Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berendbeer
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 09-09 12:43
Orangelights23 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 06:46:
@Berendbeer Voor iemand met zes maanden ervaring is het een prima startpakket. Echter, je bent al 28 (eerder niet gewerkt of was het niet relevant?) en op die leeftijd is het onwenselijk dat je geen pensioen opbouwt. Dat zou minimaal een paar honderd euro per maand moeten zijn.

Wat houdt je functie precies in? Ontwikkel je toepassingen waarin AI geïntegreerd is, of iets anders?
Bedankt voor de input. Heb inmiddels ook het plan om zelf een deel op een pensioenrekening bij Meesman te storten (200 per maand) omdat dat aftrekbaar is van de inkomstenbelasting.

Ik heb eerder zeker wel gewerkt maar inderdaad in een totaal ander veld (sales en retail). Geen relevante werkervaring dus.

Ik zal vooral bezig zijn met het ontwikkelen van applicaties waarin LLMs worden gebruikt, zal vaak vrij verschillend zijn of dit losstaande applicaties zijn of een integratie in een bestaande omgeving.

[ Voor 6% gewijzigd door Berendbeer op 14-11-2024 10:55 ]

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-09 19:49
@tgroeneveld1981 Wat grappig, ik denk dat wij in een ver verleden dezelfde nieuwe mentor hadden. Ik denk dat je best wat meer kunt vragen dan wat je nu verdient, ik zou op z'n minst eens goed kijken naar je pensioenopbouw en proberen daar wat meer vanuit de werkgever los te peuteren. We hebben dezelfde achtergrond, en kan je wel meegeven dat ik (al jaren) op ongeveer 2k per maand meer zit voor minder uren. Ik zou eerlijk gezegd denken dat jij dat ook absoluut waard bent.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:43
Moi_in_actie schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:01:
[...]

Punt was meer dat, als ITer zijnde, je bij dergelijke instanties je vaak meer als startsalaris krijgt en betere secundaire arbeidsvoorwaarden dan bij commerciele bedrijven. Het nadeel is dat die salarisschalen ook gewoon een maximum hebben en je op een gegeven moment gewoon aan die top zit. Afgezien van een CAO verhoging wordt het dan niet meer, terwijl je bij een commercieel bedrijf vaak wel bij goed presteren jaar op jaar kunt doorgroeien. Ik zou waarschijnlijk ook bruto meer kunnen verdienen elders, maar onder de streep lever je dan wel op andere gebieden in.
Wat wel lekker is, is dat je met de CAO onderhandelingen meegroeit ongeacht of je op de max zit. In het bedrijfsleven is er vaak ook een maximum alleen weet je die niet. Of je wordt dik binnengehaald en daarna mag je blij zijn als je er jaarlijks wat bij krijgt. Dat alles is vaak niet transparant in tegenstelling tot een overheidsfunctie. Je leest hier ook weleens lage salarissen in combinatie met veel ervaring en kennis. Dat gebeurt je bij bijv. de overheid minder snel en dat eerlijker.

Andere kant is natuurlijk dat iemand die "normaal" presteert binnen een functie net zoveel opstrijkt als iemand die "excellent" presteert.

De wijzen komen uit het Oosten!

• tgroeneveld1981
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-08 18:34
@barbarbar , Grappig, nu ben ik even benieuwd, Tim? Johan? Arnold?

Wat bedoel je met '2k per maand', als in totale pensioeninleg? of werkgeversdeel? (lijkt me wel heel veel)?

• tgroeneveld1981
jongetje schreef op woensdag 13 november 2024 @ 19:35:
@tgroeneveld1981 Ik vind dat wel aan de lage kant. Misschien komt het door de regio, maar 1 a 2 duizend erbij is iig in de randstad gebruikelijk.
Als in bruto maandelijks bij 36 uur? Met name 2k extra is nogal een verschil...

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:58
tgroeneveld1981 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:31:
[...]

Als in bruto maandelijks bij 36 uur? Met name 2k extra is nogal een verschil...
Ik vind het salaris idd nogal laag.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:35
tgroeneveld1981 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:29:
@barbarbar , Grappig, nu ben ik even benieuwd, Tim? Johan? Arnold?

Wat bedoel je met '2k per maand', als in totale pensioeninleg? of werkgeversdeel? (lijkt me wel heel veel)?
Je moet naar de totale package kijken. Als je pensioen goed geregeld is en je iets van mobiliteit of andere secundaire voorwaarden hebt dan is dit bedrag niet eens zo heel gek. Binnen .NET hebben ze hier een hele mooie website voor en daar zijn de salaris ranges rond de 3750-5000 per maand in regio Overijssel / Drenthe. Ik zou zeggen een deurtje verder kijken kan nooit kwaad dan heb je ook direct een reëel antwoord.

[ Voor 7% gewijzigd door Puddi Puddin op 14-11-2024 17:54 ]

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:38
Puddi Puddin schreef op donderdag 14 november 2024 @ 17:54:
[...]

Je moet naar de totale package kijken. Als je pensioen goed geregeld is en je iets van mobiliteit of andere secundaire voorwaarden hebt dan is dit bedrag niet eens zo heel gek. Binnen .NET hebben ze hier een hele mooie website voor en daar zijn de salaris ranges rond de 3750-5000 per maand in regio Overijssel / Drenthe. Ik zou zeggen een deurtje verder kijken kan nooit kwaad dan heb je ook direct een reëel antwoord.
Echter is het pensioen ook bar slecht. Het is sowieso duidelijk dat daar snel iets aan moet veranderen.

• Z___Z
  • Niet online
NoepZor schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:32:
[...]

Wat wel lekker is, is dat je met de CAO onderhandelingen meegroeit ongeacht of je op de max zit. In het bedrijfsleven is er vaak ook een maximum alleen weet je die niet. Of je wordt dik binnengehaald en daarna mag je blij zijn als je er jaarlijks wat bij krijgt. Dat alles is vaak niet transparant in tegenstelling tot een overheidsfunctie. Je leest hier ook weleens lage salarissen in combinatie met veel ervaring en kennis. Dat gebeurt je bij bijv. de overheid minder snel en dat eerlijker.

Andere kant is natuurlijk dat iemand die "normaal" presteert binnen een functie net zoveel opstrijkt als iemand die "excellent" presteert.
Daarom heeft de overheid een slecht imago. In goede tijden gaan de goede mensen weg door gebrek aan waardering. Dus op lange termijn blijven de matige mensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Nog een aantal stappen kunnen maken t.o.v. vorig jaar. Maar met het aankomend functioneringsgesprek ben ik benieuwd wat jullie hier van vinden, en wat nog een mooie stap kan zijn.
Ik heb zelf ingezet op 10%. Mede omdat ik een aantal certificaten heb gehaald, en ga halen begin 2025 (AZ-104 en AZ-305).

Zelf heb ik nog de neiging om toch maar eens te gaan starten als ZZPer nadat ik bovengenoemde certificaten behaald heb. (Geen studiekostenregeling :))

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Laatst online: 10:18
tgroeneveld1981 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 18:13:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 42
• Opleiding: HBO Hogere Informatica
• Werkervaring: 17,5 jaar
• (Woon) Locatie: Friesland

2. Wat doe je:
• Functie: Senior fullstack (C#/.NET/Angular) developer/software engineer (klein team van 3). Veel denkwerk.
• Werkgever/branche: ICT
• (Werk) Locatie(s): Drenthe
• Aantal vakantiedagen: 22,5
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: 40 min heen, 40 min. terug
• Thuiswerken: 3 a 4 dagen per week thuis, 1 a 2 dagen kantoor
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4250,-
• Vakantiegeld: € 4100,-
• Bonus, toeslagen, etc: € 1250,- (reiskosten toeslag per jaar)
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 56.350,-

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Weet ik zo niet € 1200,- per jaar
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: beleggingspensioen Nationale Nederlanden
• Mobiliteit per jaar: € 0
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 57.550,-
Dat wordt tot de dood doorwerken met pensioen inleg van 1200 per jaar, bizar dit zeg.

Btw je salaris is behoorlijk laag voor jouw profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
mannowlahn schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:54:
[...]

