Ná Scaoll. - Don’t Panic.
unezra schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:08:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:16:
[...]
Members only:
unezra schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:23:
Members only:
Members only:
Pizza_Boom schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 12:05:
[...]
Members only:
Tja dat hangt er wel vanaf wat de markt voor dergelijk vakgebied over zegt . Een bedrijf betaald anr gelang ze je nodig hebben enw at voor waarde je kan brengen, een diploma op zich betekend dan weinig.Pizza_Boom schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 12:05:
[...]
Members only:
Verwijderd
unezra schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:08:
[...]
Members only:
hyptonize schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 12:54:
[...]
Members only:
Is je totale jaarsalaris nu niet meer dan 33k? (28800 + 8% + 2400 = >33k)Viducius schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:30:
Members only:
Voor iemand van nog maar 21 jaar is dit erg goed meen ik. Al helemaal die 2700 euro! Bekijk maar even wat andere lijstjes hier, mensen met evenveel ervaring, een stuk ouder en hogere opleidingen verdienen soms ook 2700. Dus goed geregeld! Denk niet dat je zo snel elder (veel) meer kan pakken. En kijk niet alleen naar de harde euro's, maar ook naar werkuren, werkplezier, vrije dagen en mogelijkheden voor opleidingen/cursus etc.
Uhh ja klopt, rekenfoutjegreg-a schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:39:
[...]
Is je totale jaarsalaris nu niet meer dan 33k? (28800 + 8% + 2400 = >33k)
Voor iemand van nog maar 21 jaar is dit erg goed meen ik. Al helemaal die 2700 euro! Bekijk maar even wat andere lijstjes hier, mensen met evenveel ervaring, een stuk ouder en hogere opleidingen verdienen soms ook 2700. Dus goed geregeld! Denk niet dat je zo snel elder (veel) meer kan pakken. En kijk niet alleen naar de harde euro's, maar ook naar werkuren, werkplezier, vrije dagen en mogelijkheden voor opleidingen/cursus etc.
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:19:
[...]
Members only:
unezra schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:50:
[...]
Members only:
Verwijderd
unezra schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:50:
[...]
Members only:
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:13:
[...]
Members only:
Verwijderd
unezra schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:47:
[...]
Members only:
Zenix schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:11:
[...]
Members only:
unezra schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:23:
[...]
Members only:
Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.
Verwijderd
unezra schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:47:
[...]
Members only:
Is dit onder een NL/BE contract of onder een buitenlands contract (e.g. US). Indien het eerste verdien je een absoluut topsalaris en ben je zeker een outlier ipv de norm. Indien het laatste moet je nog ongeveer 40-50% er van afhalen om te vergelijken met NL/BE contracten. Dit om te compenseren voor hoe US met pensioen (veel eigen inleg nodig), vakantiedagen (in jou geval wel erin), ziekteverlof (vaak uit vrije dagen budget of zelf betalen), loonheffing (zelf afdragen), verzekeringen (ww zou gedekt moeten zijn bij wet in NL, maar een aantal niet helemaal), etc. Dit is de reden dat je vaak bedrijven als crossover for work ziet adverteren met 200k USD salaris in NL. Is ongeveer marktconform voor goede WO-ers.swtimmer schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:39:
[...]
Ik denk op een forum, waar het iets minder anoniem is, men aan de hoge extreme kant niet heel snel wat zal posten door onze cultuur (soort van zelf censuur?!). Maar ben het verder met je eens, zelf rappotage geeft altijd bias. Ik zou verwachten dat als dit topic in de US zou zijn men met zelfde salaris veel hogere nummer zou reporteren door "afrondings" foutjes.
[...]
Als ik snel het invul (ik weet niet precies mijn pensioeninleg bijv) krijg ik dan het volgende:
Members only: title
Gezien je werk functie klinkt het trouwens als een geweldige baan, dus sowieso gefeliciteerd daarmee
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Microsoft geeft altijd lokale contracten. Dus ik had voorheen een Nederlands contract maar op dit moment een Belgische. Dus het aandeel dat mijn baas moet afdragen aan de staat is nog een stuk groter. Hoe het intern werkt is dat corp het lokale bedrijf betaald om mij in dienst te nemen.Flapmo schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 08:07:
[...]
Is dit onder een NL/BE contract of onder een buitenlands contract (e.g. US). Indien het eerste verdien je een absoluut topsalaris en ben je zeker een outlier ipv de norm. Indien het laatste moet je nog ongeveer 40-50% er van afhalen om te vergelijken met NL/BE contracten. Dit om te compenseren voor hoe US met pensioen (veel eigen inleg nodig), vakantiedagen (in jou geval wel erin), ziekteverlof (vaak uit vrije dagen budget of zelf betalen), loonheffing (zelf afdragen), verzekeringen (ww zou gedekt moeten zijn bij wet in NL, maar een aantal niet helemaal), etc. Dit is de reden dat je vaak bedrijven als crossover for work ziet adverteren met 200k USD salaris in NL. Is ongeveer marktconform voor goede WO-ers.
