*knip* Dit is op het gehele forum niet toegestaan.
[ Voor 90% gewijzigd door Zr40 op 17-01-2025 14:36 ]
[ Voor 90% gewijzigd door Zr40 op 17-01-2025 14:36 ]
Mwah, in dit specifieke voorbeeld denk ik dat de werkgever gewoon slim rekent. 50% van de tijd detacheren is ongeveer de werkgeverskosten voor het salaris. De andere helft van de tijd wordt intern besteed. Dat kost dus geen geld.eborn schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:25:
De belangrijkste factor voor de hoogte van je salaris is volgens mij het soort bedrijf. Ik zie hier regelmatig bedragen voorbij komen bij multinationals voor mensen met 2 jaar ervaring die bijna mijn salaris raken als directeur van een MKB bedrijf. En dat is niet voor 40 uur kan ik je vertellenBij grotere bedrijven zonder vaste CAO en schalen is nu eenmaal veel meer flexibiliteit.
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
En weer wat jaartjes verdercrimby schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:30:
[...]
Inmiddels weer wat jaartjes verder en ook wat ontwikkeling....
Naast onderstaande heb ik nog een pakket van aandelen ontvangen vanwege uitzonderlijke prestaties welke momenteel op €20.000,- geschat wordt.
***members only***
Weer een jaartje verder.Appelmoes57 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 23:22:
***members only***
Kleine update, nog steeds erg tevreden.mobstaa schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:44:
***members only***
Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber
[ Voor 6% gewijzigd door FBI1988 op 26-01-2025 17:19 . Reden: Mobiliteit aangepast; leaseauto en pensioen toegevoegd. ]
Vul je leaseauto eens in zoals hier beschreven staat (iets scrollen): 'Wat is de bedoeling van dit topic? ' dat maakt het wellicht wat anders.FBI1988 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:48:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 36
• Opleiding: MBO-4 ICT beheer, HBO ICT (niet afgemaakt)
• Werkervaring: 16 jaar
• (Woon) Locatie: Randstad
2. Wat doe je:
• Functie: Sr. System Engineer / Project engineer
• Werkgever/branche: SoftTech Automatisering B.V. (MKB - kantoorautomatisering, ~40 werknemers)
• (Werk) Locatie(s): Zoetermeer
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: ~30 minuten met de auto
• Thuiswerken: In ieder geval 1 dag per week, meer wanneer nodig of zo uit komt
• Werkdruk: Hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4331 €
• Vakantiegeld: €4158 €
• Bonus, toeslagen, etc: €90 €
• Dertiende/veertiende maand: €0 €
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €57.210 €
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Geen idee €
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Beleggingspensioen
• Mobiliteit per jaar: €0 (leaseauto) €
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €57.210 €
Wat denken jullie ervan?
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Ik zie dat je de pensioenbijdrage van 22.8% (€17k) optelt bij je bruto jaarsalaris voor vergelijking met Nederland. Maar worden pensioenkosten niet al automatisch afgedragen via de verplichte sociale verzekeringen op je Oostenrijkse loonstrook (SV Beitrag)? Zou je dan niet dubbel tellen?Garyu schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:46:
[...]
Nieuw jaar, nieuwe kansen. De CAO is met 7,8% gestegen, dus dat was sowieso zeker. Meer gaat er volgens mijn baas niet komen ook dit jaar. Ik ben het er niet mee eens, dus beetje discussie nog - aangezien ook mijn rol verandert van Project Manager naar Senior Project Manager
***members only***
Gefeliciteerd. Maar een CEO die €0,23 cent per kilometer krijgt? Is dat niet een beetje heel erg weinig?Zebby schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:40:
Oud:
***members only***
En per dit jaar:
***members only***
Nog steeds erg tevreden. Ik kan veel tijd doorbrengen met m'n kleine rond school. Wanneer ik werk maakt niet uit, los van problemen die opgelost moeten worden. Grootste nadeel is natuurlijk dat ik feitelijk nooit echt vrij ben, ook op vakantie moet ik bereikbaar zijn. Ik heb geen vast personeel meer, alles verloopt nu via externen.
Er zijn ook hele leuke plannen op bedrijfsvlak waar ik mee bezig ben, al verwacht ik niet dat ik daar veel met mijn salaris zal kunnen winnen, het potentie wordt er wel groter. Tot die tijd geniet ik van mijn tijd, heb ik de titel op mijn CV om ervaring erbij te verzamelen, en zien we dan wel verder als dat niks wordt.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Het is niet mijn bedrijf, dus dat sowieso niet. Officieel ben ik statutair directeur, op basis van een voorstel dat ik heb gedaan om dus onze kosten te drukken en meer dividend uitkeer te kunnen doen. Primair door niemand meer in vaste dienst te hebben naast mij. Meer over/inkopen wil ik niet, er zit al veel geld in plus de omzet en winst zijn gezond, dus dat zijn bedragen die ik niet kan ophoesten.Tylen schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:50:
[...]