Dat wordt tot de dood doorwerken met pensioen inleg van 1200 per jaar, bizar dit zeg.
Hoezo? Leg eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:26
Als je met die inleg 40 jaar werkt heb je straks 4000E/maand (de rest is gewoon winst voor de pensioenfonds/verzekeraar). Gooi daar 40 jaar aan inflatie overheen (2% doelstelling), dus 4000/(1.02^40), dan kom je uit op een bedrag van ongeveer 1800E/maand naar huidige koopkracht. Of dat genoeg is om van te leven mag je zelf bepalen.

En om het even in perspectief te zetten. Wij hebben een matig pensioen, dat wordt ook openlijk toegegeven en er wordt ook aangekaart dat je echt meer moet inleggen of iets anders moet regelen. Dat is om en nabij de 300E/maand voor 8500E bruto maandloon. Bij lange na niet genoeg om de huidige levensstijl door te zetten na het pensioen.

[ Voor 33% gewijzigd door Caelorum op 16-11-2024 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Caelorum schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 10:13:
Als je met die inleg 40 jaar werkt heb je straks 4000E/maand (de rest is gewoon winst voor de pensioenfonds/verzekeraar). Gooi daar 40 jaar aan inflatie overheen (2% doelstelling), dus 4000/(1.02^40), dan kom je uit op een bedrag van ongeveer 1800E/maand naar huidige koopkracht. Of dat genoeg is om van te leven mag je zelf bepalen.
En daar komt uiteraard de AOW nog bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
de Peer schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 10:14:
[...]

En daar komt uiteraard de AOW nog bovenop.
Als je daar op wilt vertrouwen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Die 1200 euro zal bijna eens inflatie tegen gaan. Wat denk jij dat 1200 euro in godsnaam zal opbouwen? Is een vrij simpele rekensom hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Caelorum schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 10:13:

En om het even in perspectief te zetten. Wij hebben een matig pensioen, dat wordt ook openlijk toegegeven en er wordt ook aangekaart dat je echt meer moet inleggen of iets anders moet regelen. Dat is om en nabij de 300E/maand voor 8500E bruto maandloon. Bij lange na niet genoeg om de huidige levensstijl door te zetten na het pensioen.
1200 euro per jaar inleg, niet per maand . Hoe kom jij aan 4K per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ohja excuus.
Naja de berekening gaat sowieso een beetje mank, want je zit met pakweg 22000E na inflatiecorrectie opgebouwd over 40 jaar (heel grof berekend) en dan verdelen ze dat over de levensverwachting. Laten we zeggen dat je nog 25 jaar leeft, dus dan heb je 73E per maand bovenop je AOW naar huidige koopkracht omgerekend. Zelfs als ze het bedrag magisch weten te verdubbelen op de markt en er dan geen inflatie is, zou je maar op 265E/maand uitkomen.

[ Voor 21% gewijzigd door Caelorum op 16-11-2024 10:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BFmango
mannowlahn schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 10:43:
[...]

Die 1200 euro zal bijna eens inflatie tegen gaan. Wat denk jij dat 1200 euro in godsnaam zal opbouwen? Is een vrij simpele rekensom hoor.
Ok, ik snap je punt. Het zal vast karig zijn.

Maar om te zeggen dat iemand 'tot zijn dood moet werken' omdat werkgever x bedrag inlegt aan pensioenpremie gaat me te ver.

1200 eur inleg per jaar werkgever, zelf 2400 euro per jaar inleggen (aanname 1/3e voor WG en 2/3 voor WN) maakt 3600 eur per jaar. Het is een beleggingspensioen dus laten we uitgaan van een rendement van 8% per jaar voor het gemak. Dan bouw je in 25 jaar 200k-300k op, en daarmee krijg je een pensioenuitkering 1400 eur - 1800 eur per maand.

Alles even grofweg en koffiedik, ben lui en heb er niet zoveel verstand van - maar dit is wel de orde van grootte waar we in zullen belanden, toch?

Als je dan verder geen dramatische financiële tegenslagen meemaakt, lekker goedkoop in Friesland woont (daar woont 'ie) en dus je hypotheek op je 55e al hebt afgelost, dan kan je met aanvulling AOW (wat is dat nu, 1200 eur bruto per maand?) toch gewoon stoppen op je 67e? Nee niet als je ook een nieuwe BMW voor de deur wil en 4 keer per jaar op reis wil, maar ja...

We moeten gewoon eens afstappen van die gedachtegang dat alles voor onszelf geregeld moet worden door of de overheid of onze werkgever. Je kan ook gewoon zelf verstandig met geld omgaan en je hypotheek versneld aflossen en zelf beleggen (of zelfs pensioenbeleggen), doe ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Alleen wordt er vrijwel nooit zelf extra ingelegd en is 8% rendement best wel heel erg optimistisch.
De afgelopen 40 jaar was het 6.5%. zie bijv. https://www.overrendement...in-historisch-perspectief

[ Voor 38% gewijzigd door Caelorum op 16-11-2024 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCommando
Het is niet voor niks dat de maximale fiscaalvriendelijke inleg in het nieuwe pensioenstelsel (wat al wordt toegepast bij sommige fondsen) op 30% van het pensioengevend salaris - franchise ligt.

Voor @tgroeneveld1981 kom je dan uit op:

56.350 - 1.250 (reiskostenvergoeding) = 55.100
55.100 - 17.545 (franchise) = 37.555
30% van 37.555 = 11.266,50 euro inleg per jaar.

De vraag is nu vooral. Welke constructie legt de werkgever van @tgroeneveld1981 pensioen op in en wat is de maximale inleg volgens die constructie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
Caelorum schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 12:13:
Alleen wordt er vrijwel nooit zelf extra ingelegd en is 8% rendement best wel heel erg optimistisch.
De afgelopen 40 jaar was het 6.5%. zie bijv. https://www.overrendement...in-historisch-perspectief
Ik zie daar gewoon staan “aandelen wereldwijd: 8,4%”, exact wat ik aanhaal dus.
Edit: sorry, ter verduidelijking: ik doe ook aan pensioenbeleggen en ik heb zelf mijn profiel aangepast naar een mix van 60/40 World en USA. Maar als je dat wellicht niet zelf aanpast is die 6% wellicht realistischer, ja.

En extra inleggen is inderdaad een keuze. Dus zonder extra inleggen kan je prima gewoon stoppen met werken op de AOW leeftijd. Wil je eerder stoppen of riant/uitbundig leven na AOW leeftijd, dan zal je zelf iets moeten regelen.

Prima toch? Als ik een Porsche wil dan moet ik dat nu toch ook zelf bekostigen?

[ Voor 13% gewijzigd door BFmango op 16-11-2024 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Niet overal kan je uberhaupt de mix aanpassen laat staan risicoprofiel. Daarnaast is 6.5% het gemiddelde dus. Net zo grote kans dat je eronder zit als erboven. Zeker als je werkgever toch al een karig pensioen aanbied zou ik niet uitgaan van hoge rendementen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchCommando
BFmango schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 11:53:
We moeten gewoon eens afstappen van die gedachtegang dat alles voor onszelf geregeld moet worden door of de overheid of onze werkgever. Je kan ook gewoon zelf verstandig met geld omgaan en je hypotheek versneld aflossen en zelf beleggen (of zelfs pensioenbeleggen), doe ik ook.
BFmango schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 14:01:
Prima toch? Als ik een Porsche wil dan moet ik dat nu toch ook zelf bekostigen?
We zitten hier in het topic waarin we arbeidsvoorwaarden met elkaar vergelijken. De pensioenbijdrage door werkgever maakt daar een wezenlijk onderdeel van uit. Doet de werkgever weinig tot niets? Dan heeft dat effect op het totale package dat we hier bespreken. In die zin begrijp ik niet welke richting je op wil met je reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tgroeneveld1981
BFmango schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 11:53:
[...]
1200 eur inleg per jaar werkgever, zelf 2400 euro per jaar inleggen (aanname 1/3e voor WG en 2/3 voor WN) maakt 3600 eur per jaar. Het is een beleggingspensioen dus laten we uitgaan van een rendement van 8% per jaar voor het gemak. Dan bouw je in 25 jaar 200k-300k op, en daarmee krijg je een pensioenuitkering 1400 eur - 1800 eur per maand.

