Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donib
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-06 11:45
JvS schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:29:
[...]
Ik zou zelf altijd voor bruto salaris kiezen denk ik. Dat blijft de rest van je leven meetellen, je krijgt er vakantiegeld over, pensioen..
Eens, het is alleen de vraag idd wat er van over blijft na belasting. Ik weet niet hoe dat allemaal in zijn werking gaat maar misschien is een betaling van opleiding voor mij netto meer waard uiteindelijk.
Pizza_Boom schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:20:
Ben je echt constructeur? Dan kan het nog lonen om je te laten registreren. Reiskostenvergoeding lijkt mij wel reëel.

Ik zou het er overigens ook niet stuk op laten lopen. Relevante werkervaring is veel waardevoller dan die 600 euro per jaar. Als jij straks afgestudeerd bent als WOer heb je én de eerste praktische ervaring én een mooi diploma.
Constructeur, ik doe statische berekeningen in staal, beton en metselwerk. Ook in 3d met EEM programma's en stabiliteit doe ik ook, ontwerp coördineren met partijen of naar afspraken gaan kan ik ook steeds vaker zelfstandig doen. Natuurlijk bij de meer lage risico projecten. Wat dat betreft passen het bedrijf en ik wel goed bij elkaar. Wordt in de diepe gegooid en dat vind ik wel fijn.

Ik heb trouwens nooit echt gehoord dat zo'n constructeurs register een belangrijk iets is. Nooit naar gevraagd door een klant of een gemeente tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:33
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door KillaZ op 25-11-2019 22:40 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:13
De 30% regeling is behoorlijk afgekalft zeg :(

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
Members only:

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:56
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door RzrBck op 26-11-2019 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:01
Onlangs van werkgever geswitched dus hierbij mijn bijdrage:

Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door Xepos op 21-05-2020 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 06:22

Koppensneller

winterrrrrr

Heel goed salaris voor je leeftijd. Ik had een folderwijk toen ik zo oud was!

edit:
Nvm, er stond 12 bij leeftijd.

[ Voor 36% gewijzigd door Koppensneller op 26-11-2019 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
Koppensneller schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:24:
Heel goed salaris voor je leeftijd. Ik had een folderwijk toen ik zo oud was!
Daar ging wat fout :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-07 21:55
Pizza_Boom schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:11:
[...]
Heb ik ook al vaker geroepen. Zorg dat je eens wat langer gestudeerd hebt en op je 26e bent gaan werken. Dan heb je op je 29e 3 jaar werkervaring. Kom voor meer salaris en het is altijd: "Ja, nee, je hebt pas 3 jaar ervaring." Kom voor het voortouw ergens in nemen, verantwoordelijkheid nemen of social skills: "Ja, hallo, je hebt ook al 29. We verwachten daarin wel wat van je." Bij iemand doe jong klaar was, precies andersom. Voor mee salaris: "Ja, hallo, je bent pas 24. Wat denk je zelf." En bij verantwoordelijkheid nemen: "Ja, hoe lang werk je (hier) nou al."
Als je zulke gesprekken aan het voeren bent met je werkgever dan zit je per definitie op het verkeerde niveau of de verkeerde werkplek. Ik ben ook 29 met 3 jaar ervaring, maar in mijn werkende leven wordt er zelden gepraat over leeftijd/ervaring en gaat het puur over inhoud, prestaties en voortgang.

Het eerste jaar of in sommige gevallen 2-3 jaar heb je nog wel het stempel trainee/young professional, maar daarna wordt er door onze klanten geen vragen meer gesteld of diegene wel capabel genoeg is. Ik heb collega's van 24 die al leidende functies hebben, evenals collega's van 31 die zichzelf nog als een junior zonder relevante vooropleiding zien. Dit heb je naar m.i. zelf in de hand. Met interesse, leergierigheid en ambitie kom je al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-07 00:15
Ypuh schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:42:
[...]

Als je zulke gesprekken aan het voeren bent met je werkgever dan zit je per definitie op het verkeerde niveau of de verkeerde werkplek. Ik ben ook 29 met 3 jaar ervaring, maar in mijn werkende leven wordt er zelden gepraat over leeftijd/ervaring en gaat het puur over inhoud, prestaties en voortgang.

Het eerste jaar of in sommige gevallen 2-3 jaar heb je nog wel het stempel trainee/young professional, maar daarna wordt er door onze klanten geen vragen meer gesteld of diegene wel capabel genoeg is. Ik heb collega's van 24 die al leidende functies hebben, evenals collega's van 31 die zichzelf nog als een junior zonder relevante vooropleiding zien. Dit heb je naar m.i. zelf in de hand. Met interesse, leergierigheid en ambitie kom je al een heel eind.
Het puntje over leeftijd en salaris krijg je ook terug als je aan het solliciteren bent. Je bent pas...
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Donib schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:50:
[...]

Eens, het is alleen de vraag idd wat er van over blijft na belasting. Ik weet niet hoe dat allemaal in zijn werking gaat maar misschien is een betaling van opleiding voor mij netto meer waard uiteindelijk.

[...]

Constructeur, ik doe statische berekeningen in staal, beton en metselwerk. Ook in 3d met EEM programma's en stabiliteit doe ik ook, ontwerp coördineren met partijen of naar afspraken gaan kan ik ook steeds vaker zelfstandig doen. Natuurlijk bij de meer lage risico projecten. Wat dat betreft passen het bedrijf en ik wel goed bij elkaar. Wordt in de diepe gegooid en dat vind ik wel fijn.

Ik heb trouwens nooit echt gehoord dat zo'n constructeurs register een belangrijk iets is. Nooit naar gevraagd door een klant of een gemeente tot nu toe.
De verwachting is dat de registratie de komende jaren steeds belangrijker gaat worden, dus ik zou gewoon een account aanmaken bij het register, en je opleidingen/ervaring uploaden en bijhouden. De uiteindelijke kosten zijn een paar honderd euro per jaar zodra je RC of RO bent (en voor die tijd gratis). Zorg ervoor dat je na je WO lekker bezig blijft met opleidingen (kijk bijvoorbeeld bij de betonvereniging voor opleidingen), en pak verantwoordelijk werk aan zodat je ervaringsjaren zwaar meetellen.

