Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:48
niceone_548 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 10:45:
[...]

Als mid-lancer is je inkomen heel eenvoudig opgezet, je krijgt een x% van waar je voor bent ingezet. En meer is er niet.
Werk je een maand niet, krijg je in principe geen inkomen

Van dat initiele bedrag gaan dan alle verzekeringen vanaf:
Zorgverzekeringswet
ww premie
WGA-ERD
gedifferntieerde premie Aof

En dat geeft je een bedrag

Er is geen 13de maand, er is geen pensioen regeling, er is geen vakantie geld, er zijn geen regelingen.

Dus het is niet dat ik ze niet wil invullen, ze bestaan gewoon niet.

Dus die zekerheden bestaan idd niet.
Dat is overigens maar net bij welke midlance partij je zit. Ik heb dus wel een pensioenregeling en vakantiegeld. Al is dat een wassen neus want het gaat inderdaad van de x% af, maar ik heb ook een vast maandelijks inkomen die hoe dan ook uitgekeerd wordt, ongeacht van of ik ziek ben geweest en de omzet niet heb gehaald of onverwachts op de bank kom te zitten. Dat bedrag gaat ook van de x% af. De rest wordt als provisie 1x per jaar uitgekeerd.

Er zijn veel smaken in midlance.

Ik vind het bedrag overigens ook wat weinig, met de hoeveelheid risico die jij meer loopt in jouw constructie dan ik in de mijne.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
dfbt schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 00:28:
[...]

Mwa,
Boodschappen gezin 4: 700
Auto kosten inclusief benzine en afschrijving 380
Internet:30
Zorgverzekering 2x160=320
Verzekeringen huis: 70
2x mobiel +abbo’s: 50
Lenzen/bril :40
Voer/Hond:50
Netflix/spotify:30
Sportabbo’s 2x30=60
Gas/water/licht =150
Persoonlijke hygiene kapper etc 2x20
Gemeente belasting=80

Zit ik precies op 2000 euro.
Ben ik nog niet op vakantie geweest, nog geen uitjes gedaan (keer naar dierentuin, attractie park)
Voor dit geld heb ik nog geen kleding, mijn kids zijn 2 en 15 weken, maar ik heb nog geen zwemles/sport voor kinderen.

Dus nee helaas, met 2k maand is rondkomen erg lastig. En dit stukje ging over pensioen, maar ik zie geen ideale wereld waarin 2x aow genoeg gaat zijn als ik met pensioen ben. Oke nee dan heb je geen kosten meer voor je kinderen, maar de andere kosten zullen tot je dood blijven bestaan.
Je uitgaven zijn relatief hoog en zal bij je inkomen passen. Maar als je "maar" 2000 per maand te besteden hebt, zal je andere keuzes maken. Goedkopere/geen sport abo, goedkopere boodschappen, niet elke maand naar de kapper, geen hond. Deze kleine besparingen geven al ruimte om kleding te kopen. Vakantie kan je dan betalen van het vakantiegeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Z___Z schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:17:
[...]

Je uitgaven zijn relatief hoog en zal bij je inkomen passen. Maar als je "maar" 2000 per maand te besteden hebt, zal je andere keuzes maken. Goedkopere/geen sport abo, goedkopere boodschappen, niet elke maand naar de kapper, geen hond. Deze kleine besparingen geven al ruimte om kleding te kopen. Vakantie kan je dan betalen van het vakantiegeld.
Mooi punt, het hangt inderdaad volledig van je situatie af. Ik probeer ook rond te komen van ongeveer 2k netto per maand met m’n gezin (1 kind), en dat lukt dus niet. (Zonder hypotheek en kinderopvang kosten). Ik merk dat we structureel 2-300 euro extra moeten inleggen op de betaalrekening om het rond te krijgen. Dan doen we ook gewoon uitjes, restaurantjes en letter we niet op aanbiedingen overigens.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:45

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:En nu snel weer terug ontopic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:13
TheUninvited schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:37:
[...]

Werk nu 3 jaar bijna bij deze midlance partij. In het algemeen positieve ervaring alleen begin ik nu ook meer de negatieve kanten van deze constructie te zien. Eerst even mijn huidige situatie opschrijven.

***members only***

Op zich weinig te klagen dus, als ik kijk waar ik ook begonnen ben zit ik daar nu ruim boven. Het nadeel van midlance is toch wel als je tijdelijk zonder opdracht zit of ziek bent dat je inkomen enorm daalt. Dit heb ik ook meegemaakt vorig jaar. Je hebt nog altijd een basissalaris maar dat is dus een stuk lager. Ik zou graag de stap nog willen zetten naar freelance dit geeft toch nog meer vrijheid denk ik. Midlancen is wel een goede springplank, je ervaart wel hoe het is om voor opdrachtgevers te werken en je hebt ook best veel vrijheid al in de uren die je maakt aangezien je niet vast zit aan een beperkt aantal vakantiedagen.
Ik zag dat het hier over midlancen ging doe ik zelf ook al een tijd. Maar ben aan het twijfelen of ik dit wel wil blijven doen. Doe dit nu bijna 4 jaar met wisselende gevoelens erover.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 21:05
@TheUninvited Stel je hebt 3 maanden geen opdracht. En daarna weer wel, moet je dan die 3 maanden (3 x 3000 euro basis salaris) terug betalen?

[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 14-12-2024 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

TheUninvited schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 10:20:
[...]

Ik zag dat het hier over midlancen ging doe ik zelf ook al een tijd. Maar ben aan het twijfelen of ik dit wel wil blijven doen. Doe dit nu bijna 4 jaar met wisselende gevoelens erover.

***members only***
Maar hoe kun je nu zonder opdracht zitten als senior developer zonder extreem hoog uurloon als ik het zo zie? Er is toch overal een enorm tekort? Ik krijg als test engineer ook de hele tijd recruiters op linkedin, laat staan als senior dev.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Als jouw opdracht ineens plotseling stopt dan zit je zo 2-3 maanden verder voordat je bij een nieuwe kan beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door blmp op 14-12-2024 20:33 . Reden: template wijziging + vakantiedagen edit ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brennanzatox
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14-09 18:13
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO 4 Expert IT Systems And Devices
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Oss

2. Wat doe je:
• Functie: Servicemedewerker IV
• Werkgever/branche: Rijksoverheid
• (Werk) Locatie(s): Den Bosch
• Aantal vakantiedagen: 24 (IKB)
• Gewerkte uren/week: 40 (als een van de weinige een 40 uur contract in de CAO Rijk, normaal gesproken heeft bijna iedereen in CAO Rijk een 36 uur contract)
• Reistijd: 30 minuten
• Thuiswerken: Nee
• Werkdruk: Laag tot gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4169
• Vakantiegeld: € onderdeel van IKB
• Bonus, toeslagen, etc: € onderdeel van IKB
• Dertiende/veertiende maand: € 8512 IKB
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 58.540

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € N.B ik moet zelf rond de 210 euro inleggen wat elke maand van mijn bruto maandsalaris afgaat.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: APB
• Mobiliteit per jaar: € Shuttel OV kaart voor woon/werkverkeer
• Overige: /
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € /

Na mijn MBO 4 opleiding gelijk bij deze werkgever gaan werken. Inmiddels bijna 2 jaar in dienst en heb het zeker naar mijn zin. Ik denk dat ik aardig verdien voor mijn leeftijd en werkervaring. Voorlopig zit ik wel op mijn plek en in de toekomst misschien verder doorgroeien bij deze werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
TheUninvited schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 10:20:
[...]

***members only***
offtopic:
Je gebruikt een oude template, de laatste versie kun je hier vinden: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) dit maakt vergelijken een stuk gemakkelijker.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:35
Brennanzatox schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 15:53:
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO 4 Expert IT Systems And Devices
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Oss

2. Wat doe je:
• Functie: Servicemedewerker IV
• Werkgever/branche: Rijksoverheid
• (Werk) Locatie(s): Den Bosch
• Aantal vakantiedagen: 24 (IKB)
• Gewerkte uren/week: 40 (als een van de weinige een 40 uur contract in de CAO Rijk, normaal gesproken heeft bijna iedereen in CAO Rijk een 36 uur contract)
• Reistijd: 30 minuten
• Thuiswerken: Nee
• Werkdruk: Laag tot gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4169
• Vakantiegeld: € onderdeel van IKB
• Bonus, toeslagen, etc: € onderdeel van IKB
• Dertiende/veertiende maand: € 8512 IKB
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 58.540

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € N.B ik moet zelf rond de 210 euro inleggen wat elke maand van mijn bruto maandsalaris afgaat.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: APB
• Mobiliteit per jaar: € Shuttel OV kaart voor woon/werkverkeer
• Overige: /
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € /

Na mijn MBO 4 opleiding gelijk bij deze werkgever gaan werken. Inmiddels bijna 2 jaar in dienst en heb het zeker naar mijn zin. Ik denk dat ik aardig verdien voor mijn leeftijd en werkervaring. Voorlopig zit ik wel op mijn plek en in de toekomst misschien verder doorgroeien bij deze werkgever.
Bij het ABP betaal je zelf 8,1% van het pensioen en de werkgever 18,9% (zie hier). Dus 210 / 8,1 * 18,9 = 490 euro per maand door werkgever. Daarmee kan je nu ook je totale package invullen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
FunkyTrip schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 10:36:
[...]