Als je dan verder geen dramatische financiële tegenslagen meemaakt, lekker goedkoop in Friesland woont (daar woont 'ie) en dus je hypotheek op je 55e al hebt afgelost, dan kan je met aanvulling AOW (wat is dat nu, 1200 eur bruto per maand?) toch gewoon stoppen op je 67e? Nee niet als je ook een nieuwe BMW voor de deur wil en 4 keer per jaar op reis wil, maar ja...
Nou ja, dat is ook nog een dingetje.. Door omstandigheden konden wij pas 4 jaar geleden, op mijn 38e, een huis kopen, wat betekent dat ik helaas tot m'n 68e met een hypotheek zit..

Daarnaast zie ik in m'n pensioen portaal dat ik -inclusief AOW-ZO'N 1850 per maand zal krijgen,
dus qua pensioen zelf nog geen 1000,- .
Weliswaar komt dat van m'n vrouw komt er nog bij maar dat is niet bijster veel meer dan gaat aow (parttime uitvoerende rol in de zorg sector )..

Qua levens standaard ben ik niet zo veeleisend, een Porshe en dure vakanties doen mij niet zoveel. Maar dan nog, inflatie van nog 23,5 jaar... Dan blijft er niet veel van over ben ik bang.
Als zal de AOW nog wel wat naar boven geïndexeerd worden over 23,5 jaar, maar ja het is nog heel lang, in het ergste geval bestaat AOW dan niet eens meer..

Ik ga sowieso es rondkijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

tgroeneveld1981 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 22:38:
[...]

Nou ja, dat is ook nog een dingetje.. Door omstandigheden konden wij pas 4 jaar geleden, op mijn 38e, een huis kopen, wat betekent dat ik helaas tot m'n 68e met een hypotheek zit..
Dat is gewoon een keuze hoor. Je hoeft niet 30 jaar te wachten met aflossen.

Bovendien niets mis met het hebben van een hypotheek. Kan financieel gunstig uitpakken om schulden te hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door de Peer op 16-11-2024 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:49
Ik wil niet aflossen want dat levert een lager rendement op en het zit vast in steen.

Zijn er nog mensen met thuiswerkvergoedingen hier? Ik krijg van veel mensen uit mijn netwerk mee dat steed meer Nederlandse werkgevers dit stopzetten en men vaker naar de o zo heerlijke kantoortuin moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tgroeneveld1981
Thuiswerk vergoeding? Kennen ze bij ons niet. Minder reiskostenvergoeding als je thuis werkt, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mja, wij hebben het wel, maar het is niet verplicht vanuit de wet. Je bent dus een beetje overgeleverd aan de CAO/werkgever.
Verplicht op kantoor komen is dan weer een ander ding. Ze mogen thuiswerken alleen weigeren met een goede reden en dat moet schriftelijk. Dat wordt erg lastig als de afdeling al eens voor langere tijd thuis heeft gewerkt en dat gewoon goed ging.
Ik zou dus niet zomaar een nee accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
Wij kennen het nog wel. 3 euro per dag. We moeten 2 dagen verplicht naar kantoor, maar weinig mensen houden zich aan die regel, en het MT lijkt het niet te forceren.

Ze probeerden het een tijdje geleden wel van 2 naar 3 te zetten, maar dat leidde tot veel onvrede in het bedrijf, dus kwamen ze daar snel op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:08
Orangelights23 schreef op zondag 17 november 2024 @ 08:06:
Ik wil niet aflossen want dat levert een lager rendement op en het zit vast in steen.

Zijn er nog mensen met thuiswerkvergoedingen hier? Ik krijg van veel mensen uit mijn netwerk mee dat steed meer Nederlandse werkgevers dit stopzetten en men vaker naar de o zo heerlijke kantoortuin moet komen.
Ik ben in gesprek met een potentiële werkgever waar dat nog wel bestaat. Maar daar komt het team waar ik misschien deel van wordt ook alleen op kantoor voor de sprint wissel(wat ook de reden is dat ik een overstap overweeg.)

Voor mij is thuis werken echt de nr1 arbeidsvoorwaarde. Zo'n hekel aan die geestdodende kantoortuinen. Daarbij extra tijd met mijn gezin en mogelijkheden om bijvoorbeeld even te helpen op school en dan in de avond wat uren te maken.

[ Voor 15% gewijzigd door Kist op 17-11-2024 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:41
Caelorum schreef op zondag 17 november 2024 @ 08:57:
Mja, wij hebben het wel, maar het is niet verplicht vanuit de wet. Je bent dus een beetje overgeleverd aan de CAO/werkgever.
Verplicht op kantoor komen is dan weer een ander ding. Ze mogen thuiswerken alleen weigeren met een goede reden en dat moet schriftelijk. Dat wordt erg lastig als de afdeling al eens voor langere tijd thuis heeft gewerkt en dat gewoon goed ging.
Ik zou dus niet zomaar een nee accepteren.
Ehhhh nee. Er bestaat geen recht tot thuiswerken. In de tijd van de baas bepaald de baas of je thuis mag werken of op locatie. Dus ook zonder reden kan thuiswerken geweigerd worden.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
XFlame schreef op zondag 17 november 2024 @ 09:08:

Ze probeerden het een tijdje geleden wel van 2 naar 3 te zetten, maar dat leidde tot veel onvrede in het bedrijf, dus kwamen ze daar snel op terug.
Ik vind het niet meer dan normaal dat je werkgever je in ieder geval drie dagen op kantoor verwacht. In de spontane ontmoeting met collega’s zit veel waarde en alleen thuiswerken komt verbondenheid met elkaar en het bedrijf niet ten goede.

Verwend gedrag van de medewerkers en geen ruggengraat van de leiding zeg.

XXXVI

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
ephymerous schreef op zondag 17 november 2024 @ 09:39:
[...]
In de spontane ontmoeting met collega’s zit veel waarde en alleen thuiswerken komt verbondenheid met elkaar en het bedrijf niet ten goede.

Verwend gedrag van de medewerkers en geen ruggengraat van de leiding zeg.
In de spontane ontmoeting zit ook veel afleiding en ruis waardoor je amper aan werken toekomt. Dit is helemaal afhankelijk van het soort werk wat je uitvoert. Als jij gewoon productie moet draaien en je hebt daar je concentratie bij nodig, dan heb je niks aan die twee collega’s die verderop over hun vakantie staan te kletsen.

Of die verplichte inefficiënte face to face meetings waarin de helft nog koffie moet halen, iemand 5 minuten bezig is met het aansluiten van een laptop aan een scherm want er zit een zo’n jojo toch thuis met z’n kinderen. Allemaal zonde van m’n tijd, als ik thuis werk is dat er veel minder.

Om er maar even een beeld tegenover te zetten…

Als jij niet de persoon bent die raakt afgeleid van spontane ontmoetingen, dan ben jij waarschijnlijk zelf de afleidende factor en draag je niet bij aan de productiviteit ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door Kurkentrekker op 17-11-2024 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:39
tgroeneveld1981 schreef op zondag 17 november 2024 @ 08:23:
Thuiswerk vergoeding? Kennen ze bij ons niet. Minder reiskostenvergoeding als je thuis werkt, dat wel.
Stuur ze dit! https://www.p-direkt.nl/i...urele-thuiswerkvergoeding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:45

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:De thuiswerk discussie graag verder voeren in het Thuiswerk topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:08
Sorry mod break gemist

[ Voor 98% gewijzigd door Kist op 17-11-2024 10:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pc_freak1
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:48
tgroeneveld1981 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 22:38:
[...]
dat is ook onjuist, je mag gewoon boeteloos elk jaar een x % extra aflossen. je kunt dus veel sneller dan die 30 jaar van je hyptheek af zijn als je wil.

Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Stronk
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-09 21:58
Members only:

Inmiddels zijn we een jaar verder, en een nieuw aanbod gekregen. Dit keer voor onbepaalde tijd _/-\o_

Prima naar m'n zin gehad bij deze werkgever. Vind het echt tof dat ik bijna volledige vrijheid heb, mijn manager kijkt nooit mee. Voorheen keek ik altijd erg op tegen een leven van werken, maar tot nu toe eigenlijk enkel plezier erin gehad!