Qua startsalaris moet je denken aan 2600 ~ 3000 voor 40uur (al zijn er vast uitschieters te vinden in positieve en negatieve zin). Als ik zie dat je al FEM ervaring hebt, dan zou ik zeker niet te laag gaan zitten.

Succes! d:)b

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
*leeg*

[ Voor 99% gewijzigd door MeteoVir op 01-08-2020 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:22
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: Social Works
• Werkervaring: 1,5 jaar
• (Woon) Locatie: prov Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Software Engineer
• Werkgever/branche: Databeheer
• (Werk) Locatie(s): -
• Aantal vakantiedagen*: 26
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: 10 min op de fiets
• Werkdruk: normaal/ laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2600
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € Kleine 1000 euro eindejaarsbonus.
• Dertiende/veertiende maand: € n.v.t.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €32.200

PensioenInleg:
50/50 constructie (details weet ik zo niet).

Anderhalf jaar geleden begonnen, erg tevreden met baan en voorwaarden. Echt als junior inhuis opgeleid ( ik had voor die tijd 0 ervaring in de ict).
Heel erg veel geleerd, teamleider is erg tevreden. Krijg ook steeds meer taken en verantwoordelijkheden.
Sinds een half jaar nu vast in dienst.

Ben nu wel nieuwsgierig aan het worden naar de toekomst. Zowel qua functie / taken als arbeidsvoorwaarden. Bijvoorbeeld wat er nodig is om naar medior te kunnen stappen en wanneer dat zou kunnen.

Vind het verder zelf vrij lastig om in te schatten in hoeverre er een correlatie moet zijn tussen kennis- en kundegroei en je salaris. Hoe verhoudt zich dat? Niet dat ik vind dat ik meer zou moeten verdienen, maar ik wil voorkomen dat ik de komende jaren op dit salaris blijf hangen. (CAO is er niet, ook geen salarisschalen voor mijn functie).

Is het gek als ik dergelijke vragen bijvoorbeeld in een beoordelingsgesprek ter sprake breng? Doe je dat in eerste instantie bij je teamleider of de 'grote baas'?

[ Voor 5% gewijzigd door Ayazis op 27-11-2019 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:05
Ayazis schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:33:

Vind het verder zelf vrij lastig om in te schatten in hoeverre er een correlatie moet zijn tussen kennis- en kundegroei en je salaris. Hoe verhoudt zich dat? Niet dat ik vind dat ik meer zou moeten verdienen, maar ik wil voorkomen dat ik de komende jaren op dit salaris blijf hangen. (CAO is er niet, ook geen salarisschalen voor mijn functie).

Is het gek als ik dergelijke vragen bijvoorbeeld in een beoordelingsgesprek ter sprake breng? Doe je dat in eerste instantie bij je teamleider of de 'grote baas'?
Die correlatie is vrij simpel en duidelijk, toch? Hoe meer kennis en kunde jij hebt, hoe hoger je salaris zou moeten zijn. Of begrijp ik je vraag niet goed? :)

En meer willen verdienen is het normaalste wat er is, al helemaal in je eerste jaren. Je teamleider lijkt me de aangewezen persoon om dat soort zaken mee te bespreken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:22
Hahn schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:38:
[...]

Die correlatie is vrij simpel en duidelijk, toch? Hoe meer kennis en kunde jij hebt, hoe hoger je salaris zou moeten zijn. Of begrijp ik je vraag niet goed? :)

En meer willen verdienen is het normaalste wat er is, al helemaal in je eerste jaren. Je teamleider lijkt me de aangewezen persoon om dat soort zaken mee te bespreken.
Dank je.
In mijn geval doel ik dan meer op het feit dat ik als groentje erbij kwam die helemaal niets wist. Op een gegeven moment ben je dan ' je loon waard' omdat je voldoende hebt geleerd. Tenminste, zo voelt dat voor mij dan. Wanneer is dat dan, hoeveel extra kennis en kunde moet er zijn om een volgende stap te kunnen maken? Dat is meer die correlatie waar ik op doel. Maar ik begrijp wel dat hier geen formule voor is en in iedere baan anders is. Mijn vraag lijkt me dan ook niet echt te beantwoorden, besef ik. Afijn, het spanningsveld is benoemd. Ik zal eens een gesprekje plannen met mijn teamleider hierover.

[ Voor 3% gewijzigd door Ayazis op 27-11-2019 15:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 09:05
Ayazis schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:49:
[...]

Dank je.
In mijn geval doel ik dan meer op het feit dat ik als groentje erbij kwam die helemaal niets wist. Op een gegeven moment ben je dan ' je loon waard' omdat je voldoende hebt geleerd. Tenminste, zo voelt dat voor mij dan. Wanneer is dat dan, hoeveel extra kennis en kunde moet er zijn om een volgende stap te kunnen maken? Dat is meer die correlatie waar ik op doel. Maar ik begrijp wel dat hier geen formule voor is en in iedere baan anders is. Mijn vraag lijkt me dan ook niet echt te beantwoorden, besef ik. Afijn, het spanningsveld is benoemd.
Als het goed is ben je je loon altijd al direct waard (een paar weken/maanden inwerktijd daar gelaten :P), alhoewel ik snap dat je dat als trainee of iets dergelijks misschien nog niet vindt.

En er is zeker geen formule die zegt wanneer je wat zou moeten verdienen. Daarom zal je erover moeten praten met je teamleider. Hij/zij kan hopelijk meer handvatten geven, zodat je door kunt groeien en meer kunt gaan verdienen :)

The devil is in the details.

• Kelnarath
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-07 17:01
1. Wie ben je:
Leeftijd:33
Opleiding: MBO 4 Systeembeheer
Werkervaring: 9
(Woon) Locatie: Noord-Holland

2. Wat doe je:
Functie: Medior System Engineer ( Huidige functie: Werkplekbeheer/Systeembeheer ).
Werkgever/branche: Klein-detacheerder (50 man)
(Werk) Locatie(s): Noord-Holland
Aantal vakantiedagen: -
Gewerkte uren/week: 40
Reistijd: 20-30 minuten naar huidige opdrachtgever.
[Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
Vast maandsalaris (bruto): 2.850 €
Vakantiegeld: 8%
Bonus, toeslagen, etc: X
Dertiende/veertiende maand: X
Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 36.936 €

[u]4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
Bijdrage werkgever in pensioeninleg:X
Type pensioenregeling / pensioenfonds: Moet ik even uitzoeken, update ik z.s.m.
Mobiliteit per jaar:
Overige: Leaseauto: 550, pm, voor EV: 650,- pm.