Gefeliciteerd. Maar een CEO die €0,23 cent per kilometer krijgt? Is dat niet een beetje heel erg weinig?
ben je niet gewoon dga in je eigen bv?
Field Service Engineer Mobile
[ Voor 103% gewijzigd door We Are Borg op 03-02-2025 20:12 ]
[ Voor 102% gewijzigd door 3DDude op 01-02-2025 19:33 ]
Be nice, You Assholes :)
Let even op of die 16% daadwerkelijk excl. vakantiegeld is. Want het klinkt mij een beetje "Individueel Keuze Budget (IKB)" in de oren; en daar zit het vakantiegeld bij in.
De combinatie van verzekeringen, 40 uur werken en pensioen bij ABP klinkt niet heel logisch, weet je zeker dat het ABP is en niet een andere pensioenregeling met een vergelijkbare, generieke drie-letterige afkorting?osbourne1903 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 18:18:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26 29 30 32
• Opleiding: Industrial Engineering and Management (WO, Bachelor)
• Werkervaring: 9 jaar
• (Woon) Locatie: Gelderland
2. Wat doe je:
• Functie: Business Analyst Informatie Analyst / (Agile) Tester Business Analyst / PO Business Analist
• Werkgever/branche: Verzekeringen
• (Werk) Locatie(s): Nederland
• Uren/week: 40
• Reistijd: 2 uur (heen / terug), hybride werken (min. 1 kantoordag in een week)
• Werkdruk: gemiddeld/hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 2950 3300 3517 4900 5500 5400
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: Ja, 16%
• Pensioeninleg per jaar: via ABP, schijnt goed geregeld te zijn via werkgever (70/30)
• Mobiliteit per jaar: NS Business Card of € 0,19 per km reiskostenvergoeding
• Overige: HP Elitebook / Telefoon. 5 weken aanvullend geboorteverlof aanvulling tot 100% van salaris en 17 weken doorbetaling 70% van het min. loon tijdens ouderschapsverlof.
• Winstdeling/bonus: -
• Package:66k o.b.v. 40 uur 80k (zonder de extra aanvulling met geboorte- ouderschapsverlof)
Ik heb een nieuwe aanbieding ontvangen waarmee ik er flink op vooruitga. Binnenkort krijg ik een kind, en mijn toekomstige werkgever staat er volledig achter dat ik direct ouderschapsverlof opneem. Daarnaast bieden ze een mooie financiële aanvulling tijdens mijn aanvullend geboorteverlof en ouderschapsverlof, waardoor ik goed gecompenseerd word, zie hierboven de voorwaarden.
Qua reizen heb ik echter weinig aan de NS Business Card vanwege de slechte verbindingen (4 uur heen / terug). Daarnaast vind ik de reiskostenvergoeding van €0,19 per kilometer aan de magere kant. Nu twijfel ik of het zinvol is om op een positieve en constructieve manier een tegenvoorstel te doen, zonder al te veeleisend over te komen. Ze hebben immers al een sterke aanbieding gedaan en vinden het geen probleem dat ik met verlof ga.
Mijn doel zou zijn om eventueel één schaal hoger te komen (+/- €150 extra) en/of in aanmerking te komen voor een mobiliteitsbudget. Een leaseauto lijkt me niet haalbaar gezien het hybride werken.
Denken jullie dat het verstandig is om hierover in gesprek te gaan, of is dit gezien de huidige arbeidsmarkt iets wat ik als ‘normaal’ moet beschouwen? Ik hoor graag jullie advies!
Dertiende/vertiende maand: “Ja”. Bedoel je allebei? Of alleen een dertiende??osbourne1903 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 18:18:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26 29 30 32
• Opleiding: Industrial Engineering and Management (WO, Bachelor)
• Werkervaring: 9 jaar
• (Woon) Locatie: Gelderland
2. Wat doe je:
• Functie: Business Analyst Informatie Analyst / (Agile) Tester Business Analyst / PO Business Analist
• Werkgever/branche: Verzekeringen
• (Werk) Locatie(s): Nederland
• Uren/week: 40
• Reistijd: 2 uur (heen / terug), hybride werken (min. 1 kantoordag in een week)
• Werkdruk: gemiddeld/hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 2950 3300 3517 4900 5500 5400
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: Ja, 16%
• Pensioeninleg per jaar: via ABP, schijnt goed geregeld te zijn via werkgever (70/30)
• Mobiliteit per jaar: NS Business Card of € 0,19 per km reiskostenvergoeding
• Overige: HP Elitebook / Telefoon. 5 weken aanvullend geboorteverlof aanvulling tot 100% van salaris en 17 weken doorbetaling 70% van het min. loon tijdens ouderschapsverlof.