Wat wel m'n neus uit komt zijn de reisuren die ik maak naar klanten. Het verkeer is vermoeiend, vooral filerijden. Gelukkig is dit niet constant (periodes van vaak reizen, en periodes van vaak thuis/kantoor). Hopelijk maakt de nieuwe EV bak dat verdraagzamer dan de huidige handgeschakelde bak.

Vind het ook een smak geld dat ik moet neerleggen voor m'n pensioen, want dat lijkt allemaal nog zo ver weg :*)

Verder leuke stap in mijn carrière denk ik!

[ Voor 5% gewijzigd door Stronk op 20-11-2024 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:01
@Stronk prima bedrag om mee te starten. Je vakantiegeld is 8% op jaarbasis, dus die 300ish is per maand.

Pensioen vind ik lastig om in te schatten wat het je kost ten opzichte van een goede regeling. Maar je bent jong en goed dat je er al mee gestart bent.

Wat voor opdrachten doe je concreet? Klinkt als korte (advies)opdrachten? Wellicht met “zo weinig” vlieguren kan een wat langere opdracht/detachering binnen een grotere organisatie je ook veel kennis en ervaring opbrengen. Merk wat 2 jaar binnen een bank met mij doet als ISO.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronk
Stufferdt schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:48:
@Stronk prima bedrag om mee te starten. Je vakantiegeld is 8% op jaarbasis, dus die 300ish is per maand.

Pensioen vind ik lastig om in te schatten wat het je kost ten opzichte van een goede regeling. Maar je bent jong en goed dat je er al mee gestart bent.
Wat is normaliter een goede regeling? Ik heb hier nul kennis over eigenlijk.
Wat voor opdrachten doe je concreet? Klinkt als korte (advies)opdrachten? Wellicht met “zo weinig” vlieguren kan een wat langere opdracht/detachering binnen een grotere organisatie je ook veel kennis en ervaring opbrengen. Merk wat 2 jaar binnen een bank met mij doet als ISO.
Het zijn inderdaad vaak kortere opdrachten. Schrijven van cybersecurity procedures, uitvoeren van vulnerability scans, compliance van cybersecurity richtlijnen controleren, programmeren switches en firewalls.

Ik vind ook dat ik het meeste leer bij de vaste klanten. In mijn geval ook een bank, waar ik nu een jaar lang technische klussen uitvoer en periodieke rapportages voor schrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintiemero
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:31
@Stronk
Mooi pakket! Maar vergeet je bijtelling voor ke auto niet? Waarom zou je op basis van dat salaris zo’n extreem dure auto nemen? Dus er gaat netto nog 600 vanaf voor de auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Quintiemero schreef op zondag 24 november 2024 @ 17:27:
@Stronk
Mooi pakket! Maar vergeet je bijtelling voor ke auto niet? Waarom zou je op basis van dat salaris zo’n extreem dure auto nemen? Dus er gaat netto nog 600 vanaf voor de auto?
Een Model Y of een vergelijkbaar geprijsde EQA kost geen €600 netto. Die zijn rond de 55k fiscaal zo'n ~€480 netto mits je in de tweede belastingschijf zit. Met dit salaris is het zo'n €430 netto, met de eigen bijdrage wordt dat zo'n €455. De verminderde heffingskorting is hierin al meegenomen. Bij een auto uit 2025 zul je moeten denken aan €468 i.v.m. bijtelling van 17% op de eerste 30k.
Ter vergelijking een kale Skoda Elroq zit met een 17% bijtelling van 2025 en zonder enige eigen bijdrage dan op een €249 met dit salaris.
Je bent jong en je wilt wat. Ik snap wel waarom iemand er €200 netto meer voor over heeft om iets leuks te rijden.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stronk
Quintiemero schreef op zondag 24 november 2024 @ 17:27:
@Stronk
Auto valt inderdaad duur :| We moeten verplicht EV rijden bij lease, en een EV met goede range loopt helaas snel op naar de 40k cataloguswaarde.

Voor mij betekent dit dat de uiteindelijke beloning valt op 2637 (3030 zonder auto). Daar zit de eigen bijdrage al bij inbegrepen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k5dEOHjQEdMs6msvyAhuVrZQPUg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/mIORazREDFd4cfLvoOgsoHby.png?f=user_large

Mijn vorige prive auto (Toyota Aygo uit 2007) kostte me maandelijks 300 EUR:
Verzekering (105 EUR)
Benzine (160)
Onderhoud (25)
Afschrijving (10?)

Tja.. en dan rij je in zo'n rammelbak.

Ik heb ook de optie voor uitbetaling van mobiliteitsbudget overwogen. Echter, een prive-lease wil ik niet op mijn naam hebben (ivm hypotheek). Wil ook niet constant met een naar gevoel naar de klant rijden wetend dat ik voor de reiskosten moet lappen.

Ten slotte: heb het wel prettig ervaren om in een goed onderhouden leaseauto, onbeperkt door Nederland rond te rijden. Eerste 2 schades van kalenderjaar worden gratis gerepareerd, auto wordt netjes opgehaald bij onderhoud met vervangende auto erbij, de auto zelf is nieuw en meestal leuke opties erbij. Bij een ongeluk zit ik redelijk veilig in zo'n grote auto (reëel kans, ik rij 40.000 KM per jaar + snelheidsduivel).

Het is een grote pre op mijn leeftijd, in luxe onbeperkt verplaatsen, zonder zorgen. Ik ben 23 en rijd straks weg in een model Y :D (niet arrogant bedoeld, gewoon super hyped!)

[ Voor 9% gewijzigd door Stronk op 24-11-2024 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronk
True schreef op zondag 24 november 2024 @ 17:57:
[...]

Je bent jong en je wilt wat. Ik snap wel waarom iemand er €200 netto meer voor over heeft om iets leuks te rijden.
Mijn gedachte was dus inderdaad: het is allemaal duur, dus dan mag het van mij wel een stukje duurder als dat betekent dat ik in een segment erboven mag rijden :P

[ Voor 40% gewijzigd door Stronk op 24-11-2024 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Stronk schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:11:
[...]

Auto valt inderdaad duur :| We moeten verplicht EV rijden bij lease, en een EV met goede range loopt helaas snel op naar de 40k cataloguswaarde.

Voor mij betekent dit dat er 393 EUR van mijn nettoloon af gaat (van 3030 naar 2637). Daar zit de eigen bijdrage al bij inbegrepen.

Mijn vorige prive auto (Toyota Aygo uit 2007) kostte me maandelijks 300 EUR:
Verzekering (105 EUR)
Benzine (160)
Onderhoud (25)
Afschrijving (10?)

Tja.. en dan rij je in zo'n rammelbak.

Ik heb ook de optie voor uitbetaling van mobiliteitsbudget overwogen. Echter, een prive-lease wil ik niet op mijn naam hebben (hypotheek). Wil ook niet constant met een naar gevoel naar de klant rijden wetend dat ik voor de reiskosten moet lappen.

Ten slotte: heb het wel prettig ervaren om in een goed onderhouden leaseauto, onbeperkt door Nederland rond te rijden. Eerste 2 lakschades van kalenderjaar worden gratis gerepareerd, auto wordt netjes opgehaald bij onderhoud met vervangende auto erbij, de auto zelf is nieuw en meestal leuke opties erbij. Bij een ongeluk zit ik redelijk veilig in zo'n grote auto (reëel kans, ik rij 40.000 KM per jaar).

Het is een grote pre op mijn leeftijd, in luxe onbeperkt verplaatsen, zonder zorgen. Ik ben 23 en rijd straks weg in een model Y :D (niet arrogant bedoeld, gewoon super hyped!)
Bij zulke kilometers snap ik wel dat je in een goede auto wil zitten. Maar reken eens uit wat je netto uurloon is als je reistijd mee rekent. Dan wordt een baantje om de hoek waar je op de fiets naar toe kan opeens best aantrekkelijk. Voor jou nu waarschijnlijk nog niet hoor, maar als er eenmaal kinderen in het spel zijn..
Die 40.000km is zeker 600 uur in de auto zitten, één dikke week extra per maand of ruim 10 uur per week dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stronk
Tehh schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:24:
[...]

