kost mij gemiddeld 21 minuten enkele reis, dat is voor nu prima te doen maar ga ik niet nog 45 jaar volhouden. Overigens kan ik in de eerste klas prima werken en bijna altijd zitten. Als ik tweede klas zou moeten reizen zou ik hier nooit aan zijn begonnen. En ik heb ook nog hoop op een 10 minuten IC van Utrecht naar Schiphol in de toekomst zoals die er nu al een aantal jaar is voor Utrecht - Amsterdam Amstel. Nu is mijn overstap 17 minuten.

Acties:
  • +14Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14:06
fotografie999 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 19:05:
[...]

Ik zit er vrijwillig meer dan 50uur per week. Dat is 7:30-18:00. Dus 6 uur van huis en 19:30 weer thuis. Ik heb er geen problemen mee en vriendinlief (studie geneeskunde, dus die zal later dezelfde uren moeten maken) ook niet.
Wat zonde dat je dit nu al als 'normaal' beschouwd, 'vrijwillig' op weg naar een burnout imho.

Let goed op jezelf.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Zenix
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online

Zenix

BOE!

Hmmbob schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:30:
[...]

Wat zonde dat je dit nu al als 'normaal' beschouwd, 'vrijwillig' op weg naar een burnout imho.

Let goed op jezelf.
Daarnaast is het salaris gewoon laag als je al die uren meeneemt. Als je het bijvoorbeeld vergelijkt met 36 uur bij de Rijksoverheid.
https://www.werkenvoorned...zetbelasting-BD-2020-0105

Waarschijnlijk zal die bij een Big 4 op termijn wel een stuk meer verdienen. Maar dan verwachten ze ook dat je die 50+ uur blijft maken...

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

[...]

Let goed op jezelf.
'vrijwillig' inderdaad, moet je opletten wat er gebeurd als je na 40 uur per week consequent de deur dicht doet en roept: fijn weekend!

[Voor 17% gewijzigd door GoldenSample op 26-01-2020 20:42]

• Pizza_Boom
SanderH_ schreef op zondag 26 januari 2020 @ 10:56:

Ik heb het wel eens in het initiële contact met de headhunter al gemeld: Mijn ondergrens ligt bij x euro per maand, afhankelijk van hoe de andere arbeidsvoorwaarden zijn. Was geen probleem, dus in gesprek met die werkgever getreden. Die bood uiteindelijk minder dan mijn ondergrens, had nog wat flaws in het contract, dus teruggestuurd. Flaws werden eruit gehaald, salaris bleef gehandhaafd. Toen ook gestopt met de onderhandelingen met de werkgever/recruiter. Tijdverspilling voor alle kanten.

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13:56
GoldenSample schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:41:
[...]

'vrijwillig' inderdaad, moet je opletten wat er gebeurd als je na 40 uur per week consequent de deur dicht doet en roept: fijn weekend!
Dan zeg ik altijd in het gesprek die erop volgt, ik werk om te leven, ik leef niet om te werken.

Wil best wat langer werken of eerder beginnen, maar als ze dat gaan “eissen” dan 👋.

Zelfde dat mijn principe blijft dat ik liever xx uur minder ga werken dan dat ik xx bruto erbij krijg.

• FireAge
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 13:29
[...]

Let goed op jezelf.
Beetje nuance past. Er zijn zat mensen die 50+ uur draaien zonder richting een burn-out te gaan. Hangt wat mij betreft van je werk, je motivatie en je omstandigheden af.

Anders zou 50%+ van Silicon valley richting een burn-out gaan :)

[Voor 7% gewijzigd door FireAge op 27-01-2020 07:10]

• Hmmbob
FireAge schreef op maandag 27 januari 2020 @ 07:09:
Beetje nuance past. Er zijn zat mensen die 50+ uur draaien zonder richting een burn-out te gaan. Hangt wat mij betreft van je werk, je motivatie en je omstandigheden af.
Maar normaal is het niet.

En Amsterdam != Silicon Valley, evenals zijn loon

[Voor 7% gewijzigd door Hmmbob op 27-01-2020 07:36]

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• B-lex
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 10:25
FireAge schreef op maandag 27 januari 2020 @ 07:09:
[...]

Anders zou 50%+ van Silicon valley richting een burn-out gaan :)
Dat doen ze ook, 57% om exact te zijn.

• FireAge
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 13:29
B-lex schreef op maandag 27 januari 2020 @ 07:49:
[...]

Dat doen ze ook, 57% om exact te zijn.
“ Blind’s findings show that overall, more than half (57.16%, to be exact) of tech employees surveyed said they were feeling burnt out by their jobs.”

Dat is niet hetzelfde als een burnout. Tevens werden ze maar 1 vraag gesteld, ja of nee.

• B-lex
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 10:25
FireAge schreef op maandag 27 januari 2020 @ 08:06:
[...]

“ Blind’s findings show that overall, more than half (57.16%, to be exact) of tech employees surveyed said they were feeling burnt out by their jobs.”

