Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +10Henk 'm!
  • Pinned

• DjurreW
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 16-02 14:20
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Op een dag kreeg ik een email met de vraag "Have you ever thought about working in the Cayman Islands?" Bijna de delete knop ingedrukt, dacht dat het spam was. Reactie: No?
Bleek een serieus aanbod te zijn.
Met de instelling: als je het niet doet vraag je je de rest van je leven af "wat als je het wel gedaan had" ben ik hier naar toe vertrokken. Dat was eind 2012.

DjurreW wijzigde deze reactie 15-02-2020 20:33 (16%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• dubbeldekkert
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 16:09
Eens een totaal andere bedrijfstak dan hier gebruikelijk;
Members only:

• Pazienza
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 20:37
Ik ben niet echt een die-hard IT'er (zie mijn post stukje terug) maar als ik het zo zie zou ik nog een jaartje blijven. Dan kijken of er wat bijkomt en je naar waarde geschat wordt. Gezien je opleiding zou er over 1-2 jaar denk ik zeker meer in zitten.

• Edwin88
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 27-02 13:25
dubbeldekkert schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 01:43:

***members only***
Je hoeft natuurlijk niet gelijk helemaal over te stappen. Als je affiniteit hebt met programmeren kan je dat in de avonduren (of ochtenduren in jouw geval) jezelf wel enigszins aanleren; hierna kan je ergens als Junior beginnen.

Salarissen liggen in de ICT veel hoger; mijn eerste echte baantje met 1 jaar programmeerervaring gaf al 2700 / maand. Dus je zal er even op achteruit gaan, maar je kan heel snel groeien (zit nu op 4125 na 3 jaar).

In de horeca (en andere gebieden) zijn de groeicurves veel minder steil.

• Anoniem: 1312646
  • Registratie: december 2019
  • Niet online
Edwin88 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 08:15:
[...]

Salarissen liggen in de ICT veel hoger; mijn eerste echte baantje met 1 jaar programmeerervaring gaf al 2700 / maand. Dus je zal er even op achteruit gaan, maar je kan heel snel groeien (zit nu op 4125 na 3 jaar).
Dat is niet altijd zo; in ieder geval strookt het niet met mijn ervaring (ik begon met relevante opleiding en programmeerervaring rond de 2400, en zit nu met bijna 3 jaar werkervaring op 3100). Zie mijn post van laatst hier.

• Vipeax
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18:27
jangl schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 10:46:
[...]

Dat is niet altijd zo; in ieder geval strookt het niet met mijn ervaring (ik begon met relevante opleiding en programmeerervaring rond de 2400, en zit nu met bijna 3 jaar werkervaring op 3100). Zie mijn post van laatst hier.
Members only:

• retoohs
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 27-02 10:18

***members only***
Bij mijn carriere switch naar jr. developer kreeg ik ongeveer jouw salaris aangeboden + goede secundaire voorwaarden. Is wellicht wat hoger dan gemiddeld maar je salaris is zeker niet te hoog om een switch te maken.
Ik had mezelf wel al leren programmeren.

• maussie95
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 27-02 14:18
Roy23 schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:09:
[...]

Al een knoop doorgehakt?
Als antwoord op je vraag "hoe geïrriteerd wordt de andere partij...?", Dat ligt aan de manier waarop jij de keuze maakt en hoe je de partijen daarover informeert.

Maar in hoeverre maakt dat echt wat uit? Je hoeft de baan niet te accepteren omdat je anders een ander teleur stelt.
Als je besluit om bij je oude werkgever te blijven, informeer de andere partij dan netjes over je keuze en waarom je die keuze hebt gemaakt. Uiteraard zullen ze teleurgesteld zijn, maar ze hoeven niet geïrriteerd te zijn als jij een goed argument hebt. Uiteindelijk zijn hun ook mensen en zij zullen ook begrijpen dat ieder zo zijn wensen en voorkeuren heeft.
Ja, knoop is doorgehakt. Ik ben toch voor de nieuwe partij gegaan. Zij bieden veel meer voor de toekomst dan mijn huidige werkgever.

Bedankt voor alle adviezen!

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

• dubbeldekkert
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 16:09
retoohs schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 16:12:
[...]

Bij mijn carriere switch naar jr. developer kreeg ik ongeveer jouw salaris aangeboden + goede secundaire voorwaarden. Is wellicht wat hoger dan gemiddeld maar je salaris is zeker niet te hoog om een switch te maken.
Ik had mezelf wel al leren programmeren.
Een goed voornemen voor het nieuwe jaar dus, zoals @Edwin88 ook al aangaf, om mezelf te leren programmeren. Heb tijdens m'n studie wel de basics van Java en Python gehad, maar dat was muziek gerelateerd.

Buiten Microsoft certificaten halen, wat zou jou tip zijn qua programmeertaal om in te duiken cq. wat is momenteel relevant?

• LinuX-TUX
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 13:26
maussie95 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 17:45:
[...]

Ja, knoop is doorgehakt. Ik ben toch voor de nieuwe partij gegaan. Zij bieden veel meer voor de toekomst dan mijn huidige werkgever.

Bedankt voor alle adviezen!
Heb even snel je geschiedenis doorgelezen, houden zo. Het is een zakelijke overeenkomst en op een beslissing terugkomen/afwijzen moet kunnen (tenzij hard getekend), zo moet je je ook opstellen, blij dat je dat hebt gedaan :Y) (kan zelf een boekje open doen over donkere tijden, maar ben nu erg doorgeschoten en al voor mezelf begonnen)

• retoohs
dubbeldekkert schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 18:57:
[...]

Een goed voornemen voor het nieuwe jaar dus, zoals @Edwin88 ook al aangaf, om mezelf te leren programmeren. Heb tijdens m'n studie wel de basics van Java en Python gehad, maar dat was muziek gerelateerd.

Buiten Microsoft certificaten halen, wat zou jou tip zijn qua programmeertaal om in te duiken cq. wat is momenteel relevant?
Er zijn veel talen die relevant zijn, het hangt van af wat je wilt doen.

Ik heb zelf voor Java gekozen. Ik kon daar voor al wat met Python maar daar is weinig werk in te vinden voor een zelfgeschoolde junior.

Javascript -> front-end (backend JS banen zijn er een stuk minder).
PHP -> web development.
Java & C# -> backend applicaties (wat ook vaak web applicaties zijn).

Persoonlijk zou ik Java of C# aanraden. Tenzij je de front-end kant op wilt dan is Javascript de logische keuze.

Wat je ook kiest, zorg dat je een portfolio opbouwt op github of gitlab met eigen projecten. Een portfolio kan veel twijfel wegnemen bij toekomstige werkgevers. Bovendien kan je dan meteen GIT leren.

• Michielgb
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:37

***members only***
Ik heb anderhalf jaar geleden de overstap gemaakt van chef-kok naar IT. Wel duidelijk meer ervaring in de IT (web development) en meer relevante opleidingen (MSc. Business IT in het buiteland, BSc. Bedrijfseconomie) maar de banen lagen voor het oprapen. Dat begon voor mij met 2600 bruto plus een lease-autootje, begin volgend jaar wordt dat al meer dan het dubbele dan dat.

Ik zou zeggen waag het erop. :-) Mocht je meer info willen, DM even.

• Edwin88
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 27-02 13:25
jangl schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 10:46:
[...]

Met 3 jaar ervaring dien je ruim boven die 3100 te kunnen komen. Ik zou ook eens gaan rondkijken in ieder geval.

Ik krijg namelijk ook nog 700 mobiliteitsbudget + bonus + tripjes + 3k opleiding + telefoon/internet betaald + vaak uit eten etc etc etc. 3100 is niet genoeg voor een hoogopgeleid ITer

• retoohs
Michielgb schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 21:06:
[...]

Ik heb anderhalf jaar geleden de overstap gemaakt van chef-kok naar IT. Wel duidelijk meer ervaring in de IT (web development) en meer relevante opleidingen (MSc. Business IT in het buiteland, BSc. Bedrijfseconomie) maar de banen lagen voor het oprapen. Dat begon voor mij met 2600 bruto plus een lease-autootje, begin volgend jaar wordt dat al meer dan het dubbele dan dat.

> 5200 na anderhalf jaar? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

• wheel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16:21
Michielgb schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 21:06:
[...]

Benieuwd naar je lijstje per begin komend jaar dan *O*

• Vipeax
retoohs schreef op zondag 29 december 2019 @ 12:43:
[...]

> 5200 na anderhalf jaar? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Michielgb in "Salarisgroei van de ICT'er / GoT'er?"

Members only:

Vipeax wijzigde deze reactie 29-12-2019 16:03 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• PBX_g33k
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 27-02 13:39
Members only:

Ben 4 jaar geleden bij huidige werkgever in dienst getreden als PHP-developer en tegenwoordig meer uitgegroed naar PHP backend development en devops werkzaamheden.

Members only:

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
PBX_g33k schreef op zondag 29 december 2019 @ 17:10:
***members only***

Ben 4 jaar geleden bij huidige werkgever in dienst getreden als PHP-developer en tegenwoordig meer uitgegroed naar PHP backend development en devops werkzaamheden.