Ik ben straks twee jaar in dienst bij mijn huidige werkgever, in deze periode heb ik de volgende certificering behaald:
MCSE: Mobility, MC Azure Administrator Associate, M365: Modern Desktop Administrator Associate en M365: Enterprise Administrator.

Verder zijn mijn werkzaamheden meer gericht op systeembeheer (Intune/Azure) dan werkplekbeheer, al is het verwerken van (complexe) tickets nog wel onderdeel van de dagelijkse werkzaamheden.
Ook is mijn rol binnen het team veranderd van ondersteunend naar aansturend.
Vooral dit jaar ben ik kwa kennis, maar ook kwa soft-skills/management skills gegroeid, daarom ben ik van mening dat een functie aanpassing en/of een salaris verhoging op zijn plaats is.
De vraag is hoeveel kan/zal ik vragen?

[ Voor 9% gewijzigd door Kelnarath op 28-11-2019 11:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-07 20:45
Zojuist salarisverhoging gekregen welke in gaat per 01-2020. Ik ben zeer tevreden _/-\o_
Guillermow93 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:14:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: HBO-ICT + CCNA R&S
• Werkervaring: 1 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: IT consultant
• Werkgever/branche: Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam Zuid
• Uren/week: 40
• Reistijd**: 30 min enkele reis
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3250 4125 (2300 2700 basissalaris + 950 1425 variable (project)
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: € 1,5 maand salaris
• Pensioeninleg per jaar: 80% werkgever
• Mobiliteit per jaar:* OV Businesscard onbeperkt reizen 2e klas + Vouwfiets
• Overige: €28,50 telefoonkosten vergoeding

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +/- € 44000 49500 bruto
• Winstdeling/bonus: Winstdeling.

[ Voor 10% gewijzigd door aapjuh99 op 28-11-2019 12:21 ]

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:05
Guillermow93 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:55:
Zojuist salarisverhoging gekregen welke in gaat per 01-2020. Ik ben zeer tevreden _/-\o_

[...]
Ik weet niet meer of ze dit al eerder bij specifiek jou aan gaven, maar het is hier onlangs naar voren gekomen. Je hebt een groot deel variabel inkomen. Dit telt niet mee voor o.a. je hypotheek etc., wees hier wel van bewust. Het scheelt al gauw een ton die je minder kunt lenen.

Buiten dat, prima salaris voor leeftijd en ervaring!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-07 20:45
Orangelights23 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:31:
[...]

Ik weet niet meer of ze dit al eerder bij specifiek jou aan gaven, maar het is hier onlangs naar voren gekomen. Je hebt een groot deel variabel inkomen. Dit telt niet mee voor o.a. je hypotheek etc., wees hier wel van bewust. Het scheelt al gauw een ton die je minder kunt lenen.

Dat klopt, maar ik ben nu volop bezig met sparen. Daarnaast kan ik gedurende het jaar eenmaal wisselen naar een salaris wat bestaat uit 100% vast (zonder het variable component). Ik lever er dan wel ~300EUR bruto op in.

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-07 17:48
Guillermow93 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:37:
[...]

Dat klopt, maar ik ben nu volop bezig met sparen. Daarnaast kan ik gedurende het jaar eenmaal wisselen naar een salaris wat bestaat uit 100% vast (zonder het variable component). Ik lever er dan wel ~300EUR bruto op in.
Dus je zou ook vast 3800 euro kunnen verdienen? Ik zou het wel weten in dat geval :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ypuh schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:42:
[...]

Interesse, leergierigheid en ambitie brengen je ver, maar toch is de huidige arbeidsmarkt nog grotendeels ingericht op beloning naar functiejaren. Hoe goed je ook bent, veel werkgevers stappen niet af van hun functiegebouw en schaal + trede en geven je er gewoon 1 trede bij. Daar sta je dan, als superefficient opgeleide & werkende twintiger /dertiger. Er zijn genoeg gevallen waarin één starter het werk doet van twee senioren. Per euro verzet zo'n "jonkie" dan eigenlijk 4-5x meer werk. En na een jaar van uitmuntende prestatie krijg je er dan € 50 bij + 1 - 2% inflatiecorrectie :r . Vaak zit er niets anders op dan te switchen en her-onderhandelen bij dergelijke werkgevers. Veel van deze werkgevers zitten in de (semi) overheid waar met dit soort fratsen de toppers gewoon 'weggejaagd' worden.

Members only:

• Ypuh
Ayazis schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:49:
[...]

Dank je.
In mijn geval doel ik dan meer op het feit dat ik als groentje erbij kwam die helemaal niets wist. Op een gegeven moment ben je dan ' je loon waard' omdat je voldoende hebt geleerd. Tenminste, zo voelt dat voor mij dan. Wanneer is dat dan, hoeveel extra kennis en kunde moet er zijn om een volgende stap te kunnen maken? Dat is meer die correlatie waar ik op doel. Maar ik begrijp wel dat hier geen formule voor is en in iedere baan anders is. Mijn vraag lijkt me dan ook niet echt te beantwoorden, besef ik. Afijn, het spanningsveld is benoemd. Ik zal eens een gesprekje plannen met mijn teamleider hierover.
Na 1.5 jaar moet de meerwaarde toch wel zo'n beetje duidelijk zijn. Ik ben het met je eens dat ik me in mijn eerste jaar ook voelde als een betaalde stageloper, maar 4 opdrachten en 3 jaar verder heb ik een coordinerende rol en wordt mijn afwezigheid (training, vakantie etc.) direct opgemerkt. Dat is ook het punt dat je naar mijn inziens met onderbouwde argumenten op je baas af kunt stappen.

@Tehh tredes, schalen en inflatiecorrectie zijn voor mij geen herkenbare punten. Een salarisverhoging van 200e is een klap in het gezicht/belediging en als ik dat zo uitspreek dan wordt het ergens nog wel gewaardeerd ook. Volgens mij leven IT'ers tegenwoordig in een markt dat je bij de buren (bijna) altijd 500 euro meer kunt vangen*. Met secundaire voorwaarden, reistijd, werkplezier, uitdaging etc. zal het gras lang niet altijd groener zijn, maar het versterkt wel je onderhandelingspositie.

