Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 08:53

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

DutchCommando schreef op donderdag 21 november 2019 @ 07:29:
Het verschil is te groot. Zelfs als ze ineens het verschil goed zouden maken zou ik er niet willen blijven werken. Tot nu toe is @laraxcupcake ongeveer 25.000 euro aan inkomsten misgelopen. Snap dat de werkgever het leuk vind. Maar werkgevers die moeilijk doen over een loonsverhoging terwijl je op een dergelijk laag salaris zit hebben (1) of een enorm financieel probleem en dan wil je er sowieso niet zitten; (2) of geven werkelijk waar geen donder om de medewerker.

Zo snel mogelijk een andere baan zoeken.
Sowieso *weten* we niet of het verschil wel te groot is. Salarissen verschillen.
Dat hier één persoon zegt €1000 bruto meer te verdienen, betekend niet dat dat meteen representatief is. Het kan ook uiteindelijk uitkomen op €500 onder marktconform.

Daarbij, onderhandelen kan lonen. Misschien komt er wel een groeipad waardoor die complete achterstand zinvol kan worden ingelopen.

Weglopen zonder het gesprek aan te gaan vind ik persoonlijk de makkelijke, maar niet noodzakelijkerwijs de beste weg.
Hmmbob schreef op donderdag 21 november 2019 @ 07:46:
[...]
Dus eigenlijk heb je niets?
Klopt, maar dat is op dit moment ook helemaal niet erg. :)

Ik ben hoe dan ook niet eerder dan 1 april beschikbaar, mogelijk zelfs iets later want een paar weken vakantie tussen 2 banen is wel zo gezond.

Daarbij heb ik recht op bijna 2 jaar WW, dus al zou ik halverwege 2020 pas nieuw werk vinden, is dat prima.

Kortom, ik heb de tijd. Ben nu zeker aan het rondkijken, gesprekken aan het voeren en het is leuk als er op dit moment, op korte termijn, iets concreets uit rolt. Gebeurt dat niet, heb ik de tijd om door te zoeken en/of koers bij te stellen.

Ik heb vooralsnog geen haast...

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 08:03
laraxcupcake schreef op donderdag 21 november 2019 @ 07:46:
[...]

Ik heb in augustus aangegeven het over mijn salaris te willen hebben. Hier heb ik afhelooen week eindekijk 'reactie' op gehad. Het idee is nu om doelen te stellen voor de rol trafficmanager en na 3 maanden te kijken of ik die behaald heb en op basis daarvan mogelijk een loonsverhoging te krijgen. Dit kwam zo uit het niets dat ik nog niet echt een reactie klaar had. Maar ik zit volgende week met dd baas om dit vorm te geven waarbij in van plan ben aan te gevem dat ik het eigenlijk een raar idee vind. Ik krijg tenslotte al te weinig voor wat ik nu überhaupt doe.
Dit aan je eerdere zaken toegevoegd doet mij ook adviseren om eens om je heen te kijken en het gesprek elders aan te gaan. Dat geeft je meer dan genoeg inzicht in wat je waard bent.

Tip van flip: laat de andere partij niet weten wat je nu verdiend, maar laat ze maar met een aanbod komen. Of zet (gebaseerd op peer informatie?) meteen een "realistisch+een beetje extra" bod neer vanuit jezelf, maar begin niet te rekenen vanuit je huidige loon. Je zit maar 200 euro boven minimumloon.... Dat kan echt beter.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• unezra

unezra

Hmmbob schreef op donderdag 21 november 2019 @ 07:58:
[...]
Dit aan je eerdere zaken toegevoegd doet mij ook adviseren om eens om je heen te kijken en het gesprek elders aan te gaan. Dat geeft je meer dan genoeg inzicht in wat je waard bent.

Tip van flip: laat de andere partij niet weten wat je nu verdiend, maar laat ze maar met een aanbod komen. Of zet (gebaseerd op peer informatie?) meteen een "realistisch+een beetje extra" bod neer vanuit jezelf, maar begin niet te rekenen vanuit je huidige loon. Je zit maar 200 euro boven minimumloon.... Dat kan echt beter.
Dat is compleet situatie afhankelijk.

Voor een waardebepaling kan het lonen om te vragen wat ze je willen bieden maar het is geen wet van meden en perzen dat je niet moet vertellen wat je nu verdient.

Eens rond kijken om te kijken wat anderen bieden, kan, maar een salariswijzer geeft ook al het nodige inzicht. Daar heb je geen sollicitatiegesprekken voor nodig.

Sollicitatiegesprekken moet je in mijn beleving enkel doen als je werkelijk bereid bent over te stappen. Niet om enkel te kijken wat je waard bent. Dan is het verspilling van tijd en energie van jezelf én van diegenen aan de andere kant van de tafel.

• Humordenaar
  • Registratie: oktober 2019
  • Nu online
laraxcupcake schreef op woensdag 20 november 2019 @ 23:23:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: Communication and Multimedia Design (HBO)
• Werkervaring: ruim 2,5 jaar
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Front end developer
• Werkgever/branche: webbureau
• Aantal vakantiedagen*: 23
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: heen+terug=1 uur
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €1800
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: 0
• Dertiende/veertiende maand: 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 23.328

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:
• Mobiliteit per jaar **** € 0,19/kilometer

Ik ben hier direct na mijn opleiding gaan werken en heb in de 2,5 nooit loonsverhoging gehad. Naast front end developer vervul ik ook een rol op de support afdeling en is mij gevraagd of ik een extra rol als 'trafficmanager' zie zitten.
Ik denk dat jij ook wat aan de lage kant zit, waarom vervul jij een rol op de support afdeling?
Heb jij niet genoeg werk aan FE werk of is het gewoon een kleine organisatie.
Daarnaast telt werkvreugde ook natuurlijk en moet je je niet blindstaren aan wat jij niet hebt.

Heb jij de ambitie om te groeien zowel loon als loopbaan dan zou ik toch verder kijken overigens ligt de werkdruk erg hoog bij een Digital agency maar je leert wel een hoop zou een mooie next step zijn.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:16
[...]

Ik heb in augustus aangegeven het over mijn salaris te willen hebben. Hier heb ik afhelooen week eindekijk 'reactie' op gehad. Het idee is nu om doelen te stellen voor de rol trafficmanager en na 3 maanden te kijken of ik die behaald heb en op basis daarvan mogelijk een loonsverhoging te krijgen. Dit kwam zo uit het niets dat ik nog niet echt een reactie klaar had. Maar ik zit volgende week met dd baas om dit vorm te geven waarbij in van plan ben aan te gevem dat ik het eigenlijk een raar idee vind. Ik krijg tenslotte al te weinig voor wat ik nu überhaupt doe.
Ik zou me als ik jou was ook orienteren. Zo lang wachten op een reactie en dan eerst doelen stellen, coaching, opleiding hier en daar en dan misschien iets erbij? Dit gaat je heel veel energie en irritatie kosten (been there, done that). Ik heb dit ook gehad en zit nu op een plek waar ik er niet om hoef te vragen maar het gewoon krijg. En dan heb ik het niet over een schaal of CAO verhoging van 2procent (die CAO hebben we niet, net als schalen).

• wheel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 06:52
Ik ben hier direct na mijn opleiding gaan werken en heb in de 2,5 nooit loonsverhoging gehad. Naast front end developer vervul ik ook een rol op de support afdeling en is mij gevraagd of ik een extra rol als 'trafficmanager' zie zitten.
Een oud lijstje van mij, ter vergelijk: wheel in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12)"
(vergelijkbare opleiding en werkervaring, maar niet werkzaam als webdeveloper)
unezra schreef op donderdag 21 november 2019 @ 06:39:
[...]

Waarom?

Als het een leuke werkgever is, waar 'ie op zijn plek zit, kan het zeker lonen eens over salaris te praten.
Misschien weet die werkgever helemaal niet wat marktconform is (kan) en komt er zomaar €1000 bij als d'r eens serieus over gebabbeld word.
Het is een hbo'er (en developer) die zo ongeveer tegen minimumloon werkt. Je hoeft niet veel te kunnen om te bedenken dat dát niet marktconform is.
[...]

Ik weet natuurlijk niet wat je ambitie is, maar webdeveloper en trafficmanager (en in andere mate support) lijken me weinig raakvlakken te hebben. Verder eens; doelen stellen voor een nieuwe functie en dan "mogelijk" een verhoging terwijl je voor je huidige functie al onderbetaald wordt... Doorgroeien gaat 'm niet worden bij deze werkgever ;w

• Casejunky
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 12-12 13:48
jimr92 schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:54:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: Bachelor Communication & Media Design (BSc), Master Interaction Design / Usability - Audiovisuele Kunsten (MA)
• Werkervaring: 2+ jaar
• (Woon) Locatie: Tegelen

2. Wat doe je:
• Functie: Webdeveloper (Front-end, Back-end, Research, Proof of Concept)
• Werkgever/branche: Reclamebureau
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Aantal vakantiedagen*: 19
• Gewerkte uren/week*: 32/week
• Reistijd**: 1 uur
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2000
• Bonus, toeslagen, etc: Nope
• Dertiende/veertiende maand: Nope
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 24000

Als "vier uur bier uur" hier onder valt dan is dat (helaas) het enige wat ik hier kan invullen.
Misschien beetje mosterd na de maaltijd, maar ik zou je adviseren om toch een meer een it functie te gaan vervullen bij een groot bedrijf. Een bedrijf die zich bv bezig houd met kartonnage of met standbouw of een hele andere tak van de grafische divisie. Maar wel een bedrijf wat groot is, die waarderen de ict'er vaak meer voor wat die is omdat je dan een veel belangrijkere rol vervult dan bij een reclame bureau.

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Nu online
unezra schreef op donderdag 21 november 2019 @ 07:51:
Sowieso *weten* we niet of het verschil wel te groot is. Salarissen verschillen.
Dat hier één persoon zegt €1000 bruto meer te verdienen, betekend niet dat dat meteen representatief is. Het kan ook uiteindelijk uitkomen op €500 onder marktconform.

Daarbij, onderhandelen kan lonen. Misschien komt er wel een groeipad waardoor die complete achterstand zinvol kan worden ingelopen.

Weglopen zonder het gesprek aan te gaan vind ik persoonlijk de makkelijke, maar niet noodzakelijkerwijs de beste weg.
Sorry, maar als je dan opeens wel een goed groeipad met dito salaris kan krijgen, weet je zeker dat je gewoon genaaid wordt. Hetzelfde als een WG die zegt, als jij je ontslag wil gaan indienen: Wat ga je verdienen, dan ga ik daarboven zitten. Dan krijg je namelijk niet naar behoren en functioneren betaald, maar pas als je je bek een keertje open trekt. En dat je werkgever niet permanent top-market zit, a la. Maar 1800 euro voor een fulltime functie als HBOer met 23 vakantiedagen is aan alle kanten belachelijk ondermaats. En niet denigrerend bedoeld, maar dan kan je beter buschauffeur worden. Is ook leuk om te doen en je verdiend duidelijk beter.
Ik heb er 2,5-3 jaar terug eentje gehad die mij 2100 bood en die heb ik vierkant uitgelachen.

