Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
jessy100 schreef op maandag 15 april 2024 @ 08:43:
[...]

Bijtelling + netto overblijfsel van het uitgekeerde mobiliteitsbudget. Dat tikt behoorlijk aan en 600 netto is geen raar bedrag. Als je de 850 van TS pakt, scheelt dat al ruim 500 euro. (36,97% van 850 = 314, 850-314 = 536). (edit: zie hieronder voor de exacte correcte berekening)
Ja op die manier klopt het inderdaad, maar de fiscale waarde voor deze leaseauto staat niet in verhouding met een salaris van €3.600.
HSG schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:17:
[...]

Ik werk bij DICTU en een DEVOPS engineer zit in schaal 10. Dat is max € 4.921,54. Een senior zit in schaal 11 en krijgt max € 5.586,12. Per juli komt er nog 8,5% bij en 50 Euro bruto. Let er wel op: dit zijn salarissen op basis van 36 uur per week dus je kunt er nog eens 10% bovenop doen als het op 40 uur per week gaat. Dus als zijn baas een rechtstreeks contract met de overheid heeft moet hij direct aanspraak maken op WAADI.

@-Matiz Doe je voordeel en snij jezelf niet in de vingers. ;)
Ook bij een niet rechtstreeks contract (wat in 99% v.d. gevallen is bij detachering voor het Rijk) heb je recht op minimaal gelijke arbeidsverloning volgens de WAADI. Maar punt blijft, karige verloning voor detachering ..

[ Voor 24% gewijzigd door True op 15-04-2024 10:24 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:42
Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door KnuCha op 15-04-2024 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:23
@KnuCha
Vaak wordt de pensioenbijdrage zo berekend:

(Pensioengevend salaris - franchise) * % inleg = bijdrage

Pensioengevend salaris =
maandsalaris * 12 + vakantiegeld + 13e maand

Franchise = gegeven
Dit jaar 17.545

Dus volgens deze berekening moet jouw werkgever per jaar 6.235 aan pensioen inleggen, dat is dus 519 per maand

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:10
Moi_in_actie schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:14:
Members only:
Schijnbaar al enige tijd geen update meer gedaan, dus bij deze dan maar weer eens.

Members only:

Sinds vorig jaar in een nieuwe functie, flink wat meer uitdaging en drukker daardoor. Met vlagen veel drukker, maar dat kwam met name omdat ineens heel veel nieuwe grote projecten tegelijk starten waar ik allemaal bij betrokken werd.

Salaris is sinds de laatste update met enkele stappen gestegen (oude schaal, oude CAO, nieuwe schaal en trede daarin, CAO verhoging die aanstaande is). Met de aankomende nieuwe CAO is er heel wat "achterstand" van de laatste 2 jaar rechtgetrokken. En aangezien ik nog altijd bij dezelfde werkgever zit zijn de secundaire voorwaarden nog altijd top, helemaal wanneer je kinderen hebt. Heb na de geboorte eerst 6 weken ouderschapsverlof gehad en daarna het hele eerste levensjaar maar 4 dagen gewerkt (elke vrijdag vrij), 100% doorbetaald, en heb nog altijd vele weken (ik meen nog 17 weken) ouderschapsverlof over; deels betaald, deels onbetaald.

Vanwege de nieuwe functie ben ik wel wat vaker op kantoor of ook extern en is mn agenda van "een handjevol meetings per week" destijds nu eerder "een handje vol meetings per dag", maar dat hoort erbij en heb ik ook voor gekozen. Er kwam een vacature binnen mijn eigen team en ben ervoor gegaan, zelfde team, andere rol.

Al met al prima tevreden, alleen behoorlijk druk het laatste jaar (zowel op het werk als privé). :)

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:23
AlexV schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:11:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: WO Master
• Werkervaring: 4 jaar consultancy, 4 jaar als ondernemer binnen start-ups
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Aspirant hoofdagent
• Werkgever/branche: Politie
• (Werk) Locatie(s): Eenheid Rotterdam
• Aantal vakantiedagen: 27 (maar het rooster is flexibel, je kunt vrije dagen aanvragen zonder dat het een vakantiedag kost omdat je dan op een andere dag werkt)
• Gewerkte uren/week: 38
• Reistijd: 20-30 minuutjes
• Thuiswerken: Tijdens de opleiding naar eigen inzicht, bij praktijkdiensten natuurlijk niet mogelijk
• Werkdruk: De opleiding kan pittig zijn, maar over het algemeen is de werkdruk goed te doen

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3087,-
• Vakantiegeld: €3087,-
• Bonus, toeslagen, etc: Toeslagen o.b.v. overwerk en bijzondere diensten (tussen de €4-7 per uur meer afhankelijk van tijdstip)
• Dertiende/veertiende maand: €3087,-
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €43.218,-

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 1/3 zelf, 2/3 werkgever
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABP, geen idee verder (als ondernemer vind ik een pensioenregeling uberhaupt al chique)
• Mobiliteit per jaar: €0,19 per km voor woonwerk, €0,28 per km voor dienstreizen met eigen auto
• Overige: Vitaliteitsbudget van de baas, sportfaciliteiten op de academie en in de eenheid, verschillende andere voorzieningen om vitaal te blijven. Soms een maaltijd bij bijzondere inzetten.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Zo rond de €50.000,- schat ik, als je pensioeninleg en alle extraatjes meetelt.

Het is een stapje terug qua salaris en dergelijke ten opzichte van wat ik hiervoor deed, maar ik zou het voor geen goud willen missen. Al sinds jongs af aan deze ambitie en nu de kans om het waar te maken. Daarbij als voordeel dat ik al een WO Bachelor en Master heb behaald, dus zodra ik ook een politiediploma heb kan ik alle kanten op binnen de organisatie. Voornaamste uitdaging is om na jaren kantoorwerk lekker fysiek aan de bak te gaan, het is nog even oefenen voor de verplichte pull-ups :9
Jaartje verder, tijd voor een update.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: WO Master
• Werkervaring: 4 jaar consultancy, 5 jaar als ondernemer binnen start-ups, 1 jaar aspirant
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Aspirant hoofdagent
• Werkgever/branche: Politie
• (Werk) Locatie(s): Eenheid Rotterdam
• Aantal vakantiedagen: 27 (maar het rooster is flexibel, je kunt vrije dagen aanvragen zonder dat het een vakantiedag kost omdat je dan op een andere dag werkt)
• Gewerkte uren/week: 38
• Reistijd: 20-30 minuutjes, meestal buiten de spits dus dat is heerlijk
• Thuiswerken: Tijdens de schooldagen naar eigen inzicht, bij praktijkdiensten natuurlijk niet mogelijk
• Werkdruk: Goed te doen, mede dankzij relevante vooropleidingen is de werkdruk voor mij (erg) laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3.420,33 (vanaf 1 juli, maar momenteel al vrijwel op dat punt dankzij de nieuwe CAO)
• Vakantiegeld: €3.283,52
• Bonus, toeslagen, etc: €100-250 bruto per maand i.v.m. onregelmatigheid, etc
• Dertiende/veertiende maand: €3.418,96
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €47.746,44 (excl. onregelmatigheidstoeslag)

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 2/3 werkgever, 1/3 zelf
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABP
• Mobiliteit per jaar: €0,23 cent per kilometer
• Overige: Vitaliteitsbudget van zo'n 300 netto per jaar, soms eten van de baas, hier en daar een leuk extraatje
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Zo rond de €55.000,- schat ik, met alles erop en eraan