Maar hoe kun je nu zonder opdracht zitten als senior developer zonder extreem hoog uurloon als ik het zo zie? Er is toch overal een enorm tekort? Ik krijg als test engineer ook de hele tijd recruiters op linkedin, laat staan als senior dev.
Omdat je in de praktijk mensen niet 1 dag later laat starten binnen organisaties met structuur. En laten dat net de organisaties zijn die mensen met deze skillsets inhuren. Je moet door de molen, je moeten eventueel een gesprek/VOG en dan moet je nog een account, pasje e.d. krijgen. Zelfs al is de detacheerder/midlancer bekend met de procedures zal je in de praktijk toch zeker nog 1,5 maand niet kunnen werken ondanks dat iedereen het eens is dat je z.s.m. mag beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
offtopic:
Je gebruikt een oude template, de laatste versie kun je hier vinden: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) dit maakt vergelijken een stuk gemakkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Laatst online: 21:13
jongetje schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 10:33:
@TheUninvited Stel je hebt 3 maanden geen opdracht. En daarna weer wel, moet je dan die 3 maanden (3 x 3000 euro basis salaris) terug betalen?
Nee dat hoeft niet.
FunkyTrip schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 10:36:
[...]

Externe inhuur wisselt nogal en zit veel doorlooptijd in doorgaans. Maar de verantwoordelijkheid hiervoor ligt bij mijn werkgever, die gebruiken hun netwerk. Heb wel het idee dat ze niet makkelijk overal mensen kunnen plaatsen zit altijd wel een tussenpersoon in. Als ik in loondienst werk wil vinden kan dat wel binnen een maand lukken, als je niet al te kritisch bent lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 23:54
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:35
Zie onderstaande en reken het even uit :).
DutchCommando schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 17:01:
[...]

Bij het ABP betaal je zelf 8,1% van het pensioen en de werkgever 18,9% (zie hier). Dus 210 / 8,1 * 18,9 = 490 euro per maand door werkgever. Daarmee kan je nu ook je totale package invullen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeSpierBajje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-12-2024
Homeland schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:21:
[...]

Onbeperkt opleidingsbudget is beetje als onbeperkt vakantiedagen, vaak helemaal niet zo'n goede regeling als het lijkt.
Heb je slechte ervaring met ombeperkte vakantiedagen? Kan je dat delen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
DikkeSpierBajje schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:53:
[...]

Heb je slechte ervaring met ombeperkte vakantiedagen? Kan je dat delen?
Werk in HR dus heb het zelf juist nooit ingevoerd, er zijn studies die aantonen dat het zorgt voor minder gebruik van vakantiedagen omdat men zich schuldig voelt richting collegas om verlof te nemen (of juist irritatie omdat iemand anders toch wel veel verlof neemt zonder consequenties), voor een organisatie dus een goede reden om het in te voeren. Daarnaast is onbeperkt zo vrijblijvend, men heeft dan niet het gevoel recht te hebben op dagen of om bijvoorbeeld 3 weken verlof op te nemen. Het is altijd maar zien hoe een organisatie omgaat met lang verlof, of met "ongebruikte" verlofdagen bij verlaten van de organisatie, want die dagen zijn er dus niet, of zijn ze juist oneindig?

Daarnaast zorgt onbeperkt voor willekeur, wie bepaald wanneer iemand wel of niet vrij mag zijn en wanneer is teveel verlof? Het zorgt alles bij elkaar vooral voor onduidelijkheid en is vaak voor de werkgever best een goede deal, geen registratie meer, vaak geen enkele uitbetaling bij vertrek (of hooguit op basis van pro-rata 20 dagen verlof per jaar, daar dan afhalen wat al is verbruikt om maar zo min mogelijk uit te keren). Voor medewerkers is het meestal een stuk minder goed, die hebben liever gewoon 30+ dagen verlof die ze makkelijk op kunnen nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Homeland op 17-12-2024 13:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cryptonium
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-08 20:39
Inmiddels een update, 2 CAO verhogingen en 2 prestatie gebaseerde verhogingen :>

Members only:

Ruim 16% er op vooruit gegaan, maar goed als je de inflatie meerekent valt het wel weer mee.

[ Voor 1% gewijzigd door cryptonium op 18-12-2024 11:06 . Reden: 16 ipv 13% ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:08
cryptonium schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:03:
Inmiddels een update, 2 CAO verhogingen en 2 prestatie gebaseerde verhogingen :>

***members only***

Ruim 16% er op vooruit gegaan, maar goed als je de inflatie meerekent valt het wel weer mee.
Valt wel mee? Inflatie is 3,1% volgens mij.

Bij ons is de basisverhoging gewoon 3% per 1-1-‘25. Dat krijgt 90% van de medewerkers dus.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZegHetMaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 15-09 10:53
update:

Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cryptonium
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-08 20:39
VidaR-9 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:17:
[...]

Valt wel mee? Inflatie is 3,1% volgens mij.

Bij ons is de basisverhoging gewoon 3% per 1-1-‘25. Dat krijgt 90% van de medewerkers dus.
Correctie in 2023 en 2024, samen ruim 10% geloof ik. Inflatie was rond de 7,5% uit mijn hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
cryptonium schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:20:
[...]

Correctie in 2023 en 2024, samen ruim 10% geloof ik. Inflatie was rond de 7,5% uit mijn hoofd
Je bent 1 jaar ouder geworden dus sowieso is het minder dan 24 maanden. Inflatie is verder jaar op jaar dus lastig om zo bij elkaar op te tellen als je fracties van jaren neemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seph32
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 00:24
Members only:

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elidibus
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-09 08:04
Homeland schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:44:
[...]

Werk in HR dus heb het zelf juist nooit ingevoerd, er zijn studies die aantonen dat het zorgt voor minder gebruik van vakantiedagen omdat men zich schuldig voelt richting collegas om verlof te nemen (of juist irritatie omdat iemand anders toch wel veel verlof neemt zonder consequenties), voor een organisatie dus een goede reden om het in te voeren. Daarnaast is onbeperkt zo vrijblijvend, men heeft dan niet het gevoel recht te hebben op dagen of om bijvoorbeeld 3 weken verlof op te nemen. Het is altijd maar zien hoe een organisatie omgaat met lang verlof, of met "ongebruikte" verlofdagen bij verlaten van de organisatie, want die dagen zijn er dus niet, of zijn ze juist oneindig?

Daarnaast zorgt onbeperkt voor willekeur, wie bepaald wanneer iemand wel of niet vrij mag zijn en wanneer is teveel verlof? Het zorgt alles bij elkaar vooral voor onduidelijkheid en is vaak voor de werkgever best een goede deal, geen registratie meer, vaak geen enkele uitbetaling bij vertrek (of hooguit op basis van pro-rata 20 dagen verlof per jaar, daar dan afhalen wat al is verbruikt om maar zo min mogelijk uit te keren). Voor medewerkers is het meestal een stuk minder goed, die hebben liever gewoon 30+ dagen verlof die ze makkelijk op kunnen nemen.
Bij mijn werkgever zijn we nu de proef aan het doen en ik vind het juist wel fijn. Je geeft aan dat mensen juist minder verlof pakken? In mijn beleving is dat niet zo. Voorheen hield ik altijd een aantal vakantiedagen achter de hand, want je weet maar nooit wat er later dit jaar nog gebeurt. Nu neem ik verlof wanneer ik het wil en nodig heb en als er onvoorzien verlof nodig is, is dat geen probleem. Zo plakken we er toch nog even een paar extra vrije dagen aan, terwijl het nu op het werk ook gewoon wat rustiger is. Opzich prima toch?

Je bent natuurlijk wel afhankelijk van de houding van de organisatie, in mijn organisatie is er veel vertrouwen en worden de verlofaanvragen heel makkelijk goedgekeurd. Zo lang je er maar voor zorgt dat je verlof zo min mogelijk impact heeft op het team. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je in een week van een deadline snel even vakantie pakt.

In totaal pak ik dit jaar dus zo'n 35 dagen. Bij mijn vorige werkgever kocht ik die ook altijd bij en had ik er in totaal 34. Dus ik pak netto 1 dagje meer dan ik anders ook had gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Elidibus schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 08:29:
[...]