Gezien je werk functie klinkt het trouwens als een geweldige baan, dus sowieso gefeliciteerd daarmee.
[ Voor 3% gewijzigd door swtimmer op 19-10-2019 10:17 ]
[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 19-10-2019 14:54 ]
Ik zou dan serieus overwegen om verder te gaan studeren? Als je daar zin in hebt dan. Je kunt ook misschien gaan detacheren maar bij de grotere bedrijven vragen ze vaak een hoger opleidingsniveau. Ik ben het ermee eens dat je nu al goed verdient voor je leeftijd/ervaring, uiteraard kan rondkijken nooit kwaad.Viducius schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:44:
[...]
Uhh ja klopt, rekenfoutje. Thanks voor de feedback! Grootste probleem voor mij is momenteel dat werksfeer e.d. prima is alleen de werkdruk is dermate laag dat ik mij vaak gewoon verveel. Merk ook nu pas dat ik het werkdruk gedeelte niet heb aangepast in m'n post, snel even doen hehe.
Bedankt voor je bericht.Orangelights23 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 15:08:
@krakendmodem
Members only:
Pizza_Boom schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 00:22:
Members only:
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1
Sport_Life schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 00:36:
[...]
Members only:
Ik val onder de ABU CAO (uitzend). Ik zit nu in Fase B en werk net iets langer dan 2 jaar bij deze club.Pizza_Boom schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 00:22:
Members only:
Even snel op een rijtje
Fase A: duurt 78 weken. Daarna ga je naar Fase B
Fase B: maximaal 4 jaar of 6 contracten. Daarna ga je naar Fase C
Face C: Dan krijg je een vast contract. (Dan trapt de detacheerder je eruit of kijken ze of het mogelijk is dat de klant je overneemt).
Pizza_Boom schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 01:01:
[...]
Members only:
[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 20-10-2019 08:46 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | Asus X870E-CREATOR | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i shift | Crucial T700 4TB | Intel Optane P5800X 1.6TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Besef wel dat alleen geld het ook niet is als je bijv terecht komt met extreem hoge werkdruk en een veel mindere sfeer.... Het gaat ook om een goede balans.
Ik ben zelf heel organisch gegroeid, nooit veel druk gezet achter mijn verhogingen, kreeg de ruimte, heb dat goed proberen in te vullen en rond mijn 32e kwam "pas" de doorbraak en liep het vervolgens flink door. Op mijn ca 50-igste kreeg ik nog een schaalverhoging vergelijkbaar met ca 15 bij de overheid.
Succes er mee.
SL65 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 09:00:
Members only:
Members only:
Ga zelf morgen na m'n proeftijd, zoals afgesproken toen ik in dienst kwam, weer een rondje over functioneren en geld praten
[ Voor 7% gewijzigd door GoldenSample op 20-10-2019 16:34 ]
Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.
Probleem is meestal dat als je in dienst bent er vaak weinig te praten valt omdat je al binnen bent. Gelukkig is mijn huidige (erg kleine) werkgever hier een positieve uitzondering op en komt zelf met verhogingen die meer dan prima zijn. Beter dan de verzekeraar waar ik ervoor werkte met 0% tot 3% verhoging als je geluk had (afhankelijk van je positie in de schaal en in hoeverre je vriendjes was met de manager).GoldenSample schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 16:32:
[...]
Ga zelf morgen na m'n proeftijd, zoals afgesproken toen ik in dienst kwam, weer een rondje over functioneren en geld praten
Welke regio hebben we het over?Gijs007 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 13:11:
Members only:
Sometimes you need to plan for coincidence
jongetje schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 17:09:
[...]
Probleem is meestal dat als je in dienst bent er vaak weinig te praten valt omdat je al binnen bent. Gelukkig is mijn huidige (erg kleine) werkgever hier een positieve uitzondering op en komt zelf met verhogingen die meer dan prima zijn. Beter dan de verzekeraar waar ik ervoor werkte met 0% tot 3% verhoging als je geluk had (afhankelijk van je positie in de schaal en in hoeverre je vriendjes was met de manager).
[ Voor 51% gewijzigd door GoldenSample op 22-10-2019 14:05 ]
GoldenSample schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 20:12:
[...]