Inmiddels een jaar verder en nog steeds 110% tevreden met deze keuze. De dagen zijn heerlijk afwisselend en het is werk waarbij je impact maakt en verschil kunt maken. Het contact met mensen op straat is erg leuk (soms ook niet ;) ). Ook merk ik een enorme stap in fysieke gezondheid sinds de start van de opleiding. Hiervoor veel zittend gedaan, nu sport ik 3-4x per week en ben dagelijks lekker op de voetjes. Nog een jaar te gaan en dan zit de opleiding er alweer op. Als het goed is komt er dan ook weer een stap bij qua salaris, plus dat ik dan eens ga oriënteren op de vervolgstap binnen de organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatBassie
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-03 15:08
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:06

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Members only:

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• rickie19
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-05 16:30
Het afgelopen jaar weer een aardige stap gemaakt naar mijn idee. Op advies van @True bij mijn wergever ook wat dingen aangekaart. Was allemaal wel weer lastig voor mijn werkgever wat als resultaat heeft gehad dat ik bij het project waar ik gedetacheerd werd eens ben gaan informeren over een overname.
Tenslotte zat ik daar prima op mijn plek met genoeg uitdaging in mijn werk. Inmiddels ben ik nu 2 maand in dient bij het project waardoor mijn "pakket" er als volgt uit ziet

1. Wie ben je:
• Leeftijd:33
• Opleiding:MBO niveau 3 mederwerker beheer ICT
• Werkervaring: 12 jaar
• (Woon) Locatie:Meppel

2. Wat doe je:
• Functie: Systeembeheerder
• Werkgever/branche: Machinebouw
• (Werk) Locatie(s)**: Dedemsvaart
• Aantal vakantiedagen*:27 + 13 ADV
• Gewerkte uren/week*:40
• Reistijd**: 30 min enkele reis
• Thuiswerken***: Mogelijk, maar vooralsnog geen interesse in
• Werkdruk:

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4575 (was 3650)
• Vakantiegeld: € 8% (was 8,33%)
• Bonus, toeslagen, etc: € winstuitkering, hoogte wordt jaarlijks vastgesteld in overleg met OR
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 59292

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € 10620 door werkgever. € 6167 zelf
• Type pensioenregeling / pensioenfonds **** PMT
• Mobiliteit per jaar ***** € 2669
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €78748

Ik ben beniewd wat jullie ervan vinden maar ben er zelf wel tevreden mee. Goed ik heb mijn lease auto in moeten leveren maar vind de salaris verhoging de prima compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Members only:

[ Voor 18% gewijzigd door Kurkentrekker op 15-04-2024 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:42
Klopt, dit is wat er op de loonstrook staat als bruto bijtelling. Netto betaal ik voor de auto dus zo een beetje de helft daarvan (hoogste belasting schaal…)
Budget is maximaal 1300 per maand inclusief brandstof.

Deze auto kost in de lease 1246 euro (voor rekening van de baas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
KnuCha schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:08:
[...]

Klopt, dit is wat er op de loonstrook staat als bruto bijtelling. Netto betaal ik voor de auto dus zo een beetje de helft daarvan (hoogste belasting schaal…)

Daar komt nog btw bij voor de werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veay
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 03-05-2024
-

[ Voor 103% gewijzigd door Veay op 15-04-2024 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
KnuCha schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:08:
[...]

Oh wow, dat is dan nog meer dan ik dacht. Prijzen zijn blijkbaar behoorlijk gestegen sinds mijn laatst leasecontract (2,5 jaar geleden afgesloten, 950 p/m voor een auto van c.a. 60k, als ik het me goed herinner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Caelorum schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:12:
[...]

Dat hoef je niet tot je beloning te rekenen natuurlijk, dan kan nooit worden uitgekeerd als bruto salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Kurkentrekker schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:17:
[...]

Dat hoef je niet tot je beloning te rekenen natuurlijk, dan kan nooit worden uitgekeerd als bruto salaris.
Klopt, maar de opmerking ging over kosten voor de werkgever, en btw hoort daar ook nog bij. Dus wat je als werknemer ziet van de kosten van een leasecontract is maar een deel van het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28
Caelorum schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:19:
[...]

Klopt, maar de opmerking ging over kosten voor de werkgever, en btw hoort daar ook nog bij. Dus wat je als werknemer ziet van de kosten van een leasecontract is maar een deel van het geheel.
BTW heeft de werkgever geen last van, of het moet een overheidsinstelling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Dan moet je werkgever er wel een behoorlijke schep bovenop doen om aan die nieuwe package te voldoen. Op pensioen is het lastig vergelijken als je niet weet wat de vergoeding is, maar je hebt een veel hoger aanbod liggen én ook nog hogere netto vergoedingen per maand. Hoe reeel schat je de kans dat ze dit (minimaal) gaan overtreffen? Als je wil blijven zou ik een dergelijke eis neerleggen bij de huidige werkgever en kijken wat ze voor je willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Caelorum schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:19:
[...]

Maar dat is het punt: het zijn geen kosten want ze hoeven het niet te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
jadjong schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:21:
[...]

BTW heeft de werkgever geen last van, of het moet een overheidsinstelling zijn.
Que? Ze moeten het kunnen wegstrepen tegen ander btw. Een bedrijf die alleen aan andere bedrijven levert zit toch echt met die kosten, omdat ze geen btw over de omzet hebben om het op af te trekken.

Overigens hebben we het over 150 tot 300E per jaar, maar het zijn nog wel extra kosten die vaak vergeten worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 15-04-2024 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:00

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Caelorum schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:12:
[...]

En die krijg hij weer terug….

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28
Caelorum schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:31:
[...]

Que? Ze moeten het kunnen wegstrepen tegen ander btw. Een bedrijf die alleen aan andere bedrijven levert zit toch echt met die kosten, omdat ze geen btw over de omzet hebben om het op af te trekken.
Bedrijven onderling sturen ook facturen met BTW, al zijn er een paar uitzonderingen. En als er niets is om het op weg te strepen krijg je het gewoon terug wanneer je Btw-plichtig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Tylen schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:32:
[...]
En die krijg hij weer terug….
Als de werkgever het kan wegstrepen tegen geleverde goederen/diensten waar btw over geheven wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Caelorum schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:33:
[...]

Als de werkgever het kan wegstrepen tegen geleverde goederen/diensten waar btw over geheven wordt...
Als je het niet tegen iets anders weg kan strepen krijg je het terug.

Maar een onderneming maakt wel winst in een kwartaal lijkt mij ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Tylen op 15-04-2024 19:36 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Tylen schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:35:
[...]
Als je het niet tegen iets anders weg kan strepen krijg je het terug.

Maar een onderneming maakt wel winst in een kwartaal lijkt mij ;)
AFAIK kan je over een negatieve winstmarge geen btw terugvragen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
pagani schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:31:
Ook weer tijd voor een update, helaas wel de laatste paar maanden te gaan i.v.m. een reorganisatie. Nu op zoek naar iets wat én plezier geeft in mijn werk én in de buurt komt qua voorwaarden of een verbetering is

***members only***
Die baan kwam gelukkig vrij snel na deze post op mijn pad (en is echt fantastisch :) ), inmiddels weer een jaar (en opslagronde) verder dus een update:
Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 15-04-2024 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-05 03:20

HSG

True schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:23:
[...]

Ja op die manier klopt het inderdaad, maar de fiscale waarde voor deze leaseauto staat niet in verhouding met een salaris van €3.600.

[...]

Ook bij een niet rechtstreeks contract (wat in 99% v.d. gevallen is bij detachering voor het Rijk) heb je recht op minimaal gelijke arbeidsverloning volgens de WAADI. Maar punt blijft, karige verloning voor detachering ..
Mee eens. Hij kan veeeel meer krijgen. Het werk ligt voor zijn kennis en ervaring voor het oprapen dus hij kan zo elders aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:59
Caelorum schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:38:
[...]