• Winstdeling/bonus: -
• Package:66k o.b.v. 40 uur 80k (zonder de extra aanvulling met geboorte- ouderschapsverlof)
Ik heb een nieuwe aanbieding ontvangen waarmee ik er flink op vooruitga. Binnenkort krijg ik een kind, en mijn toekomstige werkgever staat er volledig achter dat ik direct ouderschapsverlof opneem. Daarnaast bieden ze een mooie financiële aanvulling tijdens mijn aanvullend geboorteverlof en ouderschapsverlof, waardoor ik goed gecompenseerd word, zie hierboven de voorwaarden.
Qua reizen heb ik echter weinig aan de NS Business Card vanwege de slechte verbindingen (4 uur heen / terug). Daarnaast vind ik de reiskostenvergoeding van €0,19 per kilometer aan de magere kant. Nu twijfel ik of het zinvol is om op een positieve en constructieve manier een tegenvoorstel te doen, zonder al te veeleisend over te komen. Ze hebben immers al een sterke aanbieding gedaan en vinden het geen probleem dat ik met verlof ga.
Mijn doel zou zijn om eventueel één schaal hoger te komen (+/- €150 extra) en/of in aanmerking te komen voor een mobiliteitsbudget. Een leaseauto lijkt me niet haalbaar gezien het hybride werken.
Denken jullie dat het verstandig is om hierover in gesprek te gaan, of is dit gezien de huidige arbeidsmarkt iets wat ik als ‘normaal’ moet beschouwen? Ik hoor graag jullie advies!
Inderdaad grote kans daarop, ABP is voor overheid en onderwijs. Als het goed is moet in de vacature hebben gestaan wat er allemaal in die 16% zit. Het kan 8% vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 8,3% (13e maand) zijn.DutchCommando schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 22:03:
[...]
Let even op of die 16% daadwerkelijk excl. vakantiegeld is. Want het klinkt mij een beetje "Individueel Keuze Budget (IKB)" in de oren; en daar zit het vakantiegeld bij in.
ktkaas schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 12:39:
Na heel lang te hebben gelurkt, ga ik ook iets posten. Het werk wat ik doe, doen er niet zo veel. Dus ben benieuwd wat jullie er van vinden.
***members only***
gebruikernaam__ schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 20:18:
***members only***
Netjes, zeker binnen Metalektro.Shodan schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 21:00:
***members only***
GG85 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 18:41:
[...]
[...]
Netjes, zeker binnen Metalektro.
Bevalt ASML een beetje als werkgever verder?
Zit zelf niet bij ASML, wel verwant.GG85 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 18:41:
[...]
[...]
Netjes, zeker binnen Metalektro.
Bevalt ASML een beetje als werkgever verder?
Vul je wel zelf je pensioen aan om de jaarruimte te vullen? Mijn werkgever legt slechts €40 per maand in (dit is zelfs verlaagd ten opzichte van vorig jaar en is nu maar een een klein deel van de premie...) dus vul ik het zelf maar aan om de jaarruimte volledig te vullen.PindakaasPiraat schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 22:34:
Update na 1 jaar werken
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: M. Sc. General Mechanical Engineering
• Werkervaring: 1 jaar
• (Woon) Locatie: Limburg
2. Wat doe je:
• Functie: Engineer
• Werkgever/branche: Medical engineering
• (Werk) Locatie(s): Limburg
• Reistijd: 35 - 40 minuten enkele reis
• Thuiswerken: Alleen bij uitzondering
• Werkdruk: Gemiddeld - hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3.400 €3.740
• Vakantiegeld: €3264 €3590
• Bonus, toeslagen, etc: €600
• Dertiende/veertiende maand: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €44.064 €49.070
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €1279
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Allianz
• Mobiliteit per jaar: €3.593
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €49.242 €53.942
Pensioen is nog steeds vrij laag, maar ben wel erg blij met een salarisverhoging van 10% na 1 jaar, dus ik klaag niet.
