Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 10:08

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

wheel schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 17:00:
Het is niet in je voordeel om je loonstrook te overhandigen (of je loon te noemen). Aangeven dat het niet relevant is en (desnoods) aangeven wat je wilt gaan verdienen. Dan hebben ze een indicatie. Uiteraard geef je een hogere indicatie dan je ondergrens voor een overstap.
In mijn beleving is het niet waar dat het niet in je voordeel werkt je loonstrook te overhandigen of je loon te noemen. Het is volstrekt situatieafhankelijk.

In veel gevallen is het prima dat te doen en zelf maak ik bewust de keus daar totaal niet geheimzinnig over te doen. (Maar, ik ben wel duidelijk in wat ik *wil* verdienen. Ze mogen weten wat ik nu verdien, dat heeft maar beperkt een relatie met het loon vaarvoor ik voor hen wil werken.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-10 13:25
unezra schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 18:35:
[...]

In mijn beleving is het niet waar dat het niet in je voordeel werkt je loonstrook te overhandigen of je loon te noemen. Het is volstrekt situatieafhankelijk.

In veel gevallen is het prima dat te doen en zelf maak ik bewust de keus daar totaal niet geheimzinnig over te doen. (Maar, ik ben wel duidelijk in wat ik *wil* verdienen. Ze mogen weten wat ik nu verdien, dat heeft maar beperkt een relatie met het loon vaarvoor ik voor hen wil werken.)
Dat kan. Ben benieuwd, wat is het nut en de toegevoegde waarde daarvan voor jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:06
wheel schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 18:39:
[...]

Dat kan. Ben benieuwd, wat is het nut en de toegevoegde waarde daarvan voor jou?
Ik heb kennissen die op latere leeftijd toch het onderwijs in zijn gegaan, na daarvoor wel de diploma's gehaald te hebben maar vanwege een aantrekkelijker bedrijfsleven daarin zijn belandt, die het wel gedaan hebben. Daardoor kon zo'n onderwijsorganisatie wél van de CAO's afwijken in hun voordeel, want ze konden onderbouwen waarom ze meer zouden moeten betalen. Maargoed, dat is het onderwijs, betaald uit belastinggeld. Sowieso een bijzondere hoek in het arbeidsveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

wheel schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 18:39:
[...]
Dat is niet wat ik zeg. :)

Ik zeg dat het *niet* in je nadeel hoeft te zijn eerlijk te zijn over je huidige verdiensten. Dat is wat anders dan dat het een voordeel is er wél eerlijk over te zijn.

Maar, ik kan ook wel beredeneren waarom het inderdaad in je voordeel is. Een van de dingen die ik pretendeer, is dat ik in principe altijd met open visier streid en eerlijk ben. Geen rare spelletjes. Naar mijn werkgever, naar (potentiële leveranciers), naar (interne of externe), klanten, etc.

Dus ben ik ook eerlijk wat ik op dit moment verdien én wat ik wil verdienen. Ik vind het geen rare vraag, maar het antwoord is op dit moment wel "ik verdien dit en gegeven de functie, wil ik er (flink) op vooruit gaan". Ik heb wel een doelbedrag in mijn hoofd, maar leg de bal heel bewust bij hen. Da's ook strategie. Als zij gaan lowballen, betekend dat dat ik eerder geneigd ben de onderhandelingen af te breken én heb ik meer informatie over het bedrijf dan ik had gehad, als ik zelf als eerste een bedrag had genoemd anders dan mijn huidige verdiensten.

Ik wil voorkomen dat het hier weer pagina's lang over gaat (laten we er dus ook niet lang over door gaan), maar er is over nagedacht en ik heb moeite met de strategie die sommigen hanteren en de overtuiging die mensen soms lijken te hebben dat het onvoordelig is je huidige verdiensten te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspar M
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-10 09:01
unezra schreef op zondag 19 januari 2020 @ 12:28:
[...]

Dat is niet wat ik zeg. :)

Ik zeg dat het *niet* in je nadeel hoeft te zijn eerlijk te zijn over je huidige verdiensten. Dat is wat anders dan dat het een voordeel is er wél eerlijk over te zijn.

Maar, ik kan ook wel beredeneren waarom het inderdaad in je voordeel is. Een van de dingen die ik pretendeer, is dat ik in principe altijd met open visier streid en eerlijk ben. Geen rare spelletjes. Naar mijn werkgever, naar (potentiële leveranciers), naar (interne of externe), klanten, etc.

Dus ben ik ook eerlijk wat ik op dit moment verdien én wat ik wil verdienen. Ik vind het geen rare vraag, maar het antwoord is op dit moment wel "ik verdien dit en gegeven de functie, wil ik er (flink) op vooruit gaan". Ik heb wel een doelbedrag in mijn hoofd, maar leg de bal heel bewust bij hen. Da's ook strategie. Als zij gaan lowballen, betekend dat dat ik eerder geneigd ben de onderhandelingen af te breken én heb ik meer informatie over het bedrijf dan ik had gehad, als ik zelf als eerste een bedrag had genoemd anders dan mijn huidige verdiensten.

Ik wil voorkomen dat het hier weer pagina's lang over gaat (laten we er dus ook niet lang over door gaan), maar er is over nagedacht en ik heb moeite met de strategie die sommigen hanteren en de overtuiging die mensen soms lijken te hebben dat het onvoordelig is je huidige verdiensten te noemen.
Ik snap wat je zegt, en ik probeer er ook altijd zo in te zitten... eerlijk duurt immers het langst..
Jammer genoeg leert de praktijk mij echter dat menig manager / bedrijf mijn open en eerlijk zijn als een zwakte ziet en er meteen misbruik van tracht te maken... hierdoor kap ik vragen over mijn huidige inkomen meteen af door aan te geven dat dit niet relevant is, en ik graag nogmaals uitleg wat mijn meerwaarde is voor de functie en waarom het gevraagde salaris / bod ook van dien aard is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-10 17:46

Ardana

Mens

Off-topic discussie over wel of niet je loonstrookje overhandigen naar de Trashcan verplaatst. Tevens, let op je gedrag aub.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-10 10:25
JackJack schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 15:13:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: HBO Informatica
• Werkervaring: 4,5 jaar
• (Woon) Locatie: Geldermalsen

2. Wat doe je:
• Functie: Medior Java developer
....
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 3050
...

Zal ook eens meedoen. ;)
...
Ik denk dat je met jouw profiel toch wel een beetje meer zou kunnen halen. Als je je huidige bedrijf leuk vind zou ik bij je volgende gesprek eens wat hoger inzetten, en anders eens om je heen gaan kijken.

Ik denk dat je met jouw backend profiel (weliswaar in de randstad) er nog makkelijk 1000 per maand bij kan krijgen. Zeker omdat je ook geen bonus of andere perks krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19:02
Update 2020
Kleine stap gemaakt ivm beoordelingstoeslag.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35 36 jaar
• Werkervaring: 12 13 jaar
• (Woon) Locatie:Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: System engineer
• Werkgever/branche: financiële dienstverlener
• (Werk) Locatie(s):Utrecht
• Uren/week: 36
• Reistijd: 20 minuten (enkele reis met de auto)
• Werkdruk: middel

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4460 4650 4900
• Vakantiegeld: 8% van het jaarloon
• Dertiende maand:4460 4650 4900
• Pensioeninleg per jaar:2700 2900
• Mobiliteit per jaar: €800
• Laptop van de zaak: ja
• Telefoon van de zaak: ja, inclusief abbonement onbeperkt bellen en internetten
• Overige: Volledig betaalde certficeringen zonder terugbetaal overeenkomst, Hypotheekvergoeding, standby vergoeding (wanneer ik echt moet werken tijdens stand-by kunnen de uren gewoon worden geschreven. Deze uren kun je compenseren wanneer je wilt (in overleg met de rest van het team), toeslagen. Totaal € 435 per maand.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):71.000 € 73.600 € 77500
• Winstdeling/bonus: Nee

Wat vinden jullie hiervan? Ik verdien niet zo veel als sommige leeftijdsgenoten, maar ook weer meer dan sommige leeftijdsgenoten....
Is de beloning passend?