AFAIK kan je over een negatieve winstmarge geen btw terugvragen.
offtopic:
BTW krijg je altijd gewoon terug, dus ook als dat een negatief bedrag is.
Winst heeft hier sowieso niks mee te maken, daar betaalt een bedrijf VPB over, geen BTW…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Loek92 schreef op maandag 15 april 2024 @ 22:59:
[...]

offtopic:
BTW krijg je altijd gewoon terug, dus ook als dat een negatief bedrag is.
Winst heeft hier sowieso niks mee te maken, daar betaalt een bedrijf VPB over, geen BTW…
offtopic:
Ahja, we gaan wat offtopic inderdaad dus hierna houd ik op, maar https://www.belastingdien...ve_winstmarge_verrekenen/ geeft toch anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:59
Caelorum schreef op maandag 15 april 2024 @ 23:20:
[...]

offtopic:
Ahja, we gaan wat offtopic inderdaad dus hierna houd ik op, maar https://www.belastingdien...ve_winstmarge_verrekenen/ geeft toch anders aan?
offtopic:
De link begint al met ‘bijzondere regelingen’. Je zit bij margegoederen te kijken, ik gok dat voor 99,9% van de bedrijven dat niet het hoofdproduct is en dat dat dus ook niet van toepassing is op de meeste bedrijven.

Edit: voor de volledigheid:
https://www.belastingdien...en/wat_zijn_margegoederen

[ Voor 14% gewijzigd door Loek92 op 15-04-2024 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ahja, ik zie het :)

[ Voor 85% gewijzigd door Caelorum op 16-04-2024 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:22
Even een zetje terug ‘ontopic’ mbt de btw: vaak zie je in leaseregelingen dat als je het mobiliteitsbudget laat uitbetalen, dat je dan je budget krijgt + de “btw component” (dus effectief je budget plus 21% btw, wat dan geen echte btw is maar een rekeneenheid mbt budget).

Daarnaast is het gebruikelijk om dat bruto (voor loonheffing) mobiliteitsbudget dmv een kilometervergoeding deels bruto/netto uit te betalen.

Iets om dus goed op te letten in je afweging om een “auto van de zaak” of “auto in privé” te kiezen.

Lees dus goed de voorwaarden van je leaseregeling.

PS: wat @Loek92 hierboven stelt mbt recht op vooraftrek omzetbelasting is correct: dat is niet afhankelijk van wel of geen winst. Mbt omzetbelasting is een bedrijf (je werkgever) een doorgeefluik. Met andere woorden: omzetbelasting raakt de winst/verliesrekening niet, zowel niet mbt verkopen als mbt inkopen.

[ Voor 21% gewijzigd door Yorro op 16-04-2024 08:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breud
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-04 11:00
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 40
• Opleiding: Bachelor Bedrijfseconomie
• Werkervaring: 15 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Senior SAP consultant
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Bij de klant
• Aantal vakantiedagen: 28
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: ; 3 dagen thuis, 2 dagen op lokatie bij klant (20 min)
• Werkdruk: Af en toe

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 5525
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 71.604 incl 8% vakantiegeld

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € Ja, hoeveel geen idee
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Nationale Nederlanden
• Mobiliteit per jaar: Lease budget 1050,- In principe onbeperkt qua kilometers
• Winst bonus: +/- 4000,- bruto per jaar
• Netto onkostenvergoeding: € 250 per maand
• vergoeding ziektekosten: € 83 per maand
Totaal € 71604 + (12x€ 1050) + € 4000 + (€ 250 x 12) + (€ 83 *12) = € 88404

WP: ZCR-140Y-300D / RST30C-VM2ED + PUHZ-SHW140 YHA PV: 4350 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Moi_in_actie schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:03:
[...]

Schijnbaar al enige tijd geen update meer gedaan, dus bij deze dan maar weer eens.

***members only***

Sinds vorig jaar in een nieuwe functie, flink wat meer uitdaging en drukker daardoor. Met vlagen veel drukker, maar dat kwam met name omdat ineens heel veel nieuwe grote projecten tegelijk starten waar ik allemaal bij betrokken werd.

Salaris is sinds de laatste update met enkele stappen gestegen (oude schaal, oude CAO, nieuwe schaal en trede daarin, CAO verhoging die aanstaande is). Met de aankomende nieuwe CAO is er heel wat "achterstand" van de laatste 2 jaar rechtgetrokken. En aangezien ik nog altijd bij dezelfde werkgever zit zijn de secundaire voorwaarden nog altijd top, helemaal wanneer je kinderen hebt. Heb na de geboorte eerst 6 weken ouderschapsverlof gehad en daarna het hele eerste levensjaar maar 4 dagen gewerkt (elke vrijdag vrij), 100% doorbetaald, en heb nog altijd vele weken (ik meen nog 17 weken) ouderschapsverlof over; deels betaald, deels onbetaald.

Vanwege de nieuwe functie ben ik wel wat vaker op kantoor of ook extern en is mn agenda van "een handjevol meetings per week" destijds nu eerder "een handje vol meetings per dag", maar dat hoort erbij en heb ik ook voor gekozen. Er kwam een vacature binnen mijn eigen team en ben ervoor gegaan, zelfde team, andere rol.

Al met al prima tevreden, alleen behoorlijk druk het laatste jaar (zowel op het werk als privé). :)
Onder welke CAO val je? Is namelijk hoger dan ik ken van vergelijkbare functies bij andere semi-overheden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moi_in_actie
sOid schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:12:
[...]

Onder welke CAO val je? Is namelijk hoger dan ik ken van vergelijkbare functies bij andere semi-overheden.
Members only:

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 21:05

Zenix

BOE!

Moi_in_actie schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:03:
[...]

***members only***

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Zenix schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 21:02:
Members only:
Members only:

.
Members only:
Members only:

.
Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:53
Weet iemand hier hoe je erachter komt wat de inflatie is geweest tussen nu (laten we zeggen: afgelopen maand) en december 2023?
Ik wil dit graag weten voor mn eventuele salaris onderhandeling 😇 ik kan echter nergens dit soort data vinden. Het is altijd deze maand tov vorige of deze maand tov dezelfde vorig jaar.. lekker nuttig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
(jarig!)
Jazco2nd schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 23:14:
Weet iemand hier hoe je erachter komt wat de inflatie is geweest tussen nu (laten we zeggen: afgelopen maand) en december 2023?
Ik wil dit graag weten voor mn eventuele salaris onderhandeling 😇 ik kan echter nergens dit soort data vinden. Het is altijd deze maand tov vorige of deze maand tov dezelfde vorig jaar.. lekker nuttig.
Daar is het CBS voor: https://www.cbs.nl/nl-nl/...economie/prijzen/inflatie

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ja dat weet ik, maar die publiceert alleen cijfers tov 1 jaar eerder. Ik heb al eens daarnaar gekeken en de CSV gedownload.. daar heb ik dus helaas niks aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
(jarig!)
Jazco2nd schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 23:34:
[...]

Ja dat weet ik, maar die publiceert alleen cijfers tov 1 jaar eerder. Ik heb al eens daarnaar gekeken en de CSV gedownload.. daar heb ik dus helaas niks aan.
...maar dat is precies wat inflatie is.
De inflatie wordt uitgedrukt in een percentage via het inflatiecijfer. De jaarlijkse inflatie is de prijs van het totale "boodschappenmandje" in een bepaalde maand, dat wordt vergeleken met dezelfde maand van het jaar voordien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Hahn schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 23:36:
[...]