[ Voor 5% gewijzigd door fe1995 op 05-02-2025 07:47 ]
Als het goed is zal je pensioen wel flink stijgen zodra jouw werkgever overstapt op het nieuwe stelsel. Dan vervalt namelijk de leeftijdsafhankelijke premiestaffel. Dat zou voor jou een stuk gunstiger uitpakken.PindakaasPiraat schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 22:34:
Update na 1 jaar werken
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: M. Sc. General Mechanical Engineering
• Werkervaring: 1 jaar
• (Woon) Locatie: Limburg
2. Wat doe je:
• Functie: Engineer
• Werkgever/branche: Medical engineering
• (Werk) Locatie(s): Limburg
• Reistijd: 35 - 40 minuten enkele reis
• Thuiswerken: Alleen bij uitzondering
• Werkdruk: Gemiddeld - hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3.400 €3.740
• Vakantiegeld: €3264 €3590
• Bonus, toeslagen, etc: €600
• Dertiende/veertiende maand: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €44.064 €49.070
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €1279
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Allianz
• Mobiliteit per jaar: €3.593
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €49.242 €53.942
Pensioen is nog steeds vrij laag, maar ben wel erg blij met een salarisverhoging van 10% na 1 jaar, dus ik klaag niet.
Ik vul mijn pensioen niet aan om de jaarruimte te vullen, omdat ik dat geld liever zelf beleg, zonder het tot mijn pensioen vast te zetten. Omdat ik vrij lage uitgaven heb, kan ik op het moment ca. 50% van mijn inkomen in ETF's beleggenfe1995 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:42:
[...]
Vul je wel zelf je pensioen aan om de jaarruimte te vullen? Mijn werkgever legt slechts €40 per maand in (dit is zelfs verlaagd ten opzichte van vorig jaar en is nu maar een een klein deel van de premie...) dus vul ik het zelf maar aan om de jaarruimte volledig te vullen.
Dat die jaarruimte wordt gevuld is naar mijn mening het belangrijkst, al is het natuurlijk erg prettig als de werkgever daarvan zoveel mogelijk voor zijn rekening neemt.
Mijn werkgever zit al in het nieuwe stelsel. Voor alle leeftijden geldt er een percentage van 10%, waarvan de werkgever 5% en de werknemer 5% betaald. Dat is vrij weinig, maar het gaat wel om een start-up, die nog niet op de markt is (en dat in de komende 12 maanden ook niet zal zijn). Als dat zover is, wil ik wel voorstellen om naar een ratio 1:2 (werknemer:werkgever) in te leggenxiangpo schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:44:
[...]
Als het goed is zal je pensioen wel flink stijgen zodra jouw werkgever overstapt op het nieuwe stelsel. Dan vervalt namelijk de leeftijdsafhankelijke premiestaffel. Dat zou voor jou een stuk gunstiger uitpakken.
Ik zit in de detachering (ook bij Allianz met mijn pensioen) en heb een pensioengat. Ik ben dit eens met interne collega's gaan bespreken die hun pensioen bij ABP hebben. Hun via de Belastingdienst website de calculator voor berekenen pensioengat in laten vullen en tot mijn verbazing hadden ze nagenoeg hetzelfde gat wat ik heb.fe1995 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:42:
[...]
Vul je wel zelf je pensioen aan om de jaarruimte te vullen? Mijn werkgever legt slechts €40 per maand in (dit is zelfs verlaagd ten opzichte van vorig jaar en is nu maar een een klein deel van de premie...) dus vul ik het zelf maar aan om de jaarruimte volledig te vullen.
Dat die jaarruimte wordt gevuld is naar mijn mening het belangrijkst, al is het natuurlijk erg prettig als de werkgever daarvan zoveel mogelijk voor zijn rekening neemt.
Is dit iets wat mijn werkgever verplicht is te doen? Van wat ik begrepen heb is dat dit alleen gaat gelden voor nieuwe collega's van mij, niet voor mijzelf.xiangpo schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:44:
[...]
Als het goed is zal je pensioen wel flink stijgen zodra jouw werkgever overstapt op het nieuwe stelsel. Dan vervalt namelijk de leeftijdsafhankelijke premiestaffel. Dat zou voor jou een stuk gunstiger uitpakken.
Alles kan, zolang het maar mogelijk is...
En je pensioen gat noem je dan t bedrag netto per maand wat je ziet staan bij bijvoorbeeld mijnpensioenoverzicht inclusief aow - netto maandsalaris nu?roughtodacore schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:12:
[...]
Ik zit in de detachering (ook bij Allianz met mijn pensioen) en heb een pensioengat. Ik ben dit eens met interne collega's gaan bespreken die hun pensioen bij ABP hebben. Hun via de Belastingdienst website de calculator voor berekenen pensioengat in laten vullen en tot mijn verbazing hadden ze nagenoeg hetzelfde gat wat ik heb.
[...]