*Er zit natuurlijk een limiet aan. Aan het begin van je carriere zal het wat makkelijker gaan en je wilt ook niet elk jaar overstappen, maar het moet in de eerste 6 jaar toch zeker mogelijk om 3x een stap a +500 euro te maken.

[ Voor 24% gewijzigd door Ypuh op 28-11-2019 15:15 ]

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-07 15:52
offtopic:
Loop je toch snel, of fiets je langzaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:13
Stufferdt schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:52:
Ik heb vandaag het volgende aanbod geaccepteerd en ga per 1 december aan de slag:

***members only***
Voorwaarden geaccepteerd op 1/12/2018 bij huidige werkgever:

Members only:

Ik heb een ander aanbod gekregen:
Members only:

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 29-11-2019 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 22:06
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door THxZ0NE op 29-11-2019 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauro101
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-04 14:14
Members only: title

Voor de nieuwe opzet over het opleidingsgedeelte heb ik mijn vraagtekens, na wat onderzoek komt dit behoorlijk aan de hoge kant voor mij.

Wat vinden jullie? Is dit een pittige constructie?

Battle.net tag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
Members only:

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:37
Als het salaris van de nieuwe baan wel een stuk hoger is kun je ook zelf (belastingvrij) sparen voor je pensioen (zoek op jaarruimte). Dan heb je het helemaal in eigen hand. Zo doe ik het ook, je hebt vast STIPP bij de nieuwe baan ;)

[ Voor 15% gewijzigd door jongetje op 29-11-2019 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 29-07 17:48
mauro101 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:35:
***members only***

Voor de nieuwe opzet over het opleidingsgedeelte heb ik mijn vraagtekens, na wat onderzoek komt dit behoorlijk aan de hoge kant voor mij.

Wat vinden jullie? Is dit een pittige constructie?
Dat is een vrij normale constructie hoor :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
jongetje schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:53:
[...]

Als het salaris van de nieuwe baan wel een stuk hoger is kun je ook zelf (belastingvrij) sparen voor je pensioen (zoek op jaarruimte). Dan heb je het helemaal in eigen hand. Zo doe ik het ook, je hebt vast STIPP bij de nieuwe baan ;)
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:45
Ja, en meer zekerheid. Wees blij, gewoon via de ABP pensioen denk ik. Mijn pensioenpremie bij sommige banen die ik had was in totaal 25.6% van het bruto salaris, helft werknemer, helft werkgever. Kwam uit op 500 euro bruto pm aan pensioenopbouw, zonder de zekerheid dat je er wat voor terug krijgt. Die voel je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
CrazyOne schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:19:
[...]

Ja, en meer zekerheid. Wees blij, gewoon via de ABP pensioen denk ik. Mijn pensioenpremie bij sommige banen die ik had was in totaal 25.6% van het bruto salaris, helft werknemer, helft werkgever. Kwam uit op 500 euro bruto pm aan pensioenopbouw, zonder de zekerheid dat je er wat voor terug krijgt. Die voel je wel.
Ik denk dat het inderdaad in ABP is. Van de ene kant moet ik blij zijn inderdaad en van de andere kant niet omdat ik netto minder overhoud. Maargoed als ik nu niks regel voor mijn pensioen dan moet ik er "later" de zorg voor dragen. En anders wordt het nu, door de hogere premie, iets beter geregeld. Dit is een juiste denkwijze toch? Ik zat er eigenlijk altijd zo in om zo min mogelijk pensioen op te bouwen maargoed nu kan ik niks anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:45
Ik snap het helemaal, ik zou ook graag mijn pensioen zelf willen opbouwen, maar helaas isz het in het grote pensioenpyramide spel niet mogelijk gemaakt door de overheid.
Pest is ook nog eens dat je dan bij ABP opbouwnt, die staan niet bekend om hun goede dekkingsgraad...

Maar houdt er gewoon rekening mee in je zoektocht dat je bij veel CAO banen ook aan een pensioenfonds moet meedoen, en die zijn bijna altijd duurder dan particulier pensioensparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-06 13:19
Per 1-1-2020 weer omhoog dus tijd voor een nieuw lijstje :)

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Rempi schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:15:
Per 1-1-2020 weer omhoog dus tijd voor een nieuw lijstje :)

***members only***
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-06 13:19
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-07 15:52
Gaat bij ons via Mercer in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
@Stufferdt Dat is zeker niet de moeite waard om over te stappen. Ik heb niets tegen job hoppen, maar als je na een jaar vertrekt dan moeten daar toch wel aantoonbare redenen voor zijn (significante salarisverbetering, gebrek uitdaging, extreme reistijd of simpelweg een verkeerde keuze).

Dit lijkt door het wegvallen van de auto een stap opzij en vergeet ook niet dat als je nu de stap maakt, je eerstvolgende onderhandelmoment waarschijnlijk pas over een jaar is. Als je nu bij je huidige werkgever blijft krijg je dat loon waarschijnlijk ook wel in het komende jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003

TMC

Tehh schreef op donderdag 28 november 2019 @ 13:24:
[...]

Interesse, leergierigheid en ambitie brengen je ver, maar toch is de huidige arbeidsmarkt nog grotendeels ingericht op beloning naar functiejaren. Hoe goed je ook bent, veel werkgevers stappen niet af van hun functiegebouw en schaal + trede en geven je er gewoon 1 trede bij. Daar sta je dan, als superefficient opgeleide & werkende twintiger /dertiger. Er zijn genoeg gevallen waarin één starter het werk doet van twee senioren. Per euro verzet zo'n "jonkie" dan eigenlijk 4-5x meer werk. En na een jaar van uitmuntende prestatie krijg je er dan € 50 bij + 1 - 2% inflatiecorrectie :r . Vaak zit er niets anders op dan te switchen en her-onderhandelen bij dergelijke werkgevers. Veel van deze werkgevers zitten in de (semi) overheid waar met dit soort fratsen de toppers gewoon 'weggejaagd' worden.
Mijn ervaring is toch wel dat kwaliteit wel beloond wordt, ook als je jong bent. Je kan in de eerste 5 jaar van je carrière prima stappen maken. Het is waar dat functiejaren soms erg zwaar tellen, maar het zijn vooral kleine geesten die hun geluk afmeten door te vergelijken met anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:04

Zenix

BOE!