Bij mijn werkgever zijn we nu de proef aan het doen en ik vind het juist wel fijn. Je geeft aan dat mensen juist minder verlof pakken? In mijn beleving is dat niet zo. Voorheen hield ik altijd een aantal vakantiedagen achter de hand, want je weet maar nooit wat er later dit jaar nog gebeurt. Nu neem ik verlof wanneer ik het wil en nodig heb en als er onvoorzien verlof nodig is, is dat geen probleem. Zo plakken we er toch nog even een paar extra vrije dagen aan, terwijl het nu op het werk ook gewoon wat rustiger is. Opzich prima toch?

Je bent natuurlijk wel afhankelijk van de houding van de organisatie, in mijn organisatie is er veel vertrouwen en worden de verlofaanvragen heel makkelijk goedgekeurd. Zo lang je er maar voor zorgt dat je verlof zo min mogelijk impact heeft op het team. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je in een week van een deadline snel even vakantie pakt.

In totaal pak ik dit jaar dus zo'n 35 dagen. Bij mijn vorige werkgever kocht ik die ook altijd bij en had ik er in totaal 34. Dus ik pak netto 1 dagje meer dan ik anders ook had gepakt.
Het ligt natuurlijk ook aan de organisatie an sich en hoe het team/afdeling zit kwa werkdruk. Als je als afdeling constant al vrij hoog in de werkdruk zit gaat "onbeperkt" vrije dagen daarbij niet helpen door juist de aangehaalde punten.

Het dikgedrukte is dan ook de grootste uitdaging. Ik heb organisaties gezien die eigenlijk constant in een modus van deadlines zaten, projecten net wat te krap plannen en daardoor dus altijd druk en bij wat onverwachts loop je direct het risico op vertraging. Dat is overigens geen gezonde organisatie en daarmee ook zeker niet de norm maar wel een factor dat de organisatie het moet faciliteren door de juiste randvoorwardes te creeeren.

Het invoeren van onbeperkte vrije dagen kan je niet of in ieder geval lastig doen zonder een verandering in mangementstijl. Je zal veel meer moeten kijken naar deliverables in plaats van inzet van uren waarmee je dus ook direct de mogelijkheid faciliteert om je werk te doen op het moment waar het kan. Moet je er wel weer voor waken dat je niet doelstellingen neerzet die onhaalbaar zijn in een normale tijdsperiode waardoor die onbeperkte dagen alsnog niet genomen kunnen worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Utaa
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 30-04 09:50
eerste post op tweakers !
1. Wie ben je:
• Leeftijd:27
• Opleiding: MBO
• Werkervaring:5 Jaar
• (Woon) Locatie:Randstad

2. Wat doe je:
• Functie:Consultancy /
• Werkgever/branche:Consultancy ICT
• (Werk) Locatie(s): Heel nederland
• Aantal vakantiedagen:26
• Gewerkte uren/week:40
• Reistijd:2/3 uur per week
• Thuiswerken: Ja
• Werkdruk: Werkdruk verschilt heel erg per project , projecten in het buiteland zijn meestal wel een struk stressvoller maar niks te erg.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto):5105
• Vakantiegeld 8%:
• Bonus, toeslagen, etc: Rond de 5/10% op jaarbasis
• Dertiende/veertiende maand:Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande):Rond de 70k verschilt door bonus 2-5k

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: BeFrank Pensionpremie 8% 2/3e bedrijgage werkgever zelf 1/3 inleg
• Mobiliteit per jaar: 965 per maand dus 11472
• Overige:
30 euro per maand voor mobiel + elk 3 jaar 2000 euro te besteden voor laptop die daarna van ons is.
300 euro thuiswerk budget per jaar + 4.50 thuiswerk kosten per dag thuiswerken

Opzich blij met salaris voor mijn leeftijd dit is wel zo gekomen dat ik nu al 3/4 keer van baan ben veranderd dus dan kan het snel gaan. Hopelijk hier wel iets langer blijven.

[ Voor 12% gewijzigd door Utaa op 20-12-2024 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Utaa schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:33:
eerste post op tweakers !
1. Wie ben je:
• Leeftijd:27
• Opleiding: MBO
• Werkervaring:5 Jaar

2. Wat doe je:
• Functie:Consultancy /
• Werkgever/branche:Consultancy ICT
• (Werk) Locatie(s): Heel nederland
• Aantal vakantiedagen:26
• Gewerkte uren/week:40
• Reistijd:2/3 uur per week
• Thuiswerken: Ja
• Werkdruk: 7

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto):5105
• Vakantiegeld 8%:
• Bonus, toeslagen, etc: Rond de 5/10% op jaarbasis
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande):Rond de 70k

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 5,3%
• Mobiliteit per jaar: 965 per maand dus 11472
• Overige:
30 euro per maand voor mobiel + elk 3 jaar 2000 euro te besteden voor laptop die daarna van ons is.

Opzich blij met salaris voor mijn leeftijd dit is wel zo gekomen dat ik nu al 3/4 keer van baan ben veranderd dus dan kan het snel gaan. Hopelijk hier wel iets langer blijven.
offtopic:
Welkom hier. Ik wil je vragen de volledige template in te vullen, de laatste versie kun je hier vinden: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) dit maakt vergelijken een stuk gemakkelijker.

Werkdruk is een 7 v.d. 10?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jamaarwachtff
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-08 15:48
Een update. Het is alweer 18 maanden later zie ik. Ik zit wel een beetje rond te kijken. Het is best een emotionele achtbaan geweest en ik zou graag toch wel iets rustigers willen hebben.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@jamaarwachtff Dat salaris hoort natuurlijk ook wel bij een functie met veel verantwoordelijkheden. In hoeverre ben je bereid om hier (een groot deel) op in te leveren?

[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 21-12-2024 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

jongetje schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 07:47:
@jamaarwachtff Dat salaris hoort natuurlijk ook wel bij een functie met veel verantwoordelijkheden. In hoeverre ben je bereid om hier (een groot deel) op in te leveren?
In Nederland, maar het is een bedrijf in de us. Daar is dit in de tech hubs enigzins starters salarissen. Natuurlijk betalen ze niet zo veel als lokaal (dat is waarschijnlijk voor een deel waarom ze remote workers hebben), maar denk dat als ie goed zoekt wel weer een remote baan voor een us bedrijf kan vinden voor een soort gelijk salaris, zeker omdat ie al enigzins bekend is met hoe dat werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thekingmatt3
  • Laatst online: 15-09 21:29
thekingmatt3 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:36:

Members only:
Kleine update na een paar jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
thekingmatt3 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 10:33:
[...]

Kleine update na een paar jaar
offtopic:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
True schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 10:48:
[...]

offtopic:
Heb je toevallig een nog draaien? Ik zou er ondertussen gek van worden dat steeds te moeten herhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Caelorum schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 10:51:
[...]

Heb je toevallig een nog draaien? Ik zou er ondertussen gek van worden dat steeds te moeten herhalen.
offtopic:
Ik snap je vraag niet, maar ik copy paste het van de vorige post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamaarwachtff
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-08 15:48
jongetje schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 07:47:
Mwah, veel verantwoordelijkheden heb ik ook weer niet echt. Ik ben uiteindelijk gewoon een senior engineer die code schrijft. Ik ben goed in wat ik doe en zit in een niche waarvan je niet veel ervaren mensen hebben.

Momenteel orierenteer ik me naar wat de mogelijkheden zijn in NL en alhoewel de meeste niet in de buurt komen (max 90-100k), zijn er wel mogelijkheden om in de buurt komen. Blijkbaar is het door te combineren van eindejaarsuitkeringen en IKB budget uit te laten betalen best wel mogelijk om rond de 120-140 uit te komen voor een senior /lead rol bij Nederlande bedrijven. Tenminste dat heb ik vernomen bij twee grote Nederlandse organisaties waar ik nu in gesprek mee ben. En nee ik ben niet bereid om veel in te leveren, dus als ik niets passend vind of ik moet inleveren blijf ik lekker zitten.

Overigens betaalt de bigtech in Amsterdam vergelijkbaar of meer dan wat ik nu verdien. Zeker als je meeneeemt dat mijn aandelenopties verre van liquide zijn dus die tel ik eigenlijk niet echt mee.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:29
jamaarwachtff schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 11:37:
Blijkbaar is het door te combineren van eindejaarsuitkeringen en IKB budget uit te laten betalen best wel mogelijk om rond de 120-140 uit te komen voor een senior /lead rol bij Nederlande bedrijven.
IKB is volgens mij iets voor (semi-)ambtenaren, dus ik vermoed dat een werkgever die zowel IKB als een eindejaarsuitkering voorziet wel heel theoretisch is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:46

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

CVTTPD2DQ schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 22:08:
[...]

