Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Paprika schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:42:
[...]

***members only***

[...]

***members only***
Ik heb een tijdje bij een grote uitzender gewerkt en daar hanteerden we altijd een vuistregel van 60% extra kosten bovenop salaris. Dat zijn dan kosten voor HR, administratie, werkgeversbelasting, pensioeninleg, vrije dagen, ziekte, vakantiegeld. 30% is daar iets te weinig voor. Vanaf een "1,7" uurloonfactor was er sprake van enige brutowinst. Dat is echt de onderkant van de onderkant. Auto en iets luxere algemene voorwaarden tikken ook door.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:25
JvS schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:00:
[...]
Ik heb een tijdje bij een grote uitzender gewerkt en daar hanteerden we altijd een vuistregel van 60% extra kosten bovenop salaris. Dat zijn dan kosten voor HR, administratie, werkgeversbelasting, pensioeninleg, vrije dagen, ziekte, vakantiegeld. 30% is daar iets te weinig voor. Vanaf een "1,7" uurloonfactor was er sprake van enige brutowinst. Dat is echt de onderkant van de onderkant. Auto en iets luxere algemene voorwaarden tikken ook door.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 09-01-2020 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
mjah, vrije dagen is 8-14%, vakantiegeld 8%, ziekte 5%, verzekeringen iets van 15-20%, zorgverzekeringswet iets van 5-8% oid. Dat alleen is al 36-55%, dan nog pensioeninleg, dat is tussen de 0, 15 (grote pensioenfondsen) en 30% (ING, exteem :P), en dan nog die administratielasten.

MAar het klopt, dat geposte salaris vs tarief is een totale rip-off :P

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 09-01-2020 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:25
wheel schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:35:
Lijkt me wel, ja, met 8 jaar IT-ervaring (geen spcifiek idee bij je functie). Je verdient waar met jouw studie-achtergrond mee starten :+
Members only: werkzaamheden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solaire
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-10 10:01
Oud (doorgehaald, loopt t/m volgende maand) en nieuw (vanaf maart)

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: HBO Technische Informatica
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Full Stack Software Developer
• Werkgever/branche: Telecom Startup
• (Werk) Locatie(s): ~ 10 km vanaf woonplaats ~ 30 km vanaf woonplaats
• Aantal vakantiedagen: 27
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 30 minuten met de fiets auto
• Werkdruk: laag gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 3239,50 4100
• Vakantiegeld: € 3936 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: € variabel
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 53.136

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € even niet helder
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: even niet helder
• Mobiliteit per jaar: € 0,19 / km eigen vervoer
• Overige: Telefoon / laptop van de zaak
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 41.983,91 53.136

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rustybolt
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 31-05 22:10
Loei123 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:31:
***members only***

Volgens mij kan het beter, of zie ik dat verkeerd?
Van wat ik heb gezien is een normaal startsalaris voor HBO en WO opgeleide developers tussen de 2000 en 2800 euro. Met 8 jaar werkervaring zou je daar gewoon ruim boven moeten zitten.
Solaire schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 07:55:

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Mobiliteit per jaar: € 0
Lijkt me een érg goed aanbod, gefeliciteerd!

[ Voor 66% gewijzigd door rustybolt op 10-01-2020 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solaire
rustybolt schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:58:
Lijkt me een érg goed aanbod, gefeliciteerd!
Thanks! Heb er ook érg veel zin in, niet voor het geld maar wel voor het werk zelf :+ . Het is een klant van me op dit moment (ik freelance één en ander naast mijn full-time baan) dus ik zat in een goede onderhandelingspositie. Het wordt ook wel flink doorwerken en er zijn vrij specifieke technische competenties benodigd maar dat is juist iets wat goed bij me past. Ik stap na een klein jaar wat meer traditionele technieken te hebben gebruikt (zoals Java) over naar een start-up die zich voornamelijk bezighoudt met Blockchain en andere innovatieve technologieën met een technologie stack die veel dichter bij mijn interesses ligt (Go / C(++) / Kubernetes / etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-10 20:59

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Mobiliteit per jaar: € 0
Uitstekend salaris voor leeftijd en werkervaring, wat wel weer gunstig is voor zaken als een hypotheekaanvraag. Staat wel weer tegenover dat je geen mobiliteitsvergoeding of lease-auto krijgt, waardoor je weer best wat nettokosten maakt die je niet vergoed krijgt.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, startup en pensioen is meestal niet echt goed geregeld, zou ik ff navragen of er uberhaupt iets is. Als je dat zelf moet regelen kost het je netto een behoorlijke hap. Praktisch gezien praat je over 21% van je bruto salaris dat je netto weg moet zetten dan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solaire
Mugwump schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:58:
[...]

Uitstekend salaris voor leeftijd en werkervaring, wat wel weer gunstig is voor zaken als een hypotheekaanvraag. Staat wel weer tegenover dat je geen mobiliteitsvergoeding of lease-auto krijgt, waardoor je weer best wat nettokosten maakt die je niet vergoed krijgt.
Hypotheekaanvraag is al gedaan op mijn vorige salaris, wat ook prima te doen was. Zo uit mijn hoofd hebben we < 80% van de maximale hypotheek die op mijn oude salaris mogelijk was (heb een tweetal jaar flink wat gespaard onder andere door te freelancen naast mijn bestaande baan dus een deel van ons aanstaande huis wordt betaald uit eigen vermogen). Mobiliteitsvergoeding is de standaard 0,19 euro per kilometer overigens, ben ik vergeten toe te voegen. Mogelijkheid tot lease is er ook, maar ik heb liever een eigen auto.
The Eagle schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:59:
Mja, startup en pensioen is meestal niet echt goed geregeld, zou ik ff navragen of er uberhaupt iets is. Als je dat zelf moet regelen kost het je netto een behoorlijke hap. Praktisch gezien praat je over 21% van je bruto salaris dat je netto weg moet zetten dan.
Ik ga er tegen die tijd even goed voor zitten, op dit moment te druk met administratie rondom ons nieuwe huis. Maar inleg is voor zover mij bekend leeftijdsgebonden, als ik het bedrag wat ik in de afgelopen drie jaar opgebouwd heb zou moeten pinnen zou ik bij wijze van spreke niet eens mijn PIN code hoeven in te vullen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rustybolt
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 31-05 22:10
Solaire schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:54:
[...]

Thanks! Heb er ook érg veel zin in, niet voor het geld maar wel voor het werk zelf :+ . Het is een klant van me op dit moment (ik freelance één en ander naast mijn full-time baan) dus ik zat in een goede onderhandelingspositie. Het wordt ook wel flink doorwerken en er zijn vrij specifieke technische competenties benodigd maar dat is juist iets wat goed bij me past. Ik stap na een klein jaar wat meer traditionele technieken te hebben gebruikt (zoals Java) over naar een start-up die zich voornamelijk bezighoudt met Blockchain en andere innovatieve technologieën met een technologie stack die veel dichter bij mijn interesses ligt (Go / C(++) / Kubernetes / etc).
Klinkt leuk! Poeh, een fulltime baan plus freelancen lijkt me erg druk, ik zou er geen tijd voor hebben.
The Eagle schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:59:
Goed punt. Als je alleen naar het brutosalaris kijkt kan dat soms een vertekend beeld geven. Ik ben ook een keer overgestapt van werkgever, waarbij mijn brutosalaris 500 euro omhoog ging, maar ik in de praktijk hetzelfde verdiende :+ (dat lag aan het leasebudget, de winstuitkering, dertiende maand, en pensioenregeling).

[ Voor 39% gewijzigd door rustybolt op 10-01-2020 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koptelefoontje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:06

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Mobiliteit per jaar: € 0,19 / km eigen vervoer
Krijg je ook (RSU) aandelen? Dat is vaak het voordeel van een startup - of is dat niet gebruikelijk in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Solaire schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:12:
[...]

Hypotheekaanvraag is al gedaan op mijn vorige salaris, wat ook prima te doen was. Zo uit mijn hoofd hebben we < 80% van de maximale hypotheek die op mijn oude salaris mogelijk was (heb een tweetal jaar flink wat gespaard onder andere door te freelancen naast mijn bestaande baan dus een deel van ons aanstaande huis wordt betaald uit eigen vermogen). Mobiliteitsvergoeding is de standaard 0,19 euro per kilometer overigens, ben ik vergeten toe te voegen. Mogelijkheid tot lease is er ook, maar ik heb liever een eigen auto.

[...]