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-10-2023
Mijn lijstje:

Members only:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-07 17:10
Beetje matig om eerlijk te zijn.
Ondanks de regio en afhankelijk van je kennis en kunde zal daar vast wel 700€ bij kunnen.

Maar wat zou je zelf willen?

Ga eens sollicitaties/gesprekken bij andere bedrijven/recruiters aan en kijken waar zij mee komen.
En aan jou de keus of je dit dan aan je manager voorleggen of je heil ergens anders zoekt.

Er zijn genoeg leuke organisaties die je wel op waarde waarderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Ypuh schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:32:
@Stufferdt Dat is zeker niet de moeite waard om over te stappen. Ik heb niets tegen job hoppen, maar als je na een jaar vertrekt dan moeten daar toch wel aantoonbare redenen voor zijn (significante salarisverbetering, gebrek uitdaging, extreme reistijd of simpelweg een verkeerde keuze).

Dit lijkt door het wegvallen van de auto een stap opzij en vergeet ook niet dat als je nu de stap maakt, je eerstvolgende onderhandelmoment waarschijnlijk pas over een jaar is. Als je nu bij je huidige werkgever blijft krijg je dat loon waarschijnlijk ook wel in het komende jaar.
De overstap zou ook voornamelijk zijn vanuit de insteek dat het een echte securityclub is, ten opzichte van een generiek securitybedrijf dat 'ook security doet' en ik meer denk te leren. Maar dat wordt natuurlijk altijd mooier voorgesteld dan het in werkelijkheid (waarschijnlijk) is. Huidige baan heeft opzich prima voorwaarden, hele leuke collega's, veel vrijheid en tof bedrijf; mis alleen toch wat uitdaging/gave klantopdrachten doordat we aan het opstarten zijn. En dat heeft me dus toch aan het denken gezet. Maar dat ik er qua voorwaarden/netto besteedbaar simpelweg niks op vooruitga, doet me twijfelen of ik het al het bijkomend gedoe waard vindt. De positieve flow waarmee het hele traject verliep, is minder geworden nu ik een plus- en minlijstje heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldaugha
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Members only: lijstje

[ Voor 0% gewijzigd door Aldaugha op 02-04-2021 13:36 . Reden: MO tags ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Stufferdt schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:22:
[...]

De overstap zou ook voornamelijk zijn vanuit de insteek dat het een echte securityclub is, ten opzichte van een generiek securitybedrijf dat 'ook security doet' en ik meer denk te leren.
Ik ben ook van een generieke naar een specialisten club gegaan (Microsoft Partner). Dat heeft mij beduidend leukere opdrachten en het werken met/leren van directe collega's opgeleverd.

Uiteindelijk valt of staat het met de opdracht(en) die krijgt. Je kunt bij een generieke partij prima in een leuke opdracht rollen waar je goed tot je recht komt en kunt groeien. Net zo goed kun je bij een specialisten partij voor langere tijd gedetacheerd worden op een repetieve klus die weinig uitdaging biedt.

Ik zou dan ook alleen de stap wagen als er op een bepaald vlak een (significante) verbetering ziet. Dat kan bijvoorbeeld 500+ euro salaris zijn, 15 i.p.v. 90 minuten reistijd of perspectief van leukere/passendere opdrachten (benoem dat dan ook expliciet in je gesprekken!). Die afwegingen kun je het beste zelf maken, maar ik zou in ieder geval geen zijstap willen maken en daarmee de kans dat je 2 jaar stil blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08:19
@Aldaugha Dat is wel weinig ja. Ik denk dat je werkgever erg blij met je is...
Vooral je secundaire voorwaarden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Members only:

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 09:57

Agent47

I always close my contracts.

Je mag "zoveel je wilt " aan vakantiedagen opnemen en je werkt maximaal 20 uur?
Wat voor contract heb je?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Laatst online: 02-05 15:00
Agent47 schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:01:
[...]

Je mag "zoveel je wilt " aan vakantiedagen opnemen en je werkt maximaal 20 uur?
Wat voor contract heb je?
Members only:

[ Voor 15% gewijzigd door peakrever op 02-12-2019 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinker
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-07 15:42
Leeftijd: 34
Opleiding(en): HBO System & Network Engineering
Certificaten: Verlopen LPIC-1, aantal vendor specifieke certificaten, zoals: SonicWALL & Dell hardware.
Werkervaring: Bijna 9 jaar
Werkgever: Kleine hosting provider en detacheerder
Huidige functie: Sr Linux Consultant, voorheen ook een jaar als DevOps engineer gedetacheerd geweest.

Vakantiegeld: Ja 8 %
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: variabel. Meestal 1,5 / 2k per jaar
Laptop: Ja
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40u+
Pensioenregeling: Ja. 50/50 inleg.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
€50,- maand onkostenvergoeding.
NS vrij reizen abonnement
Regio: Amsterdam
Reistijd: 3 dagen per week 1u45m met OV, 2 dagen thuiswerken.

Maandsalaris (bruto): €3800

Twijfel of dit gezien mijn werkervaring niet aan de lage kant is.
Ik heb veel ervaring, de werkdruk is hoog en ik word door al onze klanten erg gewaardeerd.

Ik zit al wel lang op dezelfde plek, maar morgen voor het eerst een sollicitatie bij een ander bedrijf.
Voor deze functie zit ik weer wat meer in de public cloud / DevOps hoek, maar dan wel in het Oosten des lands. ( 5 minuten reistijd )

Is het gerechtvaardigd om meer loon te vragen? Ik had een bedrag van 4300-4500,- in mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-07 23:19
Dat zijn geen vakantiedagen, aangezien je waarschijnlijk onbetaald verlof bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arienvanhelden
  • Laatst online: 27-06 13:32
-

[ Voor 99% gewijzigd door arienvanhelden op 10-12-2019 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door psychodude op 03-12-2019 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 08:18

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Members only:

[ Voor 39% gewijzigd door unezra op 03-12-2019 22:02 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Blinker schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:47:
Leeftijd: 34
Opleiding(en): HBO System & Network Engineering
Certificaten: Verlopen LPIC-1, aantal vendor specifieke certificaten, zoals: SonicWALL & Dell hardware.
Werkervaring: Bijna 9 jaar
Werkgever: Kleine hosting provider en detacheerder
Huidige functie: Sr Linux Consultant, voorheen ook een jaar als DevOps engineer gedetacheerd geweest.