***members only***
Bedoel je in het algemeen of bij deze werkgever? Want in het algemeen: natuurlijk kan je meer verdienen.

The devil is in the details.

• PBX_g33k
Hahn schreef op zondag 29 december 2019 @ 17:36:
[...]

Bedoel je in het algemeen of bij deze werkgever? Want in het algemeen: natuurlijk kan je meer verdienen.
Liefst bij deze werkgever. Ik heb het enorm naar mijn zin met de collegas en werkgevers zelf, echter zal ik ook soms mijn eigen belangen voorop moeten stellen als dat belangrijker is.

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 17:35
PBX_g33k schreef op zondag 29 december 2019 @ 17:40:
[...]

Liefst bij deze werkgever. Ik heb het enorm naar mijn zin met de collegas en werkgevers zelf, echter zal ik ook soms mijn eigen belangen voorop moeten stellen als dat belangrijker is.
Ik weet niet hoe jullie onderling zijn met collega's, maar je kunt natuurlijk eens polsen wat zij verdienen. Ik heb het er ook wel eens over gehad met collega's en dat is best verhelderend, ook al is ons salarishuis gewoon vrij transparant.

How many Prolog programmers does it take to change a lightbulb? Yes.

• Zenix
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:07

Zenix

BOE!

Mugwump schreef op zondag 29 december 2019 @ 17:50:
[...]

Ik weet niet hoe jullie onderling zijn met collega's, maar je kunt natuurlijk eens polsen wat zij verdienen. Ik heb het er ook wel eens over gehad met collega's en dat is best verhelderend, ook al is ons salarishuis gewoon vrij transparant.
Ik probeerde dit bij mijn vorige werkgever, maar mijn collegae bleven vaag. Toen kregen we een nieuw roosterpakket, waarbij de schaal in het rooster stond. Dit gaf wel wat scheve gezichten :P Even later was de schaal niet meer zichtbaar.

Ik werk nu bij de overheid en daar heb je gewoon voor een bepaalde functie een bepaalde schaal. Dus ik weet wat mijn collegae globaal verdienen. Laatst vroeg een collega op welke trede ik was ingestroomd, dat was blijkbaar wel een stuk hoger dan die verwacht had. Ik zei tegen hem, voor een hoger salaris moet je (helaas) vaak jobhoppen tegenwoordig.

We moeten de macht niet bij de werkgevers leggen.

• Mugwump
Zenix schreef op zondag 29 december 2019 @ 18:17:
[...]

Ik probeerde dit bij mijn vorige werkgever, maar mijn collegae bleven vaag. Toen kregen we een nieuw roosterpakket, waarbij de schaal in het rooster stond. Dit gaf wel wat scheve gezichten :P Even later was de schaal niet meer zichtbaar.

Ik werk nu bij de overheid en daar heb je gewoon voor een bepaalde functie een bepaalde schaal. Dus ik weet wat mijn collegae globaal verdienen. Laatst vroeg een collega op welke trede ik was ingestroomd, dat was blijkbaar wel een stuk hoger dan die verwacht had. Ik zei tegen hem, voor een hoger salaris moet je (helaas) vaak jobhoppen tegenwoordig.

We moeten de macht niet bij de werkgevers leggen.
Bij ons is het ook wel vrij transparant in de zin dat ik weet dat mijn salarisschaal een bandbreedte heeft van pakweg 2200 bruto pm. Salarishuis is recentelijk herzien en daarbij werd ook (geanonimiseerd) aangegeven hoe de verdeling over de schalen was. Daarvoor heb ik echter al wel eens met collega's salarissen vergeleken. Zeer verhelderend om te doen en zeker als je twijfelt over wat je waard bent kan dat enorm helpen.

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 15:42
Members only:

• PBX_g33k
Mugwump schreef op zondag 29 december 2019 @ 17:50:
[...]

Onderlinge relatie met collega's zijn best goed. Ik was al van plan om dit binnenkort met een aantal collega's te bespreken. Het verschil tussen mij en de meeste collega's is toch wel de opleidingsniveau, mijn kennis komt bijna exclusief uit (eigen) ervaring en hobbymatige dingen die ik thuis doe (halve dc draaien bijv.) daar waar de meeste een diploma hebben ontbreekt dat juist bij mij. Niet dat dat verschil maakt met kennis en het uitvoeren van de werkzaamheden.

Dank voor alle tips

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 21:17
@PBX_g33k normaal gesproken zou ik zeggen dat een papiertje niet zo veel verschil maakt (op welk niveau je je werk uitvoert uiteraard wel). Echter, in de detachering kunnen papiertjes weldegelijk van pas komen. Wellicht eens met je werkgever bespreken met welke certificeringen jij 't meest waarde voor de werkgever kan creeren? Dat kan dan uiteraard gepaard gaan met een loonsverhoging.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Mugwump
PBX_g33k schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:31:
[...]

Onderlinge relatie met collega's zijn best goed. Ik was al van plan om dit binnenkort met een aantal collega's te bespreken. Het verschil tussen mij en de meeste collega's is toch wel de opleidingsniveau, mijn kennis komt bijna exclusief uit (eigen) ervaring en hobbymatige dingen die ik thuis doe (halve dc draaien bijv.) daar waar de meeste een diploma hebben ontbreekt dat juist bij mij. Niet dat dat verschil maakt met kennis en het uitvoeren van de werkzaamheden.

Dank voor alle tips
Opleidingsniveau wordt op een gegeven moment ook maar een detail, zeker naarmate je werkervaring toeneemt. Zolang het je niet expliciet in de weg zit, omdat bijvoorbeeld opdrachtgevers expliciet eisen stellen aan opleidingsniveau, is het in mijn ogen vooral relevant om te kijken hoe jij qua functioneren zit ten opzichte van je collega's.
Heb je dezelfde verantwoordelijkheden? Lever je dezelfde kwaliteit? In hetzelfde tempo? Als het antwoord op die vragen gewoon "ja" is, dan is er geen reden waarom jij minder zou hoeven te verdienen dan je collega's.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Nibo
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 27-02 11:02
Members only:

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
Ik ken de lonen in België niet, maar ook je aankomende verhoogde salaris zou ik in Nederland vrij karig vinden.

En die vakantiedagen-regeling klinkt als een bijzonder slecht plan, is dat echt hoe dat werkt in België :? Dat je geen 20-25 dagen krijgt als je dat jaar niet helemaal hebt gewerkt, is helemaal logisch. Maar minder dagen krijgen omdat je vorig jaar geen volledig jaar hebt gewerkt... wat willen ze daarmee bereiken?

The devil is in the details.

• Nibo
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 27-02 11:02
Hahn schreef op maandag 30 december 2019 @ 17:18:
[...]

Ik ken de lonen in België niet, maar ook je aankomende verhoogde salaris zou ik in Nederland vrij karig vinden.

En die vakantiedagen-regeling klinkt als een bijzonder slecht plan, is dat echt hoe dat werkt in België :? Dat je geen 20-25 dagen krijgt als je dat jaar niet helemaal hebt gewerkt, is helemaal logisch. Maar minder dagen krijgen omdat je vorig jaar geen volledig jaar hebt gewerkt... wat willen ze daarmee bereiken?
Tja zo werkt België nou eenmaal.. vraag me ook niet waarom. Er zijn nog wel meer van dat soort lachwekkende praktijken

• Kaaswagen
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 21:08
DjurreW schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 00:38:
***members only***

Op een dag kreeg ik een email met de vraag "Have you ever thought about working in the Cayman Islands?" Bijna de delete knop ingedrukt, dacht dat het spam was. Reactie: No?
Met de instelling: als je het niet doet vraag je je de rest van je leven af "wat als je het wel gedaan had" ben ik hier naar toe vertrokken. Dat was eind 2012.
Wow gaaf. Was dat een recruiter of was dat het bedrijf zelf?

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• Pizza_Boom
Hahn schreef op maandag 30 december 2019 @ 17:18:
[...]

Ik kan het mij niet voorstellen, maar heb wel eens begrepen dat het in Zweden hetzelfde werkt.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21:04

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Pizza_Boom schreef op maandag 30 december 2019 @ 23:20:
[...]
Ik kan het mij niet voorstellen, maar heb wel eens begrepen dat het in Zweden hetzelfde werkt.
Het is eigenlijk best logisch, want dan gebruik je in een jaar feitelijk de opgebouwde dagen en niet dagen die je op voorhand krijgt zoals in NL

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Pizza_Boom
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 01:54:
[...]

Het is eigenlijk best logisch, want dan gebruik je in een jaar feitelijk de opgebouwde dagen en niet dagen die je op voorhand krijgt zoals in NL
In Nederland wordt dat bij de meeste werkgevers gewoon verrekend als je meer gebruikt heb dan dat je recht op had en halverwege het jaar bijvoorbeeld weg gaat.

