Sowieso *weten* we niet of het verschil wel te groot is. Salarissen verschillen.DutchCommando schreef op donderdag 21 november 2019 @ 07:29:
Het verschil is te groot. Zelfs als ze ineens het verschil goed zouden maken zou ik er niet willen blijven werken. Tot nu toe is @Verwijderd ongeveer 25.000 euro aan inkomsten misgelopen. Snap dat de werkgever het leuk vind. Maar werkgevers die moeilijk doen over een loonsverhoging terwijl je op een dergelijk laag salaris zit hebben (1) of een enorm financieel probleem en dan wil je er sowieso niet zitten; (2) of geven werkelijk waar geen donder om de medewerker.
Zo snel mogelijk een andere baan zoeken.
Dat hier één persoon zegt €1000 bruto meer te verdienen, betekend niet dat dat meteen representatief is. Het kan ook uiteindelijk uitkomen op €500 onder marktconform.
Daarbij, onderhandelen kan lonen. Misschien komt er wel een groeipad waardoor die complete achterstand zinvol kan worden ingelopen.
Weglopen zonder het gesprek aan te gaan vind ik persoonlijk de makkelijke, maar niet noodzakelijkerwijs de beste weg.
Klopt, maar dat is op dit moment ook helemaal niet erg.
Ik ben hoe dan ook niet eerder dan 1 april beschikbaar, mogelijk zelfs iets later want een paar weken vakantie tussen 2 banen is wel zo gezond.
Daarbij heb ik recht op bijna 2 jaar WW, dus al zou ik halverwege 2020 pas nieuw werk vinden, is dat prima.
Kortom, ik heb de tijd. Ben nu zeker aan het rondkijken, gesprekken aan het voeren en het is leuk als er op dit moment, op korte termijn, iets concreets uit rolt. Gebeurt dat niet, heb ik de tijd om door te zoeken en/of koers bij te stellen.
Ik heb vooralsnog geen haast...
Ná Scaoll. - Don’t Panic.

. Verplaatst dan de discussie naar