Dat is niet hetzelfde als een burnout. Tevens werden ze maar 1 vraag gesteld, ja of nee.
Jij had het over 'richting een burn-out gaan', dat is ook niet hetzelfde als een burn-out. Lijkt aardig te matchen dus.

[Voor 4% gewijzigd door B-lex op 27-01-2020 08:09]

• Euler212
  • Registratie: juni 2014
  • Niet online
Kunt het ook zo zien. Als je 50 uur (+) standaard vindt, verdien je teruggeschaald naar 40 uur maar 37k ipv de 46.5k die je aangeeft. Dan is het opeens wat minder imposant.

Je kunt natuurlijk denken dat het een investering is om later hogerop te komen en meer te verdienen, maar ik werk liever voor een bedrijf waar ik met 40 uur werken ook gewoon hogerop kan komen.

Daarnaast snap ik van mijn leven niet waarom een telefoon en laptop van de zaak als arbeidsvoorwaarden wordt genoemd. Wat willen ze dan doen? Je geen laptop geven? Dwingen tot gebruik van persoonlijke spullen? Voelt voor mij toch een beetje alsof de hovenier zijn hark als arbeidsvoorwaarden aangeeft.

• _vision
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 11:20
Iemand zegt dat hij 50 uur per week werkt en meteen moeten mensen daar iets van vinden.

Het is wellicht voor sommigen lastig voor te stellen, maar er zijn mensen die hun werk heel erg leuk vinden of snel carrière willen maken (of combi van beide). En nee, carrière maken doe je over het algemeen niet van 9 tot 5. Zowat iedere CEO, topjurist, politicus, ondernemer, chirurg, professor etc. kan je dat vertellen.

Zullen we dus gewoon weer on topic gaan? Of iemand maakt een "hoeveel uren werk je en waarom?" topic aan. ;)

• Euler212
  • Niet online
_vision schreef op maandag 27 januari 2020 @ 08:42:
Iemand zegt dat hij 50 uur per week werkt en meteen moeten mensen daar iets van vinden.

Het is wellicht voor sommigen lastig voor te stellen, maar er zijn mensen die hun werk heel erg leuk vinden of snel carrière willen maken (of combi van beide). En nee, carrière maken doe je over het algemeen niet van 9 tot 5. Zowat iedere CEO, topjurist, politicus, ondernemer, chirurg, professor etc. kan je dat vertellen.

Zullen we dus gewoon weer on topic gaan? Of iemand maakt een "hoeveel uren werk je en waarom?" topic aan. ;)
Hij moet het persoonlijk ook gewoon lekker zelf weten. Maar in een maatschappij waar burnouts veel voorkomen en we elkaar de ogen uitsteken met "druk zijn" en veel werken vind ik persoonlijk wel iets van systematisch overwerken.

Daarnaast is systematisch overwerken misbruik maken van je werknemers. Dat is niet normaal en mag het ook nooit worden. Als hij er voor betaald kreeg was het een ander ding maar ik hoor nooit een enthousiaste starter vertellen dat men veel overuren maakt en er nog voor betaald krijgt ook. Iemand heeft ze wijs gemaakt dat dat "normaal" is en hoort.

Maar nog meer on-topic. Als hier iemand verteld 50k te verdienen, en daarbij vermeld dat men wel standaard (meer dan) 50 uur werkt, dan mag wel opgemerkt worden dat hun standaard salaris maar 40k is. Zet dingen wat in perspectief.

Ik werk ook wel eens over maar dan krijg ik daar gewoon tijd voor terug die ik ook mag opmaken.

• Vipeax
  • Registratie: september 2007
  • Nu online

Het is wellicht voor sommigen lastig voor te stellen, maar er zijn mensen die hun werk heel erg leuk vinden of snel carrière willen maken (of combi van beide). En nee, carrière maken doe je over het algemeen niet van 9 tot 5.
Members only:

[Voor 18% gewijzigd door Vipeax op 27-01-2020 09:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 13:47
Euler212 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 08:51:
[...]

Hij moet het persoonlijk ook gewoon lekker zelf weten. Maar in een maatschappij waar burnouts veel voorkomen en we elkaar de ogen uitsteken met "druk zijn" en veel werken vind ik persoonlijk wel iets van systematisch overwerken.

Daarnaast is systematisch overwerken misbruik maken van je werknemers. Dat is niet normaal en mag het ook nooit worden. Als hij er voor betaald kreeg was het een ander ding maar ik hoor nooit een enthousiaste starter vertellen dat men veel overuren maakt en er nog voor betaald krijgt ook. Iemand heeft ze wijs gemaakt dat dat "normaal" is en hoort.

Maar nog meer on-topic. Als hier iemand verteld 50k te verdienen, en daarbij vermeld dat men wel standaard (meer dan) 50 uur werkt, dan mag wel opgemerkt worden dat hun standaard salaris maar 40k is. Zet dingen wat in perspectief.

Ik werk ook wel eens over maar dan krijg ik daar gewoon tijd voor terug die ik ook mag opmaken.
Ik weiger ook pertinent structureel over te werken. Ik krijg betaald voor 40 uur in de week, dus dat werk ik ook (in de praktijk minder).