...maar dat is precies wat inflatie is.

[...]
Ok, dan vergeet inflatie. Ik wil gewoon weten hoeveel minder 50K waard is geworden in de afgelopen 3.5 jaar tijd. Dan kom je al gauw uit op inflatie.
50K was in 2000 bijvoorbeeld een stuk meer waard dan nu in 2024. Waar kan je de data vinden om te achterhalen hoeveel precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
(jarig!)
Jazco2nd schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 23:39:
[...]

Ok, dan vergeet inflatie. Ik wil gewoon weten hoeveel minder 50K waard is geworden in de afgelopen 3.5 jaar tijd. Dan kom je al gauw uit op inflatie.
50K was in 2000 bijvoorbeeld een stuk meer waard dan nu in 2024. Waar kan je de data vinden om te achterhalen hoeveel precies?
Ik volg niet helemaal waarom je de CBS en/of hun inflatiecijfers niet goed genoeg vindt. Maar als je het heel simpel wilt, vul gewoon een inflatiecalculator in, bijvoorbeeld https://www.inflatiecalculator.nl/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Hahn schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 23:44:
[...]

Ik volg niet helemaal waarom je de CBS en/of hun inflatiecijfers niet goed genoeg vindt. Maar als je het heel simpel wilt, vul gewoon een inflatiecalculator in, bijvoorbeeld https://www.inflatiecalculator.nl/.
Een bedrag van € 50.000,00 in 2024 was in 2020 evenveel als € 42.092,05.
Dat is een verschil van 8,4%
Dat kan ik niet uit de beschikbare data van CBS halen.. ben dus wel benieuwd wat deze calculator precies doet.

[ Voor 5% gewijzigd door Jazco2nd op 16-04-2024 23:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hahn
(jarig!)
Jazco2nd schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 23:51:
[...]

[...]

Dat is een verschil van 8,4%
Huh, wat :? €50.000 en €42.092 is op geen enkele manier 8,4% verschil.

€50.000 is ~18,8% meer dan €42.092, en €42.092 is ~15,8% minder dan €50.000.
Dat kan ik niet uit de beschikbare data van CBS halen.. ben dus wel benieuwd wat deze calculator precies doet.
CBS heeft ook gewoon cijfers van jaren voorafgaand aan 2023: https://www.cbs.nl/nl-nl/...llen-indicatoren/inflatie

En inflatiecalculator legt letterlijk uit dat ze CBS-cijfers gebruiken: https://www.inflatiecalculator.nl/inflatiecijfers

Als we de cijfers tussen 2020 en 2023 nemen:
2023 3.8%
2022 10%
2021 2.7%
2020 1.3%
Dat samen komt op +18,8% uit (100 x 1,013 x 1,027 x 1,100 x 1,038 = 118,78). Komt precies overeen met de +18,8% dat €50.000 meer is dan €42.092 dus.

[ Voor 31% gewijzigd door Hahn op 17-04-2024 00:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
sOid schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:12:
[...]

Bij TenneT of DNB bijvoorbeeld kun je dat ook wel krijgen?

TenneT: https://careers.tennet.eu...tityId=902676&jobId=72439
DNB: https://www.werkenbijdnb..../security-architect-e2882

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breud
bij ons zijn de laatste jaren, ondanks de forse inflatie, de salarissen nauwelijks gestegen.
Netto tussen mijn salaris van maart 2021 en maart 2024 zit nog geen 350 euro verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Breud schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 08:56:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
• Functie: Senior SAP consultant
• (Werk) Locatie(s): Bij de klant
• Aantal vakantiedagen: 28
• Reistijd: ; 3 dagen thuis, 2 dagen op lokatie bij klant (20 min)
• Werkdruk: Af en toe

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 5525
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 71.604 incl 8% vakantiegeld

• Mobiliteit per jaar: Lease budget 1050,- In principe onbeperkt qua kilometers
• Winst bonus: +/- 4000,- bruto per jaar
• Netto onkostenvergoeding: € 250 per maand
• vergoeding ziektekosten: € 83 per maand
Totaal € 71604 + (12x€ 1050) + € 4000 + (€ 250 x 12) + (€ 83 *12) = € 88404
In de afgelopen tien jaar heb ik twee keer overwogen om SAP consultant te worden, dat leek mij destijds een mooie stap in mijn carrière met bijbehorend hoger salaris, maar nu ik jouw salaris zie ben ik eigenlijk niet heel erg onder de indruk. Ik dacht dat de salarissen van SAP consultants wel hoger lagen dan de salarissen van de gebruikers zoals finance controllers. Je secundaire arbeidsvoorwaarden zijn riant, zeker aangezien je pensioen ook echt nog wel een paar duizend euro is met jouw leeftijd en salaris. Weet jij zo of jouw salaris / totale package marktconform is? Zit er nog veel rek in jouw salaris of zit je wel zo'n beetje aan de max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breud
Tehh schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:56:
[...]

In de afgelopen tien jaar heb ik twee keer overwogen om SAP consultant te worden, dat leek mij destijds een mooie stap in mijn carrière met bijbehorend hoger salaris, maar nu ik jouw salaris zie ben ik eigenlijk niet heel erg onder de indruk. Ik dacht dat de salarissen van SAP consultants wel hoger lagen dan de salarissen van de gebruikers zoals finance controllers. Je secundaire arbeidsvoorwaarden zijn riant, zeker aangezien je pensioen ook echt nog wel een paar duizend euro is met jouw leeftijd en salaris. Weet jij zo of jouw salaris / totale package marktconform is? Zit er nog veel rek in jouw salaris of zit je wel zo'n beetje aan de max?
Een baan als SAP consultant heeft naar mijn mening wel een bovengemiddeld salaris. Maar zoals ik net vóór jouw bericht hier boven schreef zijn de salarissen bij mijn werkgever de afgelopen jaren, ondanks meerdere bezwaren, redelijk bevroren gebleven.

Ik verdien zeker niet slecht en het gebruik van de lease auto voor prive is ook wel een echte meerwaarde voor ons gezin. Kan het beter? Vast wel, maar dat heeft tijd nodig om te onderhandelen bij mijn werkgever.

Als je een baan overweegt als SAP consultant; stuur me een PM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:41
Jazco2nd schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 23:14:
Inflatie alleen is geen goed argument om salarisverhoging te vragen (is niet vanzelfsprekend dat salarissen de inflatie volgen). Je kan beter proberen te argumenteren dat je salarisgroei is achtergebleven bij je groei aan ervaring, evt voorzichtig hinten dat er elders voor jouw profiel een veel hoger salaris aangeboden wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
HallonRubus schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:12:
[...]

Inflatie alleen is geen goed argument om salarisverhoging te vragen (is niet vanzelfsprekend dat salarissen de inflatie volgen). Je kan beter proberen te argumenteren dat je salarisgroei is achtergebleven bij je groei aan ervaring, evt voorzichtig hinten dat er elders voor jouw profiel een veel hoger salaris aangeboden wordt.
Het is niet vanzelfsprekend in de meeste landen maar eigenlijk zou je het wel mogen verwachten. Waarom zou jouw arbeid in reële termen ineens minder waard zijn? Als je een leverancier was had je wellicht ook je tarieven aangepast aan de inflatie.

Dat gezegd zijnde zit ik in een sector waar er automatische loonindexering bestaat. Dat is voor het bedrijf dan weer een argument om jarenlang de lonen niet te laten stijgen bovenop de indexaanpassing want "vestigingen in andere landen krijgen ook niet zo'n groot budget voor loonsverhogingen".