IKB is volgens mij iets voor (semi-)ambtenaren, dus ik vermoed dat een werkgever die zowel IKB als een eindejaarsuitkering voorziet wel heel theoretisch is.
Nee hoor, bekijk de CAO van de netbeheerders eens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:44

Sport_Life

Solvitur ambulando

Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 21-12-2024 23:11 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Members only:

[ Voor 23% gewijzigd door Sport_Life op 21-12-2024 23:37 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jongetje
@Sport_Life Wil je echt het spel spelen door aan te geven dat je weggaat voor een hoger salaris? Dan moet je ook echt al bereid zijn om dat te doen. Ik heb een collega gehad die dat deed en toen zei de werkgever, als je het ergens anders beter kunt krijgen dan moet je dat doen.

Je staat veel krachtiger door aan te geven waarom je wel een (salaris) stap zou moeten maken dan aangeven dat je rondkijkt naar wat anders. Dat geeft namelijk vaak aan dat je juist niet tevreden bent. En werkgevers hebben niet graag mensen in dienst die puur voor het geld blijven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontender
  • Laatst online: 21:03
Niet echt tevreden meer. Twee jaar terug met twee jaar ervaring verdiende ik hier €3.750 p/m en nu twee jaar achter elkaar 3% gehad waardoor ik per 1-1-2025 op €3.977 p/m uitkom. Destijds vond ik dat een goed salaris, maar vind het nu matig geworden met vier jaar ervaring. Daarnaast een erg matige pensioeninleg vanuit de werkgever.

Op papier ben ik medior, maar verricht inmiddels taken die meer bij een senior rol passen (ook bevestigd door de lead developer).

Als ik zo om me heen kijk naar vacatures zou een salaris van +- €4.500 bruto haalbaar moeten zijn, en vaak zie ik dan ook een betere pensioenregeling of 13e maand. Ik hoor graag hoe jullie daarover denken of wat jullie een realistisch salaris vinden, omdat ik in het nieuwe jaar in gesprek wil gaan met de werkgever.

Bedankt en fijne feestdagen gewenst.

Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Frontender op 22-12-2024 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Frontender schreef op zondag 22 december 2024 @ 15:50:
Niet echt tevreden meer. Twee jaar terug met twee jaar ervaring verdiende ik hier €3.750 p/m en nu twee jaar achter elkaar 3% gehad waardoor ik per 1-1-2025 op €3.977 p/m uitkom. Destijds vond ik dat een goed salaris, maar vind het nu matig geworden met vier jaar ervaring. Daarnaast een erg matige pensioeninleg vanuit de werkgever.

Op papier ben ik medior, maar verricht inmiddels taken die meer bij een senior rol passen (ook bevestigd door de lead developer).

Als ik zo om me heen kijk naar vacatures zou een salaris van +- €4.500 bruto haalbaar moeten zijn, en vaak zie ik dan ook een betere pensioenregeling of 13e maand. Ik hoor graag hoe jullie daarover denken of wat jullie een realistisch salaris vinden, omdat ik in het nieuwe jaar in gesprek wil gaan met de werkgever.

Bedankt en fijne feestdagen gewenst.

***members only***
Het probleem is dat je met die 4 jaar ervaring nog niet echt kan meedingen op die senior vacatures. Ben je als medior met 4 jaar ervaring die €4500 waard? Ik vind van wel (mits je echt goed bent). Die 3% verhoging dekt net de inflatie niet. Dus eigenlijk heb je geen beloning op inzet gekregen. Ik vind dit steekhoudende argumenten om voor een verhoging te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:15
Frontender schreef op zondag 22 december 2024 @ 15:50:

***members only***
Dit zijn vooral hardskills, die verbeter je deels ook door meerdere omgevingen hebben meegemaakt waardoor je dat stukje maatwerk kan verrichten. e.g. bedrijf is master of custom code, het ander gaat helemaal los op rxjs terwijl de derde alle state met redux doet (van alles kun je leren en alles kun je verbeteren) . Daarnaast kun je zeker intern senior medewerker zijn geworden, maar dit is ook deels 'vastroesten' (je krijgt taken omdat je er langer zit). Niet om je op je plek te zetten, meer om te helpen realiseren dat er waarde zit in (juiste) ervaring.

Ik wil je niet direct naar de deur praten, maar ga eens solliciteren en je komt naast je waarde ook een klein beetje te weten hoe andere bedrijven het doen. Als je je waarde weet en je kunt je werkzaamheden goed beargumenteren dan hoef je geen onzin te accepteren en niet met die cliche inflatie argumenten te komen. :+

[ Voor 13% gewijzigd door Furion2000 op 22-12-2024 16:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 07:15

Theo

moederbord

Members only:

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02:48
Ik zit in hetzelfde schuitje als jou (min of meer). Ik woon zelf ook in het oosten en heb een devops baan in de randstad aangenomen. Ik maak er zelf geen taboe van over wat ik verdien (ik ben er sindsdien 70% op vooruit gegaan). Je hoeft er ook niet over op te scheppen maar maak er zeker geen geheim van. Des te meer bewustzijn je daarover creëert, des te beter. In mijn ervaring vragen de oosterse IT clubs wel gewoon dezelfde tarieven als clubs uit de randstad namelijk. Doordat je kennissen blijven zitten op die laagbetalende banen werken ze zelf ook de neerwaartse loondruk in de hand (en de ondernemers ondertussen maar lachen). Ik heb alle smoezen zo onderhand wel gehoord; de woonlasten liggen hier lager; de lonen in het oosten liggen eenmaal niet zo hoog of deze klassieker "je hebt hier tenminste nog twentse nuchterheid" (wat een gelul).

Verder ben ik blij dat je zo'n mooie package dichtbij huis gevonden hebt. Zet em op topper :)

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
MainframeX schreef op woensdag 25 december 2024 @ 14:36:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje als jou (min of meer). Ik woon zelf ook in het oosten en heb een devops baan in de randstad aangenomen. Ik maak er zelf geen taboe van over wat ik verdien (ik ben er sindsdien 70% op vooruit gegaan). Je hoeft er ook niet over op te scheppen maar maak er zeker geen geheim van. Des te meer bewustzijn ja daarover creëert, des te beter. In mijn ervaring vragen de oosterse IT clubs wel gewoon dezelfde tarieven als clubs uit de randstad namelijk. Doordat je kennissen blijven zitten op die laagbetalende banen werken ze zelf ook de neerwaartse loondruk in de hand (en de ondernemers ondertussen maar lachen). Ik heb alle smoezen zo onderhand wel gehoord; de woonlasten liggen hier lager; de lonen in het oosten liggen eenmaal niet zo hoog of deze klassieker "je hebt hier tenminste nog twentse nuchterheid" (wat een gelul).

Verder ben ik blij dat je zo'n mooie package dichtbij huis gevonden hebt. Zet em op topper :)
Haha typisch, van Twentse nuchterheid koop ik geen brood. _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Members only:

[ Voor 0% gewijzigd door Danny Phantom op 25-12-2024 16:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
1. Wie ben je: Tristan Wins
• Leeftijd: 40+
• Opleiding: Bedrijfskundige informatica
• Werkervaring: +15 jaar
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Functioneel Applicatiebeheerder
• Werkgever/branche: Transport/Tech company
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 30
• Gewerkte uren/week: 40 p/w
• Reistijd: 10 min
• Thuiswerken: 2/5
• Werkdruk: nvt

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 5400
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: nvt
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €69997

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:nvt
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: nvt
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: nvt
• Mobiliteit per jaar: nvt
• Overige: nvt
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €69997

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Gefeliciteerd met je nieuwe baan, fijn dat je wat gevonden hebt. Met die 0 jaar ervaring is dit een prima pakket zo, zeker met die vakantiedagen/38u contract. Als tip kan ik je alleen meegeven om goed te blijven meekijken bij collega's met meer ervaring, daar leer je het snelst het meeste van - als je thuis werkt vraag gewoon of je remote mag/kunt meekijken, dat kan prima als iemand een beetje welwillend is.

offtopic:
Wil je je 'Totaal bruto jaarsalaris' nog even invullen zodat vergelijken wat makkelijker is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Tristan Wins schreef op woensdag 25 december 2024 @ 17:32:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Heb je los van je werkgever je pensioen ergens goed geregeld?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mstout
  • Laatst online: 25-12-2024
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 45 jaar
• Opleiding: Mavo
• Werkervaring: 27 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Security Officer
• Werkgever/branche: Woningbouwcorporatie
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Gewerkte uren/week: 36 (4 x9)
• Reistijd: 20 minuten
• Thuiswerken: Ja 50/50

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 6.363
• Vakantiegeld: € 6.108
• Dertiende maand: € 6363
• Totaal bruto jaarsalaris € 85.827

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden
• Pensioen 2/3 werkgever 1/3 werknemer
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: SPW
• Electrische Fiets van de Zaak ook Prive gebruik
• Thuiswerkvergoeding € 4,50 per dag
• Vitaliteitsbudget € 450 per jaar Netto
• Internetvergoeding: € 30 EUR per maand Netto
• Studiebudget € 4500
• Surface 6 Laptop
• Iphone 16
• Ruim opleidingsbudget

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:49
@mstout Mooi pakket!