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Darkvater schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 23:38:
[...]
In Zwitserland is het onmogelijk. Er is een soort egalitair systeem waar gezegd wordt dat je met een bepaald salaris voor minimaal een bepaald bedrag moet huren. Met mijn salaris zal ik niemand vinden die mij iets voor 1,000pm wilt verhuren. Bizar eigenlijk.
Kopen is ook moeilijk, een simpel appartement is al gauw één miljoen euro.
Wees gerust, dat stelsel van een bepaalde minimumhuur hebben we in Nederland ondertussen ook. Men noemt het "middenhuur". Daardoor moet je bij een inkomen van 3K netto minimaal 1250 aan huur betalen in de grote steden.
offtopic:
3K netto is geen karig salaris.... maar succes met sparen als je ooit wilt kopen.

• Lightning89
  • Laatst online: 17:15
ANdrode schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:07:
[...]

Wees gerust, dat stelsel van een bepaalde minimumhuur hebben we in Nederland ondertussen ook. Men noemt het "middenhuur". Daardoor moet je bij een inkomen van 3K netto minimaal 1250 aan huur betalen in de grote steden.
offtopic:
3K netto is geen karig salaris.... maar succes met sparen als je ooit wilt kopen.
Als je meer dan de sociale huurgrens verdient (+20k) en geen huis kan kopen ben je sowieso al veroordeeld tot vrije sector, waarin van 700-1000€ niks te vinden is en je vanaf 1000-1200€ pas iets kan vinden (een schraal appartement), grote steden uiteraard. Laat staan een huis.

• ANdrode
  • Niet online
Lightning89 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:49:
[...]
Als je meer dan de sociale huurgrens verdient (+20k) en geen huis kan kopen ben je sowieso al veroordeeld tot vrije sector, waarin van 700-1000€ niks te vinden is en je vanaf 1000-1200€ pas iets kan vinden (een schraal appartement), grote steden uiteraard. Laat staan een huis.
Vrij sector is op zich het probleem niet als er maar aanbod is vlak boven de liberalisatiegrens. Het gat boven de liberalisatiegrens en tot waar het aanbod begint van gelijkwaardige kwaliteit (~900 netto) groot.

Maar als je 1000 euro bruto meer gaat verdienen moet je (valt niet in 'middenhuur') in de steden nu verplicht 500 euro netto meer aan huur uitgeven. Dat is hetzelfde effect als er in Zwitserland is :x

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• EricDi
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 27-02 14:31
Members only:

EricDi wijzigde deze reactie 02-01-2020 15:26 (0%)
Reden: vakantiegeld vergeten.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19:54
@EricDi Ga je op de fiets van Almere naar Utrecht, dat is toch prima binnen een uur met de trein de doen? Ik vind 3uur per dag persoonlijk te veel. Verder een uitstekend salaris.

Daarnaast is een pensioenfonds toch verplicht in Nederland?

• Zenix

Zenix

BOE!

jongetje schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 20:12:
@EricDi Ga je op de fiets van Almere naar Utrecht, dat is toch prima binnen een uur met de trein de doen? Ik vind 3uur per dag persoonlijk te veel. Verder een uitstekend salaris.

Nee, is niet verplicht.

• EricDi
jongetje schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 20:12:

1.5 uur van deur naar deur met ov.

Pensioenregeling is zeker niet verplicht.

Salaris was OK. Heb laatst ontslag genomen, trouwens. Ga nu weer wat anders doen. Yolo

• Krekatos
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 15:37
EricDi schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 22:49:
[...]
1.5 uur van deur naar deur met ov.

Pensioenregeling is zeker niet verplicht.

Salaris was OK. Heb laatst ontslag genomen, trouwens. Ga nu weer wat anders doen. Yolo
Salaris is niet OK, dat is heel goed en zeker voor jouw leeftijd.

Ik ben overigens benieuwd waarom je dit lijstje post terwijl je iets anders zoekt/doet, ik neem aan dat je nog niet aan de slag bent bij een nieuwe werkgever.

• EricDi
Krekatos schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 10:07:
[...]

Salaris is niet OK, dat is heel goed en zeker voor jouw leeftijd.

Ik ben overigens benieuwd waarom je dit lijstje post terwijl je iets anders zoekt/doet, ik neem aan dat je nog niet aan de slag bent bij een nieuwe werkgever.
de informatie klopt. Maar ik ben er net weg. Ik wilde nog een datapunt aanleveren voor deze thread.

Op dit moment start ik een nieuw bedrijf en doe Ik freelance werk. Ik zal binnenkort daar over posten.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Metrik
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 27-02 12:09
Members only:

Ik ben benieuwd wat de anderen hiervan vinden :) . Ik ben zelf best tevreden en heb de indruk dat het moeilijk wordt om elders meer te verdienen, maar wellicht onderschat ik dat, gezien de markt waarin ik werk behoorlijk specifiek is.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• voil
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19:02
Members only:

• Jealgu
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 19:17
Metrik schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 10:08:
***members only***

Ik ben benieuwd wat de anderen hiervan vinden :) . Ik ben zelf best tevreden en heb de indruk dat het moeilijk wordt om elders meer te verdienen, maar wellicht onderschat ik dat, gezien de markt waarin ik werk behoorlijk specifiek is.
Gezien het ontbreken van een pensioenregeling is er nog wel wat marge om te groeien.

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Metrik schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 10:08:
***members only***

Dat hangt denk ik af van details van de functies. Als je echt alleen maar tests uitvoert en de problemen oplost die je in de tests vindt (of daarover adviseert), en s'ochtends voor een bord staat om het werk te verdelen, dan zou dit heel goed zijn. Maar "consultant" en "coordinator" zijn nogal breed. Dus het kan ook zomaar het dubbele zijn :P.

• Metrik
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 27-02 12:09
Jealgu schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 10:31:
[...]

Gezien het ontbreken van een pensioenregeling is er nog wel wat marge om te groeien.
Goeie, ik zie net dat ik die vergeten ben in te vullen. Mijn werkgever draagt jaarlijks ongeveer €3100,- bij, zelf heb ik ook de mogelijkheid om bij te sparen (doe ik momenteel niet i.v.m. een dubbele hypotheek door verhuizing)
JvS schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 10:33:
[...]

Dat hangt denk ik af van details van de functies. Als je echt alleen maar tests uitvoert en de problemen oplost die je in de tests vindt (of daarover adviseert), en s'ochtends voor een bord staat om het werk te verdelen, dan zou dit heel goed zijn. Maar "consultant" en "coordinator" zijn nogal breed. Dus het kan ook zomaar het dubbele zijn :P.
Waar het in de praktijk op neerkomt is dat ik de teststrategie uitwerk voor de projecten waar ik op ingezet wordt in de vorm van testplannen, daarnaast stuur ik testteams aan van wisselende grootte (3 tot 20 man), review ik de meeste test- en ontwerpdocumenten en neem ik deel aan overleggen over projectplanning en -inhoud (afstemming met andere disciplines zoals ontwerp en ontwikkeling).

• Netwerkt
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 27-02 09:50
DjurreW schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 00:38:
***members only***

Zoeken jullie nog collega's? :*)

Acties:
  • +5Henk 'm!
  • Pinned

• amahusu
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 27-02 13:14

amahusu

taking over the world!

Het is alweer 2 jaar geleden dat ik van baan ben gewisseld (ben sindsdien ook wel wat gegroeid in salaris). Toentertijd bewust voor een startup/scaleup gekozen, maar merk dat de volatile omgeving me toch niet zo ligt. Veel personele wisselingen, veel onzekerheid over de continuiteit van projecten/producten, 10 verschillende petten op in een week en bovenal een visie/strategie die elke maand wel lijkt te veranderen. Al met al genoeg redenen om voorzichtig verder te gaan kijken O-)

Ik heb me dus toch maar weer laten "verleiden" door een recruiter die een mooie club vlakbij m'n woonplaats had gevonden en na een aantal positieve gesprekken de knoop doorgehakt en akkoord gegaan met onderstaand voorstel.

Members only:

Lijkt me weer een mooie stap, uiteraard qua salaris (hoewel ik geen bonusregeling heb en m'n pensioen zelf moet regelen), maar ook zeker qua type organisatie. Ik kijk er erg naar uit om weer in een professioneel team te werken met een helder doel en duidelijke strategie. Daarnaast ook zeer content met de vermindering in reistijd gezien we dit jaar een huis gaan bouwen en het met 3 kinderen dan wel fijn is om op tijd thuis te zijn :)

amahusu wijzigde deze reactie 02-01-2020 18:58 (21%)
Reden: Nieuwe layout ;)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• prometium22
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 15:34
1. Wie ben je:
Leeftijd: 26
Opleiding: MBO niveau 4 ICT Beheer
Werkervaring: 6 jaar
(Woon) Locatie: Haarlem

2. Wat doe je:
Functie: Servicedesk Manager
Werkgever/branche: Web development
(Werk) Locatie(s): Noord-Holland
Aantal vakantiedagen: 25
Gewerkte uren/week: 40
Reistijd: 15 minuten
Werkdruk: Gemiddeld.