Ik ga er tegen die tijd even goed voor zitten, op dit moment te druk met administratie rondom ons nieuwe huis. Maar inleg is voor zover mij bekend leeftijdsgebonden, als ik het bedrag wat ik in de afgelopen drie jaar opgebouwd heb zou moeten pinnen zou ik bij wijze van spreke niet eens mijn PIN code hoeven in te vullen 8)7
Pensioen is gewoon uitgesteld salaris he, hou er rekening mee. EN standaard pensioenfranchise (wettelijk) is dus die 21% iirc. Dus een pensioenverzekering die je zelf afsluit is 21% van je brutosalaris. Als je WG geen regeling heeft met een pensioenverzekeraar of -fonds gaat dat niet van je brutoloon maar van je nettoloon af. Plus administratiekosten etc.
Prima dat je tot nu geen pensioen hebt opgebouwd, dat is je eigen keuze. Maar hoe langer je dat niet doet, hoe minder het rendeert en hoe minder je straks eens hebt. Just saying :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-10 16:25
The Eagle schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:57:
[...]

Pensioen is gewoon uitgesteld salaris he, hou er rekening mee. EN standaard pensioenfranchise (wettelijk) is dus die 21% iirc. Dus een pensioenverzekering die je zelf afsluit is 21% van je brutosalaris. Als je WG geen regeling heeft met een pensioenverzekeraar of -fonds gaat dat niet van je brutoloon maar van je nettoloon af. Plus administratiekosten etc.
Prima dat je tot nu geen pensioen hebt opgebouwd, dat is je eigen keuze. Maar hoe langer je dat niet doet, hoe minder het rendeert en hoe minder je straks eens hebt. Just saying :)
Je kan fiscaal voordelig sparen voor je pensioen met je vrije jaarruimte bij Brand new day oid, kan het dan niet toch bruto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Penait1 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:14:
[...]

Je kan fiscaal voordelig sparen voor je pensioen met je vrije jaarruimte bij Brand new day oid, kan het dan niet toch bruto?
Yep: https://www.belastingdien...ereken-ik-mijn-jaarruimte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
[...]

Penait1 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:14:
[...]

ja, is gewoon bruto uiteraard.

[ Voor 19% gewijzigd door JvS op 10-01-2020 16:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Members only:

Even een postje door de grootverdieners heen :P Ik heb loonsverhoging gekregen na een positief gesprek oOo eigenlijk onverwacht omdat ik er nog niet eens een jaar werk. Ik krijg ook meer verantwoordelijkheden die passen bij mijn interesses.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2020 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirktheone
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 24-07-2024
Loei123 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:31:
Volgens mij kan het beter, of zie ik dat verkeerd?
Het is aan jezelf, maar klinkt alsof het tijd is om met de manager om de Tafel te gaan zitten.
Je verdient nu ongeveer wat een gemiddelde support engineer met een paar jaar ervaring kan krijgen (weet ik uit ervaring). Dat is in detacheerverband, als je in vaste dienst bent ligt het bedrag vaak ook nog hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-10 11:18
Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2020 @ 22:02:
***members only***

Even een postje door de grootverdieners heen :P Ik heb loonsverhoging gekregen na een positief gesprek oOo eigenlijk onverwacht omdat ik er nog niet eens een jaar werk. Ik krijg ook meer verantwoordelijkheden die passen bij mijn interesses.
CISSP titel nog niet neem ik aan (in verband met je jaren ervaring)? Verder wel een 'oke' verhoging, maar gezien je vakgebied en 2 jaar ervaring moet je er wel wat meer bij kunnen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Batiatus schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:52:
[...]

CISSP titel nog niet neem ik aan (in verband met je jaren ervaring)? Verder wel een 'oke' verhoging, maar gezien je vakgebied en 2 jaar ervaring moet je er wel wat meer bij kunnen krijgen.
Klopt, ik had in mijn vorige post gezet dat ik de titel nog niet had maar heb alles een beetje ingekort. Het examen heb ik al wel gehaald, maar ik voer de CISSP-titel nog niet.

Voor een echt grote loonsverhoging zou ik waarschijnlijk moeten wisselen van baan, maar vind het op dit moment wel prima. Ik heb deze baan ook aangenomen, wetende dat ik zou inleveren ten opzichte van mijn vorige baan. De enige reden waarom ik meer zou willen verdienen is voor een hypotheekaanvraag. Daarnaast zou ik denk ik liever een eigen bedrijf willen hebben.

Ik sta er soms wel van te kijken dat veel mensen ontevreden zijn met 2800-3000 euro bruto p/m. Mijn ouders werken al tientallen jaren bij hetzelfde bedrijf, doen onopgeleid werk, en verdienen wat ik nu verdien na maar twee jaar werken wat ik toch nogal krom vind, ondanks het verschil in opleiding.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2020 20:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:52

Zenix

BOE!

@Verwijderd
Ik verdiende ook al meer dan mijn ouders gezamenlijk met mijn eerste baan. Ik denk niet dat mensen perse ontevreden zijn, maar als je meer kan verdienen. Dan moet je dat niet laten liggen lijkt mij, want dat is gewoon zonde.

Ik vind het salaris te laag gezien je opleidingsniveau (ook al is het geen relevant MSc) en het behaalde CISSP examen.

Daarnaast wat is de pensioenbijdrage van je werkgever? Die 100% zegt namelijk niks. Dat kan ook €100 per maand zijn. Dit is afhankelijk van het type pensioenregeling. De bijdrage van mijn werkgever is bijvoorbeeld 2/3, maar dan heb je het over €500.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:29:
[...]

Klopt, ik had in mijn vorige post gezet dat ik de titel nog niet had maar heb alles een beetje ingekort. Het examen heb ik al wel gehaald, maar ik voer de CISSP-titel nog niet.

Voor een echt grote loonsverhoging zou ik waarschijnlijk moeten wisselen van baan, maar vind het op dit moment wel prima. Ik heb deze baan ook aangenomen, wetende dat ik zou inleveren ten opzichte van mijn vorige baan. De enige reden waarom ik meer zou willen verdienen is voor een hypotheekaanvraag. Daarnaast zou ik denk ik liever een eigen bedrijf willen hebben.

Ik sta er soms wel van te kijken dat veel mensen ontevreden zijn met 2800-3000 euro bruto p/m. Mijn ouders werken al tientallen jaren bij hetzelfde bedrijf, doen onopgeleid werk, en verdienen wat ik nu verdien na maar twee jaar werken wat ik toch nogal krom vind, ondanks het verschil in opleiding.
Tja m'n ouders wonen in een huis dat ze op één timmermanssalaris konden kopen (niet in de randstad nee) bij mij ver uit de buurt lag met een technische master opzak & je op de huurmarkt achter het net viste, tja dan ga je vanzelf wel nadenken of het niet anders kan. Toeval wil, dat het voor redelijk wat mensen met wat goede wil & geluk wel degelijk Anders kan. :+ Op het moment dat je al een hut gekocht hebt (alleen of met z'n 2en) gewoon lekker woont en de rekeningen prima kan betalen tja dan snap ik wel dat je denkt 'joh het zal wel, ik ga normaal gesproken met goede zin heen'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:09
Mijn zus en ik verdien ieder ook beide ongeveer 2x zoveel als onze ouders samen, zij het bij onze 2e banen. Mijn ouders hebben echter ook maar €50k voor hun ruime 2 onder 1 kap woning betaald 30 jaar geleden, waar ik op het punt sta ~2.5 ton te betalen voor 70m2 en dat is niet eens in één van de 4 grote steden.

Daarnaast leef je als IT'er met een MSc in een gunstige markt. Je bent een dief van je eigen portemonnee als je daar geen gebruik van maakt. Een andere werkgever betaald je met alle liefde meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15:10
Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:29:
[...]

Ik verdien dat (26 jaar) en ik ben ontevreden omdat ik weet dat mijn directe collega's €500-1200 meer verdienen omdat ze ouder zijn terwijl mijn functie meer verantwoordelijkheid heeft.

Vergelijken met ouders maakt het niet echt beter.
Ik verdien meer dan m'n ouders ooit gedaan hebben met hun ongeschoolde werk, maar hou onderaan de streep minder over. Daarnaast moet je wel gevoelsmatig wel veel meer verdienen want van we zijn van verzorgingsstaat een participatiesamenleving geworden.