Bij zulke kilometers snap ik wel dat je in een goede auto wil zitten. Maar reken eens uit wat je netto uurloon is als je reistijd mee rekent. Dan wordt een baantje om de hoek waar je op de fiets naar toe kan opeens best aantrekkelijk. Voor jou nu waarschijnlijk nog niet hoor, maar als er eenmaal kinderen in het spel zijn..
Die 40.000km is zeker 600 uur in de auto zitten, één dikke week extra per maand of ruim 10 uur per week dus.
De reistijd wordt netjes uitbetaald, ervaar het daarom niet persé als onverdraagzaam. Fyi die 40k bestaat ook uit privé kilometers.

Baantjes om de hoek zijn er in mindere maten, en heb door de woningnood niet de luxe om te wonen waar ik wil :-( Verder geen kinderwens. Ik besef dat ik weinig verantwoordelijkheden heb in m'n leven, denk dat het daarom sneller acceptabel is!

EDIT: Nu ik het zo terug lees besef ik me dat ik veel goed probeer te praten, misschien omdat ik het gewoon heel graag wil, en bereid ben wat verder te gaan voor deze werkgever. M'n werk voelt namelijk niet als werk :)

[ Voor 13% gewijzigd door Stronk op 24-11-2024 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Reken het wel even goed na. De netto eigen bijdrage mag namelijk bruto van de bijtelling af. Immers is de bijtelling juist vanwege het prive gebruik er gekomen en over het deel dat je zelf betaald hoef je niet ook nog een heffing te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronk
Caelorum schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:49:
Reken het wel even goed na. De netto eigen bijdrage mag namelijk bruto van de bijtelling af. Immers is de bijtelling juist vanwege het prive gebruik er gekomen en over het deel dat je zelf betaald hoef je niet ook nog een heffing te betalen.
Ik denk dat het een bijdrage wordt voor 'duurdere auto' (gezien ik boven m'n leasebudget ga). Het volgende is dan van toepassing:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zlhZpWpDEQ57gXWNvObHQIoUjY8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RcvxtgwX6LObJtHzljSo5UdS.png?f=user_large

Zal nog even navragen waaronder m'n werkgever deze kostenpost gaat classificeren.

Edit: voor de geïnteresseerden, deze site berekent het zeer accuraat https://www.berekenhet.nl...en/nettoloon.html#calctop

[ Voor 13% gewijzigd door Stronk op 24-11-2024 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Ahja kwestie van anders regelen intern (dus met onderbouwing waarom je een duurdere auto waard bent) en dan anders classificeren :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:53
Stronk schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:11:
[...]

Ten slotte: heb het wel prettig ervaren om in een goed onderhouden leaseauto, onbeperkt door Nederland rond te rijden. Eerste 2 schades van kalenderjaar worden gratis gerepareerd, auto wordt netjes opgehaald bij onderhoud met vervangende auto erbij, de auto zelf is nieuw en meestal leuke opties erbij. Bij een ongeluk zit ik redelijk veilig in zo'n grote auto (reëel kans, ik rij 40.000 KM per jaar + snelheidsduivel).
Doe maar wel even ophouden met snelheidsduivel zijn. Je bent niet de enige op de weg en hoe sneller je rijdt, hoe kleiner de kans is dat je een ongeval overleeft. Een grote moderne auto helpt wel iets, maar is met 100+ km per uur geen wonder middel.

Idempotent.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:51

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:Kunnen we weer ontopic door en de autodiscussie ergens anders voeren :) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Athius
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-06 01:00
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: WO/Master (Geschiedenis though, geen IT studie)
• Werkervaring: 7 jaar
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Python / Django developer
• Werkgever/branche:
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 24 (21.6 met 90%)
• Gewerkte uren/week: 36 (90%)
• Reistijd: 30 minuten
• Thuiswerken: 2 maal per week
• Werkdruk: laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4200
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € Geen
• Dertiende/veertiende maand: € Geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 44.388 / 39949.2

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 200 pm

Wegens persoonlijke problemen heb ik de afgelopen 2/3 jaar niet echt in mijn carrière kunnen investeren. Gelukkig gewoon goed bij mijn huidige werkgever kunnen werken en alle problemen zijn opgelost. Ben nu stiekem wel op zoek naar iets nieuws (ik werk nu al 5 jaar aan het zelfde project en 7 jaar hier) - zou ook goed voor mijn zijn, dit is nog maar mijn 1e baan. Zoek zo mogelijk ook extra inkomen - ben dit jaar begonnen met backpacken en dat was een van de meest waardevolle (maar prijzige) ervaringen uit mijn leven en zou graag wat groter wonen.

Zorgpunten: Geen relevante studie en ik heb maar bij 1 IT bedrijf gewerkt - maak mij toch zorgen of dat geen black mark is. Weet daardoor niet of het perse haalbaar is om direct in hogere schaal bij ander bedrijf te beginnen. Zou liever ook niet 40 uur werken maar hoor en lees gelukkig dat dat nog veel wordt aangeboden.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 00:23
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: WO/Master
• Werkervaring: 7 jaar (3 jaar betaald in opleiding, 4 jaar operationeel)
• (Woon) Locatie: Waddinxveen (ZH)

2. Wat doe je:
• Functie: Officier Operationele Dienst (Militair in actieve dienst, rang: LTZ 2 OC) (voor leken: rang is 6/10 bij Stratego)
• Werkgever/branche: Koninklijke Marine / Ministerie van Defensie
• (Werk) Locatie(s): Den Helder
• Aantal vakantiedagen: 32 (+12 ADV)
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 1:45 uur (rijd meestal per week 1x heen, 1x terug, tussentijd (gratis) verblijf op de basis)
• Thuiswerken: Nee (beperkt)
• Werkdruk: Hoog (wel zeer variabel)

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €5.458,26 (incl. VEB)
• Vakantiegeld: €4272,96
• Bonus, toeslagen, etc: €0-25000 (volledig afhankelijk van vaardagen, onregelmatigheid, weekendwerk, inzet / missies, etc)
• Dertiende/veertiende maand: €4730,44

• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €74.502,52
(ter indicatie: dit bedrag was vorig jaar ~10k hoger door 3 maanden op zee, wel in lagere rang)

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: (NB, eigen bijdrage 7.32%, werkgever 17.08%) (weet iemand waar ik de bedragen haal?)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABP Sector Rijk / Krijgsmacht
• Mobiliteit per jaar: €416,44 bruto per maand (reiskostenvergoeding vast per km obv 4x per week)
• Overige:
- IKB €2500 (is nieuw; moet nog uitzoeken hoe en wat)
- Opleidings- / personeelsbehoudpremies tot nu toe over 2024 €2000 bruto
- Duurzaamheidsbudget €1000 per jaar netto
- Fiets/PC plan uitruilen tegen bruto salaris €750 per jaar
- Sportschoenen €150 per jaar netto
- Gratis gebruik faciliteiten militaire terreinen in NL (zwembad, gym, etc)
- Mogelijkheid eerder stoppen met werken dan AOW leeftijd (afhankelijk van vaardagen en/of inzet, zit nu op -2.5 jaar)
- Geen reguliere zorgverzekering, eigen bijdrage ziekenfonds krijgsmacht €85 bruto per maand + geen eigen risico
- Voedingskosten €236,40 per maand netto (niet bij vaardagen en/of inzet)
- Eenmalige uitkering ca. €500 netto
- Diensttelefoon incl KPN abonnement (Samsung Galaxy S23) (dual use prive-werk)

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €90.016,6 (excl pensioen, excl genoemde vaar en/of inzet toelagen)

Tevreden met de huidige arbeidsvoorwaarden bij de Krijgsmacht, afgelopen jaren is er fors bijgeplusd waardoor MinDef best een interessante werkgever geworden is. Zie mijzelf niet snel vertrekken of moet inhoudelijk net zo interessant zijn voor 1.5x meer geld. De grootste disclaimers zijn natuurlijk dat je soms langer weg bent van huis en voor je kanis geschoten kan worden als de boel echt mis gaat in de wereld :+

[ Voor 25% gewijzigd door MuFFIN 007 op 27-11-2024 01:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:24
Inmiddels weer een tijdje verder en nog steeds zeer tevreden bij dezelfde werkgever. Dit jaar een goed jaar gedraaid en het volledige jaar inzetbaar geweest en weinig vakantiedagen gepakt waardoor mijn bonus flink is opgelopen.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzraTweaked
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12:42
Vraagje, ik wil een opslag gaan vragen bij mijn huidige werkgever, om zo mijn dienst bij dit bedrijf uit te rekken tot minimaal 5 jaar (4 jaar en wat maanden nu)

Wanneer zou dit het beste zijn, voor het eind van dit jaar of begin volgend jaar na de salaris inflatie correctie en mogelijke einde jaars bonus (geen garantie)

Wanneer zouden jullie dit doen?