Er is 1 reden om wel te blijven en dat is als de werkgever met terugwerkende kracht je salaris corrigeert voor een normale HBOer en per direct uitbetaald op niveau. Dat betekent dus dat je nu ca. 20k van hem krijgt. Zie jij dat gebeuren?

Pizza_Boom wijzigde deze reactie 21-11-2019 09:18 (3%)

• laraxcupcake
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 04-12 07:57
Pizza_Boom schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:17:

Er is 1 reden om wel te blijven en dat is als de werkgever met terugwerkende kracht je salaris corrigeert voor een normale HBOer en per direct uitbetaald op niveau. Dat betekent dus dat je nu ca. 20k van hem krijgt. Zie jij dat gebeuren?
Dat zie ik zeker niet gebeuren. Zoals ik al eerder aangaf heb ik volgende week gesprek over trafficmanager gebeuren en dan wil ook zeker aanhalen dat het gewoon nu al veel te weinig is ongacht of het trafficmanager erbij komt of niet. Wat ik overigens wel leuk vind hoor want ik vind plannen en de planning bewaken en dergelijken ook heel leuk om te doen.

• laraxcupcake
wheel schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:00:

Ik weet natuurlijk niet wat je ambitie is, maar webdeveloper en trafficmanager (en in andere mate support) lijken me weinig raakvlakken te hebben. Verder eens; doelen stellen voor een nieuwe functie en dan "mogelijk" een verhoging terwijl je voor je huidige functie al onderbetaald wordt... Doorgroeien gaat 'm niet worden bij deze werkgever ;w
Support doe ik er deels bij omdat we een kleine organisatie hebben en ik dat contact met klanten ook leuk vind. Daarnaast zie ik trafficmanager wel zitten omdat ik het leuk vind om bijvoorbeels te plannen, de planning etc te bewaken en te zorgen dat iedereen weet wat tie moet doen. Ik vind dat het trafficmanager en doelstellen los staat van de loon die ik nu krijg. Ik zou het liefste meet loon willen krijgen voor wat ik nu doe en dan een los traject met doelen stellen voor het trafficmanager gedeelte. Dat ga ik dan volgende week ook aankaarten tijdens het gesprek.

Bedankt voor je reactie!

• Pizza_Boom
  • Nu online
laraxcupcake schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:34:
[...]

Dat zie ik zeker niet gebeuren. Zoals ik al eerder aangaf heb ik volgende week gesprek over trafficmanager gebeuren en dan wil ook zeker aanhalen dat het gewoon nu al veel te weinig is ongacht of het trafficmanager erbij komt of niet. Wat ik overigens wel leuk vind hoor want ik vind plannen en de planning bewaken en dergelijken ook heel leuk om te doen.
Je kan het vrij hard spelen natuurlijk met eisen stellen, met 2,5 jaar zit je in een vast contract en zit je natuurlijk relatief beschermd. Of je dat wil is aan jou. WG kan jouw leven ook behoorlijk zuur maken, maar voor het salaris hoef je toch niet te blijven.

Leuk werk vind je ook elders wel.

• CrawlFish
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 09:24
1. Wie ben je:
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Front end developer
• Werkgever/branche: webbureau
• Aantal vakantiedagen*: 23
• Reistijd**: heen+terug=1 uur

3. Wat verdien je:

• Mobiliteit per jaar **** € 0,19/kilometer

Hier kom je toch je nest niet voor uit?
Daarnaast een vraag; je geeft aan 'nooit loonsverhoging gehad', wel om gevraagd mag ik hopen?
Die werkgever knijpt in zn handjes met zo'n goedkope FED als jij..
Hier zou gezien je ervaring zeker 900 euro bij kunnen, op z'n minst zelfs.
Ik zou lekker rond gaan kijken.

• laraxcupcake
CrawlFish schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:43:
[...]

Hier kom je toch je nest niet voor uit?
Daarnaast een vraag; je geeft aan 'nooit loonsverhoging gehad', wel om gevraagd mag ik hopen?
Die werkgever knijpt in zn handjes met zo'n goedkope FED als jij..
Hier zou gezien je ervaring zeker 900 euro bij kunnen, op z'n minst zelfs.
Ik zou lekker rond gaan kijken.
Ik heb er zeker om gevraagd. Een keer toen ik een vast contract kreeg (ik was er toen 1,5 jaar) reden was toen dat ik nog meer kon leren en nog niet voldoende gegroeid was (wat ik toen wel kon begrijpen). En dus paar maanden geleden nog een keer weer na ze met het trafficmanager idee kwamen. Maar dat staat in mijn ogen los van het huidige salaris als front end developer

• hyptonize
  • Registratie: januari 2006
  • Nu online

hyptonize

Mr. Awesome

laraxcupcake schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:25:
[...]

Ik heb er zeker om gevraagd. Een keer toen ik een vast contract kreeg (ik was er toen 1,5 jaar) reden was toen dat ik nog meer kon leren en nog niet voldoende gegroeid was (wat ik toen wel kon begrijpen).
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ik was niet voldoende gegroeid. Er was echter nooit een groeipad met salarisgroei afgesproken, dus er was eigenlijk ook geen definitie wanneer ik wel genoeg gegroeid zou zijn. Daarnaast ga je er in principe gewoon op achteruit elk jaar, omdat je ook geen inflatiecorrectie krijgt. Grote kans dat ze volgende keer weer een ander smoesje hebben. Ik ben uiteindelijk naar een werkgever gegaan die wel enigzins naar waarde betaalt.

• Gervinho
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 13-12 12:05
Snake schreef op donderdag 21 november 2019 @ 00:10:
Tijdje geleden dat ik hier heb gepost. Disclaimer: Ik woon in Los Angeles, mijn huur is $2000, ik word dus ook navanant betaald.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: Toegepaste informatica, PHL Hasselt
• Werkervaring: 9 jaar, 8 bij huidige werkgever
• (Woon) Locatie: Los Angeles, CA

2. Wat doe je:
• Functie: Senior Engineer, programmeur, manager
• Werkgever/branche: Confidential
• (Werk) Locatie(s): Los Angeles
• Aantal vakantiedagen: 24 dagen
• Gewerkte uren/week: 50 uur per week
• Reistijd: 20-30 minuten enkel
• Werkdruk: hoog, maar doenbaar.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): $8750
• Vakantiegeld: NVT
• Bonus, toeslagen, etc: hangt af van rating
• Dertiende/veertiende maand: NVT
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): $105.000 + bonus

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 12% bruto in pensioenfonds
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: 401K
• Mobiliteit per jaar: NVT
• Overige: NVT
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): NVT
Senior Eng is L5? Denk als ik je benchmark via Blind dan is de median Senior SWE salaris rond de 169k
Is je huidige werkgever zo leuk?

• Bulder
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 15-12 22:09
Snake schreef op donderdag 21 november 2019 @ 00:10:
Tijdje geleden dat ik hier heb gepost. Disclaimer: Ik woon in Los Angeles, mijn huur is $2000, ik word dus ook navanant betaald.
Is het een beetje goed wonen voor 2k in LA? Niet gek veel meer dan wat je in Amsterdam kwijt bent, dus als je daar wat schappelijks voor kunt huren wil ik ook best de sprong naar LA wagen.

• Slickk
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13-12 15:02
laraxcupcake schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:38:
[...]

Support doe ik er deels bij omdat we een kleine organisatie hebben en ik dat contact met klanten ook leuk vind. Daarnaast zie ik trafficmanager wel zitten omdat ik het leuk vind om bijvoorbeels te plannen, de planning etc te bewaken en te zorgen dat iedereen weet wat tie moet doen. Ik vind dat het trafficmanager en doelstellen los staat van de loon die ik nu krijg. Ik zou het liefste meet loon willen krijgen voor wat ik nu doe en dan een los traject met doelen stellen voor het trafficmanager gedeelte. Dat ga ik dan volgende week ook aankaarten tijdens het gesprek.

Bedankt voor je reactie!
Traffic manager heb ik nog niet veel over gehoord, maar als je dat erbij gaat doen voor datzelfde salaris is het wel heel summier. Genoeg project managers, planners, etc die het dubbele verdienen. Laat je niet te snel aan de kant zetten, veel succes met het gesprek. :)

Ik ken natuurlijk niet de gehele situatie en context, maar het zou goed kunnen dat je geslacht in je nadeel werkt. De loonkloof is nog steeds relevant. Heb je toevallig collega's in dezelfde situatie die hetzelfde werk doen? Dan kun je die altijd vragen wat ze verdienen. Salaris geheimhouden voor elkaar is vooral in het voordeel van de werkgever.

• laraxcupcake
Slickk schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:16:
[...]

Traffic manager heb ik nog niet veel over gehoord, maar als je dat erbij gaat doen voor datzelfde salaris is het wel heel summier. Genoeg project managers, planners, etc die het dubbele verdienen. Laat je niet te snel aan de kant zetten, veel succes met het gesprek. :)

Ik ken natuurlijk niet de gehele situatie en context, maar het zou goed kunnen dat je geslacht in je nadeel werkt. De loonkloof is nog steeds relevant. Heb je toevallig collega's in dezelfde situatie die hetzelfde werk doen? Dan kun je die altijd vragen wat ze verdienen. Salaris geheimhouden voor elkaar is vooral in het voordeel van de werkgever.
Bedankt!

We zijn een klein team waarin ik de enige vrouw ben en daarnaast ook de enige op dit niveau als front end developer. De rest zit er al veeeel langer. Dus vergelijksmateriaal binnen het bedrijf heb ik helaas niet.

• Slickk
laraxcupcake schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:25:
[...]

Bedankt!

We zijn een klein team waarin ik de enige vrouw ben en daarnaast ook de enige op dit niveau als front end developer. De rest zit er al veeeel langer. Dus vergelijksmateriaal binnen het bedrijf heb ik helaas niet.
Ah precies, dat maakt het wel lastig en kun je alleen vergelijken met de markt, waarbij veel andere factoren zoals locatie en verantwoordelijkheid op van toepassing zijn.

Geld is lang niet alles in het leven, maar je wilt gewaardeerd worden op je niveau en wat je levert. Zoals gezegd klopt het gewoon niet dat je €0 verhoging hebt gekregen, los van de inflatiecorrectie wat elk jaar zou moeten gebeuren. Het komt op mij over alsof ze je 'klein houden' maar tegelijk wel meer verantwoordelijkheden geven dan waar je voor betaald wordt. Dat is een mooi compliment en zorgt voor uitdaging in je werk, het is alleen zo dat daar ook wat tegenover mag staan.