[ Voor 17% gewijzigd door Admiral Freebee op 17-04-2024 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Breud schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:01:
[...]
Een baan als SAP consultant heeft naar mijn mening wel een bovengemiddeld salaris. Maar zoals ik net vóór jouw bericht hier boven schreef zijn de salarissen bij mijn werkgever de afgelopen jaren, ondanks meerdere bezwaren, redelijk bevroren gebleven.

Ik verdien zeker niet slecht en het gebruik van de lease auto voor prive is ook wel een echte meerwaarde voor ons gezin. Kan het beter? Vast wel, maar dat heeft tijd nodig om te onderhandelen bij mijn werkgever.

Als je een baan overweegt als SAP consultant; stuur me een PM ;)
Grappig dat je je werkgever wel aanprijst maar dat er vervolgens weinig tot niets bij kan qua salaris. Als je echt in de detachering zit dan ben ik wel benieuwd hoe groot je werkgever is aangezien je pensioen niet bij STIPP zit, dan moet je al een eigen CAO oid hebben.

En anders kun je altijd een stap maken door van werkgever te veranderen, die leaseauto met privé km's is in de detachering niet heel bijzonder en krijg je ergens anders ook wel. Nu is je salaris ook niet slecht, maar voor een SAP consultant zou ik er wel minimaal 1000 to 2000 per maand bij verwachten.

[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 17-04-2024 09:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toren
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 05-06-2024
[...]

In principe zou je mogen verwachten dat als jij als persoon meer jaar bij hetzelfde bedrijf werkt, je meer algemene en bedrijfsspecifieke ervaring opdoet en daarmee dus meer waard wordt. Als daar een goede beoordeling bij zit zeker. En effectief ben je dan dus meer waard dan de inflatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
@Hahn 8)7 8)7
Excuus je hebt helemaal gelijk natuurlijk. Ik had allang naar bed moeten gaan gister.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18:32
[...]

Ik vind dit best wel onzin. Iets wat men blijft herhalen omdat dit vaak gezegd wordt. Je bevind je op een markt die onderhevig is aan inflatie (arbeidsmarkt). Ok ok lonen bevinden zich niet op een spotmarkt en zullen ook niet omlaag gaan. Maargoed inflatie speelt zeker een rol. Werkgevers die lonen niet corrigeren zien de tent gewoon leeg lopen op termijn, afgezien van de werknemers die je liever niet hebt en de loyale uitzondering.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Distoration
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:33
Derde jaar op rij, zeer goed beoordeeld 8) . Bedrijfsresultaten vielen wat tegen maar des al niet te min een mooie verhoging. Ook nog steeds genoeg ruimte om te ontwikkelen. Nu ook aan het oriënteren voor een deeltijd master Bedrijfskunde.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:21:
[...]

Grappig dat je je werkgever wel aanprijst maar dat er vervolgens weinig tot niets bij kan qua salaris. Als je echt in de detachering zit dan ben ik wel benieuwd hoe groot je werkgever is aangezien je pensioen niet bij STIPP zit, dan moet je al een eigen CAO oid hebben.
Ik leefde altijd in de overtuiging dat werkgevers in positieve zin van een CAO kunnen afwijken. Dat lijkt me bij een STIPP regeling niet zo moeilijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
wimjongil schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:56:
[...]

Ik leefde altijd in de overtuiging dat werkgevers in positieve zin van een CAO kunnen afwijken. Dat lijkt me bij een STIPP regeling niet zo moeilijk. ;)
Dat kan overigens lang niet met alle CAOs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
(jarig!)
Caelorum schreef op woensdag 17 april 2024 @ 20:08:
[...]

Dat kan overigens lang niet met alle CAOs.
Wat bedoel je?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Caelorum
Een cao is ofwel een standaard-cao (geen afwijking mogelijk) of een minimum-cao (wel afwijking mogelijk in positieve zin).

En dan heb je zelfs nog het specifieke geval dat je contract een bepaling heeft dat een bepaald cao van toepassing is, maar die cao niet algemeen bindend is verklaard. in dat geval mag het contract zelfs in negatieve zin afwijken.

Zie ook https://www.juridischcent...tieve-arbeidsovereenkomst

[ Voor 40% gewijzigd door Caelorum op 17-04-2024 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
(jarig!)
Caelorum schreef op woensdag 17 april 2024 @ 20:20:
[...]

Een cao is ofwel een standaard-cao (geen afwijking mogelijk) of een minimum-cao (wel afwijking mogelijk in positieve zin).

En dan heb je zelfs nog het specifieke geval dat je contract een bepaling heeft dat een bepaald cao van toepassing is, maar die cao niet algemeen bindend is verklaard. in dat geval mag het contract zelfs in negatieve zin afwijken.

Zie ook https://www.juridischcent...tieve-arbeidsovereenkomst
Ik wist niet dat er twee soorten CAO's waren :) Ik was ook in de veronderstelling dat je altijd in positieve zin van een CAO af mocht wijken. Bedankt, weer wat geleerd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16:47
Distoration schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:28:
... Nu ook aan het oriënteren voor een deeltijd master Bedrijfskunde.

***members only***
Off-topic: kan de deeltijd master bedrijfskunde aan de UvA aanbevelen. Vergis je echter niet, het volgen van een master naast je baan heb ik als zeer pittig ervaren. Dus tip van flip: weeg goed af of je daar in je privé situatie alle tijd en ruimte voor hebt momenteel.

[ Voor 16% gewijzigd door Axel op 17-04-2024 20:49 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:51
[...]

Het is helaas niet vanzelfsprekend dat de salarissen de inflatie volgen maar het zou wel getuigen van goed werkgeverschap. Krijg je minder dan de inflatie dan betekent dat in de praktijk gewoon een salaris verlaging. Je gaat dan met meer ervaring en kennis voor minder werken. Zolang je maar blijft vind de werkgever uiteraard dat prima. Als het eenrichtingsverkeer wordt kun je beter omkijken naar een betere werkgever want geloof me er zijn anderen in het bedrijf die wel de inflatiecorrectie en misschien nog wel meer krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nosuchcompany
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 18-03 21:55
Goedemiddag iedereen,

1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO ICT
• Werkervaring: 7 jaar
• (Woon) Locatie: Abcoude

2. Wat doe je:
• Functie: Solution architect/Software developer
• (Werk) Locatie(s): Grotendeels thuis
• Aantal vakantiedagen: 24
• Reistijd: n.v.t (1x per maand naar kantoor)
• Thuiswerken: Ja
• Werkdruk: Normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 6275
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € 100
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 82.524

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: ...
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ...
• Mobiliteit per jaar: ...
• Overige: ...
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ...

Pensioen is slecht geregeld, enige wat ik op dit moment op mijn loonstrook zie is een bedrag van ~70 euro.

Ik ben bij de klant werkzaam op detacheerbasis, en de klant heeft mij een aanbod gedaan in schaal 11, trede 14. Bruto maandsalaris net onder de 6900 (40u). Dit zou ik graag willen aannemen. Echter geeft mijn contract qua relatiebeding het volgende aan:
... tijdens of twee jaar na het einde van het dienstverband, direct dan wel indirect, voor een opdrachtgever of opdrachtgever van opdrachtgever te werken waar de medewerker bij ... aan heeft meegewerkt.

Het is Werknemer niet toegestaan tijdens of twee jaar na het einde van het dienstverband, direct dan wel indirect, voor een opdrachtgever of opdrachtgever van opdrachtgever van werkgever te werken. In goed overleg kan de opdrachtgever of opdrachtgever van opdrachtgever de Werknemer tegen een vergoeding een overname doen, indien beide partijen hiermee instemmen.
Benieuwd of het belemmeringsverbod nog steeds van toepassing is, opdracht is namelijk niet komen te vervallen. Mocht iemand ervaringen met een soortgelijke situatie hebben hoor ik dit graag :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FidOo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-04 04:24
nosuchcompany schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 17:28:

[...]