Vakantiegeld: Ja 8 %
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: variabel. Meestal 1,5 / 2k per jaar
Laptop: Ja
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40u+
Pensioenregeling: Ja. 50/50 inleg.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
€50,- maand onkostenvergoeding.
NS vrij reizen abonnement
Regio: Amsterdam
Reistijd: 3 dagen per week 1u45m met OV, 2 dagen thuiswerken.

Maandsalaris (bruto): €3800

Twijfel of dit gezien mijn werkervaring niet aan de lage kant is.
Ik heb veel ervaring, de werkdruk is hoog en ik word door al onze klanten erg gewaardeerd.

Ik zit al wel lang op dezelfde plek, maar morgen voor het eerst een sollicitatie bij een ander bedrijf.
Voor deze functie zit ik weer wat meer in de public cloud / DevOps hoek, maar dan wel in het Oosten des lands. ( 5 minuten reistijd )

Is het gerechtvaardigd om meer loon te vragen? Ik had een bedrag van 4300-4500,- in mijn hoofd.
Je salaris klinkt mij eerlijk gezegd niet heel gek in de oren.
Misschien is €4300 - €4500 wel haalbaar, maar een idioot salaris vind ik het als ik het zo bekijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arienvanhelden
-

[ Voor 105% gewijzigd door arienvanhelden op 10-12-2019 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

arienvanhelden schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 22:48:
[...]
Wat betreft die auto, deze betaal ik helemaal zelf, hij is dan wel zakelijk, maar de totale kosten van deze auto worden maandelijks bij mijn bruto loon ingehouden. Mijn werkgever betaalt dus helemaal niks mee.
Je hebt geen tankpas?

Waarom heb je uberhaupt een auto, is het niet zinvoller die auto in te leveren, reiskostenvergoeding te krijgen en zelf een auto aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arienvanhelden
-

[ Voor 100% gewijzigd door arienvanhelden op 10-12-2019 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinker
unezra schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 22:04:
[...]

Misschien is €4300 - €4500 wel haalbaar, maar een idioot salaris vind ik het als ik het zo bekijk niet.
Eens. Idioot is het niet en ik klaag zeker niet, maar er is meer uit te halen.
Eind deze week krijg ik een salaris-indicatie van het andere bedrijf waar ik vandaag heb gesolliciteerd.
Ik kreeg het idee dat het inderdaad naar jouw indicatie ging van 4300 - 4500 euro.

Maar ik vind dit bedrijf met name interessant - naast de technische uitdaging - dat ik van 15 uur reistijd per week naar een uur reistijd per week ga.

Het hogere loon is dan mooi meegenomen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

arienvanhelden schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 22:55:
[...]
Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 19:31

Barrycade

Through the...

Auto on the side, geen pensioenregeling is veel kwalijker.

Ik weet niet of er echt niets in Brabant te vinden is voor je, maar die auto is een zuur zoethoudertje zo te lezen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-12-2024
Anoniem: 554652 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 23:23:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: Communication and Multimedia Design (HBO)
• Werkervaring: ruim 2,5 jaar
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Front end developer
• Werkgever/branche: webbureau
• Aantal vakantiedagen*: 23
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: heen+terug=1 uur
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €1800
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: 0
• Dertiende/veertiende maand: 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 23.328

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:
• Mobiliteit per jaar **** € 0,19/kilometer

Ik ben hier direct na mijn opleiding gaan werken en heb in de 2,5 nooit loonsverhoging gehad. Naast front end developer vervul ik ook een rol op de support afdeling en is mij gevraagd of ik een extra rol als 'trafficmanager' zie zitten.
Holy ***, wat wordt jij goed genaaid..
Gelijk een andere baan zoeken imho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-07 22:58

eagle00789

Est. November 2005

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door eagle00789 op 06-12-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Ypuh schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:56:
[...]

Ik ben ook van een generieke naar een specialisten club gegaan (Microsoft Partner). Dat heeft mij beduidend leukere opdrachten en het werken met/leren van directe collega's opgeleverd.

Uiteindelijk valt of staat het met de opdracht(en) die krijgt. Je kunt bij een generieke partij prima in een leuke opdracht rollen waar je goed tot je recht komt en kunt groeien. Net zo goed kun je bij een specialisten partij voor langere tijd gedetacheerd worden op een repetieve klus die weinig uitdaging biedt.

Ik zou dan ook alleen de stap wagen als er op een bepaald vlak een (significante) verbetering ziet. Dat kan bijvoorbeeld 500+ euro salaris zijn, 15 i.p.v. 90 minuten reistijd of perspectief van leukere/passendere opdrachten (benoem dat dan ook expliciet in je gesprekken!). Die afwegingen kun je het beste zelf maken, maar ik zou in ieder geval geen zijstap willen maken en daarmee de kans dat je 2 jaar stil blijft staan.
Eens met eigenlijk alles dat je benoemt. Ze doen overigens geen detachering, echt alleen kortlopende (consultancy) opdrachten. Ik ga er vooral/enkel op vooruit qua specifieke kennis binnen het bedrijf en collega's en de opdrachten, zoals ze er op voorhand uitziet.
No clue wat mijn uurtarief zou moeten zijn, maar geloof niet dat er veel ruimte in zit. En qua andere aanbiedingen waar het loon hoger ligt, nog niet direct gezocht of gereageerd buiten de rijksoverheid, maar daar beland ik nog structureel in traineeships, dus met een lager loon.

Ik denk er nog even rustig over en maak een plussen- en minnentabelletje en maak dan een keuze. Gevoel zegt dat het geen significante stap vooruit is (zoals jullie het ook zien).

Bedankt in ieder geval :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copywrong1982
  • Laatst online: 23-07 20:30
Per januari een bevordering gekregen, ik mag volgens mij niet klagen:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:04

Zenix

BOE!

Zeker met die reistijd en het salaris heb je helemaal niks te klagen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
copywrong1982 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:42:
Per januari een bevordering gekregen, ik mag volgens mij niet klagen:

***members only***
Die reistijd alleen al is jaloersmakend. Prima voorwaarden inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Batata007 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 07:56:
[...]
Holy ***, wat wordt jij goed genaaid..
Gelijk een andere baan zoeken imho.
Wat is er mis met "het bespreekbaar maken"?