En wat krijg ik dan betaald? Nou dit sinds deze maand:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 38
• Opleiding: VWO (rest niet afgemaakt)
• Werkervaring: 12 jaar
• (Woon) Locatie: Amersfoort

2. Wat doe je:
• Functie: Online Marketing Manager
• Werkgever/branche: Medisch
• (Werk) Locatie(s): Amersfoort
• Aantal vakantiedagen: 30
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 12 minuten op de fiets
• Werkdruk: laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €5.040
• Vakantiegeld: €5.040
• Bonus, toeslagen, etc: €7.850
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €73.370

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €5512
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: Fiets
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €78.882

Manipuleren.com te koop

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• shakespeare
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 04-03 08:49
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: MBO > Training on the job
• Werkervaring: 12 Jaar
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Manager Servicedesk
• Werkgever/branche: Vervoerder
• (Werk) Locatie(s): Amersfoort
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: Openbaar

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4700. ( 3000 netto ong )
• Vakantiegeld: 8%
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €60.000

Excuus, verkeerd gekeken.

[Voor 11% gewijzigd door Ardana op 27-01-2020 17:28]

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• marapuru
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 06-04 22:21
Members only: title

• Euler212
  • Niet online
Members only:

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 13:32
Members only:

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Vipeax
  • Nu online
Members only:

• marapuru

• Hmmbob
Dus netto ga je er behoorlijk op vooruit (immers, geen bijtelling meer) maar je moet wel zelf vervoer regelen?

• Vipeax
  • Nu online
Members only:

• marapuru
Hmmbob schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:26:
[...]

Dus netto ga je er behoorlijk op vooruit (immers, geen bijtelling meer) maar je moet wel zelf vervoer regelen?
Members only:
Members only:

[Voor 26% gewijzigd door marapuru op 27-01-2020 11:33]

• rickkert94
  • Laatst online: 12:16
Verwijderd

[Voor 99% gewijzigd door rickkert94 op 27-01-2020 22:48. Reden: Per ongeluk post geplaatst]

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• flip_eg4
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 26-03 14:34

flip_eg4

PSN:Doorligplek

Members only:

Sinds vorig jaar gewisseld van functie binnen dezelfde werkgever, aanvankelijk beloftes gedaan om in loonschaal omhoog te gaan (komt neer op ca. 10% bruto omhoog) ...naja je raad het al, niks zwart op wit gezet 8)7 . Puntje bij paaltje wordt er een management BS bingo verhaaltje opgehangen. Beetje raar verhaal, rest van de collega's claimt wel in de goede schaal te zitten (direct ingestroomd op de functie, ipv interne "promotie")

.....Aan de andere kant als ik mijn loon vergelijk met de andere vacatures en de lonen hier mag ik niet klagen? :P

[Voor 0% gewijzigd door flip_eg4 op 04-02-2020 11:01. Reden: members only gezet]

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• Rhys08
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 10:10
Bij vorige werkgever was de mogelijkheid tot een volgende stap er niet. Na wat wikken en wegen toch besloten om weg te gaan. Heb de overstap kunnen maken naar een hele andere industrie en ben tevreden met het resultaat en de nieuwe baan.

Members only:

[Voor 0% gewijzigd door Rhys08 op 29-01-2020 11:30. Reden: Opleidingsniveau toegevoegd]

• JDFS
  • Niet online
Members only:

• Rhys08
Reistijd is wel een dingetje ja. Ik moet over de A27 dus mag aansluiten tussen Gorinchem en Geertruidenberg. Zelfde probleem als bij Waardenburg inderdaad. :'(
Gelukkig kan ik thuiswerken en de flexibiliteit in start van werkdag geeft ook de kans om de spits te mijden.

• Hmmbob
De laatste tijd zijn alle rivierovergangen gewoon k*t - of het nu (van west naar oost) de A16, A27, A2 of A50 is, file heb je toch wel...

• quincy273
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 28-01 15:05
aDutchCow schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:21:
***members only***

Ik heb het idee dat er nog wel wat winst te behalen valt eerlijk gezegd :)
Dat idee heb ik ook. Ik zit met 40 uur p/w als 1e lijns support (23 jr en 2,5/3 jaar ervaring) op 2150 bijna + laptop(s)(1 van de werkgever, 1 van de klant) en auto van de zaak.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Chirezza
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 13:13
Members only:

• Gervinho
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 12:34
Rhys08 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:23:
[...]

Bij vorige werkgever was de mogelijkheid tot een volgende stap er niet. Na wat wikken en wegen toch besloten om weg te gaan. Heb de overstap kunnen maken naar een hele andere industrie en ben tevreden met het resultaat en de nieuwe baan.

***members only***
Members only:

[Voor 5% gewijzigd door Gervinho op 29-01-2020 00:00]

• hyptonize
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 13:09

hyptonize

Mr. Awesome

Members only:

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Sinds 2020 is de hoogste schijf 49.5%. Dat de voorheffing die op je loonstrookje staat hoger is heeft te maken met de afbouw van de algemene heffingskortingen en de arbeidskorting. Uiteindelijk komen al je inkomsten op een grote hoop en betaal je overal dezelfde belasting op.