[ Voor 6% gewijzigd door R20141016 op 20-01-2020 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:59
R20141016 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:38:
Update 2020
Kleine stap gemaakt ivm beoordelingstoeslag.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35 36 jaar
• Werkervaring: 12 13 jaar
• (Woon) Locatie:Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: System engineer
• Werkgever/branche: financiële dienstverlener
• (Werk) Locatie(s):Utrecht
• Uren/week: 36
• Reistijd: 20 minuten
• Werkdruk: middel

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4460 4650 4900
• Vakantiegeld: 8% van het jaarloon
• Dertiende maand:4460 4650 4900
• Pensioeninleg per jaar:2700 2900
• Mobiliteit per jaar: €800
• Laptop van de zaak: ja
• Telefoon van de zaak: ja, inclusief abbonement onbeperkt bellen en internetten
• Overige: Volledig betaalde certficeringen zonder terugbetaal overeenkomst, Hypotheekvergoeding, standby vergoeding, toeslagen. Totaal € 435 per maand.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):71.000 € 73.600 € 77500
• Winstdeling/bonus: Nee

Wat vinden jullie hiervan? Ik verdien niet zo veel als sommige leeftijdsgenoten, maar ook weer meer dan sommige leeftijdsgenoten....
Is de beloning passend?
Je geeft het zelf al wel aan eigenlijk. ;)

Maar salaris + 13e maand voor een 36-urige werkweek lijkt me voor iemand van jouw leeftijd heel redelijk.
Ik weet niet in hoeverre stand-by diensten ook inhouden dat je regelmatig in het weekend nog weer uren moet maken of 's nachts je bed uit moet (en of daar dan nog weer extra vergoeding tegenover staat), maar dat is nog wel een relevante factor in mijn ogen.
Een reistijd van 20 minuten is ook wel wat waard. Ik ga er vanuit dat dat enkele reis is. Dan heb je 40 minuten reistijd per dag, terwijl er ook genoeg mensen (waaronder ik :P ) zijn die tegen de 2 uur per dag aan deur tot deur reistijd hebben. Scheelt je toch weer een klein anderhalf uur per dag aan vrije tijd.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19:02
Mugwump schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:11:
[...]

Je geeft het zelf al wel aan eigenlijk. ;)

Maar salaris + 13e maand voor een 36-urige werkweek lijkt me voor iemand van jouw leeftijd heel redelijk.
Ik weet niet in hoeverre stand-by diensten ook inhouden dat je regelmatig in het weekend nog weer uren moet maken of 's nachts je bed uit moet (en of daar dan nog weer extra vergoeding tegenover staat), maar dat is nog wel een relevante factor in mijn ogen.
Een reistijd van 20 minuten is ook wel wat waard. Ik ga er vanuit dat dat enkele reis is. Dan heb je 40 minuten reistijd per dag, terwijl er ook genoeg mensen (waaronder ik :P ) zijn die tegen de 2 uur per dag aan deur tot deur reistijd hebben. Scheelt je toch weer een klein anderhalf uur per dag aan vrije tijd.
20 min = enkele reis idd. (Gewoon met de auto, geen fiets/OV verkeer).
Wanneer ik wat moet doen tijdens stand-by kan ik dit compenseren. (Net als overwerk --> tijd voor tijd).
Wordt gelukkig niet vaak gebeld, wakker gemaakt tijdens stand-by. Gemiddeld 1 keer per half jaar. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door R20141016 op 20-01-2020 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:30

Zenix

BOE!

@R20141016 Mooi salaris! Zou je ook het nieuwe format kunnen gebruiken? Zie TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:38

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ook maar even in nieuwe format omgezet:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Members only:

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH92
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 17-10 08:15
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: Momenteel BBL MBO 4 ICT-Beheerder
• Werkervaring: 2012-2018 Koninklijke Landmacht(Geneeskundig) 2018-heden ICT.
• (Woon) Locatie: Hoogeveen

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Systeembeheerder + Helpdesk
• Werkgever/branche: Automatisering
• (Werk) Locatie(s): Westerbork
• Aantal vakantiedagen: 16
• Gewerkte uren/week: 32
• Reistijd: 25 minuten enkel
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 1759,- (2200 bij 40u)
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: -
• Dertiende/veertiende maand: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 21.108

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € geen
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: -
• Mobiliteit per jaar: Youngtimer Volvo XC90, kost mij netto 80 euro p.m. voor privégebruik.
• Overige: - Samsung Galaxy S10+ en een Laptop.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:28

Agent47

I always close my contracts.

NickH92 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:56:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: Momenteel BBL MBO 4 ICT-Beheerder
• Werkervaring: 2012-2018 Koninklijke Landmacht(Geneeskundig) 2018-heden ICT.
• (Woon) Locatie: Hoogeveen

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Systeembeheerder + Helpdesk
• Werkgever/branche: Automatisering
• (Werk) Locatie(s): Westerbork
• Aantal vakantiedagen: 16
• Gewerkte uren/week: 32
• Reistijd: 25 minuten enkel

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 1759,- (2200 bij 40u)
• Bonus, toeslagen, etc: -
• Dertiende/veertiende maand: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 21.108

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € geen
• Mobiliteit per jaar: Youngtimer Volvo XC90, kost mij netto 80 euro p.m. voor privégebruik.
• Overige: - Samsung Galaxy S10+ en een Laptop.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € -
Zwaar karig loon voor je leeftijd. Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt verder? Maar voor junior systeembeheerder is dit echt zeer weinig.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Agent47 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:02:
[...]

Zwaar karig loon voor je leeftijd. Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt verder? Maar voor junior systeembeheerder is dit echt zeer weinig.
Inderdaad. Toch minimaal 2500 bij 40 uur zou ik zeggen.
Normaal gesproken is het leeftijd * 100 wat nog altijd wel klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

[...]

Hij doet BBL (leerwerkplek) en heeft dus nog geen Mbo-ICT studie afgerond. Met dat in het achterhoofd valt het wel mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickH92
Zenix schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:07:
[...]

Hij doet BBL (leerwerkplek) en heeft dus nog geen Mbo-ICT studie afgerond. Met dat in het achterhoofd valt het wel mee.
Klopt, de meeste mensen die ik spreek en ook BBL doen(zelfde leeftijd) verdienen het minimumloon(1650 bij 40 uur). Het valt bij mij dus nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:44
@NickH92 Wat houden jouw werkzaamheden in? Wat doe je zoal?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickH92
Freeaqingme schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:24:
@NickH92 Wat houden jouw werkzaamheden in? Wat doe je zoal?
Voornamelijk de inrichting van servers, veel HyperV(waaronder cluster omgevingen), WDS/PDQDeploy en AD etc. Maar ook de helpdesk wordt mede door mij gedaan, dit gaat van simpele wachtwoordvragen tot complexe gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Zenix schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:07:
[...]
Het is ook nog eens voor 32 uur...

Genoemde €2200 voor 40 uur is echt geen slecht loon voor een starter, laat staan iemand die nog in opleiding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
kevlar01 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:03:
[...]

Normaal gesproken is het leeftijd * 100 wat nog altijd wel klopt.
Dit was voor mij ook vroeger het streven. 4 jaar geleden over gestapt van baan. toen zat ik net niet op mijn leeftijd x 100 en nu er dik overheen. Durf te vragen in je sollicitatieproces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackJack
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-08 10:38
Edwin88 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 08:23:
[...]

Ik denk dat je met jouw profiel toch wel een beetje meer zou kunnen halen. Als je je huidige bedrijf leuk vind zou ik bij je volgende gesprek eens wat hoger inzetten, en anders eens om je heen gaan kijken.