Is dit iets wat mijn werkgever verplicht is te doen? Van wat ik begrepen heb is dat dit alleen gaat gelden voor nieuwe collega's van mij, niet voor mijzelf.
Ik doel op deze tool: https://www.belastingdien...ereken-ik-mijn-jaarruimtedfbt schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:28:
[...]
En je pensioen gat noem je dan t bedrag netto per maand wat je ziet staan bij bijvoorbeeld mijnpensioenoverzicht inclusief aow - netto maandsalaris nu?
Alles kan, zolang het maar mogelijk is...
Jullie praten niet over hetzelfde. Zit ook een verschil in type pensioenopbouw hoe zeker het pensioen is waardoor het nog wat lastiger is de vergelijking te maken.roughtodacore schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:45:
[...]
Ik doel op deze tool: https://www.belastingdien...ereken-ik-mijn-jaarruimte
Praten we over hetzelfde?
We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman
[ Voor 4% gewijzigd door AnonimousFret op 06-02-2025 08:54 ]
GoldenSample schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 01:58:
[...]
Oeh zal ik ook maar eens weer gaan verplassen dan?
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 34
• Opleiding: Niet die-hard technische master aan een TU
• Werkervaring: Kleine 10 jaar
• (Woon) Locatie: randstad
2. Wat doe je:
• Functie: Product Manager (technisch), geen leidinggevende functie
• Werkgever/branche: Booming niche in de energie transitie bij een verder niet duurzaam bedrijf
• (Werk) Locatie(s): randstad
• Aantal vakantiedagen: 36
• Reistijd: 50 minuten deur tot deur
• Thuiswerken: Tussen 0% en 80% thuis, kan ik flexibel zelf bepalen
• Werkdruk: medium
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €8000
• Vakantiegeld: €8000
• Bonus, toeslagen, etc: €16000
• Dertiende/veertiende maand: €8000
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €128.000
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €laat men slecht los, middenloonregeling, eige bijdragen ergens +/- 400 euro
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Bedrijfspensioenfonds middenloon
• Mobiliteit per jaar: € gemaximeerde reiskostenvoorziening van +/- 20cent/km
• Overige: weinig spectaculairs
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 130.000 + Pensioen?
Heb redelijk unieke skillset hoewel dat langzaam minder wordt met het iets meer volwassen worden van de markt, schuif daarom langzaam op naar een aangrenzend, wat minder volwassen, niche gebied.
Ik ben een goed voorbeeld van een paar dingen;
- Mijn niche betaald in NL een stuk slechter dan de oosterburen buiten een enkele werkgever zoals mijn huidige
- Hoe minder technisch je werkt in NL als engineer hoe meer je verdienen kan, de 'business' onzin waar ik me dagelijks langs moet manoeuvreren maakt mijn salaris in NL
- Veel werkgevers roepen dat ze geen mensen kunnen vinden maar betalen gewoonweg slecht vergeleken met concurrerende werkgevers, mijn linkedin mailbox zit er vol mee
- Laat je niet afschepen, onderhandel met het mes tussen de tanden en schroom niet te switchen
- Je moet wel eens op het goede moment op de goede plek zijn, zoals ik in deze niche belandde
[ Voor 10% gewijzigd door GoldenSample op 06-02-2025 02:44 ]
Digital Agency is altijd bagger betaald. Zoek een andere baan.
Klopt inderdaad in mijn ervaring. Je wordt vaak gezien als noodzakelijk kwaad en het “ambacht” van softwareontwikkeling is zwaar ondergeschikt aan de paar marketeers die even snel een landing page willen verkopen…DutchCommando schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:11:
[...]
Digital Agency is altijd bagger betaald. Zoek een andere baan.
Uiteindelijk is het een bedrijfstak met lage marge. Als je meer wilt verdienen is de juiste bedrijfstak kiezen ook belangrijk!Woutske schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 08:47:
[...]
Klopt inderdaad in mijn ervaring. Je wordt vaak gezien als noodzakelijk kwaad en het “ambacht” van softwareontwikkeling is zwaar ondergeschikt aan de paar marketeers die even snel een landing page willen verkopen…
Het bedrijf maakt maatwerkoplossingen voor ecom bedrijfjes. Dit is dus met name koppelingen tussen 2 systemen. Niet alleen maar landing pages.DutchCommando schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 17:01:
[...]
Uiteindelijk is het een bedrijfstak met lage marge. Als je meer wilt verdienen is de juiste bedrijfstak kiezen ook belangrijk!
Ja precies. Lage marge business dus.Kees123 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 19:43:
[...]