Mocht iemand ervaringen met een soortgelijke situatie hebben hoor ik dit graag :) .
Mocht je rechtsbijstand hebben dan kunnen die je prima helpen. In principe is dit soort concurrentiebeding niets waard. Maar vooral een loze dreigmiddel. Zonder rechtsbijstand kan het je ook lukken. Even goed zoeken op het internet naar andere voorbeelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Goedemiddag iedereen,

1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO ICT
• Werkervaring: 7 jaar
• (Woon) Locatie: Abcoude

2. Wat doe je:
• Functie: Solution architect/Software developer
• (Werk) Locatie(s): Grotendeels thuis
• Aantal vakantiedagen: 24
• Reistijd: n.v.t (1x per maand naar kantoor)
• Werkdruk: Normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 6275
• Bonus, toeslagen, etc: € 100
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 82.524

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: ...
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ...
• Mobiliteit per jaar: ...
• Overige: ...
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ...

Pensioen is slecht geregeld, enige wat ik op dit moment op mijn loonstrook zie is een bedrag van ~70 euro.

Ik ben bij de klant werkzaam op detacheerbasis, en de klant heeft mij een aanbod gedaan in schaal 11, trede 14. Bruto maandsalaris net onder de 6900 (40u). Dit zou ik graag willen aannemen. Echter geeft mijn contract qua relatiebeding het volgende aan:

[...]

Benieuwd of het belemmeringsverbod nog steeds van toepassing is, opdracht is namelijk niet komen te vervallen. Mocht iemand ervaringen met een soortgelijke situatie hebben hoor ik dit graag :) .
Je kunt hier beter een apart topic voor maken, maar er staat:
"na afloop van de terbeschikkingstelling" als je opdracht (meestal per jaar verlengd) beëindigd is kun je over. Tijdens een opdracht kan dat niet. Met wederzijds goedvinden (lees: opdrachtgever betaalt een tiental duizend aan detacheerder) kan het ook wel tijdens de opdracht. Maar laat dit soort dingen checken door een rechtsbijstandverzekering of schakel op uurbasis een jurist in. Die gemoedsrust voor een paar honderd euro is het wel waard.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:06

Sport_Life

Solvitur ambulando

Breud schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 08:56:
1. Wie ben je:
[..]

Ik zou me daar toch eens in verdiepen. Mijn vrouw kreeg een aanbod bij een andere werkgever, salaris ruim 800 euro erbij + leaseauto wat triomfantelijk werd gebracht.
Toen ben ik naar het pensioen gaan kijken, de werkgeversbijdrage bleek slechts 2% te zijn .. (nu heeft ze 19% werkgeversbijdrage = ~15k per jaar)

Het valt mij op dat weinig mensen hier het pensioen weten, terwijl het wel degelijk een grote inkomstenbron kan zijn. Ook nabestaanden pensioen valt daar onder. Volgens mij zit het bij de grote bedrijven met cao's vaak wel goed, het risico zit bij de detacheerders die relatief hoge salarissen hebben, ten koste van het pensioen..

Mag van mij wel wat meer nadruk op gelegd worden.

[ Voor 37% gewijzigd door Sport_Life op 21-04-2024 09:56 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xiangpo
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08:15
Sport_Life schreef op zondag 21 april 2024 @ 09:54:
[...]

Ik zou me daar toch eens in verdiepen. Mijn vrouw kreeg een aanbod bij een andere werkgever, salaris ruim 800 euro erbij + leaseauto wat triomfantelijk werd gebracht.
Toen ben ik naar het pensioen gaan kijken, de werkgeversbijdrage bleek slechts 2% te zijn .. (nu heeft ze 19% werkgeversbijdrage = ~15k per jaar)

Het valt mij op dat weinig mensen hier het pensioen weten, terwijl het wel degelijk een grote inkomstenbron kan zijn. Ook nabestaanden pensioen valt daar onder. Volgens mij zit het bij de grote bedrijven met cao's vaak wel goed, het risico zit bij de detacheerders die relatief hoge salarissen hebben, ten koste van het pensioen..

Mag van mij wel wat meer nadruk op gelegd worden.
Die percentages zijn niet 1 op 1 te vergelijken met elkaar. Waarschijnlijk dat die 19% een collectief pensioenfonds is, en de 2% een individuele beschikbare premieregeling bij een verzekeraar. Alsnog is 2% dan niet hoog, maar waarschijnlijk niet meer zo’n groot verschil als je nu zou denken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

xiangpo schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:08:
[...]

Die percentages zijn niet 1 op 1 te vergelijken met elkaar. Waarschijnlijk dat die 19% een collectief pensioenfonds is, en de 2% een individuele beschikbare premieregeling bij een verzekeraar. Alsnog is 2% dan niet hoog, maar waarschijnlijk niet meer zo’n groot verschil als je nu zou denken.
Het hoe maakt niet uit imho. Pensioen is in wezen uitgesteld salaris, en dus wel degelijk een onderdeel van de gehele package :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• xiangpo
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08:15
The Eagle schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:27:
[...]

Het hoe maakt niet uit imho. Pensioen is in wezen uitgesteld salaris, en dus wel degelijk een onderdeel van de gehele package :)
Ik zeg toch ook niet dat het niet zo is? Mensen worden er hier beticht weinig van pensioen te weten. Detacheerders hebben vaak een beschikbare premieregeling bij een verzekeraar ipv een collectief fonds. Dit zorgt voor lagere premies, maar in totale uitkering op pensioenleeftijd zijn de verschillen niet zo groot.

15k per jaar vanaf 30 jaar tot 67, zou bij een individuele pot +- 2.1 miljoen opleveren. Als je daar vervolgens een pensioen van zou aankopen, komt dat neer op zo’n 11k bruto. Ik acht de kans klein dat zijn vrouw zo’n uitkering zal krijgen bij het pensioenfonds.

De suggestie die gewekt wordt dat een hogere bijdrage dus altijd beter is, is onjuist. Het type pensioen is net zo belangrijk. Dat is het punt wat ik wilde maken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sendak239
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:09
Breud schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:56:
bij ons zijn de laatste jaren, ondanks de forse inflatie, de salarissen nauwelijks gestegen.
Netto tussen mijn salaris van maart 2021 en maart 2024 zit nog geen 350 euro verschil
Op zich is dat best een aardige stijging maar weet dat een flink deel daarvan (160 of zo) door belastingverlaging komt. Dan is je salaris inderdaad niet veel gestegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:15
Detachering is in 9 van de 19 keer Stipp en dat houdt niet over qua inleg. Qua salaris moeten zo’n club de inhurende partij matchen, maar pensioen valt daar volgens mij buiten.

Dus leuk die lease auto, maar het verschil in pensioen kan, zoals Sportlife zegt, gigantisch zijn. Gigantisch als in tig duizend euro per jaar en idd, dat merk je pas als met pensioen gaat maar ik denk dat velen het effect onderschatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Ik zou daarom ook veel liever zien dat iedereen zelf zijn pensioen moet regelen.
Je regelt toch ook zelf je ziektekosten en andere voorzieningen/verzekeringen.

Dan kun je prima dmv vrijstellingen regelen.

Nu kun je geluk hebben met een eindeloonsregeling of pech hebben als je bij een slechte regeling aangesloten moet zijn. Maakt het ook allemaal een stuk transparanter want je moet er mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05 20:14
xiangpo schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:08:
[...]