Ik denk dat je met jouw backend profiel (weliswaar in de randstad) er nog makkelijk 1000 per maand bij kan krijgen. Zeker omdat je ook geen bonus of andere perks krijgt?
Dank voor de tip. Ik had zelf al zo'n vermoeden. Zal eens gaan rondkijken. ;)
Soms voelt het alsof ik de lead developer ben binnen het bedrijf ipv m'n collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimr92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-06 07:24
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: CMD (HBO), Interaction Design (Master)
• Werkervaring: 2.5 jaar ongeveer
• (Woon) Locatie: Noord-Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: Creative Developer
• Werkgever/branche: Marketingsector
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Aantal vakantiedagen*: 26, (+1 na 5 jaar, +2 na 10 jaar)
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: 40-60 minuten

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2700
• Bonus, toeslagen, etc: Variable bonus aan het einde van het jaar
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 34.992

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Volledig ingelegd door de werkgever
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: BrandNewDay
• Mobiliteit per jaar **** €: Reiskosten volledig vergoed door werkgever
• Zorgverzekering: Collectieve zorgverzekering bij CZ
• Overige: Laptop (Apple) van het werk (inclusief laptoptas van maximaal 50 euro). Lunch volledig verzorgd tegen een bruto prijs van ~ 25 euro per maand. Thuiswerken mogelijk (met reden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickkert94
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-09 11:38
Ik ben in onderhandeling met 2 bedrijven voor een baan na de afronding van mijn studie.
Zojuist dit aanbod gekregen bij een start-up met een leuke sfeer.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: HBO ICT & Open innovation - Excellentie traject afgerond met veel projecten met een concrete vraag en samenwerking met bedrijven. Word waarschijnlijk cum laude (In orde van ervaring: Software, Embedded software, Infra & Media onderwerpen heb ik hier geleerd)
• Werkervaring: 1 jaar gewerkt als freelance developer. 1 Jaar ervaring met het opzetten van een (niet meer bestaand) eigen bedrijf & prodeuct, verder enkele jaren ervaring in de Sales industrie.
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Allround developer (Software + Cloud) met meer focus op de backend dan frontend. Het bedrijf heeft de ambitie en potentie om veel te groeien. Als tweede developer heb ik hier dan ook veel kans om mee te groeien met het bedrijf
• Werkgever/branche: Startup in de IT / Marketing / Retail sector
• (Werk) Locatie(s): Den Bosch
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 30 min

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3.000
• Vakantiegeld:
• Bonus, toeslagen, etc: € 0 (Mogelijk maak ik hier nog aanspraak op, bonusprogramma word nog uitgewerkt op korte termijn.)
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 36.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 0
• Mobiliteit per jaar: € ~2.820 (19ct/km)
• Overige: Verzorgde lunch, Vrijdagmiddagborrels, maandelijkse activiteit met team, goede koptelefoon
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 38.820

Voor mijn gevoel komt het totaalpakket wat laag uit doordat er geen pensioenregeling is of budget voor laptop e.d. Ik overweeg dan ook een tegenbod voor 3,500. Wat denken jullie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:53
@rickkert94 persoonlijk vind ik 3k best een prima startsalaris. Enige vreemde is dat een bedrijf geen budget heeft voor een laptop/pc. Hoe moet je je werk dan doen? Je stuurt een buschauffeur toch ook niet met zijn eigen auto op pad? (Sorry, ik houd van zwart/wit vergelijkingen) Tenzij je ZZP-ER bent hoort je werkgever gewoon voor een werkplek te zorgen, daar hoort naast een bureau, stoel, netwerk, email account etc. Ook een laptop of pc bij. In mijn ogen zelfs een telefoon(vergoeding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickkert94
jongetje schreef op maandag 20 januari 2020 @ 19:28:
@rickkert94 persoonlijk vind ik 3k best een prima startsalaris. Enige vreemde is dat een bedrijf geen budget heeft voor een laptop/pc. Hoe moet je je werk dan doen? Je stuurt een buschauffeur toch ook niet met zijn eigen auto op pad? (Sorry, ik houd van zwart/wit vergelijkingen) Tenzij je ZZP-ER bent hoort je werkgever gewoon voor een werkplek te zorgen, daar hoort naast een bureau, stoel, netwerk, email account etc. Ook een laptop of pc bij. In mijn ogen zelfs een telefoon(vergoeding).
Wat de laptop betreft lijk mij dus ook. Nou heb ik momenteel nog een prima geschikte laptop naast mijn desktop waardoor het niet zon probleem is maar wanneer die vervangen moet worden zie ik het niet echt zitten om dit enkel voor werk te doen.

Donderdag neem ik het voorstel met ze door, misschien zijn ze vergeten om het in hun aanbod te vermelden.

Edit: Wat betreft de 3k lijkt het mij ook niet slecht, echter ben ik al mogelijkheden tegengekomen waar er (tot enige verassing) meer te verdienen valt inclusief betere secondaire arbeidsvoorwaarden.
Echter lijken die plekken mij wel minder leuk om te werken.

[ Voor 12% gewijzigd door rickkert94 op 20-01-2020 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZTeD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-09 00:42
unezra schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:55:
[...]

Het is ook nog eens voor 32 uur...

Genoemde €2200 voor 40 uur is echt geen slecht loon voor een starter, laat staan iemand die nog in opleiding is.
+ hij werkt in the middle of nowhere (sorry groningen :+ ) en een leaseauto. (Wat natuurlijk wel de norm is in de IT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
TaZTeD schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:06:
[...] en een leaseauto. (Wat natuurlijk wel de norm is in de IT)
Is it? In mijn beleving is dat in ieder geval zo bij banen waarbij je veel klanten moet bezoeken (zoals in de detachering). Bij al mijn werk-/opdrachtgevers heb ik daarentegen nog geen lease-auto gezien. Dat is daarmee geen statistisch gegeven. Maar het doet mij wel denken dat het niet per se _de_ standaard is. Maar eerder _een_ instrument uit het secundaire arbeidsvoorwaardenpakket.

offtopic:
Overigens doe je mij veel meer plezier met een Altijd Vrij abonnement voor de trein dan een auto, maar dat geheel terzijde.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-10 03:36
[...]

+ hij werkt in the middle of nowhere (sorry groningen :+ )
:( :( :( :(

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• OriginalFlyingdutchman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 15:55
PWM schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:45:
[...]

Ja, da's lekker. Ik steek als werkgever ook best veel tijd in zo'n gesprek. Voorbereiding, gesprek, plan maken. Overleg intern.

Het is natuurlijk risico van ondernemen. Maar een gesprek voeren puur als back-up is niet netjes. Dat moet je het ook van te voren aangeven bij degene waar je op gesprek wil en kan die de keuze maken het wel of niet te proberen.
Niet netjes is, wachten tot je medewerker komt vragen om loonsverhoging, terwijl je zelf al weet dat hij eigenlijk meer verdiend, maar je vind het wel best zo. Laat je waardering zien, in plaats van de medewerker er om te laten vragen. Dat hoeft niet aan het einde van het jaar, dat kan ook op elke andere dag van het jaar als je denkt dat het nodig is.

Je kan wel zeggen waardering toon je op andere manieren, maar dat is onder aan de streep allemaal gelul voor 90% van de mensen. Pegels willen ze zien. Als je dat nalaat, verdien je het om je goede medewerker kwijt te raken.

[ Voor 5% gewijzigd door OriginalFlyingdutchman op 20-01-2020 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
rickkert94 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 19:56:
[...]

Wat de laptop betreft lijk mij dus ook. Nou heb ik momenteel nog een prima geschikte laptop naast mijn desktop waardoor het niet zon probleem is maar wanneer die vervangen moet worden zie ik het niet echt zitten om dit enkel voor werk te doen.

Donderdag neem ik het voorstel met ze door, misschien zijn ze vergeten om het in hun aanbod te vermelden.

Edit: Wat betreft de 3k lijkt het mij ook niet slecht, echter ben ik al mogelijkheden tegengekomen waar er (tot enige verassing) meer te verdienen valt inclusief betere secondaire arbeidsvoorwaarden.
Echter lijken die plekken mij wel minder leuk om te werken.
Een aanbod omvat doorgaans geen vermelding van de inventaris. Doe jezelf een lol maak jezelf niet compleet belachelijk; denk even na hoe je het formuleert.