Het bedrijf maakt maatwerkoplossingen voor ecom bedrijfjes. Dit is dus met name koppelingen tussen 2 systemen. Niet alleen maar landing pages.
Update anno 2025Snow_King schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:44:
[...]
Ik dacht eens een update te geven anno 2024.
***members only***
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik denk dat je dan ook wel mag verwachten dat je een buffer opbouwt zodat je even "niks" kan doen op het moment dat het je uitkomt.The Eagle schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:55:
@Snow_King Moest even twee keer kijken omdat je bruto omlaag ging. Maar je bonus hakt er wel lekker in
Salaris ook btw, denk dat menigeen daarvan alleen maar kan dromen.
Wat ik me wel afvraag: dit werkt goed zolang je het naar je zin hebt. Maar tegelijkertijd is het denk ik ook een gouden kooi. Je moet nog 30 jaar tot aan je pensioen (of jij misschien 20 als je zo door gaat)...maar wat is je plan B?
[ Voor 4% gewijzigd door lasharor op 10-02-2025 13:59 ]
The Eagle schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:55:
@Snow_King Moest even twee keer kijken omdat je bruto omlaag ging. Maar je bonus hakt er wel lekker in
Salaris ook btw, denk dat menigeen daarvan alleen maar kan dromen.
Wat ik me wel afvraag: dit werkt goed zolang je het naar je zin hebt. Maar tegelijkertijd is het denk ik ook een gouden kooi. Je moet nog 30 jaar tot aan je pensioen (of jij misschien 20 als je zo door gaat)...maar wat is je plan B?
[ Voor 4% gewijzigd door Snow_King op 10-02-2025 14:10 ]
Nu 2,5 jaar later genoeg veranderd dus maar weer eens een nieuwe updateBeardyHamster schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 07:50:
***members only***
Heb je helemaal geen opleidingen gedaan MBO of HBO? Of gewoon niet een gericht naar je functie?BeardyHamster schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 08:32:
[...]
Nu 2,5 jaar later genoeg veranderd dus maar weer eens een nieuwe update
***members only***
Ben erg tevreden met de stappen die ik heb kunnen maken, met als mooie kanttekening dat er recent een huis is gekocht mede dankzij de stijging in loon.
Ik heb geen afgeronde MBO of HBO opleiding mijn hoogste diploma op dit moment is een Havo diploma.Robi schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 12:35:
[...]
Heb je helemaal geen opleidingen gedaan MBO of HBO? Of gewoon niet een gericht naar je functie?
Klopt dit wel? Je ikb is toch juist een pot waar je oa je vakantiegeld mee betaald?? Of is het bij jullie bovenop je vakantiegeld en dertiende maand??seph32 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:40:
Even een update. Dit was mijn vorige functie en hieronder mijn nieuwe functie. Mooie opstap denk ik, gezien mijn korte ervaring?
Oude functie
***members only***
Nieuwe functie:
***members only***
Zie de sector.Tylen schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 05:54:
[...]
Klopt dit wel? Je ikb is toch juist een pot waar je oa je vakantiegeld mee betaald?? Of is het bij jullie bovenop je vakantiegeld en dertiende maand??
Ja daar dacht ik idd aan. Financiele sector kan ook dnb zijn toch
Stel ik vind een andere werkgever welke 26 vakantie dagen heeft, hoe bepaal ik dan de waarde van de 14dagen welke ik nu extra heb? Is dat 14 dagen * 8 uur * uurloon(salarisstrook) ?BaBoK schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:02:
Mijn input, klopt mijn berekening bij totaal?
Wat vinden jullie ervan?
Wie ben je:
• Leeftijd: 34-38
• Opleiding: HBO Commerciele Economie
• Werkervaring: Functie 3 jaar, totaal 15 jaar.
• (Woon) Locatie: Randstad
2. Wat doe je:
• Functie: accountmanager strategische accounts (regio)
• Werkgever/branche: Corporate bedrijf / automatisering industrie
• (Werk) Locatie(s): Landelijk
• Aantal vakantiedagen: 27+13
• Reistijd: Standplaats is thuis
• Thuiswerken: Wanneer ik geen afspraken heb bij klant of kantoor
• Werkdruk: Hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto):€ 6.410
• Vakantiegeld; € 6.156 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: € 20.127 geldt een treshold van 50% en cap van 200%.
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 103.200,60
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 933 (?)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:PME
• Mobiliteit per jaar:€ 12000 (Tesla model Y inc internationel laadpas)
• Overige:
Mogelijkheid tot kopen aandelen zoals elke werknemer in het bedrijf met bedrijfsregeling
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):€ 126.405,00
Na 4 jaar een update. Was tijd voor wat anders.BombaAriba schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:58:
Altijd wel interessant om te lezen wat anderen verdienen om zo toch een indicatie te hebben van marktwaarde. Hierbij mijn bijdrage.