3. Wat verdien je:
Vast maandsalaris (bruto): € 2550
Vakantiegeld: € 2448 per jaar
Bonus, toeslagen, etc: € 0
Dertiende/veertiende maand: € 0
Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 33048

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
Bijdrage werkgever in pensioeninleg: geen idee, er is wel een pensioenregeling actief
Type pensioenregeling / pensioenfonds: Kan ik niet achterhalen
Mobiliteit per jaar: € 0
Overige:
Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 33048

Ik ben enorm tevreden bij mijn huidige werkgever, ik ben echter niet tevreden met het salaris.
Aangezien de functioneringsgesprekken er weer aankomen ben ik benieuwd wat andere tweakers hiervan vinden, wat zou een realistisch salaris zijn? Het betreft een middelgroot bedrijf.

prometium22 wijzigde deze reactie 03-01-2020 12:49 (6%)

• sbmuc
  • Laatst online: 16:25
@prometium22 Persoonlijk zou ik zeggen minimaal 500 euro per maand er bovenop en waarschijnlijk zelfs 1000 ook gezien de "normale" aantal vakantiedagen en geen bonus oid.

• prometium22
sbmuc schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:05:
@prometium22 Persoonlijk zou ik zeggen minimaal 500 euro per maand er bovenop en waarschijnlijk zelfs 1000 ook gezien de "normale" aantal vakantiedagen en geen bonus oid.
Ik denk dat je daarin gelijk hebt, ik had mijzelf ook al voorgenomen om te proberen richting de 500 euro bruto erbij te gaan onderhandelen.

prometium22 wijzigde deze reactie 03-01-2020 15:01 (3%)

• FTI
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20:34
prometium22 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:27:
1. Wie ben je:
Leeftijd: 26
Opleiding: MBO niveau 4 ICT Beheer
Werkervaring: 6 jaar
(Woon) Locatie: Haarlem

2. Wat doe je:
Functie: Servicedesk Manager
Werkgever/branche: Web development
(Werk) Locatie(s): Noord-Holland
Aantal vakantiedagen: 25
Gewerkte uren/week: 40
Reistijd: 15 minuten
Werkdruk: Gemiddeld.

3. Wat verdien je:
Vast maandsalaris (bruto): € 2550
Vakantiegeld: € 2448 per jaar
Bonus, toeslagen, etc: € 0
Dertiende/veertiende maand: € 0
Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 33048

Bijdrage werkgever in pensioeninleg: geen idee, er is wel een pensioenregeling actief
Type pensioenregeling / pensioenfonds: Kan ik niet achterhalen
Mobiliteit per jaar: € 0
Overige:
Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 33048

Ik ben enorm tevreden bij mijn huidige werkgever, ik ben echter niet tevreden met het salaris.
Aangezien de functioneringsgesprekken er weer aankomen ben ik benieuwd wat andere tweakers hiervan vinden, wat zou een realistisch salaris zijn? Het betreft een middelgroot bedrijf.
Wat / hoeveel FTE manage je precies?

• Silent Thunder
  • Laatst online: 09-02 13:33
Het is niet realistisch dat 'ie er zomaar 1000 bijdoet; dat lijkt mij raar, hoe word deze relatief hoge stijging verantwoord voor het bedrijf? Je moet het dus ook van 2 kanten bekijken.

Daarom moet je een goed lopend verhaal hebben, dus probeer zaken te onderbouwen.
Reflecteer naar het verleden en maak doelstellingen voor de toekomst.

Reflectie:
Wat heb je al geleerd en wat doe je tegenwoordig beter, sneller, efficienter? Dus welke waarde heb jij ondertussen voor de organisatie?

Doelstelling:
Wat wil je nog verbeteren en leren? En als dat gelukt is, welke zaken gaan dan nog beter? Zo komt het over dat je in jezelf wilt investeren ten behoeve voor het bedrijf.

Gezien je ervaring en opleiding denk ik zelf dat je rond de 2750 ''hoort'' te verdienen. Maar ik weet niet hoe groot je bedrijf is. Maar goed, iets hoger inzetten kan geen kwaad; dan heb je ruimte voor onderhandeling.

• prometium22
[quote]FTI schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:40:
[...]

Members only: title

prometium22 wijzigde deze reactie 03-01-2020 14:12 (31%)

• sbmuc
@prometium22 Ik vind dat je het zou moeten krijgen maar ik verwacht niet dat je €1000,- of €500,- er per maand bij gaat krijgen. Je huidige werkgever daar weinig tot geen reden voor. Je werkt hier al even voor dit salaris? Waarom zouden ze je ineens 500+ euro per maand meer geven? Tenzij je echt een andere functie zal vervullen maar zelfs dan... Ik denk dat je over moet naar een andere werkgever voor een dergelijke salaris stap

sbmuc wijzigde deze reactie 03-01-2020 14:40 (16%)

• Blue-eagle
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Daarom solliciteer je eerst, zorg je dat je minimaal 1 alternatieve baan aangeboden krijgt waar het salaris wel voldoet aan je eisen, en ga je met die voorwaarden naar je huidige werkgever. Die kan dan zelf kiezen of ze met hem verder willen gaan of niet. Als hij weggaat moeten ze iemand anders zien te vinden. Dat kost ook tijd en geld. Die 500 tot 1000 per maand gaan ze waarschijnlijk tóch kwijt zijn aan een vervanger, bovenop de kosten voor recruitment.

Zonder een alternatief sta je gewoon extreem zwak. Dus de markt op, solliciteer, en weet ook dat switchen van werkgever gewoon vaak verstandig(er) is voor je eigen ontwikkeling.

• jongetje
  • Laatst online: 19:54
Blue-eagle schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 03:32:
Daarom solliciteer je eerst, zorg je dat je minimaal 1 alternatieve baan aangeboden krijgt waar het salaris wel voldoet aan je eisen, en ga je met die voorwaarden naar je huidige werkgever. Die kan dan zelf kiezen of ze met hem verder willen gaan of niet. Als hij weggaat moeten ze iemand anders zien te vinden. Dat kost ook tijd en geld. Die 500 tot 1000 per maand gaan ze waarschijnlijk tóch kwijt zijn aan een vervanger, bovenop de kosten voor recruitment.

Zonder een alternatief sta je gewoon extreem zwak. Dus de markt op, solliciteer, en weet ook dat switchen van werkgever gewoon vaak verstandig(er) is voor je eigen ontwikkeling.
De vraag is of je je werkgever onder druk wilt zetten. Ik zou ervoor kiezen om in gesprek te gaan en dan kun je van daaruit je plan trekken. Als de werkgever je een groeipad aanbied en snel (dus zonder ge-ouwerhoer over trainingen, coaching e.d. been there, done that: Allemaal gedraai om geen verhoging te hoeven geven) een verhoging aanbied en ook zicht op volgende verhogingen (laat dit ook vastleggen) dan kun je er prima blijven als het bevalt.
Als de werkgever moeilijk gaat doen over 100 of 200 erbij dan kun je eigen plan trekken (dus rondkijken) of moet je je erbij neerleggen want grote verhogingen komen nu en in de toekomst niet.

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Blue-eagle schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 03:32:
Daarom solliciteer je eerst, zorg je dat je minimaal 1 alternatieve baan aangeboden krijgt waar het salaris wel voldoet aan je eisen, en ga je met die voorwaarden naar je huidige werkgever.
Ja, da's lekker. Ik steek als werkgever ook best veel tijd in zo'n gesprek. Voorbereiding, gesprek, plan maken. Overleg intern.

Het is natuurlijk risico van ondernemen. Maar een gesprek voeren puur als backup is niet netjes. Dat moet je het ook van te voren aangeven bij degene waar je op gesprek wil en kan die de keuze maken het wel of niet te proberen.

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:45:
[...]

Ja, da's lekker. Ik steek als werkgever ook best veel tijd in zo'n gesprek. Voorbereiding, gesprek, plan maken. Overleg intern.

Het is natuurlijk risico van ondernemen. Maar een gesprek voeren puur als backup is niet netjes. Dat moet je het ook van te voren aangeven bij degene waar je op gesprek wil en kan die de keuze maken het wel of niet te proberen.
Maar wat is het verschil tussen een sollicitant die bij 2 'nieuwe' mogelijke werkgevers op gesprek gaat en een sollicitant die bij 1 nieuwe en met zijn huidige werkgever gaat praten? De uitkomst is hetzelfde: één van de twee krijgt 'm niet, ook niet bij een verder prima aanbod.

Als de huidige werkgever (of de andere nieuwe werkgever) niet wil schuiven, dan is 't jammer.

Bundin wijzigde deze reactie 07-01-2020 11:07 (5%)

I like bacon!

• rustybolt
  • Registratie: november 2019
  • Nu online
[...]