Overigens is 3k voor een starter zonder echte ervaring best riant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:50
wheel schreef op maandag 20 januari 2020 @ 21:05:
[...]
Overigens is 3k voor een starter zonder echte ervaring best riant.
Zeker, maar hij heeft geen pensioenregeling zo te zien. Het is dus handig om een deel van die 3k zelf opzij te zetten voor je oude dag (hoe ver dat ook mag klinken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickkert94
_vision schreef op maandag 20 januari 2020 @ 21:44:
[...]

Zeker, maar hij heeft geen pensioenregeling zo te zien. Het is dus handig om een deel van die 3k zelf opzij te zetten voor je oude dag (hoe ver dat ook mag klinken).
Exact, van wat ik begrijp is dat nog best een aardig bedrag die je daarvoor opzij moet zetten. Om die reden lijkt 3500 mij een goed bedrag om te counteren, met de hoop om op 3250 te settlen.

Zeker gezien ik dus ten minste een andere optie heb die hetzelfde of meer aanbied maar Dan met pensioenregeling. (Echter heeft deze aanzienlijk meer reistijd en is het minder passend voor mij)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Weer een jaar voorbij.
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

[...]
+ hij werkt in the middle of nowhere (sorry groningen :+ ) en een leaseauto. (Wat natuurlijk wel de norm is in de IT)
Niks "norm in de IT", het hangt volkomen van je functie af.
Bij meer mobiele functies is het logisch en gebruikelijk, bij minder mobiele functies met vaste standplaats niet.

Net als in andere functies eigenlijk. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:40
[...]

Ik zit in dezelfde regio (Groningen op dit moment), met dezelfde leeftijd en hetzelfde salaris. Enige verschil is dat ik al enkele jaren werkervaring heb. (4)

Maar ook ik kom niet veel verder dan 2200 momenteel. ICT op mbo-niveau stelt in Noord Nederland gewoon geen ruk meer voor en de salarissen al helemaal niet. Dan is het simpel: Of je hebt werk tegen een karig salaris, of je hebt hebt niks. Want geen één bedrijf neemt je meer aan voor een junior beheerfunctie, zelfs (in mijn geval) niet met ITIL, CCNA en MD100/101. Waarschijnlijk zit @NickH92 net als ik bij een detacheerder waar je wat certificaten kan behalen. Maar zelfs met die papieren kom je niet verder dan servicedesk en defecte werkplekken vervangen. Dát is de toekomst van MBO ICT.

Ik doe het dus echt niet beter qua salaris. Per saldo waarschijnlijk zelfs nog slechter. Dat het niet goed is realiseer ik mij heel goed. Maar in mijn geval is het zo dat ik bij een andere werkgever er op salaris niet vooruit ga en qua werkzaamheden ook niet. Dus blijf je plakken bij de huidige detacheerder en hoop je op betere tijden. Maar na 4 jaar servicedesk en werkplekbeheer heb ik niet het idee dat dat ooit nog gaat gebeuren.

Wellicht dat ik nog een topic over mijn ervaringen open gooi. Het is gewoon triest gesteld met het niveau van MBO ICT.

[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 20-01-2020 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:52
Chip. schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:18:
Weer een jaar voorbij.

***members only***
Ziet er uit als ASML die betalen ook zo goed. Wel apart dat je System & Control heb gestudeerd en dan nu projectleider bent. System & Control is mooi vakgebied.

[ Voor 22% gewijzigd door Cyrus The Virus op 21-01-2020 06:33 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

krakendmodem schreef op maandag 20 januari 2020 @ 23:20:
[...]

Ik zit in dezelfde regio (Groningen op dit moment), met dezelfde leeftijd en hetzelfde salaris. Enige verschil is dat ik al enkele jaren werkervaring heb. (4)

Maar ook ik kom niet veel verder dan 2200 momenteel. ICT op mbo-niveau stelt in Noord Nederland gewoon geen ruk meer voor en de salarissen al helemaal niet. Dan is het simpel: Of je hebt werk tegen een karig salaris, of je hebt hebt niks. Want geen één bedrijf neemt je meer aan voor een junior beheerfunctie, zelfs (in mijn geval) niet met ITIL, CCNA en MD100/101. Waarschijnlijk zit @NickH92 net als ik bij een detacheerder waar je wat certificaten kan behalen. Maar zelfs met die papieren kom je niet verder dan servicedesk en defecte werkplekken vervangen. Dát is de toekomst van MBO ICT.

Ik doe het dus echt niet beter qua salaris. Per saldo waarschijnlijk zelfs nog slechter. Dat het niet goed is realiseer ik mij heel goed. Maar in mijn geval is het zo dat ik bij een andere werkgever er op salaris niet vooruit ga en qua werkzaamheden ook niet. Dus blijf je plakken bij de huidige detacheerder en hoop je op betere tijden. Maar na 4 jaar servicedesk en werkplekbeheer heb ik niet het idee dat dat ooit nog gaat gebeuren.

Wellicht dat ik nog een topic over mijn ervaringen open gooi. Het is gewoon triest gesteld met het niveau van MBO ICT.
Kom op zeg...
€2200 is €550 bruto per maand boven het minimumloon en €600 bruto per maand onder het modaal inkomen.
Zo beroerd is dat niet.

Qua werk, waar een wil is is een weg. Ik denk, dat nu en in de toekomst, er prima valide leuke banen zijn voor MBO ICT. Misschien niet voor iedereen. Een deel zal zijn carrière beginnen en eindigen op de servicedesk. Of dat erg is weet ik niet. Zat mensen die hun carrière beginnen en eindigen in het magazijn, aan de lopende band of andere takken van sport waar de groeimogelijkheden beperkt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-10 08:03
unezra schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:34:
[...]

Niks "norm in de IT", het hangt volkomen van je functie af.
Bij meer mobiele functies is het logisch en gebruikelijk, bij minder mobiele functies met vaste standplaats niet.

Net als in andere functies eigenlijk. :)
Ik ben het eens met @unezra , het is de standaard in IT/detachering, voor een vaste baan bij 1 werkgever is het echter zeker niet altijd de standaard (in Nederland dan, mijn Belgische collega's kijken daar toch anders naar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
kezzza schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:14:
[...]

(in Nederland dan, mijn Belgische collega's kijken daar toch anders naar).
Hoe dan? Is het in Belgie wel gebruikelijk dat alle IT'ers (of uberhaupt alle kenniswerkers) een leasebak krijgen? Is niet mijn bedoeling het in twijfel te trekken, maar ken het land - wat dit aangaat - nagenoeg niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kezzza
Freeaqingme schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:16:
[...]

Hoe dan? Is het in Belgie wel gebruikelijk dat alle IT'ers (of uberhaupt alle kenniswerkers) een leasebak krijgen? Is niet mijn bedoeling het in twijfel te trekken, maar ken het land - wat dit aangaat - nagenoeg niet.
Ik ben zelf geen Belg dus neem mijn post voor wat het waard is. Volgens mijn collega's is het voor alle IT functies de standaard om een auto te krijgen ja, en daarnaast voor kenniswerkers (bedienden volgens de Belgische overheid) welke op een bepaald niveau werken. Daarnaast zijn de leaseconstructies in België een stuk voordeliger, wat dus resulteert in ruimere auto's voor gelijkaardige functies in vergelijking met Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:44
In de detachering is het standaard dat je een lease auto krijgt, intern niet toch? Ik ken vrijwel geen interne IT'ers met een lease auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzza
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:28:
In de detachering is het standaard dat je een lease auto krijgt, intern niet toch? Ik ken vrijwel geen interne IT'ers met een lease auto.
wij hebben een ruime hoeveelheid mensen met een lease auto, maar dat zit deels in het feit dat ze veel onderweg kunnen zijn (vestigingen over heel Nederland, België en Duitsland) en deels dat deze mensen vanuit de Consultancy komen, en dan is er een zekere verwachting wat betreft vervoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 01:11
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:28:
Present! }:O