Members only:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: HBO - Bedrijfskundige Informatica
• Werkervaring: 10 maanden
• (Woon) Locatie: Rotterdam
2. Wat doe je:
• Functie: Technisch Web Analyst
• Werkgever/branche: Groot digitaal marketingbureau
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 5 minuten met de fiets
• Werkdruk: Hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2200,-
• Vakantiegeld: €2100 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: Geen
• Dertiende/veertiende maand: Geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €27.200
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Geen
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Geen
• Mobiliteit per jaar: Geen (<5 km van werk af)
• Overige: Laptop van de zaak
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Geen
Al met al ben ik zeer tevreden. Heb bij dit bedrijf mijn scriptie geschreven en zo blijven plakken. Ik leer ontzettend veel in een zeer korte tijd over de rol als web analyst en vind het ook nog eens erg leuk. Ik werk voor veel verschillende klanten met veel verschillende tooling/talen (bv Google Analytics, Adobe Analytics en Snowplow/Snowflake als analytics tooling, Google Tag Manger, Tealium en Qubit als tag managers, dashboarding in Tableau en GDS, talen voornamelijk SQL/Javascript). Ik krijg ook al snel veel verantwoordelijkheden en ben "in de lead" voor een aantal grote klanten.
Ik verdien wel beduidend minder dan mijn collega's die zijn aangenomen met al eerdere ervaring in het vakgebied (die 3.5K+ verdienen). Maar ik begrijp heel goed dat het een gok was geweest om mij aan te nemen zonder kennis binnen dit vakgebied (op wat basiskennis van SQL/Javascript na). Mijn plan is om hier nog een jaar of twee kennis op te doen en dan client side werk te zoeken. Met de huidige constructie is het gewoon niet mogelijk om er meer dan €200 p/j er op vooruit te gaan, maar de kennis en werkervaring is op dit moment voor mij veel belangrijker.
Prima planVlaggen schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:34:
Mijn plan is om hier nog een jaar of twee kennis op te doen en dan client side werk te zoeken. Met de huidige constructie is het gewoon niet mogelijk om er meer dan €200 p/j er op vooruit te gaan, maar de kennis en werkervaring is op dit moment voor mij veel belangrijker.
Vlaggen schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:34:
Al met al ben ik zeer tevreden. Heb bij dit bedrijf mijn scriptie geschreven en zo blijven plakken. Ik leer ontzettend veel in een zeer korte tijd over de rol als web analyst en vind het ook nog eens erg leuk. Ik werk voor veel verschillende klanten met veel verschillende tooling/talen (bv Google Analytics, Adobe Analytics en Snowplow/Snowflake als analytics tooling, Google Tag Manger, Tealium en Qubit als tag managers, dashboarding in Tableau en GDS, talen voornamelijk SQL/Javascript). Ik krijg ook al snel veel verantwoordelijkheden en ben "in de lead" voor een aantal grote klanten.
JDFS schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:13:
[...]
Members only:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: MBO
• Werkervaring: 5 jaar
• (Woon) Locatie: Regio Eindhoven
2. Wat doe je:
• Functie: IT Engineer. Ik werk gedetacheerd en doe beheer/projecten bij klanten op gebied van Microsoft (voornamelijk cloud Azure, Office 365, intune).
• Werkgever/branche: ICT dienstverlener
• (Werk) Locatie(s): Kan verschillen per opdracht.
• Aantal vakantiedagen: 25 plus de mogelijkheid om 5 dagen bij te kopen per jaar.
• Gewerkte uren/week: 40 uur
• Reistijd: Op het moment van schrijven 30 min één richting.
• Werkdruk: Middel
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2600
• Vakantiegeld: standaard 8%
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €33,696
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 50-50 gedeeld
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Nationale Nederlanden
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto met fair-use policy voor prive km'ers.
• Overige: winstdeling einde van het jaar bepaald percentage meestal rond de €150,-
€40,- netto internetvergoeding p/m,
laptop en mobiel van de zaak.
Verder gecertificeerd voor Azure, Office 365, Server2016 denk aan MCSA en MCSE.
Collega's om me heen verdienen rond de 3k of meer zonder certificeringen en/of minder kennis en werkervaring. Ook collega's op een lagere schaal verdienen meer dus heb daarbij een gesprek aangevraagd bij mijn werkgever en een verhoging geeist. Dat moet nog even op zich wachten.
Verhoging eisen gaat je niet ver brengen.SSB schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 07:52:
Even nog een poging doen :-)
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: MBO
• Werkervaring: 5 jaar
• (Woon) Locatie: Regio Eindhoven
2. Wat doe je:
• Functie: IT Engineer. Ik werk gedetacheerd en doe beheer/projecten bij klanten op gebied van Microsoft (voornamelijk cloud Azure, Office 365, intune).