Als iemand zegt dat je 58% over bijv. zijn vakantiegeld betaalt snapt ie gewoon niet hoe (voor)belasting werkt :p
https://www.plusonline.nl...antiegeld-zo-zwaar-belast

[Voor 44% gewijzigd door fsfikke op 29-01-2020 07:06]

DUT Racing

• Pizza_Boom
flip_eg4 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:53:
Sinds vorig jaar gewisseld van functie binnen dezelfde werkgever, aanvankelijk beloftes gedaan om in loonschaal omhoog te gaan (komt neer op ca. 10% bruto omhoog) ...naja je raad het al, niks zwart op wit gezet 8)7 . Puntje bij paaltje wordt er een management BS bingo verhaaltje opgehangen. Beetje raar verhaal, rest van de collega's claimt wel in de goede schaal te zitten (direct ingestroomd op de functie, ipv interne "promotie")

.....Aan de andere kant als ik mijn loon vergelijk met de andere vacatures en de lonen hier mag ik niet klagen? :P
Ja, je hebt een prachtig salaris. Maar als je collega's allemaal een schaal hoger zitten, vind ik je niet onredelijk om dat ook te vragen. Ik zou dat de komende gesprekken ook gewoon aan blijven geven. Heb je een mogelijkheid om echt open kaart te spelen met je collega's?
Members only:
Hmmbob schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:32:
De laatste tijd zijn alle rivierovergangen gewoon k*t - of het nu (van west naar oost) de A16, A27, A2 of A50 is, file heb je toch wel...
Niet alleen rivieren. Noordzeekanaal is ook nog steeds een bottleneck waar het regelmatig drama is.

[Voor 13% gewijzigd door Pizza_Boom op 29-01-2020 09:05]

• Chirezza
  • Laatst online: 13:13
Members only:

• rustybolt

Sowieso vinden mensen er al snel iets van als je iets doet wat anders is dan normaal. Ik heb ook een tijdje 32 uur gewerkt en daarop kreeg ik ook veel reacties die op een subtiele of minder subtiele manier aangaven dat ik wel een watje zou zijn (een recruiter had het erover "als je nu al te weinig energie hebt om 40 uur te werken...").

• celshof
  • Laatst online: 12:45
rustybolt schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:12:
[...]
Sowieso vinden mensen er al snel iets van als je iets doet wat anders is dan normaal. Ik heb ook een tijdje 32 uur gewerkt en daarop kreeg ik ook veel reacties die op een subtiele of minder subtiele manier aangaven dat ik wel een watje zou zijn (een recruiter had het erover "als je nu al te weinig energie hebt om 40 uur te werken...").
Zo, met die recruiter ben ik snel klaar :D
Ik werk zelf al jaren 32 uur en als ik een recruiter spreek (wat gelukkig niet vaak voorkomt), dan geef ik altijd aan dat ze me best mogen bellen als het werk is waarbij het:
- voor 32 uur is
- thuiswerken mogelijk is
- vrij de uren in te delen zijn (ik werk nu tussen 6.30 en 15.00 bijvoorbeeld)
- ik het hele jaar in T-shirt kan komen
- er een fatsoenlijke pensioenregeling is en
- er een jaarsalaris van minimaal x voor staat.

Meestal de laatste keer dat ik ze spreek. En in het begin nog wel de opmerkingen dat minder salaris toch niet erg is om ervaring op te doen, maar dat gebeurt ook niet meer.

• Rhys08
Members only:

• wellmax
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 29-02 15:25
wellmax schreef op donderdag 5 december 2019 @ 21:33:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: WO elektrotechniek
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Eindhoven

2. Wat doe je:
• Functie: C++ developer en scrum master
• Werkgever/branche: Consultant
• (Werk) Locatie(s): Omgeving Eindhoven
• Aantal vakantiedagen: 28
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 15 minuten
• Werkdruk: wisselend

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2600
• Vakantiegeld: €8%
• Bonus, toeslagen, etc: €660 mobiliteit
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €41500

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €1350
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: pensioenregeling
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: 0
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €1350

Ik werk sinds januari 2019 bij mijn huidige werkgever (consultancy bureau) en binnenkort heb ik daar mijn eerste functionerings gesprek. Het bedrijf waar ik momenteel werkzaam ben is erg tevreden. Ik heb het idee dat mijn salaris aan de lage kant is dus ik ben van plan €500 meer salaris te vragen.

Ik hoor graag hoe jullie hierover denken. Alle feedback is welkom!
Nogmaals bedankt voor de reacties op mijn vorige post! _/-\o_

Kleine update:

Ik ben op banen jacht en heb een aanbod gekregen direct van een groot tech bedrijf uit Zwitserland:
  • 7300 CHF per maand
  • 4% bonus jaarlijks
  • Pensioen fonds in beheer van bedrijf
Heeft er iemand ervaring met wonen en werken in Zwitserland?
Dit lijkt een enorme sprong in salaris maar ik heb eigenlijk geen idee wat de vaste lasten zijn in Der Schweiz? Misschien wel twee keer zo hoog als in Nederland?

