Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20:55
Er is nog een overweging die volgens mij niet benoemd is. Niet-opgenomen vakantiedagen nemen de meeste (grotere) bedrijven mee op hun balans, omdat dat in potentie de omzet op het volgende boekjaar nog kan drukken. Door te zeggen dat iedere werknemer zelf mag weten hoeveel hij/zij wanneer opneemt, hoef je dit niet meer in je jaarcijfers op te nemen, en drukt dat daarmee ook je resultaat niet.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17:16
[b]Sissors in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"Sissors schreef op zondag 27 oktober 2019

Genoeg gaan dan niet vrij nemen als ze weten dat hun collega's daardoor langer moeten werken.
Ik ken er ook genoeg die wel gewoon vrij nemen. Had een collega die 1 dag per week thuis werkte. Als je hem belde zat je of met een gillend kind, of een flesje te geven, of even bij de garage, of bij de verloskundige etc.
1 keer raden wie het dan kon oplossen. Had ik beter niet kunnen doen, hij kreeg een goede beoordeling omdat alles zo goed doordraaide.

jongetje wijzigde deze reactie 27-10-2019 20:17 (12%)

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:07
jongetje schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 20:16:
[...]

Ik ken er ook genoeg die wel gewoon vrij nemen. Had een collega die 1 dag per week thuis werkte. Als je hem belde zat je of met een gillend kind, of een flesje te geven, of even bij de garage, of bij de verloskundige etc.
1 keer raden wie het dan kon oplossen. Had ik beter niet kunnen doen, hij kreeg een goede beoordeling omdat alles zo goed doordraaide.
Hebben jullie dan onbeperkt vrije dagen? En sowieso, ik begrijp uit je verhaal dat hij thuis 'werkte', oftewel hij nam uberhaupt geen vrij. Ik mis dus een beetje hoe dit te maken heeft met onbeperkt vrije dagen.

Als je onbeperkt vrije dagen hebt, en gewoon een 40 urige werkweek, dan verwacht ik dat in de meeste bedrijven mensen vreemd naar je gaan kijken als je 3 maanden lang 32 uur werkt. In de meeste andere bedrijven is het gewoon je eigen zaak dat jij 12 vakantiedagen gebruikt om een paar maanden 32 uur te werken.

Sissors wijzigde deze reactie 27-10-2019 21:45 (18%)

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:58

Sport_Life

Anima Sana in Corpore Sano

Freeaqingme schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 18:58:
Er is nog een overweging die volgens mij niet benoemd is. Niet-opgenomen vakantiedagen nemen de meeste (grotere) bedrijven mee op hun balans, omdat dat in potentie de omzet op het volgende boekjaar nog kan drukken. Door te zeggen dat iedere werknemer zelf mag weten hoeveel hij/zij wanneer opneemt, hoef je dit niet meer in je jaarcijfers op te nemen, en drukt dat daarmee ook je resultaat niet.
Wordt op de balans opgenomen omdat bij uit dienst gaan resterende verlof wordt uitbetaald. Maw is dus een toekomstige verplichting, (kostenpost) conform ifrs of andere standaard. Het is niet zo dat er rekrning wordt gehouden met minder omzet omdat Piet van sales nog 2 weken vakantie tegoed heeft ;)

Impact op resultaat is minimaal, met name sinds wettelijke vakantie dagen 1,5 jaar geldig zijn.

Sport_Life wijzigde deze reactie 27-10-2019 23:29 (14%)

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 23:16
Sissors schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 18:36:
Ding ding ding. We hebben twee winnaars die doorgaan voor de magnetron. Het zal vast soms uit positief oogpunt voor de werknemer worden gedaan hoor, maar het idee zal ook vaak genoeg zijn dat werknemers minder vrij nemen als er niet gewoon duidelijk een potje vakantiedagen is wat van hun is, en waar niemand wat van heeft te vinden. Genoeg gaan dan niet vrij nemen als ze weten dat hun collega's daardoor langer moeten werken.
Die scheve gezichten krijg je al als je 3 weken opeenvolgend een dag vrij neemt. "Ben je alweer vrij?"

• Krekatos
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 18:26
Hoe wordt omgegaan met (onbeperkte) vrije dagen, ligt natuurlijk heel erg aan de bedrijfscultuur. Je hebt organisaties waar mensen je vreemd vinden als je idd drie weken opeenvolgend een dag vrij neemt, maar daar tegenover kom ik ook organisaties tegen waar mensen worden gemotiveerd af en toe een dag vrij te nemen. Ik zou er persoonlijk niet aan willen wennen om in een organisatie te werken waar wordt gedaan alsof het normaal is om weinig vakantie op te nemen en vooral veel op kantoor aanwezig te zijn, i.p.v. af en toe een dag thuis werken of vrij.

Ik zelf werk in de consultancy en we hebben een bonusstructuur vanaf x aantal declarabele uren. In principe hebben wij 20 dagen vakantie, je mag er meer opnemen met het gevolg dat je bonus lager uitvalt. Dit samen met het nieuwe werken, bevalt mij enorm goed. Het is geen probleem om af en toe een dag minder te werken of een privé afspraak tussendoor te hebben, zolang we onze deadlines maar halen en onze klanten tevreden zijn. Tot nu toe gaat dat er goed in ons bedrijf en merk ik dat mijn collega's hier erg gemotiveerd door raken.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• aufbakanleitung
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 17-11 15:28
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: WO Industrial Engineer (Chemical plants)
• Werkervaring: 6 jaar (4 jaar IT)
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Cloud engineer
• Werkgever/branche: Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 25 :| Dit heb ik meestal halvewege het jaar al op
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 15 min fietsen, vooralsnog
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4200
• Vakantiegeld: € 4032 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 54.500

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Ja, op basis van beschikbare premie (???)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Zwitserleven
• Mobiliteit per jaar: € 7860 (mobiliteitsbudget) of € 5000 leasevergoeding als je geen auto neemt
• Overige: soms een dag om aan jezelf te werken
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 60k

Ik werkte hiervoor in Groningen voor een schamele € 2710 / maand met niks extras behalve een sportabbo bij verder een super leuke werkgever. Groningen is ook een super leuke stad. Hier in de randstad is het leven toch wat moeilijker en duurder, maar met deze flinke sprong in mijn salaris ga ik er alsnog wel op vooruit. Effectief heb ik dus wat levensgeluk ingeleverd voor meer geld en een sprong in m'n carrière. Ik ben benieuwd hoe ik over een jaar op deze keuze terugkijk.

aufbakanleitung wijzigde deze reactie 31-10-2019 09:28 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Groenteboertje
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 22:51
Ik werk zelf op een hogeschool als docent en heb soms moeite met mijn eigen positie t.o.v. docenten in het primair- en voortgezet onderwijs. Ik denk dat docenten in het VO het best oké hebben. Werkdruk zal zeker aanwezig zijn maar de salarissen zijn redelijk. De meeste pijn zit zeker in het PO waar docenten wat mij betreft zwaar onderbetaald worden en de werkdruk structureel hoog is. Als ik dan bedenk wat voor achtergrond ik heb t.o.v. een docent in het PO of VO zijn de verschillen niet helemaal goed uit te leggen. Ik heb een WO master op zak maar geen didactische opleiding afgerond en mag dus ook niet in het PO of VO aan het werk. Iemand die op het VO werkt moet minstens zoveel studeren. Werken op het VO lijkt me dan ook zeker niet 'makkelijker'. Het enige verschil is dat er op het HBO vaak wat werkervaring wordt gevraagd, je wilt toch wel mensen uit de praktijk voor de klas. Helaas is het tegenwoordig vaak zo dat de mastergraad belangrijker gevonden wordt dan de praktijkervaring.

Ik kan dus zeker niet klagen, binnen de schaal is er nog wel €700,- groei mogelijk. Daarna houdt het als docent wel op. Vakantiedagen zijn natuurlijk mooi meegenomen, al zitten die wel vastgebakken in de schoolvakanties.

1. Wie ben je:
• Opleiding: WO Planologie
• Werkervaring: +/- 8 jaar
• (Woon) Locatie: Deventer

2. Wat doe je:
• Functie: Hogeschooldocent ( B )
• Werkgever/branche: Hogeschool
• (Werk) Locatie(s): Deventer
• Aantal vakantiedagen: 53 (bij fulltime)
• Reistijd: kwartiertje met de fiets
• Werkdruk: Hoge pieken, redelijk hoge werkdruk

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4.981,-
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € n.v.t.
• Dertiende/veertiende maand: € 8,3%
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +/- 70.000

• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABP, jeej
• Mobiliteit per jaar: max. €70,- per maand of een trajectabbonement voor de trein
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

• gekke-gerrit
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20-11 14:33

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

Groenteboertje schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:09:
Ik werk zelf op een hogeschool als docent en heb soms moeite met mijn eigen positie t.o.v. docenten in het primair- en voortgezet onderwijs. Ik denk dat docenten in het VO het best oké hebben. Werkdruk zal zeker aanwezig zijn maar de salarissen zijn redelijk. De meeste pijn zit zeker in het PO waar docenten wat mij betreft zwaar onderbetaald worden en de werkdruk structureel hoog is. Als ik dan bedenk wat voor achtergrond ik heb t.o.v. een docent in het PO of VO zijn de verschillen niet helemaal goed uit te leggen. Ik heb een WO master op zak maar geen didactische opleiding afgerond en mag dus ook niet in het PO of VO aan het werk. Iemand die op het VO werkt moet minstens zoveel studeren. Werken op het VO lijkt me dan ook zeker niet 'makkelijker'. Het enige verschil is dat er op het HBO vaak wat werkervaring wordt gevraagd, je wilt toch wel mensen uit de praktijk voor de klas. Helaas is het tegenwoordig vaak zo dat de mastergraad belangrijker gevonden wordt dan de praktijkervaring.

Ik kan dus zeker niet klagen, binnen de schaal is er nog wel €700,- groei mogelijk. Daarna houdt het als docent wel op. Vakantiedagen zijn natuurlijk mooi meegenomen, al zitten die wel vastgebakken in de schoolvakanties.

1. Wie ben je:
• Opleiding: WO Planologie
• Werkervaring: +/- 8 jaar
• (Woon) Locatie: Deventer

2. Wat doe je:
• Functie: Hogeschooldocent (B)
• Werkgever/branche: Hogeschool
• (Werk) Locatie(s): Deventer
• Aantal vakantiedagen: 53 (bij fulltime)
• Reistijd: kwartiertje met de fiets
• Werkdruk: Hoge pieken, redelijk hoge werkdruk

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4.981,-
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € n.v.t.
• Dertiende/veertiende maand: € 8,3%
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +/- 70.000

• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABP, jeej
• Mobiliteit per jaar: max. €70,- per maand of een trajectabbonement voor de trein
• Overige:
Woow! zo kan het dus ook. Het verschil ik wel erg groot tussen PO en HBO. Mooi om te zien dat het ook anders kan. Iemand die WO gestudeerd heeft, of welk niveau van opleiding dan ook, moet daar ook gewoon naar betaald worden vind ik.

Mijn vrouw werkt in het basisonderwijs, Als ze wat ander wil gaan doen neigt ze naar HBO Nederlands docente. Van zo'n salaris zou ik wel mee willen profiteren. :+ (Als je maar gelukkig bent wat je doet, geld maakt niet gelukkig, Dus voorlopig blijft ze nog wel in het basisonderwijs denk ik zo :X )

...

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• anoniemschaap
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 19-11 08:26
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

anoniemschaap wijzigde deze reactie 29-10-2019 21:33 (4%)

• sbmuc
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21:09
anoniemschaap schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:26:
Members only:
Zou je meer moeten verdienen? Ja, dat denk ik wel gezien je taken pakket. Echter ga je werkelijk moeilijk doen voor €100,- per maand meer? En een bonus die je misschien kan krijgen? Ik zou inspelen op het feit dat je veel petten draagt en als je weg zou gaan ze waarschijnlijk 3 mensen zouden moeten inhuren om jouw functie te vervullen.

Waarschijnlijk werk je keihard en zorg je ervoor dat niets omvalt? Ik ken dat, ik heb hetzelfde gedaan jaren geleden. Veel te hard werken en als er iets dreigt te vallen snel oplossen/opvangen zodat niets werkelijk stuk gaat. Resultaat? Jij werkt hard en niemand ziet het....

Wat ook goed werkt is een maand lang op vakantie gaan, werk telefoon uit en niet reageren op e-mail. Dan merken ze pas hoe hard ze je nodig hebben. En idd 400-500 per maand meer.

• BigSmurf
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Members only:

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002

Sport_Life

Anima Sana in Corpore Sano

Members only:
Members only:

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Members only:
Members only:

Nog oude Videobanden of cassettes over? Stuur me een DM!

• anoniemschaap
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 19-11 08:26
Members only:

anoniemschaap wijzigde deze reactie 02-11-2019 08:19 (5%)

• JDFS
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:36
Ben benieuwd @anoniemschaap! Succes!

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• RzrBck
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 20-11 13:44
Members only:

RzrBck wijzigde deze reactie 02-11-2019 12:52 (6%)

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
RzrBck schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:36:
Members only:
Members only:
Members only:
Members only:

ANdrode wijzigde deze reactie 02-11-2019 13:26 (3%)

• RzrBck
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 20-11 13:44
ANdrode schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:26:
[...]

Members only:
Members only:
Members only:
Members only:

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
RzrBck schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:34:
[...]
Members only:

[/mo]
Members only:
Members only:
Members only:
Members only:
Members only:

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
Maar weer eens een update:
Members only:

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:21
Members only:

• ronnym
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22:29
Wackmack schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 23:25:
Members only:
Waarom probeer je je bonus niet als vaste salaris te krijgen? Als je het toch al elke maand krijgt....

Is beter dan de 10%.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• RoasteR87
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17:14
RoasteR87 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:49:
Oude situatie (2015-2019)

Members only:

Na een burn-out, loze beloftes en geen verbetering van werkdruk en werksfeer ben ik gaan rond kijken bij andere bedrijven in de regio. Ik merkte dat ik steeds meer tot het stuk QHSE getrokken werd in mijn vorige functie en dat daar ook meer voldoening uit gehaald werkt.

Members only:

Ben zelf heel blij met deze stap. Frisse start, nieuw bedrijf, nieuwe functie en veel uitdaging. :)
En natuurlijk is het ook niet slecht dat ik nu op basis van 32 uur ongeveer even veel verdien als bij de vorige baas waar ik meer dan 45 uur gemiddeld per week maakte. _/-\o_
Na 10 maandjes bij dit bedrijf is toch gebleken dat het niet het bedrijf is waar ik op mijn plek zit. Vooral weinig tot geen ondersteuning van het hoger management voor mijn werkzaamheden, projecten en wettelijk verplichte implementaties leidde tot veel frustratie en totaal geen werkvreugde :( Gezien het feit dat ik mezelf had voorgenomen om mijn werkvreugde boven mijn carriere te zetten (gelet op het feit dat ik al een burn-out gehad heb en mijn omgeving en mezelf dat nogmaals wil bespraren) heb ik besloten dat ik het bedrijf maar weer ging verlaten. Daarnaast maak ik ook direct een sector wissel, omdat men in de logistiek (logisch, maar toch) te veel bezig is met het operationele en daarmee randvoorwaarden, waar mijn functie op gebouwd is, eigenlijk maar heel lastig, moeilijk en voornamelijk veel geld vindt kosten.

Members only:

De nieuwe werkgever heeft duidelijk zijn prioriteiten gesteld en een behoorlijk deel daar van ligt bij mijn vakgebied. Laten we hopen dat dit in de praktijk ook zo is O-)

PVoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• pineapple
  • Laatst online: 20-11 07:46
Nu:
pineapple schreef op zondag 24 maart 2019 @ 10:49:
[...]

Ik heb 2 weken terug promotie gemaakt naar medior ontwikkelaar:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: HBO Bio informatica
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Mobile App Developer
• Werkgever/branche: Een grote overheidsinstantie
• Uren/week: Officieel 36 uur (ik werk 40 uur, net als de meeste collega's)
• Reistijd: 1:20 enkele reis 3x per week. 2 dagen per week kan ik thuis werken.
• Werkdruk: laag - gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3130 voor 36 uur (op basis van 40 uur is dit dan €3477)
• Vakantiegeld: Ja, 8%
• Vakantiedagen: 20 wettelijk + 23 dagen door de opgebouwde compensatie uren.
• Dertiende/veertiende maand: Ja, 8,3%
• Pensioeninleg per jaar: Via ABP.
• Mobiliteit per jaar: OV-kaart. Voor alle dienstreizen naar andere locaties dan mijn reguliere standplaats mag ik 1e klas reizen.
• Totaal per jaar: €43.820

Ik heb een mooie stap kunnen maken van junior naar medior ontwikkelaar :).
Hoe verhoudt het bovenstaande zich tot salarissen in het bedrijfsleven?
Straks, vanaf 1 januari 2020:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Werkervaring: bijna 5 jaar (1 jaar als bioinformatician, bijna 4 jaar als mobile dev)

2. Wat doe je:
• Reistijd: 1:10 heen en 1:30 terug 3x per week. 2 dagen per week kan ik thuis werken.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3521 voor 36 uur (op basis van 40 uur is dit dan €3912)
• Mobiliteit per jaar: OV-kaart. Voor alle dienstreizen naar andere locaties dan mijn reguliere standplaats mag ik 1e klas reizen.
• Totaal per jaar: €49.139

Het werk is opzich leuk, de projecten vrij afwisselend en de collega's gezellig.
En is er veel flexibiliteit qua indelen van je werktijd en het op korte termijn vrij kunnen vragen.

Echter ben ik vaak de bureaucratie/logheid van de organisatie wel zat.

En schiet het niet echt qua salarisgroei voor mijn gevoel. Ik maak nu nog 1 keer een leuke stap en daarna is het ieder jaar standaard rond de €150 bruto. Daarbij groeien mensen in mijn ervaring bij de overheid op basis van ervaringsjaren, ipv op basis van individuele inzet/ontwikkeling.

Ik begin het op en neer reizen eigenlijk wel zat te worden langzaam. Ik kan een auto kopen en daarmee gaan, echter heb ik dan geen recht op een parkeerplek en krijg ik max €50 reiskosten per maand vergoed.

Hebben jullie een idee hoe mijn arbeidsvoorwaarden zich verhouden tot die in het bedrijfsleven?
En zijn er mogelijkheden om elders meer te verdienen, zonder bij een detacheerder te gaan werken?

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:12

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Denk dat je wel meer kan verdienen als je iets zoekt meer in de richting van je opleiding.

Bij een multinational ofzo in de datahoek.

Maar wat heb je zelf al gevonden?

• pineapple
Barrycade schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:29:
Denk dat je wel meer kan verdienen als je iets zoekt meer in de richting van je opleiding.

Bij een multinational ofzo in de datahoek.

Maar wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb na een jaar in onderzoekssettings met datascience bezig geweest te zijn, afscheid genomen hiervan, omdat ik het werkinhoudelijk niet leuk vond en ben toen app developer geworden.

Het ging mij er meer om, om gewoon eens te weten hoe ik erbij zit als app developer met bijna 4 jaar ervaring. Of de arbeidsvoorwaarden bij de overheid echt zo karig zijn als men altijd roept, of dat het wel meevalt.

• Tuttel
  • Registratie: oktober 2013
  • Nu online
pineapple schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:37:
Nu:

[...]

Straks, vanaf 1 januari 2020:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Werkervaring: bijna 5 jaar (1 jaar als bioinformatician, bijna 4 jaar als mobile dev)

2. Wat doe je:
• Reistijd: 1:10 heen en 1:30 terug 3x per week. 2 dagen per week kan ik thuis werken.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3521 voor 36 uur (op basis van 40 uur is dit dan €3912)
• Totaal per jaar: €49.139

Het werk is opzich leuk, de projecten vrij afwisselend en de collega's gezellig.
En is er veel flexibiliteit qua indelen van je werktijd en het op korte termijn vrij kunnen vragen.

Echter ben ik vaak de bureaucratie/logheid van de organisatie wel zat.

En schiet het niet echt qua salarisgroei voor mijn gevoel. Ik maak nu nog 1 keer een leuke stap en daarna is het ieder jaar standaard rond de €150 bruto. Daarbij groeien mensen in mijn ervaring bij de overheid op basis van ervaringsjaren, ipv op basis van individuele inzet/ontwikkeling.

Ik begin het op en neer reizen eigenlijk wel zat te worden langzaam. Ik kan een auto kopen en daarmee gaan, echter heb ik dan geen recht op een parkeerplek en krijg ik max €50 reiskosten per maand vergoed.

Hebben jullie een idee hoe mijn arbeidsvoorwaarden zich verhouden tot die in het bedrijfsleven?
En zijn er mogelijkheden om elders meer te verdienen, zonder bij een detacheerder te gaan werken?
De beperkte doorgroei mogelijkheden en dat je salarisgroei zich 1:1 verhoud tot je jaren ervaring bij de overheid is voor mij ook een groeiende ergernis.

Momenteel heb ik absoluut nog geen reden om te klagen. Toen ik het aanbod kreeg heb ik vrijwel direct ja gezegd. Vond het salaris al meer dan prima voor mijn eerste full-time baan en had zelf ook vooral zo iets van laat ik mezelf eerst maar eens bewijzen. Inmiddels anderhalf jaar verder, vergelijkbaar salaris als jou en ga nog altijd met plezier naar mijn werk. Heb bijna totale vrijheid in hoe ik mijn functie vervul, reistijd naar kantoor is 10 min op de fiets maar ook thuiswerken is geen probleem.

Tijdje terug ook functioneringsgesprek gehad met alleen maar lof voor mijn presteren. Ik dus voorzichtig gepolst of die waardering zich ook kon vertalen naar een extra salaristrede, maar dat zat er niet in. Kwam er eigenlijk op neer dat het enkel afhangt van je ervaring en los staat van je prestaties.

Dat was toch wel even een reality check. Vanuit intrinsieke motivatie en simpelweg het plezier dat ik in mijn werk heb doe ik nog altijd wel dat stapje extra, maar het bevestigd wel het beeld. Nu zit er voor mij nog wel een redelijke groei in, maar op termijn gaat die rek er wel uit. Iets wat ik ook terug zie bij oudere collega's welke aan het eind van hun schaal zitten, die doen gewoon van 9-5 hun ding op de automatische piloot.

Met het oog op salarisgroei kan je waarschijnlijk inderdaad beter bij het bedrijfsleven kan zitten, zeker als je een vergelijkbare functie wil blijven uitvoeren. Echter qua flexibiliteit, vrijheid met de compensatie-uren en de relatief lagere werkdruk denk ik dat je bij de overheid in de regel beter uit bent. Denk de vraag die je jezelf moet stellen is hoeveel die secundaire voordelen je in salaris waard zijn.

Qua reizen lijkt het me vooral een afweging of je graag met de (lease-)auto gaat ipv OV.

• pineapple
Tuttel schreef op zondag 3 november 2019 @ 15:13:
[...]

De beperkte doorgroei mogelijkheden en dat je salarisgroei zich 1:1 verhoud tot je jaren ervaring bij de overheid is voor mij ook een groeiende ergernis.

Momenteel heb ik absoluut nog geen reden om te klagen. Toen ik het aanbod kreeg heb ik vrijwel direct ja gezegd. Vond het salaris al meer dan prima voor mijn eerste full-time baan en had zelf ook vooral zo iets van laat ik mezelf eerst maar eens bewijzen. Inmiddels anderhalf jaar verder, vergelijkbaar salaris als jou en ga nog altijd met plezier naar mijn werk. Heb bijna totale vrijheid in hoe ik mijn functie vervul, reistijd naar kantoor is 10 min op de fiets maar ook thuiswerken is geen probleem.

Tijdje terug ook functioneringsgesprek gehad met alleen maar lof voor mijn presteren. Ik dus voorzichtig gepolst of die waardering zich ook kon vertalen naar een extra salaristrede, maar dat zat er niet in. Kwam er eigenlijk op neer dat het enkel afhangt van je ervaring en los staat van je prestaties.

Dat was toch wel even een reality check. Vanuit intrinsieke motivatie en simpelweg het plezier dat ik in mijn werk heb doe ik nog altijd wel dat stapje extra, maar het bevestigd wel het beeld. Nu zit er voor mij nog wel een redelijke groei in, maar op termijn gaat die rek er wel uit. Iets wat ik ook terug zie bij oudere collega's welke aan het eind van hun schaal zitten, die doen gewoon van 9-5 hun ding op de automatische piloot.

Met het oog op salarisgroei kan je waarschijnlijk inderdaad beter bij het bedrijfsleven kan zitten, zeker als je een vergelijkbare functie wil blijven uitvoeren. Echter qua flexibiliteit, vrijheid met de compensatie-uren en de relatief lagere werkdruk denk ik dat je bij de overheid in de regel beter uit bent. Denk de vraag die je jezelf moet stellen is hoeveel die secundaire voordelen je in salaris waard zijn.

Qua reizen lijkt het me vooral een afweging of je graag met de (lease-)auto gaat ipv OV.
Ik ervaar hetzelfde. Het gevoel van, ik kan zo hard lopen als ik wil, mezelf heel erg ontwikkelen, etc. maar het vertaald zich niet in sneller groeien en/of meer salaris. Zeker ook als ik om me heen kijk en ik oudere collega's zie met een productiviteit waar je niet over naar huis kan schrijven, die wel flink meer verdienen dan ik doe, omdat ze er al zo lang werken. Ondertussen vragen managers zich af waarom het zo moeilijk is om geschikte mensen te vinden die in loondienst bij de overheid willen komen werken...

En ik ben inderdaad wel van plan om zeg de komende 5 jaar nog wel gewoon developer te blijven.

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
pineapple schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:32:
[...]

Ik heb na een jaar in onderzoekssettings met datascience bezig geweest te zijn, afscheid genomen hiervan, omdat ik het werkinhoudelijk niet leuk vond en ben toen app developer geworden.

Het ging mij er meer om, om gewoon eens te weten hoe ik erbij zit als app developer met bijna 4 jaar ervaring. Of de arbeidsvoorwaarden bij de overheid echt zo karig zijn als men altijd roept, of dat het wel meevalt.
Met omgerekend bijna 4k bruto als app developer met 4 jaar relevante werkervaring zit je zeker niet slecht hoor. Ik denk dat er in het bedrijfsleven heel wat mensen zitten die daar onder zitten.
Het verschil met het bedrijfsleven is eerder dat er bedrijven zijn waar ze je ook echt op basis van prestatie fors belonen, al geldt dat lang niet voor elk bedrijf. Op de lange termijn ben je financieel waarschijnlijk beter af met een overstap naar het bedrijfsleven, maar voor nu zit je wel prima.

How many Prolog programmers does it take to change a lightbulb? Yes.

• Zenix
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:08

Zenix

BOE!

@pineapple Je hebt de 2% loonsverhoging al meegenomen zie ik :) Ik verdien namelijk hetzelfde :P Ik heb twee jaar werkervaring.

Vanaf juli volgend jaar zal er weer een nieuwe CAO komen, dus misschien komt er nog wel meer bij qua CAO verhogingen. Het nadeel is inderdaad dat je geen grote sprongen maakt, maar je maakt standaard elk jaar een stapje en je krijgt CAO verhogingen. Genoeg bedrijven waar je alleen een inflatiecorrectie krijgt, of een magere verhoging. De pensioen inleg van de werkgever is trouwens 513 p/m. Dat is ook iets waar je rekening mee moet houden.

https://www.raet.nl/bruto-netto-salaris-berekenen (werkgeverslasten Ja)

• Anatidae
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 22:50
Mugwump schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:41:
[...]

Met omgerekend bijna 4k bruto als app developer met 4 jaar relevante werkervaring zit je zeker niet slecht hoor. Ik denk dat er in het bedrijfsleven heel wat mensen zitten die daar onder zitten.
Het verschil met het bedrijfsleven is eerder dat er bedrijven zijn waar ze je ook echt op basis van prestatie fors belonen, al geldt dat lang niet voor elk bedrijf. Op de lange termijn ben je financieel waarschijnlijk beter af met een overstap naar het bedrijfsleven, maar voor nu zit je wel prima.
Ik denk dat dit niet uniek is aan de overheid hoor. Ik zie exact hetzelfde op mijn werk bij een Nederlandse multinational. Zo demotiverend om de langzittende zoveel geld binnen te zien harken met middelmatig werk en weinig verantwoordelijkheden. Terwijl de jonkies geacht worden gratis verantwoordelijkheden opzich te nemen voor de “persoonlijke ontwikkeling”

Eendjes <3. Mario Kart 8DX: SW-1803-1219-1903

• Pizza_Boom
Members only:

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Marc3l
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 18:27
Members only: title

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• kKaltUu
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 17-11 14:51

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Members only:

Met het invullen van dit tabel zie ik dat ik nog wat moet leren qua wat ik waard ben en waar ik op moet letten. Na m'n ongeluk en weer studeren is dit in principe m'n eerste serieuze baan. Zeker qua pensioenen ben ik nog flink aan het uitzoeken omdat ik merk dat ik al een stuk achterloop.

Het handboek heeft het over een premiepercentage (72% van het maximum) van de pensioengrondslag (?). Ik ga in ieder geval binnenkort met een pensioenadviseur om tafel zitten. Hopelijk geeft mij dit meer duidelijkheid.

Lees je post nog een keer en zet de zin: "DAT DIT KAN IN NEDERLAND, WILDERS DOE ER WAT AAN" hierachter, en kijk hoe dit klinkt.

• wheel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20-11 10:31
Krekatos schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 08:53:
[...]

Heb je daar iets van een bron van? Ik ken namelijk bijna geen één werkgever die zo'n 12,5% van het brutoloon inlegt. Mijn werkgever betaalt bijvoorbeeld iets minder dan 3% van mijn brutoloon (4% o.b.v. middelloon en AOW franchise factor, maar ik reken liever met een concreet percentage op basis van mijn brutoloon) en betaalt dit netto uit, wat ik zelf verdubbel en inleg in lijfrente. Een bron zou misschien wel handig zijn in mijn jaargesprek om hun gedeelte wat te verhogen :)
Geen bron, maar mijn werkgever betaalt 75% van de pensioenpremie. Pensioenpremie is ~29% van pensioengevend salaris. Dat komt overeen met ruim 16% van m'n jaarsalaris of ruim 21% van m'n pensioengevend salaris. Premie is onafhankelijk van leeftijd (middelloon).
Tuttel schreef op zondag 3 november 2019 @ 15:13:
[...]

Ook bij veel commerciële bedrijven met een cao groei je elk jaar (een trede) in de schaal - dat is niet enkel bij de overheid zo. Soms zie je nog wel dat de mate van verhoging nog soort van afhankelijk is van een beoordeling. Maar dan nog: ook bij minder goede beoordelingen haal je uiteindelijk de schaal-max. Oh: en vaak wordt er (impliciet of expliciet) nog een normaalverdeling op nagehouden, waardoor uitschieters naar boven (hogere beoordeling) naar mijn ervaring maar weinig voorkomen.

• Chrono Trigger
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 06-11 12:28
kKaltUu schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:11:
[mo]Met het invullen van dit tabel zie ik dat ik nog wat moet leren qua wat ik waard ben en waar ik op moet letten. Na m'n ongeluk en weer studeren is dit in principe m'n eerste serieuze baan. Zeker qua pensioenen ben ik nog flink aan het uitzoeken omdat ik merk dat ik al een stuk achterloop.

Het handboek heeft het over een premiepercentage (72% van het maximum) van de pensioengrondslag (?). Ik ga in ieder geval binnenkort met een pensioenadviseur om tafel zitten. Hopelijk geeft mij dit meer duidelijkheid.
Hoeveel werkervaring heb je in de IT en binnen de rol BI Consultant? Is €2.200 p.m. ook inclusief je auto? Lijkt me vrij weinig als ik eerlijk ben. Zelf heb ik 2 jaar IT ervaring, 1 jaar BI Developer/Consultancy ervaring en ik dacht dat ik met €2.700 al vrij karig zat. Ben overigens 29 jaar en heb geen diploma, wel een certificaat in Business Intelligence.

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

• kKaltUu
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 17-11 14:51

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Chrono Trigger schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:42:
[...]

Hoeveel werkervaring heb je in de IT en binnen de rol BI Consultant? Is €2.200 p.m. ook inclusief je auto? Lijkt me vrij weinig als ik eerlijk ben. Zelf heb ik 2 jaar IT ervaring, 1 jaar BI Developer/Consultancy ervaring en ik dacht dat ik met €2.700 al vrij karig zat. Ben overigens 29 jaar en heb geen diploma, wel een certificaat in Business Intelligence.
Ik ben net afgestudeerd en al m'n ervaring van het afgelopen 2 jaar zijn externe projecten vanuit m'n opleiding.

In de IT heb ik zo'n 4-5 jaar aan werkervaring op MBO niveau, voornamelijk als netwerk/systeem beheerder en later als ontwikkelaar.

Over de auto, als ik de papieren erbij pak, krijg ik een "full operational lease inc. brandstofverbruik" van 750,- p/m. ex btw.

Lees je post nog een keer en zet de zin: "DAT DIT KAN IN NEDERLAND, WILDERS DOE ER WAT AAN" hierachter, en kijk hoe dit klinkt.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• HPX
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 17:27
Wegens einde contract, weer een update voor m'n nieuwe contract.
Members only:

• Chrono Trigger
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 06-11 12:28
kKaltUu schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:06:
[...]

Ik ben net afgestudeerd en al m'n ervaring van het afgelopen 2 jaar zijn externe projecten vanuit m'n opleiding.

In de IT heb ik zo'n 4-5 jaar aan werkervaring op MBO niveau, voornamelijk als netwerk/systeem beheerder en later als ontwikkelaar.

Over de auto, als ik de papieren erbij pak, krijg ik een "full operational lease inc. brandstofverbruik" van 750,- p/m. ex btw.
€2.200 is het juniortarief waar ik op begon. In die zin wel begrijpelijk. Met je diploma en MBO ervaring heb je een goede basis als junior. Als je evaluaties goed zijn kan je na een jaar denk ik 400 euro omhoog of wellicht meer.

In mei ga ik onderhandelen over mijn salaris, dan ben ik anderhalf jaar in dienst. Met het uitfaseren van onze oude DWH oplossing (projectlead/analist/opdrachtgever), het ondersteunen in het opzetten van een decentrale BI organisatie voor een tak van enterprise en het pilotten van nieuwe BI tools bouw ik een goede case om 2700>3200 te vragen, waarbij ik mik op 3000-3100. Ik hoop dat dat realistisch is, management is gelukkig zeer tevreden, bieden opleidingen en zien veel potentie.

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• signific4nt
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 19-11 16:41
signific4nt schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 18:09:
[...]

UPDATE -- heb bij een andere consultancy het volgende aanbod genomen!

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: MBO-4 Netwerkbeheerder & HBO-ICT Network Engineering, CCENT, CCNA R&S, CCNP SWITCH R&S
• Werkervaring: 1 jaar Mbo-stages en 1 jaar Hbo-stages
• (Woon) Locatie: Noord-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Network Engineer
• Werkgever/branche: Detachering/Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Uren/week: 40
• Reistijd: 30 mins met auto
• Werkdruk: Onbekend

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto) : € 3600 (waarvan 400 mobiliteit)
• Vakantiegeld: € 3072 (op basis van 8% en 3200 pm)
• Dertiende/veertiende maand: € Weet ik niet.
• Pensioeninleg per jaar: € Weet ik niet, maar krijg gewoon wat de meeste gewoon ook krijgen.
• Mobiliteit per jaar: €400 + reiskostenvergoeding
• Overige: Telefoon, laptop, mogelijkheid om verder te certificeren etc.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~47.000
• Winstdeling/bonus: Hangt ervan of ik goed presteer.

Tevens krijg ik nog 200-500 pm extra als ik volledig CCNP gecertificeerd ben. Ik ben hierheel erg blij mee en had nooit verwacht dat ik zo'n aanbod kon krijgen. Dit is ook mijn eerste officiële baantje en ik kan niet wachten om te beginnen! :)
UPDATE -- CCNP Routing & Switching volledig behaald

1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO-4 Netwerkbeheerder & HBO-ICT Network Engineering, CCENT, CCNA R&S, CCNP R&S

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto) : € 3900 (waarvan 400 mobiliteit)
• Vakantiegeld: € 3360 (op basis van 8% en 3500 pm)
• Pensioeninleg per jaar: € Weet ik niet, maar krijg gewoon wat de meeste gewoon ook krijgen.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~ 50.000

Heb helaas nog geen werkervaring, maar met de kennis die ik nu beheers moet dat geen probleem zijn. Ook enorm blij dat ik mijn CCNP voor februari 2020 heb behaald. Helaas kan ik niet net als @Justin_Time even op mijn 26e m'n CCIE halen :(

Misschien over 5 jaartjes? ;)

• Rostares
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23:49
Op die leeftijd denk ik een heel erg net salaris.
signific4nt schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:11:
[...]

1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO-4 Netwerkbeheerder & HBO-ICT Network Engineering, CCENT, CCNA R&S, CCNP R&S

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Heb helaas nog geen werkervaring, maar met de kennis die ik nu beheers moet dat geen probleem zijn. Ook enorm blij dat ik mijn CCNP voor februari 2020 heb behaald. Helaas kan ik niet net als @Justin_Time even op mijn 26e m'n CCIE halen :(

• Krekatos
@signific4nt '• Pensioeninleg per jaar: € Weet ik niet, maar krijg gewoon wat de meeste gewoon ook krijgen.'

Zoek dit wel uit, want zoals je hier kunt lezen, is er geen standaard in wat mensen qua pensioen opbouwen. Misschien een idee om aan de administratie/HR te vragen of zij een concreet getal kunnen noemen wat ze per maand inleggen, want vaak wordt er met termen en percentages gestrooid waar weinig mensen mee uit de voeten kunnen.

• BigSmurf
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
@signific4nt Eens met wat hierboven wordt geroepen. Zeer net salaris voor opleiding en ervaring, maar wel goed om even uit te zoeken wat je pensioeninleg is. Het niet weten van een 13e/14e maand en/of eventuele bonus vind ik ook niet heel sterk. Als je ooit van werkgever wisselt zijn dat toch wel significante onderdelen om te bepalen of een aanbod beter is of niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• assasinbats
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21:57
Assasinbats schreef op ergens begin 2014:
Leeftijd:22
Opleiding(en): HBO Technische Bedrijfskunde
Certificaten: Prince2 Foundation
Werkervaring: 1 jaar stage, waar van een half jaar bij dit bedrijf
Werkgever: Ingenieursbureau
Huidige functie: Document control/information management

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 28 obv 40 uur
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering, vorig jaar € 5100
Laptop: Ja, maar niet voor privegebruik
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: Ja, maar moet ik me nog in verdiepen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ov kaart, ongevallenverzekering, zorgverzekeraarskorting
Land: Nederland
Regio: randstad
Reistijd: 35-50 min.

Maand salaris (bruto): 2115 (2350 bij 40 uur)
Inmiddels overgestapt naar een andere werkgever. Uiteindelijk geëindigd bij bovenstaande werkgever met het volgende:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: HBO Technische Bedrijfskunde
• Werkervaring: 6 jaar
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Project planner
• Werkgever/branche: Oil & Gas
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: 45 minuten of 85 minuten
• Werkdruk: Medium

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3252,-
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: Assignment vergoeding €230,-. Bonus dit jaar even niet meegerekend
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €44.5k

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: % van loon, wat progressief meer werd naar mate de werknemer ouder werd (op mijn leeftijd nog heel weinig)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Aegon
• Mobiliteit per jaar: €0 (2e klas OV kaart)
• Overige: Mogelijkheid vakantiedagen bij te kopen
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €44.5k

Sinds deze maand overgestapt, naar het volgende:
Members only:

Erg blij met de overstap. Het is een kleiner ingenieursbureau, dichter bij huis. Enthousiaste collega's die hun vakgebied verstaan. Ook is de behoefte aan een planner groot, dus ik word met open armen ontvangen.

Happy me!

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• daredha
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 16-11 23:22
Members only:

Belangrijker dan het stapje omhoog in schaal en ancienniteit is voor mij de doorgroeimogelijkheid. Bij de oude werkgever kon ik enkel doorgroeien als de leidinggevende weg zou gaan, en zelfs daar voor zou ik 2-3 concurrenten hebben. Bij deze werkgever geen concurrentie en zicht op een hele leuke promotie over twee jaar. Mede daarom ook de opleiding.

daredha wijzigde deze reactie 08-11-2019 20:39 (0%)
Reden: Verkeerde regeltje afgelezen van de loonstrook mbt pensioenopbouw :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Furion2000
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 19-11 14:00
Members only:

Furion2000 wijzigde deze reactie 11-11-2019 16:03 (95%)

• signific4nt
Krekatos schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:18:
@signific4nt '• Pensioeninleg per jaar: € Weet ik niet, maar krijg gewoon wat de meeste gewoon ook krijgen.'

Zoek dit wel uit, want zoals je hier kunt lezen, is er geen standaard in wat mensen qua pensioen opbouwen. Misschien een idee om aan de administratie/HR te vragen of zij een concreet getal kunnen noemen wat ze per maand inleggen, want vaak wordt er met termen en percentages gestrooid waar weinig mensen mee uit de voeten kunnen.
Zal ik doen. Thanks. Ik blijf niet lang bij deze consultancy en ben bezig om iets anders te zoeken.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• lostsoul94
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 12-11 12:25
Even een nieuw account aangemaakt hiervoor, anders redelijk makkelijk te herleiden.
Heb zojuist onderstaand bod gekregen (na onderhandelen over het salaris). Jaar via een uitzendbureau gewerkt in deze functie. Had origineel gesolliciteerd voor de functie van Systeembeheerder, maar daar werd iemand met meer ervaring gezocht. Er is wel een kans om door te groeien naar deze functie, maar dat zal niet op papier gezet worden.
Ik verdien momenteel €2295 op basis van 40 uur. Onderstaande info is wat me is geboden.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: HBO ICT (Network Security & Engingeering Major)
• Werkervaring: 1 jaar
• (Woon) Locatie: Groningen

2. Wat doe je:
• Functie: ICT Servicedesk medewerker
• Werkgever/branche: Pensioenen
• (Werk) Locatie(s): Groningen
• Aantal vakantiedagen: 26
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: 1 minuut met de fiets
• Werkdruk: Redelijk laag, functie is ook niet echt helemaal op niveau.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2.226,32
• Bonus, toeslagen, etc:
• Dertiende/veertiende maand: 8,67%
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 31.177,00

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 290 per maand
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Aegon
• Mobiliteit per jaar: -
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 31.177,00

• Krekatos
lostsoul94 schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:48:
Even een nieuw account aangemaakt hiervoor, anders redelijk makkelijk te herleiden.
Heb zojuist onderstaand bod gekregen (na onderhandelen over het salaris). Jaar via een uitzendbureau gewerkt in deze functie. Had origineel gesolliciteerd voor de functie van Systeembeheerder, maar daar werd iemand met meer ervaring gezocht. Er is wel een kans om door te groeien naar deze functie, maar dat zal niet op papier gezet worden.
Ik verdien momenteel €2295 op basis van 40 uur. Onderstaande info is wat me is geboden.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2.226,32

• Dertiende/veertiende maand: 8,67%

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 290 per maand
Als ik het zo zie, is het aanbod niet hoger dan je huidige salaris. Dat moet uiteraard geen probleem zijn, zeker gezien de pensioeninleg redelijk aan de hoge kant is gezien je leeftijd en je een vast percentage aan bonus krijgt. Echter moet je je wel afvragen of dat voor jou voldoende is om genoegen te nemen met het voorstel. Uiteindelijk gaat het er om om maandelijks meer geld te verdienen naarmate je meer ervaring en kennis opdoet. Als je in een heel goed en leuk team terecht komt en je weet dat je kunt doorgroeien naar een bepaalde functie, kun je het zien als een vorm van investeren. Echter lees ik in je bericht dat ze niets op papier willen zetten met betrekking tot een toekomstige functie, en kunnen ze je hierdoor in theorie deze functie laten zitten tot je pensioen.

Secundaire arbeidsvoorwaarden, toekomstperspectief en het nieuwe bedrijf wordt vaak niet of onvoldoende meegenomen in salarisvergelijkingen, maar het is zeker wel belangrijk om dit ook te beoordelen.

• CheesePizza
  • Registratie: juni 2017
Krekatos schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:14:
[...]

Als ik het zo zie, is het aanbod niet hoger dan je huidige salaris. Dat moet uiteraard geen probleem zijn, zeker gezien de pensioeninleg redelijk aan de hoge kant is gezien je leeftijd en je een vast percentage aan bonus krijgt. Echter moet je je wel afvragen of dat voor jou voldoende is om genoegen te nemen met het voorstel. Uiteindelijk gaat het er om om maandelijks meer geld te verdienen naarmate je meer ervaring en kennis opdoet. Als je in een heel goed en leuk team terecht komt en je weet dat je kunt doorgroeien naar een bepaalde functie, kun je het zien als een vorm van investeren. Echter lees ik in je bericht dat ze niets op papier willen zetten met betrekking tot een toekomstige functie, en kunnen ze je hierdoor in theorie deze functie laten zitten tot je pensioen.

Secundaire arbeidsvoorwaarden, toekomstperspectief en het nieuwe bedrijf wordt vaak niet of onvoldoende meegenomen in salarisvergelijkingen, maar het is zeker wel belangrijk om dit ook te beoordelen.
Ook de reistijd word vaak over het hoofd gezien. Ik moet nu elke dag 2 uur in het OV zitten en ik zou 1 minuut fietsen echt heerlijk vinden

Overigens is het aanbod volgens mij wel hoger dan zijn huidige salaris>
huidig salaris: 2295 voor 40 uur
nieuw salaris: 2226,32 voor 36 uur (is volgens mij 2473,68 voor 40 uur).

• lostsoul94
Krekatos schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:14:
[...]

Uiteindelijk verdien ik met dit bod wel meer dan voorheen. Ik ga van 40 naar 36 uur p/w. De bonus wordt daarnaast maandelijks uitgekeerd, dus zit ik dan op eigenlijk op 2598 p/m. Als ik 38/40 zou werken, wat hier de standaard is, zou het 2350 per maand zijn. 55 meer dan ik nu verdien dus.
Het niet op papier willen zetten is omdat er eigenlijk gezocht wordt naar iemand met meer ervaring, er is me echter al wel verteld dat ze openstaan voor een traject om te kijken of ik de functie kan bekleden. Hiervoor moest ik wel eerst intern in dienst zijn, wat dus het geval is als ik dit contract onderteken.
Qua bedrijf bevalt het me hier wel prima, en ook de secundaire voorwaarden zijn hier erg goed. Vandaar dat ik dus ook in dubio zit of ik dit moet accepteren of niet. Heb niet het idee dat er veel meer uit te halen valt, als ik het vergelijk met het gemiddelde salaris van mijn collega's. Ik verdien nu iets minder dan collega's met jaren werkervaring, wat dus niet zozeer slecht is. Het lijk alleen wat laag te zijn als ik zie wat andere gebruikers hier krijgen op mijn leeftijd.

• Pizza_Boom
Waarom zoek je niet iets op je eigen niveau? Servicedesk is volgens mij een redelijke MBO 3/4 functie.

• lostsoul94
CheesePizza schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:27:
[...]

Ook de reistijd word vaak over het hoofd gezien. Ik moet nu elke dag 2 uur in het OV zitten en ik zou 1 minuut fietsen echt heerlijk vinden

Overigens is het aanbod volgens mij wel hoger dan zijn huidige salaris>
huidig salaris: 2295 voor 40 uur
nieuw salaris: 2226,32 voor 36 uur (is volgens mij 2473,68 voor 40 uur).
De reistijd neem ik zeer zeker mee in mijn beslissing. ;) 1 minuut is echt fantastisch, ben om 17:03 meestal thuis nu.

• lostsoul94
Pizza_Boom schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:30:
Waarom zoek je niet iets op je eigen niveau? Servicedesk is volgens mij een redelijke MBO 3/4 functie.
Ik ben vorig jaar op 30 augustus afgestudeerd. Ben toen gelijk gaan zoeken naar een baan, omdat ik al sowieso september moest overbruggen zonder salaris. Deze functie werd als HBO-niveau aangeboden, dus ben ik er op ingegaan. Alternatieven waren buiten de stad waar ik woon, en meer in de DevOps hoek. (Waar ik niet echt heen wil.) Heb toen dus voor deze functie gekozen. De HBO-eis werd later aangepast naar MBO. Heb al wat rondgekeken maar heel veel vacatures hier in de buurt vereisen jaren aan werkervaring en certificaten die ik simpelweg niet heb. Heb gelukkig wel de mogelijkheid om hier relevante certificaten te halen.

• Pizza_Boom
lostsoul94 schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:33:
Ik ben vorig jaar op 30 augustus afgestudeerd. Ben toen gelijk gaan zoeken naar een baan, omdat ik al sowieso september moest overbruggen zonder salaris. Deze functie werd als HBO-niveau aangeboden, dus ben ik er op ingegaan. Alternatieven waren buiten de stad waar ik woon, en meer in de DevOps hoek. (Waar ik niet echt heen wil.) Heb toen dus voor deze functie gekozen. De HBO-eis werd later aangepast naar MBO. Heb al wat rondgekeken maar heel veel vacatures hier in de buurt vereisen jaren aan werkervaring en certificaten die ik simpelweg niet heb. Heb gelukkig wel de mogelijkheid om hier relevante certificaten te halen.
Wordt eens wat brutaler en solliciteer gewoon op zo'n functie. De eisen die daar staan, zijn wensen. Ze krijgen nooit alles, dus je kan het allicht eens proberen. Goed argument: Er zijn geen/weinig HBO functies.

• jongetje
Pizza_Boom schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:45:
[...]
Wordt eens wat brutaler en solliciteer gewoon op zo'n functie. De eisen die daar staan, zijn wensen. Ze krijgen nooit alles, dus je kan het allicht eens proberen. Goed argument: Er zijn geen/weinig HBO functies.
Precies dit. Leuk dat ze het HBO niveau vinden, maar je doet alsnog servicedesk werk. Niet dat daar iets mis mee is, maar daarom heb je toch geen HBO gedaan? In hoeverre wil je verder reizen of zelfs verhuizen voor een betere baan?

• Zenix
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:08

Zenix

BOE!

Na het afstuderen heb ik ook gewoon gesolliciteerd op functies waarbij ze 3 of 5 jaar ervaring vroegen. Gewoon aangenomen. Niet geschoten is altijd mis.

• Net_Wolf
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 18-11 20:35
signific4nt schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:11:
[...]

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Goede slaris voor die leeftijd...maar hoe heb jij CCNP zonder werkervaring?

• signific4nt
Voornamelijk zelfstudie thuisgedaan. De reden waarom ik CCNP heb gehaald is:

- Omdat mijn CCNA zou verlopen
- Ik meer kennis wou hebben over netwerken
- Ik niet gezien wil worden als een 1e lijns noob/beginner etc.

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20-11 07:04

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

Pizza_Boom schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:30:
Dat hangt van de servicedesk af.
Ik ken genoeg servicedesks waar ik begrijp dat ze HBO werk- en denkniveau eisen.
(Papiertje niet, dat vind ik in veel gevallen hoe dan ook discutabel.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Net_Wolf
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 18-11 20:35
signific4nt schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 22:39:
Voornamelijk zelfstudie thuisgedaan. De reden waarom ik CCNP heb gehaald is:

- Omdat mijn CCNA zou verlopen
- Ik meer kennis wou hebben over netwerken
- Ik niet gezien wil worden als een 1e lijns noob/beginner etc.
Goedman! ik ben nu in bezit van twee CCNP, maar ik vind het moelijk om zonder ervaring de examen te gaan doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Guillermow93
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 18-11 12:49
Ik heb reeds mijn voortgangsgesprek gehad en de baas was meer dan tevreden. Ik dien nu met een voorstel te komen rondom mijn salaris nadat ik mijn CCNA en CCNP heb behaald. CCNA hoop ik na volgende week in de pocket te hebben en CCNP in 2021.

Nu heb ik de loonwijzer check gedaan en dan kom ik uit op gemiddeld €2700 per maand. Ik verdien nu ~ €3150 per maand. Dit bestaat uit €2300 basissalaris en €950 variable o.b.v. projecturen. Is het reëel als ik na het behalen van mijn CCNA-certificering €2600 basissalaris vraag met behoud van €950 variable, dus totaal €3550.

En na het behalen van mijn CCNP/AWS-certificering(en) €3000 basissalaris en met behoud van €950 variable, dus totaal €3950 / €4000?

1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO-ICT
• Werkervaring: 1 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: IT consultant
• Werkgever/branche: Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam Zuid
• Reistijd**: 30 min enkele reis
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3150 (2300 basissalaris + 950 variable (project)
• Dertiende/veertiende maand: € n.v.t.
• Pensioeninleg per jaar: 80% werkgever
• Mobiliteit per jaar:* OV Businesscard onbeperkt reizen 2e klas + Vouwfiets
• Overige: €28,50 telefoonkosten vergoeding

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +/- € 44000 bruto
• Winstdeling/bonus: Winstdeling.

Guillermow93 wijzigde deze reactie 14-11-2019 12:14 (3%)
Reden: Verkeerd

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
Guillermow93 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:14:
Ik dien nu met een voorstel te komen rondom mijn salaris nadat ik mijn CCNA en CCNP heb behaald. CCNA hoop ik na volgende week in de pocket te hebben en CCNP in 2021.
Dus je moet nu een voorstel doen voor wat je in 2021 gaat verdienen? :?

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Guillermow93
Hmmbob schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:16:
[...]

Dus je moet nu een voorstel doen voor wat je in 2021 gaat verdienen? :?
Correct, er werd mij om een 3 jaren plan gevraagd. Ik vond dat al vrij optimistisch, dus we hebben het bij een 2-jaren plan gehouden. Op de vraag of ik al na had gedacht over salaris heb ik netjes geantwoord, dat ik daar op terug kwam, aangezien ik nog niet mijn huiswerk had gedaan. Mijn werkgever wilt dus van mij weten hoeveel ik wil verdienen na iedere 'stap' in dit geval na het behalen van mijn CCNA en CCNP/AWS DevOps.

Ik heb op Loonwijzer gekeken en met andere collega's gesproken, maar naar mijn mening verdien ik minder dan andere collega's.

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

• jongetje
@Guillermow93 Ik zou inzetten op een (veel) hoger basisloon en minder op een variabel deel. Je bent in loondienst dus dat is de verantwoordelijkheid van je werkgever dat hij bij minder inzet minder inkomsten heeft (en dus ook andersom).

• JDFS
  • Laatst online: 22:36
jongetje schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:04:
@Guillermow93 Ik zou inzetten op een (veel) hoger basisloon en minder op een variabel deel. Je bent in loondienst dus dat is de verantwoordelijkheid van je werkgever dat hij bij minder inzet minder inkomsten heeft (en dus ook andersom).
Eens, naast dat variabel inkomen 1. niet meetelt voor je vakantiegeld en 2. je er vrij weinig mee kan voor de hypotheek!

• Krekatos
JDFS schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:31:
[...]

Eens, naast dat variabel inkomen 1. niet meetelt voor je vakantiegeld en 2. je er vrij weinig mee kan voor de hypotheek!
Dit was precies hetgeen wat ik als eerste bedacht bij het lezen. Bij werkgevers probeer ik tijdens de onderhandelingen altijd te zorgen voor een hoger basissalaris in plaats van een hogere bonus. Op basis van declarabele uren snap ik een bonus, maar op basis van targets is een compleet verkeerde insteek (maar dat is een andere discussie).

• Guillermow93
Krekatos schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:49:
[...]

Dit was precies hetgeen wat ik als eerste bedacht bij het lezen. Bij werkgevers probeer ik tijdens de onderhandelingen altijd te zorgen voor een hoger basissalaris in plaats van een hogere bonus. Op basis van declarabele uren snap ik een bonus, maar op basis van targets is een compleet verkeerde insteek (maar dat is een andere discussie).
Hartelijk dank voor de reacties. Wellicht was het ook niet het slimste om daarmee akkoord te gaan afgelopen maart '19. Ik kan het wijzigen per januari '20. Als ik nu incl. variable salaris 3150EUR verdien, is het reëel als ik per januari '20 een basissalaris van 2800 a 2850EUR vraag? Ik weet dat als ik het nu omzet dat ik 2700EUR als basissalaris krijg en het variable wordt dan ~350EUR p/maand.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• GG85
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17:23

GG85

.......

Members only:

• wheel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20-11 10:31
Guillermow93 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:02:
[...]

Hartelijk dank voor de reacties. Wellicht was het ook niet het slimste om daarmee akkoord te gaan afgelopen maart '19. Ik kan het wijzigen per januari '20. Als ik nu incl. variable salaris 3150EUR verdien, is het reëel als ik per januari '20 een basissalaris van 2800 a 2850EUR vraag? Ik weet dat als ik het nu omzet dat ik 2700EUR als basissalaris krijg en het variable wordt dan ~350EUR p/maand.
Heb je die variabele beloning structureel gekregen? Probeer die dan volledig structureel te maken. Goed voor eventuele hypotheek, vakantiegeld, 13e maand, pensioen, ww-opbouw.

• Milo85
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 20:58
@GG85 Misschien parttime ZZP en parttime loondienst om te kijken of je het wat vindt? Dan moet je werkgever het er natuurlijk ook wel mee eens zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Henk Marinus
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 14-11 16:35
Members only:

Henk Marinus wijzigde deze reactie 14-11-2019 16:35 (8%)

• Guillermow93
wheel schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:11:
[...]

Heb je die variabele beloning structureel gekregen? Probeer die dan volledig structureel te maken. Goed voor eventuele hypotheek, vakantiegeld, 13e maand, pensioen, ww-opbouw.
Hallo Wheel,

Ja, deze heb ik sinds ik in loondienst ben structureel ontvangen.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Members only:

Nog oude Videobanden of cassettes over? Stuur me een DM!

• Edwin88
  • Laatst online: 20-11 09:44
Ik zou gewoon eens wat rondbellen naar bedrijven/recruiters/detacheerders. Er is zeker wel meer te halen (ik zit met hetzelfde aantal ervaringsjaren er zo'n 1000 euro boven + 700 vervoer + bonusconstructie + vele extra's. Als je kan programmeren wil iedereen je hebben dus dat is echt wat waard!

Edwin88 wijzigde deze reactie 14-11-2019 21:13 (18%)

• Trapezoid
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 20-11 12:04
Ik denk dat je verloop niet onrealistisch is als je zou overstappen, maar weet niet of je datzelfde kan bereiken als je bij 1 werkgever blijft.

Ik denk dat je ok verdient, maar er zit zeker meer in afhankelijk van hoe je jezelf verkoopt en of je eerdere werkervaring hebt(ook al is die niet relevant).

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:13
Zolang je jezelf nog nieuwe dingen kan leren en deze ook in je werk kan toepassen, je loon elk jaar leuk stijgt en het werk nog bevalt zou ik niet iets anders gaan zoeken.

• Marc3l
Niemand die hier wat over kan zeggen of hebben jullie meer informatie nodig?

• Cue_
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20-11 14:56
Marc3l schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:57:
Ik vind je salaris wel iets aan de lage kant. Zeker ivm omgeving Utrecht.
Daarnaast heb je toch wel wat ervaring lijkt het zo. Dus zou zeggen richting de 3800 zou wel moeten lukken. Misschien wat meer.

• CrawlFish
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20-11 13:11
Marc3l schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:57:
[...]

Het komt bij mij over alsof je onmisbaar bent voor de organisatie. Vind het wel erg karig.
Pensioenregeling is niet bijzonder en weinig extraatjes.. Ik denk dat die werkgever in zn handjes knijpt met zo'n goedkope kracht als jij, zie inderdaad dat mensen met dezelfde functie en ervaring aardig wat meer kunnen binnenharken.

Ik zou eens een goed gesprek gaan houden en vragen wat zij jou nou echt waard vinden.

• jimr92
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19-11 09:28
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: Bachelor Communication & Media Design (BSc), Master Interaction Design / Usability - Audiovisuele Kunsten (MA)
• Werkervaring: 2+ jaar
• (Woon) Locatie: Tegelen

2. Wat doe je:
• Functie: Webdeveloper (Front-end, Back-end, Research, Proof of Concept)
• Werkgever/branche: Reclamebureau
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Aantal vakantiedagen*: 19
• Gewerkte uren/week*: 32/week
• Reistijd**: 1 uur

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2000
• Bonus, toeslagen, etc: Nope
• Dertiende/veertiende maand: Nope
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 24000

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:
Als "vier uur bier uur" hier onder valt dan is dat (helaas) het enige wat ik hier kan invullen.

• orf
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:23
jimr92 schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:54:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: Bachelor Communication & Media Design (BSc), Master Interaction Design / Usability - Audiovisuele Kunsten (MA)
• Werkervaring: 2+ jaar
• (Woon) Locatie: Tegelen

2. Wat doe je:
• Functie: Webdeveloper (Front-end, Back-end, Research, Proof of Concept)
• Werkgever/branche: Reclamebureau
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Aantal vakantiedagen*: 19
• Gewerkte uren/week*: 32/week
• Reistijd**: 1 uur

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2000
• Bonus, toeslagen, etc: Nope
• Dertiende/veertiende maand: Nope
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 24000

Als "vier uur bier uur" hier onder valt dan is dat (helaas) het enige wat ik hier kan invullen.
Dat is echt wel wat te laag. Ook omgerekend naar 40u (€ 2.500) vind ik het laag. Is een reclamebureau de beste plek om als webdeveloper aan de slag te zijn? Kun je niet beter naar een digital agency?

• jimr92
orf schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:01:
[...]

Dat is echt wel wat te laag. Ook omgerekend naar 40u (€ 2.500) vind ik het laag. Is een reclamebureau de beste plek om als webdeveloper aan de slag te zijn? Kun je niet beter naar een digital agency?
Zo denk ik er persoonlijk ook over.

Dat is wel mijn streven. Ik zit nu ook tegen het punt aan dat ik naast PHP, Javascript, MySQL ook Python zou willen oppakken. Helaas gaat dat bij mijn huidige werkgever niet. Tijd om verder te zoeken? Of wat zeg jij?

• hyptonize
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 19:30

hyptonize

Mr. Awesome

jimr92 schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:19:
[...]

Zo denk ik er persoonlijk ook over.

Dat is wel mijn streven. Ik zit nu ook tegen het punt aan dat ik naast PHP, Javascript, MySQL ook Python zou willen oppakken. Helaas gaat dat bij mijn huidige werkgever niet. Tijd om verder te zoeken? Of wat zeg jij?
Waarom wil je Python ook op gaan pakken? Kun je niet beter specialiseren in één vakgebied? Een specialist is meer waard dan een generalist. ;)

• jimr92
hyptonize schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:22:
[...]

Waarom wil je Python ook op gaan pakken? Kun je niet beter specialiseren in één vakgebied? Een specialist is meer waard dan een generalist. ;)
Waarom niet? Ik kan Python gebruiken voor mijn vakgebied en daarnaast opent de taal deuren voor (mogelijke) vervolgstappen in mijn carrière.

• wfmwouter
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 19-11 14:22
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO 4 ICT beheer
• Werkervaring: 2x een half jaar stage, 3 maanden bij huidige werkgever.
• (Woon) Locatie: Sudwest Fryslan

2. Wat doe je:
• Functie: Support medewerker
• Werkgever/branche: Gedetacheerd bij Rijksoverheid
• (Werk) Locatie(s): Noord Overijssel
• Aantal vakantiedagen: 20 dagen
• Gewerkte uren/week: 40 uur per week
• Reistijd: 1 uur heen, 1 uur terug.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2800
• Vakantiegeld: €8%
• Bonus, toeslagen, etc: €-
• Dertiende/veertiende maand: €-
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €36.288

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €-
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Basispensioen.
• Mobiliteit per jaar: Auto van de zaak, met verklaring van geen prive gebruik.
• Overige: ''onbeperkt'' certificaten halen.

Opzich wel prima voor een eerste ''echte'' baan lijkt me. Op dit moment ben ik net begonnen met ITIL, en bij ieder (relevant) certificaat gaat het salaris nog met €50 omhoog. Daarna wil ik voor MCSA en CCNP gaan.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 10:09
'Op zich wel prima'? Ik vind het een vrij royaal startsalaris voor wat je doet :)

Hahn wijzigde deze reactie 18-11-2019 23:33 (6%)

The devil is in the details.

• Marc3l
@Cue_ en @CrawlFish bedankt voor jullie feedback! Gesprek gaat er ook komen.

• Pizza_Boom
Hahn schreef op maandag 18 november 2019 @ 23:31:
'Op zich wel prima'? Ik vind het een vrij royaal startsalaris voor wat je doet :)
Mooie gouden kooi inderdaad. Paar certificaatjes a 50 euro per maand erbij en je zit als beginnend MBOer op of over de 3k per maand. Nevernooiniet dat je bij een volgende stap nog veel omhoog zal gaan, als je überhaupt nog omhoog gaat. 3K is bij vielen aardig richting het einde van hun schaal.

• laraxcupcake
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 23:23
1. Wie ben je:
• Opleiding: Communication and Multimedia Design (HBO)
• Werkervaring: ruim 2,5 jaar
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Front end developer
• Werkgever/branche: webbureau
• Aantal vakantiedagen*: 23
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: heen+terug=1 uur

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €1800
• Bonus, toeslagen, etc: 0
• Dertiende/veertiende maand: 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 23.328

• Mobiliteit per jaar **** € 0,19/kilometer

Ik ben hier direct na mijn opleiding gaan werken en heb in de 2,5 nooit loonsverhoging gehad. Naast front end developer vervul ik ook een rol op de support afdeling en is mij gevraagd of ik een extra rol als 'trafficmanager' zie zitten.

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 23:30
laraxcupcake schreef op woensdag 20 november 2019 @ 23:23:
Ik ben hier direct na mijn opleiding gaan werken en heb in de 2,5 nooit loonsverhoging gehad. Naast front end developer vervul ik ook een rol op de support afdeling en is mij gevraagd of ik een extra rol als 'trafficmanager' zie zitten.
Zorgen dat je loonsverhoging krijgt of anders wegwezen is mijn eerste gedachte.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 00:33

Snake

Los Angeles, CA, USA

Tijdje geleden dat ik hier heb gepost. Disclaimer: Ik woon in Los Angeles, mijn huur is $2000, ik word dus ook navanant betaald.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: Toegepaste informatica, PHL Hasselt
• Werkervaring: 9 jaar, 8 bij huidige werkgever
• (Woon) Locatie: Los Angeles, CA

2. Wat doe je:
• Functie: Senior Engineer, programmeur, manager
• Werkgever/branche: Confidential
• (Werk) Locatie(s): Los Angeles
• Aantal vakantiedagen: 24 dagen
• Gewerkte uren/week: 50 uur per week
• Reistijd: 20-30 minuten enkel
• Werkdruk: hoog, maar doenbaar.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): $8750
• Vakantiegeld: NVT
• Bonus, toeslagen, etc: hangt af van rating
• Dertiende/veertiende maand: NVT
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): $105.000 + bonus

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 12% bruto in pensioenfonds
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: 401K
• Mobiliteit per jaar: NVT
• Overige: NVT
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): NVT

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Pagina: 1 ... 37 38 39 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True