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alex3131
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-05 23:35
Per 1 april de traineeship afgerond en een naar mijn idee mooi nieuw contract aangeboden gekregen!
Wie ben je:
• Leeftijd: 25 26
• Opleiding: HBO Business IT & Management, Master Business Informatics. Ondertussen wat certificaten (Lean yellow belt, SCRUM, PRINCE2) behaald. Daarnaast Young Professional Programma afgerond
• Werkervaring: 0 1 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Business analist
• Werkgever/branche: Bank
• (Werk) Locatie(s): Regio Utrecht
• Uren/week: 40 36 uur
• Reistijd: 20 minuten
• Werkdruk: Normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 30603500 euro o.b.v. 40 36 uur
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: 9%
• Mobiliteit per jaar: ov-chipkaart
• Overige: Laptop en telefoon van de zaak. Daarnaast nog 9% bonus (o.b.v. jaarsalaris, vakantiegeld en 13e maand) die wordt uitgekeerd bovenop m'n salaris + trainingbudget (1000 euro en 1 grote training naar keuze)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +- €53k +- €53k op basis van 40 36 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:11
alex3131 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:54:
• Overige: Laptop en telefoon van de zaak. Daarnaast nog 9% bonus (o.b.v. jaarsalaris, vakantiegeld en 13e maand) die wordt uitgekeerd bovenop m'n salaris + trainingbudget (1000 euro en 1 grote training naar keuze)
Als je bij die grote instelling in met de glazen torens aan Utrecht CS werkt (daar lijkt het aan de hand van dit lijstje wel op) is het niet echt een bonus, maar een Employee Benefit Budget waarvan je ook extra vrije dagen, extra pensioenstortingen etc kan kopen. "Bonus" en bankenwereld is sowieso een vies woord momenteel :+ Kleine nuance ;)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agittunc
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-09 15:07
[...]

Ben ik half mee eens. MBO ict is zeker slechter aan het worden.

Maar het beste wat je dan kan doen is onderzoeken wat de marktwaarde van een bepaalde positie/functie is en wat je daarvoor kan doen. er zijn zat bedrijven die je willen aannemen op betere basis dan je vorige.

Servicedesk/systeembeheer is een stervende functie. Je gaat hier niet een toekomst in bevinden. eerder als een steppingstone.

Dit is niet een diss btw. Zelf ben ik er ook slachtoffer van geworden. ik ben 2 jaar in detachering geweest en krijg steeds servicedesk aan mijn bak gesmeten met afstandtijden van 1 uur tot 2 uur. en dat is enkel.

Maar je kan beter vallen en opstaan. ik ben nu ook begonnen als engineer (met niveau 3) met betere salaris, opties voor opleiding en ook betere secundaire arbeidsvoorwaarden. het is echt een kwestie van blijven zoeken naar bedrijven en jezelf laten uitnodigen om een gesprek to houden. (kennismakingsgesprek of 1e gesprek maak niet uit maar #1 prio is jezelf aan tafel krijgen).

ik zal binnenkort wel mijn nieuwste baan laten zien op deze topic. Maar beste wat ik je kan aanraden is blijven kijken naar bedrijven die vacaturen openen op bijvoorbeeld ictergezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

IT'ers krijgen zonder specialisme opgebouwd te hebben over het algemeen gewoon weinig betaald. Niet alleen in jouw regio.

Zorg dat je een specialist wordt in een vakgebied. De servicedesk kan bij wijze van spreken een stagiair ook nog doen met wat training. Het ligt wat genuanceerder, maar hopelijk is mijn punt duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
kezzza schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:23:
[...]

Ik ben zelf geen Belg dus neem mijn post voor wat het waard is. Volgens mijn collega's is het voor alle IT functies de standaard om een auto te krijgen ja, en daarnaast voor kenniswerkers (bedienden volgens de Belgische overheid) welke op een bepaald niveau werken. Daarnaast zijn de leaseconstructies in België een stuk voordeliger, wat dus resulteert in ruimere auto's voor gelijkaardige functies in vergelijking met Nederland.
Belg hier, dit is redelijk correct. Het is inmiddels zo ingeburgerd en deel van het verloningspakket dat zonder leaseauto en tankkaart ik het aanbod niet eens overweeg in 99% van de gevallen. Genoeg andere en interessante aanbiedingen waar het wel bij het aanbod zit.

Steam: Grim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:53:
[...]
IT'ers krijgen zonder specialisme opgebouwd te hebben over het algemeen gewoon weinig betaald. Niet alleen in jouw regio.

Zorg dat je een specialist wordt in een vakgebied. De servicedesk kan bij wijze van spreken een stagiair ook nog doen met wat training. Het ligt wat genuanceerder, maar hopelijk is mijn punt duidelijk.
Da's generiek en niet enkel voor de ICT.

Maar vergelijk het voor de grap eens met andere beroepsgroepen, dan word de ICT, ook de instapfuncties, nog steeds behoorlijk goed betaald. €2200 is nog altijd iets van 33% boven het minimumloon. Er zijn hele volksstammen die nooit of alleen met grote moeite verder zullen komen dan dat salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2020 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:16:
[...]
Dus ik zou met genoegen moeten nemen omdat de rest minder dan mij verdient? Leuk en aardig dat er hele volksstammen zijn die dat niet of nooit gaan verdienen maar dat betekent niet dat ze niet meer willen verdienen. Daarbij is 2200 euro gewoon een karig salaris voor iemand in de ICT met meerdere jaren ervaring.
Ik vind het niet onredelijk het te vergelijken met beroepsgroepen waarbij een vergelijkbaar werk- en denkniveau, opleidingsniveau, etc, van toepassing is. ICT is misschien overal en iedereen is er van afhankelijk, dat maakt nog niet dat het gerechtvaardigd is dat ICTers meer betaald krijgen dan andere beroepsgroepen.

Zonder een hele discussie te willen starten hierover, maar ik denk dat het belangrijk is dat mensen hun eigen baan in perspectief blijven zien. ICT is commoddity, daar horen dus ook genivelleerde salarissen bij die vergelijkbaar zijn met de rest van de beroepsbeoefenaars in Nederland.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

unezra schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:13:
[...]

Da's generiek en niet enkel voor de ICT.

Maar vergelijk het voor de grap eens met andere beroepsgroepen, dan word de ICT, ook de instapfuncties, nog steeds behoorlijk goed betaald. €2200 is nog altijd iets van 33% boven het minimumloon. Er zijn hele volksstammen die nooit of alleen met grote moeite verder zullen komen dan dat salaris.
Met 2200€ kun je gewoon niet zoveel doen, vooral als je alleen woont / kinderen hebt. Succes met een hypotheek krijgen bijvoorbeeld. Als je dus slim bent ontwikkel je een specialisme. Dat was meer mijn punt.

Wat andere beroepsgroepen verdienen vind ik weinig relevant. Die zitten met dezelfde problemen. Natuurlijk kunnen we allemaal gezamenlijk heel weinig verdienen, maar ik pas daar zelf in ieder geval voor.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

unezra schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:20:
[...]

Ik vind het niet onredelijk het te vergelijken met beroepsgroepen waarbij een vergelijkbaar werk- en denkniveau, opleidingsniveau, etc, van toepassing is. ICT is misschien overal en iedereen is er van afhankelijk, dat maakt nog niet dat het gerechtvaardigd is dat ICTers meer betaald krijgen dan andere beroepsgroepen.

Zonder een hele discussie te willen starten hierover, maar ik denk dat het belangrijk is dat mensen hun eigen baan in perspectief blijven zien. ICT is commoddity, daar horen dus ook genivelleerde salarissen bij die vergelijkbaar zijn met de rest van de beroepsbeoefenaars in Nederland.
Bij calvinisme is enkel de werkgever gebaat, verdient de IT-er veel of de rest zo weinig? Als ik de dalende Arbeids-inkomens-quote & achterblijvende lonen zie denk ik dat ik het antwoord weet.

Als je niet tevreden bent met je eigen loon probeer daar wat aan te doen, vraag om hulp etc. IPV anderen onnodige bescheidenheid aan te praten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

GoldenSample schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 18:24:
[...]
Bij calvinisme is enkel de werkgever gebaat, verdient de IT-er veel of de rest zo weinig? Als ik de dalende Arbeids-inkomens-quote & achterblijvende lonen zie denk ik dat ik het antwoord weet.
Ik denk dat het allemaal wel mee valt en de gemiddelde ICTer nog steeds heel acceptabel verdiend.
Als je niet tevreden bent met je eigen loon probeer daar wat aan te doen, vraag om hulp etc. IPV anderen onnodige bescheidenheid aan te praten.
Ik ben niet ontevreden met mijn huidige loon. :)
(Dat wel eerder geweest maar dat is al enige tijd geleden opgelost. Zonder te switchen van werkgever...)

Een zin als ‘ik wil het niet zeggen maar doe het toch’ is een zeer duidelijk, niet mis te verstaan teken dat je weet dat je niet verder moet gaan - en het toch doet. Kap daarmee.

[ Voor 22% gewijzigd door Ardana op 22-01-2020 08:09 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Hmmbob
Quote en reactie verwijderd.

[ Voor 95% gewijzigd door Ardana op 22-01-2020 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

[ Voor 96% gewijzigd door Ardana op 22-01-2020 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
agittunc schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:17:
[...]

Ben ik half mee eens. MBO ict is zeker slechter aan het worden.

Maar het beste wat je dan kan doen is onderzoeken wat de marktwaarde van een bepaalde positie/functie is en wat je daarvoor kan doen. er zijn zat bedrijven die je willen aannemen op betere basis dan je vorige.

Servicedesk/systeembeheer is een stervende functie. Je gaat hier niet een toekomst in bevinden. eerder als een steppingstone.

Dit is niet een diss btw. Zelf ben ik er ook slachtoffer van geworden. ik ben 2 jaar in detachering geweest en krijg steeds servicedesk aan mijn bak gesmeten met afstandtijden van 1 uur tot 2 uur. en dat is enkel.

Maar je kan beter vallen en opstaan. ik ben nu ook begonnen als engineer (met niveau 3) met betere salaris, opties voor opleiding en ook betere secundaire arbeidsvoorwaarden. het is echt een kwestie van blijven zoeken naar bedrijven en jezelf laten uitnodigen om een gesprek to houden. (kennismakingsgesprek of 1e gesprek maak niet uit maar #1 prio is jezelf aan tafel krijgen).

ik zal binnenkort wel mijn nieuwste baan laten zien op deze topic. Maar beste wat ik je kan aanraden is blijven kijken naar bedrijven die vacaturen openen op bijvoorbeeld ictergezocht.
Ik vatte het ook niet op als een diss. Meer als een bevestiging op m’n verhaal.

Specialiseren ben ik ook mee bezig. Voornamelijk CCNP op dit moment, maar daar lijkt hier weinig vraag naar te zijn in deze regio. Vandaar dat ik tijdelijk op een ander project zit. Maar ik merk in de hele organisatie dat het niveau (gedrag) teleurstellend is en dingen zoals verantwoordelijkheid en collegialiteit ver te zoeken zijn. En ik constateer dat dit toch mbo’ers (schoolverlaters) zijn die dit gedrag vertonen. Dit geeft een scheef beeld over andere mensen met mbo die wel goed hun best doen en alsnog als stereotype mbo’er worden weggezet.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:53:
[...]

Je punt is duidelijk. Daar ben ik ook al langer mee bezig (CCNP), maar er is op dit moment hier geen vraag naar. Althans, die indruk krijg ik na meerdere sollicitaties. Je komt er niet tussen. Dan nemen ze liever die hbo’er die aan kan tonen dat hij een bepaald niveau heeft.

Tijdperk van servicedeskmedewerker heb ik inmiddels wel gehad.

Binnenkort hopelijk wel een keer goed nieuws na mijn voortgangsgesprek. De laatste keer was ik behoorlijk teleurgesteld na het bericht dat ik voorlopig een maandcontract kreeg i.p.v. een jaarcontract. Na twee jaarcontracten ineens naar een maandcontract was een behoorlijke domper en m’n hypotheekgesprek kort erna was ook snel afgelopen met het bericht “Nee, voorlopig kunnen we niets voor je doen”

[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 21-01-2020 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob

Nu dat toch ter sprake komt, hoe is het verder afgelopen @Verwijderd ? Ben eigenlijk wel benieuwd - de reacties hier waren nogal.... negatief op je situatie. Ik hoop dat er ondertussen verbetering (in welke vorm of aard) is opgetreden!

[ Voor 82% gewijzigd door Ardana op 22-01-2020 08:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

@agittunc Systeembeheer is geen uitstervende functie. Het werkt verandert, maar dat is al 20 jaar zo als je systeembeheerder bent. Servicedesk blijft ook altijd. Omdat je altijd gebruikers blijft houden :+

@krakendmodem Ik denk dat je het buiten de bedrijven moet zoeken. Kijk naar overheid en semi-overheid (bijvoorbeeld DUO, Gemeente, provincie) maar ook gezondheidszorg. Over het algemeen betalen die voor servicedesk werk een stuk meer. Bij mijn vorige werkgever (zorg) kon je gewoon 3150 verdienen op de servicedesk. In die regio zijn ook detacheerders die goed kunnen betalen wanneer je CCNP hebt (Routz is een bekende)

[ Voor 6% gewijzigd door Zenix op 21-01-2020 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Zenix schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:21:
@agittunc Systeembeheer is geen uitstervende functie. Het werkt verandert, maar dat is al 20 jaar zo als je systeembeheerder bent.

@krakendmodem Ik denk dat je het buiten de bedrijven moet zoeken. Kijk naar overheid en semi-overheid (bijvoorbeeld DUO, Gemeente, provincie) maar ook gezondheidszorg. Over het algemeen betalen die voor servicedesk werk een stuk meer. Bij mijn vorige werkgever (zorg) kon je gewoon 3150 verdienen op de servicedesk. In die regio zijn ook detacheerders die goed kunnen betalen wanneer je CCNP hebt (Rouz is een bekende)
Ik ben tot nu toe alleen maar gedetacheerd geweest bij verschillende (grote) overheidsinstanties en die werkzaamheden werden meestal uitgevoerd door die detacheerders. (met hier en daar nog enkele interne medewerkers)

Ik ga eens kijken wat er hier nog meer in de buurt zit. Er ging geen belletje bij mij rinkelen op de naam Rouz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

krakendmodem schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:32:
[...]

Ik ben tot nu toe alleen maar gedetacheerd geweest bij verschillende (grote) overheidsinstanties en die werkzaamheden werden meestal uitgevoerd door die detacheerders. (met hier en daar nog enkele interne medewerkers)

Ik ga eens kijken wat er hier nog meer in de buurt zit. Er ging geen belletje bij mij rinkelen op de naam Rouz
Typo ;) Het is Routz. Maar ik zou dan proberen juist intern te komen bij die opdrachtgevers, als ze dat zelf natuurlijk ook willen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:52
Kleine update, niet slecht denk ik zo :)

Members only:

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luukie223
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11-2024
Loonsverhoging gehad aan het eind van het jaar :)
Luukie223 schreef op maandag 25 november 2019 @ 01:00:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Werkervaring: 3,5 jaar
• (Woon) Locatie: Overijssel

2. Wat doe je:
• Functie: Full stack software engineer (Java, Angular/React en een beetje Mobile (iOS))
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Overijssel en sporadisch erbuiten
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: Regel is 1 u binnen filetijden (normaliter max 30 min)
• Werkdruk: Prima te doen

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3002 € 3197
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: 14% per maand bij een klus (wat ik continu heb)
• Dertiende/veertiende maand: neen.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 43.905 €46.804

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 40 zelf, 60 werkgever
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Weet ik niet uit m'n hoofd
• Mobiliteit per jaar: lease budget van 650 voor benzine, 750 diesel en 850 elektrisch (ex brandstof)
• Overige: NS business card 1e klas wanneer het mij schikt
- onkostenvergoeding: 75 euro netto / maand
- inrichting thuiswerk kantoor (elektrisch bureau & stoel)
- GSM - nee (mag wel besteld worden op bonus (en dus eigendom ("na afschrijving"))
- Laptop - Ja, een nieuwe MacBook pro 16" met 64 GB ram past _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-10 16:08
Members only: title

Ik heb het idee dat er nog wel wat winst te behalen valt eerlijk gezegd :)

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
aDutchCow schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:21:
***members only***

Dat denk ik ook wel, zeker in de huidige markt. 2500 tot 3000 euro lijkt mij niet onrealistisch, zeker omdat je secundaire arbeidsvoorwaarden ook niet heel indrukwekkend zijn. Ik neem aan dat je toch wel een pensioenregeling hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
JDFS schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 15:50:
Een update!

[...]

***members only***
Kleine update per 1-1-2020.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-10 17:45

WCA

Members only:

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:05
***members only***

Met 2 en een half jaar werkervaring moet je toch wel richting de 3000,- kunnen lijkt me maar dat lijkt me bij deze werkgever wel een grote sprong in 1x.

Weet je zeker dat je maar 7% vakantietoeslag krijgt? Volgens mij is dit wettelijk minimaal 8%?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:20

Koekfabriek

King Billy on the wall

@JDFS
Wat moet ik mij voorstelen bij koffiegeld? Moet je op kantoor voor koffie betalen of is dat voor in de trein?

@aDutchCow
Wat winst te behalen is nogal een understatement, daar moet minimaal 500 euro en pensioenregeling bij zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:07

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Het jaarlijkse rondje is weer geweest...

Members only:

Ik zit wel een beetje aan mijn plafond. Blijf mezelf wel ontwikkelen doordat we continue met nieuwe producten en tooling blijven werken, maar ik ben niet ambitieus genoeg om mezelf echt verregaand te specialiseren ergens in of echt op zoek naar nieuwe uitdagingen te gaan. En dan blijf je dus gewoon een prima senior allround tester die in elke omgeving en team ingezet kan worden, zelfstandig teststrategieen e.d. kan maken en verschillende automatiseringstooling kan gebruiken. Op een gegeven moment krijg je wellicht wel de vraag wat ik nog aan meerwaarde biedt boven iemand van 30-35 die veel minder verdient. En eigenlijk, daar heb ik geen pasklaar antwoord op :D
Testmanager trekt me niet, want middle-management bullshit bingo is niet aan mij besteed en dat is bovendien een uitstervend vak in de wereld van zelfstandige scrumteams. Me specialiseren tot scrummaster om me nog wat breder inzetbaar te maken zou wellicht een optie zijn. Maar ook dan wordt je weer heerlijk van je werk afgehouden met procesgeneuzel (wat ook belangrijk is overigens, maar niet aan mij besteed indien langer dan een kwartier per dag :D )

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:59
***members only***

Dit is ook wel een van de karigste setjes voorwaarden die ik hier voorbij heb zien komen moet ik zeggen. Je salaris kan zeker al wel een stuk omhoog zoals andere hier al aangeven. 3000 is prima haalbaar met een kleine 3 jaar ervaring en daarnaast is een pensioenregeling wel het minste wat je aan secundaire voorwaarden kunt verwachten. Iets van een laptop (en telefoon + abonnement) is tegenwoordig ook vrij gebruikelijk.
Ik zou eens met je werkgever gaan praten of eens rondkijken als er bij je huidige werkgever niet veel meer inzit.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Koekfabriek schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:56:
@JDFS
Wat moet ik mij voorstelen bij koffiegeld? Moet je op kantoor voor koffie betalen of is dat voor in de trein?
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeeSharpDev
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-10 11:40
Members only:

[ Voor 96% gewijzigd door SeeSharpDev op 15-07-2021 13:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:21
Ik zie heel vaak percentages voorbij komen als het gaat om het gedeelte pensioeninleg. Waarom wordt hier alleen met percentages gewerkt en niet met ook concrete bedragen? Al die percentages op zichzelf zeggen natuurlijk niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kezzza
Orangelights23 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:00:
Ik zie heel vaak percentages voorbij komen als het gaat om het gedeelte pensioeninleg. Waarom wordt hier alleen met percentages gewerkt en niet met ook concrete bedragen? Al die percentages op zichzelf zeggen natuurlijk niets.
Ik denk omdat een hoop mensen niet precies weten wat het inhoudt en zich er ook niet heel druk om maken? Wel eens, zou goed zijn voor de vergelijking om de bedragen te zien. Ook omdat het naar de toekomst een groot verschil kan maken voor de posters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
kezzza schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:37:
[...]

Ik denk omdat een hoop mensen niet precies weten wat het inhoudt en zich er ook niet heel druk om maken? Wel eens, zou goed zijn voor de vergelijking om de bedragen te zien. Ook omdat het naar de toekomst een groot verschil kan maken voor de posters
Je hebt ongetwijfeld gelijk. Die desinteresse betreft dan wel 10-20% van de vergoeding voor je werk. M.i. apart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
wheel schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:58:
[...]

Je hebt ongetwijfeld gelijk. Die desinteresse betreft dan wel 10-20 van de vergoeding voor je werk. M.i. apart.
Ver van m'n bed show. Ik ben er niet trots op, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me ook weinig heb verdiept in m'n pensioen, omdat dat nog zeker zo'n 35 jaar zal duren (en dat is langer dan ik tot nu toe überhaupt heb bestaan :+).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rustybolt
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 31-05 22:10
Orangelights23 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:00:
Vaak omdat het zo ook aan jou gepresenteerd wordt door de werkgever. Ik moest zelfs expliciet vragen om een overzicht voordat ik de bedragen kon inzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:21
rustybolt schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 20:04:
[...]

Vaak omdat het zo ook aan jou gepresenteerd wordt door de werkgever. Ik moest zelfs expliciet vragen om een overzicht voordat ik de bedragen kon inzien.
Merk ik inderdaad ook op, veel werkgevers werken ook met percentages of lastige teksten en tabellen om te beschrijven wat een werkgever nou precies opbouwt. Ik ben zelf 26 en weet dat ik op dit moment niet veel pensioen opbouw bij mijn huidige werkgever (ik post binnenkort mijn lijst), dus hier neem ik al maatregelen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

kezzza schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:37:
[...]

Ik denk omdat een hoop mensen niet precies weten wat het inhoudt en zich er ook niet heel druk om maken?
Wellicht, maar de pensioenaanbieder kan daar zelf ook een grote rol in spelen.

Bij de pensioenaanbieder van mijn vorige werkgever had ik uberhaupt geen inzicht. En dat bij een aanbieder die destijds de naam "PensioenInzicht" gebruikte voor hun pensioenportaal. Werkgever hield een bedrag in op de loonstrook, betaalde zelf een premie (hoogte voor mij onbekend), jaarlijks een UPO en dat was het wel.

Ik heb zelf nog actief contact gezocht met de aanbieder, maar het heeft jaren (!) geduurd voordat ik bevestiging kreeg dat ze niet in staat zijn om deze informatie te verstrekken aan deelnemers, en dat ook helemaal niet belangrijk vinden. Juist ja. 8)7

De pensioenaanbieder van mijn huidige werkgever daarentegen, daar kan ik alles zien. Huidige waarde, premie werkgever, kosten, mutaties, indicatie pensioen. Ik heb destijds dan ook direct de waardeoverdracht uit laten voeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Zr40 op 22-01-2020 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Ik mag toch hopen dat het pensioenreglement gewoon voor elke deelnemer beschikbaar is. Het kan niet zo zijn dat een werkgever of pensioenuitvoerder dat niet kunnen verstrekken.

Zijn er dan zo weinig mensen die een Excelletje hebben van hun hele package om een ander aanbod mee te kunnen vergelijken?

[ Voor 26% gewijzigd door wheel op 22-01-2020 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ik zit bij Befrank en ik kan precies zien wat er maandelijks ingelegd wordt, waar het in belegd wordt en hoe het rendeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

wheel schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 20:52:
Ik mag toch hopen dat het pensioenreglement gewoon voor elke deelnemer beschikbaar is. Het kan niet zo zijn dat een werkgever of pensioenuitvoerder dat niet kunnen verstrekken.
Het reglement zegt niets over jouw eigen situatie. Hoeveel je tot nu toe hebt opgebouwd en hoeveel er voor jou concreet wordt ingelegd per maand staat daar niet in. Ja, je kan het zelf berekenen aan de hand van je bruto salaris min franchise maal beschikbarepremiepercentage, maar als je wil controleren of het ook goed gaat dan heb je concrete cijfers nodig. Zo is bijvoorbeeld mijn vorige werkgever (of de pensioenuitvoerder zelf) vergeten om de jaarlijkse salarisverhoging in te vullen in het portaal. Toch wel fijn als je daar direct achter komt, en niet pas bij pensioen :)

Dat reglement is ook een van de dingen waar ze meerdere jaren voor nodig hebben gehad om op te sturen. En dan staat er bijvoorbeeld letterlijk: "x,x% (2014) van uw beschikbare premie wordt gebruikt om de kosten van uw pensioenregeling te financieren." Dan weet je nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Zr40 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 21:13:
[...]

Het reglement zegt niets over jouw eigen situatie. Hoeveel je tot nu toe hebt opgebouwd en hoeveel er voor jou concreet wordt ingelegd per maand staat daar niet in. Ja, je kan het zelf berekenen aan de hand van je bruto salaris min franchise maal beschikbarepremiepercentage, maar als je wil controleren of het ook goed gaat dan heb je concrete cijfers nodig. Zo is bijvoorbeeld mijn vorige werkgever (of de pensioenuitvoerder zelf) vergeten om de jaarlijkse salarisverhoging in te vullen in het portaal. Toch wel fijn als je daar direct achter komt, en niet pas bij pensioen :)

Dat reglement is ook een van de dingen waar ze meerdere jaren voor nodig hebben gehad om op te sturen. En dan staat er bijvoorbeeld letterlijk: "x,x% (2014) van uw beschikbare premie wordt gebruikt om de kosten van uw pensioenregeling te financieren." Dan weet je nog niks.
Dat berekenen is dus precies wat ik doe en is niet bijster ingewikkeld. En op m'n UPO staat een post "wat werkgever inlegde in jaar xxx" - tamelijk concreet. Die bedragen moeten overeenkomen, afrondingsverschillen daargelaten. Jaarlijks even checken en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:41
Jaarlijkse gesprek weer achter de rug.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Tuniq schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:15:
Jaarlijkse gesprek weer achter de rug.

***members only***
Op je 19e klaar met WO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:52
Hahn schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:59:
[...]

Ver van m'n bed show. Ik ben er niet trots op, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me ook weinig heb verdiept in m'n pensioen, omdat dat nog zeker zo'n 35 jaar zal duren (en dat is langer dan ik tot nu toe überhaupt heb bestaan :+).
Voor mij hetzelfde. Kan wel inloggen in het portaal van NN en daar kijken wat ik maandelijks aan pensioen zou krijgen, als mensen hier daar echt geinteresseerd in zijn?

Verder hou ik me er niet mee bezig, hoop voor die tijd al gestopt te zijn met werk en financieel niet afhankelijk te moeten zijn van mijn pensioen :)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-10 03:36
Heeft z'n bachelor overgeslagen denk ik en geen zorgmaster gekozen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Laatst online: 09-10 05:31
We zijn weer een jaartje verder binnen het bedrijf:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: HTS
• Werkervaring: laatste 9 jaar online supply-chain management voor een groot online platform
• (Woon) Locatie: China tussen twee steden

2. Wat doe je:
• Functie: ERP-Manager
• Werkgever/branche: Voedsel
• (Werk) Locatie(s): China tussen twee steden
• Aantal vakantiedagen*: 20d
• Gewerkte uren/week*: 3 4 werkdagen/week
• Reistijd**: 2 maal per week 6 uur, 4 maal per week 10 minuten
• Werkdruk: 7 dagen, officieel werk ik 4 dagen per week maar de realiteit is dat ik 7 dagen per week bezig ben.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 6.500 8.600
• Vakantiegeld: € N.V.T.
• Bonus, toeslagen, etc: € 7.800 dit jaar. Komend jaar per maand € 1.700 wanneer target bereikt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 124.800 (excl. secundaire toeslagen)

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € N.V.T.
• Mobiliteit per jaar: volledig vergoed incl. internationale tickets.
• Package, belastingen sterk aftrekbaar (bruto is nagenoeg netto) + housing maandelijks budget 3.400 euro.

Procentueel ben ik er eigenlijk niks op vooruit gegaan (al ben ik nu een beetje aan het bakkeleien over inflatie), maar een dagje meer betaald krijgen is wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
@n4m3l355, is het in vergelijking met Nederland goed te doen qua vaste lasten / uitgaven daar? Ik zou met dit salaris echt als een koning kunnen leven, "hier" in de Randstad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryangr0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-09 19:27
Members only: title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
Cocytus schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:44:
38 vakantiedagen suggereert dat je ergens ATV opbouwt (25+13), maar dat lijkt me niet te kloppen met de rest van je arbeidsvoorwaarden. Wat is hier de achtergrond van?
Klopt, ik werk 40 uur, daardoor 38 dagen (+13). Verder snap je vraag niet helemaal, wat klopt hier niet aan met de rest van de voorwaarden?
Ik ben na de middelbare school direct gaan werken bij een accountantskantoor met daarnaast een deeltijd studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-10 22:32
Tuniq schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:48:

Klopt, ik werk 40 uur, daardoor 38 dagen (+13). Verder snap je vraag niet helemaal, wat klopt hier niet aan met de rest van de voorwaarden?
Meestal is dan je contract voor 36u of in die richting en zijn die extra uren als je er 40 maakt ATV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Tuniq schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:48:
[...]

[...]

Ik ben na de middelbare school direct gaan werken bij een accountantskantoor met daarnaast een deeltijd studie.
NIVRA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
Yes; al had het traject die naam al niet meer. Ben zelf overigens uit dat volledige traject gestapt bij mijn overgang naar het bedrijfsleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

JDFS schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:55:
@n4m3l355, is het in vergelijking met Nederland goed te doen qua vaste lasten / uitgaven daar? Ik zou met dit salaris echt als een koning kunnen leven, "hier" in de Randstad.
Als je wel belasting moet betalen vang je natuurlijk nogsteeds een heeeel erg lekkere boterham maar als een koning, mwah. Anyway, waarom denk je dat zoveel expats voor relatief gewone salarissen toch leuk leven in de randstad? Juist, doe 30% regeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Laatst online: 09-10 05:31
JDFS schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:55:
Aangezien ik nagenoeg geen eigen kosten heb is het wel makkelijk leven. Uiteindelijk komt het erop neer wat je met je geld doet, iets wat hier net even anders vergeleken met Nederland.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:53
Ik ben ook begin januari weer overgestapt. Van een klein consultancy bedrijf in maatwerk software naar een iets grotere consultancy agency met divers werk en een beter beloningsbeleid vooral :) 3 jaar met veel plezier gewerkt bij mijn vorige werkgever maar met een belachelijke beloningstaffel van 1% - 3% - 5% verhoging per jaar bij respectievelijk, goed, boven gemiddeld of uitmuntend functionerend zet dat echt geen zoden aan de dijk op de lange termijn.

Members only:

Ik ben erg tevreden, kan de komende jaren goede stappen maken en het bonusbeleid stimuleert om zelf ook na te denken over opdrachten, binnen halen van projecten en verhogen van je uurtarief omdat dit direct impact heeft op je bonus. :) :P

HD4Life @ Full-HD

Pagina: 1 ... 46 ... 216 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.