Kijk gerust eens om je heen naar vacatures in de buurt en wat ze daar aanbieden qua beginnend salaris, dan krijg je wat meer een beeld van wat je waard bent. Naar mijn idee is dat minimaal €2500 bruto en vind ik de "€1000 meer" uitspraak hierboven echt zo gek nog niet, zeker als je 40 uur werkt.

• laraxcupcake
Slickk schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:31:
[...]

Ah precies, dat maakt het wel lastig en kun je alleen vergelijken met de markt, waarbij veel andere factoren zoals locatie en verantwoordelijkheid op van toepassing zijn.

Geld is lang niet alles in het leven, maar je wilt gewaardeerd worden op je niveau en wat je levert. Zoals gezegd klopt het gewoon niet dat je €0 verhoging hebt gekregen, los van de inflatiecorrectie wat elk jaar zou moeten gebeuren. Het komt op mij over alsof ze je 'klein houden' maar tegelijk wel meer verantwoordelijkheden geven dan waar je voor betaald wordt. Dat is een mooi compliment en zorgt voor uitdaging in je werk, het is alleen zo dat daar ook wat tegenover mag staan.

Kijk gerust eens om je heen naar vacatures in de buurt en wat ze daar aanbieden qua beginnend salaris, dan krijg je wat meer een beeld van wat je waard bent. Naar mijn idee is dat minimaal €2500 bruto en vind ik de "€1000 meer" uitspraak hierboven echt zo gek nog niet, zeker als je 40 uur werkt.
Bedankt voor je reactie en het klopt helemaal wat je zegt. Dit is ook precies wat ik vind. Meer uitdaging en verantwoordelijkheden is prima maar moet idd iets tegenover staan en al helemaal als je nog nooit loonsverhoging gehad hebt.

• Emin3m
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 08:05
laraxcupcake schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:25:
[...]

Bedankt!

Dat verklaart ook een beetje het lage salaris. Je wordt gediscrimineerd. Ik vind het gek dat je nu nog überhaupt daar werkt. Na het gesprek over trafficmanager en dan over 3 maanden heel misschien wat centjes erbij, had ik het al afgerond met een ontslag. Je hoopt bij een bedrijf te werken waar ze wel rekening houden met salarisverhogingen, maar er zijn voldoende bedrijven die zo min mogelijk uitbetalen en hun medewerkers daarmee dus niet waarderen. Ik zou even op LinkedIN een berichtje plaatsen dat je opzoek ben naar een baan waar er wel marktconform betaald wordt, genoeg recruiters die alles voor je regelen.

• Pizza_Boom
  • Nu online
Emin3m schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:59:
[...]

Dat verklaart ook een beetje het lage salaris. Je wordt gediscrimineerd. Ik vind het gek dat je nu nog überhaupt daar werkt. Na het gesprek over trafficmanager en dan over 3 maanden heel misschien wat centjes erbij, had ik het al afgerond met een ontslag. Je hoopt bij een bedrijf te werken waar ze wel rekening houden met salarisverhogingen, maar er zijn voldoende bedrijven die zo min mogelijk uitbetalen en hun medewerkers daarmee dus niet waarderen. Ik zou even op LinkedIN een berichtje plaatsen dat je opzoek ben naar een baan waar er wel marktconform betaald wordt, genoeg recruiters die alles voor je regelen.
Ik vind het wel heel gevaarlijk om meteen te stellen dat het seksediscriminatie is. Er is geen vergelijkingsmateriaal onder haar collega's. Ze wordt gigantisch onderbetaald door een baas die de toegevoegde waarde niet ziet.

• Tsjipmanz
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 08:34

Tsjipmanz

Het maakt MIJ niks uit...

[...]

Zoals anderen ook al aangeven: je verdient echt te weinig en het is schandalig dat je er in 2,5 jaar niks bij hebt gekregen. De 'reactie' die je nu hebt gehad is hooguit een vertragingsstrategie. "Doelen stellen voor de rol trafficmanager en daarna MOGELIJK loonsverhoging krijgen". En dan krijg je waarschijnlijk een paar tientjes per maand erbij, terwijl je al een paar honderd te laag zit voor je huidige werk. Ik zou zo snel mogelijk wegwezen daar. Op de huidige markt zijn er kansen genoeg voor front-end developers. Succes.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• Vipeax
  • Registratie: september 2007
  • Nu online
unezra schreef op donderdag 21 november 2019 @ 08:02:
[...]
Eens rond kijken om te kijken wat anderen bieden, kan, maar een salariswijzer geeft ook al het nodige inzicht. Daar heb je geen sollicitatiegesprekken voor nodig.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• chaoscontrol
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 07:38

...
...
...
:X

8)7

Inventaris

• HaerdenCliff
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 09:59
Ik sta verbaasd dat men hier zo open over is. Bij ons in België is je loon het grootste geheim na je gewicht.

• hyptonize
  • Nu online

hyptonize

Mr. Awesome

HaerdenCliff schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:37:
Ik sta verbaasd dat men hier zo open over is. Bij ons in België is je loon het grootste geheim na je gewicht.
95,7kg :+

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 08:38
Nou is dat in Nederland ook nog best een taboe bij veel mensen hoor, maar het voordeel van zo'n topic als dit is natuurlijk dat je feitelijk anoniem meldt en vergelijkt. Op sites als Glassdoor heb je ook salarisindicaties. Je ziet ook niet voor niets dat de meeste mensen niet letterlijk 'werkzaam bij bedrijf X te Y als Z' in hun lijstje zetten. ;)

How many Prolog programmers does it take to change a lightbulb? Yes.

• HaerdenCliff
Mugwump schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:48:
[...]

Nou is dat in Nederland ook nog best een taboe bij veel mensen hoor, maar het voordeel van zo'n topic als dit is natuurlijk dat je feitelijk anoniem meldt en vergelijkt. Op sites als Glassdoor heb je ook salarisindicaties. Je ziet ook niet voor niets dat de meeste mensen niet letterlijk 'werkzaam bij bedrijf X te Y als Z' in hun lijstje zetten. ;)
Hahaha gelukkig heb ik mezelf geregistreerd met mijn daadwerkelijke naam :p ik ben de nicknames al enkele jaren ontgroeid. Zelf heb ik overigens niet echt een salaris, ik werk als zelfstandige / freelancer. Geen idee hoe dat in Nederland geregeld is, in Belgie lijk je dan een gigantische grootverdiener maar aan het einde van de rit ben je vooral een goede sponsor van de staat ... nog beter dan de traditionele werknemer. Het is dus vooral mijn vrijheid die ik heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• shoemaker
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 22-11 13:51
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO ICT Niveau 3 & 4
• Werkervaring: 7+ jaar
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Senior Engineer
• Werkgever/branche: Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Aantal vakantiedagen*: 25
• Reistijd**: ~30 min

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3600
• Bonus, toeslagen, etc: Bonus bij behalen certificering
• Dertiende/veertiende maand: 13e maand

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: premiepercentage (bruto minus AOW?)€ percentage van loon, wat meer wordt naar mate ik ouder werd
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Aegon
• Mobiliteit per jaar: Auto v/d zaak incl prive gebruik (750eu p/m)
• Overige: laptop, telefoon, mogelijkheid tot certificering
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~€50.256,00

• HaerdenCliff
shoemaker schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:00:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: premiepercentage (bruto minus AOW?)€ percentage van loon, wat meer wordt naar mate ik ouder werd
Dat lijkt me in lijn met wat je in een dergelijke functie hier in België ook krijgt. Best netjes toch ...

• Kaaswagen
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 12-12 17:15
laraxcupcake schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:37:
[...]

Bedankt voor je reactie en het klopt helemaal wat je zegt. Dit is ook precies wat ik vind. Meer uitdaging en verantwoordelijkheden is prima maar moet idd iets tegenover staan en al helemaal als je nog nooit loonsverhoging gehad hebt.
Vooral dat je al hebt aangegeven dat je het er over wil hebben en er niets gebeurd is gewoon niet OK. Je hebt nu 2 jaar lang effectief een salarisreductie gehad van 2%. Werkgevers die met minder dan 4% komen zijn op de lange termijn je tijd gewoon niet waard, ik zou direct werk maken (ha!) van overstappen. Elk jaar dat je wacht kost je op termijn vele duizenden euro's.
Werkgevers willen graag dat het een enorm taboe is, werknemers zijn er *zeer* bij gebaat dat het open is. Sommige mensen (en het lijkt helaas vooral vaak vrouwen) hebben er geen weet van dat ze (zwaar) onderbetaald worden.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• Slickk
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Ik vind het wel opmerkelijk dat je al Senior Engineer bent. Meestal kun je dat niet worden tenzij je al minstens 10 jaar in het vak zit, spreker bent op verschillende congressen, aangezien wordt als een echt expert. Maar goed, aan elk bedrijf vrij om hun functietitels en de daarbij verschillende niveau's te bepalen.

Ik bedoel het meer van, je bent nu 27, waar kun je dan nog naartoe groeien? Super senior? Puur een paar tredes of 'is dit het'? Qua salaris meer dan prima lijkt me, zeker gezien secundair ook prima in orde is. Met name privé gebruik van auto scheelt behoorlijk qua uitgaven (en uiteindelijk je 'netto' inkomsten).

• Pizza_Boom
  • Nu online
Slickk schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:30:
[...]

Ik vind het wel opmerkelijk dat je al Senior Engineer bent. Meestal kun je dat niet worden tenzij je al minstens 10 jaar in het vak zit, spreker bent op verschillende congressen, aangezien wordt als een echt expert. Maar goed, aan elk bedrijf vrij om hun functietitels en de daarbij verschillende niveau's te bepalen.

Ik bedoel het meer van, je bent nu 27, waar kun je dan nog naartoe groeien? Super senior? Puur een paar tredes of 'is dit het'? Qua salaris meer dan prima lijkt me, zeker gezien secundair ook prima in orde is. Met name privé gebruik van auto scheelt behoorlijk qua uitgaven (en uiteindelijk je 'netto' inkomsten).
Joh, je ziet hier mensen langskomen die net 2 jaar werken en al senior zijn. Dat zegt echt geen ene flikker. Wel netjes zijn best gedaan overigens, 27, MBO en dan senior met een knap salaris. d:)b

• wheel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 06:52
[...]

Dat hangt er maar net vanaf. Hoeveel km rijd je privé, hoeveel bijtelling moet er betaald worden en wat waren je kosten geweest als je een eigen auto had aangeschaft?

• HaerdenCliff
Werkgevers willen graag dat het een enorm taboe is, werknemers zijn er *zeer* bij gebaat dat het open is. Sommige mensen (en het lijkt helaas vooral vaak vrouwen) hebben er geen weet van dat ze (zwaar) onderbetaald worden.
Dat kan ik inderdaad begrijpen. Mss is het ook leuk een gelijkaardig topic te maken met gangbare freelance dagtarieven ...