Als je eens een verschil van mening hebt hebt met je partner, ga je toch ook niet meteen weg?
Zie dit als een verschil van mening tussen laraxcupcake $baas wat een eerlijk loon is. De eerste logische stap is "gesprek aan gaan", niet "biezen pakken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Members only:

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 09:45

Wok

Dakloos...

unezra schreef op donderdag 5 december 2019 @ 18:20:
[...]

Als je eens een verschil van mening hebt hebt met je partner, ga je toch ook niet meteen weg?
Zie dit als een verschil van mening tussen laraxcupcake $baas wat een eerlijk loon is. De eerste logische stap is "gesprek aan gaan", niet "biezen pakken".
Er is een verschil tussen een 'verschil van mening hebben' of uitgebuit worden. Het lijstje van @Anoniem: 554652 neigt heel erg naar het laatste en dergelijke werkgevers verdienen imho eigenlijk niks anders dan een faillissement en persoonlijke vervolging. Werkgevers die nauwelijks meer dan minimumloon betalen voor geschoold werk gaan echt niet ineens marktconform betalen als je dat aankaart. Die hebben schijt aan hun werknemers en 'voor jou tien anderen'.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-07 21:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

[...]

Ga je nu wéér deze discussie starten? Je hebt enkele weken geleden al precies dezelfde discussie gevoerd op precies dezelfde post.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
[...]

Als je zo met je medewerkers omgaat snap ik wel dat je liever je biezen pakt, dit is gewoon uitbuiting ik betwijfel of je veel haalt met "in gesprek gaan".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wellmax
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-05 01:24
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: WO elektrotechniek
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Eindhoven

2. Wat doe je:
• Functie: C++ developer en scrum master
• Werkgever/branche: Consultant
• (Werk) Locatie(s): Omgeving Eindhoven
• Aantal vakantiedagen: 28
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 15 minuten
• Werkdruk: wisselend

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2600
• Vakantiegeld: €8%
• Bonus, toeslagen, etc: €660 mobiliteit
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €41500

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €1350
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: pensioenregeling
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: 0
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €1350

Ik werk sinds januari 2019 bij mijn huidige werkgever (consultancy bureau) en binnenkort heb ik daar mijn eerste functionerings gesprek. Het bedrijf waar ik momenteel werkzaam ben is erg tevreden. Ik heb het idee dat mijn salaris aan de lage kant is dus ik ben van plan €500 meer salaris te vragen.

Ik hoor graag hoe jullie hierover denken. Alle feedback is welkom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:38
Lijkt me redelijk. Zelf begonnen voor 2735 met WO (ook technisch). 2600 na 3 jaar is zelfs weinig voor HBO..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
wellmax schreef op donderdag 5 december 2019 @ 21:33:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Ik werk sinds januari 2019 bij mijn huidige werkgever (consultancy bureau) en binnenkort heb ik daar mijn eerste functionerings gesprek. Het bedrijf waar ik momenteel werkzaam ben is erg tevreden. Ik heb het idee dat mijn salaris aan de lage kant is dus ik ben van plan €500 meer salaris te vragen.

Je rekent 3260 als loon toch?
Aangezien deze in je package er bij zit

660 reiskosten voor 15 minuten reizen?
Alleen 2600kaal zou wat weinig zijn, daar kun je mee starten. Daar 200 per jaar bij zou je op 3200 minimaal uit moeten kunnen komen.
Zeker gezien er veel vraag is naar elektra (dat merk ik in iedergeval. Goede elektra/embedded is zeer gewild maar betaalt helaas niet extreem).

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:24

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 38
• Opleiding: ICT Beheer N4
• Werkervaring: 17 jaar
• (Woon) Locatie: Roermond

2. Wat doe je:
• Functie: Systeembeheer
• Werkgever/branche: Transport
• (Werk) Locatie(s): Venlo
• Aantal vakantiedagen: 20
• Gewerkte uren/week: 32
• Reistijd: 25 minuten buiten spits, in spits 45-50
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2380 per 4 weken
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €30940

•• Type pensioenregeling / pensioenfonds: pensioenregeling
• Reiskosten: €13.50 per dag

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Ik sluit me aan bij de andere mensen hier. Hij moet gewoon vertrekken. Met "bespreekbaar maken" krijgt ie niet die 50% salaris erbij die een andere werkgever wel zonder morren betaalt voor een developer met relevante HBO-papieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

hyptonize schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:49:
[...]
Ga je nu wéér deze discussie starten? Je hebt enkele weken geleden al precies dezelfde discussie gevoerd op precies dezelfde post.
Wel even blijven opletten...
Ik reageer op iemand die opnieuw die discussie start.

Ik start dus niet de discussie opnieuw.

Einde discussie. (Wat mij betreft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Pff zeker met z'n achtergrond, maak daar maar 1000 extra van, minstens.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-12-2024
unezra schreef op donderdag 5 december 2019 @ 22:52:
[...]

Wel even blijven opletten...
Ik reageer op iemand die opnieuw die discussie start.

Ik start dus niet de discussie opnieuw.

Einde discussie. (Wat mij betreft.)
Ik start geen discussie (heb zelfs de eerdere discussie volledig gemist), geef slechts mijn mening.

We hebben het hier niet over een discussie met je partner over of je vanavond pasta of stampot gaat eten.

Ik geef leiding aan ~ 20 man/vrouw hoogopgeleide IT’ers en zit doorgaans aan de andere kant van de onderhandelingstafel. Ik kan ik je uit ervaring vertellen dat zijn werkgever hem willens en wetens naait. In gesprek gaan doe je doorgaans wanneer je:
1. Als werknemer je functie “ontgroeit” bent en je salaris dit niet weerspiegelt
2. Op het punt staat een sprong te maken in je carrière (nieuwe functie, nieuwe baan, ander takenpakket etc.) en je dus in een goede onderhandelingspositie zit
3. De markt inmiddels een hogere waarde toekent aan jouw kennis/kunde, en je huidige werkgever om wat voor reden dan ook hier niet in is meegegaan.

Dan ga je met elkaar in gesprek, en kom je vaak wel tot een oplossing. Als je dan een stap van 10% zou maken, dan is dat fors.