Zeker na de laatste pensioengraai van onze overheid en de pensioenfondsen niet. Kost je met een collectief fonds zomaar 20% straks.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

jongetje schreef op zondag 21 april 2024 @ 13:34:
Ik zou daarom ook veel liever zien dat iedereen zelf zijn pensioen moet regelen.
Je regelt toch ook zelf je ziektekosten en andere voorzieningen/verzekeringen.

Dan kun je prima dmv vrijstellingen regelen.

Nu kun je geluk hebben met een eindeloonsregeling of pech hebben als je bij een slechte regeling aangesloten moet zijn. Maakt het ook allemaal een stuk transparanter want je moet er mee bezig zijn.
Dan krijg je dat veel mensen nooit pensioen opbouwen, ken genoeg vrienden die in detachering werken, dikke leaseauto en dan vraag ik ze naar pensioen, maar maakt ze niet uit. Ze kijken alleen naar korte termijn en die leaseauto is toch belangrijker dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Zenix schreef op zondag 21 april 2024 @ 22:19:
[...]

Dan krijg je dat veel mensen nooit pensioen opbouwen, ken genoeg vrienden die in detachering werken, dikke leaseauto en dan vraag ik ze naar pensioen, maar maakt ze niet uit. Ze kijken alleen naar korte termijn en die leaseauto is toch belangrijker dan.
Dat is toch prima. Dan mis je in dat geval belastingvoordeel, de enorme groep, zzpers bouwt ook niet standaard pensioen op.
Iedereen zijn eigen keuze toch? Desnoods maak je een variant waarin de werkgever x bedrag/ percentage mag storten in een door jouw aangegeven pensioenproduct.
Maar gaat te ver om daar hier over te discussiëren. De overheid bemoeid zich er nu ook al teveel mee waardoor mijn (detachering) werkgever verplicht is om bij stipp aan te sluiten. Laat dan om te beginnen deze rare wet los en elke werkgever zelf een goed product kiezen. Dat zit mij wel dwars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
jongetje schreef op zondag 21 april 2024 @ 22:25:
[...]
De overheid bemoeid zich er nu ook al teveel mee waardoor mijn (detachering) werkgever verplicht is om bij stipp aan te sluiten. Laat dan om te beginnen deze rare wet los en elke werkgever zelf een goed product kiezen. Dat zit mij wel dwars.
Rare wet? Je bedoelt de grondslag van CAOs?

Overigens zijn er als bedrijf wel manieren om eronder uit te komen hoor. Zo kan je vrijstelling aanvragen als je onderdeel bent van een groep. Dat is voor de eigenaar/aandeelhouders vaak toch al wenselijk, omdat je dan de risico's van detachering kan spreiden over andere bedrijven. Een groep maken en er dan een support bedrijf onder hangen enz.
Daarnaast zijn alle bedrijven die al een vergelijkbare of betere pensioenregeling hadden voordat dit inging vrij om een vrijstelling aan te vragen.
Of je zorgt dat niet meer dan 50% van de inkomsten uit detacheringswerkzaamheden komen. Dan ben je ook geen detacheerder meer en sta je ook vrij om een ander pensioen te regelen. Bijv. door ook projectwerk te doen.

Probleem is dat veel bedrijven in de detachering gewoon echt bagger pensioen hadden en stipp daadwerkelijk een verbetering is.

(zelf overigens bij twee detacheerders gewerkt en nog nooit onder stipp gevallen)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-04 14:17
Zenix schreef op zondag 21 april 2024 @ 22:19:
[...]

Wat wil je, mijn schoonvader heeft meer dan 10 jaar zijn pensioen niet aan de index aangepast gezien. Bovendien werd tijdens zijn loopbaan al enkele keren in de pot gegraaid en heeft overheid al enkele keren (hehe toevallig in negatieve zin) de regels aangepast.

Zelf ben ik ook als de dood om mijn geld voor een zeer lange periode aan een partij toe te vertrouwen die ik ten eerste niet zelf heb kunnen kiezen. Ten tweede mijn geld anders beheerd (slechter en/of met (fors) hogere kosten dan ik zelf zou kunnen. Bovendien geen idee wat de overheid allemaal in die tijdspanne van 35-40 jaar zou bedenken.

Dan vind ik het niet gek als het als jongere t.e.m 35 niet de hoogste prioriteit is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 18:54

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:De pensioenen worden besproken in Het grote Pensioen topic :). Hier weer terug ontopic!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:29
....

Dit is ondergebracht in de Wet Waadi.
De 2 jaar clausule is niet rechtsgeldig. Je mag echter niet tijdens de looptijd van het contract tussen opdrachtgever en werkgever overstappen.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:26

spartacusNLD

This is Sparta!!

Members only:

[ Voor 32% gewijzigd door spartacusNLD op 22-04-2024 11:50 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r4d1
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-04 21:52
Catorce schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:03:
[...]

Update: promotie binnen per 1-1-23, zoals al aan gerefereerd in de vorige post.

***members only***

Kijk nog op dezelfde manier naar mijn werk: vind het inhoudelijk enorm leuk, zit nog goed op mijn plek bij het huidige team en krijg meer verantwoordelijkheden. Krijg zeer goed betaald (in absolute zin) dus heb niets te klagen. Ben er beter in geworden privé te beschermen en lukt beter om mijn eigen agenda te bepalen - zeker na promotie gaat dat weer stukje makkelijker. De flinke stap vooruit geeft mijn vrouw ook weer mogelijkheden om - als ze dat zou willen - iets anders te gaan doen zonder in te hoeven teren op levensstijl.

PS: dit zet ik hier niet neer om te pochen - het topic is m.i. het meest gebaat bij zoveel mogelijk verschillende inputs uit verschillende sectoren zodat eenieder hier goed weet wat er in de markt betaald wordt voor bepaalde functies. Had het idee dat ik vorige keer best wat reacties kreeg met een negatieve ondertoon, wat me toch wel iets teleurstelde.
Update per 1-1-2024:

Members only:

Zelfde functie, maar nu hoger variabel deel inkomen ivm promotie die ik vorig jaar gemaakt heb (wordt altijd in jaar T+1 uitgekeerd). Tevens is de maandelijkse toeslag nu een vast onderdeel van basis salaris gemaakt, waardoor vakantiegeld, eindejaars en bonus daar op gebaseerd worden (alsmede dat het veel lastig 'af te nemen' is, wanneer het ingebouwd in je salaris zit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hiru
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-05 14:52
Ook maar eens bijdragen

Members only:

Zit hier inmiddels al een tijd, het werk is divers en kan veel zelf bepalen/leren (ook uitbranchen in andere werkvelden zoals data BI), zaken die ik erg kan waarderen. Wel gebrek aan een echte senior om meer van te leren, binnen mijn positie stuur ik een klein team aan waar ik eigenlijk niet veel plezier uit haal.

Overweeg toch zeker een keer over te stappen voor een beter pensioen/kijken hoe het gras er elders bij ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Catorce schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:31:
[...]

Update per 1-1-2024:

***members only***

Zelfde functie, maar nu hoger variabel deel inkomen ivm promotie die ik vorig jaar gemaakt heb (wordt altijd in jaar T+1 uitgekeerd). Tevens is de maandelijkse toeslag nu een vast onderdeel van basis salaris gemaakt, waardoor vakantiegeld, eindejaars en bonus daar op gebaseerd worden (alsmede dat het veel lastig 'af te nemen' is, wanneer het ingebouwd in je salaris zit).
Heel fijn dat de maandelijkse toeslag onderdeel is van het basis salaris. Dat moet ik er ook nog eens door zien te krijgen :D
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
[...]

Update per 1-1-2024:

***members only***

Werk je dus 12 uur per dag gemiddeld? Of maar 10 en dan 6 dagen?