Nou dag he

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vandenw
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-08 00:55
Members only:

[ Voor 1% gewijzigd door vandenw op 14-01-2020 20:46 . Reden: memberonly tag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zenix schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:42:
@Verwijderd
Ik verdiende ook al meer dan mijn ouders gezamenlijk met mijn eerste baan. Ik denk niet dat mensen perse ontevreden zijn, maar als je meer kan verdienen. Dan moet je dat niet laten liggen lijkt mij, want dat is gewoon zonde.

Ik vind het salaris te laag gezien je opleidingsniveau (ook al is het geen relevant MSc) en het behaalde CISSP examen.

Daarnaast wat is de pensioenbijdrage van je werkgever? Die 100% zegt namelijk niks. Dat kan ook €100 per maand zijn. Dit is afhankelijk van het type pensioenregeling. De bijdrage van mijn werkgever is bijvoorbeeld 2/3, maar dan heb je het over €500.
Blijkbaar is de pensioenbijdrage wel 50 euro per maand :+ misschien moet ik daar even naar kijken.
Telt een CISSP-examen zonder titel in jouw ervaring ook mee voor werkgevers? Ik had het idee dat het nu nog vrij weinig voorstelt richting werkgevers, vooral omdat ik nog niet de vereiste ervaring hebt om überhaupt de titel te mogen gebruiken.

Mijn ouders hebben ook niet het geluk gehad om voor een habbekrats een huis te kopen en hebben twee ton neergeteld voor iets buiten een stad, met daarbij nog veel verbouwen. Daarentegen, ze hebben wel een huis voor twee ton, terwijl ik waarschijnlijk net aan een verouderd appartement kan betalen daarmee. Gelukkig ben ik vrij minimalistisch, dat speelt ook wel een grote rol in mijn uitgaven en wat ik eventueel zou willen.
Anatidae schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:59:
[...]

Ik verdien dat (26 jaar) en ik ben ontevreden omdat ik weet dat mijn directe collega's €500-1200 meer verdienen omdat ze ouder zijn terwijl mijn functie meer verantwoordelijkheid heeft.
In dit geval snap ik zeker dat iemand ontevreden is. Dat is echt een groot verschil binnen één team.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2020 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Je bent totdat je we de titel CISSP gaat voeren toch een ISC2 Associate? Dat lijkt me zeker ook waarde hebben naar klanten toe. Alleen net wat minder dan CISSP.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-10 11:18
Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:34:
[...]

Blijkbaar is de pensioenbijdrage wel 50 euro per maand :+ misschien moet ik daar even naar kijken.
Telt een CISSP-examen zonder titel in jouw ervaring ook mee voor werkgevers? Ik had het idee dat het nu nog vrij weinig voorstelt richting werkgevers, vooral omdat ik nog niet de vereiste ervaring hebt om überhaupt de titel te mogen gebruiken.

[...]
Uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat het bij detacheren wel een pluspunt is, in vaste dienst misschien iets minder totdat je de titel echt mag dragen. Meeste opdrachten waar ik op heb moeten solliciteren vinden het voltooien van het examen al bevestiging voldoende van je kennis. Dat was overigens nog wel met het 'oude' examen (6 uur / 250 vragen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
GoldenSample schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:55:
[...]
Tja m'n ouders wonen in een huis dat ze op één timmermanssalaris konden kopen (niet in de randstad nee) bij mij ver uit de buurt lag met een technische master opzak & je op de huurmarkt achter het net viste, tja dan ga je vanzelf wel nadenken of het niet anders kan.
Ook in de randstad (maar buiten Utrecht/Amsterdam) kon je begin jaren 80 op een timmermanssalaris een huis kopen dat nu 500K waard is hoor :+.

@Verwijderd er is voor jou op dit moment flink wat salarisruimte (met hetzelfde profiel kan je 1K hoger zitten bij de boutique security consultancies). Als je op dit moment werk doet waar je echt veel leert (en de diepte in kan) dan snap ik de keuze om te blijven, verdieping is ook veel waard.
edit:
De salarisruimte van de high-end security markt is niet zo relevant voor deze reply :+

[ Voor 20% gewijzigd door ANdrode op 14-01-2020 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skaffa Juice
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-08 20:44
Members only:

Members only:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-10 14:51
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31 35
• Opleiding: HBO net niet afgerond
• Werkervaring: 6 jaar 9,5 jaar
• (Woon) Locatie: Breda Ermelo

2. Wat doe je:
• Functie: Back-up & recovery specialist
• Werkgever/branche: financiele sector Rijksoverheidsdienst
• (Werk) Locatie(s): Regio Utrecht Regio Apeldoorn
• Uren/week: 40 36 (4 x 9 uur)
• Reistijd: 60 - 120 minuten enkele reis. (81km, A27 is een bitch) 30 minuten
• Werkdruk: Gemiddeld Laag

2. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4400,-
• Vakantiegeld: € 3538 (8%)
• Dertiende/veertiende maand: € 3685 (8,3%)

• Individueel keuze budget: € 8625,- (vakantiegeld plus 13de maand flexibel in te zetten)
,• km vergoeding per maand: € 184,00 € 47,48 (belachelijk laag, maar goed OV kost mij 2 uur per dag meer aan reistijd)
• Overige per maand: € 360,26 + € 149,98 (employee benefit budget + korting hypotheek)
• Gemiddeld 1 x per maand stand-by dienst: € 245,10 € 167,-

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 62.726,40 € 63.995,-
Zonder de KM vergoeding, standby vergoeding, hypotheekkorting: € 61.422,-

Afgelopen jaar besloten om te wisselen van werkgever. Bij mijn vorige werkgever had ik het niet meer naar mijn zin vanwege de Engelse manager die ik had gekregen en dat in combinatie dat ik een burn-out had gekregen door voornamelijk persoonlijke omstandigheden heeft mijn besloten na mijn re-intergratie traject te switchen van werkgever.

Mijn huidige manager vind het zonde dat ik geen afgeronde HBO opleiding heb en heeft gezorgd dat ik onder werktijd een HBO bedrijfskundige informatie opleiding in house kan volgen. Ik krijg hiervoor een dag in de week vrij voor het volgen van de colleges. Effectief werk dus maar 3 x 9 uur.

Verder ben ik van 40 naar 36 uur gegaan, gemiddeld genomen heb ik 2 uur reistijd minder per dag 4 dagen per week . Dus ik ben er 12 uur per week vrije tijd op vooruit gegaan.

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Casejunkie schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:07:
Mijn huidige manager vind het zonde dat ik geen afgeronde HBO opleiding heb en heeft gezorgd dat ik onder werktijd een HBO bedrijfskundige informatie opleiding in house kan volgen. Ik krijg hiervoor een dag in de week vrij voor het volgen van de colleges. Effectief werk dus maar 3 x 9 uur.

Verder ben ik van 40 naar 36 uur gegaan, gemiddeld genomen heb ik 2 uur reistijd minder per dag 4 dagen per week . Dus ik ben er 12 uur per week vrije tijd op vooruit gegaan.
Klinkt goed allemaal. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh

Prima salaris voor iemand (met alle respect) zonder afgeronde opleiding. 4x9, 12 uur minder reistijd en 25% van je tijd betaald studeren wat ik als een leuke afwisseling beschouw. Klinkt als een droombaan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ypuh schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:05:
[...]

Prima salaris voor iemand (met alle respect) zonder afgeronde opleiding. 4x9, 12 uur minder reistijd en 25% van je tijd betaald studeren wat ik als een leuke afwisseling beschouw. Klinkt als een droombaan!
Tjah...:
En toch denken veel mensen dat je in de financiële sector elke dag een kruiwagen goud mee naar huis mag nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casejunkie
Ypuh schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:05:
[...]

Ik heb nog wel een MBO niveau 4 opleiding. Mijn HBO opleiding heb ik op 1 vak niet afgerond destijds. Dus wel een afgeronde afstudeeropdracht enz. Mijn vorige werkgever gaf niet zoveel op het papiertje maar veel meer om mijn daadwerkelijke kunde en passie voor mijn werk. Zoals het er nu voor staat ga ik zeer binnenkort een devops engineer worden ipv beheerder. Dus veel meer engineer werk en nog wat uitdagende klusjes als beheerder. Dat laatste is voornamelijk omdat officieel gezien dat ik als engineer geen standby hoef te draaien maar we hebben nog maar 2 man ops als ik engineer word en dat is officieel te weinig voor de standby te mogen invullen.