***members only***
[ Voor 0% gewijzigd door BombaAriba op 12-02-2025 13:57 . Reden: kranten ]
We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman
BombaAriba schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:22:
[...]
Na 4 jaar een update. Was tijd voor wat anders.
***members only***
[ Voor 13% gewijzigd door MagniArtistique op 12-02-2025 23:42 ]
BombaAriba schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:22:
[...]
Na 4 jaar een update. Was tijd voor wat anders.
***members only***
Bij DNB krijg je ook een persoonlijk keuzebudget dat bestaat uit 13e maand, vakantiegeld en nog 5% keuzebudget.Tylen schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:47:
[...]
Ja daar dacht ik idd aan. Financiele sector kan ook dnb zijn tochhahaha. Maar ok, dan is het een lekker extra potje inderdaad.
Ik heb 2 posts in 1 gecombineerd. 1 Wat het bij mijn ex-werkgever was geworden en 1 nieuw bij nieuwe werkgever. Dacht dat het qua inzicht wel wat meer duidelijkheid zou geven qua overstap.
Ja klopt. Qua doorgroei volgens mij niet direct of je moet richting formeel management of architectuur willen groeien. Op dit moment niet direct behoefte aan.
F0995SOS schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:09:
***members only***
Eigenlijk mijn eerste (fulltime) baan nadat ik de afgelopen jaren parttime naast mijn deeltijdstudie heb gewerkt. Dit aanbod geaccepteerd bij een nieuwe werkgever. Zeker met de aankomende cao-verhoging van 1 januari vond ik het een net aanbod.
Maar wat doe je precies dan? Je functietitel kan gaan over allesFox3214 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:14:
Veel gebeurt in me werk, soms lijkt het allemaal te goed om waar te zijn. Belangrijkste is dat ik enorm veel plezier heb in me werk!
***members only***
Ik adviseer klanten die ons product gebruiken in hun netwerk infra. Mijn day to day werk is:Orangelights23 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:38:
[...]
Maar wat doe je precies dan? Je functietitel kan gaan over alles
LodanMax schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:29:
[...]
***members only***
[...]
***members only***
Please consider the environment before posting on the internet.
Phantomic schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:01:
***members only***
I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic
Mooi pakket zeker voor een 24 jarige, maar dat treinreizen zou me snel de keel uitkomen. 5 uur lang in de trein, als je dat leuk vindt moet je volgens mij gewoon bij de NS gaan werken
En al die mensen die de halve werkdag in de file staan die kunnen beter taxi chauffeur worden?Barrycade schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 18:27:
[...]
Mooi pakket zeker voor een 24 jarige, maar dat treinreizen zou me snel de keel uitkomen. 5 uur lang in de trein, als je dat leuk vindt moet je volgens mij gewoon bij de NS gaan werken
Lees ik goed dat je 5 uur per dag reist en daarvan 4 als werktijd kan wegschrijven ? Dus netto kantoortijd is zeg maar een halve dag?
RenaldoN schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:08:
[...]
Lees ik goed dat je 5 uur per dag reist en daarvan 4 als werktijd kan wegschrijven ? Dus netto kantoortijd is zeg maar een halve dag?
[ Voor 101% gewijzigd door Sport_Life op 25-02-2025 23:35 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Klopt! Het extra verlof komt uit het IKB en bijzonder verlof. In het geval van het bijzonder verlof is het inderdaad op basis van dat het mogelijk moet zijn, maar hier lever ik dan verder niets op in.
Klopt, IKB-uren zijn schappelijk geprijsdPhantomic schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:08:
[...]
Klopt! Het extra verlof komt uit het IKB en bijzonder verlof. In het geval van het bijzonder verlof is het inderdaad op basis van dat het mogelijk moet zijn, maar hier lever ik dan verder niets op in.
Het kopen van verlof vanuit de IKB kost 1/4e uurloon per verlof uur. Gezien dit uit het bijzonder tarief komt valt het netto heel erg mee.
2 jaar en een mooie wijziging gehad, toch maar weer posten.XFlame schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 12:12:
[...]
Nieuwe 2 jaar, nieuwe update.
***members only***
Die regeling niet ziek melden = extra vrije dag vind ik maar een slechte zaak. Naast dat je kans hebt dat mensen met griep gewoon naar kantoor komen en de rest besmetten, vind ik het ook ethisch bezwaarlijk. Over het algemeen kies je er niet voor om ziek te worden. Mag wat mij betreft per wet verboden worden.XFlame schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:48:
[...]