Je hebt een mooi salaris, maar je werkt wel heel erg veel. Maar goed, in sommige branches moet je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:03

Secsytime

Automagisch

Tehh schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:23:
[...]

Heel fijn dat de maandelijkse toeslag onderdeel is van het basis salaris. Dat moet ik er ook nog eens door zien te krijgen :D

***members only***
Hij is Senior Portfolio Manager.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:51
ZieMaar! schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:26:
[...]

Werk je dus 12 uur per dag gemiddeld? Of maar 10 en dan 6 dagen?

Je hebt een mooi salaris, maar dit is wel heel erg veel. Maar goed, in sommige branches moet je wel.
Het lijkt een mooi salaris maar als je kijkt dat hij er tot 50% extra voor werkt en daarmee ook veel minder vrije tijd aan overhoudt dan valt het best wel mee. Zoveel uren per week werken hou je ook niet vol tot aan je pensioen en dan heb ik het ook nog niet over het afbreukrisico.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
[...]

Update per 1-1-2024:

***members only***

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Erwin1967 schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:18:
[...]

Het lijkt een mooi salaris maar als je kijkt dat hij er tot 50% extra voor werkt en daarmee ook veel minder vrije tijd aan overhoudt dan valt het best wel mee. Zoveel uren per week werken hou je ook niet vol tot aan je pensioen en dan heb ik het ook nog niet over het afbreukrisico.
Ja dat was mijn punt, maar je kon het inderdaad iets anders interpreteren. Aangepast :).

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-04 21:52
Members only:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hahn
(jarig!)
Omgerekend naar 40 uur is het ook gewoon nog een net salaris :)

De opmerking 'dit ga je niet tot je pensioen volhouden' vind ik sowieso een non-argument. Waarom zou 'ie dat 30+ jaar moeten, of zelfs willen, volhouden? Nu 5-10 jaar overuren maken en binnenlopen, en dan hoeft 'ie later een stuk minder te werken ;)

En zolang je het met plezier (of een duidelijk doel) doet, is er sowieso niks aan de hand. Zelf zou ik het niet doen, maar het klinkt alsof je het weloverwogen doet d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrlocke
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-04 14:28
1. Wie ben je:
• Opleiding: WO; master Business Informatics
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Head of Products
• Werkgever/branche: Insurtech / SaaS
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: 40 min
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 7350
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € 150/m
• Dertiende/veertiende maand: geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 97.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 4,7% van de pensioengrondslag voor de pensioenpremie (wat belachelijk weinig is.. iets van € 3500 bruto per jaar)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Premieovereenkomst / Bruto Pensioen
• Mobiliteit per jaar: € 10.200 ( € 850 per maand leasevergoeding met € 100 eigen bijdrage bruto)
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 108.280

Alles hierboven is obv 36 uur. Bij 40 uur dus ongeveer 10% erbij. Misschien niet helemaal meer een IT functie als de meesten (ik zit niet zelf meer aan de knoppen), maar zit wel mijn hele leven in de IT. Begonnen als Data Engineer / ETL Developer, langzaam opgeschoven richting steeds meer analist, product manager en uiteindelijk head of products.

Mijn grootste ergernis is het gebrek aan een goeie pensioenregeling. Ik heb daarom ook al heel wat jaartjes een aanvullende pensioenregeling via Brand New Day die ik zelf elke maand spek met een deel van mijn salaris.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• seanpaul
  • Laatst online: 01-05 14:05
Klein beetje veranderd, we zijn een jaartje verder

Members only: info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:43
seanpaul schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:15:
Klein beetje veranderd, we zijn een jaartje verder

***members only***
Dertiende maand is anders dan maandsalaris. Ik vermoed dat er iets niet klopt want kom ook niet op het totaalbedrag uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZN
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-05 17:22

GZN

GZN schreef op maandag 27 november 2023 @ 17:36:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: WO MsC
• Werkervaring: 8 jaar
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: IT/Data Consultant
• Werkgever/branche: Juridisch
• (Werk) Locatie(s):Randstad, maar vrijwel elke dag thuis
• Aantal vakantiedagen:25
• Gewerkte uren/week:40
• Reistijd: 25 minuten met de fiets
• Thuiswerken: 0-100%
• Werkdruk: Laag/Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €6172
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €80.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €0
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Wordt binnenkort geregeld is ons beloofd
• Mobiliteit per jaar: 0
• Overige: geen
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €80.000

Nog geen secundaire voorwaarden, maar mag wel elke dag thuiswerken.
Verhoging gekregen dit jaar:

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Thuiswerken: 4 dagen in de week
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €7333
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €95.000

• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Wordt binnenkort geregeld is ons beloofd
• Overige: Virtuele aandelen (nog onbekend wat dit oplevert)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €95.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:57
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: MBO 4, CCNA, VMWare foundation, houd mijn kennis wel actueel maar steek niet veel moeite in het behalen van certificaten.
• Werkervaring: 10.5 Jaar
• (Woon) Locatie: Eindhoven

2. Wat doe je:
• Functie: Systeem- en netwerkbeheerder
• Werkgever/branche: Transport en Logistiek
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Aantal vakantiedagen: 25 + 2 bij geen verzuim
• Gewerkte uren/week: 40 (Praktijd is 41-42 uur vaak nog even iets afmaken)
• Reistijd: 30 minuten enkele rit
• Thuiswerken: In overleg altijd mogelijk, maar vind het gezellig op kantoor.
• Werkdruk: Normaal. Pieken en dalen, momenteel wat minder maar genoeg om bezig te blijven.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3695,28 (Loonschaal G6)
• Vakantiegeld: € 3547,46 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: € overwerk doordeweeks á 130%, zaterdag 150% en zondag 200% (Niet dat het veel voorkomt, maar toch mooi meegenomen dat er vaste afspraken zijn als het voorkomt)
• Dertiende/veertiende maand: € n.v.t.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~47.000-48.000 incl incidentele overuren.

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 1/3 werknemer 2/3 werkgever. Ik leg jaarlijks €2.878,55 in.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensioenfonds vervoer
• Mobiliteit per jaar: € 0.21/km * 31KM = € 6,51 per rit.
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~€53.000-54.000

Aanstaande salarisverhogingen die vast staan:
01-07-24 +2% vanuit CAO
01-01-25 +4% vanuit CAO
01-02-25 Jaarlijkse tredeverhoging

Ik heb het idee dat ik wel goed zit kwa salaris zeker met de aanstaande verhogingen kom ik boven de €4.000 uit en dat voelt voor mij persoonlijk erg goed. Ik ben geen uitschietter maar denk dat het wel een realitisch gemiddeld salaris is. Mogelijk zit er meer in maar heb hier veel vrijheid en gezellige collega's en werksfeer wat mij ook wat waard is.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
(jarig!)
GZN schreef op donderdag 25 april 2024 @ 16:52:
[...]

Verhoging gekregen dit jaar:

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Thuiswerken: 4 dagen in de week
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €7333
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €95.000

• Overige: Virtuele aandelen (nog onbekend wat dit oplevert)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €95.000
Bijna 19% erbij in een half jaar tijd is wel bijzonder bij dezelfde werkgever. Zat daar nog een bepaalde reden achter, bijvoorbeeld stap omhoog qua functie of salariscorrectie of iets dergelijks?

En je salaris op zichzelf is heel netjes, maar dat je geen pensioenbijdrage hebt doet daar wel een beetje afbreuk aan :P Zeker aangezien je een half jaar geleden ook al beloofd was dat ze dat 'binnenkort' zouden gaan regelen.

Pagina: 1 ... 194 ... 211 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.