Tevens ik zit te denken aan een opslag vraag van 5%.
41 jaar, 20~ jaar werk ervaring in de IT, ben medior IT engineer bij dit bedrijf zowel front en backend support.

Krijg nu 2660 euro netto per maand.

Ik wil dit oprekken naar 2800 euro netto, bij andere bedrijven kan ik denk ik zo`n 3k netto ontvangen met mijn werk ervaringen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

EzraTweaked schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:48:
Vraagje, ik wil een opslag gaan vragen bij mijn huidige werkgever, om zo mijn dienst bij dit bedrijf uit te rekken tot minimaal 5 jaar (4 jaar en wat maanden nu)

Wanneer zou dit het beste zijn, voor het eind van dit jaar of begin volgend jaar na de salaris inflatie correctie en mogelijke einde jaars bonus (geen garantie)

41 jaar, 20~ jaar werk ervaring in de IT, ben medior IT engineer bij dit bedrijf zowel front en backend support.

Ik wil dit oprekken naar 2800 euro netto, bij andere bedrijven kan ik denk ik zo`n 3k netto ontvangen met mijn werk ervaringen.
Sowieso nooit over netto bedragen beginnen. Werkgever heeft niets te maken met jouw aftrekposten en andere privé-uitgaven. Beperk je tot het bruto bedrag. Zelf communiceer ik altijd over jaarbedragen trouwens en niet het maandbedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EzraTweaked
de Peer schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:50:
[...]

Sowieso nooit over netto bedragen beginnen. Werkgever heeft niets te maken met jouw aftrekposten en andere privé-uitgaven. Beperk je tot het bruto bedrag. Zelf communiceer ik altijd over jaarbedragen trouwens en niet het maandbedrag.
Ok duidelijk, dankjewel voor de tip, ik zal het bruto jaar bedrag aanhouden als leidraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02

Je hebt het over 'dienst bij dit bedrijf uitrekken tot 5 jaar', wat het laat klinken alsof het je veel moeite kost? Of waarom heb je voor die woorden gekozen?

En heeft je bedrijf, naast inflatiecorrectie, geen andere standaard salarisverhogingen ingepland?

Beginnen over salarisverhogingen kun je meestal beter vroeger dan later doen, ook om ervoor te zorgen dat het niet als verrassing komt voor je leidinggevende. Dat hoeft niet te betekenen dat je nu gelijk 5% erbij eist, het kan ook zijn dat je het nu benoemt, en aangeeft dat je graag in de komende tijd in gesprek wilt over je salaris(verhoging).

(Het is overigens handiger om je bruto salaris te benoemen, want netto salarissen zijn lastiger te vergelijken.)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzraTweaked
Hahn schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:53:
[...]

Je hebt het over 'dienst bij dit bedrijf uitrekken tot 5 jaar', wat het laat klinken alsof het je veel moeite kost? Of waarom heb je voor die woorden gekozen?

En heeft je bedrijf, naast inflatiecorrectie, geen andere standaard salarisverhogingen ingepland?

Beginnen over salarisverhogingen kun je meestal beter vroeger dan later doen, ook om ervoor te zorgen dat het niet als verrassing komt voor je leidinggevende. Dat hoeft niet te betekenen dat je nu gelijk 5% erbij eist, het kan ook zijn dat je het nu benoemt, en aangeeft dat je graag in de komende tijd in gesprek wilt over je salaris(verhoging).

(Het is overigens handiger om je bruto salaris te benoemen, want netto salarissen zijn lastiger te vergelijken.)
Nee ik heb het hier absoluut naar mijn zin, erg fijne collega`s, werk omgeving is prima, werk druk ook, en prive balans is ook erg goed.

Alleen het hele pakket is heel karig, geen reiskosten vergoeding of lease auto etc, ik woon gelukkig op 15 minuten afstand met de scooter, dus dat is prima voor mij.

En ik zit hier al sinds het begin aan mijn carriere platform bij dit bedrijf.
Met het uitrekken bedoel ik, meer dat ik gewoon meer geld wil verdienen als bottomline en als dat hier niet kan dan ergens anders.

Maar het liefst blijf ik minimaal 5 jaar bijdeze werkgever want dat vind ik waarevol voor mijn CV.

Ik heb de afgelopen 2/3 jaar 2~3% inflatie correctie gehad, geen salaris verhogingen, en gedeeltelijke 13e maand bonussen, dus het is vrij karig op financieel vlak.

Ik ben er in de afgelopen 4+_ jaar enkele tientjes op vooruit gegaan.

[ Voor 7% gewijzigd door EzraTweaked op 27-11-2024 10:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
EzraTweaked schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:56:
[...]

Nee ik heb het hier absoluut naar mijn zin, erg fijne collega`s, werk omgeving is prima, werk druk ook, en prive balans is ook erg goed.

Alleen het hele pakket is heel karig, geen reiskosten vergoeding of lease auto etc, ik woon gelukkig op 15 minuten afstand met de scooter, dus dat is prima voor mij.

En ik zit hier al sinds het begin aan mijn carriere platform bij dit bedrijf.
Met het uitrekken bedoel ik, meer dat ik gewoon meer geld wil verdienen als bottomline en als dat hier niet kan dan ergens anders.

Maar het liefst blijf ik minimaal 5 jaar bijdeze werkgever want dat vind ik waarevol voor mijn CV.

Ik heb de afgelopen 2/3 jaar 2~3% inflatie correctie gehad, geen salaris verhogingen, en gedeeltelijke 13e maand bonussen, dus het is vrij karig op financieel vlak.

Ik ben er in de afgelopen 4+_ jaar enkele tientjes op vooruit gegaan.
Heb jij geen salarisverhogingen gekregen, of doet je bedrijf überhaupt weinig tot niet aan salarisverhogingen?

Want als ze wel aan salarisverhogingen doen, maar bijvoorbeeld van mening zijn dat je beter zou kunnen presteren, dan zal je poging tot meer vragen mogelijk niet veel uithalen.

En als je in 4 jaar tijd slechts tientjes omhoog bent gegaan, wat wel heel erg karig klinkt, dan had je denk ik jezelf veel meer plezier kunnen doen door eerder over te stappen, in plaats van te gaan voor 5 jaar op een papiertje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzraTweaked
Hahn schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:00:
[...]

Heb jij geen salarisverhogingen gekregen, of doet je bedrijf überhaupt weinig tot niet aan salarisverhogingen?

Want als ze wel aan salarisverhogingen doen, maar bijvoorbeeld van mening zijn dat je beter zou kunnen presteren, dan zal je poging tot meer vragen mogelijk niet veel uithalen.

En als je in 4 jaar tijd slechts tientjes omhoog bent gegaan, wat wel heel erg karig klinkt, dan had je denk ik jezelf veel meer plezier kunnen doen door eerder over te stappen, in plaats van te gaan voor 5 jaar op een papiertje...
Ja dat is zo, het is dan ook een stabiele werkomgeving waar ik het naar mijn zin hebt, maar nu na mijn scheiding, en het wegvallen van wat potjes ivm kids uit huis zijn is het gewoon financieel een stuk zwaarder voor mij ivm alimitatie en verhoogde hypotheek door uitkoop ex.

Dat speelde financieel voorheen niet mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Met jouw ervaring zou ik echt zo snel mogelijk een andere baan zoeken met een titel die dichter bij je ervaring past. Met 5% ga je niet veel opschieten. 2600-2700 netto is wat veel mensen vers uit de schoolbanken verdienen.

Zelfs zonder papieren telt je ervaring zeker goed mee, mits je ook je kennis op peil hebt gehouden en dit goed kan communiceren. Schenk aandacht aan de voorbereiding (en kijk naar het certificeren van je kennis) en solliciteer voor de grap eens op wat senior/principal posities. Er zijn genoeg bedrijven met een prettige werksfeer die je kennis en kunde beter waarderen.