• sbmuc
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 15-12 17:40
HaerdenCliff schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:44:
[...]

Dat kan ik inderdaad begrijpen. Mss is het ook leuk een gelijkaardig topic te maken met gangbare freelance dagtarieven ...
Uit de topic post:

Wat is de bedoeling van dit topic?
In dit topic kun je jouw salaris vergelijken met dat van andere Tweakers. Dit topic is primair bedoeld voor werknemers in loondienst in Nederland of België. ZZP'ers mogen ook posten, maar vergelijken met iemand in loondienst is erg lastig.

Zoals je eerder ook al aangaf zijn zzp'ers ook goeie staatsponsoren. Een groot deel van ons inkomen gaat inderdaad naar de staat. Dus wanneer wij zeggen dat we 10k-15k-20k per maand krijgen gaat sowieso eerst die 21%(in BE ook?) naar de belastingdienst en volgend jaar nog een stuk. Dus die bedragen lijken een stuk hoger dan ze werkelijk zijn.

• sverzijl
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 06:32
HaerdenCliff schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:44:
[...]

Er is al een topic voor freelancers / ZZP-ers (Het freelance ICT-ers discussie topic) waarin regelmatig tarieven langskomen.
Maar zijn geen echte “regels” voor. Tarieven voor freelancers in de IT liggen veelal tussen 75-100, (per uur, we werken in NL niet met dagtarieven) met een enkele uitschieter naar boven. Hangt af van hoe uniek en gewild jouw kennis is op de markt en hoe goed je jezelf kan verkopen.
Zelf ook al jaartje of 11 ZZP-er, en als ik hier soms de lonen langs zie komen denk ik toch wel vaak “daar zou ik nog niet eens mijn bed voor uitkomen”.

• HaerdenCliff
sbmuc schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:52:
[...]

Uit de topic post:

Wat is de bedoeling van dit topic?
In dit topic kun je jouw salaris vergelijken met dat van andere Tweakers. Dit topic is primair bedoeld voor werknemers in loondienst in Nederland of België. ZZP'ers mogen ook posten, maar vergelijken met iemand in loondienst is erg lastig.

Zoals je eerder ook al aangaf zijn zzp'ers ook goeie staatsponsoren. Een groot deel van ons inkomen gaat inderdaad naar de staat. Dus wanneer wij zeggen dat we 10k-15k-20k per maand krijgen gaat sowieso eerst die 21%(in BE ook?) naar de belastingdienst en volgend jaar nog een stuk. Dus die bedragen lijken een stuk hoger dan ze werkelijk zijn.
Ja uiteraard is dat hier ook
- wij rekenen in de IT meestal een dagtarief dat wordt naar tussenfirma's en klanten doorgegeven zonder btw op de faktuur komt die er wel bij. Naast dat dagtarief hebben we nog eventueel extra vergoedingen voor avond / weekend permanentie. Tevens is er meestal een regeling voor overuren. Bij de meeste klanten is dat door de week 150% van het uurtarief per uur tot 22 uur. ook op zaterdag. Tussen 22 uur en 6 uur en op zondag 200%. De berekening ligt van klant tot klant. De meeste rekenen ieder begonnen half uur aan.
- Eind van de maand maak je dan een faktuur met 21% btw die moet je per kwartaal doorstoren in een vooraf betaling. Je kan ook wachten tot de afrekening maar dan wordt het geheel verhoogd met een boete dus je doet beter netjes de voorafbetalingen van de btw.
- Vervolgens keer je je een loon uit, betaal je sociale zekerheid en een antal andere belastingen zoals de bedrijfsvoorheffing
- Bij op je eigen loonfiche als zaakvoerder komt dan ook nog eventueel voordeel aller aard dat is je persoonlijke bijdrage voor bv een wagen, telefoon, representatie kosten, verhuur van een kantoorruimte aan je bedrijf, beschikbaar hebben van een laptop die je ook prive mag gebruiken ...
- Voordeel alle aard van je wagen hangt af van bouwjaar, brandstoftype, CO2 uitstoot en de catalogusprijs

Maak je dan op het einde van het jaar na alle kosten die er af zijn gegaan winst moet je daarvan 33% nog eens afgeven aan de overheid.

Dagtarieven voor een freelance system engineer met 15+ jaar ervaring ligt tussen de 550 en 850 euro als je via een tussenfirma passeerd wat meestal het geval is. Bedrijven werken meestal met een paar tussenpartijen die instaan voor het recruteren en de afhandeling van alle administratie.

Als je ruwweg rekent kom je dan op een maandelijks inkomen van ongeveer 10.000 zonder btw. Daarvan kan je je dan ongeveer 2500 euro uitkeren netto, de rest heb je nodig voor je wagen, belastingen, verzekeringen en de andere zakelijke dingen te betalen en toch nog een kapitaal op te bouwen op het einde van het jaar van een 10% dus ieder jaar komt er een 12000 euro bij op je rekening waarvan je 4000 afgeeft aan de overheid.

Loonschaal komt dus denk ik ongeveer overeen met wat er in Nederland vermeld wordt.

• Daan
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 09:35
Ter vergelijk: ik zit als freelance frontend dev in NL met een netto belastingdruk van ongeveer 35%. Dus stel ik factureer €10.000 bruto per maand, dan blijft er ongeveer €6500 netto over. Effectief iets minder omdat ik ook maandelijkse zakelijke kosten heb (ongeveer 10%).

• HaerdenCliff
Daan schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:24:
[...]

Ter vergelijk: ik zit als freelance frontend dev in NL met een netto belastingdruk van ongeveer 35%. Dus stel ik factureer €10.000 bruto per maand, dan blijft er ongeveer €6500 netto over. Effectief iets minder omdat ik ook maandelijkse zakelijke kosten heb (ongeveer 10%).
Damn das een pak voordeliger als bij ons wel

• Daan
  • Laatst online: 09:35
HaerdenCliff schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:44:
[...]

Damn das een pak voordeliger als bij ons wel
Hier gaan nog wel dingen af als pensioen (zelf regelen), buffer (zelf aanhouden), arbeidsongeschiktheidsverzekering (niet verplicht, maar wel aan te raden), bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering en dat soort dingen.

Maar de belastingdruk an sich is op zich niet verkeerd. Er zijn een boel aftrekposten voor zelfstandigen die daaraan bijdragen.

• Montaner
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23:47
[...]

Je wil zeggen dat engineer een eindstation is? Consultant, Project Manager, Architect, Delivery Manager, eenieder weer van junior tot senior. Een senior kan je ook op meerdere manieren zijn..

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 02:11
[...]

Bij ons komt na Senior: principal engineer, senior principal engineer, distinguished engineer en daarna senior distinguished engineer :+

Nog genoeg te groeien voor mij als senior dus.

• Hmmbob
precies wat ik bedoelde: @laraxcupcake zit echt voor bijna minimumloon te werken. En iedereen die roept "ga het gesprek eens aan met je huidige baas" is te goedgelovig: dit wordt never nooit door de huidige werkgever gecompenseerd naar een marktconform tarief.

Ga eens rustig om je heen kijken voor een andere job met beter salaris, zou ik zeggen. Je hebt geen haast (want je hébt een baan), maar je zou binnen heel korte tijd al iets met een stuk beter loon moeten hebben. En dát wat deze functie zo leuk zou maken is ongetwijfeld elders ook te vinden.

Hmmbob wijzigde deze reactie 21-11-2019 19:05 (16%)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Olaf van der Spek
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Hmmbob schreef op donderdag 21 november 2019 @ 18:46:
Ga eens rustig om je heen kijken voor een andere job met beter salaris, zou ik zeggen.
Ook dan kun je als eerste stap aangeven dat je niet tevreden bent met je salaris, toch?

• Hmmbob
Olaf van der Spek schreef op donderdag 21 november 2019 @ 18:57:
[...]

Ook dan kun je als eerste stap aangeven dat je niet tevreden bent met je salaris, toch?
Maar met welk doel dan? Ze geeft aan dat al gedaan te hebben in het verleden en er geen verbetering heeft plaatsgevonden, onder allerlei smoesjes.

Ik snap echt niet waarom je hier nog meer tijd dan strikt noodzakelijk in zou stoppen, tenzij je het écht écht héél leuk vindt. Ze wordt, imho gewoon genaaid (nofi)

Edit: dit dus:
laraxcupcake schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:25:
Ik heb er zeker om gevraagd. Een keer toen ik een vast contract kreeg (ik was er toen 1,5 jaar) reden was toen dat ik nog meer kon leren en nog niet voldoende gegroeid was (wat ik toen wel kon begrijpen). En dus paar maanden geleden nog een keer weer na ze met het trafficmanager idee kwamen. Maar dat staat in mijn ogen los van het huidige salaris als front end developer

Hmmbob wijzigde deze reactie 21-11-2019 19:03 (32%)

• Audiodude
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 06-12 10:59
Hoi allen,

Ik heb de volgende carrière verandering op het oog, die ik waarschijnlijk wel ga krijgen. Maar mijn vraag is eigenlijk wat zouden jullie qua salaris voor deze beschrijving vragen ?
Ik word waarschijnlijk de enige IT-er in Nederland voor 3 locaties. Met veel online support uit het buitenland. Ken wel veel anderen in het bedrijf.

Graag hoor ik wat jullie denken. (Heb de bedrijfsnaam weggehaald uit de tekst.)

Title: IT Support Technician
Reports to: Head of IT

1. Overview and Objectives of the Position:

As part of the Global Service Desk team the IT Support Technician is responsible for the provision of IT support to all Company business units and divisions under the direction of the Service Desk Lead. Support will be provided either locally, remotely and on regular scheduled occasions off site within the Netherlands and Europe.
The role will provide high quality IT support and advice to all staff within the Company Group.

2. Key Relationships:

• Service Desk Lead
• Global Service Desk team members
• Global Infrastructure and Applications team members
• Other regional and global IT team members
• Corporate, College and Campus staff

3. Key Result Areas:

Provide timely and effective 1st and 2nd level support to customers/users by:
• Monitoring, receiving and responding to relevant Service Desk incidents and service requests
• Investigating and resolving desktop hardware and software incidents
• Escalating incidents to other technical staff as appropriate
• Meeting and exceeded the required business SLAB

Install and maintain desktop computer systems according to established procedures. This includes:
• Installing and maintaining operating systems and application software on desktop computers (Windows and Mac OSX)
• Developing and maintaining automated imaging and installation procedures (SCCM)
• Investigating and resolving hardware and software faults across operating systems, hardware, telephony, printing and peripherals
• Liaising with vendors/suppliers for repair and resolution of faults beyond the scope of local expertise

Contribute to the administration, maintenance and development of IT systems, according to established procedures. Specifically, this includes:
• Ensuring the accuracy and integrity of the asset register
• Contributing to the maintenance of the business, internal knowledge base
• Responsible for ordering hardware and software in the EU region
• Creating and updating relevant documentation
• Undertaking requests and project work packages where possible and contribute to advancement of technology within Company

Contributes to the professional standing of Company IT as a centre of excellence by:
• Developing and maintaining effective relationships with staff, other divisions and third parties and liaising closely with them
• Dealing promptly and effectively with staff, other divisions and third parties on all information management and technology related matters
• Apply outstanding communication skills and focus on delivery an exceptional customer service.
• Willingly take on any other reasonable tasks and responsibilities that may arise
• Provide reporting and monitoring results as required

Contributes to the maintenance of a safe working environment, within their area of operations, by:
• Maintaining local workplaces that are safe and without risk to health
• Ensuring relevant occupational health and safety regulations are complied with at local workplaces

The successful candidate should be open to taking on all reasonable responsibilities required. Staff responsibilities may be varied by Company in order to allow Company to respond to operational needs or requirements.

4. Qualifications and Selection Criteria

Essential:
• Higher Education level qualification/s in an IT or related field, or equivalent relevant training or professional experience
• A proven high calibre of desktop support in a Microsoft environment including Microsoft Windows 10/7, Microsoft Office, various SaaS and desktop applications, printing and telephony
• Experience and understanding of Mac OSX
• Exposure and knowledge of automated imaging software and SOE deployment
• Exposure and knowledge of Active Directory
• Demonstrated ability to problem solve and exercise judgment whilst working independently, at times without supervision, often remotely via telephone and remote desktop
• Demonstrated commitment to providing a high level of customer service
• Experience working within a Service Desk software environment
• Well-developed written and verbal communication skills, including the ability to communicate technical concepts to non-technical staff
• Ability to create and update documentation of high quality
• Demonstrated ability to use initiative in the work area
• Proven ability to work autonomously
• Clean driving license, own transport with business insurance

Desirable:
• ITIL V3 Foundation or higher certificate
• Experience working with or solid knowledge of one of more Microsoft Server Technologies would be highly advantageous (e.g. Azure, Server 2008/2012, 0365, Exchange, SharePoint, Microsoft System Centre, Data Protection Manager, WSUS, etc.)
• SharePoint Services Administration
• Experience and understanding of Microsoft SQL Server Administration
• Experience and understanding of CRM application support/administration (preferably SalesForce)
• Scripting Language knowledge (e.g. vbscript, PowerShell, SQL)
• WSUS Management
• Cisco Networking Skills
• MCITP, MCTS Certification

Personal Traits:
• Enthusiastic and Energetic
• Willingness to contribute to the team
• Great attention to detail
• A logical problem solver
• Customer Service skills

• Kaaswagen
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 12-12 17:15
Audiodude schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:26:
Hoi allen,

Ik heb de volgende carrière verandering op het oog, die ik waarschijnlijk wel ga krijgen. Maar mijn vraag is eigenlijk wat zouden jullie qua salaris voor deze beschrijving vragen ?
Ik word waarschijnlijk de enige IT-er in Nederland voor 3 locaties. Met veel online support uit het buitenland. Ken wel veel anderen in het bedrijf.

Graag hoor ik wat jullie denken. (Heb de bedrijfsnaam weggehaald uit de tekst.)

Title: IT Support Technician
Reports to: Head of IT

[..]
Ik zou het gesprek richten op ~€40k p/j

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• Audiodude
  • Laatst online: 06-12 10:59
Hmm dat verdien ik al.... Hoopte meer op 60k :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• lateral
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 29-11 12:30
Members only:

Ik prijs mijzelf zeer fortuinlijk met mijn job. Als in-house commissioning engineer en assistant software engineer (junior software engineer) Ben ik verantwoordelijk voor het laden van de software en inwerkingstellen van de verpakkingsmachines voor onze klanten. Het is zeer afwisselend werk, in een zeer innovatieve omgeving.
Het af en toe bezoeken van klanten (storingen of installaties) over de hele wereld zorgen voor uitdagende afwisseling.

lateral wijzigde deze reactie 21-11-2019 22:48 (0%)
Reden: Members

• belastingdizzle
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 09:52

belastingdizzle

Rechts Links

Hmmbob schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:01:
[...]

Maar met welk doel dan? Ze geeft aan dat al gedaan te hebben in het verleden en er geen verbetering heeft plaatsgevonden, onder allerlei smoesjes.

Ik snap echt niet waarom je hier nog meer tijd dan strikt noodzakelijk in zou stoppen, tenzij je het écht écht héél leuk vindt. Ze wordt, imho gewoon genaaid (nofi)
Helemaal eens. Ik kan er geen getal aan geven wat een redelijk loon is, maar HBO in de ICT met 2,5 jaar werkervaring voor dat bedrag? Dankje de koekoek, per direct op zoek gaan naar iets nieuws. zoveel bruto is echt he-le-maal niets. Koop je niets voor, huur je niets voor, is echt uitknijpen.

Tussen neus en lippen door zou ik toch zeker rekenen op 2500 tot 3000 euro, en dan denk ik dat je aan de lage kant zit maar ik kan deze getallen niet hard maken. Het fundament voor een langdurige arbeidsrelatie was voor mij nu al verziekt. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard en de bal ligt nu echt niet bij jou als het om vertrouwen komt.

Wie dit leest is gek

• unezra

unezra

Vipeax schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:26:
[...]
Members only:
Members only:

• Hmmbob
belastingdizzle schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:48:
[...]

Helemaal eens. Ik kan er geen getal aan geven wat een redelijk loon is, maar HBO in de ICT met 2,5 jaar werkervaring voor dat bedrag? Dankje de koekoek, per direct op zoek gaan naar iets nieuws. zoveel bruto is echt he-le-maal niets. Koop je niets voor, huur je niets voor, is echt uitknijpen.

Tussen neus en lippen door zou ik toch zeker rekenen op 2500 tot 3000 euro, en dan denk ik dat je aan de lage kant zit maar ik kan deze getallen niet hard maken. Het fundament voor een langdurige arbeidsrelatie was voor mij nu al verziekt. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard en de bal ligt nu echt niet bij jou als het om vertrouwen komt.
True. Ik heb even een willekeurige front-end vacature bij mijn huidige opdrachtgever gepakt. Ik zie: salaris 4000/maand minimum, +13e maand, +Employee Benefit Budget (dat zal nog eens 9% zijn) voor een HBO rol. Of deze, die begint bij 3150, en dan dus weer 13e maand en 9% EBB. In ieder geval: way above 1800.

• HaerdenCliff
Daan schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:48:
[...]

Hier gaan nog wel dingen af als pensioen (zelf regelen), buffer (zelf aanhouden), arbeidsongeschiktheidsverzekering (niet verplicht, maar wel aan te raden), bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering en dat soort dingen.

Maar de belastingdruk an sich is op zich niet verkeerd. Er zijn een boel aftrekposten voor zelfstandigen die daaraan bijdragen.
Dat is bij ons ook allemaal en had ik dus wel al in mijn berekening opgenomen.

• Ghostrider
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Kaaswagen schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:28:
[...]

Vooral dat je al hebt aangegeven dat je het er over wil hebben en er niets gebeurd is gewoon niet OK. Je hebt nu 2 jaar lang effectief een salarisreductie gehad van 2%. Werkgevers die met minder dan 4% komen zijn op de lange termijn je tijd gewoon niet waard, ik zou direct werk maken (ha!) van overstappen. Elk jaar dat je wacht kost je op termijn vele duizenden euro's.
Dit dus, meeste werkgevers zijn ook niet bepaalde amused als je aangeeft dat hun "geweldige salarisverhoging van 2%" de de inflatie niet eens dekt.

Een vorige werkgever wou nog wel de salarischalen delen per functie. Mijn huidige werkgever wil enkel huidige schaal aan de betreffende persoon delen... tsja ook doorgroeimogelijkheden zijn belangrijk imho.

Ghostrider wijzigde deze reactie 22-11-2019 10:17 (12%)

Asus Zenbook i7 256gb

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Hmmbob schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:43:
[...]

True. Ik heb even een willekeurige front-end vacature bij mijn huidige opdrachtgever gepakt. Ik zie: salaris 4000/maand minimum, +13e maand, +Employee Benefit Budget (dat zal nog eens 9% zijn) voor een HBO rol. Of deze, die begint bij 3150, en dan dus weer 13e maand en 9% EBB. In ieder geval: way above 1800.
offtopic:
Dan heeft jouw huidige opdrachtgever die functies recent opnieuw ingeschaald. Tot voor kort was dat allemaal schaal 8-9, oftewel totaal niet spannend...

• Dimitri19921
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15-12 21:31
Pensioenen is niet echt mijn ding. Ik zit dan ook met een vraag.

https://i.imgur.com/biMX3vW.png

Betekent dit dat ikzelf helemaal geen premie betaal voor mijn pensioen?

• Wok
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

@Dimitri19921 Zo te lezen neemt je werkgever inderdaad de volledige premie voor je pensioenregeling voor zijn/haar rekening. Je moet alleen wel zien te achterhalen hoe deze regeling is opgebouwd en wat de premie is die je werkgever betaalt.

Tegenwoordig zijn pensioenregelingen bijna altijd zogenaamde 'beschikbare premie'-regelingen, wat er simpel gezegd op neerkomt dat de ingelegde premie wordt belegd en dat er aan het einde van de looptijd een zak geld beschikbaar is waaruit jij jouw pensioenuitkering krijgt.

Twee zaken zijn hierbij van belang om te weten:
1) Wat is de premie die je werkgever betaalt (% van je pensioengevend salaris*)
2) Welk beleggingsprofiel wordt gehanteerd in de regeling (aggressief en daarmee risicovol of juist uiterst conservatief en daardoor heel weinig rendement, maar wel een nagenoeg gegarandeerd pensioen - en alles wat daar tussenin zit ;) ).

* Pensioengevend salaris = bruto jaarsalaris incl. vakantiegeld, vaste toeslagen en 13e maand, excl. bonussen/variabele eindejaarsuitkeringen/andere variabele toeslagen minus de van overheidswege vastgestelde AOW-franchise. Laatstgenoemde is voor 2020 vastgesteld op iets minder dan €14K.

Voorbeeld: Als je jaarsalaris €44K inclusief vakantiegeld en 13e maand is, dan is je pensioengevend salaris dus iets meer dan €30K (immers 44 - ~14K).

In Memoriam: Tijn Kolsteren (2010-2017) :'(
LAK door Tijn - Doneer aan Stichting Semmy!
D90 | 18-105/3.5-5.6 VR | 30/1.4 | 70-200/2.8

• DutchCommando
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:34
Vraag ook naar de staffel. De staffel wordt uitgedrukt in % en is meestal 3% of 4%. Doelstelling van de PPI is om tegen je pensioenleeftijd ~70% van het gemiddeld verdiende salaris tijdens je carrière te behalen als pensioen. In de rekenmodellen gebruikt men een bepaalde groei van het ingelegde vermogen. Deze groei werd tot 4-5 jaar geleden standaard op 4% geschat. Tegenwoordig vaker 3% en soms ook al 2%. Bij een lager percentage is de inleg hoger. Dat is doorgaans wenselijk, omdat het maar de vraag is of een groei van 4% nog realistisch is.

• Hmmbob
ANdrode schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:40:
[...]

offtopic:
Dan heeft jouw huidige opdrachtgever die functies recent opnieuw ingeschaald. Tot voor kort was dat allemaal schaal 8-9, oftewel totaal niet spannend...
offtopic:
k heb geen idee - ik zit totaal niet in die hoek dus heb ook maar gewoon gegoogled....

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Hmmbob schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 22:06:
[...]

offtopic:
k heb geen idee - ik zit totaal niet in die hoek dus heb ook maar gewoon gegoogled....
offtopic:
Ik denk dat het beloningsbeleid IT-breed relatief beperkt was bij banken. Althans: Wat publieke vacatures betreft.

4-7 is geen gekke range voor een senior developer. Met de bovenkant van die range heb je zelfs de kans om de mensen die mogelijkheid hadden om te gaan freelancen [en dat deden vanwege financieel plaatje ipv ook het ondernemen] in dienst te krijgen.

ANdrode wijzigde deze reactie 22-11-2019 22:25 (4%)

• RzrBck
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 09:22
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Ik zie dat jij het niet doet, maar in zn algemeenheid: Reken je mobiliteit nou wel of niet tot de package?

• hyptonize
  • Nu online

hyptonize

Mr. Awesome

RzrBck schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 23:33:
[...]

Ik zie dat jij het niet doet, maar in zn algemeenheid: Reken je mobiliteit nou wel of niet tot de package?
Ja. Maar veel mensen passen alsnog die tabel aan (laten dingen weg zoals het jaarsalaris bij kop 3) waardoor het vergelijken met elkaar een stuk moeilijker wordt.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• PeterSuper
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 23-11 17:01
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: HBO Informatica
• Werkervaring: 8 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: .NET Developer
• Werkgever/branche: IT-detacheringsbedrijf
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam
• Aantal vakantiedagen: 27
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 1 uur
• Werkdruk: Midden

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 3600
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 47.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: -
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Basis
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• nezhi
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15-12 19:46
Members only:

Ik heb veel dingen ingeleverd ten opzichte van mijn vorige baan zoals een leaseauto, maar die mis ik eigenlijk niet. Ben erg tevreden met het werk dat ik nu doe. De taken en projecten zijn erg afwisselend, veel online speurwerk met erg veel vrijheid zolang je resultaten goed zijn. Ik zou het niet scharen onder cyber security, met uitzondering van een paar kleine projectjes hier en daar.

Binnenkort wordt mijn contract verlengt (als het goed is) maar ik twijfel of ik er nog veel uit kan slaan qua verhoging (misschien ter hoogte van de inflatie) of een opleidingsbudget. Zelf ben ik er wel tevreden mee en ik ben nog niet eens een jaar in dienst, ik denk dat dat ook een beetje te kort is om nu al meer te eisen.

nezhi wijzigde deze reactie 23-11-2019 17:21 (3%)
Reden: MO

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Shakesbeer_NL
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 10-12 14:52
Members only:

Hey, ik betreedt binnenkort het werkveld als Java Developer en ik heb dit bod gekregen. Wat vinden de GOTers hier van?

Ik was zelf onder de indruk van het 'package', maar een groot deel zit dan ook in het mobiliteitsbudget/lease: dit gaat zeer waarschijnlijk volledig op aan een prive auto of aan zakelijke lease + bijtelling die nodig zijn voor consultancy werk.
Het basisloon van 30300 (14,60 p/u) is waar ik mij vooral zorgen om maak. Ik heb een studieschuld (weg kans op hypotheek), en huren zit er eigenlijk ook niet in met dat bedrag. Anderzijds besef ik ook dat ik starter ben, en dat de eerste jaren er natuurlijk flink onderhandeld kan worden over stijging.

Wat vinden jullie?

• JvS
  • Laatst online: 09:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Shakesbeer_NL schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 22:15:
***members only***

Hey, ik betreedt binnenkort het werkveld als Java Developer en ik heb dit bod gekregen. Wat vinden de GOTers hier van?

Ik was zelf onder de indruk van het 'package', maar een groot deel zit dan ook in het mobiliteitsbudget/lease: dit gaat zeer waarschijnlijk volledig op aan een prive auto of aan zakelijke lease + bijtelling die nodig zijn voor consultancy werk.
Het basisloon van 30300 (14,60 p/u) is waar ik mij vooral zorgen om maak. Ik heb een studieschuld (weg kans op hypotheek), en huren zit er eigenlijk ook niet in met dat bedrag. Anderzijds besef ik ook dat ik starter ben, en dat de eerste jaren er natuurlijk flink onderhandeld kan worden over stijging.

Wat vinden jullie?
Beetje onderin van wat ik normaal zou vinden. Maar als het een hele gave plek is wat enorm goed voelt zou ik zeggen geen showstopper.

• Furion2000
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 15-12 22:04
@Shakesbeer_NL Startsalaris voor startende devs heb ik voorbij zien komen tussen de 2100 en 2850 (give or take). Ik ben ook sinds kort java developer (1,5 jaar) en heb aardig wat sources nagezocht voor mijzelf zie het een beetje als volgt; 2100 buiten de randstad voor een developer zonder relevante opleiding en 2850 zie ik als een startende developer met HBO/Uni IT in de regio Amsterdam ;)

Denk dat 2200 in Eindhoven met een goede mobiliteitsdeal een goede start is, maar onderhandelen staat vrij toch? Je hebt een IT opleiding, dus je bent zeker aantrekkelijk in de huidige markt en een tegenbod is dan ook helemaal niet gek.

Persoonlijk zou ik het startsalaris niet zo belangrijk vinden, maar veel meer geïnteresseerd in de groei de komende jaren. Zoals binnen 2 jaar medior developer worden en dat het ook snel richting de 3000-3500 kan groeien bij goede prestaties.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Milzor
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22:50
Milzor schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 18:26:
Functioneringsgesprek na 9 maanden in dienst en ik ben in aanmerking gekomen voor een loonsverhoging.

Salarisronde april is bekend. +-7% verhoging gekregen.

***members only***
Benaderd voor een nieuwe job met de volgende voorwaarden:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: Informatica
• Werkervaring: 6 jaar
• (Woon) Locatie: Den Haag

2. Wat doe je:
• Functie: Software engineer (Java)
• Werkgever/branche: Zorg
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Aantal vakantiedagen*: 28
• Reistijd**: Enkele reis 40 min
• Werkdruk: Weet nog niet

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 6400
• Bonus, toeslagen, etc: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 89.344

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: nog uitzoeken
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: centraal beheer
• Mobiliteit per jaar: lease budget van 500 p.m. excl. brandstof of 750 p.m. elektrisch (tesla model 3 waarschijnlijk)
• Overige:
- onkostenvergoeding internet €30
- bijtelling maaltijd €60
- inrichting thuiswerk kantoor
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +- €100.000

Heel blij met het aanbod. Ik zat in een goede onderhandelingspositie omdat het bedrijf mij benaderde voor de positie. Daardoor ben ik +- €300 boven mijn verwachting uitgekomen.

Enige nadeel is de werklocatie. Ik ga 35 min meer kwijt zijn aan reizen (enkele reis). Daarentegen is er wel enorm veel vrijheid en wordt thuiswerken gestimuleerd.

Uiteindelijk hou ik netto maar €150 meer over per maand maar heb ik wel een 2e auto in mijn huishouden. Wat vinden jullie?

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 08:54
Milzor schreef op zondag 24 november 2019 @ 00:33:
[...]

L

Enige nadeel is de werklocatie. Ik ga 35 min meer kwijt zijn aan reizen (enkele reis). Daarentegen is er wel enorm veel vrijheid en wordt thuiswerken gestimuleerd.

Uiteindelijk hou ik netto maar €150 meer over per maand maar heb ik wel een 2e auto in mijn huishouden. Wat vinden jullie?
Dat zou voor mij een dikke nee zijn. Elke dag een uur van je leven weg...

• Hmmbob
sig69 schreef op zondag 24 november 2019 @ 00:57:
[...]

Dat zou voor mij een dikke nee zijn. Elke dag een uur van je leven weg...
En dat biedt milznor dan weer kansen zoals dit. Het is maar net wat hij/zij bereid is te investeren toch? En een commute van 40min enkele reis is weinig bijzonders, vele anderen die ook zoiets doen. Daarnaast lees ik veel mogelijkheden tot thuiswerken en de inrichting van een thuis kantoor... Zal wel los lopen met de extra reistijd?

Nogmaals: persoonlijke afweging dus. Iets langere reistijd af en toe per week maar wel een 2e auto en iets extra doekoe: het kan zomaar een goede deal zijn voor hem/haar.

Hmmbob wijzigde deze reactie 24-11-2019 09:16 (12%)

• sig69
  • Laatst online: 08:54
@Hmmbob Tuurlijk, maar hij vraagt toch wat wij vinden en dit vind ik ervan.

sig69 wijzigde deze reactie 24-11-2019 09:18 (8%)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Ik vind softwareengineer zijn heel saai, dus ik zou een carriereswitch aanraden :P

• Sport_Life
  • Laatst online: 09:57

Sport_Life

Anima Sana in Corpore Sano

[...]

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Mobiliteit per jaar: lease budget van 500 p.m. excl. brandstof of 750 p.m. elektrisch (tesla model 3 waarschijnlijk)
• Overige:

Heel blij met het aanbod. Ik zat in een goede onderhandelingspositie omdat het bedrijf mij benaderde voor de positie. Daardoor ben ik +- €300 boven mijn verwachting uitgekomen.

Er is in Den Haag zat werk te vinden, weet niet of dat specifiek voor jouw branche ook geldt. Waarom dan naar Utrecht pendelen en (bijna) dagelijks in de file staan. Ik begrijp dat je voor het geld gaat (en de auto), echter voor de lange termijn is het onhoudbaar. Bedenk ook de vrijdagmiddag borrels dat je collega's de stad in gaan en jij geen drankje kan nuttigen omdat je nog in je Tesla naar huis moet.
Tenzij er in het westen (Den Haag, Leiden, Zoetermeer, Delft) geen vergelijkbare functie bestaat zou ik het niet doen.

En die Tesla is de eerste 2 maanden leuk, daarna maakt het weinig uit of je een Skoda of een Tesla rijdt, aan de file erger je je sowieso.
Hmmbob schreef op zondag 24 november 2019 @ 08:02:
[...]

En dat biedt milznor dan weer kansen zoals dit. Het is maar net wat hij/zij bereid is te investeren toch? En een commute van 40min enkele reis is weinig bijzonders, vele anderen die ook zoiets doen. Daarnaast lees ik veel mogelijkheden tot thuiswerken en de inrichting van een thuis kantoor... Zal wel los lopen met de extra reistijd?

Nogmaals: persoonlijke afweging dus. Iets langere reistijd af en toe per week maar wel een 2e auto en iets extra doekoe: het kan zomaar een goede deal zijn voor hem/haar.
Ik heb niet per se de indruk dat dit een geweldige carrièrekans is die in het westen niet mogelijk is. Den Haag (e.o.) heeft ook veel werkgelegenheid.
Dat "40 min weinig bijzonders is" vind ik een schaapachtige uitspraak, en geeft meteen de oorzaak van het fileprobleem weer. Iedereen heeft er last van dus accepteren we het maar... ?
Voor mij is het normaal om met de fiets naar kantoor te gaan (en ja, ik heb een "goede" baan bij een multinational) en ik verbaas me enorm om iedereen die "uit gewoonte" dagelijks 2 uur in de file staat.

En van de reiskosten vergoeding van mijn vrouw en mij (ca 180 euro netto) kunnen we nog leuke dingen doen ook in de tijd die we in de file besparen ;).

Sport_Life wijzigde deze reactie 24-11-2019 09:56 (26%)

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 09:30

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Vraag me af of je Den Haag Utrecht echt in 45 minuten kan doen met de auto. Google maps geeft nu al 56 min aan op zondag ochtend.

Denk dat je je daar niet op moet verkijken.

Lekker rijdend is dat nog wel te doen, maar met 40 min file is het alleen maar stress verhogend.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
[...]

Even een serieuze reactie. Dit is natuurlijk een afweging die je zelf moet doen. Je gaat elke dag twee keer een krap uur A12 in de spits krijgen voor een 2e auto (waar je neem ik aan ook iets aan bijtelling voor betaalt) voor 300 euro (2%) meer salaris.

Dat is simpelweg te weinig info. Heb je die 2e auto nodig en zou je die in je huidige situatie nu ook gaan kopen? En vind je het belangrijk dat-ie gloednieuw is en dat het een Tesla is? Dan is dit wel iets waard natuurlijk. Is het werk of bedrijf inhoudelijk veel leuker? Dan zou een overstap (bij zo'n salaris) ook prima voor hetzelfde salaris kunnen zijn.

150 piek erbij netto en dan veel reistijd erbij en een 2e auto die je alleen nodig hebt omdat jij nu ook ver werkt zou voor mij geen deal zijn zonder iets anders doorslaggevends...

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Luukie223
  • Laatst online: 12-12 23:16
1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO Informatica
• Werkervaring: 3,5 jaar
• (Woon) Locatie: Overijssel

2. Wat doe je:
• Functie: Full stack software engineer (Java, Angular/React en een beetje Mobile (iOS))
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Overijssel en sporadisch erbuiten
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: Regel is 1 u binnen filetijden (normaliter max 30 min)
• Werkdruk: Prima te doen

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3002
• Bonus, toeslagen, etc: 14% per maand bij een klus (wat ik continu heb)
• Dertiende/veertiende maand: neen.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 43.905

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 40 zelf, 60 werkgever
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Weet ik niet uit m'n hoofd
• Mobiliteit per jaar: lease budget van 650 voor benzine, 750 diesel en 850 elektrisch (ex brandstof)
• Overige: NS business card 1e klas wanneer het mij schikt
- onkostenvergoeding: 75 euro netto / maand
- inrichting thuiswerk kantoor (elektrisch bureau & stoel)
- GSM - nee (mag wel besteld worden op bonus (en dus eigendom ("na afschrijving"))
- Laptop - Ja, een nieuwe MacBook pro 16" met 64 GB ram past _/-\o_

• sverzijl
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 06:32
[...]

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Overige:

Ik zie dat je van 5 min reistijd naar 40 min gaat (nog even losstaand van het feit of die 40min wel correct is.
In de spits zit je al snel op een klein uur van centrum den Haag naar centrum Utrecht). Reken er in ieder geval op dat je iedere dag in de file staat. Soms is dit noodzakelijk kwaad, maar als je nu de keuze hebt om OF 5 minuten (wat je dus ook met de fiets kan doen, dus geen 2e auto nodig?), OF 2x1 uur in de auto voor zo goed als dezelfde beloning (bijtelling van de Tesla M3 zo'n 142 euro netto/maand vanaf 2020 heb je neem ik aan ook al meegerekend?), dan zou voor mij de keuze heel simpel zijn: blijven waar je nu zit. Tijd is voor mij zoveel meer waard dan een heel klein beetje extra geld.

Maar goed, misschien is je nieuwe functie wel veel uitdagender en leuker, zit er meer groeimogelijkheid in,ben je je huidige collega's eigenlijk spuugzat en kan je het management wel schieten, heb je plannen om sowieso al richting Utrecht te verhuizen etc. Daar hebben wij geen zicht op natuurlijk.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Vanitas1996
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 07:54
Vanitas1996 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 13:56:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO ICT en Mediabeheer
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Stedendriehoek Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Systeembeheerder
• (Werk) Locatie(s): Apeldoorn
• Uren/week: 39
• Reistijd: 1 uur totaal op een dag
• Werkdruk: midden tot hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2254
• Vakantiegeld: € 10% per maand van netto salaris als inleg
• Dertiende/veertiende maand: Geen, 150,- "Kerstpakket" + 150,- als je minder als 5 dagen ziek bent in een jaar
• Pensioeninleg per jaar: € 7% per maand van netto salaris als inleg
• Mobiliteit per jaar: Kilometerregistratie en busje van de zaak
• Overige: Telefoon & laptop van de zaak

• Winstdeling/bonus: Nee

Binnenkort weer een voortgangsgesprek. Kan ik hier nog wat uithalen of zit ik redelijk marktconform? :)
Veel voor mijzelf veranderd in de afgelopen tijd. Ik wilde meer richting de consultancy. Het bedrijf waar ik nu ga werken heeft aangeven dat er mogelijkheid tot groei/certificering is. Het certificeren zal ik terug zien op mijn salaris, dit is dus een start salaris. Studie wordt 1:1 overgenomen (kosten worden betaalt door mijn nieuwe werkgever!)

1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO ICT en Mediabeheer (afgerond) & HBO ICT (tweede jaars)
• Werkervaring: 2 jaar 3 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Systeembeheerder Consultant
• (Werk) Locatie(s): -
• Uren/week: 39 38
• Reistijd: 1 uur totaal op een dag half uur totaal, echter kan dit verschillen (klantbezoek etc)
• Werkdruk: midden tot hoog Ik schat hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2254 €2650
• Vakantiegeld: € 8% per maand van netto salaris als inleg 8% per maand (96% van salaris, uitgekeerd in mei)
• Dertiende/veertiende maand: Geen, 150,- "Kerstpakket" + 150,- als je minder als 5 dagen ziek bent in een jaar Nog niet bekend
• Pensioeninleg per jaar: 7% per maand van brutosalaris als inleg 7% pm
• Mobiliteit per jaar: Kilometerregistratie en busje van de zaak Eerst een poolauto, na 3-4 maanden mag ik een auto uitkiezen (600-700 euro leasebudget, 30.000km/5JR)

Is dit een prima stijging? :)

• Slickk
Pizza_Boom schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:31:
[...]
Joh, je ziet hier mensen langskomen die net 2 jaar werken en al senior zijn. Dat zegt echt geen ene flikker.
Haha klopt hoor, zeker na de introductie van LinkedIn is het alle kanten opgeschoten. Het zorgt er alleen voor dat de functietitel niet zoveel waard is in dit topic.

• Pizza_Boom
  • Nu online
Vanitas1996 schreef op maandag 25 november 2019 @ 09:20:
[...]

Veel voor mijzelf veranderd in de afgelopen tijd. Ik wilde meer richting de consultancy. Het bedrijf waar ik nu ga werken heeft aangeven dat er mogelijkheid tot groei/certificering is. Het certificeren zal ik terug zien op mijn salaris, dit is dus een start salaris. Studie wordt 1:1 overgenomen (kosten worden betaalt door mijn nieuwe werkgever!)

1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO ICT en Mediabeheer (afgerond) & HBO ICT (tweede jaars)
• Werkervaring: 2 jaar 3 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Systeembeheerder Consultant
• Uren/week: 39 38
• Reistijd: 1 uur totaal op een dag half uur totaal, echter kan dit verschillen (klantbezoek etc)
• Werkdruk: midden tot hoog Ik schat hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2254 €2650
• Vakantiegeld: € 8% per maand van netto salaris als inleg 8% per maand (96% van salaris, uitgekeerd in mei)
• Dertiende/veertiende maand: Geen, 150,- "Kerstpakket" + 150,- als je minder als 5 dagen ziek bent in een jaar Nog niet bekend
• Pensioeninleg per jaar: 7% per maand van brutosalaris als inleg 7% pm
• Mobiliteit per jaar: Kilometerregistratie en busje van de zaak Eerst een poolauto, na 3-4 maanden mag ik een auto uitkiezen (600-700 euro leasebudget, 30.000km/5JR)

Is dit een prima stijging? :)
Lijkt mij netjes genoeg, richting het royale zelfs. Bijna 2800 op fulltime 40 uurs basis. Vooral ook laten vastleggen wat het doet als je je studie af hebt. Veel belangrijker.

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 09:28
Members only:

K to the KillaZ

• Pizza_Boom
  • Nu online
Members only:

• Davidshadow13
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 15-12 20:15
Ach ik zou die kandidaat groot gelijk geven, als hij al een aanbod heeft liggen die wil meteen zijn "eis" matcht en ook een leuke werkgever is zou ik daar ook voor kiezen i.p.v. hard onderhandelen met een tweede WG. De markt is enorm krap en competitief op dit moment dus ik vind het niet zo gek dat je als werknemer daar gebruik van maakt.

HD4Life @ Full-HD

• Vanitas1996
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 07:54
Pizza_Boom schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:15:
[...]
Lijkt mij netjes genoeg, richting het royale zelfs. Bijna 2800 op fulltime 40 uurs basis. Vooral ook laten vastleggen wat het doet als je je studie af hebt. Veel belangrijker.
Het behalen van mijn HBO opleiding zal vertaald worden in een stijging in mijn loon (moet navragen hoeveel dit zou zijn). Ik krijg voor elke certificaat die ik haal ook nog loonsverhoging! :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
De 30% regeling, wie kent 'm niet!

Wat wil je precies vertellen? Je bent werkgever ofzo?

• sbmuc
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 15-12 17:40
https://limes-int.nl/30-regeling/

De 30%-regeling is een Nederlandse fiscale faciliteit gericht op het aantrekken van buitenlandse medewerkers met een specifieke deskundigheid om in Nederland te komen werken

De 30%-regeling voorziet in een forfaitaire belastingvrije vergoeding (30%-vergoeding) die wordt geacht alle zogenoemde ‘extraterritoriale kosten’ te dekken. Extraterritoriale kosten zijn extra kosten voor het verblijf buiten het land van herkomst.

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 09:28
JvS schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:15:
[...]

De 30% regeling, wie kent 'm niet!

Wat wil je precies vertellen? Je bent werkgever ofzo?
Members only:

K to the KillaZ

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Tja "projectmanager" is ook wel een breed begrip... Aantal jaren werkervaring is een, maar voor een PM is het veel belangrijker hoe z'n vaardigheden zijn. Die kunnen in goede gevallen na 5 jaar al prima ontwikkeld zijn voor de top van projectmanagent.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Tw34k3r_
  • Laatst online: 04-12 16:38
Benieuwd wat jullie er van vinden.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: MBO systeembeheer niv 4
• Werkervaring: 1 jaar + 1 jaar stage ervaring
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Support Engineer
• Werkgever/branche: E-commerce
• Reistijd**: 30 min enkele reis
• Werkdruk: normaal/ laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 1.945
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € n.v.t.
• Dertiende/veertiende maand: € n.v.t.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 25.207,20

• Mobiliteit per jaar **** € 0.19 p/km
• Overige:Laptop + iphone 8

• FunkyTrip
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 09:13

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Sport_Life schreef op zondag 24 november 2019 @ 09:42:
[...]

Er is in Den Haag zat werk te vinden, weet niet of dat specifiek voor jouw branche ook geldt. Waarom dan naar Utrecht pendelen en (bijna) dagelijks in de file staan. Ik begrijp dat je voor het geld gaat (en de auto), echter voor de lange termijn is het onhoudbaar. Bedenk ook de vrijdagmiddag borrels dat je collega's de stad in gaan en jij geen drankje kan nuttigen omdat je nog in je Tesla naar huis moet.
Tenzij er in het westen (Den Haag, Leiden, Zoetermeer, Delft) geen vergelijkbare functie bestaat zou ik het niet doen.
Heel veel 6400 euro p/m functies voor een java developer op je 29e lijken me er persoonlijk niet te zijn. Denk dat de meeste developers van zijn leeftijd de helft verdienen (3200 ofzo)

Dan is die 1u reistijd wellicht best een tijdje vol te houden. Goed cashen en dan een baan zoeken met wellicht minder salaris, maar wel dichter bij.

FunkyTrip wijzigde deze reactie 25-11-2019 17:36 (8%)

Dit dus.

• hyptonize
  • Nu online

hyptonize

Mr. Awesome

FunkyTrip schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:35:
[...]

Heel veel 6400 euro p/m functies voor een java developer op je 29e lijken me er persoonlijk niet te zijn. Denk dat de meeste developers van zijn leeftijd de helft verdienen (3200 ofzo)

Dan is die 1u reistijd wellicht best een tijdje vol te houden. Goed cashen en dan een baan zoeken met wellicht minder salaris, maar wel dichter bij.
Blijf me verbazen dat mensen het salaris altijd met leeftijd koppelen, niet met jaren ervaring.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 12:46
hyptonize schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:47:
[...]

Blijf me verbazen dat mensen het salaris altijd met leeftijd koppelen, niet met jaren ervaring.
Vind ik zelf niet heel gek eigenlijk. Op je 29e zullen de meeste mensen geen 10+ jaar ervaring hebben in bepaalde vakgebieden. Op je 39e is die kans een stuk groter.

Natuurlijk is het niet waterdicht, maar het is een aanname die vrij vaak klopt en daardoor blijft bestaan ;)

Als je er heel strict naar zou kijken zou je ook kunnen zeggen dat jaren ervaring weinig zegt. Want zelfs al heb ik 10 jaar ervaring ergens in, wie zegt dat ik het niet al 10 jaar lang totaal verkeerd doe?

The devil is in the details.

• Sport_Life
  • Laatst online: 09:57

Sport_Life

Anima Sana in Corpore Sano

FunkyTrip schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:35:
[...]

Ik dacht dat hij vorig jaar op 5.500,- zat. Dus tel daar een goede beoordeling/CAO verhoging bij op zit je tegen de 6k. Dat maakt het verschil wat kleiner. Plus evt reiskostenvergoeding die netto wordt uitgekeerd zonder dat er kosten tegenover staan.

En mijn ervaring is dat de grote salarissen met name in Amsterdam te behalen zijn , iig voor mijn vakgebied.

En "goed cashen" klinkt leuk, maar de paar honderd euro die extra overblijft iedere maand ben je zo kwijt :P.

Sport_Life wijzigde deze reactie 25-11-2019 18:05 (14%)

• Pizza_Boom
  • Nu online
hyptonize schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:47:
[...]

Heb ik ook al vaker geroepen. Zorg dat je eens wat langer gestudeerd hebt en op je 26e bent gaan werken. Dan heb je op je 29e 3 jaar werkervaring. Kom voor meer salaris en het is altijd: "Ja, nee, je hebt pas 3 jaar ervaring." Kom voor het voortouw ergens in nemen, verantwoordelijkheid nemen of social skills: "Ja, hallo, je hebt ook al 29. We verwachten daarin wel wat van je." Bij iemand doe jong klaar was, precies andersom. Voor mee salaris: "Ja, hallo, je bent pas 24. Wat denk je zelf." En bij verantwoordelijkheid nemen: "Ja, hoe lang werk je (hier) nou al."

• Donib
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 23:36
1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO Civiel Techniek afgerond, bezig met WO Bouwkunde, constructief ontwerp
• Werkervaring: 6 maanden stage geotechniek, 1,5 jaar constructeur bij een MKB adviesbureau, part time
• (Woon) Locatie: Den Bosch

2. Wat doe je:
• Functie: Constructeur/adviseur
• Werkgever/branche: Bouw
• (Werk) Locatie(s): Nabij Eindhoven
• Aantal vakantiedagen: 21
• Gewerkte uren/week: 16
• Reistijd: 40 min heen

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 750 850 950
• Bonus, toeslagen, etc: geen
• Dertiende/veertiende maand: geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 12.312,-

geen.

Zojuist functionering gesprek gehad en ben omhoog gegaan met 100 euro bruto. Ik ben part time werkzaam bij dit bedrijf aangezien ik nog met de master bezig ben. Dit duurt nog hooguit een jaar. Ik moet zeggen vond aan het begin wel een karig salaris maar ik hoop dat het de goede kant op gaat wanneer ik een voltijd positie aangeboden krijg.

De salaris verhoging ga ik nog onderhandelen, zijn voorstel was 100 euro. Het liefst wil ik dit onbelast krijgen, reiskosten oid? Misschien studie laten betalen zonder dat ik er eigenaarschap over verlies?

• Pizza_Boom
  • Nu online
Ja, waarom niet? En anders nu laten zitten en mededelen dat je verwacht wanneer je je WO hebt, goed gecompenseerd te gaan worden. Ben je echt constructeur? Dan kan het nog lonen om je te laten registreren. Reiskostenvergoeding lijkt mij wel reëel.
Op zich is 100 euro bruto helemaal niet slecht. Ik ging mijn eerste verhoging fulltime 200 euro omhoog. Ik vind alleen je salaris omgerekend naar fulltime aan de lage kant, zeker voor de bouwhoek. Op dat gebied zou ik het realistisch vinden als je meer zou stijgen. Een 2500-2600 is voor iemand met starterervaring geen raar salaris.

Ik zou het er overigens ook niet stuk op laten lopen. Relevante werkervaring is veel waardevoller dan die 600 euro per jaar. Als jij straks afgestudeerd bent als WOer heb je én de eerste praktische ervaring én een mooi diploma.

Pizza_Boom wijzigde deze reactie 25-11-2019 21:21 (16%)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Donib schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:28:
1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO Civiel Techniek afgerond, bezig met WO Bouwkunde, constructief ontwerp
• Werkervaring: 6 maanden stage geotechniek, 1,5 jaar constructeur bij een MKB adviesbureau, part time
• (Woon) Locatie: Den Bosch

2. Wat doe je:
• Functie: Constructeur/adviseur
• Werkgever/branche: Bouw
• (Werk) Locatie(s): Nabij Eindhoven
• Aantal vakantiedagen: 21
• Gewerkte uren/week: 16
• Reistijd: 40 min heen

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 750 850 950
• Bonus, toeslagen, etc: geen
• Dertiende/veertiende maand: geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 12.312,-

geen.

Zojuist functionering gesprek gehad en ben omhoog gegaan met 100 euro bruto. Ik ben part time werkzaam bij dit bedrijf aangezien ik nog met de master bezig ben. Dit duurt nog hooguit een jaar. Ik moet zeggen vond aan het begin wel een karig salaris maar ik hoop dat het de goede kant op gaat wanneer ik een voltijd positie aangeboden krijg.

De salaris verhoging ga ik nog onderhandelen, zijn voorstel was 100 euro. Het liefst wil ik dit onbelast krijgen, reiskosten oid? Misschien studie laten betalen zonder dat ik er eigenaarschap over verlies?
Er zijn niet veel werkgevers waar je 16u kunt werken in een 'echte' baan, dus dat maakt je onderhandelinspositie wat zwakker. 2400 euro per maand op basis van 40u is in dat zicht best wel ok voor een "bijbaan".

Ik zou zelf altijd voor bruto salaris kiezen denk ik. Dat blijft de rest van je leven meetellen, je krijgt er vakantiegeld over, pensioen.. Al kan ik me voorstellen dat als student die 50 euro die je nu netto krijgt ook hard mee tellen kan.

• Pizza_Boom
  • Nu online
JvS schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:29:
Er zijn niet veel werkgevers waar je 16u kunt werken in een 'echte' baan, dus dat maakt je onderhandelinspositie wat zwakker. 2400 euro per maand op basis van 40u is in dat zicht best wel ok voor een "bijbaan".
Voor fulltime is het slecht te noemen. Voor parttime valt het mee. Dat schrijf ik ook al.
Ik zou zelf altijd voor bruto salaris kiezen denk ik. Dat blijft de rest van je leven meetellen, je krijgt er vakantiegeld over, pensioen.. Al kan ik me voorstellen dat als student die 50 euro die je nu netto krijgt ook hard mee tellen kan.
Reiskosten is ook een fijne om uit te kunnen wisselen als onderhandelingsmiddel bij een andere WG.
Pagina: 1 ... 40 41 42 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True