• Werkgever/branche: ICT dienstverlener
• (Werk) Locatie(s): Kan verschillen per opdracht.
• Aantal vakantiedagen: 25 plus de mogelijkheid om 5 dagen bij te kopen per jaar.
• Gewerkte uren/week: 40 uur
• Reistijd: Op het moment van schrijven 30 min één richting.
• Werkdruk: Middel
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2600
• Vakantiegeld: standaard 8%
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €33,696
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 50-50 gedeeld
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Nationale Nederlanden
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto met fair-use policy voor prive km'ers.
• Overige: winstdeling einde van het jaar bepaald percentage meestal rond de €150,-
€40,- netto internetvergoeding p/m,
laptop en mobiel van de zaak.
Verder gecertificeerd voor Azure, Office 365, Server2016 denk aan MCSA en MCSE.
Collega's om me heen verdienen rond de 3k of meer zonder certificeringen en/of minder kennis en werkervaring. Ook collega's op een lagere schaal verdienen meer dus heb daarbij een gesprek aangevraagd bij mijn werkgever en een verhoging geeist. Dat moet nog even op zich wachten.
Vragen om verhoging en zinvol, zakelijk beargumenteren waarom het redelijk is dat jij meer gaat verdienen mogelijk wel.
Natuurlijk kán en mag dat spel op momenten hard gespeeld worden, maar als je binnen komt stampen met "ik eis meer loon" moet je niet verbaasd zijn als ze je veel succes wensen bij een andere werkgever.
JDFS schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:13:
[...]
Members only:
Hahaha klopt! Zo heb ik het ook niet gedaan hoor (even in het moment van dit bericht typen zo neergezetunezra schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 08:36:
[...]
Verhoging eisen gaat je niet ver brengen.
Vragen om verhoging en zinvol, zakelijk beargumenteren waarom het redelijk is dat jij meer gaat verdienen mogelijk wel.
Natuurlijk kán en mag dat spel op momenten hard gespeeld worden, maar als je binnen komt stampen met "ik eis meer loon" moet je niet verbaasd zijn als ze je veel succes wensen bij een andere werkgever.
Pizza_Boom schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:03:
Members only:
Pensioenen kwam ik laatst ook achter. Nu bij mijn nieuwe wergever (ik zal binnenkort ook een keer een lijstje invullen) heb ik na 3 maanden al meer ingelegd dan in 2 jaar (!) bij mijn vorige werkgever (vaste aanstelling).VGOne schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:27:
[...]
Members only:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: HBO Accountancy, afrondende fase Masteropleiding
• Werkervaring: 3 jaar en 2 maanden
• (Woon) Locatie: Noord-Nederland
2. Wat doe je:
• Functie: Assistent-accountant
• Werkgever/branche: Big4
• (Werk) Locatie(s): Noord-Nederland, soms randstad
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40-45, soms meer.
• Reistijd: 1 uur heenreis, soms korter. Is afhankelijk van mijn klanten
• Werkdruk: Gemiddeld/hoog. Seizoenspatroon is aanwezig
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3.075 (was voorheen € 2.775)
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € 3.000 bruto winstdeling. Deze is afhankelijk van winstpunten/performance
• Dertiende/veertiende maand: N.v.t.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 42.852
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Weet ik zo niet
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Weet ik zo niet
• Mobiliteit per jaar: Rij een Ford Focus (was voorheen Renault Clio)
• Overige: Studie wordt betaald. Deze 'schuld' wordt in 3 jaar na behalen diploma afgebouwd naar 0.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 42.852
Zeker tevreden!
[ Voor 49% gewijzigd door cakebp op 25-10-2019 08:41 ]
Wat betaal je netto voor je auto? Ik zie hier vaak een hoog mobiliteitsbudget voorbij komen en dat dat bedrag wordt meegenomen in je totale inkomsten per jaar, maar vergeet niet dat privérijden met een budget van €800,- per maand, een paar honderd euro netto kost. Hierdoor krijg je hele scheve vergelijkingen.cakebp schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:43:
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto (Was Renault Clio, nu Ford Focus) met tankpas. Mag ik privé ook gewoon gebruiken.
https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.htmlOrangelights23 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:37:
[...]
Wat betaal je netto voor je auto? Ik zie hier vaak een hoog mobiliteitsbudget voorbij komen en dat dat bedrag wordt meegenomen in je totale inkomsten per jaar, maar vergeet niet dat privérijden met een budget van €800,- per maand, een paar honderd euro netto kost. Hierdoor krijg je hele scheve vergelijkingen.
Ken ik uiteraard, echter was het meer een retorische vraag. Een leaseauto privé rijden heeft een grote impact op het verschil tussen je bruto en netto salaris.