[ Voor 3% gewijzigd door Fox op 27-11-2024 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online

Waarom wil je dan naar 2800, en niet naar 3000? Bovendien, als je naar 2800 wil moet je natuurlijk 3000 vragen. Misschien wel 3200.

Je schreef ook dat je hier al sinds het begin van je carriereplatform zit. Wat is dat?

Persoonlijk zou ik dit nu direct vragen. Als ze je per 1-1 namelijk zelf een verhoging geven van tientjes, dan sta je straks met een slecht verhaal ‘want je hebt net al iets gekregen’. Nu doen dus, en ook bereid zijn om verder te kijken als je meent dat je elders veel meer kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzraTweaked
Kurkentrekker schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:16:
[...]

Waarom wil je dan naar 2800, en niet naar 3000? Bovendien, als je naar 2800 wil moet je natuurlijk 3000 vragen. Misschien wel 3200.

Je schreef ook dat je hier al sinds het begin van je carriereplatform zit. Wat is dat?

Persoonlijk zou ik dit nu direct vragen. Als ze je per 1-1 namelijk zelf een verhoging geven van tientjes, dan sta je straks met een slecht verhaal ‘want je hebt net al iets gekregen’. Nu doen dus, en ook bereid zijn om verder te kijken als je meent dat je elders veel meer kunt krijgen.
Ah ik doelde er op dat ik hier niet kan doorgroeien naar Senior of teamlead/manager omdat die rollen er gewoon niet zijn voor ons, lokaal bestaat ons groep uit 2 engineers en 1 manager. :)

Ik zal dan vragen waar het richting de 3000 netto per maand uitkomt op bruto jaarbasis.

Krijg ik het niet dan is het een goede indicator ook met jullie feedback om rond te shoppen voor iets anders.

[ Voor 10% gewijzigd door EzraTweaked op 27-11-2024 11:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

EzraTweaked schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:22:
[...]

Ah ik doelde er op dat ik hier niet kan doorgroeien naar Senior of teamlead/manager omdat die rollen er gewoon niet zijn voor ons, lokaal bestaat ons groep uit 2 engineers en 1 manager. :)

Ik zal dan vragen waar het richting de 3000 netto per maand uitkomt op bruto jaarbasis.
Vragen? Nee zelf uitrekenen en met een voorstel komen met 10 of 20 procent er nog eens bovenop

Je stelt je te afhankelijk op. Het moet andersom : waarom zou je blijven?

[ Voor 6% gewijzigd door de Peer op 27-11-2024 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EzraTweaked
de Peer schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:30:
[...]

Vragen? Nee zelf uitrekenen en met een voorstel komen met 10 of 20 procent er nog eens bovenop

Je stelt je te afhankelijk op. Het moet andersom : waarom zou je blijven?
Dat is een goede insteek ja, je hebt gelijk, ik denk dat nog wat nasleep hebt van mijn scheiding en nog wat minder stevig in mijn schoenen staat op het moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
3000 netto is ongeveer 3800 bruto. Dat lijkt mij voor een front- en backend engineer erg weinig.

Poets je Linkedin profiel op, zet jezelf op beschikbaar, en ga eens met wat recruiters praten. Tenzij je in een uithoek van het land zit, zal je verbaasd staan hoeveel je kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EzraTweaked
Danku heren ik gooi zo de email eruit, kijken wat er uit komt, krijg ik het niet dan is het duidelijk voor mij dat ik toch echt wat anders moet gaan doen. Zou zonde zijn want ik heb het hier naar mijn zin, maar financieel is het gewoon erg krap voor mij tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik vraag mezelf af of een email sturen een goed idee is @EzraTweaked.
Persoonlijk zou ik dit bespreken bij de eerstvolgende bila met je leidinggevende wanneer je voor jezelf hebt uitgezocht wat je waard bent. Intern zou je uit moeten zoeken wat je kost en wat je oplevert en wat je collega's in dezelfde functie verdienen. Extern kijken naar salarisindicaties in vergelijkbare functies en verantwoordelijkheden.

Emoties moet je erbuiten laten. WG heeft over het algemeen weinig te doen met je persoonlijke omstandigheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Inderdaad absoluut niet via email doen. Dit soort dingen moeten echt in een gesprek. Vervolgens hooguit bevestigen/samenvatten per email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzraTweaked
Thanks! helaas al gemaild.
Maar goed dit gaat mijn uitkomst verder dan ook niet beinvloeden, want voor mij zijn er maar twee uitwegen nu blijven met de gewenste salaris verhoging, of vertrekken naar een andere werkgever.

Ik ben inmiddels al aan het rond soliciteren en het is inderdaad wel schrikken wat ik heb kwa achterstand op mijn salaris voor dezelfde functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
XFlame schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:44:
3000 netto is ongeveer 3800 bruto. Dat lijkt mij voor een front- en backend engineer erg weinig.
Het is me niet helemaal duidelijk of het om een positie als engineer of als supportmedewerker gaat. De verhouding Bruto/Netto gaat ook wat schever lopen op het punt waar hij zit. Netto 100 euro erbij is Bruto al snel 200 of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzraTweaked
CVTTPD2DQ schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:57:
[...]

Het is me niet helemaal duidelijk of het om een positie als engineer of als supportmedewerker gaat. De verhouding Bruto/Netto gaat ook wat schever lopen op het punt waar hij zit. Netto 100 euro erbij is Bruto al snel 200 of meer.
Engineer, maar ivm kleine IT club lokaal, doen ewe in principe alles wat binnen IT valt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 17:58
@EzraTweaked Dit is het wat verdient een tweaker topic, begin eens met het posten van je lijstje. Anders hebben we straks 3 pagina's over hoeveel @EzraTweaked zou willen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzraTweaked
Ik zal het ontopic houden, thanks iedereen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superkoex9
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:21
XFlame schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:44:

Poets je Linkedin profiel op, zet jezelf op beschikbaar, en ga eens met wat recruiters praten. Tenzij je in een uithoek van het land zit, zal je verbaasd staan hoeveel je kan krijgen.
Niet voor niks dat hier alle bedragen bruto zijn. De netto/bruto verhouding zijn afhankelijk van persoonlijke zaken maar ook van je pensioenafdracht bijvoorbeeld.

Verder overigens helemaal eens met je punt. Rondkijken heeft altijd zin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BeachboyNL
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-09 11:12
Inmiddels een nieuwe werkgever, dus tijd voor een update.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30 32
• Opleiding: ICT Beheerder (MBO-4)
• Werkervaring: 6 jaar 7 jaar
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: PMO IT Projectmanager
• Werkgever/branche: Groot Consultancy bedrijf Techniek
• (Werk) Locatie(s): Noord Holland Zuid Holland
• Aantal vakantiedagen: 29 35
• Gewerkte uren/week: 40 38
• Reistijd: +-30 min +-20 min
• Thuiswerken: Ja
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3433,- €4300,-
• Vakantiegeld: €3240,- €4298,30
• Dertiende/veertiende maand: €3433 €4300,-
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €47,869 €60.542,-

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 2/3 inleg werkgever 55% inleg van werkgever
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Niet 1.2.3 te achterhalen PMT fonds
• Mobiliteit per jaar: NS business card
• Overige: Gratis opleidingen
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €47,869 + pensioen. €60.542,- + pensioen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• xiangpo
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17:32
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblokkenbouwer
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik heb een vraag: onlangs had ik een gesprek met een directe collega over onze werkzaamheden en wat we verdienen. Mijn collega vroeg naar mijn salaris, en ik gaf hier eerlijk antwoord op. Vervolgens bleek dat mijn collega aanzienlijk meer verdient dan ik, namelijk €600 meer, terwijl zij een 36-urige werkweek heeft en ik 40 uur werk.

Qua werkzaamheden vullen we elkaar goed aan; misschien werkt mijn collega iets preciezer, maar ik heb het idee dat ons werk grotendeels op hetzelfde niveau zit. Daarbij ben ik twee jaar ouder, werk ik een jaar langer bij het bedrijf en heb ik een HBO-opleiding, terwijl mijn collega MBO-geschoold is, maar wel twee jaar meer werkervaring heeft.