Ik hoor graag jullie mening!

• absurdsmash
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 12:42
wellmax schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 22:34:
[...]

Kleine update:

Ik ben op banen jacht en heb een aanbod gekregen direct van een groot tech bedrijf uit Zwitserland:
  • 7300 CHF per maand
  • 4% bonus jaarlijks
Dit lijkt een enorme sprong in salaris maar ik heb eigenlijk geen idee wat de vaste lasten zijn in Der Schweiz? Misschien wel twee keer zo hoog als in Nederland?

Dat is hier wel eens eerder genoemd. Zie de link hieronder. Ik vind het er zelf altijd erg duur (kop koffie 4 euro etc).
Freeaqingme schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 00:30:
[...]

Doe je goed! Hoe werkt die 42 urige werkweek?

Om e.e.a. wel meteen in perspectief te plaatsen: De cost of living in Switzerland is zo'n 25-50% hoger dan in Nederland.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• OrangeSkittle
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 07-04 13:41
Long time lurker. Wil binnenkort aan de onderhandelingstafel gaan zitten, al deze post helpen erg in het peilen van de mogelijkheden en grenzen.

Mijn bijdrage:

Wat vinden jullie?

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
[...]
Biertje voor 7 CHF was erg goedkoop, 11-13 CHF gebruikelijk. Echt een totaal ander prijspeil dan Nederland.
Wonen wat betreft kosten ten opzichte van inkomen ongeveer net zo duur als in de randstad (dus erg hoog).
offtopic:
Grote verschil zit in hoger minimum inkomen iirc. Willen erg graag eten uit eigen land kopen, daardoor is eten extreem duur. Boodschappen doen in Frankrijk is de moeite waard als dat kan (door locatie).

[Voor 17% gewijzigd door ANdrode op 30-01-2020 07:29]

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Nu online
@wellmax staar je aub niet blind op het hoge salaris in Zwitserland. Mijn broer heeft er jarenlang gewerkt/gewoond. Prachtig land, veel dingen keurig geregeld maar wel peperduur. Kijk vooral naar je koopkracht en wat je overhoudt voor leuke dingen.

• synx6
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 13:24
@wellmax check de bigmac index maar eens. Zegt niet alles maar geeft wel een goed idee. Uit m’n hoofd zou dan veel 50pct duurder zijn dan gem in de eurozone.

• Pizza_Boom
OrangeSkittle schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 00:19:
Long time lurker. Wil binnenkort aan de onderhandelingstafel gaan zitten, al deze post helpen erg in het peilen van de mogelijkheden en grenzen.

Mijn bijdrage:

***members only***

Wat vinden jullie?
Redelijk salaris. Niet slecht, maar zeker ook niet royaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• juulrutten
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 07-04 13:53
In september gestart met mijn "eerste echte baan". Het is een traineeship van 2 jaar met 4 dagen werken en 1 dag leren op kantoor. Binnen een jaar willen ze me door de CCNP certificering heen loodse. Daarna zal de focus op network automation komen te liggen.

• Rhys08
OrangeSkittle schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 00:19:

Mijn bijdrage:

***members only***

Wat vinden jullie?
Members only:

• JDFS
  • Niet online
synx6 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:06:
@wellmax check de bigmac index maar eens. Zegt niet alles maar geeft wel een goed idee. Uit m’n hoofd zou dan veel 50pct duurder zijn dan gem in de eurozone.
2 jaar geleden op vakantie in Zwitserland. Familielid zei al: niet naar McD gaan. Ik heb het geweten ook: bijna 20 (!) Euro betaald voor een Ciabatta Grande Salsa menu...

• Moi_in_actie
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 13:27
[...]

JDFS schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:33:
[...]

2 jaar geleden op vakantie in Zwitserland. Familielid zei al: niet naar McD gaan. Ik heb het geweten ook: bijna 20 (!) Euro betaald voor een Ciabatta Grande Salsa menu...
Het kan heel wisselend zijn. Ben in de afgelopen jaren een aantal keer naar Lugano geweest (wat zelfs voor Zwitserse begrippen een dure stad/omgeving is) en daar ging het er maar net om wat het was. Bepaalde levensmiddelen zijn minimaal 50% duurder dan hier, alhoewel je bij bepaalde supermarkten ook ongeveer hetzelfde kunt betalen als hier. Coca Cola betaal je misschien snel 3 euro per fles, huismerk cola/sinas kan voor onder de 1 euro gaan. Brood is een stuk duurder, chocolade al helemaal. Een cola of sinas op een terrasje ben je snel 5 a 6 euro voor kwijt, lunchen op een terrasje is ook snel 40+ euro.
Benzine is dan b.v. goedkoper dan hier in Nederland (ongeveer even duur als Duitsland), uit eten gaan verschilt ook wat, maar reken zo'n 30% meer dan hier; 80-110 franc (~70-95 euro) voor een diner met 2 personen, versus 50 tot 70 euro hier.