2 jaar en een mooie wijziging gehad, toch maar weer posten.
***members only***
Dan vind ik deze regeling nog niet eens zo erg. In ons geval gelden er zelfs wachtdagen bij de 2e ziekmelding van het jaar.SayWhatAgain! schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:35:
[...]
Die regeling niet ziek melden = extra vrije dag vind ik maar een slechte zaak. Naast dat je kans hebt dat mensen met griep gewoon naar kantoor komen en de rest besmetten, vind ik het ook ethisch bezwaarlijk. Over het algemeen kies je er niet voor om ziek te worden. Mag wat mij betreft per wet verboden worden.
Lies are obvious to read because the truth is already written
En het leidt er alleen maar toe dat mensen het aantal wachtdagen dat ze hebben gehad, ook aan het einde van hun ziekte nog even ‘opnemen’. Als ik maandag griep krijg en twee dagen uit eigen zak mag ziek zijn en de maandag daarop pas weer beter ben, reken er dan maar op dat ik me pas woensdag weer beter meld.D33F schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:44:
[...]
Dan vind ik deze regeling nog niet eens zo erg. In ons geval gelden er zelfs wachtdagen bij de 2e ziekmelding van het jaar.
[ Voor 24% gewijzigd door Tsurany op 26-02-2025 14:07 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Hier kan ik dus niet met mijn hoofd bij.. zo'n salaris en dan geen idee hebben wat er aan je pensioen wordt bijgedragen en onder welk pensioenfonds het valt.Tsurany schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:32:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Zeer goed schijnt
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Geen idee
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Geen idee
waarom zou er een verband moeten zitten tussen hoogte salaris en tijd steken in je verdiepen in je pensioenrekening? Zeker als je van je collega's met verstand van zaken hoort dat 'het wel goed zit'Googolplex1 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:16:
[...]
Hier kan ik dus niet met mijn hoofd bij.. zo'n salaris en dan geen idee hebben wat er aan je pensioen wordt bijgedragen en onder welk pensioenfonds het valt.
Omdat het een wezenlijk onderdeel is van het salaris pakket? Gaat al snel om tienduizend(en) euro's per jaar.de Peer schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:29:
[...]
waarom zou er een verband moeten zitten tussen hoogte salaris en tijd steken in je verdiepen in je pensioenrekening? Zeker als je van je collega's met verstand van zaken hoort dat 'het wel goed zit'
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Ik zou zeggen puur al de franchise natuurlijkde Peer schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:29:
[...]
waarom zou er een verband moeten zitten tussen hoogte salaris en tijd steken in je verdiepen in je pensioenrekening? Zeker als je van je collega's met verstand van zaken hoort dat 'het wel goed zit'
dat begrijp ik, maar is geen antwoord op de vraag.Sport_Life schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:35:
[...]
Omdat het een wezenlijk onderdeel is van het salaris pakket? Gaat al snel om tienduizend(en) euro's per jaar.
Larmoth schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:41:
Toch allemaal zotte bedragen hier. Ik vraag me af hoe de bruto Nederland tov Belgie is. Ik vermoed dat je een hoger net krijgt dan in Belgie. Hier al 40+ jaar en blij met bruto 5400 wel met Auto. Maar als ik hier 8000 and 12000 zie passeren, zotjes.
Ik weet onder welk pensioenfonds het valt, de werkgever heeft een eigen pensioenfonds. En daar zijn weer allerlei wijzingen want nieuwe wetgeving en dergelijke. Maar ik heb er even naar gekeken en zie het volgende:Googolplex1 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:16:
[...]
Hier kan ik dus niet met mijn hoofd bij.. zo'n salaris en dan geen idee hebben wat er aan je pensioen wordt bijgedragen en onder welk pensioenfonds het valt.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Top! Dan kan je dus makkelijk uitrekenen wat je werkgever bijdraagt.Tsurany schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:50:
[...]
Ik weet onder welk pensioenfonds het valt, de werkgever heeft een eigen pensioenfonds. En daar zijn weer allerlei wijzingen want nieuwe wetgeving en dergelijke. Maar ik heb er even naar gekeken en zie het volgende:Zal wel goed zijn want online zie ik dat anderen vaak een lager totaal percentage hebben en een hoger werknemers percentage.
- Franchise: 17.545
- Opbouw: 1,875%
- Werkgever: 24%
- Werknemer: 6%
En als ik van collega's hoor dat het qua pensioen wel goed zit dan geloof ik dat wel. Ik zie het over 25 jaar wel
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq