Eens, het is alleen de vraag idd wat er van over blijft na belasting. Ik weet niet hoe dat allemaal in zijn werking gaat maar misschien is een betaling van opleiding voor mij netto meer waard uiteindelijk.JvS schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:29:
[...]
Ik zou zelf altijd voor bruto salaris kiezen denk ik. Dat blijft de rest van je leven meetellen, je krijgt er vakantiegeld over, pensioen..
Constructeur, ik doe statische berekeningen in staal, beton en metselwerk. Ook in 3d met EEM programma's en stabiliteit doe ik ook, ontwerp coördineren met partijen of naar afspraken gaan kan ik ook steeds vaker zelfstandig doen. Natuurlijk bij de meer lage risico projecten. Wat dat betreft passen het bedrijf en ik wel goed bij elkaar. Wordt in de diepe gegooid en dat vind ik wel fijn.Pizza_Boom schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:20:
Ben je echt constructeur? Dan kan het nog lonen om je te laten registreren. Reiskostenvergoeding lijkt mij wel reëel.
Ik zou het er overigens ook niet stuk op laten lopen. Relevante werkervaring is veel waardevoller dan die 600 euro per jaar. Als jij straks afgestudeerd bent als WOer heb je én de eerste praktische ervaring én een mooi diploma.
Ik heb trouwens nooit echt gehoord dat zo'n constructeurs register een belangrijk iets is. Nooit naar gevraagd door een klant of een gemeente tot nu toe.