Wat houdt een ruim opleidingsbudget in? En wat zijn typische opleidingen die je nog volgt bij 27 jaar ervaring? Dat zijn typische vragen die ik vaak krijg (mentor van CISO’s), waarbij ik meestal de focus leg op soft skills.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
mstout schreef op woensdag 25 december 2024 @ 21:01:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 45 jaar
• Opleiding: Mavo
• Werkervaring: 27 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Security Officer
• Werkgever/branche: Woningbouwcorporatie
• Gewerkte uren/week: 36 (4 x9)
• Reistijd: 20 minuten
• Thuiswerken: Ja 50/50

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 6.363
• Vakantiegeld: € 6.108
• Dertiende maand: € 6363
• Totaal bruto jaarsalaris € 85.827

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden
• Pensioen 2/3 werkgever 1/3 werknemer
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: SPW
• Electrische Fiets van de Zaak ook Prive gebruik
• Thuiswerkvergoeding € 4,50 per dag
• Vitaliteitsbudget € 450 per jaar Netto
• Internetvergoeding: € 30 EUR per maand Netto
• Studiebudget € 4500
• Surface 6 Laptop
• Iphone 16
• Ruim opleidingsbudget
offtopic:
Je gebruikt niet de gehele template, de laatste versie kun je hier vinden: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) .
Je mist o.a.:
• (Woon) Locatie:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
Ook zou het helpen om de e-bike te kwantificeren (of het budget te noemen) én om je pensioeninleg te delen, 2/3 om 1/3 zegt natuurlijk helemaal niets.

Dit maakt vergelijken een stuk gemakkelijker.

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Je contract is 38 uur maar je werkt 40 uur. Is je salaris dan op basis van die 38 of 40? En, if 38, wat doe je met die overige 2 uur per week? Of zijn dat die 13 vrije dagen extra?

En 10 cent per kilometer? Dat is wel heel karig ;).

[ Voor 7% gewijzigd door Tylen op 26-12-2024 14:03 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Tylen

Tylen

Tristan Wins schreef op woensdag 25 december 2024 @ 17:32:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Ik vind het persoonlijk aardig karig. Helemaal ook omdat je geen pensioen hebt. Je bent al over de helft van je werkende carrière. Hopelijk heb je je pensioen zelf ergens geregeld. Anders ga je het nog heel slecht krijgen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Tylen schreef op donderdag 26 december 2024 @ 14:05:
Ik vind het persoonlijk aardig karig. Helemaal ook omdat je geen pensioen hebt. Je bent al over de helft van je werkende carrière. Hopelijk heb je je pensioen zelf ergens geregeld. Anders ga je het nog heel slecht krijgen.
Als hij 15 jaar werkervaring heeft, is hij nog lang niet op de helft. De AOW gaat op 67 in, en dat zal tegen de tijd dat het pensioen nadert nog wel wat later worden.

Dus afhankelijk van of je een glas half vol / half leeg type bent, heb je nog genoeg tijd om het in te halen.

Verder vind ik het basissalaris keurig, niet karig. Dit is niet het "deel je salaris alleen als het bovengemiddeld is"-topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

CVTTPD2DQ schreef op donderdag 26 december 2024 @ 14:53:
[...]

Als hij 15 jaar werkervaring heeft, is hij nog lang niet op de helft. De AOW gaat op 67 in, en dat zal tegen de tijd dat het pensioen nadert nog wel wat later worden.

Dus afhankelijk van of je een glas half vol / half leeg type bent, heb je nog genoeg tijd om het in te halen.

Verder vind ik het basissalaris keurig, niet karig. Dit is niet het "deel je salaris alleen als het bovengemiddeld is"-topic.
Je hebt gelijk ik was met de post eronder (mstout) in verwarring qua werkervaring mijn excuus. Maar vind het salaris nog steeds karig ivm pensioen inleg. Kan je wel zeggen dat het keurig is, maar dat is het natuurlijk niet. Ook niet omdat er helemaal niets extra’s is. Gewoon karig dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Tylen schreef op donderdag 26 december 2024 @ 14:02:
[...]

Je contract is 38 uur maar je werkt 40 uur. Is je salaris dan op basis van die 38 of 40? En, if 38, wat doe je met die overige 2 uur per week? Of zijn dat die 13 vrije dagen extra?
Het salaris wat er staat is voor 38 uur, hij werkt 40 uur, en door die 2 uur per week extra krijgt 'ie 13 extra vakantiedagen per jaar (wat dus verder geen invloed heeft op z'n salaris). Dat is vrij gebruikelijk.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Heel wat anders, 40(!) vakantiedagen? Dat krijg je toch nergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Laatst online: 22:45

Secsytime

Automagisch

thejoker80 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 12:55:
[...]

Erg leuk, maar als je ze niet op kunt nemen, heb je er niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
[...]

Het zou je verbazen. 42 vakantiedagen kom ik wel vaker tegen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jongetje
Secsytime schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 12:56:
[...]

Erg leuk, maar als je ze niet op kunt nemen, heb je er niks aan.
Hoezo kun je ze niet opnemen? 1 week in februari in de voorjaarsvakantie, 1 week in de meivakantie, 3 weken in de zomer, 1 week in de herfst en een week met kerst/oudnieuw, zit ik aan 7 weken en zijn er dus al 35 dagen op. Dan heb je nog 5 dagen over om een keer een lang weekend of een dag tussendoor vrij te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

Ik neem het inderdaad mee in het vergelijken met andere werkgevers.
Vorig jaar gebruikte ik ze grotendeels om 32u te werken. Zodat ik maandag vrij was met onze kleine:)

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 27-12-2024 14:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:08
CVTTPD2DQ schreef op donderdag 26 december 2024 @ 14:53:
[...]

40+ kan ook 49 jaar zijn..
Tevens is pensioen met dat salaris al gauw tussen 600-1000 per maand? mocht je dat bedrag van zijn bruto salaris afhalen, wordt t al gauw ergens 4500-4600 voor 15 jaar ervaring in amsterdam, zonder kilometervergoeding of dergelijke.. Dan klinkt 4500 toch anders. Nog steeds niet weinig ( laat ik dat voorop stellen) maar in zijn totaal plaatje hoe hij het hier schets ( kan het karig overkomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarzSP
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 22:41
Hey dat is fijn om te lezen! Goed bezig. Ik heb 1 jaar werkervarig (in deze sector) en zit momenteel op €2660. Tijd om te upgraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Laatst online: 23:42
MarzSP schreef op zondag 29 december 2024 @ 18:15:
[...]

Hey dat is fijn om te lezen! Goed bezig. Ik heb 1 jaar werkervarig (in deze sector) en zit momenteel op €2660. Tijd om te upgraden!
Ben je WO of HBO opgeleid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
Tylen schreef op donderdag 26 december 2024 @ 14:02:
[...]

En 10 cent per kilometer? Dat is wel heel karig ;).
Jup en jup. De KM vergoeding is hier gecapped tot een bepaalde aantal KM en ik woon nogal ver weg helaas. Maar ja, bij de andere bedrijven dichterbij minder hoge aanbiedingen en mindere feeling. En hier zit ik buiten de KM's toch echt wel goed op mijn plek.
MarzSP schreef op zondag 29 december 2024 @ 18:15:
[...]

Als dat voor 40u is en je hebt een HBO diploma zou ik inderdaad rap meer gaan eisen of switchen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
True schreef op woensdag 25 december 2024 @ 19:53:
[...]

Gefeliciteerd met je nieuwe baan, fijn dat je wat gevonden hebt. Met die 0 jaar ervaring is dit een prima pakket zo, zeker met die vakantiedagen/38u contract. Als tip kan ik je alleen meegeven om goed te blijven meekijken bij collega's met meer ervaring, daar leer je het snelst het meeste van - als je thuis werkt vraag gewoon of je remote mag/kunt meekijken, dat kan prima als iemand een beetje welwillend is.
Dankje! Wel een heel aantal gesprekken gehad en ook wel aanbiedingen uiteindelijk. En ja, precies wat ik van plan was en ze me hier ook adviseren. Gewoon rustig aan up to speed komen. En eigenlijk iedereen is bij dit bedrijf chill, stuk beter dan de vorige werkgever (waar ik dan ook weg gegaan ben :P)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 14:12
Wijzigingen sinds dienst bij werkgever 2,5 jaar terug, in jauari krijg ik er ~3% bij voor inflactiecorrectie

Members only:

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Witkruis
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 30-07 23:17
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 42
• Opleiding: Bachelor Public Relations
• Werkervaring: 18j
• (Woon) Locatie: Belgie

2. Wat doe je:
• Functie: Salesforce Product Owner
• Werkgever/branche: Voedselproducent
• (Werk) Locatie(s): Belgie/Duitsland/Nederland + internationaal
• Aantal vakantiedagen: 40 + 2 ancienniteit
• Gewerkte uren/week:: 40
• Reistijd: 45 min
• Thuiswerken: 80% thuiswerk
• Werkdruk: middelmatig

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 7412
• Vakantiegeld: € Maandloon
• Bonus, toeslagen, etc: € 15% van jaarloon
• Dertiende/veertiende maand: € Maandloon
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €115000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 519 / maand
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Groepsverzekering
• Mobiliteit per jaar: € Firmawagen
• Overige: GSM/Laptop / hospitalisatie / 150€ forfaitiaire onkostvergoeding / internetabonnement

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Witkruis schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:12:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 42
• Opleiding: Bachelor Public Relations
• Werkervaring: 18j
• (Woon) Locatie: Belgie

2. Wat doe je:
• Functie: Salesforce Product Owner
• Werkgever/branche: Voedselproducent
• (Werk) Locatie(s): Belgie/Duitsland/Nederland + internationaal
• Aantal vakantiedagen: 40 + 2 ancienniteit
• Gewerkte uren/week:: 40
• Thuiswerken: 80% thuiswerk
• Werkdruk: middelmatig

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 7412
• Vakantiegeld: € Maandloon
• Bonus, toeslagen, etc: € 15% van jaarloon
• Dertiende/veertiende maand: € Maandloon
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €115000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 519 / maand
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Groepsverzekering
• Mobiliteit per jaar: € Firmawagen
• Overige: GSM/Laptop / hospitalisatie / 150€ forfaitiaire onkostvergoeding / internetabonnement
offtopic:
Zou je die op dit moment wat vage zaken (zeker voor de Nederlanders hier) wat meer kunnen duiden in euro's of hier voorbeelden voor geven zoals:
  • Firmawagen
  • hospitalisatie
  • internetabonnement
Dit maakt het vergelijken wat makkelijker.

Edit: je mist trouwens ook het complete package zoals in de template beschreven link

[ Voor 5% gewijzigd door True op 06-01-2025 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramosbeton
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-08 09:41
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 34
• Opleiding: HBO
• Werkervaring: 7 jaar relevant

2. Wat doe je:
• Functie: Actuarieel specialist
• Werkgever/branche: Verzekeraar
• (Werk) Locatie(s): Zeist
• Aantal vakantiedagen: 21
• Gewerkte uren/week: 34
• Thuiswerken: ja
• Werkdruk:gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4710
• Vakantiegeld: € 4700
• Bonus, toeslagen, etc: € 1500
• Dertiende/veertiende maand: €4700
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € circa 67.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € middelloonregeling met 1,875% opbouw en eigen bijdrage van 3,25% van de pensioengrondslag
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: pensioenfonds
• Mobiliteit per jaar: €2400
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € circa 70.000

Ik ben er wel tevreden mee. Zeker gezien het gebaseerd is op een 34 urige werkweek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevDude99
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-05 10:51
DevDude99 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:29:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: MBO Mediatechnologie niveau 4
• Werkervaring: 11 Jaar
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Senior webdeveloper (Voornamelijk backend in PHP/Drupal).
• Werkgever/branche: Digital Agency
• Aantal vakantiedagen:25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: ~20 minuten
• Thuiswerken: 3 dagen thuis 2 dagen op kantoor
• Werkdruk: Redelijk laag met soms wat hoge pieken.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4150
• Vakantiegeld: €8%
• Bonus, toeslagen, etc: €50 euro internet vergoeding
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: n.v.t
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: n.v.t
• Overige: n.v.t
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €55.680

Ik zou graag jullie mening willen ontvangen, voor mijn gevoel is er meer te halen kwa salaris en natuurlijk ook voor de secundaire arbeidsvoorwaarden. :9

Ook vraag ik mij wat voor stappen ik kan ondernemen om meer te gaan verdienen(Opleidingen, Technieken, Freelance etc) .
1. Wie ben je:
• Werkervaring: ~12 Jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Senior webdeveloper (Voornamelijk backend in PHP/Drupal + DevOps taken).

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4500

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €58.920

Iets omhoog gegaan maar nog steeds niet tevreden, binnenkort eens rondkijken wat ik eventueel ergens anders zou kunnen krijgen. Wat zou een marktconform salaris zijn met mijn ervaring en skills?

Ik krijg hier wel de kans om mijn DevOps skills uit te breiden en dit vindt ik momenteel ook het leukst om te doen maar door het ontbreken van pensioen en een 13e maand vindt ik het weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
DevDude99 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:46:
[...]

1. Wie ben je:
• Werkervaring: ~12 Jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Senior webdeveloper (Voornamelijk backend in PHP/Drupal + DevOps taken).

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4500

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €58.920

Iets omhoog gegaan maar nog steeds niet tevreden, binnenkort eens rondkijken wat ik eventueel ergens anders zou kunnen krijgen. Wat zou een marktconform salaris zijn met mijn ervaring en skills?

Ik krijg hier wel de kans om mijn DevOps skills uit te breiden en dit vindt ik momenteel ook het leukst om te doen maar door het ontbreken van pensioen en een 13e maand vindt ik het weinig.
Wat zijn die ervaringen en skills met PHP en DevOps? Wat doe je precies en hoe zelfstandig ben je?
Ik kom ook uit PHP hoek en doe alleen DevOps de laatste jaren. Kubernetes, Ansible, CI/CD straat, server beheer.

Als je omhoog scrolt zie je wat ik er voor krijg bij 38 uur werkweek.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-09 16:16
• Leeftijd: 40
• Opleiding: HTS scheepsbouw + BSc politicologie + MSc International betrekkingen
• Werkervaring: 12 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Country Manager after sales NLD en BE
• Werkgever/branche: Duurzame Energie
• (Werk) Locatie(s)**: Nederland en Belgie
• Aantal vakantiedagen*:40
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: +/- 2 uur per dag
• Thuiswerken***: ja, 1 a 2 dagen per week
• Werkdruk: Pieken en dalen

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €8.627,-
• Bonus, toeslagen, etc: 4 tot 8% per jaar op basis van performance
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €108.010,-

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg €601 / maand
• Type pensioenregeling / pensioenfonds
• Mobiliteit per jaar ***** Lease auto met international tank pas zonder eigen bijdragen
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €

Zeer tevreden met de voorwaarde, zelfs zo dat iedere blik bij het gras van de buren direct tot teleurstelling leidt. Wat meteen ook een 'probleem' is, vind nergens zo'n goed pakket voor het werken en werkdruk die ik nu ervaar. Heb gelukkig de afgelopen jaren veel kunnen groeien intern, inclusief 2 jaar uitzending naar Zuid-Oost Azie, maar over 2 jaar wil toch iets anders denk ik en dan wordt het wel een uitdaging.

En dan vooral de 40 vakantiedagen wil in noooooooiiiit meer kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevDude99
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-05 10:51
gr8-jen schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:21:
[...]

Wat zijn die ervaringen en skills met PHP en DevOps? Wat doe je precies en hoe zelfstandig ben je?
Ik kom ook uit PHP hoek en doe alleen DevOps de laatste jaren. Kubernetes, Ansible, CI/CD straat, server beheer.

Als je omhoog scrolt zie je wat ik er voor krijg bij 38 uur werkweek.
Vooral CI/CD in gitlab, server beheer en veel docker support bij andere collega's. Uiteindelijk wil ik ook meer de DevOps kant op, ben jij er automatisch ingerold of heb je bepaalde cursussen/opleidingen gevolgd?

Mijn DevOps skills zijn nog matig omdat ik er eigenlijk net een jaartje mee bezig ben, kwa PHP skills kan ik alles zelfstandig en heb ik eigenlijk vrijwel nooit hulp nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gr8-jen
Eigenlijk erin gerold via interesse en omdat er geen beheerder was.

Dus eerst servers "beheren", andere werkgever met AWS gewerkt, bij de volgende een keerte geproeft van Jekins en wat met Docker gedaan, bij mijn laatste alles opzetten in Azure en serieus een Docker image beheren.

Toen de grote sprong gemaakt Als full time DevOps.
Hier heb ik wel CKAD gehaald ( Dat is een pitige)

Je moet geluk hebben denk om een bedrijf te zien die snakt naar DevOps. Het is altijd het ondergeschoven kindje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piandao
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17-02 11:22
Piandao schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 18:14:
Inmiddels weer een tijdje verder en voor mijn gevoel een mooie stap mogen maken. T.o.v. oude werkgever (zie hieronder).

[...]

Nieuwe werkgever:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 21
• Opleiding: HBO-ICT (niet afgerond).
• Werkervaring: ~3 jaar.
• (Woon) Locatie: Utrecht.

2. Wat doe je:
• Functie: IT Support Engineer.
• Werkgever/branche: Software ontwikkelaar.
• (Werk) Locatie(s): Utrecht.
• Aantal vakantiedagen: 25.
• Gewerkte uren/week: 40.
• Reistijd: 10 minuten.
• Thuiswerken: Ja 50%.
• Werkdruk: Laag.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3250.
• Vakantiegeld: €3.120.
• Bonus, toeslagen, etc: Geen idee nog.
• Dertiende/veertiende maand: /.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 42120.

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Er is wel een bijdrage, ik heb helaas de info niet de bij de hand. Wel weet ik dat mijn werkgever de premie volledig voor zichzelf neemt, deed mijn vorige werkgever niet, scheelt toch 80 bruto euro in de maand.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensioenfonds
• Mobiliteit per jaar: € 0
• Overige: Laptop + mobiel
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 42120 + een onbekende winstdeling.

Ik denk dat ik een mooie stap heb gemaakt, ik wil graag een huis kopen en met dit salaris wordt het een stuk reëler. Wel jammer van de auto die ik moet inleveren... Als ik naar de rest van de salarissen hier kijk voelt het wel alsof ik achterloop, maar gezien mijn ervaring / leeftijd zou dat wel moeten meevallen, tenminste dat hoop ik :)
Weer een tijdje verder...

1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO-ICT (niet afgerond). AZ900, MS900, SC900 (AZ104 volgende maand) *fingerscrossed*
• Werkervaring: ~4 jaar.

2. Wat doe je:
• Functie: Systeembeheerder
• Werkdruk: Laag/gemiddeld. Soms wat drukker, soms wat rustiger.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3400.
• Vakantiegeld: €3.264
• Bonus, toeslagen, etc: Niks.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €44064.

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Nog steeds geen idee.
• Mobiliteit per jaar: €0
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €44064.

Tja, eigenlijk ben ik niet meer heel tevreden. Ik heb een functiewijziging gehad van support engineer naar systeembeheerder (werkzaamheden zijn niet gewijzigd, zijn altijd al systeembeheer / DevOps werkzaamheden geweest). Initieel kreeg ik er 50 euro bij, daar was ik het echt totaal niet mee eens. Uiteindelijk hebben ze mijn salaris verhoogd naar 3400.

Het cv wordt weer afgestoft....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02:32
Mijn input, klopt mijn berekening bij totaal?

Wat vinden jullie ervan?

Wie ben je:
• Leeftijd: 34-38
• Opleiding: HBO Commerciele Economie
• Werkervaring: Functie 3 jaar, totaal 15 jaar.
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: accountmanager strategische accounts (regio)
• Werkgever/branche: Corporate bedrijf / automatisering industrie
• (Werk) Locatie(s): Landelijk
• Aantal vakantiedagen: 27+13
• Reistijd: Standplaats is thuis
• Thuiswerken: Wanneer ik geen afspraken heb bij klant of kantoor
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto):€ 6.410
• Vakantiegeld; € 6.156 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: € 20.127 geldt een treshold van 50% en cap van 200%.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 103.200,60

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 933 (?)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:PME
• Mobiliteit per jaar:€ 12000 (Tesla model Y inc internationel laadpas)
• Overige:
Mogelijkheid tot kopen aandelen zoals elke werknemer in het bedrijf met bedrijfsregeling
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):€ 126.405,00

[ Voor 26% gewijzigd door BaBoK op 16-01-2025 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
BaBoK schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:02:
Mijn input, klopt mijn berekening bij totaal?

Wat vinden jullie ervan?

Wie ben je:
• Leeftijd: 36
• Opleiding: HBO Commerciele Economie
• Werkervaring: Functie 3 jaar, totaal 15 jaar.

2. Wat doe je:
• Functie: accountmanager strategische accounts (regio)
• Werkgever/branche: Beursgenoteerd bedrijf / automatisering (industrie)
• (Werk) Locatie(s): Landelijk
• Aantal vakantiedagen: 27+13
• Reistijd: Standplaats is thuis
• Thuiswerken: Wanneer ik geen afspraken heb bij klant of kantoor
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:[/u]
• Vast maandsalaris (bruto):[/b] € 6.410
• Vakantiegeld:[/b] € 6.156 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc:[/b] € 20.127 geldt een threshold van 50% en cap van 200%.
• Dertiende/veertiende maand:[/b] nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande):[/b] € 103.200,60

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:[/u]
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg:[/b] € 933 (?)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:[/b] PME
• Mobiliteit per jaar:[/b] € 12000 (Tesla model Y inc internationel laadpas)
• Overige:[/b]
Aandelen plan 5% bruto jaarsalaris inleggen. 24 Maanden vasthouden en voor elke 3 aandelen een 4e extra.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):[/b] € 126.405,00
Ja volgens mijn rekenmachine wel ;)
Maar wil je nog even naar je UBB-codes kijken? Dat gaat niet helemaal lekker en zal de leesbaarheid verbeteren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Piandao schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:33:
[...]

Weer een tijdje verder...

1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO-ICT (niet afgerond). AZ900, MS900, SC900 (AZ104 volgende maand) *fingerscrossed*
• Werkervaring: ~4 jaar.

2. Wat doe je:
• Functie: Systeembeheerder
• Werkdruk: Laag/gemiddeld. Soms wat drukker, soms wat rustiger.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3400.
• Vakantiegeld: €3.264
• Bonus, toeslagen, etc: Niks.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €44064.

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Nog steeds geen idee.
• Mobiliteit per jaar: €0
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €44064.

Tja, eigenlijk ben ik niet meer heel tevreden. Ik heb een functiewijziging gehad van support engineer naar systeembeheerder (werkzaamheden zijn niet gewijzigd, zijn altijd al systeembeheer / DevOps werkzaamheden geweest). Initieel kreeg ik er 50 euro bij, daar was ik het echt totaal niet mee eens. Uiteindelijk hebben ze mijn salaris verhoogd naar 3400.

Het cv wordt weer afgestoft....
Misschien een rare, maar je HBO ICT afmaken? Iemand die 15 jaar aantoonbare ervaring heeft zonder relevant diploma is niet zo'n ramp, maar als ik 5 kandidaten voor een junior IT functie langs zie komen en jij bent de enige zonder het relevante diploma dan moet je er voor de rest toch aardig interessant uitzien (portfolio, werkervaring etc.).

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Kuusj schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 17:28:
[...]

Misschien een rare, maar je HBO ICT afmaken? Iemand die 15 jaar aantoonbare ervaring heeft zonder relevant diploma is niet zo'n ramp, maar als ik 5 kandidaten voor een junior IT functie langs zie komen en jij bent de enige zonder het relevante diploma dan moet je er voor de rest toch aardig interessant uitzien (portfolio, werkervaring etc.).
Ja, maar met 4 jaar werkervaring kun je gewoon (terecht) solliciteren op een medior functie.
Maar als jij 5 kandidaten met een een vergelijkbare ervaring c.q. een vergelijkbaar profiel op een junior vacature krijgt, laat het mij even weten dan met je die 4 die je niet wilt wel doorsturen.

En de eisen van een diploma zijn tegenwoordig ook wel iets anders, ik sprak laatst een oud collega (bij een rijksorganisatie) en die gaf aan dat je tegenwoordig zonder wo-diploma kan beginnen in de schaal van ~5500-~7000 bij aantoonbare hbo-werkervaring. Puur omdat het zo lastig vullen is en ja tuurlijk dat zal in een laagconjunctuur wel anders zijn.

Ik snap dat @Piandao graag wat meer krijgt, maar voor 22 jr is dit wel prima te noemen. Als die 4 jaar werkervaring ook 1FTE op professioneel niveau is, mag daar inderdaad wel iets bij, maar als je geen detachering/consultancy wilt doen denk ik dat je met een overstap richting de 3700 kunt gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanv89
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:59
Na jaren van lurken, hierbij mij lijst

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 36
• Opleiding: HBO Commerciële Economie
• Werkervaring: 15 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Accountmanager / Productspecialist
• Werkgever/branche: Industrie
• (Werk) Locatie(s): Nederland & België
• Reistijd: 15 minuten enkele reis
• Thuiswerken: Indien nodig mogelijk, geen standaard afspraken
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 5.885
• Vakantiegeld: € 5.650 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: 1 maandsalaris bij OTE
• Dertiende/veertiende maand: € 5.885
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 88.040

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 285 (?)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Zwitserleven
• Mobiliteit per jaar: Kia Ceed Station
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 91.460

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
True schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 17:40:
[...]

En de eisen van een diploma zijn tegenwoordig ook wel iets anders, ik sprak laatst een oud collega (bij een rijksorganisatie) en die gaf aan dat je tegenwoordig zonder wo-diploma kan beginnen in de schaal van ~5500-~7000 bij aantoonbare hbo-werkervaring. Puur omdat het zo lastig vullen is en ja tuurlijk dat zal in een laagconjunctuur wel anders zijn.
Goed
Verhaal, maar als ik hier kijk valt dat toch tegen:

https://www.werkenvoorned...=12&werkdenkniveau=CWD.08

Ale IT vacatures bij het rijk in schaal 12 (4691-6907 bruto), op hbo niveau waarvan nu twee development banen. En als je daar op doorklikt dan lees je dat je je daar zonder ervaring echt niet binnnenkomt. Dus ik ben benieuwd waar die net afgestudeerde HBO’er dan bij het Rijk aan de slag kan in schaal 12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Kurkentrekker schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 22:31:
[...]