Klopt, ik heb dit wel eens vergeleken met vrienden. Zij verdienen bruto minder dan ik maar houden dan ook netto ongeveer hetzelfde over. Zij moeten echter nog wel zelf een auto regelen.Orangelights23 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 07:25:
[...]
Ken ik uiteraard, echter was het meer een retorische vraag. Een leaseauto privé rijden heeft een grote impact op het verschil tussen je bruto en netto salaris.
Daarnaast ben ik sinds het begin van mijn loopbaan elk jaar 1-2x op vakantie geweest met mijn auto (Italie, Frankrijk etc.).
Conclusie is eigenlijk dat ik er zeker (best veel) voor betaal maar dat ik dat zelf de moeite wel waard vind.
Lekker salaris hoor, zeker voor jouw leeftijd. Ik zat zelf (ook) in de Big Four-machine en zat daar nog niet eens op toen ik wegging - en ik heb een aantal jaren in leeftijd voorsprong op jou
Was dit een soortgelijke functie? Ik weet namelijk dat er qua salaris bandbreedtes per functie zijn waar in principe geen rek in zit. Wel zijn de bandbreedtes wat gestegen de laatste jaren.JDFS schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:57:
[...]
Lekker salaris hoor, zeker voor jouw leeftijd. Ik zat zelf (ook) in de Big Four-machine en zat daar nog niet eens op toen ik wegging - en ik heb een aantal jaren in leeftijd voorsprong op jou.
Ik zat dan wel binnen fiscaliteit, maar qua arbeidsvoorwaarden ontlopen Assurance en Tax elkaar vrij weinig (at least bij mijn vorige werkgever).
Ik denk dat het voornaamste verschil zat in het feit dat je in de afrondende fase zat van je HBO (€ 2.250 per maand).Ik begon na mijn HBO met € 2.400. Maar dan nog is € 2.785 prima maar vergeleken met die € 4.700 (!!!) natuurlijk een flutsalaris. Mooie stappen gemaakt zeg!JDFS schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:02:
@cakebp, even wat context scheppen, zie hiervoor mijn post: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58888248
Ik zat dan wel binnen fiscaliteit, maar qua arbeidsvoorwaarden ontlopen Assurance en Tax elkaar vrij weinig (at least bij mijn vorige werkgever).
Ik ben zelf ook voornemens om nog een aantal jaren hier te blijven. Het netwerk wat je hier opbouwt, is superhandig en ik heb nog ontzettend veel te leren hier. Ik kan over een aantal jaren altijd nog om me heen kijken.
• Leeftijd: 27
• Opleiding: Industrial Engineering and Management (WO, Bachelor)
• Werkervaring: 3,5 jaar
• (Woon) Locatie: Gelderland
2. Wat doe je:
• Functie: Business Analyst Informatie Analyst / (Agile) Tester
• Werkgever/branche: Industrie
• (Werk) Locatie(s): Nederland
• Uren/week: 32/34 (soms 4 werkdagen in een week, soms 5)
• Reistijd: 5 minuten fietsen
• Werkdruk: gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 3350
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: Eindejaarsuitkering 8% ofzo
• Pensioeninleg per jaar: geen idee, wel goed geregeld volgens werkgever
• Mobiliteit per jaar: 0 euro (vanwege de korte reisafstand)
• Overige: HP Elitebook / Mobiel
• Winstdeling/bonus: Nee
Verwijderd
Pizza_Boom schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:03:
Members only:
Een eigen auto kost ook geld. Als je appels met appels vergelijkt moet je die kosten (als je m nodig bent voor werk) dus ook meenemen in het vergelijk. Die maten van jou moeten geld betalen voor brandstof en afschrijving enzo. Dus zo vergelijken is niet makkelijk. Vandaar dat hier zowel bruto loon staat als package.cakebp schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:16:
[...]
Klopt, ik heb dit wel eens vergeleken met vrienden. Zij verdienen bruto minder dan ik maar houden dan ook netto ongeveer hetzelfde over. Zij moeten echter nog wel zelf een auto regelen.
Daarnaast ben ik sinds het begin van mijn loopbaan elk jaar 1-2x op vakantie geweest met mijn auto (Italie, Frankrijk etc.).
Conclusie is eigenlijk dat ik er zeker (best veel) voor betaal maar dat ik dat zelf de moeite wel waard vind.
Ja eens hoor! Ik denk dat ik gezien mijn privékilometers goedkoper uit ben dan mijn maten. Zij kunnen alleen doorgaans met het ov, dat is dan weer goedkoper voor hunFitTiv schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 17:02:
[...]