Maar goed, hoe het qua kosten zit van echt wonen in Zwitserland weet ik niet, zijnde huur/koopprijzen, gas/water/licht, tv/internet abonnement, verzekeringen enzovoorts. Een stelfactor dat je minimaal 1.5 tot 2 keer zoveel kwijt bent aan al die zaken lijkt mij geen gekke aanname.

Ryzen 5 1600 @4000Mhz ~~ 16GB Corsair Vengeance LED 3200Mhz ~~ ASRock AB350 Gaming ITX ~~ Sapphire R9 Fury-X @1150/570Mhz

• insante
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12:58
[...]

Kleine update:

• 7300 CHF per maand
  • 4% bonus jaarlijks

In welke Kanton? Zoals al veel gezegd is het een dure land, maar anderzijds betaal je veel minder belasting, maar dat verschilt afhankelijk van de kanton. Laat in ieder geval je netto salaris uitrekenen als het kan :)

Met een bruto salaris (inclusief bonus) van rond de 90K, kan je daar prima leven. Hangt van je verwachtingen af natuurlijk; uiteten is duur, reizen met de trein is best duur maar je kan korting krijgen, zorgverzekering en zorgverleners zijn duur met een hoge eigen risico, etc.
Moet je een gezin onderhouden? Heb je kinderen? etc. Speelt allemaal mee.
Huren ben je beperkt tot een range afhankelijk van je salaris.

Dat gezegd, meerdere vrienden en familie hebben de stap gemaakt, en hebben daar geen spijt van gehad.

[Voor 3% gewijzigd door insante op 30-01-2020 12:05]

• Broabander
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 14:12
Moi_in_actie schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:47:
[...]

[...]

Het kan heel wisselend zijn. Ben in de afgelopen jaren een aantal keer naar Lugano geweest (wat zelfs voor Zwitserse begrippen een dure stad/omgeving is) en daar ging het er maar net om wat het was. Bepaalde levensmiddelen zijn minimaal 50% duurder dan hier, alhoewel je bij bepaalde supermarkten ook ongeveer hetzelfde kunt betalen als hier. Coca Cola betaal je misschien snel 3 euro per fles, huismerk cola/sinas kan voor onder de 1 euro gaan. Brood is een stuk duurder, chocolade al helemaal. Een cola of sinas op een terrasje ben je snel 5 a 6 euro voor kwijt, lunchen op een terrasje is ook snel 40+ euro.
Benzine is dan b.v. goedkoper dan hier in Nederland (ongeveer even duur als Duitsland), uit eten gaan verschilt ook wat, maar reken zo'n 30% meer dan hier; 80-110 franc (~70-95 euro) voor een diner met 2 personen, versus 50 tot 70 euro hier.

Maar goed, hoe het qua kosten zit van echt wonen in Zwitserland weet ik niet, zijnde huur/koopprijzen, gas/water/licht, tv/internet abonnement, verzekeringen enzovoorts. Een stelfactor dat je minimaal 1.5 tot 2 keer zoveel kwijt bent aan al die zaken lijkt mij geen gekke aanname.
Huis kopen in Zwitserland is schier onmogelijk, 20% aanbetaling nodig en een ruime miljoen voor een appartementje ben je zo kwijt. Huis huren kan; reken op 1800 CHF voor een studio/eenkamer appt en >3000 voor iets voor een gezin. Een kamer in een gedeeld huis huren kan ook, wel ruim 1000 CHF/maand.

Een mobiele telefoonabonnement kost je zo 100 CHF per maand, een kilo kipfilet kost je 30 CHF.

Afhankelijk van je ervaring zou ik niet voor veel minder dan 10K CHF per maand naar Zwitserland gaan. Reken met een factor 2,2 verschil t.o.v Nederland, dus 7300 CHF is vergelijkbaar met E3.300,- in Nederland.

• Ypuh
  • Registratie: oktober 2013
  • Nu online
celshof schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:22:
[...]

Zo, met die recruiter ben ik snel klaar :D
Ik werk zelf al jaren 32 uur en als ik een recruiter spreek (wat gelukkig niet vaak voorkomt), dan geef ik altijd aan dat ze me best mogen bellen als het werk is waarbij het:
- voor 32 uur is
- thuiswerken mogelijk is
- vrij de uren in te delen zijn (ik werk nu tussen 6.30 en 15.00 bijvoorbeeld)

Meestal de laatste keer dat ik ze spreek. En in het begin nog wel de opmerkingen dat minder salaris toch niet erg is om ervaring op te doen, maar dat gebeurt ook niet meer.
Met alle respect, maar je mag dan ook wel erg gelukkig zijn dat je dan in de IT werkt waar de nood hoog is. In vrijwel elke andere sector wordt je bij de voordeur uitgelachen.

Noem mij conservatief (je zou niet de eerste zijn deze week), maar even gedacht vanuit mijn enigszins beperkte consultancy visie; Part-time werken kan ik me nog in vinden, maar als je dan ook nog meerdere dagen thuiswerkt mag het halve team zich aan gaan passen wanneer jij aanwezig denkt te zijn. Met werktijden van 6.30 tot 15u zijn er waarschijnlijk al 4 uren per dag waarbij je je collega's misloopt, want tussen 6.30 en 8.30 is er niemand aanwezig en tussen 15 en 17u (wanneer de meeste spoedgevallen zich voordoen) zit jij thuis lekker op de bank.

Een T-shirt heb ik geen moeite mee zo lang je geen klantcontact hebt (vind het niet erg gepast, maar dat is compleet irrelevant). Pensioen en salaris lijken me onderhandelbaar, maar (bijna-)diva gedrag zou ik niet belonen met een bovengemiddeld salaris.

Ik ben benieuwd welke functie je hebt en ga er bijna automatisch vanuit dat je bij de (semi-)overheid werkt. Met zulke 'eisen' is er voor de meeste bedrijven/recruiters weinig aanleiding om met jou in gesprek te gaan. Verder vind ik het een vrij egoistische benadering op 'Het nieuwe werken'. Flexibiliteit is ook hetgeen wat ik nastreef en aanmoedig, maar dit is de grenzen opzoeken en een werkgever/leidinggevende in de hoek zetten. Je moet wel heel goed of gedisciplineerd zijn om dat te compenseren, maar gevoelsmatig gaan die zaken nooit zo goed hand in hand.

Volledig offtopic trouwens, feel free to (re)move.

• swtimmer
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 08:29

swtimmer

Ontrafelt het leven!

[...]

Kleine update:

• 7300 CHF per maand
  • 4% bonus jaarlijks

Welke regio is dit? Voor veel regios is dit een vrij klein salaris. Een postdoc in Basel doet al snel 90~100K CHF per jaar.

• celshof
  • Laatst online: 12:45
Ypuh schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:09:
[...]

Met alle respect, maar je mag dan ook wel erg gelukkig zijn dat je dan in de IT werkt waar de nood hoog is. In vrijwel elke andere sector wordt je bij de voordeur uitgelachen.

Noem mij conservatief (je zou niet de eerste zijn deze week), maar even gedacht vanuit mijn enigszins beperkte consultancy visie; Part-time werken kan ik me nog in vinden, maar als je dan ook nog meerdere dagen thuiswerkt mag het halve team zich aan gaan passen wanneer jij aanwezig denkt te zijn. Met werktijden van 6.30 tot 15u zijn er waarschijnlijk al 4 uren per dag waarbij je je collega's misloopt, want tussen 6.30 en 8.30 is er niemand aanwezig en tussen 15 en 17u (wanneer de meeste spoedgevallen zich voordoen) zit jij thuis lekker op de bank.

Een T-shirt heb ik geen moeite mee zo lang je geen klantcontact hebt (vind het niet erg gepast, maar dat is compleet irrelevant). Pensioen en salaris lijken me onderhandelbaar, maar (bijna-)diva gedrag zou ik niet belonen met een bovengemiddeld salaris.

Ik ben benieuwd welke functie je hebt en ga er bijna automatisch vanuit dat je bij de (semi-)overheid werkt. Met zulke 'eisen' is er voor de meeste bedrijven/recruiters weinig aanleiding om met jou in gesprek te gaan. Verder vind ik het een vrij egoistische benadering op 'Het nieuwe werken'. Flexibiliteit is ook hetgeen wat ik nastreef en aanmoedig, maar dit is de grenzen opzoeken en een werkgever/leidinggevende in de hoek zetten. Je moet wel heel goed of gedisciplineerd zijn om dat te compenseren, maar gevoelsmatig gaan die zaken nooit zo goed hand in hand.

Volledig offtopic trouwens, feel free to (re)move.
Boel foute aannames. Om 6.30 ben ik niet eens de eerste en om 7 uur komt de 5de binnen. Later dan 8.30 is een uitzondering.
Dat ik meerdere dagen thuis zou werken is ook onzin. Soms 2 dagen, soms 1 en veel weken 0. Maar ik wil inderdaad wel de optie hebben. En dat is in mijn sector eigenlijk ook best normaal (en is niet de overheid)..En als daarom een recruiter niet met me zou willen praten, prima. Zij benaderen mij en niet andersom
.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
celshof schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:22:
Waarom wil je geen trui aantrekken? ;)
En is een pensioenregeling niet redelijk inwisselbaar met extra bruto salaris?
Ypuh schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:09:
Met werktijden van 6.30 tot 15u zijn er waarschijnlijk al 4 uren per dag waarbij je je collega's misloopt, want tussen 6.30 en 8.30 is er niemand aanwezig en tussen 15 en 17u (wanneer de meeste spoedgevallen zich voordoen) zit jij thuis lekker op de bank.
Dat zijn toch maar anderhalf / twee uur, aangenomen dat tussen 8:30 en 15:00 die collega's er wel zijn?
En afhankelijk van het werk dat je doet is het helemaal niet nodig continu bereikbaar te zijn voor collega's.

[Voor 45% gewijzigd door Olaf van der Spek op 30-01-2020 14:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Kipmetrijst
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 10:54
Ook maar eens wat posten.

Momenteel een chaos op het werk, niet echt duidelijk wie of wat er blijft en/of weggaat. Blijkt ook nog eens dat ik aan de onderkant van de salarissen zit, terwijl mijn declareerbare uren hoger zitten dan de meeste.

Ik was erg tevreden toen ik hier begon maar nu begin ik toch te twijfelen.

iRacing Profiel Overview iRacing seizoen 4 races en auto's

• Pizza_Boom
Kipmetrijst schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:29:
Momenteel een chaos op het werk, niet echt duidelijk wie of wat er blijft en/of weggaat. Blijkt ook nog eens dat ik aan de onderkant van de salarissen zit, terwijl mijn declareerbare uren hoger zitten dan de meeste.
Maar is jouw uurtarief ook gelijk?

• Kipmetrijst
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 10:54
Pizza_Boom schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:31:
[...]
Maar is jouw uurtarief ook gelijk?
Dat weet ik niet precies, maar Ik zit momenteel op een project voor iets van +-120 per uur

iRacing Profiel Overview iRacing seizoen 4 races en auto's

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Nu online
Kipmetrijst schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:33:
[...]
Dat weet ik niet precies, maar Ik zit momenteel op een project voor iets van +-120 per uur
Wat een enorm uurtarief ten opzichte van je eigen salaris :o

• swtimmer
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 08:29

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 15:09:
[...]

Wat een enorm uurtarief ten opzichte van je eigen salaris :o
Helemaal omdat het secundair ook allemaal vrij minimaal is. Met de trein/bus naar een klant lijkt het? Dan verdien je wel erg weinig geld aangezien dat al snel veel prive tijd kost.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

[...]

Kleine update:

• 7300 CHF per maand
  • 4% bonus jaarlijks

Weet niet wat je huidige salaris is maar ik heb het eens doorgerekend (ging om 145k CHF rond St. Gallen vs. €100k ik Berlijn) en dan zou ik er toch aardig op achteruit qua koopkracht.

• caspar M
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 13:38
[...]

Kleine update:

• 7300 CHF per maand
  • 4% bonus jaarlijks

Laat je in ieder geval goed informeren... de prijzen liggen daar inderdaad een stuk hoger, want het gem, inkomen is een stuk hoger (of andersom, maar met hetzelfde effect.) afhankelijk van je sector ligt het jaarinkomen heel veel hoger... ik dacht voor IT al snel rond de 100.000 euro.

Ook moet je je goed laten informeren over hoe je aan een vergunning komt om er te mogen werken... en mocht je overwegen om er langdurig te verblijven... volgens mij kom je pas in "aanmerking" voor naturalisatie na ruim 10 jaar er te hebben gewerkt..

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• GPO666
  • Laatst online: 10-02 00:37
Binnenkort hoor ik mijn verhoging voor dit jaar, maar ik was wel eens benieuwd of mijn salaris wel in lijn is met mijn achtergrond en werkervaring.

Members only: werk & salaris gegevens

Dus dat bruto salaris zal binnenkort wel wat hoger worden. Ik heb steevast goede tot zeer goede beoordelingen en ondertussen veel ervaring opgedaan bij verschillende bedrijven met verschillende technologien en processen.

Ik verwacht dat ze het salaris ruim boven de 5000+ zetten zeker gezien mijn beoordelingen. Even afwachten al weet ik niet meer zeker wat nog realistisch is gezien de krapte op de IT arbeidsmarkt. Zeker in deze regio.

Wat denken jullie, kan ik bijvoorbeeld makkelijk 5500 vragen bijvoorbeeld? Zit al flink lang bij m'n detacheerder (jaar of 12), dus ben nogal trouw... misschien werkt dat in mijn voordeel ... haha... :P

bedankt alvast voor de reacties _/-\o_

• lactaxative
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 13:25
GPO666 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 21:13:
Binnenkort hoor ik mijn verhoging voor dit jaar, maar ik was wel eens benieuwd of mijn salaris wel in lijn is met mijn achtergrond en werkervaring.

***members only***

Dus dat bruto salaris zal binnenkort wel wat hoger worden. Ik heb steevast goede tot zeer goede beoordelingen en ondertussen veel ervaring opgedaan bij verschillende bedrijven met verschillende technologien en processen.

Ik verwacht dat ze het salaris ruim boven de 5000+ zetten zeker gezien mijn beoordelingen. Even afwachten al weet ik niet meer zeker wat nog realistisch is gezien de krapte op de IT arbeidsmarkt. Zeker in deze regio.

Wat denken jullie, kan ik bijvoorbeeld makkelijk 5500 vragen bijvoorbeeld? Zit al flink lang bij m'n detacheerder (jaar of 12), dus ben nogal trouw... misschien werkt dat in mijn voordeel ... haha... :P

bedankt alvast voor de reacties _/-\o_
Members only:
Pagina: 1 ... 47 ... 54 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True