Goed
Verhaal, maar als ik hier kijk valt dat toch tegen:

https://www.werkenvoorned...=12&werkdenkniveau=CWD.08

Ale IT vacatures bij het rijk in schaal 12 (4691-6907 bruto), op hbo niveau waarvan nu twee development banen. En als je daar op doorklikt dan lees je dat je je daar zonder ervaring echt niet binnnenkomt. Dus ik ben benieuwd waar die net afgestudeerde HBO’er dan bij het Rijk aan de slag kan in schaal 12?
offtopic:
Zullen we hier: Algemeen arbeidsmarkt topic verder gaan?
Je quote maar één alinea van mij en ik doelde daarmee niet per se op iemand met 4 jaar werkervaring, daar kun je niet tegen argumenteren. In de post die ik quote werd "niet zo'n ramp" genoemd, met mijn anekdote wilde ik enkel duidelijk maken dat het nog wel iets verder gaat dan dat en je ook relatief hoog in op de ladder kunt solliciteren bij organisaties die eerder altijd zeer strikte diploma-eisen hadden.

edit: om hier niet verder OT te gaan heb ik hier: True in "Algemeen arbeidsmarkt topic" gereageerd op je onderstaande post.

[ Voor 6% gewijzigd door True op 15-01-2025 23:15 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
True schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 22:47:
[...]

offtopic:
Zullen we hier: Algemeen arbeidsmarkt topic verder gaan?
Je quote maar één alinea van mij en ik doelde daarmee niet per se op iemand met 4 jaar werkervaring, daar kun je niet tegen argumenteren. In de post die ik quote werd "niet zo'n ramp" genoemd, met mijn anekdote wilde ik enkel duidelijk maken dat het nog wel iets verder gaat dan dat en je ook relatief hoog in op de ladder kunt solliciteren bij organisaties die eerder altijd zeer strikte diploma-eisen hadden.
Ik begrijp niet goed wat je nu precies probeert te zeggen.

Eerst stel je op basis van een anekdote van iemand dat je zonder wo diploma met alleen ‘HBO werkervaring’ aan de slag kunt in schaal 12 bij de Rijksoverheid. Ik laat zien dat dat lastig is en er maar een handvol vacatures openstaat waarbij dat daadwerkelijk kan. Meer niet.

Ik wilde geen discussie over de arbeidsmarkt starten, maar alleen aangeven dat jouw idee van salarissen bij de overheid, en wat je daarvoor mee moet brengen qua kennis en ervaring, misschien niet helemaal klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLStriker010
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-08 10:42
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piandao
Kuusj schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 17:28:
[...]

Tja, ik zal sowieso niet één van die kandidaten zijn. Ik ben geen junior meer. Het idee om mijn HBO ICT af te maken heb ik overwogen, maar ik heb besloten dat niet te doen. Ik ben ervan overtuigd dat ik mezelf veel sneller kan ontwikkelen in mijn carrière door een autodidactische houding en het tonen van initiatief. En soms een grote bek te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piandao
True schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 17:40:
[...]

Ja, maar met 4 jaar werkervaring kun je gewoon (terecht) solliciteren op een medior functie.
Maar als jij 5 kandidaten met een een vergelijkbare ervaring c.q. een vergelijkbaar profiel op een junior vacature krijgt, laat het mij even weten dan met je die 4 die je niet wilt wel doorsturen.

Ik snap dat @Piandao graag wat meer krijgt, maar voor 22 jr is dit wel prima te noemen. Als die 4 jaar werkervaring ook 1FTE op professioneel niveau is, mag daar inderdaad wel iets bij, maar als je geen detachering/consultancy wilt doen denk ik dat je met een overstap richting de 3700 kunt gaan.
Je slaat de spijker wel op zijn kop, ik weet ook dat mijn salaris voor mijn leeftijd prima is. Die 4 jaar werkervaring is ook 1FTE op professioneel niveau geweest. 1.5 jr 2/3de lijns support bij een MSP, 1.5 jr als projectleider voornamelijk onprem naar Azure/365 migratie projecten gedraaid. En nu bij mijn huidige werkgever 1 jr systeembeheer/devops.

Ik had zelf 3600 bij mijn werkgever voorgesteld, dat vond ik wel redelijk voor mijn ervaring i.c.m. leeftijd. Vooral gezien het feit dat ik zo weer bij een MSP aan de slag kan voor ~ 3800 + auto. Maarja, dat MSP wereldje is 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• float4
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 31-08 23:29
Nou, na jaren lurken ga ik ook maar eens posten want ik heb best een mooie stap gemaakt.
Members only:

Al met al best trots op mezelf dat ik me in zo'n korte tijd zo heb weten te bewijzen. Aan de andere kant voel ik ook gelijk dat ik een soort van vast zit: ik heb nu een medior/senior salaris volgens mij, maar mijn cv is daar moeilijk mee te rijmen dus ik heb het idee dat ik bij vacatures op dat niveau nooit serieus zou worden genomen. Ik ben een best goede IT'er volgens mij, maar ik draag natuurlijk niet 10+ jaar aan ervaring met me mee haha. Afijn, ik blijf mezelf gewoon ontwikkelen en dan zien we wel hoe het allemaal loopt! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
float4 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 20:48:
Nou, na jaren lurken ga ik ook maar eens posten want ik heb best een mooie stap gemaakt.

***members only***

Al met al best trots op mezelf dat ik me in zo'n korte tijd zo heb weten te bewijzen. Aan de andere kant voel ik ook gelijk dat ik een soort van vast zit: ik heb nu een medior/senior salaris volgens mij, maar mijn cv is daar moeilijk mee te rijmen dus ik heb het idee dat ik bij vacatures op dat niveau nooit serieus zou worden genomen. Ik ben een best goede IT'er volgens mij, maar ik draag natuurlijk niet 10+ jaar aan ervaring met me mee haha. Afijn, ik blijf mezelf gewoon ontwikkelen en dan zien we wel hoe het allemaal loopt! :)
Klinkt als een flinke gouden kooi inderdaad. 1 jaar ervaring en dan zo'n salaris, wat menig seniors in dit topic met 10+ jaar ervaring niet eens krijgen, gaat ervoor zorgen dat je waarschijnlijk niet zomaar weg kan zonder flink in te leveren.

En doodleuk 50% erbij krijgen omdat je aangeeft weg te willen is ook een actie waarbij ik zo m'n vraagtekens zet.

Maar, alle pessimisme opzij zettend: voor nu een lekker salaris, geniet ervan. Maar vergeet je pensioen niet zelf te vullen ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
float4 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 20:48:
Al met al best trots op mezelf dat ik me in zo'n korte tijd zo heb weten te bewijzen. Aan de andere kant voel ik ook gelijk dat ik een soort van vast zit: ik heb nu een medior/senior salaris volgens mij, maar mijn cv is daar moeilijk mee te rijmen dus ik heb het idee dat ik bij vacatures op dat niveau nooit serieus zou worden genomen.
Dit is helaas nergens meer medior, en er zijn genoeg bedrijven waar ook de Lead/CTO (wat je volgens mij feitelijk bent) dit niet krijgt.

Aan de andere kant, je zit op de leeftijd waarop je jezelf (waarschijnlijk) nog niet voor de lange termijn afhankelijk hebt gemaakt van dit salaris, met een hypotheek of koters.

Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan: houd rekening met een terugval in salaris door een flink deel te sparen, en over 2, 3 jaar heb je ofwel aantoonbare ervaring als Lead/CTO die je kunt verzilveren bij een "normaal" bedrijf. Er is geen regel dat je eerst tien jaar jezelf van junior omhoog moet werken om een technische managementfunctie te krijgen.

Als het allemaal niet goed uitpakt ben je niet gewend aan je salaris, en kun je waarschijnlijk moeiteloos elders een baan als developer vinden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 09:14
CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 07:32:
[...]
Dit is helaas nergens meer medior, en er zijn genoeg bedrijven waar ook de Lead/CTO (wat je volgens mij feitelijk bent) dit niet krijgt.
De belangrijkste factor voor de hoogte van je salaris is volgens mij het soort bedrijf. Ik zie hier regelmatig bedragen voorbij komen bij multinationals voor mensen met 2 jaar ervaring die bijna mijn salaris raken als directeur van een MKB bedrijf. En dat is niet voor 40 uur kan ik je vertellen ;) Bij grotere bedrijven zonder vaste CAO en schalen is nu eenmaal veel meer flexibiliteit.
Pagina: 1 ... 206 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.