Een eigen auto kost ook geld. Als je appels met appels vergelijkt moet je die kosten (als je m nodig bent voor werk) dus ook meenemen in het vergelijk. Die maten van jou moeten geld betalen voor brandstof en afschrijving enzo. Dus zo vergelijken is niet makkelijk. Vandaar dat hier zowel bruto loon staat als package.
Alleen jammer dat @cakebp nog de oude template gebruikt ipv de nieuwe (zoals in de topic waarschuwing vermeld staat). Dat maakt het vergelijken er niet makkelijker op.FitTiv schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 17:02:
[...]
Vandaar dat hier zowel bruto loon staat als package.
Ik zou daar vooral ook zelf even induiken. Overheid heeft 't liefst dat iedereen iets van 12,5% van z'n bruto loon inlegt in een pensioenfonds. Toen ik - na het vertrekken bij m'n vorige baan - eens goed ging kijken naar m'n pensioen, bleek dat die werkgever zo'n 1.8% oid in had gelegd. "zit wel goed" was vooraf gezegd.osbourne1903 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:01:
• Pensioeninleg per jaar: geen idee, wel goed geregeld volgens werkgever
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Thanks voor de tip, ga ik doen!Freeaqingme schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 19:45:
[...]
Ik zou daar vooral ook zelf even induiken. Overheid heeft 't liefst dat iedereen iets van 12,5% van z'n bruto loon inlegt in een pensioenfonds. Toen ik - na het vertrekken bij m'n vorige baan - eens goed ging kijken naar m'n pensioen, bleek dat die werkgever zo'n 1.8% oid in had gelegd. "zit wel goed" was vooraf gezegd.
Heb je daar iets van een bron van? Ik ken namelijk bijna geen één werkgever die zo'n 12,5% van het brutoloon inlegt. Mijn werkgever betaalt bijvoorbeeld iets minder dan 3% van mijn brutoloon (4% o.b.v. middelloon en AOW franchise factor, maar ik reken liever met een concreet percentage op basis van mijn brutoloon) en betaalt dit netto uit, wat ik zelf verdubbel en inleg in lijfrente. Een bron zou misschien wel handig zijn in mijn jaargesprek om hun gedeelte wat te verhogenFreeaqingme schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 19:45:
[...]
Overheid heeft 't liefst dat iedereen iets van 12,5% van z'n bruto loon inlegt in een pensioenfonds.
Ik heb even geen concrete bron waarin het concreet aangeraden wordt, maar wel bijvoorbeeld dit:
Die 13.3% is dan het percentage wat de wetgever vrijgesteld heeft om te stimuleren in je pensioen te stoppen.Over jouw inkomen boven de € 12.275 mag je 13,3% fiscaal vriendelijk opzij zetten.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Toevallig werk ik voor de onderwijs (pensioenfonds ABP, onderwijs)Freeaqingme schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:56:
[...]
Ik heb even geen concrete bron waarin het concreet aangeraden wordt, maar wel bijvoorbeeld dit:
[...]
Die 13.3% is dan het percentage wat de wetgever vrijgesteld heeft om te stimuleren in je pensioen te stoppen.
BRUTOLOON 3.557,65
Pensioen: 7,47% over basis € 2.724,68 , wat neerkomt op een bedrag van € -203,53 per maand
Dat is dus hetgeen dat ik zelf betaal, ik kan niet terugvinden wat mijn werkgever betaalt?
@ hieronder: merci. Moest even de juist einstelling vinden, maar gevonden (toon werkgeverslasten). Mijn werkgever betaalt dus € 513,29 in de maand aan mijn pensioen (en volgens die site ook nog 106,47 aan IVP premie). Dat is dus ergens tegen de 19%
[ Voor 22% gewijzigd door President op 25-10-2019 21:42 ]
Hier kan je het berekenen https://www.raet.nl/bruto-netto-salaris-berekenenPresident schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:29:
[...]
Toevallig werk ik voor de onderwijs (pensioenfonds ABP, onderwijs)
BRUTOLOON 3.557,65
Pensioen: 7,47% over basis € 2.724,68 , wat neerkomt op een bedrag van € -203,53 per maand
Dat is dus hetgeen dat ik zelf betaal, ik kan niet terugvinden wat mijn werkgever betaalt?
Wel bij werkgeverslasten ''Ja'' aangeven.
[ Voor 4% gewijzigd door Zenix op 25-10-2019 21:33 ]
Was even zoeken, maar gevonden. Is wel even lastig werken, gezien mijn premie gebaseerd is van een ander basisbedrag dan mijn 'maandelijkse bruto loon'Zenix schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:32:
[...]
Hier kan je het berekenen https://www.raet.nl/bruto-netto-salaris-berekenen
Wel bij werkgeverslasten ''Ja'' aangeven.