In ons geval zit deze jongen 30% ONDER het startsalaris van een gemiddelde HBO starter in de IT. Elke HBO’er start bij ons met minimal 2400, en zit na 3 jaar toch wel minimaal op 3K.

Als zijn werkgever dat gat al bereid is te dichten, dan gaat hij de jaren daarop enorm stilstaan met constant het argument dat hij “al eerder een hele forse stap heeft gemaakt, en er voorlopig niks meer in zit.”

Ik blijf zodoende bij mijn punt: Lekker solliciteren, goed onderhandelen, en op het laatste mogelijke moment je ontslagbrief indienen. Zou me niet verbazen als je in de huidige markt met 3K kan beginnen, met wat geluk en goed onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-07 00:15
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Mag wel wat bij ja. Ik zou hem ook hoger inzetten. Je mobiliteit is wel royaal, heb je een leaseauto? Maar verder vind ik het wat mager.
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-07 18:10
Orangelights23 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:31:
[...]

Tot nu toe bij al mijn hypotheek aanvragen werdt variabel inkomen gewoon meegenomen. Vaak wordt er dan naar gemiddelde over en aantal jaren of naar het actual van 't afgelopen jaar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
overhyped schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 17:40:
[...]

Tot nu toe bij al mijn hypotheek aanvragen werdt variabel inkomen gewoon meegenomen. Vaak wordt er dan naar gemiddelde over en aantal jaren of naar het actual van 't afgelopen jaar gekeken.
Dit gaat dan wel over België maar werd bij mij ook gedaan. Ik had een stand-by vergoeding iedere 2 maanden. Ze namen dan het gemiddelde van je loon over 6 maanden.

Steam: Grim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-07 18:10
Members only:

[ Voor 17% gewijzigd door overhyped op 06-12-2019 22:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blinker
unezra schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 22:04:
[...]

Bij mijn nieuwe baan ga ik €4600,- verdienen. Bovenkant van het spectrum opgezocht en toch gekregen.
Volgend jaar 1 februari beginnen. Zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:38
Pazienza schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 21:17:
***members only***

Ben hier op zich best tevreden mee.
Vijf maanden nadat ik hier begonnen ben een review gehad.
Een verhoging gekregen van 4%, dat kon eigenlijk pas volgend jaar, dus erg blij mee:

Members only:

[ Voor 17% gewijzigd door Pazienza op 07-12-2019 06:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik doe ook maar eens een duit in het zakje :)

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Zr40 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 22:27:
Ik doe ook maar eens een duit in het zakje :)

***members only***
Wel pittige reistijd die je hebt en je pensioen inleg is ook niet echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Pazienza schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 22:51:
[...]

Wel pittige reistijd die je hebt en je pensioen inleg is ook niet echt geweldig.
Klopt. Met de auto is het niet heel veel sneller. Gemiddeld scheelt het misschien een half uur per dag, maar de files zijn zo variabel dat ik tegenwoordig de voorkeur heb voor de trein. Dan hoef ik niet alert te zijn op het verkeer, kan ik wat dan ook doen op mijn laptop/telefoon tijdens het reizen, heb ik een dagelijkse portie beweging op de fiets, en het scheelt ook nog eens in de werkelijke reiskosten :P

Wat betreft pensioeninleg, inderdaad is het werkgeversdeel slechts een-derde van de totale beschikbare premie. Maar dat gaat mij om het even; of de werkgever het inlegt of dat mijn salaris X euro hoger is en vervolgens X euro premie op wordt ingehouden geeft hetzelfde netto resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazienza
Zr40 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 23:08:
[...]

Klopt. Met de auto is het niet heel veel sneller. Gemiddeld scheelt het misschien een half uur per dag, maar de files zijn zo variabel dat ik tegenwoordig de voorkeur heb voor de trein. Dan hoef ik niet alert te zijn op het verkeer, kan ik wat dan ook doen op mijn laptop/telefoon tijdens het reizen, heb ik een dagelijkse portie beweging op de fiets, en het scheelt ook nog eens in de werkelijke reiskosten :P

Wat betreft pensioeninleg, inderdaad is het werkgeversdeel slechts een-derde van de totale beschikbare premie. Maar dat gaat mij om het even; of de werkgever het inlegt of dat mijn salaris X euro hoger is en vervolgens X euro premie op wordt ingehouden geeft hetzelfde netto resultaat.
Ja dat begrijp ik volledig, ik doe ook de combinatie fietsen + OV.

Als je jouw secundaire voorwaarden vergelijkt met die van mij (de post boven jou) vind ik het wel best een groot verschil. Zou toch fijn zijn als je werkgever proactief voor een goed pensioen zorgt. Bij mij groeit mijn premievrij pensioen inleg ook mee met loonstijging natuurlijk.

Ik zie je posts in FO en belegging topic vaak en lees ze graag, leuk ook om dan deze kant van het verhaal te lezen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Pazienza op 07-12-2019 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Laatst online: 08:28

Theo

moederbord

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Met electrotechniek als achtergrond heb je zó werk gevonden. Die 2600 euro die je nu hebt is netjes... Indien je maar 32 uren per week zou werken :P. Voor een electrical met 3 jaar ervaring is 3200 euro eerder reëel.

Of is die 660 euro aan reiskosten per maand een creatieve manier om jou meer te betalen zonder belasting? (Enter?)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
Theo schreef op zondag 8 december 2019 @ 12:44:
[...]

Met electrotechniek als achtergrond heb je zó werk gevonden. Die 2600 euro die je nu hebt is netjes... Indien je maar 32 uren per week zou werken :P. Voor een electrical met 3 jaar ervaring is 3200 euro eerder reëel.

Of is die 660 euro aan reiskosten per maand een creatieve manier om jou meer te betalen zonder belasting? (Enter?)
Daar draag je gewoon belasting over af. Het telt alleen niet mee voor je pensioen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-07 13:03

BombaAriba

Ondertitel

Paprika schreef op zondag 8 december 2019 @ 13:16:
[...]

Daar draag je gewoon belasting over af. Het telt alleen niet mee voor je pensioen etc.
De werkgever betaald er minder belasting over. Telt niet mee voor sociale premies. En geen pensioenbijdrage erover vanuit werkgever.

Eerder belastingontwijking vanuit werkgever, niet werknemer.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Pagina: 1 ... 41 ... 214 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.