Als je al 100% weet dat je ergens niet gaat werken is het natuurlijk niet netjes, maar dat is ook niet wat Blue-Eagle voorstelt. Volgens mij is het de normaalste zaak van de wereld om op gesprek te komen, zelfs al weet je niet 100% zeker dat je een baan wil (dat is tenslotte ook één van de redenen om op gesprek te gaan). Het is niet alsof het jou veel meer tijd kost dan degene die op gesprek komt. Bovendien is dat ook wat werkgevers vrijwel altijd doen: meerdere mensen uitnodigen terwijl er maar één vacature beschikbaar is.

rustybolt wijzigde deze reactie 09-01-2020 08:50 (20%)
Reden: typo

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19:48
Je kunt toch ook gewoon online wat onderzoek doen om erachter te komen wat je waarde is? Daar hoef je geen 'spook-sollicitatie' voor te doen. Een klein onderzoek geeft al een prima indicatie of jouw eis reëel is of niet. Als je al 6 jaar ergens werkt en je dienst hebt bewezen kun je toch prima een nieuwe salaris eis op tafel leggen zonder de ander in het harnas te jagen? Als je maar onderbouwt. Nee kan je dan altijd nog krijgen. Aan jou wat je daarop verder doet.

• wheel
Ja, maar als je een serieuze, onderbouwde salariswens neerlegt - waarvan je vindt dus vindt dat je dat waard bent - en die wordt volledig (of grotendeels) genegeerd, dan verlies je geloofwaardigheid door te blijven. Dan kun je beter heel snel een plan b achter de hand hebben. Uiteraard wel een waar je dan ook wilt werken, niet alleen omdat het salaris beter is ;)

wheel wijzigde deze reactie 07-01-2020 15:54 (15%)

• Zenix

Zenix

BOE!

Als ik mijn werkgever onder druk moet zetten voor een salarisverhoging, dan is het tijd om te gaan. Ik vraag het één keer. En anders ben ik weg.

• BFmango
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 17:45
Zenix schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:35:
Als ik mijn werkgever onder druk moet zetten voor een salarisverhoging, dan is het tijd om te gaan. Ik vraag het één keer. En anders ben ik weg.
Flamen laat je maar achterwege

Outerspace wijzigde deze reactie 08-01-2020 00:06 (22%)

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Ik denk dat je het verkeerd opvat. Ik wil mijn werkgever niet onder druk zetten met aanbiedingen van andere werkgevers. Is dat geen goede eigenschap?

Ik vraag gewoon een verhoging met goede argumenten, maar als ik dan geen verhoging krijg. Dan ga ik gewoon rustig op zoek naar de volgende uitdaging, waar ik net zoveel plezier heb, maar wel die verhoging krijg. In de huidige markt is dat zeer goed mogelijk.

Dit scenario gebeurde bij mijn vorige werkgever. Vroeg een verhoging na een goede beoordeling (niks raars iets van 120 euro) was niet mogelijk. Toen ben ik om mij heen gaan kijken, vervolgens ontslag genomen. Toen was opeens alles mogelijk, zelfs hogere schalen mogelijk en een vergelijkbaar salaris als bij de nieuwe werkgever. Daar ben ik niet op ingegaan, omdat ik het eerder niet kreeg. Ik ben daar gewoon behoorlijk rechtlijnig in.

Uiteindelijk gaat het om waardering.

Outerspace wijzigde deze reactie 08-01-2020 00:08 (7%)
Reden: Quote aangepast

• Blue-eagle
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
[...]

Ik noem het gewoon verstandig zakendoen. Zonder voorbereiding zo'n gesprek ingaan is alleen voor de werkgever interessant.

Je staat als werknemer een stuk sterker als je jouw eigen marktwaarde kent én weet hoe je in de markt ligt. Daarnaast leer je tijdens een sollicitatie vaak ook dat andere bedrijven leuk(er) kunnen zijn en meer uitdagingen en meer of een ander toekomstperspectief kunnen bieden.

Netjes zijn in zakelijke onderhandelingen is absoluut noodzakelijk. Dat neemt niet weg dat je goed voorbereid aan tafel gaat zitten met je huidige werkgever. Dan kan je direct ook duidelijk stellen wat je wensen zijn en daar direct over in gesprek gaan.

Waardeloos gesprek:

Werknemer: "Ik wil meer geld."
Werkgever: "Waarom en hoeveel dan?"
Werknemer: "Geen idee."

Goed gesprek:

Werknemer: "Ik heb mijn marktwaarde bekeken en zie dat ik meer salaris kan krijgen bij enkele andere werkgevers. De verhoging die zij bieden komt neer op €400 netto per maand. Ik blijf liever hier want ik heb het naar mijn zin. Om mijn hogere kosten uit te leggen wil ik ook in overleg gaan over mijn verantwoordelijkheden en mijn carrièrepad daaropvolgend."
Werkgever: "Helder. Ik laat het je aan het eind van de week weten."
Werknemer: "Graag, want dan kan ik tijdig mijn sollicitatie beëindigen bij de andere bedrijven, dat is wel zo netjes."

• BFmango
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 17:45
Zenix schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 18:10:
[...]

Ik denk dat je het verkeerd opvat. Ik wil mijn werkgever niet onder druk zetten met aanbiedingen van andere werkgevers. Is dat geen goede eigenschap?

Ik vraag gewoon een verhoging met goede argumenten, maar als ik dan geen verhoging krijg. Dan ga ik gewoon rustig op zoek naar de volgende uitdaging, waar ik net zoveel plezier heb, maar wel die verhoging krijg. In de huidige markt is dat zeer goed mogelijk.

Dit scenario gebeurde bij mijn vorige werkgever. Vroeg een verhoging na een goede beoordeling (niks raars iets van 120 euro) was niet mogelijk. Toen ben ik om mij heen gaan kijken, vervolgens ontslag genomen. Toen was opeens alles mogelijk, zelfs hogere schalen mogelijk en een vergelijkbaar salaris als bij de nieuwe werkgever. Daar ben ik niet op ingegaan, omdat ik het eerder niet kreeg. Ik ben daar gewoon behoorlijk rechtlijnig in.

Uiteindelijk gaat het om waardering.
Dit klinkt al een stuk genuanceerder dan je andere post. Chapeau.

En om het op die manier aan te pakken is jouw goed recht.

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20:25

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

BFmango schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 18:16:
[...]

Dit klinkt al een stuk genuanceerder dan je andere post. Chapeau.

En om het op die manier aan te pakken is jouw goed recht.
Als je je werkgever als volstrekt vervangbaar beschouwt, moet je niet raar kijken als je werkgever jou ook als volstrekt vervangbaar behandeld.

Loyaliteit is blijkbaar een vies woord anno 2020 maar voor mij is een van de dingen waar ik naar vraag bij een werkgever, hoe lang de dienstverbanden gemiddeld zijn. Een werkgever waar het verloop hoog is, wil ik niet werken.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• hyptonize
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 19:45

hyptonize

Mr. Awesome

unezra schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 18:49:
[...]

Als je je werkgever als volstrekt vervangbaar beschouwt, moet je niet raar kijken als je werkgever jou ook als volstrekt vervangbaar behandeld.

Loyaliteit is blijkbaar een vies woord anno 2020 maar voor mij is een van de dingen waar ik naar vraag bij een werkgever, hoe lang de dienstverbanden gemiddeld zijn. Een werkgever waar het verloop hoog is, wil ik niet werken.
Loyaliteit is geen vies woord, maar wel een beetje naïef. Een arbeidsovereenkomst is uiteindelijk precies dat, een zakelijke overeenkomst tussen 2 partijen. Loyaliteit is leuk, maar dan moet het wel van 2 kanten komen.

• Zenix

Zenix

BOE!

[...]

Iedereen is te vervangen zeggen ze altijd maar :) Het verloop bij mijn vorige werkgever en huidige is laag. Ik denk dat zo'n 90% er al langer dan 5 jaar zit.

Ik ben persoonlijk een honkvast persoon, daarom werk ik ook niet in de detachering. Alleen als je stappen wilt maken in je carrière qua salaris, dan is overstappen vaak de enige optie. Dat zie je duidelijk in dit topic naar voren komen. Mensen hebben door dit soort topic's ook meer inzicht gekregen. Waarschijnlijk was ik 20 jaar geleden niet overgestapt.

• unezra

unezra

hyptonize schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:23:
[...]
Loyaliteit is geen vies woord, maar wel een beetje naïef. Een arbeidsovereenkomst is uiteindelijk precies dat, een zakelijke overeenkomst tussen 2 partijen. Loyaliteit is leuk, maar dan moet het wel van 2 kanten komen.
Uiteraard maar om dan bij de eerste de beste tegenslag of mislukte halfslachtige onderhandelingspoging te vertrekken...

Een huwelijk is formeel ook niet meer dan een zakelijke overeenkomst. Toch doen de meeste mensen wel wat moeite voor hun huwelijk als het eens een keer wat minder goed loopt.

Natuurlijk wissel je in de regel makkelijker van werkgever dan van partner, dat vind ik ook logisch, maar ik zie niet in waarom je in een huwelijk wel door lastige periodes heen probeert te komen en bij een werkgever meteen op zoek gaat naar de volgende.
Zenix schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:24:
[...]
Iedereen is te vervangen zeggen ze altijd maar :) Het verloop bij mijn vorige werkgever en huidige is laag. Ik denk dat zo'n 90% er al langer dan 5 jaar zit.
Iedereen ís ook vervangbaar. Sterker nog, ik vind dat je een organisatie nooit te veel afhankelijk mag laten zijn van specifieke personen. Maar dat wil niet zeggen dat er niet wederzijds wat binding en loyaliteit mag zijn.
Ik ben persoonlijk een honkvast persoon, daarom werk ik ook niet in de detachering. Alleen als je stappen wilt maken in je carrière qua salaris, dan is overstappen vaak de enige optie. Dat zie je duidelijk in dit topic naar voren komen. Mensen hebben door dit soort topic's ook meer inzicht gekregen. Waarschijnlijk was ik 20 jaar geleden niet overgestapt.
Ik heb wat pech gehad in het verleden maar zit nu alweer ruim 7 jaar bij mijn huidige werkgever, mijn vorige werkgever (waar ik bijna 2 jaar zat) was een stiefzusje. Effectief werk ik dus bijna 10 jaar voor dezelfde moedermaatschappij.

Dát stopt alleen per 1 juni. :) Dan zit mijn tijd er op.
(Ik heb mezelf boventallig weten te maken.)

• ANdrode
  • Niet online
[...]
Zo werkt een markt met grote tekorten niet. En je hoeft vervangbaar niet als vervangbaar te behandelen. Vrijwel elke werknemer is ook per direct te vervangen door meerdere gespecialiseerde consultants, dat is alleen duur.
offtopic:
Een bus-risico is slecht management.

Werkgevers zijn op dit moment ontzettend bang om "regretted losses" te hebben. Dat is een metriek waar ze op worden afgerekend. Een werknemer wordt over de tijd heen (wat) meer waard voor een werkgever. Dat potentieel wil je benutten.
offtopic:
Een definitie: critical person (person that is essential to the daily operational success) or
talent (key player with ambition and ability to grow) that left Adyen.

Als werknemer wil je de opbrengst maximaliseren en de ideale omstandigheden hebben. Daar tellen allerlei vormen van ontwikkeling in mee, alsmede de beloning die bij een functie en (latente) capaciteiten. Als daar een mis-match is ten opzichte van de markt dan zit je gewoon op de verkeerde plek en moet je de werkgever vervangen.

• Rhys08
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 08:55
[...]

Ik vind het heel prima als mijn werkgever mij als vervangbaar ziet. Dat houdt mij scherp om relevant te zijn en mijn biezen weer te pakken als dat niet langer het geval is.

Moet er niet aan denken ergens langer dan 3-4 jaar te zitten op mijn leeftijd (26). Denk dat organisaties ook baat hebben bij roulatie en nieuwe kennis om mensen op een later moment wel voor langer te binden.

Loyaliteit koopt een werkgever met voldoende uitdaging in de baan, een fatsoenlijk groeipad en een goed salaris. Op minstens één van de drie schort het veelal is mijn ervaring.

Rhys08 wijzigde deze reactie 08-01-2020 00:25 (0%)
Reden: Typo

• unezra

unezra

Rhys08 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 00:24:
[...]
Ik vind het heel prima als mijn werkgever mij als vervangbaar ziet. Dat houdt mij scherp om relevant te zijn en mijn biezen weer te pakken als dat niet langer het geval is.
Voor mij zou dat buitengewoon verlammend werken. Ik werk niet harder als ik weet dat mijn werkgever mij als vervangbaar ziet, sterker nog, ik zou minder hard werken. Voor mij is loyaliteit vanuit de werkgever juist iets waardoor ik hárder werk en meer inzet toon.

Een vast contract geeft mij de rust die ik nodig heb om beter mijn werk te kunnen doen. :)
Moet er niet aan denken ergens langer dan 3-4 jaar te zitten op mijn leeftijd (26). Denk dat organisaties ook baat hebben bij roulatie en nieuwe kennis om mensen op een later moment wel voor langer te binden.
Een zekere mate van roulatie is zeker goed, soms binnen de organisatie, soms van buiten. Vers bloed kan zinvol zijn voor nieuwe inzichten, nieuwe kennis, etc. Aan de andere kant wil je ook niet iedere 3-4 jaar al je kennis overboord gooien en is een organisatie ook gebaat bij mensen die juist al jaren binnen de organisatie werkzaam zijn, alle politiek kennen, etc.

Maar ik vind het inderdaad logisch dat je op je 26e wat sneller wisselt. Ik ben 42 en mijn intentie is om minimaal 5-7 jaar bij een volgende werkgever te werken. Mogelijk langer.

Dat past dan ook wel bij mijn leeftijd, werkervaring (~25 jaar) en het type functie waar ik naar op zoek ben.
Loyaliteit koopt een werkgever met voldoende uitdaging in de baan, een fatsoenlijk groeipad en een goed salaris. Op minstens één van de drie schort het veelal is mijn ervaring.
Als het altijd wel op 1 van die 3 punten schort, waarom zou je dan nog wisselen van werkgever?
Dan is het gras niet groener bij de ander, enkel een andere kleur groen.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Omg, wat een instelling zeg, max 3-4 jaar of, zodra middelbare leeftijd bereikt is, 5-7 jaar en dan je werkgever afserveren. Ik zal dan wel oude stempel zijn. Ik heb een werkgever van 6 jaar, daarna ben ik een ander vak in gegaan wat ik bij die werkgever niet (meer) kon (anders had ik waarschijnlijk daar gebleven) en ben nu op 13 jaar bij mijn huidige werkgever. En ik zie mezelf niet zomaar vertrekken. En in die dertien jaar heb ik ook collega's zien vertrekken: of na een jaar tot twee jaar op verzoek van de werkgever omdat ze het niveau niet aan kunnen, of door dood, of door pensioen of het vak uit. Maar in de geschiedenis van ons bedrijf (25+ jaar) is er nog nooit iemand naar een concurrent overgestapt.

Mijn vrouw is eerder deze week na een afwezigheid uit de arbeidsmarkt van 10+ jaar weer aangenomen. En in haar gesprek kreeg zij te horen dat haar nieuwe werkgever het bijzonder in je voordeel vindt spreken als je niet iedere paar jaar van werkgever veranderd bent, want ook werkgevers zoeken juist naar loyaal personeel.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• unezra

unezra

AllSeeyinEye schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 07:44:
Omg, wat een instelling zeg, max 3-4 jaar of, zodra middelbare leeftijd bereikt is, 5-7 jaar en dan je werkgever afserveren. Ik zal dan wel oude stempel zijn. Ik heb een werkgever van 6 jaar, daarna ben ik een ander vak in gegaan wat ik bij die werkgever niet (meer) kon (anders had ik waarschijnlijk daar gebleven) en ben nu op 13 jaar bij mijn huidige werkgever. En ik zie mezelf niet zomaar vertrekken. En in die dertien jaar heb ik ook collega's zien vertrekken: of na een jaar tot twee jaar op verzoek van de werkgever omdat ze het niveau niet aan kunnen, of door dood, of door pensioen of het vak uit. Maar in de geschiedenis van ons bedrijf (25+ jaar) is er nog nooit iemand naar een concurrent overgestapt.

Mijn vrouw is eerder deze week na een afwezigheid uit de arbeidsmarkt van 10+ jaar weer aangenomen. En in haar gesprek kreeg zij te horen dat haar nieuwe werkgever het bijzonder in je voordeel vindt spreken als je niet iedere paar jaar van werkgever veranderd bent, want ook werkgevers zoeken juist naar loyaal personeel.
Kleine nuance van mijn kant:

Ik streef zelf naar een langer dienstverband, maar los van dat mijn afdeling domweg op houd te bestaan, merk ik dat ik in mijn huidige functie uitgegroeid was. Bij mijn werkgever is de enig mogelijk hogere volgende stap teamleider of directie en in beide functies heb ik geen interesse. :) (Als ik daarin wél interesse had gehad, waren er mogelijk wel mogelijkheden geweest. Er is ook een collega Junior Datascientist geworden, terwijl hij een compleet andere achtergrond heeft. Er stromen regelmatig mensen door.)

Ook als we niet waren gaan outsourcen, was ik in 2020 op zoek gegaan naar een andere werkgever. Puur omdat verdere groei binnen mijn vakgebied (ICT) niet mogelijk is bij ons.

Maar, ik sluit niet uit dat als ik bij een organisatie terecht kom waar ik voldoende groeimogelijkheden krijg tot het punt dat ik zelf geen ambities meer heb, ik daar tot mijn pensioen blijf werken. Da's nog minimaal 25 jaar (bij een pensioenleeftijd van 67), letterlijk zoveel jaren als dat ik tot nu toe heb gewerkt.

Ik ben dus ook van die oude stempel waar ik liefst juist bij een werkgever terecht kom waar de doorstroom laag is en mensen in de regel lange dienstverbanden hebben. Waar wederzijdse loyaliteit is en je niet iedere 2 jaar moet vechten voor je eigen baan. (Zoals bij onze moedermaatschappij, waar iedere zoveel jaar de kaasschaaf over de organisatie heen gaat en mensen meer dan eens intern moeten solliciteren op hun eigen baan of een baan in het verlengde van hun functie.) Het is een van de redenen waarom ik beperkt heb gekeken naar de mogelijkheden daar. De onrust die dat met zich mee brengt, zit ik niet op te wachten.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Die nuance die je aanbrengt, @unezra , is volkomen logisch en onderschrijf ik ook. Ik heb daar zelf niet mee van doen noch ooit mee van doen gehad. Maar in de basis staan wij hier hetzelfde in, meen ik.

• tomtom901
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20:57
Omg, wat een instelling zeg, max 3-4 jaar of, zodra middelbare leeftijd bereikt is, 5-7 jaar en dan je werkgever afserveren. Ik zal dan wel oude stempel zijn.
Ik denk dat dat inderdaad ook voor een gedeelte aan leeftijd / mentaliteit gelieerd is en dat zie ik ook wel terug. Wat jongere mensen switchen om de 3-5 jaar, omdat ze op die manier doorgaans de snelste groei kunnen doormaken op het gebied van (kennis)ontwikkeling, salaris of toe zijn aan een nieuwe uitdaging. Na een aantal switches stagneert dat ietwat en blijven mensen langer bij een werkgever.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• TrueGamer
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 14:31
Members only:

• wheel
Op je loonstrook zie je hoogstens je eigen inleg. Het gaat in dit lijstje om de inleg van je werkgever.
tomtom901 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:04:
[...]

Ik denk dat dat inderdaad ook voor een gedeelte aan leeftijd / mentaliteit gelieerd is en dat zie ik ook wel terug. Wat jongere mensen switchen om de 3-5 jaar, omdat ze op die manier doorgaans de snelste groei kunnen doormaken op het gebied van (kennis)ontwikkeling, salaris of toe zijn aan een nieuwe uitdaging. Na een aantal switches stagneert dat ietwat en blijven mensen langer bij een werkgever.
En dat lijkt me heel gezond. Zowel voor de werknemer als de werkgever. Maar is dat waarschijnlijk inderdaad een generatie-dingetje :)

wheel wijzigde deze reactie 08-01-2020 09:28 (18%)

• mrnn
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 16:43
voil schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 10:22:
***members only***

Lastige vind ik dat ik bijna aan de max van mijn schaal zit. En het wijzigen van het functiehuis is een niet eenvoudig proces en de doorgroeimogelijkheden naar andere functies kan intern ook niet.
Enige om stappen te maken is om over te stappen naar een andere werkgever.
Herkenbaar verhaal. Ik ben dezelfde leeftijd met dezelfde functie en bijna hetzelfde salaris :)

Ik kan nog wat groeien maar het einde komt in zicht. Wat ik lastig vind is dat ons soort functie vooral bij de grotere organisaties voorkomt waar deze inderdaad in een functiehuis zit en niet zomaar aangepast wordt.

Je noemt het overstappen naar een andere werkgever als mogelijkheid om stappen te maken. Maar op basis van wat ik zelf zie in vacatures en cao's ontloopt dit salaris elkaar niet heel veel in verschillende branches en organisaties. Heb jij hier een ander beeld bij of denk je dan aan een andere functie? Ik ben nl zelf ook aan het nadenken wat een logische volgende stap zou zijn (maar heb nog geen haast).

mrnn wijzigde deze reactie 08-01-2020 09:36 (13%)

• Chaise
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 14:15
Geen IT'er meer, maar wel progressie gemaakt.
• Leeftijd: 27
• Opleiding: ICT Beheer
• Werkervaring: 8 jaar ICT - 1 jaar huidige baan.
• (Woon) Locatie:

2. Wat doe je:
• Functie: Video- en fotograaf
• Werkgever/branche: Industrie
• (Werk) Locatie(s): Amersfoort / hele land
• Aantal vakantiedagen*: 25
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: 30 minuten
• Werkdruk: normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2500
• Vakantiegeld: €2400
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 32400

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € € 83,33 p/m
• Type pensioenregeling / pensioenfonds
• Mobiliteit per jaar **** €1700
• Overige: laptop + telefoon van de zaak / flexibele uren / thuiswerken.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €35100

• JDFS
  • Registratie: november 2009
tomtom901 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:04:
[...]

Members only:

• Vlaggen
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 13:19
Vlaggen schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:34:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: HBO - Bedrijfskundige Informatica
• Werkervaring: 10 maanden 1 jaar
• (Woon) Locatie: Rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Technisch Web Analyst
• Werkgever/branche: Groot digitaal marketingbureau
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 5 minuten met de fiets
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2200,- €2300,-
• Vakantiegeld: €2300 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: Geen
• Dertiende/veertiende maand: Geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €27.600

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Geen
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Geen
• Mobiliteit per jaar: Geen (<5 km van werk af)
• Overige: Laptop van de zaak
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Geen
M'n salarisonderhandelingen gingen niet heel erg goed. Ik heb een stuk meer verantwoordelijken gekregen (oa het verkopen/pitchen van producten, veel meer direct contact met de klant, ik voel me soms een consultant).
Ondanks dat ik nu weet dat mijn uurtarief €150,- is heb ik er zelf niet meer bij kunnen krijgen. Ik vind dat uurtarief trouwens absurd hoog om te vragen voor het werk van iemand met een jaar werkervaring. Maar misschien moet ik nog aan dit soort bedragen wennen. Is dit normaal?

• voil
mrnn schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:35:
[...]

Herkenbaar verhaal. Ik ben dezelfde leeftijd met dezelfde functie en bijna hetzelfde salaris :)

Ik kan nog wat groeien maar het einde komt in zicht. Wat ik lastig vind is dat ons soort functie vooral bij de grotere organisaties voorkomt waar deze inderdaad in een functiehuis zit en niet zomaar aangepast wordt.

Je noemt het overstappen naar een andere werkgever als mogelijkheid om stappen te maken. Maar op basis van wat ik zelf zie in vacatures en cao's ontloopt dit salaris elkaar niet heel veel in verschillende branches en organisaties. Heb jij hier een ander beeld bij of denk je dan aan een andere functie? Ik ben nl zelf ook aan het nadenken wat een logische volgende stap zou zijn (maar heb nog geen haast).
Je bent welkom om jou lijstje eens te posten. Dan gaat dit gesprek nog on-topic ook. ;)

offtopic:
Bij de financiële instellingen en (semi)overheid zie ik wel schalen van maximaal tussen de 4900/5200. Als je daar in zou zitten heb je al een stuk meer perspectief om door te groeien. En dit zijn over het algemeen grotere organisaties en zijn er binnen de organisatie ook meer mogelijkheden om naar andere functies door te groeien.

Ik vind dat aan de ene kant wel apart dat (semi)overheid de functie hoger waardeert dan een winstgevende private onderneming. Maar goed, er zit nou eenmaal verschil tussen bedrijven/sectoren. In de zorg is het bijvoorbeeld helemaal huilen als je die schalen ziet voor onze functie.

Een groeipad naar Product Owner / Architect / implementatie consultant / pre sales zou mij misschien wel wat lijken. Ik ben redelijk technisch voor een Functioneel beheerder en weet redelijk wat van veel, dat geeft veel mogelijkheden maar ook lastige dat ik op dit moment geen specifieke product kennis heb.
Om naar een PO en architect rol te groeien is dan weer lastig om bij een nieuw bedrijf op te solliciteren, dus dan zou een mogelijkheid zijn om daar als Functioneel beheerder te beginnen en dan door te groeien.
Implementatie consultant/presales is wel weer heel anders, maar ook daarom kan het juist leuk zijn. Maar zou je denk ik in het begin wel een stapje terug moeten doen

• Vipeax
JDFS schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:15:
[...]

Eens, ik ben in juli geswitcht na bijna 4 jaar bij mijn vorige werkgever en 70% erop vooruit gegaan. Ik hoop binnen 5 jaar weer een klapper te maken, of bij mijn huidige werkgever of bij een nieuwe werkgever. Zit gelukkig ook in de Randstad waar er heel veel vraag is naar mensen uit mijn vakgebied (data en fiscaliteit).

Als ik loyaal was gebleven naar mijn vorige werkgever, had ik geen huis kunnen kopen, wat ik in november heb gedaan :*)
Members only:
Vlaggen schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:32:
[...]

M'n salarisonderhandelingen gingen niet heel erg goed. Ik heb een stuk meer verantwoordelijken gekregen (oa het verkopen/pitchen van producten, veel meer direct contact met de klant, ik voel me soms een consultant).
Ondanks dat ik nu weet dat mijn uurtarief €150,- is heb ik er zelf niet meer bij kunnen krijgen. Ik vind dat uurtarief trouwens absurd hoog om te vragen voor het werk van iemand met een jaar werkervaring. Maar misschien moet ik nog aan dit soort bedragen wennen. Is dit normaal?
Members only:

Vipeax wijzigde deze reactie 08-01-2020 11:50 (3%)

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ Dat idd. @JDFS je wordt nu gewoon uitgebuit en alles wat er aan de strijkstok blijft hangen rijdt de baas een dikke bak van. Ik zou zelf de conclusie getrokken hebben dat dit een werkgever is die voornamelijk goed is voor zichzelf en niet voor zijn werknemers, en dus verder zijn gaan zoeken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mrnn
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 16:43
voil schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:33:
[...]

Je bent welkom om jou lijstje eens te posten. Dan gaat dit gesprek nog on-topic ook. ;)

offtopic:
Bij de financiële instellingen en (semi)overheid zie ik wel schalen van maximaal tussen de 4900/5200. Als je daar in zou zitten heb je al een stuk meer perspectief om door te groeien. En dit zijn over het algemeen grotere organisaties en zijn er binnen de organisatie ook meer mogelijkheden om naar andere functies door te groeien.

Ik vind dat aan de ene kant wel apart dat (semi)overheid de functie hoger waardeert dan een winstgevende private onderneming. Maar goed, er zit nou eenmaal verschil tussen bedrijven/sectoren. In de zorg is het bijvoorbeeld helemaal huilen als je die schalen ziet voor onze functie.

Een groeipad naar Product Owner / Architect / implementatie consultant / pre sales zou mij misschien wel wat lijken. Ik ben redelijk technisch voor een Functioneel beheerder en weet redelijk wat van veel, dat geeft veel mogelijkheden maar ook lastige dat ik op dit moment geen specifieke product kennis heb.
Om naar een PO en architect rol te groeien is dan weer lastig om bij een nieuw bedrijf op te solliciteren, dus dan zou een mogelijkheid zijn om daar als Functioneel beheerder te beginnen en dan door te groeien.
Implementatie consultant/presales is wel weer heel anders, maar ook daarom kan het juist leuk zijn. Maar zou je denk ik in het begin wel een stapje terug moeten doen
Ik had gehoopt dat mijn vraag nog wel on topic zou zijn maar misschien op het randje :*) Ik zal binnenkort mijn eigen rijtje maar eens posten dan.
In de zorg is het bijvoorbeeld helemaal huilen als je die schalen ziet voor onze functie.
Ter info, ik werk zelf in de zorg en het verschilt daar per organisatie of hij in FWG50 of 55 valt. Bij mij in FWG55 en daar is de max € 4111 per maand op basis van 36 uur + 13de maand (dat zou 4567 zijn op basis van 40u). Valt wat mij betreft nog wel mee.

• sbmuc

Iedereen heeft zo zijn/haar eigen redenen toch?

Mijn verleden:
Werkgever 1: 1,5 jaar. Gestopt i.v.m. het niet willen verhogen salaris ik was gedetacheerd en kreeg 1700-1800 ish bruto en er werd 6k+ voor mij betaald.
Werkgever 2: 4,5 jaar, Ik had voorgesteld mijn werk uit te besteden aan een partij waar 7:00-18:00 support mogelijk is. Wat goedkoper was dan mijn salaris destijds. Win-Win-Win.
Werkgever 3: 1 jaar, het werk werd uitbesteed aan India(inmiddels weer terug in NL..). Aan het eind was mij gevraagd het werk van mijn collega's uit te besteden aan Indiërs. Dan had ik daar kunnen werken als transitie manager. Daar heb ik voor bedankt.
Werkgever 4: 3 jaar, gestopt i.v.m. woon-werk verkeer. Ik was verhuist en met OV was het van 30 naar 60 minuten gegaan.
Werkgever 5: 2 jaar. Gestopt omdat ik ging ZZP'en.

Elke switch was minimaal 300-500 euro salaris verhoging(en hogere bonussen en vakantie geld daar zelfs nog buiten gelaten..). In loondienst in 12 jaar oid van 20k per jaar naar 60k+

Overigens vind ik zelf ook dat je niet te lang bij 1 werkgever moet blijven hangen. Ik heb zelf ook altijd het meeste geleerd na veranderen van werkgever, en ook altijd de hoogste salaris verhoging.
imho enige reden om bij dezelfde werkgever te blijven is als je intern kan groeien / studies wil doen .

• DjurreW
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 16-02 14:20
Kaaswagen schreef op maandag 30 december 2019 @ 23:16:
[...]

Wow gaaf. Was dat een recruiter of was dat het bedrijf zelf?
Recruiter that was tasked by local company to find someone like me :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• aevitas1
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 01:21
Members only: title

aevitas1 wijzigde deze reactie 09-01-2020 18:17 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Loei123
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 10:10
Members only: salaris

Volgens mij kan het beter, of zie ik dat verkeerd?

Loei123 wijzigde deze reactie 09-01-2020 09:08 (5%)

• wheel
Je weet dat over fooien gewoon inkomstenbelasting betaald moet worden, toch?
Loei123 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:31:
***members only***

Volgens mij kan het beter, of zie ik dat verkeerd?
Lijkt me wel, ja, met 8 jaar IT-ervaring (geen spcifiek idee bij je functie). Je verdient waar met jouw studie-achtergrond mee starten :+

wheel wijzigde deze reactie 09-01-2020 08:48 (34%)

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 21:22

Ik heb toevallig net mijn 10 jarig jubileum gevierd en ik kan bij mijn huidige werknemer nog grote stappen zetten (groeimarkten Frankrijk en Duitsland) richting marketingmanager positie. Nu wel enige marketing specialist hier, maar krijg nog niet echt de teugels in handen (deels ook eigen schuld). Maar qua financiën zit ik wel prima (€ 3900 bruto p/m en 34 jaar) en secundair is het top.

Maar als ik hier echt uit ben geleerd voel ik wel wat voor een overstap, maar het noemen van jaren om over te stappen tussen werkgevers vind ik erg kort door de bocht. Je maakt hogere stappen dan bij een werknemer, maar als ik alleen voor het geld zou werken word ik doodongelukkig. Ik ben een sociaal dier en wil die 40-50 uur in de week ook met een fijn gevoel werken.

Maar dat kan in mijn functie ook. Er zijn genoeg andere functies waar je al redelijk solitair werkt, waar dus collega's en "sfeer op de werkvloer" minder belangrijk zijn.

iRacing stats

• voil
mrnn schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:53:
[...]

Ik had gehoopt dat mijn vraag nog wel on topic zou zijn maar misschien op het randje :*) Ik zal binnenkort mijn eigen rijtje maar eens posten dan.

[...]

Ter info, ik werk zelf in de zorg en het verschilt daar per organisatie of hij in FWG50 of 55 valt. Bij mij in FWG55 en daar is de max € 4111 per maand op basis van 36 uur + 13de maand (dat zou 4567 zijn op basis van 40u). Valt wat mij betreft nog wel mee.
Ja met die maxima salarissen had ik het ook over 36u in de week, dus dat scheelt toch wel aardig wat.
Maar dan waren mijn woorden over de zorg iets overdreven, 4500 fulltime is niet slecht. :)

• JDFS
  • Registratie: november 2009
wheel schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:35:
[...]

Benieuwd wie dat ook daadwerkelijk doet ;)

• aevitas1
En dat doet werkelijk niemand in de horeca.

Ik werk inmiddels al 15 jaar in de horeca en heb nog geen cent opgegeven. Niemand van mijn collega’s trouwens.

De horeca is tevens al zo ver naar de knoppen met de belasting die elke jaar omhoog gaat (voor de ondernemers) en salarissen zijn nou niet echt super te noemen.

Fooi is de enige reden dat veel mensen nog in de horeca zitten, zonder dat blijft alleen een kut salarisje over.
wheel schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:35:
[...]

[...]

Lijkt me wel, ja, met 8 jaar IT-ervaring (geen spcifiek idee bij je functie). Je verdient waar met jouw studie-achtergrond mee starten :+

aevitas1 wijzigde deze reactie 09-01-2020 18:22 (21%)

• RzrBck
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 17:52
Hoe zit het qua groeimogelijkheden over n paar jaar, en scheelt het nog veel of je zelfstandig vs vaste kok bent?

• aevitas1
Doorgroeimogelijkheden zijn er zat zowel bij mijn huidige bedrijf als in de horeca over het algemeen.

Volgens mij begrijp je mij verkeerd, ik ben zelfstandig werkend kok (functie), niet zelfstandig. Zelfstandig werkend kok is de vervolgopleiding van basiskok, betekend enkel meer salaris en wat meer verantwoordelijkheid bij een bedrijf.

Die opleiding heb ik tevens nooit gevolgd en ik werk nu al 7 jaar als zelfstandig werkend kok. Ik word automatisch voor deze functie aangenomen en er word niet naar een diploma gevraagd. Er wordt enkel naar je ervaring gekeken.

Daarintegen ben je geheel zonder papiertjes over het algemeen minder goed af..

Edit: Om toch terug te komen op je vraag, voor zover ik om mij heen hoor word een zelfstandige of freelance kok vrij goed betaald. 4-5 jaar geleden 1 keer gedaan, ik kreeg zo’n 30 per uur maar dat was voor kennissen via via.

Nu is naast het salaris een leuk team en leuke werksfeer het belangrijkste voor mij. Ook vind ik het niet fijn om continu in andere keukens te staan.
RzrBck schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 18:19:
[...]

Hoe zit het qua groeimogelijkheden over n paar jaar, en scheelt het nog veel of je zelfstandig vs vaste kok bent?

aevitas1 wijzigde deze reactie 09-01-2020 18:31 (17%)

Pagina: 1 ... 44 ... 51 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True