Trek ik dat door dan betaal ik zelf 7,47 van mijn 'basisbedrag' en mijn werkgever ongeveer 19% van mijn 'basisbedrag'. Wordt in ieder geval tegen de € 700,- per maand ingelegd, meer lijkt mij ook niet echt nodig als ik op mijnpensioenoverzicht.nl kijk wat ik later krijg als ik gewoon blijf werken
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Tot nu toe heeft u een pensioen opgebouwd vanThe Eagle schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:15:
@President bij APG / ABP heeft men iets draaien waarbij je kunt zien wat je pensioenpot over de jaren heen is. Is sinds een half jaartje live. Zou daar even gaan kijken, geeft een wat beter beeld voor je
€ 270
netto per maand
bij een pensioenleeftijd van 67 jaar
Verandert er niets? Het bedrag van € 270 netto per maand groeit uit tot een pensioen van
€ 1.440
netto per maand
Meer dan genoeg met AOW erbij, een afbetaald huis en als het goed is het nodige spaargeld tegen die tijd
Hou je er ook rekening mee dat 1440/maand NU niet hetzelfde koopt als 1440/maand over xx jaar?President schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 06:18:
[...]
Tot nu toe heeft u een pensioen opgebouwd van
€ 270
netto per maand
Verandert er niets? Het bedrag van € 270 netto per maand groeit uit tot een pensioen van
€ 1.440
netto per maand
Meer dan genoeg met AOW erbij, een afbetaald huis en als het goed is het nodige spaargeld tegen die tijd
De laatste jaren valt het natuurlijk behoorlijk tegen, maar hopelijk gaan pensioenfondsen in de toekomst ook wel weer een keer indexeren (o.a. als de marktrente weer begint te groeien).Hmmbob schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 09:24:
[...]
Hou je er ook rekening mee dat 1440/maand NU niet hetzelfde koopt als 1440/maand over xx jaar?
Ik zou mikken op zo'n 300-400 euro bruto meer. Dan kan je dat geld gebruiken om zelf pensioen op te bouwen.
[ Voor 3% gewijzigd door Zenix op 26-10-2019 12:18 ]
BrtH schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 12:01:
Ik heb een aanbod voor mijn eerste baan gekregen, zouden jullie er eens naar kunnen kijken?
Members only:
Juist, dat is volgens mij ook waar ze op mikken met zo’n verlofregeling, zodat je minder vakantie neemt dan normaal en dat je dan geen dagen opbouwt die op de balans van de werkgever pijn doetRzrBck schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 12:42:
[...]
Members only:
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Maar wacht, 20 is betaald natuurlijk. Alles daarboven is onbetaald verlof neem ik aan?BrtH schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 13:21:
Over de vakantiedagen, het staat in het contract verwoord als
Members only:
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Nee, niet onbetaald. Of in ieder geval, ik weet dat dat niet de intentie is, misschien hebben ze het ongelukkig verwoord in het contract. Maar ik zal kijken of ik het aan kan laten passen naar expliciet "Paid holidays", wel een goedeevleerdam schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 20:19:
Maar wacht, 20 is betaald natuurlijk. Alles daarboven is onbetaald verlof neem ik aan?
Onbeperkt betaalde vakantie dagen lijkt me ook wel watBrtH schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 20:32:
[...]
Nee, niet onbetaald. Of in ieder geval, ik weet dat dat niet de intentie is, misschien hebben ze het ongelukkig verwoord in het contract. Maar ik zal kijken of ik het aan kan laten passen naar expliciet "Paid holidays", wel een goede.
Ik snap niet helemaal hoe het werkt als het betaald is. Hoe kan je als werkgever, onbeperkt betaalde vakantiedagen aanbieden. Ja, in overleg met manager en collega's, maar hoe dan? Wat als je werkgever alles weigert, waar ze recht op hebben volgens het contract. Dan zit je met je 20 dagen.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Wij hebben dit ook en verlof opnemen is niet iets waar we toestemming voor hoeven vragen aan manager X maar dit gaat gewoon in overleg met het team. Het idee is dat iedereen volwassen genoeg is om hier op een goede manier mee om te gaan. Dit werkt bij ons uitstekend en het betekend echt niet dat de helft van de mensen maar 50% aanwezig is.evleerdam schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 20:37:
[...]
Onbeperkt betaalde vakantie dagen lijkt me ook wel wat
Ik snap niet helemaal hoe het werkt als het betaald is. Hoe kan je als werkgever, onbeperkt betaalde vakantiedagen aanbieden. Ja, in overleg met manager en collega's, maar hoe dan? Wat als je werkgever alles weigert, waar ze recht op hebben volgens het contract. Dan zit je met je 20 dagen.
...
Ik en al mijn collega's (wereldwijd!) hebben onbeperkt betaalde vakantiedagen in ons contract staan. In NL ben je verplicht minimaal 20 dagen per jaar op vakantie te gaan, dat is bij ons ook het minimum. Het gaat er uiteraard om dat dit een wederkerig iets is; er moet ook gewerkt worden. Maar men vind bij ons de work/life balance belangrijk en heeft liever dat je na een drukke periode een paar dagen vrij neemt om even op stoom te komen dan dat je een aantal weken later ziek of overwerkt bent. Mijn NLse collega's en ik houden overigens +- 32 dagen aan obv fulltime. We zijn als startup door onze huidige werkgever overgenomen en daar hadden we 25+7 ADV dagen. Daarnaast krijgen we bijvoorbeeld ook 6 weken vaderschapsverlof (die voor mij nu bijna op zijn)evleerdam schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 20:37:
[...]
Onbeperkt betaalde vakantie dagen lijkt me ook wel wat
quote van de website:
Oja, we zoeken nog collega'sYou're an adult. We trust you to get work done and take a break when you need it. We measure output, not desk time.
Dan ben ik nog iemand die het liefst gewoon aan het werk is. Mijn directe collega's 'vertrouw' ik wel, maar een aantal collega's die ik bij klantorganisaties heb meegemaakt een stuk minder, die blijven bij de eerste keer niezen al een week thuis. Dat is dan nog los van kinderen, schoolvakanties, zieke huisdieren of de 100'en andere redenen waarvoor mensen vrij nemen.
Het lijkt me behoorlijk lastig om zo'n regeling positief te laten werken zonder scheve gezichten te krijgen.
Dat dat jou behoorlijk lastig lijkt, wil niet zeggen dat het niet kán werken...Ypuh schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 14:37:
Het lijkt me behoorlijk lastig om zo'n regeling positief te laten werken zonder scheve gezichten te krijgen.
Krijg je dan niet dat mensen juist eerder geneigd zijn te weinig vakantie op te nemen?Thedr schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:26:
[...]
Ik en al mijn collega's (wereldwijd!) hebben onbeperkt betaalde vakantiedagen in ons contract staan. In NL ben je verplicht minimaal 20 dagen per jaar op vakantie te gaan, dat is bij ons ook het minimum. Het gaat er uiteraard om dat dit een wederkerig iets is; er moet ook gewerkt worden. Maar men vind bij ons de work/life balance belangrijk en heeft liever dat je na een drukke periode een paar dagen vrij neemt om even op stoom te komen dan dat je een aantal weken later ziek of overwerkt bent. Mijn NLse collega's en ik houden overigens +- 32 dagen aan obv fulltime. We zijn als startup door onze huidige werkgever overgenomen en daar hadden we 25+7 ADV dagen. Daarnaast krijgen we bijvoorbeeld ook 6 weken vaderschapsverlof (die voor mij nu bijna op zijn)
quote van de website:
[...]
Oja, we zoeken nog collega'sPM voor info mag altijd
Want dát lijkt mij persoonlijk het grootste gevaar en de reden waarom ik zelf graag mijn verlofdagen bij hou en met een wettelijke regeling werk.
Het idee klinkt heel mooi, maar ik vraag me af of het eindresultaat niet is dat mensen zich verplicht voelen relatief weinig vakantie op te nemen.
En “onbeperkt”, maar toch +/-32 dagen aanhouden (ook nog eens precies hetzelfde aantal dagen wat je voorheen ook had).
Ik heb als zzper ook “onbeperkte” vakantiedagen. In praktijk neem ik er niet veel meer op dan ik voorheen als loonslaaf ook deed. Ben iedere dag om 16:00 thuis/klaar, dat is me meer waard:)
Ypuh schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 14:37:
Ding ding ding. We hebben twee winnaars die doorgaan voor de magnetron. Het zal vast soms uit positief oogpunt voor de werknemer worden gedaan hoor, maar het idee zal ook vaak genoeg zijn dat werknemers minder vrij nemen als er niet gewoon duidelijk een potje vakantiedagen is wat van hun is, en waar niemand wat van heeft te vinden. Genoeg gaan dan niet vrij nemen als ze weten dat hun collega's daardoor langer moeten werken.unezra schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 17:38:
[...]
Krijg je dan niet dat mensen juist eerder geneigd zijn te weinig vakantie op te nemen?
Want dát lijkt mij persoonlijk het grootste gevaar en de reden waarom ik zelf graag mijn verlofdagen bij hou en met een wettelijke regeling werk.
Het idee klinkt heel mooi, maar ik vraag me af of het eindresultaat niet is dat mensen zich verplicht voelen relatief weinig vakantie op te nemen.
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren
. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topicIdem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.
Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.