Ik wil graag benadrukken dat ik het ontzettend naar mijn zin heb in mijn werk en niet van plan ben om weg te gaan. Wel vraag ik me af hoe ik dit verschil het beste bespreekbaar kan maken. Is het bijvoorbeeld iets om tijdens mijn volgende functioneringsgesprek te bespreken? En zo ja, hoe kan ik dit het beste voorleggen? ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hahn
deblokkenbouwer schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:57:
Ik heb een vraag: onlangs had ik een gesprek met een directe collega over onze werkzaamheden en wat we verdienen. Mijn collega vroeg naar mijn salaris, en ik gaf hier eerlijk antwoord op. Vervolgens bleek dat mijn collega aanzienlijk meer verdient dan ik, namelijk €600 meer, terwijl zij een 36-urige werkweek heeft en ik 40 uur werk.

Qua werkzaamheden vullen we elkaar goed aan; misschien werkt mijn collega iets preciezer, maar ik heb het idee dat ons werk grotendeels op hetzelfde niveau zit. Daarbij ben ik twee jaar ouder, werk ik een jaar langer bij het bedrijf en heb ik een HBO-opleiding, terwijl mijn collega MBO-geschoold is, maar wel twee jaar meer werkervaring heeft.

Ik wil graag benadrukken dat ik het ontzettend naar mijn zin heb in mijn werk en niet van plan ben om weg te gaan. Wel vraag ik me af hoe ik dit verschil het beste bespreekbaar kan maken. Is het bijvoorbeeld iets om tijdens mijn volgende functioneringsgesprek te bespreken? En zo ja, hoe kan ik dit het beste voorleggen? ;)
Een paar dingen die goed zijn om te realiseren: dat je twee jaar ouder bent zegt, als je eenmaal de 20-25 voorbij bent, eigenlijk niks. En dat je er langer werkt zegt ook weinig. Blijkbaar heeft je collega beter onderhandeld bij binnenkomst (wat sowieso het beste moment is om goed te onderhandelen).

Wat wel meetelt is werkervaring, en aangezien zij 2 jaar meer daarvan heeft, zal dat al een deel van het verschil verklaren. Hebben jullie verder precies dezelfde functie, verantwoordelijkheden en niveau (bijvoorbeeld allebei senior)?

Je kan het altijd bespreekbaar maken, maar dan zou ik het wel goed voorbereiden. Dus waarom ben jij meer waard dan je nu krijgt? 'Omdat zij ook meer krijgt' is geen reden. Lever jij dezelfde kwaliteit (of beter)? Werk jij net zo snel (of sneller)? Oftewel: lever jij dezelfde meerwaarde op (of meer)?

Als je op alle vragen volmondig ja kan antwoorden, met bijbehorend bewijs, dan heb je een goede zaak. Maar dan is er altijd nog kans dat er niks mee gedaan wordt, en dan is dat aan jou om te accepteren, of verder te zoeken.

edit:
Ah, aan je post van vorig jaar te zien heb je nu 4 jaar ervaring, en je collega dus 6 jaar ervaring. Je zou dus kunnen zeggen dat ze 50% meer werkervaring heeft ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 27-11-2024 20:46 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Poehzel
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 15-09 19:25
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Nice! Schaal 11 of 12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poehzel
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 15-09 19:25
12

Wat een fijn gevoel geeft qua groeiruimte verticaal boven op dat er al mogelijkheden zijn besproken om ook horizontaal nog stappen te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Goed gedaan, gefeliciteerd :).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• HeleBoel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:37
Members only:

• Noel94
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-08 12:24
Na lange tijd meekijken, hier ook mijn bijdrage.

Members only:

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
De meesten verdienen meer met 10 jaar werkervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZegHetMaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 15-09 10:53
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: MBO
• Werkervaring: +/- 3 jaar nu in de IT

2. Wat doe je:
• Functie: DevOps/Cloud Engineer
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Midden-Nederland
• Aantal vakantiedagen: 20, heb er 5 ingeleverd voor hoger leasebudget en ik neem niet zo vaak vrij, vakantiedagen mogen ook niet mee naar nieuwe jaar.
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: Varierend van 1 tot 1,45 uur enkele reis
• Thuiswerken: 3/4 dagen p/week
• Werkdruk: Normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4150
• Vakantiegeld: €3984
• Bonus, toeslagen, etc: €40 netto thuiswerkvergoeding p/maand
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €54.264

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: geen zin om na te checken, maar pensioenregeling is shit
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Stipp
• Mobiliteit per jaar: €11.340 (945 leasebudget p/maand (incl brandstof))
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €65.604 (pensioen niet meeberekend)

Al met al wel prima aangezien ik pas 3 jaar in de IT werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanvr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 19:46
Hier mag wel 2.000,- euro bruto bij, ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:49
Daar mag inderdaad nog wel een hele hap bij..

Ik zit al hoger en een beter lease budget met 12 jaar ervaring. Ook detachering maar moet er wel bij zeggen dat ik regio randstad zit.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devrunner
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 22:15
Noel94 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 19:37:
Na lange tijd meekijken, hier ook mijn bijdrage.

***members only***

***members only***
Lastig in te schatten, maar ik zou niet te laag inzetten. Iets van 75.000 bruto voor een teamlead van een team van implementatieconsultants is echt niet gek, ook niet in de consulting. Reken namelijk maar dat jouw uurtarief voor de klant ook omhoog kan.

Bedenk ook dat je werkdruk omhoog gaat. Denk op jouw leeftijd an sich geen probleem, maar stel dat je net jonge kids hebt ofzo, dan is het wel iets om rekening mee te houden.

Good luck! En benieuwd wat eruit komt.

Edit; ik vind je pensioen laag trouwens, dus daar is ook wel ruimte denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door devrunner op 29-11-2024 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@ZegHetMaar vwb die vakantiedagen: nie meenemen naar het nieuwe jaar is wettelijk niet eens toegestaan. Wettelijke en bovenwettelijke vrije dagen hebben een bepalde geldigheid. Wettelijk anderhalf jaar iirc, bovenwettelijk langer.
Als je Wg al zegt dat ze een bepaalde geldigheid hebben is het dus ook aan hem om aan te tonen dat ie voor iedereen onderscheid maakt in wetelijke en bovenwettelijke,daarwerklijk de goede inhoudt voor je extra leasebudget, en ze geldig zijn vanaf een bepaald moment etc.

Als je WG geen onderscheid maakt dan is in principe de langste geldigheid van toepassing; immers WG kan dan niet aantonen welk verlofsaldo hoe lang geldig is.

Dus check dat even zou ik zegen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:54

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

devrunner schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:30:
[...]

Bedenk ook dat je werkdruk omhoog gaat. Denk op jouw leeftijd an sich geen probleem, maar stel dat je net jonge kids hebt ofzo, dan is het wel iets om rekening mee te houden.
Altijd grappig dat mensen dat denken. Waarom??

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 10:55
Caelorum schreef op donderdag 28 november 2024 @ 19:53:
[...]

De meesten verdienen meer met 10 jaar werkervaring.
Met een totaal package van 95K lijkt mij sterk. Kijk je enkel naar het bruto maandsalaris zou dat kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:13

g0tanks

Moderator CSA
Tylen schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:59:
[...]

Altijd grappig dat mensen dat denken. Waarom??
Waarom wat? Dat de werkdruk omhoog gaat of dat het lastig is om te combineren met jonge kinderen?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:54

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

g0tanks schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 17:16:
[...]

Waarom wat? Dat de werkdruk omhoog gaat of dat het lastig is om te combineren met jonge kinderen?
Werkdruk omhoog als je meer gaat verdienen of een functie hoger gaat

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:49
Tylen schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 19:00:
[...]

Werkdruk omhoog als je meer gaat verdienen of een functie hoger gaat
Het gebeurt natuurlijk veel vaker wel dan niet dat men meer verantwoordelijkheden krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Erwin1967 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:42:
[...]

Met een totaal package van 95K lijkt mij sterk. Kijk je enkel naar het bruto maandsalaris zou dat kunnen.
Ehh ik zie 40k minder dan dat in die post staan hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 10:55
Caelorum schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 20:26:
[...]

Ehh ik zie 40k minder dan dat in die post staan hoor?
Kijken we wel naar dezelfde post?
Pagina: 1 ... 204 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.