Netto ben ik er iets op achteruit gegaan in vergelijking met mijn vorige werkgever maar daar staat wel een hoop vrije tijd tegenover. Vooral dat ik weer 4 dagen per week werk bevalt mij zeer goed.
Tehh schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:12:
En toch denken veel mensen dat je in de financiële sector elke dag een kruiwagen goud mee naar huis mag nemen.
Als ik nu weer terug zou switchen naar de financiële sector maak ik best een behoorlijke stap qua salaris. Als je eenmaal binnen bent stijg je alleen niet heel erg snel meer. (Was in het verleden wel anders btw). Ik ben destijds begonnen met 2300 na mijn afstudeeropdracht op de afdeling. Toen ik wegging zat ik op € 3889,- plus 13de maand, vakantiegeld en 9% flexibel budget. Ik had directe collega's die rond de € 5000,- zaten.

[ Voor 21% gewijzigd door Casejunkie op 15-01-2020 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Expatriot
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 05-10 09:59
Is het werk voor de overheid of semi-overheid. Zover ik weet kom je normaal gesproken niet binnen zonder papiertje bij de overheid.

Maar mooi aanbod inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@Casejunkie goed gedaan! Mag ik vragen waarom je de opleiding op 1 vak na niet hebt afgerond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
JDFS schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 12:42:
@Casejunkie goed gedaan! Mag ik vragen waarom je de opleiding op 1 vak na niet hebt afgerond?
Na een aantal hertentames was ik er klaar mee. Betrof het vak databases waarbij de docent begon met het vragen van 10 definities in 30 worden. En verder op in het tentamens vroeg hij op basis van gegevens uit je hoofd SQL queries te schrijven waarbij 3 voudig geneste queries zatten. Er ging voor mij te veel tijd en voornamelijk energie in zitten om dat vak nog te halen. Waarbij ik mij constant zat af te vragen waarvoor doe ik dit nog?

Achteraf kijk ik er na met gemengde gevoelens naar. Persoonlijk hecht ik ook niet heel veel waarde aan het papiertje. Als ik bij solicitaties zit kijk ik ook niet naar de opleiding maar eerder naar de werkervaring en naar hoe de persoon is. Dat iemand een HBO papiertje heeft geeft mij geen enkele garantie dat die persoon beter in zijn vak is dan iemand met een MBO papiertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:02

_Apache_

For life.

Members only:

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Casejunkie schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 12:51:
[...]

Na een aantal hertentames was ik er klaar mee. Betrof het vak databases waarbij de docent begon met het vragen van 10 definities in 30 worden. En verder op in het tentamens vroeg hij op basis van gegevens uit je hoofd SQL queries te schrijven waarbij 3 voudig geneste queries zatten. Er ging voor mij te veel tijd en voornamelijk energie in zitten om dat vak nog te halen. Waarbij ik mij constant zat af te vragen waarvoor doe ik dit nog?

Achteraf kijk ik er na met gemengde gevoelens naar. Persoonlijk hecht ik ook niet heel veel waarde aan het papiertje. Als ik bij solicitaties zit kijk ik ook niet naar de opleiding maar eerder naar de werkervaring en naar hoe de persoon is. Dat iemand een HBO papiertje heeft geeft mij geen enkele garantie dat die persoon beter in zijn vak is dan iemand met een MBO papiertje.
Alhoewel het laatste misschien waar is toont het wel degelijk aan dat je beschikt over een bepaald denkniveau. Ik zou er als werkgever zijnde dan ook wel degelijk waarde aan hechten. Persoonlijk denk ik ook juist dat het niet halen van een papiertje op basis van 1 vak de indruk kan wekken dat je geen doorzetter bent. Daar zou ik wel rekening mee houden als ik jou was en dat proberen om te buigen in een gesprek.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:27
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31 35
• Opleiding: HBO net niet afgerond
• Werkervaring: 6 jaar 9,5 jaar
• (Woon) Locatie: Breda Ermelo

2. Wat doe je:
• Functie: Back-up & recovery specialist
• (Werk) Locatie(s): Regio Utrecht Regio Apeldoorn
• Uren/week: 40 36 (4 x 9 uur)
• Reistijd: 60 - 120 minuten enkele reis. (81km, A27 is een bitch) 30 minuten
• Werkdruk: Gemiddeld Laag

2. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4400,-
• Vakantiegeld: € 3538 (8%)
• Dertiende/veertiende maand: € 3685 (8,3%)

• Individueel keuze budget: € 8625,- (vakantiegeld plus 13de maand flexibel in te zetten)
,• km vergoeding per maand: € 184,00 € 47,48 (belachelijk laag, maar goed OV kost mij 2 uur per dag meer aan reistijd)
• Overige per maand: € 360,26 + € 149,98 (employee benefit budget + korting hypotheek)
• Gemiddeld 1 x per maand stand-by dienst: € 245,10 € 167,-

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 62.726,40 € 63.995,-
Zonder de KM vergoeding, standby vergoeding, hypotheekkorting: € 61.422,-

Afgelopen jaar besloten om te wisselen van werkgever. Bij mijn vorige werkgever had ik het niet meer naar mijn zin vanwege de Engelse manager die ik had gekregen en dat in combinatie dat ik een burn-out had gekregen door voornamelijk persoonlijke omstandigheden heeft mijn besloten na mijn re-intergratie traject te switchen van werkgever.

Welkom collega als ik het zo lees :) Gelijk eind schaal 10 ingestroomd zie ik.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casejunkie
miicker schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 12:57:
[...]

Alhoewel het laatste misschien waar is toont het wel degelijk aan dat je beschikt over een bepaald denkniveau. Ik zou er als werkgever zijnde dan ook wel degelijk waarde aan hechten. Persoonlijk denk ik ook juist dat het niet halen van een papiertje op basis van 1 vak de indruk kan wekken dat je geen doorzetter bent. Daar zou ik wel rekening mee houden als ik jou was en dat proberen om te buigen in een gesprek.
Het geeft zeker het denk niveau van iemand aan. Daar ben ik het volkomen mee eens. Maar ik vind dat eerder bepalend bij een starter. Bij een starter of iemand die in het betreffende werkgebied geen ervaring heeft zal ik wel kijken naar het papiertje natuurlijk.

Gezien mijn werkervaring heb ik daar tot nu toe nog geen problemen mee gehad eerlijk gezegd. Iemand die enkel naar mijn papiertje kijkt en mij daar op afrekent, daar wil ik al niet eens voor werken mits het voor een vergelijkbare functie is waar ik al reeds voldoende werkervaring heb. Bij de politie kom je bijvoorbeeld niet in als je geen HBO hebt. Ik ken een paar mensen die daardoor niet werken bij de politie terwijl het enorm goede storage specialisten zijn bijvoorbeeld.

Waarom nu dan toch een HBO opleiding? : Vooral het bedrijfskundige gedeelte van de opleiding vind ik zeer interessant en ik kom er gaande de opleiding er achter dat dit mij een stuk beter. Ook wil ik met de tijd wel uit de techniek zelf.
Morpheusk schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 13:00:
Welkom collega als ik het zo lees :) Gelijk eind schaal 10 ingestroomd zie ik.
Klopt, waar kan ik zou ergens vinden binnen de organisatie?Het geeft zeker het denk niveau van iemand aan. Daar ben ik het volkomen mee eens. Maar ik vind dat eerder bepalend bij een starter. Bij een starter of iemand die in het betreffende werkgebied geen ervaring heeft zal ik wel kijken naar het papiertje natuurlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Casejunkie op 15-01-2020 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r4d1
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Members only:

[ Voor 20% gewijzigd door r4d1 op 25-04-2024 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
r4d1 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 16:18:
Mijn eerste werkgever waarbij ik twee jaar een support functie heb uitgevoerd. Inmiddels 2 jaar en 3 maanden met veel plezier in mijn huidige functie als analist voor ons ERP systeem. Vooral de 37 vakantiedagen zijn mij heel wat waard. Daarnaast is de korte afstand een dikke plus. Een prettige werkomgeving waarbij ik veel leer en mogelijkheid tot doorgroeien. Ik ben vooral benieuwd of mijn basisloon wellicht wat hoger kan..
Hoger kan altijd, maar ik denk ook dat het lastig wordt tenzij je van functie veranderd.

Als je het basissalaris terugrekend naar 40u en je bonus er bij op telt kom je ongeveer op 3.450e p/m. Tel daarbij op dat je 12 vakantie dagen meer hebt dan gemiddeld en in een niet al te populaire regio werkt, dan denk ik realistisch gezien dat je misschien max. 150e te weinig verdiend.

In de Randstad zul je zeker meer kunnen verdienen met 4.5j werkervaring, maar dat zal dan in de vorm van bonussen of een leasewagen zijn, je zult er vakantiedagen voor in moeten leveren en je reistijd gaat omhoog.

Ik zou het in een volgend gesprek noemen, maar me er verder niet al te druk over maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• microcuts
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-10 12:40
Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door microcuts op 15-01-2020 16:44 . Reden: Opmaak en aanvulling ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r4d1
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Ypuh schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 16:33:
[...]
Als je het basissalaris terugrekend naar 40u en je bonus er bij op telt kom je ongeveer op 3.450e p/m. Tel daarbij op dat je 12 vakantie dagen meer hebt dan gemiddeld en in een niet al te populaire regio werkt, dan denk ik realistisch gezien dat je misschien max. 150e te weinig verdiend.

In de Randstad zul je zeker meer kunnen verdienen met 4.5j werkervaring, maar dat zal dan in de vorm van bonussen of een leasewagen zijn, je zult er vakantiedagen voor in moeten leveren en je reistijd gaat omhoog.
[...]
Het gene wat je zegt over de impopulariteit van de regio ben ik voor een gedeelte met je eens.. er is minder aanbod van bedrijven, dus heb je in principe een slechtere onderhandelingspositie. Echter de werkgever moet ook maar zien dat hij z'n mensen binnen haalt in een gebied met minder aanbod aan hoog opgeleid personeel. Het werkt dus beide kanten op..

[ Voor 13% gewijzigd door r4d1 op 25-04-2024 11:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-10 20:24
r4d1 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 17:40:
[...]

Oeps, een klein foutje zie ik. Ik werk namelijk weldegelijk 40 uur p.w.. Echter is daarvan 2 uur ATV-opbouw. Als ik jouw berekening er even bij pak betekend dat toch al zo'n 400 euro minder. Dat vind ik niet niks, hoewel ik niet ontevreden ben. Een verhoging vanuit de CAO ligt mogelijk ook op de loer.

Het gene wat je zegt over de impopulariteit van de regio ben ik voor een gedeelte met je eens.. er is minder aanbod van bedrijven, dus heb je in principe een slechtere onderhandelingspositie. Echter de werkgever moet ook maar zien dat hij z'n mensen binnen haalt in een gebied met minder aanbod aan hoog opgeleid personeel. Het werkt dus beide kanten op..
Feit blijft dat je in de Randstad meer zou verdienen :) 37 vakantiedagen is wel echt heel erg veel, dus ik zou daar inderdaad ook proberen een nuchtere kijk op te blijven houden. Als je meer wilt verdienen is denk een bedrijfje starten in je vrije tijd (je hebt immer meer dan genoeg) geen slecht idee!

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

@Casejunkie Welkom Collega :P Schalen kan je trouwens hier bekijken:
https://www.werkenvoorned...erheid/arbeidsvoorwaarden

ICT is voornamelijk 9 t/m 12. In schaal 12 zitten architecten.

[ Voor 32% gewijzigd door Zenix op 15-01-2020 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Zenix schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:17:
ICT is voornamelijk 9 t/m 12. In schaal 12 zitten architecten.
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

@Paprika Daar tegenover staat wel een 13e maand, 36 uur en een goede pensioenbijdrage van de werkgever. Een omgeving als bijvoorbeeld de Belastingdienst is natuurlijk een interessante omgeving om als architect te werken. De toppers zie je ook gewoon lopen bij zulke organisaties hoor, maar dan als externe, want dat geld komt uit een ander potje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Zenix schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:58:
@Paprika Daar tegenover staat wel een 13e maand, 36 uur en een goede pensioenbijdrage van de werkgever. Een omgeving als bijvoorbeeld de Belastingdienst is natuurlijk een interessante omgeving om als architect te werken. De toppers zie je ook gewoon lopen bij zulke organisaties hoor, maar dan als externe, want dat geld komt uit een ander potje ;)
Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 15-01-2020 19:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

@Paprika Dat is zeker cruciaal en daarom ook zorgelijk. Maar dat is simpelweg niet mogelijk, omdat de overheid voor bepaalde functies een bepaalde schaal heeft en daar niet van al wilt wijken. Managers verdienen het grote geld bij de overheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tuttel
  • Laatst online: 15:28
Basholtman schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:59:
Is het werk voor de overheid of semi-overheid. Zover ik weet kom je normaal gesproken niet binnen zonder papiertje bij de overheid.

Vergelijkbaar met bedrijfsleven, het ligt het er maar net aan wie daar uiteindelijk over gaat en hoe die erover denkt. Al geloof ik best dat ambtenaren er in de regel wat klassieker in staan.

Heeft mij gelukkig niet in de weg gestaan bij de rijksoverheid, al was ik er in de eerste instantie ook positief over verrast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GnrlSchnavy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-10 17:05
Members only:

[ Voor 68% gewijzigd door GnrlSchnavy op 16-01-2020 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riderider
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:38
-

[ Voor 101% gewijzigd door Riderider op 06-10-2020 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:25
Wat ik niet begrijp; ik zit met 3331 bruto per maand op:
ABP jaarinkomen 46.500
Jaarloon BT 41.900

En dan nog vakantiegeld en 13e maand.

Hoe kan jij dan toch hoger uitkomen qua jaarsalaris?

[ Voor 6% gewijzigd door President op 15-01-2020 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GnrlSchnavy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-10 17:05
President schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 21:48:
[...]

Wat ik niet begrijp; ik zit met 3331 bruto per maand op:
ABP jaarinkomen 46.500
Jaarloon BT 41.900

Hoe kan jij dan toch hoger uitkomen qua jaarsalaris?
Ik heb alles meegeteld, ook de 810 lease/reiskosten, bonus etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
@Riderider, zit het kantoor van jouw werkgever toevallig in Utrecht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

@GnrlSchnavy en @Casejunkie Graag nieuwe format gebruiken, zie TS.

[ Voor 14% gewijzigd door Zenix op 15-01-2020 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 17:25

amahusu

taking over the world!

Ik heb de afgelopen 2 maanden ook gesprekken gehad met (semi) overheidsinstanties en het verschil in salaris is idd onbegrijpelijk groot als je het afzet tegen "commerciele" organisaties. Vooral als je je bedenkt dat systemen van bijv. de belastingdienst vele malen complexer zijn dan een, ik noem maar wat, CRM of ERP systeem. Plus de verantwoordelijkheid die je met je meedraagt is vele malen hoger (als je iets verkloot zijn duizenden, zo niet miljoenen, mensen daar de dupe van).

Ter illustratie de architect functie die ik aangeboden kreeg had als max. 5500, een soortgelijke functie bij een commerciele organisatie had dit als minimum met een max van rond de 8000. Dus ja, ik denk dat ze wel beter hun best moeten doen als ze goede mensen willen houden en aantrekken.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 10:08

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Basholtman schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:59:

Het wisselt.

Recente ervaring van mijn kant was een afwijzing omdat ik in hun ogen niet genoeg ervaring had / te licht was voor de functie. Ik heb niet de indruk dat het was vanwege het niet hebben van een HBO/WO papiertje, dat lijkt vanaf een bepaald functieniveau en ervaring minder relevant te zijn.

Maar er zijn organisaties, overheid en niet overheid, waarbij dat een grotere rol speelt. (Een van de redenen waarom ik niet op gesprek mocht bij een commerciële partij, was vanwege datzelfde papiertje dat ontbrak.)

Wat @Tuttel zegt, het is maar net wie de beslissing neemt of je wel of niet word uitgenodigd of wat het beleid is. Dat zal per organisatie (er is niet zoiets als "de overheid") verschillen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
amahusu schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:23:
[...]

Ik heb de afgelopen 2 maanden ook gesprekken gehad met (semi) overheidsinstanties en het verschil in salaris is idd onbegrijpelijk groot als je het afzet tegen "commerciele" organisaties. Vooral als je je bedenkt dat systemen van bijv. de belastingdienst vele malen complexer zijn dan een, ik noem maar wat, CRM of ERP systeem. Plus de verantwoordelijkheid die je met je meedraagt is vele malen hoger (als je iets verkloot zijn duizenden, zo niet miljoenen, mensen daar de dupe van).

Ter illustratie de architect functie die ik aangeboden kreeg had als max. 5500, een soortgelijke functie bij een commerciele organisatie had dit als minimum met een max van rond de 8000. Dus ja, ik denk dat ze wel beter hun best moeten doen als ze goede mensen willen houden en aantrekken.
Beetje kort door de bocht, is het niet?

De secundaire voorwaarden bij de overheid zijn doorgaans stukken beter. Richting de 40 vakantiedagen, 36 urige werkweken, flinke opleidingsbudgetten, tot zelfs 25% van de werktijd studeren in de tijd van de baas, 4x9 werken (wat gewoon een extra halve vrije dag is), pensioen etc.Tel daarbij op dat in de commerciele wereld meer met bonussen en leasewagens 'betaald' wordt, waar je met een hypotheekaanvraag weinig aan hebt en leasewagen zie ik niet echt als salaris maar gewoon gereedschap.

Als je alles evenredig terugrekend naar 40u per week en 25 vakantiedagen vind ik dat de overheid gewoon goed betaald.

Tevens is je verantwoordelijkheid bij commerciele organisaties doorgaans even groot of zelfs groter. Als consultant doe je vaak hetzelfde werk omdat je gedetacheerd wordt bij een (semi-)overheids organisatie. Anders bij een bank of multinational waar de financiele belangen vaak groter zijn dan bij een overheid (die laatste kan niet falliet als er iets fout gaat). Als de overheid iets verprutst dan ligt dat eerder in de lijn der verwachting dan wanneer een ING dat zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Laatst online: 10-10 17:25

amahusu

taking over the world!

Ypuh schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:55:
[...]

Beetje kort door de bocht, is het niet?

De secundaire voorwaarden bij de overheid zijn doorgaans stukken beter. Richting de 40 vakantiedagen, 36 urige werkweken, flinke opleidingsbudgetten, tot zelfs 25% van de werktijd studeren in de tijd van de baas, 4x9 werken (wat gewoon een extra halve vrije dag is), pensioen etc.Tel daarbij op dat in de commerciele wereld meer met bonussen en leasewagens 'betaald' wordt, waar je met een hypotheekaanvraag weinig aan hebt en leasewagen zie ik niet echt als salaris maar gewoon gereedschap.

Als je alles evenredig terugrekend naar 40u per week en 25 vakantiedagen vind ik dat de overheid gewoon goed betaald.

Tevens is je verantwoordelijkheid bij commerciele organisaties doorgaans even groot of zelfs groter. Als consultant doe je vaak hetzelfde werk omdat je gedetacheerd wordt bij een (semi-)overheids organisatie. Anders bij een bank of multinational waar de financiele belangen vaak groter zijn dan bij een overheid (die laatste kan niet falliet als er iets fout gaat). Als de overheid iets verprutst dan ligt dat eerder in de lijn der verwachting dan wanneer een ING dat zou doen.
Misschien wel iets te kort door de bocht, maar er zijn genoeg niet-overheidsorganisaties die misschien niet op die 40 vakantiedagen zitten, maar verder vrijwel alles kunnen matchen. Dit is geen aanname, maar gebaseerd op wat ik aangeboden heb gekregen bij commerciele organisaties. En als je fiscale inkomen belangrijk is voor een hypotheekaanvraag (wat bij mij het geval was), dan kun je daar tijdens de contractonderhandelingen echt wel een gulden middenweg in vinden. In mijn ervaring zijn overheidsinstanties daar een stuk minder flexibel in.

Kan ook zijn dat ik gewoon geluk heb gehad met de bedrijven waar ik heb gewerkt :+

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casejunkie
@Zenix Hoi collega! Waar ben jij ergens werkzaam?

@Paprika Ja, het houden van de echte toppers is ook moeilijk voor de overheid. A. De toppers kunnen meer verdienen bij andere vergelijkbare Enterprise omgevingen (Denk aan bank, verzekeraars enz.) en B. het is interessanter om als ZZP'er aan de slag te gaan omdat ze dan nog veel meer kunnen verdienen.

Ik verbaas mij ook over bepaalde manieren van werken binnen de overheid. Zaken als dat er voor de kosten allemaal verschillende potjes zijn. Ik ben meer gewend aan zaken als de afdeling heeft x budget en daar moet alles van gedaan worden. investeren, onderhoud, personeel, opleidingen enz. Maar ook dingen zoals dat time-to-market niet hoog op de prio lijst staan. Of dat er bijvoorbeeld geen centraal team is die alle x86 servers in koopt en onderhoud of dat er maar 1 team verantwoordelijk is storage enz.

Overigens zijn zaken als opleidingen en trainingen en doorgroei mogelijkheden in mijn ogen wel erg goed geregeld. Ook is er veel flexibiliteit aanwezig.

[ Voor 8% gewijzigd door Casejunkie op 16-01-2020 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-10 17:46

Ardana

Mens

Svp on topic verder.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expatriot
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 05-10 09:59
amahusu schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:23:
[...]

Precies de reden waarom ik vorig jaar vertrokken ben bij de overheid, als je in het systeem zit is er ook nog eens 0 onderhandelruimte ondanks een gigantisch personeelstekort en aantoonbaarheid dat gelijke functies in de burgermaatschappij veel beter betalen. Geld is niet alles echter de verhouding is compleet zoek bij de overheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspar M
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-10 09:01
Members only: title

*klein foutje gecorrigeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solaire
[...]

Volgens mij hebben wij het niet over hetzelfde ;) . Ik snap je punt, pensioen is niet iets wat je moet vergeten. Echter, zoals eerder al aangegeven is ook eigen pensioeninleg aftrekbaar mits je aan de daarvoor gestelde voorwaarden voldoet.

Als ik de pensioenvoorwaarden inkijk van het bedrijf waar ik nu werk (een multinational) dan is die 21% pas iets wat je inlegt als je tussen de 60 en 65 bent. In mijn leeftijdscategorie (25 tot 30) is dat slechts 5,4%, en dat wordt berekend over bruto jaarsalaris min de franchise.

Even heel kort door de bocht gerekend: € 53136 - € 13785 = € 39351. 5,4% van € 39351 is € 2124,95 aan pensioeninleg per jaar. Wat neerkomt op ruim € 177,08 per maand. Goed, daar komen nog wat administratiekosten bij (die zo op het eerste oog ook aftrekbaar zijn) dus laten we gek doen en het afronden naar € 200 per maand. Op jaarbasis en in vergelijking met de stijging in bruto salaris is dat nog steeds relatief weinig geld.

Maar, dan ga ik er vanuit dat er geen pensioen is. Ik ga dat eerst nog eventjes uitzoeken, ik heb er simpelweg niet naar gevraagd omdat het me op dit moment totaal niet bezig houdt. Eerst de dingen omtrent het nieuwe huis regelen *O*

[ Voor 4% gewijzigd door Solaire op 16-01-2020 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:06
Solaire schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 14:14:

Even heel kort door de bocht gerekend: € 53136 - € 13785 = € 39351. 5,4% van € 39351 is € 2124,95 aan pensioeninleg per jaar. Wat neerkomt op ruim € 177,08 per maand. Goed, daar komen nog wat administratiekosten bij (die zo op het eerste oog ook aftrekbaar zijn) dus laten we gek doen en het afronden naar € 200 per maand. Op jaarbasis en in vergelijking met de stijging in bruto salaris is dat nog steeds relatief weinig geld.
In principe is dat een gemiddeld pensioen wat je werkgever uitgeeft gezien je leeftijd wat ik om mij heen hoor. Ik ben 26 jaar en het percentage dat mijn werkgever hanteert is 4%, waardoor mijn werkgever rond de €100,- per maand aan pensioen betaalt. Dit wordt aan mij gestort en wij hebben een overeenkomst met Bright, waardoor ik 'zelf' mijn eigen potje opbouw. Ik leg het brutobedrag in en krijg het bruto-netto gedeelte terug via de belastingdienst.

Het percentage staat vast ongeacht leeftijd... veel te weinig natuurlijk om een mooie pot op te bouwen, dus ik verdubbel dit bedrag maandelijks, en bij mijn aankomende functioneringsgesprek wil ik hier wel een hoger bedrag voor zien.

Succes met je nieuwe huis en ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt over je pensioen, gezien dit gewoon een belangrijke voorwaarde is en je later blij bent als je zo'n mooi potje hebt opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Laatst online: 15:10

Koekfabriek

King Billy on the wall

caspar M schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:41:
***members only***

*klein foutje gecorrigeerd
Mooi salaris, vind de reiskosten (inclusief parkeerkosten) wel een beetje karig maar dat zal wel volgens de CAO zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspar M
Koekfabriek schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 14:42:
[...]

Mooi salaris, vind de reiskosten (inclusief parkeerkosten) wel een beetje karig maar dat zal wel volgens de CAO zijn.
Ja vind ik ook, dat is inderdaad in de cao opgenomen... maar dit heb ik bij andere ziekenhuizen wel degelijk veel beter gehad. 0,19 onbeperkt of een forse aparte bijdragen in de reiskosten. Dit is het eerste ziekenhuis die het eigen personeel opzadelt met parkeerkosten... (die ik meemaak iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
caspar M schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 14:58:
[...]
Dit is het eerste ziekenhuis die het eigen personeel opzadelt met parkeerkosten... (die ik meemaak iig)
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 13:45
Een vraag ivm detachering/outsourcing: hoeveel (percentage of absoluut bedrag) blijft ongeveer hangen bij de detacheerder?

Iets uitgebreider: ik ben gevraagd om tijdelijk voor een EU instelling te gaan werken voor de realisatie van een bepaald project. De instelling kan niet rechtstreeks recruteren, maar doet beroep op kronos/chronos (oid) voor dergelijke contracten.

De instelling kon niet zeggen hoeveel ik bruto zou verdienen, omdat dat volgens hun nogal afhankelijk is van onderhandelen tussen kronos/chronos en de werkgever. Ik weet wel hoeveel 'ik' de instelling zou kosten bij die club. Vandaar mijn vraag: welk bedrag is realistisch om (in totaal) te bedingen bij die club?

Ik heb hier totaal geen ervaring mee, maar heb min of meer in gedachten wat ik zelf graag wil hebben. Vermoedelijk ook niet onbelangrijk : ik woon en werk in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik zou even een eigen topic maken voor je vraag. DIt topic gaat over hoeveel we verdienen, niet over marges van tussenpartijen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 13:45
The Eagle schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:20:
Ik zou even een eigen topic maken voor je vraag. DIt topic gaat over hoeveel we verdienen, niet over marges van tussenpartijen :)
Goh, ik wou weten hoeveel ik zou kunnen verwachten te verdienen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Laatst online: 10-10 11:09
Vanaf 1:1.7 wordt het rendabel afaik voor een detacheerder (i.v.m. afdracht, ziekte, vervoer etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 10:08

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Matthis schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:24:
[...]
Daar is beroerd weinig over te zeggen.
Wat je kunt verwachten te verdienen is wel het gevolg van een berekening, maar die is iets ingewikkelder dan domweg een percentage van je uurloon. :)

In de regel kun je verwachten dat je een marktconform salaris verdient voor die specifieke functie.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Matthis schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:24:
[...]

In dat geval: in de startpost staat een salariskompas voor Belgie. Praktisch gezien geef jij volgens mij een tarief dat jij wilt verdienen aan de tussenpartij, en zij zetten daar iets op per uur en het totaal gaat naar de eindklant.
Het meeste wat in dit topic staat is Nederlands trouwens, en we hebben hier hele andere sociale regelingen waar je rekening mee moet houden. Dus daarin valt weinig advies te halen ben ik bang. Je zou ook eens in het ZZP topic kunnen kijken :)
Overigens is zoals jij hem opgeschreven hebt mij de inhuurconstructie niet duidelijk. Bij wie ben jij in dienst, aan wie moet je evt factureren en wat zit er tussen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheRaptor1997
  • Laatst online: 21-10 09:52
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO4 ICT Beheerder
• Werkervaring: 1,5 Jaar
• (Woon) Locatie: Arnhem

2. Wat doe je:
• Functie: Support Engineer
• Werkgever/branche: ICT dienstverlener
• (Werk) Locatie(s): Amersfoort
• Aantal vakantiedagen: 25
• Reistijd: 45 tot 60 minuten
• Werkdruk: Normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2400
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: Onkostenvergoeding €25
• Dertiende/veertiende maand: Geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €31.404

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: ?
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Zwitserleven
• Mobiliteit per jaar: €0,19 per kilometer
• Overige: Iphone 8 + Abonnement (ook privegebruik), per behaald certificaat €50 maandsalaris erbij (kosten volledige vergoed + 1 studiedag per certificaat).

Per 1 januari 2020 van €2040 naar €2400 gegaan, heb het idee dat ik bovengemiddeld zit gezien mijn opleiding en ervaring.

Mijn werk bevalt tot nu toe erg goed, veel ruimte voor ontwikkeling en doorgroei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
caspar M schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 14:58:
[...]
Dit is het eerste ziekenhuis die het eigen personeel opzadelt met parkeerkosten... (die ik meemaak iig)
Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 17-01-2020 00:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caspar M
Het feit dat ik 4x9 kan werken en regelmatig toch vanuit huis maakt het te doen. Daarnaast rij ik al een poosje max 100 in mijn Renault kliko (diesel) waardoor ik 1 op 30 haal...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
TheRaptor1997 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 23:26:
Per 1 januari 2020 van €2040 naar €2400 gegaan, heb het idee dat ik bovengemiddeld zit gezien mijn opleiding en ervaring.

Mijn werk bevalt tot nu toe erg goed, veel ruimte voor ontwikkeling en doorgroei.
Mooie verhoging en prima salaris zoals je zelf al zegt. Helemaal top dat de organisatie ook bevalt.

Lekker (relevante) certificaten blijven halen en veel leuke dingen doen die in lijn liggen met waar je heen wil. En investeer vooral ook in je soft skills, die zijn minstens zo waardevol als je technische kennis. :)

En zoek je pensioen even uit.

[ Voor 3% gewijzigd door BigSmurf op 17-01-2020 10:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-10 08:03
Bij deze mijn eerste keer input voor dit topic. Ik ben nu bijna een jaar werkzaam in deze functie, nadat ik na 12 jaar consultancy de overstap heb gemaakt naar een "echt" bedrijf
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-10 07:38

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

omgezet naar nieuw format in nieuwe post

[ Voor 150% gewijzigd door AllSeeyinEye op 20-01-2020 11:15 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Top lijstje @kezzza, hoe ben je met dat - in mijn ogen - afwijkende profiel qua studie terecht gekomen in de consultancy en nu deze baan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-10 08:03
JDFS schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:12:
Top lijstje @kezzza, hoe ben je met dat - in mijn ogen - afwijkende profiel qua studie terecht gekomen in de consultancy en nu deze baan?
Ik ben na mijn studie benaderd door Capgemini, hoewel IT-consultant worden niet mijn droombaan was (en is overigens) toch de stap gezet omdat de crisis al stilletjes begonnen was en Cap direct een onbepaalde tijd contract aanbood. Binnen cap een paar keer mazzel gehad met de opdrachten welke op mijn pad kwamen en vanuit daar de overstap kunnen maken naar mijn huidige functie en bedrijf.

Wat betreft mijn achtergrond, Capgemini is niet zo kritisch op je studieachtergrond, als je maar een HBO/Uni diploma hebt en door de assessment heen komt kunnen ze daarna wel een "echte" consultant van je maken. Het is nog steeds leuk om mijn studie te noemen, levert altijd direct gespreksstof op :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• overwatch
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-04-2022
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karrespoor
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-10 10:51

Inmiddels een jaar bezig in een nieuwe functie. Bevalt me erg goed. Overstap van een klein MKB bedrijfje (15 man personeel) naar een grotere partij gemaakt (circa 5000 man personeel). Ik had meer bureaucratie verwacht, maar heb juist erg veel vrijheid. Ik kan thuis werken wanneer ik wil en kan mijn werktijden indelen zoals ik zelf wil. Ik hoef daarnaast geen uren te klokken of bij te houden. Dus dat werkt erg prettig.
Daarnaast financieel niet superveel erop vooruit gegaan, maar het scheelt me minimaal 45 minuten reistijd per dag en ik heb 12 vakantiedagen extra. Al met al dus heel erg tevreden met mijn genomen stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:03
Wat is reeël voor een Support Medewerker van bijna 40 met 20 jaar ervaring in het Noorden van het land?
Ik wordt altijd weemoedig van dit topic, omdat ik altijd de indruk krijg veel te weinig te verdienen: 2500 voor 40 uur bruto.Standaard 24 vakantiedagen en verder geen extra in de vorm van auto's, 13 maanden, oid.
Ik ben om mij heen aan het kijken en een mogelijke toekomstige werkgever wil een kopie loonstrook. Ik vrees dus dat zij misschien ietsje meer gaan bieden, maar ervaring leert mij dat dat vaak iets van 2-300 euro is. Ik wil ook eigenlijk terug naar 36 uur, maar voor die 2500 minimaal. Dat kan ik toch gewoon ter sprake brengen. Ik heb het er wel eens met m'n ouders over en die zijn erg terughoudend en van mening het eerst gewoon aan te nemen en daarna verder te zien. Zo zit ik niet. Het is vaak lastig later minder te willen werken of er überhaupt wat bij te krijgen. Wat is wijsheid?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspar M
rimave schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:08:
Wat is reeël voor een Support Medewerker van bijna 40 met 20 jaar ervaring in het Noorden van het land?
Ik wordt altijd weemoedig van dit topic, omdat ik altijd de indruk krijg veel te weinig te verdienen: 2500 voor 40 uur bruto.Standaard 24 vakantiedagen en verder geen extra in de vorm van auto's, 13 maanden, oid.
Ik ben om mij heen aan het kijken en een mogelijke toekomstige werkgever wil een kopie loonstrook. Ik vrees dus dat zij misschien ietsje meer gaan bieden, maar ervaring leert mij dat dat vaak iets van 2-300 euro is. Ik wil ook eigenlijk terug naar 36 uur, maar voor die 2500 minimaal. Dat kan ik toch gewoon ter sprake brengen. Ik heb het er wel eens met m'n ouders over en die zijn erg terughoudend en van mening het eerst gewoon aan te nemen en daarna verder te zien. Zo zit ik niet. Het is vaak lastig later minder te willen werken of er überhaupt wat bij te krijgen. Wat is wijsheid?
Euhmmm loonstrook overhandigen? nee, laat ze maar bieden wat ze je waard vinden... en je kan inderdaad aangeven dat je 36 uur wil werken... nee heb je , en anders gewoon een andere werkgever die niet moeilijk doet over 4 uur in deze tijden.

Trouwens, ik denk dat het bedrag ook redelijk onder de maat is... zelfs in de Zorg sector zit een servicedesk in de min 3000 tot max 3800

[ Voor 5% gewijzigd door caspar M op 17-01-2020 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-10 09:06
caspar M schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:12:
Euhmmm loonstrook overhandigen? nee, laat ze maar bieden wat ze je waard vinden.
Ik heb gedaan bij overgang van detacheerder/uitzender naar opdrachtgever, die toen met 40 euro bruto erbij kwam. Was een wijze les, eerste en laatste keer dat ik dat deed. Ik ging dat gesprek in en stond binnen een kwartier weer buiten. >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Pizza_Boom op 17-01-2020 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Laatst online: 15:14
caspar M schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:12:
[...]

Euhmmm loonstrook overhandigen? nee, laat ze maar bieden wat ze je waard vinden... en je kan inderdaad aangeven dat je 36 uur wil werken... nee heb je , en anders gewoon een andere werkgever die niet moeilijk doet over 4 uur in deze tijden.

Trouwens, ik denk dat het bedrag ook redelijk onder de maat is... zelfs in de Zorg sector zit een servicedesk in de min 3000 tot max 3800
Ook in de zorg kan je prima 2500 vinden voor support baantjes. Er is geen min(behalve minimum loon..) en max tenzij cao. Er is alleen slecht onderhandelen en management die daar goed gebruik van maakt(ik geef ze geen ongelijk).

Wellicht heeft rimave helemaal geen opleidingen gedaan? We zien 0 informatie. Maar eens €2500 is voor 40 uur ECHT belachelijk weinig maar blijkbaar heeft de werkgever elk jaar goeie onderhandelingen gedaan :+

Edit > +1 met loonstrook verhaal... Er is 0 reden die te laten zien behalve in jouw eigen nadeel..

[ Voor 5% gewijzigd door sbmuc op 17-01-2020 14:48 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Nooit je loonstrook overhandigen. Ik vraag het ook altijd :p Maar het kost de werknemer bijna per definitie geld, doordat de nieuwe werkgever er gewoon x percentage of bedrag boven gaat zitten.

Wat je vandaag verdiend is NOOIT relevant voor een nieuwe werkgever. Jouw rol/ervaring/persoon heeft gewoon beloning X. En dat heeft nooit een relatie tot een vorig salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:03
sbmuc schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:37:
[...]

Ook in de zorg kan je prima 2500 vinden voor support baantjes. Er is geen min(behalve minimum loon..) en max tenzij cao. Er is alleen slecht onderhandelen en management die daar goed gebruik van maakt(ik geef ze geen ongelijk).

Wellicht heeft rimave helemaal geen opleidingen gedaan? We zien 0 informatie. Maar eens €2500 is voor 40 uur ECHT belachelijk weinig maar blijkbaar heeft de werkgever elk jaar goeie onderhandelingen gedaan :+
Ik heb een MDS en een MBO Systeembeheerder opleiding op zak.
Verder nog een aantal Microsoft papieren. Ik ben MCP voor Windows 10 (en 8).

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspar M
sbmuc schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:37:
[...]

Maar die 20 jaar werkervaring telt denk ik meer mee in wat iemand waard is dan alleen de opleidingen?
Maarja volgens mij is het ook wel raar als je niet ieder jaar of 1,5 een opleiding / training doet... je kennis uitbreiden lijkt mij in deze tijden belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackJack
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-08 10:38
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: HBO Informatica
• Werkervaring: 4,5 jaar
• (Woon) Locatie: Geldermalsen

2. Wat doe je:
• Functie: Medior Java developer
• Werkgever/branche: IT dienstverlening in sector telecom/energie
• (Werk) Locatie(s): Den Bosch
• Aantal vakantiedagen: 25
• Reistijd: 20 min.
• Werkdruk: Wisselt, de laatste tijd vrij hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 3050
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: nvt.
• Dertiende/veertiende maand: nvt.

Zal ook eens meedoen. ;)
Werk bij een erg klein bedrijfje(7 man) met 2 developers. Naast Java development doe ik ook regelmatig System admin en front-end(voornamekijk Angular en Ionic) werkzaamheden. Kennisoverdracht, Quotes, en communicatie klant komen ook vaak op mijn bordje terecht.

[ Voor 17% gewijzigd door JackJack op 17-01-2020 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:45:
Nooit je loonstrook overhandigen. Ik vraag het ook altijd :p Maar het kost de werknemer bijna per definitie geld, doordat de nieuwe werkgever er gewoon x percentage of bedrag boven gaat zitten.

Wat je vandaag verdiend is NOOIT relevant voor een nieuwe werkgever. Jouw rol/ervaring/persoon heeft gewoon beloning X. En dat heeft nooit een relatie tot een vorig salaris.
Echt hé. Een aantal gesprekken gehad bij organisaties waar het een moetje was vanuit hun perspectief. Antwoord daarop is inderdaad vrij simpel, wat ik nu verdien is niet relevant. Soms kwam er een verhaal dat ze wilde zorgen dat ik niet minder ging verdienen en ze op die manier alles mee konden nemen en ze een goed beeld konden schetsen. Leuk maar dat kan ik zelf ook, loonstrookjes lezen is geen hogere wiskunde :+

Dit soort organisaties diskwalificeren zichzelf direct en blij toe eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-10 13:25
Het is niet in je voordeel om je loonstrook te overhandigen (of je loon te noemen). Aangeven dat het niet relevant is en (desnoods) aangeven wat je wilt gaan verdienen. Dan hebben ze een indicatie. Uiteraard geef je een hogere indicatie dan je ondergrens voor een overstap.
Napo schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 15:24:
[...]

Echt hé. Een aantal gesprekken gehad bij organisaties waar het een moetje was vanuit hun perspectief. Antwoord daarop is inderdaad vrij simpel, wat ik nu verdien is niet relevant. Soms kwam er een verhaal dat ze wilde zorgen dat ik niet minder ging verdienen en ze op die manier alles mee konden nemen en ze een goed beeld konden schetsen. Leuk maar dat kan ik zelf ook, loonstrookjes lezen is geen hogere wiskunde :+

Dit soort organisaties diskwalificeren zichzelf direct en blij toe eigenlijk.
Wat een kul-argument. Daar heb je geen loonstrook voor nodig als de sollicitant gewoon z'n gewenste salaris noemt (en die moet dan zelf z'n huiswerk goed gedaan hebben om tot de salariseis te komen).

[ Voor 14% gewijzigd door wheel op 17-01-2020 17:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trapezoid
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-08 13:23
Nieuwe baan. Leuker werk en omgeving en betere beloning dus ben zelf wel tevreden.

Pagina: 1 ... 45 ... 216 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.